Kunnen ze niet langskomen? Dat is wel een nadeel van een elektrische fiets, als die defect is dan is het omslachtiger om zelf terug te gaan naar de fietsenmaker (of toch iets omslachtiger dan met een gewone fiets)jossie67 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:00:
Ik heb een Puch Imagine 2017 om lekker door Amsterdam te fietsen,
vandaag door een gat in het fietspad gefiets. In een was de ondersteuning weg.
Ik heb een een simpel bediening van ledjes op het stuur. nu knippert alleen de 2de led.
Alle connectors heb ik al gecontroleerd, maar wat het knipperde ledje mij wil vertellen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ook al 2 uur gezocht, maar kan alleen maar vinden dat ik de leverancier moet bellen.
Maar dan moet weer ergens langs gaan, dat vind ik toch weer zo'n gedoe.
Vandaag begonnen met de ombouw van mijn Bullitt naar elektrisch met bafang bbs02 500W kit.
- Beugel ontworpen op de computer en doorgestuurd om te laseren en te plooien. Ik heb gekozen voor een grote 20,4Ah accu en die krijg je niet zomaar stevig bevestigd op het frame.
- Motor eens gemonteerd, gelukkig ziet de kettinglijn er goed uit in combinatie met de rohloff.
Bestaan er eigenlijk spacers om wat te kunnen schuiven met de bafang motor in het geval de kettinglijn niet perfect uitkomt?