Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste
Acties:
  • 889.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien moet ik de vraag ook maar meer algemeen stellen, want ik vind het lastig door de bomen nog het bos te zien. Mijn vriendin heeft een Azor Ameland fiets met 3 versnellingen:

Afbeeldingslocatie: http://bikersbestrotterdam.com/wp-content/uploads/2014/12/ameland.jpg

En wil deze laten ombouwen tot e-bike. Ze fietst niet heel erg ver. Het is voor woon- werkverkeer (Amstelveen - Amsterdam) en de afstand die ze dagelijks aflegt is 7,5km heen en 7,5km terug ongeveer, dus ongeveer 15km in totaal. Het is grotendeels door de stad heen en ze hoeft niet superhard te gaan. Gewoon makkelijker fietsen en wat makkelijker tussen de 20 en 25 kunnen gaan. Daarnaast zullen we af en toe wat verder fietsen, maar ik denk niet dat dit snel ooit meer dan 50km op een dag zal zijn.

De fiets moet helaas buiten bij ons staan, dus het moet allemaal wel een beetje tegen wind en weer kunnen. Wat voor setje is dan aan te raden? Dacht zelf voorwiel met batterij in bagagedrager, maar welk merk dan? Welk merk kan goed buiten staan? Of misschien toch iets nemen met middenmotor? Zoveel prijsverschil is er ook niet meer lijkt het.

En we willen het ook laten doen. En dan ook weer de vraag: waar? Ik ben dan wel een Tweaker, maar vooral een toetsenbordtweaker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Bedenk bij de voorwielmotor aandrijving dat de diverse schakelstanden (meestal minimaal 5) op je display de snelheid van de fiets bepalen, ongeacht je ingestelde versnelling en- of dat je meetrapt.

Wat betreft het laten inbouwen, een FM rekent meestal zo rond de 125,- voor inbouw. Let op bij vervangen van voorwielen waar de rem zit, bij velgremmen is er geen enkel probleem, bij alle andere voorwielremmen kan het wel een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een budget van €900 te besteden bij fietsenconcurrent voor een fiets. Ik had hiervoor een Orange C7+, maar die is gestolen.

https://fietsenconcurrent...range-xtra-innergy-heren/
Deze fiets vond ik er wel leuk uit zien, maar ik weet erg weinig van elektrische fietsen.

Ik kan best €600 tot €900 bijleggen voor een goede fiets. Kan iemand meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

racinfo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:50:
Bedenk bij de voorwielmotor aandrijving dat de diverse schakelstanden (meestal minimaal 5) op je display de snelheid van de fiets bepalen, ongeacht je ingestelde versnelling en- of dat je meetrapt.

Wat betreft het laten inbouwen, een FM rekent meestal zo rond de 125,- voor inbouw. Let op bij vervangen van voorwielen waar de rem zit, bij velgremmen is er geen enkel probleem, bij alle andere voorwielremmen kan het wel een probleem zijn.
Thx. Maakt het qua buiten staan nog veel uit wat je hebt? Batterij zal naar binnen gaan elke dag, maar fiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Thx. Maakt het qua buiten staan nog veel uit wat je hebt? Batterij zal naar binnen gaan elke dag, maar fiets niet.
Een merkfiets zoals Batavus, Gazelle, ed. zal van het weer weinig hebben, tja, het lak oppervlak gaat wel achteruit, maar jij bedoelt natuurlijk motorisch. Hoogstens dat de verbindingen in de kabels wat extra zorg behoeven (regelmatig in de vaseline bijv.) aangezien die het gevoeligst zijn voor elektr. storingen.

Voorwielmotor, (ook achterwielmotor) heeft altijd een (5 of meer polige) connector welk uit elkaar moet bij het (binnen)band vervangen of het hele wiel bij demontage.

[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 30-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik bedoel idd motorisch. Gaat om het ombouwen van een Azor-fiets. Die is van zichzelf wel aardig bestand tegen het weer. Wil er alleen dan niet een ombouwset voor gebruiken die dat niet is.

Is qua ombouwen RAT beste dan om voor te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Rat-Holland is een zaak waar de meeste FM's dealer van zijn maar er zijn ook bedrijven die zich speciaal richten op het ombouwen van bestaande fietsen maar dat zijn meestal niet de goedkoopsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:54
Zijn er op dit forum leden die een gebruikte Bosch middenmotor hebben gemonteerd onder een niet-gemotoriseerde fiets? Gezien de goede verhalen over de Bosch-motor, ben ik deze aan het vergelijken met nieuwe motorisering (Bafang bijv.) voor mijn Urban Arrow bakfiets. Deze is niet-gemotoriseerd maar er is ruimte rondom de crank om deze te motoriseren (betreft een UA van de eerste generaties, vóór dat zij overgingen naar Bosch motorisering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:40
pielle007 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:44:
De gloednieuw Qwic Premium MN7.2 HS 11 van pa blijft kuren houden (zie eerdere posts)
inmiddels is het display 2x vervangen en onlangs de kabelboom, en ook dit loste t issue mbt t knipperende display niet op. Het schrapende / slepende geluid dat van de naaf afkomt wordt ook steeds erger.
Komende week gaat de fiets in z'n geheel retour en pa wenst hem pas terug op 't moment dat ie helemaal is gefixt of is omgeruild voor een nieuwe fiets.
De kogel is door kerk, de FM krijgt de Qwic Premium MN7.2 HS 11 niet gerepareerd.
Qwic zelf heeft geen passende oplossing. Het zelfde model is de eerst komende 3 maanden niet leverbaar, en daar is pa absoluut niet content mee (nadat de fiets al bijna 1 maand bij de FM gestald stond).
Fm is met Qwic in gesprek geweest en pa krijgt nu een Giant GRANDTOUR E+ 1 LDS 2019 met 500wh accu (1 op 1 ruil) kosten van de eerdere verzekering worden afgedekt door de FM.
Betekent oa 500wh accu ipv 725wh en 60nm tegen de eerdere 80nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:42
Thinlanet schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:46:
Zijn er op dit forum leden die een gebruikte Bosch middenmotor hebben gemonteerd onder een niet-gemotoriseerde fiets? Gezien de goede verhalen over de Bosch-motor, ben ik deze aan het vergelijken met nieuwe motorisering (Bafang bijv.) voor mijn Urban Arrow bakfiets. Deze is niet-gemotoriseerd maar er is ruimte rondom de crank om deze te motoriseren (betreft een UA van de eerste generaties, vóór dat zij overgingen naar Bosch motorisering).
Hoe ga je deze montage doen dan? Je zal een stuk uit je frame moeten zagen om de bracket voor deze motor er op te lassen.

Een 8fun/bafang, tongsheng en lingbei werken op een andere manier met bestaande trapassen. Bosch motoren niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
LED-Maniak schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:57:
[...]

Hoe ga je deze montage doen dan? Je zal een stuk uit je frame moeten zagen om de bracket voor deze motor er op te lassen.

Een 8fun/bafang, tongsheng en lingbei werken op een andere manier met bestaande trapassen. Bosch motoren niet.
Er zit nog een bracket van de oude motor op, waar deze mogelijk op past (of kan gaan passen). De eerste generaties UA waren voorzien van een (ik meen) Italiaans merk, waar dusdanig veel problemen mee waren (vastlopen van de motor, geen beweging in de crank te krijgen bijv.) dat Urban Arrow deze heeft teruggehaald, de motor verwijderd en op de bestaande bouw/bracket een manuele crank heeft geplaatst en als Non-electric heeft verkocht aan de tussenhandelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

wwwmarcel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:07:
[...]

thanks, ik ga eens kijken naar die deo voor de oksels...hoewel zeer lichte zweet op mijn rug irritanter is..
ik vraag me ook af, of het gewenning is en of je niet door vaker te fietsen op een gegeven moment minder gaat zweten..
Persoonlijk; Hoe meer conditie ik krijg, hoe harder ik mee trap, dus de uiteindelijke inspanning wordt niet echt lager. (2 uur fietsen per werkdag)

Pas als ik op een gewone fiets rij, met mijn vriendin op een gewone fiets naast mij merk ik hoe goed mijn conditie is.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:32

thido

Tilburg

Gisteren langs de fietsenmaker geweest, deze had ook een aantal elektrische fietsen staan.
Mijn vriendin ziet dat wel zitten om een rondje te doen met de kleine.
Dus ik heb ze maar verrast met een tweedehandsje om eens te proberen.
Het is een Trek Navigator L500+, rijd nog best leuk met zijn achterwiel motor:-)
Hoe oud hij precies is weet ik niet maar zag wel dat de accu 310 ladingen heeft genoten.
Die zal wel niet zo heel fris meer zijn, maar we gaan het zien.

