Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste
Acties:
  • 889.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
wwiilleemm schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:52:En wat ook een voordeel is van het consequent verwijderen van het display: Je hoeft nooit meer na te denken over wel of niet even laten zitten. Het is gewoon een standaardreflex geworden.
Precies! Ik merk ook dat het gewoon een reflex is geworden, zelfs als ik de fiets veilig in de berging zet.
Iets anders: vandaag ben ik even bij 'De Fietser' in Ede wezen kijken, wat rondjes gereden op de Koga E-Worldtraveller. Geluid van de Bosch-motor viel me wat tegen. Ook de Yamaha-motor van de Batavus Zonar vond ik behoorlijk luidruchtig, vooral als je even optrok. Ik ben wel de ION in het achterwiel gewend, die is totaal onhoorbaar, misschien dus een kwestie van wennen. Mijn vraag is of er eigenlijk een middenmotor is die relatief het stilst is, of zijn de verschillen nauwelijks hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 21:44
Walker78 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:55:
[...]

Precies! Ik merk ook dat het gewoon een reflex is geworden, zelfs als ik de fiets veilig in de berging zet.
Iets anders: vandaag ben ik even bij 'De Fietser' in Ede wezen kijken, wat rondjes gereden op de Koga E-Worldtraveller. Geluid van de Bosch-motor viel me wat tegen. Ook de Yamaha-motor van de Batavus Zonar vond ik behoorlijk luidruchtig, vooral als je even optrok. Ik ben wel de ION in het achterwiel gewend, die is totaal onhoorbaar, misschien dus een kwestie van wennen. Mijn vraag is of er eigenlijk een middenmotor is die relatief het stilst is, of zijn de verschillen nauwelijks hoorbaar?
- Brose
- Ion middenmotor (maar die vind je alleen op stadsmodellen).
- Nieuwe Bosch schijnt ook stil(ler) te zijn.

Ik heb trouwens meer last van rijwind dan motor geluid. Ik merk dat eigenlijk niet meer. Maar ik begrijp je irritatie wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
EvaluationCopy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:17:

Zijn er ook Tweakers die daadwerkelijk langer dan zeg 2 jaar een Qwic in het bezit hebben gehad?
Jawel. Ik rijd 3 jaar op een PR-D9. 7000 km. op de teller. Ook zo'n leuke oranje dus. Gekocht als demo van dealer. Alle kinderziektes(voorvork, te dunne spaken) door Qwic keurig opgelost. Arbeidsloon wel zelf moeten betalen omdat ik de demo ver weg van mijn FM gekocht heb. Maar dus nieuwe voorvork en achterwiel "gekregen" Zelf probleem met losrammelende zekering opgelost. Rijdt laatste jaar probleemloos. Achterwiel motor zie ik als groot voordeel. Ketting en tandwielen slijten niet. Geen bewegende delen in motor. Zou het nog jaren moeten doen. 615 Wh accu is nog prima. Tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
roffeltjes schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:58:
[...]

- Brose

Ik heb trouwens meer last van rijwind dan motor geluid. Ik merk dat eigenlijk niet meer. Maar ik begrijp je irritatie wel :)
Het is eigenlijk meer voorzichtigheid dan irritatie: een nieuwe e-bike is een smak geld en na m'n Koga E-Deluxe ben ik huiverig voor een miskoop. Na veel gedoe rijdt die fiets nu wel goed (en stil!) maar volgend jaar wil ik naar St. Petersburg fietsen (wegens verhuizing moest ik dat een jaar uitstellen) en dat zie ik me echt niet doen op die E-Deluxe, om meer dan één reden.

Ik vind het moeilijk om een geschikte fiets te vinden, het moet er sowieso eentje met middenmotor worden, waar je ook redelijk rechtop op kan zitten, met nokjes aan de voorvork voor lowriders, geschikt voor alle soorten terrein (vergeet buiten NL de asfalt-fietspaden), stevig en stabiel genoeg voor 4 tassen + een stuurtas. Alleen al die nokjes kom je bijna nergens bij de serieuze fietsen tegen, vanwege de vering waar ik weer helemaal niet op zit te wachten. Low-riders monteren blijft mogelijk maar ik vraag me af of dat in de praktijk goed werkt. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Die E-Worldtraveller-S leek me wel iets, juist omdat je er zelf nog veel aan kunt veranderen. Dan de Scott E-Sub Sport 10, heb ik een testrondje op gedaan, zou wel een ander stuur op moeten. Dat geldt voor de meeste sportieve (of hybride) e-bikes die ik zie. Probleem is dat er best veel e-fietsen zijn waar je comfortabel op zit maar die zijn dan weer totaal ongeschikt om tochten van 3000+ km op te maken, door allerlei soorten terrein. Ideeën zijn welkom :) (Ik zit net te kijken naar de Mellen Pure Gates 330, met Brose motor, lijkt me een nadere kennismaking waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dan maar zelf je ebike bouwen met middenmotor? Als hij halverwege je tocht kapot gaat kan je gewoon weer een standaard trapas er in zetten. Dat kan bij de kant en klare niet. Kan je meteen je fiets samenstellen hoe jij het wil. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Daar heb ik zelf ook al vaak over na zitten denken, probleem is (correct me if I'm wrong) dat je dan gebonden bent aan een motor met alleen rotatiesensor (Bafang) en na eerdere ervaringen heb ik daar absoluut geen zin meer in; snelheid moet onafhankelijk blijven van ondersteuningsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Je hebt ondertussen twee andere merken met torque sensoren. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Walker78 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:35:
[...]

Ik vind het moeilijk om een geschikte fiets te vinden, het moet er sowieso eentje met middenmotor worden, waar je ook redelijk rechtop op kan zitten, met nokjes aan de voorvork voor lowriders, geschikt voor alle soorten terrein (vergeet buiten NL de asfalt-fietspaden), stevig en stabiel genoeg voor 4 tassen + een stuurtas. Alleen al die nokjes kom je bijna nergens bij de serieuze fietsen tegen, vanwege de vering waar ik weer helemaal niet op zit te wachten. Low-riders monteren blijft mogelijk maar ik vraag me af of dat in de praktijk goed werkt. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Op zich heb je aan mij dan een goede, ik heb een fiets met starre vork en lowrider (Razer). De eerste alternatieven waar ik aan denk:

Gaastra Fyts, Batavus Dinsdag E-Go en Batavus Razer. Met derrailleur: Batavus Zonar. Als je de herenmodellen te sportief vind; Damesmodel is bij allemaal meer rechtop.

De Batavusjes doen het met 42mm banden (niet verkeerd), de Fyts heeft 50mm sloffen.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 30-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Walker78 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:58:
Daar heb ik zelf ook al vaak over na zitten denken, probleem is (correct me if I'm wrong) dat je dan gebonden bent aan een motor met alleen rotatiesensor (Bafang) en na eerdere ervaringen heb ik daar absoluut geen zin meer in; snelheid moet onafhankelijk blijven van ondersteuningsgraad.
Bafang technici hebben op eigen houtje de BBS0x serie uitgebreid met torque sensor, kijk bij Lingbei motoren topic: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=94220

En je hebt nog de TongSheng TSDZ2, ( http://www.pswpower.com/ven.php?#close ) ook met torque sensor. Er zijn bij deze middenmotoren zelfs mogelijkheden om te schakelen van rotatiesensor naar torque sensor of een combinatie daarvan!

Hoe wil je het hebben? Lingbei in 36V-250W (je hebt ook 48V-350/500W):
https://nl.aliexpress.com...rm-ebike/32866583586.html

[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 01-07-2018 07:27 . Reden: Lingbei, waar te koop? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
[...]

- Brose

Grappig, ik heb een fiets met stille Brose motor maar word gek van het windgeruis. Ik rij dus met oorstoppers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Cat Ears ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik fiets zonder helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@roffeltjes Die Batavus Zonar E-go heeft een accu van 400Wh en volgens mij is daar verder geen keuze in, 500Wh vind ik voor lange dagafstanden, ook in heuvelachtig terrein, het absolute minimum (ik heb nu een accu van 600Wh en bergopwaarts loopt die a.h.w. voor je ogen leeg, ook op een lage ondersteuningsstand). Ik twijfel een beetje of deze Batavus e-bikes geschikt zijn voor lange tochten met volle bepakking over onregelmatig terrein. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in die Gaastra, maar die is dan ook een stukje duurder.

