Vandaag, na 3 maanden wachten, eindelijk mijn
QWIC MN8 Belt op kunnen halen. Leverdatum was al snel na het plaatsen van de bestelling begin februari opgeschoven van maart naar mei.
Maar gisteren kreeg ik dan eindelijk het telefoontje dat hij klaar stond om afgehaald te worden.
Heb nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te testen, want mijn vrouw nam hem na een kort testritje al over om naar haar werk te rijden 8 km verderop.
Eerste indruk:
- Nette fiets die er degelijk uit ziet en aanvoelt.
- 8 versnellingen, riemaandrijving en schijfremmen
- Fatsoenlijke set banden met profiel waarmee je het hele jaar de weg op kunt
- Heb de ondersteuning voorlopig ingesteld op 32 km/h ipv de 28 km/h waarop hij a fabriek stond. Net dat kleine beetje extra wat ik mis bij de meeste fietsen.
- De belt rijdt lekker soepel.
- Ook de motor is stiller dan ik verwacht had. Heb het idee dat de motor op de MN7 waarop ik heb proefgereden meer geluid maakte.
- Ook met de ondersteuning compleet uit reed ik vrij makkelijk 18-20 km/h.
- Ondersteuning even op stand 1 of 2 om een brug of dijk op te rijden
- Het doel om zoveel mogelijk zelf te blijven trappen en waar nodig (bij tegenwind) wat ondersteuning te hebben tot 30-32 km/h lijkt goed haalbaar
Zal binnenkort wat ervaringen posten als ik hem een tijdje in gebruik heb.
Ik rij momenteel 2 a 3 dagen per week met de racefiets naar werk. Ritje van 25 km waar ik zo'n 50 min over doe afhankelijk van de wind. De overige dagen momenteel met de auto ivm ophalen zoontje bij opvang die vanuit huis nog 8 km de andere kant op is.
Hopelijk kan ik vanaf nu op die dagen de e-bike naar werk pakken en dan alleen vanuit huis naar de opvang nog met de auto.
E-bike ipv racefiets scheelt vooral omkleden en op dagen met tegenwind een hogere gemiddelde snelheid.
[
Voor 14% gewijzigd door
Farmerwood op 23-05-2019 21:13
. Reden: toevoeging erbij ]