Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 103 Laatste
Acties:
  • 886.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
geldster schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:18:
Het blijft een lastige keuze. Ik zou graag voor woon-werk verkeer (18KMx2) a 4 dagen (max) in de week een e-bike willen aanschaffen. Bewust geen speed-pedelec.

Dit is mijn scope:

- 3000 euro (mag een paar honderd meer of minder zijn);
- 450/500 Wh (twijfel om bij QWIC te upgraden naar 626/735);
- Middenmotor;
- Liefst een gesloten kettingkast (onderhoudsvriendelijk);
- Liefst geïntegreerde naaf versnelling;
- Bosch of Bafang;
- Ketting of Beltdrive.

Shortlist:

- Gazelle Ultimate T9 HMB 2018 | Premium
- Gazelle Ultimate C8 HMB 2018 | Premium
- Gazelle Chamonix T10 HMB 2018 (gisteren getest bij Gazelle event, beviel goed, schakelen alleen wennen door derailleur, ik ben nu draaien aan een knop/naafversnelling gewend).
- QWIC PREMIUM MN8

Pro's Gazelle:

- Veel dealers in de buurt;
- Bosch motoren zijn stil, en bekende naam in de markt (emotie);
- Bekende naam in de markt (emotie);
- Aanbieding t/m vandaag voor de Chamonix T10, 2000 euro.

Cons Gazelle:

- Weinig positieve feedback, veel negatieve feedback te vinden op internet;
- Bijna alleen maar open kettingkasten;
- Bijna geen naafversnellingen:

Pro's QWIC:

- Bafang motor, heeft veel koppel en is (volgens internet) geluidsarm en je kan hem eenvoudig 30 laten lopen (weet niet of dat ook bij dit type eenvoudig aan te passen is, realiseer ik mij nu);
- Gesloten kettingkast
- Naafversnelling

Cons QWIC:

- Beperkt aantal dealers;
- Weet niet hoe de after sales is;

Onder aan de streep zijn de T10 en QWIC (als ik de tijdelijke promo prijs achterwege laat) prijstechnisch gelijk. 2749 euro. Gazelle dan met een 500Wh en de QWIC met een 470Wh.

Wat heeft jullie voorkeur? Mis ik iets in de vergelijking? Het is mijn eerste e-bike..

Groet,
Geldster
Ik rij een QWIC PMN8.
Snelheid is in 2min aan te passen. Geen tools of wat dan ook voor nodig, simpelweg wat handelingen op het display.
After sales heb ik nog niet echt problemen mee gehad. Althans.... Heb een verrotte versnellingsnaaf gehad, die is kosteloos vervangen. Spaken zijn al 2 keer gesprongen, zijn ook kosteloos vervangen en zijn nu steviger "gespaakt".
Enige probleem wat de QWIC heeft is het display dat bij de Bafang motor hoort, daar wilt nog wel eens water in komen. Ik heb er geen last van, maar op internet zijn er meerdere te vinden die dat hebben/hadden.
Na 2800km hoor ik de motor wel zoemen, maar meer niet. Hij fiets wel lekker :D

En ik heb een 470 accu. Die had ik achteraf liever groter gehad.
Met een 28km per dag en eigenlijk altijd wel een ritje tegenwind en een 100kilo+ persoon op de fiets wilt hij nog wel eens leeg zijn. Al rijd ik ook dan wel met ondersteuning 4/5 of 5/5 en blijf ik 30km/uur fietsen....

[ Voor 4% gewijzigd door Xavier op 08-05-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Dan gaat het hard ja. Ik heb diezelfde motor+accu en ik rij 28 enkele reis en hou nog ruim een halve accu over, standje 2 soms 3 (bij wind tegen) en 4 bij heuvelop. Op rechte stukken rij ik 31/32.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
geldster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:44:
Ter info, ik heb een nieuw exemplaar gevonden voor op de shortlist. De Scott E-Sub Tour Belt 2018. Iemand ervaring?
Heb deze ook op m’n lijstje staan, maar helaas niet te krijgen hier in de buurt. En ben bang dat de lokale fm gaat zeggen dat ze er niks mee kunnen/willen doen voor onderhoud of reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-06 18:47
wwwmarcel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:49:
[...]

ik heb weleens begrepen dat zo'n belt minder krachtig is dan een ketting...fyi
Ah! Wist ik niet.. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
Kijk, dat is fijn om te lezen. Handig dat dit te customizen is.

Netjes dat deze incidenten onder garantie zijn verholpen, hoort ook wel hoor, echter garantie hebben en krijgen blijven twee aparte zaken.
Zoemgeluid is hopelijk geen slijtage? Naja als de performance maar gelijk blijft..

Verder is de afstand die je aflegd, gewicht en snelheidsvoorkeur gelijk aan mijn situatie 😄..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
Foxke schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Heb deze ook op m’n lijstje staan, maar helaas niet te krijgen hier in de buurt. En ben bang dat de lokale fm gaat zeggen dat ze er niks mee kunnen/willen doen voor onderhoud of reparatie
Ik woon zelf in de randstad en hoor goede geluiden over 12gobiking (zitten in Moordrecht). Heb ze gisteren aan de telefoon gehad, heel helder en behulpzame conversatie. Zelf ben ik een beetje fietsenwinkel.nl ‘schuw’ geworden, na het nieuwsbericht en berichtgeving in topics. Ook heb ik dezelfde anti internet-aankoop wijze hier bij lokale FM’ers gezien (hangt zelfs A4tje in de buurt bij de lokale FM).. En de Scott is qua prijs gelijk (de Gazelle helaas niet, dat scheelt serieus geld).

[ Voor 8% gewijzigd door geldster op 08-05-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Foxke schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Zijn er serieus fietsenmakers die fietsen weigeren? Ik las al van de kansloze acties van het weigeren van internetfietsen maar 90% van de fietsen wijkt toch niet zoveel van elkaar af dat het niet te onderhouden valt door een fietsenmaker? Of vervalt garantie als je niet naar een specifieke fietsenmaker gaat?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
geldster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Ik woon zelf in de randstad en hoor goede geluiden over 12gobiking (zitten in Moordrecht). Heb ze gisteren aan de telefoon gehad, heel helder en behulpzame conversatie. Zelf ben ik een beetje fietsenwinkel.nl ‘schuw’ geworden, na het nieuwsbericht en berichtgeving in topics. En de Scott is qua prijs gelijk (de Gazelle helaas niet, dat scheelt serieus geld).
Ik heb ook goede ervaring met 12go, na mij nog 4 familieleden die daar een nieuwe fiets gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
LED-Maniak schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Zijn er serieus fietsenmakers die fietsen weigeren? Ik las al van de kansloze acties van het weigeren van internetfietsen maar 90% van de fietsen wijkt toch niet zoveel van elkaar af dat het niet te onderhouden valt door een fietsenmaker? Of vervalt garantie als je niet naar een specifieke fietsenmaker gaat?
Gok protectionisme, alhoewel ik altijd geleerd heb dat de marge zit in arbeidsloon (onderhoud) en niet hoofzakelijk in de verkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
Dacuuu schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:06:
[...]

Ik heb ook goede ervaring met 12go, na mij nog 4 familieleden die daar een nieuwe fiets gekocht hebben.
Thanks, goed om te horen, deze week maar even ritje Moordrecht plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
geldster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:10:
[...]

Gok protectionisme, alhoewel ik altijd geleerd heb dat de marge zit in arbeidsloon (onderhoud) en niet hoofzakelijk in de verkoop..
Ik blijf het echt vreemd vinden. Winst zit naar mijn weten ook niet op fietsen en blijkbaar is er geen goed balans als mensen hun fiets niet bij de fietsenmaker kopen.. Hier hadden ze de fietsen waar ik interesse in had simpelweg niet. Lekkere reclame ook als mensen langskomen en je weigert ze. Dan mis je ten eerste al arbeidsloon van het onderhoud en vervolgens wordt niemand in de kennissenkring aangeraden om die fietsenmaker te bezoeken. :')

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
LED-Maniak schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Ik blijf het echt vreemd vinden.
Klopt, ik ben ook makkelijk hoor, liefste heb ik één plek voor al het onderhoud. Al zou de FM x euro per uur extra rekenen zou ik het waarschijnlijk doen. Echter de houding van de lokale bedrijven doet mij verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-06 17:25
Op mijn vorige post heeft helaas niemand gereageerd.

Wat ik zoek (bij voorkeur):
  • Belt Drive
  • Achterwiel / Middenmotor
  • [Geen Nuvinci!] Naaf versnelling
De volgende fiets is lelijk, maar heeft een hoge actieradius en lijkt me heel functioneel:

QWIC Premium MA8

De volgende fiets is vrij mooi, maar... die Nuvinci naaf heb ik geen trek in.

QWIC Performance MN380

En natuurlijk nog de Sparta R5TE LTD... Maar zeer weinig versnellingen helaas.

Verder lijkt de keus erg gering. Mijn budget ligt rond de €3200. Heeft iemand nog suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door Joseph op 08-05-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 21:10
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:36:

• Belt Drive
De volgende fiets is lelijk, maar heeft een hoge actieradius en lijkt me heel functioneel:

QWIC Premium MA8

De volgende fiets is vrij mooi, maar... die Nuvinci naaf heb ik geen trek in.

