Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste
Acties:
  • 888.999 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
racinfo schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Mijn LiFePO4 accu wordt ook voor ruim 8 jaar gegarandeerd (1500 - 2000 cycles opladen). Ik rij er nu ruim 3 jaar mee en heb hem circa 100x geladen van bijna leeg tot vol. Ik bemerk nog geen enkele teruggang in capaciteit, toen hij nieuw was haalde ik er 50-55 km mee en dat is nog steeds zo.

De LiFePO4 accu is ook totaal ongevoelig voor zowel koude -20 als warme +60 omgevings temperaturen. Ik had/heb voor deze (Ping battery) accu gekozen vanwege de inbouw afmetingen (10.5x14x13.5cm) welk op / in mijn zadeltas op de MTB prima inpaste. De accu bestaat uit prismatische rechthoekige cellen (12x 3.2V a 2P) en heeft een waarde van 36V - 10 Ah. Mag continu met 2C ontladen worden. Is incl speciaal ontwikkelde BMS.

http://www.pingbattery.co...ium-phosphate-iron/Detail
Helemaal waar, maar je vergeet een belangrijk ding:

Gewicht.
LiFePO4 cellen kunnen maar tot 100 Wh per kilo vasthouden. Voor een 500 Wh accu ben je 5 kilo rijker. Met NCA cellen ben je met 2 kilo klaar. Dat kan toch mee gaan tellen als de accu onder de bagagedrager zit. Voor een accu op het frame telt het al minder.
Voor elektrische auto's kan dat gewicht echt een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 13:38
doek55 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:26:De buitenste kogelring aan de linker zijde, waar de rollerbrake zit, was volledig uit elkaar gevallen en de bijbehorende moer bevat ook groeven. Buiten dat was er op het oog niets te zien aan de Nexus 8.
Goh... is die conus los te krijgen? En hoe zit het met het equivalente deel van de naaf waar die kogels in worden gedrukt door die conus, is die nog wel heel?

Dat is best wel heftig gesloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

jimh307 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Helemaal waar, maar je vergeet een belangrijk ding:

Gewicht.
LiFePO4 cellen kunnen maar tot 100 Wh per kilo vasthouden. Voor een 500 Wh accu ben je 5 kilo rijker. Met NCA cellen ben je met 2 kilo klaar. Dat kan toch mee gaan tellen als de accu onder de bagagedrager zit. Voor een accu op het frame telt het al minder.
Voor elektrische auto's kan dat gewicht echt een groot verschil maken.
Ik vind dit beslist geen nadeel, na de kerst is mijn fiets (met mij erop) ook elk jaar 8 kg zwaarder dan ervoor 8)

Overigens weegt mijn accu "maar" 3.4 kg, wellicht 400 gram zwaarder dan een Li-ion batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door racinfo op 07-05-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 14:55
Heb afgelopen vrijdag de brief ontvangen van de RDW dat ze binnen 3 weken de gele kenteken plaat gaan opsturen en dat de blauwe dan kosteloos terug gestuurd moet worden.
Tja dan gaat het toch gebeuren. Heb ondertussen ook al een goedgekeurde speed pedelec helm aangeschaft.
Zit alleen nog steeds met die verplichting van op de rijweg te moeten fietsen mee in mijn maag. Ik ga eerst maar eens uitzoeken wat de boete is voor het zonder kenteken plaat te rijden en wat de boete is om als bromfietser niet op de verplichte rijbaan te rijden.
Nee nu ik dit zo zit te typen is het toch te gek voor woorden dit hele circus. 8)7
Nou meende ik dat de minister een tussentijdse analyse zou maken omtrend de speedpedelec, wat betreft de locatie op de weg. Heeft iemand daar al iets van vernomen ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:17
roffeltjes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Goh... is die conus los te krijgen? En hoe zit het met het equivalente deel van de naaf waar die kogels in worden gedrukt door die conus, is die nog wel heel?

Dat is best wel heftig gesloopt :+
Volgens mij heb ik deze kogelring en deze conus nodig, maar ik moet nog even kijken of er verschillende versies zijn binnen de Nexus 8 lijn, want ik heb zelf de SG-8R31. Het binnenwerk van de naafhuls leek nog glad te zijn, dus ben ik er nog op tijd bij geweest en de kosten vallen dan reuze mee. Dit schijnt ook een veel voorkomend faalpunt te zijn, zoals je op de website van Aaron's bicycle repair kunt zien. Deze keer ook maar wat extra waterbestendig vet toegepast bij de openingen van de naaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 16:14
doek55 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:26:
Na 2.600 km in 4 maanden heb ik de eerste onderhoudsbeurt gedaan aan mijn fiets met Bafang BBS02. Het volgende heb ik vervangen: achterband, ketting, voorblad, achtertandwiel en Nexus 8 (kogelring was helemaal versleten). Tot mijn verbazing hoef ik mijn Rim Wrangler 2 V-Brake blokjes nog steeds niet te vervangen.

De originele 37-622 Vredestein Active Tour band was inmiddels zo goed als kaal op het loopvlak. Deze heb ik vervangen door de 47-622 Schwalbe Energizer Plus, dat past net, maar ik heb de jasbeschermers er wel vanaf moeten halen.

Wat mij opviel was dat het 18T achtertandwiel van Shimano minder versleten was dan het 46T voorblad uit China, blijkbaar een zachtere staalsoort. Nu wilde ik deze toch vervangen voor een 48T, maar in het vervolg dus in de gaten houden en anders overstappen op een ander soort voorblad.
[afbeelding] [afbeelding]

Een groot deel van de slijtage komt waarschijnlijk door het te laat vervangen van de Shimano ketting, want deze was erg versleten en ik had de laatste 100 km wel eens last van doortrappen bij het optrekken. Nu heb ik er een KMC Z1X EPT ketting op liggen. Eens kijken of die de 120Nm beter aan kan.url=https://tweakers.net/ext/f/HKv4Uvooch4khZCvmIDVbKos/full.jpg][afbeelding][/url]Ik heb het deel van de BBS02 direct achter het voorblad voorzien van een ruime hoeveelheid Mobilgrease 28 vet als preventieve maatregel om aantasting van het nylon tandwiel door moly vet te voorkomen. Maar met de BBS02 heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad.Ik had last van een vibratie in het achterwiel wat toch wel erg leek op een defecte wiellager. Daarom een volledig nieuwe Nexus 8 naaf besteld voor €100. De oude naaf schakelde nog goed, maar nu heb ik de tijd om die te herstellen en als reserve te bewaren. De buitenste kogelring aan de linker zijde, waar de rollerbrake zit, was volledig uit elkaar gevallen en de bijbehorende moer bevat ook groeven. Buiten dat was er op het oog niets te zien aan de Nexus 8.
Wat voor BBS heb je? Mijn Nexus 8 naaf doet het iig heel goed. Ik maak m wel ff schoon/dompel m weer in de olie na zoveel k km's. Past n 47mm band op n 37mm velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09:21
bgttje schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:35:
[...]

Wat voor BBS heb je? Mijn Nexus 8 naaf doet het iig heel goed. Ik maak m wel ff schoon/dompel m weer in de olie na zoveel k km's. Past n 47mm band op n 37mm velg?
BBS02, staat in de tekst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:51
[...]

Ja dat past zeker wel, bij mountainbikes heb je banden van 60mm op 20mm velgen en dat gaat prima.

Waar je op moet letten is of je wel ruimte hebt in het frame. In de hoogte en in de breedte, zeker met stadsfietsen kan dat nogal kritisch zijn.

Ik heb zelf ook de energizer plus gehad maar vond het natte weer gedrag nogal waardeloos. Als het ook waar iets water op de weg lag had je bijna geen grip meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Torched schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:27:
[...]
Ik heb zelf ook de energizer plus gehad maar vond het natte weer gedrag nogal waardeloos. Als het ook waar iets water op de weg lag had je bijna geen grip meer.
Om die laatste reden koos ik voor de Landcruiser plus, prima grip ook bij zijknat weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/lcband.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:17
[...]

Het gaat om een BBS02B 48V begrensd op 22A. De wiellagers hebben het wel zwaar gehad met naar schatting 800km hobbelige tegelfietspaden op hoge snelheid en 4,5 bar. Ik hoop dat de bredere achterband op 3,5 bar betere demping geeft. Ik voel het verschil in ieder geval wel al.

