InderdaadDreamvoid schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:58:
Ik denk dat hij de vorm en maat van de accu bedoelt.
Dat is inderdaad laag. In de winkel valt het eigenlijk niet zo op(Aldi)Mexlorer schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:15:
[...]
Een framemaat van 46CM is heel klein, dan moet het zadel al gauw op standje wolkenkrabber.
Ik denk niet dat het een bezwaar is, het model en uitvoering van de LIDL ebike is natuurlijk bedoeld voor ( de in het algemeen wat kleinere) dames en die zullen niet zoals met een mtb achtige ebike voorover op het stuur willen hangenstyx1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:45:
Is de Lidl fiets niet heel erg klein? Met een frame van 46? Ben serieus geïnteresseerd maar twijfel over de maat..
Ik neem aan dat je ook de 45 cm Framehoogte hebt? Dat is geen probleem voor jou?Pathogen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:20:
@sander817 ik blijf maar DM's krijgen over de Lidl fietsmaar laat ik mijn ervaringen gewoon hier posten.
Op dit moment staat er zo'n 120km op de fiets en alles voelt en klinkt nog steeds soepel. Heb zelfs het idee dat de naafversnelling beter schakelt, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een beter gevoel heb voor hoe dat het best kan.
Kan iedereen pswpower.com bereiken? Hier (Belgie scarlet) krijg ik dus een name resolution error als enige website. Vreemd genoeg kan een dns lookup website er ook geen ip op plakken.
Ik heb het aanbod van pswpower al bekeken op aliexpress maar nu toch even gekeken op pswpower.com zelf met een vpn. Blij dat ik dat gedaan heb wat daar is het toch nog een stuk goedkoper:
- tongsheng 350 watt + 13Ah batterij voor 499 euro
- tongshend 500 watt + 13Ah batterij voor 530 euro
inclusief shipping, no tax (vanuit het magazijn in Duitsland blijkbaar)
Perfect! Onder de magische grens van 500 euro. Enkel bestellen over vpn doe ik liever niet.
Ook eerst mijn oude Cumberland vanonder het stof halen om zeker te zijn dat alles wel past. Cumberland is blijkbaar het huismerk van Halfords en is een rebranded Sparta.
Edit: gewoon even google dns servers ingesteld dan werkt het.
Ik heb het aanbod van pswpower al bekeken op aliexpress maar nu toch even gekeken op pswpower.com zelf met een vpn. Blij dat ik dat gedaan heb wat daar is het toch nog een stuk goedkoper:
- tongsheng 350 watt + 13Ah batterij voor 499 euro
- tongshend 500 watt + 13Ah batterij voor 530 euro
inclusief shipping, no tax (vanuit het magazijn in Duitsland blijkbaar)
Perfect! Onder de magische grens van 500 euro. Enkel bestellen over vpn doe ik liever niet.
Ook eerst mijn oude Cumberland vanonder het stof halen om zeker te zijn dat alles wel past. Cumberland is blijkbaar het huismerk van Halfords en is een rebranded Sparta.
Edit: gewoon even google dns servers ingesteld dan werkt het.
[ Voor 3% gewijzigd door ilm op 20-05-2018 18:12 ]
Verwijderd
Ik heb mijn tranz-x fiets gehackt
(Halfords switch fiets met voor motor)
Wat heb ik gedaan;
Ik heb het display opengemaakt.
Op de print zie je connector met allemaal draadjes. De groene draad is verantwoordelijk voor de aansturing van de ondersteuning. Wanneer je de groene draad met een 500 ohm weerstand verbindt met de 5v plus (bijv gele draad die de sensoren van spanning voorziet) dan gaat de motor full speed draaien, of wel 35km/h.
Nu hoef je hier enkel een schakelaar tussen te maken die je op je stuur kunt bedienen en je hebt een turbo knop
Wat heb ik gedaan;
Op de print zie je connector met allemaal draadjes. De groene draad is verantwoordelijk voor de aansturing van de ondersteuning. Wanneer je de groene draad met een 500 ohm weerstand verbindt met de 5v plus (bijv gele draad die de sensoren van spanning voorziet) dan gaat de motor full speed draaien, of wel 35km/h.
Nu hoef je hier enkel een schakelaar tussen te maken die je op je stuur kunt bedienen en je hebt een turbo knop
Kan je dan niet beter een potentie meter tussen zetten? Dan heb je wat variatie.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:20:
Ik heb mijn tranz-x fiets gehackt![]()
Wat heb ik gedaan;
Verwijderd
Ja zeker, dan kan ook. Of zo draaibare gashendel 
Edit,
Fiets nog even onder de man getest.
Wanneer ik nu de knop indruk trekt de fiets langzaam op van 0 tot met 25km/h en door bij te trappen kom je op 30km/h uit.
Ik vindt het netjes. Het is elektrische fiets van 2012 die ik voor niks heb gekregen. Voor ongeveer 100 euro heb ik hem opgeknapt (inclusief tweede hands 250watt accu waar nog 225watt uit komt
).
Nu is het kijken hoeveel km die nog haalt na deze aanpassing. Origineel deed die 35km en ik hoop nog 25km uit te kunnen halen.
Want dan kan ik deze fiets ook nog mooi voor naar mijn werk gebruiken
Edit 2
32 km gefietst met gemiddelde van 27km/h, accu heeft 3,56v per cell, ofwel die is nog lang niet leeg.
Ik ben zeer tevreden en zo turbo knop vindt zelf erg prettig. Het grootste voordeel is dat je op drukke stukke los kunt laten en dan doet die max 25km/h wat wel zo veilig is.
Edit,
Fiets nog even onder de man getest.
Wanneer ik nu de knop indruk trekt de fiets langzaam op van 0 tot met 25km/h en door bij te trappen kom je op 30km/h uit.
Ik vindt het netjes. Het is elektrische fiets van 2012 die ik voor niks heb gekregen. Voor ongeveer 100 euro heb ik hem opgeknapt (inclusief tweede hands 250watt accu waar nog 225watt uit komt
Nu is het kijken hoeveel km die nog haalt na deze aanpassing. Origineel deed die 35km en ik hoop nog 25km uit te kunnen halen.
Want dan kan ik deze fiets ook nog mooi voor naar mijn werk gebruiken
Edit 2
32 km gefietst met gemiddelde van 27km/h, accu heeft 3,56v per cell, ofwel die is nog lang niet leeg.
Ik ben zeer tevreden en zo turbo knop vindt zelf erg prettig. Het grootste voordeel is dat je op drukke stukke los kunt laten en dan doet die max 25km/h wat wel zo veilig is.
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2018 22:17 ]
Werkt ook op de PAS!Unicron schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:18:
[...]Als ik het goed begrijp zijn de "speed" en "current" stand alleen van toepassing op de throttle. Welke niet op de Lidl/Aldi fiets zit aangezien die verboden zijn in Nederland
Bedankt voor het webadres, de Bafang BBS01b voor slechts 420 dollarilm schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:03:
Tax Free en incl verzending!
http://pswpower.com/peng/...=dtpic-2018-1R-QVQV.1JQXX
In de beschrijving staat dat het een BBS02B is.racinfo schreef op maandag 21 mei 2018 @ 06:48:
[...]
Bedankt voor het webadres, de Bafang BBS01b voor slechts 420 dollar.
Tax Free en incl verzending!
Kan je uitleggen hoe dan?
[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 21-05-2018 09:06 ]
Kan je beter via aliexpress bij ze bestellen. Ik heb gemixte verhalen gelezen over hun handelen als er iets mis is en via aliexpress kan je dan een claim indienen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Maar wel iets duurder denk ik. Als je bv. die bbs02b neemt:
- 397 euro op aliexpress
https://nl.aliexpress.com...home-1.0.0.1fe84bdfcyjNiU
- 357 euro (420 dollar) op pswpower
Goed, voor die 40 euro wil je misschien het risico niet nemen. Langs de andere kant betaal je met paypal op pswpower waar ook bescherming op zit.
