Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste
Acties:
  • 888.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
Even een update over mijn bosch accu probleem. Mijn accu bleef maar steeds 1 ledje aangeven in het display. De ondersteuning viel dan op een gegeven moment helemaal uit. Maar in het display bleef dan een bereik staan van 2 of 3 km in de stand turbo. Nu heb ik mijn fiets via internet gekocht en ik was dus in eerste instantie bij een lokale fietsenhandelaar een paar keer langs geweest. Deze kreeg echter iedere keer geen foutmelding. Heeft ook contact gehad met de Bosch Hotline maar hun kwamen er niet aan uit. Nadeel fiets wel een week kwijt geweest en noodgedwongen met de auto naar het werk.

Toen toch maar geregeld dat mijn leverancier van de fiets aan huis langs zou komen, en zodra dat hij mijn fiets aansloot gaf hij al een aantal foutmeldingen

De foutcodes zijn

0x6A003B Stroomrichtingfout. Accu is in de oplaadmodus ontladen
0x6A0032 Interne accucellenfout
0x6400B Kritieke fout; debalance-spanningsgrenswaarde overschreden
0x61000E Spanningsfout. Celonderspanning gevonden
0x606011 Externe kortsluiting

De accu en de oplader zijn nu eindelijk opgestuurd naar Bosch. *O* *O*
Blij dat er nu schot in de zaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:52
Polling schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:40:
Bij mijn Bulls Lacuba (Brose) bouwt de ondersteuning af vanaf 45 op de teller, en stopt echt bij ongeveer 47. Maar dat betekent niet dat je niet harder kan, de motor remt de boel niet af als de ondersteuning stopt. Op de Gaastra vakantiefiets haal ik bergaf ook 60, die heeft geen motor, ik denk dat dat met de Bulls ook kan. Maar die gebruik ik momenteel alleen voor ww-verkeer voor vakanties met bepakking gaat de Gaastra mee.
Dit kan ik bevestigen, bergaf ben ik harder dan de 47 gegaan met mijn Bulls Lacuba terwijl op het vlakke stuk ik reeds bij 43-44 km/u merk dat de ondersteuning afbouwt :-(
Dus bij een Brose middenmotor kun je harder als je voldoende bijtrapt of een helling afgaat. Volgens mij kan dat ook met een Bosch of Yamaha middenmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45

thido

Tilburg

Ook eens de mogelijkheden voor een elektrische fiets aan het bekijken.
Enkele reis 15km naar het werk, lijkt me een mooie afstand ervoor. Tot op heden een stukje geprobeerd op een fiets met Bosch, Shimano en Bafang motor. Kwa soeplesse en geluid steekt de Bosch er voor mij met kop en schouders boven uit. Wel ben ik nog erg benieuwd naar een Yamaha exemplaar. Iemand die daar iets over kan zeggen t.o.v. een Bosch?

Beetje aanbiedingen zoeken op internet. Wil er ongeveer 2k aan uit geven.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

thido schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:40:
Ook eens de mogelijkheden voor een elektrische fiets aan het bekijken.
Enkele reis 15km naar het werk, lijkt me een mooie afstand ervoor. Tot op heden een stukje geprobeerd op een fiets met Bosch, Shimano en Bafang motor. Kwa soeplesse en geluid steekt de Bosch er voor mij met kop en schouders boven uit. Wel ben ik nog erg benieuwd naar een Yamaha exemplaar. Iemand die daar iets over kan zeggen t.o.v. een Bosch?

Beetje aanbiedingen zoeken op internet. Wil er ongeveer 2k aan uit geven.
Dat is dan geen Bafang BBS01 (of 02) middenmotor geweest want die is superieur aan welk andere middenmotor dan ook !!

Als je budget rond de 2k moet zijn is de Batavus Razer je ultieme keuze. Maar ik persoonlijk zou liever voor een KOGA gaan, zie https://www.koga.com/nl/f...he-fietsen/e-xite?frame=H

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/kogaexite.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door racinfo op 29-04-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

racinfo schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:15:
[...]

Dat is dan geen Bafang BBS01 (of 02) middenmotor geweest want die is superieur aan welk andere middenmotor dan ook !!

Als je budget rond de 2k moet zijn is de Batavus Razer je ultieme keuze. Maar ik persoonlijk zou liever voor een KOGA gaan, zie https://www.hansstruijkfietsen.nl/koga-e-xite-heren
Het was een Brinckers fiets, geen idee welk type Bafang motor daar op zit.
Wat ik er niet erg prettig aan vond was het abrupt in en uitschakelen van de ondersteuning.

Zit een beetje naar Giant te kijken, hebben wel mat mooie modellen.
Vandaar ook de vraag naar de Yamaha motor :-)

Die Koga is mooi ja, maar pittig geprijsd.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De Batavus razer heeft een Yamaha motor; ik vind alleen die velgremmen niet aantrekkelijk aan die fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoeveel ik voor mijn 1 jaar oude fiets kan vragen die alreeds 5300 km heeft gereden? De fiets is gekocht in december 2015 voor 1999 euro en ik vraag nu op tweedehands zoekertjes sites 1500 €.

De cassette is vervangen, net zoals de remblokjes. En er zit wel wat lak schade aan + achterspat bord is 'hersteld' en de motor is in het zwart gespoten. Allemaal dingen die de prijs doen zakken idd.

Reden om hem te verkopen is het bereik dat ik met een elektrische fiets maar kan afleggen.

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~dw459910/fiets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Welke Bosch motor betreft het? En wat is de accu capaciteit? Is er geen mogelijkheid meer om je achterspatbord in originele staat terug te brengen? En betreft het een speedpedelec of een gewone electrische fiets? Dit zijn allemaal belangrijke factoren. Waarvoor heb je de fiets gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnefreak schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:16:
Welke Bosch motor betreft het? En wat is de accu capaciteit? Is er geen mogelijkheid meer om je achterspatbord in originele staat terug te brengen? En betreft het een speedpedelec of een gewone electrische fiets? Dit zijn allemaal belangrijke factoren. Waarvoor heb je de fiets gebruikt?
Het is een Bosch Active Line van 2015 met een Powerpack 300, en max snelheid is 25 km/h.

Achterspatbord ben ik van plan om volledig te vernieuwen want nu trekt het op niks.

Fiets is vooral voor woon werk verkeer gebruikt.

Hier een kopie van het foldertje, alles staat mooi in detail: http://home.scarlet.be/~dw459910/spec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Ik denk dat het de meeste mensen de 300wh accu te klein vinden. Dit is eigenlijk ook jou reden waarom je hem te koop zet. Soms kun je met wat mazzel op M.P. compleet nieuwe accu's van 500 wh voor een redelijke prijs lopen. Je hebt voor de rest een goede fiets met goede hydraulische schijfremmen. Misschien is dit ook nog een goede mogelijkheid voor je om te overwegen . Je kunt ook eventueel nog een verende zadelpen aanschaffen als je wat meer comfort wil.
Of eventueel een extra oplader voor op je werk. Maar goed dit zijn mijn opties over jou fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:12
Hi,

Na heel wat leeswerk zou ik jullie vragen om jullie licht te laten schijnen over mijn situatie.
Ik ga nu dagelijks met mijn auto naar het werk; 17 kilometer, door de Coentunnel (Amsterdam). Heen heb ik nooit file, en ben ik met 20 minuten op mijn werk. Terug heb ik nagenoeg altijd file voor de Coentunnel, en op de A8. Geregeld doe ik er daardoor drie kwartier of langer over.

De laatste tijd zit ik er over na te denken om met een fiets naar het werk te gaan. Ik ben geen sportman, en tijd is mij ook nog wel een dingetje. Een gewone fiets, of zelfs een gewone elektrische fiets, zie ik niet zitten. Ik heb eens de elektrische fiets van mijn moeder gebruikt voor een dagje naar het werk, maar ik liep constant tegen die "muur" van 25km/u op, terwijl dit een geavanceerde fiets is.
Een speed pedelec trekt me ook niet meer zo, sinds de nieuwe regelgeving van kracht is geworden. Dit komt voornamelijk omdat ik dan niet meer samen met iemand anders een stukje kan fietsen, omdat ik tussen de auto's moet.