Hoe vaak geef je de Nexus 8 een olie dompelbad en voeg je daarna nog vet toe?

Met deze tabel kun je zien welke banden je kunt gebruiken (ik heb een 19C velg), maar de ruimte binnen het frame zal meestal de beperkende factor zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/cmsdata/blog4-welke-fietsband-past-op-welke-velg/FuturumShop-Bandenmaten.jpg

@Torched: Dan ben ik benieuwd hoe die Energizer zich houdt in de regen. Als het niets is mag ik 'gelukkig' in september alweer een nieuwe achterband uitzoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
zonnefreak schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:10:
Zit alleen nog steeds met die verplichting van op de rijweg te moeten fietsen mee in mijn maag. Ik ga eerst maar eens uitzoeken wat de boete is voor het zonder kenteken plaat te rijden en wat de boete is om als bromfietser niet op de verplichte rijbaan te rijden.
Nee nu ik dit zo zit te typen is het toch te gek voor woorden dit hele circus. 8)7
Nou meende ik dat de minister een tussentijdse analyse zou maken omtrend de speedpedelec, wat betreft de locatie op de weg. Heeft iemand daar al iets van vernomen ?.
Gelukkig gaat mijn woon-werk route niet langs dit soort wegen. Voorlopig weiger ik sowieso om op de weg te gaan fietsen als dat nodig is. Mij te gevaarlijk op de meeste wegen.

Als (snor) scooters al jarenlang veel te hard mogen rijden dan verwacht ik dat het met de speed pedelecs ook wel mee gaat vallen. Aankomend jaar let ik wel even goed op waar ik wel en niet mag komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
maurice_l schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Gelukkig gaat mijn woon-werk route niet langs dit soort wegen. Voorlopig weiger ik sowieso om op de weg te gaan fietsen als dat nodig is. Mij te gevaarlijk op de meeste wegen.

Als (snor) scooters al jarenlang veel te hard mogen rijden dan verwacht ik dat het met de speed pedelecs ook wel mee gaat vallen. Aankomend jaar let ik wel even goed op waar ik wel en niet mag komen.
Mijn route heeft 1 stukje van ongeveer 300 meter waar ik op de rijbaan moet. Ik moet dan hier op de weg rijden:

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Heb het 1 keer gedaan en ik voelde me er totaal niet prettig bij. En ik heb ook nog eens een speed pedelec die harder gaat als de meeste Bosch / Yamaha modellen...

Ze bekijken het maar lekker, Vlassie blijft gewoon op het fietspad en gaat daar lekker 30 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
@Vlassie1980: juist daar kun je legaal en veilig op de ventweg rijden (in elk geval in de aangegeven richting)

@maurice_l:
En tja, dit is gewoon het risico dat is genomen door een voertuig te kopen op een moment waarop dat juridisch nog niet geborgd was in het voertuigreglement. Tot de formalisering kon het alleen een bromfiets zijn, maar het was ook geen bromfiets, dus was er geen juridische basis.

Verwar 'pakkans' overigens niet met 'mogen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:45:

@maurice_l:
En tja, dit is gewoon het risico dat is genomen door een voertuig te kopen op een moment waarop dat juridisch nog niet geborgd was in het voertuigreglement. Tot de formalisering kon het alleen een bromfiets zijn, maar het was ook geen bromfiets, dus was er geen juridische basis.

Verwar 'pakkans' overigens niet met 'mogen'.
Klopt, hoor. Bewust risico genomen met het oog op mijn route. Ik ben benieuwd naar de evaluatie.

@Vlassie1980 Fiets jij wel eens tussen Alphen AD Rijn en Leiderdorp? enkele weken geleden kwam ik een Bulls rond Hoogmade tegen. Nu zie ik aan je route dat we elkaar niet ver ontlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb een stukje waar het juist andersom is, de Gageldijk in Maarssen. Daar is een gecombineerde stoep/brom/fietspad van maximaal 2.5 meter breed. En dat is voor verkeer in beide richtingen met elke 20 meter een onoverzichtelijke uitrit direct het fietspad op. Daar zou ik dan 30km/h moeten rijden tussen de moeders met kinderwagens en automobilisten die eerst het fietspad oprijden voordat ze kijken of er wat aan komt 8)7
Daar rijdt ik dus illegaal gewoon op de weg. Zul je zien dat ik juist daar straks gepakt wordt :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
maurice_l schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:55:
[...]

@Vlassie1980 Fiets jij wel eens tussen Alphen AD Rijn en Leiderdorp? enkele weken geleden kwam ik een Bulls rond Hoogmade tegen. Nu zie ik aan je route dat we elkaar niet ver ontlopen. :)
Ik kom uit Waddinxveen en ga naar Roelofarendsveen :)

https://www.google.nl/map....6312247!2d52.2018801!3e1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Grappig, dan kruisen we elkaar dus dagelijks. Tijd voor een fietsruil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
maurice_l schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Grappig, dan kruisen we elkaar dus dagelijks. Tijd voor een fietsruil ;)
Volgens mij zag ik laatst een Haibike Sduro voorbij komen, die had jij toch ook als ik teruglees in het topic?
Bevalt hij een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Volgens mij zag ik laatst een Haibike Sduro voorbij komen, die had jij toch ook als ik teruglees in het topic?
Bevalt hij een beetje?
Klopt, Bulls en Haibike zie je nog niet veel op de weg. Bevalt nog steeds erg goed; beste aankoop in jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
doek55 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:03:
[...]Het gaat om een BBS02B 48V begrensd op 22A. De wiellagers hebben het wel zwaar gehad met naar schatting 800km hobbelige tegelfietspaden op hoge snelheid en 4,5 bar. Ik hoop dat de bredere achterband op 3,5 bar betere demping geeft. Ik voel het verschil in ieder geval wel al.Hoe vaak geef je de Nexus 8 een olie dompelbad en voeg je daarna nog vet toe?Met deze tabel kun je zien welke banden je kunt gebruiken (ik heb een 19C velg), maar de ruimte binnen het frame zal meestal de beperkende factor zijn.afbeelding]@Torched: Dan ben ik benieuwd hoe die Energizer zich houdt in de regen. Als het niets is mag ik 'gelukkig' in september alweer een nieuwe achterband uitzoeken :P.
Nexus 8: 1 keer per jaar zonder vet in AT olie. Je hebt dus een 750of 1000W BBS. Die hebben idd veel koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
doek55 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:03:
[...]

@Torched: Dan ben ik benieuwd hoe die Energizer zich houdt in de regen. Als het niets is mag ik 'gelukkig' in september alweer een nieuwe achterband uitzoeken :P.
Oh als het alleen achter is zou ik me niet te druk maken. Het gaat vooral om voor. Ik heb nu een big Apple achter maar das ook een slippertje. Voor heb ik nu een thunderburt en die kan heel wat beter met een natte weg omgaan.

Op asfalt maakt hij boven de 30 wel lawaai maar dat scheelt weer in de fietsbel. En ik rijd een groot deel door zandpaden in het bos, dan is dat extra profiel ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Laatst online: 21-09 08:03
Ik ben op zoek naar een e-bike voor mijn vrouw en voor mijzelf.
Zelf kennen we er niet zoveel van maar deze staan ons wel aan.
Misschien kunnen de kenners hier ons vertellen of dit een goede koop zou zijn?

https://www.giant-bicycles.com/nl/entour-eplus-0-disc-heren
https://www.giant-bicycles.com/nl/elegance-eplus-0 (op deze fiets zit nu €500 korting)

Bij de herenfiets staat er wel geen schermpje op, iemand een idee hoeveel dit zou kosten om dit te plaatsen? (nog zo handig om de snelheid en afstand bij te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gewoon een los computertje kopen van 2 tientjes. Zo'n Yamaha basic controler ombouwen tot full-fledged LCD zal duur zijn (paar honderd euro als het al kan).

