Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste
Acties:
  • 891.601 views

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:43
Anders pak je de contrast kleur, dan luister het minder nauw.

Ik ben een fan van vaste vorken, maar ik wordt ook niet benauwd van een Suntour NX vork zo erg is dat nou ook weer niet. Nadeel van de Bulls vind ik weer dat hij geen lowrider nokken heeft.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 13:10
Het vervangen van een verende vork door een vaste vork, is dit iets wat je nadien eventueel makkelijk zelf kan?
De FM informeerde me dat wanneer je de vork in de garantieperiode zelf vervangt hierbij onmiddellijk de garantie vervalt?

[ Voor 31% gewijzigd door Moris op 21-03-2018 15:45 ]

• roffeltjes
Tuurlijk, of je hem op dag 1 of dag 1000 vervangt veranderd niets aan de handeling :+

Lijkt me een kwestie van afspraken maken met je FM. Als hij er een nieuwe vork in zet is er geen reden voor een vervallende garantie. Als hij bang is dat de producent gaat bokken in geval van garantie kan hij de oude vork terugzetten (die moet je dus wel bewaren).
.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
racinfo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Een lader van 20 A? Ik noemde een lader van 2 A. En mijn cellen zijn wel meer dan 400 mAh, alhoewel dat voor mijn vraag geen item is.
Ik gaf je een voorbeeld zodat jouw vraag beantwoord is en bedankt :/

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Moris schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:46:
[...]
Ik neem deze fietskleur even als voorbeeld, past hier een in de zwarte kleur gespoten vaste vork dan op :?
Zwart gaat volgens mij goed samen met grijs, voor mij kan het dus zeker wel.
Maar als jij vind van niet dan is dat zo, uiteindelijk moet jij ermee rijden en naar kijken.
Maar spuiten kan in alle kleuren hé ;)

• Finesse
  • Niet online
@Moris:
Misschien deze ook eens tegenover de Merida E-Spresso Sport 511 (model 2018) zetten: http://www.cannondale.com...875c4c&parentid=undefined

• Finesse
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:42:
[...]
Mooie fiets die Ghost. En ook mooi om te zien dat Bosch wat meer afstapt van dat irritante kleine voortandwiel wat alleen maar voor meer slijtage zorgt.
En dan vind een mens een verkoper van het "Ghost" op zo'n 20 km van zijn woonplaats ... Zondag mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen .... website werkt ook al 2 dagen niet meer ... einde verhaal of zal ik toch nog antwoord krijgen, ben benieuwd.

Misschien zijn er hier mensen die meer weten over deze fietsenmaker, is het toegelaten om hier een adres te plaatsen zodat zij die meer weten hierop kunnen reageren?

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22
Ik heb zelf die rockshox paragon vork van 65 mm die op die giant zit, is een prima vork hoor. Met de juiste hoeveelheid lucht erin fietst die heel fijn.

Ik zou zelf niet meer zonder willen rijden. En zeker op een ebike niet want het enige wat je wint is gewicht en gezien de accu en motor al ruim 10 kilo wegen is dat gewichtsverschil niet significant.

• Moris
Vandaag even de Haibike Sduro Trekking 6.0 bekeken en vond voor een fiets met een zeer sportieve uitstraling en met een recht stuur, de rechte zithouding me niet bevallen. Kortom de geometrie gaf me een vreemd gevoel. Verder wel goed afgewerkt, maar helaas weer een slappe en niet regelbare verende vork. Als ik een verende vork neem, moet deze met lucht te regelen zijn.

Met mijn lichaamslengte van 172cm was het frame van 52cm te groot, waardoor ik vanop het zadel zittend de grond met mijn schoentippen bijna niet kon raken, hierdoor moest ik naar maatje 48 waardoor de geometrie Helemaal niet goed zal.
Uiteraard kan je dit allemaal binnen de grenzen een beetje aanpassen maar er ergens houdt het op.

@Finesse
De Canonondale ziet er ook niet verkeerd uit, helaas wel zeer weinig dealers in de omgeving met een kleine kans dat er iets van in de showrooms in te vinden. Proberen kan ik altijd hé.

Aangezien ik niet van alle onderdelen van deze fiets op de hoogte ben vraag ik me af of de assemblage wel in verhouding staat met de prijs van €3.599 :?

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@Moris,
De kleur van mijn voorvork verschilt ook met die van het frame maar dat heb ik nooit als storend ervaren (zie eerder geplaatste foto vd fiets).

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 21-03-2018 20:01 ]

• Moris
Intussen heb ik misschien nog een mogelijke kandidaat gevonden die misschien aan de eisen kan voldoen, namelijk de Winor Sinus iX11? Helaas wel weinig deals in de directe omgeving te vinden.

Verder bestaat mijn lijstje nog steeds uit de Merida E-Spresso Sport 511 welke ik morgen volledig in mij eigen maat kan testen.
De Haibike Sduro Trekking 6.0 wil ik samen met de FM nog een kans geven en bespreken welke mogelijkheden er zijn om de geometrie die me niet echt beviel enigszins naar mijn smaak aan te passen.

Wat betreft de matige verende vorken, zie ik twee mogelijke keuzes :)
- Optie 1: een vork zonder vering maar wel met de mogelijkheid om een wat dikkere band te monteren
- Optie 2: een verende vork die via lucht fijn is af te stellen

Mijn vragen hierbij zijn :?
- Welke minimale dikte moet een ant-lek band minstens hebben om verend comfort te bieden?
- Wat is een betaalbare, goede en met lucht af te stellen verende vork? Bedoeling is om af en toe ook eens van de verharde weg een bospadje in te duiken of op de Vlaamse WTF-wegen te stoeien.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 09:22
Moris schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:23:
Intussen heb ik misschien nog een mogelijke kandidaat gevonden die misschien aan de eisen kan voldoen, namelijk de Winor Sinus iX11? Helaas wel weinig deals in de directe omgeving te vinden.

Verder bestaat mijn lijstje nog steeds uit de Merida E-Spresso Sport 511 welke ik morgen volledig in mij eigen maat kan testen.
De Haibike Sduro Trekking 6.0 wil ik samen met de FM nog een kans geven en bespreken welke mogelijkheden er zijn om de geometrie die me niet echt beviel enigszins naar mijn smaak aan te passen.

Wat betreft de matige verende vorken, zie ik twee mogelijke keuzes :)
- Optie 1: een vork zonder vering maar wel met de mogelijkheid om een wat dikkere band te monteren
- Optie 2: een verende vork die via lucht fijn is af te stellen

Mijn vragen hierbij zijn :?
- Welke minimale dikte moet een ant-lek band minstens hebben om verend comfort te bieden?
- Wat is een betaalbare, goede en met lucht af te stellen verende vork? Bedoeling is om af en toe ook eens van de verharde weg een bospadje in te duiken of op de Vlaamse WTF-wegen te stoeien.
Als je die Winora en Merida naast elkaar zet is er qua hardware amper verschil. Maar ik begrijp je keiharde eisen qua voorvork niet helemaal. Ik heb jarenlang op een soortgelijke Merida gereden (modeljaar 2014) en dat was gewoon dikke prima.

De Trek XM700+ die ik nu in gebruik heb heeft dus een monoshock en dat is k*t in vergelijking met de voorvork van mijn oudere Merida. Mijn Bulls Green Mover heeft een SR Suntour MT-E45 CTS29. Op hogere snelheden van >40 km/u ligt die fiets als een blok op de weg en de klappen worden goed opgevangen.

• Moris
Vlassie1980 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:43:
Als je die Winora en Merida naast elkaar zet is er qua hardware amper verschil. Maar ik begrijp je keiharde eisen qua voorvork niet helemaal. Ik heb jarenlang op een soortgelijke Merida gereden (modeljaar 2014) en dat was gewoon dikke prima.
Inderdaad lijken de verschillen klein, het zal dus puur afhangen hoe de geometrie zich vertaalt.
Vlassie1980 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:43:
De Trek XM700+ die ik nu in gebruik heb heeft dus een monoshock en dat is k*t in vergelijking met de voorvork van mijn oudere Merida. Mijn Bulls Green Mover heeft een SR Suntour MT-E45 CTS29. Op hogere snelheden van >40 km/u ligt die fiets als een blok op de weg en de klappen worden goed opgevangen.
Is ook het enige punt waar ik uit eigen ervaring met mijn Gazelle Medio Trekking zeer gevoelig aan ben, vandaar dat ik op dit onderdeel de lat hoger leg.

• Finesse
  • Niet online
@Moris:
Maak je keuze niet moeilijker als dat ze al is en ga voor het idee van plaatsen vaste vork, meteen of nadien, dat kies je zelf.

• Moris
Finesse schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:45:
@Moris:
Maak je keuze niet moeilijker als dat ze al is en ga voor het idee van plaatsen vaste vork, meteen of nadien, dat kies je zelf.
Je hebt eigenlijk wel een punt :)
Alleen doen sommige FM wel heel moeilijk ivm de garantie hierover.

Ik citeer even een flauw antwoord van een lokale FM :|
Ivm de vork en stuur en stuurpen, is er een bijkomende opmerking. Elektrische fietsen zijn namelijk gehomologeerd. Aanpassingen aan hun originele configuratie leiden in het merendeel van de gevallen tot het vervallen van de garantie van de fiets.

Verder richt ik me nu puur op de geometrie en de overige geassembleerde onderdelen.

