Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 103 Laatste
Acties:
  • 887.364 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Schwalbe GT 365 heeft wel zeer aantrekkelijke aandachtspunten, maar voor in een bos of heide minder geschikt.

1 band, 4 seizoenen, 365 dagen geen bandenwissel nodig.

De Marathon GT 365 is de eerste band die je het gehele jaar onder nagenoeg in alle weersomstandigheden veilig laat rijden. Het nieuwe lamellen-profiel en het speciaal ontwikkelde “Four Season” compound dragen zorg voor een fantastische grip in elk jaargetijde. Natuurlijk uitgerust met DualGuard anti-lektechniek voor de grootste zekerheid.

De GT 365 is de perfecte oplossing voor nagenoeg alle omstandigheden. Onder sneeuw- of ijscondities geeft alleen een echte spike band betrouwbare grip.
Een (Profile) artikel over banden, rolweerstand enz,
https://www.profiledefiet...folder&utm_content=folder

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 11-09-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:59
bgttje schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:32:
[...]

Gelijk besteld. Ben benieuwd!
Ben benieuwd hoe die EggRider je bevalt. Lijkt mij zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Sinds enige tijd volg ik dit topic met veel belangstelling. Om wat minder gebruik te gaan maken van de auto, wil ik enkele dagen per week de afstand woon-werkverkeer (25km enkele reis) met een elektrische fiets gaan afleggen.

Situatie is als volgt:

Met mijn 2.01m en een kleine 120 kilo ;) is het aantal geschikte e-bikes beperkt. Afgelopen weken al de nodige opties bekeken, maar logischerwijs staan er alleen maar modellen tot hooguit 56/57cm framemaat in de winkel. Dat geeft wel een idee (en framemaat alleen zegt ook niet alles) maar ben ook op zoek gegaan naar alternatieven. Bij voorkeur heb ik echt even een aantal kilometers boven de 25 beschikbaar om de afstand van 25km net ff wat sneller af te kunnen leggen. Ik kom nu op de volgende opties:

1. Niet zeuren. Koop gewoon een Batavus Razer/Batavus Dinsdag E-Go (framemaat 65cm, dat zou moeten passen) en voor 2k ben je klaar. Eventueel wachten op Razer-model 2018, met schijfremmen? Kan ik er eventueel nog een Blueped voor bestellen om iets harder te kunnen.
2. Bestaande fiets gebruiken en hier een Bafang-motor in plaatsen? Ik heb nu een oude Sparta Argeon en een Bulls Crossmover 2 (Hybride). Die Sparta zit als gegoten, maar heeft geen schijfremmen en ik weet niet of het frame een Bafang-motor aankan? De Bulls is een tikkie te sportief voor woon-werkverkeer en moet worden voorzien van nieuwe onderdelen (spatborden, ander stuur, bagagedrager etc). Bij deze optie zou ik voor ongeveer 700-800 euro klaar zijn.
3. Een 2e hands donor-fiets op de kop tikken met schijfremmen (en Nexus 8?) op Marktplaats en deze ombouwen met Bafang. Moet ik wel goed zoeken (want weinig keus), maar zou een iets duurdere optie zijn.
4. Een nieuwe fiets kopen (met schijfremmen en evt naaf) en deze voorzien van Bafang (500/750w, dikke accu erin). Stel dat ik voor 800-1200 euro een nieuwe fiets koop, dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan bv een Batavus Razer kopen. Ik zag een omgebouwde Gudereit in dit topic: erg mooi! En leverbaar in framematen 65 en 67cm _/-\o_

Hoewel ik de zelfbouw-optie wel heel interessant vind (mooi projectje!) zou ik de kenners in dit topic graag om advies willen vragen. Mis ik nog opties? Wat zouden jullie adviseren?

NB. Bij de fietsen die ik tot nu heb getest, was een iets sportievere stadsfiets (type Batavus Dinsdag E-Go) het prettigst. Het budget dat ik er voor beschikbaar heb is trouwens maximaal 2500-3000 euro, maar ik vind het ook wel een uitdaging om het veel goedkoper te kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-07 21:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 00:06
Nightwatchman schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:28:
Sinds enige tijd volg ik dit topic met veel belangstelling. Om wat minder gebruik te gaan maken van de auto, wil ik enkele dagen per week de afstand woon-werkverkeer (25km enkele reis) met een elektrische fiets gaan afleggen.

Situatie is als volgt:

Met mijn 2.01m en een kleine 120 kilo ;) is het aantal geschikte e-bikes beperkt. Afgelopen weken al de nodige opties bekeken, maar logischerwijs staan er alleen maar modellen tot hooguit 56/57cm framemaat in de winkel. Dat geeft wel een idee (en framemaat alleen zegt ook niet alles) maar ben ook op zoek gegaan naar alternatieven. Bij voorkeur heb ik echt even een aantal kilometers boven de 25 beschikbaar om de afstand van 25km net ff wat sneller af te kunnen leggen. Ik kom nu op de volgende opties:

1. Niet zeuren. Koop gewoon een Batavus Razer/Batavus Dinsdag E-Go (framemaat 65cm, dat zou moeten passen) en voor 2k ben je klaar. Eventueel wachten op Razer-model 2018, met schijfremmen? Kan ik er eventueel nog een Blueped voor bestellen om iets harder te kunnen.
2. Bestaande fiets gebruiken en hier een Bafang-motor in plaatsen? Ik heb nu een oude Sparta Argeon en een Bulls Crossmover 2 (Hybride). Die Sparta zit als gegoten, maar heeft geen schijfremmen en ik weet niet of het frame een Bafang-motor aankan? De Bulls is een tikkie te sportief voor woon-werkverkeer en moet worden voorzien van nieuwe onderdelen (spatborden, ander stuur, bagagedrager etc). Bij deze optie zou ik voor ongeveer 700-800 euro klaar zijn.
3. Een 2e hands donor-fiets op de kop tikken met schijfremmen (en Nexus 8?) op Marktplaats en deze ombouwen met Bafang. Moet ik wel goed zoeken (want weinig keus), maar zou een iets duurdere optie zijn.
4. Een nieuwe fiets kopen (met schijfremmen en evt naaf) en deze voorzien van Bafang (500/750w, dikke accu erin). Stel dat ik voor 800-1200 euro een nieuwe fiets koop, dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan bv een Batavus Razer kopen. Ik zag een omgebouwde Gudereit in dit topic: erg mooi! En leverbaar in framematen 65 en 67cm _/-\o_

Hoewel ik de zelfbouw-optie wel heel interessant vind (mooi projectje!) zou ik de kenners in dit topic graag om advies willen vragen. Mis ik nog opties? Wat zouden jullie adviseren?

NB. Bij de fietsen die ik tot nu heb getest, was een iets sportievere stadsfiets (type Batavus Dinsdag E-Go) het prettigst. Het budget dat ik er voor beschikbaar heb is trouwens maximaal 2500-3000 euro, maar ik vind het ook wel een uitdaging om het veel goedkoper te kunnen doen ;)
Goedkoop is duurkoop. Als je intensief woon-werk wilt gaan doen moet je gewoon direct een goede kopen zodat je geen gedoe gaat krijgen. Of als je gaat ombouwen dan voor een goede basis zorgen en uitrusten met krachtige Bafang middenmotor, er zitten hier genoeg experts die je daarover kunnen adviseren.

Ik ben zelf 2 cm korter en doe al 5 jaar woon-werk op de e-bike. Eerst een oude fiets omgebouwd met voorwielmotor, daarna een Merida E-spresso met Bosch middenmotor en nu dus een Bulls E45.

Als je voor een speed pedelec wilt gaan heb opzich aan de Cityzen Speed een leuk instapmodel. Degelijke fiets met Bosch motor. Maar de meeste Speed pedelecs zijn doorgaans wel wat prijziger. Wil je voor een normale elektrische fiets gaan die tot 25 ondersteuning geeft dan is een Merida ook geen verkeerde keuze, heb 3 jaar langs met plezier op die fiets gereden maar na verloop van tijd begon ik me aan de barriere van 25 km/u te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
doek55 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:49:[...]Bij de Bafang set krijg je een tandwiel naar keuze erbij. Het standaard Bafang voorblad zorgt al voor een goede kettinglijn bij een naafversnelling. Je zult wel een langere ketting moeten kopen als je naar een groter voorblad gaat.
Bij mijn fiets, een Batavus Mambo met Nexus 8 naaf was het 1 en al gekraak met het originele Bafang tandwiel. Met het Alcedoitalia.it tandwiel was dat helemaal weg. De chainline met het originele Bafang tandwiel week 9 mm af.