QWIC Performance MN380

En natuurlijk nog de Sparta R5TE LTD... Maar zeer weinig versnellingen helaas.

Verder lijkt de keus erg gering. Mijn budget ligt rond de €3200. Heeft iemand nog suggesties?
Die Sparta moet je gewoon eens een keer testen, is volgens mij best een redelijke fiets. En met een ebike heb je nou eenmaal minder versnellingen nodig als met een normale fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
geldster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Ik woon zelf in de randstad en hoor goede geluiden over 12gobiking (zitten in Moordrecht). Heb ze gisteren aan de telefoon gehad, heel helder en behulpzame conversatie. Zelf ben ik een beetje fietsenwinkel.nl ‘schuw’ geworden, na het nieuwsbericht en berichtgeving in topics. Ook heb ik dezelfde anti internet-aankoop wijze hier bij lokale FM’ers gezien (hangt zelfs A4tje in de buurt bij de lokale FM).. En de Scott is qua prijs gelijk (de Gazelle helaas niet, dat scheelt serieus geld).
12go is een goede, grote fietsenzaak. Ik heb het geluk dat deze "snoepjeswinkel" maar 3 km van mijn huis verwijderd ligt :) Maar het is eigenlijk meer een kwelling om daar in de showroom rond te lopen want er staat zoveel moois uitgestald. We hebben er inmiddels al 4 fietsen gekocht:

- Mamafiets voor mijn vrouw (10 jaar terug toen ze nog in een boerenschuur zaten)
- Merida e-Spresso (trekking e-bike waar ik 26.000 km mee heb gereden)
- Bulls Green Mover E45 (mijn huidige Speed Pedelec)
- Nieuwe mamafiets omdat de oude van ellende uit elkaar viel

Het is wel op zaterdagen echt gekkenhuis, ontzettend druk dan. Als je voor een fiets wilt gaan kijken en goed advies wilt ga dan doordeweeks. De werkplaats kan soms ook een wat langere doorlooptijd hebben. Ze hebben ook leenfietsen en zelfs leen speed-pedelecs.

Laatst een specifiek issue met mijn Bulls gehad, ik leverde de fiets best wel ranzig in (een speed pedelec pakt enorm veel vuil vanwege de hoge snelheden) De monteur had de fiets even geleend om naar huis te fietsen om hem te testen en na afloop was de fiets schoon en hadden ze ook zelf zonder dat ik erom had gevraagd de kentekenplaat vast gezet, die klapperde nogal.

Dus... Ik heb geen aandelen maar ben zelf zeer tevreden over deze mooie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:13:
[...]

En met een ebike heb je nou eenmaal minder versnellingen nodig als met een normale fiets.
Is dat zo? Voor mijn tochten die ik moet maken kom ik vaak in (sterk) heuvelachtig gebied. 8 Versnellingen lijkt mij toch echt het minimum...

[ Voor 117% gewijzigd door Joseph op 08-05-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Is dat zo? Voor mijn tochten die ik moet maken kom ik vaak in (sterk) heuvelachtig gebied. 8 Versnellingen lijkt mij toch echt het minimum...
Dat is inderdaad wat anders, ik zit in het westen van het land en een viaduct is de enige klim die ik heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
wwwmarcel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:49:
[...]

ik heb weleens begrepen dat zo'n belt minder krachtig is dan een ketting...fyi
"Ik heb weleens begrepen" is wat vaag. Zijn er mensen die met feiten en cijfers dit kunnen onderbouwen?

Er zijn verder mensen die het gebruik van een derailleur in slecht weer altijd afraden. Ik moet ook wel eens een tocht in slecht weer maken. Is het echt zo erg? Indien ik voor een derailleur kan kiezen komen meer opties binnen handbereik.

Ik zie wel eens derailleurs + ketting die inktzwart zijn, die lopen ook nog. Misschien niet meer als nieuw, maar een derailleur vervangen is wel een stuk makkelijker (voor een fietsenmaker) dan een naaf. Of heb ik het (wederom) mis?

In dat geval lijkt de QWIC Performance RD10 me wel iets... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:36:

[list]
• Belt Drive
Mag ik vragen wat de reden is waarom je geen Nuvinci wilt hebben? Ik heb stiekem (geen stang, damesframe) even gereden op een Gazelle Ultimate met beltdrive/Nuvinci/Bosch middenmotor en op een licht gierend geluid na was het een fijn systeem (dat schakelen met die derailleur kwam mij over als 2001 technologie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:23:
[...]

12go is een goede, grote fietsenzaak.
Dankje voor je nette uiteenzetting over 12go, weer een reden erbij om langs te gaan. Goeie, ik ga een keer na werk op een koopavond of als ik dagje vrij ben.

Wat mij positief opviel is dat de man die ik sprak eigenlijk niet van de verkoop was maar wel inhoudelijk mij van feedback kon voorzien. En ook gaf hij aan dat hij mij graag wil toelichten wat voor toegevoegde waarde ze kunnen leveren voor de meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
geldster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:36:
[...]

Mag ik vragen wat de reden is waarom je geen Nuvinci wilt hebben? Ik heb stiekem (geen stang, damesframe) even gereden op een Gazelle Ultimate met beltdrive/Nuvinci/Bosch middenmotor en op een licht gierend geluid na was het een fijn systeem (dat schakelen met die derailleur kwam mij over als 2001 technologie).
Bekijk deze en deze fiets eens. Het enige verschil is de versnelling.

Toch heeft de Nuvinci 'slechts' 45KM minder actieradius. Rara... Hoe kan dat? Omdat de Nuvinci naaf heel inefficient is. Je bent die batterijstroom aan het afbranden op de naaf. Dat is de reden dat je ze ziet in e-bikes, je voelt door de motor niet dat ze zwaar lopen. Maar dat voelt de batterij wel en jij... als je een keer zonder / met lege batterij de weg op moet. Of een keer een fietstocht zonder ondersteuning wilt maken.

Het enige voordeel is het traploos schakelen en schakelen onder belasting voor de mensen die er geen rekening mee houden. Maar ik houd er rekening mee en wil een systeem dat veel lichter loopt (zoals tenminste een naafversnelling met tandwielen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:45:
[...]

Toch heeft de Nuvinci 'slechts' 45KM minder actieradius. Rara... Hoe kan dat? Omdat de Nuvinci naaf heel inefficient is. Je bent die batterijstroom aan het afbranden op de naaf. Dat is de reden dat je ze ziet in e-bikes, je voelt door de motor niet dat ze zwaar lopen. Maar dat voelt de batterij wel en jij... als je een keer zonder / met lege batterij de weg op moet. Of een keer een fietstocht zonder ondersteuning wilt maken.

Het enige voordeel is het traploos schakelen en schakelen onder belasting voor de mensen die er geen rekening mee houden. Maar ik houd er rekening mee en wil een systeem dat veel lichter loopt (zoals tenminste een naafversnelling met tandwielen).
Dat de Nuvinci niet efficient en meer voor het schakelgemak is was mij al langer bekend ja. Fallbrook heeft het nog zo lang uitgehouden omdat ze bij e-bikes redelijk goed toepasbaar zijn, maar voor een normale fiets is het allerminst geschikt.

Dan maar een Rohloff of een Pinion? ;)
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:35:
[...]

"Ik heb weleens begrepen" is wat vaag. Zijn er mensen die met feiten en cijfers dit kunnen onderbouwen?

Er zijn verder mensen die het gebruik van een derailleur in slecht weer altijd afraden. Ik moet ook wel eens een tocht in slecht weer maken. Is het echt zo erg? Indien ik voor een derailleur kan kiezen komen meer opties binnen handbereik.

Ik zie wel eens derailleurs + ketting die inktzwart zijn, die lopen ook nog. Misschien niet meer als nieuw, maar een derailleur vervangen is wel een stuk makkelijker (voor een fietsenmaker) dan een naaf. Of heb ik het (wederom) mis?

In dat geval lijkt de QWIC Performance RD10 me wel iets... :9~
Ik heb een speed pedelec met achterwielmotor, ik hoor overal dat je beter geen derailleur kunt nemen vanwege onderhoud blabla... Dat is ook wel gedeeltelijk zo maar niet bij een achterwielmotor in combinatie met een cassette.

Heb er nu 7500 km mee gereden en hij schakelt en loopt nog als de beste. De achterwielmotor trekt niet erg aan de ketting waardoor de kettingspanning net wat minder is. Bij een middenmotor was ik al 3 keer aan de beurt geweest om onderdelen te vervangen.

Die RD10 is dan qua onderhoud een verstandige keuze.

[ Voor 34% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-05-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Ik heb een speed pedelec met achterwielmotor, ik hoor overal dat je beter geen derailleur kunt nemen vanwege onderhoud blabla... Dat is ook wel gedeeltelijk zo maar niet bij een achterwielmotor in combinatie met een cassette.

Heb er nu 7500 km mee gereden en hij schakelt en loopt nog als de beste. De achterwielmotor trekt niet erg aan de ketting waardoor de kettingspanning net wat minder is. Bij een middenmotor was ik al 3 keer aan de beurt geweest om onderdelen te vervangen.

Die RD10 is dan qua onderhoud een verstandige keuze.
Hoe vaak fiets je ermee in slechte weersomstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:12:
[...]