Vanmiddag was ik even bij een fietsenzaak, en daar werd mij nadrukkelijk gezegd dat het opvoeren echt een slecht idee is, omdat daarmee de garantie direct vervalt. Dit lijkt mij logisch. Als middenweg noemde hij de Qwic PRD9, waarbij je via het menu de ondersteuningssnelheid omhoog kunt schroeven. De enige keer in het jaar dat ik afhankelijk ben van anderen om iets voor mekaar te krijgen op mobiliteitsgebied is de apk; de rest repareer of modificeer ik zelf (moet ook wel met een oude landrover). Een probleem bij een garantiegeval zie ik dus niet als enorme beer op de weg.

Er zijn ook andere fietsen, maar voor mijn gevoel is €2500,- wel een beetje de max. Bovendien wordt ik later dit jaar voor het eerst vader, dus moet er ook een kinderzitje op passen. Een mountainbike is dus wat overdreven, maar een sportief uiterlijk is zeker wenselijk. En nee, met een kleine voorop of achterop ga ik ook niet volle snelheid.

Mijn route ziet er zo uit:
9,1km door de polder, nagenoeg uitgestorven.
4,8km door de stad, voornamelijk rustige delen
Hempont Zaandam (3x p/u)
3km over industrieterrein, nagenoeg uitgestorven fietspad.

Met name door de polder wil ik sneller kunnen fietsen. In de stad wil ik me houden aan de 25km/u, dat zijn toch niet zo veel kilometers.

Adviseren jullie me op basis van het bovenstaande om bijvoorbeeld een sterke fiets zoals een Gazelle Cityzen te tunen, of zijn er kant-en-klare fietsen die passen bij dit plaatje? Zo ja, welke passen op dit moment het beste bij mij?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Laro schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:16:
Hi,

Na heel wat leeswerk zou ik jullie vragen om jullie licht te laten schijnen over mijn situatie.
Ik ga nu dagelijks met mijn auto naar het werk; 17 kilometer, door de Coentunnel (Amsterdam). Heen heb ik nooit file, en ben ik met 20 minuten op mijn werk. Terug heb ik nagenoeg altijd file voor de Coentunnel, en op de A8. Geregeld doe ik er daardoor drie kwartier of langer over.

De laatste tijd zit ik er over na te denken om met een fiets naar het werk te gaan. Ik ben geen sportman, en tijd is mij ook nog wel een dingetje. Een gewone fiets, of zelfs een gewone elektrische fiets, zie ik niet zitten. Ik heb eens de elektrische fiets van mijn moeder gebruikt voor een dagje naar het werk, maar ik liep constant tegen die "muur" van 25km/u op, terwijl dit een geavanceerde fiets is.
Een speed pedelec trekt me ook niet meer zo, sinds de nieuwe regelgeving van kracht is geworden. Dit komt voornamelijk omdat ik dan niet meer samen met iemand anders een stukje kan fietsen, omdat ik tussen de auto's moet.

Vanmiddag was ik even bij een fietsenzaak, en daar werd mij nadrukkelijk gezegd dat het opvoeren echt een slecht idee is, omdat daarmee de garantie direct vervalt. Dit lijkt mij logisch. Als middenweg noemde hij de Qwic PRD9, waarbij je via het menu de ondersteuningssnelheid omhoog kunt schroeven. De enige keer in het jaar dat ik afhankelijk ben van anderen om iets voor mekaar te krijgen op mobiliteitsgebied is de apk; de rest repareer of modificeer ik zelf (moet ook wel met een oude landrover). Een probleem bij een garantiegeval zie ik dus niet als enorme beer op de weg.

Er zijn ook andere fietsen, maar voor mijn gevoel is €2500,- wel een beetje de max. Bovendien wordt ik later dit jaar voor het eerst vader, dus moet er ook een kinderzitje op passen. Een mountainbike is dus wat overdreven, maar een sportief uiterlijk is zeker wenselijk. En nee, met een kleine voorop of achterop ga ik ook niet volle snelheid.

Hempont Zaandam (3x p/u)

Met name door de polder wil ik sneller kunnen fietsen. In de stad wil ik me houden aan de 25km/u, dat zijn toch niet zo veel kilometers.

Adviseren jullie me op basis van het bovenstaande om bijvoorbeeld een sterke fiets zoals een Gazelle Cityzen te tunen, of zijn er kant-en-klare fietsen die passen bij dit plaatje? Zo ja, welke passen op dit moment het beste bij mij?

Bij voorbaat dank!
Dan kan je alsnog beter voor een speed pedelec gaan, wel verzekeren maar geen kentekenplaat voeren. Dan is je pakkans heel wat kleiner en mocht je brokken maken ben je alsnog verzekerd. Tuning is het ook niet helemaal en een ongeluk zit in een kleinhoekje.

Just my 2 cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja, zeker als tijd een factor is. Met een goede speed pedelec is dit in een half uurtje te doen met stevig doortrappen (en afhankelijk van de veerpont). Met een opgevoerde 25km/h fiets ga je richting de 40/45 minuten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:32:
Iemand een idee hoeveel ik voor mijn 1 jaar oude fiets kan vragen die alreeds 5300 km heeft gereden? De fiets is gekocht in december 2015 voor 1999 euro en ik vraag nu op tweedehands zoekertjes sites 1500 €.

De cassette is vervangen, net zoals de remblokjes. En er zit wel wat lak schade aan + achterspat bord is 'hersteld' en de motor is in het zwart gespoten. Allemaal dingen die de prijs doen zakken idd.

Reden om hem te verkopen is het bereik dat ik met een elektrische fiets maar kan afleggen.

[afbeelding]
De prijs is zeker te hoog, zeker als je hem vergelijkt met de https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-orange-c7-hmb-heren Gazelle die bij fietsenwinkel.nl voor 1784,- wordt aangeboden.
Wat ook de prijs zal drukken is het feit dat diverse onderdelen geen originele uitstraling meer hebben zoals een overgespoten motor, spatbord, ed. Daarbij het feit van ruim 16 maanden ouderdom, de accu met 300 watt erg klein in vermogen is zou je de prijs zeker nog tot 1000 euro moeten laten zakken om een kans te maken in verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

OgWok

U.N.C.L.E.

zonnefreak schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:06:
Ik denk dat het de meeste mensen de 300wh accu te klein vinden. Dit is eigenlijk ook jou reden waarom je hem te koop zet. Soms kun je met wat mazzel op M.P. compleet nieuwe accu's van 500 wh voor een redelijke prijs lopen. Je hebt voor de rest een goede fiets met goede hydraulische schijfremmen. Misschien is dit ook nog een goede mogelijkheid voor je om te overwegen . Je kunt ook eventueel nog een verende zadelpen aanschaffen als je wat meer comfort wil.
Of eventueel een extra oplader voor op je werk. Maar goed dit zijn mijn opties over jou fiets :)
Nieuwe Bosch 500 wh accu gaat toch wel een goeie € 745,-- kosten; da's bijna de halve fiets....... ;(

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Hi,

Hempont Zaandam (3x p/u)

Bij voorbaat dank!
ik rijd al meer dan een jaar met een 'opgevoerde' batavus razer. dat opvoeren is niets meer dan een klein electronika kastje wat je over de speed sensor schuift, deze deelt de echte snelheid door 2 zodat de fiets denkt dat je nog maar 15 gaat terwijl in het echt je al 30 gaat. bij 90rpm zit ik rond de 38. is ook makkelijk wee weg te halen en de fiets is weer orgineel.
de yamaha motor is beresterk en kan dat gevraagde vermogen gewoon aan.

een misvatting vind ik altijd dat of een verstokte wielrenner/fm vind dat e bikes cheaten is en je met 'spierkracht' moet fietsen om beweging te hebben anderzijds e bikers die verdedigen geen sportman te zijn

wel ik (en vele anderen) doen allebei. gisteren nog met vrienden op de racefiets 150km gedaan bij 26km/u gem, dat was flink aanpoten voor mij, en morgen op de ebike naar werk zonder gelijk in workout mode te zijn bij tegenwind. lekker vlot reizen en nog beweging ook (hartslagzone 1-2). heb een mooie bontrager pedelec helm op geen probleem.
maar als je 40-45 gaat doe je wel degelijk een workout dan kom ik in zone 3 en zelfs 4 bij tegenwind

ik wil niet anders meer, ga nu voor de giant quick e45, deze heeft yamaha en ik hou van dat enorme koppel bij versnellen.

het enigste is het gevoel van een week e biken en dan in het weekend overschakelen naar de racefiets, alle koppel moet je zelf leveren en racebike rijd dan ff als strijkijzer, maar na kwartier is dat voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik ben mijzelf ook aan het orienteren op een nieuwe e-bike, waarbij ik bewust niet kies voor een speed-pedelec ivm de nadelen zoals helm, verzekering enz.