Door wat je schreef over de Brose motor ben ik verder gaan zoeken en kwam zodoende op de Bulls Lacuba Evo E8, ik hoop daar binnenkort even een proefritje op te kunnen maken, want als die motor echt 'hoorbaar' stiller is vind ik dat wel een pluspunt. Geometrie lijkt me bij deze fiets voor een zit wat meer rechtop in orde en een accu van 650Wh is natuurlijk ook niet verkeerd. O ja, een damesmodel voor lange afstanden met volle bagage....zie jij het voor je? >:)

@racinfo bedankt voor die links, heb er hier al eens iets over gelezen maar moet me er maar eens meer in gaan verdiepen. De mogelijkheden met zo'n motor i.c.m. een gewone trekking-fiets worden wel een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Walker78 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:58:
O ja, een damesmodel voor lange afstanden met volle bagage....zie jij het voor je? >:)
Ja? Wij vervoeren van alles op de Razer, damesmodel. Zowel door de weeks als op vakantie en dat met gewichten die de gemiddelde vakantie fietser bij benadering niet haalt (kinderen zijn zwaar). Met een mixte frame verlies je wel wat aan stijfheid, maar met Oversized buizen hou je zat over.

Om maar aan te geven, onze Travelmaster 2.6 heeft een 7cm hogere instap dan de dames Razer, dus dat valt nogal mee.

Sowieso,ga bij wereldfietser kijken, zat dames (en heren) die op een dames model door Europa rondrijden.

Betreft accu, tsja, een extra accu kost wel wat. Hou er rekening mee dat ook bij Idworkx/Gaastra je met 400wh zit. En dan ga je met een Yamaha per watt verder komen (iets efficienter).

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 02-07-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Walker78 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:35:
[...]

Het is eigenlijk meer voorzichtigheid dan irritatie: een nieuwe e-bike is een smak geld en na m'n Koga E-Deluxe ben ik huiverig voor een miskoop. Na veel gedoe rijdt die fiets nu wel goed (en stil!) maar volgend jaar wil ik naar St. Petersburg fietsen (wegens verhuizing moest ik dat een jaar uitstellen) en dat zie ik me echt niet doen op die E-Deluxe, om meer dan één reden.

Die E-Worldtraveller-S leek me wel iets, juist omdat je er zelf nog veel aan kunt veranderen. Dan de Scott E-Sub Sport 10, heb ik een testrondje op gedaan, zou wel een ander stuur op moeten. Dat geldt voor de meeste sportieve (of hybride) e-bikes die ik zie. Probleem is dat er best veel e-fietsen zijn waar je comfortabel op zit maar die zijn dan weer totaal ongeschikt om tochten van 3000+ km op te maken, door allerlei soorten terrein. Ideeën zijn welkom :) (Ik zit net te kijken naar de Mellen Pure Gates 330, met Brose motor, lijkt me een nadere kennismaking waard).
Volgens mij laten diverse fabrikanten de Brose steeds meer links liggen. Zo ook de opvolger, 2018 model, van mijn fiets. Die schakelen over op de nieuwe Continental motor. De Brose is een fijne motor maar wordt geknepen tot max 50 nm ipv de veel genoemde 90nm. Dit heeft te maken met oververhitting heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:37
Als Brose die 50Nm ook bij een cadans van 80 rpm af kan geven, is dat meer dan voldoende met 420W vermogen. Met 90Nm zit je bij 80 rpm al op 750W, dus die 90Nm zul je wel op een lagere cadans halen. Een losstaand cijfer in Nm zegt dan ook niets over de prestaties van de motor. Het zou fijn zijn als fabrikanten het vermogen en toerental van een motor weergegeven in een grafiek, zodat je kunt zien wat je kunt verwachten van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Welke accu ben je van plan te kopen? Op wat voor bedrag kom je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
silmaril8 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Welke accu ben je van plan te kopen? Op wat voor bedrag kom je dan?
De Zilver-accu, omdat ik toch niet vaak ver fiets. Voornamelijk heen- en terug naar werk, 5km enkele reis in Amsterdam.

€1579 en €1589, dus qua prijs scheelt het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
chronoz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:15:
[...]
De Zilver-accu, omdat ik toch niet vaak ver fiets. Voornamelijk heen- en terug naar werk, 5km enkele reis in Amsterdam.

€1579 en €1589, dus qua prijs scheelt het weinig.
Is de E-bike van de Aldi of Lidl niet iets voor jou? Voor zo'n 1100 euro heb een fiets met een goede middenmotor (Bafang/8fun motor) en garantie aan huis. De fiets rijdt ook best goed en al helemaal voor die prijs. Alleen framemaat is een minpunt: deze is 47cm en als je 1,90m of groter is deze fiets te klein voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
https://imgur.com/8YWvW11

RIP achterwiel. Tijdje geleden een put in de weg geraakt, vandaag begon de fiets een beetje wazig te rijden en had ineens een zachte band. Ik wist dat er een deuk en een slag in de velg zat, maar er was blijkbaar iets meer an de hand :(

Bijna 15k kilometer mee gereden. Qua slijtage had er nog wel 5k bij gekund. Ik rij wel stevig door en ben niet echt van het schoonmaken O-)

En voor de oplettende kijker, die Magura snelspan dingen passen ook op de HS11. Wel een aanrader als je veel onderhoud moet plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
silmaril8 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:21:
[...]

Is de E-bike van de Aldi of Lidl niet iets voor jou? Voor zo'n 1100 euro heb een fiets met een goede middenmotor (Bafang/8fun motor) en garantie aan huis. De fiets rijdt ook best goed en al helemaal voor die prijs. Alleen framemaat is een minpunt: deze is 47cm en als je 1,90m of groter is deze fiets te klein voor je.
Goede tip, maar ik heb nog €900 krediet bij Fietsenconcurrent die ik graag op zou maken.

Daarom dacht ik ook aan een elektrische fiets. Anders had ik wel een goedkopere fiets in Amsterdam genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:16
Qwic heeft mijn garantieclaim op de accu afgewezen, zonder opgaaf van reden. Niet overdraagbare garantie blijkt dus echt niet overdraagbaar. (2e hands fiets, anderhalf jaar oud)

Mijn eerste stapjes in de elektrische fietsenwereld beginnen met een sof van zo'n 700,- euro. Niet cool. :|

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellofaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-08 23:02
EvaluationCopy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:14:
Qwic heeft mijn garantieclaim op de accu afgewezen, zonder opgaaf van reden. Niet overdraagbare garantie blijkt dus echt niet overdraagbaar. (2e hands fiets, anderhalf jaar oud)

Mijn eerste stapjes in de elektrische fietsenwereld beginnen met een sof van zo'n 700,- euro. Niet cool. :|
Dat is vervelend. Volgens de wet geldt dacht ik dat de garantie op het product zelf zit, en dus ook overdraagbaar is wanneer het product van eigenaar wisselt. Alleen is dat van toepassing op de koopovereenkomst, dus bij de winkel waar de fiets oorspronkelijk gekocht is. Qwic is daar geen partij in.
Als je de bon hebt, kun je garantie proberen te halen bij de winkel waar de fiets vandaan komt. Die kan dat dan zelf oplossen of de fabrikant inschakelen, maar dat maakt voor jou niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ja ga ik ook doen. Ze reageren vlot genoeg via FB gelukkig. Mijn redenatie dat ze accu dan via die andere fietsenmaker (en de vorige eigenaar) alsnog bij hun terecht kunt dus ze me net zo goed uit coulance zelf die garantie kunnen geven snappen ze wel, maar ze gingen er alsnog niet in mee.

Ik ben het ondertussen wel zat en ik ga denk ik gewoon een nieuwe fiets halen, verkoop ik die Qwic later wel, incl nieuwe of gereviseerde accu. Tip: koop een e-bike bij voorkeur bij je eigen fietsenmaker in de buurt en niet tweedehands. Wat jij schrijft over de garantie klopt idd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

@EvaluationCopy Heel erg jammer dat Qwic het niet sportiever opvat en je helpt aan een goede accu. Gemiste kans voor Qwic lijkt me.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Een fietspomp met drukmeter is een aanrader. Gisteren voor mijn verjaardag gehad.
In mijn band mag 4 tot 6 bar, er zit nu voor en achter 5 in.