Hoe vaak fiets je ermee in slechte weersomstandigheden?
Vrij vaak, ga door weer en wind. Pekel is natuurlijk ook funest. Mijn kettings was een keer bruin van de roest, beetje WD40 erop, met een doek afnemen en opnieuw smeren en sindsdien nog steeds prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:48:
[...]

Vrij vaak, ga door weer en wind. Pekel is natuurlijk ook funest. Mijn kettings was een keer bruin van de roest, beetje WD40 erop, met een doek afnemen en opnieuw smeren en sindsdien nog steeds prima _/-\o_
Hoe duur is het vervangen / repareren van (een deel van) de derailleur gemiddeld? Het gaat in het geval van de RD10 om een Shimano SLX10.

While we're at it: Tot welke lichaamslengten is die one-size fits all maat van de QWIC RD10 geschikt? De fabrikant geeft zelf 1.60-2.00 op, iemand ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door Joseph op 09-05-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Hi Guys,

Ik heb een e-handbike voor aan mijn rolstoel. Mijn vorige had een neodrives motor. Leuk, maar veel storingen. Ik heb nu een nieuwe met een v-mini pro rollerblade motortje van 225w. Deze geeft koppel veel te ruw af en hoewel deze ook met software bij den dealer ingesteld kan worden, zoek ik naar een neodrives-level van moderniteit minus de storingsgevoeligheid. Ik wil mijn handbike dus aanpassen met een zelfgekocht motortje. Ik heb echter geen ervaring met de huidige ontwikkelingen in e-bike land en jullie wel. Wat kunnen jullie aanbevelen? Ik wil ergens tussen 25 en 30kmh rijden, Het gekke is overigens dat voor een rolstoel + e-handbike geen snelheidslimiet is. Ik hoef geen kentekenplaatje als ik 50kmh zou gaan. :) Enfin, alle adviezen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Rene44 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:19:
Hi Guys,

Ik heb een e-handbike voor aan mijn rolstoel. Mijn vorige had een neodrives motor. Leuk, maar veel storingen. Ik heb nu een nieuwe met een v-mini pro rollerblade motortje van 225w. Deze geeft koppel veel te ruw af en hoewel deze ook met software bij den dealer ingesteld kan worden, zoek ik naar een neodrives-level van moderniteit minus de storingsgevoeligheid. Ik wil mijn handbike dus aanpassen met een zelfgekocht motortje. Ik heb echter geen ervaring met de huidige ontwikkelingen in e-bike land en jullie wel. Wat kunnen jullie aanbevelen? Ik wil ergens tussen 25 en 30kmh rijden, Het gekke is overigens dat voor een rolstoel + e-handbike geen snelheidslimiet is. Ik hoef geen kentekenplaatje als ik 50kmh zou gaan. :) Enfin, alle adviezen zijn welkom.
Ik had nog niet eerder van een e-handbike gehoord, ik veronderstel dat je zelf een motor wilt plaatsen op zo'n model als hieronder?

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/handbike.jpg

Kun je eventueel een foto plaatsen van de set door jou in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
racinfo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:29:
[...]

Ik had nog niet eerder van een e-handbike gehoord, ik veronderstel dat je zelf een motor wilt plaatsen op zo'n model als hieronder?

[afbeelding]

Kun je eventueel een foto plaatsen van de set door jou in gebruik?
Sterker, volgens mij zijn e-bikes ooit een afgeleide geweest van dit soort handbikes. ;) Wat betreft foto's van het model, het is exact die in jouw foto maar dan met een andere motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Rene44 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:04:
[...]

Sterker, volgens mij zijn e-bikes ooit een afgeleide geweest van dit soort handbikes. ;) Wat betreft foto's van het model, het is exact die in jouw foto maar dan met een andere motor.
Bij het kiezen van 'n willekeurige foto dus goed gegokt :) , het gaat dus om een voorwielmotor. Dan zou je eens moeten kijken bij de Bafang (voor- of achterwiel) motoren, die zijn heel betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hi Guys,

Als je zelf wil inbouwen zou ik voor de tongsheng TSDZ2 gaan. Veel trike fietsen zijn hier mee uitgevoerd en reageren afhankelijk van hoeveel kracht je op de trappers zet.

Er komt een Lingbei MM28.250 motor aan. Zou nog stiller dan de tong sheng moeten zijn en is krachtiger(90Nm).

Zo te zien is het op de foto toch anders voor plaatsing en heb je eerder een voorwielmotor nodig met torque sensor.. Dit blijft naar mijn weten altijd een beetje 'ruw' voelen bij huidige inbouwkits.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 09-05-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:51:
[...]

Hoe duur is het vervangen / repareren van (een deel van) de derailleur gemiddeld? Het gaat in het geval van de RD10 om een Shimano SLX10.

While we're at it: Tot welke lichaamslengten is die one-size fits all maat van de QWIC RD10 geschikt? De fabrikant geeft zelf 1.60-2.00 op, iemand ervaring?
Ik heb nog nooit een derailleur gesloopt of laten vervangen. Dat zal wel wat kosten aangezien een SLX derry rond de €100 kost en dan komt de montage er nog bij.

Over de maat: Schijnt dat hij geschikt is is voor alle maten vanwege de bijzondere geometrie. Ik heb daar mijn twijfels bij en ben zelf 1,99. Zit op mijn Bulls ook op framemaat 60 en dat past goed. Zal een kwestie van passen en meten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Die Sparta moet je gewoon eens een keer testen, is volgens mij best een redelijke fiets. En met een ebike heb je nou eenmaal minder versnellingen nodig als met een normale fiets.
klopt, ik heb er 10 en gebruik er hoogstens 3..eerder 2...de hoogste en 1 eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
wwwmarcel schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:54:
[...]

klopt, ik heb er 10 en gebruik er hoogstens 3..eerder 2...de hoogste en 1 eronder
Ik las trouwens net dat die Sparta R5Te ook een gashendel heeft voor in de heuvels :+
Alleen geen trapkrachtsensor, dat is dan wel een concessie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:16
Joseph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:45:
[...]

NuVinci naaf is inderdaad minder efficient dan een 'gewone' naaf, maar het verschil is niet zo groot als in je voorbeeld. Ik kan op mijn fiets (met Nuvinci 330) echt makkelijk 110 kilometer halen (600Wh).

Extra batterij belasting is dan ook geen issue: als je er van uit gaat dat de batterij zo'n 1000 laadcycli mee gaat, zou ik dus meer dan 100.000 km kunnen fietsen voor de batterij op is.

Ik denk dat je een slechter beeld van die naaf hebt dan nodig is. Ik zou een fiets die verder aan al je eisen voldoet niet laten staan vanwege een NuVinci in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 22:14
Een SLX derailleur vervangen kan tussen de 45 (Deore 10 speed, het is ook een ouder exemplaar SLX denk ik zo) en 180 (XTR 11 speed, maar die past waarschijnlijk niet) euro kosten, als je het zelf doet. Montage is 5 tot 10 minuten werk, afhankelijk of je ook de kabel moet vervangen, en prima zelf te doen met behulp van YouTube en een set inbussleutels.

EDIT: Overigens is de nieuwe (zowel 10 als 11-speed) SLX achterderailleur ook voor 55 euro verkrijgbaar, ex montage.

[ Voor 14% gewijzigd door mavamal op 09-05-2018 10:48 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
Doet iemand hier zelf het onderhoud aan zijn hydraulische remmen? Bij Ali verkopen ze van die universele sets, namelijk. Maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 10:39
dennisfr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:04:
[...]

NuVinci naaf is inderdaad minder efficient dan een 'gewone' naaf, maar het verschil is niet zo groot als in je voorbeeld. Ik kan op mijn fiets (met Nuvinci 330) echt makkelijk 110 kilometer halen (600Wh).

Extra batterij belasting is dan ook geen issue: als je er van uit gaat dat de batterij zo'n 1000 laadcycli mee gaat, zou ik dus meer dan 100.000 km kunnen fietsen voor de batterij op is.

Ik denk dat je een slechter beeld van die naaf hebt dan nodig is. Ik zou een fiets die verder aan al je eisen voldoet niet laten staan vanwege een NuVinci in ieder geval.
Lijkt mij ook. De ene fiets ondersteunt ook tot 290% en de andere tot 380%. De riem zelf zal ook nog wat bijdragen aan het verlies in effecientie. Ik weet niet hoe vaak je zonder ondersteuning gaat fietsen, maar juist op een ebike lijkt die (10%?) efficientie verlies niet zo boeiend omdat je toch een hulpmotor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Gert02 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:19:
Doet iemand hier zelf het onderhoud aan zijn hydraulische remmen? Bij Ali verkopen ze van die universele sets, namelijk. Maar ik was eigenlijk nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Het enige wat ik aan rem-onderhoud doe is het vervangen van de (BR-M755) remblokjes. Behalve een passende inbussleutel heb ik er verder niets voor nodig.
Ik behoef erna niets aan af te stellen, de zuigertjes richten zich vanzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:33
Even een tijdje weg en dan moet je een boel posts inhalen :+
timaerts schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:42:
Ik zie regelmatig op dit forum dat men ION motoren probeert de mijden. Waarom? Wat zijn dan de nadelen hiervan?
Naafmotoren van ION zijn verouderd (lange termijn issues), de middenmotoren zijn getunede Yamaha's, helaas meestal op vrij suffe modellen.
nFo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:35:
- Vraag mij wel af hoe lang de display en de bevesting heel blijft.
- Geen verende voorvork, had voor die prijs ook wel gemogen. Maar niet noodzakelijk aangezien ik vooral op nieuw asfalt moet rijden naar het werk.
- Display is niet val bestendig en we hebben er eentje zonder werkend backlight => Verzeker je fiets tegen vallen, dan kan je je display (absurde duur) op die manier claimen als het misgaat). Maar de bevestiging heeft tot nu toe alles overleefd (drie fietsen, veel en zwaar gebruikt).
- Verende voorvorken van een goed niveau (air ipv coil) vind je niet op stadsfietsen, dus nodeloos zwaar, slijt gevoelig (worden slapper) en minder stijf dan een stalen vaste vork. Comfort moet je bij de Dinsdag uit je banden halen, dus niet nodeloos hard oppompen.
Roamor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:47:
In aanvulling op bovenstaande; ik kan mij helemaal aansluiten na mijn eerste duizend kilometer op de Dinsdag. Heel tevreden mee.

