Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:
  • 884.882 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15

bert pit

asdasd

Strider schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Een Gudereit 9 EVO voor € 1950,-? In welke winkel dan? :+

Dat is € 1050,- onder de adviesprijs.
Ik heb de Dutch ID infinity met 38% korting op de kop getikt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Dieken Taffert schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Ik ben het hier volledig mee eens. Voor 12.000 euro rijd je een nieuwe VW Up!, als je eens nagaat wat je voor dat geld krijgt, is het eigenlijk schandalig hoeveel je moet betalen voor een beetje e-bike. En betrouwbaar is het dan allesbehalve; met die nieuwe Up! rijd je in de regel jaren probleemloos, met een e-bike kun je dat vergeten. Als je geluk hebt en veel tijd in het schoonmaken steekt, ja, dan wel.

Een vervoermiddel met potentie maar nog zo ontzettend onvolwassen. Dat de overheid qua regelgeving nauwelijks lijkt te weten wat ze er mee aan moeten, helpt ook niet.

Jammer dat er zo tergend traag vooruitgang wordt geboekt. Je zou al LANG betaalbare e-bikes moeten hebben met onderhoudsvrije riemaandrijving en bulletproof motor en accu.
Ik ook eens en zo te zien niet de enige. Maar ja, er zijn mensen die 8 k neerleggen voor een SP. Ik vind dat je dan echt alle waarde van geld uit het oog bent verloren.

Het komt ook omdat er geen echte ontwikkelingen worden gedaan door de sector, maar alleen maar vernieuwingen van hetzelfde concept. Elk jaar een iets vernieuwde versie, waardoor de fabrikant mag zeggen dat die kosten draagt voor ontwikkeling.
En je betaalt niet 8k omdat er voor 8k een fiets wordt gemaakt. Je betaalt 8k omdat er mensen zijn die dat betalen.

Overigens is bovenstaande een fenomeen van de consumptie maatschappij. Het is technisch al lang mogelijk om bijvoorbeeld een auto te maken die praktisch niet kapot gaat en weinig onderhoud nodig heeft. Maar dat is niet winstgevend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10
bert pit schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Ik heb de Dutch ID infinity met 38% korting op de kop getikt.
Mooie prijs zeg, heeft jouw fietsenmaker er nog meer ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
mrpink83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:23:
[...]

Ik ook eens en zo te zien niet de enige. Maar ja, er zijn mensen die 8 k neerleggen voor een SP. Ik vind dat je dan echt alle waarde van geld uit het oog bent verloren.

Het komt ook omdat er geen echte ontwikkelingen worden gedaan door de sector, maar alleen maar vernieuwingen van hetzelfde concept. Elk jaar een iets vernieuwde versie, waardoor de fabrikant mag zeggen dat die kosten draagt voor ontwikkeling.
En je betaalt niet 8k omdat er voor 8k een fiets wordt gemaakt. Je betaalt 8k omdat er mensen zijn die dat betalen.

Overigens is bovenstaande een fenomeen van de consumptie maatschappij. Het is technisch al lang mogelijk om bijvoorbeeld een auto te maken die praktisch niet kapot gaat en weinig onderhoud nodig heeft. Maar dat is niet winstgevend genoeg.
Precies, veel fabrikanten gebruiken verouderingschips zodat apparaten na zoveel jaar vanzelf stuk gaan, das omdat de economie moet draaien en die grote jongens flink winst kunnen maken :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In principe prima, maakt een degelijke indruk en lekker veel in te stellen. Dat laatste is dan ook weer gelijk een nadeel want je bent er wel even zoet mee. Op dit moment alleen wat problemen met de accu als de fiets 's nachts stilstaat (zie hieronder).
Laro schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:34:
- Moest jij het frame nog aanpassen? Bij de Curve zit er onder de trapas-buis nog een uitloop van een verstevigingsstrip onder het frame door.
Nee, gelukkig niet. Bij Bakfiets.nl modellen vanaf 2008 zit de extra dikte van het frame aan de bovenkant van de trapas in plaats van er onder, dus ik kon zonder aanpassingen de motor plaatsen.
- Wat was het originele tandenaantal van je bakfiets? De verhouding bij de Babboe Curve is 33/21. Als ik voor een standaard 44 tands blad ga, dan wijk ik wel héél erg af van de standaard ratio. Sneller dan 25km/u is voor de bakfiets geen eis. Kan ik niet gewoon beter met een BCD adapter aan de gang gaan? Ik zou ook graag de huidige kettingkast blijven gebruiken. Die kettingkast heeft overigens voldoende ruimte om een groter tandwiel te plaatsen.
Ik heb wel gekeken naar een adapter maar dat vond ik er uiteindelijk niet zo mooi uitzien aangezien ik sowieso de standaard kettingkast niet meer kon gebruiken vanwege een sierdop op de trappers. Ik heb nu een chainglider, en daarbij zie je het tandwiel dus wel zitten, met een BCD adapter ziet dat er niet uit vind ik. Standaard zat er een 42 tands blad op, nu een 44 tands. Achterop de naaf zit een 20 tands.
- Welke setup heb je gekozen, en waar heb je hem gekocht? Ik ben met name benieuwd naar welke sensoren (schakelsensor, remsensor etc) je hebt geplaatst, welke opties (gashendel...display...) je gekozen hebt etc.
Ik heb gewoon een standaard bafang BBS01 ombouwset van iemand op marktplaats hier in de regio. Daar heb ik ook een 522kw frame-accu vandaan die ik heb weggewerkt in de bak. Ik heb de remhendels uit het ombouwpakket gebruikt en daarin zit al een schakelaar. Een schakelsensor heb ik nog niet gemonteerd, maar wel besteld. Work-around is om even kort de remhendel iets in te drukken voordat je schakelt. Gashendel zit wel in het pakket maar heb ik niet gemonteerd, ik wilde wel een legale build :) Als display heb ik een Bafang 850c. Verder heb ik het achterlicht vervangen voor eentje die je kunt aansluiten op 6 volt, en heb ik die samen met de koplamp aangelsoten op de motor, waardoor ik via het scherm de verlichting uit en aan kan zetten.
- Mis je nog steeds vermogen, of is door het wijzigen van de instellingen de motor naar verwachting?
Nee, het vermogen is echt perfect. De zware fiets trekt nu zonder probleem met 25km/h een 2% helling op. Ik heb de motor zelfs weer iets moeten temmen, anders ging het op de bakfiets veel te hard...
- Hoe bevalt het schakelen inmiddels? Onze bakfiets heeft een Shimano Nexus Inter 7.
Opzicht is het prima te doen door elke keer even de remhendel iets in te drukken voor het schakelen, daardoor stopt de motor gelijk. In het begin is dat even nadenken, maar na een paar ritjes denk je er al niet eens meer over na en gaat dat vanzelf.
Tafkar schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Dan zou ik toch de speed op een aantal standen instellen. Ik heb dit ook gedaan op mijn fiets voor de momenten dat ik samen met iemand fiets die geen e-bike heeft.

Check even het forum voor mijn instellingen
Thanks, dat ga ik zeker proberen :)
racinfo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Stel de PAS standen eens als het volgt af:
ALC1=33 - 60=Speed Limit, goed voor rustig fietsen zeg, 12 tot 16 km/h
ALC2=44 - 70 14 tot 19 km/h (70 +/- ruim laten verschillen met 1e (44) waarde)
ALC3=55 - 80 18 tot 23 km/h ,,
ALC4=64 - 90 22 tot 28 km/h ,,
ALC5=73 - 100 motor krachtig tot max 28 km/h
ALC6=85 - 100 idem nog krachtiger maar nog steeds tot max 28 km/h
ALC7=90 - 100 idem enz
ALC8=95 - 100 idem enz
ALC9=100- 100 idem enz

Desgewenst kun je 5 tm 9 waar nu 100% staat nog iets naar beneden aanpassen.
Bezoek eens mijn bestanden op dropbox:
https://www.dropbox.com/s...oT-prQbD-Rejijvi3wLa?dl=0
Nice, thanks! Ga ik eens mee spelen.

