Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste
Acties:
  • 883.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:45:
Nog een uitzondering die er staat:

"elektrische snorfietsen met pedalen die zijn uitgerust met een externe motor met een maximaal continu vermogen van 250 W"

Dit zou betekenen dat een fiets met een 250W BBS en een gashendel opeens legaal is?
• (h) elektrische snorfietsen met pedalen die zijn uitgerust met een externe motor met een maximaal continu vermogen van 250 W.
Dat staat er inderdaad ;) Maar pas op, een Europese regel behoeft niet perse door Nederland te worden geaccepteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 26-06-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:26
Nox schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Budget... 2k vind ze veel maar als ze dan 2k rommel koopt en een goede fiets is 2,5k dan moet dat maar.
@Nox, de meeste modellen met middenmotor Shimano, Bosch of Yamaha zullen voldoen. Impulse is niet direct mijn eerste keus.

Als ze afhankelijk is van een dealer zou ik het merk kiezen dat hij makkelijk kan leveren.
dreirie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:05:
[...]
ik volg dit even van dichtbij. Twijfel nl sterk tussen de Razer en de Dinsdag.
Welke vd 2 zou jij op dit moment aanraden op basis van de specs?
Zou ze zo graag testrijden voor ik aankoop, maar dat is hier bij de plaatselijke Batavus dealers precies een moeilijke opgave. :( Krijg steeds een Giant onder mn r**t om de Yamaha motor eens te testen, maar zou toch echt wel eens op een razer/dinsdag zitten voor ik 2K uitgeef.
Hou je van sportief (gestrekt) zitten of heb je liever een stadsmodel?

[ Voor 41% gewijzigd door roffeltjes op 26-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33

Nox

Noxiuz

roffeltjes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:43:
[...]

@Nox, de meeste modellen met middenmotor Shimano, Bosch of Yamaha zullen voldoen. Impulse is niet direct mijn eerste keus.

Als ze afhankelijk is van een dealer zou ik het merk kiezen dat hij makkelijk kan leveren.

[...]

Hou je van sportief (gestrekt) zitten of heb je liever een stadsmodel?
Ja, maar het gaat om de rest van de fiets, hoe lang kan een gemiddeld merk onderdelen leveren voor zo'n fiets? Of zijn er universele onderdelen gebruikt zodat ook nog na de helft van de levensduur er nog onderdelen kunnen worden besteld?

Een fiets uitzoeken is het probleem niet, je zoekt zo een fiets voor 2k met middenmotor, maar welke van al die keuzes heeft naast het elektrisch gedeelte de meest degelijke en langst gesupporte onderdelen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Het enige "niet" standaard deel is de motor, de rest is allemaal standaard en zal ook over 15 jaar nog wel te vervangen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 26-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Filmpjes speedbike :*)

http://www.tweewieler.nl/...c-door-amsterdam-10130559

[ Voor 70% gewijzigd door wwiilleemm op 26-06-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

http://vacatures.tweewiel.../ervaren-e-bike-technicus

[ Voor 169% gewijzigd door racinfo op 27-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakjefriet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 16:32
Iemand ervaringen met de fietsen van Sondors? Ik heb een proefrit kunnen doen (op de classic versie, uit de initiële crowdfunding) en die ervaring was goed. Ben alleen benieuwd of er op onderdelen beknibbeld is en welke risico's dit met zich meebrengt -> gezien het enorme prijsverschil met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Vorige week ben ik een week met mijn vader op fietsvakantie geweest in Overijssel en Friesland. Voor de gelegenheid hebben we 2 stromers gehuurd. Een ST2 en een ST2-s.

Initieel dacht ik dat er niet heel veel verschil zou zijn tussen mijn eigen ST1-t en de ST2's, maar niets bleek minder waar. De ST2 is echt een flink stuk krachtiger dan de ST1 en gewoon een beest van een fiets, om nog maar te zwijgen over de ST2-s _/-\o_ .

Met beide fietsen was het een fluitje van een cent om 45+ km/h continue te rijden over een langere periode. Alles voelt heel degelijk aan, geen rammeltjes, kraakjes etc.

Voor mij is de ST2 gewoon de absolute koning onder de speed-elec's, dus ik weet wel wat mijn volgende fiets gaat worden >:)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/j6UGck/IMG_0950.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

roffeltjes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:53:
Het enige "niet" standaard deel is de motor, de rest is allemaal standaard en zal ook over 15 jaar nog wel te vervangen zijn.
Die ervaring is twee keer in ieder geval níet met Gazelle geweest. Redelijk recente fietsen van enkele jaren oud. Een afgebroken koplamp kon gewoon niet vervangen worden.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nox schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Die ervaring is twee keer in ieder geval níet met Gazelle geweest. Redelijk recente fietsen van enkele jaren oud. Een afgebroken koplamp kon gewoon niet vervangen worden.
Er kan gewoon een andere koplamp op met een beugel, desnoods vanaf het stuur. Optisch iets minder, maar functioneel is een koplamp niet spannend. Nogmaals, over 15 jaar is een fiets ook nog wel rijdende te houden, het enige wat problematisch wordt is de motor (Accu).

Dat gezegd hebbende, ik heb een enorme hekel aan dit soort form over function waarbij de lamp en vork zijn geintegreerd.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 26-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
Fiets bevalt nog steeds en verbaas me over de accu. Van een brak exemplaar naar een krachtige met 110 km op de klok en nog 2 streepjes te gaan. Nu even een vraag, laden jullie de accu altijd uit de fiets of gewoon er in? Ben bang dat de contactpunten op hun donder krijgen bij veelvuldig loskoppelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

roffeltjes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Er kan gewoon een andere koplamp op met een beugel, desnoods vanaf het stuur. Optisch iets minder, maar functioneel is een koplamp niet spannend. Nogmaals, over 15 jaar is een fiets ook nog wel rijdende te houden, het enige wat problematisch wordt is de motor (Accu).

Dat gezegd hebbende, ik heb een enorme hekel aan dit soort form over function waarbij de lamp en vork zijn geintegreerd.
Tja, de huidige is ook rijdend te houden maar hangt met ductape en spanbandjes aan elkaar. Er zijn grenzen... Vandaar dat ik op zoek ben naar een merk die hier niet al te veel aan doet en kwaliteit levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
roffeltjes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Naja, heb dezelfde ervaring gehad met een bagagedrager. Geen standaard montage punten. Meer zo'n modieuze oplossing die er goed uit ziet.

Opgelost door er een koolstofvezels omheen te vouwen. Oftewel als die bagagedrager weer breekt is het ergens anders. Maar geweldig is anders, en een vervangende bagagedrager was ook gelijk weer 40 euro. :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een fiets met een zelfbouw voorwiel motor met 36v LifePO4 10Ah accu en daarmee kan ik via de knop op het stuur de fiets verlichting aan de voorzijde aan/uit schakelen.
Ik heb nu een Bafang BBS01B 36v 250W middenmotor besteld maar kan niet vinden of ik via de knop op het stuur de verlichting van de fiets kan schakelen.
Is dat mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Richard-- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:47:
Ik heb een fiets met een zelfbouw voorwiel motor met 36v LifePO4 10Ah accu en daarmee kan ik via de knop op het stuur de fiets verlichting aan de voorzijde aan/uit schakelen.
Ik heb nu een Bafang BBS01B 36v 250W middenmotor besteld maar kan niet vinden of ik via de knop op het stuur de verlichting van de fiets kan schakelen.
Is dat mogelijk ?
Er is op de bedrading van de Bafang middenmotor's geen aansluiting voor verlichting, dus ook geen schakelaar op het bedieningspaneel. Op mijn MTB heb ik dat opgelost door een losse koplamp en een achterlicht te plaatsen met eigen stroom voorziening, niet bepaald een elegante oplossing omdat je van de fiets af moet om de lampen aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Torched schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Naja, heb dezelfde ervaring gehad met een bagagedrager. Geen standaard montage punten. Meer zo'n modieuze oplossing die er goed uit ziet.