- 397 euro op aliexpress
https://nl.aliexpress.com...home-1.0.0.1fe84bdfcyjNiU
- 357 euro (420 dollar) op pswpower
Goed, voor die 40 euro wil je misschien het risico niet nemen. Langs de andere kant betaal je met paypal op pswpower waar ook bescherming op zit.
Speed(alle) op 100% en de stroom oplopend in 9 stapjes. Dan heb je ook een "stroom" geregeld systeem bij de PAS.Dacuuu schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:33:
[...]In de beschrijving staat dat het een BBS02B is.[...]Kan je uitleggen hoe dan?
In de beschrijving op mijn link staat:Dacuuu schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:33:
[...]
In de beschrijving staat dat het een BBS02B is.
[...]
EU No Tax free shipping Bafang 36V500W BBS02B mid crank drive motor kits LCD display geared Motor ebike kit.
Zouden er ergens ook losse motoren verkocht worden?
[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 21-05-2018 16:35 ]
Ja dat weet ik maar had de keus tussen dit en de accu openmaken en de elektronica los halen en zo te resetten.gop1 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:05:
[...]
Je ontlaad een 36V accu tot 24 volt? Je weet dat dat zeer schadelijk is voor een accu? Als het goed is zou de accu daar beveiligd tegen moeten zijn. Bij de meeste accu's zal de BMS bij zo'n 30-31 volt de accu afsluiten.
Een lithium-ion cel mag nooit onder de 2,75 volt komen, omdat anders permanente schade ontstaat.
Het heeft in elk geval resultaat, de accu geeft 40V bij 80% lading, lijkt me oké. De accu geeft normale power.
https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0racinfo schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:10:
[...]Zouden er ergens ook losse motoren verkocht worden?
[ Voor 8% gewijzigd door bgttje op 21-05-2018 22:00 ]
Niet bepaald voordelig tov een complete (36V-500W) set bij pswpower
Vraagje aan Bgttje,
Zou de 250 watt motor te vervangen zijn door de 500 watt (beide 36V) motor op dezelfde kabelaansluitingen?
Ik meen dat jij beide uitvoeringen hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 22-05-2018 07:34 ]
Bedoel je displays ed? Ja, dat is allemaal hetzelfde tussen de bbs. Zolang je accu voltage maar klopt met wat de controller wil hebben.racinfo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:30:
[...]
Niet bepaald voordelig tov een complete (36V-500W) set bij pswpower.
Vraagje aan Bgttje,
Zou de 250 watt motor te vervangen zijn door de 500 watt (beide 36V) motor op dezelfde kabelaansluitingen?
Ik meen dat jij beide uitvoeringen hebt.
Display heb ik al eerder vervangen door het Luna color display. Maar ik bedoelde eigenlijk meer de kabelverbindingen, oa. van de motor naar de diverse onderdelen.Torched schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:57:
[...]
Bedoel je displays ed? Ja, dat is allemaal hetzelfde tussen de bbs. Zolang je accu voltage maar klopt met wat de controller wil hebben.
De huidige BBS01 is binnenkort 2 jaar oud. Bevalt prima maar ik zou eigenlijk van dat handgas af willen. Nu gebruik ik dat toch vrij vaak met het nemen van hellingen ed. en bij wegrijden, daar is de 250 watt uitvoering toch wat zwakjes in en ik denk dat het bij de 500 watt uitvoering minder problematisch zal worden en dat het handgas eraf kan.
[ Voor 29% gewijzigd door racinfo op 22-05-2018 11:25 ]
Geen enkel probleem.racinfo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:30:
[...]Zou de 250 watt motor te vervangen zijn door de 500 watt (beide 36V) motor op dezelfde kabelaansluitingen?Ik meen dat jij beide uitvoeringen hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door bgttje op 22-05-2018 11:45 ]
Iemand hier die iets van een charging station/dock voor een ebike batterij heeft gemaakt?
Ik vind het zo slordig om je batterij ergens neer te moeten leggen en dan een kabeltje in te pluggen.
De Bosch powerpacks hebben een kabel die in de onderkant gaat, daar kan je dus prima een dockje voor 3d printen en die aan de muur bevestigen. Dan kom je thuis en hoef je alleen maar je accu daar in te klikken.
Ik vind het zo slordig om je batterij ergens neer te moeten leggen en dan een kabeltje in te pluggen.
De Bosch powerpacks hebben een kabel die in de onderkant gaat, daar kan je dus prima een dockje voor 3d printen en die aan de muur bevestigen. Dan kom je thuis en hoef je alleen maar je accu daar in te klikken.
Ik weet dat iemand op MP een Stromer adapter heeft gemaakt voor de lader. Maar dit is inderdaad wel een goed idee! Maar pas maar op dat Bosch daar niet achter komtImpstoker schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:39:
Iemand hier die iets van een charging station/dock voor een ebike batterij heeft gemaakt?
Weet iemand of de maximum snelheid van de Qwic Performance MN380 met Brose middenmoter net zo makkelijk te verhogen is zoals bij de Performance RD10, dus via de settings van het management systeem?
Ik heb zonet mijn fiets met Bosch motor getuned. De crank puller paste niet goed en heb de schroefdraad van mijn pedaalarm een beetje beschadigd. Is het normaal dat die zo moeilijk paste?
Er zijn vele soorten en maten cranktrekkers. Dus dat kan.quizzical schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
Ik heb zonet mijn fiets met Bosch motor getuned. De crank puller paste niet goed en heb de schroefdraad van mijn pedaalarm een beetje beschadigd. Is het normaal dat die zo moeilijk paste?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Wellicht maar dat weet alleen Qwic (dealer). De kunst is dat de software omgeschakeld kan worden naar de Amerikaanse setting.triangle123 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:07:
Weet iemand of de maximum snelheid van de Qwic Performance MN380 met Brose middenmoter net zo makkelijk te verhogen is zoals bij de Performance RD10, dus via de settings van het management systeem?
Kan dit niet, dan is er uiteraard deze oplossing nog:
https://www.shop.bikespeed.de/ShopRS.aspx?RS=S
Dat is niet normaal. De draad van de crankpuller moet zonder gereedschap bijna volledig in de pedaalarm kunnen verdwijnen. Kan/kon dit niet dan is het draad vervuild of je hebt een puller met het verkeerde draadquizzical schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
Eeehm, wat heeft het tunen van je Bosch motor te maken met het loshalen van de crank?quizzical schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
Overigens moet een crank puller er zonder problemen helemaal, met de hand, ingedraaid kunnen worden.
[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 23-05-2018 03:21 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Voor sommige tuningkits moet je de motor openmaken. En daarvoor moet de crank van de fiets.OgWok schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 03:17:
[...]
Eeehm, wat heeft het tunen van je Bosch motor te maken met het loshalen van de crank?
Overigens moet een crank puller er zonder problemen helemaal, met de hand, ingedraaid kunnen worden.
Bedankt voor de reacties ivm de crank puller.
Ik had deze gekocht die ze toch duidelijk verkopen voor gebruik voor de Bosch motoren:
https://www.ebiketuning.c.../cyclus-crank-puller.html
Misschien kan ik dan best eens contact opnemen met de winkel?
Ik had deze gekocht die ze toch duidelijk verkopen voor gebruik voor de Bosch motoren:
https://www.ebiketuning.c.../cyclus-crank-puller.html
Misschien kan ik dan best eens contact opnemen met de winkel?
He e-bikers!
Ik ben eigenlijk voor twee doeleinden op zoek naar een Ebike.
