Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 103 Laatste
Acties:
  • 891.602 views

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12-2025

Tahref

God bless you

Pathogen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:24:
@Tahref zit bij je tweede link nou de voorvork verkeerd om gemonteerd? :P
Ja, inderdaad. Bij reviews op Amazon hebben meerdere mensen dit ook aangeven.
Foto' s moesten waarschijnlijk zo snel en goedkoop mogelijk. Slordig |:(

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Voldoen die fietsen aan het imago van 'Chinese meuk' qua bouwkwaliteit? Ik krijg de indruk als ik online zoek, dat het meevalt!

[ Voor 28% gewijzigd door Racing_Reporter op 25-04-2018 10:46 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30
Tahref schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:54:
[afbeelding]

Inmiddels mijn Ancheer Mtb een maand in gebruik.
De eerste week een lekke band opgelopen. Hierdoor meteen alle banden veranderd naar Schwalbe varianten, tevens nieuwe zadel en spatborden gekocht.
Alle kosten bij elkaar opgeteld +- 650 euro voor deze fiets neergeteld. (550 voor de fiets alleen)

Voor de prijs zou je zeggen dat hij binnen een week of maand al weggegooid kon worden maar ik ben er erg tevreden mee.
Gebruik hem nu voor ritje naar werk en terug 3 maal per week. Dit is zo'n 35 km.
Meest verre afstand die ik afgelegd heb is 50 km. Hierbij hield ik nog juice over.
Als de accu ooit teken van vermindering toont, koop ik een nieuwe via amazon, waardoor ik potentie zie om hem lange tijd te gebruiken.

2 minpunten die ik toch moet opnoemen.
- Accu is met 288w, (36v 8ah) aan de magere kant vergeleken andere ebikes.
- Accu radius van meer dan 50 km klinkt leuk maar de reden waarom is wat minder.
Met de fiets kan je 3 snelheden in stellen. De maximale snelheid is vergrendeld, hierdoor maak ik gebruik van de medium snelheid 20km/h.
Ik heb een video gevonden waar iemand de max snelheid weet te ontgrendelen waardoor de fiets 29km/h kan halen, maar wil er nu niet teveel aan zitten.

YouTube: How to remove speed limiter Chinese Electric Bicycle - Ancheer

Trouwens, via ebay een verkoper gevonden die hem voor 450 euro verkoopt.
Heb zelf geen ervaring met kopen via ebay, maar vond raar om hem voor nog goedkoper te zien.

https://www.ebay.de/itm/2...id=p2047675.c100009.m1982

https://www.ebay.de/itm/2...m:mLvkI58XR6Pbv9kVXnHiZrw
Gaaf. Hoe fietst hij verder? En waar heb je de spatborden vandaan gehaald? Ik heb de ebay linkjes bekeken en heb toch wel echt interesse in deze fiets. Het ziet er goed uit. Heb jij eerst een proefrit ergens kunnen maken?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-12-2025

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Eerste reviews van de ST5 zijn online verschenen. Hangt een flink prijskaartje aan.

is everything cool?

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-11-2025
thanks, goede site https://electricbikereview.com

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

FREAKJAM schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:34:
Eerste reviews van de ST5 zijn online verschenen. Hangt een flink prijskaartje aan.

[video]
Onder de streep is het amper een verschil met de laatste generatie technisch gezien. Onderhuids praktisch hetzelfde.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 11:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

:o 10,000 dollar voor een fiets...

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Pathogen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:39:
:o 10,000 dollar eurovoor een fiets...
Ik vind het echt een belachelijk bedrag. Maar goed, dat kan ik vinden en daar heeft niemand een boodschap aan want inmiddels lees ik van genoeg mensen die hem bestellen.

Op dezelfde pagina als dat we het over de Ancher hebben van om en nabij de 500,- piek :).

20 Anchers of 1 ST5?

• Tahref

Tahref

God bless you

Radeoxx schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:13:
[...]

Gaaf. Hoe fietst hij verder? En waar heb je de spatborden vandaan gehaald? Ik heb de ebay linkjes bekeken en heb toch wel echt interesse in deze fiets. Het ziet er goed uit. Heb jij eerst een proefrit ergens kunnen maken?
-Wanneer ik met ov ga, fiets ik zonder accu naar het station en dan fietst hij prima.

-Spatbord hier gekocht: https://www.12gobiking.nl...-m3-m33-mtb-spatbordenset en adviseer je om andere te kopen. Achter spatbord zit niet zo stevig en voor past niet in voorvork. (te grote diameter) |:(

-Geen proefrit gemaakt. Kwam hem ooit tegen op Duitse amazon bij het zoeken naar een goedkope ebike. Reviews waren positief en op zoek naar online reviews kwam ik de youtuber ''Vegas RoManiac'' ''The Crazy Romanian'' (hij heeft 2 youtube pagina's) tegen.
Uiteindelijk door de relatieve lage prijs de gok genomen. De verkoper waar ik mijn fiets vandaan heb: https://www.amazon.de/sp?...TXJOZWUL&tab=&vasStoreID= verkoopt de fiets jammer genoeg niet meer.
mrpink83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:44:
[...]

Ik vind het echt een belachelijk bedrag. Maar goed, dat kan ik vinden en daar heeft niemand een boodschap aan want inmiddels lees ik van genoeg mensen die hem bestellen.

Op dezelfde pagina als dat we het over de Ancher hebben van om en nabij de 500,- piek :).

20 Anchers of 1 ST5?
Mijn keuze is snel gemaakt, maar eerlijk:
De enne schreeuwt kwaliteit, terwijl de ander een simpele mountainbike is met een simpele motor,display en accu.

[ Voor 18% gewijzigd door Tahref op 25-04-2018 15:58 ]

• radeoxx
Tahref schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:01:
[...]

-Wanneer ik met ov ga, fiets ik zonder accu naar het station en dan fietst hij prima.

-Spatbord hier gekocht: https://www.12gobiking.nl...-m3-m33-mtb-spatbordenset en adviseer je om andere te kopen. Achter spatbord zit niet zo stevig en voor past niet in voorvork. (te grote diameter) |:(

-Geen proefrit gemaakt. Kwam hem ooit tegen op Duitse amazon bij het zoeken naar een goedkope ebike. Reviews waren positief en op zoek naar online reviews kwam ik de youtuber ''Vegas RoManiac'' ''The Crazy Romanian'' (hij heeft 2 youtube pagina's) tegen.
Uiteindelijk door de relatieve lage prijs de gok genomen. De verkoper waar ik mijn fiets vandaan heb: https://www.amazon.de/sp?...TXJOZWUL&tab=&vasStoreID= verkoopt de fiets jammer genoeg niet meer.

[...]

Mijn keuze is snel gemaakt, maar eerlijk:
De enne schreeuwt kwaliteit, terwijl de ander een simpele mountainbike is met een simpele motor,display en accu.
Dank voor de antwoorden!

Besteld. Ben benieuwd. Die Schwalbe band (binnen- en buitenband), die jij bij bol.com en online ergens had gehaald, heb je daar goede ervaringen mee?

• Tahref

Tahref

God bless you

Radeoxx schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:42:
[...]

Dank voor de antwoorden!

Besteld. Ben benieuwd. Die Schwalbe band (binnen- en buitenband), die jij bij bol.com en online ergens had gehaald, heb je daar goede ervaringen mee?
https://www.internet-bike...al-26-x-150-40-559-zwart/
https://www.internet-bike...0-250-40-62-559-av-40-mm/

Deze 2 besteld, en tot op heden geen klachten.
Heb je bij ebay besteld? Ben benieuwd wanneer je hem kan verwachten.
Heb zelf nog nooit via ebay iets gekocht maar als betrouwbaar en snelle bezorging is bestel ik hem daar voor mijn broer.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:37

nFo

Sinds een aantal dagen ook de Batavus Dinsdag E-go.
Bevalt erg goed, kan je lekker door fietsen met tegen wind.
Het doel was om wat sneller op het werk te zijn, met een normale fiets duurt 40-45 minuten net wat te lang, nu in 26 minuten ongeveer.