Opgelost door er een koolstofvezels omheen te vouwen. Oftewel als die bagagedrager weer breekt is het ergens anders. Maar geweldig is anders, en een vervangende bagagedrager was ook gelijk weer 40 euro. :( |:(
Hoe heb je die bagagedrager dan stuk gekregen? (€ 40,-- is niet idioot veel; wel als het een lor is)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nox schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:19:
[...]Tja, de huidige is ook rijdend te houden maar hangt met ductape en spanbandjes aan elkaar. Er zijn grenzen... Vandaar dat ik op zoek ben naar een merk die hier niet al te veel aan doet en kwaliteit levert :)
Merk is niet echt bepalend. Batavus heeft fietsen met en zonder geïntegreerde koplamp, net als Gazelle.

Dat gezegd hebbende:
- Van de stadsfietsen valt Batavus af. De Dinsdag/Razer hebben geen geïntegreerde koplamp (wel een zwevende drager), maar lijken me te sportief voor je moeder.
- Gazelle C7 HMB/HMS/ heeft geen geïntegreerde koplamp. Eigenlijk alles wat geen "Plus"bij de naam heeft.
- Sparta heeft zo te zien alleen de M7S LTD
- Giant heeft geen geintegreerde verlichting, drager bevestiging is boven het spatbord (dat is positief)
Torched schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Ja, ik heb al eerder mijn irritatie over deze montage methode uitgesproken.

Maar meestal kan je "gewoon" monteren op de staande achtervorken door slangenklemmen te gebruiken. Dit is een heel stevige methode! Hiermee kan je ook het gamma van Racktime en Tubus monteren.

Eerlijk gezegd zou een goede FM zonder breek/sloop werk dit soort licht/bagage drager problemen moeten kunnen oplossen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mja, een fietsenmaker wil het liefst alles origineel herstellen. Die meldt gewoon: onderdeel xyz is niet meer te bestellen. Bad luck you. En dat is niet alleen voor een koplamp, bagagedrager, standaard, handremmen, eigenlijk alles wat 'slijt' en wel eens afbreekt door een val of iets te lomp gedrag. Idem voor zo'n achterlichtje. Ik kan op al mijn fietsen gewoon een standaard lampje van de hema schroeven of van een halfords (als die nog bestaan :+), maar als de maker besluit een superfancy in het bagagedrager geintegreerd lampje te maken dan moet je hele bagagedrager vervangen worden. Ohnee, dat kan niet want je bagagedrager is uniek, die vervangen we dan. Ohnee gaat niet want niet meer leverbaar.

Weet je wat, ik beun met ductape wel een lampje erop... en dát wil ik nou net voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2020
racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:09:
[...]

Er is op de bedrading van de Bafang middenmotor's geen aansluiting voor verlichting, dus ook geen schakelaar op het bedieningspaneel. Op mijn MTB heb ik dat opgelost door een losse koplamp en een achterlicht te plaatsen met eigen stroom voorziening, niet bepaald een elegante oplossing omdat je van de fiets af moet om de lampen aan of uit te zetten.
Volgens de handleiding van de C965-display zou het moeten kunnen, +knop 1 sec ingedrukt houden schakelt de backlight vd display en headlight aan.Ik heb ook idd een aansluiting over vanaf de motor (recente BBS01).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Pevano schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Volgens de handleiding van de C965-display zou het moeten kunnen, +knop 1 sec ingedrukt houden schakelt de backlight vd display en headlight aan.Ik heb ook idd een aansluiting over vanaf de motor (recente BBS01).
Dat zou dan nieuw zijn op de Bafang BBS01, op mijn display ontbreekt zo''n schakel mogelijkheid. ps. Ik gebruik de Color Luna display.

nb
Is die extra aansluiting op jouw BBS01B niet bedoeld voor de versnellings onderbreker?

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 27-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2020
racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Dat zou dan nieuw zijn op de Bafang BBS01, op mijn display ontbreekt zo''n schakel mogelijkheid. ps. Ik gebruik de Color Luna display.

nb
Is die extra aansluiting op jouw BBS01B niet bedoeld voor de versnellings onderbreker?
Nope, de directe aansluiting van de gear sensor is een bafang connector terwijl de aansluiting van de verlichting twee losse draden zijn. Wel goed om te zien dat ze de motoren doorontwikkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Pevano schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Nope, de directe aansluiting van de gear sensor is een bafang connector terwijl de aansluiting van de verlichting twee losse draden zijn. Wel goed om te zien dat ze de motoren doorontwikkelen.
Dat bewijst de extra bafang connector wel voor de gear sensor. Mijn motor is al een jaar oud (april 2016). Wel heb ik 5 volt ter beschikking middels een USB aansluiting in het display maar of die voor een LED lamp geschikt is waag ik te betwijfelen.

Edit
Een complete bafangset voor Eur 329, zonder inklaringskosten en- of btw via UK (erg aantrekkelijk)
http://www.greenbikekit.c...or-electric-bike-kit.html

nb
Ik lees dat bij deze firma het mogelijk is om de Bafang middenmotor met externe kop- en achterlamp aansluitingen te bestellen (kost wel extra) - standaard zit het er niet op.

[ Voor 35% gewijzigd door racinfo op 27-06-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Pevano schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb een BBS02b uit november 2016 met het P850C / DPC-14 display. Ik kan door de + knop ingedrukt te houden het scherm op donker zetten en dan gaat er ook een lamp icoontje branden, maar ik heb geen aansluiting voor een lamp en trouwens ook niet voor een gearsensor.
Er is dus zeker doorontwikkeling gaande op dat gebied. Het schijnt ook zo te zijn dat een dedicated gearsensor aansluiting fijner werkt dan een bestaande remsensor gebruiken, omdat de remsensor voor een langere onderbreking zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:09:
[...]

Wel een beetje een tegenvaller dat het er niet op zit op zo'n mooi display als de 850C.
Ik wil eigenlijk niet met losse batterijen in de weer voor de verlichting terwijl een grote accu op je fiets aanwezig is. Misschien dan maar een draad vanaf de accu trekken naar de koplamp met een schakelaar ertussen.
Moet alles nog binnen krijgen dus heb tijd genoeg om er over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Richard-- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Wel een beetje een tegenvaller dat het er niet op zit op zo'n mooi display als de 850C.
Ik wil eigenlijk niet met losse batterijen in de weer voor de verlichting terwijl een grote accu op je fiets aanwezig is. Misschien dan maar een draad vanaf de accu trekken naar de koplamp met een schakelaar ertussen.
Moet alles nog binnen krijgen dus heb tijd genoeg om er over na te denken.
Wel even een converter er tussen, want anders brand het 12v lampje wel erg fel op +36 volt van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Wel even een converter er tussen, want anders brand het 12v lampje wel erg fel op +36 volt van de accu.
Ik heb nu deze koplamp erop zitten die kan tot 80v dus moet geen probleem zijn.
Moet dan alleen op zoek naar een waterdichte schakelaar voor op het stuur of ik laat de koplamp constant branden dat is ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
Ik wil zelf graag een tweede elektrische fiets er bij zodat we ook samen kunnen fietsen. Nu wordt de elektrische fiets met bosch middenmotor met name voor woonwerkverkeer gebruikt. Mag allemaal niet veel kosten en mijn oog is op deze gevallen Cross E-City MPF van matrabike. https://www.matrabike.nl/product/3578/cross-e-city-mpf

Gaat om relatief kleine afstanden van 25 km. Heeft iemand ervaring met een dergelijke fiets en is het eigenlijk wat? Ik kan weinig vinden over mpf middenmotor behalve dat de Stella fiets er ook gebruikt van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

rened80 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:09:
Ik wil zelf graag een tweede elektrische fiets er bij zodat we ook samen kunnen fietsen. Nu wordt de elektrische fiets met bosch middenmotor met name voor woonwerkverkeer gebruikt. Mag allemaal niet veel kosten en mijn oog is op deze gevallen Cross E-City MPF van matrabike. https://www.matrabike.nl/product/3578/cross-e-city-mpf

Gaat om relatief kleine afstanden van 25 km. Heeft iemand ervaring met een dergelijke fiets en is het eigenlijk wat? Ik kan weinig vinden over mpf middenmotor behalve dat de Stella fiets er ook gebruikt van maakt.
Afgeprijst, van 2500,- nu voor 999,-
Mijn haren gaan stijl overeind wanneer ik dit soort aanbiedingen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:36:
[...]

