CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 138 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.236 views

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Moi_in_actie schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:15:
[...]

Alles op stock draaiende haalde hij iets van 4860 punten, 50mhz meer is bij TimeSpy dus al 200 punten meer, iets meer dan 4% improvement wat redelijk te verwachten was met een +-4.7% overclock. Ga je daar veel van merken? Nee, een paar FPS hier en daar, meer niet. Maar overclocken vind ik gewoon leuk, kijken a) hoe ver hij kan gaan en b) wat de meest efficiënte afstelling is.

Maar ik ga straks en de komende weken wat verder stoeien. Heb even gecontroleerd of er stream processors unlocked kunnen worden, maar helaas ;( Processor wel alvast wat bijgesteld, die kreeg stock een veel te hoog voltage toegediend; tot 1.38V voor 4.2Ghz, nu een veel schappelijker 1.26V op 4.5Ghz.
Heb verder wel al gemerkt dat deze R9 Fury voor 1120Mhz al flink wat meer voltage wil. Zelfs met +60mV hangt ie zich op, dus het is de vraag of het veel nut heeft om ver boven die 1100Mhz te gaan. Temperatuur is het probleem niet, hij tikt met fanspeeds van 45-50% hooguit iets van 70 graden aan. Memory heb ik ook nog niet aan gezeten, eens kijken wat daar mogelijk is en wat dat oplevert.
Bij TPU kwamen ze niet verder dan 1090 Mhz dus ik vindt die 1100 Mhz van jou al heel netjes eigenlijk. Je hebt natuurlijk al vanuit de fabriek een hogere clock. Dat is het 'nadeel' van een goede factory oc kaart. Daar kun je zelf niet zo veel meer aan doen. Ken ook een tweaker met een 1070 Palit die stock 2000+ Mhz doet, tja :P . Je zou hier eens kunnen kijken hoeveel sneller jou kaart nu is dan de gemiddelde eigenaar: http://www.userbenchmark.com/.

Los daarvan lijkt het uberhaupt een trend te worden dat je zelf niet zo gek veel meer kunt overclocken (met al die boost dingen). Maar ik snap de lol inderdaad, vindt ik ook altijd leuk :).

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2016 16:20 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Ja ach, deze pc heb ik niet gebouwd om overclocking records mee te verbreken, dat deed ik met mijn nu oude pc destijds nog wel, maar voor mij hoeft t niet meer zo. Echter, als ik met een paar simpele tweaks, zonder veel extra lawaai en hitte, een leuke stabiele overclock kan neerzetten dan zal ik dat zeker niet nalaten :)

edit: laatste tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vXmzH2w.png
3DMark validation

i7 6700K @4.5Ghz
R9 Fury Nitro OC
  • 1125Mhz core
  • +72mV
  • 550Mhz memory
Bij hogere settings loopt hij op dit moment nog vast, vind het voor vandaag ook even goed. Als ik dit overzicht moet geloven, zit ik dus al boven Fury-X en GTX980Ti performance. Not bad for an afternoon of overclocking 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Moi_in_actie op 24-09-2016 17:33 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

YouTube: Tech talk #127 - YouTube is making changes... again...
Tussen vanaf 1u6m tot 1u15m. Het ging over een dissectie van grafische kaarten door een elektrotechnicus, hij plaatste die op Youtube. Hij stelde vast dat Gigabyte voor de RX 480 (G1!) MOSFET's gebruikt die aanzienlijk slechter zijn (het getal 25% is erop geplakt maar dat zegt op zichzelf natuurlijk weinig als je niet weet waar dat op slaat) dan bij de referentiekaart, daarnaast gebruiken ze ook een koeler die op goedkopere modellen worden geplaatst. JayZTwoCents stelt dat het bij meerdere bedrijven voorkomt die voor zowel NVidia als AMD kaarten maken dat ze voor hetzelfde model (in het geval van Gigabyte bijvoorbeeld de G1) bij AMD slechtere componenten gebruikt dan bij NVidia. Een concreet voorbeeld: een kijker die mailde dat hij zowel de GTX 1060 GamingX (Gaming X?) en de RX 480 GamingX ontving, hij stelde vast dat de RX 480 een veel lager gewicht had. Dit laatste is slechts een aanleiding om het eens nader te onderzoeken, dat staaft natuurlijk niets.
offtopic:
Bij deze heb ik ernstige twijfels gekregen of dat ik een Gigabyte-moederbord moet overwegen voor mijn volgende computer. Goedkope componenten gebruiken is een red flag, dat is zo'n bezuiniging waarvan bedrijven hopen dat klanten ze niet opmerken, je ziet dat ook veel bij voedingen.

YouTube: INSANE AMD RX480 Watercooled Video Card
Hier zie je hoe sterk deze kaart wordt gebottleneckt door de slechte koeling en doordat de kaart niet meer vermogen kan gebruiken dan pak hem beet 160 W (met waterkoeling heb je een lager vermogen voor dezelfde performance omdat de ventilator niet hoeft te draaien).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 18:24 ]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Volgens de site van MSI zelf weegt de 1060 6GB gaming x 1017gr en de RX480 8GB gaming X 978 gram hij is inderdaad iets lichter. Maar in hoeverre dat nu werkelijk wat zegt?

Dat van Gigabyte is wel een heel slecht verhaal idd. Doet mij een beetje denken aan kingston die destijds ook rommelde (met SSD s dacht ik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:04:
Waar verwachten jullie dat de rx490 geplaatst zal worden? Mid-range/high-end (gtx1070), high-end (gtx1080) of misschien zelfs rond de titan xp?
Het enige wat we zeker weten is dat er minstens 2 Vega-kaarten komen in de eerste helft van 2017. Verder weten we dat de RX 480 nagenoeg hetzelfde geprijsd was (MSRP, USA-prijs, 4GB variant)) als de RX 380 en de RX 280 terwijl de performance verhoudingsgewijs (binnen de generatie) ook hetzelfde lijkt te zijn.

Hier mijn speculatie. Als er een RX 490 komt dan zal de MSRP ongeveer hetzelfde kosten als wat de RX 390 kostte aangezien ze met de RX 480 consistent waren. Als er een RX 490 komt.
Als je op geruchten wil afgaan, Raja Koduri gaf bij PC Perspective aan dat AMD kaarten zal blijven leveren in alle prijssegmenten. Op basis daarvan mag je m.i. verwachten dat er een kaart komt die kan concurreren met de GTX 1070 maar de meningen hierover verschillen blijkbaar. :)
Op Videocardz.com staan de vermoedelijke specificaties van de volle Vega-kaart, voor wat het waard is (de architectuur is anders dan die van Polaris dus je mag dat niet 1 op 1 vergelijken). De bron die ze daarvoor gebruikten was ook de bron van Polaris en daarbij bleken de gegevens te kloppen.
rows schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:13:
Volgens de site van MSI zelf weegt de 1060 6GB gaming x 1017gr en de RX480 8GB gaming X 978 gram hij is inderdaad iets lichter. Maar in hoeverre dat nu werkelijk wat zegt?
Niet heel erg veel, denk ik, aangezien het ontwerp van de twee kaarten (dat wat MSI koopt van AMD en NVidia) ervoor kan zorgen dat je verschillen in circuits krijgt. Ik ben in ieder geval blij dat ze het eens wat gaan onderzoeken en dat het dankzij de ontwikkelingen op het internet steeds moeilijker wordt voor bedrijven (Gigabyte, tal van voedingmerken) om stiekem minder goede componenten te gebruiken.
Dat van Gigabyte is wel een heel slecht verhaal idd. Doet mij een beetje denken aan kingston die destijds ook rommelde (met SSD s dacht ik)
Goed om te weten. :)
Ik ga over een paar maanden mijn eerste SSD uitkiezen.