Eerste indruk;

- Goede ondersteuning ook met wind tegen en/of heuvel op.
- Motor hoor je wel, maar vond het niet storend.
- Stuur goed te verstellen met een een inbus.
- Verlichting ruim voldoende, misschien voorlamp vervangen voor een andere.
- Prima Schwalbe banden
- Remt uiteraard erg goed met schijf remmen.
- Kabels voor en achter licht slordig weggewerkt, rest van de kabels wel netjes.
- Yamaha display prima af te lezen, ook in het donker.
- Vraag mij wel af hoe lang de display en de bevesting heel blijft.
- Fietsen zonder ondersteuning gaat ook prima, al voelt de fiets natuurlijk wel zwaar aan.
- Geen verende voorvork, had voor die prijs ook wel gemogen. Maar niet noodzakelijk aangezien ik vooral op nieuw asfalt moet rijden naar het werk.
- Kettingkast past niet mooi en komt tegen een bout van de achter drager aan, dus maar een chainglider er opzetten.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In aanvulling op bovenstaande; ik kan mij helemaal aansluiten na mijn eerste duizend kilometer op de Dinsdag. Heel tevreden mee.

Wat minpunten voor de balans;
- standaard handvaten vind ik niet echt comfortabel; de contouren striemen gewoon je handen?
- zadel heb ik vervangen; standaard is deze imho te zacht voor mijn woon-werkverkeer. Voor in de stad prima denk ik.
- Accu-aansluiting moet je echt met beleid omgaan; dat voelt niet echt robuust.

En nog iets over de Nexus versnellingen; gebruikt iemand wel eens de 4 of lager? De 8 gebruik ik alleen met wind mee (30/km); de 7 gebruik ik 95% van de tijd. De 6 alleen bij veel tegenwind en de 5 om rustig weg te rijden.

• nFo

nFo

Roamor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:47:
In aanvulling op bovenstaande; ik kan mij helemaal aansluiten na mijn eerste duizend kilometer op de Dinsdag. Heel tevreden mee.

Wat minpunten voor de balans;
- standaard handvaten vind ik niet echt comfortabel; de contouren striemen gewoon je handen?
- zadel heb ik vervangen; standaard is deze imho te zacht voor mijn woon-werkverkeer. Voor in de stad prima denk ik.
- Accu-aansluiting moet je echt met beleid omgaan; dat voelt niet echt robuust.

En nog iets over de Nexus versnellingen; gebruikt iemand wel eens de 4 of lager? De 8 gebruik ik alleen met wind mee (30/km); de 7 gebruik ik 95% van de tijd. De 6 alleen bij veel tegenwind en de 5 om rustig weg te rijden.
Handvaten vond ik wel oké, maar is een wat grove structuur.
Zadel heb ik ook vervangen voor een wat minder breed model en de zadel pen ook.
Meeste versnelling heb je inderdaad niet nodig, misschien een andere tandwiel verhouding proberen.
Accu stekker ziet er niet bulletproof uit nee, had wel beter gekund.

• F.ons
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-04-2022
In aanvulling op bovenstaande; ik kan mij helemaal aansluiten na mijn eerste duizend kilometer

Na ongeveer 6000km op de dinsdag de trappers onder garantie vervangen omdat het lager was uitgesleten.
Vond ik wel wat snel maar werd netjes opgelost door FM.
Verder heb ik de handvaten moeten vastkleven omdat bij regenweer ze er zo vanaf vlogen als er water tussenkwam!!
Over de versnellingen geen klagen maar ik heb dan ook direct het originele achtertandwiel vervangen door een kleiner exemplaar van 16 tanden en dat scheelt echt in cadans , vooral met tegenwind , kun je zonder je rot te trappen toch een behoorlijk tempo aanhouden in een hogere versnelling

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 19:19
@Roamor en @nFo mooi om jullie ervaringen te lezen met de Dinsdag, die staat ook als voorkeur op mijn lijstje om te gaan proefrijden. Nu gebruik ik nog een gewone Gazelle stadsfiets voor woon-werkverkeer (16 km enkele reis).
Welk zadel hebben jullie erop gezet?
En heb je de aanschaf bij een lokale FM gedaan of online? Ik heb een grote voorkeur voor mijn lokale FM ivm garantie en onderhoud, maar het verwachte prijsverschil van € 500,- doet me nog twijfelen.

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:15

Bij mijn eigen Dinsdag gebruik ik de versnellingen nagenoeg op dezelfde wijze. de 5 om vanuit stilstand te vertrekken. staat bijna altijd in de 7e versnelling.
Msniekers schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:46:
@Roamor en @nFo mooi om jullie ervaringen te lezen met de Dinsdag, die staat ook als voorkeur op mijn lijstje om te gaan proefrijden. Nu gebruik ik nog een gewone Gazelle stadsfiets voor woon-werkverkeer (16 km enkele reis).
En heb je de aanschaf bij een lokale FM gedaan of online? Ik heb een grote voorkeur voor mijn lokale FM ivm garantie en onderhoud, maar het verwachte prijsverschil van € 500,- doet me nog twijfelen.
Heb zelf gekozen voor een FM, die van ons op 6,5km afstand. De prijs was prima, € 2000 incl btw daarbij kreeg een extra lang insteekslot en 3 servicebeurten.

• wwwmarcel
gisteren kwam mijn giant quick-e binnen, wat me opviel was een soort haakje/remgeleider op de verticale stang onder het zadel. De verkoper gaf aan dat dit frame wellicht ook voor andere types wordt gebruikt..versie waarbij de remmen niet zijn weggewerkt...

hij gaf aan dat ze dit wel weg konden halen..
( ik denk dat ze het dan wegslijpen en spuiten ofzo)

ik heb er geen ervaring mee...maar is de kans op roest op die plek dan niet groter?

de vraag is, haakje/remgeleider behouden of weglaten halen?

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik ben me ook aan het orienteren op de ebikemarkt. Dit zijn de eisen die ik heb:
Must
  • Kinderzitje voor en achter
  • Damesframe
  • Zo hoog mogelijk frame (minimaal 59cm)
  • Middenmotor
Should have
  • Bagagedrager voor voor een mandje
Op dit moment heb ik een Sparta Pickup waarmee ik gemiddeld 2x in de week plm 20km enkele reis fiets. Daarnaast uiteraard ook wat fietstochtjes in het weekend. In de winter is dat prima, maar zo richting de zomer wordt het moeilijk om nog meer kledingsstukken uit te trekken 8) Vandaar dat ik kijk naar een ebike.

Met deze lijst kwam ik initieel uit bij de https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-miss-grace-c7-hmb-dames, maar daar kon volgens fietsenwinkel echt geen zitje achterop (en kon ik volgens hun beter kijken naar een Brinkers - ook dat doen ze kennelijk vaker lees ik hier :) ). Daarna kwam ik uit bij de https://www.fietsenwinkel.nl/sparta-mojo-electric-dames. Toen had ik dit topic nog niet gezien waarin ik las dat de voorwielmotor problematisch is op het moment dat het glad is waardoor de fiets instabiel wordt. Dat risico introduceer ik liever niet dus vandaar dat ik nu naar een fiets met een middenmotor kijk.

In dit topic lees ik vrij goede verhalen over de Batavus Razer / Dinsdag. Beide checken de must haves. Zelf had ik ook nog de Gazelle Orange C7 aan de lijst toegevoegd. Ik heb nog geen testritten gemaakt, maar gegeven bovenstaande eisen: hebben jullie misschien nog tips?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
En waarom zou op die Gazelle Miss Grace geen achterzitje kunnen? Die opmerkingen hebben vaak geen enkele basis. Er zijn legio verschillende zitjes met legio bevestigingsmogelijkheden al dan niet met adapters. Draaggewicht is meestal ook geen probleem.

Op het eerste oog is de drager van die fiets niet anders dan veel andere ebikes.

De achterzitjes die ik van marktplaats heb geplukt rusten niet eens op de bagagedrager.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:27
Toevallig heeft mijn vrouw de Gazelle Miss Grace.
Niet via fietsenwinkel.nl maar een lokale fietsenmaker.
Die gaf ook aan dat een kinderzitje achter prima kon, als dat in de toekomst nodig zou zijn ;)

Prima betrouwbare fiets. Persoonlijk vind ik hem niet fijn rijden, maar dat is omdat ik graag wat sportiever zit, en niet hou van omafiets achtige sturen waarbij je je ellebogen in je zij moet duwen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:29
Net mijn Razer weg gebracht naar de fietsenmaker vanwege speling op de trapas. De FM was al niet zo hoopvol. Zij kunnen waarschijnlijk zelf niets aan de motor doen. Hopelijk is er nog coulance vanuit Batavus/Yamaha aangezien hij nu ruim 2.5 jaar oud is.

Edit:
Eerste reactie: nieuwe motor is 640 euro. Coulance vanuit Batavus houdt op na 25 maanden. Er wordt nog gelobbyd door de FM. Volgende week meer informatie.