Ik keek eerst naar de Koga maar realiseerde mij toen dat ie geen voorvork vering had, iets wat ik op mijn huidige ombouw mtb dus wel gewend ben geraakt.

Daarom kijk ik nu naar de Giant Explore E+ 0 die wel een verende voorvork heeft; de verdere specificaties ontlopen elkaar niet veel op papier behalve dat de Giant een Yamaha motor van 80 nM heeft (de Koga een Bosch van 75 nM)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/giante0.jpg

Prijs is aantrekkelijk: 3299 euro, 500 watt accu, 50 lux verlichting, 29 " velgen, hydraulische schijfremmen, voor- en achter derailleur, Yamahamotor en accu netjes in frame verwerkt.

https://www.giant-bicycles.com/nl/explore-eplus-0

[ Voor 6% gewijzigd door racinfo op 30-04-2017 10:22 . Reden: link+foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05

Bij voorbaat dank!
Ik heb zelf een 15km enkele rit naar werk.
Heb zelf de Qwic P-RD9,2s. Het uitschakelen van de begrenzing in het menu stelt niets voor en is niet eens een hack te noemen. Heeft dus ook geen consequenties voor de garantie.
De ondersteuning gaat door tot 40 km/u. In de praktijk betekent dit afhankelijk van hoe vol je batterij is en de wind, dat je fietst tussen 30 en 40 km/u (met goede wind mee).

Kijk ook naar de opvolger PRD10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
OgWok schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:11:
[...]

Nieuwe Bosch 500 wh accu gaat toch wel een goeie € 745,-- kosten; da's bijna de halve fiets....... ;(
Toch adverteert iemand op M.P met nieuwe 500wh accu's en een factuur erbij en 2 jaar garantie voor 399 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
racinfo schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:55:
Ik ben mijzelf ook aan het orienteren op een nieuwe e-bike, waarbij ik bewust niet kies voor een speed-pedelec ivm de nadelen zoals helm, verzekering enz.

Ik keek eerst naar de Koga maar realiseerde mij toen dat ie geen voorvork vering had, iets wat ik op mijn huidige ombouw mtb dus wel gewend ben geraakt.

Daarom kijk ik nu naar de Giant Explore E+ 0 die wel een verende voorvork heeft; de verdere specificaties ontlopen elkaar niet veel op papier behalve dat de Giant een Yamaha motor van 80 nM heeft (de Koga een Bosch van 75 nM)

Plaatje:
[afbeelding]

Prijs is aantrekkelijk: 3299 euro, 500 watt accu, 50 lux verlichting, 29 " velgen, hydraulische schijfremmen, voor- en achter derailleur, Yamahamotor en accu netjes in frame verwerkt.

https://www.giant-bicycles.com/nl/explore-eplus-0
En vergeet niet dat er geen suntour voorvork op zit

Goede plus in mijn boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:55:
[...]

De prijs is zeker te hoog, zeker als je hem vergelijkt met de https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-orange-c7-hmb-heren Gazelle die bij fietsenwinkel.nl voor 1784,- wordt aangeboden.
Wat ook de prijs zal drukken is het feit dat diverse onderdelen geen originele uitstraling meer hebben zoals een overgespoten motor, spatbord, ed. Daarbij het feit van ruim 16 maanden ouderdom, de accu met 300 watt erg klein in vermogen is zou je de prijs zeker nog tot 1000 euro moeten laten zakken om een kans te maken in verkoop.
Dank U alles is nu duidelijker voor mij, ik ben niet op de hoogte van prijzen op de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 10:32
Ik ben mij (wederom) aan 't oriënteren op een speed pedelec voor woon-werkverkeer, maar ook voor op vakantie. We gaan nu vaak op de motor, maar overwegen om met een speed pedelec te gaan. 't Voordeel van wel zelf trappen en actief buiten zijn + flink bereik hebben. Dan is 't wel belangrijk om flink bereik te kunnen hebben met ook hoge kruissnelheid.

Nog even los van 't geld dat 't eventueel gaat kosten wil ik eerst weten of überhaupt wel bestaat wat we willen. Zelf opbouwen is geen probleem.

Mijn idee:
Bafang BBSHD
40km/u als kruissnelheid kunnen aanhouden voor een fietsdag (6uur)
Een beetje standaard accupack in Nederland dat ik kan vinden is 48V 14Ah. Maar hoelang kan je daar realistisch mee fietsen?

Grotere vermogens heb ik ook gevonden:
Hier een 52V 17.5Ah
https://www.biktrix.com/p...-kits?variant=39170304774
Of 52V 20Ah lijkt nu de max die ik heb gevonden.

Qua fiets wordt 't een mountainbike. Ik denk 29" met 2.35" brede banden, verende voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Wat zo snel mijn idee is, je hebt ongeveer 500w nodig om 40 aan te houden.
Daarvan verdeel je een stuk tussen jezelf en de motor.

Als je 500w uit je accu wil halen ben je op 48v ongeveer 10Ah per uur kwijt. Want 48*10 is 480w.

Dus wat je eerst even wijs zult moeten worden is hoeveel je erbij kan trappen voor 6 uur lang.
Dan de programmering van je BBS aanpassen zodat je een mode hebt die altijd ondersteund voor bijv 350w en je trapt zelf de resterende 150w of wat je ook nodig bent voor die 40km/u

Dan kan je je accupakket gaan samen stellen. Maar waarschijnlijk kom je wel in het zelfbouwcircuit voor accu terecht want ik ben bang voor je dat 20ah 48v ook te weinig gaat zijn. Die accu heeft maar 1KW totaal. En zelfs als je maar 300w eruit haalt is hij met 3 uur dan wel leeg. Je komt uit op zelfbouw of meerdere accu's.

Mijn 500w figuur is trouwens gebaseerd op een totaalgewicht van ongeveer 25kg fiets en 85kg berijder. Dus hoe meer gewicht gaat je verbruik nog wel iets omhoog maar dat zal vooral in het optrekken zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Torched op 30-04-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Thanx! Dat geeft wel inzicht. 't Lijkt ook dat de gewenste fietstijd niet gehaald gaat worden. 't Zou tof zijn om 200km/dag te kunnen halen namelijk.

De actieradius zou wel beter worden als hij snel kan laden tijdens de lunch. Maar dat zou betekenen dat de fiets 1 uur aan de lader gaat dan dan weer bijna vol moet worden geladen.

Qua totaalgewicht zit 't wel redelijk goed volgens mij:
-65/75kg
-fiets 13kg
-bepakking 10kg
-accu&motor 8kg?
totaal: 96kg/106kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

racinfo schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:03:
De Batavus razer heeft een Yamaha motor; ik vind alleen die velgremmen niet aantrekkelijk aan die fiets.
Zit naar een overjarig giant model te kijken.
Weet niet of er nog verschil is tussen een Yamaha motor/regeling van 2015 en nu.
Bij Bosch is er wel eea geupdate geloof ik.

Razer en Cityzen modellen staan ook op de lijst ja. Iets sportiever maar nog geen van beide geprobeerd. Wellicht binnenkort eens een proefrit plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
kjiratsiekoedel schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:10:
Thanx! Dat geeft wel inzicht. 't Lijkt ook dat de gewenste fietstijd niet gehaald gaat worden. 't Zou tof zijn om 200km/dag te kunnen halen namelijk.

De actieradius zou wel beter worden als hij snel kan laden tijdens de lunch. Maar dat zou betekenen dat de fiets 1 uur aan de lader gaat dan dan weer bijna vol moet worden geladen.

