Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste
Acties:
  • 889.025 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
@ Moris:

Hoeft niet per se aan de handvaten te liggen. Heb hier zelf ook last van gehad. Het bleek een lichte slijtage van de nekwervels te zijn.

Niet ernstig hoor. Wat je zou kunnen proberen is het stuur hoger of het zadel lager te zetten. Meer rechtop op de fiets dus. Of een paar keer een andere fiets proberen waarop je meer rechtop kunt zitten.

Blijven de klachten dan nog bestaan, dan ligt het dus niet aan de wervels.

In dat geval zou moet je dus verder gaan met het zoeken naar de oorzaak van de klachten.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:01
Thinlanet schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:25:
.... Kan ik dan beter naar een Bafang kijken?
Daar lijkt het wel op
De Bafang BBSxx met rotatiesensor is bewezen betrouwbaar en aan te passen aan je wensen.
De Tongsheng TSDZ2 met torsiesensor schijnt met opensource firmware aanzienlijk verbeterd te zijn.
De Lingbei MM28 (of EBBS02) met torsiesensor en rotatiesensor, is mechanisch een verbetering tov de Bafang en Tongsheng. Veelbelovend, maar de firmware is nog in ontwikkeling en niet zelf aan te passen. (mn de balans tussen de sensors)
Momenteel lijkt de motor de meeste overeenkomsten te hebben met Bafang mbt de werking van de sensors.
Niet duidelijk is of de huidige, firmware voldoende voldoet in vergelijking met de Bafang. Zelf wijzigen of updaten van de firmware is in principe niet mogelijk.
Er zijn nagenoeg geen reviews te vinden, daarvoor is de motor te kort in de verkoop.
Alleen wat ervaringen op Endless hier en daar die over het algemeen positief zijn tav de werking.

[ Voor 30% gewijzigd door elinx op 30-08-2018 16:10 ]

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:39
Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe EggRider v2? Het display icm bediening lijkt mij een mooi alternatief voor het standaard Bafang display. Ik zie een aantal zeer interessante opties en de software wordt nog volop doorontwikkeld.

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:55
doek55 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:00:
Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe EggRider v2? Het display icm bediening lijkt mij een mooi alternatief voor het standaard Bafang display. Ik zie een aantal zeer interessante opties en de software wordt nog volop doorontwikkeld.
Heb er 1 in bestelling staan. Wil van die grote display af.

Maar ze hebben ze niet op voorraad, zou eind augustus weer komen.

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 20:34
Moris schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:19:
Tijdens het fietsen en zelfs bij een korte rit heb ik enorm last van tintelende vingers :(
Heb je misschien een recht stuur ?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
elinx schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:30:
[...]
Daar lijkt het wel op
De Bafang BBSxx met rotatiesensor is bewezen betrouwbaar en aan te passen aan je wensen.
De Tongsheng TSDZ2 met torsiesensor schijnt met opensource firmware aanzienlijk verbeterd te zijn.
De Lingbei MM28 (of EBBS02) met torsiesensor en rotatiesensor, is mechanisch een verbetering tov de Bafang en Tongsheng. Veelbelovend, maar de firmware is nog in ontwikkeling en niet zelf aan te passen. (mn de balans tussen de sensors)
Momenteel lijkt de motor de meeste overeenkomsten te hebben met Bafang mbt de werking van de sensors.
Niet duidelijk is of de huidige, firmware voldoende voldoet in vergelijking met de Bafang. Zelf wijzigen of updaten van de firmware is in principe niet mogelijk.
Er zijn nagenoeg geen reviews te vinden, daarvoor is de motor te kort in de verkoop.
Alleen wat ervaringen op Endless hier en daar die over het algemeen positief zijn tav de werking.
Dank je! Dan ga ik ook even bij Bafang kijken. Wat is de (mechanische) verbetering van de Lingbei tov de Tongsheng en Bafang? Als deze zo significant is dat het het wachten waard is (met de hoop op goede firmware) en tijdelijk wat minder soepel fietsen, vind ik dit ook wel weer wat waard.

• elinx
Thinlanet schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:53:
........Wat is de (mechanische) verbetering van de Lingbei tov de Tongsheng en Bafang? .............
In de vorige post had ik een tweetal links geplaatst naar het Endless forum met wat ervaringen.
Daar wordt eea gezegd over de motor
De informatie staat daar nogal versnipperd (wel vooral op de eerste pagina's), maar voor zover ik begrepen heb gaat het vooral om zwaarder uitgevoerde (helix) tandwielen. De motor heeft verder veel gelijkenis met Bafang, waarschijnlijk omdat hij door ex engineers is ontwikkeld. Is tevens veel stiller dan bv de TSDZ2.
Op zich schijnt hij nu al goed te presteren, maar merk je nog niet veel van de torsiesensor dan dat hij "aanwezig" is. Daarvoor is een firmware update nodig. Aan kracht en snelheid ontbreekt het niet.

mbt de naam "EBBS02" zijn er nu ook meer aanbieders te vinden dan eerder bij OKfeet.
Zoeken naar Lingbei of MM28.250 levert niet zoveel op. De naam geeft tevens de gelijkenis aan met de Bafang BBS02.

[ Voor 33% gewijzigd door elinx op 31-08-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Nu online
elinx schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:15:
[...]
In de vorige post had ik een tweetal links geplaatst naar het Endless forum met wat ervaringen.
Daar wordt eea gezegd over de motor
De informatie staat daar nogal versnipperd (wel vooral op de eerste pagina's), maar voor zover ik begrepen heb gaat het vooral om zwaarder uitgevoerde (helix) tandwielen. De motor heeft verder veel gelijkenis met Bafang, waarschijnlijk omdat hij door ex engineers is ontwikkeld. Is tevens veel stiller dan bv de TSDZ2.
Op zich schijnt hij nu al goed te presteren, maar merk je nog niet veel van de torsiesensor dan dat hij "aanwezig" is. Daarvoor is een firmware update nodig. Aan kracht en snelheid ontbreekt het niet.

mbt de naam "EBBS02" zijn er nu ook meer aanbieders te vinden dan eerder bij OKfeet.
Zoeken naar Lingbei of MM28.250 levert niet zoveel op. De naam geeft tevens de gelijkenis aan met de Bafang BBS02.
Wederom dank! Gezien de massa van de bakfiets bij volle bepakking zoek ik wel naar een stukje "heavy duty equipment" en beperkt lawaai is ook wel een stukje comfort als hij dagelijks gebruikt wordt. Lingbei is in die zin wel de gene waar mijn voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Thinlanet schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:50:
....... Lingbei is in die zin wel de gene waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Op zich begrijpelijk, maar in dat geval zal je moeten vertrouwen op wat er reeds over gepubliceerd is. Logisch met een nieuw ontwerp dat nog mondjesmaat is verkocht.
LED-Maniak heeft een Lingbei en heeft al eerder wat ervaringen met je gedeeld
Maar uiteindelijk ben jij degene die de beslissing moet nemen. Of dat een juiste is kom je pas achter als de motor gemonteerd is. Dat geldt trouwens ook voor de andere merken.

