Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste
Acties:
  • 889.063 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

racinfo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Ik zou fietsen met voorwielmotor niet prefereren, liever dan een betrouwbare Bosch MM en tevens met de accu op de juiste plaats, niet achterop!
Zoiets staat leuk geprijst bij Bikester,
https://www.bikester.nl/o...7-speed-zwart-739060.html
Ik prefereer het ook niet, het is alleen dat die over het algemeen een stuk goedkoper zijn, en daarom meer in mijn segment passen. Ik vind die fiets niet mooi, ook vind ik de half open kettingkast wat onhandig.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:42:
Met max. 8km enkele reis zou ik een non e-bike kopen. Conditie of niet, na een maand of 3 fietsen moet elk gezond mens dat kunnen zonder noemenswaardig te zweten, tegenwind of niet.
Yup, dat gaat nu al zonder problemen, maar ik weet van mijzelf dat ik straks met de auto ga/wil als het weer wat minder wordt. Om mijzelf een stok achter de deur te houden wil ik juist de investering doen. Daarnaast is mijn huidige fiets wellicht ook wel een keer aan vervanging toe.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:
Vraagje voor de Batavus Razer en Dinsdag e-go rijders:
Hoe ver kunnen jullie op de 400Wh accu?
Ik heb een totaal reis van 30km per dag, is dat mogelijk op de hoogste stand?
Dat haal ik 'gechipt' op de Dinsdag precies, mijn traject is een kleine 30km: ik trap flink mee en de ondersteuning staat op de hoogste stand (weinig verkeerslichten of andere hinder op mijn traject vooral door buitengebied). In de winter en met flinke tegenwind heb ik weleens na 28km een lege accu gehad, maar dat zijn extreme omstandigheden. Niet gechipt kan het dus gemakkelijk.

Op de normale ondersteuningsstand ligt de topsnelheid net iets lager (als ik echt hard werk identiek) en gaat is de actieradius duidelijk een stuk groter, maar kom ik bezweet aan op het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
Ik moedig zelfbouw altijd aan, maar vraag me af of dit frame een stap vooruit is. Die fatbikes zijn volgens mij meer om relaxed te toeren en niet om 40 per uur mee te rijden. Zeker met mechanische schijfremmen, of zijn die gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Mechanisch versus hydraulisch is vooral gevoel en dosering. Qua absolute remkracht ligt het meer aan de kwaliteit van je remblokjes en dat is te fixen met 20 euro per rem.

Met 4 inch banden sta je sowieso sneller stil dan met de sub 2 inch van een normale fiets.

[ Voor 21% gewijzigd door Torched op 12-07-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Wel, 35km/h is ook leuk. Ik heb gisteren op een fatbike gereden van Rad Power Bikes in Utrecht en dat was leuk! Alleen 25km/h is gewoon te traag.

Dat frame van MBM FATBIKE FAT 26" is wel van staal ipv aluminium. Er zit ook geen vering op wat volgens mij een plus is voor die prijs.

Inderdaad sta je op een Fatbike veel sneller stil, want die Rad Power Bike die ik probeerde stond met 30km/h ook vrijwel direct stil. Qua frame, remmen en versnellingen is die trouwens identiek. Al die Fat Bikes komen uit dezelfde fabriek zo lijkt het.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vraag weten of de Batavus Milano E-go 400Wh uit 2017 een Bosch Active Line 3 Plus heeft. Fietsenwinkels en fietsmerken gaan qua specificaties meestal weinig in detail. Of zouden jullie de Batavus Milano E-go 400Wh 2017 Heren beter niet nemen?

Ik heb nog €849 tegoed over bij Fietsenconcurrent. Op https://fietsenconcurrent...-59_cm-herenfiets-trapas/ zijn er verder niet andere fietsen in voorraad, voornamelijk oudere modellen.

Zit er veel verschil tussen de modellen uit 2017 en 2018? De Gazelle C7+ HMB's zijn helaas niet meer op voorraad.

Aankooptips zijn welkom. Budget ~€2000 voor fiets met een middenmotor, ~57 inch, herenfiets. Moet dus wel via fietsenconcurrent.nl gaan, omdat ze het verzekeringsgeld als tegoed hebben uitgekeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Crazy D

I think we should take a look.

Ik overweeg een 45km fiets voor m'n zakelijke km's (of een deel ervan). Ik kijk naar de Stromer dat lijkt degene met de grootste radius te zijn maar tegelijk lees ik ook wat verschillende dingen daarover.... Op dit moment zit ik voor de rest van het jaar 3 dagen per week in Utrecht, 55km enkele reis. Met de Stromer ST2 met 1000 watt accu zou dit in theorie makkelijk moeten kunnen maar lees ook dat met ondersteuning niveau 3, zeker op koudere dagen die 55 enkele reis nog maar de vraag is of dat haalbaar is. Hoe is die ervaring hier?

Ik wil juist een e-bike zodat ik een redelijke constante reistijd heb tov met de auto en dat je daarmee een flink tempo kunt rijden zonder meteen zwaar bezweet aankomt (idealiter zou ik op m'n racefiets willen maar dat is niet praktisch aangezien ik geen vaste werkplek heb, niet kan douchen, kleding niet uit kan hangen, etc).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Dat gaat inderdaad heel krap zijn in de winter. Met een 820Watt accu kom ik aan de ~60km in de zomer. Dus 20% erbij en je zit net wel/net niet in de winter. Ook niet vergeten dat accu's slechter worden over tijd.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56
Crazy D schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:08:
Ik overweeg een 45km fiets voor m'n zakelijke km's (of een deel ervan). Ik kijk naar de Stromer dat lijkt degene met de grootste radius te zijn maar tegelijk lees ik ook wat verschillende dingen daarover.... Op dit moment zit ik voor de rest van het jaar 3 dagen per week in Utrecht, 55km enkele reis. Met de Stromer ST2 met 1000 watt accu zou dit in theorie makkelijk moeten kunnen maar lees ook dat met ondersteuning niveau 3, zeker op koudere dagen die 55 enkele reis nog maar de vraag is of dat haalbaar is. Hoe is die ervaring hier?

Ik wil juist een e-bike zodat ik een redelijke constante reistijd heb tov met de auto en dat je daarmee een flink tempo kunt rijden zonder meteen zwaar bezweet aankomt (idealiter zou ik op m'n racefiets willen maar dat is niet praktisch aangezien ik geen vaste werkplek heb, niet kan douchen, kleding niet uit kan hangen, etc).
55 km is wel een eind zeg. Dan heb je die 1000 wh accu wel nodig. Als het dan erg koud is moet je mogelijk een tandje langzamer fietsen (40 ipv 45) om het hele stuk te halen. Dat levert dus iets meer reistijd op...
Respect als je dat inderdaad gaat doen. Is denk ik toch 5 kwartier zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:22:
Dat gaat inderdaad heel krap zijn in de winter. Met een 820Watt accu kom ik aan de ~60km in de zomer. Dus 20% erbij en je zit net wel/net niet in de winter. Ook niet vergeten dat accu's slechter worden over tijd.
Moet zeggen dat me dit nog altijd enorm meevalt. Ik ben wel lief voor de accu, altijd 80/20 laden en voorkom lang vol wegleggen en veel warmte: na goed 4 jaar nog altijd feitelijk nauwelijks degradatie merkbaar, het blijft goed gaan. Ik rij de fiets dan ook gewoon helemaal op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

wmeester schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:01:
55 km is wel een eind zeg. Dan heb je die 1000 wh accu wel nodig. Als het dan erg koud is moet je mogelijk een tandje langzamer fietsen (40 ipv 45) om het hele stuk te halen. Dat levert dus iets meer reistijd op...
Respect als je dat inderdaad gaat doen. Is denk ik toch 5 kwartier zitten...
Ik fiets regelmatig 100+ al doe ik dat bijvoorkeur niet bij slecht weer :D Maar 55-60 is dus nog wel duidelijk een grens, zelfs met de 1000wh accu.

Even kijken of ik komende week ergens een proefrit kan maken om te zien of mijn verwachting overeenkomt met de werkelijkheid. Iemand nog een goede zaak (buiten 12 Go Biking) in/rond Zoetermeer? Support liever de lokale winkels. Google vind vooral fietsenwinkel.nl maar die zit niet in Zoetermeer (wel goede SEO dus...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Crazy D schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:17:
[...]

Ik fiets regelmatig 100+ al doe ik dat bijvoorkeur niet bij slecht weer :D Maar 55-60 is dus nog wel duidelijk een grens, zelfs met de 1000wh accu.

Even kijken of ik komende week ergens een proefrit kan maken om te zien of mijn verwachting overeenkomt met de werkelijkheid. Iemand nog een goede zaak (buiten 12 Go Biking) in/rond Zoetermeer? Support liever de lokale winkels. Google vind vooral fietsenwinkel.nl maar die zit niet in Zoetermeer (wel goede SEO dus...).
Probeer Juizz eens, die zitten in alle grote steden in de randstad en hebben ook Stromers staan.