Mijn fiets heeft nu het probleem dat wanneer ik de fiets 's nachts in de schuur laat staan en 's morgens weer aan wil zetten, dan doet hij het niet meer. :? Ook het capaciteitslampje op de accu doet dan niets meer. Enige oplossing is dan om de accu een keer uit en aan te zetten en dan werkt alles weer. Gek genoeg doet alles het prima onder belasting. Nu maar even weer aan het testen met de accu uit mijn stadsfiets, om te kijken of het aan de accu ligt of de ombouwset...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 03:07

eisbaer

Zie signature

HereIsTom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Precies, veel fabrikanten gebruiken verouderingschips zodat apparaten na zoveel jaar vanzelf stuk gaan, das omdat de economie moet draaien en die grote jongens flink winst kunnen maken :(
Haha leuk verzonnen :) Alhoewel er door bijvoorbeeld printfabrikanten wel verloopdatums in inktpatronen worden geprogrammeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door eisbaer op 08-06-2019 22:53 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Niks verzonnen hoor, helaas is het zo!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

HereIsTom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Niks verzonnen hoor, helaanares is het zo!
Er worden wel nare truukjes uitgehaald door bijvoorbeeld printfabrikanten met verloopdatums in inktpatronen maar verouderingschips heb ik nog nooit van gehoord. Heb je voorbeelden?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15

bert pit

asdasd

Strider schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Mooie prijs zeg, heeft jouw fietsenmaker er nog meer ;)
Mijn type momenteel niet, ik had mazzel. Maar ze hebben wel andere: https://www.internet-bikes.com/elektrische-fietsen/

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Hier wil ik ook wel eens meer van weten!
Ik rijd op een oude Sparta ion rxs+ uit 2012 met originele accu.
Ok slechts 5000 km totaal gereden maar zonder problemen dus gaat deze chip af bij een bepaalde kilometerstand of leeftijd?
Want ik wordt nu wel bang als je zegt dat het zo is, moet ik nu een nieuwe kopen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 17:00

Lappieboy

voltijd nerd

Hoe word hier trouwens gedacht over een extra slot op/bij de fiets?
Gezien de verzekering al dekkend is wanneer er een ringslot art-2 aanwezig is. (in geval van diefstal)
Ben zelf wel van plan een extra slot bij de fiets te gaan halen maar twijfel enorm tussen een insteekslot of een kettingslot of dergelijke.
Een insteekslot heeft natuurlijk als nadeel dat hij maar op 1 positie te plaatsen is en het ringslot de zwakke plek blijft.
Echter is deze wel makkelijker in gebruik en heb je maar 1 sleutel nodig in verhouding met een ketting slot.
Hoe denken jullie hier over? en welke keuze heb je gemaakt bij de fiets en met welke reden? :)
Ben wel even nieuwsgierig hoe mijn mede tweakers hier over denken.

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Lappieboy,

Ik vond het insteekslot, ook niet optimaal.
Daarom gekozen voor een vouwslot.
Ik heb de ABUS Bordo Granit X Plus 6500 XL 110cm gekocht, en nu 2 weken in gebruik, qua lengte precies goed.
Ik vond het vouwslot ideaal, omdat deze in een houder aan mijn frame zit.

De fietssleutel van het vouwslot en het ringslot, zitten bij elkaar, en heb ik een kleurtje gegeven met een lakstift(rood en zilver) op het zwarte gedeelte van het sleutel, zodat ik de sleutels uit elkaar hou.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/1e2a8030e9f9658477f421fe372f10bec45c7fcc/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F2hqzbkl.jpg
Lappieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:22:
Hoe word hier trouwens gedacht over een extra slot op/bij de fiets?
Gezien de verzekering al dekkend is wanneer er een ringslot art-2 aanwezig is. (in geval van diefstal)
Ben zelf wel van plan een extra slot bij de fiets te gaan halen maar twijfel enorm tussen een insteekslot of een kettingslot of dergelijke.
Een insteekslot heeft natuurlijk als nadeel dat hij maar op 1 positie te plaatsen is en het ringslot de zwakke plek blijft.
Echter is deze wel makkelijker in gebruik en heb je maar 1 sleutel nodig in verhouding met een ketting slot.
Hoe denken jullie hier over? en welke keuze heb je gemaakt bij de fiets en met welke reden? :)
Ben wel even nieuwsgierig hoe mijn mede tweakers hier over denken.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
[...]Niks verzonnen hoor, helaas is het zo!
Verouderings chips bestaan niet. Wat ze doen is dat ze er elcootjes inzetten die maar 3-4000 uur levensduur hebben bij een lage temp(waardoor ze ook weer korter meegaan). Als ze zoals in de Bafang motor Rubycon elco's(105C) gebruiken dan is dat top.
Wat ook helpt is zijn de weerstandjes, kool weerstanden gaan korter mee dan metaalfilm. SMD weerstandjes zijn wel goed wat dat betreft.

[ Voor 19% gewijzigd door bgttje op 09-06-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou ik heb hier mijn fiets na bijna een maand afwezigheid ook weer terug.
Zoals al eerder hier gepost een rib uit m'n lijf, maar hij is dan ook weer helemaal pico bello. En dan is en blijft het toch een fantastisch fijne fiets die ouwe trouwe Batavus.

Eindelijk weer met losse handen fietsen (natuurlijk alleen als dat even nodig is), de ondersteuning is weer een klap krachtiger (merkte daar eerder niet veel van aangezien het geleidelijk afgenomen was) maar nu is het echt weer een duw in de rug als ik hem aanzet.
Er zit een goede vredestein band op nu en een setje goede remblokken, eigenlijk is hij weer als nieuw.
Wel de moeite waard, maar was eerlijk gezegd ook de enige optie.
Zou er qua inruil niets meer voor terugkrijgen en zou dan ook nooit zomaar weer zo'n goede fiets krijgen (-zonder flink bij te moeten lappen).

Dus wel weer een blij ei hier. Heb al een aantal flinke rondjes om gereden en dat ging niet zonder lach op m'n gezicht. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

pvr schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:42:
Lappieboy,

Ik vond het insteekslot, ook niet optimaal.
Daarom gekozen voor een vouwslot.
Ik heb de ABUS Bordo Granit X Plus 6500 XL 110cm gekocht, en nu 2 weken in gebruik, qua lengte precies goed.
Ik vond het vouwslot ideaal, omdat deze in een houder aan mijn frame zit.

De fietssleutel van het vouwslot en het ringslot, zitten bij elkaar, en heb ik een kleurtje gegeven met een lakstift(rood en zilver) op het zwarte gedeelte van het sleutel, zodat ik de sleutels uit elkaar hou.

[Afbeelding]
[...]
Bedankt voor je reactie! :)
Z'n slot had ik ook al voorbij zien komen, goed om te lezen dat die bevalt.
Hoe zit het met het eventueel beschadigen van het frame en het loshalen en plaatsen van het slot?
ik heb trouwens geen plek voor een bidon, is hij dan ook stevig te monteren?

[ Voor 4% gewijzigd door Lappieboy op 09-06-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr

pvr

Als je het vouwslot niet kan bevestigen, via de bevestiging van je bidon, zitten er 2 stalen stripjes bij, die je om je frame plaatst.
Deze stalen strips, lijken op tie rips, alleen deze worden vast gezet met 2 schroeven.
De stalen strips kunnen je frame niet beschadigen, om dat er rubber achter zit, wat je frame beschermt.
Hier trouwens een filmpje van het zelfde slot, dat ik ook bezit.

https://www.youtube.com/watch?v=sQnz2qJotE0

Het slot zelf, heeft rubberen bescherming, zodat deze je fiets niet beschadigd.