[ Voor 40% gewijzigd door elinx op 31-08-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Voor de liefhebber van 1.5 KWh batterij voor een zeer schappelijke prijs:
https://nl.aliexpress.com....1000023.5.5dc53737W55eR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
racinfo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:39:
Zou het kunnen dat je een verkeerde link hebt gepost? Deze link toont een ~0.728KWh accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Thinlanet schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Wederom dank! Gezien de massa van de bakfiets bij volle bepakking zoek ik wel naar een stukje "heavy duty equipment" en beperkt lawaai is ook wel een stukje comfort als hij dagelijks gebruikt wordt. Lingbei is in die zin wel de gene waar mijn voorkeur naar uit gaat.
..er zal een moment komen dat je de knoop moet doorhakken.

Wil je een bafang, koop dan de lingbei motor. Dan heb je een bafang ontwerp die in de toekomst nog leuker kan worden.

Wil je een tongsheng, koop dan de lingbei motor. Koppel dat je gaat nodig hebben met kids in de bakfiets gaat voor veel onderhoud zorgen van je motor(door het slijten van het tandwiel).

Ik heb nu 1000km er op zitten en de lingbei is nog steeds prachtig.
racinfo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:39:
1560Watt piek ontlading(30A) en 'slechts' 728Watt uur.

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 01-09-2018 17:39 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
LED-Maniak schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:37:.....
Wil je een bafang, koop dan de lingbei motor. .....
Wil je een tongsheng, koop dan de lingbei motor. ......
:) Duidelijke mening, maar natuurlijk wel persoonlijk ingekleurd en uitstraalt dat je tevreden over je Lingbei motor bent.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 01-09-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Slijtage op interne tandwielen is echt totaal overrated. De lingbei heeft een stiller design misschien, maar slijtage is zolang je binnen specs blijft echt geen probleem.
En dat is hier met 20.000 op 1 motor en nu 3000 op een andere fiets. Lagers zijn een keer kapot gegaan door water= roest. Maar dat is dan ook echt alles.

Tja op het moment dat je 1.5 kw door je bbs02 gaat gooien smelt je tandwielen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Je hebt het over een bafang, die kan dat prima aan.

Ik refereer bij de tandwielen naar de tongsheng, dat nylon tandwiel is wel degelijk zwak. Er is niet voor niets een messing tandwiel te koop (die een hoop lawaai maakt).

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 02-09-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
LED-Maniak schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:57:
... bafang, die kan dat prima aan.
De kwaliteit van Bafang is bewezen. Bij Tongsheng zijn de zwakheden ook aangetoond.
Lingbei echter is nog zo kort leverbaar dat er niet veel meer van bekend is dat hij technisch is gebaseerd op de Bafang met verbeterde Tongsheng elementen (oa het desbetreffende tandwiel), waarbij de kans groot is dat ook enkele zwakheden van Bafang zijn aangepakt.
Theoretisch zou de motor daarom beter ontworpen kunnen zijn. Dat stemt ook overeen met de positieve gebruikersberichten die vooral neerkomen op "krachtig en fluisterstil"

Zwak punt blijft momenteel de firmware die niet zo optimaal is als gewenst, maar daar zijn de ontwikkelingen nog gaande. Tevens worden er aanpassingen uitgevoerd aan de controller om beter om te gaan met piekstromen. Dus waarschijnlijk was dit ook nog een puntje van zorg.
Wat positief stemt is dat de communicatie met de ontwerpers en klanten redelijk soepel gaat, waardoor er vertrouwen is dat eea verbeterd en afgestemd gaat worden. De tijd zal uitwijzen of dat het geval is.

Stabiliteit en duurzaamheid zijn pas na langere tijd en gebruik merkbaar, wat nu nog niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 10:19
LED-Maniak schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:37:
[...]

..er zal een moment komen dat je de knoop moet doorhakken.

Wil je een bafang, koop dan de lingbei motor. Dan heb je een bafang ontwerp die in de toekomst nog leuker kan worden.

Wil je een tongsheng, koop dan de lingbei motor. Koppel dat je gaat nodig hebben met kids in de bakfiets gaat voor veel onderhoud zorgen van je motor(door het slijten van het tandwiel).

Ik heb nu 1000km er op zitten en de lingbei is nog steeds prachtig.

[...]

1560Watt piek ontlading(30A) en 'slechts' 728Watt uur.
Je hebt een voorkeur voor een Lingbei motor maar zijn daar ook 36v 250w uitvoeringen van? Ik kan er geen vinden, wel eentje van 350w maar dat is weer niet toegestaan voor op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
tuppes schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:18:
[...]

Je hebt een voorkeur voor een Lingbei motor maar zijn daar ook 36v 250w uitvoeringen van? ....
In principe zou ook de 250W versie leverbaar moeten zijn, omdat die hoogstwaarschijnlijk exact gelijk is aan de 350W versie, maar alleen de controller anders is afgesteld.
Echter op dit moment is de Lingbei nog maar mondjesmaat leverbaar, dus waarschijnlijk zullen nog niet alle types geproduceerd en geleverd worden. Het lijkt er nl op dat een bestelling op klantspecificatie geschiedt als OEM waarbij de naam Lingbei ontbreekt. Als een tussenhandelaar (bv Ebird of OKfeet) dus een voldoende grote bestelling voor 250W motoren doet, zullen ze pas geproduceerd worden.
Het beste is om contact op te nemen met de EBBS02 leverancier, deze zie ik nl heel vaak terugkomen als je de motor zoekt.
Die kan waarschijnlijk ook antwoord geven op je vraag. Anders via het Endless forum, waar deze leverancier ook aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 02:03
tuppes schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:18:
Je hebt een voorkeur voor een Lingbei motor maar zijn daar ook 36v 250w uitvoeringen van? Ik kan er geen vinden, wel eentje van 350w maar dat is weer niet toegestaan voor op de openbare weg.
Ik heb een BBS01B 250W maar met duimgas trekt de motor onbegrensd ook wel iets van 350 Watt. Tja misschien niet helemaal legaal dan maar wat geeft het? Er zijn wel grovere/gevaarlijkere overtredingen. Ik gebruik het alleen met optrekken omdat het gewoon leuk is om de auto's eruit te rijden tot de 30 km/h. Als het dan vlak is zet ik de ondersteuning uit (0) en fiets ik zelf zonder al te veel moeite +- 25 km/h.

En de accu heb ik in een tasje op de plek van de bidon gemonteerd waardoor het niet opvalt dat het een elektrische fiets is + een relatief laag zwaartepunt waardoor de fiets bijna net zo stabiel is als toen ik er nog naturel mee fietste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
KleineJoop schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:08:
.....
Ik heb een BBS01B 250W maar met duimgas trekt de motor onbegrensd ook wel iets van 350 Watt..............
Het gaat om het opgegeven nominaal vermogen wat niet hoger mag zijn dan 250W. Meestal staat dit vermogen leesbaar in de onderzijde van de motor geperst, waardoor eenvoudig te controleren is of de motor aan de wettelijke eis voldoet. Ik denk dat tuppes om die reden een voorkeur heeft voor een 250W versie.
Verzekering technisch zou het namelijk ook invloed kunnen hebben als je voertuig niet aan wettelijke eisen voldoet

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 02-09-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:21:
[...]

