Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste
Acties:
  • 711.836 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:56

BertV

R-L48

doek55 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:22:
[...]

Wat is je kruissnelheid op GPS daarbij? Varieert dat nog veel afhankelijk van de wind of zit je altijd tegen de begrenzer? Ik zit gemiddeld op 14Wh/km (425Wh per 30km) bij een kruissnelheid tussen de 40-50km/u.

Het display van Bafang geeft trouwens zo'n 25% teveel ampère/vermogen aan (alleen een stand met Limited Current = 100% lijkt wel juist). Mijn eerste BBS02b controller (2016 firmware) leek veel beter het juiste ampère aan te geven.
Vanochtend was het behoorlijk koud, vrij weinig wind.
GPS snelheid: 42 tot 44

De kruissnelheid op het schermpje; 44,5 tot maximaal 47km/u.

De motor houdt beter z'n snelheid vast dan de Bosch.
Vrijwel onafhankelijk van mijn eigen input hoor en voel je zo rond 40 de motor opspinnen om er nog even snelheid aan te geven. On-Bosch-achtige oplossing. Rijdt wel lekker zo, maar het neigt naar bromfiets.

BertV wijzigde deze reactie 13-05-2019 19:03 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:32
elinx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:15:
@doek55
Bedankt voor je aanvulling. Ik was in de veronderstelling dat het een pas sensor betrof. In dat geval gaat de vergelijking niet op en betreft het verschillende afstellingen, waarbij Bosch zijn zaakjes het beste voor elkaar heeft.
Mbt de tdsz2, weet ik van de beperking tav de hoogst mogelijke cadans. Dit is juist één van de punten die de open source firmware heeft aangepakt. Default was ca. 90, maar voor die tijd was er al een afbouw in ondersteuning. Dat is dan instelbaar tot 120 (36V). Deze FW is daarom een aantrekkelijke optie.
Ik heb ook lang naar de TSDZ2 gekeken, maar uiteindelijk ben ik afgehaakt ivm de betrouwbaarheid. De motor is gewoon niet betrouwbaar genoeg voor dagelijks gebruik.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
@Strider
Heb je het dan over de slijtage vh blauwe tandwiel?
Ook dat probleem is met de OpenSource FW aangepakt. De opbouw van ondersteuning is minder plotseling, waarmee dit tandwiel wordt gespaard.
Er zijn een aantal belangrijke nadelen van de Tdsz2 aangepakt. Daarom ben ik weer gaan twijfelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strider
elinx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:44:
@Strider
Heb je het dan over de slijtage vh blauwe tandwiel?
Ook dat probleem is met de OpenSource FW aangepakt. De opbouw van ondersteuning is minder plotseling, waarmee dit tandwiel wordt gespaard.
Er zijn een aantal belangrijke nadelen van de Tdsz2 aangepakt. Daarom ben ik weer gaan twijfelen.
Nee, gewoon de algehele levensduur. Ik heb vaak genoeg gebruikers voorbij zien komen waarbij er een lager kapot is gegaan, of ze de smering goed bij moesten gaan houden anders werd het geluid te fel. Ik heb daar voor dagelijks gebruik geen zin in.

Sowieso de performance van de TSDZ2 motor is ook niet zo mooi als van een Yamaha/Bosch/Shimano motor.
De hoofdtester van de TSDZ2 software heeft ook aangegeven dat je de TSDZ2 moet vergelijken met een goedkope Renault en een Bosch met een Mercedes :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Strider schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:57:
......... aangegeven dat je de TSDZ2 moet vergelijken met een goedkope Renault .....
Duidelijk :) , bedankt

elinx wijzigde deze reactie 13-05-2019 18:17 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Ik weet niet wat er eerst stond, maar anders kun je eens contact opnemen met John Balatsas, die test alle firmwares voordat ze live worden gezet. Hij heeft een TSDZ2 fiets & een Trek Powerfly.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-10 10:00
wian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:32:
@Maracuja Programmeren is gelukt maar het verhogen van de max snelheid niet. De ondersteuning houdt op boven 25km/u. Zoek even mijn posts terug in dit topic voor details.

Ik heb besloten om mijn met bbs01b omgebouwde Gazelle te houden, voornamelijk ivm de framehoogte en de grotere accu. Mijn vrouw is heel tevreden met de Lidl fiets met aangepaste instellingen :) Ze vindt 25km/u ook snel zat. Al met al krijg je bij de Lidl heel veel fiets krijgt voor je geld incl. 2 jaar garantie op de accu.

Ik heb geen bijzonder hoge verwachtingen van de Lidl garantie afhandeling (maar nog geen ervaring mee). Worst case heb je altijd de optie om goedkoop een nieuwe 36v accu te kopen.
Waar staat bij de LIDL fiets de waarde SMT (Speed Meter Type) (of SMM) op?
Kun je die aanpassen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Strider schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:53:
....... John Balatsas, die test alle firmwares voordat ze live worden gezet. ....
Op Youtube "jbalatutube" Dit zijn de reviews die mij weer hebben getriggerd naar de Tdsz2 te kijken.
De fiets is uitdrukkelijk bedoeld voor recreatiegebruik, vandaar en zal geen dagelijkse kilometervreter zijn.
Ik ben/was in principe voor een bbs01b 250W, vooral vanwege de bewezen betrouwbaarheid en mogelijkheden mbt instellingen.

Nu echter twijfel ik weer mbt de tsdz2.
De opensource FW ondervangt enkele nadelen van de tdsz2
De massa ervan is iets lager
De prijs iets lager
De montage iets eenvoudiger (zonder rem en schakelsensor)

Staat tegenover dat er nieuwe FW geflasht moet worden met een (nog aan te schaffen) ST link en er ook een ander display (KT-LCD3) gekocht moet worden, waardoor het prijsvoordeel alweer enigszins teniet is gedaan. (hoewel voor de bbs01b ook wel extra zaken aangeschaft moeten worden, (oa kabel en sensoren))
Tja, dan wordt het al een ander verhaal, want ook dan is de tdsz2 nog steeds een "Renault" waar wat verbeteringen zijn doorgevoerd, waarbij ik geheel moet vertrouwen op reviews.

elinx wijzigde deze reactie 13-05-2019 20:36 (63%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
elinx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:35:
[...]
Op Youtube "jbalatutube" Dit zijn de reviews die mij weer hebben getriggerd naar de Tdsz2 te kijken.
De fiets is uitdrukkelijk bedoeld voor recreatiegebruik, vandaar en zal geen dagelijkse kilometervreter zijn.
Ik ben/was in principe voor een bbs01b 250W, vooral vanwege de bewezen betrouwbaarheid en mogelijkheden mbt instellingen.

Nu echter twijfel ik weer mbt de tsdz2.
De opensource FW ondervangt enkele nadelen van de tdsz2
De massa ervan is iets lager
De prijs iets lager
De montage iets eenvoudiger (zonder rem en schakelsensor)

Staat tegenover dat er nieuwe FW geflasht moet worden met een (nog aan te schaffen) ST link en er ook een ander display (KT-LCD3) gekocht moet worden, waardoor het prijsvoordeel alweer enigszins teniet is gedaan. (hoewel voor de bbs01b ook wel extra zaken aangeschaft moeten worden, (oa kabel en sensoren))
Tja, dan wordt het al een ander verhaal, want ook dan is de tdsz2 nog steeds een "Renault" waar wat verbeteringen zijn doorgevoerd, waarbij ik geheel moet vertrouwen op reviews.
Heb je al uitgerekend wat het in totaal gaat kosten?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Strider schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:52:
.... het in totaal gaat kosten?
Jazeker.
Beide opties ontlopen elkaar niet zoveel en komen tussen 500 à 600 Euro uit voor de kit incl. accu en extra's (voor tsdz2 de ST programmer en KT_lcd3 en voor de bbs01b rem- en schakelsensor en usb kabel)

Vanuit EU stock is de tsdz2 momenteel iets eenvoudiger te verkrijgen. Het verschil in prijs met de bbs01b is ca. 30 à 40 euro.

De donorfiets zal waarschijnlijk de BTWIN Riverside 500 (13,5 kg) worden à 280 Euro
Dus een totaal van max. 900 Euro ongeveer, welke optie ik ook kies

elinx wijzigde deze reactie 13-05-2019 21:17 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJD1972
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-10 00:40
Mijn vrouw wil graag een elektrische fiets. Het plan is om haar erg nieuwe en mooie Gazelle Heavy Duty met 7-versnellingen in de naaf (en gesloten kettingkast) om te bouwen. Volgens mij heeft ze rollerbrakes, dus het meest logische is een 250W motor in de voornaaf.

Het liefst zou ik de accu op de zadelbuis monteren, maar ik ben bang dat dat niet past en er een nieuwe bagagedrager bij moet met de accu en aanstuur-unit geïntegreerd. Haar woon-werkritje is max 15 km enkele reis, dus de accu hoeft niet heel erg groot te zijn.