Wat minpunten voor de balans;
- standaard handvaten vind ik niet echt comfortabel; de contouren striemen gewoon je handen?
- zadel heb ik vervangen; standaard is deze imho te zacht voor mijn woon-werkverkeer. Voor in de stad prima denk ik.
Als ik eerlijk ben vind ik dit geen echte minpunten. Fietsen moeten eigenlijk zonder zadel worden verkocht (en imho ook zonder handvatten), veel te persoonlijk. Kwestie van een goede FM die dit moet uitleggen aan de klant ipv de fabrikant te vragen telepathisch begaafd te zijn :+
- Accu-aansluiting moet je echt met beleid omgaan; dat voelt niet echt robuust.

En nog iets over de Nexus versnellingen; gebruikt iemand wel eens de 4 of lager? De 8 gebruik ik alleen met wind mee (30/km); de 7 gebruik ik 95% van de tijd. De 6 alleen bij veel tegenwind en de 5 om rustig weg te rijden.
Ja die Yamaha stekkers zijn achterlijk klein en fragiel |:(

Ik gebruik de versnellingen als ik bagage en wagen erachter een helling op moet sleuren. Gebeurd niet vaak, maar het komt wel eens voor. voor normaal gebruik: 5-7
F.ons schreef op donderdag 26 april 2018 @ 02:02:
[...]
Na ongeveer 6000km op de dinsdag de trappers onder garantie vervangen omdat het lager was uitgesleten.
Vond ik wel wat snel maar werd netjes opgelost door FM.
Herkenbaar van de Razer. Standaard Batavus pedalen zijn blijkbaar troep, slaat nergens op. Er zijn ook goedkope pedalen die wel goed zijn. :(
n3ck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:28:

Met deze lijst kwam ik initieel uit bij de https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-miss-grace-c7-hmb-dames, maar daar kon volgens fietsenwinkel echt geen zitje achterop (en kon ik volgens hun beter kijken naar een Brinkers - ook dat doen ze kennelijk vaker lees ik hier :) ).
Ontzettende bullshit. Zowel op de drager met minidrager (voor grotere kids) als met een zitbuis adapter voor volwaardige stoel gaat dat prima werken. Ik heb er toevallig een paar maanden geleden eentje aan een kennis aangeraden en die is er super blij mee (minidrager, kind van een kilo of 25).
BartV schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:48:
Net mijn Razer weg gebracht naar de fietsenmaker vanwege speling op de trapas. De FM was al niet zo hoopvol. Zij kunnen waarschijnlijk zelf niets aan de motor doen. Hopelijk is er nog coulance vanuit Batavus/Yamaha aangezien hij nu ruim 2.5 jaar oud is.

Edit:
Eerste reactie: nieuwe motor is 640 euro. Coulance vanuit Batavus houdt op na 25 maanden. Er wordt nog gelobbyd door de FM. Volgende week meer informatie.
Ouch... prijs is hoog, maar verrast me niet. Heb je de verzekering er niet bijgenomen en kan hij daar niet op worden gedeclareerd?

Is het dat bedrag waard? Ik vrees van niet.

- Vermoedelijk is de inruil met een defecte motor heel klein, nieuwe is al snel 2000,- => Probeer een deal te sluiten met je FM.
- Onderdelen die slijten: Motor-Accu-Achterwiel. Motor is dan als nieuw, Achterwiel zal je uiteindelijk een keer een euro of 3-400 kosten (rule of thumb is dat een Alfine 8 rond de 25k mee gaat, velgen zal je vaker moeten vervangen door de remslijtage). Accu is +/- 550,-..

Voordeel van vervangen van de motor is dat je de kosten gespreid gaat krijgen. Voordeel van een nieuwe is dat je een nieuwe (verzekeren!) hebt.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kom toch al snel op een nieuwe fiets :'(
bgttje schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:19:
Iemand ervaring met deze zadels? Fiets erg veel en heb dan toch vaak last van het middengedeelte. https://www.ismzadel.nl/
Die zijn op zich wel bekend, maar ze zien er toch wel erg soft uit... niet mijn voorkeur vanwege andere issues. Bovendien nogal lomp.

Ik heb op veel zadels last van mijn perineum, maar met Specialized BG zadels ben ik ontzettend tevreden. Dat staat niet op zich, Specialized heeft hier als een van de weinige fabrikanten echt onderzoek naar laten doen* en deze zadels worden door heel veel mensen (heel erg!) goed beoordeeld.

Ik zelf heb de Henge (in meerdere maten verkrijgbaar).

Anders kan je nog SMP proberen (duur!!!)... ik zweer erbij op mijn racefiets, maar of het ook werkt bij een rechterop positie heb ik nog nooit getest.
Guido7619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:54:
Helaas zat er een kraakje in de motor als je kracht op de trappers zette. Als je zonder al te veel kracht fietste was er niks te horen. Heel jammer maar dus niet gekocht.

Of komt iemand dat kraakje als bekend probleem voor en is het eenvoudig te repareren?
Fiets was verder als nieuw(2016) en zeer schappelijke prijs.
Kraakjes die synchroon lopen aan (hard) trappen zijn ontzettend lastig te diagnosticeren. Kan het zadel zijn, pedalen, crank, bladboutjes, motor, naaf etc. etc.

Dus een antwoord ga je hier helaas niet krijgen, zal ter plekke door een kenner (FM) moeten worden bekeken.
Drossie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 06:38:
Ik vroeg me af of ik veel voordeel zou halen van de Schalbe Big Apple. Iemand ervaring met deze banden?
Marathon supreme is na de Allmotion de lichtst lopen Schwalbe band, dus ik zou het niet doen.

https://www.bicyclerollin...lbe-marathon-supreme-2016
ikke87 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:00:
- Is dit volgens jullie een goede fiets of zijn er alternatieven?
Ik durf zo wel te zeggen dat die Scott een hele goede fiets is (gebaseerd op het merk en de onderdelen). De specs zijn wat mij betreft briljant als forenzen/toerfiets.

Uiteraard eerst proefrijden, maar ik geloof hier wel in. 8)
Joseph schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:01:

Wat begon als iets leuks, is nu al een hoofdpijndossier geworden. Er is zo veel keus en iedereen roept weer iets anders.
You are overthinking it :+

- Eficientie van de naaf is niet zo spannend voor jouw gebruik (immers je hebt een e-bike, dat compenseert die paar procent wel). In de praktijk ga je niet zonder ondersteuning rondrijden.
- Er is een pak aan prachtige fietsen met Bosch. al dan niet met Belt. Zo kwam er net iemand met een prachtige Scott op de proppen, maar ook Pegasus heeft met de Tecaro en de Macaron (kan je gewoon achteraf belt in zetten, ga je nog steeds dik geld overhouden!) opties.

Verder: Impulse zou ik vooralsnog mijn handen niet aan branden, teveel vraagtekens. Bosch/Yamaha/Brose is bewezen, dus waarom dat risico nemen?

Kortweg, ik zie eigenlijk geen reden om hier heel erg mee te zitten, tenzij je nu opeens met extra spannende vragen omtrent gebruik (actieradius, belasting e.d.) komt.

Overigens geldt dat voor de meeste nieuwelingen hier, als je eenmaal de Bosch/Yamaha keuze hebt gemaakt (er zijn prima redenen omdat niet te doen, maar dan wordt het qua keuze lastiger)voldoet eigenlijk alles in de A- en B- merken collectie. Gewoon proefrijden.

E-bikes met middenmotor zijn echt volwassen geworden, eigenlijk alleen nog spannend als je bijzondere wensen hebt.
Het gekke is overigens dat voor een rolstoel + e-handbike geen snelheidslimiet is. Ik hoef geen kentekenplaatje als ik 50kmh zou gaan. :)
Ik zie het al voor me _/-\o_

[ Voor 143% gewijzigd door roffeltjes op 09-05-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1057055

*knip* spam.

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 09-05-2018 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Welkom op tweakers Thijs.

Het idee van het forum is dat we juist informatie uitwisselen zodat iedereen er wat aan heeft..

Mag overigens wel een keer een tekstcontrole over de website gehaald worden.

[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 09-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50
roffeltjes schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:51:
Ouch... prijs is hoog, maar verrast me niet. Heb je de verzekering er niet bijgenomen en kan hij daar niet op worden gedeclareerd?