Zou het kunnen dat je een verkeerde link hebt gepost? Deze link toont een ~0.728KWh accu.
:-( (bril vuil?)
elinx schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:48:
[...]
Het gaat om het opgegeven nominaal vermogen wat niet hoger mag zijn dan 250W. Meestal staat dit vermogen leesbaar in de onderzijde van de motor geperst, waardoor eenvoudig te controleren is of de motor aan de wettelijke eis voldoet.
Bafang heeft ook motoren a 500W uitgebracht met 250 Watt codering ingeperst aan de onderzijde ;).

[ Voor 50% gewijzigd door racinfo op 03-09-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
racinfo schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:18:
[...]

[...]

Bafang heeft ook motoren a 500W uitgebracht met 250 Watt codering ingeperst aan de onderzijde ;).
zowieso heeft de motor fysiek en eventuele vermogensopgave weinig met elkaar te maken, het zit hem in de programmering. Fysiek grotere motoren geeft je meer ruimte om langer meer vermogen te kunnen leveren, zonder dat je de motor sloopt Maargoed, dat zal je zelf ook wel weten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 03-09-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
racinfo schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:18:
[...]

[...]

Mij maakt het niets uit om een motor van 350w te gebruiken, mits er 250w op het typeplaatje staat. Het is zoals elinx het beschrijft, bij een controle moet hij wel aan de wettelijke eisen voldoen.
Indien er motoren van 350w worden aangeboden kun je dan een leverancier dan vragen of hij hier 250w van wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Je kunt er ook zelf een sticker met 250W op plakken, want je kunt toch alleen het maximumvermogen van een motor meten. De standaard '250W' Bosch motoren leveren ook gewoon 500W maximumvermogen.

Zero Motorcycles heeft de verschillen tussen maximumvermogen, nettovermogen en continuvermogen op hun website staan: https://www.zeromotorcycles.com/nl/11kw

De vraag is aan welke norm fietsmotoren met 250W moeten voldoen?

Update: het is de EN 15194 norm. Continuvermogen en max 48V systeem.
https://raivereniging.nl/...n-europese-wetgeving.html

[ Voor 18% gewijzigd door doek55 op 03-09-2018 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
High-end fietsen in Londen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nvx3hRDnAxA&t=0s]

Mooi spul maar best prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Roamor schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:03:
High-end fietsen in Londen:
[video]

Mooi spul maar best prijzig.
Interessante statistieken die hij eruit gooit. In NL is 50% van de verkochte fietsen electrisch, Duitsland 1/3, Frankrijk 1/4 en UK 1/100 :)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Op Facebook gaan berichten dat Bosch een update heeft gemaakt,
waardoor de snelheidsweergave beter klopt en waarbij de fiets ook
nog eens tot 45km/u blijft ondersteunen ipv tot 42km/u en dan afbouwen.
[speed pedelec groep der lage landen]

Is er iemand hier die het kan bevestigen?

EDIT: Niemand? Het zou echt een grote verandering zijn voor alle Bosch pedelecs...

[ Voor 13% gewijzigd door JellBro op 04-09-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dacuuu schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:34:
[...]

zowieso heeft de motor fysiek en eventuele vermogensopgave weinig met elkaar te maken, het zit hem in de programmering. Fysiek grotere motoren geeft je meer ruimte om langer meer vermogen te kunnen leveren, zonder dat je de motor sloopt Maargoed, dat zal je zelf ook wel weten. ;)
Elke dag opnieuw verbaas ik mij over de enorme power van mijn (toch simpel klein) 250W BBS01 motor nadat ik op advies van @bgttje de keep current aangepast hebt.

Bijna 2 jaar gefietst met de fabrieksinstelling 20% maar nu dan de stap gewaagd het te verhogen naar 45%, niet zo hoog als Bert mij eerder adviseerde maar voor mij meer dan voldoende.

De maximale snelheid a 27.5 km :) wordt nu moeiteloos gehaald, zelfs bij flinke tegenwind.

Ik verwachtte eigenlijk een enorme teruggang in actieradius maar dat is 100% meegevallen, eigenlijk merk ik helemaal geen verschil. Ik heb totaal geen behoefte aan een zwaardere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:13

thido

Tilburg

Wij zijn gisteren voor het eerst in heuvelachtig gebied gaan fietsen.
Ik met middenmotor (Giant met Yamaha) en de vrouw met achterwielmotor (Batavus met Ion motor). Wat een genot zo'n middenmotor hierbij :-). Hellingen van 20% gehad. Deze achterwiel motor is daar niet voor geschikt, net alsof hij er gewoon mee stopt (is niet zo, merk je wel als je de ondersteuning uit zet). Gewoonweg minder krachtig. Op het vlakker fietst dat overigens wel echt beter vind ik.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

JellBro schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:41:

EDIT: Niemand? Het zou echt een grote verandering zijn voor alle Bosch pedelecs...
@JellBro Jazeker. Ik heb dit bevestigd gekregen van iemand van Bosch... alleen zonder datum.

Echt absoluut een afrader nu als anderen er om vragen, een speed pedelec die 40 (GPS!) gaat.

ok, ik lees nu dat de nieuwe update er al is.
Ik heb de fiets net naar de fietsen-juwelier gebracht voor een rem-probleem.
Maar die club is zo passief als het maar kan.

Update versie 1.8 moet ik dus om vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door BertV op 04-09-2018 16:47 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

thido schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:05:
Wij zijn gisteren voor het eerst in heuvelachtig gebied gaan fietsen.
Ik met middenmotor (Giant met Yamaha) en de vrouw met achterwielmotor (Batavus met Ion motor). Wat een genot zo'n middenmotor hierbij :-). Hellingen van 20% gehad. Deze achterwiel motor is daar niet voor geschikt, net alsof hij er gewoon mee stopt (is niet zo, merk je wel als je de ondersteuning uit zet). Gewoonweg minder krachtig. Op het vlakker fietst dat overigens wel echt beter vind ik.
Hmm dat is wel opmerkelijk, ik had de veronderstelling dat achterwielaandrijving hier juist beter voor was. Maar met de aandrijving zonder versnellingen lijkt dat wel logisch dat de middenmotor daar beter in presteert. Hoe bevalt de Yamaha aandrijving verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
Ik deel die ervaring met @Thido.

Op Ameland ben ik laatst met een Kidcar er achter en peutertje er in op het fietspad door de duinen gereden. Ging op steile stukken prima, in de 2e versnelling, en ondersteuningsstand 4 van de 5.

