De Qwic fietst ook zoveel zwaarder vanuit stilstand zonder ondersteuning. Ik kan mij voorstellen (niet gehinderd door veel kennis) dat een middenmotor mechanisch is vrij te schakelen en een achtermotor niet). Op alle fietsen heb ik eerst gefietst zonder ondersteuning.- oblomov - schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:09:
@fjorden, fiets de Qwic ook zoveel zwaarder als je begint zonder ondersteuning, want ik kan mij voorstellen dat als je tijdens de rit de ondersteuning uit zet, fietsen zonder ondersteuning je extra zwaar valt.
Wat ik mij nu realiseer is dat ik bij beide de fiets heb geprobeerd in de stand zonder ondersteuning (=0), maar het systeem niet heb uitgeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat de Votani daarbij 'smokkelt' om het lichter te laten fietsen. De Votani heeft een aparte knop op de accu zitten, achteraf had ik die even moeten gebruiken om uit te sluiten dat er wordt gesmokkeld.
Klopt. Ik heb in mijn prijsvergelijking 100 euro uitgetrokken voor spatbord en verlichting. Dat is al verrekend in het prijsverschil. De kettingbeschermer monteert de FM zonder extra kosten.zonnefreak schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:32:
[...]
Tjonge een speedbike zonder spatborden, dat wordt nog gezellig als je in de regen 35 km/h gaat fietsen. Ik vermoed dat de modder zomaar achter je oren zal zitten.![]()
Bovendien zonder verlichting. Reken maar op ongeveer 100 euro wat er bij komt als je een goede verlichting erop wilt hebben.
Je merkt dat de Votani het minimale levert aan 'essentiele' onderdelen en luxe. Geen lederen handvaten zoals op de Qwic, etc, maar ook de Qwic heeft optionele onderdelen, zoals de bagagedrager die over de accu heen gemonteerd kan worden.