[ Voor 24% gewijzigd door BartV op 26-04-2018 13:01 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• radeoxx
Tahref schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:59:
[...]

https://www.internet-bike...al-26-x-150-40-559-zwart/
https://www.internet-bike...0-250-40-62-559-av-40-mm/

Deze 2 besteld, en tot op heden geen klachten.
Heb je bij ebay besteld? Ben benieuwd wanneer je hem kan verwachten.
Heb zelf nog nooit via ebay iets gekocht maar als betrouwbaar en snelle bezorging is bestel ik hem daar voor mijn broer.
Ik heb hem via de officiële site besteld. Ik zal je laten weten hoe snel deze binnen is. Ik ben van plan direct de volgende zaken te (laten) doen:
- Nieuw zadel
- 2x nieuwe buitenband + nieuwe binnenband
- achterlampje bevestigen
- mogelijk schijfrem achter meteen smeren?
- spatborden bevestigen

Nog aanvullingen / tips die ik preventief alvast kan doen?

• Tahref

Tahref

God bless you

Radeoxx schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb hem via de officiële site besteld. Ik zal je laten weten hoe snel deze binnen is. Ik ben van plan direct de volgende zaken te (laten) doen:
- Nieuw zadel
- 2x nieuwe buitenband + nieuwe binnenband
- achterlampje bevestigen
- mogelijk schijfrem achter meteen smeren?
- spatborden bevestigen

Nog aanvullingen / tips die ik preventief alvast kan doen?
Bij mijn eerste fietsritje door de regen lag er een laagje water in het accu bakje. Lijkt mij niet zo goed voor de accu. Heb in het bakje een klein gaatje geboord zodat het water kan weglopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KxuRWSg.jpg

• radeoxx
Tahref schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:33:
[...]

Bij mijn eerste fietsritje door de regen lag er een laagje water in het accu bakje. Lijkt mij niet zo goed voor de accu. Heb in het bakje een klein gaatje geboord zodat het water kan weglopen.

[afbeelding]
Slim! Eigenlijk hoort daar natuurlijk uberhaupt geen water te komen 8)7

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Msniekers schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:46:
Mijn lokale FM's konden deze niet leveren, ik heb hem dus online gekocht. Service gaat via een FM vlak bij mijn werk, op zich wel handig.

Dit zadel heb ik; een Liberator Cite X:
Afbeeldingslocatie: https://cdn7.bigcommerce.com/s-cmcj94sbu5/images/stencil/500x659/products/2336/13527/terry-liberator-y-gel-saddle-87__93457.1508169887.jpg?c=2&imbypass=on

Smaller, harder en het ontlast je gevoelige delen.

• Tahref

Tahref

God bless you

Radeoxx schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:22:
[...]

Slim! Eigenlijk hoort daar natuurlijk uberhaupt geen water te komen 8)7
Ja, inderdaad. Eigenlijk ook kleine moeite voor de fabrikant van de accu of fiets geweest om een gat of andere manier te verzinnen zodat het water kan weglopen..
Persoonlijk is de fiets mij voor het geld dubbel en dwars waard maar je ziet dus wel een verschil met de Ancheer en andere fietsen waar alles wel 100% goed is vanaf start.(maar prijs verschil blijft gigantisch)

Btw, heb hier mijn zadel vandaan: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Ieder lichaam is anders dus misschien voor jouw niet prettig.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:14
Voor die prijs zal er geen testafdeling meer af kunnen gok ik... hoewel de betere merken dit soort fuck-ups ook wel eens durven afleveren.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• pielle007
  • Laatst online: 08:15
Voor de liefhebbers die evt storingen / foutcodes wensen te achterhalen, kwam zojuist deze site tegen;
http://www.ebsc.nl/OSC/index.htm

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ben nou wel eens benieuwd wat de limiter is voor de snelheid op een Batavus dinsdag /razer e-bike. Heb eerst de magneet truuk gedaan waardoor ik de 35km/h haalde maar daar werd de rotatie van de crank de limiet was. Toen de rs chip erin gedaan met een kleiner tandwiel achter. Nu haal ik de 42 km/h voordat de fiets gaat tegenwerken. De rotatiesnelheid kan het bijna niet zijn maar is het dan de motor of de accu die de limiterende factor is?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• F.ons
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik haal afhankelijk van de tegenwind EN hoeveel jus er nog in de batterij zit (vanaf 2 blokjes en minder krijg je automatisch ook minder ondersteuning ) een max. Van ong. 45/46 km/h.
Dan zit ik rond de 95/100 omwentelingen en begint de ondersteuning ook weg te vallen en moet je dus zelf veel bijduwen om harder te gaan, wat wel gaat met veel rugwind.😁
Al een paar keer gehad langs het kanaal met serieus wat meewind dat ik de 50 aantik .
Kan ik wel niet aanhouden , de beentjes kunnen dan bijna niet meer volgen en ben tom boonen niet 😜

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01 14:26
Is toch alu. frame ?, ga je de begrensing er nog af halen ?
wwwmarcel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:03:
gisteren kwam mijn giant quick-e binnen, wat me opviel was een soort haakje/remgeleider op de verticale stang onder het zadel. De verkoper gaf aan dat dit frame wellicht ook voor andere types wordt gebruikt..versie waarbij de remmen niet zijn weggewerkt...

hij gaf aan dat ze dit wel weg konden halen..
( ik denk dat ze het dan wegslijpen en spuiten ofzo)

ik heb er geen ervaring mee...maar is de kans op roest op die plek dan niet groter?

de vraag is, haakje/remgeleider behouden of weglaten halen?

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09-2025
Iemand ervaring met deze zadels? Fiets erg veel en heb dan toch vaak last van het middengedeelte. https://www.ismzadel.nl/

• nFo

nFo

BartV schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:48:
Net mijn Razer weg gebracht naar de fietsenmaker vanwege speling op de trapas. De FM was al niet zo hoopvol. Zij kunnen waarschijnlijk zelf niets aan de motor doen. Hopelijk is er nog coulance vanuit Batavus/Yamaha aangezien hij nu ruim 2.5 jaar oud is.

Edit:
Eerste reactie: nieuwe motor is 640 euro. Coulance vanuit Batavus houdt op na 25 maanden. Er wordt nog gelobbyd door de FM. Volgende week meer informatie.
Dure grap zo'n nieuwe motor, kunnen ze het lager niet vervangen ?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

OgWok

U.N.C.L.E.

nFo schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:22:
[...]

Dure grap zo'n nieuwe motor, kunnen ze het lager niet vervangen ?
Lagers kunnen zeker vervangen worden. Of de FM daar ook in thuis is? De tandwielen die bij die lagers zitten zullen ook niet helemaal fris meer zijn.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Torched
  • Laatst online: 10-01 23:22
Kan allemaal, fietsenmaker mag niet of kan niet.
Alles aan motor units wordt gedaan door de fabrikant zover ik weet. (leuke apple praktijken toch)

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:29
Ik ga proberen de kosten bij de verzekering te verhalen, hij is nog net verzekerd.
Als dat niet lukt, dan ga ik zelf kijken of er wat aan te doen is, maar dat is inderdaad redelijk afhankelijk van de staat van de interne tandwielen.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wie heeft ervaringen met 27,5 inch wielen op E- Bikes in vergelijking met 28 inchers ... voor- nadelen?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Na een paar ritjes e-bike gereden te hebben toch de twijfel wat ik voor een eigen fiets moet gaan doen.

Ik vind de cube touring hybrid one 500 een prachtige fiets, wel met een bosch motor(lawaai?)
https://www.fietsenwinkel...hybrid-one-500-2018-heren
500Watt accu, 40Nm: 2000 euro

Alternatief zat ik naar exact dezelfde fiets maar dan zonder motor te kijken en dat ik er zelf een bafang motor in zet.
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-touring-exc-2017-herre

800 euro fiets, 350 euro bafang BBS02 en een fietsendrager accu ~350 euro. Dan zit je op 1500 euro.
Op de video's lijkt de bafang érg stil.

Is dit een rare gedachte om te doen of wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 27-04-2018 14:14 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:13:
Na een paar ritjes e-bike gereden te hebben toch de twijfel wat ik voor een eigen fiets moet gaan doen.

Ik vind de cube touring hybrid one 500 een prachtige fiets, wel met een bosch motor(lawaai?)
https://www.fietsenwinkel...hybrid-one-500-2018-heren
500Watt accu, 40Nm: 2000 euro

Alternatief zat ik naar exact dezelfde fiets maar dan zonder motor te kijken en dat ik er zelf een bafang motor in zet.
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-touring-exc-2017-herre

800 euro fiets, 350 euro bafang BBS02 en een fietsendrager accu ~350 euro. Dan zit je op 1500 euro.