Vandaag trouwens een fietstocht naar midwoud(braderie/tuinfair).
Wij hadden onze 2 e-bikes tegen een rvs bugel gezet.
Het vouwslot van 110 lengte, was op de mm goed.
Hoe langer des te beter >:) ;)
Lappieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Bedankt voor je reactie! :)
Z'n slot had ik ook al voorbij zien komen, goed om te lezen dat die bevalt.
Hoe zit het met het eventueel beschadigen van het frame en het loshalen en plaatsen van het slot?
ik heb trouwens geen plek voor een bidon, is hij dan ook stevig te monteren?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05 23:32
cowichan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:26:
Vandaag de Aldi fiets die ik vorige week heb gekocht in elkaar gezet. Ik ben specifiek voor de Aldi versie gegaan vanwege de grotere framemaat (48) t.o.v. die van de Lidl (46). Ben toch verbaasd hoe groot de fiets eigenlijk is; hij is vooral erg lang. Heb liever dat ik, zoals het een stadsfiets betaamt, met een verticale rug kan fiets ipv 'hangen'. Met het zadel op de laagste stand en het stuur zo dicht mogelijk bij de berijder is dit echter prima te doen voor mij (1.72m).

Motor is ook echt daadwerkelijk stil (itt wat sommige merken adverteren) en fietsen zonder aandrijving gaat ook prima.

Bij de levering was er wel een kabeltje aan de binnenkant van het achterspatbord (waarom zit dit hier?) dat loshing en daardoor aanliep. Met wat tiewraps opgelost. Ik adviseer wel deze kabel nog voordat ie het spatbord in loopt aan het linker framedeel vast te zetten met tiewraps anders kan ie daar ook de band raken.

Al met al wel tevreden over de fiets. Voor 1050 euro een mooie, relatief onderhoudsvrije fiets met kwalitatief goede motor en accu. Equivalent kost zeker 600-800 euro meer.
Een update over de Aldi fiets die ik ongv 2 weken terug heb aangeschaft. Zie mijn eerste post hierover hierboven.

Op de tweede dag van gebruik merkte ik dat de motor niet meer aanging. Dit probleem was te verhelpen door de accu te los te koppelen en weer aan te sluiten. Overduidelijk niet de bedoeling. Na een aantal dagen later weer hetzelfde probleem gehad. Daarnaast werkte de pushhulp van de motor (die ik gebruik om de fiets een steile trap op te krijgen) soms wel soms niet. Gebeld met het Aldi hoofdkantoor over deze problemen. De medewerkster vertelde mij dat ze al de hele week meldingen heeft gehad over het motor-niet-aan probleem en dat ik hem zonder problemen kon terugbrengen naar de winkel. Fiets ingepakt in de grote doos en teruggebracht naar de winkel. En inderdaad, zonder moeite mijn geld terug gekregen. Er werd niet eens gecheckt of de fiets daadwerkelijk in de doos zat. Gewoon aangenomen en geld teruggekregen.

Al met al wel jammer dat de fiets niet naar behoren werkt. Had graag een goede elektrische stadsfiets gehad. Lidl fiets inmiddels ook uitverkocht dus helaas voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door cowichan op 09-06-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:03
cowichan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:49:
[...]

Een update over de Aldi fiets die ik ongv 2 weken terug heb aangeschaft. Zie mijn eerste post hierover hierboven.

Op de tweede dag van gebruik merkte ik dat de motor niet meer aanging. Dit probleem was te verhelpen door de accu te los te koppelen en weer aan te sluiten. Overduidelijk niet de bedoeling. Na een aantal dagen later weer hetzelfde probleem gehad. Daarnaast werkte de pushhulp van de motor (die ik gebruik om de fiets een steile trap op te krijgen) soms wel soms niet. Gebeld met het Aldi hoofdkantoor over deze problemen. De medewerkster vertelde mij dat ze al de hele week meldingen heeft gehad over het motor-niet-aan probleem en dat ik hem zonder problemen kon terugbrengen naar de winkel. Fiets ingepakt in de grote doos en teruggebracht naar de winkel. En inderdaad, zonder moeite mijn geld terug gekregen. Er werd niet eens gecheckt of de fiets daadwerkelijk in de doos zat. Gewoon aangenomen en geld teruggekregen.

Al met al wel jammer dat de fiets niet naar behoren werkt. Had graag een goede elektrische stadsfiets gehad. Lidl fiets inmiddels ook uitverkocht dus helaas voor mij.
OMG. Mijn Lady gaat hem morgen voor het eerst echt uitproberen. Welk model had jij? 2018 of 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Laatst online: 26-05 23:32
maartend schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:25:
[...]

OMG. Mijn Lady gaat hem morgen voor het eerst echt uitproberen. Welk model had jij? 2018 of 2019?
Aldi verkoopt / verkocht naar mijn weten enkel het 2019 model. Die van mij had zo'n sticker met bouwjaar 2019 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
[...]

Ouderdomschips zijn indianenverhalen.
In het echt zijn bedrijven veel gehaaider met planmatig ouderdom door componenten gewoon niet duurzaam te fabriceren.
Geen lagers gebruiken waar het wel zou moeten, plastic toepassen waar je eigenlijk metaal wil hebben, goedkope elco's en andere slijtagecomponenten op printplaten, etc.
Dat kunnen ze in de winkel uitleggen als kostenbesparing die naar de klant doorgaat maar het gaat er natuurlijk gewoon om dat je niet zo'n proper gefabriceert onverwoestbaar ding blijft gebruiken.

Het is niet voor niets dat al dat spul wat vroeger gewoon standaard uit kwaliteitsmaterialen vervaardigd werd een halve eeuw later vaak nog gewoon werkt.
De techniek is misschien wat complexer maar dat verklaart die hogere failure rates van van alles en nog wat slechts ter dele.

En daar komen ze dus ook mee weg want hoe iets goed geproduceert wordt heeft een grote mate van subjectiviteit en bestaan zeker geen officieele kaders voor. Aantonen dat ze iets doen om slijtage te versnellen is nagenoeg onmogelijk ook al weet iedereen met eem beetje technisch vernuft wel hoe de vork in de steel zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Koffiebarbaar op 10-06-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:39:
[...]

Deze Rad Wagon?

https://radpowerbikes.eu/...wagon-electric-cargo-bike

Wel legaal gezien een snorfiets (dus blauwe plaat en verzekering) maar je krijgt er wel 750W voor terug, en (best praktisch soms) een gashendel.
Thanks! Helaas geen rijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:34
init6 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Thanks! Helaas geen rijbewijs.
Ze zeggen dat je geen rijbewijs nodig heb. Ik heb dit alleen nog niet buiten hun om kunnen verifiëren.
Hi Rad Rider,

It's official: A driving license is no longer required to operate L1e-A electric bikes! This breakthrough for riders in the Netherlands was confirmed this week with the Dutch Minister of Infrastructuur en Waterstaat.

This means more Dutch residents can now have access to a reliable mode of transportation, like our RadRhino and RadWagon L1e-A electric bikes. This category of ebikes has more power and pedal assistance, allowing riders to travel farther, faster -- without the hassles that come with driving other vehicles.
hier staat het ook

Zit er ook over te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
Een vriendin is op zoek naar een elektrische fiets.
Ze heeft wat informatie gevraagd aangezien ik ook veel ben bezig geweest met de zoektocht.

Nu kwam ze op volgende fiets uit: https://www.12gobiking.nl/gazelle-orange-c8-hms-2019
Op het eerste zicht ziet de fiets er wel goed uit.

Opvallend is dat het een elektrische fiets met automatische versnellingsbak is, heb hier nog niet van gehoord. Iemand hier ervaring mee of adviezen kan geven over de fiets zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zag dat bij Dirk vd Broek ook 2 modellen e-bikes verkoopt.

https://dirk.nl/boodschap...r-e-bike-stadsfiets/52015

https://dirk.nl/boodschap...-e-bike-transporter/52016

Misschien voor iemand die een goedkope e bike zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 20:03
cowichan schreef op maandag 10 juni 2019 @ 03:19:
[...]