[ Voor 88% gewijzigd door roffeltjes op 09-05-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Valdourian schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:58:
Ik ben op zoek naar een e-bike voor mijn vrouw en voor mijzelf.
Zelf kennen we er niet zoveel van maar deze staan ons wel aan.
Misschien kunnen de kenners hier ons vertellen of dit een goede koop zou zijn?

https://www.giant-bicycles.com/nl/entour-eplus-0-disc-heren
https://www.giant-bicycles.com/nl/elegance-eplus-0 (op deze fiets zit nu €500 korting)

Bij de herenfiets staat er wel geen schermpje op, iemand een idee hoeveel dit zou kosten om dit te plaatsen? (nog zo handig om de snelheid en afstand bij te houden)
Geen schermpje? Op beide fietsen is voorzien van een "Giant RideControl LED" waarop accu stand, ondersteuning en snelheid is af te lezen.

Of dit een goede keuze is kun jezelf wellicht met een uitgebreide proefrit ervaren. Het merk Giant is op dit forum niet zo heel vaak (bijna niet) behandeld geweest, even Googlen op internet geeft wellicht uitkomst. In het verleden zijn er wel veel klachten geweest over het model Twist maar dat geldt ook voor de 1ste versies van een Bosch motor.

[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 09-05-2017 08:04 . Reden: Wel of niet een juiste keuze. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik vermoed dat Valdourlan het bij het juiste eind heeft.

De Elegance staat wel in de specs als Giant RideControl display, maar op de foto's ziet het eruit dat hij daarnaast de centrale LCD heeft, ik vermoed dus dat de specs niet correct zijn (in ieder geval onvolledig). Daarentegen heeft de entour op de foto's duidelijk geen display, dus heeft die heeft alleen de Ride Control aansturing.

Afbeeldingslocatie: http://docplayer.nl/docs-images/41/9057950/images/page_2.jpg

Foto's op het internet geven mij inderdaad de indruk dat de Ride Control geen snelheidsmeter heeft, maar het kan zijn dat dat een ouder type is en dat hij nu wel een snelheidsmeting heeft. maar dan nog is het geen bijster overzichtelijke controler, dus ik zou er alsnog een extra computertje op zetten, kost geen drol.

Betreft de kwaliteit: Dit zijn Yamaha motoren, dus dat zal gerust wel goed zitten. Sowieso is Giant gewoon een heel erg goed merk met een betere afmontage dan de standaard Accell/Derby meuk. Ik zie dus op papier geen reden om deze fietsen negatief te beoordelen

[ Voor 30% gewijzigd door roffeltjes op 09-05-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik las dat bij de heren uitvoering de display links naast de handgreep zit maar ik kan mij ook vergissen. Hoewel het mij stug lijkt dat er geen display aanwezig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbg5100
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:22
Misschien een rare vraag, maar kan een fietsenmaker zien of een elektrische fiets is getuned met bijvoorbeeld een badassbox? Die deelt de snelheid immers door drie. Als je dan niet boven de 25 komt, dan wordt het in ieder geval niet opgeslagen in het display.

Andere manieren van tunen tonen de werkelijke snelheid, dus als je 40 rijdt, wordt dit ook opgeslagen. De fietsenmaker ziet dan meteen dat je wel hard hebt gefietst, waardoor hij dus kan inschatten dat je fiets is getuned.

Kan een fietsenmaker dan nagaan of de fiets is getuned d.m.v. een badassbox?
Zou het niet prettig vinden als de garantie vervalt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
hbg5100 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:49:
Misschien een rare vraag, maar kan een fietsenmaker zien of een elektrische fiets is getuned met bijvoorbeeld een badassbox? Die deelt de snelheid immers door drie. Als je dan niet boven de 25 komt, dan wordt het in ieder geval niet opgeslagen in het display.

Andere manieren van tunen tonen de werkelijke snelheid, dus als je 40 rijdt, wordt dit ook opgeslagen. De fietsenmaker ziet dan meteen dat je wel hard hebt gefietst, waardoor hij dus kan inschatten dat je fiets is getuned.

Kan een fietsenmaker dan nagaan of de fiets is getuned d.m.v. een badassbox?
Zou het niet prettig vinden als de garantie vervalt namelijk.
Het blijft lastig na te gaan maar een oplettende fietsenmaker kan het zien.

- De gemiddelde snelheid gaat ook door 2, dus als je die niet reset voor een onderhoudsbeurt valt het op.
- De actieradius gaat ook door 2, dus dat valt ook op
- Eventuele foutcodes van bijvoorbeeld de magneet sensor worden opgeslagen en kunnen uitgelezen worden
- De totale afstand gaat door 2, op den duur kan je erachter komen dat dit niet echt lijnt met de hoeveelheid laadcycli

En de tip van de dag: Als je harder wilt dan die 25 km/h verpats dan gewoon je huidige fiets en koop een speed pedelec en zorg ervoor dat alles netjes is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbg5100
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:22
De speedpedelec heb ik juist verkocht (Sparta E-speed) vanwege de plaats op de weg... Samen met de vrouw fietsen is er niet meer bij, mag ook niet meer op bepaalde routes komen die we veelvuldig samen fietsen.

Dus..... Hik ik nu aan tegen die 25 km/u grens. Tegen de 30/35 zou fijner zijn, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
hbg5100 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:01:
De speedpedelec heb ik juist verkocht (Sparta E-speed) vanwege de plaats op de weg... Samen met de vrouw fietsen is er niet meer bij, mag ook niet meer op bepaalde routes komen die we veelvuldig samen fietsen.

Dus..... Hik ik nu aan tegen die 25 km/u grens. Tegen de 30/35 zou fijner zijn, vandaar.
Ik snap je probleem. Ik heb in het verleden ook die Badass een tijdje gehad maar het was irritant om telkens die snelheid door tweeën te zien gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
racinfo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:40:
Ik las dat bij de heren uitvoering de display links naast de handgreep zit maar ik kan mij ook vergissen. Hoewel het mij stug lijkt dat er geen display aanwezig zou zijn.
Dat kan gerust alleen een control center zijn om de standen ed te kiezen.
Niet alle fietsen hebben een echt display maar je kan idd een simpele fiets computer erop zetten.

Ikzelf zou nooit meer voor Giant gaan zoveel ellende met mijn twist gehad dat ik met dat merk helemaal klaar ben.
Daarna een fijne gazelle waar ik 5 jaar mee heb gereden en nu een Trek en wat een verschil na zoveel jaar kwa vernieuwingen.

Wat als je dan met een normale E bike dus boven de 25 een ongeluk krijgt kom je dan niet in de problemen?
Net als met een brommer dat opvoeren wat geregeld gebeurt en kom je dan in een controle heb je een probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 09-05-2017 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnefreak
Ik heb goed nieuws over mijn accu te horen gekregen. De accu van mijn Bosch systeem bleek inderdaad defect te zijn. Als het goed is komt morgen de nieuwe accu binnen. Ik heb mijn fiets wel gemist zeg. 1 keer met een normale fiets met 7 versnellingen naar mijn werk heen en terug gefietst (34km) ik was kapot zeg. Die fiets trapt hartstikke zwaar niet te geloven zeg.
Heb de rest van de 1,5 week de auto maar genomen.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb de loodzwaar trappende fiets ingeruild en mij zelf getrakteerd op een gazelle Vento S 27. Deze fiets met derailleur en zonder naafdynamo rijd echt super licht. Nu heb ik tenminste een goed alternatief voor het geval mijn speed pedelec nog eens defect is.
Ik ben er blij mee. Levertijd 1 week. dat zie je tegenwoordig toch ook nergens meer terug. :)
Heb hem vorige week de vrijdag opgehaald en hij fietst echt superlicht.
Kortom ik heb de economie ook weer op gang geholpen zal ik maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Twijfel, twijfel:
Bij mijn Bulls Green Mover kreeg ik uiteraard maar 1 lader mee. Deze heeft de volgende nadelen:

- Hij is vrij zwaar
- Maakt bij het laden een ontzettende takkeherrie ( zit een fan in )
- Hij oogt ook kwetsbaar

Ben dus op zoek naar een 2e lader die ik op het werk neer kan leggen zodat ik er niet meer mee hoef te zeulen. Maar die kost € 235,- :O

Nu heb ik al even contact gehad met Bibikeshop en die heeft onderstaande laders:

https://www.bibikeshop.nl/detail/4870819-oplader-gsd
https://www.bibikeshop.nl...ve/oplader/snel-lader-gsd

Onderstaand nog de specs van de originele lader die ik heb (onderaan) en de andere snellader .
Bibikeshop heeft het gecheckt bij BMZ en die geven aan dat het zou moeten werken. Maar de output van die lader is minder en mijn accu zit wel op een 48 volt voltage.