Bafang lijkt een logische keuze, maar ik hoorde ergens dat de naafmotor van Bafang wat minder is t.o.v. andere merken. Ik vind bij sites in NL wel complete setjes voor 650 - 700 euro, maar dan weet ik niet wat voor merk cellen worden gebruikt en ik heb het idee dat het wel ietsje goedkoper moet kunnen. Iemand een goede tip qua spullen/setup/leverancier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:28
De e-bike bij de Lidl die ze nu weer verkopen, zie ik enkel iets over in een Consumentenbond filmpje met als negatief punt dat de motor niet erg goed reageert als je bijv, hebt geremd en weer op gang moet komen.

Mijn vraag is of dit euvel al is opgelost, is anders een aardige fiets voor het geld voor mijn vrouw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
racinfo schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:54:
[...]

Waar staat bij de LIDL fiets de waarde SMT (Speed Meter Type) (of SMM) op?
Kun je die aanpassen?
SMM=0, zie hier alle waarden.

Wat doet die instelling?

@maartend lees even terug in dit topic.

wian wijzigde deze reactie 13-05-2019 22:43 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
wian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Gedaan, topic hier gezocht en nagelezen. Maar dat niet gevonden. Kan ook zijn dat het een naam heeft en ik niet weet hoe dat heet.

Ik lees dus wel dat het een Bafang moter is, aan te passen, enz. Maar heeft dat er mee te maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:26
wian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:41:
[...]

SMM=0, zie hier alle waarden.

Wat doet die instelling?

Als je een andere snelheidslimiet wilt instellen (en het display zelf ondersteunt dit niet) zul je SL in Pedal Assist en Throttle handle op iets anders dan 0 (= By display's command) moeten zetten.
Als ook dat niet werkt kun je nog proberen om met aangesloten programmeerkabel te fietsen. Dus zonder display: https://www.poweredride.c...nd-better-display-options

Voor meer informatie kun je hier kijken:
https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
@maartend Bij het wegrijden vond ik de motor altijd al fijn ondersteuning geven. Wat vervelend is met de standaard instellingen van de Bafang bbs01b, is dat wanneer je de max snelheid bereikt, de motor vrij plotseling de ondersteuning terugschakelt naar 20% en pas weer opschakelt als je snelheid een paar km zakt. Als je dan meteen weer boven de max snelheid gaat rijden, schakelt de motor weer terug qua kracht, het zgn pendelen.

Er zijn twee manieren om het pendelen te voorkomen:
1. je onthoud de max snelheid bij de meest gebruikte standen en blijft hier net onder. iedere stand op het display heeft een max snelheid, dus je moet van meerdere standen de max snelheid onthouden.
2. leen/koop een USB kabel (bij Lidl fiets ook een kabelboom) en pas de instellingen aan

De meest aangepaste instellingen zijn keep current op 60% (KC=60) en max snelheid op 100% vanaf standje 5 (ALBP5 t/m ALBP9=100).

KC=60 zorgt ervoor dat de motor terugschakelt naar 60% ipv 20%, dit zorgt ervoor dat de terugval kleiner is en minder abrupt aanvoelt.

ALBP5t/m9=100 zorgt ervoor dat de ondersteuning pas stopt bij de max snelheid van de fiets (normaal 25 km/u), ipv de max snelheid die bij een bepaalde stand hoort. Hierdoor treedt het pendelen alleen nog op rond de 25 km/u (of op de max snelheid die je ingesteld hebt).

Dit is het in een notendop. Voor meer details zul je echt even terug moeten zoeken in dit topic.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• racinfo
Wat vervelend is met de standaard instellingen van de Bafang bbs01b, is dat wanneer je de max snelheid bereikt, de motor vrij plotseling de ondersteuning terugschakelt naar 20% en pas weer opschakelt als je snelheid een paar km zakt. Als je dan meteen weer boven de max snelheid gaat rijden, schakelt de motor weer terug qua kracht, het zgn pendelen.
Toevallig heb ik het net hierover gehad met Jeroen via de prive chat, bij mij staan
de PAS instellingen als het volgt en hierbij heb je dus niet dat je het "pendelen" ondervindt.

ALC1=33 - 60 goed voor rustig fietsen zeg, 12 tot 16 km/h
ALC2=44 - 70 14 tot 19 km/h
ALC3=55 - 80 18 tot 23 km/h
ALC4=64 - 90 22 tot 28 km/h
ALC5=73 - 100 motor krachtig tot max 28 km/h
ALC6=85 - 100 idem nog krachtiger maar nog steeds tot max 28 km/h
ALC7=90 - 100 idem enz
ALC8=95 - 100 idem enz
ALC9=100- 100 idem enz

PS
De motor staat in dit geval afgesteld op max 28 km/h.

racinfo wijzigde deze reactie 14-05-2019 12:05 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Ik snap het en ook nog antwoord van Pathogen en ik kan aan de slag. Is weg te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MEKU
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 25-07 18:29
Ook ik ben begonnen met de zoektocht naar een degelijke elektrische fiets die me het meeste "bang for the buck" levert. Mijn budget ligt rond de 2500 EUR.

Bedoeling is om dagelijks 10 km op en af naar het werk te fietsen wat ik de voorbije 4 jaar met een gewone fiets deed. Op zich is het een haalbare afstand zonder al te veel moeite, maar vooral bij tegenwind wil ik aan hetzelfde tempo blijven fietsen. Bovendien wil ik de fiets kunnen delen met mijn vriendin dus ga ik voor een vrouwenmodel waarbij de hoogte het zadel makkelijk te verstellen is.

Ik ben na een dag intensief zoeken tot volgend model gekomen wat voor het vooropgestelde budget naar mijn mening de meeste opties biedt.

https://www.12gobiking.nl/cube-kathmandu-hybrid-pro-500-2019

Bosch Performance CX (75Nm) Cruise (250Watt) middenmotor
Shimano Deore versnellingen
5000 Wh batterij

Alleen weet ik niet of de schijfremmen van Shimano zullen voldoen aan snelheden boven 25 km/uur mits enige "optimalisatie" >:)

Iemand ervaring met dit merk, type? Betere alternatieven? Meningen rond de schijfremmen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gert02
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-09 10:51
[b]MEKU in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"Alleen weet ik niet of de schijfremmen van Shimano zullen voldoen aan snelheden boven 25 km/uur mits enige "optimalisatie" >:)

Iemand ervaring met dit merk, type? Betere alternatieven? Meningen rond de schijfremmen?
Brake system Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (180/160)

Niks mis mee, 2 zuiger remtang. 180/160 zit ook op mijn 45 km/h fiets, werkt prima, al meer dan 11.000 kms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 01-08 23:58

Maracuja

Fruitig 3.1

wian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:04:
@maartend
[..]
2. leen/koop een USB kabel (bij Lidl fiets ook een kabelboom) en pas de instellingen aan

De meest aangepaste instellingen zijn keep current op 60% (KC=60) en max snelheid op 100% vanaf standje 5 (ALBP5 t/m ALBP9=100).

KC=60 zorgt ervoor dat de motor terugschakelt naar 60% ipv 20%, dit zorgt ervoor dat de terugval kleiner is en minder abrupt aanvoelt.

ALBP5t/m9=100 zorgt ervoor dat de ondersteuning pas stopt bij de max snelheid van de fiets (normaal 25 km/u), ipv de max snelheid die bij een bepaalde stand hoort. Hierdoor treedt het pendelen alleen nog op rond de 25 km/u (of op de max snelheid die je ingesteld hebt).

Dit is het in een notendop. Voor meer details zul je echt even terug moeten zoeken in dit topic.
Thanks (ook @racinfo ) ! Gelukt. :) Waarom is trouwens de wheel diameter ingesteld op 26" als het op die fiets 28" is?
En ik dacht dat de grijze vakjes betekende dat die optie 'gemute' was zeg maar, maar die kun je gewoon prima aanpassen in principe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 13-10 03:16
MEKU schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:57:
Ook ik ben begonnen met de zoektocht naar een degelijke elektrische fiets die me het meeste "bang for the buck" levert. Mijn budget ligt rond de 2500 EUR.

Bedoeling is om dagelijks 10 km op en af naar het werk te fietsen wat ik de voorbije 4 jaar met een gewone fiets deed. Op zich is het een haalbare afstand zonder al te veel moeite, maar vooral bij tegenwind wil ik aan hetzelfde tempo blijven fietsen. Bovendien wil ik de fiets kunnen delen met mijn vriendin dus ga ik voor een vrouwenmodel waarbij de hoogte het zadel makkelijk te verstellen is.

Ik ben na een dag intensief zoeken tot volgend model gekomen wat voor het vooropgestelde budget naar mijn mening de meeste opties biedt.

