Christiano007 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:16:
[...]
Ik zou een fietskar ook geen probleem vinden, maar elke fietsenmaker waar wij langs zijn geweest geeft aan dat het lastig is met smalle doorgangen, geen zicht op je kind blabla en dat zijn ook de heikel punten waar mijn vriendin over begint. Ze doen net of zo'n kar 2 meter breed zijn en dat het levensgevaarlijk is. Mij lijkt het juist ideaal, neemt minder ruimte in beslag bij het stallen, kind zit altijd droog, je moet gewoon opletten waar je fiets....
Tsja... de fietsenbranche

Gewoon lekker verkopen in plaats van echt goed helpen.
Dat zijn de zaken waar je lachend weg moet lopen. Een fietskar past eigenlijk altijd ergens door waar een rolstoel ook door gaat (zeg een 80cm). Ik heb nog nooit (van Amsterdam tot Denemarken) meegemaakt dat ik met een tweepersoonskar er niet door paste. Ja, soms moet je stapvoets gaan omdat het kielekiele is, maar ik kan me in al die jaren maar twee plekken bedenken (en die neem ik tegenwoordig ook zonder afstappen).
Verder is het juist prima dat je geen zicht hebt op je kind. Vorige week een geweldig ongeluk gezien met een bakfietsvader die lekker aan het klieren was met zijn dochter voorin en knalde een voetganger omver.
Als je fietst moet je niet naar je kind kijken. (Ook neit als je met de toetoet gaat! En als er wat is hoor je dat, stop je en kijk je rustig wat er aan de hand is. Er is werkelijk geen reden waarom je tijdens het fietsen met je kind zou moeten rommelen.
Eyes on the road.
Maar betreft je vriendin, als ze zo begaan is met het welzijn van het kind zal ze toch voor de VEILIGE optie willen gaan? Er zijn botsproeven, artikelen etc. En geef aan dat ouders met ervaring bij Tweakers wijzen op de voordelen van een fietskar.
Ik zie trouwens enorm veel fietsen , ook dure!, Met een soort van remblokjes systeem. Dat lijkt mij juist helemaal niets, neem aan dat je om de zoveel maanden die dingen moet vervangen
Ik neem aan dat je het over Magura Velgremmen hebt. Schijfremmen hebben ook blokjes en moet je ook vervangen... het grote verschil zit hem vooral in remkracht bij nat/vies weer. Bij voorkeur wil je dus schijfremmen.
[
Voor 23% gewijzigd door
roffeltjes op 27-01-2019 11:48
]