Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste
Acties:
  • 889.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fuck:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KKVefAhTWr0VBXa5L9S5u4gV/medium.jpg

Na precies een jaar; en echt elke keer met aandacht aangekoppeld en losgemaakt. Echt het zwakste punt van de Batavus Dinsdag wat mij betreft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Roamor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:25:
Na precies een jaar; en echt elke keer met aandacht aangekoppeld en losgemaakt. Echt het zwakste punt van de Batavus Dinsdag wat mij betreft....
Hmm, zo ziet die van mij er ook uit als ik hem los schroef. Weet je zeker dat dit niet meer in elkaar past? Je moet wel even passen en meten , maar er is een stand waarin die onderdelen precies in elkaar passen en je hem weer vast kan schroeven. Probeer niet te forceren, maar met ligt draaien van de verschillende onderdelen ze in elkaar te laten vallen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Chrasher schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Hmm, zo ziet die van mij er ook uit als ik hem los schroef. Weet je zeker dat dit niet meer in elkaar past? Je moet wel even passen en meten , maar er is een stand waarin die onderdelen precies in elkaar passen en je hem weer vast kan schroeven. Probeer niet te forceren, maar met ligt draaien van de verschillende onderdelen ze in elkaar te laten vallen.
Top, dank je wel. Was waarschijnlijk mijn mindset omdat die plug al vanaf het begin erg fragiel aanvoelde. Als je dan ineens dat hele ding ontmanteld bij het loshalen trek je soms de verkeerde conclusies. :)

Denk dat de bevestiging zich over tijd los kan draaien, dat daarom dit gebeurde. Zit nu weer stevig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

M--B schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:06:
Iemand tips om je werkgever te laten betalen voor de woon-werk verkeer fiets? Ik wil een voorstel neerleggen om een fiets te laten aanschaffen, met de voorwaarde dat ik regelmatig de fiets pak naar mijn werk.

De afstand is wel 75km (retour) dus kom ik wel op een hogere klasse fiets uit.
Ik krijg wel kilometer vergoeding voor m'n auto, maar hoop dat er een regeling mogelijk is voor 0% lenen en maandelijks afbetalen en via vergoeding of inhouding salaris mogelijk.
Ik doe 66km per dag.
Ik hoop dat jouw 75 per dag, net als die van mij, grotendeels uit buitengebied bestaat.

75km randstad lijkt mij vreselijk.

Ik lever zelf 100% van mijn kilometervergoeding in.
Ik fiets, op een paar dagen met ijzel en sneeuw na, het hele jaar door.

Bereid je ook voor op veel fietsenmaker-bezoek.

Wellicht dat dit met een Stromer minder is dan met een opgevoerde Bosch-motor (speed-pedelec versie) in een aangepaste Gazelle-trapfiets.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 13:37
wmeester schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Windruis? Cat-ears! Ziet er niet uit maar werk perfect!
ik heb ze, maar vind het minimaal..zeker voor die bijna 2 tientjes...ik zit er nog wel eens aan te denken om een lapje extra stof er op te maken

zoals de cat ears covers...maar zo'n helm leek me nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:30:
Ik doe 66km per dag.
Ik hoop dat jouw 75 per dag, net als die van mij, grotendeels uit buitengebied bestaat.

75km randstad lijkt mij vreselijk.

Ik fiets, op een paar dagen met ijzel en sneeuw na, het hele jaar door.

Wellicht dat dit met een Stromer minder is dan met een opgevoerde Bosch-motor (speed-pedelec versie) in een aangepaste Gazelle-trapfiets.
Past misschien niet in dit fietstopic, maar kan je in zo'n geval niet beter een (elektrische) brommer/scooter nemen? Buiten de bebouwde kom zit je dan toch op hetzelfde fietspad, en die dingen zijn in de regel wat meer voor veel kilometers ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Roamor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:25:
Fuck:
[Afbeelding]

Zoals Crasher zegt; dit gebeurt als je hem vaak inplugt maar bij het inpluggen de plug draait om hem correct in te pluggen.
Na een tijdje heb je hem dan gewoon los geschroefd. Volgens mij kan je hem tegen de klok in weer dicht draaien.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:18
Dreamvoid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Past misschien niet in dit fietstopic, maar kan je in zo'n geval niet beter een (elektrische) brommer/scooter nemen? Buiten de bebouwde kom zit je dan toch op hetzelfde fietspad, en die dingen zijn in de regel wat meer voor veel kilometers ontworpen.
Als je minder onderhoud wil wel,
Ik heb dezelfde afstand naar Uni dagelijks gedaan, maar je wil wel een specifieke fiets.
Middenmotor is af te raden vanwege onderhoud. @Vlassie1980 heeft dacht ik een fiets met een achterwielmotor. Dat wil je hebben. Al het vermogen direct op de as en het wiel.

Ik heb zelf ook achterwielmotor gereden en dan haal je zo 6000 km en dan alleen een keer remblokken moeten vervangen. Vermits je wel je ketting goed blijft smeren ed.
Voor die afstand zijn de meeste 500wh accus wel te klein, zeker als je harder wil dan 25.
Ik kon het zelf redelijk doen met een 1 kwh accu maar het ging lekker met 1,5kwh. Dat is dan gemiddeld 40 rijden.

Maar vind zelf het brommer idee gewoon een beetje kut. Stil zitten doe ik wel op een bureaustoel. Brommer gaat me gewoon te langzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
wwwmarcel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

ik heb ze, maar vind het minimaal..zeker voor die bijna 2 tientjes...ik zit er nog wel eens aan te denken om een lapje extra stof er op te maken

zoals de cat ears covers...maar zo'n helm leek me nog beter
Als het minder dan 15 graden is heb ik oorwarmers:
https://www.amazon.com/18...-Ear-Warmer/dp/B00KJLEITO

Deze werken ook tegen windgeruis. En zijn lekker warm.
Ze zijn online wel wat voordeliger te vinden.

Vanochtend stond ik bij het stoplicht te wachten, stopt er een dame op een Stromer.
Zij -'Goedemorgen'
Ik -'Goedemorgen, lang duurt dit stoplicht altijd hè'
Zij -'ja inderdaad'
Stoplicht springt op groen. Zij weg, ik erachteraan. Met een gangetje van rond de 40 schiet het aardig op.
Na 6 km schiet ze ergens naar rechts een fietspad op, ik rechtdoor en verderop zie ik haar achter mij de weg weer opdraaien. Bij het volgende stoplicht:
Zij -'Zo, we doen bijna dezelfde route'
Ik -'Ja inderdaad'
Zij -'Hoe ver moet jij?'
Ik -'27 km'
Zij -'Ja ik kom uit Utrecht en moet 42 km'
ik - 'Zo, dat is een eind'
Zij - 'Ja, klopt maar ik zag weer voldoende auto's op de A2 staan'

Ik ben blij met mijn fiets en hoef 'maar' 27 km te fietsen, 42 is dan toch wel aardig wat meer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
thanks,

ze dacht zeker dat ze een kortere weg had, die toch niet korter bleek te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
wwwmarcel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:29:
thanks,

ze dacht zeker dat ze een kortere weg had, die toch niet korter bleek te zijn...
Ha, inderdaad, het komt ook wel eens andersom voor maar daar leer je van :)
*Altijd op zoek naar de snelste route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
zekers afstandmeten.nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dreamvoid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Zelfde als @Torched reeds vertelde.
Ik heb bewust voor een speed pedelec gekozen.

De inspanning die ik moet leveren bij 40km/u staat gelijk aan 20km/u op een trapfiets.
Voor de meesten (incl. de leasemaatschappij) is dit vreemd maar voor mij juist HET pluspunt. :+

Een achterwielmotor + een rijwielgedeelte dat vanaf de eerste pennenstreek bedoeld is als speed pedelec lijkt mij de oplossing.

Mijn leasecontract duurt helaas nog 1.5 jaar en is niet open te breken, maar ik verwacht binnenkort een sputterende leasemaatschappij door al die reparaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
BertV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:30:
[...]

Dus je krijgt geen vergoeding meer omdat je op de fiets komt? Reiskostenvergoeding lijkt mij gewoon iets wat je krijgt per km of je nou met auto/fiets/skelter/stint komt? Dat is bij ons in ieder geval zo. OV wordt meestal nog wel apart behandeld omdat je daar vaak 1-op-1 de kosten van je abonnement krijgt wat kan afwijken van de km vergoeding.
M--B schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:06:
Iemand tips om je werkgever te laten betalen voor de woon-werk verkeer fiets? Ik wil een voorstel neerleggen om een fiets te laten aanschaffen, met de voorwaarde dat ik regelmatig de fiets pak naar mijn werk.

