Tijd voor een nieuwe rijimpressie! De fietsenmaker vroeg of ik een rondje wou rijden met de Votani M om mijn mening te krijgen.
Deze is een jaar geleden ook al voorbij gekomen:
Repi3 in "Het grote elektrischefietsentopic"
Het is een rearwheel pedelec zonder begrenzing. Na 35kmpu is het echter wel klaar, daarna is het echt beuken (en ik kan echt wel doortrappen als ex wedstrijdrenner).
Het was maar een kilometertje (ik had niet veel tijd), maar mijn indrukken:
Onderdelen:
1. Tektro schijfremmen: Prima
2. Alivio derailleur: Meer dan Prima!!!
Ondersteuning:
++ Reageerde heel netjes ("normaal") op het pedaleren, waarvoor hulde.
++ Het ontbreken van een harde "stop" boven de 25 is heel fijn!
+ Gaf minder ondersteuning dan een middenmotor, maar dat is normaal met een naaf motor. Het reed best prettig.
+ 35kmpu is best een fijne snelheid.
+ Zoals elke naafmotor: stil.
+ Sportieve geo en stuurgedrag. Stabiel genoeg, dat viel niet tegen!
Minpuntjes:
- op bepaalde snelheid een rare vibratie die uit de motor leek te komen. Ik ga ervan uit dat dit exemplarisch is(?)
-- Legale status is een vraagteken. De FM was dan ook benieuwd wat er met dit model gaat gebeuren (hij had hem op proef)
Ik vond het heel erg leuk dat ik hem zomaar mocht testen, wat dat betreft kom ik bij een super fietsenzaak! Een S-pedelec is niet handig voor ons gebruik, maar het rijdt wel lekker. De Votani zit er tussenin en dat is natuurlijk erg aantrekkelijk... en heeft totaal geen (legale) toekomst.
Betreft het merk Votani: Bafang motoren op fietsen met redelijke onderdelen.... tsja, dat is een combi die prima werkt. Allemaal bewezen spul, dus ik zie eigenlijk geen reden om het af te raden.
Eigenlijk dezelfde conclusie als die ik vorig jaar trok, alleen nu met de opmerking dat het qua rijgedrag goed zit en de kanttekening dat ik een vibratie had.
[
Voor 4% gewijzigd door
roffeltjes op 12-10-2016 19:24
]