• Finesse
  • Niet online
En is u ook uitgelegd wat die garantie inhoud, wat deze vergoed en in welke maten?
Over garantie doet men (natuurlijk) liever moeilijk dan gemakkelijk.

Even een voorbeeld:
Mijn Koga bleek na controle een scheur in het frame te hebben.
Fiets was op dat moment 9 jaar en 8 maanden.
Er was 10 jaar garantie op de fiets dacht ik ... deze garantie bleek alleen te gaan over garantie van het frame,(wist ik niet).
Eerst een discussie bij de fietsmaker over de oorzaak van de breuk, ik werd al snel beschuldigd van een ongeluk te hebben gehad met de fiets, deze zou in een diepe kuil zijn terecht gekomen enz ...
Ook nog wat gelul over de ouderdom van de fiets ... 9 jaar en 8 maanden was bijne einde van de garantie periode ... De heren van Koga besloten uiteindelijk om mij toch een ander frame te bezorgen.
Maar ... hetzelfde frame was niet op voorraad, het werd er uiteindelijk één van enkele jaren voordien (overschot wat ze nog ergens hadden gevonden).
Vermits ik 14 dagen later op fietsvakantie zou vertrekken had ik weinig keuze, ze konden mij geen zelfde model als het originele bezorgen. Garantie ... tot aan de deur ja.

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
@Finesse Koga Lightrunner/Roadrunner van 2006? Heb ik ook gehad en elders gezien. Als eerste eigenaar (wel terecht) geen garantie na 11,5 jaar, en 0 coulance bij aanschaf nieuw elektrisch.

• Finesse
  • Niet online
Is inderdaad al een tijd geleden, hoelang weet ik niet meer.
Was een Terra Liner Alloy.
Kreeg een Confidence frame van Koga en moest de fietsenmaker het overzetten van de onderdelen vergoeden.
Garantie klinkt vaak veel mooier als wat het eigenlijk is, idem extra 5-jarige garantie enz ...

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

De Nonoiz is tijdelijk (weer?) in de aanbieding, nu voor € 1.995,- incl. BTW.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar ervaringen maar kan niet echt iets vinden, mrpink83 misschien?

• Moris
Vandaag na een lange proefrit in het juiste framemaat 51, eindelijk de knoop doorgehakt in mijn zoektocht naar de geschikt E-Bike.
Het is dan toch de Merida E-Spresso Sport 511 (2018) geworden :)

De fiets heb ik bij een lokale FM aangekocht met een zeer goed reputatie in naservice en waar nog een fikse korting toegekend werd.
Morgenvroeg staat de fiets na een volledig nazicht voor me klaar om afgehaald te worden :9~

Het enige dat ik aan deze complete fiets met zeer degelijke materialen laat wijzigen zijn de siliconen handvaten door Ergo zwart lederen en de fietsbel, zodat de bel vanop het handvat zonder je hand te moeten verplaatsen goed en veilig bereikbaar is.

Morgenvroeg wordt eveneens een Omnium fietsverzekering afgesloten.

Graag wil ik iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen van harte bedanken :)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/bpxagwvn6veo4kz/IMG_0225.JPG?raw=1

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12-2025

Tahref

God bless you

Terwijl ik nog wacht op mijn fiets, kwam ik deze nog tegen:
https://www.vomar.nl/e-bike

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Tahref schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:51:
Terwijl ik nog wacht op mijn fiets, kwam ik deze nog tegen:
https://www.vomar.nl/e-bike
Niks over te vinden online (alleen bij fabrikant). Geen indrukken, niks. Ik blijf wel het gevoel van goedkoop duurkoop houden, dus ben o.a. benieuwd wat voor cellen er in die accu zitten. Voor die prijs tho, zou je toch bijna de snelheidsmeter ontduiken met een magneetje en kijken wat eruit komt :9 :9

Edit: met beetje creatief googlen via Alibaba: cellen: 18650, XH370-10J (maar dat was 10,4ah variant. 13.x zou dan 13J zijn?).

[ Voor 16% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-03-2018 00:24 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-01 10:47
BartV schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:02:
[...]

Dat klinkt als een bobbel in de velg. Bijna niet te zien, maar helaas erg vervelend. Heb ik nu ook voor de tweede keer. Waarschijnlijk te hard door een kuil of (stoep)rand gereden waardoor de velg beschadigd is.
Enige oplossing is een nieuwe velg. (Circa 100 euro inclusief opnieuw spaken en montage)
Ik vrees dat het dit is.
Ik heb de fiets bij de fietsenmaker gebracht. Die heeft de remmen beter afgesteld en het probleem is iets beter, maar zeker niet over.

Deze avond heb ik heel traag gezocht naar het moment van de slag. Op dat moment voel ik de remmen meer opengaan. Zelf kan ik echter niets zien of voelen aan de velg.

Kent iemand een adresje in België voor het herspaken van een nieuwe velg?

Heeft iemand ervaring met het grondige onderhoud van de Razer? Is het mogelijk de trapaslager daar zelf te smeren/vervangen?

• Finesse
  • Niet online
Drossie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 04:47:
[...]
Kent iemand een adresje in België voor het herspaken van een nieuwe velg?
Ja, bij "Het Fietsatelier" doen ze dat.
http://www.hetfietsateliernwk.be/

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Vandaag was ik even bij 12GO Biking om te kijken naar een Batavus Dinsdag E-go, die hadden ze niet op voorraad, wel even een rondje gemaakt op de Razer, wat best goed aanvoelde. Volgens de verkoper was deze fiets echter niet zo geschikt voor lange fietstochten (in ieder geval 3000+ km.) over deels onverharde en slechte wegen, om allerlei redenen: niet stevig genoeg, velgen niet zo sterk, zwakke onderdelen en de Yamaha-motor zou niemand in het buitenland kennen, in tegenstelling tot de Bosch-motor. Volgens hem een nadeel. Tsja.

Hij vond de Scott E-Sub Sport 10 Men's Bike niet alleen veel beter maar eigenlijk de beste e-bike die er momenteel voor die prijs (€3299) te koop is. Ook even een rondje op gemaakt en inderdaad, dat voelt allemaal toch weer wat robuuster aan, zo'n fiets waarmee je de slechtste wegen aankan. Ook de specs zijn mooi. Maar wel een fors prijsverschil, dus misschien appels met peren.

Thuis wat verder gekeken naar Scott e-bikes en zag de SCOTT E-Sub Tour Men's Bike, voor €2599, dus ongeveer de adviesprijs van de Dinsdag. Als ik dan naar de specs kijk lijkt die Scott toch de betere keus. De Dinsdag is af-fabriek wel comfortabeler maar de geometrie van die Scott is ook niet extreem sportief en met wat ingrepen (ander stuur b.v.) valt een en ander wel aan te passen.
Iemand hier ervaringen met het merk Scott?

• Finesse
  • Niet online
Ik heb momenteel 8 E-Bikes op mijn aankoop kandidaten lijst.
De Scott E-Sub Sport 10 Men's Bike staat daar ook bij, ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:53
Vandaag de knoop doorgehakt. Met een max budget van zo'n 2200 euro gekozen voor de Batavus Razer. Ik vind de fiets mooi en ook lekker sportief. De dinsdag is wat goedkoper, maar ook minder sportief. Oog wil ook wat.. Beide fietsen getest en fietsten beiden lekker.
Voor vlakke ritjes van 15 km naar het werk zou het super zijn als ik 3 keer heen en weer (90km totaal) kan maken. Toch, als ik om de dag de accu aan de oplader moet hangen is dat natuurlijk ook geen ramp.
Ben zeer benieuwd! Woensdag thuis afgeleverd.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:43
Walker78 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:27:
Vandaag was ik even bij 12GO Biking om te kijken naar een Batavus Dinsdag E-go, die hadden ze niet op voorraad, wel even een rondje gemaakt op de Razer, wat best goed aanvoelde. Volgens de verkoper was deze fiets echter niet zo geschikt voor lange fietstochten (in ieder geval 3000+ km.) over deels onverharde en slechte wegen, om allerlei redenen: niet stevig genoeg, velgen niet zo sterk, zwakke onderdelen en de Yamaha-motor zou niemand in het buitenland kennen, in tegenstelling tot de Bosch-motor. Volgens hem een nadeel. Tsja.

Hij vond de Scott E-Sub Sport 10 Men's Bike niet alleen veel beter maar eigenlijk de beste e-bike die er momenteel voor die prijs (€3299) te koop is. Ook even een rondje op gemaakt en inderdaad, dat voelt allemaal toch weer wat robuuster aan, zo'n fiets waarmee je de slechtste wegen aankan. Ook de specs zijn mooi. Maar wel een fors prijsverschil, dus misschien appels met peren.

Thuis wat verder gekeken naar Scott e-bikes en zag de SCOTT E-Sub Tour Men's Bike, voor €2599, dus ongeveer de adviesprijs van de Dinsdag. Als ik dan naar de specs kijk lijkt die Scott toch de betere keus. De Dinsdag is af-fabriek wel comfortabeler maar de geometrie van die Scott is ook niet extreem sportief en met wat ingrepen (ander stuur b.v.) valt een en ander wel aan te passen.
Wellicht handig om de motor te kopen die het grootste aanbod reserve onderdelen heeft?

• Torched
Naja, zover ik weet is het wanneer je problemen hebt in de motor is het gewoon RMA.
Fietsenmaker zelf doet er weinig aan.