De afstand is wel 75km (retour) dus kom ik wel op een hogere klasse fiets uit.
Ik krijg wel kilometer vergoeding voor m'n auto, maar hoop dat er een regeling mogelijk is voor 0% lenen en maandelijks afbetalen en via vergoeding of inhouding salaris mogelijk.
Als ik jouw tekst goed begrijp krijg je al reikostenvergoeding, nog een extra vergoeding lijkt me dan wat dubbelop toch? Zelfde verhaal als hierboven eigenlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Opperpanter2 op 17-10-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Een 19 ct/km reisvergoeding voor 200 werkdagen x 75 km is 2.850 euro per jaar, dat betaalt toch wel het grootste deel van de afschrijving/onderhoud van een speed pedelec of e-brommer/scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 14:37
Torched schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:16:
[...]

Als je minder onderhoud wil wel,
Ik heb dezelfde afstand naar Uni dagelijks gedaan, maar je wil wel een specifieke fiets.
Middenmotor is af te raden vanwege onderhoud. @Vlassie1980 heeft dacht ik een fiets met een achterwielmotor. Dat wil je hebben. Al het vermogen direct op de as en het wiel.

Ik heb zelf ook achterwielmotor gereden en dan haal je zo 6000 km en dan alleen een keer remblokken moeten vervangen. Vermits je wel je ketting goed blijft smeren ed.
Voor die afstand zijn de meeste 500wh accus wel te klein, zeker als je harder wil dan 25.
Ik kon het zelf redelijk doen met een 1 kwh accu maar het ging lekker met 1,5kwh. Dat is dan gemiddeld 40 rijden.

Maar vind zelf het brommer idee gewoon een beetje kut. Stil zitten doe ik wel op een bureaustoel. Brommer gaat me gewoon te langzaam.
Ik zit met mijn Bulls Green Mover inmiddels bijna op 10000 km en ik heb nog steeds de originele cassette, ketting en voorblad :)
Er staat naar mijn gevoel weinig druk op de ketting omdat de motor alle kracht zet en er dus relatief weinig spanning op de ketting staat.

Helaas heeft mijn fiets ook een manco gehad aan de motor, die is onder garantie vervangen omdat er speling in de lagers was gaan zitten en hij aan ging lopen.
Denk dat dit een specifiek probleem met de SR Suntour motor is. Stromers en Klevers hebben andere motoren zonder koelvin, hij ging daar namelijk op aanlopen. Ik bekijk het nu met argusogen en hoop dat het probleem niet weer op gaat spelen.

Qua onderhoud doe ik eigenlijk niets aan de ketting en cassette. Om de maand even een klein beetje kettingspray en thats it. Ongelofelijk eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja een achterwielmotor lijkt voor kilometervreters de beste keus. Ik ben overigens met een scheef oog aan het kijken naar de S-Pedelec versie van deze: https://www.rayvoltbike.com/en/vintage-electric-bike-cruzer , al heeft de fabrikant de L1e-B typegoedkeuring nog niet rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
hmmm.. ik vraag me af, hoe lang die van mij het uithoudt..

ik heb een gewone ebike..giant quick-e met sensor die de boel misleidt, waardoor ik met gemak een stromer bij hou. ( ik heb dus geen plaatje..betaal geen belasting ofzo..dat is toch met pedelec zo)

maar mijn specs zijn denk ik wel minder dan een stromer of bulls of andere pedelec..het zou dan gek zijn, als ik zonder reparaties het zelfde zou presteren.

Ik doe 16km heen en 16 km terug, lader thuis en op mijn werk ( met 1 lader fietste ik hem tot 0,0) nu kom ik niet onder de 60%

ik ben erg benieuwd naar de winter..prestaties...en reparaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

@Opperpanter2 @Dreamvoid

De speed pedelec leasen kost de zaak 140 ex per maand.

Voor de km's met de fiets krijg ik geen 19ct per km.
Voor de paar km's die ik met de auto rij (sneeuw/ijzel) krijg ik wel weer die 19ct per km.

Ik had helaas geen 3500,- liggen, maar als ik dat wel had weet ik niet of dat wel zo verstandig was geweest.
Nu zit onderhoud/pechhulp/verzekering in het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Roamor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:59:
[...]
Denk dat de bevestiging zich over tijd los kan draaien, dat daarom dit gebeurde. Zit nu weer stevig vast.
Goed om te horen. :) En ja, toen hij bij mij ook een keer loskwam schrok ik ook even. Weet nu wel beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
BertV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:09:
@Opperpanter2 @Dreamvoid

Voor de paar km's die ik met de auto rij (sneeuw/ijzel) krijg ik wel weer die 19ct per km.

Ik had helaas geen 3500,- liggen, maar als ik dat wel had weet ik niet of dat wel zo verstandig was geweest.
Heb jij een Bosch met een klein of groot voortandwiel?
Volgens mij vreet een Bosch Speed motor met klein tandwiel echt binnen no time je ketting op.

Heb een tijdje op een getunede normale Bosch gereden en dat ging ook achterlijk hard qua slijtage. Uiteindelijk maar weer die Badass box eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Vlassie1980 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Heb een tijdje op een getunede normale Bosch gereden en dat ging ook achterlijk hard qua slijtage. Uiteindelijk maar weer die Badass box eraf gehaald.
ik heb denk ik hetzelfde...ik rij alles op het kleinste tandwiel...
misschien verander ik het voorste tandwiel waardoor ik achter meer op het middelste tandwiel kan fietsen..

ik dacht te doen, na het verslijten van mijn eerste tandwielen en ketting...maar misschien is nu verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online

Hmm lastig dan op die manier, je bedrijf stimuleert zo niet echt om milieuvriendelijk te rijden - krijg je voor een eventuele motorfiets ook 19ct vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
wmeester schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Als het minder dan 15 graden is heb ik oorwarmers:
https://www.amazon.com/18...-Ear-Warmer/dp/B00KJLEITO

Deze werken ook tegen windgeruis. En zijn lekker warm.
Ze zijn online wel wat voordeliger te vinden.
Dank! _/-\o_

Deze of iets dergelijks ooit jarengeleden via zo'n dagdeal aangeschaft, een van mijn beste kopen ooit. Ze werden verkocht als "ski-oorwarmers".
Ze zijn heerlijk plat, ook mooi plat opvouwbaar waardoor ik ze altijd standaard in mijn jaszak heb zitten en dus altijd paraat indien nodig.

Sinds 2 jaar al aan het rondkijken geweest met het idee, straks zijn ze een keer op en ik wil reserve hebben. Nooit kunnen vinden, (google op ski oorwarmers was waarschijnlijk fout :+ ) dus nu weet ik de juiste naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:25

Valt héél goed mee eigenlijk, een collega van me heeft een opgevoerde 25km/h Bosch en zit aan 15.000km, met 2 kettingen, 2 casettes en 2 voorste tandwielen. telkens gewoon alles opgereden en dan alles in één keer vervangen. (gewone KMC ketting en Shimano HG500 casette)
Ook nog steeds dezelfde batterij. Hij doet 34km enkel het ganse jaar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
wouzke schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Valt héél goed mee eigenlijk, een collega van me heeft een opgevoerde 25km/h Bosch en zit aan 15.000km, met 2 kettingen, 2 casettes en 2 voorste tandwielen. telkens gewoon alles opgereden en dan alles in één keer vervangen. (gewone KMC ketting en Shimano HG500 casette)
En toch vind ik 40 kmh knallen met een 25kmh fiets jammer, het vraagt veel van je 36v accu, wat de meeste ebikes hebben, en nu is het nog een klein percentage ebikes die gechipt zijn..als de massa aan de chip gaat is het zoek. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
Dacuuu schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:36:
[...]

En toch vind ik 40 kmh knallen met een 25kmh fiets jammer, het vraagt veel van je 36v accu, wat de meeste ebikes hebben, en nu is het nog een klein percentage ebikes die gechipt zijn..als de massa aan de chip gaat is het zoek. ;(
Sja, vroeger ook veel aan brommers geknutseld. Blijft ook altijd het grootste percentage die dat ook niet doet, dus verwacht geen "massa" die hetzelfde met de e-bike doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
[...]