Qua totaalgewicht zit 't wel redelijk goed volgens mij:
-65/75kg
-fiets 13kg
-bepakking 10kg
-accu&motor 8kg?
totaal: 96kg/106kg
Naja, als je het echt mooi wil aanpakken zou ik naar ligfietsen kijken. Kan je een ietwat zwaarder accupakket erin zetten en door aero voordelen heb je minder vermogen nodig om die 40 te halen.

Je kan alleen niet gezellig naast elkaar fietsen :P

Snelladen is nooit dat je je accu weer in een uur 100% hebt hoor. Voor de meeste individuele cellen gaat de 10A ontladen is 1A laden regel wel een beetje op.

2e punt.
Motor is ongeveer 4 Kg, en met Li-ion weegt een 1KW ongeveer 4 Kg. Uit de losse pols kom je op een 3KW accu als je echt lekker door wil rijden. Als je echt 200w kan trappen 6 uur lang dan zou je met 2 KW krap afkunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Torched op 30-04-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ligfietsen willen we niet aan. we willen nog een beetje rond kunnen kijken en ook comfortabel de bergen in. Ook is een ligfiets te groot voor in 't OV (zeker 2 stuks).

Ik weet dat snelladen niet zó snel kan. Zal toch wel te lang duren.

't lijkt gewoon weer een motortocht te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ja helaas is accu een beperkende factor voor langere reizen.

Kan niet wachten totdat die cellen van tesla breder beschikbaar worden of dat de concurrentie het ook kan.
Dat zal een kleine verbetering brengen in kosten of capaciteit.

Je zal echt die 40km/u los moeten laten, dan kom je er een stuk makkelijker. met 250w ongelimiteerd kan je zeker nog een goede 30/32 rijden terwijl je je energiebehoefte halveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
kjiratsiekoedel schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:10:
Dat is ongeveer twee keer zover dan realistisch haalbaar met een standaard motor. Met een S-pedelec is dat helemaal onmogelijk met de huidige accu's. Ik verwacht daarin ook geen grote sprong, een actieradius van 100km is voor meer dan 99% van de mensen afdoende. Bij S-pedelecs zal je wel verbeteringen zien, maar ook daar zullen de fabrikanten bij 100km het welletjes vinden.
-bepakking 10kg
Dat is met overnachten in hotels+eten in restaurants? Anders is dat echt heel erg licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook ik vond de limiet van 25km/uur niet fijn. In het weekend op de racefiets gaat het gemakkelijk op eigen kracht sneller. Mijn primaire reden voor aanschaf van een e-bike was om met ondersteuning zonder het gevoel van een workout op het werk aan te komen (enkele reis ongeveer 30km).

Ik heb onder andere op de Votani M1 en de Qwic PRD9.2s gereden (beiden softwarematig ondersteuning tot rond de 35km/uur) en nog een aantal speed pedelecs (Stromer, Haibike, etc.). Uiteindelijk voor de Votani gekozen.

Na vijf maanden, merk ik toch dat ik de fiets steeds meer gebruik waar ik vroeger zonder nadenken in de auto was gestapt (als ik niet veel heb mee te nemen en het droog weer is). Dan loop ik wel tegen de geringe accucapaciteit van de Votani aan (400Wh). Zeker als je sneller fietst, dan is de accu zo leeg en ben je 'verplicht' de lader mee te nemen en ergens zolang te blijven totdat de accu weer is bijgeladen (de Votani heeft geen snellader). Ik zou nu dus de Qwic overwegen, omdat je daar wel een grotere capaciteit accu bij kan kopen.

Als je de fiets probeert, probeer eens een langere afstand te rijden en neem een hartslagmeter mee om goed te kunnen vergelijken welke inspanning jezelf levert en wat de fiets bijdraagt. De Votani draagt bijvoorbeeld veel minder bij dan de Haibike Sduro (speed-pedelec) en met dezelfde accucapaciteit komen ze bieden even ver in afstand. De Votani is dus een stuk minder efficient in gebruik.

Bij de Qwic viel mij op die ik bij twee verschillende winkels heb getest (andere software versie overigens - de ene met vijf ondersteuningsniveau's (volgens mij was dat de oude software) en de andere met meer niveau's) dat het verschil in ondersteuning tussen twee dezelfde modellen enorm was. Bij de ene leek je alleen maar de trapbeweging te hoeven maken en bij de andere moest je echt zelf aan het werk.

Er is hier al veel over geschreven op het forum, maar mijn ervaring is toch dat de gewichtsverdeling minder fijn is met motor en accu beiden aan de achterzijde, zeker in combinatie met bepakking achterop of straks een kind+zitje. Ik vind de wegligging in en uit snelle bochten niet zo fijn.
roffeltjes schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:51:
[...]
-bepakking 10kg
[...]

Dat is met overnachten in hotels+eten in restaurants? Anders is dat echt heel erg licht :)
Als ik in Duitsland fiets, heb ik een vergelijkbaar gewicht aan bepakking incl. lichtgewicht 2 persoons tent (1,6kg), wel minimaal/geen 'fatsoenlijke' kleding voor 's avonds, dus in een restaurant zal je mij niet snel zien. Het eten in een 'restaurant' is daarentegen wel weer een stuk goedkoper dan in NL, dus soms is de verleiding voor een hoofdgerecht <10 euro wel groot t.o.v. de campingbrander en maaltijd. Eten mee voor max. 1 dag en onderweg stop ik dan bij Lidl of Aldi voordat ik een camping op zoek.

[ Voor 11% gewijzigd door fjorden op 01-05-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
fjorden schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Ook ik vond de limiet van 25km/uur niet fijn. In het weekend op de racefiets gaat het gemakkelijk op eigen kracht sneller. Mijn primaire reden voor aanschaf van een e-bike was om met ondersteuning zonder het gevoel van een workout op het werk aan te komen (enkele reis ongeveer 30km).

Ik heb onder andere op de Votani M1 en de Qwic PRD9.2s gereden (beiden softwarematig ondersteuning tot rond de 35km/uur) en nog een aantal speed pedelecs (Stromer, Haibike, etc.). Uiteindelijk voor de Votani gekozen.

Na vijf maanden, merk ik toch dat ik de fiets steeds meer gebruik waar ik vroeger zonder nadenken in de auto was gestapt (als ik niet veel heb mee te nemen en het droog weer is). Dan loop ik wel tegen de geringe accucapaciteit van de Votani aan (400Wh). Zeker als je sneller fietst, dan is de accu zo leeg en ben je 'verplicht' de lader mee te nemen en ergens zolang te blijven totdat de accu weer is bijgeladen (de Votani heeft geen snellader). Ik zou nu dus de Qwic overwegen, omdat je daar wel een grotere capaciteit accu bij kan kopen.

Als je de fiets probeert, probeer eens een langere afstand te rijden en neem een hartslagmeter mee om goed te kunnen vergelijken welke inspanning jezelf levert en wat de fiets bijdraagt. De Votani draagt bijvoorbeeld veel minder bij dan de Haibike Sduro (speed-pedelec) en met dezelfde accucapaciteit komen ze bieden even ver in afstand. De Votani is dus een stuk minder efficient in gebruik.

Bij de Qwic viel mij op die ik bij twee verschillende winkels heb getest (andere software versie overigens - de ene met vijf ondersteuningsniveau's (volgens mij was dat de oude software) en de andere met meer niveau's) dat het verschil in ondersteuning tussen twee dezelfde modellen enorm was. Bij de ene leek je alleen maar de trapbeweging te hoeven maken en bij de andere moest je echt zelf aan het werk.

Er is hier al veel over geschreven op het forum, maar mijn ervaring is toch dat de gewichtsverdeling minder fijn is met motor en accu beiden aan de achterzijde, zeker in combinatie met bepakking achterop of straks een kind+zitje. Ik vind de wegligging in en uit snelle bochten niet zo fijn.

[...]