Nog even iets anders, ik probeerde een paar dagen geleden The Talos Principle te draaien met Vulkan op mijn HD 7850, het blijkt niet te werken. Het spel crashte. Ik draaide het spel via Steam (automatische updates bij mij) en ik heb een recente driver van AMD (een paar weken oud), echter stamt die driver van voor de patch (TTP), ik ben benieuwd ofdat het updaten van de driver verschil zou kunnen maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 18:34 ]

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:57:
YouTube: Tech talk #127 - YouTube is making changes... again...
Tussen vanaf 1u6m tot 1u15m. Het ging over een dissectie van grafische kaarten door een elektrotechnicus, hij plaatste die op Youtube. Hij stelde vast dat Gigabyte voor de RX 480 (G1!) MOSFET's gebruikt die aanzienlijk slechter zijn (het getal 25% is erop geplakt maar dat zegt op zichzelf natuurlijk weinig als je niet weet waar dat op slaat) dan bij de referentiekaart, daarnaast gebruiken ze ook een koeler die op goedkopere modellen worden geplaatst. JayZTwoCents stelt dat het bij meerdere bedrijven voorkomt die voor zowel NVidia als AMD kaarten maken dat ze voor hetzelfde model (in het geval van Gigabyte bijvoorbeeld de G1) bij AMD slechtere componenten gebruikt dan bij NVidia. Een concreet voorbeeld: een kijker die mailde dat hij zowel de GTX 1060 GamingX (Gaming X?) en de RX 480 GamingX ontving, hij stelde vast dat de RX 480 een veel lager gewicht had. Dit laatste is slechts een aanleiding om het eens nader te onderzoeken, dat staaft natuurlijk niets.
offtopic:
Bij deze heb ik ernstige twijfels gekregen of dat ik een Gigabyte-moederbord moet overwegen voor mijn volgende computer. Goedkope componenten gebruiken is een red flag, dat is zo'n bezuiniging waarvan bedrijven hopen dat klanten ze niet opmerken, je ziet dat ook veel bij voedingen.

YouTube: INSANE AMD RX480 Watercooled Video Card
Hier zie je hoe sterk deze kaart wordt gebottleneckt door de slechte koeling en doordat de kaart niet meer vermogen kan gebruiken dan pak hem beet 160 W (met waterkoeling heb je een lager vermogen voor dezelfde performance omdat de ventilator niet hoeft te draaien).
Deze channel gaat wat dieper in op het pcb gedeelte van de kaarten.
YouTube: PCB Breakdown: Gigabyte RX 480 G1 Gaming

En hier de Asus strix:
YouTube: RX 480 Strix PCB Breakdown

Gigabyte lijkt inderdaad te hebben bezuinigd op de componenten.

Verwijderd

chenriroo schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:32:
[...]

En hier de Asus strix:

Dank je, ik ga ernaar kijken.

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13-09 10:41
[...]

En hier de Asus strix:

Niet zo erg als PowerColor met hun Red Devil :'(.

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:26:
Ja ach, deze pc heb ik niet gebouwd om overclocking records mee te verbreken, dat deed ik met mijn nu oude pc destijds nog wel, maar voor mij hoeft t niet meer zo. Echter, als ik met een paar simpele tweaks, zonder veel extra lawaai en hitte, een leuke stabiele overclock kan neerzetten dan zal ik dat zeker niet nalaten :)

edit: laatste tussenstand:

[afbeelding]
3DMark validation

i7 6700K @4.5Ghz
R9 Fury Nitro OC
  • 1125Mhz core
  • +72mV
  • 550Mhz memory
Bij hogere settings loopt hij op dit moment nog vast, vind het voor vandaag ook even goed. Als ik dit overzicht moet geloven, zit ik dus al boven Fury-X en GTX980Ti performance. Not bad for an afternoon of overclocking 8)
Klopt uw inventaris met de Rx550 watt PSU? Een beste setup op een 550watt psu. Ik wil zelf ook gaan overclocken met mijn furyx, alleen men zegt dat 550 watt te krap is voor een overclock met een fury kaart :/

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
PepperNutz schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:53:
Klopt uw inventaris met de Rx550 watt PSU? Een beste setup op een 550watt psu. Ik wil zelf ook gaan overclocken met mijn furyx, alleen men zegt dat 550 watt te krap is voor een overclock met een fury kaart :/
GPU+CPU gebruiken in die setup maximaal rond de 350W. Moet op 550W prima kunnen.

Die fury X vou jou heeft al een tdp van 275 watt. Tijdens furmark kan ie in z'n eentje al 350W pakken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Moi_in_actie
[...]

Ik heb het eerlijk gezegd niet gemeten, maar het zou mij verbazen als het systeem met overclock meer dan 400W trekt. Moet wel nog 2 HDD's overzetten, maar die zitten op dit moment nog in mijn oude pc, alleen dat zal het verschil niet maken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

[...]

Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor al je informatie die je nodig hebt en vragen over voedingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Gebruik zelf een corsair 450 watt voeding sfx.
Met een amd nano en de power limiter op +50
2 ssd en een 4,4 ghz processor .

Verwijderd

[...]

En hier de Asus strix:

Gigabyte gebruikte dus tegelijkertijd meer componenten die niets toevoegen (VRAM) en inferieure componenten waar je betere componenten zou kunnen gebruiken? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rows
Er staat een heel stuk bij de buren (HWI) over het feit dat Gigabyte "stiekem"bij revisies steeds goedkopere onderdelen gebruikte dan bij de originele moederborden zoals ze door iedereen getest worden.

https://nl.hardware.info/...ren-merkbaar-verschillend

En hier het Kingston verhaal waar ik eerder naar refereerde.
https://nl.hardware.info/...-in-ssds-na-goede-reviews

Tis helaas wel een beetje offtopic maar voedt wel de discussie dat wellicht niet alle videokaarten lijken te zijn wat ze aan de voorkant beloven.

[ Voor 64% gewijzigd door rows op 24-09-2016 20:50 ]

• Sp3ci3s8472
Bah je zou eigenlijk een lijst moeten gaan bijhouden met fabrikanten die dat flikken. Je kan dus niet meer op reviews vertrouwen daardoor.

Welke merken blijven dan over als "high-end" merken? Asus, MSI?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:41:
Bah je zou eigenlijk een lijst moeten gaan bijhouden met fabrikanten die dat flikken. Je kan dus niet meer op reviews vertrouwen daardoor.

Welke merken blijven dan over als "high-end" merken? Asus, MSI?
Mwah, Asus is wat betreft hun videokaarten eerder gericht op mensen die op alles een ROG logo willen. Niet slecht (zeker niet), maar ze leveren niets extra's. Alleen een boel marketing en kleurtjes. Technisch gezien vallen ze in het midden segment.

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 24-09-2016 22:05 ]

• rows
Ik vind de ROG moederborden van asus altijd wel heel sterk met goede bios en dito software maar als ik kijk naar de laatste strix koelers voor hun video kaarten is het om te huilen.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Klopt, ik had het echt specifiek over hun videokaarten in dit geval :).

• rows
Als ik kijk naar prof reviews en naar gebruikers ervaringen op Amazon en Newegg dan lijkt MSI wel hele sterke kaarten te hebben met hun Twin Frozr VI koeler icm ball bearing fans. Dit zegt natuurlijk niets over het feit of ze stiekem inferieure componenten hebben gebruikt, hoewel ze wel zeggen dat ze Military Class 4 componenten gebruiken zover dat wat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat krijg je natuurlijk in de commerciële wereld als je een bedrijf blindelings toevertrouwd met je geld, dan bepalen zij wat jij ervoor krijgt. Kritisch zijn voor producten en merken, lees diepgaande reviews voordat je je centen uitgeeft. Dit telt voor games en ook hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, nog even snel wat verdere overclocking gedaan. In Time Spy wil ie nog niet echt veel verder zonder te crashen. In de Fire Strike scores gaat het dan toch wel best lekker. Valt me vooral mee hoe koel hij blijft. Tijdens benchmarking zet ik de fanspeed op 60%, wat best luid is en voor gaming/dagelijks gebruik niet aan te raden, maar hij bereikt hiermee maximaal iets van 62 graden.