[Afbeelding]

5000 Wh batterij

Alleen weet ik niet of de schijfremmen van Shimano zullen voldoen aan snelheden boven 25 km/uur mits enige "optimalisatie" >:)

Ik fiets dagelijks 8km heen en 8km terug op een gewone fiets zonder versnellingen, ben ook op zoek naar een light e-bike want voor die afstand heb je echt geen normale e-bike accu nodig. En het gaat me vooral om zweten tegen te gaan. Plus moet veel stoppen onderweg, dat maakt het erger.

Maar om dan voor een fiets van €2500 te gaan die voor een 4 of 5x zo grote afstand bedoeld is en ook ruim 10 kilo meer weegt dan m'n huidige.. is voor mij geen logische keuze.

Aan de andere kant, behalve Zehus Smartwheel (en Kopenhagen wheel en Flykly wheel) zijn er geen alternatieven. En deze all-in-one systemen hebben als risico dat er maar 1 ding hoeft stuk te gaan en je moet het hele systeem vervangen.
Toch kan je wellicht 2.5 Zehus Smartwheels kopen voor de prijs van 1 Cube Kathmandu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11-10 21:43

Tafkar

3600 Wp

racinfo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Toevallig heb ik het net hierover gehad met Jeroen via de prive chat, bij mij staan
de PAS instellingen als het volgt en hierbij heb je dus niet dat je het "pendelen" ondervindt.

ALC1=33 - 60 goed voor rustig fietsen zeg, 12 tot 16 km/h
ALC2=44 - 70 14 tot 19 km/h
ALC3=55 - 80 18 tot 23 km/h
ALC4=64 - 90 22 tot 28 km/h
ALC5=73 - 100 motor krachtig tot max 28 km/h
ALC6=85 - 100 idem nog krachtiger maar nog steeds tot max 28 km/h
ALC7=90 - 100 idem enz
ALC8=95 - 100 idem enz
ALC9=100- 100 idem enz

PS
De motor staat in dit geval afgesteld op max 28 km/h.
ALC boven de 70 is bij mij een uitzondering (dit is bij mij standje 7). Bij deze ondersteuning en een beetje mee trappen haal ik al snel 35 km/uur.
De vraag is, wil je een fiets die alles voor je doet, of wil je ook nog wat mee trappen.
Snelheid is ook afhankelijk van je ALB instelling!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delsin
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-09 21:31
Ook ik ben begonnen met de zoektocht naar een degelijke elektrische fiets die me het meeste "bang for the buck" levert. Mijn budget ligt rond de 2500 EUR..

lleen weet ik niet of de schijfremmen van Shimano zullen voldoen aan snelheden boven 25 km/uur mits enige "optimalisatie" >:)

Deze fiets heb ik, maandje terug aangeschaft en bevalt geweldig!
Ik rij dagelijks 12.5km enkele reis. Remmen gaan prima (ook bij 45km) . wel heren model, dame thuis kan daar ook prima op. Zadel is zo naar beneden of boven geplaatst. De cx ondersteuning bevalt me erg goed.

De fiets heb ik gekocht als extra bij een speed pedelec die ik al had met een zelfde accu. Kan voor beide fietsen nu beschikken over een extra accu. Erg makkelijk als je eens verder dan 40km van huis wilt zonder opladen tussendoor.

Tandwieltje voor moet denk ik wel vervangen. Je zit heel snel in hoogste versnelling en trapcadans is best hoog op hogere snelheid. Wat mij betreft aanrader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:27

[Afbeelding]

Deze fiets heb ik sinds November en hij voldoet uitstekend. De schijfremmen is niks mis mee, ook niet na ‘enige optimalisatie’.
Afhankelijk van hoe snel je wilt moet je eventueel een groter voorblad monteren want anders kom je op een wel eeg hoge cadans uit. Ik vind een maximum van 32 km/u wel voldoende, dan gaat het nog met het standaard aanwezige voorblad.
Zelf heb ik aan de fiets enkel de buitenbanden vervangen voor banden die betere lekbescherming bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-10 21:08

[Afbeelding]

5000 Wh batterij

Vond deze review over de fiets: https://duckduckgo.com/?q...ia=videos&iai=fuNcpYDTg-4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:08
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Ik fiets dagelijks 8km heen en 8km terug op een gewone fiets zonder versnellingen, ben ook op zoek naar een light e-bike want voor die afstand heb je echt geen normale e-bike accu nodig. En het gaat me vooral om zweten tegen te gaan. Plus moet veel stoppen onderweg, dat maakt het erger.

Maar om dan voor een fiets van €2500 te gaan die voor een 4 of 5x zo grote afstand bedoeld is en ook ruim 10 kilo meer weegt dan m'n huidige.. is voor mij geen logische keuze.
Als elke dag laden je doel is... Met een 500Wh accu kun je meerdere keren heen en weer rijden op een acculading, wat is daar mis mee? Voordeel is dat je dus ook langer met je accu doet (minder laadcycli)
Aan de andere kant, behalve Zehus Smartwheel (en Kopenhagen wheel en Flykly wheel) zijn er geen alternatieven. En deze all-in-one systemen hebben als risico dat er maar 1 ding hoeft stuk te gaan en je moet het hele systeem vervangen.
Toch kan je wellicht 2.5 Zehus Smartwheels kopen voor de prijs van 1 Cube Kathmandu.
Een Zehus Smartwheel haalt op papier 30km bereik uit een 160Wh accu. Die accu is er niet uit te halen (denk ik) dus die kun je 's winters niet beschermen tegen kou, tenzij je de fiets in een verwarmde berging kunt parkeren en laden. Kou, en zeker in koude toestand laden is bijzonder slecht voor de accu, dus heen-en-weer op één lading wordt dan heel snel een uitdaging.

• piotrusc
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 12:00
tuppes schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Oké, ik woon dan wel in een heuvelige regio maar met in totaal 530 gereden kilometers op de teller van een half jaar oud systeem en nu al ketting en tandwielen vervangen is wel erg snel. :-(

Dan is mijn eigenbouw e-bike duurder in onderhoud dan mijn auto. :(
Ik doe 2500km met een set tandwielen + ketting, ik fiets met een Bafang BBS 750W. Vervangen kost 30,- euro totaal. Ketting en cassette koop ik bij Amazon. Bij 7500km/jaar kost me dat dus een kleine 100eu per jaar.

• piotrusc
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 12:00
Yannes schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:53:
Kan iemand die een fiets heeft omgebouwd met een Bafang BBS02 me vertellen hoeveel tijd dit heeft gekost?

Ik overweeg het zelf te doen met een nieuwe mountainbike, maar gezien ik de fiets op korte termijn nodig heb voor woon-werkverkeer wil ik graag weten of dit haalbaar is.
Heeft mij 2 uur gekost en dan heb ik rustig aan gedaan.

• rochelledw
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:36
Heeft iemand ervaring met de nieuwe PUCH e-ballad S fietsen? zijn rond de 1600 euro en ik ben benieuwd of het wat is. kon niks erover vinden met de zoekfunctie in dit topic. Hoop toch dat iemand er iets van weet :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doek55
rochelledw schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:58:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe PUCH e-ballad S fietsen? zijn rond de 1600 euro en ik ben benieuwd of het wat is. kon niks erover vinden met de zoekfunctie in dit topic. Hoop toch dat iemand er iets van weet :)
Dan kun je beter de Prophete bij Lidl kopen, want daar zit dezelfde Bafang BBS01b motor op, maar die is €500 goedkoper en heeft een 50% grotere accu.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11-10 17:38

Ik heb deze Cube Kathmandu ook lang bovenaan op mijn shortlist gehad, maar uiteindelijk gekozen voor de Scott Sub Sport eRide.
Zie mijn vorige post

Tot nu toe absoluut geen spijt van deze keuze. Qua budget moet dit met wat onderhandelen haalbaar zijn.

Redenen om voor de Scott te gaan zijn voor mij de mooiere afwerking (met name lasnaden, spatborden) en het verstelbare stuur zodat je precies de houding op de fiets kunt instellen.

Arriving Somewhere but not here....

• cowichan
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 04-07 13:44
Aldi heeft een elektrische fiets te koop voor ongv. 1.1k. Lijkt op hetzelfde model als bij de Lidl maar met andere kleurensamenstelling. Ook is de framemaat anders, 48 ipv 46. Heeft iemand ervaring met deze fiets?

https://www.aldi.nl/onze-...bike-28-5204.article.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• racinfo
ALC boven de 70 is bij mij een uitzondering (dit is bij mij standje 7). Bij deze ondersteuning en een beetje mee trappen haal ik al snel 35 km/uur.
De vraag is, wil je een fiets die alles voor je doet, of wil je ook nog wat mee trappen.
Snelheid is ook afhankelijk van je ALB instelling!
Dat is nou juist het kernpunt van de Bafang programmering, je kunt de fiets op geheel persoonlijke voorkeur afstellen en ben dus niet afhankelijk van de vaste instellingen zoals die bij een fabrieksfiets zijn ingesteld.