Mijn eisen die ik verder heb:
Ik ben eigenlijk voor twee doeleinden op zoek naar een Ebike.
- woon-werkverkeer (9km enkele reis) waarbij ik de kleine spruit ondertussen af zet op het kinderdagverblijf
- Recreatiefietsen (kortere afstanden met de kleine, max 40 km) in het weekend
Mijn eisen die ik verder heb:
- Liefst 7 of 8 versnellingen (drie vind ik te weinig)
- Moet een kinderzitje op kunnen, sowieso achter
Met die budget eis kom je inderdaad al snel in de budget categorie.Chrosser schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:03:
He e-bikers!
Misschien een idee om te kijken of je werkgever een fietsplan heeft? Scheelt toch weer 30% aan kosten, en dan kan je naar een wat duurdere fiets kijken.
Je kinderzitjes eis: eigenlijk kunnen alle elektrische fietsen kinderzitjes aan, op websites (fietsenwinkel.nl) zetten ze vaak dat het niet kan, maar daar moet je je niks van aantrekken.
Goed, max 1500. Dan zit je vrijwel standaard aan een voorwiel aandrijving.
De meeste mensen houden daar niet zo van, deels door hoe het voelt (je wordt vooruitgetrokken) en veiligheid.
Bij de voorwielmotor heb je iets meer kans dat je bij gladwegdek sneller wegslipt in bijvoorbeeld een bocht. Als je er dan ook nog een kinderzitje voorop het stuur zet ben ik bang dat je daar nog meer kans op hebt. Het gebeurt niet vaak, maar is wel goed om te weten.
Door je budget kom je niet op de middenmotors van Bosch of Yamaha uit, die staan bekend als betrouwbaar en van goede kwaliteit.
Voorwiel motoren doen de fietsenmakers meestal zelf, dus bij de Gazelle heeft gazelle hun eigen systeem, sparta ook etc.
Persoonlijk zou ik in jouw budget, als je echt niet hoger kan, een kijkje nemen bij Stella en Amslod.
Allebei leveren direct aan de klant. Ze laten je eerst wat testritten maken en daarmee zou je dan wel een goede keuze moeten kunnen maken.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar Amslod, die leveren altijd een zeer grote accu mee, wat toch wel het eerste onderdeel van een elektrische fiets is dat aan vervanging toe is en veel kost. Je zal wel je adres moeten geven voor een folder met de actuele prijzen (en een nep telefoon nummer zodat ze je niet constant bellen)
Ga vooral eerst even ergens wat testritjes maken (lokale fietsenmaker, Gazelle Experience Center, De Fietser in Ede) en probeer verschillende soorten motoren (voorwiel, achterwiel, midden) en merken.
Ik denk dat je daarna veel beter kan kiezen wat je voorkeur heeft.
Edit:
Hmm zie nu dat dat uitproberen bij Gazelle en De Fietser voor jou toch een flink eind is...
Als je dat er niet voor over hebt moet je Stella of Amslod is bekijken, die hebben volgens mij ook de mogelijkheid dat ze bij je langs komen zodat je testritjes kan maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Kodess op 23-05-2018 11:23 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ivm kinderzitje moet je toch wat uitkijken.
Sommigen hebben bvb een oval of een vierkant kader waar je een kinderzitje aan het frame zou bevestigen, of soms zit de batterij op de locatie waar je een kinderzitje aan het frame zou bevestigen.
Ook fietsen met batterij op de baggedrager kunnen ervoor zorgen dat je fietszitje daar extra hoog moet uitkomen en dat het dan niet past.
Fietszitjes die je bevestigd op de baggagedrager (en er dus niet boven zweven) ipv op het frame zullen van bovenstaande problemen waarschijnlijk geen last hebben.
Sommigen hebben bvb een oval of een vierkant kader waar je een kinderzitje aan het frame zou bevestigen, of soms zit de batterij op de locatie waar je een kinderzitje aan het frame zou bevestigen.
Ook fietsen met batterij op de baggedrager kunnen ervoor zorgen dat je fietszitje daar extra hoog moet uitkomen en dat het dan niet past.
Fietszitjes die je bevestigd op de baggagedrager (en er dus niet boven zweven) ipv op het frame zullen van bovenstaande problemen waarschijnlijk geen last hebben.
Als je al een kinderzitje hebt moet je inderdaad uitkijken. Maar als je eerst de fiets koopt en dan het zitje, hebben de meeste damesfietsen wel rekening gehouden met een of ander kinderzitje achterop en kan je een passende erbij kopenquizzical schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:22:
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb nog geen kinderzitje dus dat kan ik meteen bekijken als ik een fiets op het oog heb. Maar thanks voor je opmerking, wel iets om goed bij stil te staan!quizzical schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:22:
Dank voor je uitvoerige antwoord. Mijn vader heeft toevallig een paar weken geleden een Stella fiets gekocht (ook met voorwielmotor). Ik heb hier even op gefietst en vind dit best prima. Er zit ook een Stella verkooppunt een dorp naast me, dus ik ben blij dat je me adviseert daar even langs te gaan. Amslod ken ik niet. Daar ga ik eens even naar kijken, vooral als de accu's daar goed/betrouwbaar van zijn.Kodess schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
[...]
Met die budget eis kom je inderdaad al snel in de budget categorie.
Misschien een idee om te kijken of je werkgever een fietsplan heeft? Scheelt toch weer 30% aan kosten, en dan kan je naar een wat duurdere fiets kijken.
Je kinderzitjes eis: eigenlijk kunnen alle elektrische fietsen kinderzitjes aan, op websites (fietsenwinkel.nl) zetten ze vaak dat het niet kan, maar daar moet je je niks van aantrekken.
Goed, max 1500. Dan zit je vrijwel standaard aan een voorwiel aandrijving.
De meeste mensen houden daar niet zo van, deels door hoe het voelt (je wordt vooruitgetrokken) en veiligheid.
Bij de voorwielmotor heb je iets meer kans dat je bij gladwegdek sneller wegslipt in bijvoorbeeld een bocht. Als je er dan ook nog een kinderzitje voorop het stuur zet ben ik bang dat je daar nog meer kans op hebt. Het gebeurt niet vaak, maar is wel goed om te weten.
Door je budget kom je niet op de middenmotors van Bosch of Yamaha uit, die staan bekend als betrouwbaar en van goede kwaliteit.
Voorwiel motoren doen de fietsenmakers meestal zelf, dus bij de Gazelle heeft gazelle hun eigen systeem, sparta ook etc.
Persoonlijk zou ik in jouw budget, als je echt niet hoger kan, een kijkje nemen bij Stella en Amslod.
Allebei leveren direct aan de klant. Ze laten je eerst wat testritten maken en daarmee zou je dan wel een goede keuze moeten kunnen maken.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar Amslod, die leveren altijd een zeer grote accu mee, wat toch wel het eerste onderdeel van een elektrische fiets is dat aan vervanging toe is en veel kost. Je zal wel je adres moeten geven voor een folder met de actuele prijzen (en een nep telefoon nummer zodat ze je niet constant bellen)
Ga vooral eerst even ergens wat testritjes maken (lokale fietsenmaker, Gazelle Experience Center, De Fietser in Ede) en probeer verschillende soorten motoren (voorwiel, achterwiel, midden) en merken.
Ik denk dat je daarna veel beter kan kiezen wat je voorkeur heeft.
Edit:
Hmm zie nu dat dat uitproberen bij Gazelle en De Fietser voor jou toch een flink eind is...
Als je dat er niet voor over hebt moet je Stella of Amslod is bekijken, die hebben volgens mij ook de mogelijkheid dat ze bij je langs komen zodat je testritjes kan maken.
Mijn werkgever heeft helaas geen fietsplan. Ik kan wel nog verlofuren verkopen maar dat is in het budget van 1500 eigenlijk al meegerekend.