Als ik in Duitsland fiets, heb ik een vergelijkbaar gewicht aan bepakking incl. lichtgewicht 2 persoons tent (1,6kg), wel minimaal/geen 'fatsoenlijke' kleding voor 's avonds, dus in een restaurant zal je mij niet snel zien. Het eten in een 'restaurant' is daarentegen wel weer een stuk goedkoper dan in NL, dus soms is de verleiding voor een hoofdgerecht <10 euro wel groot t.o.v. de campingbrander en maaltijd. Eten mee voor max. 1 dag en onderweg stop ik dan bij Lidl of Aldi voordat ik een camping op zoek.
Kijk uit met die Qwic, heb al meerdere negatieve ervaringen gelezen. Productiefouten die niet adequaat werden opgelost, gedoe met dealers etc....

En fietsen met een unlockte e-bike die tot 35 km/u support geeft is leuk maar het blijft wel illegaal O-)
Hoewel de pakkans met die snelheid nagenoeg nihil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

thido schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:36:
[...]

Zit naar een overjarig giant model te kijken.
Weet niet of er nog verschil is tussen een Yamaha motor/regeling van 2015 en nu.
Bij Bosch is er wel eea geupdate geloof ik.

Razer en Cityzen modellen staan ook op de lijst ja. Iets sportiever maar nog geen van beide geprobeerd. Wellicht binnenkort eens een proefrit plannen
Giant heeft de Yamaha Syncdrive motoren in 3 uitvoeringen, alle drie met verschillend montagemodel.
2014-2016 SyncDrive-C en SyncDrive-PW-X
2017 SyncDrive Sport
Over software updates voor deze motoren is mij niets bekend. Bij toepassing van een module, zoals Speed RS dien je wel op het juiste model motor te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
thido schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:36:
[...]
Er zijn twee dingen gebeurd:

De standaard motor is in 2016 uitgebreid met een eco+ stand. Display en motor zijn niet backwards compatible.

Daarnaast is er een PW-X versie uitgekomen die nog wat pittiger is (en kleinere behuizing), maar die is voral voor mountainbikes e,d,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wie weet er meer over RAP fietsen? https://www.elektrische-f...suburb-silent-drive-2017/

Ziet er voor die prijs goed uit (zelf scherper geprijsd dan de Batavus Razer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
A-Merken zijn altijd matig qua-prijs kwaliteit, maar bieden een uitgebreid dealer-netwerk. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waar IK met een Rap fiets terecht moet, maar wellicht zit er gewoon een dealer bij jou om de hoek :)

Betreft de vergelijking met de Razer: Ik ben geen fan van naafmotoren voor standaard E-bikes, verder heb IK liever geen derailleur. Dat eerste is onderbouwd met voors en tegens, dat tweede is een persoonlijke voorkeur die voor een ieder anders ligt en afhangt van wat je er mee gaat doen (vandaar de nadruk op IK).

En nogmaals over de prijs: De Razer is gewoon duur voor de afmontage, iets wat mij (en veel anderen!) betreft ruimschoots gecompenseerd wordt door de fijne motor en uitstekende fietseigenschappen (stijf en heeft een bijna extreem stabiel rijgedrag). Maar de Razer is zeker geen koopje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier sinds afgelopen weekend een Bakfiets.nl elektrische Cruiser long. Superhandig.

Wel onhandig dat de accu zo gemonteerd zit dat de accu uit de houder moet om opgeladen te worden :( De connectie is onbereikbaar doordat de stuurstang ervoor zit.

Actieradius gaan we merken, maar zal vooral in de stad zijn. Ziet er in ieder geval tof uit en rijd een stuk beter dan de vorige (niet-elektrische) Gazelle bakfiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9DN54kfLZJdcBtH5pg1peGv/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 01-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

boomsma schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:21:
Wie weet er meer over RAP fietsen? https://www.elektrische-f...suburb-silent-drive-2017/

Ziet er voor die prijs goed uit (zelf scherper geprijsd dan de Batavus Razer)
Ziet er best mooi uit, ik lees NL product met verkoop, levering en service aan huis; zelfs een leenfiets wanneer ie bij je thuis niet gerepareerd kan worden. Zo'n naafmotor behoeft niet slecht te zijn, met (torque) sensoren op de trapas kan een bijna natuurlijke ondersteunings resultaat worden verkregen waarbij de middenmotor werking benaderd wordt; klink allemaal veelbelovend.
De prijs is zondermeer prima te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/sub.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 02-05-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Weet iemand of deze RAP fietsen te kietelen zijn? De fiets spreekt me zeker aan voor WW-verkeer, maar dan moet hij wel een tandje sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32

grass460

[DPC] Division_Brabant

lijkt alsof RAP gebruikt maakt van ananda techniek. http://www.ananda.com.cn/index.php/tao/dlist/cid/3.html
kwam ik laatst een keer tegen. weet verder niet of deze te tunen is. Die met trapkrachtsensor denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Jelte schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:24:
Hier sinds afgelopen weekend een Bakfiets.nl elektrische Cruiser long. Superhandig.

Wel onhandig dat de accu zo gemonteerd zit dat de accu uit de houder moet om opgeladen te worden :( De connectie is onbereikbaar doordat de stuurstang ervoor zit.

Actieradius gaan we merken, maar zal vooral in de stad zijn. Ziet er in ieder geval tof uit en rijd een stuk beter dan de vorige (niet-elektrische) Gazelle bakfiets.

[afbeelding]
Fotootje van de plaatsing van de accu? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat af-fabriek oplossen (heb de mijne zelf omgebouwd naar elektrisch) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
phYzar schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Fotootje van de plaatsing van de accu? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat af-fabriek oplossen (heb de mijne zelf omgebouwd naar elektrisch) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3l6P4DHVkmAkGmK0XiVeVoeZ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
roffeltjes schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:51:
[...]

Dat is ongeveer twee keer zover dan realistisch haalbaar met een standaard motor. Met een S-pedelec is dat helemaal onmogelijk met de huidige accu's. Ik verwacht daarin ook geen grote sprong, een actieradius van 100km is voor meer dan 99% van de mensen afdoende. Bij S-pedelecs zal je wel verbeteringen zien, maar ook daar zullen de fabrikanten bij 100km het welletjes vinden.

[...]

100km is echt niet boeiend. Dat fiets je normaal ook wel weg op een dag.

Licht bepakken is niet zo moeilijk, kwestie van niets meenemen en gewoon een beetje stinken :). En in de 3e wereld is op straat eten nu eenmaal goedkoop en overnacht je in 'hotels'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
kjiratsiekoedel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:12:
[...]
100km is echt niet boeiend. Dat fiets je normaal ook wel weg op een dag.
Afhangend van het terrein is 100km niet om je schouders over op te houden. Ik spreek uit ervaring, ik ben ex-wedstrijdrenner en ervaren vakantie fietser en heb ook wel dagafstanden van 100+ op vakantie gehaald... in Nederland. Je kijkt met bagage al snel naar een uur 5-6 op de fiets, als het heuvelachtig is meer.

Op vakantie is zelfs op een S-Pedelec 200km een uur of 8-9 onderweg. Dat is heel fors, zeker om dat dag in dag uit te doen. Overschat gemiddeldes niet, het is niet zomaar oogkleppen op van A naar B als forens.

Veel ervaren fietsers rekenen met 80km dagafstand. Er zijn niet veel mensen die 100+ rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00

Metro2002

Memento mori

roffeltjes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:37:
[...]

Afhangend van het terrein is 100km niet om je schouders over op te houden. Ik spreek uit ervaring, ik ben ex-wedstrijdrenner en ervaren vakantie fietser en heb ook wel dagafstanden van 100+ op vakantie gehaald... in Nederland. Je kijkt met bagage al snel naar een uur 5-6 op de fiets, als het heuvelachtig is meer.

Op vakantie is zelfs op een S-Pedelec 200km een uur of 8-9 onderweg. Dat is heel fors, zeker om dat dag in dag uit te doen. Overschat gemiddeldes niet, het is niet zomaar oogkleppen op van A naar B als forens.

Veel ervaren fietsers rekenen met 80km dagafstand. Er zijn niet veel mensen die 100+ rekenen.
Ik fiets woon-werk op een niet ebike al de helft van die afstand op een dag :P

Tijdens fietsvakanties in de bergen is 60-70km inderdaad al veel maar in Nederland waar het vlak is is 100km prima te doen. Alles staat of valt met hoe je conditie is (en op een ebike hoe groot je accu is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Jelte schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:24:

[afbeelding]
Zakelijk gebruik? Elektische bakfietsen zie ik eigenlijk alleen bij de kinderopvang. Is toch een forse investering voor een paar jaar gebruik.