55 km is wel een eind in ieder geval. Zeker omdat het zo ver is zou ik er ook rekening mee houden dat je reistijd niet helemaal constant is wanneer het bijvoorbeeld koud is of je wind tegen hebt. Je kan ook kijken naar een Riese und Muller Supercharger maar die is minder krachtig en trager. En dan moet je op het werk die beide geïntegreerde accu's eruit trekken om naar je werkplek mee te nemen .

Afbeeldingslocatie: https://www.r-m.de/media/bikes/18X08/25_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Probeer Juizz eens, die zitten in alle grote steden in de randstad en hebben ook Stromers staan.

55 km is wel een eind in ieder geval. Zeker omdat het zo ver is zou ik er ook rekening mee houden dat je reistijd niet helemaal constant is wanneer het bijvoorbeeld koud is of je wind tegen hebt. Je kan ook kijken naar een Riese und Muller Supercharger maar die is minder krachtig en trager. En dan moet je op het werk die beide geïntegreerde accu's eruit trekken om naar je werkplek mee te nemen .

[afbeelding]
Hmm, laat ik die nou net geleend hebben vandaag voor een testrit (38 km enkele reis woon-werk, 1/3e daarvan door bebouwde kom).
Eerste indruk vond ik hem tegenvallen. Ternauwernood 40 km/uur kunnen halen want daarboven fiets je standje koffiemolen (traploze versnelling kan niet zwaar genoeg ingesteld worden). Wellicht maar eens kijken of de ketting-variant dat niet heeft.

Statistieken van vanochtend vielen een beetje tegen: 66 minuten reistijd, 34 km/uur gemiddeld en gemiddelde hartslag van 145 (wielrenner hier :+ ).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:56:
[...]

Hmm, laat ik die nou net geleend hebben vandaag voor een testrit (38 km enkele reis woon-werk, 1/3e daarvan door bebouwde kom).
Eerste indruk vond ik hem tegenvallen. Ternauwernood 40 km/uur kunnen halen want daarboven fiets je standje koffiemolen (traploze versnelling kan niet zwaar genoeg ingesteld worden). Wellicht maar eens kijken of de ketting-variant dat niet heeft.

Statistieken van vanochtend vielen een beetje tegen: 66 minuten reistijd, 34 km/uur gemiddeld en gemiddelde hartslag van 145 (wielrenner hier :+ ).
Ik had gelezen dat de versie met Rohloff efficienter is maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Wanneer je met Bosch middenmotor voor een ketting en derailleur gaat dan kan je om de haverklap je ketting en cassette vervangen.

Hoe leeg heb je de accu gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Ik had gelezen dat de versie met Rohloff efficienter is maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Wanneer je met Bosch middenmotor voor een ketting en derailleur gaat dan kan je om de haverklap je ketting en cassette vervangen.

Hoe leeg heb je de accu gekregen?
Beide accu's slechts 1 blokje eraf. En dat was het merendeel op Sport-stand. Vanmiddag maar eens kijken of op Turbo-stand de hartslag laag blijft. Qua accu zou hij dat makkelijk moeten kunnen trekken

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maarten L schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:52:
Wel, 35km/h is ook leuk. Ik heb gisteren op een fatbike gereden van Rad Power Bikes in Utrecht en dat was leuk! Alleen 25km/h is gewoon te traag.
Tsja, da's de wetgeving helaas, daar ga je ook met zelfbouw tegenaan lopen. Heb je ze niet even gevraagd of ze die begrenzer voor je willen aanpassen? :)

Wat ik wel zou willen weten van die Rad, als je er niet mee de openbare weg op wilt (enkel off-road), moet je dan nog steeds een blauwe plaat/verzekering hebben, of kan je 'm dan gewoon kopen en ongeregistreerd laten?

Volgens mij draait Rad trouwens commercieel als een trein (of ze zijn buitengewoon slechte inkopers), zo'n beetje al hun modellen zijn om de haverklap uitverkocht. Die City Step-Through van ze lijkt me bv een ideaal model om in NL te verkopen, maar zelfs in de VS zijn ze telkens uitverkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 13-07-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:26:
[...]

Beide accu's slechts 1 blokje eraf. En dat was het merendeel op Sport-stand. Vanmiddag maar eens kijken of op Turbo-stand de hartslag laag blijft. Qua accu zou hij dat makkelijk moeten kunnen trekken
Dat is wel erg netjes dan. Wil je me even laten weten hoeveel range hij opgeeft als hij vol is en hoever je uiteindelijk met een volle lading denkt te komen?

Volgens mij is het overigens mogelijk om met de tandwielen te spelen achteraan zodat je minder hard moet trappen om rond de 40 km/u te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Dat is wel erg netjes dan. Wil je me even laten weten hoeveel range hij opgeeft als hij vol is en hoever je uiteindelijk met een volle lading denkt te komen?

Volgens mij is het overigens mogelijk om met de tandwielen te spelen achteraan zodat je minder hard moet trappen om rond de 40 km/u te komen.
Ik zal vanmiddag eens voor je kijken. Ben zelf ook benieuwd :)

Ja, mocht je voor deze fiets gaan dan is de vertanding in die Rohloff wel even het bekijken waard. Ik gok dat ik op een cadans van 100 zat bij een snelheid van 40-42. Dat is gewoon niet fijn fietsen. Zal morgen navragen welke er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Dreamvoid schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Wat ik wel zou willen weten van die Rad, als je er niet mee de openbare weg op wilt (enkel off-road), moet je dan nog steeds een blauwe plaat/verzekering hebben, of kan je 'm dan gewoon kopen en ongeregistreerd laten?
Op hun website staat dat de fiets wordt aangemeld en dat je 30 dagen de tijd krijgt de verzekering in orde te maken, indien je hem niet verzekerd binnen die tijd volgt er een boete,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:50:
[...]

Ik zal vanmiddag eens voor je kijken. Ben zelf ook benieuwd :)

Ja, mocht je voor deze fiets gaan dan is de vertanding in die Rohloff wel even het bekijken waard. Ik gok dat ik op een cadans van 100 zat bij een snelheid van 40-42. Dat is gewoon niet fijn fietsen. Zal morgen navragen welke er in zit
Ik ben zelf al voorzien van een mooie fiets maar deze staat helaas bij de dealer vanwege speling in de achterwielmotor :(

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21319147_1607671152628952_4365145340750749855_o.jpg?_nc_cat=0&oh=e83ddd9694725546404452727851dccd&oe=5BD11548

De actieradius van deze fiets is niet zo denderend ondanks de 675Wh accu. De motor is zo krachtig dat je hem zeer snel leeg rijdt. Maar voor afstanden tot 25km enkel is dit een prima machine.

Alleen dat telkens zeulen met de accu is soms wat irritant, vandaar mijn interesse bij de Supercharger. Dan hoef ik niet telkens met accu's te zeulen als ik op het werk ga laden. Die zou volgens mij met 2 vingers in de neus een retourtje van 52 km moeten kunnen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Laatst online: 13-10 18:57
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:26:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het systeem van Bosch eerst de ene accu helemaal leeg trekt en daarna pas de andere. Maar als ik jou berichtje zo lees dan loopt het misschien toch parallel synchroon. Maar goed ben benieuwd wat hij vanavond aangeeft als je terug thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
zonnefreak schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het systeem van Bosch eerst de ene accu helemaal leeg trekt en daarna pas de andere. Maar als ik jou berichtje zo lees dan loopt het misschien toch parallel synchroon. Maar goed ben benieuwd wat hij vanavond aangeeft als je terug thuis bent.
Volgens de verkoper (en ook de display) trekt hij cyclisch 10% van de ene accu leeg en schakelt dan naar de andere accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Volgens de verkoper (en ook de display) trekt hij cyclisch 10% van de ene accu leeg en schakelt dan naar de andere accu
Oke dank je wel voor je antwoord. Dit is technisch gezien voor de accu's ook een goede oplossing. Zeker onder zware belasting kan de accu in de tussentijd mooi wat afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:09
fjorden schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Dat haal ik 'gechipt' op de Dinsdag precies, mijn traject is een kleine 30km: ik trap flink mee en de ondersteuning staat op de hoogste stand (weinig verkeerslichten of andere hinder op mijn traject vooral door buitengebied). In de winter en met flinke tegenwind heb ik weleens na 28km een lege accu gehad, maar dat zijn extreme omstandigheden. Niet gechipt kan het dus gemakkelijk.

Op de normale ondersteuningsstand ligt de topsnelheid net iets lager (als ik echt hard werk identiek) en gaat is de actieradius duidelijk een stuk groter, maar kom ik bezweet aan op het werk.
Hoe lang doe jij 'gechipt' over je reis enkel? En wat voor snelheid haal jij daarmee?

Ik ga namelijk dus ook de Dinsdag kopen. Mijn traject is dus 14.8 km enkel. Ik wil eerst nog zonder chip een stuk fietsen en daarna pas beslissen of ik toch harder wil kunnen fietsen.