Je zou ook kunnen overwegen om toch een proefrit te maken op een wat duurdere fiets zodat je je bewust bent van het verschil en kan uitmaken of dit voor jou aanvaardbaar is, of dat je toch zou willen doorsparen.
Het demonteren van de crank van een Bosch vergt wat aandacht. Het E-bike service center heeft hiervoor een handleiding online staan: http://www.ebsc.nl/OSC/demonteren_crank_bosch.htm. Heb je de tussenlegring per ongeluk laten zitten?quizzical schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
Bedankt!Frietfabriek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:04:
[...]
Het demonteren van de crank van een Bosch vergt wat aandacht. Het E-bike service center heeft hiervoor een handleiding online staan: http://www.ebsc.nl/OSC/demonteren_crank_bosch.htm. Heb je de tussenlegring per ongeluk laten zitten?
Ik heb het precies gedaan zoals in die handleiding (per toeval want ik wist niet dat die ring van belang was).
Het is gewoon die crank puller die niet goed past in de schroefdraad van de pedaalarm. Ik heb veel moeten prutsen en veel kracht uitoefenen om het er in te draaien, en dan nog kreeg ik hem er niet volledig in. Daarbij is de schroefdraad van de pedaalarm wat beschadigd (maar niet onbruikbaar).
Vermits veel eigenaars van elektrische fietsen langere afstanden fietsen en dus niet de optie hebben om te voet te gaan als ze een platte band hebben:
Wat is jullie strategie ivm het risico op een platte band en waarom heb je daarvoor gekozen?
* Bandenlichters, lekzoeker, schuurpapier, lijm en bandenplakker en fietspomp
* Bandenlichters, extra binneband en fietspomp
* Pechspray voor fietsbanden
* Pechtbijstand die het voor jou komt oplossen
* Tubeless system, met reparerende vloeistof erin
*...
Wat is jullie strategie ivm het risico op een platte band en waarom heb je daarvoor gekozen?
*...
Ehh, jaquizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
Vermits veel eigenaars van elektrische fietsen langere afstanden fietsen en dus niet de optie hebben om te voet te gaan als ze een platte band hebben:
*...
Eerlijk gezegd niet over nagedacht, dus geluk met wat we (mijn vrouw fietst elektrisch) nu aan mogelijkheden hebben.
1. De route is vanuit ons dorp naar een dichtbijzijnde stad, dus met pech is het een kwestie van de dichtstbijzijnde bus halte vinden en de fiets achter laten om later te repareren.
2. We hebben diefstal verzekering op de fiets. Inclusief reparatie service, dus dan komen ze hem repareren waar je bent. Als je haast hebt dan brengen ze je naar je de plek waar je naartoe aan het reizen was, inclusief fiets.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb vanuit mijn lease-bedrag recht op hulpdienst.
(maandbedrag bijna gelijk aan een kleine auto, dus dat mag ook wel)
Mijn twee lekke banden (in 15.000km) waren altijd nog, afkloppen*, op bestemming zelf te plakken.
(maandbedrag bijna gelijk aan een kleine auto, dus dat mag ook wel)
Mijn twee lekke banden (in 15.000km) waren altijd nog, afkloppen*, op bestemming zelf te plakken.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Bandenlichters, binnenband en pompje.quizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
*...
In 7 jaar tijd 3 keer lekgereden onderweg bij dagelijks (altijd) fietsen.
Een platte band 's morgens (klein lek) komt bij mij vaker voor.
ANWB fietshulp van 24,- euro per jaar, komen ze je band gewoon plakken
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik heb zelf geen plakspullen bij. De fiets waar ik lange afstanden mee rijdt heeft dikke banden met een antilek laag die ik redelijk goed in de gaten houdt qua slijtage.quizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
*...
Heb met die fiets al jaren geen lekke band meer gereden.
*klopt af
Sinds 3 maanden fiets ik bijna elke vrijdag avond 25 km enkele reis. Mijn banden hebben een 3 mm antilek laag en moet samen met mijn rij kunsten een lek voorkomen.quizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
*...
80% van route is er een trein station 15 min lopen. Minst gunstige geval (20% van fiets route) zal ik 30-45 minuten moeten lopen om bij een treinstation te komen. (hierbij de busstations niet meegerekend)
Geen plakspul bij mij. Voor de rest geen problemen gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Tahref op 24-05-2018 15:18 ]
Ik heb nu 2x een lekke band gehad in 14k km, beide keren was het zo'n krammetje om bijv. gaas aan een paaltje te nieten, daar doet een antileklaag niet zoveel tegen
Glas is geen probleem, alleen af en toe even de stukjes uit de band peuteren.
Ook een keer het tandwiel achter gebroken, daar kan je onderweg helemaal niets mee.
Ik heb een plaksetje voor noodgevallen, maar ik rij langs een spoorlijn. De paar keer dat ik pech heb gehad heb ik de fiets met de auto opgehaald, een bandje plakken doe ik liever thuis.
Ook een keer het tandwiel achter gebroken, daar kan je onderweg helemaal niets mee.
Ik heb een plaksetje voor noodgevallen, maar ik rij langs een spoorlijn. De paar keer dat ik pech heb gehad heb ik de fiets met de auto opgehaald, een bandje plakken doe ik liever thuis.
Ik heb toevallig net een lekke band gehad... rij een flink stuk door een natuurgebied, dus hoog risico gehalte. Maar deze keer geluk gehad: vlakbij een hotel/restaurant; dus daar even vrouwlief gebeld. Wel standaard een extra binnenband, bandenlichters en een pompje bij me in de fietstas (bij de regenbroek)...
[ Voor 6% gewijzigd door Frost_Azimov op 24-05-2018 16:38 ]
Ik heb de programmeer kabel binnen en heb de settings uitgelezen van de aldi/lidl fiets.geldster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48:
[...]
Eigenlijk best goede specs voor een hele scherpe prijs! Jammer dat het een ‘dames’ frame is, alhoewel iemand laatst vertelde dat dit ‘normaal’ begint te worden. Kun je op dit forum laten weten wat je findings zijn m.b.t. de Bafang kabel?
Thnx!
Current limit = 15
Keep current = 20
Current decay = 4
Vooral de keep current staat dus laag. Net even met keep current op 60% gereden en dat vind ik persoonlijk al veel fijner omdat die dan nog ondersteuning geeft bij een beetje doortrappen
Kan je even alle settings posten, ben wel benieuwd naar de standaard instellingen van deze fiets.Unicron schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:51:
[...]
Ik heb de programmeer kabel binnen en heb de settings uitgelezen van de aldi/lidl fiets.
Current limit = 15
Keep current = 20
Current decay = 4
Vooral de keep current staat dus laag. Net even met keep current op 60% gereden en dat vind ik persoonlijk al veel fijner omdat die dan nog ondersteuning geeft bij een beetje doortrappen
Je kan een export maken in het programma. Het .el bestand kan je gewoon openen met notepad.
https://pastebin.com/pCLR4cepTafkar schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:30:
[...]
Kan je even alle settings posten, ben wel benieuwd naar de standaard instellingen van deze fiets.
Je kan een export maken in het programma. Het .el bestand kan je gewoon openen met notepad.
Dat zijn de standaard instellingen
Dat zijn exact dezelfde instelling als die ik had op mijn via Ali bestelde BBS01B.Unicron schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:47:
[...]
https://pastebin.com/pCLR4cep
Dat zijn de standaard instellingen
Kan je via display ook in de uitgebreide instellingen komen en de max snelheid verhogen?