Uniek geval, of hij vindt het doorslaan niet zo erg of hij belast zijn ketting niet maximaal.
Ik heb zelf met een derailleur gereden tot het eerste tandwiel overslaat en dat is in het gunstigste geval zo'n 2500km. En dat is gemiddeld 40km/u. En dat aantal doe ik nu nog steeds, maar nu dekt mijn reiskosten het en vind ik middenmotor fijner fietsen.

Tenzij zijn fiets maar 33 rijdt, en hij zeer religieus smeert en reinigt zijn dat uitzonderlijk hoge aantallen. En natuurlijk, alleen maar mooiweer fietsen. Dan lukt het wel ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 17-10-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
@Opperpanter2 @Dreamvoid

En daar komt geen bijtelling bij?

Nb: zou toch ook raar zijn als je naast een leasefiets ook nog 19 cent krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:57
[...]

Nou dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik rijd met een speedpedelec met bosch performance speedline motor met 9v derailleur. Ik fiets gemiddeld tussen de 30 en de 33km per uur.
Ik haal gemiddeld met een 9 versnellingen derailleur ketting tussen de 1500 en de 1800 km. Ik hou wel erg nauwkeurig de 0,5% rek aan. Na 4 ketting wisselingen moet ik meestal mijn cassette dan ook gaan vervangen. Je kunt er ook voor kiezen om alles tot aan het doortrappen toe te gebruiken maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Het is natuurlijk wel zo dat de motor die ik gebruik wel een stuk meer koppel geeft dan de standaard bosch middenmotor. Misschien dat dit ook nog van extra invloed is.

Maar zoals vlassie1980 ook aangeeft is voor een speedpedelec eigenlijk de achterwiel motor wel het minst slijtagegevoelige wat betreft ketting derailleur en cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Nou dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik rijd met een speedpedelec met bosch performance speedline motor met 9v derailleur. Ik fiets gemiddeld tussen de 30 en de 33km per uur.
Ik haal gemiddeld met een 9 versnellingen derailleur ketting tussen de 1500 en de 1800 km. Ik hou wel erg nauwkeurig de 0,5% rek aan. Na 4 ketting wisselingen moet ik meestal mijn cassette dan ook gaan vervangen. Je kunt er ook voor kiezen om alles tot aan het doortrappen toe te gebruiken maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Het is natuurlijk wel zo dat de motor die ik gebruik wel een stuk meer koppel geeft dan de standaard bosch middenmotor. Misschien dat dit ook nog van extra invloed is.

Maar zoals vlassie1980 ook aangeeft is voor een speedpedelec eigenlijk de achterwiel motor wel het minst slijtagegevoelige wat betreft ketting derailleur en cassette.
Uiteindelijk zal een speed pedelec met naafversnelling en riem het meest onderhoudsvriendelijk zijn denk ik. Nadeel is dan wel dat de motor minder krachtig is en dat de naafversnelling ook zwaarder trapt.

Binnenkort komt Kettler met de Velossi:

Afbeeldingslocatie: https://dgotmkayy9nf0.cloudfront.net/app/uploads/2018/09/Kettlalu-KF088-VAKD45_ret.gif

+ Krachtige achterwielmotor van GoSwiss
+ Pinion versnellingsbak op de trapas
+ Riemaandrijving

Het prijskaartje zal vanwege de componenten wel gepeperd zijn maar dit benaderd wat mij betreft wel de ideale speed pedelec. Al moet ik zeggen dat mijn Bulls ook zeer weinig onderhoud nodig heeft, helaas wel wat andere dingetjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Uiteindelijk zal een speed pedelec met naafversnelling en riem het meest onderhoudsvriendelijk zijn denk ik. Nadeel is dan wel dat de motor minder krachtig is en dat de naafversnelling ook zwaarder trapt.

[Afbeelding]

+ Riemaandrijving

Het prijskaartje zal vanwege de componenten wel gepeperd zijn maar dit benaderd wat mij betreft wel de ideale speed pedelec. Al moet ik zeggen dat mijn Bulls ook zeer weinig onderhoud nodig heeft, helaas wel wat andere dingetjes gehad.
Ja mooie fiets. Ook goede verlichting erop en een claxon.

Alleen dat pinion systeem is toch overdreven lijkt mij. Ik gebruik op mijn fiets 2 of 3 versnellingen en dat is het. Dat zal bij jou Bulls toch ook niet veel anders zijn schat ik zo in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

mrpink83 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

En daar komt geen bijtelling bij?

Nb: zou toch ook raar zijn als je naast een leasefiets ook nog 19 cent krijgt?
Nee, geen bijtelling voor een fiets. (gebruik is 100% woon-werk)
En voor die paar "sneeuw km's" met de auto krijg ik een paar tientjes.
Ben jij er eentje van overheid? :P

Maar inderdaad in de toekomst krijg je bijtelling voor de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Vlassie1980 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Heb jij een Bosch met een klein of groot voortandwiel?
Volgens mij vreet een Bosch Speed motor met klein tandwiel echt binnen no time je ketting op.

Een groter tandwiel -voor loste veel slijtage problemen in de aandrijving op.

Mijn (kort door de bocht) opmerking ging over Bosch die zijn 25km middenmotor had opgevoerd tot 45 40.

Ik rij al tijden weer onopgevoerd.

Het zijn nu vooral de remmen, lekkage aan afdichting-rubber, versleten schijven en blokken.
Verder is de bedrading "rot' zoals de fietsmaker het omschreef, en heeft het veel te lijden buiten het frame ipv intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
@Opperpanter2 @Dreamvoid

Dat de zaak de lease betaalt maakt natuurlijk een groot verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Vlassie1980 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

[Afbeelding]

+ Riemaandrijving

Leuke fiets ja, alleen jammer dat hij niet met ketting komt. Want riemen op fietsen vertrouw ik nog steeds niet.

Het frame moet dan zo stijf zijn, en die elektromotor loopt er toch flink aan te sjorren op hetzelfde punt.

Maar de combo pinion met een naafmotor achterin is zeker geen gekke. Je bent van de derailleur af en toch een versnelling. Die dan wel iets zwaarder trapt, maar ebike dus maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Torched schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Leuke fiets ja, alleen jammer dat hij niet met ketting komt. Want riemen op fietsen vertrouw ik nog steeds niet.
Daarover verbaas ik mij. Als er iets is waar ik tevreden over ben is het wel de riem!
Geen gedoe met slijtage van tandwielen meer, heerlijk.
Al bijna 3500km en helemaal niet eens naar hoeven kijken.

Als er al nadelen aan die riem zijn, ben ik ze nog niet tegengekomen, maar als iemand er weet
hoor ik het graag.

De nuvinci daarentegen is opzich heel prettig, alleen heb ik volgens mij hetzelfde als anderen,
namelijk dat die verloopt [ door slijtage wellicht].
Voor de FM lijkt het ding echter prima, omdat hij nog steeds "versteld", alleen na verloop van tijd
niet meer het volledige "bereik". Wat je alleen maar doorhebt als je het ding elke dag gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
Een goed afgestelde single speed ketting die je goed afschermt en goed smeert heb je ook met gemak een 10.000km uit. Tegen een fractie van de kosten die een riem heeft.

Een riem vereist een sterk en stijf frame, (duurder) en is erg lastig om zelf aan te werken.Terwijl de single speed ketting op talloze stadsfietsen hier in nederland zeer goed zijn werk doet onder zeer erbarmelijke omstandigheden.

Riem aandrijving doet ook prima hoor zolang het schoon blijft, maar binnen mtb blijft een ketting het langer doen dan een riem, tuurlijk er zit geen smeer aan. Maar dat betekent niet dat het schoon blijft. Het frame wordt toch ook vies.

De enige die een goede riemaandrijving heeft gemaakt is die Gates belt, en dat is duur.
Iedereen quote ook de voordelen van die gates alsof het over alle riemen gaat.

Front ring voor gates vs die van een normale ketting
Rear cog vs een normale ketting.
Riem vs ketting.

In alle onderdelen zie ik een inflatie van prijs van zo'n 200% tot 500%. Dat is mijn probleem

[ Voor 22% gewijzigd door Torched op 18-10-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij uitleggen wat de functie is van een micro switch in een throttle die wordt gebruikt voor ebikes en scooters? Het gaat om een Domino throttle.
https://hubsink.com/produ...ch?variant=12571844050987

Wat ik begrijp is dat dit een schakelaar is die gebruikt kan worden naast de gashendel om de motor te stoppen, energie naar de accu terug te sturen of om een remlicht te activeren.