Op dit moment fiets ik soms op de ebike van mijn vrouw en daarop voel ik me erg gelimiteerd door de 25km/h grens. Die heeft wel een Bosch moter waarbij mijn voorkeur naar de Yamaha uitgaat van de Dinsdag :))

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 21:49
Goedemiddag,
Ik heb een radbike radrhino besteld.
Maar nu belde ik vanmiddag met enra verzekeringen om te vragen hoe het precies zit met de verzekering.
Ik heb bij hun op de site een snorfiets verzekering gekozen met als type een fiets met hulpmotor aangeklikt maar bij enra zijn ze ervan overtuigd dat ik een speed pedelec verzekering moet afsluiten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Bjorn

psn = bjornnl22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
sparraps schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:41:
Goedemiddag,
Ik heb een radbike radrhino besteld.
Maar nu belde ik vanmiddag met enra verzekeringen om te vragen hoe het precies zit met de verzekering.
Ik heb bij hun op de site een snorfiets verzekering gekozen met als type een fiets met hulpmotor aangeklikt maar bij enra zijn ze ervan overtuigd dat ik een speed pedelec verzekering moet afsluiten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Bjorn
Terecht:
"Half twist throttle and intelligent 5 level pedal assist"
"Powerful 750W Bafang geared hub motor"

Throttle is geen normale fiets dus terecht dat je snorfietsverzekering kiest, maar 750Watt is een speed pedelec.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 13-07-2018 14:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparraps
  • Laatst online: 14-10 21:49
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Terecht:
"Half twist throttle and intelligent 5 level pedal assist"
"Powerful 750W Bafang geared hub motor"

Throttle is geen normale fiets dus terecht dat je snorfietsverzekering kiest, maar 750Watt is een speed pedelec.
Maar een radrhino valt wel onder de categorie L1E-A terwijl een speed pedelec onder de L1E-B categorie valt.

https://radpowerbikes.eu/pages/l1e-a
Hier staat namelijk dat het een fiets met hulpmotor is.

[ Voor 9% gewijzigd door sparraps op 13-07-2018 15:20 ]

psn = bjornnl22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Sorry, inderdaad.
7.1 Eisen aan subcategorie L1e-A
De indelingscriteria voor L1e in EU verordening Nr. 168 van 15 januari 2013 zijn in
onderstaande tabel opgenomen. Net als bij de elektrische fiets mag een pedelec in
subcategorie L1e-A trapondersteuning bieden tot 25 km/uur. Waar het vermogen
van de elektrische fiets is begrensd op 250 Watt, is het vermogen van subcategorie
L1e-A begrensd op 1000 Watt. Voor L1e-B is dat 4000 Watt.
Ook een leuk linkje met uitleg:
https://www.tweewieler.nl...9114-691992209.1531489114

Ik zou even een rijksoverheid document of van de RDW opzoeken en dit naar je verzekeraar sturen. Je hebt inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Zeg even een vraag: ik heb dus nog nooit een fiets gekocht. Altijd overgenomen van mijn vader.
Ik kijk naar al die frame maten en volgens mijn lengte moet ik dan 61cm nemen (ik ben 1.84)
Maar als ik het via de 'meet methode' doe, dus binnen been lengte * 0.68/0.66
Dan kom ik uit op tussen de 53 en 55....

Is het dan verstandig om de kleinere maat te nemen aangezien je het zadel altijd hoger kan doen?
Het makkelijkst is natuurlijk even uitproberen, maar de Batavus Dinsdag is nergens in Noord-Brabant te proefritten.

EDIT:
Goed, bij mijn ouders is op alle fietsen van vroeger gezeten. Wordt sowieso 57. 61 zou ook kunnen maar dan ben ik bang dat ik op het randje zit en dan baal dat ik niets 'lager' kan zetten.

Nu ergens een Batavus Dinsdag vinden met 57cm als maat zonder dat ie uitverkocht is....

[ Voor 20% gewijzigd door Kodess op 13-07-2018 23:47 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:42:
[...]

OK, even de samenvatting van de terugreis (veel tegenwind):

Gestart met 80% accu. Op een-na-hoogste stand (Sport) een actieradius van 59 km. Terugreis van 38 km grote delen op Turbo stand gedaan ivm tegenwind waarbij ongeveer 36 km/uur gefietst kon worden. Motor was dan volle stand aan het ondersteunen en cadans lag op ongeveer 80. Bij thuiskomst nog slechts een actieradius beschikbaar van 14 km. Totale rit gemiddeld 31 km/uur en hartslag op 125. Valt me tegen want mijn snelste racefietsrit over dat traject op een werkdag is zelfs sneller dan dat. Ik had gehoopt op een groter verschil qua tijd.

Het plan van een speedpedelec die de auto vervangt gaat weer terug naar de tekentafel. De huidige methode van 4 dagen auto en 1 dag racefiets is vooralsnog een betere kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:48

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Volgens mij kun je bij die afstand ook al aan een ligfiets-met-gestroomlijnde-kast gaan denken, mogelijk zelfs met electrische hulpmotor.

https://www.fietsersbond....-type-fietsen-vergeleken/

Bij grotere trapinspanningen ga je in een Quest anderhalf keer zo hard als op de racefiets bij hetzelfde vermogen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Klopt, die optie is ook wel door mijn hoofd gegaan maar 1/3e van mijn rit is door de bebouwde kom. Dat vind ik niet echt de plek voor zo'n ligfiets. Alhoewel ik wel heel nieuwsgierig ben hoe zo'n rit dan aanvoelt in zo'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vreemd probleem met een Gazelle Pure Orange Innergy ebike uit 2011: de aan knop doet niks. Moet de lader aansluiten om hem aan te krijgen, of de accu een paar keer losklikken. Daarna is er niks aan de hand, totdat ie weer uit is gezet (met dezelfde aan/uit knop, dus de knop werkt). Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Nevermind, aanknop zit bij achterlicht 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dinsdag wordt er een Stromer ST2 bezorgt voor een weekje proefritten. 1000 kw accu dus dinsdagmiddag of avond maar eens een rondje van 65 km doen, 35 tegen de wind en daarna omdraaien :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12
Crazy D schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:16:
Dinsdag wordt er een Stromer ST2 bezorgt voor een weekje proefritten. 1000 kw accu dus dinsdagmiddag of avond maar eens een rondje van 65 km doen, 35 tegen de wind en daarna omdraaien :+
Dure jongen. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:05
Crazy D schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:16:
Ik ben benieuwd, aangezien de meesten voor 45km/u kruissnelheid 14-15 Wh/km nodig hebben. Dat is dus maximaal 70km, maar je kunt in de praktijk nooit de volledige 983Wh van de accu gebruiken. Let ook op of het maximale vermogen aan het einde terug loopt.

Met een 1000kWh >:) accu gaat het trouwens geen enkel probleen zijn, daarmee kun je bijna twee keer de wereld rond ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Over scherp waarnemings vermogen gesproken ;), nu ff wat anders. Bij hoge trapsnelheden schoten mijn schoenen nog weleens van de trappers af wat mij dan wel pijnlijke benen opleverde, daarom heb ik gisteren op mijn MTB zogen. platform pedalen (NC-17 Zero Pro) gemonteerd met pennen uitgerust.

Een verademing mag ik wel zeggen, als ik nu de voorzijde van mijn voet op de pedalen plaats dan blijven die daar rotsvast op zitten. Eraf schieten is er niet meer bij. Wel moet je voorzichtiger zijn met het er af en opzetten van je voeten, dwz tijdens het fietsen voelen met de voeten waar je pedalen zijn is door de pennen niet aan te raden.

Klikpedalen zijn beter maar daar kan ikzelf niet mee overweg, vandaar deze prima tussen oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

doek55 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:21:
Ik ben benieuwd, aangezien de meesten voor 45km/u kruissnelheid 14-15 Wh/km nodig hebben. Dat is dus maximaal 70km, maar je kunt in de praktijk nooit de volledige 983Wh van de accu gebruiken. Let ook op of het maximale vermogen aan het einde terug loopt.
Ja ik dus ook want ik vind het niet erg als ie max 70 weet te halen, volgens Google is het 53,2km op de fiets. Zolang ie dat haalt want dat is voor mij nu de belangrijkste reden.. als ie dat niet haalt op stevig tempo (40 is ook goed ipv 45 :D) dan is het een no-go... Terug is niet zo erg als ik daar iets minder ondersteuning heb, dan is dat meteen een mooie trainingsrit (scheelt bij thuiskomt op de racefiets stappen) maar heen moet ik wel zo snel mogelijk met zo min mogelijk zweet aan komen :D
Met een 1000kWh >:) accu gaat het trouwens geen enkel probleen zijn, daarmee kun je bijna twee keer de wereld rond ;).
Wakker 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vodkajus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
ik gebruik het in weekend (ca 25-30km) en soms als vouwfiets in de auto naar mijn werk (10km/week).
niet echt als mountainbike gewoon fietsen op weg.
alles werkt..ik doe geen onderhoud...fietst goed.
vooral die batterij kan erg snel optrekken. (sneller dan normale electrische fietsen).
zeker voor deze prijs 500eur fiets, 200eur batterij, kan je geen miskoop doen.
misschien kan je zelfs deze fiets aftrekken van je bruto salaris via een fietsenplan.
je dient dan wel bij ikea barendrecht of eindhoven een factuur op je naam te maken.
vodkajus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:36:
[...]