De tussenstand tot dusverre:

Fire Strike: 1140Mhz core (+96mV), 570Mhz HBM, i7 6700K @4600Mhz
  • Fire Strike 1.1: 14591 (graphics score: 17034)
  • Fire Strike Extreme 1.1: 7541 (graphics score: 8010)
  • Fire Strike Ultra 1.1: 4054 (graphics score: 4019)
Time Spy: 1125Mhz core (+72mV), 550Mhz HBM, i7 6700K @4600Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En hier de Asus strix:

Powercolor (Red Devil) heeft het nog veel bonter gemaakt. Stel dat je bijvoorbeeld Furmark zou draaien dan is de kans reëel dat je een MOSFET (hi) beschadigt.
YouTube: PCB Breakdown: Powercolor RX 480 Red Devil
Handig om te weten, nu weten we welke merken we de volgende keer wel en niet het voordeel van de twijfel kunnen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:32:
[...]
Powercolor (Red Devil) heeft het nog veel bonter gemaakt. Stel dat je bijvoorbeeld Furmark zou draaien dan is de kans reëel dat je een MOSFET (hi) en de GPU beschadigt.
YouTube: PCB Breakdown: Powercolor RX 480 Red Devil
Handig om te weten, nu weten we welke merken we de volgende keer wel en niet het voordeel van de twijfel kunnen geven.
Repost :P.

Wat je er niet moet vergeten bij te melden is dat dit alleen kan voorkomen indien je de nieuwe bios erin zet waarin de power limits verhoogd zijn.
Met de normale bios zal dit dus niet gebeuren, laat niet weg dat het geen mooie kaart is daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:05:
[...]

Mwah, Asus is wat betreft hun videokaarten eerder gericht op mensen die op alles een ROG logo willen. Niet slecht (zeker niet), maar ze leveren niets extra's. Alleen een boel marketing en kleurtjes. Technisch gezien vallen ze in het midden segment.
Welke bedrijven vallen in het topsegment (puur qua kwaliteit, in het geval van grafische kaarten ook een stille maar effectieve ventilator) voor de grafische kaarten en moederborden?
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:55:
[...]

Repost :P.

Wat je er niet moet vergeten bij te melden is dat dit alleen kan voorkomen indien je de nieuwe bios erin zet waarin de power limits verhoogd zijn.
Met de normale bios zal dit dus niet gebeuren, laat niet weg dat het geen mooie kaart is daardoor.
Dat klopt, dat had ik er eigenlijk bij moeten zeggen voor die mensen die die kaart hebben en zich zorgen maken of dat ze het veilig kunnen gebruiken. Wat betreft het consumentenadvies maakt het voor mij weinig verschil: mijden als de pest. Inferieure componenten is een red flag, meer hoef ik niet te weten.
Een kleine update, zijn claim dat de GPU beschadigd zou geraken wordt bestreden: "You won't get 12V straight to your GPU. MOSFET's fail in normally open state. Bipolar transistors fail in normally closed state!". Voor de zekerheid heb ik dat deel maar uit mijn reactie verwijderd.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

LinusTechTips' RX460 review met stukje over de veel te hoge winkelprijzen:

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de video niet bekeken maar de RX 460 is bij Newegg gewoon precies de MSRP van 109 dollar en er is er zelfs een Gigabyte vanaf 99 dollar na mail in rebate. Ook in Nederland zijn de prijzen van de RX 460 gewoon precies zoals omgerekend, iets minder dan 120 euro incl. btw.

Oké video aan het kijken, maar op 1:30 noemen ze al gewoon onzin bedragen bij AMD, dat is niet de MSRP. Zo is een RX 470 4GB 179 dollar en een 460 2GB 109 dollar. Dat de prijzen te hoog zijn voor veel kaarten klopt, maar de RX 460 valt daar niet onder.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 26-09-2016 23:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Is er werkelijk een dergelijke schaarste van alle nieuwe kaarten in alle segmenten dat dergelijke prijzen gevraagd kunnen worden? Of is het een "wat de gek er voor geeft" afroompolitiek van de winkels? In geval van het eerste zou je bijna vermoeden dat AMD en nVidia hun kaarten expres te snel op de markt gooien voordat er een degelijk productieproces op gang is gezet, om juist de winkeliers even wat extra marge te gunnen. In geval van het laatste zou je toch echt verwachten dat er een paar prijsvechters onder gaan zitten.

Of is er een derde factor? Voor mezelf merk ik dat ik toch eigenlijk alleen het beste van het beste wil, net zoals met wel andere producten (auto's, beeldschermen). Dan bedoel ik niet persé de snelste, maar wel binnen of rond mijn budget graag de kaart met de beste koeling en minste herrie. Reference voldoet zeg maar niet meer, wat dus ook de keuze beperkt.

Dit is werkelijk iets wat ik 5 jaar geleden totaal niet ondervond, is de markt dusdanig veranderd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
AMD Announces Embedded Radeon E9260 & E9550 - Polaris for Embedded Markets
Now that we’ve seen AMD’s new Polaris architecture launch in the consumer world, AMD is taking the next step by refreshing the Radeon Embedded product lineup to use these new parts. To that end, this morning AMD is announcing two new Radeon Embedded video cards: the E9260 and the E9550. Based on the Polaris 11 and Polaris 10 GPUs respectively, these parts are updating the “high performance” and “ultra-high performance” segments of AMD’s embedded offerings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat eerder verwacht. :)
Hoe groot is die markt in verhouding tot desktopkaarten?
Ik ben benieuwd of dat AMD nu ook met desktop-equivalente kaarten (hetzelfde aantal shaders, dezelfde basis- en boostkloksnelheid) voor laptops komt. Dat moet kunnen voor de RX 480 en dan heb je een prima grafische kaart.
Hoewel ikzelf gamen op de laptop niets vind.
-The_Mask- schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:01:
Ik heb de video niet bekeken maar de RX 460 is bij Newegg gewoon precies de MSRP van 109 dollar en er is er zelfs een Gigabyte vanaf 99 dollar na mail in rebate. Ook in Nederland zijn de prijzen van de RX 460 gewoon precies zoals omgerekend, iets minder dan 120 euro incl. btw.

Oké video aan het kijken, maar op 1:30 noemen ze al gewoon onzin bedragen bij AMD, dat is niet de MSRP. Zo is een RX 470 4GB 179 dollar en een 460 2GB 109 dollar. Dat de prijzen te hoog zijn voor veel kaarten klopt, maar de RX 460 valt daar niet onder.
Ik denk dat de kritiek bij de RX 470 en de RX 460 was dat de MSRP zelf ook te hoog is in verhouding tot de mindere prestaties t.o.v. de RX 480, zo interpreteerde ik zijn woorden. Dat vind ik een valide stelling. Over de RX 480 hoeven we het zeker niet te hebben? ;)
Kijk voor de grap eens wat de ASUS-referentiekaart hier kost. pricewatch: Asus Radeon RX 480 8GB
Zelfs met het bijtellen van wat extra BTW (21% vs. ongeveer 10%) is de prijs te hoog.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:17:
Ik had dat eerder verwacht. :)
Hoe groot is die markt in verhouding tot desktopkaarten?
Ik ben benieuwd of dat AMD nu ook met desktop-equivalente kaarten (hetzelfde aantal shaders, dezelfde basis- en boostkloksnelheid) voor laptops komt. Dat moet kunnen voor de RX 480 en dan heb je een prima grafische kaart.
Hoewel ikzelf gamen op de laptop niets vind.
offtopic:
Niet groot genoeg voor de frontpage :+ .
Edit: voorspelling uitgekomen :X, want nieuwe Snapdragons en Nvidia drive dingen zijn wel interessant. Waardeloos dat technieuws van Tweakers, lang leve de custom RSS trackers.
Ik denk dat de kritiek bij de RX 470 en de RX 460 was dat de MSRP zelf ook te hoog is in verhouding tot de mindere prestaties t.o.v. de RX 480, zo interpreteerde ik zijn woorden. Dat vind ik een valide stelling. Over de RX 480 hoeven we het zeker niet te hebben? ;)
Kijk voor de grap eens wat de ASUS-referentiekaart hier kost. pricewatch: Asus Radeon RX 480 8GB
Zelfs met het bijtellen van wat extra BTW (21% vs. ongeveer 10%) is de prijs te hoog.
Als de prijzen in zijn kritiek zouden kloppen dan was er geen probleem. De prijzen die hij noemt kloppen voor geen meter dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-09-2016 23:16 ]