NB afhankelijk van hoe je de fiets wil gebruiken zijn er betere instellingen mogelijk dan de standaard instellingen. Keep Current naar 60% is er inderdaad een. Misschien kunnen de mede tweakers je nog wat tips geven afhankelijk van je wensen.
max snelheid had ik via het display in het geheime menu al aangepast ja. Ik ga nu eerst met de Keep Current van 60% en een current decay van 8 een tijdje rijden om een gevoel te krijgen hoe die nu rijdt.Tafkar schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:56:
[...]
Dat zijn exact dezelfde instelling als die ik had op mijn via Ali bestelde BBS01B.
Kan je via display ook in de uitgebreide instellingen komen en de max snelheid verhogen?
NB afhankelijk van hoe je de fiets wil gebruiken zijn er betere instellingen mogelijk dan de standaard instellingen. Keep Current naar 60% is er inderdaad een. Misschien kunnen de mede tweakers je nog wat tips geven afhankelijk van je wensen.
Als ik het trouwens goed begrijp dan loopt de motor met een keep current van 60% op 36V*0,60*15=324W. Dat is meer dan de gespecificeerde 250W. Kan dit nog voor problemen zorgen?
[ Voor 10% gewijzigd door Unicron op 24-05-2018 23:12 ]
Geen voorzieningen, in alle jaren nooit een lekke band gehad. Ik vervang wel steeds tijdig de antilek (buiten)banden, lang voor ze slijtage plekken vertonen.quizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
*...
Hoogstens dat je je controller opblaast, bij de standaard KC waarde a 20% is het opgenomen vermogen "maar" 108 watt.Unicron schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:34:
[...]
Als ik het trouwens goed begrijp dan loopt de motor met een keep current van 60% op 36V*0,60*15=324W. Dat is meer dan de gespecificeerde 250W. Kan dit nog voor problemen zorgen?
Ik zou dan een KC waarde van 40% instellen, ook gunstiger voor je actieradius
[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 25-05-2018 08:49 ]
Dat is geen probleem, de 250 W is een soort gemiddeld vermogen. Ook andere midden motoren leveren meer dan 250 W.Unicron schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:34:
NB bij een volle accu en vol vermogen is het vermogen 42V * 15A = 630 W en op 60%, 378 W
hmmm..ik had gisteren een uitval van mijn accu..was tijdelijk...maar later kreeg ik ook knipperend een A1 in beeld...iemand bekend hiermee?
giant quick-e yamaha 500w met omleiding voor de begrenzer
giant quick-e yamaha 500w met omleiding voor de begrenzer
Grrr. Fietsenmaker kan niks anders dan nieuwe onderdelen er op schroeven. Ze willen meteen een nieuwe accu bestellen. Ja dankjewel, dat kan ik zelf ook. Het ding an sich is nog goed, er zit ergens een los contactje of iets dergelijks, meer is het niet.
Weet er iemand een adresje/mannetje/fietsenmaker in Tilburg die wél echt een root-cause van een elektrische storing kan achterhalen en wegnemen?
Weet er iemand een adresje/mannetje/fietsenmaker in Tilburg die wél echt een root-cause van een elektrische storing kan achterhalen en wegnemen?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Hoi,
Kan iemand mij vertellen wat de grote voordelen voor een Qwic RD10 t.o.v. een RD9,2s zijn?
OK, de accu achterop is een minder goede gewichtsverdeling, maar verder?
Ik heb elder gelezen dat de RD10 (zonder ondersteuning goed voelbaar) zwaarder zou lopen dan de RD9.2s?
Bvd dank voor al jullie ervaringen.
Kan iemand mij vertellen wat de grote voordelen voor een Qwic RD10 t.o.v. een RD9,2s zijn?
Ik heb elder gelezen dat de RD10 (zonder ondersteuning goed voelbaar) zwaarder zou lopen dan de RD9.2s?
Al naar de QWIC P-MD10 gekeken?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:25:
Hoi,
Voor woon-werk (~25km/dag) over weeg ik een 25km/u pedelec. Ik zoek altijd naar duurzame en oerdegelijke oplossingen, maar ik lees nogal wisselende verhalen over de naaf en motoren waar ik advies zoek. Ik zoek een fiets die meteen wat gewicht aankan want ik weeg ook teveel.
Wat ik gevonden heb:
Hercules Futura PRO I XT 11V of F11 (link)
E-bike Manufaktur 5NF (link)
E-bike Manufaktur 7BEN (link)
E-bike Manufaktur 8CHT (link)
Flyer Upstreet 5 7.20 Gates (link)
Riese & Muller Nevo Nuvinci (link)
Riese & Muller Supercharger GH (link)
Kalkhoff Image XXL B8 (link)
De meesten hebben een riemaandrijving, dit lijkt minder problemen te geven, duurzamer en onderhoudsvrij te zijn. Qua motoren en versnellingen is het combinaties van Bosch Performance CX, Panasonic, Continental (nieuw), Brose aan de motorenkant en Nuvinci N380, Shimano Alfine en het geïntegreerde systeem van Continental aan de overbrengingenkant.
Qua band ben ik er ook nog niet uit, mij lijkt een sappig brede band met bijhorende velg bijdragen aan comfort, zoals de Flyer en R&M Supercharger. Qua remmen weet ik ook niet wat beter/duurzamer is: Shimano of Magura. Qua frame lijkt me een wave of lage-instap wel leuk, maar heb ik geen probleem met een heren-variant.
Batterij lijkt me LiFePo4 of Li-Ion het beste voor de prestaties en duurzaamheid, hoge Wh versies zal ik niet nodig hebben voor het korte ~12km traject en op werk kan ik eventueel ook laden.
Enig advies in wat typische onverwoestbare of zeker betrouwbare componenten zijn, hoor ik graag ! Evenals wat typische misconcepties zijn.
Wat ik gevonden heb:
De meesten hebben een riemaandrijving, dit lijkt minder problemen te geven, duurzamer en onderhoudsvrij te zijn. Qua motoren en versnellingen is het combinaties van Bosch Performance CX, Panasonic, Continental (nieuw), Brose aan de motorenkant en Nuvinci N380, Shimano Alfine en het geïntegreerde systeem van Continental aan de overbrengingenkant.
Qua band ben ik er ook nog niet uit, mij lijkt een sappig brede band met bijhorende velg bijdragen aan comfort, zoals de Flyer en R&M Supercharger. Qua remmen weet ik ook niet wat beter/duurzamer is: Shimano of Magura. Qua frame lijkt me een wave of lage-instap wel leuk, maar heb ik geen probleem met een heren-variant.
Batterij lijkt me LiFePo4 of Li-Ion het beste voor de prestaties en duurzaamheid, hoge Wh versies zal ik niet nodig hebben voor het korte ~12km traject en op werk kan ik eventueel ook laden.
Enig advies in wat typische onverwoestbare of zeker betrouwbare componenten zijn, hoor ik graag ! Evenals wat typische misconcepties zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 27-05-2018 16:26 ]
Als ik je mag adviseren dan zou ik toch voor een echt heren frame gaan. De fietsen met een lage instap zullen waarschijnlijk toch wel wat moeite gaan krijgen met het gewicht. Wat ook niet zaligmakend is de combinatie van een middenmotor en een riemaandrijving. Er komt toch wel behoorlijk wat kracht tijdens optrekken op zo'n riem te staan en je kleren blijven ook absoluut niet schoon. Een zwager van mij met een riemaandrijving klaagt hier wel over. Wat dat betreft geeft een achterwielmotor met een gesloten kettingkast (bestaat die)? misschien nog wel de minste knoeierij. Maar goed, ik zou je wel echt adviseren om op zo veel mogelijk fietsen ook proef te gaan rijden. Dan kun je zelf ook ervaren hoe de fiets reageert alsmede de remmen. Er zijn best wel verschillen namelijk onderling. Ik heb in de tijd dat ik mijn fiets aan het uitzoeken was ook wel op zeker een stuk of 15 fietsen gefietst, en de systemen hebben allemaal hun eigen voor en nadelen en karakters. Succes met je verdere zoektocht.Phuncz schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:07:
Voor woon-werk (~25km/dag) over weeg ik een 25km/u pedelec. Ik zoek altijd naar duurzame en oerdegelijke oplossingen, maar ik lees nogal wisselende verhalen over de naaf en motoren waar ik advies zoek. Ik zoek een fiets die meteen wat gewicht aankan want ik weeg ook teveel.
