doek55 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:09:
[...]
Ik las ergens dat je nu een 36V 13Ah accu hebt en met
deze LG cellen is dat dan een 10S5P opstelling. De maximale oplaadstroom per cel is 2,5A (1C), dus je accupack mag met maximaal 12,5A worden geladen. Als standaard geven ze de helft op dus 6,25A (0,5C).
Bij mijn battery pakket staan de volgende gegevens:
Model: MARIO-R001
Battery Type: Li(NiCoMn)O2
Nominal Capacity: 13Ah
Nominal Voltage: 36v
Dimension: 360*92*90mm
Battery Weight: 4.5kg
Charging Temperature: 0~45 Centigrade
Discharging temperature: -20~60 Centigrade
Storage temperature: -20~45 Centigrade
Cell Type: 18650
Capacity: 2600mah LG B4
Discharge rating: 2C
Cyclelife: > 600 DOD at 80%
Grade : A
Combination: 10S5P
BMS Input Charging Voltage: 29.4v
Input Charging Current: < 5A ( !! )
Continuous Discharging Current: ≤20 Amps
Over-Current Discharge Protectio: 40 ± 10A
Over-Charge Voltage Protectio: 4.215 v/cell
Over-Discharge Voltage Protection: 2.8 v/cell
Deze accu afgelopen 8 juni op de fiets geplaatst, ook meteen het contactslot overgezet waarmee ik de accu los kan koppelen van het motor stroomnet. Dat contactslot zit rechts, verticaal langs de zadelbuis boven de accu, ik kon geen betere plek verzinnen

.
Overigens bleek de oude LFP accu niet defect zoals ik aanvankelijk dacht. Ik heb de LFP uit de zadeltas verwijderd en toen bleek dat er in de laadstekker een sluiting zat, vandaar dat de zekering op de lader er uit sloeg. Overigens geen spijt van de omschakeling omdat de nieuwe accu mijn actieradius aanzienlijk vergroot zoals gebleken is in de afgelopen dagen.
Een plaatje van mijn zelfbouw project.
Edit
Maar wat een verschil in stabiliteit tov de vorige plaatsing aan het zadel van de accu, je hebt nu duidelijk voelbaar meer grip van het voorwiel op de weg doordat je het gewicht achter wat hoog zat aan het zadel nu mist. Duidelijk merkbaar, zowel met bochten als rechtuit rijden. Ik durf zelfs nu mijn stuur los te laten
[
Voor 32% gewijzigd door
racinfo op 13-07-2017 09:52
]