ik heb die ikea ebike ook in barendrecht gehaald. ook in ikea eindhoven leverbaar (straks)
http://www.ikea.com/nl/nl/store/barendrecht/nieuw

mijn gewone vouwfiets heeft toch iets te kleine wielen.
ikea ebike heeft brede en dikke mountainbike banden.

ikea ebike (20kg?) past gevouwen liggend plat in auto.
achterbank opel corsa moet wel plat.

vouwen en uitklappen is 1 vloeiende handeling. 2sec werk.
in de schuur staat het gevouwen zeer stabiel en plat.

geen gewone vouwfiets maar ebike gekocht.
mijn werkgever kan via fietsenplan alleen ebikes prijs afhalen van bruto salaris.
500eur voor fiets, 200 extra voor batterij.
7 versnellingen shimano.
batterij makkelijk verwijderbaar, batterij kan op slot.
los ikea beugelslot erbij gemonteerd.

display op fietsstuur. display geeft werkstand en % batterij, fietssnelheid enz.
batterij kan op 6 werkstanden, makkelijk bedienbaar vanuit fietsstuur.
stand 4 ondersteunt tot 20 km/uur, stand 6 ondersteunt tot 25 km/uur.
eerste ebike, fijne fiets, handig om batterij te hebben (bv als het gaat regenen of hard waaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik ben afgelopen weekend bij enkele lokale fietsenwinkels langsgeweest om te kijken wat het aanbod is. Een heel groot deel van het assortiment lijkt toegespitst op de oudere mensen met een beperkt budget. Veel fietsen met lage instap en voorwielmotoren. Als sportief model hebben ze vaak één speed-pedelec staan en dan houdt het snel op.

De showroom van fietsenwinkel.nl was ook een aparte ervaring. Het voelt helemaal niet als een fietsenwinkel. Heel veel uit elkaar verspreid staan voornamelijk zwarte fietsen. Het aanbod is minimaal, het grootste deel van wat ze op de website verkopen staat niet in de winkel. Er werdt me gewezen op een fiets die 3000 euro kostte. Toen ik aangaf dat ik iets rond de 2000 euro zocht ging er opeens 700 euro van de prijs af naar 2300 euro. Op hun eigen website kost dezelfde fiets 2600 euro. Toen ik vroeg of er een manier was om een fiets van de website te proberen was de enige mogelijkheid om hem direct te bestellen.

Ik wil binnekort naar de showroom van 12gobiking bij Gouda, het lijkt alsof die wel het hele online aanbod daar heeft staan.

Ik kan natuurlijk ook online of zelfs uit het buitenland een fiets bestellen maar ik vrees dat wanneer er iets met het elektrische systeem mis is ik dan de fiets lang kwijt ben. Of kan je met een Bosch-systeem bij iedere fietsenmaker die Bosch-dealer is terecht voor garantie en onderhoud?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kodess schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:41:
Zeg even een vraag: ik heb dus nog nooit een fiets gekocht. Altijd overgenomen van mijn vader.
Ik kijk naar al die frame maten en volgens mijn lengte moet ik dan 61cm nemen (ik ben 1.84)
Maar als ik het via de 'meet methode' doe, dus binnen been lengte * 0.68/0.66
Dan kom ik uit op tussen de 53 en 55....

Is het dan verstandig om de kleinere maat te nemen aangezien je het zadel altijd hoger kan doen?
Het makkelijkst is natuurlijk even uitproberen, maar de Batavus Dinsdag is nergens in Noord-Brabant te proefritten.

EDIT:
Goed, bij mijn ouders is op alle fietsen van vroeger gezeten. Wordt sowieso 57. 61 zou ook kunnen maar dan ben ik bang dat ik op het randje zit en dan baal dat ik niets 'lager' kan zetten.

Nu ergens een Batavus Dinsdag vinden met 57cm als maat zonder dat ie uitverkocht is....
Je zou ook een 55 kunnen overwegen als je een geveerde zadelpen zou willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:02
Johnny schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:20:

Ik kan natuurlijk ook online of zelfs uit het buitenland een fiets bestellen maar ik vrees dat wanneer er iets met het elektrische systeem mis is ik dan de fiets lang kwijt ben. Of kan je met een Bosch-systeem bij iedere fietsenmaker die Bosch-dealer is terecht voor garantie en onderhoud?
Imho (slechts korte ervaring met e-bikes): doe jezelf een lol en koop er eentje om de hoek bij een fietsenmaker waar je vaste klant wilt zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 99% gewijzigd door PWM op 16-07-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kodess schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:24:
Hoe lang doe jij 'gechipt' over je reis enkel? En wat voor snelheid haal jij daarmee?

Ik ga namelijk dus ook de Dinsdag kopen. Mijn traject is dus 14.8 km enkel. Ik wil eerst nog zonder chip een stuk fietsen en daarna pas beslissen of ik toch harder wil kunnen fietsen.

Op dit moment fiets ik soms op de ebike van mijn vrouw en daarop voel ik me erg gelimiteerd door de 25km/h grens. Die heeft wel een Bosch moter waarbij mijn voorkeur naar de Yamaha uitgaat van de Dinsdag :))
Ik heb het magneetje omgeklapt, dus geen chip. De 25km/u voelt inderdaad beperkt als je gewend bent om door te fietsen.
Zie deze afbeelding: de rechteras met de snelheid en de linkeras de cadans. De gemiddelde snelheid over het traject ligt rond de 32km/u.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jf5UKJ/Naamloos.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/edPdDd/Naamloos2.jpg
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:40:
[...]
Gestart met 80% accu. Op een-na-hoogste stand (Sport) een actieradius van 59 km. Terugreis van 38 km grote delen op Turbo stand gedaan ivm tegenwind waarbij ongeveer 36 km/uur gefietst kon worden. Motor was dan volle stand aan het ondersteunen en cadans lag op ongeveer 80. Bij thuiskomst nog slechts een actieradius beschikbaar van 14 km. Totale rit gemiddeld 31 km/uur en hartslag op 125. Valt me tegen want mijn snelste racefietsrit over dat traject op een werkdag is zelfs sneller dan dat. Ik had gehoopt op een groter verschil qua tijd.
Bij mij zit het verschil vooral in een lagere hartslag en ben ik inderdaad niet veel sneller op mijn Dinsdag dan op de racefiets (behalve met forse tegenwind), maar kom ik dus wel veel minder bezweet aan (hartslag rond 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben afgelopen weekend bij enkele lokale fietsenwinkels langsgeweest om te kijken wat het aanbod is. Een heel groot deel van het assortiment lijkt toegespitst op de oudere mensen met een beperkt budget. Veel fietsen met lage instap en voorwielmotoren. Als sportief model hebben ze vaak één speed-pedelec staan en dan houdt het snel op.

De showroom van fietsenwinkel.nl was ook een aparte ervaring. Het voelt helemaal niet als een fietsenwinkel. Heel veel uit elkaar verspreid staan voornamelijk zwarte fietsen. Het aanbod is minimaal, het grootste deel van wat ze op de website verkopen staat niet in de winkel. Er werdt me gewezen op een fiets die 3000 euro kostte. Toen ik aangaf dat ik iets rond de 2000 euro zocht ging er opeens 700 euro van de prijs af naar 2300 euro. Op hun eigen website kost dezelfde fiets 2600 euro. Toen ik vroeg of er een manier was om een fiets van de website te proberen was de enige mogelijkheid om hem direct te bestellen.

Ik wil binnekort naar de showroom van 12gobiking bij Gouda, het lijkt alsof die wel het hele online aanbod daar heeft staan.

12go heeft veel staan, maar ook niet alles wat in de webshop staat. Ik zou eerst even een belletje doen naar ze of die fiets er ook echt staat. Het is een enorme winkel maar om de hele collectie uit te stallen is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak

Ik heb zelf 2,5 jaar geleden mijn speedpedelec toen der tijd bij fietsvoordeelshop besteld. Scheelde mij meer dan 800 euro tov lokale fietsenmaker. Heb 1x schade door een glij partij in een bocht mijn fiets bij een lokale fietsenmaker gebracht. Was geen probleem. Nu heb ik mijn fiets tijdelijk bij een andere fietsenmaker staan voor een garantie geval met een kogellager bij het aandrijf tandwiel van de Bosch Performance middenmotor.
Bij mij in ieder geval geen problemen ondervonden dus. Ik heb zelf ook al het onderhoud aan mijn fiets altijd gedaan en dat gaf ook geen problemen.
Zal proberen het filmpje van mijn defecte kogellager te uploaden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Ik raad je aan om naar De Fietser in Ede te gaan (een groot fietsen test center). Ze hebben daar heel veel fietsen staan (alle modellen van Sparta, Batavus, Koga etc) die je kan testen. Je kan zo ook alle motoren (Bosch, Yamaha, ION, Bafang) uitproberen.
https://defietser.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 14-10 20:16
Joarie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:51:
Klopt, die optie is ook wel door mijn hoofd gegaan maar 1/3e van mijn rit is door de bebouwde kom. Dat vind ik niet echt de plek voor zo'n ligfiets. Alhoewel ik wel heel nieuwsgierig ben hoe zo'n rit dan aanvoelt in zo'n ding :)
Velomobiel of desnoods een gewone ligfiets is voor die afstanden inderdaad de beste optie. Zelfs de gewone ligfiets is sneller (verschil wordt steeds voordeliger met meer watts die je trapt).