Voorheen drukte ik wat op de band maar ik las al dat dit niet de manier is.
Ik kwam van 4 bar achter, 3 voor.

De fiets verbruikt nu veel minder, komt makkelijker op snelheid en houdt dit beter vast.
Comfort vind ik niet zo belangrijk.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja, heel fijn! Ik pomp alweer een aantal jaren met drukmeter. Kan met dezelfde pomp ook gewoon de scooter doen en - als het echt nodig is - de auto.
Doe een jaar of 2 met een cheapo bouwmarkt pomp met drukmeter. Meestal gaat het klemrubbertje kapot zodat ie losschiet op rechte ventielen, dan koop ik weer een nieuwe.

Drukken en schoppen vertrouw ik ook niet op. Zeker op de moederfiets moeten de banden gewoon goed zijn. Zou er behoorlijk van balen als ze onderuit gaat omdat de band te slap was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kent iemand het merk Ortler ?
Deze wordt aangeboden via o.a. bikester.
zie https://www.bikester.nl/739015.html#specifications

Zeer scherpe prijs voor een e-bike, Bosch Perfomance motor, 500 W Accu
Maar is dit kwalitatief ook goed in relatie tot bij Batavus E-go ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Scherpe prijs? Ik haak meteen af bij €2000,-
Ja, als je het naast Cube en Kalkhoff zet valt die prijs mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:21:
Als lid van de fietsersbond krijg je nog 10% korting, dan vind ik het wel een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:05
Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:21:
Kan jij goedkopere ebikes vinden met een bosch motor en 500Wh accu dan?
Ik ben dan blijkbaar niet goed aan het zoeken.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:25

Tahref

God bless you

Kodess schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Kan jij goedkopere ebikes vinden met een bosch motor en 500Wh accu dan?
Ik ben dan blijkbaar niet goed aan het zoeken.
Hier staan de meest verkochte ebikes van amazon.de: https://www.amazon.de/gp/...=zg_bs_nav_sg_3_121118031

De nummer 1 is als goed is deze: https://leoncycle.de/shop...4Wh-Akku-matt-schwarzblau

Nu heeft deze geen bosch motor, ik weet ook niet of hij naar Nederland verzonden kan worden. (iig niet vanuit amazon) Maar hij heeft wel veel positieve reviews.

Mmm, ik heb nog even gekeken maar het model wat ik adviseerde heeft geen middenmotor..

[ Voor 12% gewijzigd door Tahref op 05-07-2018 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik rij een Ortler Tours Nyon ( https://www.bikester.nl/739030.html ) oud model. Dus nog met de bosch motor met het kleine tandwiel.

Mij bevalt hij prima. Wel 2de hands gekocht. Merk zegt de meeste niet veel. Daardoor is hij ook niet zo diefstal gevoelig. Verder werkt alles prima. Er had een iets betere voorvork in gemogen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de mijne harder gaat dan 27.5 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
Weten jullie nog toen fietsverzekeringen nog niet zo duur waren?

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/khrbwjcgl/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Zo, dat is niet niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Opperpanter2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:25:

[afbeelding]
Vroeger toen is een fiets van €1000 erg duur was. Tegenwoordig is €2500 niks meer..
Hoeveel moet je nu gaan betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 06-07-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:25:

[afbeelding]
Zo, alsjeblieft.
10 jaar premie koop je een nieuwe ebike voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Zo, alsjeblieft.
10 jaar premie koop je een nieuwe ebike voor.
Ik betaal nu nog geen 5 euro per maand inclusief pechhulp en woon gelukkig niet in de genoemde risico gebieden. 100% verhoging is gewoon erg veel, of je fiets nou 500 of 5000 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:13
[...]

- Brose

De Yamaha PW-80 is een kabaalmaker eerste klas.
Alleen de Bosch Active schijnt heel stil te zien en is compleet nieuw opgebouwde motor. De Active Plus is meer een evolutie van de Active Line 2017.

Een middenmotor maakt gewoon altijd wat herrie door de overbrenging en je hoort deze meer omdat de motor direct onder je zit en niet achter je (in het achterwiel). Je went er wel aan maar ik vind Yamaha toch altijd wel aanwezig terwijl de Bosch toch best wel snel niet meer "aanwezig" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:54
roffeltjes schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:40:
[...]
Op zich heb je aan mij dan een goede, ik heb een fiets met starre vork en lowrider (Razer). De eerste alternatieven waar ik aan denk:

Gaastra Fyts, Batavus Dinsdag E-Go en Batavus Razer. Met derrailleur: Batavus Zonar. Als je de herenmodellen te sportief vind; Damesmodel is bij allemaal meer rechtop.

De Batavusjes doen het met 42mm banden (niet verkeerd), de Fyts heeft 50mm sloffen.
Is de Gaastra fyts 4.E nog te bestellen ??
Op de site staat alleen nog de 4.E1..( site instellen op Duitse taal )
De singlespeed ebike met Neodrives.

[ Voor 4% gewijzigd door pjotter1965 op 07-07-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hij staat nog wel bij dealers, maar of Idworkx/Gaastra stopt met Bosch? Zou kunnen, de oplages zijn erg klein voor Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Athome schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:29:
[...]De Yamaha PW-80 is een kabaalmaker eerste klas.
Alleen de Bosch Active schijnt heel stil te zien en is compleet nieuw opgebouwde motor. De Active Plus is meer een evolutie van de Active Line 2017.

Een middenmotor maakt gewoon altijd wat herrie door de overbrenging en je hoort deze meer omdat de motor direct onder je zit en niet achter je (in het achterwiel). Je went er wel aan maar ik vind Yamaha toch altijd wel aanwezig terwijl de Bosch toch best wel snel niet meer "aanwezig" is.
Ook mijn ervaring, tot nu toe. Gisterochtend ben ik nog even bij 12gobiking geweest en heb een proefritje gemaakt op een Bulls Evo 8, met Brose-motor. Dat was, qua motor, toch wel een aangename verrassing, echt een verschil met de Bosch en zeker met de Yamaha. Maar qua fiets vond ik ook nu weer de Koga E-Worldtraveller het fijnste; als ik daar op zit krijg ik gelijk zin lange tochten te gaan maken (heeft niets met tweaken te maken maar gevoel speelt ook wel eens mee). Ik hoorde dat Scott ook helemaal afstapt van Brose, jammer: ik denk dat er best wel een markt is voor een echt stille middenmotor, en technisch kan het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik begrijp jou zoektocht naar een stille motor. Ik begrijp dat je de Yamaha om die reden, links wilt laten liggen.
Met de Bosch middenmotor heb je gewoon een topproduct in handen. De Performance Line CX is tevens een erg fijne motor met pit.
Persoonlijk zou ik niet te veel in zetten op de stille maar ook zeker op de motor die bij je past.
Als de Koga je zo goed bevalt, weet ik bijna zeker dat je na een aantal weken de Bosch meestal niet of bijna niet hoort tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik sta op het punt een eigen eBike te bouwen en ben benieuwd naar jullie ideeen.

Budget ~1500,-

Ik ben 1.90m
80kg
Fun ritjes tot 50km
Max 50-60km/h

En na veel research kom ik uit op de volgende build veelal via www.em3ev.com. Ik ga voor een middle motor build vanwege de kwaliteit Bafang motor en goede gewichtsverdeling.

-MTB ROCKRIDER 340 ORANJE 26"
goedkoper, goede reviews
sowieso remmen vervangen?
Betere wielmaat 26"

OF

-MTB ROCKRIDER 520 27.5"
betere kwaliteit versnellingsspul
betere remmen
helaas geen 26" wat soort standaard is / kan ik 26" wielen erin monteren?

