In principe prima, maakt een degelijke indruk en lekker veel in te stellen. Dat laatste is dan ook weer gelijk een nadeel want je bent er wel even zoet mee. Op dit moment alleen wat problemen met de accu als de fiets 's nachts stilstaat (zie hieronder).
Nee, gelukkig niet. Bij Bakfiets.nl modellen vanaf 2008 zit de extra dikte van het frame aan de bovenkant van de trapas in plaats van er onder, dus ik kon zonder aanpassingen de motor plaatsen.
Laro schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:34:
- Wat was het originele tandenaantal van je bakfiets? De verhouding bij de Babboe Curve is 33/21. Als ik voor een standaard 44 tands blad ga, dan wijk ik wel héél erg af van de standaard ratio. Sneller dan 25km/u is voor de bakfiets geen eis. Kan ik niet gewoon beter met een BCD adapter aan de gang gaan? Ik zou ook graag de huidige kettingkast blijven gebruiken. Die kettingkast heeft overigens voldoende ruimte om een groter tandwiel te plaatsen.
Ik heb wel gekeken naar een adapter maar dat vond ik er uiteindelijk niet zo mooi uitzien aangezien ik sowieso de standaard kettingkast niet meer kon gebruiken vanwege een sierdop op de trappers. Ik heb nu een chainglider, en daarbij zie je het tandwiel dus wel zitten, met een BCD adapter ziet dat er niet uit vind ik. Standaard zat er een 42 tands blad op, nu een 44 tands. Achterop de naaf zit een 20 tands.
Laro schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:34:
- Welke setup heb je gekozen, en waar heb je hem gekocht? Ik ben met name benieuwd naar welke sensoren (schakelsensor, remsensor etc) je hebt geplaatst, welke opties (gashendel...display...) je gekozen hebt etc.
Ik heb gewoon een standaard bafang BBS01 ombouwset van iemand op marktplaats hier in de regio. Daar heb ik ook een 522kw frame-accu vandaan die ik heb weggewerkt in de bak. Ik heb de remhendels uit het ombouwpakket gebruikt en daarin zit al een schakelaar. Een schakelsensor heb ik nog niet gemonteerd, maar wel besteld. Work-around is om even kort de remhendel iets in te drukken voordat je schakelt. Gashendel zit wel in het pakket maar heb ik niet gemonteerd, ik wilde wel een legale build

Als display heb ik een Bafang 850c. Verder heb ik het achterlicht vervangen voor eentje die je kunt aansluiten op 6 volt, en heb ik die samen met de koplamp aangelsoten op de motor, waardoor ik via het scherm de verlichting uit en aan kan zetten.
Nee, het vermogen is echt perfect. De zware fiets trekt nu zonder probleem met 25km/h een 2% helling op. Ik heb de motor zelfs weer iets moeten temmen, anders ging het op de bakfiets veel te hard...
Opzicht is het prima te doen door elke keer even de remhendel iets in te drukken voor het schakelen, daardoor stopt de motor gelijk. In het begin is dat even nadenken, maar na een paar ritjes denk je er al niet eens meer over na en gaat dat vanzelf.
Tafkar schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Dan zou ik toch de speed op een aantal standen instellen. Ik heb dit ook gedaan op mijn fiets voor de momenten dat ik samen met iemand fiets die geen e-bike heeft.
Check even het forum voor mijn instellingen
Thanks, dat ga ik zeker proberen

racinfo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:32:
[...]
Stel de PAS standen eens als het volgt af:
ALC1=33 - 60=Speed Limit, goed voor rustig fietsen zeg,
12 tot 16 km/h
ALC2=44 - 70
14 tot 19 km/h (70 +/- ruim laten verschillen met 1e (44) waarde)
ALC3=55 - 80
18 tot 23 km/h ,,
ALC4=64 - 90
22 tot 28 km/h ,,
ALC5=73 - 100 motor krachtig tot max 28 km/h
ALC6=85 - 100 idem nog krachtiger maar nog steeds tot max 28 km/h
ALC7=90 - 100 idem enz
ALC8=95 - 100 idem enz
ALC9=100- 100 idem enz
Desgewenst kun je 5 tm 9 waar nu 100% staat nog iets naar beneden aanpassen.
Bezoek eens mijn bestanden op dropbox:
https://www.dropbox.com/s...oT-prQbD-Rejijvi3wLa?dl=0
Nice, thanks! Ga ik eens mee spelen.
Mijn fiets heeft nu het probleem dat wanneer ik de fiets 's nachts in de schuur laat staan en 's morgens weer aan wil zetten, dan doet hij het niet meer.

Ook het capaciteitslampje op de accu doet dan niets meer. Enige oplossing is dan om de accu een keer uit en aan te zetten en dan werkt alles weer. Gek genoeg doet alles het prima onder belasting. Nu maar even weer aan het testen met de accu uit mijn stadsfiets, om te kijken of het aan de accu ligt of de ombouwset...