Ik snap het wel, want e-bike + fietskar is voor ons een fantastische combinatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Zakelijk gebruik? Elektische bakfietsen zie ik eigenlijk alleen bij de kinderopvang. Is toch een forse investering voor een paar jaar gebruik.

Ik snap het wel, want e-bike + fietskar is voor ons een fantastische combinatie :P
Paar jaar? Vind een jaar of 6 wel prima hoor :)
En je kan er boodschappen mee doen, terwijl jeje twee kinderen meeneemt. Vooral in de stad erg fijn.
Ja forse investering zeker, maar mijn vriendin gebruikt het ding als een auto (heeft geen rijbewijs).
En de restwaarde is ook nog aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik las het ook vanmorgen hoewel artikel al van vorig jaar is. Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Metro2002 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Ik fiets woon-werk op een niet ebike al de helft van die afstand op een dag :P
Dat is fors! d:)b
Tijdens fietsvakanties in de bergen is 60-70km inderdaad al veel maar in Nederland waar het vlak is is 100km prima te doen. Alles staat of valt met hoe je conditie is (en op een ebike hoe groot je accu is :+ )
Zoals ik al zei, op het vlakke is het goed te doen, maar dat is vooral Nederland en de NoordDuitse vlakte. Daar buiten wordt het al snel zwaarder :+

Overigens kunnen heuvels minstens zovee in hakken op dag afstand dan klimmen. Heel steil en veel draaien en keren is slopend.l

Ik wil vooral goed advies geven.

200lkm op een S-pedelec is gewoon veel uren maken, meer dan bijvoorbeeld een tour renner per dag doorbrengt op zijn fiets. Dat kan wel, maar dan moet je wel hierop ingesteld zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat ik na 4 uur+ op een zadel heel erg goed moet uitkijken met de huid in mijn liezen omdat die dan zeer zeker geirriteerd zijn. 8 uur is dan helemaal raak. Een paar dagen achter elkaar is mijn lies dan gewoon stuk. Met wat zalf is dan nog wel door te fietsen (been there, done that), maar leuk is het niet.

Uiteraard kan de vraagsteller een veel betere fietser met stalen zitvlees zijn, maar ik vind een waarschuwing wel op zijn plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

Ben even wat Giant fietsen met Yamaha motor aan het proberen geweest.
Ik moet zeggen dat ze erg lekker fietsen, wat vooral prettig aan voelt is dat de ondersteuning vloeiend afgebouwd wordt en niet abrubt stopt. De Prime E+1 2017 met naaf versnelling staat hoog op het lijstje.
Netjes geholpen en 20% korting op de adviesprijs. Denk niet dat ze dat ergens anders beter kunnen/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ach, ik durf te zeggen dat je met een ebike met een 1,5kw accu best op vakantie kan gaan.
Dan weegt je fiets niet idioot veel enzovoort.
Meer accu kan wel, maar gaat je gewicht zo hard omhoog dat je fiets niet meer prettig gaat rijden.

Als je je vermogen gewoon netjes afdopt op 250/300w haal je nog redelijke snelheden terwijl je ruim 5 uur kan fietsen. Die 40km/u is voorlopig nog te hoog gegrepen.

Ik rijd zelf soms nog dagen ruim 70 km en dan heb ik het wel helemaal gehad. Dat is dan normale kleding, met fietspecifiek en een ietwat ander zadel zou ik de 3 uur fietsen nog wel voorbij komen maar dan is het niet mijn favoriete hobby meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Vlassie1980 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Kijk uit met die Qwic, heb al meerdere negatieve ervaringen gelezen. Productiefouten die niet adequaat werden opgelost, gedoe met dealers etc....

En fietsen met een unlockte e-bike die tot 35 km/u support geeft is leuk maar het blijft wel illegaal O-)
Hopelijk zijn een aantal fouten weer eruit gehaald bij de PRD10, in ieder geval een accu in het frame.
Voor de volledigheid de gebreken van mijn P-RD9.2s:

Bij mij is de accurail kapot gegaan, wat een klapperende accu gaf. Zonder problemen onder garantie vervangen door Juizz gelukkig. Kan ook deels veroorzaakt zijn door een val, waarbij ook de accu beschadigd raakte (maar met vervanging van een goedkoop kapje was het weer goed). Ik heb daarna wel een achterbagagedrager aangeschaft, die fungeert meteen als beschermkooi voor de accu namelijk.

Verder was er fout met de trapsensor, er kwam water binnen in de winter bij nat weer. Daardoor haperde de ondersteuning. Dit is 1x verholpen met het idee dat de connector niet goed vastzat, de 2e keer toen dit gebeurde bleek na overleg de constructie niet waterdicht genoeg, is de sensor vervangen inclusief een nieuw soort afdekkingsplaatje ervoor.. Ook netjes onder garantie bij Juizz en het is daarna inderdaad niet meer voorgekomen.

Verder misschien 1-2x meegemaakt dat de ondersteuning niet goed werkte wat opgelost werd door even uit en aan te zetten tijdens het rijden.

Dit na kleine 2500 km.

Al met al inderdaad niet probleemloos geweest, maar problemen zijn prima opgelost (met leenfietsen incl ook een keer een stromer st2..)

Het is inderdaad illegaal, maar ja, dat is 140 km/u rijden op de snelweg ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

Zo, hij is besteld :-)
Het is de Giant prime E+1 geworden (https://www.giant-bicycles.com/nl/prime-eplus-1-heren-black)
Fietste erg prettig, 8 versnellingen naaf, schijfremmen, vering en een 500Wh accu.
Levertijd als het goed is 2 weken, kan niet wachten :-)

Nu even een goede fietsverzekering zoeken.
iemand ervaring met die van de ANWB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

De e-bikez Next van vriendin is vandaag ook besteld, levertijd helaas pas over een maand. Fiets hebben we vorige week proefgereden en de NuVinci was erg fijn, trapte ook soepel genoeg zonder ondersteuning. Met 90Nm voel je ook een flinke versnelling wanneer je een beetje druk zet, kortom fijn fietsje. Zodra deze binnen is volgt er een meer uitgebreide review :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook ik ga me hier maar eens even melden. Wegens verandering van baanlocatie (van 2 km fietsen naar 27 km enkele reis) besloten om dat per electrische fiets te gaan doen, is ook nog eens goed voor de gezondheid. Ik racefiets al heel lang, maar laatste tijd met 2 kids niet echt aan toegekomen. Dit is een goede motivatie om weer fietskilometers te maken. Heb hier dus het hele topic van voor tot achter bijgelezen, en veel nuttige informatie uitgehaald, waarvoor dank en hulde.

Helaas dom geweest en als eerste een proefrit op een ST2 gemaakt 8)7 ... Lang verhaal kort, die dus nu ook besteld :D Wat een gaaf apparaat is het toch. Plaatjes volgen wel als ik hem in huis heb

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gefeliciteerd met jullie aanwinsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ook ik ben blij met mijn elektrische fiets, een Moustache Friday 26 Black 3.

Rijd heerlijk met een 400w accu, maar ben toch geneigd snel naar de "turbo" te grijpen en dan haal je een km of 50 en dat vind ik eigenlijk net te weinig. Iemand enig idee waarom die accu's zo schrikbarend duur moeten zijn ? Zitten daar niet gewoon een berg 18650 batterijen in of iets dergelijks ? Voelt alsof er een dikke marge gepakt word in die hoek.

pic :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kETEwci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

roffeltjes schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:47:
Gefeliciteerd met jullie aanwinsten!
Tnx :) Ik heb nog nooit met zo'n grote grijns rondgelopen als na de proefrit op de ST2 :)......

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
z1rconium schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:45:

Rijd heerlijk met een 400w accu, maar ben toch geneigd snel naar de "turbo" te grijpen en dan haal je een km of 50 en dat vind ik eigenlijk net te weinig. Iemand enig idee waarom die accu's zo schrikbarend duur moeten zijn ? Zitten daar niet gewoon een berg 18650 batterijen in of iets dergelijks ? Voelt alsof er een dikke marge gepakt word in die hoek.