[ Voor 3% gewijzigd door bgttje op 11-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Nightwatchman schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:28:Sinds enige tijd volg ik dit topic met veel belangstelling. Om wat minder gebruik te gaan maken van de auto, wil ik enkele dagen per week de afstand woon-werkverkeer (25km enkele reis) met een elektrische fiets gaan afleggen.Situatie is als volgt:Met mijn 2.01m en een kleine 120 kilo ;) is het aantal geschikte e-bikes beperkt. Afgelopen weken al de nodige opties bekeken, maar logischerwijs staan er alleen maar modellen tot hooguit 56/57cm framemaat in de winkel. Dat geeft wel een idee (en framemaat alleen zegt ook niet alles) maar ben ook op zoek gegaan naar alternatieven. Bij voorkeur heb ik echt even een aantal kilometers boven de 25 beschikbaar om de afstand van 25km net ff wat sneller af te kunnen leggen. Ik kom nu op de volgende opties:1. Niet zeuren. Koop gewoon een Batavus Razer/Batavus Dinsdag E-Go (framemaat 65cm, dat zou moeten passen) en voor 2k ben je klaar. Eventueel wachten op Razer-model 2018, met schijfremmen? Kan ik er eventueel nog een Blueped voor bestellen om iets harder te kunnen.
2. Bestaande fiets gebruiken en hier een Bafang-motor in plaatsen? Ik heb nu een oude Sparta Argeon en een Bulls Crossmover 2 (Hybride). Die Sparta zit als gegoten, maar heeft geen schijfremmen en ik weet niet of het frame een Bafang-motor aankan? De Bulls is een tikkie te sportief voor woon-werkverkeer en moet worden voorzien van nieuwe onderdelen (spatborden, ander stuur, bagagedrager etc). Bij deze optie zou ik voor ongeveer 700-800 euro klaar zijn. 3. Een 2e hands donor-fiets op de kop tikken met schijfremmen (en Nexus 8?) op Marktplaats en deze ombouwen met Bafang. Moet ik wel goed zoeken (want weinig keus), maar zou een iets duurdere optie zijn.4. Een nieuwe fiets kopen (met schijfremmen en evt naaf) en deze voorzien van Bafang (500/750w, dikke accu erin). Stel dat ik voor 800-1200 euro een nieuwe fiets koop, dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan bv een Batavus Razer kopen. Ik zag een omgebouwde Gudereit in dit topic: erg mooi! En leverbaar in framematen 65 en 67cm _/-\o_ Hoewel ik de zelfbouw-optie wel heel interessant vind (mooi projectje!) zou ik de kenners in dit topic graag om advies willen vragen. Mis ik nog opties? Wat zouden jullie adviseren?NB. Bij de fietsen die ik tot nu heb getest, was een iets sportievere stadsfiets (type Batavus Dinsdag E-Go) het prettigst. Het budget dat ik er voor beschikbaar heb is trouwens maximaal 2500-3000 euro, maar ik vind het ook wel een uitdaging om het veel goedkoper te kunnen doen ;)
Lastig voor een buitenstaander, dit is zo'n persoonlijke keus. 1 lijkt mij een goede optie. Wil je zelfbouw komt er toch wat meer bij kijken. Gereedschap, tijd en geduld en een beetje "gevoel" voor mechanica en elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:42:[...]Deze is de goedkoopste die ik ken: http://precialps.com/uk/c...t-bafang-bbs01-bbs02.html (tijdelijk niet op voorraad). Verzendkosten iets van 2 euro.
Lijkt mij dezelfde als die van de fietsunie https://www.fietsunie.nl/...owwide-chainring-42t.html.

[ Voor 16% gewijzigd door bgttje op 11-09-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Nightwatchman schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:28:2. Bestaande fiets gebruiken en hier een Bafang-motor in plaatsen? Ik heb nu een oude Sparta Argeon
Moet geen probleem zijn als je er geen super sterke motor inzet. Op m'n lichtere vouwfietsen zijn de BBS01-250W motoren geen enkel probleem. En geen snelheid beperkingen met de bafangs na software mod.

[ Voor 15% gewijzigd door bgttje op 11-09-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
bgttje schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:12:
[...]

Moet geen probleem zijn als je er geen super sterke motor inzet. Op m'n lichtere vouwfietsen zijn de BBS01-250W motoren geen enkel probleem. En geen snelheid beperkingen met de bafangs na software mod.
Dank voor de reacties alvast! Ik heb optie 4 (nieuwe fiets + Bafang) even op een rij gezet:

1. Gudereit LC-75: 1120 euro
2. Bafang BBS02b 48V 750W middenmotor: 372 euro (versie met P750C-display)

Vraag: Welk tandwiel kan ik hier het beste nemen?

3. 48V/17Ah Accu: 329 euro

Vraag: die 750W is natuurlijk volstrekte overkill. Maar ik begrijp dat de BBS02B een 48V accu gebruikt en het dus zo is dat ik hiermee in theorie dus een grotere actieradius zou kunnen bereiken? Klopt dit?

4. Gear Sensor: 24 euro
5. Bafang programmeerkabel: 16 euro
6. HIGO Y-splitter: 15 euro
7. Om het af te maken :) Telefoonhouder: 4 euro

Totale kosten zouden dan neerkomen op 1880 euro. Over het inbouwen maak ik me niet zo'n zorgen. Mocht ik er zelf niet uitkomen, dan heb ik nog wel een fietsenmaker in de familie, die ik kan inschakelen. Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de betrouwbaarheid van een dergelijke oplossing. Maar dat komt misschien doordat het nog onbekend is.

Lijkt dit een logische samenstelling? Of mis ik nog dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Toch heb ik een (onschuldige) bug ontdekt bij mijn Sparta Emotion c5 elektrische fiets.
Als ik met hoge ondersteuning fiets en het derde van de vijf leds dooft dan staat mijn snelheidsmeter ineens op 0,0 km/h. Ondersteuning blijft gewoon doorgaan en het helpt direct door hem even uit en weer aan te zetten. Dit gebeurt alleen bij hoge ondersteuning op het moment dat de accu nog precies 30% restcapaciteit heeft. Het uitzetten na het euvel duurt doorgaans wat langer en is dan ook ineens helemaal uit.

De 5 led's zijn zo ingedeeld: 100%-75%-50%-30%-10%. Dit klopt echt heel aardig en nauwkeurig.
Ik vindt het niet noemenswaardig genoeg om ermee terug te gaan want het gebeurt alleen én bij hoge ondersteuning en precies op het moment dat het derde ledje weggaat. Heb ik hem op dat punt op de middenstand staan dan gebeurt het niet. Toevallig viel het me een 2e keer op nadat ik het een tijdje geleden ook had. Ik heb toch zoiets van 'laat maar zitten' want de fiets fietst nog op en top en daar moet je dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ja, ik weet dat het niet zo slim is om bij een verder ontladen accu de hoge ondersteuning te gebruiken, maar ik had flink wind tegen en ik was al dicht bij huis. Dan maken die 10 minuten ook niet zoveel uit. Verder is de accu aangezien zijn leeftijd nog heel goed op conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 23:48
Twee weken terug mijn Vogue Discover en Vogue E-cargo opgehaald. De E-cargo heeft de eerste 100km erop en de Discover de eerste 200.

Wat is die Bafang een lekkere motor. Ik heb geen vergelijking, heb alleen op deze gefietst, maar moet zeggen dat hij erg stil is genoeg power heeft.

Ook leuk is dat je in het menu van de motor gewoon je max snelheid aan kunt passen. Fiets nu met gemak 35 a 38 km/h.

Heb nog wel een vraag over de accu's. Kreeg de instructie op ze de eerste 3 keer bijna leeg te rijden en dan vol te laden. Daarna gewoon elke keer bijladen als het uitkomt.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe train je ze in het begin het beste?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 13:14
Nightwatchman schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:25:
....48V/17Ah Accu.........

Vraag: die 750W is natuurlijk volstrekte overkill. Maar ik begrijp dat de BBS02B een 48V accu gebruikt en het dus zo is dat ik hiermee in theorie dus een grotere actieradius zou kunnen bereiken? Klopt dit?...............
Je realiseert je dat een 750W motor een toelatingsgoedkeuring moet hebben en moet voldoen aan aanvullende regels die voor een speedpedelec (45km/h) gelden. De kosten daarvan komen in dat geval nog bij het totaalbedrag. Maximaal 250W is voor weggebruik wel zonder keuring toegestaan.

48V bepaald niet het actieradius maar dat doet de capaciteit van de accu.
Dat is in jou geval 17Ah (A staat voor stroom en h staat voor uren)
Om te vergelijken met een 36V accu is de spanning mee te bepalen door de accucapaciteit in Wh aan te geven. 48x17= 816Wh hetgeen een flinke accu is.
Van een gelijkwaardige 36V accu zou de capaciteit in dat geval ca. 22,5Ah moeten zijn (816/36).

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 12-09-2017 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik overweeg een e-bike aan te schaffen voor woon-werkverkeer.
Probleem is wel dat mijn hond (35kg) elke dag mee moet naar het werk.
Ik zoek dus een fiets die een fietskar kan trekken.
Afstand tot het werk is 20km enkel.
Ik zoek een fiets met ondersteuning tot 25km/u.
Ik ben 1.97m groot.

Iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 07:09
Ik trek karren met een Razer, dus dat werkt in ieder geval ;)

Met de Razer ga je ook met kar die 40km wel redden.

[ Voor 31% gewijzigd door roffeltjes op 11-09-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ube_M
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 14:17
Gisteravond alles besteld. Dank voor de super informatie hier op dit forum. (als je zoekt op bbs heb je alle info in een uurtje doorgelezen!) Ik heb ongeveer zelfde configuratie gekocht als flash.