Ook hoge belasting, bv windracht 7 tegen en in de 4e versnelling (plm 15 km/u), is heel goed te doen.

Gewoon onder pittige omstandigheden een prima ondersteuning.

(Sparta M8, V-ION, Yamaha mddenmotor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:13

thido

Tilburg

Op de echt steile stukken lijkt de truuc: hie langzamer hoe beter. Wanneer ik met een rustig gangetje omhoog ga, hoef ik het minst zelf te doen.

Yamaha motor bevalt goed, enige punt wat in mij optiek beter zou kunnen is het geluid ervan. Klinkt toch vrij ruw als hij moet werken.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
Klopt. Het lijkt wel alsof de ondersteuning sterker wordt bij zeer lage snelheden.
De verklaring is wellicht dat de ION’s zijn uitgerust met rotatie, snelheids en krachtsensoren.

Die combinatie, samen met de in de motoren ingebouwde overbrengingen zorgen voor extra kracht bij zware omstandigheden.

Dit effect wordt nog versterkt door het comfortpakket dat voor de ION’s verkrijgbaar is. Hiermee wordt de snelheid begrensd tot 20 km/u (veilig) en wordt de daardoor extra beschikbare aandrijfkracht verdeeld over de ondersteuningsstanden, die daardoor alle nog wat sterker worden.

Zit softwarematig prima in elkaar vind ik.

Wat het geluid betreft: Ze maken inderdaad meer geluid dan in de folder :)

[ Voor 5% gewijzigd door wwiilleemm op 05-09-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:47
JellBro schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:41:

Mijn bosch is 3 weken terug bij de fietsenmaker geweest en gaat nu idd makkelijker naar de 45, afbouw gaat daarna wel heel snel.

• BertV

BertV

Handgemaakt

lutser schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:15:
[...]

Mijn bosch is 3 weken terug bij de fietsenmaker geweest en gaat nu idd makkelijker naar de 45, afbouw gaat daarna wel heel snel.
Prima, afbouw is prima.
Hopelijk is die 45 een echte 45, maar heel mooi. :D

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:00
Ik lees al een poosje mee en heb nu de knop doorgehakt. Ik wil een Bafang motor. Ik zoek hierbij een goede 2e hands fiets. Welke modellen lenen zich hier het beste voor ?

- de keus voor de Bafang is gemaakt
- ik heb nog geen fiets
- gebruik: woon-werk 20km
- comfortabele fiets, geen sporthouding

edit: toevoegingen

[ Voor 31% gewijzigd door wpeterw op 06-09-2018 10:14 ]

PV Output

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
wpeterw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:28:
Ik lees al een poosje mee en heb nu de knop doorgehakt. Ik wil een Bafang motor. Ik zoek hierbij een goede 2e hands fiets. Welke modellen lenen zich hier het beste voor ?
Dit is een beetje een vage omschrijving.

Zoek je een 2e hand e-bike met Bafang motor, of zoek je een 2e hands fiets waar je zelf een bafang motor op will bouwen.

Daarnaast is het ook wel handig, als je iets meer info geeft over het soort fiets dat je zoekt:
- Tourfiets/stadsfiets
- Zithouding Sportief/rechtop
- Wat voor soort versnelling
- Richtprijs
Enz.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:01
wpeterw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:28:

- de keus voor de Bafang is gemaakt
- ik heb nog geen fiets
- gebruik: woon-werk 20km
- comfortabele fiets, geen sporthouding

edit: toevoegingen
https://www.marktplaats.n...pet=horizontalRichSnippet

Dit is wel een plezant fietsje voor jou. Ik heb de heren variant, bevalt prima. Ik wil je wel aanraden om een tweedehands e-bike alleen bij een fietsenmaker bij je in de buurt te kopen, want de kans is groot dat je een keer de garantie aan moet spreken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• wpeterw
EvaluationCopy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:19:
[...]

https://www.marktplaats.n...pet=horizontalRichSnippet

Dit is wel een plezant fietsje voor jou. Ik heb de heren variant, bevalt prima. Ik wil je wel aanraden om een tweedehands e-bike alleen bij een fietsenmaker bij je in de buurt te kopen, want de kans is groot dat je een keer de garantie aan moet spreken.
M'n post was kennelijk nog niet helemaal duidelijk. Ik zoek een normale fiets die ik wil ombouwen naar elektrisch met een Bafang middenmotor. De vraag is dus: welke fiets is hier het meest geschikt voor ?

PV Output

• racinfo

racinfo

E-MTB

wpeterw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:51:
[...]

M'n post was kennelijk nog niet helemaal duidelijk. Ik zoek een normale fiets die ik wil ombouwen naar elektrisch met een Bafang middenmotor. De vraag is dus: welke fiets is hier het meest geschikt voor ?
Prima plan maar een puntje van aandacht verdient de staat van de trapas op je nog aan te kopen 2e hands fiets, ikzelf heb meegemaakt bij ombouw van mijn al vrij oude Peugeot fiets dat ik met geen mogelijkheid de trapas gedemonteerd kreeg! Toen dat zelfs met grof geweld niet lukte heb ik, om toch de Bafangmotor te kunnen gebruiken ZELF een geschikte MTB 2e hands moeten aanschaffen.

Nog een punt van aandacht zijn de remmen, gezien de power van de BBS01 of 02 motor verdienen ten minste (hydraulische) schijfremmen de voorkeur. Wees daarbij er wel op bedacht dat het in (of op)bouwen van de remschakelaars in de handel's een extra moeite zal worden.

Je gaf al eerder aan dat je een model prefereert waarbij je rechtop kunt zitten, daarbij zal het vastmaken van de batterij op de bidon aansluiting geen probleem zijn, kies je voor een damesmodel dat moet de batterij naar de bagagedrager wat extra kosten met zich mee brengt, zowel in keuze batterij als de montage.

Tot slot, ga voor een aluminium frame, een metalen is vaak ronduit gammel. Zoek met items zoals schijfremmen ed. , merken zijn minder belangrijk!

Je schrijft niet of je een nieuwe of oude fiets zoekt maar wanneer dat een nieuwe zou moeten worden dan is dit wellicht een goede keus:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 06-09-2018 17:58 . Reden: keus fiets ]

• wpeterw
racinfo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:42:
[...]

Prima plan maar een puntje van aandacht verdient de staat van de trapas op je nog aan te kopen 2e hands fiets, ikzelf heb meegemaakt bij ombouw van mijn al vrij oude Peugeot fiets dat ik met geen mogelijkheid de trapas gedemonteerd kreeg! Toen dat zelfs met grof geweld niet lukte heb ik, om toch de Bafangmotor te kunnen gebruiken ZELF een geschikte MTB 2e hands moeten aanschaffen.

Nog een punt van aandacht zijn de remmen, gezien de power van de BBS01 of 02 motor verdienen ten minste (hydraulische) schijfremmen de voorkeur. Wees daarbij er wel op bedacht dat het in (of op)bouwen van de remschakelaars in de handel's een extra moeite zal worden.