Is het dat bedrag waard? Ik vrees van niet.

- Vermoedelijk is de inruil met een defecte motor heel klein, nieuwe is al snel 2000,- => Probeer een deal te sluiten met je FM.
- Onderdelen die slijten: Motor-Accu-Achterwiel. Motor is dan als nieuw, Achterwiel zal je uiteindelijk een keer een euro of 3-400 kosten (rule of thumb is dat een Alfine 8 rond de 25k mee gaat, velgen zal je vaker moeten vervangen door de remslijtage). Accu is +/- 550,-..

Voordeel van vervangen van de motor is dat je de kosten gespreid gaat krijgen. Voordeel van een nieuwe is dat je een nieuwe (verzekeren!) hebt.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kom toch al snel op een nieuwe fiets :'(
Inderdaad hoog. Coulance is op 499 uitgekomen. Gelukkig nog bij de verzekering kunnen declareren, anders was ik er ook niet aan begonnen. Dan was ik zelf wel gaan sleutelen en voor een nieuwe fiets gegaan. Deze is toch al afgeschreven dankzij een ruime woon-werk kilometer vergoeding.
Achtervelg is net (voor de tweede maal) vervangen vanwege een deuk, dus ik fiets nog even door.
Nu nog 1-2 weken wachten op de nieuwe motor. Eerst moet de oude terug gestuurd worden voordat er een nieuwe komt.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Op wat voor bandenspanning rijden jullie rond? Ik dacht dat m'n banden hard genoeg stonden maar op de band zelf (Schwalbe Energizer 50's) staat: 4-6 bar. Nu heb de bandjes tot 4 opgepompt (goede racefiets pomp met drukweergave) en een heel deel van het comfort is pleite. 90% is prima asfalt maar die 10% stuiter ik nu wel de weg over, ondanks geveerde voorvork.

Rij gemiddeld wel een 1km/u sneller, dat dan weer wel :P (scheelt toch 2 minuten enkele reis)

Slijten je banden veel sneller als je ze wat zachter dan aanbevolen houdt ten bate van het confort? Of wat betekent die 4-6 bar op zo'n band nou eigenlijk?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 22:14
Welke maat?
Ik rij zelf met 32mm Continentals op 4 tot 4,5 bar, 85kg + bepakking + relatief lichte fiets. Smaller moet je ze harder oppompen, breder kan je gerust minder hard gaan. Bij 2 inch/50mm en 3 tot 3,5 bar zit je meestal nog niet in de gevarenzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
EvaluationCopy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:47:
Op wat voor bandenspanning rijden jullie rond? Ik dacht dat m'n banden hard genoeg stonden maar op de band zelf (Schwalbe Energizer 50's) staat: 4-6 bar. Nu heb de bandjes tot 4 opgepompt (goede racefiets pomp met drukweergave) en een heel deel van het comfort is pleite. 90% is prima asfalt maar die 10% stuiter ik nu wel de weg over, ondanks geveerde voorvork.

Rij gemiddeld wel een 1km/u sneller, dat dan weer wel :P (scheelt toch 2 minuten enkele reis)

Slijten je banden veel sneller als je ze wat zachter dan aanbevolen houdt ten bate van het confort? Of wat betekent die 4-6 bar op zo'n band nou eigenlijk?
Lekker negeren. een band wordt vaak veel te hard opgepompt waardoor je juist snelheid verliest... al dat trillen is ook niet efficent. Tenzij je heel zwaar bent zit een vijftiger voor wat mij betreft onder de twee bar, achter hooguit drie. 4 bar is met die banden absurd, dat is leuk voor een 37mm en 80kg berijder.

https://janheine.wordpres.../tire-pressure-take-home/

Mijn rule of thumb: Als de band gaat wringen in een bocht (dat voel je heel duidelijk) is het te zacht, alles daarboven is prima. Helaas moet er bij mij een kind achterop dus ik zit harder dan ik zou willen (elke keer weer laten leeglopen/pompen ben ik te gemakzuchtig voor :+

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 09-05-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 20-06 16:57
Heb vandaag voor de fiets van mijn vrouw (Batavus Dinsdag E-go) een nieuw trelock insteekslot uitgehaald HIER
Mooi prijs incl verzendkosten. Mijn vrouw had behoefte aan een langer slot daar ze met het korte insteekslot niet overal goed weg komt. Met 140cm moet dat zeker lukken, zelf gebruik ik deze ook en ben tevreden erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Laatst online: 22:02
mavamal schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:58:
Welke maat?
Ik rij zelf met 32mm Continentals op 4 tot 4,5 bar, 85kg + bepakking + relatief lichte fiets. Smaller moet je ze harder oppompen, breder kan je gerust minder hard gaan. Bij 2 inch/50mm en 3 tot 3,5 bar zit je meestal nog niet in de gevarenzone.
Bij 50 mm is 3 bar hard. Echt hard. Ik heb zelf voor bij 50mm/2 inch banden op 2,1 bar zitten en achter 2,6 of 2,7.

Zoals @roffeltjes al aangeeft, gewoon wat proberen en als je de band voelt omrollen ga je wat hogere druk.

Ik kan zelf al merken als het achterwiel onder de 2,3 bar komt. Dus dan is het tijd om er wat lucht bij te doen. Hoort gewoon bij je maandelijkse onderhoud. Wil je het niet elke maand doen? Dan zul je wat hogere druk moeten hanteren.

En ja het is heel normaal voor minder druk te hebben dan achter. Het meeste gewicht van de fiets ligt op het achterwiel. Dat moet dus harder zijn om met dat gewicht om te gaan.

Bandendruk is echt afhankelijk van een heleboel dingen, zoals type buitenband, velgbreedte en waar je wil gaan rijden. Dunwandige banden hebben bijvoorbeeld wat meer druk nodig. Brede velgen weer wat minder. En op zachte bosgrond kan je ook lager terwijl op asfalt je weer wat harder wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Torched op 09-05-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

EvaluationCopy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:47:

Ik heb voor en achter Schwalbe Marathon GT 365 26" / 2", mijn achterband staat op 4.2 en mijn voorband op 2.5. Ik heb een voor-schokbreker maar die werkt onvoldoende bij klinker wegen, meer bedoeld voor van het trottoir af of over boomwortels bij off-road gebruik.

[ Voor 44% gewijzigd door racinfo op 09-05-2018 18:08 . Reden: reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 15:48
Weet iemand hier wat foutcode 100 betekent?
Het betreft een batavus garda met bosch middenmotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Ik heb veel geluk gehad. Een week voor het verstrijken van de wettelijke garantieperiode van twee jaar heb ik een nieuwe Bosch motor op mijn fiets gekregen. Ik hoorde een soort schurend geluid bij het fietsen. Vooral hoorbaar als er geen ondersteuning was. De electronica werkte echter nog perfect. Motor werd door de dealer opgestuurd naar Duitsland en een nieuwe verkregen. Nog iemand die dergelijk probleem heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Laatst online: 03-03-2022
niekslebos schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:21:
Weet iemand hier wat foutcode 100 betekent?
Het betreft een batavus garda met bosch middenmotor
https://bosch-ebikebe.web...ode%20classic%20motor.pdf\\

Interne fout in de aandrijfeenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:31
Vandaag met vriendin ook wezen kijken voor een electrische fiets (25km/u). Puur zodat ze minder vaak de auto hoeft te pakken.

Onze eisen waren, moeten kinderzitjes op kunnen en geen "sportief/lange afstandmodel". Dus meer een stadsfiets model.

Uiteindelijk na een uurtje bij fietswinkel.nl deze aangeraden gekregen:
https://www.anwb.nl/fiets...rinckers-brooklyn-f7-2017

Aangeraden omdat het een kwalitatief goede motor zou zijn, met een sterkere accu. Dus gaat langer mee. Het is puur voor korte afstanden van 3 a 4km max.

We hadden zelf eerst deze op het oog, maar deze, vond hij, had een mindere motor en kwam vaker terug voor reparatie
https://www.fietsenwinkel...rt-electric-n7-2018-dames

Wat zeggen jullie? Een goede keuze? De eerste kunnen we voor 1500 mee krijgen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Brinckers _/-\o_

Ze moeten er duidelijk driftig vanaf.

Lang verhaal kort: Iedereen die die winkel ingaat wordt aangeraden een Brinckers te nemen, tot aan leugenachtige verhalen aan toe.

Ik zou voor die prijzen sowieso voor een middenmotor gaan, rijdt veel beter dan een naafmotor daarnaast is een voornaafmotor kwetsbaarder (kabelboom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:45:
Vandaag met vriendin ook wezen kijken voor een electrische fiets (25km/u). Puur zodat ze minder vaak de auto hoeft te pakken.

Onze eisen waren, moeten kinderzitjes op kunnen en geen "sportief/lange afstandmodel". Dus meer een stadsfiets model.

Uiteindelijk na een uurtje bij fietswinkel.nl deze aangeraden gekregen:
https://www.anwb.nl/fiets...rinckers-brooklyn-f7-2017

Aangeraden omdat het een kwalitatief goede motor zou zijn, met een sterkere accu. Dus gaat langer mee. Het is puur voor korte afstanden van 3 a 4km max.