Ben ondanks vermogen wel van plan echt rustig te rijden en motorsettings naar beneden aan te passen.
Maar ik woon aan de kust en fiets 20 km pal en behoorlijk onbeschut naar het westen dus heb nogal eens flinke bak wind tegen (zoals gisteren:-))....dan is een beetje extra power wel lekker.

configuratie:

motor:
bbs02b motor 48volt

accu:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.cd97E9

Tandwielconverter:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.cd97E9

Ik heb vooralsnog geen schakel sensor besteld. Las iets over dat je bij een naaf versnelling gewoon even in moet houden als je schakelt. (doe ik nu niet elektrisch ook al).

Zodra spullen binnen zijn en fiets is opgebouwd, zal ik wel een fotootje plaatsen...

[ Voor 0% gewijzigd door Ube_M op 12-09-2017 08:08 . Reden: typefout ]

Landopstelling 10 graden, Jinko Neo N-type 420wp ,3780wp zzo en 3780wp zzw, GoodWe 8K, 63mtr AC kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

artbij schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:00:
Twee weken terug mijn Vogue Discover en Vogue E-cargo opgehaald. De E-cargo heeft de eerste 100km erop en de Discover de eerste 200.

Wat is die Bafang een lekkere motor. Ik heb geen vergelijking, heb alleen op deze gefietst, maar moet zeggen dat hij erg stil is genoeg power heeft.

Ook leuk is dat je in het menu van de motor gewoon je max snelheid aan kunt passen. Fiets nu met gemak 35 a 38 km/h.

Heb nog wel een vraag over de accu's. Kreeg de instructie op ze de eerste 3 keer bijna leeg te rijden en dan vol te laden. Daarna gewoon elke keer bijladen als het uitkomt.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe train je ze in het begin het beste?
Over hoe te handelen met Lithium accu's is al vaak in dit forum voorbij gekomen, zoek even het forum door!
Voorbeeld:
Het Poezenbeest in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
[...]

Dank voor de reacties alvast! Ik heb optie 4 (nieuwe fiets + Bafang) even op een rij gezet:

Vraag: die 750W is natuurlijk volstrekte overkill. Maar ik begrijp dat de BBS02B een 48V accu gebruikt en het dus zo is dat ik hiermee in theorie dus een grotere actieradius zou kunnen bereiken? Klopt dit?

Totale kosten zouden dan neerkomen op 1880 euro. Over het inbouwen maak ik me niet zo'n zorgen. Mocht ik er zelf niet uitkomen, dan heb ik nog wel een fietsenmaker in de familie, die ik kan inschakelen. Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de betrouwbaarheid van een dergelijke oplossing. Maar dat komt misschien doordat het nog onbekend is.

De grootte van het tandwiel is afhankelijk van de cadans (trapfrquentie) die je wilt bij een bepaalde snelheid in een bepaalde versnelling. Er zijn websites om dat te berekenen.

Het gaat wel hard met die accuprijzen zeg! Begin dit jaar nog ruim €100 meer betaald voor dezelfde capaciteit, maar wel sterkere GA cellen. Ben benieuwd wanneer er nieuwe cellen uitkomen met een hogere capaciteit dan 3500mAh.

Die Y-splitter schijnt niet meer altijd nodig te zijn, de nieuwere BBS-en kunnen een dedicated gear sensor aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-07 23:55
Sinds begin juni rijd ik op mijn Razer, inmiddels gaan we al richting de 2000km. Sinds begin juni heb ik, net als iedereen, last van piepende achterremmen.
Op eerder advies dat ik hier vond, heb ik zowel voor als achter brakeboosters geplaatst. Voor wie hieraan twijfelt; ge-wel-dig! Piepende remmen heb ik niet meer en hij remt veel directer. De Brake Boosters waren met name voor de achterkant bedoeld, maar ik heb ze ook maar meteen op de voorkant gezet. Montage is heel eenvoudig. De enige tip is dat je tijdens het aandraaien van de Torx de booster (u-beugel) alvast een beetje omwijd trekt zodat de eerste vering eruit is. Je monteert hem namelijk aan 1 kant door hem over de boutkop te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26
Drossie schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:22:
Ik overweeg een e-bike aan te schaffen voor woon-werkverkeer.
Probleem is wel dat mijn hond (35kg) elke dag mee moet naar het werk.
Ik zoek dus een fiets die een fietskar kan trekken.
Afstand tot het werk is 20km enkel.
Ik zoek een fiets met ondersteuning tot 25km/u.
Ik ben 1.97m groot.

Iemand een aanrader?
Ik denk dat elke e-bike dat wel kan. We hebben zelf wel eens een fietskar achter de Gazelle Grenoble hangen. Heb nooit opgelet in hoeverre het het verbruik beinvloed, maar zou vermoeden van wel dus anticipeer daarop als je 40km retour moet met de accu grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

[...]

Je kan ook voor de 48V 500watt gaan als je 750W teveel vindt.

https://nl.aliexpress.com...010608.0.0.59105060KtQQGc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 17:41
Laro schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:57:
Sinds begin juni rijd ik op mijn Razer, inmiddels gaan we al richting de 2000km. Sinds begin juni heb ik, net als iedereen, last van piepende achterremmen.
Op eerder advies dat ik hier vond, heb ik zowel voor als achter brakeboosters geplaatst. Voor wie hieraan twijfelt; ge-wel-dig! Piepende remmen heb ik niet meer en hij remt veel directer. De Brake Boosters waren met name voor de achterkant bedoeld, maar ik heb ze ook maar meteen op de voorkant gezet. Montage is heel eenvoudig. De enige tip is dat je tijdens het aandraaien van de Torx de booster (u-beugel) alvast een beetje omwijd trekt zodat de eerste vering eruit is. Je monteert hem namelijk aan 1 kant door hem over de boutkop te schuiven.
Mooie tip!
Toch piep ik liever lekker verder. Gisteren weer een asomobilist die nooit van haaientanden had gehoord, en zelfs niet van even kijken of er wat van rechts komt. Schrok weer lekker van mijn harde geluiden :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
roffeltjes schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:57:
Ik trek karren met een Razer, dus dat werkt in ieder geval ;)

Met de Razer ga je ook met kar die 40km wel redden.
De kar kan zonder problemen aan het frame vast gemaakt worden? Ik lees dat dit niet bij elk merk lukt.

Tevreden over de fiets in het algemeen?

Haal je gemakkelijk die 25km/u met een zware kar aan de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Laro schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:57:
Tevreden over de fiets? Aanrader?
Al met andere fietsen gereden?

Klopt het dat de 2018 versie met schijfremmen zou uitkomen? Voor- of nadelen hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
dcl! schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:20:
[...]

Mooie tip!
Toch piep ik liever lekker verder. Gisteren weer een asomobilist die nooit van haaientanden had gehoord, en zelfs niet van even kijken of er wat van rechts komt. Schrok weer lekker van mijn harde geluiden :P :+
Het geluid is bijzaak... met brakeboosters heb je veel meer remkracht en controle. Ik vind ze op de Razer een must.
Drossie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:33:
[...]

De kar kan zonder problemen aan het frame vast gemaakt worden? Ik lees dat dit niet bij elk merk lukt.

Tevreden over de fiets in het algemeen?

Haal je gemakkelijk die 25km/u met een zware kar aan de fiets?
1. Systemen die aan de as moeten worden vas6gemaakt zijn meestal wat lastiger, maar ik gebruik een Weber koppeling (past op de meeste main-stream wagens.

roffeltjes in "Het grote elektrischefietsentopic"

2. Zeer tevreden over de fiets!

roffeltjes in "Het grote elektrischefietsentopic"

3. Mits het niet al te hard waait gaat dat prima en rij ik rond met +/-25 kmpu. Je vangt natuurlijk een bak wind, dus met tegenwind zit je vermoedelijk op 23-24kmpu, daarboven wordt het exponentieel zwaarder (zo werkt luchtweerstand).

Overigens is de Yamaha-motor dusdanig ingesteld dat ik ook met Eco 24kmpu haal met de wagen (maar ik kan uit mezelf al behoorlijk hard fietsen).

[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 12-09-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
roffeltjes schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:10:
1. Systemen die aan de as moeten worden vas6gemaakt zijn meestal wat lastiger, maar
Inderdaad, wij hebben een Kidcar die aan de as + horizontale buis vast zat. Dat werkte met de e-bike echter niet (o.a. locatie van de standaard), maar dat kon omgeklust worden naar een andere as-montage met behulp van https://www.fietskar-wink...s/koppeling-voor-fietskar.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 12-09-2017 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik heb sowieso liever geen systeem aan de as omdat je de as dan ongelijk belast. Een Weber koppeling in de achterste driehoek is in mijn ervaring verreweg de beste koppeling voor fietskarren (al dan niet elektrisch).

Ik heb helaas meerdere dissels thuisliggen van de verschillende systemen, dus heb dit met de portemonee moeten ondervinden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laro
Drossie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:36:
[...]

Tevreden over de fiets? Aanrader?
Al met andere fietsen gereden?