De schakelaar staat aan of uit. Als de gashendel open wordt gedraaid, gaat de microswitch in de stand aan. Wordt er geremd met een handrem, dan kan mits de handrem is aangesloten op de microswitch, de motor worden gestopt. Onafhankelijk van de positie van de gashendel.

Hiermee voorkom je dat de rem niet werkt als er gas worden gegeven (bijv. in paniek situatie).

Klopt mijn aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:00
JellBro schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Als er al nadelen aan die riem zijn, ben ik ze nog niet tegengekomen, maar als iemand er weet
hoor ik het graag.
Rij nu al 15.000 km met dezelfde riem (Gates) en nog geen zichtbare slijtage, 1x per jaar de riem laten afstellen en that's it.

Er zijn zie ik ook riemen van Chinese makelij in omloop (tsja wat maken ze niet na) maar of die nu zolang meegaan…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:03:
Wie kan mij uitleggen wat de functie is van een micro switch in een throttle die wordt gebruikt voor ebikes en scooters? Het gaat om een Domino throttle.

Wat ik begrijp is dat dit een schakelaar is die gebruikt kan worden naast de gashendel om de motor te stoppen, energie naar de accu terug te sturen of om een remlicht te activeren.

De schakelaar staat aan of uit. Als de gashendel open wordt gedraaid, gaat de microswitch in de stand aan. Wordt er geremd met een handrem, dan kan mits de handrem is aangesloten op de microswitch, de motor worden gestopt. Onafhankelijk van de positie van de gashendel.

Hiermee voorkom je dat de rem niet werkt als er gas worden gegeven (bijv. in paniek situatie).

Klopt mijn aanname?
Ik snap niks van wat je zegt. Heb je het over een schakelaar om 'regen' aan/uit te zetten? Of over een schakelaar die de motor uitzet als je remt, ook al geef je vol gas (remsensor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:03:

Klopt mijn aanname?
Ik lees het iets anders: als je het gas helemaal dichtdraait schakelt de microswitch. Op de microswitch kun je dan bijvoorbeeld een remlicht aansluiten, dat dus gaat branden zodra je het gas dichtdraait. En/of je kunt hiermee de motor in regeneratief bedrijf zetten, zodat motor als rem gaat werken en energie terugwint. (ik vraag me af or er motoren/accu's zijn die dit kunnen)

Het is dus een soort indicatie dat je gas dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Torched schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:56:
Een riem vereist een sterk en stijf frame
Waarom zijn er bij een riem andere (strengere) eisen aan het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Ik lees het iets anders: als je het gas helemaal dichtdraait schakelt de microswitch. Op de microswitch kun je dan bijvoorbeeld een remlicht aansluiten, dat dus gaat branden zodra je het gas dichtdraait. En/of je kunt hiermee de motor in regeneratief bedrijf zetten, zodat motor als rem gaat werken en energie terugwint. (ik vraag me af or er motoren/accu's zijn die dit kunnen)

Het is dus een soort indicatie dat je gas dicht is.
De andere functie van de microswitch is safety lockout. Ook wel brake cut off genoemd.
Dat is blijkbaar een veiligheidsvoorziening. Maar wat dan?
Ik vermoed dat bij indrukken van de handrem, de microswitch dicht gaat, ongeacht de stand van de gashendel.
Dat voorkomt op hol slaan van de scooter/Stint/etc waarbij remmen geen effect heeft.
Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
Opperpanter2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Waarom zijn er bij een riem andere (strengere) eisen aan het frame?
Een riem vereist meer spanning dan een ketting. Maar de afstand tussen de twee pulleys moet wel hetzelfde blijven anders loopt je riem van de pulleys af.

Bij een ketting als het frame iets tordeert is het niet erg want de tandjes van de tandwielen houden de ketting op zijn plek.

Dit stijver maakt ten eerste je fiets duurder en op de tweede plek wordt je rijcomfort wat minder omdat het torderen van het frame de ongelijke ondergrond opvangt.
Dat is de reden waarom sommige fietsen heel fijn fietsen maar andere weer totaal niet terwijl ogenschijnlijk er geen verschil tussen hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Torched schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Een riem vereist meer spanning dan een ketting. Maar de afstand tussen de twee pulleys moet wel hetzelfde blijven anders loopt je riem van de pulleys af.

Bij een ketting als het frame iets tordeert is het niet erg want de tandjes van de tandwielen houden de ketting op zijn plek.
Of het meer spanning vereist, kan ik niet echt zeggen, vind hem niet reuze strak erom zitten eigenlijk [Gates]. Net als bij ketting is het toch gewoon te spannen...

Juist het torderen bij een ketting zorgt dat je tandwiel slijt als een dolle. Dat was voor mij een van de redenen om om te schakelen op riem.
De Gates heeft ook een "Centreer"-iets. [ Vandaar wellicht Gates CDX ? ].

Ik begrijp dat jij duidelijk geen voorstander bent, ik zou zelf eigenlijk nooit meer ketting willen,
vooral als het systeem zich blijft handhaven zoals het nu doet. Ik vind het een uitkomst.
De prijs is een ander ding, misschien als het meer gemeengoed wordt, dat die
ook wel zal dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

De andere functie van de microswitch is safety lockout. Ook wel brake cut off genoemd.
Dat is blijkbaar een veiligheidsvoorziening. Maar wat dan?
Ik vermoed dat bij indrukken van de handrem, de microswitch dicht gaat, ongeacht de stand van de gashendel.
Dat voorkomt op hol slaan van de scooter/Stint/etc waarbij remmen geen effect heeft.
Klopt dit?
Ik denk dat je het iets te complex ziet. Deze gashendel is eigenlijk een heel simpel ding.
er is een potentiometer: Det is een regelbare weerstand, die 'meet' hoe ver je de gashendel open hebt gedraaid.
er is een microswitch: dat is eigenlijk een minidrukknop die wordt ingedrukt als de gashendel helemaal dicht is.
Wat ze er eigenlijk bijschrijven over de microswitch is: hij zit er op, je hoeft hem niet te gebruiken. Kijk zelf maar wat je ermee doet.

In het geval van een safety cutoff, zou je bijvoorbeeld de microswitch kunnen gebruiken om de voeding tussen de accu en de motor af te schakelen. Dan heeft de motor (zodra de gashendel helemaal dicht is) geen spanning meer en kan hij er ook nooit vandoor gaan. (Overigens is deze microswitch alleen geschikt tot 24V/2A, dus is hij niet geschikt om de motorvoeding rechtstreeks af te schakelen.)

Overigens: als je zoiets wilt met een remhendel, dan heeft de remhendel zelf al een microswitch ingebouwd die 'ingedrukt' wordt zodra je de remhendel inknijpt

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 18-10-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Chrasher schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:01:
Heb van mijn oude Razer nog de Bikespeed RS liggen die er straks opgaat. Dat laat ik doen bij de 1000km beurt..Met dit setje behoudt je de correcte snelheid op het display en hij kan AAN en UIT worden gezet met een toetsencombinatie op het stuurpaneel.
Ik ben mij ook aan het inlezen over zo'n adapter/dongel of hoe je het wilt noemen. Ik begreep van de verkoper van mijn Razer dat de garantie op de accu of motor kan vervallen bij dit soort inbouw. Hij wees ook op een modificatie op de snelheidssensor (magneet en sensor) waardoor de fiets denkt dat je langzamer gaat en blijft ondersteunen en dat dit niet te detecteren is bij eventueel garantieproblemen bij het uitlezen van de fiets.
Hoe denkt jouw fietsenmaker over de Bikespeed met garantie e.d.?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:49:
[...]

Ja mooie fiets. Ook goede verlichting erop en een claxon.

Alleen dat pinion systeem is toch overdreven lijkt mij. Ik gebruik op mijn fiets 2 of 3 versnellingen en dat is het. Dat zal bij jou Bulls toch ook niet veel anders zijn schat ik zo in?
Ik gebruik inderdaad alleen de kleinere tandwielen meestal. De overige zijn nog brandschoon en als nieuw :)

Desalniettemin is een Pinion een erg mooi systeem en ook onderhoudsarm natuurlijk. Het maakt de fiets compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Laatst online: 13-10 14:02
...
Hij wees ook op een modificatie op de snelheidssensor (magneet en sensor) waardoor de fiets denkt dat je langzamer gaat en blijft ondersteunen en dat dit niet te detecteren is bij eventueel garantieproblemen bij het uitlezen van de fiets.
...
Niet te detecteren kan indien er niet is gerommeld met de bekabeling en er geen gemiddelde snelheid van 10km/h is gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Rob Z schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Niet te detecteren kan indien er niet is gerommeld met de bekabeling en er geen gemiddelde snelheid van 10km/h is gereden ;)
mijn gemiddelde snelheid is 11 km/h waarbij de motor op high constant 50% kracht levert
Lijkt me dat ze meteen weten wat daar aan de hand is ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
JellBro schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Of het meer spanning vereist, kan ik niet echt zeggen, vind hem niet reuze strak erom zitten eigenlijk ~~~[Gates]. Net als bij ketting is het toch gewoon te spannen...

