Dat is die vonk waar ik het over heb ja,Flash3d schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:38:
[...]
Ik heb ook geen aan/uit schakelaar en zet dus alleen de boel uit via het display welke bij de Bafang zit.
Indien ik langere tijd niet fiets haal ik de accu eraf.
Heb ook al een paar keer zo'n mooie vonk gehad toen ik de batterij op de Bafang aansloot, was toen wel via het kabeltje. Die zit nu permanent aangesloten en ik heb het nog niet gehad bij het plaatsen van de batterij op het frame. Kan het überhaupt kwaad, behalve dat je schrikt?![]()
Heb de 5A lader bij em3ev trouwens gecanceld, volgens de medewerker is het niet verstandig om 5A via de DC 2.1 stekker te laten lopen. Laad nu wel met de standaard 2A en zorg dat ik hem iets aftop zodra de batterij 100% is opgeladen.
Zou mooi zijn om een volt regelaar te hebben tussen de lader en de batterij, bgttje, heb je nog zin in een hobby projectje?
Kan geen kwaad, of naja, wat er gebeurt is dat de inrush current over een klein stukje van de polen van je connector gaat. Over tijd fik je dus je hele connector af.
De polen worden ook mooi zwart.
Over tijd is dan zeker een aantal jaar denk ik zo, ik zit al met dat vuurwerk voor ruim een jaar en de connector is nog goed genoeg. Maar je zou dus naar XT90 kunnen gaan om dat te voorkomen. Of een aan uit switch. Maar boven de 20 ampere wordt dat ingewikkelder om netjes voor elkaar te krijgen en dat is wel de situatie waar ik zit.
Ik wil geen extra schakelaar op de fiets dus zou hij in het accupakket moeten komen. Maar dan moet je naar 40A want een motor die ik met die accu aandrijf pakt 40A. En dan kom je in de minder leuke oplossingen
[ Voor 7% gewijzigd door Torched op 14-07-2017 19:54 ]