Klopt het dat de 2018 versie met schijfremmen zou uitkomen? Voor- of nadelen hiervan?
Ik ben zéér tevreden over de fiets. Ik rij 18,5km enkele reis naar mijn werk. Ik fiets echter wel met dongle, dus ik heb een iets vertekend beeld. De Razer is wat mij betreft een aanrader.

Schijfremmen zijn in opkomst, mede door de populariteit. Voor mij zie ik de meerwaarde niet zo, dus voor mij zou het geen dealbreaker worden. Het nadeel van de opkomst van schijfremmen vind ik dat er tevens een denigrerende/onwetende sfeer ontstaat over velgremmen. Een collega vroeg me laatst of ik geen last heb van verbrande remblokjes.... 8)7 . Ik heb hem maar niet verteld dat velgremmen voor Nederlands gebruik prima volstaan. Tijdens flinke afdalingen kan ik me voorstellen dat je naar de grenzen loopt, maar voor zover ik thuis ben in de wielersport (= niet), gebruiken ze bij wielrennen nog steeds velgremmen. Voor mij waren de volgende punten tijdens de aanschaf doorslaggevend:
- Chainglider voor minder onderhoud
- Naafversnelling
- Damesmodel ook zeer stijf en toch sportief (ivm kids op komst)

Ik heb ook op de Cityzen gereden, die viel af.

Hem remgedrag met boosters is een wereld van verschil, dus ik zou die 24 euro optellen bij de aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:15
[...]

ik heb dezelfde gudereit fiets met een 48V/500W motor, C965 display en met een 48 tands voor. rijdt prima, top is 60 km/h in standaard setting maar dat rijdt je nooit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GgnwUkylvSQxygVpVxB0beEY/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door snoekds20 op 12-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
roffeltjes schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:10:
[...]

Het geluid is bijzaak... met brakeboosters heb je veel meer remkracht en controle. Ik vind ze op de Razer een must.
Nog meer remkracht? Ik vind de Razer zo al krachtig genoeg remmen, ik rij altijd nogal anticiperend en hoef dus zelden een echte noodstop te maken, maar de keren dat het moest staat 't ding bijna abrupt stil.

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-08 08:51

shinchan03

Niels

Laro schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:14:
[...]
Ik ben zéér tevreden over de fiets. Ik rij 18,5km enkele reis naar mijn werk. Ik fiets echter wel met dongle, dus ik heb een iets vertekend beeld. De Razer is wat mij betreft een aanrader.
Van welke dongel maak je gebruik en waarom heb je voor die gekozen? Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen gratis oplossing en een dongel, maar vind zo'n dongel toch lastig kiezen.

• Laro
shinchan03 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:37:
[...]

Van welke dongel maak je gebruik en waarom heb je voor die gekozen? Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen gratis oplossing en een dongel, maar vind zo'n dongel toch lastig kiezen.
Ik heb je een PB gestuurd.

• Drossie
Laro schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:49:
[...]

Ik heb je een PB gestuurd.
Ik heb ook interesse.
Maar heb je geen schrik dat de garantie aan je motor vervalt?
Hoe snel kan je rijden met ondersteuning nu? Heeft de hogere snelheid veel invloed op je actieradius?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laro
Drossie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:54:
[...]

Ik heb ook interesse.
Maar heb je geen schrik dat de garantie aan je motor vervalt?
Hoe snel kan je rijden met ondersteuning nu? Heeft de hogere snelheid veel invloed op je actieradius?
Zie PB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
elinx schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:56:
[...]
48V bepaald niet het actieradius maar dat doet de capaciteit van de accu.
Dat is in jou geval 17Ah (A staat voor stroom en h staat voor uren)
Om te vergelijken met een 36V accu is de spanning mee te bepalen door de accucapaciteit in Wh aan te geven. 48x17= 816Wh hetgeen een flinke accu is.
Van een gelijkwaardige 36V accu zou de capaciteit in dat geval ca. 22,5Ah moeten zijn (816/36).
Het idee is dat bij 48V de benodigde ampere's lager zijn om hetzelfde vermogen te leveren. Lagere ampere's betekent doorgaans minder verlies in warmte. In de praktijk maakt het bijna geen verschil, zeker niet bij de vermogens waar we het hier over hebben.

• Opperpanter2
Wat ga je met deze doen? De kettinglijn wordt op een normale fiets erg slecht door zo'n adapter. De aluminium tandwielen van 42 of 38 of 36 etc hebben dit nadeel niet.

Anoniem: 853189

Hi!
Enige tijd geleden dat ik hier online was.
Batavus Razer bevalt heel goed dus weinig reden om in te loggen :)

Heb nog een Cannondale Trial SL1 hier staan.
Twijfel over verkoop of ombouw met Bafang systeem.

Iemand een idee hoeveel ombouw naar E MTB zal kosten?

Dank, Marcel

Anoniem: 967377

ik heb een elektrische bike met bosch performance line cx 250 w middenmotor als ondersteuning. nu wil ik de begrenzing verwijderen met een tuning set. met welke set hebben jullie positieve ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 22:18
Geen ervaring maar wel DIY info gevonden
http://www.bikespeed.de/Einbau.html

• Ube_M
Opperpanter2 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:41:
[...]

Wat ga je met deze doen? De kettinglijn wordt op een normale fiets erg slecht door zo'n adapter. De aluminium tandwielen van 42 of 38 of 36 etc hebben dit nadeel niet.
De bedoeling is dat ik hiermee mijn oude tandwiel eventueel kan overzetten. Of een ander regulier tandwiel naar keuze kan monteren. Ik dacht dat zo'n adapter hiervoor gemaakt was? (ik heb naafversnelling)

Fiets jij met het standaard bafang tandwiel?

Ben ook nog aan het kijken voor verlichting. Heb geen naafdynamo en fiets van de winter in buitengebied zonder straatverlichting. Heb een batterij van 48 volt besteld... Veel verlichting gaat maar tot 36 volt. Ik zag de B&M IQ-X bij rose. https://www.rosebikes.nl/...-bike-koplamp/aid:2679159 Deze gaat tot 60volt.
Iemand nog suggesties voor alternatieve passende verlichting die ik kan aansluiten op de bbs02?

[ Voor 35% gewijzigd door Ube_M op 13-09-2017 23:09 ]

Landopstelling 10 graden, Jinko Neo N-type 420wp ,3780wp zzo en 3780wp zzw, GoodWe 8K, 63mtr AC kabel

• Opperpanter2
Ube_M schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:51:
[...]

De bedoeling is dat ik hiermee mijn oude tandwiel eventueel kan overzetten. Of een ander regulier tandwiel naar keuze kan monteren. Ik dacht dat zo'n adapter hiervoor gemaakt was? (ik heb naafversnelling)

Dat kan ook met die adapter, maar de dikte van de adapter zorgt ervoor dat je ketting verder naar buiten ligt een dus als het ware scheef staat. Dit zorgt vaak voor extra slijtage en je ketting valt er makkelijker af.
Ik rijd zelf gewoon met het standaard 44t tandblad. Ik verwacht dat dit ook gewoon werkt met jouw versnellingsnaaf.

• doek55
Ube_M schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:51:
[...]

Ben ook nog aan het kijken voor verlichting. Heb geen naafdynamo en fiets van de winter in buitengebied zonder straatverlichting. Heb een batterij van 48 volt besteld... Veel verlichting gaat maar tot 36 volt. Ik zag de B&M IQ-X bij rose. https://www.rosebikes.nl/...-bike-koplamp/aid:2679159 Deze gaat tot 60volt.
Iemand nog suggesties voor alternatieve passende verlichting die ik kan aansluiten op de bbs02?
Ik fiets zelf met Nexus 8 naafversnelling en standaard Bafang 48T voorblad, zelf heb ik hier geen problemen mee.
Voor verlichting heb ik de B + M Lumotec IQ Cyo Premium T senso plus en deze bevalt mij zeer goed. Fijn lichtbeeld met sterke bundel op 5-10m vooruit en diffuus licht dichterbij en aan de zijkanten. Het voordeel van een lamp op dynamo is dat deze ook werkt als de accu leeg is of als je zonder accu op pad bent, maar je hebt wel minder lux :) .

• Ube_M
Opperpanter2 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:32:
[...]

Dat kan ook met die adapter, maar de dikte van de adapter zorgt ervoor dat je ketting verder naar buiten ligt een dus als het ware scheef staat. Dit zorgt vaak voor extra slijtage en je ketting valt er makkelijker af.
Ik rijd zelf gewoon met het standaard 44t tandblad. Ik verwacht dat dit ook gewoon werkt met jouw versnellingsnaaf.
Dus als ik het goed begrijp loopt als je een adapter gebruikt de ketting altijd scheef? Of zijn daar ook tandwielen voor te verkrijgen die dat corrigeren?
Maar dan schiet het een beetje z'n doel voorbij, want ik heb juist zo'n adapter gekocht om vrij uit std tandwielen te kunnen kiezen.

@doek55 Tja... mooie lamp, maar ik heb geen dynamo. Dus moet kiezen uit lampen die kunnen op 48 volt of uit batterijlampen. Of alsnog dynamo monteren, maar heb geen zin om mijn wiel opnieuw te laten spaken, want dat is nu fantastisch gespaakt. Fiets al 10 jaar op die fiets en fiets heeft vele landen gezien en er zit nog geen slagje in het wiel.