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:30

Trygve

Redacteur
De nieuwste versie van OBS Studio (0.16.0) heeft de voormalige AMF VCE plugin geïntegreerd. Daarmee kun je de Video Coding Engines op je AMD-kaart je games of andere zaken laten opnemen en/of streamen in hoge kwaliteit (4K60fps op GCN3 en hoger, 1080p60fps op GCN1). Hierbij is het CPU-gebruik minimaal (in tegenstelling tot de eerdere Media Foundation optie). Aan een replay buffer zoals in Shadow Play wordt gewerkt, en komt waarschijnlijk in de volgende update.

[ Voor 7% gewijzigd door Trygve op 28-09-2016 11:40 ]

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Mooi. OBS Studio binnenkort maar eens installeren, kijken hoe dat werkt op Nvidia vergeleken met Shadowplay. Met een replay functie is zelfs SP geen reden meer om GFE te installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Werelds op 28-09-2016 12:35 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Waarom kijken we nog naar furmark en prime voor stroomverbruik, onder volle belasting bij games is het vaak een stuk minder. Als ik bij BF4 alle remmen los gooi verbruikt mijn pc "maar" 410w volgens corsair link. en dat is met een geoverclockte 3770k4.5 en fury. filmpje van linux heb ik niet gekeken, eerder waren zijn reviews ook wel bijna de slechtste van youtube en dat zegt al heel wat.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Furmark gebruik je om achter het maximale verbruik en temperatuur te achterhalen. Ook kun je het als stabiliteitstest gebruiken. Voor het berekenen van de performance/watt heb je echter niks aan Furmark, daarvoor moet je gewoon games verbruiken en dan alleen het verbruik van de videokaart meten over een langere tijd.

AMD Nieuwsdiscussie

• Sp3ci3s8472
aminam schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:03:
Waarom kijken we nog naar furmark en prime voor stroomverbruik, onder volle belasting bij games is het vaak een stuk minder. Als ik bij BF4 alle remmen los gooi verbruikt mijn pc "maar" 410w volgens corsair link. en dat is met een geoverclockte 3770k4.5 en fury. filmpje van linux heb ik niet gekeken, eerder waren zijn reviews ook wel bijna de slechtste van youtube en dat zegt al heel wat.
Volgens mij testen een aantal sites met Crysis 3 voor het gebruik van je videokaart. Dat geeft inderdaad een realistischer beeld.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ook omdat sommige kaarten via FurMark behoorlijk throttlen door de onrealistische load. Ik heb het eens gebruikt op een GPU om te stabiliteit te testen met een PCIe extender die geen voldoende link-snelheid haalde, want FurMark gebruikt nauwelijks wat van je RAM of CPU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb woensdag de Asus Dual RX480 O4G binnengekregen. Gezien de kaart nog maar net uit is en er nog vrijwel niets over te vinden is, hier wat informatie:
  • De koeler is dezelfde als op de GTX 1060 en 1070 Dual (waar ook geen reviews van zijn). Het is een ontwerp met twee heatpipes welke alleen contact maakt met de gpu. De koeler lijkt sterk op die van de RX470 Strix
  • Over de mosfets van de zes fases VRM voor de GPU zit een apart koelblok gemonteerd.
  • Het gebruikte geheugen is SK-Hynix H5GC4H24AJR-R0C, goed voor 1750MHz (7000MHz effectief) op 1,5V. Ik verwacht dat het resultaat met opvoeren vergelijkbaar zal zijn met de RX470 Strix, welke hetzelfde geheugen gebruikt.
  • In tegenstelling tot sommige andere custom RX480's is de Asus Dual niet semi-passief. In idle draaien de fans op 34%, wat iets over de 800 rpm is. De ventilators beginnen sneller te draaien wanneer de GPU 65 graden bereikt. Gezien mijn computer ook zonder grafische kaart niet bepaald stil is kan ik maar weinig over het geluidsvolume van de kaart zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03
16.10.1 is uit (en 16.9.2 is nu WHQL certified.)

https://support.amd.com/e...6-10-1-Release-Notes.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Volgens mij ook in die driver, framepacing voor DX12 :p.

Legt ook mooi uit in lekentaal wat het precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Gebruik nu al een paar weken een freesync 4k monitor en ik moet zeggen dat het me aardig goed bevalt. Het is moeilijk te beschrijven maar kennelijk was ik stotter gewend want alles wat nu tussen de 40 en 60 fps valt is nu opeens veel soepeler. Wat ik wel jammer vindt is dat de range van mijn monitor kennelijk alleen tussen 40 en 60 fps licht, daarboven krijg ik gewoon weer tearing.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
wat is MSRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Raar om dit in dit deel van het forum te vragen..
Kost je waarschijnlijk meer tijd om het hier te posten en te wachten op een antwoord dan de eerste hit in google te lezen 8)7.
http://lmgtfy.com/?q=msrp
Modbreak:Post on-topic, vriendelijk en behulpzaam of post niet :/

offtopic:
In NL de aanbevolen verkoopprijs van de fabrikant, bijvoorbeeld van AMD.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 06-10-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

aminam schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:33:
Gebruik nu al een paar weken een freesync 4k monitor en ik moet zeggen dat het me aardig goed bevalt. Het is moeilijk te beschrijven maar kennelijk was ik stotter gewend want alles wat nu tussen de 40 en 60 fps valt is nu opeens veel soepeler. Wat ik wel jammer vindt is dat de range van mijn monitor kennelijk alleen tussen 40 en 60 fps licht, daarboven krijg ik gewoon weer tearing.
Daarom heb ik gekozen voor een scherm met 30-75Hz bereik en LFC, en voor framerate erboven gebruik je FRTC, want wat je scherm niet kan weergeven is toch verloren. Bij sommige schermen kun je de range wel lager "hacken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Phuncz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:28:
[...]
Bij sommige schermen kun je de range wel lager "hacken".
Volgens mij kan dit bij elk (FreeSync) scherm door de EDID aan te passen, maar zal niet elk scherm de lagere waarde accepteren. Toch zou een verlaging van 40 naar 35 fps als minimum FreeSync-range zeker een mooie verbetering zijn als je af en toe last hebt van fps drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:43
Phuncz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:28:
[...]

Daarom heb ik gekozen voor een scherm met 30-75Hz bereik en LFC, en voor framerate erboven gebruik je FRTC, want wat je scherm niet kan weergeven is toch verloren. Bij sommige schermen kun je de range wel lager "hacken".
Zijn er nog nadelen met de zogenaamde FRTC? Ik heb onlangs de rx480 gekocht en ben van plan binnenkort een FreeSync monitor te kopen met een range van ca 45-75 Hz (LG 24MP68qv). De meningen over het beheersen van de fps zijn echter verdeeld op het net, sommige raden vsync aan, andere frame cap en andere scalen de resolutie omhoog als bij het desbetreffende spel de fps echt te hoog zijn.

Ik heb echt geen flauw idee wat de beste manier is om het maximale uit een freesync monitor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is heel simpel: een monitor heeft een maximum refresh rate. Alles daarboven wordt niet correct weergegeven omdat frames sneller gepresenteerd worden dan de refresh rate kan weergeven op het scherm, wat ervaren wordt als tearing. FRTC limiteert de maximum frame rate naar hetgeen de monitor kan weergeven.