Aansluiting lijkt wel hetzelfde te zijn. Heb in ieder geval weinig zin om mijn accu te slopen maar ook niet de hoofdprijs te betalen... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ubGZaShADMU7iOAzzJ061qOX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Roos79 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Ikzelf zou nooit meer voor Giant gaan zoveel ellende met mijn twist gehad dat ik met dat merk helemaal klaar ben.
Begrijpelijk, zo'n ervaring wordt je niet bepaald blij van.

Maar Giant is ondanks de issues met de Twist wel degelijk een A-merk met normaal gesproken een uitstekende kwaliteit en prijs. Vergis je ook niet... Gazelle heeft met e-bikes ook een hit-miss geschiedenis, net zoals Trek ook aan het schuiven is naar de meer bekende motor-systemen.

Ik wil vooral niet je ervaringen wegwuiven (ik ken de verhalen over de Twist, daar zou ik ook klaar mee zijn), maar de ebike markt is pas met de komst van Bosch middenmotoren volwassen geworden. Het meeste wat daarvoor kwam was veel kwetsbaarder

Zo ben en blijf ik een ION apollogeet, maar als je de storingen vergelijkt met onze huidige ervaringen met Yamaha is het een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:36:
Twijfel, twijfel:
Bij mijn Bulls Green Mover kreeg ik uiteraard maar 1 lader mee. Deze heeft de volgende nadelen:

- Hij is vrij zwaar
- Hij oogt ook kwetsbaar

Ben dus op zoek naar een 2e lader die ik op het werk neer kan leggen zodat ik er niet meer mee hoef te zeulen. Maar die kost € 235,- :O

Nu heb ik al even contact gehad met Bibikeshop en die heeft onderstaande laders:

Onderstaand nog de specs van de originele lader die ik heb (onderaan) en de andere snellader .
Bibikeshop heeft het gecheckt bij BMZ en die geven aan dat het zou moeten werken. Maar de output van die lader is minder en mijn accu zit wel op een 48 volt voltage.

Aansluiting lijkt wel hetzelfde te zijn. Heb in ieder geval weinig zin om mijn accu te slopen maar ook niet de hoofdprijs te betalen... :+

[afbeelding]
Vlassie pas op, beide laders zijn voor 36 volt batterijen bedoeld, behalve de laatste die kan ook 48V laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
racinfo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Vlassie pas op, beide laders zijn voor 36 volt batterijen bedoeld, behalve de laatste die kan ook 48V laden.
Bij die 1e staat 48V. Dan bedoelen ze dus de laadspanning mee, ipv "deze lader is geschikt voor 48v accu's"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:42:
Ik heb goed nieuws over mijn accu te horen gekregen. De accu van mijn Bosch systeem bleek inderdaad defect te zijn. Als het goed is komt morgen de nieuwe accu binnen. Ik heb mijn fiets wel gemist zeg. 1 keer met een normale fiets met 7 versnellingen naar mijn werk heen en terug gefietst (34km) ik was kapot zeg. Die fiets trapt hartstikke zwaar niet te geloven zeg.
Heb de rest van de 1,5 week de auto maar genomen.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb de loodzwaar trappende fiets ingeruild en mij zelf getrakteerd op een gazelle Vento S 27. Deze fiets met derailleur en zonder naafdynamo rijd echt super licht. Nu heb ik tenminste een goed alternatief voor het geval mijn speed pedelec nog eens defect is.
Ik ben er blij mee. Levertijd 1 week. dat zie je tegenwoordig toch ook nergens meer terug. :)
Heb hem vorige week de vrijdag opgehaald en hij fietst echt superlicht.
Kortom ik heb de economie ook weer op gang geholpen zal ik maar denken.
Mooie fiets. Zo'n fiets zou ook wel wat voor mij zijn om even in het dorp wat boodschappen te doen in plaats van de s-pedelec. Alleen geen ruimte meer in de schuur :+
racinfo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Dat was dus ook mijn zorg... Gaat niet werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-05-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De laatste wellicht, is geschikt voor 2 types accu's 36 en 48 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
(jarig!)
Die ALdi e-bike, is dat wat? Vanaf morgen te koop: http://www.aldi.nl/aldi_e_bike_48_5_26290_43780.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Twijfel, twijfel:

- Hij is vrij zwaar
- Hij oogt ook kwetsbaar

[afbeelding]
Bovenste van de 2 afbeeldingen is inderdaad voor 36 volt accu.
De onderste is voor een 48 volt accu.
De ventilator die zo'n herrie maakt kun je die misschien niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
racinfo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:18:
De laatste wellicht, is geschikt voor 2 types accu's 36 en 48 volt.
Die laatste heb ik al en kost de volle mep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Er zit maar 1 jaar garantie op de accu. Dit zou voor mij een reden zijn om het niet te doen. Ik heb zelf uit eerste hand ervaren hoe belangrijk garantie is op deze kostbare spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:25:
[...]

Die laatste heb ik al en kost de volle mep :+
Tjonge jonge 235 euro voor zo'n stukje electronica. Ze durven nogal. 8)7

Kun je misschien een foto van je stekker aansluiting maken en posten. Weet zo niet welke het is.

[ Voor 17% gewijzigd door zonnefreak op 09-05-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Het is een bafang ombouwkit dus unlocken moet niet te moeilijk zijn, anders gewoon display switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
racinfo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Geen schermpje? Op beide fietsen is voorzien van een "Giant RideControl LED" waarop accu stand, ondersteuning en snelheid is af te lezen.

Of dit een goede keuze is kun jezelf wellicht met een uitgebreide proefrit ervaren. Het merk Giant is op dit forum niet zo heel vaak (bijna niet) behandeld geweest, even Googlen op internet geeft wellicht uitkomst. In het verleden zijn er wel veel klachten geweest over het model Twist maar dat geldt ook voor de 1ste versies van een Bosch motor.
De entour versie heeft enkel een led bediening waarop batterij en stand van vermogen aangeduid staat.
Geen lcd display waar je je snelheid of afstand kan zien. Dit heeft de elegance wel.

We zijn vandaag even naar een andere fietsenwinkel geweest en daar hadden ze Oxford.

https://www.oxfordbikes.b...ghton-7v-7-versnellingen/
Deze even gereden en reed wel vlotjes, alsook heel licht en wendbaar.
Shimano steps motor is blijkbaar iets nieuw? Of heeft dit zijn degelijkheid inmiddels al bewezen?
Is het waar dat de Shimano Altus 7 versnellingen een goedkopere groep is?

Hij komt op ongeveer dezelfde prijs als die giant die ik eerder aanhaalde maar deze Oxford heeft wel een mooi lcd display, wat al een pluspunt is voor mij. Niet tegenstaande heeft de Giant een Yamaha motor die meer power had en zijn kwaliteit al bewezen heeft.
Ik rij regelmatig met een fietskar met mijn dochtertje in, dus is het extra vermogen die de Yamaha leverd wel zo prettig en zal de motor misschien niet zo zwaar belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Met een fietskar is de Yamaha absoluut capabel, van de Shimano durf ik dat niet te zeggen. Een fietscomputertje kost heel weinig en is voor tijd/snelheids/afstandmeting uitstekend (beter dan de standaard Yamaha display).

Betreft de Oxford tov de Giant. De Giant is op alle punten beter afgemonteerd, vooral op remgebied is dat een dramatisch verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Tjonge jonge 235 euro voor zo'n stukje electronica. Ze durven nogal. 8)7

Kun je misschien een foto van je stekker aansluiting maken en posten. Weet zo niet welke het is.
Zoals u wenst :)
Hieronder een aantal pics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yGf76x8vUin9tos9kvycpQ9F/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a21MadgQnog4Kl3wxHwCurbX/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h5aix3fX9790ARjRaJXNw8v4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fZxBzpOM2jo87BEfLFapwUKE/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Pfft, zit nog een beste klap loos plastic aan die accu zo te zien.

En op de oplader 54,6V op 4V. Had een A moeten zijn denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Torched schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:54:
[...]