Is dit een rare gedachte om te doen of wat zie ik over het hoofd?
Bij een eigen ombouw met een BBS02b motor op een fiets met hydraulische remschijven moet je nog een aantal onderdelen extra hebben, te weten electromagnetische schakelaars op de remmen om motor te stoppen bij het gebruik van de hydraulische remmen, ikzelf heb dat opgelost door eigen knutselwerk maar is dat niet haalbaar dien je deze schakelaars extra aan te schaffen. Een motor onderbrekings schakelaar op de derailleur is echter onnodig, schakelen gaat prima met motoraandrijving.

Wat betreft de accu plaatsing; ik persoonlijk zou kiezen voor de accu op de schuine buis ipv bagagedrager ivm betere gewichtsverdeling.

Een goede accukeuze (300,-) zou zijn:
https://nl.aliexpress.com....1000023.9.479b637cy7jhjo

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 28-04-2018 07:58 ]

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

[b][message=55028475,noline]

De motor is inderdaad heel stil!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:07
de nieuwe Bosch Active Line Plus op de Cube is ook heel stil hoor. Ik heb dezelfde fiets met 400w accu en hoor de motor niet.

Accu t.h.v onderbuis zorgt ook voor betere gewichtsverdeling en rijdt dus beter t.o.v. accu op bagagedrager.

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:35
racinfo schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:23:
[...]

Bij een eigen ombouw met een BBS02b motor op een fiets met hydraulische remschijven moet je nog een aantal onderdelen extra hebben, te weten electromagnetische schakelaars op de remmen om motor te stoppen bij het gebruik van de hydraulische remmen, ikzelf heb dat opgelost door eigen knutselwerk maar is dat niet haalbaar dien je deze schakelaars extra aan te schaffen. Een motor onderbrekings schakelaar op de derailleur is echter onnodig, schakelen gaat prima met motoraandrijving.

Wat betreft de accu plaatsing; ik persoonlijk zou kiezen voor de accu op de schuine buis ipv bagagedrager ivm betere gewichtsverdeling.
Magneet schakelaars maken is echt super simpel.
zie: http://imgur.com/a/595wB

Ik rij wel met een schakelsensor, en dat is juist erg fijn, vooral als de motor trekkende is. Ik zou de schakelsensor echt niet willen missen!

• LED-Maniak
  • Nu online
Civic09 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:47:
de nieuwe Bosch Active Line Plus op de Cube is ook heel stil hoor. Ik heb dezelfde fiets met 400w accu en hoor de motor niet.

Accu t.h.v onderbuis zorgt ook voor betere gewichtsverdeling en rijdt dus beter t.o.v. accu op bagagedrager.
Dat is wel fijn om te horen. Wat ik tot nu toe van bosch heb gehoord is een hoop lawaai.

Enige waar ik over twijfel is de torque sensor.. Die zit er bij een bafang niet op volgens mij. Dit vond ik tijdens mijn testritten echter wel ontzettend fijn fietsen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:48
Vandaag wezen kijken bij een winkel van Stella. Iemand daar ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zqAxrLRlsI6cbEvG7eNzbR1v/thumb.jpg
Voor 1600 euro (inclusief voor en achterzitje). Lijkt goedkoper te zijn dan andere merken en de volledige bel voor een afspraak service klinkt erg goed!

Verwijderd

President schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:47:

[afbeelding]
Voor 1600 euro (inclusief voor en achterzitje). Lijkt goedkoper te zijn dan andere merken en de volledige bel voor een afspraak service klinkt erg goed!
Ja ik, waardeloze kwaliteit en roesten gigantisch snel die stella fietsen mijn advies NIET KOPEN.

Verwijderd

Afgelopen week mijn Giant twist double van 9 jaar oud verkocht en een Merida 511 sport gekocht bij de LFM. Wat een wereld van verschil!

Middenmotor is echt veel fijner al is het wel wennen aan de actievere ondersteuning. Eco stand is al prima, dan een bereik van 180 km (volgens fiets, werkelijkheid zal wel lager zijn). En ook zonder ondersteuning fietst het prima, dag nexus welkom derailleur... gewichtsverdeling is helpt ook mee denk ik. Fiets is denk ik 10 kg lichter als mijn oude Giant.

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01 17:56
racinfo schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:23:
[...]

Bij een eigen ombouw met een BBS02b motor op een fiets met hydraulische remschijven moet je nog een aantal onderdelen extra hebben, te weten electromagnetische schakelaars op de remmen
FWIW Ik rijd al 3 jaar zonder remsensoren en zonder schakelsensor. Gaat prima, als je je benen stilhoudt, of iets je terugdraait, stopt de motor met ondersteunen.
Moet er wel bijzeggen dat ik vrij weinig rijdt en niet vaak off-road. Vooral bij off-road merk ik dat het handig zou zijn om een remsensor te hebben. Op langzame single trails kan je dan door je remhendel lichtjes aan te raken ervoor zorgen dat de motor niet ondersteunt en je je kan concentreren op je balans op basis van je eigen trapkracht.
Moet je wel voldoende gevoelige remsnsoren hebben :D

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:26:
[...]

Dat is wel fijn om te horen. Wat ik tot nu toe van bosch heb gehoord is een hoop lawaai.

Enige waar ik over twijfel is de torque sensor.. Die zit er bij een bafang niet op volgens mij. Dit vond ik tijdens mijn testritten echter wel ontzettend fijn fietsen..
De BAFANG serie varieert met drie soorten fietsmotoren: motoren op het wiel en het middenmotor BBS01 met Speed trapsensor waarbij de motor met een enkele trapbeweging wordt aangezet en geen enkele inspanning vereist om vermogen te genereren. Dit is de ideale oplossing voor wie de fiets zonder enkele inspanning als vervoermiddel wilt gebruiken. De middenmotor MAX DRIVE is voorzien van de nieuwste generatie Torque sensor, waarbij een tot 80Nm krachtige koppel wordt gegenereerd. Alle fietsen kunnen in ieder geval verschillende niveaus van ondersteuning bieden. Het moment en het niveau van inspanning kies je zelf.

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:26:
[...]
Wat ik tot nu toe van bosch heb gehoord is een hoop lawaai.
Een hele hoop overdreven.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:49:
[...]

Ja ik, waardeloze kwaliteit en roesten gigantisch snel die stella fietsen mijn advies NIET KOPEN.
Dat is een duidelijke negatieve mening. De een is erg positief, de ander is erg negatief als ik zo diverse websites bekijk.

Nu is het een fiets voor mijn vrouw en die zal alleen met droog/goed weer gaan fietsen, wat de kans op roestvorming dan ook behoorlijk zal verkleinen.

https://www.elektrischefi...n/stella-fietsen/reviews/
https://nl.trustpilot.com/review/stellafietsen.nl

Ook een merk zoals Gazelle komt er online niet goed van af (https://www.elektrischefietsen.com/merken/gazelle/reviews/), dat maakt het erg lastig om iets te kunnen zeggen. Vandaar dat ik hoop dat er hier nog wat Tweakers zijn die iets kunnen delen over Stella.

Al met al zijn onze eisen voor een moederfiets simpel:
- 80km afstand
- fietszitje voorop en achterop
- levertijd maximaal een maand

Het jammere is dat er gewoon nog niet zoveel moederfietsen zijn

• Guido7619
  • Laatst online: 12:13
Ik ben ook op zoek naar een electrische fiets. Ik overweeg ook jong gebruikt of eventueel nieuw.

Vandaag wezen kijken naar een Pegasus Ravenna met bosch motor. Supermooie en fijne fiets. Helaas zat er een kraakje in de motor als je kracht op de trappers zette. Als je zonder al te veel kracht fietste was er niks te horen. Heel jammer maar dus niet gekocht.

Of komt iemand dat kraakje als bekend probleem voor en is het eenvoudig te repareren?
Fiets was verder als nieuw(2016) en zeer schappelijke prijs.

Nu dus verder naar nieuw gekeken. Even testgereden op een Cortina E-Octa Plus. Zadel en handvaten vondt ik tegenvallen. Verder wel stoere fiets. Met Bafang motor. Fijn ding, maar volgens de FM zat er geen krachtsensor in.

Zowel mijn zus als moeder hebben een Keola fiets met Bafang motor en nuvinci 330. Zeer krachtig en superstil ding. En naar mijn weten zit daar wel een krachtsensor in.

Ik overweeg ook een belt drive. Maar is dit nu echt zo veel beter dan een ketting? Ze claimen geen onderhoud en langere levensduur, maar een belt is rond de 80 euro en een fietsketting maar 2 tientjes.

Ik focus vooral op Bafang en Bosch motor omdat ik daar het meest bekend mee ben. Heb ook eens proefgereden met een Steps motor en Di2 schakeling. Zijn daar problemen mee bekend?