Juist het torderen bij een ketting zorgt dat je tandwiel slijt als een dolle. Dat was voor mij een van de redenen om om te schakelen op riem.
De Gates heeft ook een "Centreer"-iets. [ Vandaar wellicht Gates CDX ? ].

Ik begrijp dat jij duidelijk geen voorstander bent, ik zou zelf eigenlijk nooit meer ketting willen,
vooral als het systeem zich blijft handhaven zoals het nu doet. Ik vind het een uitkomst.
De prijs is een ander ding, misschien als het meer gemeengoed wordt, dat die
ook wel zal dalen.
Dan heb je je ketting weer veel te strak staan. Ik heb 6000 km op derailleurkettingen gezet en die zien heel wat meer dan die kleine tordering en zijn ook nog eens 2 mm smaller op de pinnen.

Gates is prima hoor, eigenlijk de enige belt die je op de fiets wil hebben. Ik vind alleen die onderdelen te duur voor wat je terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
  • Laatst online: 18-09 10:25
zonnefreak schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Die 0.5% rek heb ik ook in het oog gehouden de eerste keer (ik heb een echte speed pedelec, de Gazelle Cityzen speed) maar toen ik de ketting vervangen had, en dus ook hoopte dat ik m'n casette en kamwiel kon hergebruiken viel dit tegen, dit was bij 2700km. Casette uiteindelijk vervangen, maar vooraan had ik vreselijke chainsuck. Dit opgelost met de dremel en zit nu aan de 6000km met deze ketting.

De persoon waarover ik spreek kuist en smeert z'n ketting wekelijks, rijdt het ganse jaar door, weer of geen weer, vorst of geen vorst. Hij rijdt meestal rond de 40km/h, maar let wel heel goed op het onbelast schakelen, en rustig optrekken.

Wil niemand met de vinger wijzen ofzo, maar ervaringen delen die mensen veel geld kunnen besparen lijkt me altijd nuttig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Kodess schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

mijn gemiddelde snelheid is 11 km/h waarbij de motor op high constant 50% kracht levert
Lijkt me dat ze meteen weten wat daar aan de hand is ;)
Je woont bovenop een berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

True schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:33:
[...]
Ik ben mij ook aan het inlezen over zo'n adapter/dongel of hoe je het wilt noemen. Ik begreep van de verkoper van mijn Razer dat de garantie op de accu of motor kan vervallen bij dit soort inbouw. Hij wees ook op een modificatie op de snelheidssensor (magneet en sensor) waardoor de fiets denkt dat je langzamer gaat en blijft ondersteunen en dat dit niet te detecteren is bij eventueel garantieproblemen bij het uitlezen van de fiets.
Een dongel is juist een modificatie waarbij je fiets denkt dat je langzamer gaat. Er zijn erbij die alleen de pickup van de magneet in het achterwiel foppen (waarbij je snelheid op het display halveert) en je hebt erbij die via extra electronica ook de snelheid en afstand op het display weer terug corrigeren. Deze onderbreken of wijzigen dus 1 of meerder electronische signalen naar de motor. Een modificatie dus.

Er is een truuk om dit zonder dongel te doen: Plaats het magneetje aan de binnenkant bij het einde van de trapper en verplaats de pickup op het frame naar een plaats waar hij die magneet kan oppikken. (met wat goeie tape) Je trapas wordt dan gezien als wiel en die maakt veel minder omwentelingen waardoor de motor denkt dat je nog niet zo hard gaat. :Y) Je snelheid en kilometerstand op het display is dan wel onzin. :D

Wat betreft garantie, dat "kan" een probleem zijn. Mijn dealer wil best een dongel inbouwen, maar doet dat pas na de eerste 1000km. Als er een probleem zou zijn met de motor van een nieuwe fiets dan komen deze problemen binnen die 1000km of eerste onderhoudsbeurt vaak wel tevoorschijn. Hij weet dan in ieder geval zeker dat er geen garantieprobleem is bij de nieuwe fiets i.g.v. defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-12-2022
Is er iemand die een afstelling heeft voor een bafang 36 volt 350 watt midden motor.
Ik heb div afstellingen geprobeerd.maar het loopt nog niet helemaal lekker.
Het gaat om toer gebruik.het hoeft geen woest afstelling te zijn.
En wat is gemiddelde watt verbruik bij 18 km snelheid en rustig weer en vlakke weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Camperdak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:16:
Is er iemand die een afstelling heeft voor een bafang 36 volt 350 watt midden motor.
Ik heb div afstellingen geprobeerd.maar het loopt nog niet helemaal lekker.
Het gaat om toer gebruik.het hoeft geen woest afstelling te zijn.
En wat is gemiddelde watt verbruik bij 18 km snelheid en rustig weer en vlakke weg.
Kan je even je huidige settings posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Start crurent 10
Slow start 3
Start degree 4
Stop delay 10
Current decent 4
Stop decay 0
Keep current 60
Current limit
1 50
2 58
3 64
4 70
5 76
6 82
7 88
8 94
9 100

Speed limit
1 44
2 51
3 58
4 65
5 72
6 79
7 86
8 93
9 100
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

oNo

Ik lees hier veel over hoge kosten als gevolg van slijtage van de aandrijving. Door meerdere kettingen te gebruiken verminder je slijtage van de tandwielen/kettingbladen. De ketting is namelijk dat ding wat oprekt en schuurt op de tandwielen.
Om de x (200 ofzo) aantal kilometers de ketting wisselen dus! Met een quick link is dat in een paar minuten gedaan, als je makkelijk bij de ketting kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Camperdak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:56:
Start crurent 10
Slow start 3
Start degree 4
Stop delay 10
Current decent 4
Stop decay 0
Keep current 60
Current limit
1 50
2 58
3 64
4 70
5 76
6 82
7 88
8 94
9 100

Speed limit
1 44
2 51
3 58
4 65
5 72
6 79
7 86
8 93
9 100
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag...
Ik gebruik zelf settings waar de eerste paar standen een snelheidsbeperking hebben en de rest van de standen alleen een beperking hebben van het vermogen. De maximale snelheid voor ondersteuning is dan afhankelijk van de maximale snelheid ingesteld op het display (bij mij is dat 35 km/u)

Omdat ik de 250 W versie heb, heb ik wat moeten gokken in het ondersteunde vermogen (current):

ALC0=5
ALC1=10
ALC2=12
ALC3=15
ALC4=20
ALC5=35
ALC6=50
ALC7=65
ALC8=80
ALC9=100

ALBP0=40
ALBP1=45
ALBP2=51
ALBP3=57
ALBP4=100
ALBP5=100
ALBP6=100
ALBP7=100
ALBP8=100
ALBP9=100

PT=3
DA=0
SL=0
SSM=3
WM=1
SC=20
SDN=4
TS=25
CD=8
SD=10
KC=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Bedankt Tafkar ik ga het gewoon proberen
Ik laat het wel ff weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 07:26
Chrasher schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Een dongel is juist een modificatie waarbij je fiets denkt dat je langzamer gaat. Er zijn erbij die alleen de pickup van de magneet in het achterwiel foppen (waarbij je snelheid op het display halveert) en je hebt erbij die via extra electronica ook de snelheid en afstand op het display weer terug corrigeren. Deze onderbreken of wijzigen dus 1 of meerder electronische signalen naar de motor. Een modificatie dus.