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:15
@Radeoxx en @Vlassie1980 , heeft een van jullie al meer info over de levertijd van de QonQer?

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:13

SuBBaSS

-has Ryzen

Na dik anderhalf jaar met veel plezier op mijn Batavus Jakima Easy Plus gereden te hebben fiets ik weer even tijdelijk op mijn oude reserve-rammelbak doordat hij bij de fietsenmaker staat voor een onderhoudsbeurt en vervanging/ reparatie van wat onderdelen.

Zo gaf het display al een maand aan dat een servicebeurt aanbevolen was.
De ondersteuning leek iets minder (vooral op topsnelheid) maar merkte er verder weinig van. Af en toe viel het display (bijna) uit, maar dat was met een tikje en/of opnieuw bevestigen opgelost. Wel flikkerde de verlichting waar ik me wel wat aan stoorde.

Had ook gemieter met de goedkope achterband: die was al flink versleten maar raakte bovendien snel lek (heb hem in anderhalf jaar tijd al 6x moeten plakken) en normaal gesproken had ik het vervangen zelf gedaan, maar dat kan dus niet bij dit type fiets. Door de motor in het achterwiel moet de boel opnieuw gekoppeld worden

Daarnaast liep de ketting tegen de kooi van de voor-derailleur aan. Leek eenvoudig te fixen maar uiteindelijk resulteerde het in het niet meer naar het grote blad kunnen schakelen.
Mooi klote, want dat was de enige die ik gebruikte (wie bedacht heeft dat 21 versnellingen wel handig zouden zijn in NL? Ongeveer 6 verzetten waar je wat snelheid mee kunt maken en de rest van die kleine onzinverzetjes waarbij je je het zuur trapt en alsnog niet ver komt).

Het ding vreet ook remblokjes, die moesten ook vervangen worden (wat ik zelf wel kan natuurlijk). Achter waren ze volledig versleten. Wist ik natuurlijk wel (had de remmen al eens bij moeten stellen), maar de fietsenmaker vertelde over de kans op velgbeschadiging als ik er mee door zou rijden. Moeten we maar niet hebben. :X

De spaken van het achterwiel moesten aangespannen worden want velen zaten blijkbaar redelijk los.
Nou heb ik daar zelf wel zo'n tooltje voor, maar laatste keer dat ik die gebruikte draaide ik de boel alleen maar krommer. Dat komt wel redelijk nauw en dat laat ik dan ook liever aan de specialist over.
Plus dan nog de 'service' op de computer/accu (hij had het over een software-update).

De domper: gaat rond de 200 euro kosten schat de fietsenmaker.
Nou snap ik die wel, maar het was wel even slikken voor iemand die normaal voor dat soort prijzen hele fietsen kocht. :P

Er komen nu in ieder geval wel kwaliteitsonderdelen op en hij gaat alles goed invetten en afstellen. Ik verwacht en hoop nog jaren plezier te hebben van deze fiets. Hij mag onderhand wel weer 7 jaar oud zijn, maar is straks weer in hele goede staat.
Alleen de accu is (natuurlijk) minder geworden. Niet eens zoveel tov. toen ik hem kreeg, maar zit nu op de helft van wat hij origineel had qua actieradius (35/40 km. in power mode).
Daar loop ik in het dagelijks gebruik nooit echter nooit tegenaan. Het was voor mijn pa echter mede de reden om hem aan mij cadeau te doen aangezien hij nogal eens fietstochten maakte waarbij de capaciteit tekort schoot.

Goed, ik wist dat dit erin zat dus zeur er verder niet over. Zit regelmatig volop te genieten op het ding omdat het zo fijn rijdt.
Maar hoezeer ik het de fietsenmakers in den lande ook gun dat ze tegenwoordig weer (hele) goede business hebben met verkoop en onderhoud van electrische fietsen, het blijft toch een beetje voelen als een 'lock-in' dat je bijv. niet zelf je achterband kunt vervangen zonder dat er speciale apparatuur voor nodig is om het weer te koppelen.
Kan me voorstellen dat dat bij een fiets met middenmotor geen punt is trouwens (tough luck voor mij dan).

Nog even afwachten wat het resultaat zal zijn, verwacht hem deze week wel weer terug.
En dan mogen we weer. 8) oOo

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• dr.nld
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-06 22:03
Is de Lidl elektrische fiets de moeite waard voor totaal 44 km per dag?
Ik zou de fiets dan - vermoedelijk- fiets privé in kunnen dienen...

Daarnaast ben ik benieuwd naar de gemiddelde snelheid dat hij kan (met bij trappen). Eventueel na een baofeng upgrade.

Heb nu al een elektrische step (voor eerste 5km woon/werk), met dit weer wil ik eigenlijk het geheel fietsen 🤗

Don't Dream it, Be it

• BertV

BertV

R-L48

De spec van de losse onderdelen lijken ok, maar verwacht een terecht (?) gevecht om er een fietsenmaker aan te laten werken.

44km per dag is niet niks.

Die 1000,- extra voor een andere fiets zit vaak in betere lak, duurzamer frame, doordachter wat betreft betrouwbaarheid, en natuurlijk veel marketing en marge.
VFRRijder schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:00:
@Radeoxx en @Vlassie1980 , heeft een van jullie al meer info over de levertijd van de QonQer?
Ik heb geen idee, heb hem niet besteld maar volgde de laatste tijd wel de ontwikkelingen omdat ik het wel een leuk fietsje vind.

Qonqer heeft diverse sociale media kanalen en daarbij zag ik een tijdje terug een foto van een paar half ingepakte fietsen bij ze voor de deur staan. Waarschijnlijk waren dat Qonqers, wat ook opviel was dat er een dames model bij zat waar je op de huidige Qonqer site niets van ziet, daar wordt alleen het herenmodel getoond en ook dat fotomateriaal is allemaal zwaar verouderd. Ik zag ook een zwarte Qonqer herenmodel waarbij de accu cover wit leek te zijn. Kan die foto nu niet meer vinden, hebben ze verwijderd volgens mij.

Anyway, ik denk dat ze nog wat aan het finetunen zijn en druk bezig met marketing geneuzel alvorens ze hem in de markt gaan zetten. Dit is de enige redelijk recente foto die ik heb gehad van ze:

• Bobbika
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb deze week nog om een update gevraagd. De status was dat de fietsen nu gecontroleerd worden bij de douane. Naar verwachting zijn ze volgende week binnen en kunnen ze rijklaar worden gemaakt. Ik ga er dan vanuit dat ze dan laatste week van mei geleverd kunnen worden.

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Bobbika schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Ik heb deze week nog om een update gevraagd. De status was dat de fietsen nu gecontroleerd worden bij de douane. Naar verwachting zijn ze volgende week binnen en kunnen ze rijklaar worden gemaakt. Ik ga er dan vanuit dat ze dan laatste week van mei geleverd kunnen worden.
Ah top. @Vlassie1980 sorry, ik dacht even dat jij 'm ook besteld had :). Maar ja....hoop dus eind mei...laten we elkaar op de hoogte houden :).

• Radeoxx
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-10 15:28
Ik werd begin mei gebeld en ze beloofden half mei! Verder niets meer vernomen.

• APBaguette
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11-10 23:58
SuBBaSS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:58:

Maar hoezeer ik het de fietsenmakers in den lande ook gun dat ze tegenwoordig weer (hele) goede business hebben met verkoop en onderhoud van electrische fietsen, het blijft toch een beetje voelen als een 'lock-in' dat je bijv. niet zelf je achterband kunt vervangen zonder dat er speciale apparatuur voor nodig is om het weer te koppelen.
Kan me voorstellen dat dat bij een fiets met middenmotor geen punt is trouwens (tough luck voor mij dan).
Ik vraag me echt heel erg af wat hiervan waar is. Ik heb het verhaal meer gehoord, ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Als een grappenmaker in de fietsenstalling de stekker uit de motor trekt kan je naar de fietsenmaker? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik heb zo'n vermoeden dat ze een torque sensor in de motor gebruiken en dat het dus uitmaakt hoe strak je de wielmoeren aandraait. Na het vervangen moet dat systeem gekalibreerd worden. In de handleiding van Batavus Ion staat dit:

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

APBaguette schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:07:
[...]

Ik vraag me echt heel erg af wat hiervan waar is. Ik heb het verhaal meer gehoord, ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Als een grappenmaker in de fietsenstalling de stekker uit de motor trekt kan je naar de fietsenmaker? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik heb zo'n vermoeden dat ze een torque sensor in de motor gebruiken en dat het dus uitmaakt hoe strak je de wielmoeren aandraait. Na het vervangen moet dat systeem gekalibreerd worden. In de handleiding van Batavus Ion staat dit:

[Afbeelding]
Tja, de FM had het letterlijk over "koppelen van het systeem".
Heb er verder niet over doorgevraagd, hij zou immers de professional moeten zijn.:P

Maar dat kalibreren: zoals je ziet is dat iets dat je gewoon zelf kunt doen (ik heb het een keer of wat gedaan sinds ik de fiets heb).
Voor die actie weiger ik dus te betalen, dat snap je.
Gewoon even naast de fiets staan en 2 keer een knopje indrukken. :D 8)7

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• BertV

BertV

R-L48

Ik heb nu zo'n recub mode op mijn tijdelijke stromer... het afremmen op de motor.