Het is dat ik zoiets niet kwijt kan in ons appartement, maar ik zou heel graag een velomobiel willen hebben, lijkt me ideaal. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
roffeltjes schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Velomobiel of desnoods een gewone ligfiets is voor die afstanden inderdaad de beste optie. Zelfs de gewone ligfiets is sneller (verschil wordt steeds voordeliger met meer watts die je trapt).

Het is dat ik zoiets niet kwijt kan in ons appartement, maar ik zou heel graag een velomobiel willen hebben, lijkt me ideaal. :*)
* Joarie kijkt naar zijn stadstuin en komt tot de conclusie dat een velomobiel een volledige patstelling veroorzaakt in de loopruimte...laat staan dat hij de bocht kan maken door de tuindeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41
Ancheer 2018 is uitverkocht. Iemand tips voor alternatieven?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Radeoxx schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:41:
Ancheer 2018 is uitverkocht. Iemand tips voor alternatieven?
Een redelijk gelijkwaardig alternatief is: https://www.amazon.com/dp...8f-11e8-8c43-8bf4bd0474d3

of

https://www.amazon.com/Cy...fRID=QYB4G92EHYGEKSE23QCB

Kost wel iets meer.

[ Voor 26% gewijzigd door racinfo op 17-07-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Collega van me wil ook naar het werk gaan fietsen. Hij wil dus ook een e-bike aan gaan schaffen. Het moet low budget!

- Afstand enkele reis is 23 km door de polder
- Lengte 2,00 m en gewicht +/- 110 kg
- Low budget

Hij kwam zelf met deze Cortina aanzetten maar die wil ik hem met klem afraden:
https://www.12gobiking.nl/cortina-e-u1-3v-2018

Grootste nadeel hier zijn de 3 versnellingen, prima voor in de stad maar in de polder is het gewoon te weinig. Dan zou hij gewoon beter een iets duurdere versie kunnen nemen met een accu upgrade: https://www.12gobiking.nl/cortina-e-u1-7v-2018

Heb zelf voor hem nog wat zitten neuzen en kwam toen deze tegen:
Het nadeel aan deze fiets is eigenlijk alleen de 300Wh accu. Met dit weer gaat het nog wel maar bij een beetje wind tegen kan zelfs die 23 km enkel al een uitdaging worden.

Wat is jullie visie daarover en hebben jullie nog een suggestie.
Ik ben altijd van de premium merken en had destijds meer budget, ik weet wat voor ergernissen je kunt hebben na al die 6 jaren e-biken naar het werk. Maar wellicht ben ik wat te kritisch als ik de volgende eisen neerleg:

- 400Wh accu
- Minimaal 7 versnellingen
- Liefst een middenmotor (veel meer koppel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41
Dankje. Ik heb nu de Ancheer 26" en wil echt een groter model. Ik ben zelf 2 meter en ik merk dat ik heel veel meer gaan fietsen door de elektrische fiets. Vandaar dat ik nu een andere wil. Vooral een met krachtigere motor ook.

Ik zal eens kijken naar deze! Dank

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:32:
Collega van me wil ook naar het werk gaan fietsen. Hij wil dus ook een e-bike aan gaan schaffen. Het moet low budget!

- Afstand enkele reis is 23 km door de polder
- Lengte 2,00 m en gewicht +/- 110 kg
- Low budget

Hij kwam zelf met deze Cortina aanzetten maar die wil ik hem met klem afraden:
https://www.12gobiking.nl/cortina-e-u1-3v-2018

Grootste nadeel hier zijn de 3 versnellingen, prima voor in de stad maar in de polder is het gewoon te weinig. Dan zou hij gewoon beter een iets duurdere versie kunnen nemen met een accu upgrade: https://www.12gobiking.nl/cortina-e-u1-7v-2018

Heb zelf voor hem nog wat zitten neuzen en kwam toen deze tegen:
Het nadeel aan deze fiets is eigenlijk alleen de 300Wh accu. Met dit weer gaat het nog wel maar bij een beetje wind tegen kan zelfs die 23 km enkel al een uitdaging worden.

Wat is jullie visie daarover en hebben jullie nog een suggestie.
Ik ben altijd van de premium merken en had destijds meer budget, ik weet wat voor ergernissen je kunt hebben na al die 6 jaren e-biken naar het werk. Maar wellicht ben ik wat te kritisch als ik de volgende eisen neerleg:

- 400Wh accu
- Minimaal 7 versnellingen
- Liefst een middenmotor (veel meer koppel)
Controleren of die Lidl of Aldi bike met middenmotor nog te koop is. Is nog steeds de beste prijs/kwaliteit die je kan hebben voor een fiets met middenmotor.
Maar dan moet hij wel een langere zadelpen (>35-40cm) kopen vanwege zijn lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik overweeg een speedclip aan te schaffen voor mij Sparta met Bosch middenmotor. Ik merk dat ik toch net even 5 km harder wil (wordt voorbij gereden door bejaarden die wel 25+ rijden ?)

Deze is is bij Amazon voor 90 euro te koop.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met de speedclip ?

Die clip is makkelijk te monteren/demonteren, maar wordt er ook data opgeslagen in de fiets zelf die het gebruik van de speedclip "verraad" ook als deze niet meer gemonteerd is.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 23:29
Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:32:
Winora heeft wel nette fietsen, de Sinus Tria 7 eco is niet echt low budget (1999,-) maar misschien valt over de prijs nog te onderhandelen.

Accu: Bosch Powerpack 400Wh
Motor: Bosch Active 40NM
Display: Bosch Intuvia
Versnelling: Shimano Altus 7

https://www.winorafietsen.com/sinus-tria-7/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Eerste testrit op de Stromen ST2. Helaas niet met de 973 accu maar eentje kleiner. Binnen Zoetermeer nog beetje beschaafd gereden, daarna "los". Tegen de wind in, brug over om nog keer tegen de wind in te gaan (wind stond verkeerd vandaag....). Al met al wat rondgereden en geprobeerd om zoveel mogelijk toch wel tegenwind of zijwind te hebben. 50mk met 36,7 gemiddeld. Niet onaardig rekening houdend met de route en het aantal obstakels. Accu was wel compleet leeg toch ik thuiskwam. Dat is wel spijtig. Heb wel zeker alles met tegenwind op maximale ondersteuning gereden, andere delen op standje 2. Op zich trapt het met standje 1 ook nog aardig door maar voor het zo-goed-als-niet-bezweet thuiskomen is dat net iets te weinig (in ieder geval, vandaag). Zal nog wel even het nodige moeten wennen: met 40+ rijden met een inspanningsniveau waar ik op de racefiets amper boven de 20 uit kom is best onwerkelijk :+

https://connect.garmin.com/modern/activity/2858318301

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Noppesnada schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:58:
Ik overweeg een speedclip aan te schaffen voor mij Sparta met Bosch middenmotor. Ik merk dat ik toch net even 5 km harder wil (wordt voorbij gereden door bejaarden die wel 25+ rijden ?)

Die clip is makkelijk te monteren/demonteren, maar wordt er ook data opgeslagen in de fiets zelf die het gebruik van de speedclip "verraad" ook als deze niet meer gemonteerd is.

Iemand ?
Hij halveert je snelheid Dus je gemiddelde snelheid laat zien dat je nooit echt harder rijdt dan 15 km per uur. Dat is natuurlijk verdacht :) Maar of ze dat zien weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Noppesnada schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:58:

Iemand ?
Ideaal, werkt prima ...en helaas ja, Bosch is slim genoeg om op te slaan dat er iets verdachts aan de hand is.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
BertV schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Ideaal, werkt prima ...en helaas ja, Bosch is slim genoeg om op te slaan dat er iets verdachts aan de hand is.
Hmm, dat zou bij een garantiekwestie wel eens lastig kunnen zijn dus.

Je hebt zelf ervaring met dit artikel ? Ik hoef er geen 50 mee te rijden, lukt dat een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb er zelf 1.
Bij normaal gebruik in tour stand rij je ongeveer 32 / 34 km per uur
Of turbo stand met normaal meetrappen rij je 39 / 43 (ligt een beetje aan de wind)

Je accu is wel sneller leeg.
Ik rij ongeveer half op tour / half of turbo en rij ongeveer 40 km met een 400 watt accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
Ik denk zelf dat het qua falen van de motor nog wel mee gaat vallen.

30 vs 50 km/u is een behoorlijk verschil.
Als je structureel niet harder gaat rijden dan 30 zit het qua levensduur van de motor wel goed imho, het falen daar loopt dan wel redelijk gelijk op met de 'leeftijd' die bosch aan de motor hangt.

