Astennu schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:15:
[...]
Ja en nee

Ik heb nu ook een 980 Ti en dat is toch wel veel sneller.
Ik heb namelijk een 2560x1440 144Hz Freesync scherm. Dan wil je eigenlijk 90 fps halen. Dan moet ik al met de settings omlaag. Dus ik kan niet wachten op Vega dan kan alles max. En dan fps limiter op 89 fps en dan flat 89-90 draaien. nu heb je zelfs op high nog wel drops richting de 65 en dan merk je toch dat het minder vloeiend is. Maar minder storend door dat je freesync hebt. 65 zonder is echt iritant.
144hz zonder is helemaal awesome. Met die 980 ti op wat lagere settings lukt dat aardig die heeft helaas niet zon mooie FPS limiter in de driver.
Heb jij het FreeSyncbereik van jouw monitor nog niet gehackt?
http://www.guru3d.com/new...nge-with-simple-hack.html
Ik krijg een beetje koppijn (bij wijze van spreken) van het beslissen wanneer een monitor te kopen. Niet alleen liggen local dimming en 10 bits kleur om de hoek, ook komt er een nieuwe versie van DP (allicht dus ook van HDMI?) die toestaat dat je een veel hogere refreshrate kan combineren met een hogere resolutie wat 4k met 120 Hz of zo mogelijk zou kunnen maken.
Klopt Vega 10 is bedoelt vs Big Pascal en dus de 1080 Ti.
Ligt aan de prijs ik verwacht dat hij beter betaalbaar is dan de Pascal Titan.
Ik gok eerder huidige 3th party GTX1080 prijzen. Nog niet super goedkoop maar het is al een stuk beter.
We zullen het wel zien.

Polaris had officieel twee kaarten maar er kwam ook een 470. Het zou me niet verbazen dat ze zoiets nu ook gaan doen, een cut van Vega 10 die een 490/590 of zo gaat worden (Joost mag weten hoe ze het noemen, de naamgeving wordt wat bont als de Vega 11 de 580 gaat heten

).
De volle Vega 10 als Fury (1080 Ti niveau als streven), de cut als kaart die rond de 1080 zit (een beetje eronder voor DX11, erboven voor Vulkan en goed uitgevoerde DX12) en de Vega 11 die in de buurt komt van de 1070. Ja, je mag die TFlops niet 1 op 1 vergelijken, AMD heeft er wat meer nodig voor dezelfde performance onder DX11.
Als het goed is komt er in het tweede kwartiel een dubbel Vega10-kaart uit, die zal de Titan verslaan en veel te duur zijn voor gewone klanten.

Prijzen: 600-650 euro voor de Fury, 400 euro voor de cut van de Vega 10, ? voor de RX 580. 400 euro voor een kaart van 1080 niveau lijkt laag maar ze komen meer dan een half jaar later dan Nvidia en ze gebruiken HBM2 (wat ook gunstig is voor de GPU aangezien je minder hitte krijgt van het geheugen zolang ze niet zoveel meer geheugen erop stoppen dat het lagere vermogen per GB wordt gecompenseerd), dan mag je best wat extra krijgen met dezelfde prijs. Productie van de 480 stopzetten? De prijs voor de 480 verlagen naar iets boven de productiekosten om het marktaandeel te vergroten? Geen idee, zij komen met de RX 580 als naam, die kan geen 400 euro gaan kosten.
Voor de mensen die hier als gast meelezen en die hier niet vaak komen, dit is allemaal speculatie!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 14-10-2016 01:10
]