Hoe zo; mooi toch?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:36:
[...]

Tja, ik begrijp uiteraard ook dat dit geen aanbieding is. Deze is fiets heeft al maanden deze prijs. Met FNV korting wordt ie €900,- wat toch wel goedkoop is voor een fiets met middenmotor. Maar ik wil geen typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Hij bedoelt dat als iets zover afgeprijsd is, het rommel is, omdat er zo giga veel marge op zit. Tevens is matra een budget merk, en de accu van die fiets is even groot als 1 duracelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
rened80 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:09:
[...]

Tja, ik begrijp uiteraard ook dat dit geen aanbieding is. Deze is fiets heeft al maanden deze prijs. Met FNV korting wordt ie €900,- wat toch wel goedkoop is voor een fiets met middenmotor. Maar ik wil geen typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop :X
Waarom zou je een middenmotor willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ik vind dat zelf erg prettig fietsen. Voorwielmotor geeft mij het idee voortgetrokken te worden. Achterwiel heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:32
[...]

Kijk de bescherming voor de ketting is natuurlijk minimaal en het is een 7 versnellingsnaaf waarvan het rendement ook niet echt denderend is. Koplamp is natuurlijk ook niets. Alleen om zelf gezien te worden maar als je daar door heen kunt kijken dan heb je er volgens mij nog best wel een leuke fiets aan met een middenmotor. Het frame is ook aangepast om de motor te kunnen bevestigen dus zo slecht zal het allemaal niet zijn.
En er zit 2 jaar garantie op dat is nooit weg natuurlijk. Ik heb geen extra fiets nodig maar ik vind het helemaal niet zo verkeerd. Kun je hier misschien ook eerst een proefrit op maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 16:58
racinfo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Een complete bafangset voor Eur 329, zonder inklaringskosten en- of btw via UK (erg aantrekkelijk)
http://www.greenbikekit.c...or-electric-bike-kit.html
Ervaring met hun? Versturen ze alles vanuit de UK? Hij is wel goedkoop geworden zeg die 36V250W BBS01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Ervaring met hun? Versturen ze alles vanuit de UK? Hij is wel goedkoop geworden zeg die 36V250W BBS01
Daar komen nog wel verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Je moet wel apart aangeven dat je levering via UK wenst, verzendtijd is dan ook aanzienlijk korter!
Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/prijs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Thanks. Ik zag het zelf ook uiteindelijk. Helaas wel nog steeds enorme hoge verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

[...]

De prijs is zondermeer aantrekkelijk, zeker wanneer je daar nog extra korting op hebt. Ik lees verder geen negatieve berichten over de toegepaste middenmotor, natuurlijk kun je de Shimano Nexus 7 naaf twijfelachtig vinden maar dat behoeft niet zo te zijn. Het rendement is ervan wat lager dan bijv. een Nexus 8. Ik had op mijn eerste voorwielombouw fiets (Batavus) ook een Nexus 7 en nooit bemerkt dat ie nadelen zou hebben maar daarbij opgemerkt dat ik geen ervaringen had met de Nexus8.

Misschien dat de trapkrachtsensor van deze Matra anders werkt dan bij Bosch of Yamaha, er is natuurlijk ergens op beknibbeld want anders is de lage prijs niet te verklaren.

Overigens is het product momenteel niet leverbaar lees ik op hun site.

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 28-06-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:01:
Thanks. Ik zag het zelf ook uiteindelijk. Helaas wel nog steeds enorme hoge verzendkosten.
Nog altijd bijna 200 euro goedkoper dan bij de fietsunie waar ik mijn motor kocht. Als mijn 250 watt motor (en LFP accu) opraakt ga ik zeker voor een 48V 500Watt motor hier eens goed naar kijken. Accu''s zijn daar ook best aantrekkelijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
Ik heb hier een fiets met een Nexus 7 en m'n Razer met een Alfine 8. 't is wat moeilijk vergelijken, die fiets is een bejaardenmodel, maar ik kan echt niet zeggen dat die Nexus 7 echt slechter is. Het grootste merkbare verschil is dat bij de 7 de stappen tussen de versnellingen wat gelijkmatiger zijn. Bij de 8 zit er bijvoorbeeld tussen 5 en 6 een flinke sprong, en bijna niets tussen 7 en 8. Bij de 7 zijn alle stappen bijna even groot. Misschien heeft dat een psychologisch effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
racinfo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Nog altijd bijna 200 euro goedkoper dan bij de fietsunie waar ik mijn motor kocht. Als mijn 250 watt motor (en LFP accu) opraakt ga ik zeker voor een 48V 500Watt motor hier eens goed naar kijken. Accu''s zijn daar ook best aantrekkelijk in prijs.
Die hoge verzendkosten maken het minder interessant. Ik heb bij Greenbikekit.com wel al zonder problemen reserveonderdelen besteld voor mijn BBS02b. Deze winkel zit trouwens in Taiwan.

Bij de handelaar op Aliexpress waar ik eind vorig jaar mijn BBS02b heb besteld is deze nog steeds erg interessant. BBS02b 750W 48V vanaf € 368 incl. verzending, maar ik zou zelf voor het P850C display gaan (+€14) en de speciale verzending waarbij je geen invoerrechten hoeft te betalen (+€66).

Wat betreft de overbrengingsverhoudingen van de Nexus naaf, die kun je op deze website terugvinden. Erg handig om de grootte van je voorblad te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Shipping op greenbike wordt bepaald aan de hand van de totaal prijs.

Het is een percentage wat ze erop doen. Oftewel, shipping is ook hun winstmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601392

Inmiddels heb ik flink wat e bikes uitgeprobeerd als optie voor mijn woon-werkverkeer en fietsvakantie. Ik merk dat ik geen derailleur wil, een middenaccu ivm bagageverdeling, sportieve fiets (trapez of unisex frame) met leuke kleur of wit. Ik kom uit op ofwel Kalkhoff Include(premium) i8 of de Victoria e-manufactur 9.8.
Ik heb op de Victoria e manufactur 9.6 gereden en het traploos schakelen reed ontzettend soepel, terwijl ik bij de Kalkhoff toch steeds een soort motor stoot kreeg bij het schakelen (wel veel power).
Wel heeft het 9.8 model een Nuvinci N380HSync geheel electronische schakeling, is dat positief omdat het nog soepeler rijdt, of negatief omdat het foutgevoelig is? Of een risico als de accu leeg is?
En welke motor is beter, de Impuls Evo of Bosch Performance?
Ik hoor graag jullie idee hierover zodat ik verder kan met mijn keuze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
*Voorzichtig* Ik ben bepaald geen fan van Nuvinci omdat ik het onnatuurlijk vind rijden. Verder is het een erg zwaar systeem wat erg inefficient is (veel verlies). Laat ik het zo zeggen... je moet er van houden, de meeste veel fietsers houden er niet van.

