Regen is met een bril in Amsterdam echt de hel... en dan rij ik maar 25kmpu max.
- Caleidoscopisch effect op je bril door de druppels.
- Licht verstrooiing op de natte weg.
- Licht van de tegenliggers
- Mensen met een zelfmoord wens zonder licht. Serieus mensen... hoe fukking crazy ben je om zonder licht door Amsterdam langs de Amstel te fietsen? Ook doordat er zoveel ander licht is zie je die schimmen soms veel te laat.
Maare auto's hebben ook niet super zicht.
Sinds ik een keer bij noodweer als bijrijder in de auto dwars door Amsterdam reed bij een heel erg goede chauffeur (Vrachtwagen Instructeur PTT post, 30 jaar ervaring, nog nooit een ongeluk... extreem rustgevende rijstijl) ben ik heel anders gaan denken over fietsen in de nacht. Je ziet fietsers gewoon niet...
1. Sterke fietsverlichting.
2. Reflecterend veiligheidshesje.
Ja, dan maar als een kleuter met reflecterend hesje en helm op mijn kop door de stad. Ik weet wat een auto met een fietser doet (3 clubgenoten in 10 jaar naar het hiernamaals) en daar pas ik voor. Nu ik weet hoe slecht het zicht uit een auto kan zijn neem ik geen risico's meer.
@
vverbeke Argh, ik heb bij mijn FM ook die banden besteld. Nu heb ik Supreme's 42mm, ik ben benieuwd of dit gaat passen. Gelukkig heb ik nog niet betaald en zal mijn FM niet moeilijk doen, maar dat is wel een dingetje.
[
Voor 8% gewijzigd door
roffeltjes op 10-11-2017 20:22
]