Er is een truuk om dit zonder dongel te doen: Plaats het magneetje aan de binnenkant bij het einde van de trapper en verplaats de pickup op het frame naar een plaats waar hij die magneet kan oppikken. (met wat goeie tape) Je trapas wordt dan gezien als wiel en die maakt veel minder omwentelingen waardoor de motor denkt dat je nog niet zo hard gaat. :Y) Je snelheid en kilometerstand op het display is dan wel onzin. :D

Wat betreft garantie, dat "kan" een probleem zijn. Mijn dealer wil best een dongel inbouwen, maar doet dat pas na de eerste 1000km. Als er een probleem zou zijn met de motor van een nieuwe fiets dan komen deze problemen binnen die 1000km of eerste onderhoudsbeurt vaak wel tevoorschijn. Hij weet dan in ieder geval zeker dat er geen garantieprobleem is bij de nieuwe fiets i.g.v. defect.
Ik gebruik deze voor de Bosch performance motor van mijn Victoria 10.7 al een paar jaar. http://www.chefvomradweg....PX-Key-V3-2014-17::7.html
Werkt perfect. Een druk van het lichtknopje op de display en de snelheid op het display wordt gehalveerd. Je kan dan theoretisch 50km per uur rijden (nog nooit gedaan trouwens). Is voor mij geen probleem dat je niet de juiste km's ziet. Gewoon een kwestie van x2 doen. Ik moest de lichtschakelaar wel laten activeren want die staat standaard uit aangezien er een naaf verlichting in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 10:19
Op mijn fiets die ik wil ombouwen zitten voor 22-32-42 tandwielen en achter zit er een cassette van 11-32 tanden. Is het windstil en een vlakke weg dan rij ik met 42T en 16 of 18T. Echter de meeste tijd maak ik toch wel gebruik van 32T en de 14 of 16 tanden achter. Welk tandwiel kan ik nu het beste bestellen bij een Bafang 250w middenmotor? Is een 44 tands voldoende of toch beter een iets grotere te nemen. Heb ik mijn fiets eenmaal omgebouwd zal ik het natuurlijk niet schuwen om een klimmetje te nemen, in tegenstelling met nu. Als de ombouw mij goed bevalt zal ik mijn regio met de nodige heuvels zeker gaan verkennen. Dus wat is een goede keuze in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
oNo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:34:
Ik lees hier veel over hoge kosten als gevolg van slijtage van de aandrijving. Door meerdere kettingen te gebruiken verminder je slijtage van de tandwielen/kettingbladen. De ketting is namelijk dat ding wat oprekt en schuurt op de tandwielen.
Om de x (200 ofzo) aantal kilometers de ketting wisselen dus! Met een quick link is dat in een paar minuten gedaan, als je makkelijk bij de ketting kan.
Dus iedere week een nieuwe ketting van een eurie of vijftien is de juiste oplossing? Hoelang gaan dan jouw tandwielen mee als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

oNo

tuppes schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:42:
[...]Dus iedere week een nieuwe ketting van een eurie of vijftien is de juiste oplossing? Hoelang gaan dan jouw tandwielen mee als ik vragen mag.
Geen nieuwe. Bijvoorbeeld 2 kettingen en dan na een paar honderd km wisselen. Beide kettingen slijten gelijkwaardig en dus kan je zo doorwisselen en slaat deze niet over.

Ik doe dit op mijn mountainbike. Met een cassette van bijna 200 euro 8)7 O-) is het wel handig als je wat meer km kan maken. Maar ook als een ketting kapot gaat heb je nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Rob Z schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

Ik lees op een Duits forum dat men zelfs led drivers als lader inzet die tot 41,5~42V gaan :?
Kost de helft dan... wel zelf ff uitzetten zodra de stroom ver genoeg daalt
Erg creatief, na een avondje inlezen maar besloten om gewoon een extra adapter te kopen. Iets met extra brandrisico enzo... Ik heb de Bosch 2Ah voor 85 euro besteld.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
tuppes schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:35:
Op mijn fiets die ik wil ombouwen zitten voor 22-32-42 tandwielen en achter zit er een cassette van 11-32 tanden. Is het windstil en een vlakke weg dan rij ik met 42T en 6 of 8T.
6T achter? 6 tanden?
tuppes schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:35:
Echter de meeste tijd maak ik toch wel gebruik van 32T en de 14 of 16 tanden achter. Welk tandwiel kan ik nu het beste bestellen bij een Bafang 250w middenmotor? Is een 44 tands voldoende of toch beter een iets grotere te nemen. Heb ik mijn fiets eenmaal omgebouwd zal ik het natuurlijk niet schuwen om een klimmetje te nemen, in tegenstelling met nu. Als de ombouw mij goed bevalt zal ik mijn regio met de nodige heuvels zeker gaan verkennen. Dus wat is een goede keuze in mijn geval?
Die (stalen) tandwielen kosten 10 euro dacht ik. Dus ik zou een paar maten kopen. Ik heb een 36T gemonteerd omdat ik fatsoenlijk een heuvel op wil kunnen. Nadeel is dat alles kleiner dan 44T een scheve kettinglijn oplevert en je eigenlijk alleen de kleine tandwielen achter goed kan gebruiken.

EDIT: bedenk me net dat de meeste custom 42Ts geloof ik nog net wel een fatsoenlijke kettinglijn hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Opperpanter2 op 19-10-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
Opperpanter2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

6T achter? 6 tanden?

[...]

Die (stalen) tandwielen kosten 10 euro dacht ik. Dus ik zou een paar maten kopen. Ik heb een 36T gemonteerd omdat ik fatsoenlijk een heuvel op wil kunnen. Nadeel is dat alles kleiner dan 44T een scheve kettinglijn oplevert en je eigenlijk alleen de kleine tandwielen achter goed kan gebruiken.

EDIT: bedenk me net dat de meeste custom 42Ts geloof ik nog net wel een fatsoenlijke kettinglijn hebben.
Dit moet 16 en 18 tands zijn :)

De Bafangs tandwielen kosten rond de 20 euro bij Ali maar los daarvan monteer je dan een 36T voor een heuvel tripje en een 42T, 44T of 46T voor een vlakke rit?

Bij PSWPower (EU) heb je bv alleen maar de keuze uit een 44T tandwiel, daarom mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Weet iemand wat de eerste 3 instellingen zijn.van het Bafang configuration tool
Pedaal Assist
1 pedaal sensor type 4 mogelijkheden 1 none DH.Sensor-12 BB Sensor-32 Double Singel-24
2 Designated Asssist level. By Displays command . Of 0 t/m 9
3 Speed Limet . By Display Comand of 15 km tot 40 km
En de zevende instelling Work mode Angular pedaal .Undeterminated of 10 t/m 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
tuppes schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:02:
[...]

Dit moet 16 en 18 tands zijn :)

De Bafangs tandwielen kosten rond de 20 euro bij Ali maar los daarvan monteer je dan een 36T voor een heuvel tripje en een 42T, 44T of 46T voor een vlakke rit?

Bij PSWPower (EU) heb je bv alleen maar de keuze uit een 44T tandwiel, daarom mijn vraag.
Ik rijd continu met 36T. Topsnelheid bij 11T achter is dan nog steeds 40km/h o.i.d. Ik rijd echter zonder zelf mee te trappen, dus volledig op de gashendel. Ik heb er dus wat minder last van dat bij 36T je gemiddeld gezien meer omwentelingen maakt, het is niet echt lekker meefietsen bij 100+ rpm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
True schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Waarom overweeg je niet een originele speedpedelec aan te schaffen? Als je de fiets opvoert en je krijgt ooit een aanrijding met letselschade dan kun je zwaar de sjaak zijn. Als de verzekering erachter komt dat je de fiets elektronisch opgevoerd hebt, dan hebben ze het recht om de schade niet uit te keren. Voor een verzekering betaal ik voor mijn speedpedelec 46 euro per kwartaal. Hier zit dan ook diefstal en schade en pechhulp bij.
En het belangrijkste is nog wel dat er een W.A. verzekering bij zit van geloof 2 miljoen euro.
En je hebt geen problemen met garantie als er een keer problemen zijn met je speedpedelec.

Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje maar de gevolgen kunnen o zo groot zijn. Dat risico moet je gewoon niet nemen. En gebruik dan ook een goedgekeurde speedpedelec helm. Alle beetjes helpen. :)

Ik rijd zelf al 3 jaar met een speedpedelec maar als ik soms zie wat mensen uitvreten op hun fiets man, man,man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Camperdak schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:43:
Weet iemand wat de eerste 3 instellingen zijn.van het Bafang configuration tool
Pedaal Assist
1 pedaal sensor type 4 mogelijkheden 1 none DH.Sensor-12 BB Sensor-32 Double Singel-24
2 Designated Asssist level. By Displays command . Of 0 t/m 9
3 Speed Limet . By Display Comand of 15 km tot 40 km
En de zevende instelling Work mode Angular pedaal .Undeterminated of 10 t/m 80
1 > PAS sensor methode, niet aanpassen!
2 > hoeveel standen je hebt om je ondersteuning te kiezen. Handiger om dit via display te doen
3 > Snelheids beperking instellen via display j/n
4 > wat ik gelezen heb doet deze instelling niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Ok .Tafkar bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

zonnefreak schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:48:
[...]