Qua motoren: Impulse is qua midden motoren mijn laatste keus, het ondersteuningsprofiel is grof (zoals je zelf al ondervond).

Betreft de Victoria, Een Accu bij de zitbuis zorgt voor een erg lange fiets met een lage instap (dus een stuk minder stijf), ik prefereer daarom een accu op de onder buis (Merida, Gazelle Cityzen, Batavus Dinsdag). Ook vind ik een naaf systeem met een blootliggende ketting redelijk suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Er is iets mis met de snelheidsmeting op een van mijn BBS02's. De sensor is nog goed, want op mijn nog werkende fiets, werken beide sensors prima. Dus het moet de bekabeling zijn of wellicht iets in de controller.
Iemand ervaring hiermee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2, heb je alle verbindingstekers al eens uit- en ingestoken? Bij electrische storingen zijn zij het eerst verdacht.
Ikzelf heb overigens nog geen storingen (afkloppen) ondervonden behalve dan een lekje in mijn 850 display (onder het glas) wat langzamerhand groter wordt, precies in het midden. Het stoort overigens niet omdat daar mijn ondersteuningsstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 11:18
Opperpanter2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:33:
Er is iets mis met de snelheidsmeting op een van mijn BBS02's. De sensor is nog goed, want op mijn nog werkende fiets, werken beide sensors prima. Dus het moet de bekabeling zijn of wellicht iets in de controller.
Kwestie van afstellen magneet in de spaak dat die strak voor de sensor langsgaat. Achterkant optillen en gashendel gebruiken om te testen of het wel/niet snelheid weergeeft.
Zelf heb ik inmiddels 12 maanden fietsen en 7000km eropzitten met mijn bbshd woon werkverkeer. Zonder technische problemen

[ Voor 19% gewijzigd door BabyRattle op 28-06-2017 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-04 12:47
roffeltjes schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:10:
Ik ben bepaald geen fan van Nuvinci omdat ik het onnatuurlijk vind rijden. Verder is het een erg zwaar systeem wat erg inefficient is (veel verlies).
Mijn vrouws Stella Modena heeft een Nuvinci naaf en zij vindt het ideaal. Ik heb er ook eens opgereden en dat rijdt voortreffelijk. Niets mis mee. Alleen zonder motor................berezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:33:
Bedrading............contact met hoge weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
bgttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:07:
[...]

Mijn vrouws Stella Modena heeft een Nuvinci naaf en zij vindt het ideaal. Ik heb er ook eens opgereden en dat rijdt voortreffelijk. Niets mis mee. Alleen zonder motor................berezwaar.
Daarom ben ik ook voorzichtig... er zijn zat mensen die het wel fijn vinden. Het is onder veel/vakantie fietsers minder geliefd, maar dat hoeft niet te zeggen dat dat "de juiste weg" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:16
Ik heb di2 schakelen dat vind ik persoonlijk ook erg prettig maar die duurste nuvinci leek mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
BabyRattle schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:41:
[...]
Kwestie van afstellen magneet in de spaak dat die strak voor de sensor langsgaat. Achterkant optillen en gashendel gebruiken om te testen of het wel/niet snelheid weergeeft.
Zelf heb ik inmiddels 12 maanden fietsen en 7000km eropzitten met mijn bbshd woon werkverkeer. Zonder technische problemen
Het heeft niks met de afstand van de magneet te maken. Lampje licht ook gewoon op als de magneet voorbij komt. Sensor werkt op een andere fiets gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Bedrading............contact met hoge weerstand?
Ik dacht ook de bedrading maar inmiddels een draadje op endless sphere gevonden van meer mensen met hetzelfde probleem. Schijnbaar moeten 2 van de 3 draden 5V uit de controller krijgen. De symptomen die ik heb treden op als de controller een van die 2 draden geen 5V meer geeft.

https://endless-sphere.co...=65281&p=1300091#p1300091
http://aushiker.com/bafang-bbs-error-21-fix/

De controller printplaats is volledig voorzien van glue / silliconen tegen het vocht, dus lastig controleren/repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Of er 5v uit komt is te checken met een multimeter. Een multimeter is toch een erg handig stuk gereedschap dus geen gekke aanschaf.

De fix waar aushiker het over heeft lijkt me het goedkoopste als je overweg kan met een soldeerbout.
En je hoeft je BBS niet uit elkaar te draaien, das altijd fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Torched op 28-06-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties, dan zit ik er lelijk tussenin ;-)
of de Victoria met Nuvinci en goede Bosch motor, of de Kalkhoff met Shimano maar minder soepele motor. Het Victoria unisex model 9.8 wat ik op het oog heb heeft trouwens wel de accu op de onderste buis, dus dat pleit voor de Victoria.

Verder nog suggesties om de knoop te kunnen doorhakken?
Iemand ervaring met die Nuvinci HSync die electronisch schakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Laat je vooral niet door mij weerhouden om voor Nuvinci te kiezen ;)

Maar er is veel meer dan Victoria en Kalkhoff op de markt.

[ Voor 31% gewijzigd door roffeltjes op 28-06-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:41:
[...]

Ik dacht ook de bedrading maar inmiddels een draadje op endless sphere gevonden van meer mensen met hetzelfde probleem. Schijnbaar moeten 2 van de 3 draden 5V uit de controller krijgen. De symptomen die ik heb treden op als de controller een van die 2 draden geen 5V meer geeft.

https://endless-sphere.co...=65281&p=1300091#p1300091
http://aushiker.com/bafang-bbs-error-21-fix/

De controller printplaats is volledig voorzien van glue / silliconen tegen het vocht, dus lastig controleren/repareren.
Als dat het geval is kun je wel spreken van pech, misschien moet je de hele controller vervangen?
Ik weet niet of dat eenvoudiger is dan het opsporen van de fout. Werkt het display (en de motor) verder wel naar behoren? Dan kun je ook overwegen een losse fietscomputer erbij te zetten, dat is goedkoper dan een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummelver
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-05 16:50
@ miep 33. Nuvinci harmony schakelt electronisch, enkel zwaar trappen als de akku leeggereden is. Dit is ons nog nooit overkomen. Rijden sinds 2014 met 2 fietsen met dit systeem. Sinds aanpassing systeem door nuvinci geen enkel probleem meer ondervonden, zeer tevreden. Heb kennissen die naar Rome zijn gefietst ( 2 fietsen nuvinci harmony aandrijving) geen enkel probleem onderweg.
Sukses met je keuze van fietsen.

Mvg
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 18:14
Flash3d schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Thx

Wordt dan door de adviezen hier (Snoek en Doek ;)) dan een 48V 500W.
Volgende items:

Motor (46T 850C):
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.285.fhVJG3

Accu:
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.272.fhVJG3

Gear sensor:
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.291.fhVJG3

Y splitter voor break/gear sensor:
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.282.fhVJG3

Programmeer kabel:
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.fhVJG3

Denk dat ik het deze week bestel.

Accu is nog een optie om de ongeveer €40 duurdere te nemen (Sanyo cellen, meer vermogen):
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.269.fhVJG3.

Mist wel weer een USB aansluiting.
Vandaag mijn motor, remkabel en accu binnen! 9 dagen en geen bijkomende kosten. Motor (Fedex) kwam via Duitsland en accu (seller method) via Frankrijk, wel grappig: maar twee uur tussen de twee leveringen.

Moet alleen de programmeerkabel nog binnen krijgen (gear sensor en y-kabel heb ik niet besteld).
Maandag of dinsdag ga ik monteren, laat weten hoe het afloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Flash3d op 29-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
Flash3d schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Vandaag mijn motor, remkabel en accu binnen! 9 dagen en geen bijkomende kosten. Motor (Fedex) kwam via Duitsland en accu (seller method) via Frankrijk, wel grappig: maar twee uur tussen de twee leveringen.