Edit: het is geen T500 maar een L500+
En inderdaad, de accu is niet zo fris meer...kom niet zo ver ermee helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door thido op 31-05-2018 15:20 ]

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-10 14:18
Leuke verrassing :) Geniet ervan!

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 10:16
thido schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:44:
Gisteren langs de fietsenmaker geweest, deze had ook een aantal elektrische fietsen staan.
Mijn vriendin ziet dat wel zitten om een rondje te doen met de kleine.
Dus ik heb ze maar verrast met een tweedehandsje om eens te proberen.
Het is een Trek Navigator T500, rijd nog best leuk met zijn achterwiel motor:-)
Hoe oud hij precies is weet ik niet maar zag wel dat de accu 310 ladingen heeft genoten.
Die zal wel niet zo heel fris meer zijn, maar we gaan het zien.
Bij Spijkers? Ik heb een weekje proefgereden op die fiets. Heerlijk apparaat verder, alleen ik zocht er eentje zonder de limiet van 25p/u. Als je een beetje verder kijkt naar de staat van de fiets dan zul je zien dat 'ie als nieuw is. Mits het dezelfde is natuurlijk.

Stond nog maar een km of 300 op toen ik er mee proefreed. 900,- euro?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:32

thido

Tilburg

EvaluationCopy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Bij Spijkers? Ik heb een weekje proefgereden op die fiets. Heerlijk apparaat verder, alleen ik zocht er eentje zonder de limiet van 25p/u. Als je een beetje verder kijkt naar de staat van de fiets dan zul je zien dat 'ie als nieuw is. Mits het dezelfde is natuurlijk.

Stond nog maar een km of 300 op toen ik er mee proefreed. 900,- euro?
Nee, niet in Tilburg gehaald.
Accu valt me wel erg tegen, die is echt wel op.
Hij gaat retour morgen, jammer want de fiets doet het verder helemaal prima.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02

OgWok

U.N.C.L.E.

thido schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Nou, (oudere) accu's vallen vaak tegen.... (heb mijn zus de afgelopen jaren niets anders horen zeggen). Nieuwe (grotere) accu niet het overwegen waard?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 10:16
thido schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:57:
[...]

Dan zou ik Spijkers even een belletje geven of ze die Trek daar nog hebben. Was 900,- euro, echt in nieuwstaat. Die accu daar kan nooit veel gebruikt zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@racinfo Dat punt dat je noemde over vaste snelheden. Is dat alleen als je ombouwen naar een fiets met voorwielaandrijving? Of is dat altijd met voorwielaandrijving? En dat effect heb je niet met een middenmotor? Het lijkt me namelijk zwaar irritant als ineens hoe hard je trapt geen invloed meer heeft op je snelheid. Kan me zelfs voorstellen dat het gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:02:
@racinfo Dat punt dat je noemde over vaste snelheden. Is dat alleen als je ombouwen naar een fiets met voorwielaandrijving? Of is dat altijd met voorwielaandrijving? En dat effect heb je niet met een middenmotor? Het lijkt me namelijk zwaar irritant als ineens hoe hard je trapt geen invloed meer heeft op je snelheid. Kan me zelfs voorstellen dat het gevaarlijk is.
Bij het door mij genoemde zelfbouw model is denk ik geen torque sensor aanwezig. Ook bij de Bafang zelfbouw middenmotors is (tot nog toe) geen torque sensor ingebouwd, wel is het zo dat je bij de Bafang MM zogen. PAS hebt die je een zeer ruime mate van instellingen toestaat (ik bezit zo'n systeem) waarbij je wel degelijk met trappen in een bepaalde frequentie je snelheid kunt beinvloeden.

Overigens zijn merkfietsen met voorwielmotoren tegenwoordig heel wat meer geavanceerder dan vroeger en sommige hebben zelfs een trapkracht sensor ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb gisteren een Giant Twist Go Double (wat een naam :P ) tweedehands aangeschaft bij de lokale fietswinkel. Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer. Met 9km (14km voor de mooie natuurroute) is dat prima te doen.

Er zitten 2 accu's op en na 50km rijden is er in de sportstand pas 1 accu leeg. Valt me alleszins mee voor een tweedehandsje van die leeftijd!! :)

Die actieradius van 100km ga ik nevernooit nodig hebben namelijk. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:02:
Hopelijk hebben we het over hetzelfde: dit was voor mij een belangrijke reden om mijn omgebouwde Azor door te verkopen, hoe goed ik de fiets op zichzelf ook vond, qua degelijkheid en zo. Maar het begon me steeds meer te irriteren dat de snelheid gekoppeld was aan de ondersteuningsgraad, dus als je b.v. harder dan 20k/u reed móést je ook een hogere stand kiezen om úberhaupt nog enige ondersteuning te krijgen omdat alle standen daaronder gewoon ophielden te werken. Op mijn Koga E-Deluxe, waar ik veel minder over te spreken ben, kan ik tenminste 25k/u (en nog iétsje harder) fietsen op stand 1 (Eco), met stand 2 (Cruise) zijn dat mijn meest gebruikte standen. Natuurlijk zijn er talloze mensen die dik tevreden zijn met dat andere systeem maar voor mij is het definitief een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:14:
Ik heb gisteren een Giant Twist Go Double (wat een naam :P ) tweedehands aangeschaft bij de lokale fietswinkel. Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer.
Heb ik ook gehad, prima fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Walker78 en @racinfo weet niet of we het nu nog over hetzelfde hebben. Ik sloeg aan op het vastesnelheidverhaal van racinfo bij ombouw. Dat lijkt me levensgevaarlijk.

Anyway: zou je het dan oplossen door een middenmotor met torquesensor te nemen? Zoiets dus: http://www.elektrischefie...mbouwset_middenmotor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Of middenmotor die zowel torque als trapfrequentie combineert! :)

* LED-Maniak trapt daar nu enkele weken mee rond

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:34:
@Walker78 en @racinfo weet niet of we het nu nog over hetzelfde hebben. Ik sloeg aan op het vastesnelheidverhaal van racinfo bij ombouw. Dat lijkt me levensgevaarlijk.

Anyway: zou je het dan oplossen door een middenmotor met torquesensor te nemen? Zoiets dus: http://www.elektrischefie...mbouwset_middenmotor.html
Idealiter maak je een proefrit om te voelen hoe zoiets rijdt. De meeste voorwielsets die ik ken zijn inderdaad zo ingeregeld dat je de gekozen ondersteuningsstand bepaalt hoe hard de fiets gaat. De fiets versnelt dan tot die snelheid en bouwt dan de ondersteuning af en houdt die snelheid vast. Dit alles zolang je zelf je benen beweegt.
Middenmotoren zijn vaak anders in te regelen. Met een torque sensor kan de ondersteuning gekoppeld worden aan je eigen kracht. Hoe meer je erin stopt, hoe meer er ook uitkomt.
Maar ook met een middenmotor zonder torquesensor kan je e.e.a. nog wel zo instellen dat de gekozen ondersteuningsstand de hoeveelheid ondersteuning bepaald onafhankelijk van de snelheid.
Althans, dat kan bij de BBSxx motoren met een programmeerkabel.
Ik zelf heb dit niet zo ingesteld, maar volgens mij anderen wel (speed op 100% in elke ondersteuningsstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik zou hem alleen niet bij die shop kopen. Zelfs zonder garantie uit china kan je ongeveer 3 motoren kopen voor de prijs van een bij die shop.. :X

Op die site staat de TongSheng TSDZ2. Let er op dat de nylon tandwiel te zwak is voor de 500Watt versie en de motor meer lawaai maakt dan de bafang(komt door type tandwielen). Wil je groter dan 250Watt motor, koop dan de messing tandwiel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:34:

Met de BBS01 middenmotor van Bafang kun je nu juist die verschillende ondersteunigs standen afstellen op elke min- en max snelheid per keuze door de 9-voudige PAS !!
Ik gebruik dit systeem bijna 2 jaar en het bevalt prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 16:14
racinfo schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:26:
[...]Met de BBS01 middenmotor van Bafang kun je nu juist die verschillende ondersteunigs standen afstellen op elke min- en max snelheid per keuze door de 9-voudige PAS !!Ik gebruik dit systeem bijna 2 jaar en het bevalt prima. ;)
Ik gebruik het ook zo en als je wat ouder bent(en meestal iets krakkemikkiger) dan is zo'n Bafang systeem fijner dan alleen een koppel sensor systeem. Je kan namelijk zelf bepalen wanneer je ondersteuning krijgt door het gashendeltje of PAS te gebruiken en door de instellingen op jouw wensen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

racinfo schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:26:
[...]

