Bij TPU kwamen ze niet verder dan 1090 Mhz dus ik vindt die 1100 Mhz van jou al heel netjes eigenlijk. Je hebt natuurlijk al vanuit de fabriek een hogere clock. Dat is het 'nadeel' van een goede factory oc kaart. Daar kun je zelf niet zo veel meer aan doen. Ken ook een tweaker met een 1070 Palit die stock 2000+ Mhz doet, tjaMoi_in_actie schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:15:
[...]
Alles op stock draaiende haalde hij iets van 4860 punten, 50mhz meer is bij TimeSpy dus al 200 punten meer, iets meer dan 4% improvement wat redelijk te verwachten was met een +-4.7% overclock. Ga je daar veel van merken? Nee, een paar FPS hier en daar, meer niet. Maar overclocken vind ik gewoon leuk, kijken a) hoe ver hij kan gaan en b) wat de meest efficiënte afstelling is.
Maar ik ga straks en de komende weken wat verder stoeien. Heb even gecontroleerd of er stream processors unlocked kunnen worden, maar helaasProcessor wel alvast wat bijgesteld, die kreeg stock een veel te hoog voltage toegediend; tot 1.38V voor 4.2Ghz, nu een veel schappelijker 1.26V op 4.5Ghz.
Heb verder wel al gemerkt dat deze R9 Fury voor 1120Mhz al flink wat meer voltage wil. Zelfs met +60mV hangt ie zich op, dus het is de vraag of het veel nut heeft om ver boven die 1100Mhz te gaan. Temperatuur is het probleem niet, hij tikt met fanspeeds van 45-50% hooguit iets van 70 graden aan. Memory heb ik ook nog niet aan gezeten, eens kijken wat daar mogelijk is en wat dat oplevert.
Los daarvan lijkt het uberhaupt een trend te worden dat je zelf niet zo gek veel meer kunt overclocken (met al die boost dingen). Maar ik snap de lol inderdaad, vindt ik ook altijd leuk
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2016 16:20 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.