Moet alleen de programmeerkabel nog binnen krijgen (gear sensor en y-kabel heb ik niet besteld).
Veel succes met de installatie!

Let op dat je de ruimte op onderstaande afbeelding netjes opvult. Ik heb daar een nokje kapot getrokken, omdat ik niet in de gaten had dat er speling was.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-V_MzwErzm9A/VHrKAbzwqRI/AAAAAAAAA3o/G-lP3Xacf6A/w1024-h768-no/11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-xzWbk9_4f2o/VHrYrQmTEKI/AAAAAAAAA4I/L5MWhY8HetA/w1024-h768-no/13.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Flash3d schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:10:
[...]
Succes bij het inbouwen, ik ondervond als zwaarste klus het losschroeven van de uiteinden van de oude trapas; daar moest veel kracht voor worden gezet en ook opletten welke kant (rechts=rechtsom) je los draait.
Hangt ook een beetje af van de ouderdom :( van de fiets natuurlijk (de mijne is uit 2003).

Ik had een trapas breedte van 72mm, had dus geen opvulring nodig voor de bevestiging van het nokkenplaatje.

Ik heb een stukje rubber gemonteerd tussen de motor en de onderste framebuis omdat anders het motorgeluid door het buisframe versterkt wordt wat onnodig is. O-)

Mijn (en diverse andere) instellingen, programmeer software en usb drivers:
https://www.dropbox.com/s...oT-prQbD-Rejijvi3wLa?dl=0

We zien je ombouw resultaten graag tegemoet. :P

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 29-06-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:22:
[...]

Als dat het geval is kun je wel spreken van pech, misschien moet je de hele controller vervangen?
Ik weet niet of dat eenvoudiger is dan het opsporen van de fout. Werkt het display (en de motor) verder wel naar behoren? Dan kun je ook overwegen een losse fietscomputer erbij te zetten, dat is goedkoper dan een controller.
De rest werkt goed, echter heeft het display en waarschuwingspiep bij de eerste omwenteling van de pedalen. Of de eerste keer dat je gas geeft nadat je het gas hebt losgelaten.

Een nieuwe controller heeft als voordeel nieuwere/betere fets die koeler blijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roffeltjes en Harry, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb naar aanleiding van Roffeltjes reactie de Batavus Dinsdag ego uitgeprobeerd. Hij zat prettig, voor mij beter dan de Razer want dat was echt naar voren hangen. Verder mooie fiets, stevig in elkaar gezet. Enige minpunten wat mij betreft zijn het suizen van de motor en het feit dat hij geen verende voorvork heeft, dat lijkt me toch minder comfortabel.

Ik denk dat mijn keuze nu dus gaat tussen de Batavus Dinsdag ego en de Victoria e-manufaktur 9.6 of 9.8 (eigenlijk zou de Victoria 7.9 ook goed zijn maar die is niet groter dan 53 cm te krijgen).

Verschillen: verende voorvork, yamaha vs bosch; 400W vs 500 W accu; Nuvinci vs Shimano versnelling

Iemand nog suggesties voor de keuze, of is het een kwestie van smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Wil ook een fiets ombouwen met bbs01b setje, maar ik ben nog opzoek naar een donor fiets. Heeft iemand nog tips of modellen die zich goed lenen voor een ombouw? Ik zit wel te denken aan een fiets met 8 speed versnelling, wil geen open kettingkast.

Ik vind de nieuwe hybride fietsen wel mooi (lijkt me een fijne zitpositie), maar deze modellen zie je niet 2e hands op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Tafkar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:51:
Wil ook een fiets ombouwen met bbs01b setje, maar ik ben nog opzoek naar een donor fiets. Heeft iemand nog tips of modellen die zich goed lenen voor een ombouw? Ik zit wel te denken aan een fiets met 8 speed versnelling, wil geen open kettingkast.

Ik vind de nieuwe hybride fietsen wel mooi (lijkt me een fijne zitpositie), maar deze modellen zie je niet 2e hands op marktplaats.
De BBS past op vrijwel alle fietsen omdat de meeste fietsen een standaard maat bottom bracket hebben. Uitzondering zijn fatbikes en oudere fietsen. Volgens mij verder alles standaard.
Ik zou vooral een fiets zoeken die bij je past qua comfort, prijs, etc en dan kijken of de BBS er op past, grote kans van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Wat me opvalt is dat bijna alle aangeboden fietsen op marktplaats met 7 of 8 versnellingen rollerbrakes remmen hebben. Ben geen fan van rollerbrakes (matige remkracht).
Blijkt toch een lastige zoektocht. 61 cm frame (ben 1.90) / 8 speed / geen rollerbrakes blijkt een lastige combinatie.
Een nieuwe fiets kopen maakt de totaal prijs met ombouwen niet interessant.
Ga weer verder met mijn zoektocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Anoniem: 601392 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:28:
Roffeltjes en Harry, bedankt voor jullie reacties.

Verschillen: verende voorvork, yamaha vs bosch; 400W vs 500 W accu; Nuvinci vs Shimano versnelling
Het voordeel van een vaste vork is de mogelijkheid voor low-riders (handig voor vakantie), levensduur en stijfheid. Comfort zal je uit je banden moeten halen.

De verende vork van de Victoria is niet heel slecht, maar het is en blijft een budget luchtgeveerde vork met stalen veer. Dat betekend dat hij gewoon zwaar is. Sowieso is de Dinsdag 4-5 kilo lichter en dat is behoorlijk veel, wat je gaat merken bij lopend manoeuvreren (in de stalling zetten, stoep op etc.).

Betreft Yamaha versus Bosch: In testen van o.a. de fietsersbond komt de Yamaha qua actieradius er goed uit, maar 100 watt is natuurlijk best veel. Conservatief geschat: Met een Dinsdag zal je een kilometer of 100 halen in Nederland (niet stadsgebruik, dat gaat harder). Een Bosch met 500 watt zal zo'n 120 kunnen halen.

Uiteraard is dit polder met een normaal windje. Storm tegen, heuvels, stadsgebruik, dat hakt er enorm in.

Nuvinci versus Nexus 8: Dat zal je zelf moeten bepalen. Ik vind de open kettingkast van de Victoria echter suf. Je verliest daarmee het voordeel van de naafversnelling.

Kortweg: Ik vind de Dinsdag een net iets betere fiets. Niet onbelangrijk, het prijsverschil is fors! Maar ik ben sterk bevooroordeeld omdat er een aantal keuzes (Vork, naaf, kettingkast, gewicht) die ik belangrijk vind. Er zijn zat mensen die juist wel Nuvinci en een verende vork willen. Prijs? Ach, moet je zelf weten, er zijn gekkere dingen om geld aan uit te geven dan een mooie fiets!

De Victoria is een goede fiets, daar ga je heel gelukkig mee zijn.

Maare nog even een alternatief... voor het bedrag van de 9.8 zit je vlak bij deze spetter:

http://www.gaastrabikes.eu/index_nl.php#fyts4.e

Ja, een accu op de drager, maar hij rijdt ontzettend stabiel. Reviews, gebruikers, iedereen is unaniem over de rij kwaliteiten van die fiets (er zijn hier ook eigenaars). Gaastra, het zustermerk van Idworkx is zonder twijfel een van de mooiste merken in Europa.

Als ik voor het bedrag van de Victoria's zou kijken zou ik het wel weten. De Idworkx waanzin(5750 vinnik wel heel erg gortig^^) niet meegenomen vind ik de Fyts 4.e voor vakantie werk de mooiste E--bike in Nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 29-06-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:23:
[...]