Met de BBS01 middenmotor van Bafang kun je nu juist die verschillende ondersteunigs standen afstellen op elke min- en max snelheid per keuze door de 9-voudige PAS !!
Ik gebruik dit systeem bijna 2 jaar en het bevalt prima. ;)
Dat zou voor die Azor Ameland dus wel een goede oplossing kunnen zijn? :)

Nu nog even vinden waar ik dit kan laten installeren. Heb helaas twee linker handen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Laatst online: 12:57
Rotatie- of torquesensoren maakt opzich niet zo heel veel uit hoor. Het gaat allemaal om de geprogrammeerde instellingen. En als die op standje gaan met die banaan staan voelt het allemaal hetzelfde.

Ik heb zelf mijn BBS op 3 standen staan omdat door 9 dingen heen drukken is bloed en bloedirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Torched schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:27:
Rotatie- of torquesensoren maakt opzich niet zo heel veel uit hoor. Het gaat allemaal om de geprogrammeerde instellingen. En als die op standje gaan met die banaan staan voelt het allemaal hetzelfde.

Ik heb zelf mijn BBS op 3 standen staan omdat door 9 dingen heen drukken is bloed en bloedirritant.
In de praktijk van het fietsen gebruik ik stand 2 t/m 5; met stand 2 kan ik rustig (12-16 km/h) meekomen met normale fietsen en standje 5 gebruik ik alleen met een sliert racefietsers achter mij.
De normale stand a gem. 25 km/h is bij mij standje 3. Zelden of eigenlijk nooit schakel ik door t/m 9. Misschien zinvol bij windkracht 8 Beaufort recht op de kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik heb afgelopen week in limburg mogen vertoeven en had mijn fietsen met BBS02 750W mee. Ze worden wel warm, maar je kunt er lekker mee over de stijlste mountainbike routes gaan.
Heerlijk door de natuur. Wel vergroten de heuvels alle kwaliteiten of minpunten van je fiets.
Zo heb ik bijvoorbeeld vrij oude velgen en knapte er een spaak op dag 1 in het eerste uur :S
Verder merk je wel dat bij zulke heuvels velgremmen (v-brakes) toch tekort komen als je echt hard gaat.
Ben wel blij dat ik nog recentelijk nieuwe Marathon Plus MTB banden heb gemonteerd, die kunnen wel een stootje hebben van de rotspartijen daar.

En een lekker regenbuitje dat zijn sporen nalaat....

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/ggztqz8uv/20180528_144957.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Op zo'n pad helpt een Marathon Plus ook niet meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Dat zou voor die Azor Ameland dus wel een goede oplossing kunnen zijn? :)

Nu nog even vinden waar ik dit kan laten installeren. Heb helaas twee linker handen wat dat betreft.
Ik zou eerst eens een proefritje doen op de twee soorten motoren. Dat kan je eventueel ook met bosch ingebouwde systemen doen om het verschil te ervaren. Het is echt een wereld van verschil(tenzij je altijd alleen op een vaste snelheid doortrapt standje 'hard', dan maakt het weinig uit).

Snap dan ook niet dat men zegt dat er geen verschil is.
- Bij cadence stel je in 9 stapjes een vaste trapsnelheid in. Ja, kan je tweaken met het vermogen en snelheden.
- Bij torque stel je de gevoeligheid in(=hoeveel kracht je moet zetten) en heb je ongelimiteerde variaties in trapsnelheid, de reactietijd op jouw input(=controle gevoel over de fiets, handig bij mountainbiken bijvoorbeeld) is zeer snel. Tweaken is niet nodig want hij reageert precies op hoe jij input levert. Geen geswitch van setting onderweg om even kort sneller te gaan. Wat harder op de pedalen staan en je gaat harder. Ben je "oud en krakkemikkig", dan stel je hem wat gevoeliger in.

Sure, uiteindelijk wen je waarschijnlijk wel aan de sturing van cadence. Maar er zal toch een goede reden zijn waarom vrijwel alle moderne systemen overgaan op torque of torque+cadence.

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 03-06-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
Ik ben het eens dat met een torque sensor de controle over de fiets en snelheid groter is. Het voelt ook erg natuurlijk. Toch heeft een ratatiesensor ook voordelen: het geeft de vrijheid net zo veel te trappen als je zelf wilt en kan. Zo kunnen mensen die echt bijna geen kracht in hun benen hebben toch met een behoorlijke snelheid rijden. En, aan de andere kant, je kunt flink hard trappen zonder dat je zo veel harder gaat, want de motorondersteuning bouwt dan snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

racinfo schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:25:
[...]

In de praktijk van het fietsen gebruik ik stand 2 t/m 5; met stand 2 kan ik rustig (12-16 km/h) meekomen met normale fietsen en standje 5 gebruik ik alleen met een sliert racefietsers achter mij.
De normale stand a gem. 25 km/h is bij mij standje 3. Zelden of eigenlijk nooit schakel ik door t/m 9. Misschien zinvol bij windkracht 8 Beaufort recht op de kop.
? Maar waarom is dat dan wel goed te doen en wat er gebeurt bij zo'n setje van RAT met voorwielaandrijving niet? Dan had je immers 5 standen en jij gebruikt zelf slechts 4 standen. Staan die standen dan zo gek afgesteld?
LED-Maniak schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:18:
[...]

Ik zou eerst eens een proefritje doen op de twee soorten motoren. Dat kan je eventueel ook met bosch ingebouwde systemen doen om het verschil te ervaren. Het is echt een wereld van verschil(tenzij je altijd alleen op een vaste snelheid doortrapt standje 'hard', dan maakt het weinig uit).

Snap dan ook niet dat men zegt dat er geen verschil is.
- Bij cadence stel je in 9 stapjes een vaste trapsnelheid in. Ja, kan je tweaken met het vermogen en snelheden.
- Bij torque stel je de gevoeligheid in(=hoeveel kracht je moet zetten) en heb je ongelimiteerde variaties in trapsnelheid, de reactietijd op jouw input(=controle gevoel over de fiets, handig bij mountainbiken bijvoorbeeld) is zeer snel. Tweaken is niet nodig want hij reageert precies op hoe jij input levert. Geen geswitch van setting onderweg om even kort sneller te gaan. Wat harder op de pedalen staan en je gaat harder. Ben je "oud en krakkemikkig", dan stel je hem wat gevoeliger in.

Sure, uiteindelijk wen je waarschijnlijk wel aan de sturing van cadence. Maar er zal toch een goede reden zijn waarom vrijwel alle moderne systemen overgaan op torque of torque+cadence.
Het is de bedoeling om een Azor-Fiets om te bouwen. Kun je ook ergens testen hoe ombouwsets trappen?

Ben even wezen zoeken in dit topic, maar jij zou dus de TongSheng TSDZ2 aanraden (en aan het kijken bent of de lingbei MM28.250 misschien nog beter is)? Mocht ik je daarop blind willen vertrouwen, dan zou ik dus alleen zelf een plek moeten vinden waar het voor mij ingebouwd kan worden (omgeving Amstelveen).

[ Voor 62% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-06-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:55:
[...]

? Maar waarom is dat dan wel goed te doen en wat er gebeurt bij zo'n setje van RAT met voorwielaandrijving niet? Dan had je immers 5 standen en jij gebruikt zelf slechts 4 standen. Staan die standen dan zo gek afgesteld?
Bij de BBSxx motor kun je software downloaden waarmee je de firmware van de controller zelf naar eigen behoefte en inzicht kunt instellen, dat kan bij de (RAT) voorwielmotor niet.

Daarbij opgemerkt dat de PAS instellingen van de BBSxx gekoppeld zijn met de frequentie van het trappen, dus min of meer met de versnellingen samenwerken, iets wat je nooit op een voorwiel of achterwielmotor zult aantreffen.

Dat is nu juist het verschil wat de Bafang BBSxx (midden) motor zo bijzonder maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:55:

[...]