**beide fietsen misschien voorzien van betere ketting oid?

Dan mijn plannen voor een kit:

-Bafang 48V 1000W BBSHD Ebike Kit
Size 68/73 hoop dat dit de goede maat is!?
30A 1000W

-DCP 14 color display
-Left thumb throttle want fiets heeft standaard draaischakels
-Mechanical eBrake standard break

-Chain wheel geen idee 46T is standaard maar hoor dat dit misschien wat te groot is?
-Gearsensor voor soepel schakelen

-52V 17aH batterij
-58.8V charger 5A

*optie*
Kabels/software om te programmeren, lees dat dit wel handig is om bijvoorbeeld wat te begrenzen

Ik twijfel nog of ik misschien toch beter een Rear Hub motor kan nemen ook via em3ev omdat de middenmotor te snel mijn ketting etc. sloopt? Maar is daardoor het gewicht heel anders / minder?

Ben benieuwd naar jullie feedback. De shop heb ik overigens gekozen vanwege reviews die ook in dit topic staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 08-07-2018 23:20 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Sowieso zou ik gaan voor de 27.5" uitvoering, mede door de dubbelwandige velgen. Inderdaad is 26" voor off-road gebruik gunstiger wat betreft wendbaarheid maar aangezien je zelf aangeeft dat je 50 a 60 km/h uur wilt gaan rijden (on-road gebruik) is 27.5" top!

De accu is wat krap wanneer je echt met die snelheid een tochtje van 50 km wil gaan maken; je zal krap de helft halen denk ik.

Overigens ben ik van mening dat 50 km/h uur met deze fiets onverantwoordelijk is, levensgevaarlijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hey Racinfo,

Thanks voor je feedback. Over onverantwoord / gevaarlijk bedoel je dat de fiets in elkaar stort? Sowieso kan ik wat investeren in betere cruciale onderdelen zoals remmen. Verdere suggesties zijn natuurlijk welkom. Overigens is 50km/h extreem en een uitspatting en zal de cruise snelheid eerder rond de 35-40 km/h zitten op goede wegen.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Maarten L schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:58:
Hey Racinfo,

Thanks voor je feedback. Over onverantwoord / gevaarlijk bedoel je dat de fiets in elkaar stort? Sowieso kan ik wat investeren in betere cruciale onderdelen zoals remmen. Verdere suggesties zijn natuurlijk welkom. Overigens is 50km/h extreem en een uitspatting en zal de cruise snelheid eerder rond de 35-40 km/h zitten op goede wegen.
Deze fiets heeft ook mijn belangstelling maar dan om er gewoon max 27 km/h mee te rijden, met een bafang MM van 250-350 watt, geen HD (=1000). Sneller, ook 35 - 40 km is onverantwoordelijk, denk eens aan de krachten die bij een noodstop zullen optreden op frame, wielen, spaken, enz.
Ga dan op de 1e plaats voor een betere fiets, die zijn sporen reeds verdient heeft.

Schijfremmen (hydraulisch) is een vereiste op een (snelle) ebike, mijn persoonlijke mening). Je moet er niet aan denken bij 50 km/h in natte omstandigheden niet op je remmen te kunnen vertrouwen.

Ik rij zelf nu ruim 2 jaar op een Sintesi mtb (Shimano XT afgemonteerd) waarvan alleen de voorvork al duurder is dan de door jou gekozen complete mtb 8)7, over kwaliteit gesproken...

Wat betreft slijtage ketting, je gaf het zelf al aan dat de HD je ketting en tandwielen zal slopen indien je dat volle vermogen gaat toepassen maar dat gebeurt met elke ebike met MM motor. Om die reden zou ik overigens niet voor een achterwielmotor kiezen maar die keuze is persoonlijk.

Wat betreft de "optie" programmeerkabel zal ik kort zijn: als tweaker zou dat geen optie zijn maar een 1e vereiste 8) ! Dat maakt de Bafang nu juist zo aantrekkelijk, dat je de motor helemaal op je eigen voorkeuren kunt instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Met een 500Watt motor die met 40km/uur zo'n 17~18 Ampere trekt(=864watt) haal ik met mijn 820Watt accu zo'n 70km. Ga je nog sneller dan wordt het hopeloos inefficient.

Ik snap ook niet waarom je zo'n fiets gaat ombouwen tot een ongeleide projectiel. Inderdaad... Mijn remmen alleen al zijn dubbel het bedrag van een van die twee fietsen.

Voor een 1500 euro budget zou ik minimaal een 800 euro fiets kopen en 700 euro voor je elektrische deel opzij leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 09-07-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Heren,
Ik heb dit weekend mijn zoektocht daadwerkelijk gestart. Ik zoek een sportieve e-bike voor woon-werk.

- Dagelijkse afstand 35km, waarvan een groot deel een kaarsrechte weg (lees; beetje tempo maken / pit hebben).
- 400w heeft de voorkeur, liefst in het frame niet onder de bagagedrager
- Middenmotor
- 176 is mijn lengte dus niet te lompe fiets :)
- Budget wat ik voor ogen had is 1800 (FM vond dit weinig.. Heeft veel Gazelle)
- Fiets zal alleen woon-werk worden, hoeft niet echt al te trendy er uit te zien

Uiteindelijk heb ik een Merida Espresso showroom model getest. Type weet ik niet en kan hem ook niet meer online vinden (400w, boch performnce CX, zwart met blauwe accenten en een rare opberg mogelijkheid in de midden stang.. any ideas?).
Dit beviel me prima, ik twijfelde eerst nog op ik niet een gewoon model fiets wilde maar de iets sportievere houden en de extra versnellingen waren prettig.

Met deze eisen, welke fietsen zouden jullie nog meer aanraden om te bekijken?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 17:22
Ik ben momenteel een Oxford electrische fiets met Shimano Steps motor en Nexus 7 naaf aan het testen. Fiets heeft nog maar 1700km waarvan ik er 150km gedaan heb.

Vrijdag is de lockring van de Nexus 7 gewoon losgeschoten toen ik over een brugdeel reed. Met als gevolg dat de cassette los kwam en ik enkel nog in de kleinste versnelling kon rijden.
Het verwondert mij dat deze lockring door een schok kon los schieten?

YouTube: How to fit gear cassette to a Shimano Nexus 7 Nexus 8 Hub. Dutch Bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hey Racinfo,

Zo'n fiets is illegaal voor de openbare weg (tenzij je 'm door de RDW laat keuren in de categorie L3e-A1, 125 cc lichte motorfiets), en met 50-60 km/u offroad rijden is niet iets wat ik zo 123 zou aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 09-07-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutser
  • Laatst online: 19:05
Dzine schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
Heren,
Ik heb dit weekend mijn zoektocht daadwerkelijk gestart. Ik zoek een sportieve e-bike voor woon-werk.

- Dagelijkse afstand 35km, waarvan een groot deel een kaarsrechte weg (lees; beetje tempo maken / pit hebben).
- Middenmotor
- Fiets zal alleen woon-werk worden, hoeft niet echt al te trendy er uit te zien

Uiteindelijk heb ik een Merida Espresso showroom model getest. Type weet ik niet en kan hem ook niet meer online vinden (400w, boch performnce CX, zwart met blauwe accenten en een rare opberg mogelijkheid in de midden stang.. any ideas?).
Dit beviel me prima, ik twijfelde eerst nog op ik niet een gewoon model fiets wilde maar de iets sportievere houden en de extra versnellingen waren prettig.

Niet echt binnen je budget maar ik rijd op een Koga E-xlr8 die heel goed bevalt.

Bedenk wel dat als je met 400w 35km tegen de wind in moet rijden je niet veel ondersteuning kan gebruiken. Ik rijd circa 30km en kom met 400w regelmatig tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
1800 voor een nieuwe electrische fiets met middenmotor is inderdaad niet ruim bemeten. De grootste keuze zit toch rond de 2500 euro. Of je moet nog overjarige modellen kunnen vinden. Die zitten dichter tegen de 1800 aan (vaak er nog boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:48
Hey Racinfo,

Het probleem is dat het een fiets uit de budget bak is die je maximaal gaat belasten met iets wat eigenlijk licht motorfiets werk is.

Met betere onderdelen gaat dat misschien, maar op deze fiets is zoveel bespaard dat zelf in de basiscomponenten rammel en troep zit. En dan heb ik het over een voorvork en een frame wat op de cruciale punten te zwak is.
Dit soort budget fietsen zijn de fietsen waarvan je op internet de uitgescheurde balhoofden, gebroken chain of seat stays van ziet.

