Vandaag is de ANWB langsgekomen om te tracker te installeren.
De meneer die de tracker installerende, zei dat de fiets niet voor ons zelf te volgen is.
Alleen de ANWB kan dat doen.
De batterij in de tracker gaat 6 jaar mee.
De tracker wordt gemonteerd met 3M™ Scotch-Weld Geurarme Acrylaatlijm,
En een t-ripe, die je er eventueel na 24uur mag verwijderen.
Daarna worden er 2 stickertjes op je fiets geplakt, ter waarschuwing dat de fiets op te sporen is.
Bij de tracker zit een barcode, die de ANWB monteur scant, en die upload naar de ANWB.
Daarbij maakt hij de foto,s van je slot, met tracker gemonteerd.
Man van de ANWB vertelde ook, dat als de fiets gestolen wordt, en het slot/tracker wordt gedemonteerd,
het laatste signaal van de tracker te achterhalen is.
De stickertjes moeten de dief demotiveren, om de fiets te stelen
En zo niet, ben je gewoon verzekerd voor je fiets

Mozart schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:04:
Ik heb net een elektrische fiets aangeschaft en zit dus na te denken over een verzekering. De verzekering van de ANWB lijkt me wel wat aangezien ze je een nieuwe fiets geven (tot 5 jaar na afsluiting) als je eigen fiets niet gevonden wordt binnen 48 uur. Om je fiets terug te vinden bouwen ze een tracker in of aan je fiets en daar gaat mijn vraag over. Ik kan namelijk nergens iets vinden over hoe dat eruit komt te zien. Is er iemand die deze verzekering ook heeft en daar iets over kan roepen of een plaatje kan laten zien?
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021