Heb in Oostenrijk gefietst op een Kalkhof en Impuse motor. Ook goeie fiets en accu ging eindeloos mee leek het wel. Maar heb ooit slechte reviews gelezen over Impulse motor. Mogelijk is het nieuwste type een echte verbetering?

• wwwmarcel
brutus26 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:15:
Is toch alu. frame ?, ga je de begrensing er nog af halen ?

[...]
Klopt alu frama, ik laat het voor wat het is.
De begrenzing gaat er dinsdag af en als woensdag oké weer is, ga ik eens kijken hoe lang ik fiets over 16km woon-verkeer

• LED-Maniak
  • Nu online
racinfo schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:57:
[...]

De BAFANG serie varieert met drie soorten fietsmotoren: motoren op het wiel en het middenmotor BBS01 met Speed trapsensor waarbij de motor met een enkele trapbeweging wordt aangezet en geen enkele inspanning vereist om vermogen te genereren. Dit is de ideale oplossing voor wie de fiets zonder enkele inspanning als vervoermiddel wilt gebruiken. De middenmotor MAX DRIVE is voorzien van de nieuwste generatie Torque sensor, waarbij een tot 80Nm krachtige koppel wordt gegenereerd. Alle fietsen kunnen in ieder geval verschillende niveaus van ondersteuning bieden. Het moment en het niveau van inspanning kies je zelf.
Als ik het model zie is de max drive alleen geschikt voor zelf inbouwen in een fiets? Jammer dat ik het niet kan testen. Vind de ondersteuning afhankelijk van de trapkracht wel erg fijn werken.
Eerder subjectief. Leg ik een Bosch naast een Yamaha dan is hij toch echt een stuk luider. Maar ook de Yamaha kan je horen op momenten. Ik wil gewoon een stille fiets. De Bafang lijkt op video's dan weer stiller dan een yamaha..

• Torched
Opperpanter2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:01:
[...]

FWIW Ik rijd al 3 jaar zonder remsensoren en zonder schakelsensor. Gaat prima, als je je benen stilhoudt, of iets je terugdraait, stopt de motor met ondersteunen.
Moet er wel bijzeggen dat ik vrij weinig rijdt en niet vaak off-road. Vooral bij off-road merk ik dat het handig zou zijn om een remsensor te hebben. Op langzame single trails kan je dan door je remhendel lichtjes aan te raken ervoor zorgen dat de motor niet ondersteunt en je je kan concentreren op je balans op basis van je eigen trapkracht.
Moet je wel voldoende gevoelige remsnsoren hebben :D
Zelfde hier, geen remsensoren en schakelsensoren, ik heb wel een poosje een knop voor motor onderbreking gehad. Dat is wel prettig om te hebben.

Je hebt ze niet nodig, maar eerlijk is eerlijk. Op de fiets voor mijn vader heb ik wel remsensoren gezet ondanks ik er zelf niet op rijd.

• Opperpanter2
Er is ook nog de Tongshen middrive, met torque sensor. Nog geen uitgebreide verhalen over gehoord. Volgens mij degelijk, maar minder krachtig dan de Bafangs. Is op zich niet erg, die BBSén zijn ook belachelijk krachtig voor plat nederland.

https://www.aliexpress.co...gh-Speed/32769107263.html

• bgttje
Opperpanter2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:45:
Er is ook nog de Tongshen middrive, met torque sensor. Nog geen uitgebreide verhalen over gehoord. Volgens mij degelijk, maar minder krachtig dan de Bafangs. https://www.aliexpress.co...gh-Speed/32769107263.html
Probleem schijnt de trapas te zijn, die breekt nogal gauw als je flink kracht erop zet.

[ Voor 7% gewijzigd door bgttje op 28-04-2018 23:30 ]

• B2B2
  • Laatst online: 03-03-2022
Guido7619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:54:

Vandaag wezen kijken naar een Pegasus Ravenna met bosch motor. Supermooie en fijne fiets. Helaas zat er een kraakje in de motor als je kracht op de trappers zette. Als je zonder al te veel kracht fietste was er niks te horen. Heel jammer maar dus niet gekocht.
Toch niet die in Groningen via marktplaats?

Maar goed. Ik heb zelf ook een bosch motor. En ik heb natuurlijk niet gehoord wat jij gehoord hebt. Maar de mijne maakt soms ook geluid bij de trapas. Niet storend En het is ook niet echt een kraak.

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:40:
[...]

Als ik het model zie is de max drive alleen geschikt voor zelf inbouwen in een fiets? Jammer dat ik het niet kan testen. Vind de ondersteuning afhankelijk van de trapkracht wel erg fijn werken.

[...]

Eerder subjectief. Leg ik een Bosch naast een Yamaha dan is hij toch echt een stuk luider. Maar ook de Yamaha kan je horen op momenten. Ik wil gewoon een stille fiets. De Bafang lijkt op video's dan weer stiller dan een yamaha..
Ik gebruik zelf de trapas inbouw Bafang BBS01 middenmotor, dus zonder torque sensor wat ik persoonlijk ideaal vindt fietsen en wat geluid betreft is die vrijwel geluidloos; sterker nog, het bandgeruis van mijn Schwalbe Marathon GT 365 overstemt het geluid van de motor bij snelheden boven de 30 km/h!

• dennisfr
  • Laatst online: 10:17
LED-Maniak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:40:

Juist niet: Max Drive is het systeem dat 'af fabriek' wordt geleverd op e-bikes. Ik weet niet of er een filiaal van fietsenwinkel.nl bij je in de buurt is, maar zij hebben zeker fietsen met deze motor om een proefrit op te maken.

• LED-Maniak
  • Nu online
racinfo schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:31:
[...]

Ik gebruik zelf de trapas inbouw Bafang BBS01 middenmotor, dus zonder torque sensor wat ik persoonlijk ideaal vindt fietsen en wat geluid betreft is die vrijwel geluidloos; sterker nog, het bandgeruis van mijn Schwalbe Marathon GT 365 overstemt het geluid van de motor bij snelheden boven de 30 km/h!
Heb jij het verschil wel eens geprobeerd?
dennisfr schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:42:
[...]

Juist niet: Max Drive is het systeem dat 'af fabriek' wordt geleverd op e-bikes. Ik weet niet of er een filiaal van fietsenwinkel.nl bij je in de buurt is, maar zij hebben zeker fietsen met deze motor om een proefrit op te maken.
Uhm ja, dat bedoel ik ook 8)7
Scheelt een bak geld om zelf onder een nieuwe fiets te zetten.

Fietsenwinkel.nl zit inderdaad in de buurt. Vriend van mij had er een proefrit aangevraagd.. Kwam hij er aan, hadden ze de fiets niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 29-04-2018 10:10 ]

• bgttje
President schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:47:
Mijn vrouw heeft de Modena(met middenmoter) en dat bevalt goed. Is in t begin wel ff wat probleempjes gehad, accu/spaken, maar is allemaal netjes opgelost. Wel na 3 jaar het accupakket vervangen. De fiets komt mij als zeer degelijk over, onderhoud doe ik zelf.

• bgttje
racinfo schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:31:
[...]Ik gebruik zelf de trapas inbouw Bafang BBS01 middenmotor, dus zonder torque sensor wat ik persoonlijk ideaal vindt fietsen en wat geluid betreft is die vrijwel geluidloos; sterker nog, het bandgeruis van mijn Schwalbe Marathon GT 365 overstemt het geluid van de motor bij snelheden boven de 30 km/h!
De Bafangs zijn idd superstil. Je moet met je oren bij de trappers hangen om ze te horen ;) Torque sensor is handig als je schakellui bent. Ikzelf zou gewoon geen fiets zonder gashendeltje willen dus dan valt zowat alles af. En de Bafang motortjes zijn echt super in te stellen. Als ik dan op een fiets met torque sensor stap mis ik het gevoel van controle van de fiets.

• racinfo

racinfo

E-MTB

LED-Maniak schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:07:
[...]

Heb jij het verschil wel eens geprobeerd?
Ja, hiervoor heb ik vanaf 2011 op een Batavus E-GO4 met torque middenmotor gereden en dat vond ik vervelend fietsen omdat hij alleen bij regelmatig trappen en daarbij kracht zetten ondersteund, terwijl ik bij de BBS01 mijn eigen kracht kan bepalen, wel zo prettig!

• bgttje
heb sinds gisteren dit zadel.......... https://ismzadel.nl/conte...adel_tegen_zadelpijn.html
echt top!!
PS krijg teveel last van m'n kruis bij fietsritten van 100km aan 1 stuk.