En dat hele verhaal is sowieso 2 tot 3 weken. Dus je vakantie is sowieso verpest

[ Voor 26% gewijzigd door Torched op 24-03-2018 23:16 ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 09:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

technoaddict schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:59:
Vandaag de knoop doorgehakt. Met een max budget van zo'n 2200 euro gekozen voor de Batavus Razer. Ik vind de fiets mooi en ook lekker sportief. De dinsdag is wat goedkoper, maar ook minder sportief. Oog wil ook wat.. Beide fietsen getest en fietsten beiden lekker.
Voor vlakke ritjes van 15 km naar het werk zou het super zijn als ik 3 keer heen en weer (90km totaal) kan maken. Toch, als ik om de dag de accu aan de oplader moet hangen is dat natuurlijk ook geen ramp.
Ben zeer benieuwd! Woensdag thuis afgeleverd.
Veel plezier met die Razer, die heb ik al bijna 3 jaar en nog geen moment spijt van gehad. :)
De 90 km zal wel lukken indien de temperatuur wat warmer wordt, er weinig wind is en je gebruik maakt van de Eco-stand. Anders wordt het minimaal om de twee dagen laden. Bedenk wel dat het beter voor de levensduur van de accu is om met bijv. nog 35% lading over om de twee dagen te laden, dan hem elke keer leeg te rijden door het uit te stellen naar 3 dagen.

PSN-id: Chrasher

• technoaddict
Chrasher schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:16:
[...]

Veel plezier met die Razer, die heb ik al bijna 3 jaar en nog geen moment spijt van gehad. :)
De 90 km zal wel lukken indien de temperatuur wat warmer wordt, er weinig wind is en je gebruik maakt van de Eco-stand. Anders wordt het minimaal om de twee dagen laden. Bedenk wel dat het beter voor de levensduur van de accu is om met bijv. nog 35% lading over om de twee dagen te laden, dan hem elke keer leeg te rijden door het uit te stellen naar 3 dagen.
Dank voor de tip. Ga ik doen.
Als ik om de dag oplaad fiets ik 60 km.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 09:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die 60 km is zelfs in de normale stand goed haalbaar, mits de tegenwind binnen de perken blijft.

PSN-id: Chrasher

• jimh307
  • Niet online
Nou, zaterdag wezen testen in Oosterbeek/Wolfheze en ik heb een bredere blik gekregen omdat ik 6 verschillende fietsen heb testgereden op een erg pittig parkoers van 12 kilometer (en dat 6 maal). Ik heb ook de veelbesproken Trek getest en ook een Cube die ik hier veel voorbij zie komen.

Een korte impressie:

Het parkoers was 12 kilometer met 2 pittige klimmetjes. De ondersteuning moest op z'n hoogst gezet worden en een aantal dingen vielen mij zeker op:

Bosch middenmotor: fietst lekker en heeft een keurig koppel. Alleen de vrijloop is erg stroef. Als je naar achter trapt heb je een redelijke weerstand. Dat viel mij op omdat mijn Brose motor een ultieme vrijloop heeft naar achteren (terugtrappen). Dit was geen defect want beide fietsen met Bosch motor hadden dit. Ook een tik als je iets naar achter trapt en dan weer aanhaalt. Hier las ik in het verleden ook wat over hier in dit topic.

NuVinci naaf: ik kwam vrijwel direct in aanmerking met de ontwerpfout van de NuVinci naaf. Er zit achter een vrijloopmechanisme in die heel hard "knoep" zegt bij aanzetten. Door de hoogste ondersteuning viel het juist extra op. Ik heb Kees Bakker dit medegedeeld. Dit heeft te maken dat het freewheel achter 2 palletjes heeft die in een nok aangrijpen als je gaat fietsen. Bij mij hebben ze er een freewheel in gezet met 4 palletjes zodat die knoep weg is en blijft. Ik vind dit een uitermate slordige zet van Fallbrook als ik eerlijk mag zijn. Het is dat ik het geluid direct herkende met waar ik toen last van had. Ik kon het ook oproepen. Verder prima naaf die ik meteen goed kon bedienen :)
Automatisch schakelen heb ik getest en ook een fiets waar zowat alles op zat. Een hele dure fiets die een defect had dat hij niet goed opschakelde. De NuVinci naaf bleef in zijn laagste verzet staan zodat ik op die hele dure fiets zo uit gefietst was. Een gemiste kans. Merk weet ik zo even niet meer. Of het nu een fiets was weet ik niet want ik dacht meer aan een computer op wielen. Er zat van alles op en had hele brede banden. Alleen is 120 rpm trappen bij 17 km/h niet zoals het hoort.

Voorwielmotor: het viel me op dat de 2 fietsen die ik getest heb met voorwielmotor best een gierend geluid maken. Dit heeft te maken met het feit dat de geteste motoren geared zijn. Er zit dus een nylon planetair tandwielstelsel in. Maar er stond ook een oerlelijke damesfiets met voorwielmotor en voorbagagerek op mij te wachten en ik had er geen goed gevoel over, maar eens op weg heeft deze fiets uiteindelijk toch de hoogste score gekregen van de door mij geteste fietsen. Wat fietste dat lelijke ding lekker! Uiterlijk zegt dus helemaal niets. Schakelen ging trefzeker, de ondersteuning stopte best vlug bij het stilhouden van de pedalen en hij trok die klim heel netjes.

Dan een fiets met Steps middenmotor en een Nexus 8 naaf. Mag ik zeggen dat ik bij mijn mening blijf dat een middenmotor met een Nexus naaf niet ideaal is. Hij trapte dus een paar keer door waarbij ik echt even schrok of ik het parkoers wel kon afmaken. Dat lukte. Ook bleef de naaf een aantal keren hangen bij het schakelen. De tweede fiets had een Impuls motor ook met een Nexus 8 naaf en ook die trapte door. Andere deelnemers meldden dit euvel ook. Is het dan nog een kwestie van toeval?

We moesten op de hoogste stand fietsen en bij de laatste testronde was het een afvalrace van testen want er waren al wat fietsen met een lege accu.

Mwah, mijn fiets fietst het lekkerste. Misschien omdat hij niet afgeracht wordt op slechte wegen en op de hoogste ondersteuning. Ik blijf op de middenstand fietsen. High setting is leuk om mee te testen, maar hier is het landschap plat en heeft de hoogste setting echt weinig nut.

De kwaliteit viel me wel wat tegen, er waren 2 deelnemers die onderweg met problemen stil stonden. Het waren allemaal nieuwe fietsen, dus dat vond ik echt slecht. Zoiets mag niet kunnen.
Mijn eigen fiets heeft ook een kleine bug die verder niet hinderlijk is en dat is dat de fiets niet altijd wil ondersteunen als ik hem na het aanzetten aanrij. Hem weer uit en aanzetten en het is over. Het gebeurt soms en alleen direct na het inschakelen van de fiets. Eenmaal onderweg nog geen euvel gehad. Ook mijn accu is nog helemaal tip top in orde. Ik kom zeker even ver als helemaal in het begin en misschien zelfs nog iets verder omdat het nu niet meer zo heel koud is.

Last but not least: het was gezellig daar bij hotel Bildenberg :)

• Ettje66
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
jimh307 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:16:
Nou, zaterdag wezen testen in Oosterbeek/Wolfheze en ik heb een bredere blik gekregen omdat ik 6 verschillende fietsen heb testgereden op een erg pittig parkoers van 12 kilometer (en dat 6 maal). Ik heb ook de veelbesproken Trek getest en ook een Cube die ik hier veel voorbij zie komen.

Last but not least: het was gezellig daar bij hotel Bildenberg :)
Heel leuk zo'n testdag, ik heb vorig jaar mee mogen doen met de testdag van het AD, met de speedpedelecs. Erg leuk om op fietsen te mogen rijden waar je normaal niet naar zou kijken. Ben wel heel benieuwd wat je de beste fiets vond.

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05-2025
jimh307 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:16:
Bosch middenmotor: fietst lekker en heeft een keurig koppel... Dit was geen defect want beide fietsen met Bosch motor hadden dit. Ook een tik als je iets naar achter trapt en dan weer aanhaalt. Hier las ik in het verleden ook wat over hier in dit topic.

NuVinci naaf: ik kwam vrijwel direct in aanmerking met de ontwerpfout van de NuVinci naaf. Er zit achter een vrijloopmechanisme in die heel hard "knoep" zegt bij aanzetten. Door de hoogste ondersteuning viel het juist extra op. Ik heb Kees Bakker dit medegedeeld. Dit heeft te maken dat het freewheel achter 2 palletjes heeft die in een nok aangrijpen als je gaat fietsen. Bij mij hebben ze er een freewheel in gezet met 4 palletjes zodat die knoep weg is en blijft. Ik vind dit een uitermate slordige zet van Fallbrook als ik eerlijk mag zijn. Het is dat ik het geluid direct herkende met waar ik toen last van had. Ik kon het ook oproepen. Verder prima naaf die ik meteen goed kon bedienen :)
Hey, bedankt voor de info!

Even een vraag over die "knoep", dat gaat zeker samen met een beetje doortrappen?
Dan heb ik hetzelfde en het maakt het lastiger in te schatten of de ketting versleten is want het lijkt op "doortrappen".
Ik zat me al af te vragen of IN de motor de tandwielen versleten waren, met gloednieuwe ketting en tandwielen trapt hij soms toch iets door en dat gaat samen met een "knoep".
Weet je wat zo'n freewheel met 4 palletjes ongeveer kost [achteraf inbouw]?

• Vlassie1980
Inmiddels staat mijn Bulls Green Mover al een aantal weken bij mijn lokale dealer.