Het voordeel is dat je geen tearing hebt, je videokaart minder warm wordt (want niet 100% belast) en dus ook minder luid. Er zijn in mijn ogen alleen maar voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Donib schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:32:
[...]

Zijn er nog nadelen met de zogenaamde FRTC? Ik heb onlangs de rx480 gekocht en ben van plan binnenkort een FreeSync monitor te kopen met een range van ca 45-75 Hz (LG 24MP68qv). De meningen over het beheersen van de fps zijn echter verdeeld op het net, sommige raden vsync aan, andere frame cap en andere scalen de resolutie omhoog als bij het desbetreffende spel de fps echt te hoog zijn.

Ik heb echt geen flauw idee wat de beste manier is om het maximale uit een freesync monitor te halen.
Freesync kan zonder v-sync, dit is wel aan te raden aangezien v-sync een extra frame latency geeft (2 in het geval van double buffering). Die latency vertaalt zich uiteindelijk naar input lag, iets wat je nooit wil :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Phuncz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:37:
Het is heel simpel: een monitor heeft een maximum refresh rate. Alles daarboven wordt niet correct weergegeven omdat frames sneller gepresenteerd worden dan de refresh rate kan weergeven op het scherm, wat ervaren wordt als tearing. FRTC limiteert de maximum frame rate naar hetgeen de monitor kan weergeven.

Het voordeel is dat je geen tearing hebt, je videokaart minder warm wordt (want niet 100% belast) en dus ook minder luid. Er zijn in mijn ogen alleen maar voordelen.
FRTC verhelpt tearing niet. Daarvoor moet de framerate met de refreshrate gesynchroniseerd zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRTC niet, maar FRTC met FreeSync dus wel, ook als je meer FPS krijgt dan de FreeSync range van de monitor.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2016 21:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
Afgelopen donderdag mijn XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap binnen gekregen.
Mijn eerste ervaringen zijn vrij positief, de kaart blijft netjes 65graden en op 1288MHz lopen.
Tijdens het gamen is het niet de allerstilste kaart maar de rest van mijn PC is ook niet erg stil onder load.
In timespy haal ik 4070 en in firemark 10700 dit is iets lager dan ik in de meeste review zie maar dat komt zeker door mijn wat oudere CPU i7 3770K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:49
aminam schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:33:
Ik ben het helemaal met je eens. Gebruik sinds 6 weken een Nixeus NX-VUE24, een fullHD scherm met een freesync range van 35 tot en met 144hz. Toen ik voor het eerst GTA 5/ en Metal Gear Solid opstarten met Freesync, viel mij mond open. Kennelijk ben ik al die jaren gewend aan screentearing en stottering. Het zag er zo veel vloeiender uit als zonder Freesync.

Persoonlijk vindt ik een PC met RX380X en een freesync monitor een veel betere spelervaring bieden dan een pc met Geforce 1070 en een monitor zonder G-sync en met V-sync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:43
Samoht93 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:44:
Mijn eerste ervaringen zijn vrij positief, de kaart blijft netjes 65graden en op 1288MHz lopen.
Tijdens het gamen is het niet de allerstilste kaart maar de rest van mijn PC is ook niet erg stil onder load.
In timespy haal ik 4070 en in firemark 10700 dit is iets lager dan ik in de meeste review zie maar dat komt zeker door mijn wat oudere CPU i7 3770K?
Zou je willen proberen hoe het geluid is als je de temperature target op iets van 80 graden zet? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samoht93 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:44:
YouTube: This RX 480 DOESN'T SUCK!
Het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar een analyse van de PCB. Als iemand een paar goede foto's zou mailen naar YouTube: Actually Hardcore Overclocking dan gaat hij vast en zeker een analyse doen. ;)

Persoonlijk heb ik trouwens liever dat de temperatuur iets hoger oploopt als het daardoor stiller wordt. Het is nu niet dat je kaart na 4 jaar versleten is als je de temperatuur laat oplopen naar 80-90 graden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Ik zal vanvond even een testje doen met een hogere temperatuurinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samoht93 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:09:
Ik zal vanvond even een testje doen met een hogere temperatuurinstelling.
Graag.
polli_ schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Gebruik sinds 6 weken een Nixeus NX-VUE24, een fullHD scherm met een freesync range van 35 tot en met 144hz. Toen ik voor het eerst GTA 5/ en Metal Gear Solid opstarten met Freesync, viel mij mond open. Kennelijk ben ik al die jaren gewend aan screentearing en stottering. Het zag er zo veel vloeiender uit als zonder Freesync.

Persoonlijk vindt ik een PC met RX380X en een freesync monitor een veel betere spelervaring bieden dan een pc met Geforce 1070 en een monitor zonder G-sync en met V-sync uit.
Dat zou best kunnen. Ik vind het in ieder geval erg onlogisch om een GTX 1060 aan te raden in plaats van een RX 480. Alsof de doorsnee persoon die een budget-kaart kiest (zo mag je de RX 480 en de GTX 1060 tegenwoordig toch noemen?) eventjes 100-200 euro extra gaan besteden aan een monitor.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samoht93
Mila1994 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:11:
[...]

Zou je willen proberen hoe het geluid is als je de temperature target op iets van 80 graden zet? Ik ben daar wel benieuwd naar.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar een analyse van de PCB. Als iemand een paar goede foto's zou mailen naar YouTube: Actually Hardcore Overclocking dan gaat hij vast en zeker een analyse doen. ;)

Persoonlijk heb ik trouwens liever dat de temperatuur iets hoger oploopt als het daardoor stiller wordt. Het is nu niet dat je kaart na 4 jaar versleten is als je de temperatuur laat oplopen naar 80-90 graden.
Heb net even een snel testje gedaan:

10min heaven 70C target, 100% power limit
Temperatuur 66-70C
Fan snelheid ~2300rpm
Geluid 44-46dbm
Lichte throttling 1260-1288MHz

10min heaven 80C target, 100% power limit
Temperatuur 76-7+C
Fan snelheid ~1600rpm
Geluid 42-44dbm

10min heaven 70C target, 120% power limit
Temperatuur 66-70C
Fan snelheid ~2400rpm
Geluid 44-46dbm
Geen throttling

10min heaven 80C target, 120% power limit
Temperatuur 77-78C
Fan snelheid ~1900rpm
Geluid 42-44dbm
Geen throttling

Op 80C is die iets stiller, het geluidsnviea is moeilijk te meten met alleen een telefoon... en lawaaige bovenburen.
Throtteling heb ik niet gezien in timepsy of GTA5.

Let wel op dat ik de RS versie heb, die uit de review is de GTR die is 40mm langer, en zal dus ook wel iets beter gekoeld zijn.

Zal eerdaags even wat proberen te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dei GTR is de video doet het wel erg goed. 1288 MHz op 1,056v en 1475 op 1.157 is erg goed.
Vraag me af of al die kaarten dat doen of dat deze toch een beetje cherry picked was / gewoon een erg goede random pick.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Astennu schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:01:
Dei GTR is de video doet het wel erg goed. 1288 MHz op 1,056v en 1475 op 1.157 is erg goed.
Vraag me af of al die kaarten dat doen of dat deze toch een beetje cherry picked was / gewoon een erg goede random pick.
Vraag ik me ook af, daarnaast vind ik het nog vreemd dat de kaart maar rond de 80 watt trekt volgens afterburner. Dat is echt dratisch minder dan de rest en de kaart is ook nog eens het meest constant qua clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Ben heel even bezig geweest met mijn 480 rs en kom niet verder dan 1410 maar heb nog niet de spanning verhoogd.