Waarom overweeg je niet een originele speedpedelec aan te schaffen? Als je de fiets opvoert en je krijgt ooit een aanrijding met letselschade dan kun je zwaar de sjaak zijn. Als de verzekering erachter komt dat je de fiets elektronisch opgevoerd hebt, dan hebben ze het recht om de schade niet uit te keren. Voor een verzekering betaal ik voor mijn speedpedelec 46 euro per kwartaal. Hier zit dan ook diefstal en schade en pechhulp bij.
En het belangrijkste is nog wel dat er een W.A. verzekering bij zit van geloof 2 miljoen euro.
En je hebt geen problemen met garantie als er een keer problemen zijn met je speedpedelec.

Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje maar de gevolgen kunnen o zo groot zijn. Dat risico moet je gewoon niet nemen. En gebruik dan ook een goedgekeurde speedpedelec helm. Alle beetjes helpen. :)

Ik rijd zelf al 3 jaar met een speedpedelec maar als ik soms zie wat mensen uitvreten op hun fiets man, man,man :X
  1. Ik heb net een e-bike nieuw gekocht;
  2. Kostprijs van speedpedelec;
  3. Onhandigheid van helm, zowel het verplicht dragen en korte stukken (winkel, stad, e.d. korte ritten);
  4. Geen noodzaak om echt lange afstanden af te leggen;
  5. Geen noodzaak om 45 te rijden;
  6. De onhandige regels van de wetgever en de soms nog onhandigere uitvoering van provinciale staten en gemeentes;
  7. Had ik al kostprijs en helm gezegd?
Naar werk kan ik op drie manieren fietsen:
  1. Vanaf mijn vriendin naar werk, dit is buitenaf/buitenom en erg rustig.
  2. Vanaf mijn huis naar werk, voornamelijk door de stad op wegen waar er voor/na schooltijden erg veel scholieren fietsen.
  3. Vanaf mijn huis naar werk, net buiten de stad om rijden waar het erg rustig is en er geen scholieren fietsen.
Bij 1) zou het prettig zijn als ik gewoon net iets harder kan.
Bij 2) is het al gevaarlijk om scholieren überhaupt in te halen, en ja die halen het bloed onder mijn nagels vandaan soms.
Bij 3) fiets ik om, hoewel ik dan wel lekker door kan trappen tot 25 km/u zou je hier zelfs 60 km/u kunnen rijden zonder iemand lastig te vallen.

Het argument dat je niet verzekerd bent is een goed argument, ik denk ook dat er veel te weinig mensen hier bij stil staan. En dan heb ik het niet alleen over de fiets, ik zie ontelbaar veel snorfietsen zonder helm en dus met een blauwe plaat makkelijk 40-45 rijden.
Ik heb totaal geen noodzaak om 45 km/u te fietsen, maar het zou praktischer zijn dat ik op de erg rustige stukken net wat harder kan doortrappen en de 30-35 km/u kan bereiken met ondersteuning.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Hallo Tafkar aanpassing gedaan .loopt nu veel soepeler. Hiervoor mijn dank.
Ik vraag mij af wat er gebuurd als ik de aanpassingen 100 langzamer opbouw naar 100. bv .
45
51
57
62
71
79
83
90
100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Camperdak schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:49:
Hallo Tafkar aanpassing gedaan .loopt nu veel soepeler. Hiervoor mijn dank.
Ik vraag mij af wat er gebuurd als ik de aanpassingen 100 langzamer opbouw naar 100. bv .
45
51
57
62
71
79
83
90
100
Je loopt dan tegen snelheidsbeperking aan en krijg je het aan/uit gevoel weer terug. Beter om snelheid te beperken door middel van minder current (vermogen) te geven (dus lagere ondersteuning kiezen op display)
In mijn instellingen zijn alleen de eerste 4 stappen beperkt met snelheid omdat ik dan makkelijker met mijn vrouw op een snelheid kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
Lees al tijdje mee hier, veel info op kunnen doen.
En nu voor woon werk verkeer een eBike gekocht. Na veel proefrijden een Cube Kathmandu SL500 gekocht met Bosch CX middenmotor. Na twee weekjes fietsen overtuigt en ben er erg blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Na wat instellingen te hebben aangepast kreeg ik opeens de melding.
Speed meter signaal out of range,please reset.weet iemand wat dit inhoud????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Is wel weer gelukt maar oorzaak!!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Slechte verbinding met de magneetsensor of het magneetje in het wiel zit net op het randje van detectie?
Of je hebt de instellingen ervan veranderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Torched op 21-10-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camperdak
Ik denk het laatste.maar het werkt weer .naar mijn idee niets veranderd.
Maar misschien over het hoofd gezien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik was vandaag bij fietsenwinkel.nl kijken, daar de verschillende Brinckers fietsen getest. Ik vond de M8 met lage instap prima fietsen met een Bafang motor van 80 Nm. Helaas stonden er in de winkel geen Gazelle's, die waren alleen online, en zie dat die een motor van 40 Nm hebben.

Ik had al een Van Moof electrified S2 besteld (met 1000 pre-order korting), maar denk dat ik die ga annuleren, een middenmotor fietst toch wat rustiger en natuurlijker.

Brinckers Bretagne M8 2018 Lage Instap1899,-
Gazelle Orange C7 HMB 2018 Dames1899,-
Gazelle Orange C7+ HMB 2019 Dames2039,-

Hebben jullie nog tips voor andere fietsen in deze prijsklasse? Ik fiets 5 dagen per week met 20km per dag, dus 100 per week. En ik vind wat vering (voor en zadelpen) wel comfortabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Inge801 op 21-10-2018 22:25 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 21:51
Ik heb geen goede ervaringen met zadelpenvering. In de praktijk kwam het neer op het volgende: ding veerde bij gewoon zitten al maximaal in. Standaard moest ik het zadel dus veel te hoog zetten om uiteindelijk op normale hoogte uit te komen. Resultaat: alsnog nul vering.

Maar goed, ik weeg 95 kilo, misschien is dat teveel voor zo'n zadel. Het is ook maar één geval natuurlijk. Gewone (goede) zadels zouden al genoeg comfort moeten bieden toch

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

EvaluationCopy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:50:
Ik heb geen goede ervaringen met zadelpenvering. In de praktijk kwam het neer op het volgende: ding veerde bij gewoon zitten al maximaal in. Standaard moest ik het zadel dus veel te hoog zetten om uiteindelijk op normale hoogte uit te komen. Resultaat: alsnog nul vering.

Maar goed, ik weeg 95 kilo, misschien is dat teveel voor zo'n zadel. Het is ook maar één geval natuurlijk. Gewone (goede) zadels zouden al genoeg comfort moeten bieden toch
Je kan van zo'n vering ook de stijfheid nog wel eens instellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
EvaluationCopy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:50:

Canecreek Thudbuster LT kun je instellen.
https://www.canecreek.com/product/thudbuster-lt/
Afbeeldingslocatie: https://www.canecreek.com/wp-content/uploads/2017/12/Thudbuster-Long-Travel-1000px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 08-10 22:13
Is de Lingbei al klaar voor de “gewone” Tweaker?

Ik wil mijn hybride fiets ombouwen en dacht aan de Bafang BBS02 middnmotor. Na het doorlezen van dit topic ben ik echter aan het twijfelen geraakt, de nieuwe motor van Lingbei klinkt wel erg interessant. Ik twijfel alleen omdat ik lees dat de software nog niet optimaal is (was?). Wat is de stand van zaken nu; rijdt het met de huidige software wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Inge801 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:24:
Ik was vandaag bij fietsenwinkel.nl kijken, daar de verschillende Brinckers fietsen getest. Ik vond de M8 met lage instap prima fietsen met een Bafang motor van 80 Nm. Helaas stonden er in de winkel geen Gazelle's, die waren alleen online, en zie dat die een motor van 40 Nm hebben.

Ik had al een Van Moof electrified S2 besteld (met 1000 pre-order korting), maar denk dat ik die ga annuleren, een middenmotor fietst toch wat rustiger en natuurlijker.