Het is een bafang ombouwkit dus unlocken moet niet te moeilijk zijn, anders gewoon display switchen
Zal het de bbs01, of de bbs02 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Torched schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:05:
Pfft, zit nog een beste klap loos plastic aan die accu zo te zien.

En op de oplader 54,6V op 4V. Had een A moeten zijn denk ik zo
5 Kg schoon aan de haak en tevens voorzien van de Red Dot Design award 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Dacuuu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Zal het de bbs01, of de bbs02 zijn?
Er staat een 36v systeem. Ik verwacht de 1, maar een 2 kan ook prima als ze de ampere's wat knijpen.
Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:32:
[...]

5 Kg schoon aan de haak en tevens voorzien van de Red Dot Design award 8)
Oi oi, ik pak dan geen design award maar wel bijna 2 keer zoveel accu in dezelfde ruimte en gewicht :D 1,5KWh in 6 kilo. :+

Lang leve duct tape. En function over form :>

[ Voor 25% gewijzigd door Torched op 09-05-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie1980,
Zo aan de laadplug te zien is er sprake van 2 extra contacten tbv het accu management; dwz je kunt de lader niet zomaar vervangen door een willekeurige andere lader. Dat beperkt drastisch het aanschaffen van een andere dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
racinfo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:28:
Vlassie1980,Zo aan de laadplug te zien is er sprake van 2 extra contacten tbv het accu management; dwz je kunt de lader niet zomaar vervangen door een willekeurige andere lader. Dat beperkt drastisch het aanschaffen van een andere dan het origineel.
Dit is nou juist waarom ik dit zo onhandig vind van de meeste merkfiets fabrikanten. De Stella Modena van m'n vrouw heeft gewoon een standaard + en - accu uitgang. Als de accu dus versleten is kan ik het met een eigen systeem vervangen en dat is niet meer achterop de bagagedrager. Ik zou alleen een ebike willen die gewoon een 2 draads verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
bgttje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:49:
[...]

Dit is nou juist waarom ik dit zo onhandig vind van de meeste merkfiets fabrikanten. De Stella Modena van m'n vrouw heeft gewoon een standaard + en - accu uitgang. Als de accu dus versleten is kan ik het met een eigen systeem vervangen en dat is niet meer achterop de bagagedrager. Ik zou alleen een ebike willen die gewoon een 2 draads verbinding heeft.
Dat zou soms wel het handigste zijn. Van de andere kant kan een fietsenmaker wel binnen een minuut vaststellen waar een bepaald defect zit dankzij de communicatie onderling van het systeem.

Als er dit niet opzit dan zal de fietsenmaker toch wel wat meer tijd kwijt zijn om een bepaalde storing te kunnen vinden. Maar je hebt helemaal gelijk. Als je ziet wat ze durven te vragen voor accu's van Bosch :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik vermoed dat er een groot deel van de controller ook in de accu behuizing gemonteerd zit bij een merkfiets. Daardoor kan de FM ook alle gegevens uitlezen van de zaken die met de besturing te maken hebben. Bij de Bafang serie BBS01 en 02 zit deze controller in de motor gebouwd, hierdoor is het ook mogelijk geworden via de hoofdkabel aansluiting van het display via een USB kabel alle motor instellingen uit te lezen en deze afzonderlijk in te stellen. Deze mogelijkheid is juist zo fijn voor de fietsbezitter die daardoor onafhankelijk is van de dealer of fietsenmaker bij het oplossen van storingen ed.

Edit
Dat zou dan meteen de hoge(re) prijs van de accu verklaren. Op de facebook pagina https://www.facebook.com/groups/1282296218454509/?fref=ts las ik een reactie van iemand die een 2e hands accu extra op de kop getikt had en dat hij bij het aankoppelen van deze extra accu een heel andere km stand op zijn display kreeg! Dat bewijst dat de gegevens van de merkfiets dus in de accu geregistreerd worden.

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 10-05-2017 11:22 . Reden: Verklaring hogere prijs accu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Hoera ik heb mijn nieuwe Bosch accu net binnen gekregen. Het eerste wat mijn gelijk al opvalt is het feit dat deze een heel stuk steviger vast zit in de bagage drager dan de vorige. Hier zit echt geen speling op. De vorige die rammelde al meer dan een half jaar.

Wat ik me wel wil voornemen is dat ik toch wat rustiger aan ga fietsen. Voorheen fietste ik soms in 3 kwartier mijn accu helemaal leeg. Volgens mij krijgen de cellen dan toch wel behoorlijk op hun donder.

Ik weet nog dat vlassie ruim 26000km op 1 accu heeft afgelegd maar dit was wel met een normale pedelec. Nu is de mijne na 6300 km defect geraakt en deze was 1 jaar en 6 maanden oud.
Dan doe ik het liever wat rustiger aan en als ik dan ook 26000km kan halen dan ben ik er al zeer blij mee.

Ga er straks op fietsen en kijken of alles goed gaat. Ik ben voor de rest nog steeds erg tevreden over mijn sparta Espeed fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
racinfo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:08:
Ik vermoed dat er een groot deel van de controller ook in de accu behuizing gemonteerd zit bij een merkfiets. Daardoor kan de FM ook alle gegevens uitlezen van de zaken die met de besturing te maken hebben. Bij de Bafang serie BBS01 en 02 zit deze controller in de motor gebouwd, hierdoor is het ook mogelijk geworden via de hoofdkabel aansluiting van het display via een USB kabel alle motor instellingen uit te lezen en deze afzonderlijk in te stellen. Deze mogelijkheid is juist zo fijn voor de fietsbezitter die daardoor onafhankelijk is van de dealer of fietsenmaker bij het oplossen van storingen ed.

Edit
Dat zou dan meteen de hoge(re) prijs van de accu verklaren. Op de facebook pagina https://www.facebook.com/groups/1282296218454509/?fref=ts las ik een reactie van iemand die een 2e hands accu extra op de kop getikt had en dat hij bij het aankoppelen van deze extra accu een heel andere km stand op zijn display kreeg! Dat bewijst dat de gegevens van de merkfiets dus in de accu geregistreerd worden.
Ik denk dat je inderdaad vrij dicht op de waarheid zit.
Het is namelijk wel een mooie plastic box waarin je een hoop extra electronica in kwijt kan en het motor stuk met alle trillingen en vibraties kan vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
zonnefreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:56:
De vorige die rammelde al meer dan een half jaar.
Is ook niet goed voor de levensduur van een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Opperpanter2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Is ook niet goed voor de levensduur van een accu.
Ja is zeker. Daarom had ik er aan de onderkant van de bagagedrager wat isolatietape geplakt zodat er geen speling meer op zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Ik geloof niet dat de motorcontroller in de accu zit. De batterijmanagement-chip in de accu heeft waarschijnlijk gewoon een beetje geheugen om wat gebruiksdata in op te slaan, net als laptopaccu's. Mijn Yamaha heeft tussen de accu en motor 2 dikke draden en 1 dunne, die dunne zal wel een 1-Wire of vergelijkbare bus zijn.

Sowieso heeft die motorcontroller een redelijk koeloppervlak nodig, dat gaat nooit werken in een plastic behuizing van de accu.

Filmpje van een doorzichtige Yamaha PW (2015 model), de motorcontroller zit rechtsonder.
YouTube: Haibike Sduro motor - Yamaha 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 11:19
Twijfel, twijfel:

- Hij is vrij zwaar
- Hij oogt ook kwetsbaar

[afbeelding]
Hoi

Misschien heb je het al opgelost maar als ik op onderstaande duitse website kijk zie ik dat de 4A lader gelijk is vergeleken met de 5A lader voor de greenmover (als je naar het voltage kijkt).
http://www.pro-cycling-go...be/Brose/Ladegeraete.html
Ze leveren ook in Nederland, ik heb de 4A lader besteld voor mijn Bulls green mover lacuba E45.

Beide laders hebben een Rosenberg stekker en passen dus.
Een lagere laadstroom resulteert in een langere laadtijd. Het voltage moet wel overeenkomen.

Je kunt ook eens zoeken op het duitse pedelec forum, daar staat heel veel info ook over jouw fiets.
http://www.pedelecforum.d...hp?forums/green-mover.32/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Fred13, heeft de Lacuda E45 een 36 Volt accu? De Green Mover van @Vlassie1980 heeft namelijk een 48 volt accu.