[afbeelding]
Uiteraard zit er op accu's dikke marge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Naja, een 50tal cellen van goede kwaliteit kost je ongeveer 200 euro los.

Dat is zo rond de 500wh.de rest is marge, arbeid en de bms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

z1rconium schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:45:

[afbeelding]
50 km actieradius op TURBO is toch echt niet verkeerd met een 400 watt accu; houdt er wel rekening mee dat het 'swinters bij koude wel 10 a 15% minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Werkt die Bosch veel harder mee? M'n Razer heeft ook maar 400Wh, maar bij 50km op maximale ondersteuning heb ik nog zo'n 30% over bij normale omstandigheden. Ik rij dat elke dag. Bij extreem veel wind tegen kan ik 50% verstoken in 25 kilometer, maar op de terugweg heb je dan natuurlijk (hopelijk...) weer wind mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
APBaguette schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:09:
Werkt die Bosch veel harder mee? M'n Razer heeft ook maar 400Wh, maar bij 50km op maximale ondersteuning heb ik nog zo'n 30% over bij normale omstandigheden. Ik rij dat elke dag. Bij extreem veel wind tegen kan ik 50% verstoken in 25 kilometer, maar op de terugweg heb je dan natuurlijk (hopelijk...) weer wind mee :P
Misschien wel, want het fietst ontzettend licht bij ~25km/u, ik hoef er niets voor te doen anders dan de trapper rond te laten gaan, al zie ik de de motor niet echt voluit gaan, maar een beetje gas bijgeven.
Let wel, ik maak volledig gebruik van de motor met zo min mogelijk kracht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Na vele uren lezen heb ik een shortlist gemaakt van een aantal fietsen voor woonwerkverkeer (18km enkele reis).
Hieronder mijn lijstje:

Rap Suburb IPS. Beste prijs €1799,-
++ Prijs
+ Schijfrem
+ Geveerde voorvork
+ Geveerde zadelpen
+ Prijs/kwaliteitwinnaar

- Onbekend merk
- Onbekend of kinderzitje voor/achter mogelijk is
- Lijkt niet op te voeren?
- Open kettingkast

Batavus Razer. Beste prijs € 1965,-
+ Prijs rond budget
+ Eenvoudig op te voeren
+ Veel goede recensies
+ Kinderzitje voor én achter mogelijk
+ Vrouwenmodel oogt evengoed stoer (ivm kinderzitjes)
+ Beresterk
+ Dichte kettingkast = onderhoudsarm
+ Relatief dicht bij huis verkrijgbaar

- Beperkte accu(keuze)
- Velgrem
- Vaste zadelpen en voorvork

Gazelle Cityzen. Beste prijs € 1980,-
+ Prijs rond budget
+ Eenvoudig op te voeren
+ Schijfrem
+ Accukeuze
+ Vrouwenmodel oogt ook nog stoer

- Open kettingkast
- Kinderzitje voor niet mogelijk

o Op te voeren?

Qwic PRD9.2s / PRD10. Prijzen resp €2599 / €2999
+ Veel accukeuze
+ Geveerde voorvork
+ Schijfrem
+ Kan ingesteld worden tot 35km/u

- Accu onder bagagedrager
-- Eigenlijk te duur...

Giant Prime E+1. Beste prijs € 2253,-

+ Naafversnelling
+ Schijfrem
+ Geveerde voorvork + zadelpen
+ Grote standaard accu
+ Redelijk sterke motor

- Open kettingkast
- Voor deze prijs moet ik 150km rijden vanuit NH

o Is deze op te voeren?
o Kinderzitjes onbekend

Vanwege de verkrijgbaarheid, prijs en reviews neig ik naar de Razer.
De Giant is echter ook een bijzonder complete fiets voor dat geld.
Waarom ik de Cityzen niet kies weet ik eigenlijk niet...maar hij spookt niet vaak door mijn hoofd
De Qwic's zijn eigenlijk boven budget.

Hebben jullie nog goede ideeën die er toe kunnen leiden dat ik eigenlijk dit weekend nog een fies kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Laro schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:43:
Na vele uren lezen heb ik een shortlist gemaakt van een aantal fietsen voor woonwerkverkeer (18km enkele reis).
Hieronder mijn lijstje:

Rap Suburb IPS. Beste prijs €1799,-
++ Prijs
+ Schijfrem
+ Geveerde voorvork
+ Geveerde zadelpen
+ Prijs/kwaliteitwinnaar

- Onbekend merk
- Onbekend of kinderzitje voor/achter mogelijk is
- Lijkt niet op te voeren?
- Open kettingkast

Batavus Razer. Beste prijs € 1965,-
+ Prijs rond budget
+ Eenvoudig op te voeren
+ Veel goede recensies
+ Kinderzitje voor én achter mogelijk
+ Vrouwenmodel oogt evengoed stoer (ivm kinderzitjes)
+ Beresterk
+ Dichte kettingkast = onderhoudsarm
+ Relatief dicht bij huis verkrijgbaar

- Beperkte accu(keuze)
- Velgrem
- Vaste zadelpen en voorvork

Gazelle Cityzen. Beste prijs € 1980,-
+ Prijs rond budget
+ Eenvoudig op te voeren
+ Schijfrem
+ Accukeuze
+ Vrouwenmodel oogt ook nog stoer

- Open kettingkast
- Kinderzitje voor niet mogelijk

o Op te voeren?

Qwic PRD9.2s / PRD10. Prijzen resp €2599 / €2999
+ Veel accukeuze
+ Geveerde voorvork
+ Schijfrem
+ Kan ingesteld worden tot 35km/u

- Accu onder bagagedrager
-- Eigenlijk te duur...

Giant Prime E+1. Beste prijs € 2253,-

+ Naafversnelling
+ Schijfrem
+ Geveerde voorvork + zadelpen
+ Grote standaard accu
+ Redelijk sterke motor

- Open kettingkast
- Voor deze prijs moet ik 150km rijden vanuit NH

o Is deze op te voeren?
o Kinderzitjes onbekend

Vanwege de verkrijgbaarheid, prijs en reviews neig ik naar de Razer.
De Giant is echter ook een bijzonder complete fiets voor dat geld.
Waarom ik de Cityzen niet kies weet ik eigenlijk niet...maar hij spookt niet vaak door mijn hoofd
De Qwic's zijn eigenlijk boven budget.

Hebben jullie nog goede ideeën die er toe kunnen leiden dat ik eigenlijk dit weekend nog een fies kan bestellen?
Als kinderzitjes echt belangrijk zijn dan kun je alleen de normale elektrische fietsen hiervoor gebruiken.
Voor alle speedpedelecs zijn deze verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Dat begrijp ik, daarom koop ik geen speed pedelec, en zou ik de fiets nooit op een onverantwoorde manier gebruiken....met of zonder passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Daar ben ik weer. Ben een tijdje afwezig geweest.

Waar ik iedere elektrische fiets liefhebber voor wil waarschuwen zijn 2e hands accu's. Al kan de capaciteit nog goed zijn, er zijn een paar dingen om echt rekening mee te houden.

-interne weerstand
Oudere accu's kunnen nog heel goed mee komen als je op een lagere ondersteuningsstand fietst, maar bij hoge ondersteuning merk je als eerste de gebreken die bij ouderdom komen. Interne weerstand kan je dan parten gaan spelen.

-schokken geleden
Hoe is de fiets behandeld? Iemand die lekker hard over oneffenheden fietst krijgt sneller te maken met losgekomen lasverbindingen. Je zult nooit te weten komen hoe de vorige eigenaar met de fiets is omgesprongen.

-balans van de cellen
Hoe is het gesteld met de balans van de cellen? Heeft de vorige eigenaar de accu na elke rit opgeladen en zijn ze wel eens leeggereden om de balans te testen. Accu's die zo nu en dan worden leeggefietst staan in par met elkaar. Zwakke cellen in een accupakket komen dan goed aan het licht. Je merkt dit als de accu vroegtijdig uitvalt.