Je gaf al eerder aan dat je een model prefereert waarbij je rechtop kunt zitten, daarbij zal het vastmaken van de batterij op de bidon aansluiting geen probleem zijn, kies je voor een damesmodel dat moet de batterij naar de bagagedrager wat extra kosten met zich mee brengt, zowel in keuze batterij als de montage.

Tot slot, ga voor een aluminium frame, een metalen is vaak ronduit gammel. Zoek met items zoals schijfremmen ed. , merken zijn minder belangrijk!

Je schrijft niet of je een nieuwe of oude fiets zoekt maar wanneer dat een nieuwe zou moeten worden dan is dit wellicht een goede keus:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Dank voor de uitgebreide reactie. Ik heb een Merida Crossway (met schijfremmen) op het oog. Een kale fiets die ik nog wel wat comfortabeler zou moeten maken. Het lijkt me een goede basis. De fiets is van 2014. Meningen of ervaringen ?

PV Output

• racinfo

racinfo

E-MTB

wpeterw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:01:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie. Ik heb een Merida Crossway (met schijfremmen) op het oog. Een kale fiets die ik nog wel wat comfortabeler zou moeten maken. Het lijkt me een goede basis. De fiets is van 2014. Meningen of ervaringen ?
Merida is een prima merk. Minder is natuurlijk die Suntour voor-coilvering, lucht en- of olie is betrouwbaarder vooral als je off-road zou willen met deze fiets. Persoonlijk vind ik ook de shimano afmontering wat magertjes, ik zou liever voor XT gaan maar dat is een persoonlijke smaak.

[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 06-09-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Hij groot zijn eigenlijk de verschillen tussen de 250/350/500/750watt Bafangs ? Ik weet dat max 250w legaal is maar gezien de geringe verschillen in prijs komt ik toch in de verleiding om een zwaardere motor aan te schaffen.

De keus voor de fiets is gevallen op een Merida Crossways TFS 300 (met hydraulische schrijfremmen dus).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

wpeterw schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:48:
Hij groot zijn eigenlijk de verschillen tussen de 250/350/500/750watt Bafangs ? Ik weet dat max 250w legaal is maar gezien de geringe verschillen in prijs komt ik toch in de verleiding om een zwaardere motor aan te schaffen.

De keus voor de fiets is gevallen op een Merida Crossways TFS 300 (met hydraulische schrijfremmen dus).
Hoe hard wil je gaan op de fiets? Heb je veel heuvels waar je tegenop moet fietsen?

Ik heb zelf de BBS01B en rij op vlak terrein. Ik haal altijd makkelijk de 32 km/u op ongeveer 70-75% van maximaal vermogen van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 21:18
Tafkar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:00:
[...]

Hoe hard wil je gaan op de fiets? Heb je veel heuvels waar je tegenop moet fietsen?

Ik heb zelf de BBS01B en rij op vlak terrein. Ik haal altijd makkelijk de 32 km/u op ongeveer 70-75% van maximaal vermogen van de fiets.
Inderdaad, wat wil je met je fiets doen? Lichte ondersteuning of elke dag 40km woon-werk? Als het gaat om watts per euro dan kan je inderdaad beter een 1000w versie kopen :) .
Ik rijd zelf ook met een BBS01B (250) en daar haal ik (na aanpassen van de settings) relaxed 35+ op. Je zult dan wel even goed moeten kijken naar het juiste verzet.
Neem ook het voltage mee in je keuze, mocht je de accu nog eens mee willen nemen naar een volgende motor. Dan is wellicht 48 volt handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
De bedoeling is om woon-werk te gaan fietsen, 22km enkele reis. Vlak parcours, veel rechte stukken. Ik wil niet onverantwoord snel gaan maar wel vrij relaxed tussen de 30-35kmh fietsen.

Ik kan eventueel opladen op het werk maar dat heeft niet mijn voorkeur. Heen en terug op1 accu-lading zou prettig zijn. Wat is het aan te raden accu-type ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:47
BertV schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:35:
[...]

Prima, afbouw is prima.
Hopelijk is die 45 een echte 45, maar heel mooi. :D
Heb het even vergeleken met mijn tomtom sport horloge, snelheid die de fiets weergeeft is vrijwel altijd 3km/u hoger dan op mijn horloge.

Oftewel 45=42, geen probleem maar wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 09:39
Ik haal met een Bafang Max Drive motor en 600wh accu, ongeveer 100 kilometer op stand 2/3 van de 5. Met redelijk meetrappen maar zonder te zweten haal ik dan tussen de 25 en 30 kilometer.
Op hoogste stand, fiets ik makkelijk tussen de 30 en 35 maar dan is de accu bij zo'n 50 a 60 km wel leeg.

In de winter is de capaciteit nog wat minder, dus ik denk dat jij ook wel aan 600wh moet denken als je zonder opladen heen en terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Ik haal met mijn 550wh batterij (gemiddeld 30 km/u) ongeveer 50-60 km. In de winter is dit wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik rij met mijn 350w voorwiel motor en 17ah accu circa 50 km op een snelheid van 35km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
mrpink83 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:45:
Ik rij met mijn 350w voorwiel motor en 17ah accu circa 50 km op een snelheid van 35km/u.
48V of 36V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
wpeterw schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:36:
De bedoeling is om woon-werk te gaan fietsen, 22km enkele reis. Vlak parcours, veel rechte stukken. Ik wil niet onverantwoord snel gaan maar wel vrij relaxed tussen de 30-35kmh fietsen.

Ik kan eventueel opladen op het werk maar dat heeft niet mijn voorkeur. Heen en terug op1 accu-lading zou prettig zijn. Wat is het aan te raden accu-type ?
Ik verbruik met mijn bafang ongeveer 15Wh per km zonder meetrappen en dat is bij 30km/u. En de bafang ondersteunt heel veel dus je gaat al snel lui achterover zitten en levert dan zelf weinig vermogen.
Als jij wel nog wat bijtrapt maar zeker wil zijn in de winter en bij flinke wind moet je denk ik ook rekenen op 15Wh per km, dus 675Wh accu ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08
Na anderhalve maand gebruik te hebben gemaakt van mijn Dinsdag E-go is het dan eindelijk gebeurt;
de laad kabel is stuk gegaan terwijl hij in de accu zat.
Ik laad hem elke dag op en haal de lader netjes eruit zoals aangegeven, het plasticje omhoog zodat hij los kan.

Ik voelde al een paar dagen dat hij niet zo goed meer los kwam.

Is het zo moeilijk om een simpele lader te maken zoals bv Bosch?
:(

Edit:
Kan een andere Yamaha gebruiker een foto maken van de poort?
Ik weet niet of ik hem nou helemaal eruit heb of dat er nog een stuk vast zit in de batterij.

[ Voor 17% gewijzigd door Kodess op 07-09-2018 21:44 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wpeterw schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:36:

Dat zijn hoge eisen, uitgaande van een 36volt accu (indien je gaat voor de BBS01b) zou ik dan denken aan minimaal 600 Watt/uur, liefst nog meer.