[ Voor 22% gewijzigd door bgttje op 29-04-2018 11:46 ]

• Torched
Opperpanter2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:45:
Er is ook nog de Tongshen middrive, met torque sensor. Nog geen uitgebreide verhalen over gehoord. Volgens mij degelijk, maar minder krachtig dan de Bafangs. Is op zich niet erg, die BBSén zijn ook belachelijk krachtig voor plat nederland.

https://www.aliexpress.co...gh-Speed/32769107263.html
Klopt, maar ze zijn niet goedkoper als een 36v bbs01 terwijl de bbs imho een wat uitgebreider ecosysteem en community heeft. Ik weet wel wat ik zou doen, te krachtig is nog redelijk weg te programmeren.

• Drossie
  • Laatst online: 10-01 10:47
Zijn hier mensen die wat ervaring hebben met het zelf prutsen aan Nexus naven?

Ik heb op mijn Batavus Razer een Nexane 8 versnelling. De fiets heeft nu bijna 7500km, de naaf heeft nog geen onderhoud gekregen.

Deze week schakelde de naaf plots slechter: soms gebeurde er niets wanneer ik schakelde, soms schakelde hij 2 versnellingen in 1 keer, soms trapte ik door.

Ik heb de fiets omhoog gehangen en heb gekeken naar de kabelspanning. Het 'venstertje' om de spanning af te lezen (in 4e versnelling) is echter langs de binnenzijde erg vuil. Het valt dus ernorm moeilijk af te lezen op de gele streepjes rechtover elkaar staan. Ik heb met een schroevendraaier het venstertje wat open gedaan en heb de spanning aangepast tot de streepjes volgens mij recht over elkaar stonden.

Nu kan je, naar wat ik lees, de spanning ook aflezen aan de onderkant van de versnelling. Daar zie ik ook 2 gele puntjes. Hoeveel ik de spanning ook vermeerder of verminder, die bolletjes komen niet naar elkaar toe.

Volgens de bovenkant is de spanning dus goed, volgens de onderkant niet.

De fiets schakelt ondertussen nog steeds niet zoals voorheen. De 5e versnelling is compleet onbruikbaar. De andere versnellingen doen het meestal wel, maar maken soms ietsje meer lawaai dan anders.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik denk dat ik deze week ga beginnen met een nieuwe versnellingskabel. Weet iemand op welke afstand precies je dat 'klemmetje' moet plaatsen om in de naaf te klikken? Ik weet dat er normaal een exacte afstand bestaan.

Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is, want ik vind het moeilijk om het voor jullie begrijpbaar op te schrijven.

• Torched
Drossie schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:47:
Zijn hier mensen die wat ervaring hebben met het zelf prutsen aan Nexus naven?

Ik heb op mijn Batavus Razer een Nexane 8 versnelling. De fiets heeft nu bijna 7500km, de naaf heeft nog geen onderhoud gekregen.

Deze week schakelde de naaf plots slechter: soms gebeurde er niets wanneer ik schakelde, soms schakelde hij 2 versnellingen in 1 keer, soms trapte ik door.

Ik heb de fiets omhoog gehangen en heb gekeken naar de kabelspanning. Het 'venstertje' om de spanning af te lezen (in 4e versnelling) is echter langs de binnenzijde erg vuil. Het valt dus ernorm moeilijk af te lezen op de gele streepjes rechtover elkaar staan. Ik heb met een schroevendraaier het venstertje wat open gedaan en heb de spanning aangepast tot de streepjes volgens mij recht over elkaar stonden.

Nu kan je, naar wat ik lees, de spanning ook aflezen aan de onderkant van de versnelling. Daar zie ik ook 2 gele puntjes. Hoeveel ik de spanning ook vermeerder of verminder, die bolletjes komen niet naar elkaar toe.

Volgens de bovenkant is de spanning dus goed, volgens de onderkant niet.

De fiets schakelt ondertussen nog steeds niet zoals voorheen. De 5e versnelling is compleet onbruikbaar. De andere versnellingen doen het meestal wel, maar maken soms ietsje meer lawaai dan anders.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik denk dat ik deze week ga beginnen met een nieuwe versnellingskabel. Weet iemand op welke afstand precies je dat 'klemmetje' moet plaatsen om in de naaf te klikken? Ik weet dat er normaal een exacte afstand bestaan.

Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is, want ik vind het moeilijk om het voor jullie begrijpbaar op te schrijven.
http://si.shimano.com

Zoek je handleiding en dan staan alle instellingen die je moet doen daarin, ook kabel afstand en instelling.

• bgttje
Drossie schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:47:
Zijn hier mensen die wat ervaring hebben met het zelf prutsen aan Nexus naven?Ik heb op mijn Batavus Razer een Nexane 8 versnelling. De fiets heeft nu bijna 7500km, de naaf heeft nog geen onderhoud gekregen.Deze week schakelde de naaf plots slechter: soms gebeurde er niets wanneer ik schakelde, soms schakelde hij 2 versnellingen in 1 keer, soms trapte ik door.Ik heb de fiets omhoog gehangen en heb gekeken naar de kabelspanning. Het 'venstertje' om de spanning af te lezen (in 4e versnelling) is echter langs de binnenzijde erg vuil. Het valt dus ernorm moeilijk af te lezen op de gele streepjes rechtover elkaar staan. Ik heb met een schroevendraaier het venstertje wat open gedaan en heb de spanning aangepast tot de streepjes volgens mij recht over elkaar stonden.Nu kan je, naar wat ik lees, de spanning ook aflezen aan de onderkant van de versnelling. Daar zie ik ook 2 gele puntjes. Hoeveel ik de spanning ook vermeerder of verminder, die bolletjes komen niet naar elkaar toeVolgens de bovenkant is de spanning dus goed, volgens de onderkant niet.De fiets schakelt ondertussen nog steeds niet zoals voorheen. De 5e versnelling is compleet onbruikbaar. De andere versnellingen doen het meestal wel, maar maken soms ietsje meer lawaai dan anders.Weet iemand wat het probleem kan zijn?Ik denk dat ik deze week ga beginnen met een nieuwe versnellingskabel. Weet iemand op welke afstand precies je dat 'klemmetje' moet plaatsen om in de naaf te klikken? Ik weet dat er normaal een exacte afstand bestaan.Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is, want ik vind het moeilijk om het voor jullie begrijpbaar op te schrijven.
Idd is de afstelling heel precies. Als de 5 niet meer werkt kleeft de planeetring aan de bovenkant. Misschien zit er iets tussen. Moet je m ff uit elkaar halen om te kijken wat er mee is.

http://www.defietshulp.nl...o-nexus-versnellingsnaaf/
YouTube: Shimano Nexus Inter 8: Internal assembly: how does shifting work 8...

[ Voor 5% gewijzigd door bgttje op 29-04-2018 16:10 ]

• Drossie
bgttje schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:57:
[...]

Idd is de afstelling heel precies. Als de 5 niet meer werkt kleeft de planeetring aan de bovenkant. Misschien zit er iets tussen. Moet je m ff uit elkaar halen om te kijken wat er mee is.
[/URL]
Zeker van deze 'diagnose'?

Zou het kunnen verholpen worden met enkel een nieuwe versnellingskabel?

Ik heb, in de avondles, 2 weken geleden de naaf eens proberen open halen. Maar toen ze bijna uit elkaar was, bleek je een specifieke sleutel nodig te hebben.

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
@Drossie De gele lijntjes zouden, in versnelling 4, zowel aan de bovenkant als aan de onderkant uitgelijnd moeten staan. Als dat niet zo is zou ik het probleem eerst in de plastic schakelset zoeken. Deze kun je verwijderen zonder speciaal gereedschap, gewoon een stukje draaien aan het kleine ringetje met geel puntje en het komt los. Daarna kun je ook mooi het kijkglaasje aan de binnenkant poetsen, zodat je de naaf makkelijker af kunt stellen.

De naaf zelf kun je met steeksleutel 14 en conussleutel 14 uit de behuizing krijgen. Let wel op dat je de conuslager weer op de juiste spanning zet, mocht je de naaf open maken. Succes!

• LED-Maniak
  • Nu online
Vandaag naar de fm geweest om fietsen te testen. Bijzondere ervaring bij fietsenwinkel.nl, niet zo zeer positief overigens.

Ik had een cube touring in mijn hoofd maar eigenlijk zat deze helemaal niet lekker. De touring hybrid zag er bulky uit.

Toen kwam een Sensa fiets mij onder de ogen, een Nederlands merk!
De Cross travel Disk 2018 dit heerlijk en fietst erg fijn.