Tijdje terug heb ik de fiets daar gebracht omdat ik niet was te spreken over de actieradius van mijn Bulls Green Mover. Bij een beetje tegenwind haalde ik op de hoogste stand nog amper een afstand van 26 km enkel. En dan trapte ik geeneens continue >40 km/u.

Om wat zaken uit te sluiten eerst maar de accu laten testen door de fabrikant (BMZ in Duitsland)
Dit ging gelijk al mis want zelfs na 3 afleverpogingen door de bezorger had niemand daar de accu aangenomen, de accu ging dus retour afzender.

In de tussentijd via de Speed Pedelec groep der Lage Landen op Facebook erachter gekomen dat mijn Bulls een zustermodel heeft, de Hercules Alassio E45. Ik had al eerder wat klachten qua ondersteuning: alleen in de hoogste stand krijg je ondersteuning tot 45 km/u bij de Bulls en de overige standen tot 35 km/u, zeer irritant en onbegrijpelijk maar nu blijkt dat de Alassio dit niet heeft en altijd tot 45 km/u ondersteuning geeft ongeacht welke stand je gebruikt. Behalve wat andere kleuren van het frame en een andere koplamp is de Hercules hetzelfde als de Bulls. Hier heb ik de fabrikant van de motor (Suntour) over gecontact en die hebben een andere controller naar mijn dealer gestuurd. De fabrikant van mijn fiets (Bulls) wil niks van software updates weten en stuurt me met een kluitje het riet in dus ik ben heel blij met deze gratis service van Suntour. Die doen tenminste nog wat om de klant tevreden te stellen.

Anyway, controller ontvangen door mijn dealer en geplaatst. Gaf de juiste ondersteuning zoals ik het wil hebben maar helaas ook een foutmelding. Aangezien ze zelf weinig ervaring hebben met het update van software van Bulls fietsen met Suntour onderdelen moeten ze vaak overleggen met Suntour.

Inmiddels ook bericht van de accu gekregen want die was uiteindelijk toch aangekomen bij BMZ. Er werd mij verteld dat de cellen voor de accu zijn vervangen. De reden is mij nog niet helemaal helder, of de capaciteit was niet meer conform de norm of er zaten een aantal gare cellen tussen maar ben in ieder geval blij dat ik een nieuwe accu heb.

Resterend puntje is dus die foutmelding, ook nog laten testen met een andere accu maar daar blijkt de fout ook niet in te zitten. Dus nu wordt er door Suntour weer een andere controller gestuurd en die hopen ze deze week binnen te krijgen. Laat dit dan het probleem oplossen want ik begin mijn Bulls toch wel een beetje te missen.

In de tussentijd netjes voorzien van een leenfiets: Trek XM700+
Vergeleken met de Bulls is dit wel een stapje terug hoor. Het Bosch motortje is een stuk minder krachtig en het accuutje van 400Wh is na 26 km enkel ook altijd wel leeg. Is echt een kwestie van doseren. De reis duurt meestal 10 minuten langer als op de Bulls. Maar goed, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken en hiermee kom ik er ook. Zou er alleen niet aan moeten denken om continue op die Trek te moeten zitten. Hij is veel minder stijf en trilt bij bepaalde snelheden als een gek. De Bulls rijdt als een spoortrein.

Anyway, tot zover. Hopelijk binnenkort weer lekker cruisen op de Bulls Green Mover :)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:18
Ik ga deze week ook kijken naar een mooie e-bike.
En ben van plan om er 1 met financiering te kopen of te leasen (voor en nadelen zijn mij bekent)
(heb er nu 1 nodig voor het werk(+/- 15KM enkel) vandaar i.p.v een auto)

Mijn oog viel op deze:
https://www.gazelle.nl/cityzen-c8plus-hmb
mooi design en financiering mogelijk,

https://www.fietsenwinkel...hybrid-pro-500-2018-heren
https://www.fietsenwinkel...sport-10-500wh-2018-dames

Hou wel van een sportief design.
als iemand tips heeft voor een goede lease maatschapij of fietsfinanciring hoor ik het graag.

• Vlassie1980
Ruudox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:04:
Ik ga deze week ook kijken naar een mooie e-bike.
En ben van plan om er 1 met financiering te kopen of te leasen (voor en nadelen zijn mij bekent)
(heb er nu 1 nodig voor het werk(+/- 15KM enkel) vandaar i.p.v een auto)

Mijn oog viel op deze:
https://www.gazelle.nl/cityzen-c8plus-hmb
mooi design en financiering mogelijk,

https://www.fietsenwinkel...sport-10-500wh-2018-dames

Hou wel van een sportief design.
als iemand tips heeft voor een goede lease maatschapij of fietsfinanciring hoor ik het graag.
Die beide Scott's hebben wel een verende voorvork en de Gazelle niet. Verende voorvork is wel zo fijn. Maar nadeel aan die Scott fietsen is weer die levertijd.

Deze al eens gezien?
https://www.12gobiking.nl/sparta-r5te-ltd-2018-premium-74551

+ Onderhoudsarm vanwege de riem
+ Accu van 500Wh mogelijk
+ Scherp geprijsd

- 5 versnellingen
- Ook geen verende voorvork (Dus wat meer Spartaans)

Over Spartaans gesproken: Dit is niet bewust trouwens, en ik heb mijn avatar ook al een tijdje zo staan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-03-2018 13:21 ]

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-01 08:34
Ik ben helemaal nieuw op het gebied van E-bikes, behalve dan dat ik vorig jaar eens een Hi speed e-bike heb getest op het traject Hilversum - Amsterdam. Het was een verademing om met 40 km per uur die route af te leggen. Dat was echter nog van voor de tijd van de helmplicht, en zo'n helm zie ik nu niet zitten.

De komende 6 maanden zit ik gedetacheerd in de buurt van Aalsmeer en ik denk erover om vanuit Amsterdam te gaan fietsen. Dit is een afstand van 21 km enkele reis.

Ik heb naar de fietsen gekeken die jullie in de laatste pagina's hebben genoemd, maar sorry dat ik het zeg... ik vind die dingen spuuglelijk. Ik hoop iets te kunnen vinden waarmee ik deze afstand makkelijk en comfortabel kan afleggen, met een afneembare accu omdat ik in een appartement woon waar ik de fiets niet binnen kan opladen.
Qua looks zoek ik iets wat in mijn ogen een hippe fiets is, zoals de VanMoof of de oude opa-fietsen van weleer.
Ik zoek denk ik op de verkeerde plaats of ze bestaan niet. Kunnen jullie me verder op weg helpen?

• Vlassie1980
xburchartz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:53:
Ik ben helemaal nieuw op het gebied van E-bikes, behalve dan dat ik vorig jaar eens een Hi speed e-bike heb getest op het traject Hilversum - Amsterdam. Het was een verademing om met 40 km per uur die route af te leggen. Dat was echter nog van voor de tijd van de helmplicht, en zo'n helm zie ik nu niet zitten.

De komende 6 maanden zit ik gedetacheerd in de buurt van Aalsmeer en ik denk erover om vanuit Amsterdam te gaan fietsen. Dit is een afstand van 21 km enkele reis.

Ik heb naar de fietsen gekeken die jullie in de laatste pagina's hebben genoemd, maar sorry dat ik het zeg... ik vind die dingen spuuglelijk. Ik hoop iets te kunnen vinden waarmee ik deze afstand makkelijk en comfortabel kan afleggen, met een afneembare accu omdat ik in een appartement woon waar ik de fiets niet binnen kan opladen.
Qua looks zoek ik iets wat in mijn ogen een hippe fiets is, zoals de VanMoof of de oude opa-fietsen van weleer.
Ik zoek denk ik op de verkeerde plaats of ze bestaan niet. Kunnen jullie me verder op weg helpen?
Misschien zit hier wat voor je bij? Die vind ik dan alleen weer spuuglelijk maar smaken verschillen natuurlijk :+

https://www.12gobiking.nl...ektrische-fietsen/cortina

• Rob Z
Vlassie1980 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Misschien zit hier wat voor je bij? Die vind ik dan alleen weer spuuglelijk maar smaken verschillen natuurlijk :+

https://www.12gobiking.nl...ektrische-fietsen/cortina
De VanMoofs lijken een iets sportievere zit te hebben dan de Cortina's. Dat verschil is zeker merkbaar binnen 21km.
(mijn Koga E-INSPIRE leenfiets zit al lui in mijn beleving)

• Ruudox
Vlassie1980 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Die beide Scott's hebben wel een verende voorvork en de Gazelle niet. Verende voorvork is wel zo fijn. Maar nadeel aan die Scott fietsen is weer die levertijd.

Deze al eens gezien?
https://www.12gobiking.nl/sparta-r5te-ltd-2018-premium-74551

+ Onderhoudsarm vanwege de riem
+ Accu van 500Wh mogelijk
+ Scherp geprijsd

- 5 versnellingen
- Ook geen verende voorvork (Dus wat meer Spartaans)

Over Spartaans gesproken: Dit is niet bewust trouwens, en ik heb mijn avatar ook al een tijdje zo staan :+
haha, maar die fiets ziet er heel mooi uit, alleen twijfel ik over de motor in het achterwiel., denk dat ik persoonlijk liever een moter bij de trappers wil.

• Vlassie1980
Ruudox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:58:
[...]

haha, maar die fiets ziet er heel mooi uit, alleen twijfel ik over de motor in het achterwiel., denk dat ik persoonlijk liever een moter bij de trappers wil.
Mijn Bulls Green Mover heeft hem ook in het achterwiel en ik zweer erbij. Maar de mijne is wel een speed pedelec natuurlijk.