We hadden zelf eerst deze op het oog, maar deze, vond hij, had een mindere motor en kwam vaker terug voor reparatie
https://www.fietsenwinkel...rt-electric-n7-2018-dames

Wat zeggen jullie? Een goede keuze? De eerste kunnen we voor 1500 mee krijgen vandaag.
Een zeer slechte keuze. En al helemaal voor die prijs. Zoals roffeltjes al zei: Fietsenwinkel verkoopt leugens en raadt altijd een Brinckers fiets aan terwijl deze fiets helemaal niet beter is dan vele andere betere en soms ook veel goedkopere alternatieven.

Als je 1500 euro wilt gaan betalen voor een voorwielmotor e-bike van het merk Brinckers, dan kan je net zo goed een fiets met een middenmotor van een ander merk kopen. Bv die van de LIDL. Klik. Dezelfde fiets (met ander naampje) is trouwens ook te koop bij de Aldi.

Maar voor een prijs van rond de 1500 euro, zijn er voldoende andere goede/betere fietsen te koop. Zo te zien ben je ook op zoek naar een voordrager? Heeft dat een speciale reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:31
@roffeltjes @silmaril8 oké duidelijk verhaal. Goed om dus even hier te checken.

Eigenlijk was 1500 wel bovenaan ons budget. De reden van een voordrager is omdat mijn vriendin da tmodel gewoon mooi vind. Zoals ik zei: het is puur luxe voor haar en g het gaa Tom kleine afstanden zonder enig hoogteverschil. Als ze nu op de fiets van haar moeder fiets heeft ze ook vaak op standje 2 van de 5. En da Tis een 25nm motor (weet zo niet welke).

Dus kwa vorm graag zo'n voordragerfiets, ook omdat er een kleine voorop en straks achterop moet. Dus dat is de belangrijkste eis. We betalen liever 1000 euro voor zoiets dan 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heeft er iemand ervaring met het zelf reviseren van een accu?
En met het bestellen van de 18650 cellen via ebay?

Zelf ben ik nogal bang bij Ebay dat ze brakke lion cellen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Anoniem: 91634 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:42:
Heeft er iemand ervaring met het zelf reviseren van een accu?
En met het bestellen van de 18650 cellen via ebay?

Zelf ben ik nogal bang bij Ebay dat ze brakke lion cellen verkopen.
Indien je ze bij nkon.nl aanschaft ga je op zeker!

https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Dank je voor je snelle reactie. De prijzen zijn ook niet vekeerd!
Ik ga overleggen. Mocht ik het doen dan zal ik mijn ervaring hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Nkon wordt idd gezien als betrouwbaar, heb er zelf al meerdere malen cellen vandaan gehaald. Nog geen problemen mee gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
Torched schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:10:
Nkon wordt idd gezien als betrouwbaar, heb er zelf al meerdere malen cellen vandaan gehaald. Nog geen problemen mee gehad
Zelfs veel amerikanen bestellen bij nkon. Ze kunnen blijkbaar goede prijzen hanteren.
Ik ben er onlangs geweest en best koel hoeveel cellen ze daar hebben. Komen ook met pallets tegelijk binnen.
Ze houden zich alleen niet aan het advies cellen koel te bewaren volgens mij, het is namelijk best warm in die loods bij mooi weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Waar bestellen jullie de cat-ears producten? De europese amazon shops lijken alleen de oorwarmers te hebben en niet de wiindstoppers? amazon.com wordt wat duur en kans op douanekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 00:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn Sparta ION M-Gear (7) maakt een "brommend" geluid als je hard trapt. Gebeurd niet altijd, ik heb het gevoel dat dit alleen gebeurd wanneer de accu bijna leeg is.

Als je dan trapt merk je veel weerstand met het brommen dus. Iets niet goed binnen de electromotor?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Opperpanter2 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:44:
Waar bestellen jullie de cat-ears producten? De europese amazon shops lijken alleen de oorwarmers te hebben en niet de wiindstoppers? amazon.com wordt wat duur en kans op douanekosten?
Ik heb ze tweemaal besteld, volgens mij 1x direct en de tweede keer via Amazon. Verder is een setje 25$ (15$+10$verzending) als je direct besteld, daar gaat dan 5 dollar belasting overheen (als je pech hebt).
Maar er zijn ook Nederlandse leveranciers (gewoon googlen)

https://www.cxcsupply.nl/Cat-Ears-AirStreamz

Ken die winkel verder niet, maar voor dat bedrag ben ik niet zo achterdochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
roffeltjes schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Ik heb ze tweemaal besteld, volgens mij 1x direct en de tweede keer via Amazon. Verder is een setje 25$ (15$+10$verzending) als je direct besteld, daar gaat dan 5 dollar belasting overheen (als je pech hebt).

Ja geen idee waarom ik dacht dat het alleen via amazon kon, hooikoort denk ik ;-)

Ondertussen ook CXC aangeraden gekregen via cat-ears zelf. Is dan ook wel de enige supplier in de hele EU :)
Thank you for contacting us. I apologize for the inconvenience. Unfortunately, we are currently pulling out of Amazon EU, which is why our inventory is limited. We are working on getting distributors throughout the EU. Currently, we have one distributor in the Netherlands. I do not know where you are located, but you can contact the folks at CXC Supply to see if they can deliver to where you are located. If not, I'm afraid your only option is to order from our website. I understand shipping is rather expensive, but we have reduced the shipping charge for international customers due to the fact that we are no longer going to be selling on Amazon EU. While shipping cost is over $13, we are only charging $10 for international shipments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
racinfo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:13:
[...]

Bij het kiezen van 'n willekeurige foto dus goed gegokt :) , het gaat dus om een voorwielmotor. Dan zou je eens moeten kijken bij de Bafang (voor- of achterwiel) motoren, die zijn heel betrouwbaar.
Thank you! Ik ga ernaar kijken.
LED-Maniak

quote:
Hi Guys,

Als je zelf wil inbouwen zou ik voor de tongsheng TSDZ2 gaan. Veel trike fietsen zijn hier mee uitgevoerd en reageren afhankelijk van hoeveel kracht je op de trappers zet.

Er komt een Lingbei MM28.250 motor aan. Zou nog stiller dan de tong sheng moeten zijn en is krachtiger(90Nm).

Zo te zien is het op de foto toch anders voor plaatsing en heb je eerder een voorwielmotor nodig met torque sensor.. Dit blijft naar mijn weten altijd een beetje 'ruw' voelen bij huidige inbouwkits.
En jij ook bedankt. Thans is het systeem niet meer dan rudimentair aan en uit en dan naar ingeprogrammeerde snelheid, dus ik hoop dat de ontwikkeling van e-bikes ook de motortjes sneller meer sophisticated gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Naja, als je er mee wil gaan spelen en je wil mooie vloeiende gashendel performance moet je sowieso aan een sinewave controller.

Lunacycle heeft een mooie kit (vermits je voorste dropout 100mm is) en ik neem aan dat je een 20'' voorwiel hebt.

https://electricbike.com/...tation-and-purchase-guide

Je zou voor de 12t variant kunnen gaan, die topt uit of zo'n 27km/u of de 6t gaat tot 48km/u op 52v

[ Voor 11% gewijzigd door Torched op 12-05-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:26

ilm

Iemand ervaring met het merk Shinga? Als ik kijk naar de Trotter T200 lijkt me dat bijna te mooi om waar te zijn (tov de lokale fietsenwinkel). LiPo 8Ah batterij, goed gewicht, etc. voor 850 euro + onderhoud aan huis :)
https://myshinga.nl/nl_NL/p/Trotter-T200-Actie-Zwart/88

Ik was eerst aan het kijken naar een ombouwset maar die kosten ook al 600-700 euro. En een vouwfiets lijkt me wel handig om mee te nemen op reis. Het is niet voor woon-werk verkeer maar slechts (sporadisch) recreatief dus wil er niet al teveel geld aan uit geven. Hoef dan ook geen fancy dingen of groot bereik, gewoon redelijk betrouwbaar.

Eerst had ik ook nog de fietsen van matrabik op het oog zoals de vogue phantom:
https://www.matrabike.nl/...n/elektrische-vouwfietsen

Zijn er nog merken (zoals Shinga) die je goedkoop rechtstreeks online (bij de 'fabriek') kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
ilm schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:47:
............

Zijn er nog merken (zoals Shinga) die je goedkoop rechtstreeks online (bij de 'fabriek') kan bestellen?
Als het om goedkoop en recreatief gaat is Ancheer ook al eens langsgekomen.
Levert vanuit Tjechie zonder kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Een eerste impressie!
mrpink83 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:24:
Zijn er hier mensen die al een Pendix motor op hun fiets hebben hangen?

http://www.pendix.com/#home
Ik heb hem vandaag heel even bereden op zo ongeveer de meest luxe fiets die er te krijgen is :+

En weet je... ik ben eigenlijk best onder de indruk. Uiteraard moet je na een rondje op de Westerstraat geen conclusies trekken, maar ik wil het toch even delen.

+ STIL Dat was voor mij een flinke verassing,
+ Het werkt heel behoorlijk.
+ Lichte accu
+ Geen display. Dat lijkt een rare plus, maar ik vond het wel wat hebben. Een Garmin/Smartphone op je stuur en dan weet je ook hoe hard je gaat.
+ Prima stekker.