@Zonnefreak, wat betreft het filmpje van de Yamaha motor lijk je gelijk te hebben! Overigens wel een prachtig stukje techniek die motor, subliem hoe ze die motor hebben samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Fred13 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:04:
[...]

Hoi

Misschien heb je het al opgelost maar als ik op onderstaande duitse website kijk zie ik dat de 4A lader gelijk is vergeleken met de 5A lader voor de greenmover (als je naar het voltage kijkt).
http://www.pro-cycling-go...be/Brose/Ladegeraete.html
Ze leveren ook in Nederland, ik heb de 4A lader besteld voor mijn Bulls green mover lacuba E45.

Beide laders hebben een Rosenberg stekker en passen dus.
Een lagere laadstroom resulteert in een langere laadtijd. Het voltage moet wel overeenkomen.

Je kunt ook eens zoeken op het duitse pedelec forum, daar staat heel veel info ook over jouw fiets.
http://www.pedelecforum.d...hp?forums/green-mover.32/
Thanks, maar ik denk dat het alsnog niet gaat werken. De 5A lader van BMZ heeft een maximale output van 42V terwijl mijn accu 46,8 volt is. Is volgens mij een lader voor een Green Mover Lacuba met Brose. Die hebben een 36 volt accu.

Mijn lader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bs99dpu5GhaXtD71XxVpPGui/medium.png

Lader op de site (waarschijnlijk voor een Bulls Green Mover Lacuba)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2QlKFrmQ3SUcctASGrQMo6t/medium.png

Laders lijken wel verdomd veel op elkaar :)

Ik zal nog even een balletje opgooien bij dat forum, inderdaad veel mensen met een Bulls Green Mover daar. Maar ik heb natuurlijk weer het nieuwere model dus daar even goed op letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Goed, crosspostje :)

Stromer is binnen, en wat een fijn apparaat >:) Paar kleine stukjes al op gereden, en het belooft veel goeds. Nu maar eens bekijken hoe het vanaf volgende week bevalt, als ie dagelijks voor woon-werkverkeer wordt ingezet. Updates volgen :P

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 22:26

apt

Met firmware versie >3? Anders even vragen om een update! Ik zie zo snel niet welke stromer je hebt, maar mijn ST2 is stukken beter onder versie 3 dan onder 2. Geen inhouden meer bij lage snelheden (stotteren) en een geleidelijkere afbouw van de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Stromer... Ik ben zeer blij met mijn Bulls Green Mover E45 maar moet toch een heel klein tikje jaloezie bekennen :P

Nog even nader onderzoek gedaan naar de lader voor mijn fiets. Voorgaand model had een 36 volt accu en deze is 48 volt. Dus ben gebonden aan een originele voor veel pegels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

apt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:31:
Met firmware versie >3? Anders even vragen om een update! Ik zie zo snel niet welke stromer je hebt, maar mijn ST2 is stukken beter onder versie 3 dan onder 2. Geen inhouden meer bij lage snelheden (stotteren) en een geleidelijkere afbouw van de ondersteuning.
Apt, dank voor de opmerking. Firmware wordt toch automatisch gepushed over the air? Ik heb igg bij de fietsenmaker gezien dat er een update binnenkwam. Zal het nog even checken :)

Via de app gevonden, firmware 3.0.4.5 :) Dank voor het meedenken

[ Voor 6% gewijzigd door Sparhawk op 12-05-2017 13:56 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 22:26

apt

Ja in principe komt een update vanzelf. Maar met die van 2 naar 3 zijn ze heel voorzichtig. Ik denk dat er nog veel 2 rondrijdt. Via de fm kun je dan wel een update aanvragen. Bij jou niet nodig. Veel plezier en rijdt voorzichtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:03
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn Batavus Razer voor mijzelf, en een Sparte Mojo voor mijn vriendin op kunnen halen. Zodra we thuis kwamen zijn we een rondje gaan fietsen. De razer is echt een geweldige machine, enorm veel kracht. Na een kilometer of 4 stopten we op het fietspad naast een weiland voor een fotosessie. Na een paar minuten stapten we weer op, en toen bleek dat de ondersteuning van de Sparta Mojo niet meer werkte. In de tussentijd is er niets gebeurd met de fiets; we hebben hem enkel op de standaard gezet. De accu is vol, dit wordt aangegeven door zowel de indicator op de accu zelf als op het display. Het display gaat gewoon aan en uit, en is bedienbaar zoals normaal. Er is echter géén ondersteuning. Ook nadat ik de accu er een uurtje af heb gehaald en weer terug heb geplaatst was er geen support merkbaar, ook geen geluiden.

De fiets heeft een voorwielmotor en een rotatiesensor. Het betreft een E-motion systeem, met enkel een aan/uitknop, en twee knoppen om de ondersteuning omhoog en omlaag te brengen. Er is dus geen display aanwezig met een eventuele foutcode.

Als morgen de fietsenwinkel open was had ik jullie niet lastig gevallen, maar als je 1150 uitgeeft aan een fiets en na een paar kilometer is het uit met de pret, dan is het lastig om de hele zondag zonder werkende fiets te zitten.

Heeft iemand enig idee wat er loos kan zijn? Wellicht de rotatiesensor defect, of de motor heeft nu al de geest gegeven?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Wat bij voorwiel aangedreven fietsen vaak gebeurt is dat de verbindingsplug(gen) in de kabelboom bij de voorvork door het sturen slecht contact gaat maken. Eruit trekken en opnieuw inpluggen is meestal voldoende om de zaak weer werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Hi Racinfo,

Bedankt voor je reactie. De componenten zijn van voor tot achter bekabeld, zonder stekkers. Ik heb de rotatiesensor bekeken, en deze staat op ongeveer 2 mm van het tandwiel af. Eerst dacht ik een magneetschijf aan te treffen, maar kan het zijn dat de rotatiesensor gewoon de tanden van het voortandwiel ziet? Het kan ook zijn dat ik een magneetje over het hoofd heb gezien. Vanwege de garantie ben ik maar geen dingen gaan losmaken of nader onderzoeken....geheel tegen mijn innerlijke drang in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Laro schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:33:
Hi Racinfo,

Bedankt voor je reactie. De componenten zijn van voor tot achter bekabeld, zonder stekkers. Ik heb de rotatiesensor bekeken, en deze staat op ongeveer 2 mm van het tandwiel af. Eerst dacht ik een magneetschijf aan te treffen, maar kan het zijn dat de rotatiesensor gewoon de tanden van het voortandwiel ziet? Het kan ook zijn dat ik een magneetje over het hoofd heb gezien. Vanwege de garantie ben ik maar geen dingen gaan losmaken of nader onderzoeken....geheel tegen mijn innerlijke drang in :-)
De trapsensor kan inderdaad op tanden hoewel hij meestal op magneetjes reageert. Zitten er magneetjes wellicht in het tandwiel? 2mm is normaal, mag zelfs iets meer zijn. Geen pluggen in de kabel is wel vreemd, immers hoe halen ze het wiel dan los bijv. bij een buitenband vervangen of plakken. Zit de kabel wellicht bij of in de voorwielas met een stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Rotatie sensor zit meestal achter de crank toch. Dus in de kettingkast bij de trapas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Mijn dame heeft een Fiant Twist Double.

Is ze happy mee.
Echter, het display doet soms gek. en de trap ondersteuning valt soms even uit.

Display laat wel de tijd zien, maar bijv. de snelheid en dergelijke werkt helemaal niet. Hij geeft wel aan welke accu aanstaat? ik kan hem ook aan en uitzetten, tevens de fietsverlichting. Maar er komen geen gegevens op het display.
En zoals ik zei, de trapondersteuining stopt soms even.

Nu is mijn vraag hoe ik kan checken of dit het display is dat naar de fiilestijen is of de sensors aan het wiel.?
Google helpt me erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik vrees dat zowel Laro als Maartend langs de FM moeten gaan :/

Troubleshooten van dit soort dingen is superlastig omdat je niet de interface hebt die de FM (hopelijk) wel heeft.
racinfo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:24:
[...]Geen pluggen in de kabel is wel vreemd, immers hoe halen ze het wiel dan los bijv. bij een buitenband vervangen of plakken. Zit de kabel wellicht bij of in de voorwielas met een stekker?
Wellicht zit de stekker in het frame (daar zit hij ook wat beschut). Het lijkt me inderdaad sterk dat de hele kabelboom in een stuk doorloopt naar de accu.