Ikzelf heb een 468 Wh accu en daar haal ik met snelheden tussen 30 en 35 (piek) km hoogstens 30km mee. En dan alleen nog in de zomer, op vlakke weg en weinig wind, voor de winter moet je zeker op 20% vermindering rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.ons
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-04-2022
Kodess schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:40:
Na anderhalve maand gebruik te hebben gemaakt van mijn Dinsdag E-go is het dan eindelijk gebeurt;
Ik laad hem elke dag op en haal de lader netjes eruit zoals aangegeven, het plasticje omhoog zodat hij los kan.

Edit:
Ik weet niet of ik hem nou helemaal eruit heb of dat er nog een stuk vast zit in de batterij.
Ik kan geen foto’s uploaden of ik weet niet hoe het moet🤔
Dan maar zo...
https://www.dropbox.com/s...eXBY3qzdVgUv7lupOZna?dl=0
Linkje naar foto’s van connector en batterijconnector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
racinfo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:41:
[...]

Dat zijn hoge eisen, uitgaande van een 36volt accu (indien je gaat voor de BBS01b) zou ik dan denken aan minimaal 600 Watt/uur, liefst nog meer.

Ikzelf heb een 468 Wh accu en daar haal ik met snelheden tussen 30 en 35 (piek) km hoogstens 30km mee. En dan alleen nog in de zomer, op vlakke weg en weinig wind, voor de winter moet je zeker op 20% vermindering rekenen.
Ik heb de mogelijkheid om op het werk op te laden, de range is dus niet een keiharde eis. Na veel zoeken op aliexpress en beoordeling van verkopers lezen kom ik bij PSWPower uit, leveren snel (EU no tax) en verkopen een accu met Samsung cellen, ik dan hier op uit:

Free shipping 48V 750W BBS02B Bafang 8fun Central Motor.improved controller inside the motor

EU No Tax free shipping 48V 14.5Ah Hairon the interior battery SAMSUNG INR18650-29E ebike
battery fit 48V 750W/ 1000W

Komt in euro's op 660,- incl verzenden. Zit ik een beetje goed zo ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

wpeterw schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:40:
[...]

Ik heb de mogelijkheid om op het werk op te laden, de range is dus niet een keiharde eis. Na veel zoeken op aliexpress en beoordeling van verkopers lezen kom ik bij PSWPower uit, leveren snel (EU no tax) en verkopen een accu met Samsung cellen, ik dan hier op uit:

Free shipping 48V 750W BBS02B Bafang 8fun Central Motor.improved controller inside the motor

EU No Tax free shipping 48V 14.5Ah Hairon the interior battery SAMSUNG INR18650-29E ebike

Ik was rond de 600 euro kwijt voor BBS01B en 36v 14 Ah, dus 660 lijkt me prima prijs (Bafang ook bij PSW, batterij ergens anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Heeft iemand een Bafang tool over die ik kan overnemen ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08
F.ons schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:22:
[...]

Ik kan geen foto’s uploaden of ik weet niet hoe het moet🤔
Dan maar zo...
https://www.dropbox.com/s...eXBY3qzdVgUv7lupOZna?dl=0
Linkje naar foto’s van connector en batterijconnector
Dank je wel! _/-\o_

Ik heb nav van jou fotos uiteindelijk de connector uit de battery kunnen plukken/schroeven :)

Blijkbaar kan de connector van de kabel af worden geschroefd, en als je elke dag hem dus los maakt, en steeds zonder te merken er een draai aan geeft.... dan gaat ie vanzelf los :|

Lesson learned.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
wpeterw schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:40:
[...]

Het kopen bij PSWPower heeft als voordeel dat het goedkoop is en dat je daarbij ook nog eens geen verzendkosten en invoerrechten hoeft te betalen omdat het uit een EU land komt. Maar wat als er binnen een jaar iets hapert of kapot gaat en je het ter reparatie terug moet sturen naar China? De verzendkosten zijn dan voor jou, dat is nog wel te doen maar betaal je na de reparatie niet alsnog de invoerrechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
tuppes schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:16:
[...]

Het kopen bij PSWPower heeft als voordeel dat het goedkoop is en dat je daarbij ook nog eens geen verzendkosten en invoerrechten hoeft te betalen omdat het uit een EU land komt. Maar wat als er binnen een jaar iets hapert of kapot gaat en je het ter reparatie terug moet sturen naar China? De verzendkosten zijn dan voor jou, dat is nog wel te doen maar betaal je na de reparatie niet alsnog de invoerrechten?
Bij pswpower kost de Bafang bbs02b/750 351,42 en bij fietsunie.nl (dat is bij mij in de buurt) maar liefst 784,-. Voor dat verschil kan ik een extra motor kopen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
Ja, daar heb je gelijk in. Je kunt hem eventueel ook nog in de UK kopen bij Eclipse Bikes maar daar kost hij alweer € 448.94. Gezien het verschil met pswpower toch een reden om dat risico dan maar te nemen. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wpeterw schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:02:
[...]

Bij pswpower kost de Bafang bbs02b/750 351,42 en bij fietsunie.nl (dat is bij mij in de buurt) maar liefst 784,-. Voor dat verschil kan ik een extra motor kopen.
Hier zit zo'n prijsbewuste koper :'(
Motor + accu aangeschaft bij fietsunie, prijs tesamen: 1088,00

NL, dus garantie in NL maar die is allang over, motor meer dan 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Voor de motor moet ik nog even wachten tot PSWpower de juiste kit weer in het EU-warehouse heeft (ik heb hydraulische remmen). De accu twijfel ik nog over, als ik heen en terug wil zonder opladen (45km) heb ik een forse accu nodig (bijvoorbeeld deze: https://nl.aliexpress.com...-Battery/32846211354.html
Wordt zoiets niet te zwaar met 6,6kg ? Het bungelt wel aan je frame met klittenband....

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Klittenband is geweldig. Dat krijg je echt van z'n leven niet los door er gewoon mee te mountanbiken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Kodess schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:40:

Edit:
De connector is van het merk Hirose, opzich wel een gerespecteerd merk. Geen idee of het een speciaaltje is, maar als je het type kan achterhalen is hij misschien wel te bestellen bij een Farnell of Digikey oid.

Mijn Razer is nu een goed jaar oud, zo'n beetje elke werkdag opgeladen, connector voelt nog als nieuw. Het enige "vervelende" is dat de laadkabel enorm stug is bij lage temperaturen (mijn lader hangt buiten onder een afdakje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2018
Ik wil graag een upgrade doen van mijn huidige Bafang BBS02 motor naar een BBSHD motor + accu 52V.
Liever koop ik in de EU zodat er geen verborgen kosten zijn en ik het materiaal sneller heb.
In deze webshop vond ik wat ik zoek maar wat ik vragen wil is : kent iemand deze shop ( http://ebike-shop.nl/ )en is alles betrouwbaar ?