Het is de bedoeling om een Azor-Fiets om te bouwen. Kun je ook ergens testen hoe ombouwsets trappen?

Ben even wezen zoeken in dit topic, maar jij zou dus de TongSheng TSDZ2 aanraden (en aan het kijken bent of de lingbei MM28.250 misschien nog beter is)? Mocht ik je daarop blind willen vertrouwen, dan zou ik dus alleen zelf een plek moeten vinden waar het voor mij ingebouwd kan worden (omgeving Amstelveen).
Als ik de fiets zo bekijk dan zal je even moeten opletten hoe het met het spatbord gaat zijn. Standaard tandwielen zijn 42 tanden. Die moet in het spatbord passen, anders moet je een kleiner tandwiel hebben. Dit is algemeen voor elke ombouwset.

Er zijn in het westen van het land een aantal bedrijven die gespecialiseerd zijn in het ombouwen van fiets met bafang kits, een enkeling met tongsheng. Wellicht staan ze er allemaal voor open een andere motor te installeren want het werkt hetzelfde.

Ik zal je echt niet vertellen wat je wel of niet moet kopen maar het is jammer er achteraf achter te komen dat het gevoel bij een andere techniek wellicht fijner is.

De Lingbei is volgens mij officieel een distributeur in Nederland maar die motor is zo nieuw dat ook die hem vast nog niet zal hebben. Mechanisch is hij beter dan de tongsheng(wat je merkt bij 500Watt) en de leverancier van mij stuurt mij vandaag een programmeerkabel op zodat ik de motor kan tweaken/balanceren. Dan kan hij puur cadence, puur torque of een mix draaien. Erg leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

racinfo schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:25:
[...]

standje 5 gebruik ik alleen met een sliert racefietsers achter mij.
Dat is wel een verhaal apart bij speed pedelecs.

Vooral met wind mee + Bosch is het irritant.
Dan stopt de ondersteuning volledig en dan heb je zo'n "blije wielrenner" achter je dit lekker uit de wind wil rijden.

Ik maak wel 's een praatje op de pont of het stoplicht met een wielrenner en dan is het geen probleem, dan bied ik het soms zelfs aan.

Maar zelfs volgens de wielren-etiquette hoor je dit als wielrenner niet ongevraagd te doen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:35:
[...]

De Lingbei is volgens mij officieel een distributeur in Nederland maar die motor is zo nieuw dat ook die hem vast nog niet zal hebben. Mechanisch is hij beter dan de tongsheng(wat je merkt bij 500Watt) en de leverancier van mij stuurt mij vandaag een programmeerkabel op zodat ik de motor kan tweaken/balanceren. Dan kan hij puur cadence, puur torque of een mix draaien. Erg leuk :9
Je maakt mij wel nieuwsgierig omtrent de Lingbei motor. Heb je nu de 250 of de 500 watt uitvoering?
Is er ook tweakers software ergens beschikbaar?

Ik lees er ook over op:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=94220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik heb een raar problem met mijn Bosch Powerpack batterij. Soms nadat ik deze heb opgeladen geven de leds op de batterij en ook de fietscomputer aan dat de batterij helemaal niet opgeladen is. Ook het resterend aantal kilometers is niet omhoog gegaan.
Als ik dan echter toch ga fietsen kan ik wel gewoon lekker ver fietsen en gaan de resterende kilometers niet verder omlaag. Als ik de lader er opnieuw insteek springt de batterij onmiddelijk naar vol.
Op 1 of andere manier lijkt er uds een problem te zijn dat de batterij wel vol zit maar dit niet weet en dit pas gecorrigeerd word als ik de lader er opnieuw in steek.
Zijn er nog mensen met deze vreemde ervaring? Is er een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 18:57
quizzical schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:23:
Ik heb een raar problem met mijn Bosch Powerpack batterij. Soms nadat ik deze heb opgeladen geven de leds op de batterij en ook de fietscomputer aan dat de batterij helemaal niet opgeladen is. Ook het resterend aantal kilometers is niet omhoog gegaan.
Als ik dan echter toch ga fietsen kan ik wel gewoon lekker ver fietsen en gaan de resterende kilometers niet verder omlaag. Als ik de lader er opnieuw insteek springt de batterij onmiddelijk naar vol.
Op 1 of andere manier lijkt er uds een problem te zijn dat de batterij wel vol zit maar dit niet weet en dit pas gecorrigeerd word als ik de lader er opnieuw in steek.
Zijn er nog mensen met deze vreemde ervaring? Is er een oplossing?
Wat je even kunt proberen is de aan/uit drukknop op de accu 10 seconden ingedrukt blijven houden. Hij reset dan zijn eigen en dan kan het probleem al opgelost zijn. Mocht dit nou niet lukken en je hebt nog garantie op je fiets dan zou ik het zeker even melden bij je fietsen leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 17:22
Welke is dan bijvoorbeeld een goede rugzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
zonnefreak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Wat je even kunt proberen is de aan/uit drukknop op de accu 10 seconden ingedrukt blijven houden. Hij reset dan zijn eigen en dan kan het probleem al opgelost zijn. Mocht dit nou niet lukken en je hebt nog garantie op je fiets dan zou ik het zeker even melden bij je fietsen leverancier.
Bedankt ik zal het de volgende keer proberen te resetten. Ik heb de fiets nu een kleine maand dus zeker nog garantie. Zal het moeten filmen vermits het niet vaak voorkomt (2e keer nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
racinfo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:04:
[...]

Je maakt mij wel nieuwsgierig omtrent de Lingbei motor. Heb je nu de 250 of de 500 watt uitvoering?
Is er ook tweakers software ergens beschikbaar?

Ik lees er ook over op:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=94220
Ik heb de 500Watt uitvoering.

Heb hem al uitvoerig uit elkaar gehaald en bekeken met uitzondering van de torque sensor. Hij heeft veel weg van een BBS02 motor met hier en daar wat aanpassingen zoals overal helix tandwielen in plaats van recht en daardoor de mogelijkheid voor 90Nm koppel; Wat erg veel is(met een 42 op 12 vertanding trek je met de gashendel rap op van stilstand).

Software, lijst met instelmogelijkheden en programmeerkabel is beschikbaar zodra ik deze binnen heb. Ben nu een samenwerking met de fabriek aangegaan om de motor verder te ontwikkelen. Verdien ik niets mee hoor, behalve inzicht in hoe ze het doen en een nog mooiere motor. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
ringlord_oc schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:58:
[...]
Welke is dan bijvoorbeeld een goede rugzak?
Voor transpireren van de rug (wat BertV beschrijft) te vermijden is een goed ventilerend en ergonomisch rugpand belangrijk.
De meeste fietsrugzakken hebben dit.
Enkele voorbeelden:
www.vaude.com/nl-BE/Producten/Rugzakken/Fietsrugzakken/
https://deuter.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 03:48
Dit zal vast wel een keer ter sprake zijn geweest maar kan het even zo snel niet vinden: Ik heb een kalkhof van een jaar of 4 oud en mijn vriendin heeft pas een qwic gekocht. Op de accu van mijn fiets en die van mijn vriendin staat het zelfde voltage en de steker/aansluiting komen overeen. Kan ik de opladers uitwisselen / kan het gevaar om het te proberen? Heb een handig aansluitpunt in het berghok gemaakt met een tijdschakelaar tegen onnodig lang opladen dus zou handig zijn om die voor beide te gebruiken.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
LED-Maniak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Heb hem al uitvoerig uit elkaar gehaald en bekeken met uitzondering van de torque sensor. Hij heeft veel weg van een BBS02 motor met hier en daar wat aanpassingen zoals overal helix tandwielen in plaats van recht en daardoor de mogelijkheid voor 90Nm koppel; Wat erg veel is(met een 42 op 12 vertanding trek je met de gashendel rap op van stilstand).

Software, lijst met instelmogelijkheden en programmeerkabel is beschikbaar zodra ik deze binnen heb. Ben nu een samenwerking met de fabriek aangegaan om de motor verder te ontwikkelen. Verdien ik niets mee hoor, behalve inzicht in hoe ze het doen en een nog mooiere motor. :)
Eerlijk gezegd ben ik blij dat er juist rechte tandwielen in de BBS zitten ipv helix. Helix is wel stiller, maar je verliest efficiëntie. En je accu is al zo klein. En power is helemaal geen probleem, helemaal niet als je 1200w er door heen jaagt.