- Prijs
- Geen display
- Niet echt mooi te noemen :+

Vraagtekens:
? Power onder echte belasting. 50nm voor een middenmotor is niet veel, maar kan op zich genoeg zijn. Ik vond hem prima rijden.
? Actieradius
? Robuustheid.
? Hoe rijdt het zonder ondersteuning? Had ik kunnen checken, vergat het spontaan :+

Voor een upgrade van een super-highend (vakantie) fiets is het misschien een prima alternatief voor een Neodrive (of Swiss). Een van de dealers heeft in ieder geval een torenhoge repuatie (de Vakantiefietser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Als ik zie dat die unit 1500 euro moet kosten voor de goedkoopste variant krab ik toch zeker wel even 10 keer achter mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja, de fiets die ik reed koste volgens mij kaal 6k (compleet opgeleukte Santos 3.0). Standaard upgrade setjes voor die fietsen Go Swiss en zo, zelfde prijs-bracket of hoger.

Niet voor mijn portemonnee, maar prima als mensen dat soort spul kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

elinx schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:21:
[...]
Als het om goedkoop en recreatief gaat is Ancheer ook al eens langsgekomen.
Levert vanuit Tjechie zonder kosten.
Precies wat ik zocht! De maximum snelheid van de vouwfietsen is precies wel allemaal onder de 25km/h. Ook de duurdere fat bike met 350 Watt motor en 48 Volt 8Ah batterij geeft nog altijd max. snelheid 20km/h bij de specs. Misschien kloppen die niet? Het zijn precies ook wel standaard chinese OEM parts (verkocht onder verschillende namen) maar dat deert niet. Zeker niet als je voor 320 euro al iets hebt:
https://www.ancheer.shop/...ith-lithium-ion-battery-1

Enkel de max. snelheid (12 mph = 19 km/h) en de max. 90kg (200lbs) baart me zorgen. Ben ook 1.94m.

Een ander merk dat ook relatief goedkoop is is ebike20.nl
https://www.ebike20.nl/el...2319591/category=23033403

Maakt een kleiner wiel iets uit ivm snelheid, comfort, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27

Tahref

God bless you

ilm schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Precies wat ik zocht! De maximum snelheid van de vouwfietsen is precies wel allemaal onder de 25km/h. Ook de duurdere fat bike met 350 Watt motor en 48 Volt 8Ah batterij geeft nog altijd max. snelheid 20km/h bij de specs. Misschien kloppen die niet? Het zijn precies ook wel standaard chinese OEM parts (verkocht onder verschillende namen) maar dat deert niet. Zeker niet als je voor 320 euro al iets hebt:
https://www.ancheer.shop/...ith-lithium-ion-battery-1

Enkel de max. snelheid (12 mph = 19 km/h) en de max. 90kg (200lbs) baart me zorgen. Ben ook 1.94m.

Een ander merk dat ook relatief goedkoop is is ebike20.nl
https://www.ebike20.nl/el...2319591/category=23033403

Maakt een kleiner wiel iets uit ivm snelheid, comfort, etc.?
Ik weet niet 100% maar denk:
-kleine wiel = snellere acceleratie
-grote weel = langere afstand met 1 batterij charge

Een grote wiel eenmaal op snelheid kost denk minder energie om op gang te houden waardoor je dus een grote afstand kan rijden. (corrigeer mij als dit niet het geval is)

Vouwfietsen heb je vaak in 14-16-20 inch formaat. Je zou moeten kijken wat voor jouw een handige maat.

Ik kwam zelf ook nog deze tegen: https://www.amazon.de/Ele...ements=p_36%3A40000-65000

Zelf geen ervaring met deze of de andere die je al eerder had opgenoemd, dus kan geen voorkeur uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
Tahref schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:46:
......
Ik kwam zelf ook nog deze tegen.....
Ook de Ancheer modellen zijn onder andere naam te koop op Amazon, oa hier en daar

[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 13-05-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
roffeltjes schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Welk model raden jullie aan? Ik ben extreem gevoelig voor windgeruis, heb er daarna dagen last van.
Dus ik kan denk ik het beste de classic bestellen en dan hopen dat die genoeg verlichting biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Beide gehad, vind ze allebei prima. Wel moet je je je helmriempjes goed strak houden, maar dat is iets wat je vanuit veiligheid ook moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
Ik heb zelf een classic en de ear covers. Ik vind de ear covers ook wel fijn want die doet het altijd goed, beter zelfs dan de andere modellen.
Alleen ziet dat op je helm er wat raarder uit, en in de zomer is het echt net te warm. Dan heb ik altijd even de classic erop totdat het weer rond de 15 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Birrel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:14:
Even tijd om mijn eerste bevindingen met de Ancheer 27,5"' te posten:

* Levering via Ancheer.shop uiteindelijk prima verlopen.
* Uitstraling is ok. De fiets is gezien de prijs goed afgewerkt, en de matte kleurstelling ziet er blits uit. De
matte lak is wel wat gevoelig voor beschadigingen.
* De frame geometrie is voor mijn 1,78m prima. Ik heb wel een langere zadelpen besteld aangezien ik de
originele wat te kort in het frame vindt gaan.
* De motor trekt prima, is redelijk stil en de maximale snelheid ligt rond de 30 km/h.
* De banden zijn ok, wel heb ik er ondertussen Schwalbe Marathons opgelegd aangezien ik deze fiets
vooral op de weg gebruik. Hierbij is het handig dat het achterwiel voorzien is van een connector.
* De mechanische schijfremmen zijn eenvoudig af te stellen en doen prima hun werk.
* De fiets is voor mijn gevoel wel wat zwaar (25kg).
* Er zijn voorzieningen voor een bagagedrager en spatborden. Deze ga ik binnenkort monteren.
* De motorcontroller is geheel vrij aan te passen via het display.

Vragen, stuur mij gerust een pm.
Bedankt voor de info. Nu toch aan het twijfelen om deze of een vouwfiets van Ancheer te nemen, kwestie dat hier meer in zit voor quasi dezelfde prijs. Maar het lijkt me geweldig moest ik hem mee kunnen op lange weekends (zonder een bagagerek nodig te hebben). Hoe groot is deze, zou hij in de koffer van een fiesta kunnen? Verder, is het frame ook geschikt voor wat grotere personen? Op zich kost een zadelpen niets en is gemakkelijk te vervangen.

Edit: in die folding bike van Ancheer kan er wel geen lange zadelpen in, wegens de schokdemper.
Ik weet niet 100% maar denk:
-kleine wiel = snellere acceleratie
-grote weel = langere afstand met 1 batterij charge
Lijkt me min of meer logisch. Ik had gelezen dat bij human power only het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Bij hetzelfde verzet ga je wel sneller met een groter wiel, maar je moet ook meer kracht zetten (de grootte van het wiel is ook een 'versnelling' natuurlijk). Het (theoretisch) verschil zou hem zitten in meer wrijving/weerstand van de ketting bij een kleiner wiel, maar een kleiner wiel is ook lichter en pakt minder wind dus het verschil is verwaarloosbaar.

Echter, bij elektrische motors rechtstreeks op het (achter)wiel is het misschien inderdaad relevanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Torched schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:28:
Ik heb zelf een classic en de ear covers. Ik vind de ear covers ook wel fijn want die doet het altijd goed, beter zelfs dan de andere modellen.
Alleen ziet dat op je helm er wat raarder uit, en in de zomer is het echt net te warm. Dan heb ik altijd even de classic erop totdat het weer rond de 15 graden wordt.
Thanks. Dempen die covers het windgeluid net zo goed ja? Dan zijn die wel een optie.
De classic is slechts 65mm wat mij te kort lijkt voor een goede bescherming van de oren, mijn oren zijn al 65mm lang. En die airstreamz dempen het geluid minder denk ik, ze geven zelf aan dat de classic de beste demping heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Opperpanter2 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:57:
[...]

Thanks. Dempen die covers het windgeluid net zo goed ja? Dan zijn die wel een optie.
De classic is slechts 65mm wat mij te kort lijkt voor een goede bescherming van de oren, mijn oren zijn al 65mm lang. En die airstreamz dempen het geluid minder denk ik, ze geven zelf aan dat de classic de beste demping heeft.
Het gaat om het gebied rond je gehoorgang, niet je complete flappers _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
roffeltjes schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:25:
[...]

Het gaat om het gebied rond je gehoorgang, niet je complete flappers _/-\o_ :+
Eigenlijk wel, wat je namelijk hoort is het geruis van de wind langs je oren. En je gebruikt je hele gehoorschelp om te luisteren. Het heeft namelijk die vorm om goed geluid op te vangen.
Daarom werken die covers zo goed omdat het letterlijk hetzelfde is als een sjaal over je oren binden of een muts op doen.
Opperpanter2 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:57:
[...]

Ik heb ze destijds in zo'n setje besteld. Die biedt cxc niet, maar de officiele website had ze toen wel. Maar dat setje bestellen kost je meer dan die 2 los bestellen bij cxc.