Wat ik gevonden heb:
Over een open frame heb ik ook nog mijn twijfels, alhoewel de fietsen met een limiet op gewicht vaak dezelfde limiet geven aan alle frame-varianten. Ik vermoed dat het dan misschien eerder de velgen of de lagers zijn die niet meer aankunnen ?
Sowieso blijft voor mij de wagen een optie dus bij slecht weer neem ik die. Wel is het van de riem een punt om rekening mee te houden. Ik zie eigenlijk niet zoveel fietsen op mijn zoektocht met achterwielaandrijving, hier moet ik eens specifiek naar zoeken.
Sowieso blijft voor mij de wagen een optie dus bij slecht weer neem ik die. Wel is het van de riem een punt om rekening mee te houden. Ik zie eigenlijk niet zoveel fietsen op mijn zoektocht met achterwielaandrijving, hier moet ik eens specifiek naar zoeken.
Goed, ik volg dit topic al een tijdje, mede doordat we recent voor mijn vrouw een e-fiets hebben gekocht.
Door recente gebeurtenissen is er voor mij nu de mogelijkheid om naar mijn werk te fietsen zonder dat het een speed pedelec moet zijn (mijn reis afstand gaat van 36 km enkel naar ongeveer 14 enkel)
Ik heb dus al wat onderzoek gedaan maar wil graag wat tips!
Ik ga binnenkort weer kijken of ik testritjes kan maken bij De Fietser en vroeg me af of mensen nog 'recommendations' hadden. Ik kan dus Sparta, Batavus, Koga en Ghost uitproberen.
Ik heb vorige keer al gereden op: Batavus Dinsdag, Razer, Milano.
Mijn voorkeur gaat, als ik het me goed herinner, uit naar de Yamaha, maar die zit alleen op de Dinsdag en Razer...
Ik wil ook nog de Sparta R5Te uitproberen. Geen ketting, mooi geintegreerde batterij. Jammer dat het hun custom motor is die niet iets sneller getuned kan worden....
Is de Razer nog steeds de favoriet van dit draadje?
Door recente gebeurtenissen is er voor mij nu de mogelijkheid om naar mijn werk te fietsen zonder dat het een speed pedelec moet zijn (mijn reis afstand gaat van 36 km enkel naar ongeveer 14 enkel)
Ik ga binnenkort weer kijken of ik testritjes kan maken bij De Fietser en vroeg me af of mensen nog 'recommendations' hadden. Ik kan dus Sparta, Batavus, Koga en Ghost uitproberen.
Mijn voorkeur gaat, als ik het me goed herinner, uit naar de Yamaha, maar die zit alleen op de Dinsdag en Razer...
Ik wil ook nog de Sparta R5Te uitproberen. Geen ketting, mooi geintegreerde batterij. Jammer dat het hun custom motor is die niet iets sneller getuned kan worden....
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
De keuze om te gaan testen in De Fietser is een erg goede keuze. Heb ik ook gedaan. Je leert zo verschillende fietsen en motoren kennen. Voor mij ook een reden waarom de Razer en de Dinsdag is afgevallen.Kodess schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:56:
Goed, ik volg dit topic al een tijdje, mede doordat we recent voor mijn vrouw een e-fiets hebben gekocht.
Uiteindelijk heb ik, door het testen bij De Fietser, gekozen voor de Sparte M8B, een e-bike met de nieuwste Bosch Active Line Plus motor. Superstille motor en zelfs zonder de motor aan of op zijn laagste stand, rijdt de fiets erg soepel. Helaas alleen wel een wat lange levertijd (eind juni krijg ik hem pas, via Fietsenstunter met gratis 5 jaar garantie voor 2279 euro). Ik raad je dan dus ook echt aan om deze fiets te proberen.
Oh ja, vertel niet daar dat je de fiets via internet wil kopen (goedkoopste prijs). Dat vinden ze niet zo leuk. Ze willen liever dat je de volle pond betaald bij een (lokale) fietsenmaken
Welke Ghost?Kodess schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:56:
Ik kan dus ... en Ghost uitproberen.
Nou, de lingbei motor is binnen en gemonteerd op de Sensa fiets. Volgens mij ben ik een van de eerste gezien deze motor echt nét op de markt is.
De motor is super stil en de combinatie van torque sensing + PAS is erg interessant. De settings zouden nog wat getweaked mogen worden maar het rijdt érg comfortabel.
Voor de geïnteresseerden: hij gaat op zijn gemak 45km/uur. Heuvel op met 40km/uur was ook geen enkel probleem waar ik deze heuvel normaal met 16km/uur pak. Dit zijn geen snelheden om aan te raden want je bent echt kwetsbaar.
De motor is super stil en de combinatie van torque sensing + PAS is erg interessant. De settings zouden nog wat getweaked mogen worden maar het rijdt érg comfortabel.
Voor de geïnteresseerden: hij gaat op zijn gemak 45km/uur. Heuvel op met 40km/uur was ook geen enkel probleem waar ik deze heuvel normaal met 16km/uur pak. Dit zijn geen snelheden om aan te raden want je bent echt kwetsbaar.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze nieuwkomer op zelfbouwmarkt !LED-Maniak schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:06:
Nou, de lingbei motor is binnen en gemonteerd op de Sensa fiets. Volgens mij ben ik een van de eerste gezien deze motor echt nét op de markt is.

In welke uitvoering heb je hem?
36 of 48 volt, en welk vermogen?
Hoeveel tands tandwiel?
[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 28-05-2018 07:46 ]
Ik heb er al eea over gelezen op Endless, maar er is nog weinig over te vinden. Ik ben dus zeker benieuwd naar jouw ervaringen mbt het gebruik van deze motor.LED-Maniak schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:06:
Nou, de lingbei motor is binnen en gemonteerd op de Sensa fiets. Volgens mij ben ik een van de eerste gezien deze motor echt nét op de markt is........
Ook de verkoop is nog mondjesmaat. Ik heb een enkele verkoper op Ali gezien die mi niet altijd alle types verkoopt.
Het beloofd in ieder geval wel eea, tov Bafang en Tongsheng.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 28-05-2018 08:07 ]
Dat is mooi om te lezen. Mijn vriendin heeft namelijk ook een Azor (Ameland, zo'n "klassieke" retrodamesfiets die behoorlijk wat weegt) en wil die ook laten ombouwen. Het hoeft geen snelheidsmonster te worden, in tegendeel, maar ze wil natuurlijk wel wat degelijks dat fijn trapt. Was dus benieuwd waar jij het hebt laten doen en wat je erop hebt laten zetten.Walker78 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:13:Een paar jaar geleden ben ik op een tot e-bike omgebouwde Azor naar de Zwarte Zee gefietst, ruim 3000 km, deels over de meest verschrikkelijke modderwegen en karrensporen. Terug in NL verwachtte ik dat de fiets een grondige en dure servicebeurt nodig zou hebben maar er mankeerde helemaal niets aan, kosten: 10 euro. Als ik dat vergelijk met de voortdurende materiaalproblemen van m'n Koga (ook nog eens veel duurder) en de vele reparaties die de afgelopen twee jaar nodig waren dan is dat een groot verschil. Met ION heeft dat niets te maken, dat werkt goed en ik vind het prettiger dan een middenmotor, het gaat om de afwerking, onderdelen en montage van de fiets zelf.