De rest werkt goed, echter heeft het display en waarschuwingspiep bij de eerste omwenteling van de pedalen. Of de eerste keer dat je gas geeft nadat je het gas hebt losgelaten.

Een nieuwe controller heeft als voordeel nieuwere/betere fets die koeler blijven ook.
Ik kwam op Youtube een instruktie video (plaatsen nieuwe controller) tegen:
YouTube: Installing a Bafang BBS02 Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tafkar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:19:
Wat me opvalt is dat bijna alle aangeboden fietsen op marktplaats met 7 of 8 versnellingen rollerbrakes remmen hebben. Ben geen fan van rollerbrakes (matige remkracht).
Blijkt toch een lastige zoektocht. 61 cm frame (ben 1.90) / 8 speed / geen rollerbrakes blijkt een lastige combinatie.
Een nieuwe fiets kopen maakt de totaal prijs met ombouwen niet interessant.
Ga weer verder met mijn zoektocht :)
Dit lijkt wel iets (Marktplaats):
https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=8

Of anders bij E-Bay:
http://www.ebay.nl/itm/MO...d89dab:g:4k8AAOSw~e5ZO9kg

Wel beide met derailleur; MTB met naafversnelling zul je inderdaad niet vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door racinfo op 30-06-2017 11:05 . Reden: E-Bay ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:21:
[...]

Ik kwam op Youtube een instruktie video (plaatsen nieuwe controller) tegen:
YouTube: Installing a Bafang BBS02 Controller
Thanks. Ik kwam deze playlist tegen: YouTube: STEP by STEP servicing Bafang BBS02

em3ev biedt trouwens een PDF aan op hun site over hoe de controller te vervangen. Is niet heel moeilijk. Kost alleen 100 euro incl verzenden en excl douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Thanks. Ik kwam deze playlist tegen: YouTube: STEP by STEP servicing Bafang BBS02

em3ev biedt trouwens een PDF aan op hun site over hoe de controller te vervangen. Is niet heel moeilijk. Kost alleen 100 euro incl verzenden en excl douane.
Bij Green Bikes is die 20 euro voordeliger maar dan heb je nog verz kstn.
Total €108.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

racinfo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Dit lijkt wel iets (Marktplaats):
https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=8

Of anders bij E-Bay:
http://www.ebay.nl/itm/MO...d89dab:g:4k8AAOSw~e5ZO9kg

Wel beide met derailleur; MTB met naafversnelling zul je inderdaad niet vinden.
Misschien toch maar nadenken of ik een van mijn wensen moet skippen. Wil toch wel graag dichte kettingkast. Misschien zoiets?

https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=3

Of toch semi dichte kettingkast:
https://www.marktplaats.n...1a&previousPage=lr&pos=96

[ Voor 11% gewijzigd door Tafkar op 30-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tafkar schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Misschien toch maar nadenken of ik een van mijn wensen moet skippen. Wil toch wel graag dichte kettingkast. Misschien zoiets?

Hydraulische schijfremmen in combinatie met een BBS02(b) motor is een must, onderschat de kracht van de motor niet (!); velgremmen zijn bij nat weer onvoldoende. Op mijn eerdere ombouw fiets had ik ook velgremmen waarbij na verloop van tijd de dubbele velg doorsleet wat voor mij reden was alleen nog maar voor hydraulische schijfremmen te gaan.

Overigens zou ik toch scherper inkopen, als je een 2e hands fiets zou kopen voor rond de 300 euro, motor en accu voor rond de 700, wat losse onderdelen die wellicht erbij worden aangeschaft zoals een nieuw zadel, handgrepen, gear-sensor, misschien nieuwe buitenbanden, enz. a 100-150 euro dan ben je al bijna 1200 euro armer en moet er nog werk in worden gestoken. Terwijl je voor rond de 1400 euro al een kant en klare (Matra) e-bike kunt kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 01-07-2017 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polling
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-02-2022
roffeltjes schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:49:
[...]
Maar nog even een alternatief... voor het bedrag van de 9.8 zit je vlak bij deze spetter:

Ja, een accu op de drager, maar hij rijdt ontzettend stabiel. Reviews, gebruikers, iedereen is unaniem over de rij kwaliteiten van die fiets (er zijn hier ook eigenaars). Gaastra, het zustermerk van Idworkx is zonder twijfel een van de mooiste merken in Europa.

Als ik voor het bedrag van de Victoria's zou kijken zou ik het wel weten. De Idworkx waanzin(5750 vinnik wel heel erg gortig^^) niet meegenomen vind ik de Fyts 4.e voor vakantie werk de mooiste E--bike in Nederland.
Ik sluit me hierbij aan. Ik gebruik de Gaastra (4.14, zonder motor met rohloff) voor alle vrijetijdsverkeer, en als er een SP-versie ou zijn geweest had ik wel geweten welke ik gekocht zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

racinfo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 06:21:
[...]

Hydraulische schijfremmen in combinatie met een BBS02(b) motor is een must, onderschat de kracht van de motor niet (!); velgremmen zijn bij nat weer onvoldoende. Op mijn eerdere ombouw fiets had ik ook velgremmen waarbij na verloop van tijd de dubbele velg doorsleet wat voor mij reden was alleen nog maar voor hydraulische schijfremmen te gaan.

Overigens zou ik toch scherper inkopen, als je een 2e hands fiets zou kopen voor rond de 300 euro, motor en accu voor rond de 700, wat losse onderdelen die wellicht erbij worden aangeschaft zoals een nieuw zadel, handgrepen, gear-sensor, misschien nieuwe buitenbanden, enz. a 100-150 euro dan ben je al bijna 1200 euro armer en moet er nog werk in worden gestoken. Terwijl je voor rond de 1400 euro al een kant en klare (Matra) e-bike kunt kopen.
Ik ga niet voor de bbs02 maar de bbs01 (weet niet of dit veel scheelt?). Setje met batterij gaat tussen 600 en 700 kosten (afhankelijk van de import kosten).

https://nl.aliexpress.com...26-4145-9848-71dfa2fe4c70

https://nl.aliexpress.com...9-a31f-345782ac9da5&tpp=1

Het werk aan de fiets is voor mij juist een stuk ontspanning en dus geen probleem.

Ben nu aan het kijken naar een fiets rond de 200 euro, probeer dustotaal wel onder de 1000 te blijven.

Waarom dan geen kant en klare fiets: leuk knutsel project en de mogelijkheid om toch wat te tweaken aan de bbs01 instellingen (blijf toch een tweaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Tafkar schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Ik denk dat een dichte kettingkast erg lastig wordt met een Bafang BBS set. Ik had zelf een gesloten kettingkast maar vanwege de overgang van 38 naar 48 tands voorblad past dat niet meer, dus heb ik gekozen voor een kettingscherm, maar ook deze heb ik moeten aanpassen om tussen het voorblad en de motor te krijgen.

Wat betreft deze keuze tussen een BBS01 of BBS02. Voor ongeveer €40 meer heb je 3x zoveel vermogen en als je dat niet wilt kun je dat eenvoudig begrenzen in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
doek55 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat een dichte kettingkast erg lastig wordt met een Bafang BBS set. Ik had zelf een gesloten kettingkast maar vanwege de overgang van 38 naar 48 tands voorblad past dat niet meer, dus heb ik gekozen voor een kettingscherm, maar ook deze heb ik moeten aanpassen om tussen het voorblad en de motor te krijgen.