[ Voor 7% gewijzigd door DeVadderF op 10-09-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
DeVadderF schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:46:
Ik wil graag een upgrade doen van mijn huidige Bafang BBS02 motor naar een BBSHD motor + accu 52V.
Liever koop ik in de EU zodat er geen verborgen kosten zijn en ik het materiaal sneller heb.
In deze webshop vond ik wat ik zoek maar wat ik vragen wil is : kent iemand deze shop ( http://ebike-shop.nl/ )en is alles betrouwbaar ?
Geen adres, geen telefoon, geen kvk-nummer.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
Was ook mijn bedenking vandaar mijn vraag of deze shop hier bij iemand bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
DeVadderF schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:02:
Was ook mijn bedenking vandaar mijn vraag of deze shop hier bij iemand bekend is.
Ik heb de site eerder bezocht, zag er toen anders uit en stond er een banner overheen met de tekst dat de site in aanbouw is en dat bestellingen niet worden verwerkt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
wpeterw schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:07:
Ik heb de site eerder bezocht, zag er toen anders uit en stond er een banner overheen met de tekst dat de site in aanbouw is en dat bestellingen niet worden verwerkt.
Klopt, dat heb ik enkele weken terug ook gezien en had toen afgehaakt.
De website ziet er wat amateuristisch uit maar mocht het veilig zijn zou ik er wel kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door DeVadderF op 10-09-2018 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Er staat een verwijzing naar ebike-tuning.nl voor collectiviteitskorting. Je zou daar eens kunnen kijken voor ervaringen met de shop.
Mijn alarmbellen gaan iig allemaal af. Het kan een enthousiaste hobbybob zijn, maar 0,0 contactinformatie is een absolute no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
DeVadderF schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:46:
Ik heb mijn bbs02b/750 hier besteld, betaald met Paypal en een paar uur later al bericht van DHL. Reageren ook vlot op mail. De BBSHD verkopen ze ook: http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2015-b4-27wj

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Ik heb bij PSW Power mijn BBS02b en twee keer een accu besteld en mijn BBSHD komt van EM3EV. Bij Greenbikekit heb ik ook wel eens wat onderdelen besteld.
Als je via DHL laat bezorgen kan het binnen 3 dagen vanuit China hier zijn, maar je krijgt dan wel voor verzending een verzoek om de belastingen te betalen. Bij mijn BBSHD van EM3EV was dat €75. Bij andere verzendmethodes heb je kans dat je geen belastingen hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Update 1.8 van Bosch is een tegenvaller.
Ik ga nog met Strava kijken of de snelheidsmeter preciezer is geworden.

In Turbo verminderd de ondersteuning bij 43,3km/u en bij 44,4 lopen de laatste streepjes weg.
Als het nu wel om GPS snelheden gaat is dit redelijk, maar ik vermoed van niet.

Ik heb nog de "oude" Gazelle Cityzen Speed met accu los op het frame.

edit: geen meetbaar verschil in een uur fietsen naar mijn werk.
:'(

[ Voor 9% gewijzigd door BertV op 12-09-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
Welk display van Bafang heeft de voorkeur, de C965A of de P850C? Ik zie dat de C965A een 6V lichtaansluiting heeft waar ik geen gebruik van zal maken. Verder zit er ook een Gear/Shift sensor aansluiting op en die wil ik wel gaan gebruiken. Of de P850C ook een Gear/Shift sensor aansluiting heeft heb ik nog niet kunnen achterhalen. Welke van de twee is volgens jullie de betere keus? Een kleurenscherm heeft geen extra meerwaarde voor mij. Het display moet goed functioneren en ook nog leesbaar zijn bij zonlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
tuppes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:57:
Welk display van Bafang heeft de voorkeur, de C965A of de P850C? Ik zie dat de C965A een 6V lichtaansluiting heeft waar ik geen gebruik van zal maken. Verder zit er ook een Gear/Shift sensor aansluiting op en die wil ik wel gaan gebruiken. Of de P850C ook een Gear/Shift sensor aansluiting heeft heb ik nog niet kunnen achterhalen. Welke van de twee is volgens jullie de betere keus? Een kleurenscherm heeft geen extra meerwaarde voor mij. Het display moet goed functioneren en ook nog leesbaar zijn bij zonlicht.
Zowel de 6V lampaansluiting als de gear/shift sensor aansluiting zouden op de controller van de motor moeten zitten en dus niet op het display. Het P850C display is prima afleesbaar onder alle omstandigheden en beschikt over een USB aansluiting. Op Electricbike-blog kun je de verschillen tussen de display's zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik gebruik nu ruim 2 jaar het color display en ben er erg tevreden over. Zowel in pikkedonker als bij direct invallend zonlicht een helder display. Persoonlijk vind ik de ampere meter reuze handig (zit niet op de 965) en de usb aansluiting houdt mooi je gsm onder spanning. En dan nog de klok, spanning aanwijzing van de staat van de accu; de P850C is zijn meerprijs meer dan waard.

Afbeeldingslocatie: https://www.rac-info.nl/fotos/dpc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 11-09-2018 15:18 ]

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:05
Heb afgelopen week voor het eerst een stukje gereden op een elektrische fiets en was aangenaam verrast :)
Heb daarna wat op Google gekeken en krijg daarna relevantie advertenties en verhalen te zien.

Zo ook een artikel op Bright van de Mate X. In dit topic krijg ik het niet gevonden. Iemand hier al wat huiswerk naar gedaan?

Ze staan op Indiegogo. Als het klopt dan is het nu nog goedkoper te krijgen. Ik ben al eens op mijn bek gegaan met een ander product (3D fotobox) die nooit werden verscheept dus ik ben wat voorzichtig.

De fiets is hier te vinden:
https://www.indiegogo.com...ly-loaded-folding-ebike#/

Hoor graag jullie bevindingen, thanks :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 21:18
Vanavond mijn Spanninga Axendo 60 koplamp aangesloten op de 6V aansluiting van de bbs01b motor. Ik kan nu via de plus knop aan het stuur de koplamp aan- en uitzetten, waarbij het P850C display automatisch dimt. Ik had m'n twijfels omdat ik eerder las dat de uitgang te weinig vermogen zou leveren (max 500mA) voor een koplamp, maar het werkt prima. Nagemeten: de koplamp trekt 420mA bij 6.3V.

• DeVadderF
wpeterw schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:28:
Ik heb mijn bbs02b/750 hier besteld, betaald met Paypal en een paar uur later al bericht van DHL. Reageren ook vlot op mail. De BBSHD verkopen ze ook: http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2015-b4-27wj
Bedankt voor de link.
Wel zie ik dat de BBSHD uit china moet komen en ze hebben enkel accu's 48 Volt en geen 52 Volt.
Vermoed dat ik eens ga informeren bij EM3EV, ken deze shop nog van aankoop 2 jaar geleden.