Mocht je dat niet overkomen kom je bij de afmontage. Met 40/50 km ga je door onderdelen heen op een snelheid waar je niet gelukkig van wordt. Deze fiets heeft de goedkoopste 7spd groep afmontage die er te vinden is.

Kijk dit werkt allemaal prima als je een naafmotor in het achterwiel gooit, maar op het moment dat je 1KW door de aandrijflijn gaat gooien (en dat heb je nodig voor 50km/u) ga je heel snel door kettingen heen.
racinfo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:44:
Sowieso zou ik gaan voor de 27.5" uitvoering, mede door de dubbelwandige velgen. Inderdaad is 26" voor off-road gebruik gunstiger wat betreft wendbaarheid maar aangezien je zelf aangeeft dat je 50 a 60 km/h uur wilt gaan rijden (on-road gebruik) is 27.5" top!
[/b] !!
wielgrootte is niet heel relevant voor snelheid op de weg hoor, scooters zie je ook zelden met grote wielen. En met 60km/u meetrappen lukt je toch niet. En dat wil je ook niet want dan is je kettingsnelheid veel te laag voor de hoeveelheid torque die je erdoorheen haalt.

[ Voor 19% gewijzigd door Torched op 09-07-2018 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

Ik kreeg zojuist de volgende mail in mijn inbox van fietsenwinkel.nl
quote: Oproep: vervanging onderdeel van jouw Brinckers
Beste klant,

Fietsenwinkel.nl roept gebruikers van de Brinckers elektrische fietsen modellen Bretagne, Blossom en Brooklyn op om deze voorlopig niet te gebruiken en een afspraak te maken bij één van haar servicepunten.

Brinckers heeft geconstateerd dat bij een deel van deze fietsen de wijze van monteren mogelijk niet correct is uitgevoerd. In die gevallen bestaat een risico dat de bout van de zadelpen kan breken, waardoor het zadel los kan komen. Het betreft fietsen die geleverd zijn vanaf maart 2017.

Uit onze administratie blijkt dat jij een Brinkcers hebt. Omdat jouw veiligheid erg belangrijk is voor ons, gaan wij uit voorzorg de bout van de zadelpen vervangen. Vanzelfsprekend doen wij dit spoedig en kosteloos bij één van onze servicepunten.

Klik op onderstaande button om direct een afspraak te maken bij een servicepunt bij jou in de buurt. De afspraak kan vanaf 17 juli ingepland worden, omdat het betreffende servicepunt de speciale bout eerst moet ontvangen.

Heb jij de fiets voor iemand anders gekocht of inmiddels al verkocht, dan vragen we je dit bericht door te sturen aan de huidige gebruiker van de fiets. Natuurlijk kan deze persoon ook contact met ons opnemen.

Voor vragen kan je contact opnemen via 020-7052876.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak. Wij gaan er ervanuit dat jij hierna weer zorgeloos van je Brinckers E-bike zult genieten.
Met vriendelijke groet,
Fietsenwinkel.nl
Ik ga ervan uit dat bezitters van een dergelijke fiets ook gewaarschuwd worden middels de email, maar mocht deze email onverhoopt de inbox niet halen, dan hierbij (nogmaals) de waarschuwing.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Athome schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:53:
1800 voor een nieuwe electrische fiets met middenmotor is inderdaad niet ruim bemeten. De grootste keuze zit toch rond de 2500 euro. Of je moet nog overjarige modellen kunnen vinden. Die zitten dichter tegen de 1800 aan (vaak er nog boven).
Ja daar kwam de FM dus ook mee. Over die overjarige modellen.. zit daar nou nog echt groot verschil tussen? Een 2016 Merida bijv? Bosch motoren, accus.. T valt toch allemaal wel mee met de ontwikkelingen?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:22
Ook een goede reclame voor de e-bike :? ...
https://www.dumpert.nl/me...ische_fiets_opvoeren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ach, niet anders dan de gemiddelde auto filmpjes waar lui zich misdragen.

De reactie onder de video toont wel aan dat men absoluut nog niets weet over regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Hey Racinfo,

Wat betreft fiets wellicht een betere keuze zou zijn is de MTB van Cube, ' https://www.bikester.nl/c...ardtail-grijs-691394.html ' die in ieder geval beter bestand zal zijn tegen het geweld van de HD motor dan de eerdere keuze's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:30:
[...]

Ach, niet anders dan de gemiddelde auto filmpjes waar lui zich misdragen.

De reactie onder de video toont wel aan dat men absoluut nog niets weet over regelgeving.
De commentaren zijn echter wel leuk, hier eentje ervan ;):
Ik fietste vandaag bergop naar huis. Zag ik 50 meter voor me ook een man zwoegend op zijn fiets naar boven klimmen. Op het moment dat ik m voorbij wilde fietsen, haalde ons een oude dame fluitend op haar elektrische fiets in. Ik zeg tegen die man in het voorbijgaan: "blijft frustrerend he die elektrische fietsen?". Waarop die man met z'n laatste adem antwoord: "ja vooral als je hem niet op tijd hebt opgeladen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien ik nu ander werk heb, wat dichter is bij huis en eigenlijk te dichtbij is voor de auto (op slecht weer na) zit ik te overwegen om een e-bike te kopen. An sich vind ik het niet erg om een investering te doen, maar mijn budget houd gevoelsmatig een beetje op bij 1800€.

Nu heb ik al even rondgekeken bij mijn eigen fietsenmaker en ook online. De laatste 20 pagina's van dit topic heb ik doorgespit en ik kom er achter dat als ik een QWIC wil overwegen ik er goed aan doe er garantie bij te kopen en vooraf mijn rechtsbijstand verhoog met het kopje 'consumentenkoop' of zelf goed in de pen kan klimmen.

Hoewel ik vind dat ze in mijn budget wel wat leuke fietsen hebben, doen mij o.a. deze posts mij ten zeerste twijfelen. Of QWIC is bij de Tweakers in dit topic een veel gekochte fiets of ze verkopen troep:
EvaluationCopy in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"
Nivve in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"
fysiootje in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"
pielle007 in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"
Verwijderd in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"

Verder heb ik in dit topic wat gevonden over zowel Amslod als Stella, beide ook budget fietsen maar, geen prijzen op de website welke ik alleen ga krijgen als ik m'n NAW gegevens verstrek (direct een GDPR verwijder notice er achteraan of heeft iemand die brochures voor mij?).

In mijn budget zit ik natuurlijk met een voorwielmotor, die hebben mijn schoonouders ook en dat is eigenlijk wel prima, hoewel zij wel één of ander flutmerk hebben waar ze elk kwartaal mee naar de fietsenmaker moeten voor problemen. Nu is mij de sensor andere koek, wat voor verschil maakt dit en heb ik in mijn budget eigenlijk keuze?

Ik fiets zo'n 4-8 km enkele rit per woon- werkverkeer rit. Dit verschilt vanaf waar ik fiets, dat ik in de nabije toekomst verhuis zou het kunnen oplopen tot 8 km enkele rit. Verder is het huis- tuin- en keukenritten naar de supermarkt o.i.d.. Hierdoor denk ik dat ik veelal met de kleinste accu uit de voeten kan. Verder heb ik nu een redelijk degelijk Gazelle Orange van zo'n 8 - 10 jaar oud. Deze heeft 8 versnellingen, naafremmen en vering op zowel de voorvork als het zadel. Ik lees zowel voor als nadelen voor vering op de voorvork en zolang het goed remt vind ik het prima om remblokken (niet hydraulisch) te hebben. Een versnelling van 3 vind ik wel te karig hoewel dit bij de onderstaande Sparta maar liefst 200€ meerprijs is(!). Een harde eis is dat het een herenfiets is, ik ben een jongvolwassene en lui, maar zeker geen senior.