Het enige nadeel is dat je zelf degene bent die ook die 50 moet gaan rijden. En het is heel verleidelijk om toch harder te gaan rijden als dat kan. En dat is nu net het moment dat je met hogere belasting een veel te lage afstand in je systeem hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
BertV schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Heb je daar een bron van?

Naar mijn weten vertalen die boxjes het signaal alleen maar en de werkelijke computer ziet geen snelheden die buiten spec gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
LED-Maniak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:35:
[...]

Heb je daar een bron van?

Naar mijn weten vertalen die boxjes het signaal alleen maar en de werkelijke computer ziet geen snelheden die buiten spec gaan.
Op het moment dat je 5000km op je teller hebt staan maar je motor vertoont schade verschijnselen die voorkomen bij 10.000 km en zware belasting heb je al vrij vlot door dat er iets gebeurd is.

Verder houdt het ding ook het aantal opladingen bij volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Torched op 17-07-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Torched schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Op het moment dat je 5000km op je teller hebt staan maar je motor vertoont schade verschijnselen die voorkomen bij 10.000 km en zware belasting heb je al vrij vlot door dat er iets gebeurd is.

Verder houdt het ding ook het aantal opladingen bij volgens mij.
Ze kunnen uitlezen dat het Wh verbruik per gereden km een stuk hoger ligt dan het gemiddelde. Zeker als je tegen de 35 a 40 aan gaat fietsen. Je zou dan misschien nog kunnen wijsmaken dat je bijvoorbeeld altijd een fietskar met je meetrekt. Ze kunnen zelfs zien hoeveel km je hebt afgelegd in de verschillende ondersteunings niveaus. Maar goed als je inderdaad rond de 30km/h wilt fietsen zal het niet zo'n vaart lopen schat ik zo maar eens in. Bij de performance speed versie is het een 350 watt motor en de overige zijn allemaal 250 watt. Maar als je dan 30km/h als max aanhoud dat moet wel binnen de marges vallen. Zit dit ingebouwd in de motor of schuif je dit over de magneetsensor heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Deze schuif je over de magneetsensor heen en de magneet aan de spaak moet verzet en gekanteld worden.

Het feit dat ze kunnen zien dat je zo een ding gebruikt hebt en garantie per definitie af kunnen wijzen houdt me wel tegen dit te bestellen. Mijn fiets is net 3 maanden oud, vandaar.

Wellicht zit er hier een fietsenmaker op het forum die dit kan bevestigen of het achteraf (na demontage) aangetoond kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Noppesnada schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:44:
Deze schuif je over de magneetsensor heen en de magneet aan de spaak moet verzet en gekanteld worden.

Het feit dat ze kunnen zien dat je zo een ding gebruikt hebt en garantie per definitie af kunnen wijzen houdt me wel tegen dit te bestellen. Mijn fiets is net 3 maanden oud, vandaar.

Wellicht zit er hier een fietsenmaker op het forum die dit kan bevestigen of het achteraf (na demontage) aangetoond kan worden ?
Heb vroeger een Badass op mijn oude fiets gehad.
Je rijdt dan zoals hierboven gezegd op Tour rond de 32~34 en op Sport en Turbo nog harder maar dan trek je je accu heel erg snel leeg.

Qua slijtage zou het wel mee moeten vallen, de Bosch motoren op de speed pedelec versies zijn hetzelfde maar hebben alleen geen softwarematige begrenzing erop zitten.

Je kunt het vooral zien aan de gemiddelde snelheid op den duur en het totale aantal kilometers die je rijdt. Als er echter een probleem met de motor is sturen ze die gewoon op naar een Bosch service center.

Wat mij meer weerhield van tuning is de aansprakelijkheid wanneer je een ongeval veroorzaakt, om die reden de box eraf gehaald, fiets verkocht en een echte speed pedelec gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Aansprakelijkheid is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden, hoewel ik een erg rustige en voorzichtige fietser ben er er zelf een bloedhekel aan heb als ze mij val voorbij komen knallen (vaak met de telefoon in de hand).

Waar het mij nu vooral om ging was de garantie op mijn fiets. Las op een Duits forum dat bij iemand de garantie op zijn zadel werd afgewezen omdat hij zo een speedclip erop had gebruikt.

Tsja, dan wordt het wel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Noppesnada schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:44:

Staat er ergens in de garantievoorwaarden deze vervalt als je de begrenzer wijzigt? Als Bosch iets zou kunnen zien moet ze ook feitelijk kunnen bewijzen dat de afwijkende data komt doordat je de begrenzer hebt misleid. En dan moet Bosch ook nog bewijzen dat het defect is ontstaan door de hogere snelheden, want de motor zelf gaat niet meer vermogen leveren, maar doet dat alleen vaker. Er zit toch ook geen kilometerbeperking op de garantie? Als jij iedere dag de Mont Ventoux gaat beklimmen heb je toch ook gewoon garantie of zijn bergritten uitgesloten van garantie? 8)7

Dat van dat zadel heeft natuurlijk niets meer met garantie te maken, maar dan probeert een slechte verkoper gewoon onder zijn zakelijke verplichting uit te komen. Zo is er altijd wel iets te verzinnen.

Vervalt-de-fabrieksgarantie-van-de-fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 14:01
Ik heb een cube kathmandu met een bosch performance CX met badass module. Ik fiets er dagelijks mee naar mijn werk. Na ongeveer 600 a 700 km begon de fiets door te trappen als ik op het kleinste tandwiel achter fietste (vooral in turbo stand). Onder garantie is de ketting + achtertandwielset vervangen. Direct door een SLX set. Daarnaast heb ik er een 18 tands voortandwiel op laten zetten, zodat ik minder op het kleinste tandwiel hoef te fietsen.
In praktijk merk ik dat ik nog steeds voornamelijk op het kleinste tandwiel fiets in de turbo stand. Alleen bij harde tegenwind ga ik 1 tand hoger. Resultaat is dat nu na 700 km de fiets weer begint door te trappen als ik op het kleinste achtertandwiel in de turbo stand fiets. Dus ben alweer toe aan een nieuwe ketting.
Mijn idee is om er een 20 tands voortandwiel op te gaan zetten (vergelijkbaar met 49 tands, want bosch heeft een 2.45 multiplier). Op deze manier kan ik het kleine achtertandwiel omzien en toch rond de 40 blijven fietsen.
Heeft iemand een idee of de ketting minder hard slijt als ik op een groter achtertandwiel fiets ipv het kleinste tandwiel? Of zit ik op deze manier over 700km weer met hetzelfde probleem?
Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen met een 20T tandwiel en eventuele problemen met de bosch motor die kunnen optreden.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

@VivaAtloni Hangt ook af van hoeveel onderhoud je aan de ketting pleegt....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
OgWok schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:19:
@VivaAtloni Hangt ook af van hoeveel onderhoud je aan de ketting pleegt....
Hoeveel onderhoud is dan normaal in de zomermaanden en alleen op asfalt fietsen. Ik heb de ketting in een periode van 750 km 2 keer gereinigd met een kettingreiniger (heb ik zo'n apparaat voor) en vervolgens opnieuw smeren. Tevens de tandwielen reiningen met een speciale borstel. Dat moet toch genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Ik wil nu de Dinsdag bestellen maar die heeft dus overal ongeveer 2 weken levertijd. (zeggen ze.. kan natuurlijk nog langer zijn)
De Razer is wel gewoon beschikbaar in mijn maat (57cm) maar is vaak toch wel 150 euro duurder.

Verschillen de twee echt heel veel in zithouding? Je kan in principe toch gewoon het stuur aanpassen om de houding wat meer aan te passen aan de andere fiets?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
@VivaAtloni Niet een antwoord op je vraag, maar hoe bevalt de fiets? Waarom heb je de pro versie gekozen?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 22:52
Ik weet niet of eea te maken heeft met de eerder genoemde (gebrek aan) beschikbaaarheid van de Ancheer 2018.
Maar er komen flinke EU heffingen op geimporteerde Chinese ebikes.
Zo te zien gaat het enkel om complete ebikes en niet om de motoren ed. Maar wat niet is, zou nog kunnen komen als bijkomend effect als de importeurs overgaan tot importeren van losse onderdelen, die hier vervolgens weer bijeen gevoegd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 18-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
mguzz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:19:
[...]

Winora heeft wel nette fietsen, de Sinus Tria 7 eco is niet echt low budget (1999,-) maar misschien valt over de prijs nog te onderhandelen.

Accu: Bosch Powerpack 400Wh
Motor: Bosch Active 40NM
Display: Bosch Intuvia
Versnelling: Shimano Altus 7

https://www.winorafietsen.com/sinus-tria-7/
Thanks voor de tip.

Na een tijdje zoeken kwam ik uit op de Focus Aventura:
https://www.12gobiking.nl/focus-aventura-2018

+ Middenmotor, die zijn veel krachtiger als voorwielmotor
+ Schijfremmen, beter als trommelremmen of velgremmen
+ 400Wh accu standaard, dat is ruim voldoende
+ Mooi sportief model
+ 8 versnellingen

En dat voor een lekker scherpe prijs van €1799
Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
VivaAtloni schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:57:
[...]