[ Voor 37% gewijzigd door Torched op 13-05-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
De cat ears zitten vooral voor je gehoorgang, daar creëren ze een windluw gedeelte. Iets anders dan het afdekken zoals de covers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
roffeltjes schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:16:
De cat ears zitten vooral voor je gehoorgang, daar creëren ze een windluw gedeelte. Iets anders dan het afdekken zoals de covers doen.
ik moet zeggen dat die wind behoorlijk irritant is..

eimand advies welke cat ears en waar?

ik rij ong. 40km per uur vd rest normale oren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34
Birrel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:14:
Even tijd om mijn eerste bevindingen met de Ancheer 27,5"' te posten:

* Levering via Ancheer.shop uiteindelijk prima verlopen.
* Uitstraling is ok. De fiets is gezien de prijs goed afgewerkt, en de matte kleurstelling ziet er blits uit. De
matte lak is wel wat gevoelig voor beschadigingen.
* De frame geometrie is voor mijn 1,78m prima. Ik heb wel een langere zadelpen besteld aangezien ik de
originele wat te kort in het frame vindt gaan.
* De motor trekt prima, is redelijk stil en de maximale snelheid ligt rond de 30 km/h.
* De banden zijn ok, wel heb ik er ondertussen Schwalbe Marathons opgelegd aangezien ik deze fiets
vooral op de weg gebruik. Hierbij is het handig dat het achterwiel voorzien is van een connector.
* De mechanische schijfremmen zijn eenvoudig af te stellen en doen prima hun werk.
* De fiets is voor mijn gevoel wel wat zwaar (25kg).
* Er zijn voorzieningen voor een bagagedrager en spatborden. Deze ga ik binnenkort monteren.
* De motorcontroller is geheel vrij aan te passen via het display.

Vragen, stuur mij gerust een pm.
Ik heb een vraagje. Er staat dat het vermogen 350W is. Maar in NL is 250W vermogen het max dat is toegestaan. https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike

Hoe ga jij hiermee om?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Vroeg ik me gisteren ook af. In Belgie is een gewone elektrische fiets ook <250W, anders is het een speedelec. De vraag is of dat continu vermogen is of piek vermogen. Lijkt me een beetje onzinning om het te verbieden zolang je maar <25km/h kunt, en wie gaat het controleren...

Gisteren had ik gevonden dat Europa aan het denken was om de wetgeving te veranderen en het max. vermogen x4 te doen, maar daar is precies nooit iets van gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
350W zal het piekvermogen zijn. Ik dacht dat Bosch/Yamaha motoren dit ook kunnen leveren maar dermate kortstondig dat het gemiddelde vermogen 250watt is.

Blijkbaar niet. Mag dus officieel niet. Waarschijnlijk kom je er wel mee weg als je hem begrenst op 25km/uur.

[ Voor 28% gewijzigd door LED-Maniak op 14-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-06 16:03

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vorige week 4x motorloos naar het werk geweest en vandaag weer eens op de e-bike. Wat een verademing is het dan zeg!
Hiervoor was mijn vergelijking natuurlijk met de scooter, dus dan is eigenlijk niks snel of moeiteloos genoeg, maar ik ben er nu wel uit dat ik het sportief gezien best op de fiets kan en de e-bike het gewoon een stuk makkelijker maakt.
Wel met de voorwaarde dat ondersteuning niet stopt bij 25. Die staat nu dus nog gewoon op de max van 40 en dat haal ik nooit. Langere stukken rond de 30, de rest 20-25 afhankelijk van het wegdek, zin en verkeer.
Van de 7 versnellingen gebruik ik voornamelijk 2 t/m 6, 2 bij het optrekken en dan zsm door naar 4 en 6. 7 is op hoge uitzonderingen na te traag om lekker te fietsen.
Zo met een voordrager gemonteerd merk je toch wel dat het frame wat kan wiebelen, maar verre van storend. Dus boodschappen kunnen nu ook gewoon op de fiets ipv de auto :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:07:
350W zal het piekvermogen zijn. Ik dacht dat Bosch/Yamaha motoren dit ook kunnen leveren maar dermate kortstondig dat het gemiddelde vermogen 250watt is.

Blijkbaar niet. Mag dus officieel niet. Waarschijnlijk kom je er wel mee weg als je hem begrenst op 25km/uur.
Wanneer ik mijn 250 watt motor (kortstondig) VOL belast, bijv. bij een helling dan wijst de vermogens meter 546 watt aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
wwwmarcel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:56:
[...]

ik moet zeggen dat die wind behoorlijk irritant is..

eimand advies welke cat ears en waar?

ik rij ong. 40km per uur vd rest normale oren
Ik heb airstreamz en die werken bij mij goed (25kmpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
roffeltjes schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Ik heb airstreamz en die werken bij mij goed (25kmpu).
nog best prijzig, maar ik geloof er op zich wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je kunt ook een paar ruige bakkebaarden laten staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 12:31

BertV

Handgemaakt

Afbeeldingslocatie: https://oordopjes-kopen.nl/sites/oordopjes-kopen.nl/picz/products/earline_oordoppen_snr36dB.jpg

Bij een speed pedelec geen overbodige luxe. Ik had voor op de motorfiets een gootverpakking gekocht, nog steeds niet op. Het is even een handigheidje bij het inbrengen anders werken ze niet.

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 14-05-2018 14:33 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor mij geen oplossing (al heb ik ook niet dit probleem, ik heb bakkebaarden :P ) vanwege een vernauwing in mijn gehoorgang, ooit opgelopen juist door zo'n dopje met waarschijnlijk een aluminiumsplintertje erop.
Ik heb de nodige vakantiebaantjes met aluminium profielen mogen doorbrengen :)

Maar motordopjes, of idd dit soort schuimpjes, moeten prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Radeoxx schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Ik heb een vraagje. Er staat dat het vermogen 350W is. Maar in NL is 250W vermogen het max dat is toegestaan. https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike

Hoe ga jij hiermee om?
Op de motor zelf staat 250W. De fiets is zelfs netjes voorzien van een CE keurmerk. Leuk detail, het bijgeleverde achterlicht is van Spanninga, een fabrikant van fietsverlichting in Joure.Laatst nog bij een fietsenmaker geweest, en hij stond verbaasd dat dit voor €650,-thuis kon worden geleverd. Ook de accu valt mij absoluut niet tegen. Het enigste wat kwalitatief wat negatief uitvalt is de spaking van het wiel. De spaken staan licht gebogen t.o.v. de spaaknippels. Ik verwacht hier verder geen problemen mee, anders spaak ik een keer een andere, tevens lichtere, velg in.

Tot slot, de controller is geheel naar wens in te stellen, en hiermee dus ook de begrenzing. De motor heeft echter een laag toerental, dus verwacht geen speedpedelec prestaties. De maximale snelheid ligt echter altijd nog iets hoger dan de toegestane 25km/h :)

[ Voor 12% gewijzigd door Birrel op 14-05-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
BertV schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:33:
[afbeelding]

Bij een speed pedelec geen overbodige luxe. Ik had voor op de motorfiets een gootverpakking gekocht, nog steeds niet op. Het is even een handigheidje bij het inbrengen anders werken ze niet.
lol...ik ben ook een motorrijder..maar met de e-bike heb ik een muziekje op...
en wil die niet al te hard zetten ivm verkeer...

dan een soort wind-spoiler klinkt wel goed..maar het ziet er zo simpel uit..dat je het onderhand zelf kan maken...zal dan wel niet de schoonheidsprijs krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gezien mijn positieve ervaringen met de Bafang/8fun-equipped Lidl fiets die we eigenlijk voor mijn vrouw hebben gekocht ben ik van plan een ombouw te doen van mijn ouwe beestje, een Giant Freerider. Volgens mij komt het frame nog uit 1992 :P maar hij zit gewoon ouderwets prima in elkaar en rijdt lekker op snelheid.
Nu zitten we even kort in de centjes, dus het gaat de sport worden in de komende maanden voor zo weinig mogelijk geld een volledige ombouw bij elkaar te sourcen :Y

Minimaal resultaat: Middenmotor, remonderbreking, rotatiesensor, accu ~300-350Wh en op de een of andere manier verhoogbare ondersteuningslimiet. Dus via scherm of niet maakt me niet zoveel uit, als het maar kan :)
Op Ali zou ik al voor €550 klaar zijn, dus mijn doel is onder de €400. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heb je al een fiets met torque sensor geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nope, nog niet, maar is dat niet per definitie een klasse duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Pathogen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:43:
Nope, nog niet, maar is dat niet per definitie een klasse duurder?
Zeker niet.

Concurrent van de bafang bbs01/02 die je er op zou zetten is de Tongsheng TSDZ2. Torque & rotatiesensor. Rijdt voor mijn gevoel veel natuurlijker.

Ik heb van de week een ombouwkit besteld met een nieuwe(experimentele) torque motor van Lingbei. Zou nog een stapje beter moeten zijn, al zijn die wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

LED-Maniak schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:45:
[...]

Zeker niet.

Concurrent van de bafang bbs01/02 die je er op zou zetten is de Tongsheng TSDZ2. Torque & rotatiesensor. Rijdt voor mijn gevoel veel natuurlijker.

Ik heb van de week een ombouwkit besteld met een nieuwe(experimentele) torque motor van Lingbei. Zou nog een stapje beter moeten zijn, al zijn die wel iets duurder.
OK, ik vind wel degelijk dat de rotatiesensor wat onhandigheden heeft, dus ja dat is het proberen wel waard.
Maar eens gaan inlezen over deze motor, qua kwaliteit en geluid ook.
Pagina: 1 ... 66 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.