• Finesse
  • Niet online
@Ruudox

Ook iets om over na te denken ... de Cube heeft blijkbaar de achterdrager vast op het frame, ik zou daar nooit voor kiezen.

• Ruudox
Wordt er ook niet makkelijker op:P

dan maar even verder zoeken. Of de gazelle nemen.

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Finesse

Waarom niet? Lijkt mij een stevige constructie.

• Finesse
  • Niet online
Lijkt mij ook stevig, maar wanneer er een breuk ontstaat ... alu lassen kan niet iedere fietsmaker lijkt me, en hoe ziet het er dan uit ... ook nog eens bijlakken ... heb het ooit meegemaakt, nooit meer.
Maar, ieder zijn mening en keuze natuurlijk.

• Vlassie1980
Finesse schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:38:
Lijkt mij ook stevig, maar wanneer er een breuk ontstaat ... alu lassen kan niet iedere fietsmaker lijkt me, en hoe ziet het er dan uit ... ook nog eens bijlakken ... heb het ooit meegemaakt, nooit meer.
Maar, ieder zijn mening en keuze natuurlijk.
Anders even checken hoeveel jaar garantie je hebt op het frame...

• Tahref

Tahref

God bless you

Mijn Ancheer mountainbike gister binnen gekregen.
Eerste indruk was redelijk (voor de prijs). Ondanks weinig kennis van fietsen lijken fietsbandjes best dun en vering in voorvork niet echt te werken.
Bij test ritje van 16 km 4 van de 5 accu bolletjes overgehouden. Hierbij 8 km gebruik gemaakt van lage ondersteuning en 8 medium. De fiets heeft mogelijkheid tot hoge ondersteuning maar doordat aan Europese wetgeving gehouden moest worden hebben zij met behulp van kabeltje de max snelheid van 25km/h aangehouden. Dit kabeltje kan je eruit trekken om max ondersteuning mogelijk te maken.
Ritje was na 15 km niet meer comfortabel door mountainbike houding maar dat is denk ik meer gewenning dan een echte klacht.(Persoonlijk meer fan van een rechte zithouding)

Had hem hier besteld: https://www.amazon.de/Min...ements=p_36%3A35000-55000
Dus verwachte een mountainbike zonder merknaam. Bleek dus toch een Ancheer te zijn https://www.amazon.de/dp/...e=UTF8&language=en_GB&me=
Alleen verkocht via een chinees die via amazon verkoopt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cknlA6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0JkabRE.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tahref op 28-03-2018 08:59 ]

• jimh307
  • Niet online
JellBro schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Hey, bedankt voor de info!

Even een vraag over die "knoep", dat gaat zeker samen met een beetje doortrappen?
Dan heb ik hetzelfde en het maakt het lastiger in te schatten of de ketting versleten is want het lijkt op "doortrappen".
Ik zat me al af te vragen of IN de motor de tandwielen versleten waren, met gloednieuwe ketting en tandwielen trapt hij soms toch iets door en dat gaat samen met een "knoep".
Weet je wat zo'n freewheel met 4 palletjes ongeveer kost [achteraf inbouw]?
Graag gedaan hoor :)

Het mechanisme kost ongeveer 30 euro, maar de kosten van inbouwen is wel erg duur tenzij je dit zelf kunt. Mijn FM is er anderhalf uur zoet mee geweest.

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:24
[quote][b][message=54730239,noline]Tahref schreef op dinsdag 27 maart 2018

Ritje was na 15 km niet meer comfortabel door mountainbike houding maar dat is denk ik meer gewenning dan een echte klacht.(Persoonlijk meer fan van een rechte zithouding)

Misschien dat je het stuur kunt vervangen voor een wat meer rechtop staand model. Ik ben zelf ook wel een liefhebber van een rechte zithouding

• technoaddict
Zo, de Razer is binnen.
Geleverd met 2 blokjes power. Klein ommetje gefietst, nog steeds 2 blokjes. Neem aan prima gelegenheid om de accu op te laden. Hoe laden jullie op? Halen jullie de accu van de fiets en laden jullie de accu binnen op? Of gewoon in de garage, accu lekker laten zitten? Misschien is dat afhankelijk van de temperatuur?

[ Voor 7% gewijzigd door technoaddict op 28-03-2018 16:48 ]

• zonnefreak
technoaddict schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:37:
Zo, de Razer is binnen.
Geleverd met 2 blokjes power. Klein ommetje gefietst, nog steeds 2 blokjes. Neem aan prima gelegenheid om de accu op te laden. Hoe laden jullie op? Halen jullie de accu van de fiets en laden jullie de accu binnen op? Of gewoon in de garage, accu lekker laten zitten? Misschien is dat afhankelijk van de temperatuur?
Ik probeer mijn accu altijd binnen te bewaren en daar ook op te laden. Als de accu in de winter echt koud is geworden, dan eerst een paar uur op temperatuur laten komen. Daarna pas opladen. Tot nu toe werkt dat nog steeds goed.

• Vlassie1980
Zo, de Razer is binnen.
In de winter altijd binnen opladen, en vanaf april tot en met september laad ik de accu op de fiets op. Heb een onverwarmde schuur.

• technoaddict
Heb de accu net naar binnen gehaald om op te laden.
Bedenk me nu ook dat ik de zelfde vraag voor het display kan stellen. Zou een graadje of 3 ook te koud kunnen zijn voor het display? Halen jullie die ook naar binnen als het koud is?

• zonnefreak
technoaddict schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:34:
Bedenk me nu ook dat ik de zelfde vraag voor het display kan stellen. Zou een graadje of 3 ook te koud kunnen zijn voor het display? Halen jullie die ook naar binnen als het koud is?
Laat ik er eerlijk gezegd altijd opzitten. Behalve als ik mijn fiets in de stad parkeer. Je zult maar een grapjas hebben die hem voor je eraf haalt :X hij kan er goed tegen.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-01 18:14
Ik verwijder het display altijd, als diefstal en/of 'grapjas' preventie. Bovendien kan eventueel vocht binnen ook even lekker wegdampen.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:07
Na een maand of drie levertijd gisteren mijn nieuwe Cube Touring Hybrid Pro 400 in ontvangst genomen.
Mijn vorige e bike was een Gazelle Chamonix Innergy en de Cube is echt een enorme verbetering.

De ondersteuning voelt krachtiger en veel natuurlijker (midden- ipv voorwielmotor) en wat ik minstens zo belangrijk vind, het frame dat superstijf is. De Gazelle was wat dat betreft net een natte krant.
Iets bredere banden en de verende voorvork zorgen voor comfort terwijl de zit veel actiever is.

De derailleur is natuurlijk wat onderhoudsgevoeliger, maar schakelt super en zorgt voor een lichtlopende aandrijving. En de schijfremmen doen het ook geweldig.

Kortom in alle opzichten heel erg blij met deze fiets die ontzettend fijn en stabiel fietst. Met de 400W accu kan ik ook rond de 100 km fietsen in de Tour stand wat voor mij meer als voldoende is.

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/5dc13ea9n/20180327_172752.jpg

• jimh307
  • Niet online
@technoaddict @Civic09

Gefeliciteerd met jullie aankoop! Wees erg voorzichtig met die fietsen want het is verslavend :)

• technoaddict
jimh307 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:25:
@technoaddict @Civic09

Gefeliciteerd met jullie aankoop! Wees erg voorzichtig met die fietsen want het is verslavend :)
1e ritje naar het werk is prima bevallen. Wel merk ik wat verschil met de indoor testbaan waar ik laatst de fiets heb getest. Nu buiten krijg je toch te maken moeder natuur (lees: wind). Die 25 a 26 km/h is ook al snel niet meer snel :) Maar ik bekijk het vooral van de positieve kant. Ik kwam niet uitgeput op het werk en ook niet bezweet, terwijl ik mijn rugtas (met laptop en andere objecten) op mijn rug had gehouden. Bij mijn oude fiets klemde ik de tas vast tegen de zijkant van het achterrek, maar met deze nieuwe fiets ben ik nog iets te bang voor beschadiging.

Ik weet niet of ik het ooit zou zijn, maar kan je die Yamaha motor ook opvoeren, net als bij een Bosch?

• jimh307
  • Niet online
Nee, een display kan makkelijk -10 graden overleven. Het display reageert misschien wat trager, maar hij mag niet defect gaan in koude. Mijn display zit er vast op en die haalde het ook bij strenge vorst.
Wel even de kabelovergangen naar het display en het bedieningspaneel even invetten met zuurvrije vaseline en dan heb je ook nooit meer last van condens in het display bij of na de regen. Gisteren moest ik ook een tiental kilometer door de stromende regen en ik heb geen condens gezien vanavond.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Wie weet hoe dit onderdeel heet? Komt van de achternaaf van een fiets met terugtraprem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jh4yx0mp1ERG9Df2XNHVX9jZ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hgaNRBxb5DWr17npWRFUdZjs/full.png

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om het onderdeel met de twee opstaande pinnetjes.

• roffeltjes
xburchartz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:53:

Vanmoof had laatst een aanbieding. Verder kan je eens kijken bij Cortina en BSP.