[ Voor 22% gewijzigd door Ube_M op 14-09-2017 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
Anoniem: 853189 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:39:
Hi!
Enige tijd geleden dat ik hier online was.
Batavus Razer bevalt heel goed dus weinig reden om in te loggen :)

Heb nog een Cannondale Trial SL1 hier staan.
Twijfel over verkoop of ombouw met Bafang systeem.

Iemand een idee hoeveel ombouw naar E MTB zal kosten?

Dank, Marcel
€ 384 voor de BBS02b
€ 220 voor een 48V 13Ah 624Wh accu, maar dat zul je op je persoonlijke wensen moeten afstemmen.
€ 16 voor een programmeerkabel
€ 22 voor een Gearsensor

Totaal: € 642

• doek55
Ube_M schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:37:
[...]
@doek55 Tja... mooie lamp, maar ik heb geen dynamo. Dus moet kiezen uit lampen die kunnen op 48 volt of uit batterijlampen. Of alsnog dynamo monteren, maar heb geen zin om mijn wiel opnieuw te laten spaken, want dat is nu fantastisch gespaakt. Fiets al 10 jaar op die fiets en fiets heeft vele landen gezien en er zit nog geen slagje in het wiel.
Oh daar had ik overheen gelezen 8)7, maar wat belangrijk is bij een goede lamp is dat je veel licht ver vooruit hebt en minder dichtbij anders wennen je ogen aan het felle licht en zie je alsnog minder. Een goede lichtbundel zorgt er ook voor dat je je tegenliggers niet verblind en dat ontbreekt nogal eens bij fietslampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 00:27
doek55 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:52:
[...]

€ 384 voor de BBS02b
€ 220 voor een 48V 13Ah 624Wh accu, maar dat zul je op je persoonlijke wensen moeten afstemmen.
€ 16 voor een programmeerkabel
€ 22 voor een Gearsensor

Totaal: € 642
Accu zou ik veranderen naar een met kwaliteit cellen.. Iets duurder, maar zoveel beter.

• Torched
  • Laatst online: 02-08 12:36
Ik heb zelf een los voor en achterlicht met losse accu's.

Op Ali kan je ook wel dat soort stuurlichten kopen, dat werkt prima zolang je zorgt dat die accu's opgeladen zijn.

Anders is het een 48v naar 5v converter kopen, en daar een standaard fietslicht aan hangen.

• racinfo

racinfo

E-MTB

De BBS01b schijnt een aparte draad voor verlichting te hebben (bedienbaar via het standaard display) echter geen idee welke spanning daar op staat.

Ik citeer een advertentie:
Fluisterstille 250Watt Bafang/8Fun middenmotor (BBS01B) inclusief 2 traparmen, een 44-tands kettingwiel, kettingwiel beschermer. Met koplamp aansluiting en schakelsensor aansluiting rechtstreeks op de motor

[ Voor 46% gewijzigd door racinfo op 14-09-2017 11:34 ]

• Ube_M
racinfo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:59:
De BBS02b schijnt een aparte draad voor verlichting te hebben (bedienbaar via het standaard display) echter geen idee welke spanning daar op staat.
Deze manier heeft wel mijn voorkeur. Kan niet goed vinden hoe dat nu aangesloten moet worden op internet.
Vond nog wel dit diagram, wat ook geldig zou moeten zijn voor BBS02b, maar kan daar niets over verlichting op terugvinden.
https://electricbike.com/...d-and-bbs02-wiring-pinout

[ Voor 4% gewijzigd door Ube_M op 14-09-2017 11:34 ]

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ube_M schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:33:
[...]

Deze manier heeft wel mijn voorkeur. Kan niet goed vinden hoe dat nu aangesloten moet worden op internet.
Vond nog wel dit diagram, wat ook geldig zou moeten zijn voor BBS02b, maar kan daar niets over verlichting op terugvinden.
https://electricbike.com/...d-and-bbs02-wiring-pinout
Het extra draadje is alleen te vinden op de BBS01b en BBS02b (let op de -b- ) motoren. Opletten bij bestellen.

• Ube_M
Ik heb de bbs02b al besteld. Dus daar zou de verlichtings aansluiting op moeten zitten. Weet niet of er documentatie bij geleverd wordt. (hopelijk niet alleen in chinees :-) ) Kijk bij binnenkomst wel even wat de mogelijkheden zijn. Tot die tijd maar ff met batterij blijven rijden.

• Dacuuu
Ube_M schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:42:
Ik heb de bbs02b al besteld. Dus daar zou de verlichtings aansluiting op moeten zitten. Weet niet of er documentatie bij geleverd wordt. (hopelijk niet alleen in chinees :-) ) Kijk bij binnenkomst wel even wat de mogelijkheden zijn. Tot die tijd maar ff met batterij blijven rijden.
En anders even de multimeter op de kabel.. Weet je het voltage ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
Ube_M schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:42:
Waarschijnlijk gaat het om een van deze 6V aansluitingen:
https://electricbike-blog...d-6v-headlight-connector/
https://endless-sphere.co...hp?f=28&t=85082&p=1246557

Bij mij zat er trouwens geen enkele documentatie bij.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 10:34
Sinds mijn vrouw en ik zijn verhuisd zijn de reistijden naar het werk ook veranderd.
Nu is haar woon-werk afstand ongeveer 10km enkel, dus totaal rond de 20km.
Het is niet heel veel maar een elektrische fiets scheelt al een hoop in de emotionele status van mijn vrouw ;)
Mijn vrouw leent nu daarvoor de elektrische fiets van mijn schoonmoeder, maar die begint op zijn einde te raken. (Het is een vrij oude qwic, die nog ondersteuning levert tot 30km/u :))
Het probleem is dus dat hij sinds gisteren op is bij aankomst op het werk....
Ze heeft geen mogelijkheid tot opladen op het werk, dus wordt het tijd voor een eigen elektrische fiets.

Ik dacht aan de Batavus Stream, maar het is mij onduidelijk hoe het zit met kinderzitjes. Is het mogelijk om op de Stream voor en achter een kinderzitje te monteren?

Zo niet, weet iemand nog een andere elektrische fiets met een degelijke midden of achter motor waar wel kinderzitjes op te monteren zijn?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Rukapul
Kodess schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:49:
Sinds mijn vrouw en ik zijn verhuisd zijn de reistijden naar het werk ook veranderd.
Het is niet heel veel maar een elektrische fiets scheelt al een hoop in de emotionele status van mijn vrouw ;)
Mijn vrouw leent nu daarvoor de elektrische fiets van mijn schoonmoeder, maar die begint op zijn einde te raken. (Het is een vrij oude qwic, die nog ondersteuning levert tot 30km/u :))
Ze heeft geen mogelijkheid tot opladen op het werk, dus wordt het tijd voor een eigen elektrische fiets.

Ik dacht aan de Batavus Stream, maar het is mij onduidelijk hoe het zit met kinderzitjes. Is het mogelijk om op de Stream voor en achter een kinderzitje te monteren?

Zo niet, weet iemand nog een andere elektrische fiets met een degelijke midden of achter motor waar wel kinderzitjes op te monteren zijn?
Op basis van de foto's zou ik zeggen dat het zonder probleem kan. Zie ook mijn reacties in dit topic en dat van anderen. De zitjesmerken verschillen wel in bevestiging constructies dus je moet even kritisch kijken.

• Vlassie1980

Als de fiets verder nog bevalt dan kan je er ook voor kiezen om de accu te laten reviseren? Is aanzienlijk minder geld en waarschijnlijk gaat de capaciteit van de accu nog meer omhoog dan toen je hem kocht.

Mijn moeder heeft overigens ook de Batavus Stream en is er zeer tevreden over. Komt standaard met 500Wh accu. Ze heeft alleen geen ervaring met kinderzitjes maar dat zou je even uit moeten zoeken. Kan me voorstellen dat dit wat lastiger is omdat de accu daar recht onder zit.

• roffeltjes
Lijkt me met een Yepp met frame bevestiging geen probleem, maar moet je inderdaad even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 17:32
doek55 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:37:
[...]

Waarschijnlijk gaat het om een van deze 6V aansluitingen:
https://electricbike-blog...d-6v-headlight-connector/
https://endless-sphere.co...hp?f=28&t=85082&p=1246557

Bij mij zat er trouwens geen enkele documentatie bij.
Het is 6V en de 2 zwarte stekkers zien er ongeveer uit als de rode rechtsonder:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.sparkfun.com/r/600-600/assets/9/1/8/9/9/5138de3bce395f591d000000.JPG

Zoek mij helemaal gek naar een mountainbike achterlicht 6 volt gevoed, dus 1 die aan de zadelpen kan.
Zijn allemaal lampjes met batterijen en ik wil juist een 6 volt (dynamo) versie.