Er zitten helixen in omdat die stil zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Torched op 04-06-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Torched schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik blij dat er juist rechte tandwielen in de BBS zitten ipv helicals. Helicals zijn wel stiller, maar je verliest efficiëntie. En je accu is al zo klein. En power is helemaal geen probleem, helemaal niet als je 1200w er door heen jaagt.

Er zitten helicals in omdat die stil zijn.
Als jij mij kan aantonen dat je kilometers minder bereik hebt door een helical gear, dan heb je mij overtuigd. Dat is namelijk niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.onecrmpro.com/heli/efficiency.jpg

We hebben het over een verschil van hooguit één procent. Het gebruikte soort vet en de constructie zal meer invloed hebben. Het verschil in geluid is dan wel weer significant. Die laatste 800 meter loop ik wel, als de rest van de rit maar fluisterstil is.

BBS heeft overigens ook een Nylon tandwiel met schuine vertanding. Ik zie dat de BBS 'B' versie nu ook volledig over is gegaan op schuine tandwielen voor alle tandwielen. Dan zou ik hem toch maar terugbrengen. ;)

De TongSheng TSDZ2 heeft een wat ongelukkige overbrenging voor >250Watt motoren als je hem flink aftrapt. Voor de legale 250Watt motoren is het geen probleem. Torque motoren onder elkaar heeft de Linbei mechanisch een streepje voor.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LED-Maniak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Als ik de fiets zo bekijk dan zal je even moeten opletten hoe het met het spatbord gaat zijn. Standaard tandwielen zijn 42 tanden. Die moet in het spatbord passen, anders moet je een kleiner tandwiel hebben. Dit is algemeen voor elke ombouwset.

Er zijn in het westen van het land een aantal bedrijven die gespecialiseerd zijn in het ombouwen van fiets met bafang kits, een enkeling met tongsheng. Wellicht staan ze er allemaal voor open een andere motor te installeren want het werkt hetzelfde.

Ik zal je echt niet vertellen wat je wel of niet moet kopen maar het is jammer er achteraf achter te komen dat het gevoel bij een andere techniek wellicht fijner is.

Thx! Terecht dat je terughoudend bent, maar mijn vriendin wil snel handelen en had zelf al bedacht dat ze een middenmotor wilde. Toen ze hoorde dat vooral duurdere fietsen torque hebben, was ze ook daar al direct van overtuigt. Ze is dan niet iemand die achteraf gaat klagen, dus ik ga eens op zoek naar een fietsenmakee hier in Amstelveen of in Amsterdam die zon tongshen zou willen monteren voor haar.

250watt zou toch voldoende moeten zijn? Verder nog tips ook voor waar je goed een losse set met accu, bagagedrager (liefst een die een beetje passend is bij de fiets) en andere benodigdheden zou kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als jij een fietsenmaker kan vinden die een aangeleverde set in elkaar wilt zetten kunnen we hier wel helpen met een goede set samen te stellen. Is allemaal niet zo ingewikkeld. :)

Ik zie dat deze club de motor heeft voor een redelijke prijs:
https://www.e-fietsspecia...p/midden-motor-tongsheng/

Ze hebben een aantal fietsenmakers die inbouwen. Wellicht zit er een in de buurt tussen.

Jammer dat je aan de andere kant van het land zit, anders had ik graag geholpen. :)

250Watt is meer dan voldoende voor gemiddeld fietswerk. Zelfs daarmee kan je echt hard en is de legale limiet(250Watt, 48Volt).

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 20:37
[...]

Ik ben erg benieuwd of je veel in kunt stellen in de software, want dan kan dit een zeer interessante ombouwset zijn. Zijn de aansluitingen compatibel met de Bafang BBSxx onderdelen, zoals remsensoren, gashendel, speed sensor? Wellicht zelfs de displays? Is deze Lingbei MM28.250 vergelijkbaar met de BBS01b of meer met de BBS02b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
[...]Ik heb de 500Watt uitvoering.Heb hem al uitvoerig uit elkaar gehaald en bekeken met uitzondering van de torque sensor. Hij heeft veel weg van een BBS02 motor met hier en daar wat aanpassingen zoals overal helix tandwielen in plaats van recht en daardoor de mogelijkheid voor 90Nm koppel; Wat erg veel is(met een 42 op 12 vertanding trek je met de gashendel rap op van stilstand)
Zie dat het door Bafang gasten is ontwikkeld. Als ik terug ben van vakantie ga ik er ook 1 bestellen. Kan alleen de 500W versie niet vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door bgttje op 05-06-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 20:37
Dit is de enige verkoper die ik kan vinden:

https://nl.aliexpress.com...tion-kit/32866583586.html

In de specficaties staat 250/350/500W en 36/43/48V. Ik weet niet of die controller dat allemaal aan kan, maar mechanisch zullen er vast geen verschillende versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
doek55 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Ik ben erg benieuwd of je veel in kunt stellen in de software, want dan kan dit een zeer interessante ombouwset zijn. Zijn de aansluitingen compatibel met de Bafang BBSxx onderdelen, zoals remsensoren, gashendel, speed sensor? Wellicht zelfs de displays? Is deze Lingbei MM28.250 vergelijkbaar met de BBS01b of meer met de BBS02b?
De kabels zijn hetzelfde van kleur. Of de pinout hetzelfde is moet ik nog eens meten.
Sensoren, hendels en display leveren ze er allemaal bij. Waarschijnlijk werkt een bestaand bafang display er niet op. MM28.250 is meest vergelijkbaar met de BBS02B maar dan met torque sensor.
bgttje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Zie dat het door Bafang gasten is ontwikkeld. Als ik terug ben van vakantie ga ik er ook 1 bestellen. Kan alleen de 500W versie niet vinden?
Die raakt steeds uitverkocht als hij online staat.. 8)7
Als hij weer online is kan je hem hier vinden:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.15e74c4dG8rVnW
doek55 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:43:
Dit is de enige verkoper die ik kan vinden:

https://nl.aliexpress.com...tion-kit/32866583586.html

In de specficaties staat 250/350/500W en 36/43/48V. Ik weet niet of die controller dat allemaal aan kan, maar mechanisch zullen er vast geen verschillende versies zijn.
Controller zal hetzelfde zijn alleen verschillende interne motor.

Als er concrete aankoopwensen van iemand zijn dan wil ik ze best even bellen om te vragen wanneer er geleverd kan worden. Mocht iemand het eng vinden in China te bestellen dan kan ik dit eventueel wel verzorgen incl. inbouw support. Let wel op dat er 21% BTW bij komt.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 05-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn qwic 375 accu is binnen de garantie tijd kapot. de electronica is weggesmolten. De fietsenmaker weigert de accu op te sturen voor garantie. Hij zegt dat het mijn schuld is omdat de accu een beetje los zat i.v.m. een geleide rail die ontzet was. De fabriek stuurt mij terug naar de dealer. De accu zit dmv een slot goed geborgd in de behuizing en kan geen kant op. Kan hierdoor de electronica wegsmelten? zo ja waarom is de accu niet beveiligd. Zo nee hoe toon ik dat aan. Ik vrees dat ik naar de rechter moet voor een mijn recht op garantie. Wie heeft hier verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 18:57
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:55:
mijn qwic 375 accu is binnen de garantie tijd kapot. de electronica is weggesmolten. De fietsenmaker weigert de accu op te sturen voor garantie. Hij zegt dat het mijn schuld is omdat de accu een beetje los zat i.v.m. een geleide rail die ontzet was. De fabriek stuurt mij terug naar de dealer. De accu zit dmv een slot goed geborgd in de behuizing en kan geen kant op. Kan hierdoor de electronica wegsmelten? zo ja waarom is de accu niet beveiligd. Zo nee hoe toon ik dat aan. Ik vrees dat ik naar de rechter moet voor een mijn recht op garantie. Wie heeft hier verstand van.
Shit dat is een vervelende situatie :( hoe is die geleiderail ontzet geraakt dan? Van de andere kant als de fabrikant beweerd dat dit niet relevant is (omdat hij goed geborgt zit door het slot). Dan lijkt het mij toch een garantie geval. Alleen de fietsenmaker is niet erg meewerkend en meedenkend in dit geval. Volgens mij moet je de fietsenmaker schriftelijk in gebreke stellen en maak aub ook goede foto's van je accu zoals het er nu uit.