• DeVadderF
Pathogen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:50:
Er staat een verwijzing naar ebike-tuning.nl voor collectiviteitskorting. Je zou daar eens kunnen kijken voor ervaringen met de shop.
Mijn alarmbellen gaan iig allemaal af. Het kan een enthousiaste hobbybob zijn, maar 0,0 contactinformatie is een absolute no-go.
Geen ervaringen te lezen en 0,0 contactinformatie is inderdaad een absolute no-go, ook voor mij.
Jammer want is wel een vriendelijke kerel met veel kennis.
Zal EM3EV worden vermoed ik.
Alleen jammer dat zij geen DPC-18 display aanbieden maar wel de DPC-14 (TFT Colour Display).
Kent iemand de belangrijkste verschillen tussen beide ?

• doek55
DeVadderF schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:28:
[...]

Geen ervaringen te lezen en 0,0 contactinformatie is inderdaad een absolute no-go, ook voor mij.
Jammer want is wel een vriendelijke kerel met veel kennis.
Zal EM3EV worden vermoed ik.
Alleen jammer dat zij geen DPC-18 display aanbieden maar wel de DPC-14 (TFT Colour Display).
Kent iemand de belangrijkste verschillen tussen beide ?
Ik weet alleen dat de DPC-14 hetzelfde is als de P850C en dat de DPC-18 daar een opvolger van is.
Als je nog een display moet aanschaffen zou ik ook eens de mogelijkheden van de Eggrider V2 bekijken. Vooral de road/offroad mode is interessant.
http://www.eggrider.com
https://bitbucket.org/eggpower/eggriderv2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Als je een 52v accu wil gebruiken moet je ffe op letten dat je scherm het aan kan geven.

Ik heb de 750c, die kan dat.
Niet hier gekocht, want veel te duur. Maar ik link hem gewoon ffe.
https://www.fietsunie.nl/Bafang-Kleuren-display-750C

Maar als ik nu wat nieuws zou kopen, zou ik zeker even kijken naar de eggrider v2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
wodkabuikje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:29:
Heb afgelopen week voor het eerst een stukje gereden op een elektrische fiets en was aangenaam verrast :)
Heb daarna wat op Google gekeken en krijg daarna relevantie advertenties en verhalen te zien.

Zo ook een artikel op Bright van de Mate X. In dit topic krijg ik het niet gevonden. Iemand hier al wat huiswerk naar gedaan?

Ze staan op Indiegogo. Als het klopt dan is het nu nog goedkoper te krijgen. Ik ben al eens op mijn bek gegaan met een ander product (3D fotobox) die nooit werden verscheept dus ik ben wat voorzichtig.

Misschien als je wat meer context geeft van wat je zoekt in een fiets dan kan men je beter helpen hier ;) .\

Als je een hip e-bikje voor erbij zoekt in de stad dan heb je hem gevonden denk ik. Over het algemeen zijn fietsen niet simpel te maken, als je er lang mee wilt doen, dus daarom zie je hier bijna alleen gerenommeerde merken naar boven komen.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• wodkabuikje
Ben zelf niet hip ;) maar vind het wel een leuke fiets. Niet voor in de stad maar voor in het dorp. Eventueel ook woon-werk verkeer maar we gaan binnenkort verhuizen dus dan gaat het wellicht te veel tijd kosten.

• Thinlanet
  • Nu online
https://nl.aliexpress.com...3cc1e1193&ck=in_edm_other

Is dit "a new kid in town" of een Lingbei M88? Wat kan ik overigens verwachten van de invoerrechten van een dergelijke motor uit China? Wordt de waarde in Nederland bepaald of het gene wat de verzender opgeeft? Op een dergelijke motor/kit van 380 dollar = 325 euro betaal je zo'n 81 euro aan invoerrechten (4%) en BTW (21%). Komt dit in de buurt van de praktijk? Dan loont het nog wel om te wachten tot PSWPOWER deze motor in het gamma heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
wodkabuikje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:29:

Voor zoiets zou je ook eens op endless sphere naar ervaringen kunnen vragen. Ik heb hem in hun facebook groep gegooid en het is geen rotzooi, maar de accu is wel van minder capaciteit dan ze opgeven en voor lange mensen is de fiets niet echt comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ik snap trouwens niet waar die fascinatie met dikke brede banden vandaan komt, voor bij de 2,5 inch heeft het op asfalt absoluut geen zin.
En wat je er off-road mee zou rijden voldoen 2 inch banden ook al lang.

Dat soort ballon banden kost alleen maar extra weerstand, en mocht je nieuwe banden willen kopen de prijs is ook 2~3 keer te hoog.
Eerlijk gezegd kan je het beste wegblijven bij die crowd funding ebikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Thinlanet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:35:
https://nl.aliexpress.com...3cc1e1193&ck=in_edm_other

Is dit "a new kid in town" of een Lingbei M88? Wat kan ik overigens verwachten van de invoerrechten van een dergelijke motor uit China? Wordt de waarde in Nederland bepaald of het gene wat de verzender opgeeft? Op een dergelijke motor/kit van 380 dollar = 325 euro betaal je zo'n 81 euro aan invoerrechten (4%) en BTW (21%). Komt dit in de buurt van de praktijk? Dan loont het nog wel om te wachten tot PSWPOWER deze motor in het gamma heeft.
Ik zou toch liever kiezen voor een motor die zich intussen al overduidelijk heeft bewezen; de Bafang BBS0x serie !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
Bedankt voor de reacties! Kon het echter niet laten en heb er 1 gekocht van de zwaarste klasse. Voor die prijs kon ik het niet laten en hij ziet er gewoon leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
wodkabuikje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:36:
Bedankt voor de reacties! Kon het echter niet laten en heb er 1 gekocht van de zwaarste klasse. Voor die prijs kon ik het niet laten en hij ziet er gewoon leuk uit.
Cool! Post hier vooral je ervaringen. Ik vind het juist gaaf als je iets koopt wat minder gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Torched schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:21:
Ik snap trouwens niet waar die fascinatie met dikke brede banden vandaan komt, voor bij de 2,5 inch heeft het op asfalt absoluut geen zin.
En wat je er off-road mee zou rijden voldoen 2 inch banden ook al lang.

Dat soort ballon banden kost alleen maar extra weerstand, en mocht je nieuwe banden willen kopen de prijs is ook 2~3 keer te hoog.
Eerlijk gezegd kan je het beste wegblijven bij die crowd funding ebikes
Heb je al eens met zulke dikke banden gereden? Het schijnt heel lekker te rijden, zeker blij zulke kleine wielen. Als je elektrisch rijdt boeit die extra weerstand niet echt.

• Dacuuu
Mooi! Als we altijd maar vast houden aan het bekende, loop je heel wat (mooie) ervaringen mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Heb je idee wanneer je deze krijgt? Ben wel erg benieuwd naar ervaringen met deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wpeterw
Afgelopen weekend de Bafang bbs02b binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Klusje van een uurtje. De motor past perfect onder het Merida frame:

https://ibb.co/i0TVUz

[ Voor 20% gewijzigd door wpeterw op 17-09-2018 11:31 ]

PV Output

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.