Maar dit is wel een gemiste kans.
Om het te activeren moet je vrij ingewikkeld op knopjes gaan drukken, met meerdere standen.
Tegen de tijd dat je NL-afdelinkje voorbij is zit je nog te stoeien met het uitzetten.

Er zou eigenlijk een traploze draaiknop op je stuur moeten zitten om af te kunnen remmen op de motor.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:04
BertV schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:22:
Ik heb nu zo'n recub mode op mijn tijdelijke stromer... het afremmen op de motor.

Om het te activeren moet je vrij ingewikkeld op knopjes gaan drukken, met meerdere standen.
Tegen de tijd dat je NL-afdelinkje voorbij is zit je nog te stoeien met het uitzetten.

Er zou eigenlijk een traploze draaiknop op je stuur moeten zitten om af te kunnen remmen op de motor.
Of gewoon handsfree met zo'n hoeksensor... beetje smartphone weet ook wat diens oriëntatie is ten opzichte van de grond.
Vraag me wel af hoe zinvol dat in de praktijk is met ons idd vlakke landschap.

Koffiebarbaar wijzigde deze reactie 16-05-2019 12:39 (5%)

• Otherside1982
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-10 12:04
BertV schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:22:

Gaat dat regenarative braking niet automatisch bij het bedienen van de remmen? Ik zou verwachten dat je de instelling(aan of uit en sterkte van het remmen op de motor) wel kan wijzigen in het menu maar dat het gebruiken ervan gewoon via de rem hendels gaat. Dat was toch zo bij mijn testritten op een Klever X-Speed die dat ook heeft.

• BertV

BertV

R-L48

Otherside1982 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Gaat dat regenarative braking niet automatisch bij het bedienen van de remmen?
Die automatische functie "regenerative braking" kun je inderdaad apart instellen.
Deze staat al op 100%, maar je kunt er niet mee remmen.

Het ondersteunt het remmen een beetje, maar schakelt te laat in en is tegelijkertijd niet gradueel genoeg.
Gevoelsmatig rem ik nog onnodig veel met de remblokjes.

BertV wijzigde deze reactie 16-05-2019 14:03 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-10 09:43
BertV schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Die automatische functie "regenerative braking" kun je inderdaad apart instellen.
Deze staat al op 100%, maar je kunt er niet mee remmen.

Het ondersteunt het remmen een beetje, maar schakelt te laat in en is tegelijkertijd niet gradueel genoeg.
Gevoelsmatig rem ik nog onnodig veel met de remblokjes.
Hee, dat is jammer! Ik had altijd gedacht dat Stromers konden remmen op de motor en dat je daardoor dus een stuk minder hoeft te remmen. Dat vind ik nou een erg groot nadeel en rem vaak veel en redelijk hard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

eisbaer

WATT fiets

SuBBaSS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:58:
Door de motor in het achterwiel moet de boel opnieuw gekoppeld worden

Op de anwb site had ik dit ook al eens gelezen. Ze schrijven,
"Na het wisselen van de band moet de ondersteuning namelijk met een computerprogramma opnieuw worden afgesteld. Voor het wisselen van je achterband moet je dus langs de fietsenmaker."

Dat is één van de redenen dat ik voor een Watt fiets, met achterwielmotor, gekozen heb aangezien die aangeven dat je het onderhoud gewoon zelf kan doen. Voor de zekerheid heb ik hen een email gestuurd met de vraag hoe dat met mijn fiets zit. Antwoord is dat de motor gewoon losgekoppeld kan worden, band verwisselen en weer aansluiten. Geen calibratie nodig. Geen afhankelijkheden dus, heerlijk :)

Mijn e-bike: https://bit.ly/2V4ISOS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

eisbaer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:59:
[...]

"Na het wisselen van de band moet de ondersteuning namelijk met een computerprogramma opnieuw worden afgesteld. Voor het wisselen van je achterband moet je dus langs de fietsenmaker."

Dat is één van de redenen dat ik voor een Watt fiets, met achterwielmotor, gekozen heb aangezien die aangeven dat je het onderhoud gewoon zelf kan doen. Voor de zekerheid heb ik hen een email gestuurd met de vraag hoe dat met mijn fiets zit. Antwoord is dat de motor gewoon losgekoppeld kan worden, band verwisselen en weer aansluiten. Geen calibratie nodig. Geen afhankelijkheden dus, heerlijk :)
Top dat het in jouw geval geen issue is natuurlijk! (y)
Het is dat ik mijn fiets cadeau kreeg, want zoiets zou voor mij een eventuele aankoop echt wel in de weg staan.
Ik zit me er toch wat over op te vreten. Zoals gezegd: ik misgun het de fietsenmaker niet maar kom op, een achterbandje vervangen en hem dan weg moeten brengen.... :(

Maar goed, dit is een vrij vroeg (/oud) model waar wel wat op de uitvoering af te dingen valt.
Bijv. het zwaartepunt dat zover naar achteren ligt door batterij onder de bagagedrager en de motor in het achterwiel. Moet met een zware boodschappentas achterop uitkijken dat ik het voorwiel niet de lucht in krijg bijv.

Prachtige fietsen trouwens die Watt's!
Veel plezier ermee alvast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

SuBBaSS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:18:
[...]
Zoals gezegd: ik misgun het de fietsenmaker niet maar kom op, een achterbandje vervangen en hem dan weg moeten brengen.... :(
Ik vraag me toch wel af hoe dat dan werkt. Je zou denken dat als er geen spanning staat op de verbinding met de achternaaf, de software niet kan detecteren dat de stekker los is geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

eisbaer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:13:
[...]

Ik vraag me toch wel af hoe dat dan werkt. Je zou denken dat als er geen spanning staat op de verbinding met de achternaaf, de software niet kan detecteren dat de stekker los is geweest.
Disclaimer: ben verre van een techneut op dit gebied (en geloof de FM dan meteen op z'n blauwe ogen).
Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat dit vooral een (doorgeschoten) anti-diefstalmaatregel is geweest.

Maar je hebt zeker een punt en nu ik er wat langer bij stilsta: ik rij ook vaak genoeg zonder accu/computer.
Dan is er (dus) geen stroomvoorziening maar alles is vervolgens nog prima te gebruiken.
Hoe dit zou veranderen als je bijv. een kabeltje van de motor loskoppelt (-om het achterwiel te verwijderen) is me (nu eigenlijk) ook een raadsel. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

SuBBaSS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:23:
[...]
Maar je hebt zeker een punt en nu ik er wat langer bij stilsta: ik rij ook vaak genoeg zonder accu/computer.
Dan is er (dus) geen stroomvoorziening maar alles is vervolgens nog prima te gebruiken.
Hoe dit zou veranderen als je bijv. een kabeltje van de motor loskoppelt (-om het achterwiel te verwijderen) is me (nu eigenlijk) ook een raadsel. :X
Het enige wat ik er tot nu toe over gevonden heb is dat een trapkrachtsensor een stukje metaal zou zijn dat de pedaalkracht meet door verbuiging. Als je een trapkrachtsensor hebt dan zal die opnieuw gecalibreerd moeten worden, d.w.z. zonder belasting meten wat nu de nul waarde is . Meestal kan dat via het display op het stuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
eisbaer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Ik begrijp dat de WATT fietsen ook geen terugtrap rem hebben? Ondanks de achterwiel motor?

En mis je het gebrek aan versnellingen niet? Dat lijkt me niet lekker fietsen.. al die onnodige rondjes die je moet draaien.

Ik vind het mooie fietsen en volgens mij de goedkoopste fietsen met een redelijk laag gewicht (17.5kg zonder voor of achter drager).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

Jazco2nd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:30:
[...]
Ik begrijp dat de WATT fietsen ook geen terugtrap rem hebben? Ondanks de achterwiel motor?
Nee, klopt.
En mis je het gebrek aan versnellingen niet? Dat lijkt me niet lekker fietsen.. al die onnodige rondjes die je moet draaien.
Het grappige is dat ik dat totaal niet mis, terwijl ik er 14 gewend ben van mijn trekking fiets.
Het rijdt initieel wat trager weg door de tandwiel verhouding maar dan duwt vrij snel de ondersteuning mee. Vanaf zo'n 27/28 km/u trap je wel sneller dan op een fiets met versnellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
eisbaer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Nee, klopt.

[...]