Brinckers Bretagne M8 2018 Lage Instap~1899,-~
Gazelle Orange C7 HMB 2018 Dames~1899,-~
Gazelle Orange C7+ HMB 2019 Dames~2039,-~

Hebben jullie nog tips voor andere fietsen in deze prijsklasse? Ik fiets 5 dagen per week met 20km per dag, dus 100 per week. En ik vind wat vering (voor en zadelpen) wel comfortabel.
Mijn ouders hebben onlangs de Gazelle Orange C7+ HMB 2019 gekocht, en bevalt hun erg goed. Het schijnt dat de motor voor model 2019 weer iets stiller is dan de 2018 versie.
We zijn ook heel even bij fietsenwinkel.nl binnen geweest, maar daar hebben ze inderdaad enkel hun huismerk fietsen staan. Verkoper vertelde dat ze van Gazelle niets in de showroom mogen hebben staan. Geen idee of dit waar is. Uiteindelijk zijn ze bij een dealer uitgekomen, en na stevig onderhandelen slechts 100 euro per fiets duurder uitgekomen in vergelijking met fietsenwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
Ik heb hier een Batavus Padova Easy Royal staan.
Weet iemand of daar nog een accu voor te krijgen is ?

Ik zie overigens ook vaak Sparta Batavus staan op websites kan het dan zijn dat ik bijvoorbeeld ook bij Sparta zou moeten of kunnen kijken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
MdO82 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:34:
Ik heb hier een Batavus Padova Easy Royal staan.
Weet iemand of daar nog een accu voor te krijgen is ?

Ik zie overigens ook vaak Sparta Batavus staan op websites kan het dan zijn dat ik bijvoorbeeld ook bij Sparta zou moeten of kunnen kijken ?
Dat is toch een fiets met de accu in het frame? (Mijn vrouw heeft hetzelfde model).
Een kant-en-klare nieuwe accu gaat dan niet lukken lijkt me. Er zijn wel accu revisie bedrijven, die de cellen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:21
Hkuit schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:49:
Is de Lingbei al klaar voor de “gewone” Tweaker?

Ik wil mijn hybride fiets ombouwen en dacht aan de Bafang BBS02 middnmotor. Na het doorlezen van dit topic ben ik echter aan het twijfelen geraakt, de nieuwe motor van Lingbei klinkt wel erg interessant. Ik twijfel alleen omdat ik lees dat de software nog niet optimaal is (was?). Wat is de stand van zaken nu; rijdt het met de huidige software wel goed?
Dat lijkt er niet op en het is nog steeds niet duidelijk of er nu een fatsoenlijke torque sensor in zit. Op dit moment lijkt de firmware daar weinig mee te doen en de torque sensor is het enige pluspunt boven een Bafang BBS02b. Als die niet werkt zou ik altijd voor de Bafang gaan. Aangezien die zich ruimschoots heeft bewezen qua betrouwbaarheid, er is een grote hoeveelheid reserveonderdelen en upgrades beschikbaar en deze is eenvoudig te programmeren (zeker icm een Eggrider display, dan heb je alleen nog maar een smartphone nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Laatst online: 03-03-2022
Heeft iemand een bosch activeline model 2015 derailleur versie waarvan het voortandwiel gewisseld is van 18 naar 20 tanden? Merk je veel verschil? Ik fiets nu het meest op het kleinste tandwiel. Maar die begint over te slaan. En er is pas 1300 km mee gereden. Ik kan max een 20 tandwiel terug plaatsen. Anders past mijn kettingkast niet meer. Maar ik ben bang dat die 2 tanden verschil ook niet heel veel uithaalt.

Vandaar de vraag. Heeft iemand dit al uitgevoerd? En wat is je mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
10% verschil ga je wel merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
dennisfr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:35:
[...]

Dat is toch een fiets met de accu in het frame? (Mijn vrouw heeft hetzelfde model).
Een kant-en-klare nieuwe accu gaat dan niet lukken lijkt me. Er zijn wel accu revisie bedrijven, die de cellen vervangen.
Dan zou ik eerder daar naar moeten gaan kijken.
Overigens is de fiets al 10 jaar oud dus dat hij achteruit gaat is niet zo vreemd.

Hoelang zou een accu van een nieuwe elektrische fiets mee moeten kunnen gaan ?
Dat is natuurlijk wel het duurste onderdeel van de fiets volgens mij.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
Een elektrische fiets van 10 jaar oud durf ik vanwege de accu al niet te kopen.
De levensduur hangt van meerdere factoren af: hoe vaak opladen, hoe ver opladen, hoe snel opladen, hoe ver ontladen... maar het aantal laadcycli is het meest bepalend. Met tweemaal daags volledig opladen (thuis en werk) is de accu na een jaar woon/werk al aardig heen.
Zie Battery University: How to Prolong Lithium-based Batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Eens met de conclusie @Rob Z
10 jaar oud staat vrijwel gelijk aan een brakke accu.

Mijn Bosch accu houdt zich vooralsnog goed.
1.5 jaar twee keer per dag 80% opladen.
Het bereik lijkt niet veel verminderd.

Ik heb ondertussen wel mijn stuur verlaagd, bandenspanning maximaal gezet en de benen zijn flink sterker geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuppes
elinx schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:15:
[...]

Op zich schijnt hij nu al goed te presteren, maar merk je nog niet veel van de torsiesensor dan dat hij "aanwezig" is. Daarvoor is een firmware update nodig. Aan kracht en snelheid ontbreekt het niet.
Als ik even een stukje tekst van LED-Maniak (zaterdag 1 september 2018 17:37) mag aanhalen.
"Wil je een bafang, koop dan de lingbei motor. Dan heb je een bafang ontwerp die in de toekomst nog leuker kan worden."

Een eventuele firmware update kun je zelf niet uitvoeren......toch.

Heeft het dan überhaupt wel zin om een Lingbei motor nu al te kopen. Misschien beter maar een jaartje of twee wachten tot hij helemaal uit ontwikkeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 08-10 22:13
tuppes schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Als ik even een stukje tekst van LED-Maniak (zaterdag 1 september 2018 17:37) mag aanhalen.
"Wil je een bafang, koop dan de lingbei motor. Dan heb je een bafang ontwerp die in de toekomst nog leuker kan worden."

Een eventuele firmware update kun je zelf niet uitvoeren......toch.

Heeft het dan überhaupt wel zin om een Lingbei motor nu al te kopen. Misschien beter maar een jaartje of twee wachten tot hij helemaal uit ontwikkeld is?
Precies, daar kwam mijn vraag ook uit voort; LED-Maniak is erg positief, maar hij zit dicht bij het vuur (heeft contact met de fabrikant) en kan kennelijk zelf zijn firmware updaten (kabel en software aangeschaft).
Ik lees hier en op Endless Sphere wel dat de firmware inmiddels geupdate is en ik hoop daarom van gebruikers te horen of hij nu al heerlijk rijdt of nog niet.

En anders ga ik inderdaad voor een Bafang BBS02!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
Hkuit schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

En anders ga ik inderdaad voor een Bafang BBS02!
Mag ik vragen waarom een BBS02 voor een gewone htybride fiets? Is een Bafang BBS01B dan niet al voldoende of ga je racen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
De Lingbei motor torque ontwikkeling laat helaas lang op zich wachten. Ik ben erg tevreden over het gebruik nu maar dat is inderdaad meer bafang achtig. Er worden motoren verkocht met de programmeerkabel naar buiten zodat je hem zelf kan programmeren. Moet je even naar vragen. Verder heeft de motor net een upgrade gehad naar meer FET's waardoor het vermogen omhoog gaat.

Ik heb nog geen kans gehad de firmware te updaten dus kan ik niets over zeggen.

Als je me de vraag stelt wat nu te doen.. Ik weet het eigenlijk niet. Ik wil een torque motor, maar geen TSDZ2, die zijn mechanisch te zwak. De lingbei is nog niet zo ver en bij een bafang weet je nu wat je koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 24-10-2018 14:12 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
B2B2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:21:
Heeft iemand een bosch activeline model 2015 derailleur versie waarvan het voortandwiel gewisseld is van 18 naar 20 tanden? Merk je veel verschil? Ik fiets nu het meest op het kleinste tandwiel. Maar die begint over te slaan. En er is pas 1300 km mee gereden. Ik kan max een 20 tandwiel terug plaatsen. Anders past mijn kettingkast niet meer. Maar ik ben bang dat die 2 tanden verschil ook niet heel veel uithaalt.

Vandaar de vraag. Heeft iemand dit al uitgevoerd? En wat is je mening?
Hoi. Er zit in je motor een interne vertraging van 2,5 keer. Je 18 tandwiel komt overeen met een 45 tandwiel. Zelfde geintje met de 20 tandwiel komt overeen met 50 tandwiel. Verschil ga je dus wel zeker merken. :)
Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.