Aldi verkoopt / verkocht naar mijn weten enkel het 2019 model. Die van mij had zo'n sticker met bouwjaar 2019 erop.
Shoot. Ik las Lidl. Daar komt die van mijn Lady vandaan, het 2018 model.

Pweeehhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 10:08
Op de foto van dit TFT 850C Bafang 850C display, zie je in de schaalverdeling van de onderste cirkel dat het getal 5 net niet raakt. Boven die gele cirkel zie je het getal 0489w staan wat overeenkomt met die aanduiding in de gele cirkel. Mijn display echter zou bij het getal 0489w niet meer aangeven dan 2 1/2 in die gele schaalverdeling. In feite geeft mijn display maar de helft van de ampère waarde aan in de cirkel. Een fout in het display of is dit met een andere software-instelling te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-02 10:43
De Consumetenbond heeft testresultaten voor 302 fietsen:
https://www.consumentenbond.nl/elektrische-fiets/beste

Je moet echter € 7,50 per maand betalen om ze te kunnen bekijken.

Is het de kosten waard?

[ Voor 13% gewijzigd door Zoide op 11-06-2019 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:17
tuppes schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:37:
Op de foto van dit [Afbeelding: TFT 850C] Bafang 850C display, zie je in de schaalverdeling van de onderste cirkel dat het getal 5 net niet raakt. Boven die gele cirkel zie je het getal 0489w staan wat overeenkomt met die aanduiding in de gele cirkel. Mijn display echter zou bij het getal 0489w niet meer aangeven dan 2 1/2 in die gele schaalverdeling. In feite geeft mijn display maar de helft van de ampère waarde aan in de cirkel. Een fout in het display of is dit met een andere software-instelling te corrigeren?
Verwacht dat dit niet in te stellen is via je display. Al die schermpjes komen met verschillende versies naar buiten. Geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Willboirdt schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Ze zeggen dat je geen rijbewijs nodig heb. Ik heb dit alleen nog niet buiten hun om kunnen verifiëren.

[...]

hier staat het ook

Zit er ook over te denken.
Heb eens gemaild, toch even meer zekerheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foaly
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-04 18:10
init6 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:20:
[...]

Ik hoor graag het antwoord, want op de website van de Rijksoverheid wordt over deze subcategorie niet gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
Over vijf weken ben ik verhuisd, en ik wil er zeker van zijn dat ik mijn nieuwe e-bike dan klaar heb, want mijn nieuwe woon-werkverkeer zal een beetje lang zijn (13-15 km in beide richtingen).

Hoe belangrijk is het om een fiets te kopen bij de lokale winkel? Moet ik wachten tot ik naar een lokale fietsenwinkel in de nieuwe stad kan gaan en hem daar kan kopen? Als ik hem hier in de buurt koop, krijg ik dan een slechtere service op de nieuwe plek?

Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Zoide op 11-06-2019 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Zoide schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 01:59:
Over vijf weken ben ik verhuisd, en ik wil er zeker van zijn dat ik mijn nieuwe e-bike dan klaar heb, want mijn nieuwe woon-werkverkeer zal een beetje lang zijn (13-15 km in beide richtingen).

Hoe belangrijk is het om een fiets te kopen bij de lokale winkel? Moet ik wachten tot ik naar een lokale fietsenwinkel in de nieuwe stad kan gaan en hem daar kan kopen? Als ik hem hier in de buurt koop, krijg ik dan een slechtere service op de nieuwe plek?

Bedankt
Gewoon niks van aantrekken. Koop waar je wilt.
Bij je nieuwe lokale fietsenmaker kan je gewoon zeggen dat je net verhuisd bent, geen enkele reden voor ze om je dan als klant te weren.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar

Bedankt
Uiteraard gaan andere fietsenmakers je gewoon helpen (met een deftige fiets), de service die je krijgt hangt van de integriteit en kennis van die FM af.
Wel moet je je afvragen of je echt van ver of online wil halen i.v.m. garantie... want die gaan die fietsenmakers je uiteraard niet leveren op een fiets die je niet ook daar hebt aangeschaft.

Ik ben overigens wel eens geweerd met een online fiets bij een fietsenmaker maar die had sterke bedenkingen bij de bouwkwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Koffiebarbaar op 11-06-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Een Gudereit 9 EVO voor € 1950,-? In welke winkel dan? :+

Dat is € 1050,- onder de adviesprijs.
Ben daar ook benieuwd naar.

[ Voor 8% gewijzigd door boomsma op 11-06-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik heb net een elektrische fiets aangeschaft en zit dus na te denken over een verzekering. De verzekering van de ANWB lijkt me wel wat aangezien ze je een nieuwe fiets geven (tot 5 jaar na afsluiting) als je eigen fiets niet gevonden wordt binnen 48 uur. Om je fiets terug te vinden bouwen ze een tracker in of aan je fiets en daar gaat mijn vraag over. Ik kan namelijk nergens iets vinden over hoe dat eruit komt te zien. Is er iemand die deze verzekering ook heeft en daar iets over kan roepen of een plaatje kan laten zien?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
Zo'n tracker lijkt me alleen zinvol als je dat ding niet ziet zitten dus ik ga er van uit dat dat ergens in het frame gestopt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Mozart schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:04:
Ik heb net een elektrische fiets aangeschaft en zit dus na te denken over een verzekering. De verzekering van de ANWB lijkt me wel wat aangezien ze je een nieuwe fiets geven (tot 5 jaar na afsluiting) als je eigen fiets niet gevonden wordt binnen 48 uur. Om je fiets terug te vinden bouwen ze een tracker in of aan je fiets en daar gaat mijn vraag over. Ik kan namelijk nergens iets vinden over hoe dat eruit komt te zien. Is er iemand die deze verzekering ook heeft en daar iets over kan roepen of een plaatje kan laten zien?
In hun FAQ staat dat hij achter het ringslot wordt gemonteerd. Kom op hun site dit plaatje tegen:
Afbeeldingslocatie: https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/portal/verzekeringen/nieuws--tips/blijven-fietsen-v.jpg/blijven-fietsen-v.jpg/anwb%3Aw760

Lijkt me dan dat zwarte blokje op het slot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56
BastiaanN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:24:
[...]

In hun FAQ staat dat hij achter het ringslot wordt gemonteerd. Kom op hun site dit plaatje tegen:
[Afbeelding]

Lijkt me dan dat zwarte blokje op het slot te zijn.
Dat plaatje had ik gezien maar niet gelezen dat het bij het slot geplaatst zou worden. Het zal wel goed vast zitten omdat het anders te makkelijk te verwijderen is. Aan de andere kant, als de tracker verwijderd wordt, krijg je een nieuwe fiets :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 21:54
Iemand hier ook een qwic mn7 Premium?
Ik vind de kettingkast nog al klapperen als ik een hobbel overga. Ik verwacht dit niet van zo'n dure fiets. Ik ga het aangeven bij de eerste onderhoudsbeurt.

Geen idee of dit zo hoort of dat hij gewoon iets los zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Michel242186 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:28:
Ik vind de kettingkast nog al klapperen als ik een hobbel overga. Ik verwacht dit niet van zo'n dure fiets. Ik ga het aangeven bij de eerste onderhoudsbeurt.

Of een nieuwe ketting, of je moet je ketting laten aanspannen, dus je achterwiel iets naar achteren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bij mij wordt as vrijdag de ANWB tracker gemonteerd.
Ik zal wel daarna wel een update geven,hoe en wat ;)
Mozart schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Dat plaatje had ik gezien maar niet gelezen dat het bij het slot geplaatst zou worden. Het zal wel goed vast zitten omdat het anders te makkelijk te verwijderen is. Aan de andere kant, als de tracker verwijderd wordt, krijg je een nieuwe fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:07
Michel242186 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:28:

Bij mij is er een sterkere ketting ingekomen, de standaard ketting rekt als een malle, de kettingkast werd er de laatste keer opspannen zelfs voor uitgeslepen omdat het wiel te ver naar achteren stond om nog netjes te sluiten.