[ Voor 55% gewijzigd door roffeltjes op 14-05-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Ga ik wel een echte Giant verkoper zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Is er toevallig iemand in de buurt van Zwolle met een puntlas apparaat?
Mijn Bionx accu heeft nieuwe cellen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Gisteren eindelijk onze eerste elektrische fietsen besteld!
Voor mij de Gazelle cityzen c8 hmb en voor mijn vrouw de Gazelle orange c7+ hmb.
Beiden de zwaarste accu erop en +-2300€ betaald per stuk.
Levering binnen 2 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 15:44
Veel geld die platina accu luttele 500wh voor de Gazelle cityzen c8 hmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:35:
Veel geld die platina accu luttele 500wh voor de Gazelle cityzen c8 hmb
Zeker wanneer je bedenkt dat ik voor mijn 36V-10Ah accu maar 318 dollar betaalde; om nou 350 euro te vragen voor een uitbreiding van 300 naar 500 watt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Demotje schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:22:
Is er toevallig iemand in de buurt van Zwolle met een puntlas apparaat?
Mijn Bionx accu heeft nieuwe cellen nodig.
Blader even terug in dit topic.... er is iemand die zelf een accupack heeft gemaakt; met foto's erbij.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Ja, 500wh is niet meer voorop lopen voor een merk als Bosch. (En de prijs is wel high-end)

Vanochtend voor het eerst met mijn Gazelle Cityzen Speed naar mijn werk gereden!
34km, precies 34km/u gemiddeld.
Ik heb stukken 30 aangehouden op het fietspad waar ik eigenlijk de weg op moest.
Tot zo'n 43km/u is vol te houden met de goede conditie die ik al wel heb, 45 is eigenlijk niet haalbaar omdat de motor al begint terug te hakkelen.

Ondersteuning zo'n 85% turbo, 15% sport (dacht het niet te halen)
Bij aankomst nog 5 km over met de 500wh accu.

Het was wel windstil, dus ik denk dat het nog een uitdaging wordt met wind tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door BertV op 15-05-2017 11:20 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
BertV schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:16:
Ja, 500wh is niet meer voorop lopen voor een merk als Bosch. (En de prijs is wel high-end)

Vanochtend voor het eerst met mijn Gazelle Cityzen Speed naar mijn werk gereden!
34km, precies 34km/u gemiddeld.
Ik heb stukken 30 aangehouden op het fietspad waar ik eigenlijk de weg op moest.
Tot zo'n 43km/u is vol te houden met de goede conditie die ik al wel heb, 45 is eigenlijk niet haalbaar omdat de motor al begint terug te hakkelen.

Ondersteuning zo'n 85% turbo, 15% sport (dacht het niet te halen)
Bij aankomst nog 5 km over met de 500wh accu.

Het was wel windstil, dus ik denk dat het nog een uitdaging wordt met wind tegen.
Reken maar dat het uitdaging wordt met wind tegen :Y :Y

Het enigste wat je kunt doen is je ondersteuning een stukje lager te zetten. En je maximum snelheid zelf aanhouden op bijvoorbeeld 30 km a 35 km/h.
Maar goed dit zijn wel allemaal zaken die je gedurende je gebruik vanzelf gaat ontdekken.
Het wordt vanzelf een sport om dit zo goed mogelijk uit te kienen.

Heel veel plezier met je nieuwe fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
Van het weekend het stuur van m'n Razer vervangen, heb nu een Ergotec Ergo met 10 graden terugstand. Ik vond 't originele stuur te breed, ik had nooit m'n handen op de handvaten, en de afstand tussen zadel en handvaten vind ik ook wat te groot. Dit stuur is 59cm, het origineel is ongeveer 63. Klinkt allemaal niet als een groot verschil, maar het verschil in comfort is enorm. Ik had al Ergon handgrepen (ook op m'n vorige fiets), dat is sowieso een aanrader.

't Is wel een beetje proppen, door de verhoging (30mm) is er wat minder ruimte om dingen te monteren, maar 't past. De bedienknopjes zitten nu wel half onder m'n telefoonhouder :+

Als je een ander stuur koopt, let dan op of het verdikte stuk ver genoeg doorloopt (Razer heeft een 31.8mm stuur nodig), de houder van het Yamaha display past anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Nieuws en tegelijkertijd geen nieuws inzake de Sparta Mojo die 3km na aankoop defect raakte.
Er zijn bij de fm geen monteurs aanwezig, dus we moeten morgen terugbellen. De verkoper begon over een magneet in het wiel, maar ik betwijfel of die er uberhaupt op zit (zit immers ook een km teller op). Bovendien heb ik ook geen reed-sensor gevonden.
Vanavond fiets ik nog even naar de plek waar hij het laatst functioneerde, maar ik verwacht er niets te vinden.
Morgen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Laro schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:46:
Nieuws en tegelijkertijd geen nieuws inzake de Sparta Mojo die 3km na aankoop defect raakte.
Er zijn bij de fm geen monteurs aanwezig, dus we moeten morgen terugbellen. De verkoper begon over een magneet in het wiel, maar ik betwijfel of die er uberhaupt op zit (zit immers ook een km teller op). Bovendien heb ik ook geen reed-sensor gevonden.
Vanavond fiets ik nog even naar de plek waar hij het laatst functioneerde, maar ik verwacht er niets te vinden.
Morgen meer...
Misschien denk ik wel te makkelijk, maar is je magneetje niet gewoon van de spaken gevlogen?

edit: ok, dan zou je zo'n sensor verwachten inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door BertV op 15-05-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Dat zou kunnen Bert, maar ik dacht gisteren geen reed-sensor gezien te hebben, en daarmee zocht ik ook niet verder naar het magneetje. Het magneetje wordt niet gebruikt voor de weergave van de snelheid, maar wellicht wel voor het berekenen (en beperken) van de ondersteuningssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
APBaguette schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:39:
Als je een ander stuur koopt, let dan op of het verdikte stuk ver genoeg doorloopt (Razer heeft een 31.8mm stuur nodig), de houder van het Yamaha display past anders niet.
Dat is niet zeker, Batavus mixt/matcht aan de hand van verkrijgbaarheid van parts. De Razer van mij had een dunner stuur dan die van mijn vrouw. Dat vergde dus wat gevloek van de FM die het verkeerde ergotec stuurtje had besteld en dus flink moest ombouwen :)

De displayhouder past met een verloopje op meerdere maten sturen.

Als je ruimte zoekt op je stuur, is dit wel een goede tip voor een bel, die zit er namelijk naast en kan dicht op je handvat zonder de schakelaar/bedienunit in de weg te zitten.. Kan je er ook veel beter bij:

Cateye PB100 Max-bellAfbeeldingslocatie: https://www.bfgcdn.com/600_600_90/870-0655-0111/cateye-pb-100-max-bell-fietsbel.jpg

Grappig dat jij de reach iets te lang vind, ik vind hem aan de korte kant. Maar ik zit graag wat gestrekt op de fiets.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 15-05-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
Interessant, zo'n onderdelenroulette. Ik heb zo te zien ook een ander type zadelpen dan op de productfoto.

Blijft altijd een beetje puzzelen met de geometrie, een centimeter hier en daar kan echt een dramatisch verschil zijn. Bij 50km per dag ga je 't wel merken als iets net niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Of gewoon schreeuwen, werkt ook heel goed. :P

Hide my bell maakt ook mooie producten die net wat wegvallen, plus je krijgt een mooie garmin mount erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog even een crosspost uit de Speed-pedelec Groep der Lage Landen:
https://www.facebook.com/groups/1282296218454509/ (leuke groep voor de Benelux waar je alles kwijt kunt over je speed pedelec )

Bulls Green Mover E45 2016

Na 1600 km in anderhalve maand tijd even een review van mijn Bulls Green Mover E45.
Ik gebruik hem alleen maar voor woon-werk en dit bedraagt 2 x 26 km per dag. Grotendeels door de polder met weinig obstakels en kwalitatief goede fietspaden, ook maar een klein stuk waar ik op de rijbaan zou moeten.