Als iemand een suggestie heeft, voorlicht is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
roffeltjes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:01:
Lijkt me met een Yepp met frame bevestiging geen probleem, maar moet je inderdaad even checken.
Yepp heeft inderdaad een adapter. Bobike heeft dat evt. ook. De oude zitjes van Bobike klem je echter zonder al teveel issues op de bagagedrager waarbij je alleen even op hoeft te letten of het uitkomt bij de zadelbuisbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Vlassie1980 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:57:
[...]

Als de fiets verder nog bevalt dan kan je er ook voor kiezen om de accu te laten reviseren? Is aanzienlijk minder geld en waarschijnlijk gaat de capaciteit van de accu nog meer omhoog dan toen je hem kocht.

Mijn moeder heeft overigens ook de Batavus Stream en is er zeer tevreden over. Komt standaard met 500Wh accu. Ze heeft alleen geen ervaring met kinderzitjes maar dat zou je even uit moeten zoeken. Kan me voorstellen dat dit wat lastiger is omdat de accu daar recht onder zit.
Reviseren zou inderdaad kunnen, maar we lenen op dit moment de fiets van mijn schoonouders. De planning was om een elektrische fiets te kopen volgend jaar, dat is nu gewoon opgeschoven door de slechte accu.
roffeltjes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:01:
Ik hoopte ook dat met framebevestiging wel zou lukken. Batavus zelf zegt ook dat het mogelijk is.
Alleen de fietsenwinkel(.nl...) waar ik keek voor specificaties gaf aan dat het niet kon, maar ja die zullen het wel fout hebben.

Nu is de keuze natuurlijk aan mijn vrouw. Ze wil of de Batavus Stream of de Batavus Milano e-go.
Ik hoop dat ze de Stream fijner vind, die heeft namelijk die grotere accu... (500 tegen 400)
Grootste verschil tussen die twee is dat de Stream een Yamaha is en de Milano een Bosch Active.

Heb nog niet ergens een goede fietsenwinkel kunnen vinden om ze beide echt uit te kunnen testen (rondom Eindhoven). De planning is nu: Zoek fietsen die een Bosch en een Yamaha motor hebben, en probeer die dan uit. De zit van de fietsen is namelijk bijna identiek, dus de motor is het belangrijkste voelbare verschil.
En misschien gaan we volgende week naar De Fietser in Ede. Die heeft beide fietsen staan op hun proefrit baan (kan ik ook meteen de Razer proberen :9).

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23

Mijn vrouw en ik hebben beide een elektrische Batavus CNCTD met kinderzitje. Ikzelf een zadeltje op de bovenbuis + voetsteuntjes en mijn vrouw een stoeltje van GMG. Gewoon gekocht op Marktplaats voor 10 euro.

Afbeeldingslocatie: https://escdn.nl/images/products/temp_source/34dfcf8d4f993de4de0e0a10e949729a.png

Wij hebben overigens bewust gekozen voor een voorwielmotor. Goedkoper, lichter, ziet er beter uit en sterk zat voor gebruik op het vlakke land. Bovendien fietst een voorwielmotor ook prima zonder ondersteuning, dat is bij een middenmotor duidelijk minder.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 15-09-2017 09:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Kodess schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:26:
Ik hoopte ook dat met framebevestiging wel zou lukken. Batavus zelf zegt ook dat het mogelijk is.
Alleen de fietsenwinkel(.nl...) waar ik keek voor specificaties gaf aan dat het niet kon, maar ja die zullen het wel fout hebben.
Die hebben het ook fout, want volgens hen past op bijna geen enkele elektrische fiets een zitje terwijl dat aantoonbaar wel kan.
Heb nog niet ergens een goede fietsenwinkel kunnen vinden om ze beide echt uit te kunnen testen (rondom Eindhoven).
Uberhaupt lijkt het bijna onmogelijk om een Batavus elektrische fiets te testen / kopen in het noorden van Eindhoven. De ene dealer (John Vermeulen / Paul vd Broek) voert geen Batavus (meer). Een andere (Rijwielcentrale) heeft bijna geen Batavus in het aanbod. Fietsenwinkel.nl mag in de winkel geen Batavus laten testen / aanbieden / leveren. De dichtbijzijnde dealers zijn dan op 5km in Son of zuid-Eindhoven wat voor een fiets betekent dat je bijna net zo goed online of andere stunter ver weg kan shoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
havana schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:29:
[...]

Mijn vrouw en ik hebben beide een elektrische Batavus CNCTD met kinderzitje. Ikzelf een zadeltje op de bovenbuis + voetsteuntjes en mijn vrouw een stoeltje van GMG. Gewoon gekocht op Marktplaats voor 10 euro.

Wij hebben overigens bewust gekozen voor een voorwielmotor. Goedkoper, lichter, ziet er beter uit en sterk zat voor gebruik op het vlakke land. Bovendien fietst een voorwielmotor ook prima zonder ondersteuning, dat is bij een middenmotor duidelijk minder.
Mijn vrouw heeft ook liever een voorwielmotor, ze wil namelijk een zo stil en onzichtbaar mogelijke motor. (Liefst zelfs idd een transporter want dat vind ze het mooist). Maar haar voorkeuren komen allemaal dus puur uit hoe het eruit ziet.
Ik heb zelf niet zo veel vertrouwen in voorwiel motoren, ik heb het gevoel dat je daar makkelijker mee wegslipt en dat ze wat zwakker zijn.
Ander (belangrijker) punt is dat in theorie mijn vrouw een keer de auto wil gebruiken en ik op de fiets naar het werk moet/mag. En, hier komt ie, dat is 31 km fietsen, enkele rit. Daar heb ik dan liever een goede middenmotor voor, waar ik mogelijk ook iets harder mee kan.
Maar uiteindelijk mag zij uiteraard beslissen welke fiets ze het liefst wil
Rukapul schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:44:
[...]

Die hebben het ook fout, want volgens hen past op bijna geen enkele elektrische fiets een zitje terwijl dat aantoonbaar wel kan.

[...]

Uberhaupt lijkt het bijna onmogelijk om een Batavus elektrische fiets te testen / kopen in het noorden van Eindhoven. De ene dealer (John Vermeulen / Paul vd Broek) voert geen Batavus (meer). Een andere (Rijwielcentrale) heeft bijna geen Batavus in het aanbod. Fietsenwinkel.nl mag geen Batavus op locatie laten testen / aanbieden / leveren. De dichtbijzijnde dealers zijn dan op 5km in Son of zuid-Eindhoven wat voor een fiets betekent dat je bijna net zo goed online kan shoppen 8)7
Inderdaad, ik ben lichtelijk jaloers op de randstad op fietsenwinkel gebied ;(
Wij zitten wat dichter bij Son, dus daar gaan we inderdaad ook nog even kijken.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kodess schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:26:
[...]

Reviseren zou inderdaad kunnen, maar we lenen op dit moment de fiets van mijn schoonouders. De planning was om een elektrische fiets te kopen volgend jaar, dat is nu gewoon opgeschoven door de slechte accu.

[...]

Nu is de keuze natuurlijk aan mijn vrouw. Ze wil of de Batavus Stream of de Batavus Milano e-go.
Ik hoop dat ze de Stream fijner vind, die heeft namelijk die grotere accu... (500 tegen 400)
Grootste verschil tussen die twee is dat de Stream een Yamaha is en de Milano een Bosch Active.

Heb nog niet ergens een goede fietsenwinkel kunnen vinden om ze beide echt uit te kunnen testen (rondom Eindhoven). De planning is nu: Zoek fietsen die een Bosch en een Yamaha motor hebben, en probeer die dan uit. De zit van de fietsen is namelijk bijna identiek, dus de motor is het belangrijkste voelbare verschil.
En misschien gaan we volgende week naar De Fietser in Ede. Die heeft beide fietsen staan op hun proefrit baan (kan ik ook meteen de Razer proberen :9).
Mijn moeder heeft ook een Bosch en Yamaha model geprobeerd en kwam toen tot de conclusie dat de Bosch een stuk rumoeriger was en de Yamaha een stuk stiller. Verder heb ik zelf het meeste vertrouwen in een Yamaha. Ik lees heel vaak dat Bosch motoren na +/- 15.000 km storingen gaan geven en vervangen worden. Mijn motor was na 16.000 ook aan de beurt met foutmelding 500 - interne motorfout.

Ik lees hier al heel lang mee op het forum en heb nog niet 1 keer voorbij zien komen dat een Yamaha motor defect was. Maar goed, misschien ben ik te veel Japan minded (rijdt zelf ook een Toyota) :)

Verder is het ook een kwestie van hoe het ondersteuningsprofiel bevalt. Zorg ervoor dat ze in beide gevallen een goede proefrit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Gezien er hier op het forum inmiddels een stuk meer bezitters van een yamaha motor aanwezig zijn, zullen we daar vast meer over horen de komende paar jaar - of niet natuurlijk, als ze het gewoon prima blijven doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dcl! schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:52:
Gezien er hier op het forum inmiddels een stuk meer bezitters van een yamaha motor aanwezig zijn, zullen we daar vast meer over horen de komende paar jaar - of niet natuurlijk, als ze het gewoon prima blijven doen :)
Het zal ook wel een beetje aan het marktaandeel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Mijn bbs02 heeft het ook opgegeven. Gooit een current sensing fout naarboven.