[ Voor 71% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-05-2018 11:27 ]
Aha

Ik keek op De Fietser website en daar stonden ongeveer 12 Ghost Ebikes.
Maar na het filter "Beschikbaar voor testrit in Ede" aan te hebben gevinkt waren ze er niet meer
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik zoek al geruime tijd een adres waar ik deze kan testen:
https://www.ghost-bikes.c...square-trekking-b68-al-w/
Maar tot nog toe is dat nergens mogelijk gebleken.
Ik heb deze combinatie, die ik in deze volgorde zal toepassen, ook even afhankelijk van de situatie: zoals haast, locatie en/of kou en regen:quizzical schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:14:
1. wat fietsgereedschap, bandenlichters, schuurpapier, lijm, bandenplakker en fietspomp
2. extra binnenband
3. pechhulp via de fietsverzekering (als het niet onderweg gerepareerd wordt, dan kan je worden thuisgebracht)
4. vrouwlief met de auto en fietsendrager
Ik heb 1x een lekke band gehad onderweg in ongeveer 6000km (vrij direct een platte band, dus niet iets dat langzaam leegloopt en je constateert bij vertrek), ondanks de anti-leklaag. En een andere keer een gebroken ketting, dus nu ook extra kettingschakels in de tas. Aangezien het vooral woon-werkverkeer is, vind ik het wel fijn om snel weer op weg te zijn. Die ene keer met gebroken ketting was het 'toevallig' druk bij de pechhulp, dus meer dan een uur gewacht.
Op de mountainbike lukt het mij overigens niet om een echt platte tubeless band met een kleine fietspomp weer op te pompen bij een groter gat/als de band uit de velg valt. De vloeistof 'repareert' de kleine gaten wel, maar ik heb wel een extra binnenband bij me, zeker omdat het anders vaak wel een lang stuk lopen wordt.
Waarom wil je per se die hebben? Er zijn zat alternatieven met dezelfde componenten. Kijk eens voor een Merida bijvoorbeeld, die maken ook erg mooie Trekking e-bikes.Finesse schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:45:
Ik zoek al geruime tijd een adres waar ik deze kan testen:
Of Cube.
Ik heb deze afgelopen weekend aangeschaft:
https://www.cube.eu/nl/20...pro-500-blacknwhite-2018/
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
Het is niet zo dat ik die Ghost "per se " wil hebben, maar ik vind het wel een erg mooie fiets.
Ik had al een Merida E-SPRESSO SPORT 511 maar die begint pas in maat 51 en is te groot voor mij.
Vind die Ghost trouwens ook veel spotiever uitzien dan de Merida.
Deze vind ik ook interesssant: https://www.conway-bikes.de/nl/modell/e-urban-sport/
Ik had al een Merida E-SPRESSO SPORT 511 maar die begint pas in maat 51 en is te groot voor mij.
Vind die Ghost trouwens ook veel spotiever uitzien dan de Merida.
Deze vind ik ook interesssant: https://www.conway-bikes.de/nl/modell/e-urban-sport/
Ik heb de 48Volt, 500Watt uitvoering.racinfo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:16:
[...]
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze nieuwkomer op zelfbouwmarkt !
[afbeelding]
In welke uitvoering heb je hem?
36 of 48 volt, en welk vermogen?
Hoeveel tands tandwiel?
Het mooie is dat het een combinatie van de tongsheng en bafang is en de ontwerpers duidelijk gekeken hebben naar de problemen bij beide merken. Er zit duidelijk een bafang achtige puur PAS mode op zodat je kan fietsen zonder echt op de pedalen te trappen(zoals jij volgens mij gebruikt). In de lagere PAS instellingen is het meer torque mode en dit is fijner als je met andere mensen rijdt zodat je de fiets snelheid en kracht op hun kan aanpassen. Met veel PAS settings kan dat ook wel, maar met 'analoge' feedback van je eigen benen is dit net even anders.
OKFeet is inderdaad de enige die hem verkoopt(al ben ik deze motor ook bij outrider tegengekomen). Hij is in ieder geval heel erg nieuw op de markt.elinx schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:05:
[...]
Ik heb er al eea over gelezen op Endless, maar er is nog weinig over te vinden. Ik ben dus zeker benieuwd naar jouw ervaringen mbt het gebruik van deze motor.
Ook de verkoop is nog mondjesmaat. Ik heb een enkele verkoper op Ali gezien die mi niet altijd alle types verkoopt.
Het beloofd in ieder geval wel eea, tov Bafang en Tongsheng.
Ze hebben niet constant voorraad maar als hij uitverkocht is zijn ze tot nu toe binnen een week weer beschikbaar.
De grootste verrassing voor mij is hoe goed deze verkoper is. Ik heb een probleem van een rammeltje en kreeg gisteren een error in het scherm. Waarschijnlijk een brakke lager en ergens slecht contact in een kabel.
Ik kreeg direct het whatsapp nummer van de verkoper om video's te sturen, bood mij direct 10$ korting aan op spares en wilde al meteen gratis vervangingskabels sturen. Hij reageert binnen een halve dag en lijkt een directe lijn te hebben met de engineers die de motor gemaakt hebben. Dat zie je nog wel eens anders.
Zit echt veel potentie in.
Fietsen met verende onderdelen komen voor mij niet in aanmerking.Kenny73 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:25:
Of Cube.
Cube heeft voor dezelfde prijs ook de Kathmandu. Om welke reden heb je voor de touring hybrid pro gekozen? Of heb je nooit vergeleken met de Kathmandu?Kenny73 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:25:
Of Cube.
[ Voor 0% gewijzigd door quizzical op 28-05-2018 12:56 . Reden: Typo ]
Is er een merk gelijkaardig aan Canyon in de wereld van de elektrische herenfietsen? Daarmee bedoel ik: geen bling-bling, zuiver materiaal van A-merken, internetverkoop via direct-to-consumermodel.
.
Kent iemand de Scott E-Sub Tour? Ik zie dat er een 2018 variant is met belt drive, vraag me af of dat wat is.
Ik ben er sinds vandaag achter dat er ook flink wat tweedehands ebikes zijn. Scheelt toch wel veel met gloed nieuw, en ik denk dat als het lukt ik een tweedehands pak. vb: Batavus Razer 2016 voor 1600,-
Ik ben er sinds vandaag achter dat er ook flink wat tweedehands ebikes zijn. Scheelt toch wel veel met gloed nieuw, en ik denk dat als het lukt ik een tweedehands pak. vb: Batavus Razer 2016 voor 1600,-
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dat moet wel een platte heuvel zijn toch? Ik kom met mijn bbs02 bij 1kw echt niet boven de 25 bij een beetje heuvel in Limburg.LED-Maniak schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:06:
Ik heb een Sparta R5TE besteld. Maar na 2x uitstel van de levering komt er nu de mededeling.
Even ter verduidlijking : het gaat enkel om de 8-mm CBDDe leverancier van de innovatieve riemaandrijving, Continental, is helaas gestopt met het leveren van de riem.
Dat betekent dat wij u op dit moment niet de fiets kunnen leveren zoals u deze heeft besteld.
Met deze brief komen wij met een alternatief voor de riemaandrijving.
De afgelopen weken heeft onze Research & Development-afdeling achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing en dat is dezelfde fiets met behoud van look en feel en met hetzelfde rijcomfort, maar dan met een ketting in plaats van de aandrijfriem.
Wij realiseren ons dat deze aanpassing niet overeenkomt met de originele fiets.
Daarom hebben wij de consumentenadvies prijs met €150 verlaagd naar €1999.
Uiteraard werken we hard aan een verbeterde versie met een aandrijfriem.