Heb niet erg opgelet op het aangegeven vermogen maar die lag zeker dik boven de 100w bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Ben niet echt onder de indruk van de review van die gast. Hij test het met een open bench, logisch dat hij dan een goede temperatuur haalt (en dat de core speed gelijk blijft). Hij gebruikt MSI Afterburner om het gebruik uit te lezen 8)7, ook al geeft hij aan dat het niet accuraat is dan nog vraag ik mij af of het enige toegevoegde waarde heeft.
Hij vergelijkt overigens later nog eens de 3d mark scores van zijn eerdere tests, het komt niet eens bij hem op dat dit ook aan betere drivers kan liggen.
Weet niet hoeveel de kaart uiteindelijk kost maar het feit dat er 3 paar fans bijzit overtuigd mij niet direct dat deze van super kwaliteit zijn (gevalletje kwantiteit over kwaliteit).

Laat niet weg dat ik de RX 480 nog steeds een fijne kaart vind ook al heb ik de reference ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-10-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Die kleuren fans zitten er niet standaard bij, die kan je los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Aha, dat was mij niet duidelijk, pluspunt voor de XFX kaart :P. Verandert verder weinig aan mijn verhaal, hoe ik zijn review vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Hij kan met een open testbench prima de temperatuur vergelijken met andere kaarten ook op diezelfde testbench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Nee niet helemaal, sommige kaarten doen het beter als ze niet in een kast zitten. Bijna alle custom kaarten hebben hier baat bij terwijl de traditionele blowerstyle koeloplossingen meteen de warme lucht van de videokaart de kast uit blazen.

In een kast testen m.b.t. temperaturen, geluidsproductie en throtteling is sowieso al beter omwille van het feit dat bijna iedereen zijn videokaart in een kast heeft zitten. Het maakt dan niet echt uit wat ze onderling doen op een test bench. Als een test situatie eerlijk is betekend dat niet dat de resultaten representatief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Freesync is nu werkend te krijgen op non-FreeSync monitoren met HDMI en DVI:
https://m.reddit.com/r/Am...hdmi_and_some_dvi_on_non/

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/35c4r2d.jpg

Geen garanties, maar leuk om eens te proberen. Voor Gsync monitoren helemaal leuk om te proberen, die zouden het hardwarematig sowieso aan moeten kunnen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Trygve op 10-10-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

r100 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:19:

Geen garanties, maar leuk om eens te proberen.
Werkt in ieder geval op mijn Benq XL2411Z via DVI-D. :*)

Wel maar een range van 30-60Hz en een max refreshrate van 60Hz, maar dat kan denk ik wel aangepast worden met wat rommelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 10-10-2016 10:55 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
polli_ schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Ik moet zeggen dat ik in de Freesync demo app het verschil goed zie. Tegelijk als ik in BF4 met 100+ fps zit, zie ik eigenlijk niet het verschil (met V-sync uit). Misschien wel als ik twee schermen naast elkaar had om te vergelijken, maar niet als ik niet weet of hij aan of uit staat. Wat goed nieuws is, gezien Freesync bij mij regelmatig het niet doet. (Hij zegt gewoon alles aan te hebben staan, maar de monitor verteld me nog steeds dat hij op max refresh draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:49:
[...]
Hij gebruikt MSI Afterburner om het gebruik uit te lezen 8)7, ook al geeft hij aan dat het niet accuraat is dan nog vraag ik mij af of het enige toegevoegde waarde heeft.
Het kan wel redelijk accuraat zijn, maar je meet niet het verbruik van de videokaart natuurlijk, alleen maar een klein deel van de videokaart. Maar dat hij denkt dat die het verbruik van de videokaart meet is best wel triest ja.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Weet iemand of je de oorspronkelijke freesync range ook kan aanpassen met de cru software? Mijn monitor kan in freesync modes helaas maar tot 120hz gaan graag zou ik van de volledige 144hz gebruik willen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloodlynx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:25:
Weet iemand of je de oorspronkelijke freesync range ook kan aanpassen met de cru software? Mijn monitor kan in freesync modes helaas maar tot 120hz gaan graag zou ik van de volledige 144hz gebruik willen maken :).
-The_Mask- in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 134"

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Volgens deze thread bij guru3d werkt freesync ook op CRT schermen. Die vinden het blijkbaar ook niet erg als je een wat langer vblank interval hebt.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=410187&page=4

Maar op de wat oudere lcd's denk ik niet dat je dit soort grappen werkend krijgt, misschien in een heel kleine range?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Is dat CRU for non-FreeSync monitoren alleen voor bepaalde videokaarten? Ik krijg het namelijk niet aan de praat terwijl het wel voor mijn beeldscherm (25um58) zou moeten werken. Ik heb een R9 290, en ik lees vooral over 480's en 390's waarbij het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit heel weinig verschil in een R9 290 en R9 390, als de ene werkt, werkt de andere ook.

Wel de nieuwste driver geïnstalleerd?

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 10-10-2016 22:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Hmm ik had mijn monitor een tijdje terug al met CRU overclocked naar 75 Hz en dat werkte allemaal prima, maar nu met het Freesync-verhaal loop ik toch tegen wat probleempjes aan.

Het is een van die oude 2560x1440s met alleen een DVI aansluiting en zodra ik in CRU een HDMI block toevoeg (met DVI support) is mijn beeld fkd up, ziet er eigenlijk hetzelfde uit als dat ik normaal gesproken onder detailed resolutions een te hoge refreshrate selecteer (dus zeg 80 Hz).

Het werkt alleen als ik mijn refreshrate op 40 Hz (of lager) zet, maar in dat geval heeft Freesync weinig zin meer. Hoewel het wel werkt, is mijn freesync range dan 30-40 Hz en da's niet echt een vooruitgang. Iemand een idee waarom ik mijn refreshrate moet verlagen als ik de HDMI block toevoeg en of daar evt. een oplossing voor is?

Er lijkt nog niet echt veel info over deze 'hack' bekend te zijn, dus kon er zelf zo snel geen antwoord op vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Werkt dit alleen op monitoren of zou je het ook kunnen proberen als je op een tv gamed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vette ontwikkelingen, ben heel benieuwd naar de ervaringen hier.
Mss een idee om een topic voor aan het te maken, zodat er ook een overzicht onstaat op welke schermen het goed valt te gebruiken?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samoht93 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:07:
[...]

[...]

Heb net even een snel testje gedaan:

10min heaven 70C target, 100% power limit
Temperatuur 66-70C
Fan snelheid ~2300rpm
Geluid 44-46dbm

10min heaven 80C target, 100% power limit
Temperatuur 76-7+C
Fan snelheid ~1600rpm
Geluid 42-44dbm

10min heaven 70C target, 120% power limit
Temperatuur 66-70C
Fan snelheid ~2400rpm
Geluid 44-46dbm
Geen throttling

10min heaven 80C target, 120% power limit
Temperatuur 77-78C
Fan snelheid ~1900rpm
Geluid 42-44dbm
Geen throttling

Op 80C is die iets stiller, het geluidsnviea is moeilijk te meten met alleen een telefoon... en lawaaige bovenburen.
Throtteling heb ik niet gezien in timepsy of GTA5.

Let wel op dat ik de RS versie heb, die uit de review is de GTR die is 40mm langer, en zal dus ook wel iets beter gekoeld zijn.

Zal eerdaags even wat proberen te overclocken.
Dank je. Het is toch veilig om chronisch op 120% van het vermogen te zitten? Dat wil zeggen dat je kaart niet slijt voordat je een nieuwe kaart in gebruik neemt.
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Ben niet echt onder de indruk van de review van die gast. Hij test het met een open bench, logisch dat hij dan een goede temperatuur haalt (en dat de core speed gelijk blijft). Hij gebruikt MSI Afterburner om het gebruik uit te lezen 8)7, ook al geeft hij aan dat het niet accuraat is dan nog vraag ik mij af of het enige toegevoegde waarde heeft.
Hij vergelijkt overigens later nog eens de 3d mark scores van zijn eerdere tests, het komt niet eens bij hem op dat dit ook aan betere drivers kan liggen.
Weet niet hoeveel de kaart uiteindelijk kost maar het feit dat er 3 paar fans bijzit overtuigd mij niet direct dat deze van super kwaliteit zijn (gevalletje kwantiteit over kwaliteit).