Het grappige is dat ik dat totaal niet mis, terwijl ik er 14 gewend ben van mijn trekking fiets.
Het rijdt initieel wat trager weg door de tandwiel verhouding maar dan duwt vrij snel de ondersteuning mee. Vanaf zo'n 27/28 km/u trap je wel sneller dan op een fiets met versnellingen.
Hmm interessant!
Ik ben een soortgelijke tandwiel verhouding gewend dus vind het niet erg dan je wat trager wegfietst. Ik fiets door tandwiel verhouding juist als eerste weg doordat je redelijk ver kan komen vanuit stilstand in 1 rotatie (met voldoende kracht).

Maar wat je zegt over versnellingen.. je mist het niet. Dat verbaasd mij wel. Zit je dan de ondersteuning standen telkens te wijzigen, zoals je normaal van versnelling zou wisselen?

En heb je al door stromende regen gefietst? Zijn de velgremmen dan nog wel effectief? In mijn ervaring doen velgremmen dan nog maar weinig maar wellicht is dit van een andere kwaliteit of type..

En een rotatiesnelheid sensor: juist als je wind tegen hebt (rotatiesnelheid daalt) of een hoge brug over een gracht pakt (rotatiesnelheid daalt) daalt de ondersteuning juist. Dat is toch het tegengestelde van wat je zou verwachten met een e-bike. Hoe ervaar je dat op de Watt fiets?

Edit: zie dat Male alleen een achterlicht heeft. Gek dat een gloednieuwe fiets zonder voorlicht komt. Dat is verplicht in het donker.
En ik begrijp dat ze het Fixie design trouw willen blijven.. maar geen enkele vorm van ketting bescherming |:( dat gaat in no time troep en roest geven. Zonde. De claim "onderhoudsvrij" op hun website snap ik niet. Ketting, remblokjes, batterijen voor verlichting (met boete risico in de stad).. is toch juist het tegenovergestelde van onderhoudsvrij?

Deze kleine dingen houden de fiets goedkoop en lichtgewicht vermoed ik.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 18-05-2019 00:04 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

Jazco2nd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:31:
[...]
Maar wat je zegt over versnellingen.. je mist het niet. Dat verbaasd mij wel. Zit je dan de ondersteuning standen telkens te wijzigen, zoals je normaal van versnelling zou wisselen?
Met goede ondersteuning is schakelen minder belangrijk. Een tesla heeft ook geen versnellingen.
Ik schakel in stadsverkeer wel tussen stand 3 en 4.
En heb je al door stromende regen gefietst? Zijn de velgremmen dan nog wel effectief? In mijn ervaring doen velgremmen dan nog maar weinig maar wellicht is dit van een andere kwaliteit of type..
Nee, maar dat doe ik sowieso niet. Mooi weer fietser :)
De remmen zijn niet zo goed als schijfremmen of hydraulische velgremmen. Meer zoals die op een racefiets.
En een rotatiesnelheid sensor: juist als je wind tegen hebt (rotatiesnelheid daalt) of een hoge brug over een gracht pakt (rotatiesnelheid daalt) daalt de ondersteuning juist. Dat is toch het tegengestelde van wat je zou verwachten met een e-bike. Hoe ervaar je dat op de Watt fiets?
Iedere ondersteuningsstand heeft een snelheidbereik. Stand 3 wil je opduwen naar zo'n 18 km/u, stand 4 naar zo'n 25 km/u. De motor gaat meer vermogen leveren als je die snelheid niet haalt, dus de ondersteuning neemt juist toe. Als ik een brug op fiets zonder al te veel kracht te willen zetten dan neemt de motor de klus over. Ik heb hem in het display wel eens van 11W naar 500W zien gaan.
En ik begrijp dat ze het Fixie design trouw willen blijven.. maar geen enkele vorm van ketting bescherming
De ketting is open. Hij zit wel achter een blad zodat je er met je broekspijpen niet tegenaan komt. .

• B2B2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14:14
Weet iemand of de bosch motor type 3 (groter voortandwiel) ook onder een fiets past waar eerst een type 2 (kleine voortandwiel) motor onder heeft gezeten?

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10-10 13:47
Deze is volgende week 777 bij de Kruidvat;
https://www.deruyterfiets...143-de-ruyter-albertville

Ziet er prima uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-10 20:52
Ik heb de e bike Koga E-LEMENT bestelt.
http://i64.tinypic.com/do9pq1.jpg
Alleen zit ik met, waar laat ik het insteekslot.
Meeste mensen draaien het insteekslot, om hun zadelpen heen, of achter op de bagagedrager.
Hier heb je natuurlijk wel kans op beschadigingen door.

Hoe lossen jullie dit trouwens op?

Dell XPS L702x | Core i7 2670QM | 16 GB DDR3 | Samsung SSD 256GB + Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm | 1080p | GeForce GT555M | backlit keyboard @ 29-02-2012

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rochelledw
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:36
dr.nld schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:30:
Is de Lidl elektrische fiets de moeite waard voor totaal 44 km per dag?
Ik zou de fiets dan - vermoedelijk- fiets privé in kunnen dienen...

Daarnaast ben ik benieuwd naar de gemiddelde snelheid dat hij kan (met bij trappen). Eventueel na een baofeng upgrade.

Heb nu al een elektrische step (voor eerste 5km woon/werk), met dit weer wil ik eigenlijk het geheel fietsen 🤗
Ik heb er vandaag 1 besteld. Ik hoef zelf maar 24km woon-werk en ik was van plan alleen met lekker weer te gaan fietsen. Wij hebben op het werk ook nog een fietsplan tot max 1000 wat dan bruto van de winsuitkering afgaat. Effectief ga ik dus rond de 570 euro voor de fiets betalen. Omdat ik van plan was om alleen met lekker weer en maar 12 km heen en terug hoef wou ik geen fiets van ruim 2000 euro kopen, dan was de effectieve aankoopwaarde evengoed 1500 euro voor mezelf. Als ik nu af en toe is op de fiets stap heb ik die 500 euro binnen anderhalf jaar weer terug van de 0.19 kilometer vergoeding. Nou houdt hij het dan maar een paar jaar uit heb ik het geld evengoed eruit :)

Ik zal wel een kleine review geven als ik er wat op heb gefietst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:12
pvr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:42:
[Afbeelding]
Meeste mensen draaien het insteekslot, om hun zadelpen heen, of achter op de bagagedrager.

Met een los vouwslot in een houder op de bidonnokken.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Het vouwslot in een houder had ik al gezien.
Het nadeel hiervan is, dat je met 2 sleutels moet werken, (vouwslot en ringslot)

Ik had ook een tasje gevonden, waar je eventueel je insteekslot kan opbergen.
Het nadeel daarvan is, dat het tasje met klittenband vast zit, en deze er af gejat kan worden.
BartV schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Met een los vouwslot in een houder op de bidonnokken.

Dell XPS L702x | Core i7 2670QM | 16 GB DDR3 | Samsung SSD 256GB + Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm | 1080p | GeForce GT555M | backlit keyboard @ 29-02-2012

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 20:08
[Afbeelding]

Op m'n gewone hybride fiets zit-'ie inderdaad om de zadelpen (zo snel beschadigt dat niet hoor, er zit toch een hoes om de ketting?), op m'n e-bike zit hij in de fietstas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14:14
Realiseer je met een insteekslot dat ze maar 1 slot hoeven open te breken.
Ze hebben nog steeds lopers van de axa sloten. Met een extra slot zit hij zo wie zo ergens aan vast.
Met zo'n insteekslot en loper ben je zo je fiets kwijt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
B2B2 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:56:
Ze hebben nog steeds lopers van de axa sloten. Met een extra slot zit hij zo wie zo ergens aan vast.
Ja, dit is voor mij ook de reden dat ik geen insteekslot gebruik. Altijd een los kabel/ketting slot met een eigen sleutel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
Bijzonder, waarom krijgt het AXA Solid Plus slot met insteekkabel dan wel het ART-2 keurmerk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:13
Iedere gek met een betonschaar met armen van 50cm kan elke fiets stelen met normale sloten. En de meeste kettingen ook.

Heb wel eens mijn slot moeten doorknippen omdat sleutel kwijt en het was gewoon slecht hoe simpel dat was.
De meeste diefstallen zijn van fietsen die niet op slot staan. De rest is gewoon verzekeringswerk en dat is statistiek.

Die ketting is voor als mensen die fiets op de schouder meenemen, of in een busje gooien. Dan gaat dat minder makkelijk.

Torched wijzigde deze reactie 19-05-2019 14:32 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Op die van mij zit ook zo'n axa slot. De ketting doe ik in de fietstas (als ik die erop heb) en anders inderdaad in zo'n tasje onder het zadel. Ik deed hem eerder wel om de zadelpen heen, maar dat heeft me (waarschijnlijk) een sleutel gekost. De sleutel was iig. ineens doormidden zonder dat ik er zelf mee had zitten klooien...