Er lijkt geen water bij te zijn gekomen dus tja. 10.000km staat erop.
Ik ga zelf van de middenmotor afstappen. Er zit me iets teveel onderhoud in als je voor de 40km/u gaat.

Als iemand nog 52t kettingbladen zoekt heb ik er 1 die licht gebruikt is(200km) en een hagelnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Torched schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:12:

Ik ga zelf van de middenmotor afstappen. Er zit me iets teveel onderhoud in als je voor de 40km/u gaat.

Als iemand nog 52t kettingbladen zoekt heb ik er 1 die licht gebruikt is(200km) en een hagelnieuwe.
Nieuwe controller er op en weer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Torched schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:12:

Je had meen ik een der eerste BBS02 die op de markt kwamen; nadien hebben ze de controller met sterkere Mosfets uitgevoerd, ik zou in jouw geval dus voor een nieuwe controller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
racinfo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:35:
[...]

Je had meen ik een der eerste BBS02 die op de markt kwamen; nadien hebben ze de controller met sterkere Mosfets uitgevoerd, ik zou in jouw geval dus voor een nieuwe controller gaan.
Nee had al wel de b versie, dus dat is het em ook niet zal wel een stukje leeftijd en gebruik zijn. Ik heb er nog niet grondig naar gekeken.
Dacuuu schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:34:
[...]

Nieuwe controller er op en weer gaan?
Ja waarschijnlijk wel, hij gaat alleen door naar mijn mtb. Daarom heb ik die 52t bladen ook niet meer nodig. Das veel te hoog voor mtb werk.

Voor mijn woon/werk heb ik nu een achternaaf motor. Maakt iets meer lawaai, maar das niet erg. Horen mensen je aankomen :P Al moet ik wel een sinewave controller voor halen maar het werkt momenteel en dat was het doel.

Ik heb daar voor gekozen omdat ik elke 1000-1500 km afhankelijk van het weer de ketting en cassette kon vervangen. En als dat elke maand moet wordt ik er ook een beetje gek van. :+

De fiets zelf zit een goede 20.000km totaal op, maar is nog lang niet op, zeker omdat ik de voorvork zo'n 2000km terug heb vervangen. Al wordt het na 5 jaar wel weer tijd voor een nieuw zadel.

[ Voor 7% gewijzigd door Torched op 15-09-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Torched, met 52 tanden op de aandrijf-lijn, en met een BBS02(b) en eigen inbreng is overmatige slijtage aan de aandrijflijn ook niet zo verwonderlijk wanneer je gemidd snelheid 40 km/h moet zijn. Met mijn BBS01 rijdt ik al ruim 4200 km terwijl ik met dezelfde ketting en eigen kracht daarvoor al 3000 km wegtrapte en er is aan de aandrijflijn (derailleur) nog nooit iets veranderd.

Maar ik rij gemidd nooit sneller dan 25 km/h ;)

[ Voor 6% gewijzigd door racinfo op 15-09-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
racinfo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:07:
@Torched, met 52 tanden op de aandrijf-lijn, en met een BBS02(b) en eigen inbreng is overmatige slijtage aan de aandrijflijn ook niet zo verwonderlijk wanneer je gemidd snelheid 40 km/h moet zijn. Met mijn BBS01 rijdt ik al ruim 4200 km terwijl ik met dezelfde ketting en eigen kracht daarvoor al 3000 km wegtrapte en er is aan de aandrijflijn (derailleur) nog nooit iets veranderd.

Maar ik rij gemidd nooit sneller dan 25 km/h ;)
Ik rijd achter ook een groter tandwiel, dat spaart tandwielen ook. Ik heb een trapfrequentie van ongeveer 95 tot 105. En lever ook behoorlijk wat zelf. Vooral de laatste tijd ondersteunde de bbs maar max 400w, vaak nog minder ook omdat de cutoff op 42km/u zat en ik daar vaak op fiets.

Waar ik zegmaar met de 42 voor op een 13t achter zat zit je met een 52 op een 16t. Voor dezelfde ratio ongeveer. Dus je krijgt kracht verdeeld over meer tanden. En mijn kettinglijn werd beter. En dan nog met ruim 600w op ketting werd die altijd vrij snel lang. Ik was al over naar slechts 7 versnellingen want dan zijn de cassettes maar 12 euro en kettingen net zoiets. Dan hoefde ik ook niet halverwege kettingen te wisselen omdat de ketting te lang werd voor de dure cassette (was een xt 10 spd voor dit)
Ratio
Dus op dat verhaal kom je dan uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Torched op 15-09-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Wat is jullie mening over volgende fiets? (en prijs?

https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vorig jaar bezig geweest met een fiets van MP. Wat een drama was dat, ze wilde geen frame nrs geven, en 1 man begon zelfs te schelden via de telefoon. Stelletje jatters.. Maar wellicht is deze fiets wel legit. Het ging bij mij toen om een mamafiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Onbedoeld tactloos van mijn kant, maar ik moet hier toch op reageren :S
havana schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:29:
[...]
Met alle respect voor je racefiets kennis, een Yamaha middenmotor fietst een stuk beter dan een voorwielmotor, ook zonder ondersteuning. Niet alleen trapt een voorwielmotor juist veel zwaarder, de gewichtsverdeling is ook niet prettig. Sterker nog, de lichtste e-bikes zijn doorgaans met middenmotor uitgerust, ook al omdat het lastig is een sportief model (luchtweerstand!) met voorwielmotor te vinden.

Ook ben ik het niet eens dat een voorwielmotor zomaar sterk zat is. Wij hebben drie ION voorwielmotoren erdoor geblazen, duidelijk door overbelasting. Ook in een vlak gebied zijn er viaducten e.d. en dan ram je een voorwielmotor echt naar de max.

En absoluut geen sneer, maar je hebt je fiets sinds de lente. Als het gladder wordt (blaadjes, sneeuw, ijs) is een voorwielmotor tricky.

Eigenlijk is het enige goede argument voor een voorwielmotor de prijs. Qua storingsgevoeligheid, ondersteuning, gewicht en rijgedrag zijn ze gewoon duidelijk de mindere van een middenmotor. En dat zeg ik niet zomaar, dit baseer ik niet alleen op mijn eigen ervaringen, maar toch ook op consensus onder gebruikers.

Anoniem: 853189

Dacuuu schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:22:
[...]

Accu zou ik veranderen naar een met kwaliteit cellen.. Iets duurder, maar zoveel beter.
Welke accu raad je aan in deze MTB setting?

• Rukapul
roffeltjes schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:33:

En absoluut geen sneer, maar je hebt je fiets sinds de lente. Als het gladder wordt (blaadjes, sneeuw, ijs) is een voorwielmotor tricky.
Het verdient genoemd te worden met name in combinatie met de kinderzitjes. Iets te veel voorwielmotorgebruikers die toch valpartijen hebben gehad in gladde omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Die vraag is vrij eenvoudig te beantwoorden, een accu met Samsung, Sanyo, Panasonic of LG cellen zou mijn voorkeur hebben.
Bijvoorbeeld: (excl belasting)
https://nl.aliexpress.com...ric-bike/32671381057.html

of (incl belasting)
https://nl.aliexpress.com...e-b939-c6f7a5322f8b&tpp=1

Ikzelf ben voor LG cellen gegaan met mijn HL36-13 battery, bijna 2x duurder.
Geschikt voor maximaal 500Watt motoren.
20 Amp continu ontlading
30 Amp piek ontlading
LG M26 2600mah 10A power 18650 cellen

Ik rij wel met de BBS01 36V - 250 Watt motor.

[ Voor 71% gewijzigd door racinfo op 16-09-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Anoniem: 853189 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:55:
[...]

Raceinfo linkte naar een batterij met GA cellen, dat zijn echt goede cellen. Zou ik jou was voor GA, PF, of NCR18650B cellen gaan.
Rukapul schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:35:
[...]

Het verdient genoemd te worden met name in combinatie met de kinderzitjes. Iets te veel voorwielmotorgebruikers die toch valpartijen hebben gehad in gladde omstandigheden.
Kindje voorop, mooi extra gewicht op het voorwiel dus minder doorslippen :P.
Maar zodra de kleine achterop gaat, icm nattigheid en je voorwiel een beetje haaks op de weg.. :-(

Ik zou ook geen voorwiel motor pakken, heb er zelf jaren mee gereden, en vond het doorslippen altijd wel lache, deed het vaak expres. Ik zou voor een middenmotor of achterwiel motor gaan..

• Drossie
Dacuuu schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:09:
[...]

Vorig jaar bezig geweest met een fiets van MP. Wat een drama was dat, ze wilde geen frame nrs geven, en 1 man begon zelfs te schelden via de telefoon. Stelletje jatters.. Maar wellicht is deze fiets wel legit. Het ging bij mij toen om een mamafiets.
Niemand anders advies ivm de fiets?

Ik heb 2 fietsen op het oog: https://link.marktplaats.nl/m1202298111

en

https://link.marktplaats.nl/m1203536150

Zijn hier nog grote jongens? Ik ben 1.97m groot. Ik twijfel tussen maat 61 of maat 65.