Hoeveel onderhoud is dan normaal in de zomermaanden en alleen op asfalt fietsen. Ik heb de ketting in een periode van 750 km 2 keer gereinigd met een kettingreiniger (heb ik zo'n apparaat voor) en vervolgens opnieuw smeren. Tevens de tandwielen reiningen met een speciale borstel. Dat moet toch genoeg zijn?
700km Is wel heel erg weinig. Dan zou ik iedere maand alles moeten vervangen.

Ter vergelijking. Ik heb een BBSHD op mijn fiets met 1.000W output op het voorblad, dat is 2x zoveel als Bosch kan leveren. Dit voorjaar heb ik 3.500km gereden met een ketting die op dat moment tot 0,75 versleten was (dat is nog lang geen doortrappen). Mijn tandwielen vervang ik om de drie kettingen waarbij mijn 46T voorblad meer slijtage vertoont dan het 18T Nexus tandwiel. Waarschijnlijk doordat het achtertandwiel van dikker en harder metaal is.

Ik fiets iedere dag, maakt niet uit of het regent met alleen een kettingscherm. Ik smeer de ketting alleen wanneer deze geluid maakt. Wat een verschil kan maken is dat ik de ketting alleen met een doek afveeg en deze niet reinig met ontvetter. Dat wordt ook sterk afgeraden door KMC, omdat je het smeermiddel er nooit meer zo goed tussen krijgt.

Dit zegt KMC erover:
- Gebruik liefst geen kettingwasmachine in combinatie met ontvetter. Hiermee ruïneer je zeker je ketting
- Sommige fabrikanten van smeermiddelen adviseren om de ketting volledig te ontvetten. KMC raadt dit sterk af
Jammer dat de KMC E101 EPT zo duur is, anders zou ik die 10.000km claim wel eens willen testen :)

[ Voor 4% gewijzigd door doek55 op 18-07-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
VivaAtloni schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:46:
Ik heb een cube kathmandu met een bosch performance CX met badass module. Ik fiets er dagelijks mee naar mijn werk. Na ongeveer 600 a 700 km begon de fiets door te trappen als ik op het kleinste tandwiel achter fietste (vooral in turbo stand). Onder garantie is de ketting + achtertandwielset vervangen. Direct door een SLX set. Daarnaast heb ik er een 18 tands voortandwiel op laten zetten, zodat ik minder op het kleinste tandwiel hoef te fietsen.
In praktijk merk ik dat ik nog steeds voornamelijk op het kleinste tandwiel fiets in de turbo stand. Alleen bij harde tegenwind ga ik 1 tand hoger. Resultaat is dat nu na 700 km de fiets weer begint door te trappen als ik op het kleinste achtertandwiel in de turbo stand fiets. Dus ben alweer toe aan een nieuwe ketting.
Mijn idee is om er een 20 tands voortandwiel op te gaan zetten (vergelijkbaar met 49 tands, want bosch heeft een 2.45 multiplier). Op deze manier kan ik het kleine achtertandwiel omzien en toch rond de 40 blijven fietsen.
Heeft iemand een idee of de ketting minder hard slijt als ik op een groter achtertandwiel fiets ipv het kleinste tandwiel? Of zit ik op deze manier over 700km weer met hetzelfde probleem?
Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen met een 20T tandwiel en eventuele problemen met de bosch motor die kunnen optreden.
700 km is wel erg weinig voor een ketting. Zelfs als ie door de modder draait moet ie nog meer kunnen hebben.
Ik heb nog een classic speed pedelec en daar begonnen de eerste doortrap momenten na 2500 km, incl fietsen in regen en wind.
Wat je kan proberen is een andere cassette met meer spreiding gebruiken. Ik had eerst een cassette die opliep van 11-13-15-17-19- tanden en fietste altijd op de 13-tands tandwiel. Nu heb ik een andere cassette die loopt van 11-12-13-14-15-17-19- Hierdoor gebruik ik meer de 12 en 14 tands tandwiel waardoor ze gelijkmatiger slijten.
Met droog en schoon rijden hoef je echt maar heel weinig te doen aan je ketting. Afgelopen weken was het stralend weer, dan doe ik er niets aan maar als ik 2 ritjes (a 30 km) door de regen heb gemaakt, maak ik de ketting schoon en doe er een andere op, die ik vervolgens weer wissel. (ik heb twee kettingen in gebruik).
Zodoende doe ik 7500 km met 1 cassette en 2 kettingen.

Wat het effect van een groter voor tandwiel is kan ik niet zeggen omdat ik nog een classic motor heb.. (44T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Vlassie1980 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Thanks voor de tip.

Na een tijdje zoeken kwam ik uit op de Focus Aventura:
https://www.12gobiking.nl/focus-aventura-2018

+ Middenmotor, die zijn veel krachtiger als voorwielmotor
+ Schijfremmen, beter als trommelremmen of velgremmen
+ 400Wh accu standaard, dat is ruim voldoende
+ Mooi sportief model
+ 8 versnellingen

En dat voor een lekker scherpe prijs van €1799
Iemand nog andere suggesties?
ff een losse flodder; heeft QWIC geen fiets die in de buurt komt van de wensen?

Die Focus Aventura is nogal een sportieve fiets, met derailleur en nodige werk (zie hierboven :) )

[ Voor 7% gewijzigd door wmeester op 18-07-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
"Sommige fabrikanten van smeermiddelen adviseren om de ketting volledig te ontvetten. KMC raadt dit sterk af" ...

Wij van Wc eend adviseren Wc eend ...

Ik "ontvet" mijn ketting met remreiniger en daarna paar druppeltjes olie erop.
Doe ik reeds ettelijke jaren zo naar grote tevredenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
https://nu.nl/economie/53...n-in-chinese-e-bikes.html

Wat een gezeur weer.. Nee de e-bikes met een Bosch motor etc zijn lekker goedkoop.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Tsja er wordt ook bijna niets verdiend op e-bikes uit de EU.

Batavus Dinsdag
Batavus Dinsdag E-Go

+ €1300 voor een motor, mini accu en 2 schijfremmen

+ Middenmotor €300
+ Accu 450Wh €210
+ Schijfremset €110
+ extra inbouwtijd €100
- Rollerbrakeset € 75
Totaal €645

€655 extra marge op de e-bike die ergens blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
En de aap is uit de mouw: De Dinsdag E-Go wordt niet meer geleverd :(
Hier baal ik wel van zeg.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
Nou ik heb vandaag mijn speed pedelec rerug opgehaald bij de fietsenmaker. Hij was 2.5 jaar oud en mijn kogellager aan de trapaskant was helemaal versleten. Maakte ontzettend veel lawaai en er zat speling op de trapas zelf daardoor.
Toch maar weg gebracht naar de fietsenmaker en deze heeft de bosch Performance motor eraf gehaald en opgestuurd naar de leverancier. Het duurde even voordat hij weer klaar was en ben hem vandaag weer op gaan halen. Wat blijkt ze hebben uit coulance een geheel nieuwe motor er onder gehangen. Zo hier ben ik echt wel even blij mee zeg :)
Het is zo ie zo een erg fijne fiets. Ik had met de andere motor iets van 11300km mee gedaan, maar blijkbaar was het toch niet helemaal meer goed te repareren denk ik dan. Kortom hij is nu echt een heel stuk stiller en hij fietst weer als een tierelier.
Wel klasse van Bosch eerlijk gezegd, ik had gedacht dat ik wel de volle mep zou moeten betalen. Dus wat mij betreft een hele dikke duim. (y) de kilometerstand staat trouwens op 0km nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VivaAtloni
Dzine schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:46:
@VivaAtloni Niet een antwoord op je vraag, maar hoe bevalt de fiets? Waarom heb je de pro versie gekozen?
Fiets bevalt prima (op de snelle slijtage van de tandwielen/ketting na). Ben erg blij met de keuze, die niet makkelijk was gezien alle beschikbare modellen. Het is een fijn stijf frame en de fiets is prima geschikt voor hogere snelheden. Ook de performance CX motor bevalt goed, maar persoonlijk vind ik wel dat de motor gehorig is.
Mijn pakket eisen was:
- Relatief stijf frame
- min 60nm middenmotor
- min 500watt accu
- sportieve zit en model
- geschikt voor hogere snelheden (zoals schijfremmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:21:
En de aap is uit de mouw: De Dinsdag E-Go wordt niet meer geleverd :(
Hier baal ik wel van zeg.
Stopt Batavus met het fabriceren van de Dinsdag E-Go of levert Batavus de Dinsdag E-Go niet meer aan deze fietsenmaker (/webshop?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
doek55 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:38:
[...]

700km Is wel heel erg weinig. Dan zou ik iedere maand alles moeten vervangen.
Fiets je dan ook achter constant op het kleinste tandwiel? Ik denk namelijk dat dit bij mij de oorzaak is. Volgens mij is dat kleine tandwiel icm ketting niet bestand tegen zoveel km, maar dat is een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
silmaril8 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:45:
[...]