Laat niet weg dat ik de RX 480 nog steeds een fijne kaart vind ook al heb ik de reference ;).
Jij maakt terechte kanttekeningen. De open testbank wordt verdedigd met het argument dat de kast die je zou gebruiken niet representatief is voor veel gebruikers maar neem dan gewoon een goede kast (bijvoorbeeld een van de kasten van Fractal die de reputatie heeft een goede ventilatie toe te staan zonder dat het te lawaaierig wordt) als uitgangspunt. Desalniettemin ziet het er wel goed uit in vergelijking met die anderen RX 480 kaarten. Ik kraai sowieso geen victorie voordat de PCB goed is bekeken door iemand die er verstand van heeft. ;)
r100 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:19:

[afbeelding]

Geen garanties, maar leuk om eens te proberen. Voor Gsync monitoren helemaal leuk om te proberen, die zouden het hardwarematig sowieso aan moeten kunnen :)
Vet. Ik neem aan dat jij al de hack kende om een FreeSyncmonitor een ruimer frequentiebereik (uiteraard tussen de minimum- en maximumfrequentie die de monitor aankan) te geven waarbinnen FreeSync mogelijk is? Een Nederlander legde uit hoe je dat kan doen. :)
http://www.guru3d.com/new...nge-with-simple-hack.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Powerlimit op 120% lijkt me niet zo'n probleem. Het belangrijkste voor levensduur is dat de temperatuur van de componenten laag blijft. Zolang de VRMs en condensatoren bij 120% niet veel warmer worden dan valt het wel mee.

Heb nog niet gekeken hoe de VRMs thermisch gekoppeld zitten met de heatsink.

Ik draai op dit moment op 120% powerlimit, 1400MHz en 70C. Qua geluid is dat voor mij prima te doen omdat ik of een koptelefoon op heb het geluid hard genoeg dat je de PC niet hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Samoht93 op 12-10-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:00:
[...]
Een Nederlander legde uit hoe je dat kan doen. :)
Een Nederlander met een Duitse Windows installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hilbert is een Nederlander, maar dit is waarschijnlijk idd niet volledig zijn uitleg, maar waarschijnlijk die van een ander, één die Duits als eerste taal heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt nieuwsgerelateerd, maar desalniettemin een RX 480 vraag.
In dit topic MSI RX480 4GB Gaming X vreemd fan geluid had ik het over een RX 480 van MSI die binnen de 10 minuten netflix of youtube 60 graden bereikt, waarna de fans beginnen te draaien.

Ik vroeg me af of er in dit topic mensen zijn die hun eigen ervaringen kunnen delen over de RX 470/480 van Gigabyte/Asus/Sapphire/MSI/XFX/... en eventueel kunnen bevestigen of net niet dat het normaal is dat een RX 480 (of 470) zo snel warm wordt in idle. Ik wil echt héél graag een RX 480 en m'n oog is nu gevallen op de Strix RX 480 van Asus, maar vraag me af of dat weer een gevalletje terugsturen wordt omdat de gpu zo snel warm wordt in 'idle' (niet desktop mr 2D werk). Bedankt!
Modbreak:Nee. Als je vraag geen eigen topic waard is, is het zeker niet het vervuilen van andermans topic waard :o

Hou het aub on-topic en voorzover je vraag topicwaardig is en er niet al een topic voor loopt, open een eigen topic, conform de Quickstart

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 13-10-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:06
Sapphire rx480 4GB, Wanneer ik zit te browsen of youtube ligt de temperatuur rond de 45 graden, fans draaien niet.
De kaart zit wel in een corsair 540, dus krijgt directe airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
dus loop vega dan toch voor op schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chenriroo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:46:
Sapphire rx480 4GB, Wanneer ik zit te browsen of youtube ligt de temperatuur rond de 45 graden, fans draaien niet.
De kaart zit wel in een corsair 540, dus krijgt directe airflow.
Een prima keuze van Sapphire, lijkt mij. Zolang de kaart er niet sneller van beschadigd geraakt in relevante mate maakt het niet uit dat die temperatuur wat oploopt. Op mijn oudere kaart (7850), ook van Sapphire, is de default-instelling minstens 30% (bij mij terwijl 27 graden wordt gemeten voor de kaart met dit weer (omgevingstemperatuur van 17 graden) als Youtube een 1080p 30fps filmpje draait) wat 1500-1600 rpm geeft.
Je kan het natuurlijk zelf aanpassen maar het is fijn als het out of the box goed werkt zonder dat je andere software hoeft te gebruiken.
tomcatha schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:41:
dus loop vega dan toch voor op schema?
Wie weet wat het schema was? :)
Eerder werd er blijkbaar vanuit gegaan dat de eerste 3 maanden van 2017 zou worden gehaald voor de gewone Vega-kaarten, het tweede kwartiel voor een dubbele Vega-kaart. De bron van die lek gaf eerder de exacte specs van de RX 480 voordat die werden aangekondigd, dat geeft mij enig vertrouwen dat die persoon insidersinformatie heeft. Op dat bekende plaatje leek begin 2017 te staan aangegeven maar het is speculatief of dat AMD het zo bedoelde.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:04:
Niet echt nieuwsgerelateerd, maar desalniettemin een RX 480 vraag.
In dit topic MSI RX480 4GB Gaming X vreemd fan geluid had ik het over een RX 480 van MSI die binnen de 10 minuten netflix of youtube 60 graden bereikt, waarna de fans beginnen te draaien.

Ik vroeg me af of er in dit topic mensen zijn die hun eigen ervaringen kunnen delen over de RX 470/480 van Gigabyte/Asus/Sapphire/MSI/XFX/... en eventueel kunnen bevestigen of net niet dat het normaal is dat een RX 480 (of 470) zo snel warm wordt in idle. Ik wil echt héél graag een RX 480 en m'n oog is nu gevallen op de Strix RX 480 van Asus, maar vraag me af of dat weer een gevalletje terugsturen wordt omdat de gpu zo snel warm wordt in 'idle' (niet desktop mr 2D werk). Bedankt!
Ik heb dezelfde kaart, omdat ik twee monitoren heb aangesloten moet een AMD polaris schijnbaar op max geheugen draaien 8)7. Terwijl als ik mijn 144hz scherm idle draai dan klokt de kaart wel netjes terug, wel apart dat bij het groene kamp al drie generaties lukt om twee monitors aan te sturen met idle memory clock. Mijn kaart blijft net onder de 60 graden, als ik de fans aanzet via afterburner blijft de kaart wel prima koel. Echter is er een zeer irritante bug (nog steeds) met h264 video play back waardoor de fans van de kaart opeens op 100% gaan draaien als je bepaalde monitor software gebruikt (waaronder afterburner).