De fietsen die ik in eerste instantie op het oog had waren:

NaamPrijsLink
Cortina E-U1 N7 2018 Heren€1300https://www.elektrischefi...rtina-e-u1-n7-2018-heren/
MARATHON LTD 300WH
€1200https://www.sparta.nl/ele...parta&frametype=h&gears=7
QWIC Trend FN7.2€1550https://qwic.nl/e-bikes/trend/tre-fn7-2/
QWIC Trend FN7.2 Lite€1350https://qwic.nl/e-bikes/trend/fn7-2-lite/

Zoals beschreven overweeg ik een QWIC als dit het gezeur waard is, eventueel koop ik dit af met een verzekering of verhoogde rechtsbijstand. De Amslod of Stella moet ik me nog verder nog in verdiepen, maar heb niet bijster veel zin om nodeloos mijn NAW-gegevens te versturen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

True schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:26:
Gezien ik nu ander werk heb, wat dichter is bij huis en eigenlijk te dichtbij is voor de auto (op slecht weer na) zit ik te overwegen om een e-bike te kopen. An sich vind ik het niet erg om een investering te doen, maar mijn budget houd gevoelsmatig een beetje op bij 1800€.
Ik zou fietsen met voorwielmotor niet prefereren, liever dan een betrouwbare Bosch MM en tevens met de accu op de juiste plaats, niet achterop!
Zoiets staat leuk geprijst bij Bikester,
https://www.bikester.nl/o...7-speed-zwart-739060.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Met max. 8km enkele reis zou ik een non e-bike kopen. Conditie of niet, na een maand of 3 fietsen moet elk gezond mens dat kunnen zonder noemenswaardig te zweten, tegenwind of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:37
Maarten L schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:19:
Ik sta op het punt een eigen eBike te bouwen en ben benieuwd naar jullie ideeen.

Budget ~1500,-

Ik ben 1.90m
80kg
Fun ritjes tot 50km
Max 50-60km/h

En na veel research kom ik uit op de volgende build veelal via www.em3ev.com. Ik ga voor een middle motor build vanwege de kwaliteit Bafang motor en goede gewichtsverdeling.

-MTB ROCKRIDER 340 ORANJE 26"
goedkoper, goede reviews
sowieso remmen vervangen?
Betere wielmaat 26"

OF

-MTB ROCKRIDER 520 27.5"
betere kwaliteit versnellingsspul
betere remmen
helaas geen 26" wat soort standaard is / kan ik 26" wielen erin monteren?

**beide fietsen misschien voorzien van betere ketting oid?

Dan mijn plannen voor een kit:

-Bafang 48V 1000W BBSHD Ebike Kit
Size 68/73 hoop dat dit de goede maat is!?
30A 1000W

-DCP 14 color display
-Left thumb throttle want fiets heeft standaard draaischakels
-Mechanical eBrake standard break

-Chain wheel geen idee 46T is standaard maar hoor dat dit misschien wat te groot is?
-Gearsensor voor soepel schakelen

-52V 17aH batterij
-58.8V charger 5A

*optie*
Kabels/software om te programmeren, lees dat dit wel handig is om bijvoorbeeld wat te begrenzen

Ik twijfel nog of ik misschien toch beter een Rear Hub motor kan nemen ook via em3ev omdat de middenmotor te snel mijn ketting etc. sloopt? Maar is daardoor het gewicht heel anders / minder?

Ben benieuwd naar jullie feedback. De shop heb ik overigens gekozen vanwege reviews die ook in dit topic staan.
Wat bedoel je precies met "Fun ritjes tot 50km"? Zijn dat MTB routes of is dat de verharde weg? Met welke gemiddelde snelheid? Is de fiets ook voor woon-werk verkeer? Ook in de regen en winter of alleen met mooi weer, als het lekker druk is op het fietspad ;)
De BBSHD is zeker fun, maar ook een stuk duurder dan de andere ombouwsets. Het is een beetje vreemd dat je ruim €1.000 uit gaat geven aan een ombouwset en daarvoor een fiets van €300 wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hey allemaal, thnx voor alle feedback op mijn build!

Ik heb besloten om de middenmotor te veranderen naar een rear HUB motor om slijtage te voorkomen.

Uiteindelijk kies ik toch voor de Decathlon, maar dan een iets betere fiets met tenminste schijfremmen:
MTB Rockrider 520

27.5" is een probleem dus voor het voorwiel koop ik nog een 26" via em3ev.com.

Dan kom ik nu op de volgende build alles op em3ev.com
  • Mac Motor & Axle Type - Standard Rear, Cassette, 135mm
  • Mac Motor Wind - 8T 50KPH (30 MPH) at 48V/26" Rim
  • Controller Type - 6 fet 3077 (36-52V, 25A)
  • 52V 25.7Ah High-Energy Pack With 60A Smart BMS
  • 58.8V 5A Charger (with 90/100% Switch)
  • CA3-DPS, Cycle Analyst Ebike Computer
  • Cycle Analyst Mounting Bracket (Steerer Tube)
  • CA3 Cycle Analyst PAS Speed Sensor
  • Half Twist Throttle With 3 Speed And Cruise
  • Ebrake Type - Mechanical Ebrakes Lever (pair)
  • Rim Type: 26" Alex DX32 Disc
  • Spoke Type: 13G Sapim Black
  • Torque Arm - Rear Rev4
  • Freewheel Type - 7sp DNP (11T)
  • DNP Extractor Tool --> maar wat is dit?
Totale kosten komen op ongeveer 1600,- en eventueel kan ik de onderdelen ooit nog eens meenemen naar een betere fiets. :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
@Maarten L

Doe er een torque arm bij
https://www.electricbike.com/torque-arm/
Zie de foto's maar waarom

Extractor tool is een speciale cassette tool die over de dikkere as van naafmotoren past.

[ Voor 29% gewijzigd door Torched op 10-07-2018 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
lutser schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:59:
[...]

Niet echt binnen je budget maar ik rijd op een Koga E-xlr8 die heel goed bevalt.
De e-xlr8 lijkt me een hele fraaie speed pedelec. Toevallig dit weekend voor het eerst bij vrienden op een speed pedelec gereden, namelijk op een Gazelle CityZen, en was erg positief verrast over die ervaring. Heb je dat model toevallig ook getest voor je de xlr8 kocht? Hoewel vooraf niet erg enthousiast over het concept heeft die 'proefrit' met toch wel opnieuw doen nadenken over de optie mijn woon-werk verkeer te vervangen (auto -> fiets). Als ik kijk naar het aanbod zie ik echter vooral veel grotere, wat lompere modellen, die ongetwijfeld veel beter zijn (de Stromers) maar mij teveel afwijken van het concept fiets. Ik zou het liefst een zo licht en sportief mogelijk model willen en dan valt zowel de Gazelle als de xlr8 op. Maar heb nog niet echt onderzoek gedaan. Wat is jouw ervaring hierin? De xlr8 lijkt een van de lichtste speed pedelecs op de markt...

NB: Wat niet meehelpt is dat er op veel sites, zelfs van fabrikanten, nauwelijks te zien is of iets nu een 'normale electrische fiets' of een speed pedelec betreft. Zo maakt Koga bijvoorbeeld ook de Xcite. Dat lijkt ook een speed pedelec, maar daar even iets meer over vermelden in specificaties is kennelijk teveel werk ;) https://www.koga.com/nl/e...ctie/e-xite-s.htm?frame=H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Torched schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:13:
@Maarten L

Doe er een torque arm bij
https://www.electricbike.com/torque-arm/
Zie de foto's maar waarom

Extractor tool is een speciale cassette tool die over de dikkere as van naafmotoren past.
Yes zit er al bij, had de Torque Arm - Rear Rev4 geselecteerd. Daar kan ik er ook 2 van nemen zodat elke kant er 1 heeft...

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Valorian schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:04:
[...]
NB: Wat niet meehelpt is dat er op veel sites, zelfs van fabrikanten, nauwelijks te zien is of iets nu een 'normale electrische fiets' of een speed pedelec betreft. Zo maakt Koga bijvoorbeeld ook de Xcite. Dat lijkt ook een speed pedelec, maar daar even iets meer over vermelden in specificaties is kennelijk teveel werk ;)
Of de fiets een e-bike of speed-pedelec is zou je kunnen afleiden aan het feit of er een achteruitkijk spiegel gemonteerd is, of een remlicht, enz.. Attributen die bij een speed-pedelec verplicht zijn.