Omdat we zorgvuldig te werk gaan en absoluut geen risico’s dulden, kunnen wij helaas niet aangeven wanneer de verbeterde versie beschikbaar zal zijn.
After examining these issues as a whole, we have decided, in our capacity as a responsible and
conscientious manufacturer, to cease production of the Continental Belt Drive (CBD) in the 8-mm
variant and to withdraw all installed systems from the market for safety reasons. The new 10-mm
premium systems are not affected by this.
[ Voor 16% gewijzigd door ringlord_oc op 29-05-2018 09:43 . Reden: opmerking over 8mm CBD ]
Nou da's ook wat..... heeft Continental iets moois voor op de fiets, stoppen ze er nu al mee. Misschien wil Gates die riemen gaan maken 
edit: ik zie het, Gates maakt die riemen al..
edit: ik zie het, Gates maakt die riemen al..
[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 29-05-2018 07:24 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
De fietsen die ik ben tegengekomen met riem hadden allemaal een systeem van Gates. Misschien dat Continental enkel hun geïntegreerde oplossingen aanbied met motor, batterij en overbrenging ? Hun nieuwe 48V Revolution systeem.
Ook op veilingen vind je 2e hands e-bikes https://www.bva-auctions....c&closedlots=false&page=1Kodess schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:22:
Kent iemand de Scott E-Sub Tour? Ik zie dat er een 2018 variant is met belt drive, vraag me af of dat wat is.
iemand nog tips tegen zweet?
ondanks ondersteuning toch wat zweterig aankomen op mijn werk...;-(
kan ook wel door het warme weer komen..maar ik ga denk ik wat luchtigere shirts kopen
kan ook wel door het warme weer komen..maar ik ga denk ik wat luchtigere shirts kopen
Sinds ik mijn fiets heb gechipt kan ik ervoor kiezen op warme dagen om vooruit te komen aan een redelijke snelheid zonder een inspanning te leveren (ik trap wel maar eigenlijk zonder enige moeite), door hem in de turbomodus te zetten.wwwmarcel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:21:
Handig op momenten zoals nu.
thanks, ik denk het vaker, maar kan het niet laten om door te trappen....ik doe alles eigenlijk op de sport/turbo stand.. 30min woon-werkquizzical schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:36:
[...]
Sinds ik mijn fiets heb gechipt kan ik ervoor kiezen op warme dagen om vooruit te komen aan een redelijke snelheid zonder een inspanning te leveren (ik trap wel maar eigenlijk zonder enige moeite), door hem in de turbomodus te zetten.
Handig op momenten zoals nu.
Ik wil hier binnenkort een proefrit op gaan maken. Had em al wat langer op het oog.Kodess schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:22:
Alleen. U ik lees dat continental geen belts meer gaat maken begin ik toch te twijffelen... die zit namelijk ook op deze fiets. En de belts van gates passen natuurlijk niet op die van continental....
Ik snap je helemaal, mijn laatste kilometers zijn in druk stadsverkeer dus het is iets eenvoudiger om mezelf te dwingen rustig aan te doenwwwmarcel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:37:
[...]
thanks, ik denk het vaker, maar kan het niet laten om door te trappen....ik doe alles eigenlijk op de sport/turbo stand.. 30min woon-werk
Sorry dat ik niet meteen duidelijk heb gemeld dat het enkel om de 8mm variant gaat. Ik heb mijn post aangepast.Foxke schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:
[...]
ik lees dat continental geen belts meer gaat maken begin ik toch te twijffelen... d
Niet iets voor iedereen; Ik zit volledig "race" op de fiets.wwwmarcel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:21:
Dus korte fietsbroek met zeem (bretels aanrader, irritant als je rug telkens bloot staat) en fietsshirt (zonder reclame

Ik fiets 100% van de tijd tegen de begrenzer aan, standje sport (Bosch)
Alleen op maandag (+ vrijdag terug) met rugzak = natte rug.
[ Voor 11% gewijzigd door BertV op 29-05-2018 12:09 ]
Slechte rugzakBertV schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:40:
[...]
Alleen op maandag (+ vrijdag terug) met rugzak = natte rug.
klopt... zo'n goedkoop plastic-geval.
Inderdaad je shirts zo luchtig mogelijk houden en het liefst iets wat vocht snel afvoert. Ik gebruik voor mijn oksels syneo 5 anti-transpirant. Komt geen zweet of vies geurtje meer vanaf. En als het echt boven de 30 graden is met het naar huis fietsen kap ik ook wel eens een bidon met water over mijn T shirt heen. Heerlijk koel is dat.wwwmarcel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:21:
Hallo allemaal,
Ik heb een Gazelle Orange C7+ (gekocht in 2015) die ik om zou willen laten tot elektrische fiets, en die in erg goede staat verkeert. Is dit laten ombouwen aan te raden? Of ben ik 'veroordeeld' tot de aankoop van een nieuwe elektrische fiets?
Ik heb het helaas niet breed dus ik ben op zoek naar, kwalitatief, de goedkoopste (ik dacht zelf aan 500 á 600 euro totaal, incl. montagekosten) weg om sneller naar mijn nieuwe werk 9,7 km (enkel) te komen.

Tips zijn zeer welkom!
Ik heb een Gazelle Orange C7+ (gekocht in 2015) die ik om zou willen laten tot elektrische fiets, en die in erg goede staat verkeert. Is dit laten ombouwen aan te raden? Of ben ik 'veroordeeld' tot de aankoop van een nieuwe elektrische fiets?
Ik heb het helaas niet breed dus ik ben op zoek naar, kwalitatief, de goedkoopste (ik dacht zelf aan 500 á 600 euro totaal, incl. montagekosten) weg om sneller naar mijn nieuwe werk 9,7 km (enkel) te komen.

Tips zijn zeer welkom!
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
thanks, ik ga eens kijken naar die deo voor de oksels...hoewel zeer lichte zweet op mijn rug irritanter is..zonnefreak schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:25:
[...]
Inderdaad je shirts zo luchtig mogelijk houden en het liefst iets wat vocht snel afvoert. Ik gebruik voor mijn oksels syneo 5 anti-transpirant. Komt geen zweet of vies geurtje meer vanaf. En als het echt boven de 30 graden is met het naar huis fietsen kap ik ook wel eens een bidon met water over mijn T shirt heen. Heerlijk koel is dat.
ik vraag me ook af, of het gewenning is en of je niet door vaker te fietsen op een gegeven moment minder gaat zweten..
gisteren best wel geluk gehad met mijn fietstochtje...
Ik neem aan dat je het dan voornamelijk zelf gaat doen en niet iemand in gaat huren om om te bouwenStopEcocide schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:37:
Hallo allemaal,
Tips zijn zeer welkom!
Maar het is zeker mogelijk. Als je echt goedkoop wilt gaan kan je een voorwiel kopen met ingebouwde motor en neem je er een kleine accu bij (20km heb je geen grote accu nodig).
Volgens mij zijn de bbs02's (middenmotors) ook wel te verkrijgen in jouw pricerange, weet alleen niet hoe veel je dan overhoud voor de accu.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik denk, zeker wanneer je het zelf wilt [laten] doen 'n voorwielmotor de simpelste oplossing is, immers behoef je zoals bij een middenmotor niet je kettinkast en- of versnellingen om te bouwen.StopEcocide schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:37:
Hallo allemaal,
[afbeelding]
Tips zijn zeer welkom!
De set https://www.rat-holland.n...24V/10Ah-bagagedrager-set is een mooie oplossing,met Lithium accu en voorwielmotor.
De dynamo [rem] in je huidige voorwiel raak je kwijt doch de ombouw set is incl. koplamp en achterlicht wat bedienbaar is op de afstands bediening aan het stuur.
Dit topic is gesloten.