Stopt Batavus met het fabriceren van de Dinsdag E-Go of levert Batavus de Dinsdag E-Go niet meer aan deze fietsenmaker (/webshop?)?
Onduidelijk. Vrijwel alle webshops waar ik keek staat "Besteld bij leverancier".
Ik heb bij 1 van hen besteld, deze geeft aan dat levering helemaal niet meer mogelijk is....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
wmeester schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:02:
[...]

Wat je kan proberen is een andere cassette met meer spreiding gebruiken. Ik had eerst een cassette die opliep van 11-13-15-17-19- tanden en fietste altijd op de 13-tands tandwiel. Nu heb ik een andere cassette die loopt van 11-12-13-14-15-17-19- Hierdoor gebruik ik meer de 12 en 14 tands tandwiel waardoor ze gelijkmatiger slijten.
Thx voor de tip.
Ik had inderdaad na de eerste 750 km er een nieuwe achtertandset erop gekregen. Dat is de shimano slx CS-HG81. Die is 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 en ik had dus achteraf beter de 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 kunnen nemen. Ik had juist gevraagd om de eerste, maar nu ik de tandwielen tel was is er dus een andere gemonteerd. Dat verklaart dus ook het verschil tussen het kleinste en een-na kleinste tandwiel achter.
Als deze set versleten is komt die er in ieder geval op :).

Maar ik ga toch zeker voor een 20tands voor, dus dan heb ik waarschijnlijk niet vaak meer het kleinste achtertandwiel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kodess schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:47:
[...]

Onduidelijk. Vrijwel alle webshops waar ik keek staat "Besteld bij leverancier".
Ik heb bij 1 van hen besteld, deze geeft aan dat levering helemaal niet meer mogelijk is....
Bel 12gobiking eens op. Die konden mijn cube wel leveren, ik had stad en land afgebeld, maar niemand kon het meer.. 12go wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32
Heeft iemand ervaring met de Popal Driewieler E Luxe Zwart 2405E? Volgens de sites van verschillende winkels heeft die een bereik van 40 tot 60km en dan kan er ook nog een tweede accu bij.

YouTube: Popal Driewieler E Luxe Zwart - 2405E

Zou een ideale fiets zijn voor m'n ma om boodschappen te doen of om eens op een redelijke dag bij haar zussen in andere dorpen/steden op bezoek te gaan. Alhoewel ik erover denk om dat mandje dan te vervangen door een kunstof koffer met deksel (denk gereedschapskoffer ofzo).

Ik vraag me af of je er een oplaadkabel bij krijgt en waar je die tweede accu kunt bijbestellen.

Of heeft iemand misschien een suggestie voor een betere driewieler met mandje, danwel koffer achterop?

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 18-07-2018 23:22 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 20:41

Tahref

God bless you

Dacuuu schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:09:
https://nu.nl/economie/53...n-in-chinese-e-bikes.html

Wat een gezeur weer.. Nee de e-bikes met een Bosch motor etc zijn lekker goedkoop.. 8)7
doek55 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:51:

Batavus Dinsdag
Batavus Dinsdag E-Go

+ Middenmotor €300
+ Accu 450Wh €210
+ Schijfremset €110
+ extra inbouwtijd €100
- Rollerbrakeset € 75
Totaal €645

Is het niet zo dat de kale fiets alleen al voor een bedrag van +- 200 euro uit china is gehaald?
hierdoor zou je ipv €655 misschien €1155 extra marge hebben.(misschien dat de onderdelen die jij hebt opgenoemd ergens nog wel goedkoper zijn te krijgen)

Aan één kant snap ik de beperking van het importeren van Chinese producten om de productie in ons land niet stuk te maken, maar wij als Nederlandse bevolking worden ook gewoon voor de gek gehouden door de veel te hoge prijzen.
(ik ben iig blij met mijn ebike van onder de 1000 euro en denk wel 10x na voordat ik ooit meer dan 2k zo willen neertellen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:02
Het kan me niks schelen waar een fiets gemaakt is. Ik wil gewoon een goede fiets voor een eerlijke prijs. Voor de Nederlandse prijzen zou ik topkwaliteit verwachten en dat krijg je gewoon niet, gezien de vele ellende die mensen met e-bikes hebben. Immers, het meeste van het spul komt toch uit China, het wordt hier hooguit geassembleerd.

Deze importtarieven maken het e-biken hier duurder maar het materiaal wordt er niet beter van.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
doek55 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:51:

Batavus Dinsdag
Batavus Dinsdag E-Go

+ Middenmotor €300
+ Accu 450Wh €210
+ Schijfremset €110
+ extra inbouwtijd €100
- Rollerbrakeset € 75
Totaal €645

En dan reken jij nog duur..

Deze anti China regels komen natuurlijk erg goed uit voor Pon en Accell.. Vriendjes politie, allemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dacuuu schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:53:
.......

Deze anti China regels komen natuurlijk erg goed uit voor ..... ............
De heffingen kunnen theoretisch oplopen tot 189% van de importwaarde 8)7 eea betekent dat de Europese producenten feitelijk kunnen gaan rekenen wat ze willen en de prijzen van ebikes flink kunnen stijgen door gebrek aan Chinese concurrentie.
Ik ben benieuwd of uiteindelijk eea ook zijn weerslag gaat vinden op Chinese ebike onderdelen, zoals accu's en motoren als importeurs creatief "Europese" ebikes gaan produceren.
Zelfbouw wordt een stuk minder interessant als je Tongsheng motor plotseling ca 900 Euro gaat kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 19-07-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
elinx schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:06:
[...]
De heffingen kunnen theoretisch oplopen tot 189% van de importwaarde 8)7 eea betekent dat de Europese producenten feitelijk kunnen gaan rekenen wat ze willen en de prijzen van ebikes flink kunnen stijgen door gebrek aan Chinese concurrentie.
Ik ben benieuwd of uiteindelijk eea ook zijn weerslag gaat vinden op Chinese ebike onderdelen, zoals accu's en motoren als importeurs creatief "Europese" ebikes gaan produceren.
Zelfbouw wordt een stuk minder interessant als je Tongsheng motor plotseling ca 900 Euro gaat kosten.
Gaat het ook komen op onderdelen dan? Want de thongshen is gewoon een losse elektromotor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien moeten we gewoon kritischer zijn als we kwaliteit willen ?

Geen Bosch-motoren (made in China) maar Brose (made in Germany) bijvoorbeeld. Zover ik weet worden 18650 cell Li-ion batterijen niet gemaakt in Europa, maar wel in Japan en Korea, door Panasonic en LG. Het frame kan men hier wel maken, dus zie zeker dat je geen goedkope "pot metal" frame krijgt afkomstig van China. Een betrouwbaar merk of vakman zal hier ook wel de nodige informatie over kunnen geven.

Dit soort importheffingen wordt gedaan om de influx aan lage kwaliteit producten te beperken. Dat werkt natuurlijk niet als je de merken die Chinese lage kwaliteit componenten verkopen voor de prijs van Europese hoge kwaliteit. Maar daar zijn wij zelf schuldig in door hier niet kritisch in te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 19-07-2018 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
Phuncz schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:59:
Misschien moeten we gewoon kritischer zijn als we kwaliteit willen ?

Dit soort importheffingen wordt gedaan om de influx aan lage kwaliteit producten te beperken. Dat werkt natuurlijk niet als je de merken die Chinese lage kwaliteit componenten verkopen voor de prijs van Europese hoge kwaliteit. Maar daar zijn wij zelf schuldig in door hier niet kritisch in te zijn.
Heeft niets met kwaliteit te maken, maar met dumping onder kostprijs. Ik heb daar echter geen inzicht in, want ik weet niet wat de EU importeurs aan China betalen. Dit lijkt gewoon protectionisme en ik vind het vreemd dat de EU zich bemoeit met een markt van relatief low-tech niet strategische producten. De lobby in Brussel heeft in ieder geval goed haar werk gedaan en de weg naar nog hogere prijzen is vrij.

De ombouwmarkt zal wel extra interessant worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dacuuu schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:55:
.............
Gaat het ook komen op onderdelen dan? ............
Nee daar is nu geen sprake van. Er zijn afgestemde heffingen voor Chinese exporteurs die specifiek naar Europa exporteren. 77,6% Bodo Vehicle Group, 27,5% Giant Electric Vehicle.37,0% of 83,6% voor de rest.
Echter is het ook mogelijk om alleen onderdelen te exporteren en die vervolgens in Europa tot een ebike te assembleren. Als dit een vlucht neemt is er kans dat ook Tongsheng, Lingbei en Bafang exportheffingen opgelegd krijgen. Maar dat is natuurlijk momenteel alleen koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gister 2e proefrit gemaakt maar ga het toch niet doen. Gister maar 45km gehaald op 1 accu, en om een beetje redelijk gemiddelde te halen (had nu 36,x gemiddeld) moet je nog steeds flink doortrappen, dus in de praktijk is 50+km gewoon 90 minuten reistijd. Dat is net even teveel van het goede denk ik, zeker als het straks weer wat minder lekker weer is om 3 uur op de fiets te zitten op 1 dag... Wel jammer, had m'n opdracht op 25-30km gezet was dit een heel stuk interessanter geweest.

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.