Alleen nu de vraag, kan ik die ook elektrisch maken met een bafang bbs02. Ik zie zo geen reden waarom niet maar wellicht weten jullie er een? :) Als ik het goed zie dan ga ik van 27 versnellingen terug naar 9.

http://www.sensabikes.com...travel-disc-ltd-gent?c=25

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 29-04-2018 23:49 ]

• Opperpanter2
LED-Maniak schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:40:
Vandaag naar de fm geweest om fietsen te testen. Bijzondere ervaring bij fietsenwinkel.nl, niet zo zeer positief overigens.

Ik had een cube touring in mijn hoofd maar eigenlijk zat deze helemaal niet lekker. De touring hybrid zag er bulky uit.

Toen kwam een Sensa fiets mij onder de ogen, een Nederlands merk!
De Cross travel Disk 2018 dit heerlijk en fietst erg fijn.

Alleen nu de vraag, kan ik die ook elektrisch maken met een bafang bbs02. Ik zie zo geen reden waarom niet maar wellicht weten jullie er een? :) Als ik het goed zie dan ga ik van 27 versnellingen terug naar 9.

http://www.sensabikes.com...travel-disc-ltd-gent?c=25
Lijkt mij wel, ik zie op de foto geen reden waarom er geen BBS op zou kunnen. Het zijn denk ik wel hydraulische remmen? Dan moet je wat meer moeite doen als je remsensoren wilt, dat is het enige.
Heb je al eens met een BBS proefgereden? Rijdt duidelijk anders dan een Bosch/Yamaha middenmotor met torquesensor. Ik vind het fijn, maar er zijn ook mensen die het vreselijk vinden.

• doek55
Remsensoren zijn geen probleem. Gewoon deze set bestellen voor €10, die heb je er in 5 min op zitten. Als er een standaard 68mm trapas/bottom bracket op een fiets zit zonder gekke onderbuis constructie past een Bafang BBSxx eigenlijk altijd.

• bgttje
Drossie schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:09:
[...]Zeker van deze 'diagnose'?Zou het kunnen verholpen worden met enkel een nieuwe versnellingskabel?
Ik heb, in de avondles, 2 weken geleden de naaf eens proberen open halen. Maar toen ze bijna uit elkaar was, bleek je een specifieke sleutel nodig te hebben.
Als de gele tekentjes in 4 netjes tegenover elkaar staan, moet je idd een goede kabel hebben, dan is er wat aan de binnenkant van de naaf. Ik had bij de 1ste keer smeren teveel vet aan de binnenkant gesmeerd en toen had ik 1 en al problemen met de versnellingen. Het moet met redelijk dunne olie, zoals de olie voor aut. versn. bakken voor auto's, ingevet worden.

• Drossie
bgttje schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:57:
[...]

http://www.defietshulp.nl...o-nexus-versnellingsnaaf/
YouTube: Shimano Nexus Inter 8: Internal assembly: how does shifting work 8...
doek55 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:18:
@Drossie De gele lijntjes zouden, in versnelling 4, zowel aan de bovenkant als aan de onderkant uitgelijnd moeten staan. Als dat niet zo is zou ik het probleem eerst in de plastic schakelset zoeken. Deze kun je verwijderen zonder speciaal gereedschap, gewoon een stukje draaien aan het kleine ringetje met geel puntje en het komt los. Daarna kun je ook mooi het kijkglaasje aan de binnenkant poetsen, zodat je de naaf makkelijker af kunt stellen.

De naaf zelf kun je met steeksleutel 14 en conussleutel 14 uit de behuizing krijgen. Let wel op dat je de conuslager weer op de juiste spanning zet, mocht je de naaf open maken. Succes!
bgttje schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:46:
[...]

Als de gele tekentjes in 4 netjes tegenover elkaar staan, moet je idd een goede kabel hebben, dan is er wat aan de binnenkant van de naaf. Ik had bij de 1ste keer smeren teveel vet aan de binnenkant gesmeerd en toen had ik 1 en al problemen met de versnellingen. Het moet met redelijk dunne olie, zoals de olie voor aut. versn. bakken voor auto's, ingevet worden.
Torched schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:23:
[...]

http://si.shimano.com

Zoek je handleiding en dan staan alle instellingen die je moet doen daarin, ook kabel afstand en instelling.
Ik heb de versnellingskabel losgemaakt, de spanning aan het stuur 'gereset', het glaasje gereinigd en nadien alles opnieuw gemonteerd.
Alles lijkt nu weer perfect te werken.

Bedankt voor de tips!

• radeoxx
Ik zie nu dat Ancheer ook het 2018 model verkoopt.....kut. Net een paar dagen nadat ik heb besteld.
https://www.ancheer.shop/...7-5?variant=8973953990700

• racinfo

racinfo

E-MTB

Radeoxx schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:18:
Ik zie nu dat Ancheer ook het 2018 model verkoopt.....kut. Net een paar dagen nadat ik heb besteld.
https://www.ancheer.shop/...7-5?variant=8973953990700
En met een wat zwaardere Hailong batterij (10.4) Ook de controller zit nu (waarschijnlijk) in de batterij, het aparte kastje is weg.

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 30-04-2018 16:35 ]

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
racinfo schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:31:
[...]

En met een wat zwaardere Hailong batterij (10.4) Ook de controller zit nu (waarschijnlijk) in de batterij, het aparte kastje is weg.
En een 350 watt motor :)

Doe mij er maar 1! Oh nee, ik heb al 2 e-bikes...

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-12-2025

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fietsplan op het werk is eindelijk vernieuwd. Ik krijg nu tot €1500 vergoed voor een e-bike. Komt goed uit, want ik ga in september verhuizen en dan ga ik ~40km per dag fietsen.

Ik kan van mijzelf al aardig doortrappen op een doorsnee stadsfiets en ik red nu ~13km in ongeveer 35 minuten. Ik ben bang dat een fiets met 25km/uur ondersteuning niet veel meerwaarde gaat zijn, maar een speed edelec is denk ik ook weer te veel van het goede (vooral qua prijs).

Ampler heeft best mooie fietsjes, maar daar betaal je denk ik naar verhouding meer voor de aesthetics dan voor de functionaliteit en een fatsoenlijke motor.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 30-04-2018 16:46 ]

is everything cool?

• radeoxx
mrpink83 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:44:
[...]

En een 350 watt motor :)

Doe mij er maar 1! Oh nee, ik heb al 2 e-bikes...
Ja, ik denk dat ik ga proberen dit order te annuleren..maar hij is al wel onderweg. Het prijsverschil lijkt het absoluut waard te zijn. Wat vinden jullie?

• Tahref

Tahref

God bless you

Radeoxx schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:59:
[...]

Ja, ik denk dat ik ga proberen dit order te annuleren..maar hij is al wel onderweg. Het prijsverschil lijkt het absoluut waard te zijn. Wat vinden jullie?
@Birrel Zou hem al binnen hebben. Ben benieuwd naar zijn ervaring.
Lijkt mij voor de prijs een betere deal dan degene die ik heb.

• radeoxx
Tahref schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:44:
[...]

@Birrel Zou hem al binnen hebben. Ben benieuwd naar zijn ervaring.
Lijkt mij voor de prijs een betere deal dan degene die ik heb.
Aangezien ik 1.99m ben denk ik dat het verstandig is dat ik voor de duurdere optie ga. Vorige keer dat ik keek was het 2018 model niet te bestellen. Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ik hoop morgen antwoord te krijgen. Return address is in Germany zie ik, dus de kosten van terugzending zullen meevallen. Ze hanteren een 7 dagen return policy lijkt het...

Ik wacht even op hun mailtje en ga dan de 27,5" bestellen.

• JellBro
  • Laatst online: 22-05-2025
FREAKJAM schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:45:
Fietsplan op het werk is eindelijk vernieuwd. Ik krijg nu tot €1500 vergoed voor een e-bike. Komt goed uit, want ik ga in september verhuizen en dan ga ik ~40km per dag fietsen.

Ik kan van mijzelf al aardig doortrappen op een doorsnee stadsfiets en ik red nu ~13km in ongeveer 35 minuten. Ik ben bang dat een fiets met 25km/uur ondersteuning niet veel meerwaarde gaat zijn, maar een speed edelec is denk ik ook weer te veel van het goede (vooral qua prijs).

Ampler heeft best mooie fietsjes, maar daar betaal je denk ik naar verhouding meer voor de aesthetics dan voor de functionaliteit en een fatsoenlijke motor.
Hey Freakjam,

Voor wat betreft die speed pedelec, een retourtje is voor mij ook ongeveer 40km.
Ik reken Euro 4,33 per dag aan brandstof besparing, dus met lekker doortrappen
verdien je die fiets langzaamaan gewoon terug.
Wees blij met die werkvergoeding dan heb je hem al helemaal sneller terugverdiend.
Net dat beetje extra snelheid en soms veel zelf inspanning en soms gewoon
meer ondersteuning maakt de rit echt wel leuker.

my 2 cents..

