En mijn nieuwe fiets staat nu in de berging
Na even twisten heb ik nu mijn Qwic Premium MN330 gekocht. De verhuizing is nu achter de rug en ik woon nu in Rosmalen zelf. Dit moest eerst gebeuren voordat ik deze fiets ging kopen. Alles liep lekker vlot en we lopen een week voor op schema. Dus vrouwlief heeft nu mijn oude Sparta Emotion C5 in bezit en ging lekker naar vriendinnen toe. Dat moment leende zich uitstekend om even een rondje te gaan rijden.
Al de 2e keer werden we hartelijk onthaald door deze keurige fietsenmaker. Er waren 2 opties mogelijk: de fiets laten bestellen zonder korting of dit exemplaar meenemen welke 26 kilometer op de ODO meter had staan tegen een korting van 440 euro. De keus was uiteraard snel gemaakt. Garantie blijft gewoon 3 jaar staan en dit is dezelfde fiets waarop ik in oktober had proefgereden. De fiets heeft gewoon keurig op mij gewacht

. Zelfs even een peukje gedaan met de monteur
-bandenspanning achter gezet op 6 bar en voor 4 bar (met manometer bij FM)
-de 735 Wh accu wordt besteld en ik heb nu tijdelijk een leenaccu van 375 Wh in de fiets zitten
-de nieuwe software is er stante pede opgezet en dit scheelt echt wel heel veel!! Veel soepeler en geen 20,5 km/h muur meer op standje tour. Beetje meetrappen en lekker 24 km/h aanhouden
-geen gerammel op klinkers en kuiltjes. Fiets glijdt over de weg als een Mercedes.
-display is verlicht. Hier twijfelde ik even aan
-er zit een mooie app bij, maar natuurlijk niet verkrijgbaar voor mijn Windows Phone

Nou ja, ik kan gelukkig ook prima zonder
-wind tegen kent deze fiets niet, zelfs met wind tegen op stand Tour 24 km/h te halen
Aangezien we samen naar de FM zijn gegaan met de auto heb ik de fiets meegenomen en zij de auto terug. Aangezien er een heel klein slagje in het wiel van de Sparta zat zijn we weer opnieuw teruggegaan naar de FM om dit te laten beoordelen. Mijn oude FM zegt dat hier niets aan de hand was en deze FM oordeelde dat er diverse spaken nogal los zaten en raadde mij aan dit toch te laten maken voordat de slag groter zou worden. Wat gaat zoiets kosten? Voor 10-15 euro zou heel het achterwiel opnieuw gericht worden. Dat is niet duur bovenop de 440 euro korting op mijn fiets
Maar even iets minder leuks te melden. Ik ben nogal boos op mijn oude FM. Hij heeft mij al 2x genaaid in de prijs en zegt doodleuk dat er echt geen slag zat in het achterwiel. Ik was er namelijk bij toen deze FM mij liet zien hoe los sommige spaken wel niet zaten. Ik heb het dus zelf gezien en gevoeld. Ook een onderhoudsbeurt was volgens mijn oude FM niet nodig en kom maar terug als er iets kapot gaat. Ja, maar daar ben ik niet zo blij mee. In het voorjaar krijgt hij inderdaad een grote beurt, maar niet bij mijn oude FM. Mijn nieuwe FM krijgt de eer onze oude Sparta weer in tiptop staat te maken.
Al met al ben ik meer dan dik tevreden hoe je ontvangt wordt door deze FM. Bel maar zo vaak vaak als je wenst en als er ook maar 'iets' is kom meteen even langs, de koffie staat klaar. Dat noem ik pas service en nu zie ik het ook door de ogen van de klant zelf omdat ik een eigen accugroothandel run en ik ook houd van een goede service aan je afnemers te leveren. Als directeur weet ik hoe mijn houding is ten opzichte van de klant. Het is leuk om dit zelf ook eens mee te maken hoe een bedrijf (de FM) jouwzelf benaderd als zijnde de klant zelf
Zoiets van "wie goed doet wie goed ontmoet".