Maak me niet zo'n zorgen om diefstal in mijn geval. Het display gaat er sowieso altijd af als ik hem ergens parkeer en als hij in de (gezamelijke) berging staat heb ik de accu er ook niet inzitten.
Flink domme dief die hem dan alsnog steelt. :P

Maar goed, ik begrijp dat dat lang niet altijd een optie is (door geintegreerde displays).
Dan had ik allicht ook een extra slot overwogen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:48
Torched schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:31:
Iedere gek met een betonschaar met armen van 50cm kan elke fiets stelen met normale sloten. En de meeste kettingen ook.
Inderdaad, alleen zijn er dan wel tientallen mensen die direct de politie bellen.

Wat ook helpt is de ketting hoog vastmaken, zodat ze de betonschaar niet met een poot op de grond kunnen laten steunen. De dief moet dan "op de armpjes" de ketting openen en dat valt niet mee.

Hardstalen kettingen zijn overigens ook sterk, tegen een slijptol is helaas niets bestand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Ik ben blij dat jullie je mening delen, ivm met fietsslot.
En wat je al zegt B2B2, het blijft 1 slot met een insteekslot ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
Ik gebruik een AXA Victory ringslot, volgens mij is dit het nieuwste/beste ringslot van Axa.
Dit icm een AXA Cherto Compact 95 kettingslot. De Cherto kettingslot heeft schakels van 9 mm.
En ik zet mijn fiets altijd vast aan de wereld..

Beide ART2 goedgkeurd, en Beveiligingsniveau 14 op Axa's eigen schaal.

Dacuuu wijzigde deze reactie 19-05-2019 16:58 (38%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sluipschutter
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 29-08 21:23
bert pit schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Inderdaad, alleen zijn er dan wel tientallen mensen die direct de politie bellen.

Wat ook helpt is de ketting hoog vastmaken, zodat ze de betonschaar niet met een poot op de grond kunnen laten steunen. De dief moet dan "op de armpjes" de ketting openen en dat valt niet mee.

Hardstalen kettingen zijn overigens ook sterk, tegen een slijmtol is helaas niets bestand.
Als je maar brutaal genoeg bent, en net doet of het jouw fiets is, doet niemand iets. Dit is zelfs meerdere keren op tv gekomen met verborgen camera. Vrolijk een fiets openknippen op de dam, en mensen zijn zelf bereid je een handje te helpen als je er naar vraagt. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:10
Heb een Sparta M8i Connected, met bijbehorende app.

Kan tot op de meter nauwkeurig zien waar de fiets staat.

Laatst bij de uitvoering van een onderhoudsbeurt kon ik op de app zelfs zien waar de fiets zich bevond binnen de fietsenzaak. Kom zo zien dat hij achtereenvolgens voor in de zaak stond, daarna in behandeling was en daarna ergens anders werd neergezet.

Bij aangifte van diefstal kan de politie ook meekijken waar de fiets zich bevindt.

Gelukkig nog niet nodig gehad, want zet hem altijd netjes op slot, en haal het display er altijd af.

Maar dat de fiets in alle gevallen direct traceerbaar is, is een geruststellend idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 17:22
Ff een update van mn Batavus Mambo, ik denk 1 van de weinigen die schijfremmen heeft. Door de Alfine 8 naaf loopt ie superlicht. Moest het wiel wel zelf (met 13G)spaken. Kon geen kant en klaar achterwiel vinden met een Alfine naaf.
https://www.dropbox.com/s...%20Mambo%20Mod2a.jpg?dl=0

Dacht altijd dat de Batavus zo zwaar liep door de wielen/remmen/dynamo, nou dat klopt maar het plaatsen van de nieuwe wielen maakt de fiets nu superlicht om te fietsen.
Oh ja, de voorvork is voor een MBT met een 26" wiel vandaar het spatbord er bovenop. Ik wou echter 10cm veeruitslag hebben dus.

En hoe die rijdt...………...super lekker/soepel/zuinig ook qua vering.

bgttje wijzigde deze reactie 20-05-2019 22:09 (42%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 21:09
lader

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:00
bgttje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:28:
Ff een update van mn Batavus Mambo, ik denk 1 van de weinigen die schijfremmen heeft. Door de Alfine 8 naaf loopt ie superlicht. Moest het wiel wel zelf spaken(wat een leuk werk!). Kon geen kant en klaar achterwiel vinden met een Alfine naaf.
https://www.dropbox.com/s...%20Mambo%20Mod2a.jpg?dl=0

Dacht altijd dat de Batavus zo zwaar liep door de wielen/remmen/dynamo, nou dat klopt maar het plaatsen van de nieuwe wielen maakt de fiets nu superlicht om te fietsen.
Oh ja, de voorvork is voor een MBT met een 26" wiel vandaar het spatbord er bovenop. Ik wou echter 10cm veeruitslag hebben dus.

En hoe die rijdt...………...super lekker/soepel/zuinig ook qua vering.
Dat wiel spaken is niet helemaal goed gegaan als ik de foto zo zie. De spaken zijn niet goed uitgelijnd met de nippels.Je spaken zullen afbreken net boven de nippel.

Heb je ook nagedacht en gemeten of je ringetjes nodig hebt?
Anders breekt de kop van spaak af:

Van Sheldon Brown:
Washers
[This section added by John Allen]

Flange thicknesses vary, but the spoke's elbow should be snug against the flange. If it is not, the spoke's tension will try to bend the spoke at the elbow -- a frequent cause of spoke breakage.

You solve this problem by sliding a small washer onto each spoke before inserting it into the hub. Most spokes will accept a 2 mm (metric bolt size) or #2 (US bolt size) washer. Brass washers are best. These are not commonly available through bicycle parts suppliers, but they can be purchased over the Internet, for example here, or at a hobby shop. Some hub/spoke combinations need two washers per spoke. Other combinations need washers only on the spokes that run from the inside of the flanges, or need two washers on inside spokes and one on outside spokes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-09 14:43
Dacuuu schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:57:
Ik gebruik een AXA Victory ringslot, volgens mij is dit het nieuwste/beste ringslot van Axa.
Dit icm een AXA Cherto Compact 95 kettingslot. De Cherto kettingslot heeft schakels van 9 mm.
En ik zet mijn fiets altijd vast aan de wereld..

Beide ART2 goedgkeurd, en Beveiligingsniveau 14 op Axa's eigen schaal.
Dit vind ik mooi he, voor fietsen gaat de schaal van 1-15 en heb je met een 14 een topmodel slot te pakken!1!
Klik je door naar motorsloten dan gaat het ineens van 1-25 :P

* Pathogen klikte door omdat ik ART2 zag en dacht, hmm, volgens mij heb ik een ART4 op de scooter zitten voor de verzekering :)

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
Pathogen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Dit vind ik mooi he, voor fietsen gaat de schaal van 1-15 en heb je met een 14 een topmodel slot te pakken!1!
Klik je door naar motorsloten dan gaat het ineens van 1-25 :P

* Pathogen klikte door omdat ik ART2 zag en dacht, hmm, volgens mij heb ik een ART4 op de scooter zitten voor de verzekering :)
Dat is zo, maar art4 sloten zijn weer veel dikker. Lekker fietsen. :P

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-09 14:43
Le treu. Al heb ik dit slot op de ebike wel een aantal keer meegenomen (in de fietsmand) bij gebrek aan prettiger slot. Wist ik iig dat het slot niet gejat zou worden!

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Ik wil graag uitrekenen wat voor snelheid ik behaal bij XX aantal omwentelingen met een bepaalde tandwiel configuratie, 28inch wielen en een Nexus 8 naaf.

Zijn hier sites of tabellen voor? Ik wil graag zo snel mogelijk fietsen in de vijfde versnelling, aangezien daar kennelijk de minste weerstand op zit, of klopt dit niet?

Ik merk dat ik te snel naar 6 of 7 schakel, en 1/2/3/4 nauwelijks gebruik.

Strider wijzigde deze reactie 20-05-2019 16:38 (11%)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Strider schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:37:
Zijn hier sites of tabellen voor? Ik wil graag zo snel mogelijk fietsen in de vijfde versnelling, aangezien daar kennelijk de minste weerstand op zit, of klopt dit niet?
http://www.gear-calculator.com/

Alles even invullen bij de settings en je kunt dan ook heel makkelijk vergelijken met een andere configuratie.
Heb net afgelopen week een nieuwe cassette op mijn racefiets gezet en met behulp van deze site van te voren gekeken welke nieuwe cassette ik erop kon zetten. Wilde aan beide kanten eigenlijk wat verder kunnen schakelen en kom hiermee mooi zien hoeveel groter de verschillen tussen de versnellingen zouden worden.

Farmerwood wijzigde deze reactie 20-05-2019 16:48 (40%)
Reden: Wat extra toelichting toegevoegd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
Strider schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:37:
Ik wil graag uitrekenen wat voor snelheid ik behaal bij XX aantal omwentelingen met een bepaalde tandwiel configuratie, 28inch wielen en een Nexus 8 naaf.