Vervelend dat je in zo'n situatie zit. En is ook echt niet leuk voor je. Google even over wat meer informatie over dat in gebreke stellen. En misschien toch ook nog maar even een mailtje met de foto ervan naar de fabriek sturen. En een kopie van de rekening. Maar goed hun hebben waarschijnlijk ook te maken met allerlei procedures, maar daar hoef jij niet de dupe van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
LED-Maniak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Als jij mij kan aantonen dat je kilometers minder bereik hebt door een helical gear, dan heb je mij overtuigd. Dat is namelijk niet zo.

[afbeelding]

We hebben het over een verschil van hooguit één procent. Het gebruikte soort vet en de constructie zal meer invloed hebben. Het verschil in geluid is dan wel weer significant. Die laatste 800 meter loop ik wel, als de rest van de rit maar fluisterstil is.

BBS heeft overigens ook een Nylon tandwiel met schuine vertanding. Ik zie dat de BBS 'B' versie nu ook volledig over is gegaan op schuine tandwielen voor alle tandwielen. Dan zou ik hem toch maar terugbrengen. ;)

De TongSheng TSDZ2 heeft een wat ongelukkige overbrenging voor >250Watt motoren als je hem flink aftrapt. Voor de legale 250Watt motoren is het geen probleem. Torque motoren onder elkaar heeft de Linbei mechanisch een streepje voor.
Als ik het zo lees lijkt de Lingbei weer een kleine evolutie te zijn op de Bafang en TongSheng. Ik ben erg benieuwd hoe deze over de tijd gaat bevallen (en na de tweaks die je gaat toepassen). Is deze 500watt ook een optie voor een zware fiets (zoals een bakfiets)? Of moet 250 watt voldoende zijn (zodat ik evt een 250watt TongSheng of Bafang kan overwegen)?

Wat ik mij nog wel afvraag bij de Lingbei met 90nm koppel, in hoeverre vormt dit een probleem op eventuele bestaande versnellingen op de achteras (Nexus/Nuvici)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LED-Maniak schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:34:
Als jij een fietsenmaker kan vinden die een aangeleverde set in elkaar wilt zetten kunnen we hier wel helpen met een goede set samen te stellen. Is allemaal niet zo ingewikkeld. :)

Ik zie dat deze club de motor heeft voor een redelijke prijs:
https://www.e-fietsspecia...p/midden-motor-tongsheng/

Ze hebben een aantal fietsenmakers die inbouwen. Wellicht zit er een in de buurt tussen.

Jammer dat je aan de andere kant van het land zit, anders had ik graag geholpen. :)

250Watt is meer dan voldoende voor gemiddeld fietswerk. Zelfs daarmee kan je echt hard en is de legale limiet(250Watt, 48Volt).
Merci weer!

Bij de e-fietsspecialist is ie trouwens uitverkocht. Verder is het volgens mij daar niet echt goedkoper dan bij dat linkje dat ik gaf. Daar was het namelijk EUR 910 voor een geheel paket met lithium-batterij en bagagedrager (alleen wel totaal onduidleijk wat er dan precies bij zit).

Zie dat deze site ze ook voor een scherpe prijs heeft: http://www.pswpower.com/ven.php?#close#0

Wordt verstuurd vanuit Duitsland, dus geen invoerkosten verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-06-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:18:
[...]

Merci weer!

Bij de e-fietsspecialist is ie trouwens uitverkocht. Verder is het volgens mij daar niet echt goedkoper dan bij dat linkje dat ik gaf. Daar was het namelijk EUR 910 voor een geheel paket met lithium-batterij en bagagedrager (alleen wel totaal onduidleijk wat er dan precies bij zit).

Zie dat deze site ze ook voor een scherpe prijs heeft: http://www.pswpower.com/ven.php?#close#0

Als je echt voor een scherpe (682,-) prijs wilt gaan is dit toch wel de voordeligste aanbieding die er te vinden is, TSDZ2 incl. de accu:
https://nl.aliexpress.com....1000023.5.127118de2YTnql

Mocht je 750 watt teveel vinden, dan is er nog de 500 watt (600,-) uitvoering:
https://nl.aliexpress.com...-url%3A1007.13339.90158.0

Of de 350 watt uitvoering (36Volt) a 562,- met accu:
https://nl.aliexpress.com...-url%3A1007.13339.99734.0

[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 06-06-2018 09:53 . Reden: diverse vermogens 350-500-750 watt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Thinlanet schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Als ik het zo lees lijkt de Lingbei weer een kleine evolutie te zijn op de Bafang en TongSheng. Ik ben erg benieuwd hoe deze over de tijd gaat bevallen (en na de tweaks die je gaat toepassen). Is deze 500watt ook een optie voor een zware fiets (zoals een bakfiets)? Of moet 250 watt voldoende zijn (zodat ik evt een 250watt TongSheng of Bafang kan overwegen)?

Wat ik mij nog wel afvraag bij de Lingbei met 90nm koppel, in hoeverre vormt dit een probleem op eventuele bestaande versnellingen op de achteras (Nexus/Nuvici)?
250Watt is voldoende. Dat getal zegt vooral iets over de maximumsnelheid. Met een bakfiets wil je toch geen 40km/uur. Collega's hier rijden ook met een bakfiets en 250watt motor en dat gaat prima vooruit.

90Nm is een hoop, zeker als je zelf ook nog vol gaat trappen. De motor start/spint overigens rustig op dus zal niet in een keer rap aan je ketting trekken. We zullen in de loop van de tijd er achter komen wat de invloed zal zijn. Ik neem aan dat een bakfiets al zwaarder is uitgevoerd?
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:18:
[...]

Merci weer!

Ahh, dat was mij niet helemaal duidelijk. 910 euro is prima prijs in Nederland. 'k heb direct uit china rond de 700 euro betaald voor 816Watt, 48Volt accu en motor.

PSWPower is een prima(betrouwbaar) aanbieder om de motor te kopen.

https://www.aliexpress.co...home-3.0.0.7d4d4a16ieu6Bd
https://www.aliexpress.co...010612.0.0.7dd43f0bBaatB2

365 + 339 USD = 600 euro precies.
Dan heb je een EU legaal setje.
racinfo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Als je echt voor een scherpe (682,-) prijs wilt gaan is dit toch wel de voordeligste aanbieding die er te vinden is, TSDZ2 incl. de accu:
https://nl.aliexpress.com....1000023.5.127118de2YTnql
Ebird is volgens mij ook een prima aanbieder. Een accu uit china halen is alleen wel spannend. Vaak mixen ze om de prijs te drukken chinese cellen in de packs en die kunnen een tikkende tijdbom zijn.

Om die reden heb ik de accu gehaald bij UNITPACKPOWER. Deze heeft een goede reputatie dat hetgeen waar ze mee adverteren ook werkelijk in de accupack zit.

750Watt versie voor de tongsheng zou ik niet doen tenzij je rustig fietst en niet in de hoogste versnelling wegtrekt maar het hele bereik gebruikt. Anders trek je de interne tandwiel in no time kapot. Is in 15 minuten te vervangen voor een metalen versie, maar die maakt wat meer lawaai en het is toch weer werk.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 06-06-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 13:37
iemand ervaring met de rainlegs?

ziet er op zich wel slim uit...maar zo simpel dat ik me afvraag of het echt wel ideaal is.

en ik ben ook erg benieuwd als het kouder wordt, of het dan lekker aankleden is, zodat ik het niet koud heb, maar ook niet gezweet op mijn werk aankomt..

( ik heb nu een Agu wind/ademend jack, maar fiets meestal in polo en verfris me op het werk met een deo en een schone polo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
wwwmarcel schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:54:

ziet er op zich wel slim uit...maar zo simpel dat ik me afvraag of het echt wel ideaal is.

en ik ben ook erg benieuwd als het kouder wordt, of het dan lekker aankleden is, zodat ik het niet koud heb, maar ook niet gezweet op mijn werk aankomt..