• wwwmarcel
JellBro schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:16:
[...]

Hey Freakjam,

Voor wat betreft die speed pedelec, een retourtje is voor mij ook ongeveer 40km.
Ik reken Euro 4,33 per dag aan brandstof besparing, dus met lekker doortrappen
verdien je die fiets langzaamaan gewoon terug.
Wees blij met die werkvergoeding dan heb je hem al helemaal sneller terugverdiend.
Net dat beetje extra snelheid en soms veel zelf inspanning en soms gewoon
meer ondersteuning maakt de rit echt wel leuker.

my 2 cents..
+1 zo zie ik het ook...dagelijks een paar euro afbetalen _/-\o_

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:14
Die fiets betaalt zich nog veel sneller terug als je alleen de afschrijving terug moet verdienen, het bezit zelf heeft ook waarde :)

En de onderhoudsbesparing (banden, beurtjes, slijtage-onderdelen etc) op je auto hakt er waarschijnlijk ook goed in.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:54
Ik heb mijn Razer nu zo'n anderhalve maand, en ik weet nu al wel dat ik die beperking van 25 km/h er een x vanaf wil halen (met zo'n dongel). Niet binnenkort, maar als ik een jaartje op dat ding fiets en er is in dat jaar weinig geks gebeurt wil ik dat risico wel nemen.
Het is misschien makkelijk gezegd, maar ik denk dat als ik er 30 km/h mee kan fietsen ik dat prima zou vinden. Natuurlijk wen je ook daar aan en is 30 op een gegeven moment ook niet meer hard. Toch denk ik dat 30 gevoelsmatig een geaccepteerde snelheid is voor langere termijn.
Onderdelen slijten wellicht wat harder, maar verder fiets ik best voorzichtig. Altijd vanuit hoge versnelling optrekken. Nooit hard optrekken. Etc.
Ik fiets overigens over wegen waar weinig verkeer is.

• wwwmarcel
technoaddict schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:15:
Ik heb mijn Razer nu zo'n anderhalve maand, en ik weet nu al wel dat ik die beperking van 25 km/h er een x vanaf wil halen (met zo'n dongel). Niet binnenkort, maar als ik een jaartje op dat ding fiets en er is in dat jaar weinig geks gebeurt wil ik dat risico wel nemen.
Het is misschien makkelijk gezegd, maar ik denk dat als ik er 30 km/h mee kan fietsen ik dat prima zou vinden. Natuurlijk wen je ook daar aan en is 30 op een gegeven moment ook niet meer hard. Toch denk ik dat 30 gevoelsmatig een geaccepteerde snelheid is voor langere termijn.
Onderdelen slijten wellicht wat harder, maar verder fiets ik best voorzichtig. Altijd vanuit hoge versnelling optrekken. Nooit hard optrekken. Etc.
Ik fiets overigens over wegen waar weinig verkeer is.
ik denk dat de slijtage wel zal wel meevallen....je remmen slijten natuurlijk eerder op topsnelheid dan langzamer,,,

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
Ketting zal wat sneller slijten omdat het middenmotortje wat harder aan je ketting gaat trekken...
En op den duur is 30 km/u ook niet hard genoeg meer en wil je weer harder ;)

• wwwmarcel
Vlassie1980 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:06:
Ketting zal wat sneller slijten omdat het middenmotortje wat harder aan je ketting gaat trekken...
En op den duur is 30 km/u ook niet hard genoeg meer en wil je weer harder ;)
daar heb je een puntje...bij mijn fiets heb ik wel praktisch dezelfde onderdelen als die erop een zelfde type speed pedelec zitten (giant quick-e)

Ketting KMC X.10e, e-bike specific ( deze zit op de 25 bike maar ook op de 45 versie)

• Barka1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-11-2025
Met welke e-bikes kan je nu zo een 30 km per uur rijden zonder er aan te prutsen?
Ben al van een iets oudere generatie, waar veiligheid en plezier voorop staan.

• doek55
Er is een oplossing voor de nieuwere Bafang BBSxx controllers waarbij het PAS signaal voorrang heeft op throttle. Deze fix zorgt ervoor dat het PAS signaal wordt uitgeschakeld bij gebruik van de throttle, zodat je ook tijdens het trappen kunt doseren met de throttle. Helaas is het een hardwarematige oplossing, softwarematig zou een stuk eenvoudiger zijn:

DIY Fix for BBS02 Pedal/Throttle Issue

Throttle Behavior

[ Voor 8% gewijzigd door doek55 op 01-05-2018 13:25 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Barka1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:36:
Met welke e-bikes kan je nu zo een 30 km per uur rijden zonder er aan te prutsen?
Ben al van een iets oudere generatie, waar veiligheid en plezier voorop staan.
Allemaal, als je flink trapt :) Maar de trapondersteuning stopt bij 25 km/u, bij alle elektrische fietsen, anders mogen ze de weg niet op. Wil je sneller, zal je moeten prutsen.

• Opperpanter2
doek55 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:22:
Er is een oplossing voor de nieuwere Bafang BBSxx controllers waarbij het PAS signaal voorrang heeft op throttle. Deze fix zorgt ervoor dat het PAS signaal wordt uitgeschakeld bij gebruik van de throttle, zodat je ook tijdens het trappen kunt doseren met de throttle. Helaas is het een hardwarematige oplossing, softwarematig zou een stuk eenvoudiger zijn:

DIY Fix for BBS02 Pedal/Throttle Issue

Throttle Behavior
Thanks, dit had ik nog niet gezien. Ik heb overigens nog een oud model BBS02 en die heeft er geen last van. Ook de vervangende nieuwe controller niet, althans zo is mij verteld door em3ev. Ik moet hem nog monteren.

• doek55
Opperpanter2 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Thanks, dit had ik nog niet gezien. Ik heb overigens nog een oud model BBS02 en die heeft er geen last van. Ook de vervangende nieuwe controller niet, althans zo is mij verteld door em3ev. Ik moet hem nog monteren.
Ik had er op mijn eerste BBS02b controller uit nov-2016 ook geen last van, maar de vervanger van Greenbikekit.com uit okt-2017 en mijn BBSHD van em3ev uit dec-2017 hebben er wel last van. Voor woon-werk verkeer heb ik er niet echt problemen mee, maar nu ik mijn BBS02 op een MTB heb zitten wel. Daar ga ik in eerste instantie de PAS volledig van uitschakelen.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Heeft er iemand ervaring met de merken Bergamont of Hercules?
Via het werk kunnen we deze merken leasen maar van de kwaliteit was ik niet echt overtuigd na een paar testritjes.

• Barka1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-11-2025
Dreamvoid schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:32:
[...]Ok, bedankt voor u reactie, zal ook eens contact nemen met de lokale fm. :*)

Allemaal, als je flink trapt :) Maar de trapondersteuning stopt bij 25 km/u, bij alle elektrische fietsen, anders mogen ze de weg niet op. Wil je sneller, zal je moeten prutsen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
internaut schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:27:
Heeft er iemand ervaring met de merken Bergamont of Hercules?
Via het werk kunnen we deze merken leasen maar van de kwaliteit was ik niet echt overtuigd na een paar testritjes.
Zijn naar mijn weten best goede fietsen, Hercules hoort bij ZEG en dat is een grote Duitse toko waar mijn Bulls Green Mover ook toe hoort.

Wat voor modellen hebben jullie op het oog als ik vragen mag?

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Vlassie1980 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:45:
[...]

Zijn naar mijn weten best goede fietsen, Hercules hoort bij ZEG en dat is een grote Duitse toko waar mijn Bulls Green Mover ook toe hoort.

Wat voor modellen hebben jullie op het oog als ik vragen mag?
Bij Bergamont was het de E-horizon elite.Toch een fiets van 3500 euro.
Het type Hercules is Futura.Allerzins eentje met Bosch performance cx motor.
Alle 2 max 25 km/u.
Ik vind ook niet zo direct veel user reviews van die merken.

[ Voor 3% gewijzigd door internaut op 01-05-2018 17:29 ]

• dennisfr
  • Laatst online: 10:17
Dreamvoid schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Ligt eraan wat je onder prutsen verstaat: bij een Bafang Max Drive, kun je de speedlimit instellen op het display (in een password protected menu). Dat kun je nauwelijks prutsen noemen.
Pagina: 1 ... 64 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.