Motor / ondersteuning:
De motor is zeer krachtig maar ook wel enigszins hoorbaar. Ik vind dit zelf niet storend maar je hoort hem bij lagere snelheden in lagere ondersteuning wel aardig piepen dus het is niet echt een fiets om rustig een stukje te toeren, je hebt er althans aardig wat bijgeluiden bij.
Verder is het wel een nadeel dat alleen de hoogste stand tot 45 km/u ondersteuning geeft. Alle lagere standen ondersteunen maar tot 35 km/h. Dit is niet aan te passen volgens Bulls en mijn dealer.
Windje mee is hij relatief makkelijk boven de 43 km/u te houden en bij een beetje tegenwind zit je net onder de 40 km/u. Denk dat dit met een speed pedelec met middenmotor wat zwaarder gaat maar ik ben uitermate tevreden over de kruissnelheid. Ik ben per rit 15 ~ 20 minuten sneller als mijn vorige e-bike die maar tot 25km/u ondersteuning gaf. Erg fijn want dan kan ik in de ochtend wat later weg en ik ben dus ook wat eerder thuis.

Accu / bereik:
De accu is groot en weegt 5 kg. Je kunt hem redelijk eenvoudig van het frame afhalen en hij zit vast met een slot en sleutel. Op een enkele lading kom ik denk ik 30 ~ 35 km ver. Meestal heb ik bij aankomst thuis / op het werk nog 20~30 % over. Dit is niet slecht maar ik had er net iets meer van verwacht. Hopelijk gaat de accu niet al te snel capaciteit verliezen. Hij is wel goed te hanteren vanwege het handvat.
De lader die is meegeleverd heeft een output van 52 volt en ook een ingebouwde fan, deze maakt een hoop geluid en dat is toch wel storend als je hem bijvoorbeeld in de woonkamer op gaat laden. Een ander type lader zonder fan is niet beschikbaar, ik wil op termijn een tweede lader kopen omdat het niet altijd praktisch is om die lader mee te nemen maar die kost dus aardig wat geld.

Componenten en slijtage tot nu toe:
De schijfremmen zijn zeer goed en zorgen ervoor dat je snel tot stilstand komt. Tevens voorzien van remverlichting. De verlichting staat wanneer je de fiets inschakelt automatisch aan. Dit is een vereiste van speed pedelecs. Verder heb ik het idee dat de ketting en cassette minder aan slijtage onderhevig zijn als bij een middenmotor omdat de motor direct de kracht op het achterwiel zet en niet aan de ketting trekt. Ben benieuwd hoe lang ik met deze ketting en cassette kan doen.

Conclusie:
+ Zeer krachtige ondersteuning
+ Hoogwaardige componenten
+ Zeer stabiel / weinig trillingen
+ Achterwielmotor, dus minder slijtage?

- Alleen ondersteuning tot 45 km/u in de hoogste stand, overige standen tot 35 km/u
- Hoog energieverbruik ( denk dat een Stromer efficiënter is )
- Motor zeker niet stil

Tot zover,
Indien er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/q82/s480x480/18425385_1495984500464285_6172680436524726982_n.jpg?oh=cbfe9cc33bcb3314884383baf50e0461&oe=59ABEC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Vandaag de FM weer gebeld met betrekking tot de Mojo die de ondersteuning na 4 km verloor.
De FM gaf telefonisch aan dat de rotatiesensor waarschijnlijk het euvel is. Mij werd verteld dat ik de sensor iets moet verschuiven. Ik had al gezien dat hij vrij strak langs het tandwiel loopt, maar hij zit wel vast. Het is wel een beetje vreemd dat ik te horen kreeg dat ik het zelf wel kan afstellen, maar mijn handen jeukten al dus als ik hiermee de fiets weer aan de gang krijg,..

Voor mijn Razer heb ik al enkele Yamaha werkplaatshandleidingen gevonden, maar van de Sparta Mojo met E-motion entry aandrijfsysteem kan ik geen enkel werkplaatshandboek vinden. Aangezien zelfredzaamheid blijkbaar enigszins verwacht wordt, en ik na de garantieperiode sowieso op mezelf ben aangewezen, zou ik graag wat meer technische info willen. Wie weet of er servicehandleidingen bestaan voor een Sparta elektrische fiets? Google brengt me helaas niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 12-10 16:18

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Vlassie1980 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:57:
Nog even een crosspost uit de Speed-pedelec Groep der Lage Landen:
https://www.facebook.com/groups/1282296218454509/ (leuke groep voor de Benelux waar je alles kwijt kunt over je speed pedelec )
Toch goed gegokt dat jij het was ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Toch goed gegokt dat jij het was ;)
:)

Is een leuke groep op Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Vlassie1980 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:57:

- Hoog energieverbruik ( denk dat een Stromer efficiënter is )
Lijkt inderdaad dat de Stromer iets efficiënter is. Ik rij net als jij 26 kilometer en haal op dat stuk gemiddeld meestal een gemiddelde van 34 kilometer per uur:
Snelheid Stromer
Dit is mijn rit van vanochtend waarop ik nog 40 procent van de 522 Wh over had.
Het is natuurlijk de vraag of jij harder rijdt en dus meer van de motor vergt dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ko de Boswachter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Lijkt inderdaad dat de Stromer iets efficiënter is. Ik rij net als jij 26 kilometer en haal op dat stuk gemiddeld meestal een gemiddelde van 34 kilometer per uur:
[afbeelding]
Dit is mijn rit van vanochtend waarop ik nog 40 procent van de 522 Wh over had.
Het is natuurlijk de vraag of jij harder rijdt en dus meer van de motor vergt dan ik.
Vanmorgen wat rustiger aan gedaan, denk dat mijn gemiddelde zo rond de 33 km/u lag. Ik had wel een windje mee maar nog wel iets van 40% over. Normaal probeer ik wat sneller te rijden maar vanmorgen wat meer op de cruise gereden. Kwam nog wel een andere speed pedelec tegen en die moest natuurlijk wel even ingehaald worden 8)

Verder ben ik ook niet de lichtste ( 94 kg ) en zeul ik aardig wat zooi mee in mijn fietstassen dus de fiets is wel flink beladen. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat de Stromer minder energie slurpt. Maar verder gewoon zeer tevreden over deze heerlijke fiets hoor, niks te klagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Hier ook gemiddeld 34km/u over 34 km.
Ik rij dan wel een stukje 30 over een fietspad omdat ik weiger op de weg te rijden.
De kruissnelheid ligt op 42 a 43 km/u. (Direct daarna hakt de motor zijn ondersteuning eraf)

Als ik aankom heb ik 5 a 7 km over (bij weinig wind), "turbo ondersteuning" en Bosch 500wh accu.
84kg, en flinke rugzak op een gazelle cityzen speed.

[ Voor 7% gewijzigd door BertV op 16-05-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 12-10 16:18

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

En toen was ik uitgenodigd om mee te doen met een proef van het SWOV ga van 19 juni t/m 5 juli proefrijden met een geprepareerde speed pedelec met speciale helm :)

Dus ben benieuwd wat voor fietsen ze gebruiken.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik krijg gelijk de kriebels van zo'n onderzoek van een half-overheids-instelling.
De eerste klik op de site bevestigd mijn vooroordeel:

"Hoe zwaarder de motor, des te ernstiger de verwondingen."
dr. Saskia de Craen

Als we allemaal stoppen met rijden kunnen we ook niet botsen.

Om maar even een vooroordeel in de discussie te slingeren.
Het is vaak een vrouw die roet in het eten gooit.
Zo kan ik me een opmerking van Melanie Schultz van Haegen herinneren over de speed pedelec;
in de trant van: "ze schieten weg bij het stoplicht dus ze kunnen met gemak op de grote weg rijden"

Ik schoot ook weg met mijn 125cc motorscooter, maar op de snelweg kon je nog geen vrachtwagen inhalen.

[ Voor 42% gewijzigd door BertV op 16-05-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:28:
En toen was ik uitgenodigd om mee te doen met een proef van het SWOV ga van 19 juni t/m 5 juli proefrijden met een geprepareerde speed pedelec met speciale helm :)

Dus ben benieuwd wat voor fietsen ze gebruiken.
Ik durf er bijna gif op in te nemen: Stromer :)

Dan is het niet leuk om weer op je Riese und Mullertje te stappen hoor :+
Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.