In welke browser kijk je Netflix of Youtube? Afhankelijk van de browser wordt wel wel of niet goed gebruikt gemaakt van de gpu. Daarnaast kan het ook zijn dat een programma er voor zorgd dat het geheugen hoog geclocked blijft, zo kwam ik op het forum een issue tegen met xplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat een kaart niet actief wordt gekoeld hoeft de GPU niet heel erg actief te zijn om de temperatuur aardig te doen oplopen.
Echter is er een zeer irritante bug (nog steeds) met h264 video play back waardoor de fans van de kaart opeens op 100% gaan draaien als je bepaalde monitor software gebruikt (waaronder afterburner).
Dat klopt, ik heb het zelf ook ervaren met MSI Afterburner en een ander programma (Trix of zoiets, dat heb ik maar een paar dagen geprobeerd). Zonder verklaring plotseling 100% terwijl het niet zo staat ingesteld (niet via het fanprofiel, niet via de slider) en dit op het moment dat de kaart niet op een noemenswaardige manier werd belast, zelfs niet door een Youtubefilmpje of zo. Sowieso vind ik MSI Afterburner niet fijn in het gebruik. Ik heb weleens gehad dat ik een fanprofiel had ingesteld en bij het gamen werd zowel het fanprofiel als de default settings (van de kaart zelf) niet gevolgd, tijdens het gamen gingen de fans helemaal niet aan, enkel zo gauw het boven de 100 graden komt plotseling op 100% (gelukkig maar). Blijkbaar is er dus ook nog de optie om de fans helemaal niet te laten draaien. Ongetwijfeld een foutje van mij als onervaren gebruiker maar zoiets zou toch niet moeten kunnen tenzij je het fanprofiel overal op 0% zet (Joost mag weten waarom je dat zou willen). In het algemeen vind ik de GUI niet zo fijn werken. Hopelijk werkt WattMan of hoe je dat ook spelt beter. Het schijnt een mixed bag te zijn: mooie grafiekjes en gemakkelijk genoeg te bedienen maar ook nog wat bugs en soms op wat meer lagen in de GUI dan dat nodig zou moeten zijn (volgens andere mensen, ik heb het zelf nog niet gebruikt). Ik spreek nu over ongeveer 2 maanden geleden, het kan best dat het inmiddels alweer is verbeterd. Ik weet dat het relatief nieuwe software is en dat AMD eraan aan het werken is dus ik twijfel er niet aan dat het programma op termijn prettiger in gebruik wordt dan de gratis versies van programma's zoals MSI Afterburner, als dat het nu al niet zou zijn.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Hou het aub on-topic over nieuws en algemene discussie: dit is niet de plek voor het behandelen van problemen & vragen van een persoon met een specifieke kaart :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Hebben jullie sinds de Aniversary Update van Windows 10 ook WDDM 2.1? (bijv via dxdiag)
Dit zou het geval moeten zijn met alle kaarten op feature level 12_0 of hoger, dus GCN1 niet maar GCN2+ wel., en blijkt bij GCN1 op 11_1 ook op WDDM 2.1 te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7dTjA8V.png
Hierboven zie ik het bij mijn R9 380.

Met WDDM 2.1 is Shader Model 6.0 geïntroduceerd:
Shader Model 6.0 provides a more optimized pathway for shader code to make its way to the metal (GPU, hardware). The outgoing Shader Model 5.0, which is featured on DirectX 11 and DirectX 12, relies on FXC, an offline shader compiler, to both compile and optimize HLSL shader code, supporting HLSL v1.4 to v5.1 code.

Shader Model 6.0, on the other hand, dedicates compiling to Clang HLSL compiler, and optimization to multiple LLVM passes. Since Shader Model 6.0 supports HLSL code from v5.0 upwards, it should also benefit existing DirectX 11 and DirectX 12 apps
Bron

Afbeeldingslocatie: https://techreport.com/r.x/2016_3_23_Microsoft_details_upcoming_Shader_Model_6_features/sm6.jpg

Ik had al het idee dat ik iets van verschil merkte. Bij GTA5 heeft de shader quality in mijn beleving minder impact op fps dan voorheen. Helaas geen benchmarks gedraaid van voor en na, dus heb geen harde cijfers. Wel zie ik dat de shader cache-map een stuk meer bestanden bevat (en ik speel nog steeds dezelfde games). Voorheen waren er twee bestanden van 4MB en één van 16MB. Nu zijn het er 16 van 4, 8 en 16MB. Ik heb dus het idee dat de shader cache ook veel meer gebruikt wordt dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

r100 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:14:
Hebben jullie sinds de Aniversary Update van Windows 10 ook WDDM 2.1? (bijv via dxdiag)
Dit zou het geval moeten zijn met alle kaarten op feature level 12_0 of hoger, dus GCN1 niet maar GCN2+ wel.
Op mijn 290X met 16.9.2 heb ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Wddm 2.1 is denk gewoon afhankelijk van je windows, want met m'n 670 staat dat er ook. Misschien niet als je een hele ouwe kaart hebt die geen wddm 2 kan.

Ik denk niet dat ik er veel aan heb overigens. :)

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 13-10-2016 17:48 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Dat zal best, maar in het AMD topic hier doelde ik op de kaarten van AMD die het wel/niet ondersteunen ;) GCN1 niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 01:13:
Op het moment dat een kaart niet actief wordt gekoeld hoeft de GPU niet heel erg actief te zijn om de temperatuur aardig te doen oplopen.

[...]

Dat klopt, ik heb het zelf ook ervaren met MSI Afterburner en een ander programma (Trix of zoiets, dat heb ik maar een paar dagen geprobeerd). Zonder verklaring plotseling 100% terwijl het niet zo staat ingesteld (niet via het fanprofiel, niet via de slider) en dit op het moment dat de kaart niet op een noemenswaardige manier werd belast, zelfs niet door een Youtubefilmpje of zo. Sowieso vind ik MSI Afterburner niet fijn in het gebruik. Ik heb weleens gehad dat ik een fanprofiel had ingesteld en bij het gamen werd zowel het fanprofiel als de default settings (van de kaart zelf) gevolgd, tijdens het gamen gingen de fans helemaal niet aan, enkel zo gauw het boven de 100 graden komt plotseling op 100% (gelukkig maar). Blijkbaar is er dus ook nog de optie om de fans helemaal niet te laten draaien. Ongetwijfeld een foutje van mij als onervaren gebruiker maar zoiets zou toch niet moeten kunnen tenzij je het fanprofiel overal op 0% zet (Joost mag weten waarom je dat zou willen). In het algemeen vind ik de GUI niet zo fijn werken. Hopelijk werkt WattMan of hoe je dat ook spelt beter. Het schijnt een mixed bag te zijn: mooie grafiekjes en gemakkelijk genoeg te bedienen maar ook nog wat bugs en soms op wat meer lagen in de GUI dan dat nodig zou moeten zijn (volgens andere mensen, ik heb het zelf nog niet gebruikt). Ik spreek nu over ongeveer 2 maanden geleden, het kan best dat het inmiddels alweer is verbeterd. Ik weet dat het relatief nieuwe software is en dat AMD eraan aan het werken is dus ik twijfel er niet aan dat het programma op termijn prettiger in gebruik wordt dan de gratis versies van programma's zoals MSI Afterburner, als dat het nu al niet zou zijn.
Helaas laat Wattmen nog niet toe om een custom fanprofiel grafiek uit te zetten en kan je alleen targets instellen. Daarnaast gebruik ik MSI afterburner in combinatie met rivatuner om ingame bepaalde gegevens in de overlay te laten zien maar dat heb ik dus op het moment uitstaan vanwege de bug :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
-The_Mask- schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:41:
Bij mijn R9 280X staat er anders wel WDDM 2.1. ;)
Mooizo :) Een tabel van de feature levels op Wikipedia gaf de indruk dat dat niet het geval was, leek mij al zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik was het stuk net aan het lezen.
Het is en blijft WCCFtech maar klinkt goed. Polaris was qua architectuur niet erg vernieuwend tov Fiji.
Dus het wordt tijd voor een grotere stap.

Officieel was eind 2016 altijd al de planning voor Vega. Hopelijk komt hij ook echt dit jaar. Wil maar al te graag wat snellers dan een RX480.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit voor mijn huidige systeem weer op W7, voor het nieuwe systeem zal ik helaas (ook) W10 moeten gaan gebruiken, of dat ik het wil of niet. Ja, ik ben geen fan van W10 maar dat bespreek ik ergens anders wel. ;)
Astennu schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:51:
[...]

Ik was het stuk net aan het lezen.
Het is en blijft WCCFtech maar klinkt goed. Polaris was qua architectuur niet erg vernieuwend tov Fiji.
Dus het wordt tijd voor een grotere stap.

Officieel was eind 2016 altijd al de planning voor Vega. Hopelijk komt hij ook echt dit jaar. Wil maar al te graag wat snellers dan een RX480.
Begrijpelijk maar met die RX480 houd je het wel nog even vol, die van mij haalt ongeveer de helft van de FPS met dezelfde instellingen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2016 18:56 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.