Alleen geef je nu wel veel geld aan voor looks en ga je qua functionaliteit consessies doen. Je moet je afvragen of ijdeltuiterij voor dat bedrag intelligent is... je doet toch niet mee aan een mode show waarbij mooie vrouwen in katzwijm gaan vallen voor je fiets? :+

Een sportieve fiets ziet eruit omdat het bewezen is: Een voorovergebogen zit stuurt beter, met minder luchtweerstand. Bovendien zal je na gewenning merken dat het veel comfortabeler is omdat je niet al je gewicht lomp op je zadel.zet.
technoaddict schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:08:
[...]
Dank voor de tip. Ga ik doen.
Als ik om de dag oplaad fiets ik 60 km.
Chrasher schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:40:
Die 60 km is zelfs in de normale stand goed haalbaar, mits de tegenwind binnen de perken blijft.
Makkelijk, dat moet ook met high wel lukken.
Zo, de Razer is binnen.
Accu losmaken!!! De stekkers van de Yamahalader zijn fragiel en moet je voorzichtig behandelen. Vooral geen druk op die stekker, dus accu plat leggen en lader netjes er naar toe laten lopen. Een nieuwe lader is niet goedkoop :X

Wat dat betreft waren de groffe stekker van de Oude ION fietsen veel beter, die konden wel wat hebben.
technoaddict schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:55:terwijl ik mijn rugtas (met laptop en andere objecten) op mijn rug had gehouden. Bij mijn oude fiets klemde ik de tas vast tegen de zijkant van het achterrek, maar met deze nieuwe fiets ben ik nog iets te bang voor beschadiging.
Ik ga iets controveriseels zeggen: gewoon afraggen, het is een gebruiksvoorwerp die heel wat misbruik kan hebben. Krasjes is een mooi patina :+
Ik weet niet of ik het ooit zou zijn, maar kan je die Yamaha motor ook opvoeren, net als bij een Bosch?
Ja hoor, zoek op het internet naar dongles. Ik ben er geen fan van i.v.m. je medeweggebruikers.

[ Voor 55% gewijzigd door roffeltjes op 30-03-2018 09:44 ]

• jimh307
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Ik ga iets controveriseels zeggen: gewoon afraggen, het is een gebruiksvoorwerp die heel wat misbruik kan hebben. Krasjes is een mooi patina :+
Ja, maar iets meer nuance hierin zou geen kwaad kunnen. Het afraggen zou ik nalaten want dan is je fiets ook des te eerder rijp voor het oud ijzer, maar je hoeft hem nu ook weer niet als een fluwelen doek te behandelen.

Krassen krijg je toch en ik zie het al bij mijn fiets van net nog geen half jaar. Er zitten wat krasjes op, so be it en dat voorkom je toch niet.

• Torched
Je kan ook het een en ander op je fietstas afplakken met bijvoorbeeld wat vilt/rubber op de contact punten.

Hou je het frame toch mooi

• jimh307
  • Niet online
Ja dat is waar. Bij de instap zit er al een pad die schade op dat punt voorkomt. Fietstas zit goed vast en kan geen kant op. Gebruiker sporen krijg je toch. Bij onze Sparta was er vorig jaar een nieuw bagagerek nodig omdat de fietstassen een deel van het aluminium hadden opgevreten puur door wrijving. Het bagagerek van de Qwic is veel steviger. De FM had de zijkanten van mijn fietstas goed vast gezet zodat wrijving voorkomen wordt.

• Vlassie1980
Vandaag eindelijk de Bulls Green Mover weer terug.

Onder garantie zijn de volgende punten vervangen:
- Nieuwe controller van SR Suntour waardoor er tot hogere snelheden support is in de lagere standen
- Accu cellen vervangen

Hij trekt nu nog harder vanuit stilstand en in de lagere standen lijkt hij ook wat meer support te geven.

Verder is de accu voorzien van nieuwe cellen, ik weet de reden niet waarom maar het is wel fijn dat de accu nu weer als nieuw is natuurlijk.

Volgende week maar eens goed aan de tand voelen en kijken hoe de fiets zich bij de woon-werk rit gaat houden en wat de actieradius is.

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:31:
Vandaag eindelijk de Bulls Green Mover weer terug.

Onder garantie zijn de volgende punten vervangen:
- Nieuwe controller van SR Suntour waardoor er tot hogere snelheden support is in de lagere standen
- Accu cellen vervangen

Hij trekt nu nog harder vanuit stilstand en in de lagere standen lijkt hij ook wat meer support te geven.

Verder is de accu voorzien van nieuwe cellen, ik weet de reden niet waarom maar het is wel fijn dat de accu nu weer als nieuw is natuurlijk.

Volgende week maar eens goed aan de tand voelen en kijken hoe de fiets zich bij de woon-werk rit gaat houden en wat de actieradius is.
Fijn om te lezen dat het toch helemaal goed gekomen is. :)

Het heeft even geduurd en wat goed van SR Suntour dat ze het gefikst hebben met die controller.
Volgens mij heb je jou fietsenmaker wel een beetje tot wanhoop gedreven ;)

Veel plezier met je fiets weer en veel veilige kilometers toegewenst.

• Rob Z
rtv Oost: E-biker scheurt met 66 kilometer per uur door 30-kilometerzone in Dalfsen.

Best vlot :o

Oei ah het is een 1 april grap! Zo'n fiets kan natuurlijk nooit zo snel |:(
OK dan: hahahahaha :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/m6Ka4n/Screen_Shot_2018_03_31_at_08_11_03.png

[ Voor 13% gewijzigd door Rob Z op 01-04-2018 16:10 ]

• Finesse
  • Niet online
In mijn zoektocht nog twee interessante E-Bikes gevonden met vaste voorvork.
Deze: https://www.giant-bicycles.com/nl/quick-eplus-25-km-h
*Yamaha motor: Giant SyncDrive Sport, Max. koppel 80Nm, 250W.
*Accu: Giant EnergyPak500, 36V 11.3Ah Rechargeable Lithium-Ion
*Versnelling: Shimano Deore 10sp
Adviesprijs: € 2.799.

En deze: https://www.orbea.com/be-nl/ebikes/keram-asphalt-10-18
*Motor: Bosch Performance CX, Max. koppel 75Nm, 250W.
*Accu: Bosch Performance 500wh.
*Versnelling: Shimano XT M8000 GS Shadow Plus 11sp.
Adviesprijs: € 2899.

De verschillen:
Yamaha motor met iets meer koppel tegenover Bosch motor.
Shimano Deore bij de Giant tegenover de Shimano XT bij de Orbea.

Verder kunnen er wel bagagetassen (type Vaude / Ortlieb) op de begagedrager v/d Giant maar geen bagage op de drager.
De achterdrager van de Orbea zit er wat steviger uit en heeft meer mogelijkheden.
Groot voortandwiel bij de Giant tegenover een klein bij de Orbea.
Erg veel slooping bij de Orbea, misschien meer geschikt voor mijn afmetingen.

De Giant zal ik bij een paar weken kunnen testen, de Orbea verkopers antwoorde ofwel niet op mijn vraag voor testrit of komen met allerlei onzin verhalen.
M.a.w. tot nog toe nog geen Orbea testfiets kunnen regelen.

Puur afgaande op de hier gegeven informatie/gegevens van deze beide fietsen ... wat zijn jullie ervaringen/meningen, welke fiets geven jullie de voorkeur?

• zonnefreak
Rob Z schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:19:
rtv Oost: E-biker scheurt met 66 kilometer per uur door 30-kilometerzone in Dalfsen.

Best vlot :o
Zo wat voor speedpedelec was dat dan wel zeg? Ik ken toch geen 1 speedpedelec die boven de 45km/h uit komt. Ik meen wel dat er bepaalde stromers zijn die 48 halen, maar daar boven is het toch ook wel op volgens mij.
Misschien zelfbouw met zo'n Bafang xHD 1000 watt motor.

[afbeelding]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14

BertV

Handgemaakt

"gewoon" zo'n kastje die de begrenzer omzeilt.
Met een ander tandwiel voor trap je in gunstige omstandigheden wel 66km/u.
Berg op (Dalfsen wind tegen) is het weer 30km/u.

Ik heb een tweede 500wh aangeschaft! Tweedehands voor een nette prijs.
Eindelijk af van het staren naar die indicator en inschatten van het bereik. (34km @ 500Wh)

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 31-03-2018 17:48 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• zonnefreak
BertV schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:42:
"gewoon" zo'n kastje die de begrenzer omzeilt.
Met een ander tandwiel voor trap je in gunstige omstandigheden wel 66km/u.
Berg op (Dalfsen wind tegen) is het weer 30km/u.

Ik heb een tweede 500wh aangeschaft! Tweedehands voor een nette prijs.
Eindelijk af van het staren naar die indicator en inschatten van het bereik. (34km @ 500Wh)
Aha dan kun je eindelijk lekker doortrappen :)

Doe je dan je accu wisselen als hij echt helemaal leeg is of doe je dat als je bijvoorbeeld nog 2 ledjes overhebt zodat je een stuk langer met je accu's kunt doen?

• Doeber
  • Laatst online: 08-01 09:15
Al een tijdje rijd ik op een QWIC RD9 fiets, en dat bevalt helemaal prima. Ziet er gaaf uit en rijdt als een tierelier. Af en toe lees ik in deze topic dat de fiets via het menu wat sportiever (sneller) gemaakt kan worden, maar daar houdt het mee op. Nou ben ik toch wel nieuwschierig geworden... Mijn vraag is: Is het echt zo dat dit kan? Zo ja, waar is dat in het menu te vinden? Ik wil dat toch wel een keer uitproberen! (en daarna snel weer uit anders wordt de vrouw boos wanneer ze weer eens 'perongeluk' mijn fiets meeneemt!)

• AntonVisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben nieuw hier op het forum, heb sinds 2 maanden een Giant Roam uitgevoerd met Bafang BBSHD motor en het bevalt me wel goed. Echter zo’n set heeft ook een paar nadelen.

Wel mis je de sensor die de kracht meet waar mee je trapt. Het is nu net alsof je tegen een dood paard trap. Die 2 km/u die je harder wilt gaan kost je zelf een boel energie.
Na 500km begint de motor nu wat meer geluid te maken. Ik heb nu een tube mobil 28 aangeschaft om de boel te gaan smeren.
Ik vraag me af hoe lang het frame van de Giant en de overbrenging de krachten kan hebben van de motor.

De snelheid en kracht van zo’n motor maakt alles weer goed. Met deze set maak je goedkoop een e-bike of speedpedelec. En ja de snelheid ligt wel boven die van een 25km/u e-bike. Dit is aan je zelf hoe hoog je de maximale snelheid instelt.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14

BertV

Handgemaakt

zonnefreak schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:16:
[...]

Aha dan kun je eindelijk lekker doortrappen :)

Doe je dan je accu wisselen als hij echt helemaal leeg is of doe je dat als je bijvoorbeeld nog 2 ledjes overhebt zodat je een stuk langer met je accu's kunt doen?
Weet ik nog niet. Ik zou ook in dezelfde stijl heen-en-weer kunnen en alleen op mijn werk gaan laden. Bij wind tegen heb ik reserve in m'n rugzak.
Of volle ondersteuning en halverwege verwisselen. (pontje) Het blijft pionieren.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• AntonVisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb trouwens wel meerdere proefritten op e-bikes gemaakt en vond de ondersteuning tot 25km/u te langzaam. Met een normale fiets ging ik harder. Nu met de diy e-bike fiets ik lachend de 60km per dag.
Niet meer bezweet op het werk en thuis aankomen en beter voor het milieu en conditie (nu nog die diesel verkopen). Ook hoop ik dat het beter is voor mijn portemonnee al is de aanschaf van het materiaal en kledij ook een beste aanschaf.

• Finesse
  • Niet online
Walker78 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:27:
Walker78, ben je nog verder bezig geweest met de Scott of is het intussen wat anders geworden?

• Walker78
Gisteren zijn we nog naar Fietsland in Boekel gereden waar ze de bovengenoemde Scott, maar ook de E-Sub Sport 20 en de E-Sub Tour hadden staan. Wat betreft rijgedrag, afwerking - en qua looks zeker - heeft de E-Sub Sport 10 mijn voorkeur maar toch wil ik nog even wachten op de Koga E-Worldtraveller Signature, is wat duurder maar kun je wel helemaal zelf samenstellen.

Wat ik sowieso prettiger vind van die Koga is dat ie geen geveerde voorvork heeft, wel nokjes voor lowriders. Die Scotts hebben allemaal een geveerde voorvork, daar zit wel een lock op en je kunt er lowriders van Cordo of Faiv (deze laatste heel duur) opzetten maar ik twijfel een beetje of dat in de praktijk goed gaat werken. Als je lange tochten gaat maken, zoals twee jaar geleden naar de Zwarte Zee, is het gewoon ontzettend belangrijk als je, met het oog op stabiliteit, je tassen goed kunt verdelen, zoiets dus.

• jimh307
  • Niet online
Doeber schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:04:
Al een tijdje rijd ik op een QWIC RD9 fiets, en dat bevalt helemaal prima. Ziet er gaaf uit en rijdt als een tierelier. Af en toe lees ik in deze topic dat de fiets via het menu wat sportiever (sneller) gemaakt kan worden, maar daar houdt het mee op. Nou ben ik toch wel nieuwschierig geworden... Mijn vraag is: Is het echt zo dat dit kan? Zo ja, waar is dat in het menu te vinden? Ik wil dat toch wel een keer uitproberen! (en daarna snel weer uit anders wordt de vrouw boos wanneer ze weer eens 'perongeluk' mijn fiets meeneemt!)
Bij mijn Qwic kan dat via de mobiele app of aan de computer van de FM. Niet elk model ondersteund dat. Gewoon even navragen :)

• Ruudox
Gisteren op pad geweest en verschillende fietsen getest

ik kom er niet meer uit zit echt te twijfellen tussen de QWIC P-RD9.2 en de Gazelle CityZen C8 HMB 2018

De qwic is veel mooier en rijd lekker. Alleen zit ik te twijfellen over de motor achter in plaats van in het midden.

• Rob Z
Een motor in het achterwiel is prima. Heeft vanwege het lagere toerental een iets lager rendement dacht ik.
Voorwielaandrijving zou ik minder snel kiezen.

• Ruudox
Rob Z schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:12:
Een motor in het achterwiel is prima. Heeft vanwege het lagere toerental een iets lager rendement dacht ik.
Voorwielaandrijving zou ik minder snel kiezen.
Dan wordt het de qwic :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Even mijn ervaringen met mijn 2 maanden oude Batavus Dinsdag E-go. Op dit moment heb ik er ruim 1000 km op zitten en heb ik de fiets voorzien an diverse opties. Als eerst had ik de magneet truuk op het crankstel toegepast maar was hier niet tevreden over. Ik liep al snel tegen de begrenzing van 33 km/ h aan wat natuurlijk al beter was dan de standaard 26 km/h. Ik heb maar een bikespeed-RS besteld in Duitsland €149,- euro en een 16 tands achtertandwiel. Het monteren was wel even wat werk maar is goed gelukt en de fiets loopt nu gemakkelijk 45 km/h. Helaas had ik ook voor een zwaardere accu moeten gaan want de 40 km woon werk verkeer haal ik nu net niet bij een gemiddelde van 27 km/h op de 400W accu. Verder heb ik de fiets voorzien van voor en achter jasbeschermers, Bredere spatlapjes, een spiegel en wat extra voor- en achterverlichting. Als laatste nog een spiegel en een steun voor mijn mobiele telefoon. Kies voor deze laatste optie wel voor een metalen uitvoering want de kunststof die ik had brak af bij een vluchtheuvel en koste mij dus een nieuwe telefoon. Verder een hele fijne fiets zo. Paar puntjes ter overweging van nieuwe potentiële kopers: Yamaha motor is lekker krachtig maar een bafang is net zo krachtig maar veel stiller. Zorg dat je schijfremmen in remt. Ik had er nooit van gehoord met als gevolg piepende remmen. Oh ja, een helm is besteld.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-11-2025
Tahref schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:58:
Mijn Ancheer mountainbike gister binnen gekregen.
Eerste indruk was redelijk (voor de prijs). Ondanks weinig kennis van fietsen lijken fietsbandjes best dun en vering in voorvork niet echt te werken.
Bij test ritje van 16 km 4 van de 5 accu bolletjes overgehouden. Hierbij 8 km gebruik gemaakt van lage ondersteuning en 8 medium. De fiets heeft mogelijkheid tot hoge ondersteuning maar doordat aan Europese wetgeving gehouden moest worden hebben zij met behulp van kabeltje de max snelheid van 25km/h aangehouden. Dit kabeltje kan je eruit trekken om max ondersteuning mogelijk te maken.

Had hem hier besteld: https://www.amazon.de/Min...ements=p_36%3A35000-55000
Dus verwachte een mountainbike zonder merknaam. Bleek dus toch een Ancheer te zijn https://www.amazon.de/dp/...e=UTF8&language=en_GB&me=
Alleen verkocht via een chinees die via amazon verkoopt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nog steeds tevreden? Erg benieuwd naar je bevindingen

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Argh, wat ik nu op het oog heb, deze checkt wel alle boxjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1uAtwH.jpg
• Pegasus Tecaro EVO N 2018
• Mooi model
• Middenmotor & middenaccu
• Beltdrive
• Traploze versnelling
• Schijfremmen
• Vaste vork
• Brede banden
• € 3300 :X
• Volgens mij nog niet helemaal verkrijgbaar

This can no longer be ignored.

• Tahref

Tahref

God bless you

wwwmarcel schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:16:
[...]

Nog steeds tevreden? Erg benieuwd naar je bevindingen
Mijn fiets heeft in de tussentijd 3 ritjes gemaakt. De meest lange route was 30km en daarmee 3 van de 5 accu bolletjes overgehouden.
Frame en Accu zijn gewoon goed/robuust, mijn fiets heeft echter sinds vrijdag in de schuur gestaan vanwege een.....lekke band..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O5CB8eB.jpg

De fiets heb ik aangeschaft door middel van de positieve reviews op de Amerikaans, Duitse en Engelse amazon. Maar voornamelijk door de youtuber: 'vegas romaniac'.
Hij heeft videos met zijn ervaringen na 1000, 2000 en 3000 miles. Hij gaf al in een vroeg stadium aan een lekke band te hebben gehad en daardoor maar al zijn banden te vervangen. (waarschijnlijk dus slecht kwaliteit (binnen)bandjes?)