Nu geen problemen meer gehad van een klapperende ketting. Wel van andere dingetjes maar dat is een ander verhaal. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
keesroeiboot schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Bij mij is er een sterkere ketting ingekomen, de standaard ketting rekt als een malle, de kettingkast werd er de laatste keer opspannen zelfs voor uitgeslepen omdat het wiel te ver naar achteren stond om nog netjes te sluiten.

Nu geen problemen meer gehad van een klapperende ketting. Wel van andere dingetjes maar dat is een ander verhaal. :|
Dan zal het inderdaad de ketting zijn zoals strider ook al aangeeft. Ik had dit al op gemerkt bij de proefrit en dit zou opgelost worden maar niet heus dus.
Ik heb een paar ritjes gemaakt op een oude gazelle e-bike van een paar jaar oud en die gaf geen krimp bij een hobbeltje.

Voor de rest bevalt de fiets prima wat voor problemen heb je keesroeiboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:43
pvr schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:17:
Ik heb nu 2 dagen op mijn nieuwe Koga E-Lement gereden, en wat rijd dat mega lekker.
Ik was geen e-bike gewend, maar dit rijd top :*)
De fiets heeft een 500 watt accu, en heeft een SpeedChip-S 2.0.
Alleen op lange stukken, zet ik de SpeedChip aan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit nog met wat vraagjes:

Hoe zit het met regen, is de display en de accu er tegen bestemd?
Je zou zeggen dat het water er zo binnen loopt, tussen de accu, en de aansluiting waar je de accu in schuift.

En zijn er ook mensen die de Display vast gezet hebben?
Of toch eraf halen, IVM weersinvloeden, en natuurlijk tegen diefstal.
Met de speedchip vervalt de garantie neem ik aan? Ik heb de Cube Kathmandu besteld en ik twijfel ook over de speedchip, maar ik heb weinig zin in gezeur met de fabrikant over de garantie mocht er de komende 2 á 3 jaar iets gaan mankeren aan de accu of de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
init6 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:20:
[...]

Gemaild en werd naar de pagina verwezen van rad zelf, gevraagd of ze documentatie vanuit de overheid hebben. Zelf dit artikel tegen gekomen:

https://www.tweewieler.nl...bezig-aan-opmars-10133805

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr

pvr

Mijn vrouw heeft een Gazelle Miss Grace C7 HMB 2019 gekocht bij:

https://www.aanbiedingsfi...le-miss-grace-c7-hmb-2019

Fiets werd netjes na 3 dagen afgeleverd.
Fiets kosten met 500 wh accu, € 2.189,00.

Bij 2 lokalen winkels kost deze zelfde fiets, € 2.649,00.
Dit is een verschil van: € 460,00 >:)

Wij wilde deze fiets bij fietsenwinkel.nl bestellen, maar er zat 3 weken levertijd op, vandaar aanbiedingsfiets.
Wist niet of aanbiedingsfiets was te vertrouwen, dus betaalt onder rembours.
Chauffeur kwam netjes na 3 dagen, we konden pinnen, of cash.
Fietsstuur stond recht, en ik moest alleen met een inbus het stuur en de zadel op hoogte zetten
Al met al een prima ervaring met aanbiedingsfiets.

Na 1000 km gaat mijn vrouw naar 1 van de lokale fietsenwinkel voor een service beurt.
Als je nou € 460,00 extra moet betalen voor garantie bij de lokale fietsenmaker 8)7 :+

Ik snap wel dat deze personeel heeft, en een winkel, en andere sores.
Maar aanbiedingsfiets heeft ook een winkel, en personeel.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ze zeggen van wel, dat de garantie vervalt.
Waar ik de fiets gekocht heb, en deze heeft ook de speedchip geïnstalleerd, zei dat hij 1 keer een motor heeft gehad wat stuk was met een speedchip, maar kreeg garantie.

En hij heeft het zelfde gehad, daarbij kreeg hij geen garantie, omdat bosch dit had gezien.

Het kan natuurlijk ook bang makerij zijn ;)

Ik activeer mijn speedchip, zodra ik de display heb gemonteerd.
Ik denk zelf, als je onder het rijden , de speedchip aanzet, dit ten kosten gaat van de motor.

Zeker weten doe ik het niet, maar het geeft mij een goed gevoel, om hem te activeren, als ik begin met fietsen.
berndw schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Met de speedchip vervalt de garantie neem ik aan? Ik heb de Cube Kathmandu besteld en ik twijfel ook over de speedchip, maar ik heb weinig zin in gezeur met de fabrikant over de garantie mocht er de komende 2 á 3 jaar iets gaan mankeren aan de accu of de motor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 22:57
In aanvulling op mijn eerdere bericht over de ombouw van de Koga F3 met de Bafang BBS01b motor hierbij het eindresultaat (klik op het plaatje voor full size)

Koga F3

De aanpassingen die ik nog heb gedaan zijn:
  • EB-BUS kabel door het frame in plaats van los langs het frame
  • Schakelsensor
  • Nieuwe ketting
Om de kabel door het frame te krijgen heb ik een extra kabel besteld (zonder gashendel aansluiting) bij e-bike technologies (https://www.e-bike-techno...s-without-throttle-detail). Deze moest ik zelf 'splicen'. Een instructie hiervoor is te vinden op de website, het is wel even wat werk.

De schakelsensor was toch wel nodig als je rustig wilt schakelen bij wind tegen. Deze werkt verrassend goed.

De ketting was nodig omdat de oude wat aan de korte kant was. Voorheen had de fiets een 42T blad en nu een 46T. Er zit nu opnieuw een KMC X10 Silver op, maar dan met 114 schakels ipv 112.

Ik heb er nu ca. 250 kilometer mee gereden en ben er tevreden mee. Ik kan woon-werk (24km enkele reis) vlotjes afleggen. Wind mee zonder veel kracht, wind tegen op nagenoeg volle snelheid maar met wat meetrappen.

[ Voor 21% gewijzigd door Stephanus op 11-06-2019 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04

R2L

Bedankt
Ikzelf heb mijn fiets bewust bij de lokale FM gekocht. Was uiteraard duurder dan online, maar nu heb ik er 5 jaar volledige garantie op en dit geldt ook voor de accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
Heeft iemand een fiets met een Shimano Steps E6100 motor gekocht? Het is een nieuw model dat lichter en efficiënter zou moeten zijn. Maar alle fietsen in de Consumetenbond tafel met die motor hebben een laag actieradius beoordeling (5,4 op 10), zelfs met 500 WH batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
foaly schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:19:
[...]

Ik hoor graag het antwoord, want op de website van de Rijksoverheid wordt over deze subcategorie niet gerept.
Men lijkt deze categorie idd te vergeten op hun website, maar de RDW niet (sectie A2-1):
https://www.rdw.nl/-/medi...-verordening-168-2013.pdf

En Rijkswaterstaat weet er wel degelijk van (zie hoofdstuk 7):
https://fietsberaad.nl/CR...or%20speed%20pedelecs.pdf

(al voorspellen ze daarin wel dat de L1e-A categorie waarschijnlijk vrij klein/niche zal blijven, en dat geloof ik ook wel - wel meer vermogen maar niet meer snelheid is nou eenmaal niet een enorm aansprekende propositie buiten transport/bakfietsen)

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 12-06-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Zoide schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:57:
Heeft iemand een fiets met een Shimano Steps E6100 motor gekocht? Het is een nieuw model dat lichter en efficiënter zou moeten zijn. Maar alle fietsen in de Consumetenbond tafel met die motor hebben een laag actieradius beoordeling (5,4 op 10), zelfs met 500 WH batterijen.
Ik weet niet of het een E6100 is, maar wij hebben sinds een paar weken een Johnny Loco E-Cargo Cruiser met Shimano Steps (250W) en een 418 Wh accu. Nou fiets je met zo'n grote driewieler bakfiets meestal wel wat rustiger natuurlijk (vooral bij slecht wegdek, drempels en bochten), maar wij zijn juist erg onder de indruk van de actieradius van het bakbeest. Volgens opgave zou het op de laagste stand dan ook meer dan 90 km moeten zijn. Op 2e Pinksterdag hebben we er zo'n 40 km mee gefietst en hij gaf inderdaad aan dat hij nog niet half leeg was.