( ik heb nu een Agu wind/ademend jack, maar fiets meestal in polo en verfris me op het werk met een deo en een schone polo)
Ik heb dat soort ding om je bovenbenen te bedekken.
Ja het helpt in de zin dat je broek vooral aan je bovenbenen nat word en dat het ook vooral daar is dat het vervelend plakt aan je benen als je broek nat is.
Echter kan het ook gebeuren dat het water van die cover afdrupt op een lager deel van je broek....
Ook enkel een oplossing als je kort moet fietsen in lichte regen en je geen zin hebt om een volledige regenbroek aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
quizzical schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb dat soort ding om je bovenbenen te bedekken.
Ja het helpt in de zin dat je broek vooral aan je bovenbenen nat word en dat het ook vooral daar is dat het vervelend plakt aan je benen als je broek nat is.
Echter kan het ook gebeuren dat het water van die cover afdrupt op een lager deel van je broek....
Ook enkel een oplossing als je kort moet fietsen in lichte regen en je geen zin hebt om een volledige regenbroek aan te doen.
thanks! toch maar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:00

Metro2002

Memento mori

wwwmarcel schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:54:
Yep, ik heb ze en het is de beste 'regenbroek' die ik ooit gehad heb. Het bedenkt enkel je bovenbenen en kruis maar dat is het deel dat het meeste nat wordt. Het grootste voordeel is dat je niet zo zweet aangezien het grootste deel van je broek nog kan ademen. Ik heb er door behoorlijk zware regenbuien mee gefietst en ze houden je broek echt behoorlijk goed droog zonder dat je naar zweet meurt. Die onderste delen van je broekspijpen drogen wel weer op en worden alleen bij hele heftige buien echt nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31

Tahref

God bless you

Ik zag al een paar links voorbij komen, maar zijn er nog meer websites om voor een goed bedrag een nieuwe accu te krijgen zonder hoge verzendkosten? Ik kijk af en toe nog weleens op amazon.de

[ Voor 12% gewijzigd door Tahref op 06-06-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tahref schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:42:
Ik zag al een paar links voorbij komen, maar zijn er nog meer websites om voor een goed bedrag een nieuwe accu te krijgen zonder hoge verzendkosten? Ik kijk af en toe nog weleens op amazon.de
Persoonlijk heb ik goede ervaringen bij fietsunie (.nl), ik heb daar mijn 36V-13A batterij vandaan, je kan hem ook zonder lader verkrijgen. Er zitten LG cellen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Iemand deze al gezien:

https://www.bikeebike.com/

Ik kwam er via kickstarter Bimoz [ wat geen succesverhaal is tot nu toe,
in de boze reacties had iemand een link geplaatst naar iets wat wél werkt].

De bikeebike is kennelijk al echt verkrijgbaar en heeft al echte wapenfeiten
[bewegend beeld van het apparaat in werking].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Een kit die me al €1300 kost? Vind ik bijzonder aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
LED-Maniak schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:58:
[...]Als er concrete aankoopwensen van iemand zijn dan wil ik ze best even bellen om te vragen wanneer er geleverd kan worden.
Thanx, hebben ze ook een 500W/36V motor? 48V is geen optie omdat ik anders problemen heb op m'n 36V fietsen aangezien ik 1 standaard accu gebruik voor alle fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
JellBro schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:47:
Iemand deze al gezien:

https://www.bikeebike.com/

Ik kwam er via kickstarter Bimoz [ wat geen succesverhaal is tot nu toe,
in de boze reacties had iemand een link geplaatst naar iets wat wél werkt].

De bikeebike is kennelijk al echt verkrijgbaar en heeft al echte wapenfeiten
[bewegend beeld van het apparaat in werking].
Veel te kleine accu's (320Wh voor de 250w versie) en een middenmotor die je trapas zo te zien aan de rechterkant compleet naar buiten zet. Dat doet geen wonderen voor hoe je op je fiets trapt. (Q factor)
Dit hebben alle andere chinese kits veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Torched schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Veel te kleine accu's (320Wh voor de 250w versie) en een middenmotor die je trapas zo te zien aan de rechterkant compleet naar buiten zet. Dat doet geen wonderen voor hoe je op je fiets trapt. (Q factor)
Dit hebben alle andere chinese kits veel beter voor elkaar.
Verschrikkelijk duur inderdaad, maar op zich wel interessant dat ze de motor aan de buitenkant plaatsen. Daardoor heb je een veel betere chain line dan de Chinese motors en kun je zelfs met 2 voorbladen rijden.
Misschien wel wat minder voor je knieën dat het pedaal zo ver naar buiten zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Na 5262 km te hebben gereden met de BBS01 motor heb ik mijn grote tandwiel vervangen, de tanden stonden dermate krom dat ik regelmatig begon door te trappen!

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/tand.jpg

Tevens de ketting vervangen, alleen niet de achtercassette, die is nog prima.
[ dit was/is 'n verkeerde inschatting zoals nadien bleek ]
Ik heb nu een 52T erop gezet, om een iets betere schakel verhouding tov de 9-voudige cassette te verkrijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door racinfo op 12-06-2018 10:49 . Reden: foto tandwiel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Omdat ik graag USB aansluitmogelijkheid zou hebben ...
Kan men een Bosch Purion display vervangen door een Bosch Intuvia display (USB aansluitmogelijkheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02

OgWok

U.N.C.L.E.

racinfo schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:30:
Na 5262 km te hebben gereden met de BBS01 motor heb ik mijn grote tandwiel vervangen, de tanden stonden dermate krom dat ik regelmatig begon door te trappen!
Tevens de ketting vervangen, alleen niet de achtercassette, die is nog prima.

Ik heb nu een 52T erop gezet, om een iets betere schakel verhouding tov de 9-voudige cassette te verkrijgen.
Vond je de 5262 KM mee of tegenvallen? Is het voortandwiel voordelig?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

OgWok schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Vond je de 5262 KM mee of tegenvallen? Is het voortandwiel voordelig?
Ik vond het niet tegenvallen, maar ik merkte nu wel met de nieuwe ketting dat mijn meest gebruikte tandwiel van de cassette ook niet best meer is, zeg maar ronduit slecht. Dus aankomende week ook een nieuwe cassette erop.

Het tandwiel kostte excl PostNL .. 29,95, vond ik wel meevallen.

Schakelverhoudingen zijn wel optimaal, met circa dezelfde trapfrequentie kom ik nu op 28 km/h (ipv 24 eerder) en dat fietst aangenaam. Let wel op bij montage van de 52T dat je nog afstand houdt tot de achterbrug; ik moest er ringetjes (1.5mm) tussen monteren om hem vrij te kunnen laten draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door racinfo op 09-06-2018 16:35 . Reden: montage T52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Laatst online: 03-03-2022
Finesse schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:43:
Omdat ik graag USB aansluitmogelijkheid zou hebben ...
Kan men een Bosch Purion display vervangen door een Bosch Intuvia display (USB aansluitmogelijkheid)?
Dat kan maar dan zou je het hele kabeltje moeten vervangen tot aan de motor.
Helaas heeft de kabel een andere aansluiting bij de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
Afbeeldingslocatie: http://www.ebsc.nl/OSC/bosch%202016%20motor%20kabelverbindingen.png

[ Voor 7% gewijzigd door B2B2 op 09-06-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Ik vond het niet tegenvallen, maar ik merkte nu wel met de nieuwe ketting dat mijn meest gebruikte tandwiel van de cassette ook niet best meer is, zeg maar ronduit slecht. Dus aankomende week ook een nieuwe cassette erop.

Het tandwiel kostte excl PostNL .. 29,95, vond ik wel meevallen.

Schakelverhoudingen zijn wel optimaal, met circa dezelfde trapfrequentie kom ik nu op 28 km/h (ipv 24 eerder) en dat fietst aangenaam. Let wel op bij montage van de 52T dat je nog afstand houdt tot de achterbrug; ik moest er ringetjes (1.5mm) tussen monteren om hem vrij te kunnen laten draaien.
Ik heb altijd geleerd om de ketting + cassette tegelijk te vervangen. Vaak zijn ketting en cassette op elkaar ingesleten. Het tandwiel kan je ook in china bestellen voor 10-12 euro dacht ik, maar moet je iets langer wachten :)

Hoe is je kettinglijn nu? Van nature is deze al vrij slecht en met 1,5mm extra wordt het er niet beter van vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
B2B2 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Dat kan maar dan zou je het hele kabeltje moeten vervangen tot aan de motor.
Helaas heeft de kabel een andere aansluiting bij de computer.
Oké, ik onthoud dat het kan.

Nog een ander vraagje dan ...
Ik lees / hoor dat een klein tandwiel voor zoals Bosch dat gebruikt onderhevig is aan sleet, kan zo'n klein tandwiel vervangen worden door eentje met meer tandjes (zoals bij de Yamaha motor)?
Ik kan me voorstellen dat de verhoudingen dan niet meer kloppen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
Dat kan wel. Maar standaard zijn het volgens mij 20 tanden. Je kan dacht ik iets grotere vinden. Maar veel groter gaat het niet worden (heb dacht ik ergens een 22 tanden gezien. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:40:
[...]

