Of het nu een n360, n330 of n380 is doet weinig af van de slechte ervaringen met dit naaf versnellings systeem, heb je dit artikel al bekeken?middelburg schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:24:
Ik ben van plan een ebike te kopen tot 25 per uur. Nu heb ik op 2 een proefrit gemaakt met een nivinci systeem. Dat leek me wel wat.
Bij de eerste (Brinckers) leek het wel of er af een toe een lichte hapering zat: of je even in een soort niemandsland doortrapte. Volgens de dealer omdat er met de testfietsen niet altijd goed wordt omgegaan.
Bij de Stella dealer ook een proefrit gemaakt (mpf middenmotor met nuvinci 360): daar hetzelfde probleem: alsof de ketting af en toe soms ff niet helemaal goed de rol raakt.Het lijkt alsof je moet zoeken met draaien aan de versnelling tot dat die goed loopt. Komt door het n360 systeem: daar zijn veel problemen mee. Onze nieuwe modellen krijgen daarom dan ook de n330. Ik vind het allemaal nogal vaag. De n330 is immeers een goedkopere versie. Iemand dezelfde ervaringen, of twee maal een niet goed afgestelde fiets gehad?
http://www.fietsersbond.n...lemen-nuvinci-360-harmony
Ik persoonlijk zou liever gaan voor een derailleur of een Nexus 8 versnellings systeem maar dat moet ieder voor zichzelf weten. Lees het forum (deel I & 2) er eens voor door.