En dan nog wat anders: we hebben ook een oude Dutch ID e-bike met Bosch middenmotor. Ding is inmiddels de 5 jaar gepasseerd en we hebben er onlangs voor 400 euro een imitatie accu met grotere capaciteit voor gekocht. We zijn niet ontevreden over de werking, maar wel over de ondersteuning door Bosch. Het is niet de Bosch die je kent van de huishoudelijke apparaten. Reserve onderdelen kunnen na een jaar of 5 best eens niet meer leverbaar zijn en we hebben ook de indruk dat Bosch je fietsenmaker ook niet helemaal top ondersteunt qua het oplossen van problemen. Onderdelenprijzen zijn ook "door het dak" zo hoog. Ook toen we de accu wilde laten reviseren liepen we tegen "oooh, een Bosch" aan bij de revisie bedrijven. Jammer. We zitten nu met een bedieningskastje wat vervangen zou moeten worden. Helaas, niet meer leverbaar. De oplossing zou zijn om een nieuwe stuurhouder, nieuwe bekabeling en een nieuw bedieningskastje van "het nieuwe model" te kopen. En dan mag je toch qua prijs al snel denken aan een bedrag richting de 200 euro ex. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Zoals ik eerder heb vermeld in het bericht hierboven:
460,00 euro,s besparen op een e-bike kopen online, is een fors bedrag.
Volgens de wet en consumentenbond, krijg je gemiddeld:

2 jaar garantie op je accu, en gemiddeld 2 jaar op je motor.

https://www.id.nl/ebike/t...g-je-minimaal-verwachten/

https://www.consumentenbond.nl/elektrische-fiets/garantie

Dus na 2 jaar, als er wat mankeert aan je E-bike, kan je van 460,00, de reparatie betalen voor je E-bike.

of kan je met dat geld, een nieuwe accu kopen(400 wh)

En dan moet je maar hopen dat je in die 2 jaar garantie krijgt. Omdat er meldingen zijn op het internet, dat door waterschade, en oververhitting door de zon, je garantie vervalt.
R2L schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:33:
[...]

Ikzelf heb mijn fiets bewust bij de lokale FM gekocht. Was uiteraard duurder dan online, maar nu heb ik er 5 jaar volledige garantie op en dit geldt ook voor de accu!

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 12-06-2019 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 27-05 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En je moet je niet blind staren op de advies/winkelprijzen. Wij hadden beide een nieuwe fiets nodig (e-bike), en gingen naar een lokale, goed aangeschreven winkel. Daar was genoeg voorraad en 1 kop koffie verder hadden we 18% korting op de totaalprijs. Zonder het echt te vragen ook nog. Dus ze zijn inmiddels ook wel wat gewend.

Wat voor mij wel meespeelde, was dat ik deze winkel dagelijks passeer op weg naar werk. Als ik een keer de fiets moet wegbrengen voor reparatie of onderhoud, dan is dat wel heel handig. Servicebeurt in het eerste jaar is gratis.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zoide schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:57:
Zou je hier een print screen van kunnen uploaden? :)
Heeft de consumentenbond toevallig ook de Sparta M8Tb of de Winora Sinus IR8F of de Pegasus Opero Evo 10 2019 getest? Toch wel de fietsen die ik op mijn lijstje heb geplaatst. Het liefst zou ik wachten op de nieuwe Bosch motor, maar dan hoef ik dit jaar niets meer te kopen.

In de reviews is de E6100 overigens gewoon een prima motor:

https://ebiketips.road.cc.../shimano-steps-e6100-1824

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 12-06-2019 12:22 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:23
@Supersinga , heb jij je QonQer al opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Ik heb momenteel een Sparte m8e (midden motor van Bosch met ION) en ben op zoek naar een nieuwe elektrische fiets.
Deze fiets gaat ongeveer tot een 25 km/h, maar remt dan echt actief af, je kan harder trappen wat je wilt (wat geen makke is) maar hij gaat niet harder dan 25 km/h op eigen kracht.

Is dit bij alle elektrische fietsen zo of zijn er ook fietsen die niet actief de snelheid tegenhouden? Dus welke gewoon stoppen met ondersteunen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
carpebios schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:51:
Ik heb momenteel een Sparte m8e (midden motor van Bosch met ION) en ben op zoek naar een nieuwe elektrische fiets.
Deze fiets gaat ongeveer tot een 25 km/h, maar remt dan echt actief af, je kan harder trappen wat je wilt (wat geen makke is) maar hij gaat niet harder dan 25 km/h op eigen kracht.

Is dit bij alle elektrische fietsen zo of zijn er ook fietsen die niet actief de snelheid tegenhouden? Dus welke gewoon stoppen met ondersteunen.
Alle fietsen met een Bosch Active Line Plus of een Shimano Steps E6100 motor zijn hier uitermate geschikt voor.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Super bedankt! Ik ga eens rondneuzen voor een goede fiets onder de 2000 met zo’n motor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Heb me vandaag even getrakteerd op een WATT fixie. Kan volgens mij niet heel veel verwachten voor de prijs, maar man wat zien ze er gaaf uit.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/267350/files/257343338/watt-fietsen-watt-electric-fixie-elektrische-fiets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

carpebios schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:51:

Ik betwijfel of het echt afremmen is wat er gebeurt. Het wegvallen van de ondersteuning voelt als afremmen omdat je plotseling veel meer moeite moet doen en plotseling zelf alle energie moet leveren om de luchtweerstand te weerstaan.

Heb je ook last van het jojo-effect waarbij je steeds even ondersteuning krijgt en deze dan weer wegvalt als je boven de 25km/h gaat?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Bulder schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:14:
Heb me vandaag even getrakteerd op een WATT fixie. Kan volgens mij niet heel veel verwachten voor de prijs, maar man wat zien ze er gaaf uit.
Ik ben er anders prima tevreden over. Het female model weliswaar. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 27-05 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Johnny schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ik betwijfel of het echt afremmen is wat er gebeurt. Het wegvallen van de ondersteuning voelt als afremmen omdat je plotseling veel meer moeite moet doen en plotseling zelf alle energie moet leveren om de luchtweerstand te weerstaan.

Heb je ook last van het jojo-effect waarbij je steeds even ondersteuning krijgt en deze dan weer wegvalt als je boven de 25km/h gaat?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik rij op de Gazelle ook regelmatig 25+ km/u, de ondersteuning stopt dan wel, maar je kunt gewoon fietsen zoals normaal.

Een test kan zijn met flinke wind in de rug, dan moet je met enig gemak die 25 km/u barriere kunnen doorbreken en merk je vanzelf of de fiets sneller wilt. Ik weet dat vroege E-bikes inderdaad niet sneller konden, ik denk door weerstand in de motor ofzo, maar tegenwoordig mag het geen probleem zijn.