Wat betreft deze keuze tussen een BBS01 of BBS02. Voor ongeveer €40 meer heb je 3x zoveel vermogen en als je dat niet wilt kun je dat eenvoudig begrenzen in de software.
Zou ook voor een bb02B gaan. Het amperage kan je zelf instellen als je er zo'n programmeer kabel bij koopt. Zo'n kabel is sowieso aan te raden om de standen naar wens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

doek55 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Ik denk niet dat ik dat extra vermogen nodig heb. Volgens de specs geeft de BBS01B, 80 Nm torque en de BBS02B 100 Nm, dat scheelt toch niet zoveel? Of is het verschil in vermogen 250 vs 500 wat het grote verschil maakt?

Ik fiets nu op een oude voorwiel aangedreven fiets met 25 Nm torque waar ik zonder problemen constant 25 KM per uur mee fiets (behalve met storm tegen ;) )

Wanneer ik voor een 7 tands cassette schakel systeem ga, hoeveel tands voorblad moet ik dan bestellen?

NB ik bestel zeker de kabel voor het programmeren van de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Tafkar schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Ik denk niet dat ik dat extra vermogen nodig heb. Volgens de specs geeft de BBS01B, 80 Nm torque en de BBS02B 100 Nm, dat scheelt toch niet zoveel? Of is het verschil in vermogen 250 vs 500 wat het grote verschil maakt?

Ik fiets nu op een oude voorwiel aangedreven fiets met 25 Nm torque waar ik zonder problemen constant 25 KM per uur mee fiets (behalve met storm tegen ;) )

Wanneer ik voor een 7 tands cassette schakel systeem ga, hoeveel tands voorblad moet ik dan bestellen?

NB ik bestel zeker de kabel voor het programmeren van de motor
Koppel/torque zegt op zichzelf helemaal niets over de snelheid of acceleratie. Het wattage is het vermogen dat je nodig hebt om vooruit te komen, wat dan wel weer een afgeleide is van het koppel en toerental van de motor. De BBS02b gaat met een volle 48V accu standaard tot 1.365 watt (54,6V x 25A).

Voor het berekenen van de gewenste cadans bij een bepaalde snelheid kun je onderstaande websites gebruiken:
https://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Op mijn MTB met 250W motor komt het stroomverbruik zelden boven de 12 Amp, eigenlijk alleen maar bij vol gas op de trottle bij beklimmen van een flinke helling of rijden tegen een wind van boven de 6 Beaufort. Anders wordt het bij rijden door het bos of hei, dan kom ik duidelijk vermogen tekort en gaat de Amperage gerust naar de 18 amp.
Met een 36volt-10Ah accu kom je dan niet ver meer, hoogstens een goede 20 minuten en hij is leeg.

Het is maar net wat jezelf erbij trapt; indien je flink op de trappers gaat heb je die motor helemaal niet meer nodig ;). De 250 watt motor is er overigens alleen in 36 volt.

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 01-07-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
roffeltjes schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:49:
[...]Maare nog even een alternatief... voor het bedrag van de 9.8 zit je vlak bij deze spetter:

Ik ben zo'n tevreden gebruiker van de Fyts 4.E (heren) en inderdaad: als je voor deze kan gaan qua budget, ga er dan voor!

Door de stijfheid van het frame merk je niks van de plek van de accu (ik heb er zelfs een fietstas aan hangen achterop). Daarnaast stuurt de Fyts messcherp, wat erg prettig rijdt. Ik ben voor deze gegaan voor mijn woon-werk (15 km) en ruim 3.500 km verder ben ik nog steeds erg tevreden en blij. De Fyts is niet alleen mooi, maar ook erg fijn. Heb inmiddels het stuur (ErgoTech) en zadel (SQLabs) vervangen voor een betere zit, van rechtop, naar meer voorover. Dat is persoonlijk, maar wel prettiger fietsen.

Overigens worden ze standaard geleverd met 500 Wh, waar je op de hoogste stand makkelijk meer dan de theoretische 70 km mee haalt. Verder is de vork gewoon van IdWorkx en zitten er Shinamo schijfremmen op. bij m'n laatste servicebeurt waren de blokjes na 3.000 nog in prima staat, net als de Alfine-8.

Duurkoop is in dit geval goedkoop, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Tafkar schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:40:
[...]Ik denk niet dat ik dat extra vermogen nodig heb. Volgens de specs geeft de BBS01B, 80 Nm torque en de BBS02B 100 Nm, dat scheelt toch niet zoveel? Of is het verschil in vermogen 250 vs 500 wat het grote verschil maakt?Wanneer ik voor een 7 tands cassette schakel systeem ga, hoeveel tands voorblad moet ik dan bestellen?NB ik bestel zeker de kabel voor het programmeren van de motor
Ik heb de BBS01-250W en BBS02-500W en daar zit echt een berg verschil tussen. Die koppelwaardes hebben m.i. geen enkele waarde wat betreft de kracht van de motor. De 500W motor trekt echt veel harder vooral als je m voluit draait en dat is bij mijn systeem 36V/25A. Ik gebruik 42T tandwielen.

[ Voor 15% gewijzigd door bgttje op 02-07-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ook al heb je het extra vermogen niet nodig, het is handig mocht je een keer in de heuvels komen.
Ook zal de motor koeler lopen als je dat extra vermogen niet gebruikt, wat de kans op problemen verkleint.
De controller van de BBS kan behoorlijk warm worden. Dus als je een 500W versie neemt zal deze wat koeler lopen omdat deze meer FETs in de controller heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Donor fiets is binnen. Het is de Trek navigator T600 (ziet er nog uit als nieuw)
Nu de BBS bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tafkar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:29:
Donor fiets is binnen. Het is de Trek navigator T600 (ziet er nog uit als nieuw)
Nu de BBS bestellen :)
Mooie fiets, velgremmen en 24 versnellingen (waarvan je er 8 overhoudt). Ben benieuwd naar je bouw ervaringen!

Ik heb mijn MTB Syntesi uitgebreid met extra ruimte op de stang, een stuurtasje waarin ik mijn oude S2 in heb met Strava erop; kan ik mijn gemiddelde snelheid bij elke stop aflezen. Middels CycleDroid inmiddels geconstateerd dat de km teller van de Bafang bij 27 km/h ruim 2 km teveel aanwijst vergeleken met GPS weergave op de S2.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/stuurtas.JPG

En nog wat extra ruimte voor een regenbroek, sleutels enz. De S2 is met een usb kabel verbonden met de Luna display zodat accu van S2 opgeladen blijft wat ook wel nodig is bij continu weergave van de diverse fiets gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
bgttje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:37:
[...]

Ik heb de BBS01-250W en BBS02-500W en daar zit echt een berg verschil tussen. Die koppelwaardes hebben m.i. geen enkele waarde wat betreft de kracht van de motor. De 500W motor trekt echt veel harder vooral als je m voluit draait en dat is bij mijn systeem 36V/25A. Ik gebruik 42T tandwielen.
Bij een BBS02-500W motor moet je toch een kenteken op de fiets hebben,verzekering,met een helm op rijden en ook mag je niet meer op het fietspad ....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Bestelling is gedaan. Ik ben toch voor de BBS01B gegaan omdat ik de extra power niet verwacht nodig te hebben (en blijf binnen de wet met 250W motor)

https://nl.aliexpress.com...ike-kits/32332835190.html

https://nl.aliexpress.com...36V-15Ah/32740856375.html

Heeft iemand nog tips voor een site waar de instellingen van de BBS01B met USB programmeer kabel worden besproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Richard-- schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:36:
[...]