[ Voor 193% gewijzigd door racinfo op 11-07-2018 06:33 . Reden: antw aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dzine schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
Heren,

- Middenmotor

Ik zoek iets soortgelijks, een sportieve fiets met spatborden en bagagedrager om door de polder 30 kilometer per dag te doen. Ik denk echter wel genoeg te hebben aan een kleinere accu, maar ik zie dat er toch wel veel aanbod is van 400 watt accu's.

Ik heb zelf het volgende lijstje gemaakt:

Cube Touring Hybrid One 400
2000 euro
https://www.fietsenwinkel...hybrid-one-400-2018-heren
https://www.12gobiking.nl...1Y_QRhEAQYAiABEgIsW_D_BwE

Batavus Razer 2018
2239 euro
https://www.fietsvoordeel...us-razer-2018-blauw-heren

2190 euro
https://www.fietsonline.c...1oEghEEAQYAiABEgJF7_D_BwE

Decathlon Elops 940
https://www.decathlon.nl/...168448?mc=8379382&c=GRIJS
1900 euro

Trek UM3+
2400 euro
https://www.topbikes.nl/webwinkel/11362/trek-um3-heren.html
https://www.12gobiking.nl/trek-um3-2018

Focus Aventura2 Elite 2018
2069 euro
https://www.12gobiking.nl/focus-aventura2-elite-2018

1839 euro
https://www.mhw-bike.com/...-touring-e-bike-men-10263

ORBEA Gain D40
2000 euro
https://www.bikester.nl/742389.html

Veel fietsen hebben vering in de voorvork die ik niet wil/hoef, ik heb liever hydraulische remmen. Ik kijk nog even verder of ik iets kan vinden wat beter aansluit op mijn wensen, maar als iemand nog suggesties heeft voor soortgelijke modellen dan hoor ik het graag.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maarten L schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:59:
Hey allemaal, thnx voor alle feedback op mijn build!

Ik heb besloten om de middenmotor te veranderen naar een rear HUB motor om slijtage te voorkomen.

Uiteindelijk kies ik toch voor de Decathlon, maar dan een iets betere fiets met tenminste schijfremmen:
MTB Rockrider 520

Totale kosten komen op ongeveer 1600,- en eventueel kan ik de onderdelen ooit nog eens meenemen naar een betere fiets. :)
Kan je dan niet beter een RadRhino kopen? Dan heb je voor 1399 euro een vergelijkbare fiets met wat je nu aan het bouwen bent, kant en klaar. 750W motor, 48v accu, schijfremmen, gashendel etc. Via het schermpje schijn je de restrictie van 25 km/u eraf te kunnen halen, dan gaat-ie circa 40 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:05
Vraagje voor de Batavus Razer en Dinsdag e-go rijders:
Hoe ver kunnen jullie op de 400Wh accu?
Ik heb een totaal reis van 30km per dag, is dat mogelijk op de hoogste stand?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dreamvoid schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Kan je dan niet beter een RadRhino kopen? Dan heb je voor 1399 euro een vergelijkbare fiets met wat je nu aan het bouwen bent, kant en klaar. 750W motor, 48v accu, schijfremmen, gashendel etc. Via het schermpje schijn je de restrictie van 25 km/u eraf te kunnen halen, dan gaat-ie circa 40 km/u.
Wel een heftig apparaat, maar met een mooi prijskaartje. Eventuele garantie claimen zal dan wel weer een bitch zijn, maar de pricetag maakt hem interessant genoeg om die gok te wagen.

Iemand hier ook daadwerkelijk ervaring met de Rhino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Op het electricbikereview.com forum zijn er vrij veel eigenaars, vooral van de Amerikaanse versie (de "RadRover"), die verder identiek is maar oa geen spatborden, bagagedrager en op 32 km/u (ipv 25 in de EU) begrensd is.

In Nederland geldt-ie overigens als een snorfiets (blauw plaatje).

[ Voor 21% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2018 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.ons
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-04-2022
Kodess schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:
ik doe met mijn gechipte dinsdag 22km enkel elke dag en heb naargelang de tegenwind nog iets van een 35 tot 40% over in mijn batterij.
Dit kan dus perfect .
Fiets is een jaar oud nu en batterijprestaties zijn nagenoeg hetzelfde als toen ik de fiets juist had.
ongeveer 7500 woon werk kilometers gereden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
  • Laatst online: 19:05
Valorian schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:04:
[...]

De e-xlr8 lijkt me een hele fraaie speed pedelec. Toevallig dit weekend voor het eerst bij vrienden op een speed pedelec gereden, namelijk op een Gazelle CityZen, en was erg positief verrast over die ervaring. Heb je dat model toevallig ook getest voor je de xlr8 kocht?
Ik heb op de Gazelle en de Koga een proefrit gemaakt, de Gazelle voelde iets 'flexibeler' hij leek een beetje te 'zwabberen' bij snelle bochten en hobbels. De Koga is iets 'harder' al zijn de banden nog steeds iets slap bij scherpe bochten.

Uiteindelijk is mijn keuze op de Koga gevallen omdat de Fietsenmaker om de hoek een mooie aanbieding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@Dreamvoid Wow! Mooie fiets voor de prijs! Kan ik helaas niet meer zelf zoveel knutselen maar tsjonge ziet er goed uit en gewoon in Utrecht. Tenminste, Amerikaans bedrijf met een franchise in Nederland en gebouwd in China gok ik zo. De 2018 modellen staan al op de Amerikaanse website: https://www.radpowerbikes.com/pages/compare

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
Wind heeft extreem veel invloed op het bereik, maar als het rustig is haal ik met m'n standaard Razer met maximale ondersteuning meer dan 50km. 30km zou echt geen probleem moeten zijn. Ik heb 1x de accu leeg gereden in 25km, maar dat was in een extreme storm en eigenlijk onverantwoord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maarten L schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:08:
@Dreamvoid Wow! Mooie fiets voor de prijs! Kan ik helaas niet meer zelf zoveel knutselen maar tsjonge ziet er goed uit en gewoon in Utrecht. Tenminste, Amerikaans bedrijf met een franchise in Nederland en gebouwd in China gok ik zo. De 2018 modellen staan al op de Amerikaanse website: https://www.radpowerbikes.com/pages/compare
Inderdaad, je moet ook geen Stromer-kwaliteit ofzo verwachten van deze dingen, tis gewoon Chinees knutselwerk maar daar is de prijs ook naar. Het 2018 model is nog niet leverbaar in Europa maar heeft ietsje andere onderdelen en een betere accu, maar goed je moet zelf maar bedenken of je daar op wilt wachten (en het de 300 euro meerprijs waard vindt).

Het interessante van deze fiets is dat het een van de weinige fabrikanten is die de moeite heeft genomen om een snorfiets (cat L1e-A) EU-typegoedkeuring te regelen, waardoor ze legaal een fiets met gashendel en 750W motor kunnen verkopen. Zeker in NL waar je op een snorfiets geen helm hoeft, zal dit ding wel prima gaan verkopen schat ik.

Als je met deze dingen wat minder toegestane dingen wilt doen (de 25 km/u restrictie eraf halen, hem niet als snorfiets registreren/verzekeren) dat moet je zelf maar uitzoeken, maar goed daar loop je met zelfbouw ook tegenaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Weet iemand of je de 25km/h begrenzing kan aanpassen van de Rad Power Bike? Ik belde even, maar natuurlijk kunnen ze dan niks zeggen.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
EvaluationCopy schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Wel een heftig apparaat, maar met een mooi prijskaartje. Eventuele garantie claimen zal dan wel weer een bitch zijn, maar de pricetag maakt hem interessant genoeg om die gok te wagen.

Iemand hier ook daadwerkelijk ervaring met de Rhino?
Op Facebook zit een groep van Nederlandstalige gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettje66
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb de Batavus Zonar, zitten precies dezelfde specifities op. Ik gebruik op 1 ritje van 15 km ongeveer 12% (wind mee) Als ik met een volle accu van huis ga, kom ik heen en weer uit op ong. 69%. Dus dan heb ik ook wind tegen gehad. Dan heb ik standje standaard gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dreamvoid schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:56:

In Nederland geldt-ie overigens als een snorfiets (blauw plaatje).
dat bestaat helaas niet meer... dat is nu geel.
...al verdient een onopgevoerde speed pedelec dat blauwe plaatje meer dan alle snorfietsers bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

mindcre8r

Tradepedia

Ik ben een beetje aan het kijken naar een Electrische Fiets, ik heb altijd een rugzak bij me met 2 laptops er in en dacht daarom aan een transportfiets met een (stevige) krat voorop waar ik deze tas in kan doen, dan zweet je ook niet zo op je rug.

ik heb laatst op een electriche fiets gefiets van het merk txed die kon met gemak 30km/h, mooie snelheid en aangezien ik plat door de polder fiets zoek ik een fiets die zo iets kan doen.