Of de ondersteuning even helemaal uitzetten en kijken of je dan kunt fietsen. Dat zou redelijk normaal moeten gaan, behoudens wegrijden vanuit stilstand. Dan merk je dat je een zwaardere fiets hebt, verder moet je ook zonder ondersteuning ermee kunnen rijden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik had laatst gebeld met iemand van QonQer en die heeft me op een lijst gezet omdat ik wel interesse had om die een week te proberen. Nu kreeg ik een mailtje met daarin:
Voor de testweek vragen wij €99-,
En de voorrijkosten €32,50-,

Dus gezamenlijk kom je dan op een bedrag van €131,50-, in totaal voor de testweek.
Ja daag, dan verkoop je mij toch lekker geen fiets. |:( :N

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:29

B64

RedPixel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:33:
Ik had laatst gebeld met iemand van QonQer en die heeft me op een lijst gezet omdat ik wel interesse had om die een week te proberen. Nu kreeg ik een mailtje met daarin:

[...]

En voor het ophalen nog een keer 32,50 voorrijkosten? Of doen ze brengen en halen voor dat bedrag.

Je zou sowieso verwachten dat ze de kosten van een testweek in mindering brengen als je besluit de fiets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
B64 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:38:
[...]

En voor het ophalen nog een keer 32,50 voorrijkosten? Of doen ze brengen en halen voor dat bedrag.

Je zou sowieso verwachten dat ze de kosten van een testweek in mindering brengen als je besluit de fiets te kopen.
Dat laatste doen ze ook, maar als ik hem niet wil moet ik 100 euro betalen, dat dacht ik dus even niet.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 27-05 21:54
Johnny schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Nee hoor, ik ken het verschijnsel. Had de oude Sparta van mijn vader (erfenis) en deze eerst opgereden.
De eerste keer met dat ding heuvelafwaarts, waar ik met (gewone) fiets gewend ben lekker vaart te maken, heb ik werkelijk achterom gekeken of er niet stiekem iemand aan mijn bagagedrager hing. Zoals vroeger op het schoolplein als je eerst 1 vriendje voorttrok en er stiekem nog een paar begonnen aan te haken...

Nu al een paar jaar super tevreden met mijn Razer, bij lekker glad asfalt/heuveltje af/harde wind mee moeiteloos flink boven de ondersteuning uit fietsen. En als het weer tegen zit, steil omhoog etc. dan heerlijk relaxed de ondersteuning erbij. Echt een wereld van verschil met de Sparta destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeNoMke
  • Laatst online: 20-12-2022
Lappieboy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:56:
[...]
Als hij hier op de stoep staat laat ik mijn bevindingen hier wel achter voor een eventuele geïnteresseerde! :D
Toevallig de r5te al in je bezit en uitvoerig kunnen testen?

-insert witty signature here -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
RedPixel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Dat laatste doen ze ook, maar als ik hem niet wil moet ik 100 euro betalen, dat dacht ik dus even niet.
Ze zouden nu op voorraad moeten zijn, dus anders even langsrijden als je de mogelijkheid hebt....dan kan je even testen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RedPixel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:33:

[...]

Is er geen showroom?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
Strider schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Zou je hier een print screen van kunnen uploaden? :)
Heeft de consumentenbond toevallig ook de Sparta M8Tb of de Winora Sinus IR8F of de Pegasus Opero Evo 10 2019 getest? Toch wel de fietsen die ik op mijn lijstje heb geplaatst. Het liefst zou ik wachten op de nieuwe Bosch motor, maar dan hoef ik dit jaar niets meer te kopen.

In de reviews is de E6100 overigens gewoon een prima motor:

https://ebiketips.road.cc.../shimano-steps-e6100-1824
Ik denk niet dat ik de hele tafel mag posten, dus hier is een gedeelte dat laat zien hoe alle Shimano Steps E6100 modellen een zeer lage actieradius score krijgen: https://ibb.co/n1R0LyD

De Sparta M8Tb Riem 500Wh krijgt een zeer goede score van 8,0. Ze hebben niet de Winora Sinus Tria iR8f, maar de Sinus Tria 10 500Wh is hun #2 fiets met een 8,3. De Pegasus Opero Evo 5 Belt 750Wh heeft een lage score van 6,4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:12
pvr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:59:
Ze zeggen van wel, dat de garantie vervalt.
Waar ik de fiets gekocht heb, en deze heeft ook de speedchip geïnstalleerd, zei dat hij 1 keer een motor heeft gehad wat stuk was met een speedchip, maar kreeg garantie.

En hij heeft het zelfde gehad, daarbij kreeg hij geen garantie, omdat bosch dit had gezien.

Bosch kan letterlijk uitlezen wat de snelheden zijn die je gefietst hebt in elke ondersteuningsstand alsmede de afgelegde afstand. Tevens ook het Wh verbruik per km en het aantal volledige ladingen. Zelfs de maximale en minimale temperatuur van de powerpack. Ook de totale kilometerstand alsmede het afgegeven Ah over de levensduur. Kortom als je gaat chippen zien ze dat inderdaad. Dan kun je beter gelijk een speedpedelec aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05-2024
Nee, vorige week zeiden ze dat ze deze week verwachtten alle fietsen binnen te hebben, maar ik heb nog niets gehoord.

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

VeNoMke schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Toevallig de r5te al in je bezit en uitvoerig kunnen testen?
Dan moet je nog eventjes geduld hebben. ;)
Ik heb afgesproken dat ik hem 29e ophaal.
Hij had hem ook niet op voorraad namelijk en kwam voor mij wat beter uit.
Als ik hem heb zal ik het hier plaatsen en daarna ook mijn bevindingen plaatsen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Lappieboy op 12-06-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
VFRRijder schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Ze zouden nu op voorraad moeten zijn, dus anders even langsrijden als je de mogelijkheid hebt....dan kan je even testen daar.
Ik kom zelden tot nooit in de buurt van Amsterdam

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoide
Zijn de Sparta M8Tb en de Winora Sinus iR8 dezelfde fiets? Ze zien er hetzelfde uit...

Sparta: https://www.biketotaal.nl...h48-voor-lengte-155-165cm

Winora: https://www.winora.com/de...31&frame=3#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Lijkt wel verdacht veel op elkaar ja :) Ik zit even tussen de uitrustingen heen en weer te kijken, maar ook daar niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 28-05 09:14
RedPixel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Heb je dat op papier/mail? Want toen ik een tijdje terug dezelfde vraag stelde, kreeg ik het tegenovergestelde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Supersinga schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:42:
[...]

Nee, vorige week zeiden ze dat ze deze week verwachtten alle fietsen binnen te hebben, maar ik heb nog niets gehoord.
OK, benieuwd wanneer je bericht krijgt, ik kreeg zaterdag een mail dat hij binnen was en dat ze hem rijklaar gingen maken. A.s. zaterdag haal ik 'm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vraagje aan de medegebruikers van de Bafang BBSxx, voelen en horen jullie ook een schokje in de pedalen zodra je stopt met trappen en de motor dus stopt met ondersteunen? Ik wel, en vind dat best wel irritant :P

Ik heb geprobeerd dit dus soepeler te maken met "time to stop" en "stop decay", maar tot op heden niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Horla schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Heb je dat op papier/mail? Want toen ik een tijdje terug dezelfde vraag stelde, kreeg ik het tegenovergestelde antwoord.
Jup:
Dus gezamenlijk kom je dan op een bedrag van €131,50-, in totaal voor de testweek.
Mocht je besluiten om een Qonqer aan te schaffen na de testperiode krijg je het bedrag van de testweek terug!.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 28-05 09:14
Ze zullen wel hebben gemerkt dat het niet echt storm liep om veel te betalen voor het testen van een fiets waarbij je het dan nog niet eens terug kreeg als je effectief de fiets kocht. Mijn info is ondertussen ook een goede twee maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 22:57
BastiaanN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:59:
Vraagje aan de medegebruikers van de Bafang BBSxx, voelen en horen jullie ook een schokje in de pedalen zodra je stopt met trappen en de motor dus stopt met ondersteunen? Ik wel, en vind dat best wel irritant :P

Ik heb geprobeerd dit dus soepeler te maken met "time to stop" en "stop decay", maar tot op heden niet gelukt.
Ik voel dat de ondersteuning dan stopt, maar niet echt een schokje of iets dergelijks. Zal er eens extra op letten.
(bij mij zijn de "time to stop" en "stop decay" instelling default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
Michel242186 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:14:
[...]