Ik merk dat ik te snel naar 6 of 7 schakel, en 1/2/3/4 nauwelijks gebruik.
Ik werd onlangs door een van de forumleden verwezen naar deze site:

https://www.sheldonbrown.com/nexus8.shtml

Daar staan de verhoudingstabellen in. Succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Klopt het ook dat versnelling 5 het minste weerstand heeft? Want:

In de 5e versnelling heb je direct drive, dat wil zeggen de versnellingverhouding van voortandwiel/achtertandwiel. De tandwielen in de naaf staan dan stil. Gear ratio is dan 1.0

Strider wijzigde deze reactie 20-05-2019 17:23 (193%)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-10 09:27
doek55 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Dan kun je beter de Prophete bij Lidl kopen, want daar zit dezelfde Bafang BBS01b motor op, maar die is €500 goedkoper en heeft een 50% grotere accu.
Klopt het dat dezelfde Bafang op de Lidl fiets zit? Dat lijkt dan wel een hele goede deal. Zeker als je de motor kan ‘tunen’ via het menu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bgttje
Speedster schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:04:
[...]Dat wiel spaken is niet helemaal goed gegaan als ik de foto zo zie. De spaken zijn niet goed uitgelijnd met de nippels.Je spaken zullen afbreken net boven de nippel.Heb je ook nagedacht en gemeten of je ringetjes nodig hebt?Anders breekt de kop van spaak af:
Er zitten al busjes in de velg en de uitlijning is prima hoor, ik denk dat de foto dat schijnbaar voor jou scheef zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:59

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Strider schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:56:
Klopt het ook dat versnelling 5 het minste weerstand heeft? Want:

In de 5e versnelling heb je direct drive, dat wil zeggen de versnellingverhouding van voortandwiel/achtertandwiel. De tandwielen in de naaf staan dan stil. Gear ratio is dan 1.0
Ja, voor de Nexus en Alfine 8 geeft die de minste interne weerstand. Bij mijn Alfine 11 is er geen directe 1:1 overbrenging meer, daar hebben 7,8 en 9 de minste interne weerstand (één interne overbrenging).

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Chrasher schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:10:
[...]

Ja, voor de Nexus en Alfine 8 geeft die de minste interne weerstand. Bij mijn Alfine 11 is er geen directe 1:1 overbrenging meer, daar hebben 7,8 en 9 de minste interne weerstand (één interne overbrenging).
Oke, heb jij een ebike met een alfine 11 naar? Dat zie je helaas niet zo vaak.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Strider schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:30:
[...]
Oke, heb jij een ebike met een alfine 11 naar? Dat zie je helaas niet zo vaak.
Origineel zat er een Alfine 8 op mijn Batavus Razer (heb bijna 30.000 gereden met mijn eerste Razer met Alfine 8 ), maar die heb na inruilen voor een nieuwe bij mijn dealer laten vervangen door een Alfine 11. Wilde eerst een Rohloff naaf, maar dat bleek wat lastiger en een stuk duurder. Ben zeer tevreden over die Alfine 11, lekkere kleine stappen van 13/14% tussen de 2e t/m 11e versnelling. Zou nu niet meer terug willen.

Hier een directe link naar mijn huidige verhoudingen/snelheid bij 80rpm

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Nog even een update qua slot, wat ik zou kopen op mijn e bike Koga E-LEMENT.

Ik heb besloten om een vouwslot (ABUS Bordo Granit XPlus 6500 XL 110 cm zwart) te kopen, (is al bestelt)
Daarbij haal ik mijn ringslot eraf, zodat ik 1 slot, en ook 1 sleutel nodig heb.

Ik kan het ringslot erop laten zitten, maar dan zit ik met 2 verschillende sloten, dus ook 2 verschillende sleutels.
Er zijn wel ringsloten, waarbij je het sleuteltje eruit kan halen, als het slot open is.
https://www.rosebikes.nl/...rt&article_size=standaard

Maar dat ringslot heb ik niet.
Ben blij dat jullie je meningen hebben gedeeld ;)
[Afbeelding]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• doek55
@pvr Helaas is die ook makkelijk open te krijgen:
YouTube: [616] Nut Splitter vs. Abus Bordo X-Plus 6500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bgttje
Chrasher schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:42:
[...]Origineel zat er een Alfine 8 op mijn Batavus Razer (heb bijna 30.000 gereden met mijn eerste Razer met Alfine 8 ), maar die heb na inruilen voor een nieuwe bij mijn dealer laten vervangen door een Alfine 11. Ben zeer tevreden over die Alfine 11, lekkere kleine stappen van 13/14% tussen de 2e t/m 11e versnelling. Zou nu niet meer terug willen.
Idd heeft de 11 een veel groter bereik dan de 8. Die wordt het de volgende keer. Bij mij is de hoogste versnelling bij 80rpm ong. 44km/u. Bij de 11 is dat 60. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:57

True

Dislecticus

Volgens mij heb jij niet hetzelfde filmpje gezien als ik. Probeer dit slot maar even op straat los te krijgen met zo'n nutsplitter. Ik weet niet hoe deze dingen zich verhouden tot een betonschaar, maar volgens mij werken deze beter dan een schakelketting. Een dief verliest een oog met de kracht die nodig is om deze los te wurmen. Mijn inzage een van de beter sloten voor een fiets.

Steam Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doek55
Hij gebruikt alleen een moersplijter en een standaard ratel. De bankschroef maakt het wel makkelijker. Wat is er op tegen om als dief een veiligheidsbril te gebruiken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lilya
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 01-08 11:29
Hi,

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de verschillen tussen de Aldi en Lidl e-bike?
Voor mijn gevoel zijn ze (bijna) identiek.
Aldi is 48 inch framemaat en Lidl 46
Ik ben maar 1.63m zou 48inch te groot zijn?
Verder zag ik dat de motor 250w en 50nmh was en Lidl 250w en 36v is dat hetzelfde?
Verder geeft Aldi 2 jaar garantie op de batterij en Lidl maar 1 jaar.
De display van de Aldi is veel kleiner. Ik kan bij beide niet zien of ze eraf te halen om veilig mee te nemen bij het stallen van de fiets. Iemand die dat weet?
Zie ik iets over het hoofd wat de beslissing kan vergemakkelijken?
Ik vind het erg lastig.

Alvast bedankt voor hulp :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
Ik zou het woord makkelijk schrappen. Bijna elk slot is met het juiste gereedschap open te breken. Ik zie de gemiddelde fietsendief echter niet met dit type gereedschap op pad gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

bgttje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:07:
[...]

Idd heeft de 11 een veel groter bereik dan de 8. Die wordt het de volgende keer. Bij mij is de hoogste versnelling bij 80rpm ong. 44km/u. Bij de 11 is dat 60. Nogal een verschil.
Dan rij je wel met een behoorlijk zware tandwielverhouding wat de extra grote stappen verklaart tussen de versnellingen. Welk voor- en achtertandwiel zit er nu op? Met de Alfine 11 kan je dan gemakkelijk een veel kleinere verhouding nemen om toch die topsnelheid te halen, maar zit alles veel dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Fiets is ook verzekert bij Unive, en meer sloten ga ik er niet opzetten.
Volgens Unive moet het slot ART 2 hebben, en dat heeft de ABUS Bordo Granit XPlus 6500 XL.

Daarbij is dit de ABUS Bordo Granit XPlus 6500 XL, en niet de Abus Bordo X-Plus 6500, wat in het filmpje wordt getoond.

Mijn buurman is betonvlechter, en heeft dit ding in zijn busje,
https://www.mtools.nl/mak...pZtlglHQTBOYaAtLYEALw_wcB

Dus een fietsendief die zijn geld verdient met fietsen stelen, investeert in goed gereedschap ;)

pvr wijzigde deze reactie 20-05-2019 23:19 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:57

True

Dislecticus

Het valt mij op hoeveel effect de temperatuur heeft op de accu van mijn Razer (okt 2018) ik fiets altijd in 'standaard' en heb de standaard 400Wh accu.

Berekend 100% accu
gebruik in km
Datum
.
7215 jan.
6923 jan.
7031 jan.
7409 feb.
8620 feb.
8228 feb.
7615 mrt.
8129 mrt.
7511 apr.
9021 apr.
8902 mei
8612 mei
8820 mei

Mijn fiets staat thuis in een onverwarmde losstaande schuur met baksteenmuren en een schuin houten dak. Op werk staat die droog in een fietsenstalling buiten. Ik heb een google sheet waar ik met forms de ritafstand en %-over in bijhoudt. Het berekende getal is relatief naar 'leeg rijden'.

Van de week voor de 3e keer naar de FM voor de achterrem, die doet het helemaal niet meer. Na mijn klachten over de piepende achterrem hebben ze die scheef gezet om dit te voorkomen, nu raakt die maar aan een kant de velg. :| Zoiets simpels moet toch wel op een normale manier op te lossen zijn zou ik denken.

Steam Profile

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True