De fiets heeft mij 550 euro gekost en hierbij ga ik nog 2 nieuwe binnen en 2 buitenbanden aanschaffen.
(Zou graag normale banden willen ipv de mountainbike banden die erbij geleverd zijn)

https://www.bol.com/nl/p/...ca9eac62.2.7.ProductTitle

https://www.internet-bike...42-26-x-150-40-559-zwart/

Tevens zullen er nog spatborden bij moeten en misschien een nieuwe zadel.
(Ik had een pijnlijke kont na 30km fietsen)

De algehele kosten zullen dus richting de 600 of 650 euro gaan.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de fiets zelf in elkaar moet zetten (alle tools zijn meegeleverd) en daarna nog extra dingetjes moet doen voordat hij voor mijn gevoel echt af is. Desondanks nog steeds super tevreden.
Voor de prijs is het echt een super fiets en ga je echt niets beter vinden denk ik.
(misschien 2e hands of een e-bike op amazon zonder reviews)
Ik zal fotos maken wanneer mijn nieuwe bandjes binnen zijn gekomen. Als je vragen hebt of graag fotos wilt hebben van een specifiek onderdeel hoor ik het wel.

• Rob Z
Erik Jan schreef op maandag 2 april 2018 @ 02:22:
[afbeelding]
...
Mooie fiets!
Maar is dat haalbaar voor €3300?
Pegasus was als Duits merk naar mijn smaak altijd behoorlijk 'Duits' qua looks, maar dit gaat ook hier wel scoren denk ik

• Walker78
Bij 12GO Biking lijkt hij al wel verkrijgbaar te zijn.

• zonnefreak
Tahref schreef op maandag 2 april 2018 @ 04:25:
[...]

Mijn fiets heeft in de tussentijd 3 ritjes gemaakt. De meest lange route was 30km en daarmee 3 van de 5 accu bolletjes overgehouden.
Frame en Accu zijn gewoon goed/robuust, mijn fiets heeft echter sinds vrijdag in de schuur gestaan vanwege een.....lekke band..

[afbeelding]

De fiets heb ik aangeschaft door middel van de positieve reviews op de Amerikaans, Duitse en Engelse amazon. Maar voornamelijk door de youtuber: 'vegas romaniac'.
Hij heeft videos met zijn ervaringen na 1000, 2000 en 3000 miles. Hij gaf al in een vroeg stadium aan een lekke band te hebben gehad en daardoor maar al zijn banden te vervangen. (waarschijnlijk dus slecht kwaliteit (binnen)bandjes?)

De fiets heeft mij 550 euro gekost en hierbij ga ik nog 2 nieuwe binnen en 2 buitenbanden aanschaffen.
(Zou graag normale banden willen ipv de mountainbike banden die erbij geleverd zijn)

https://www.bol.com/nl/p/...ca9eac62.2.7.ProductTitle

Tevens zullen er nog spatborden bij moeten en misschien een nieuwe zadel.
(Ik had een pijnlijke kont na 30km fietsen)

De algehele kosten zullen dus richting de 600 of 650 euro gaan.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de fiets zelf in elkaar moet zetten (alle tools zijn meegeleverd) en daarna nog extra dingetjes moet doen voordat hij voor mijn gevoel echt af is. Desondanks nog steeds super tevreden.
Voor de prijs is het echt een super fiets en ga je echt niets beter vinden denk ik.
(misschien 2e hands of een e-bike op amazon zonder reviews)
Ik zal fotos maken wanneer mijn nieuwe bandjes binnen zijn gekomen. Als je vragen hebt of graag fotos wilt hebben van een specifiek onderdeel hoor ik het wel.
Mmhm. Als ik je een advies mag geven ga dan voor een paar goede fietsbanden. De buiten banden die je nu uitgekozen hebt zijn in de regen hartstikke link. Je kunt beter iets nemen wat toch een profiel heeft. Bijvoorbeeld Swalbe Marathon Plus. Heeft ook een 50km/h goedkeuring en zijn haast niet lek te rijden. Kost wel wat meer maar lekke banden reduceer ik liever zo veel mogelijk. ;) ik heb er 8000 km mee gefietst zonder 1 keer lek te staan. Heb ze na 8000 km wel vervangen omdat de grip in de regen te slecht (ver versleten profiel) werd door de Swalbe Marathon GT 365.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:06
............ Als je vragen hebt of graag fotos wilt hebben van een specifiek onderdeel hoor ik het wel.
Mijn oog was ook op deze fiets gevallen als "fun" fiets voor korte ritjes op vakantie, waar het vaak wat heuvelachtiger is. Had de genoemde reviews ook al eerder gezien, maar was toch wat terughoudend. Vooral mbt de grootte van de fiets. Had liever wat grotere wielen gehad.
Ik zag dat Ancheer pas een dergelijk model met tevens een iets grotere accu had uitgebracht, maar alleen nog via Amazon.com, wel weer wat prijziger.
Aan de andere kant, voor die prijs.vind je niks anders. Heb eerder overwogen om een goedkope MTB met Bafang middenmotor om te bouwen, maar dan ben je alleen voor de ombouwset al hetzelfde of meer kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 02-04-2018 10:58 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-12-2025

FREAKJAM

"MAXIMUM"

[afbeelding]
• Mooi model
• Beltdrive
• Traploze versnelling
• Schijfremmen
• Vaste vork
• Brede banden
Mooi ding! Naar het schijnt vanaf eind mei leverbaar.

is everything cool?

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

[...]
Hij gaf al in een vroeg stadium aan een lekke band te hebben gehad en daardoor maar al zijn banden te vervangen. (waarschijnlijk dus slecht kwaliteit (binnen)bandjes?)

Wat banden betreft sluit ik mij bij @zonnefreak aan, beter een wat robuuster profiel dan het super gladde wat je in je reactie noemt. Lees wat de Test Kees ervan vindt:
https://www.fietsersbond....rdelen/banden/bandentest/

Ikzelf heb achter een 26"-50mm Swalbe GT 365 en voor een Swalbe Landcruiser Plus (40mm), beide met anti-lek laag en in de afgelopen 4700 km nooit lek gereden op schelpenpaden ed.

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 02-04-2018 12:14 ]

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01 17:56
Bovendien zijn die Spicers 26 x 1.50 lijkt me vrij smal voor een MTB, past dat wel goed op die velg?
Minimum druk van die banden is 4.0 bar == kneiterhard.

• Torched
Als daar bredere velgen opzitten dan 19mm zal het mij verbazen. Brede velgen is een feature van hogere kwaliteit Mtb. Pas bij 24mm moet je echt 50mm banden hebben.

• Tahref

Tahref

God bless you

Bedankt voor het advies!
Ben van plan om deze te kopen: https://www.internet-bike...al-26-x-150-40-559-zwart/

@Opperpanter2 @Torched Velg is 24 mm buitenkant en ongeveer 19mm binnenkant. Mtb banden zijn 47mm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zBTtaV3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1DpG91R.jpg

@elinx Dit zou nog een optie kunnen zijn: https://www.amazon.de/dp/...etails?_encoding=UTF8&me=

Ik twijfel echter aan de constructie onder aan de accu. Tevens weet ik niet of de batterij eruit gehaald kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tahref op 02-04-2018 15:14 ]

• Torched
@Tahref 24mm van de buitenkant of de binnenkant. Bij velg breedte gaat het altijd om de binnenkant omdat dat het contactpunt is.

• Finesse
  • Niet online
[afbeelding]
• Mooi model
• Beltdrive
• Traploze versnelling
• Schijfremmen
• Vaste vork
• Brede banden
Jammer dat deze fiets alleen met Nuvinci versnelling / beltdrive verkrijgbaar is, gemiste kans voor Pegasus ... mijn bescheiden mening.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:06
Tahref schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:28:
........
@elinx Dit zou nog een optie kunnen zijn: https://www.amazon.de/dp/...etails?_encoding=UTF8&me=

Ik twijfel echter aan de constructie onder aan de accu. Tevens weet ik niet of de batterij eruit gehaald kan worden.
Bedankt, die had ik ook gezien, maar ben ik niet naar op zoek, bovendien heeft deze ook de relatief kleine 26 inch wielen. Ik ben zelf 1.85m.
Ik heb geen haast en wacht af wanneer het eerder genoemde Ancheer 2018 27.5 inch model ook op Amazon.de te koop is. Voordeel is de iets krachtiger motor van 350W en accu van 10.4 Ah. Als de prijs dan rond de 650 Euro uitkomt is dit ook een voordelig aanbod. Ik wil de fiets zo licht mogelijk hebben voor op de fietsdrager. Een afneembare accu is dan wel handig. Zo niet, dan heb ik het 26 inch model ook nog niet afgeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 02-04-2018 17:15 ]

• Tahref

Tahref

God bless you

elinx schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:34:
[...]

Bedankt, die had ik ook gezien, maar ben ik niet naar op zoek, bovendien heeft deze ook de relatief kleine 26 inch wielen. Ik ben zelf 1.85m.
Ik heb geen haast en wacht af wanneer het eerder genoemde Ancheer 2018 27.5 inch model ook op Amazon.de te koop is. Voordeel is de iets krachtiger motor van 350W en accu van 10.4 Ah. Als de prijs dan rond de 650 Euro uitkomt is dit ook een voordelig aanbod. Ik wil de fiets zo licht mogelijk hebben voor op de fietsdrager. Een afneembare accu is dan wel handig. Zo niet, dan heb ik het 26 inch model ook nog niet afgeschreven.
Ok, geen stress. Ik kwam trouwens deze nog tegen: https://www.vomar.nl/e-bike
Volgens de website kunnen geintresseerde vandaag een test rit maken.
Website van originele verkoper is: http://www.maxwellfietsen...ie/maxwell-cambrai-e-bike

[ Voor 4% gewijzigd door Tahref op 02-04-2018 21:13 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.