[ Voor 10% gewijzigd door Drossie op 16-09-2017 17:14 ]

• roffeltjes
Als je voorkant gaat is het meestal einde oefening.

Kijk, wij hebben vijf jaar met ION voorwielmotoren rondgereden en dat was echt wel fijn. Ik ben niet zomaar een hater. Maar de gewichtsverdeling van een fiets met middenmotor is gewoon veel beter. Uiteraard kan je met de geo dit goed maskeren (wat minder naloop maakt de voorkant wat directer), maar dat gewicht merk je zowel als het gladder wordt, als bij zoiets banaals als je fiets in een hoog fietsenrek wegzetten.

Maar de prijs-kwaliteit kan prima zijn, op zich is een voorwielmotor prima systeem mits je je de beperkingen realiseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 15:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rukapul schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:44:
[...]

[...]

Uberhaupt lijkt het bijna onmogelijk om een Batavus elektrische fiets te testen / kopen in het noorden van Eindhoven. De ene dealer (John Vermeulen / Paul vd Broek) voert geen Batavus (meer). Een andere (Rijwielcentrale) heeft bijna geen Batavus in het aanbod. Fietsenwinkel.nl mag in de winkel geen Batavus laten testen / aanbieden / leveren. De dichtbijzijnde dealers zijn dan op 5km in Son of zuid-Eindhoven wat voor een fiets betekent dat je bijna net zo goed online of andere stunter ver weg kan shoppen 8)7
5 km is toch niet ver? Of mis ik iets?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Drossie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:23:
[...]

en

Zijn hier nog grote jongens? Ik ben 1.97m groot. Ik twijfel tussen maat 61 of maat 65.
Ik zou voor de Razer gaan, maar dat is persoonlijk omdat ik hem sportiever vind en van een wat voorover gebogen houding hou. Ik zit nu zelf op een Bulls Green Mover framemaat 60 en ben zelf 1.99m dus een 61 gaat bij jou waarschijnlijk wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Drossie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:23:
[...]

en

Jammer dat de Razer er vuil uitziet. Doet me denken aan een fiets die veel buiten staat, in weer en wind....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Vlassie1980 schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:16:
[...]

Ik zou voor de Razer gaan, maar dat is persoonlijk omdat ik hem sportiever vind en van een wat voorover gebogen houding hou. Ik zit nu zelf op een Bulls Green Mover framemaat 60 en ben zelf 1.99m dus een 61 gaat bij jou waarschijnlijk wel passen.
Ik hoop heen en terug te kunnen met 1 enkele batterijlading. Dat is 40km over een heuvelachtig parcours met een kar van 50kg aan de fiets.
Zou dit haalbaar zijn met beide fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:29:
[...]
5 km is toch niet ver? Of mis ik iets?
Ik zou dat nog net acceptabel vinden, maar als je geen auto hebt en je fiets is kaduuk is dat wel een uur lopen (of meer als je echt catastrofaal ongemak hebt^^).

Als niet auto-bezitter snap ik de opmerking dus wel... je wil liever dichterbij zitten. Daarom heb ik indertijd de Razer en niet de Gaastra gekocht, al was de dealer van de Gaastra in zijn categorie de beste in Nederland. Het feit dat dat 12 km ver was (dwars door Amsterdam) maakte het gewoon onpraktisch. Had de Vakantiefietser iets dichterbij een metro gezeten (kan je fiets mee) had ik misschien nu op een Gaastra gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
Zie het nu pas......een nieuw type Tesla3 cel: https://www.nkon.nl/review/product/list/id/2363/category/49/.
Leuk om te testen.
http://lygte-info.dk/revi...4000mAh%20(Red)%20UK.html

lekker lage Ri!!! 30mOhm per cel.

[ Voor 32% gewijzigd door bgttje op 17-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Prijs is alleen nog wel hoog. Bijna 2 euro verschil met de Sanyo 18650 GA op 100stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Nou, vrouwlief heeft wat fietsen getest. Alsin, fietsen met verschillende motoren.
Haar favoriet: Bafang. Die had fietsenwinkel.nl uiteraard aangeboden op hun Brinckers...
Maar het is vooral haar favoriet omdat ze er makkelijk 28km per uur mee fietst met minder moeite dan op de Bosch en Yamaha systemen.
Dat is volgens mij wel op te lossen.

We gaan ergens deze/volgende week naar De Fietser in Ede om de Stream en de Milano e-go te testen.
Is een eind rijden, maar we gaan dan meteen even langs bij familie.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Drossie schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:51:
[...]

Ik hoop heen en terug te kunnen met 1 enkele batterijlading. Dat is 40km over een heuvelachtig parcours met een kar van 50kg aan de fiets.
Zou dit haalbaar zijn met beide fietsen?
De Stream heeft een 500wh accu, dus als dat het criteria is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Torched schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:42:
[...]Prijs is alleen nog wel hoog. Bijna 2 euro verschil met de Sanyo 18650 GA op 100stuks.
Alle waar naar z'n geld. Uiteindelijk blijken de GA cellen hun prijs ook waard te zijn. Vond ik in t begin ook duur. Achteraf heel blij dat ik ze nu gebruik. Ik ben gek op n lage Ri!!!!! en veel amps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
bgttje schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:20:
[...]

Alle waar naar z'n geld. Uiteindelijk blijken de GA cellen hun prijs ook waard te zijn. Vond ik in t begin ook duur. Achteraf heel blij dat ik ze nu gebruik. Ik ben gek op n lage Ri!!!!! en veel amps!
Ja maar 2 euro meer voor maar 600mah meer capaciteit vind ik wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Iemand ervaring met de Victesse Strada N7 HM?
Prijs is vergelijkbaar met de Batavus Stream.
De motor is Bafang ipv Yamaha en je hebt de mogelijkheid voor een accu van 600Wh

Enige andere verschil is nog dat de Stream hydraulische velgremmen heeft, terwijl de Strada gebruik maakt van rollerbrakes achter en v-brakes voor.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
- B merk ipv A merk
- Bafang ipv Yamaha
- rollerbrake/Vbrke ipv Magura Velgremmen.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je voor dezelfde prijs zelfs overweegt voor de Victesse te gaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:23:Iemand al ervaringen met de Android app voor BBS0x/BBSHD?https://eggbikes.com/all-products/eggrider-v1b
Heb m sinds vorige week en het werkt goed minus een paar bugs. Zo zijn de minpunten nl. hij kan geen 36V accu's goed uitlezen, 48V zou goed moeten zijn, en de setup pagina's werken niet alle even goed.
Wel mooi ook dat je het verbruik per km krijgt. Heb iig een mailwisseling met George om m alle testresultaten door te geven zodat hij de software kan aanpassen.

19-9-2017:

PS net een aangepaste app. van Eggbikes ontvangen, ff testen of ie beter werkt. Gaat vooral om de 36V uitvoering.

[ Voor 11% gewijzigd door bgttje op 19-09-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
roffeltjes schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:35:- B merk ipv A merk
- Bafang ipv Yamaha
- rollerbrake/Vbrke ipv Magura Velgremmen.
Die accu's achterop?????????? wanneer stoppen ze daar nu eens mee. Ziet er ook niet uit. De onbalans druip er vanaf..........en waarom.....volgens mij is een accu op de middenstang toch net zo duur. Maar ja...dan hebben ze weer niets om de prijs op te drijven! Lijkt Apple wel. Telefoontjes van 1300 euri?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Onbalans van accu plaatsing is niet zo'n issue. Er zijn uitstekend sturende fietsen die een Accu achterop hebben (Idworkx, Gaastra). Een boodschappentas is op een goede fiets ook geen enkel probleem.

Om maar een vergelijking te maken: Ik daag iedereen uit een stabielere fiets dan een Santos 2.6 Travelmaster te vinden. En daar hang je doelbewust grote gewichten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Kodess schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:58:
Iemand ervaring met de Victesse Strada N7 HM?
Prijs is vergelijkbaar met de Batavus Stream.
De motor is Bafang ipv Yamaha en je hebt de mogelijkheid voor een accu van 600Wh

Enige andere verschil is nog dat de Stream hydraulische velgremmen heeft, terwijl de Strada gebruik maakt van rollerbrakes achter en v-brakes voor.
Als de Victesse Strada N7 HM "700" Euro goedkoper zou zijn zou ik het zeker overwegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
bgttje schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:08:
[...]

Heb m sinds vorige week en het werkt goed minus een paar bugs. Zo zijn de minpunten nl. hij kan geen 36V accu's goed uitlezen, 48V zou goed moeten zijn, en de setup pagina's werken niet alle even goed.
Wel mooi ook dat je het verbruik per km krijgt. Heb iig een mailwisseling met George om m alle testresultaten door te geven zodat hij de software kan aanpassen.

19-9-2017:

PS net een aangepaste app. van Eggbikes ontvangen, ff testen of ie beter werkt. Gaat vooral om de 36V uitvoering.
Het vervangt dus het originele display of is het meer complementair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Torched schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:49:
[...]

Het vervangt dus het originele display of is het meer complementair?
Je gebruikt hem ipv het normale display. Maar je hoeft niet perse je telefoon te koppelen denk ik.
Pagina: 1 ... 41 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.