Bij een BBS02-500W motor moet je toch een kenteken op de fiets hebben,verzekering,met een helm op rijden en ook mag je niet meer op het fietspad ....toch?
Ja, en een keuring bij RDW om type goedkeuring op je zelfbouw fiets te verkrijgen, als je hem krijgt want bij mijn weten heeft niemand dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Tafkar schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:24:
Bestelling is gedaan. Ik ben toch voor de BBS01B gegaan omdat ik de extra power niet verwacht nodig te hebben (en blijf binnen de wet met 250W motor)

https://nl.aliexpress.com...ike-kits/32332835190.html

https://nl.aliexpress.com...36V-15Ah/32740856375.html

Heeft iemand nog tips voor een site waar de instellingen van de BBS01B met USB programmeer kabel worden besproken?
Ik zou deze software gebruiken voor het programmeren: https://penoff.wordpress.com/2016/01/13/e-bike-conversion-software/

En deze website voor de instellingen:
https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/
maar let op dat is wel voor de BBS02, dus zul je je eigen fabrieksinstellingen als basis moeten gebruiken. De BBS01 kan geen 25A aan bij Current Limit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tafkar schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:24:

Mijn (en diverse andere - PenOff) instellingen, pdf helpfile, programmeer software en usb drivers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Laatst online: 21:17
Afgelopen dagen heel dit topic doorgelezen en zo al heel wat kunnen opsteken waarvoor al een woordje van dank.

Na veel wikken/wegen en zelf testen is mijn shortlist op 3 e-bikes uitgekomen:

Batavus Razer
Batavus Dinsdag

En verrassend genoeg belde mijn Cube dealer dat hij nog aan een Delhi hybrid 500 kan raken als ik snel beslis,dus nu is de twijfel tussen 3 modellen compleet. :)

Uiteindelijk ga ik zelf moeten beslissen,maar jullie mening wordt zeker geapprecieerd en meegenomen in het denkproces.
Modellen hebben veel gelijkenis,dus keuze gaat hem vnl om de verschillen. Mis de ervaring om te weten wat al dan niet echt van belang is.

De Dinsdag omwille van de schijfremmen en de gunstigere prijs tov de andere 2 fietsen?

De Razer omwille van zijn sportieve uiterlijk/ zit en de Alfine naaf die naar mijn mening 'lichter' fietste?

Of toch de Cube die voor 100€ meer een verende voorvork en verende zadelpen heeft (extra comfort), 500Wh accu. Ook Frame ziet er mij degelijk uit.
Maar wel Nuvinci schakelt en een paar kilo zwaarder is. Wel ook met Bosch Performence CX motor om vlotter? vooruit te komen. Heb wel nog niet op deze kunnen testrijden; dus moet het hebben van de specs op papier. En bestellen is voor deze uiteraard kopen.

Welke van deze 3 zou ik maw bestellen om 60km heen/terug te fietsen of de vlakke Vlaamsche fietspaden? :)

Bedankt voor jullie input.

Robby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

racinfo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Mijn (en diverse andere - PenOff) instellingen, pdf helpfile, programmeer software en usb drivers:
Thnx!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
dreirie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:12:

De Razer omwille van zijn sportieve uiterlijk/ zit en de Alfine naaf die naar mijn mening 'lichter' fietste?
Dat zou t.o.v. een Nexus 8 niet uit horen te maken, want het is vrijwel dezelfde naaf) maar als hij recht zo die gaat vanuit de fabriek de voorraad in is gegaan kan er wel wat verschil in zitten. Vaak staat de ketting gewoon iets te strak, wat vrij zwaar loopt.

Een goede FM gaat voor hij hem de winkel uit laat gaan nog een afstel beurt geven om dit soort dingetjes goed te krijgen.

Betreft keuzes: Alle drie prima fietsen, dus je zal zelf moeten kiezen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 04-07-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:39
dreirie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:12:
Afgelopen dagen heel dit topic doorgelezen en zo al heel wat kunnen opsteken waarvoor al een woordje van dank.

Na veel wikken/wegen en zelf testen is mijn shortlist op 3 e-bikes uitgekomen:

Batavus Razer
Batavus Dinsdag

En verrassend genoeg belde mijn Cube dealer dat hij nog aan een Delhi hybrid 500 kan raken als ik snel beslis,dus nu is de twijfel tussen 3 modellen compleet. :)

Uiteindelijk ga ik zelf moeten beslissen,maar jullie mening wordt zeker geapprecieerd en meegenomen in het denkproces.
Modellen hebben veel gelijkenis,dus keuze gaat hem vnl om de verschillen. Mis de ervaring om te weten wat al dan niet echt van belang is.

De Dinsdag omwille van de schijfremmen en de gunstigere prijs tov de andere 2 fietsen?

Of toch de Cube die voor 100€ meer een verende voorvork en verende zadelpen heeft (extra comfort), 500Wh accu. Ook Frame ziet er mij degelijk uit.
Maar wel Nuvinci schakelt en een paar kilo zwaarder is. Wel ook met Bosch Performence CX motor om vlotter? vooruit te komen. Heb wel nog niet op deze kunnen testrijden; dus moet het hebben van de specs op papier. En bestellen is voor deze uiteraard kopen.

Welke van deze 3 zou ik maw bestellen om 60km heen/terug te fietsen of de vlakke Vlaamsche fietspaden? :)

Bedankt voor jullie input.

Robby
Zijn inderdaad alledrie nette fietsen. De Dinsdag is bij deze toko met 5 jaar garantie te krijgen maar dat is wel een online aankoop natuurlijk... https://www.fietsenstunt....s-dinsdag-e-go-heren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
In hoeverre zijn die webshops voor fietsen betrouwbaar? Prijs zit voor de Razer 700€! onder de prijs van de lokale FM.
Bijna too good to be true?!

Zijn deze fietsen dan goed afgesteld bij aflevering en wat met je garantie? Als ik voor elk mankement fiets id wagen moet leggen om naar bv Bergen op Zoom te rijden, dan gaat die 700€ verschil snel wrang smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat is weer een keuze. Ik zelf zweer bij een FM met dure prijzen maar goede service.

Maar dat anderen gewoon meteen voor de pecunia's kiezen begrijp ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
Prefereer ook liever de service van een ervaren fietsenmaker tov rookie met "e-bike specialist" op zn polo bedrukt. :)

Dat gezegd zijnde hoop ik bij de FM toch minstens ook wat korting te krijgen. Als een webwinkel nog winst maakt met 700€ onder de adviesprijs te gaan, moet er bij de FM toch ook nog marge zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
roffeltjes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Dat zou t.o.v. een Nexus 8 niet uit horen te maken, want het is vrijwel dezelfde naaf) maar als hij recht zo die gaat vanuit de fabriek de voorraad in is gegaan kan er wel wat verschil in zitten. Vaak staat de ketting gewoon iets te strak, wat vrij zwaar loopt.

Een goede FM gaat voor hij hem de winkel uit laat gaan nog een afstel beurt geven om dit soort dingetjes goed te krijgen.
Als de Nexus identiek is aan de Alfine, mag ik dan stellen dat de Dinsdag toch de betere koop is tov de Razer? Dit vooral dan door de schijfremmen en de lagere prijs. Voor de rest lijken fietsen redelijk aan elkaar gewaagd. Hoewel de look & feel vd Razer me iets beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 08:43
Heb het topic ook gelezen en ben nu uitgekomen op of de Razer of de CityZen

Voorkeur gaat uit naar de CityZen vanwege de sportieve houding en schijfremmen.
Eigenlijk zou ik in plaats van een ketting een riem willen hebben vanwege het mindere onderhoud.
Maar kan eigenlijk tot de prijsgrens van 3000 euro niet echt iets vinden.

Ik las dat de gebruiker Roffeltjes nogal tegen de CityZen was. Komt dit doordat het een naafversnelling is met een deels open ketting? Of zijn er nog meer redenen hiervoor? Want mij lijkt het juist handig dat er ?meer? spanning op de ketting kan staan en dat er dus ook meer speling is voordat je opnieuw naar de fietsenmaker moet op het te laten spannen.
Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.