Het merk heeft ook een mooie transportfiets maar kan nergens reviews vinden.

Kennen jullie het? of raden jullie dan toch wat anders aan?

Het gaat om deze fiets

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:20:
dat bestaat helaas niet meer... dat is nu geel.
Sinds wanneer? Dan moeten we de RDW eens informeren :)
https://www.rdw.nl/partic...at/soorten-kentekenplaten

Je bent denk in de war met een Speed-Pedelec (max 4 kW, max 45 km/u), dat is idd een brommer met gele plaat (cat L1e-B). Een op 25 km/u begrensde, max 1000W, gashendel e-fiets zoals die Rad Rhino, die geldt als snorfiets (cat L1e-A), met blauwe plaat.

De categorie daaronder, max 250W en zonder gashendel, dat zijn de normale e-fietsen en die hoeven geen kenteken.

[ Voor 38% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
mindcre8r schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:24:
Ik ben een beetje aan het kijken naar een Electrische Fiets, ik heb altijd een rugzak bij me met 2 laptops er in en dacht daarom aan een transportfiets met een (stevige) krat voorop waar ik deze tas in kan doen, dan zweet je ook niet zo op je rug.

ik heb laatst op een electriche fiets gefiets van het merk txed die kon met gemak 30km/h, mooie snelheid en aangezien ik plat door de polder fiets zoek ik een fiets die zo iets kan doen.

Het merk heeft ook een mooie transportfiets maar kan nergens reviews vinden.

Kennen jullie het? of raden jullie dan toch wat anders aan?

Het gaat om deze fiets
Ik zou kiezen voor waterdichte zijtassen achterop. In dit geval kan je ongeveer elke fiets wel kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 15-10 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Maarten L schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:08:
Zeker! Alleen die banden, daar kan ik nog niet echt aan wennen ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mrpink83 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Ik zou kiezen voor waterdichte zijtassen achterop. In dit geval kan je ongeveer elke fiets wel kiezen :)
haalt elke fiets die snelheid dan? ik vind 25 net weer te langzaam.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mindcre8r schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:58:
haalt elke fiets die snelheid dan? ik vind 25 net weer te langzaam.
Legaal stopt de trapondersteuning van alle e-fietsen bij 25 km/u. Deze restrictie eraf (laten) halen moet je zelf weten, maar elke fabrikant zit met dezelfde wettelijke eisen.

(uiteraard, uitgezonderd Speed-Pedelecs die tot 45 km/u gaan, maar dat is een compleet andere categorie/budget)

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dreamvoid schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:29:
[...]

...gashendel e-fiets zoals die Rad Rhino, die geldt als snorfiets (cat L1e-A), met blauwe plaat.
Ok, gashandel fiets 25km/u is blauw, weer wat geleerd. Dat zullen er niet veel zijn.
Let wel even op met mogelijk nieuwe wetgeving. Dan zit je daar met je helm op de rijbaan met 25km/u.

Die normale E-bikes die 35 halen word ik een beetje jaloers van.

Mijn speed pedelec met het hele circus van helm, verzekering, remlicht, spiegel, rijbewijs gaat 40km/u.

Ik heb Bosch al gemailed maar dat is dus echt geen aanrader.
ah, antwoord Bosch;
Daar Bosch een Duits product is moeten wij ons houden aan de Duitse regelgeving.
Zodoende zal de ondersteuning vang 38/39 Km minder worden en bij 42/43 nagenoeg wegvallen en zal het laatste gedeelte op eigen kracht moeten worden gedaan.

Daarnaast zijn wij bezig om de software aan te kunnen passen, zodra de regelgeving is veranderd (wat schijnt te gebeuren). Dan zal u fiets na een software update ondersteunen tot 45KM.
IRL is die 42/43 op het Bosch schermpje 40 op de GPS

[ Voor 87% gewijzigd door BertV op 11-07-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

oh, op deze fiets kon je in de fietscomputer gewoon aangeven hoe hard je wilde... kon tot 35 km/h...

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
mrpink83 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Precies. Ik heb bij de fietsenmaker een hele mooie waterdichte laptoptas gekocht, die klik zo op elke dunne bagagedrager, aan de zijkant. Wel niet met regen gaan fietsen want dan ontkom je niet aan blubberspatten.

https://www.bol.com/nl/p/...r-bruin/9200000074121451/

Zoiets bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

heb je een foto? ik heb er 2 laptops in zitten (en een zwik adapters). dus heb een flinke tas vol.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:15:
Ok, gashandel fiets 25km/u is blauw, weer wat geleerd. Dat zullen er niet veel zijn.
Let wel even op met mogelijk nieuwe wetgeving. Dan zit je daar met je helm op de rijbaan met 25km/u.
Dat wordt onder de nieuwe regels per gemeente bekeken, en alleen Amsterdam en Den Haag hebben vooralsnog aangegeven dat ze dit overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
APBaguette schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Wind heeft extreem veel invloed op het bereik, maar als het rustig is haal ik met m'n standaard Razer met maximale ondersteuning meer dan 50km. 30km zou echt geen probleem moeten zijn. Ik heb 1x de accu leeg gereden in 25km, maar dat was in een extreme storm en eigenlijk onverantwoord O-)
De snelheid lijkt ook van invloed op het bereik, of speelt dat minder bij een fiets met torquesensor?
Ik haal op mijn fietsen bij 30km/u en 400Wh accu ongeveer 33 km zonder meetrappen (gashendel only).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
Opperpanter2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:06:
[...]

De snelheid lijkt ook van invloed op het bereik, of speelt dat minder bij een fiets met torquesensor?
Ik haal op mijn fietsen bij 30km/u en 400Wh accu ongeveer 33 km zonder meetrappen (gashendel only).
Het energieverbruik is gerelateerd aan hoeveel kracht je zelf levert, alleen houdt hij bij 25km/u op met ondersteunen. Je kan dus wel vol op de pedalen gaan staan, maar boven de 25km/u gaat de motor gewoon uit en verbruikt hij niks meer, oneindig bereik :P In de praktijk rij je gewoon altijd rond de 25km/u, in het gebied waar de ondersteuning afbouwt. Vooral in stand turbo hoef je echt praktisch geen vermogen zelf te leveren, dat lukt iedereen wel zonder te zweten. Het is net geen rotatiesensor, maar het zit er niet ver vanaf. Onder de +/- 24km/u gaat de motor flink stroom trekken, maar dat krijg je alleen voor elkaar als je zwaar wind tegen hebt of een heuvel op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Nieuw plan voor wat stevigere fiets: fat bike met stalen frame als basis.

MBM FATBIKE FAT 26"
Frame: versterkt, oversized MTB stalen frame
Versnellingen: Shimano STI 7 versnellingen
Remmen: Zoom mechanische schijfremmen
Remgrepen: aluminium remgrepen
Buitenbanden: 26 x 4.0

En dan van em3ev de volgende set:

Half Twist Throttle With 3 Speed and Cruise
Ebrake mechanical eBrakes

Mac 8t Fatbike 170mm freewheel 48v 1000W
52V 25.7Ah battery with 60A Smart BMS (14S9P)
6 Fet 25A 3077 Controller

fCA3-DPS, Cycle Analyst Ebike Computer
CA3 Cycle Analyst PAS Speed Sensor

26" Stars velg J57S with 13G Sapim spaken
Freewheel 7sp DNP 11T
DNP Extractor Tool (voor Freewheel montage)
Torque Arm Rear Rev4

Dat wordt vast gezellig zo! :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Opletten dat je de juiste breedte naaf besteld. Binnen fatbikes zit hier nog variatie in. 150/170/180mm ben ik mee bekend, maar je hebt nog breder ook geloof ik. (voor die 5 inch fatbikes)
Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.