Voor de rest bevalt de fiets prima wat voor problemen heb je keesroeiboot?
Er zit in de aandrijving ergens een piepje/kraakje dat af en toe opkomt zetten. Eerst werd de motor verdacht en omgewisseld maar dat was het niet. Nu zijn de trappers verwisseld en toch blijft het terugkomen.

En een ander probleempje is dat de fiets af en toe heel kort even inhoudt. Dan valt voor een seconde de ondersteuning uit en voelt het alsof er iemand even een rukje aan de bagagedrager geeft. Daarvoor heeft de fietsenmaker nog geen oplossing gevonden.

Maar, de fiets bevalt mij verder ook goed. En met de service van de fietsenmaker is ook niets mis, ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Is mij eigenlijk nooit opgevallen, nu rem ik altijd eerder dan dat ik stop met trappen, vaak trap ik zelfs nog even door tijdens het remmen. Bij remmen stopt motor meteen met ondersteunen.
Ik zal het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:17

Altijd lastig, praten over schokjes en tikjes. :+ Voel je niet je pallenkoppeling? Als je je trappers in het luchtledige heen en weer beweegt, dan hoor j'm tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
keesroeiboot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:40:
[...]

En een ander probleempje is dat de fiets af en toe heel kort even inhoudt. Dan valt voor een seconde de ondersteuning uit en voelt het alsof er iemand even een rukje aan de bagagedrager geeft. Daarvoor heeft de fietsenmaker nog geen oplossing gevonden.
Dit heb ik soms ook vooral de eerste kilometers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Zoide schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
Zijn de Sparta M8Tb en de Winora Sinus iR8 dezelfde fiets? Ze zien er hetzelfde uit...

Sparta: https://www.biketotaal.nl...h48-voor-lengte-155-165cm

Winora: https://www.winora.com/de...31&frame=3#specifications
Zover ik heb kunnen zien zijn de verschillen:
- Zadel
- Zadelpen
- Trappers
- Remmen
- Lak type, glans Winora en mat Sparta.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
Michel242186 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Dit heb ik soms ook vooral de eerste kilometers
Ik heb nog niet kunnen vinden waar of wanneer het precies gebeurd maar het is niet specifiek aan het begin of zo.

Hoop dat de fietsenmaker samen met Qwic nog met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Is dit de tik die je hoort en voelt als je even stopt met fietsen en dan weer trapt? Je voelt dan de koppeling weer contact maken. Dit geeft bij mij een tik geluid/gevoel.

Oplossing, niet stoppen met trappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvr

pvr

Vandaag is de ANWB langsgekomen om te tracker te installeren.
De meneer die de tracker installerende, zei dat de fiets niet voor ons zelf te volgen is.
Alleen de ANWB kan dat doen.
De batterij in de tracker gaat 6 jaar mee.
De tracker wordt gemonteerd met 3M™ Scotch-Weld Geurarme Acrylaatlijm,
En een t-ripe, die je er eventueel na 24uur mag verwijderen.
Daarna worden er 2 stickertjes op je fiets geplakt, ter waarschuwing dat de fiets op te sporen is.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rdb5hh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11sh4c0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9rojdi.jpg

Bij de tracker zit een barcode, die de ANWB monteur scant, en die upload naar de ANWB.
Daarbij maakt hij de foto,s van je slot, met tracker gemonteerd.

Man van de ANWB vertelde ook, dat als de fiets gestolen wordt, en het slot/tracker wordt gedemonteerd,
het laatste signaal van de tracker te achterhalen is.
De stickertjes moeten de dief demotiveren, om de fiets te stelen
En zo niet, ben je gewoon verzekerd voor je fiets :+
Mozart schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:12
410 pagina's alweer! Ik stel voor dat we verder gaan in:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:44:
[...]
We zitten nu met een bedieningskastje wat vervangen zou moeten worden. Helaas, niet meer leverbaar. De oplossing zou zijn om een nieuwe stuurhouder, nieuwe bekabeling en een nieuw bedieningskastje van "het nieuwe model" te kopen. En dan mag je toch qua prijs al snel denken aan een bedrag richting de 200 euro ex. montage.
Zo'n HMI versie? Klein rond kastje naast het handvat? Die worden nog wel is aangeboden via marktplaats voor een euro of 30. Dus als het nog werkt. En je hebt hem niet gelijk nodig is marktplaats in de gaten houden een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
pvr schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:57:
Vandaag is de ANWB langsgekomen om te tracker te installeren.
De meneer die de tracker installerende, zei dat de fiets niet voor ons zelf te volgen is.
Alleen de ANWB kan dat doen.
De batterij in de tracker gaat 6 jaar mee.
De tracker wordt gemonteerd met 3M™ Scotch-Weld Geurarme Acrylaatlijm,
En een t-ripe, die je er eventueel na 24uur mag verwijderen.
Daarna worden er 2 stickertjes op je fiets geplakt, ter waarschuwing dat de fiets op te sporen is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bij de tracker zit een barcode, die de ANWB monteur scant, en die upload naar de ANWB.
Daarbij maakt hij de foto,s van je slot, met tracker gemonteerd.

Man van de ANWB vertelde ook, dat als de fiets gestolen wordt, en het slot/tracker wordt gedemonteerd,
het laatste signaal van de tracker te achterhalen is.
De stickertjes moeten de dief demotiveren, om de fiets te stelen
En zo niet, ben je gewoon verzekerd voor je fiets :+

[...]
Tja op het slot. Handig. Het slot ben je in 2 minuten kwijt. Het zijn echt 2 schroefjes / boutjes die je los moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:29

B64

B2B2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:02:
[...]

Tja op het slot. Handig. Het slot ben je in 2 minuten kwijt. Het zijn echt 2 schroefjes / boutjes die je los moet halen.
Daarmee ben je er niet natuurlijk, als het ding op slot staat zit het slot nog altijd om de velg, en heb je een betonschaar, slijper of zaag nodig om daar doorheen te komen. Maar dat geldt voor ieder slot.

Echte doorgewinterde fietsendieven laten zich door geen enkel slot tegenhouden. Een ringslot is het meest praktisch in de dagelijkse praktijk, en bovendien het enige slot waarmee je de sleutel niet kunt overhandigen als de fiets niet op slot staat, iets waar de verzekeringsmaatschappijen nog steeds krampachtig aan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik weet niet of ik hier nog op moet reageren, alles is te stelen.
Maar ja, je bent verzekert, zolang je de sleutels van je slot kan aantonen ;)
B2B2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Heb sinds 2 weken een Batavus dinsdag 2018.
Heb er 100 km mee gefietst en ben er erg blij mee!
Heb een Yepp achterzitje erop.

Nu ben ik op zoek naar een afneembare fietstas. FM gaf aan dat dit niet past door het zitje. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bestaat hier iets voor? Of andere oplossingen?

Dit ivm rugzak die ik nu nog op heb..maar zweet zo bij je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Is dit voor jou de oplossing:
https://childrencare.onli...-en-kinderzitje-achterop/

https://www.bol.com/nl/p/...pA1wwIozz7IYaAh6LEALw_wcB
peter8265 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:59:
Heb sinds 2 weken een Batavus dinsdag 2018.
Heb er 100 km mee gefietst en ben er erg blij mee!
Heb een Yepp achterzitje erop.

Nu ben ik op zoek naar een afneembare fietstas. FM gaf aan dat dit niet past door het zitje. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bestaat hier iets voor? Of andere oplossingen?

Dit ivm rugzak die ik nu nog op heb..maar zweet zo bij je rug.

[ Voor 17% gewijzigd door pvr op 15-06-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Kunnen we deze sluiten? Er is al een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.