Hoe is je kettinglijn nu? Van nature is deze al vrij slecht en met 1,5mm extra wordt het er niet beter van vermoed ik?
Daar had ik ook aan gedacht maar het viel mee, de lijn is kaarsrecht op het meest gebruikte tandwiel (4e van kleinste af). De ketting gaat voorbij het 6e van kleinste af nog redelijk maar daarna wordt het problematisch. Maar die gebruik je toch vrijwel nooit. Dit geldt ook voor wanneer je naar het kleinste tandwiel schakelt, dan krijgt hij het echt moeilijk.

Edit
Cassette en bijbehorende ketting besteld bij HIBIKE
Uw bestelling
Pos Productomschrijving Hoeveelheid
# Shimano Alivio CS-HG400 cassette 9-speed 11-32 Zähne (#52806122) 1 stuk
# Shimano CN-HG93 ketting 9-speed 116 schakels met kettingconnectorpin Ultegra/XT/Saint (#52804008) 1 stuk

[ Voor 19% gewijzigd door racinfo op 10-06-2018 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bennoone
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 22:38
Na veel meelezen op dit topic vandaag de knoop doorgehakt.
Besloten om onze bestaande Gazelle Medeo fietsen om te bouwen.
Zojuist de Tongsheng 36V 350W TSDZ2 motor bij PSWPower besteld.
Begin maar eerst met 1 fiets als dit goed gaat ook de 2de fiets ombouwen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb een Giant prime e+1 gekocht, 25 km net iets te langzaam. Zou het iets verschil uitmaken als je de sensor iets verplaats samen met de magneet, dmv een beugel en waarbij de magneet bijna tegen de velg komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:54:
Hallo,
Heb een Giant prime e+1 gekocht, 25 km net iets te langzaam. Zou het iets verschil uitmaken als je de sensor iets verplaats samen met de magneet, dmv een beugel en waarbij de magneet bijna tegen de velg komt te zitten.
Nee dat maakt geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31

Tahref

God bless you

Even een noob vraag.
Ik heb deze fiets: https://www.ancheer.shop/...ack?variant=1378990948396

Nu wil ik een 52V 14Ah akku halen om mijn afstand te vergroten.
Gaat dit probleemloos zonder dat de akku teveel vermogen heeft voor de 250w motor?
Of bestaat er niet zoiets als een akku die teveel vermogen heeft/geeft voor een motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het is een 36Volt fiets als ik het zo lees. Daar kan je niet zomaar 52Volt op zetten, dat moet de controller aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:10
Tahref schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:30:
Even een noob vraag.

Gaat dit probleemloos zonder dat de akku teveel vermogen heeft voor de 250w motor?
Of bestaat er niet zoiets als een akku die teveel vermogen heeft/geeft voor een motor?
Je weet dat meer voltage niet meteen meer range betekent? Je krijgt meer power, maar je kan er niet verder mee fietsen.

Wat voor controller heb je? Een snelle Google komt uit op een topic van endless sphere heb jij de zelfde controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
giant e-bike zonder begrenzer

Ik merk dat ik toch wel heel veel omwenteling maak ondanks het zwaarste verzet, ik zou graag een andere vertanding erop te zetten, zodat ik wat rustiger trap.
Achter zit 11,die schijnt volgens de FM niet kleiner te kunnen...

voor zit er maar 1 standaard tandwiel, wellicht kan ik die vervangen, iemand een idee?

Shimano HG50-10 11-36T
FSA forged crankset, 42T

ps. een extra lader zou ook wel handig zijn, zou dat universeel kunnen of is dat vragen om problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ondanks vrij nieuwe remblokken, piepen mijn schijfremmen ontzettend. Heel irritant. Ze piepen echter alleen bij bijna stilstand.
Iemand een idee wat het kan zijn, voordat ik naar de fietsenmaker rij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:54:
Hallo,
De magneet registreert het aantal omwentelingen van het wiel, of je dat nu bij de as of velg doet maakt geen verschil bij het ronddraaien.
Wat men weleens doet de sensor verplaatsen tot bij het pedaal, de magneet monteer je dan op het pedaal. Afhankelijk van in welke versnelling je trapt kun je met die truc sneller rijden dan de toegestane.

Let op, van de weergave van je afgelegde afstand en snelheid klopt dan niets meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
.......

Nu wil ik een 52V 14Ah akku halen om mijn afstand te vergroten........
De spanning 36V vs 52V heeft niks te maken met de afstand die je kan afleggen, wel de grootte cq. capaciteit (de inhoud) van de accu.
De Ancheer heeft volgens mij nu een 36V 8Ah accu. Met een 36V 14Ah accu heb je meer lading en kan je een grotere afstand afleggen. De accu wordt fysiek dan wel bijna 2x zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vraagje: ik wil mijn fiets een onderhoudsbeurt geven. Nu kan ik naar de Dealer waar ik hem gekocht hebt (Juizz, den Haag), of naar een lokale fietsenboer. Juizz is 45 min. fietsen en het laatste onderhoud en ontvangst is niet goed bevallen.

Nu gaf de fietsenmaker hier aan dat hij de sensor en andere motor onderdelen niet mag aanraken, omdat anders de garantie verloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Even een noob vraag.

Je huidige bottlefles accu is 36V-8A, deze kun je gewoon vervangen door een Hailong frameaccu van 36V-13 of 17A wat je dan waarschijnlijk een verdrievoudiging van je actieradius zal opleveren.

Het is onnodig om de spanning te verhogen nog afgezien of de controller (36V-48V) dat aan zou kunnen. Zoals eerder opgemerkt verhoogt dat niet de actieradius maar wel de kracht van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nou, de Lingbei motor heeft aan de hand van de feedback een hardware upgrade gekregen(langere magneten en verbetering van de hall sensor bevestiging) en ergens volgende week komt deze binnen samen met een programmeerkabel. Binnen een maand zou er een nieuwe firmware release moeten komen.

Gaaf om te zien hoe actief de Chinezen meedenken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 11-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
racinfo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Je huidige bottlefles accu is 36V-8A, deze kun je gewoon vervangen door een Hailong frameaccu van 36V-13 of 17A wat je dan waarschijnlijk een verdrievoudiging van je actieradius zal opleveren.

Het is onnodig om de spanning te verhogen nog afgezien of de controller (36V-48V) dat aan zou kunnen. Zoals eerder opgemerkt verhoogt dat niet de actieradius maar wel de kracht van de motor.
Voltage verhoging telt ook wel in capaciteit, als jij op 10 ah blijft zit er bij 36v 360wh in die accu. Bij 52v heb je 520wh. Ga jij je opgevraagde vermogen niet opvoeren hebje meer capaciteit. Al kan je beter gewoon het aantal ah verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
Torched schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:10:
......
Voltage verhoging telt ook wel in capaciteit, als jij op 10 ah blijft zit er bij 36v 360wh in die accu. Bij 52v heb je 520wh. ......
Correct, maar afgezien of 52V gaat lukken, doordat de kracht (spanning en stroom) toeneemt is het opgenomen vermogen ook groter hetgeen de capaciteit weer eerder doet afnemen en de afstand ook weer verkort wordt. Ook gaat een deel verloren in meer warmteontwikkeling.
De vraag ging om afstand vergroten en niet om kracht vergroten. Dat betekent dezelfde 36V maar grotere accu mbt Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
geldster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Dit is wel een hele mooie fiets zeg! Thanks voor je input! Had nog niet eerder naar het merk gekeken, schijnbaar echte Duitse degelijkheid. En bevat eigenlijk alle wenselijke ingredienten. Ik zet hem gelijk erbij op de shortlist om proef te rijden.

Nogmaals dank!
Heb je al een proefrit kunnen maken? Hier in Groningen is hij pas eind augustus leverbaar kreeg ik te horen :/

Staat bij mij bovenaan het lijstje vanwege de belt, middenmotor en geïntegreerde accu in het frame.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:45:
Ondanks vrij nieuwe remblokken, piepen mijn schijfremmen ontzettend. Heel irritant. Ze piepen echter alleen bij bijna stilstand.
Iemand een idee wat het kan zijn, voordat ik naar de fietsenmaker rij?
YouTube: Weg met piepende hydraulische remmen - Wielersport Math Salden Limbr...
Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.