Dus: als je een 2e hands koopt, fiets dan een heel stuk op hoge ondersteuning en trap hem helemaal leeg. Althans zo leeg dat de ondersteuning ermee stopt. Kom je dan nog een heel eind en valt de accu niet vroegtijdig uit dan zit het meestal wel snor met de accu. Reken vlug 15% verlies per jaar en trek dat af van het aantal jaar dat de fiets al rondrijd. Na 3 jaar is de capaciteit al een stuk minder.

Mijn Sparta E-motion C5 (Nu de F8E) rijdt nog steeds en is still going strong. Ik ga al aardig richting de 8000 kilometer. De accu doet het nog prima en alle cellen staan nog goed in par. Wel merk ik dat de hoge ondersteuning iets korter kan werken voordat het zelf trappen word. Er is wel iets interne weerstand bijgekomen, maar de capaciteit is nog steeds 80%+. In de middenstand kan ik nog bijna even ver als in het begin, maar hoog verzet merk je dat er 15 minuten van de totale arbeidstijd verloren is gegaan.
Mijn fiets meet het aantal uur arbeid op een lading en stilstaan wordt niet opgeteld. Die tijd is echt zolang de ondersteuning werkt.

Nu is het zo:
Stand 3, middenstand, 4 uur en 15 minuten arbeidstijd; 110 watt uit de accu; 467,5 Wh totaal van de 522.
Stand 4, hoge stand, 2 uur en 15 minuten arbeidstijd; 190 watt uit de accu; 427,5 Wh totaal van de 522.
Stand 5, hoogste stand, 1 uur en 25 minuten arbeidstijd; 280 watt uit de accu; 396 Wh totaal van de 522.

Let op. Ik reken het verlies in de controller mee.

We zien dus dat de interne weerstand toeneemt naarmate de ondersteuningsstand. In het begin kon ik toch wat langer fietsen met 522 Wh in de accu. Al ben ik nog dik tevreden. De fiets is al bijna 2,5 jaar oud met dezelfde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
jimh307 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:53:

Waar ik iedere elektrische fiets liefhebber voor wil waarschuwen zijn 2e hands accu's. Al kan de capaciteit nog goed zijn, er zijn een paar dingen om echt rekening mee te houden.

-interne weerstand
Oudere accu's kunnen nog heel goed mee komen als je op een lagere ondersteuningsstand fietst, maar bij hoge ondersteuning merk je als eerste de gebreken die bij ouderdom komen. Interne weerstand kan je dan parten gaan spelen.

-schokken geleden
Hoe is de fiets behandeld? Iemand die lekker hard over oneffenheden fietst krijgt sneller te maken met losgekomen lasverbindingen. Je zult nooit te weten komen hoe de vorige eigenaar met de fiets is omgesprongen.

-balans van de cellen
Hoe is het gesteld met de balans van de cellen? Heeft de vorige eigenaar de accu na elke rit opgeladen en zijn ze wel eens leeggereden om de balans te testen. Accu's die zo nu en dan worden leeggefietst staan in par met elkaar. Zwakke cellen in een accupakket komen dan goed aan het licht. Je merkt dit als de accu vroegtijdig uitvalt.

Dus: als je een 2e hands koopt, fiets dan een heel stuk op hoge ondersteuning en trap hem helemaal leeg. Althans zo leeg dat de ondersteuning ermee stopt. Kom je dan nog een heel eind en valt de accu niet vroegtijdig uit dan zit het meestal wel snor met de accu. Reken vlug 15% verlies per jaar en trek dat af van het aantal jaar dat de fiets al rondrijd. Na 3 jaar is de capaciteit al een stuk minder.

Mijn Sparta E-motion C5 (Nu de F8E) rijdt nog steeds en is still going strong. Ik ga al aardig richting de 8000 kilometer. De accu doet het nog prima en alle cellen staan nog goed in par. Wel merk ik dat de hoge ondersteuning iets korter kan werken voordat het zelf trappen word. Er is wel iets interne weerstand bijgekomen, maar de capaciteit is nog steeds 80%+. In de middenstand kan ik nog bijna even ver als in het begin, maar hoog verzet merk je dat er 15 minuten van de totale arbeidstijd verloren is gegaan.
Mijn fiets meet het aantal uur arbeid op een lading en stilstaan wordt niet opgeteld. Die tijd is echt zolang de ondersteuning werkt.

Nu is het zo:
Stand 3, middenstand, 4 uur en 15 minuten arbeidstijd; 110 watt uit de accu; 467,5 Wh totaal van de 522.
Stand 4, hoge stand, 2 uur en 15 minuten arbeidstijd; 190 watt uit de accu; 427,5 Wh totaal van de 522.
Stand 5, hoogste stand, 1 uur en 25 minuten arbeidstijd; 280 watt uit de accu; 396 Wh totaal van de 522.

We zien dus dat de interne weerstand toeneemt naarmate de ondersteuningsstand. In het begin kon ik toch wat langer fietsen met 522 Wh in de accu. Al ben ik nog dik tevreden. De fiets is al bijna 2,5 jaar oud met dezelfde accu.
Fijn dat je er weer bent. We hebben je expertise af en toe wel gemist. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Dank je wel :)

Ik zal weer actief dit topic volgen want het geeft mezelf ook wel voldoening als ik iemand met mijn expertise kan helpen. Heb je de kennis; deel je kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
jimh307 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:53:

-interne weerstand

-schokken geleden

-balans van de cellen

Nu is het zo:

Welkom terug :)

Als ik jouw verhaal zo lees dan hoop ik dat de 675Wh accu van mijn Bulls niet snel capaciteitsverlies gaat krijgen. Meestal heb ik na een ritje nog 20~30% over en moet ik thuis of op het werk laden. Gaat dus wel aardig hard met de laadcyclussen zo. Moet zeggen dat de actieradius me wel een klein beetje tegenvalt van deze fiets. Ik rijdt altijd op de Sport stand, dat is de hoogste stand op de Bulls.

Lagere ondersteuningsstanden gaan maar tot de 35 km/u, dat is wel een nadeeltje aan de Bulls Green Mover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Bedankt Vlassie1980 :)

Het is volstrekt normaal dat oudere Li-ion accu's een iets hogere interne weerstand gaan ontwikkelen. Het eerste waaraan je dit merkt is bij hoge ondersteuning. Zodra je de accu met meer dan 0,5C gaat belasten gaat dit parten spelen. Dramatisch is het niet. Je zult op ten duur wel de ondersteuning iets lager moeten zetten.
Mijn accu is gewoon nog goed en het waren geen schrikbarende dingen. Het is zelfs heel netjes na 2,5 jaar gebruik. Ik fiets verder nooit in de allerhoogste stand en ik hoef ook nooit verder dan 35 km op een lading te kunnen. Dan heb je een in mijn geval een goede marge want ook op de hoge stand red ik dit met gemak. En ja, ik gebruik regelmatig de hoge ondersteuning omdat het kan en omdat ik dan ervaar waarvoor ik heb betaald, niets aparts ;)

Kijk, als je continue in de hoogste ondersteuning wilt fietsen dan zul je het gradueel eerder merken dat de accu langzaam steeds meer moeite krijgt met het bijhouden van de stroomvraag. Helaas is dit de beperking van de chemie in een accu.

Het is heel lekker om volle ondersteuning te gebruiken maar als je een paar ritjes met 35 km/h gaat afleggen dan wen je daar echt aan. Ik denk dat het qua tijd nauwelijks iets zal schelen. En daarbij fietst het ook net wat rustiger. Het kan zomaar een vol jaar schelen voordat je de accu moet gaan vervangen.

Vlassie; de actieradius die de fabrikant opgeeft zal echt nooit te halen zijn. Er zijn altijd externe factoren die hier afbreuk aan doen. Dan heb je over het algemeen al snel het idee dat de actieradius tegen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
jimh307 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:12:
Bedankt Vlassie1980 :)

Het is volstrekt normaal dat oudere Li-ion accu's een iets hogere interne weerstand gaan ontwikkelen. Het eerste waaraan je dit merkt is bij hoge ondersteuning. Zodra je de accu met meer dan 0,5C gaat belasten gaat dit parten spelen. Dramatisch is het niet. Je zult op ten duur wel de ondersteuning iets lager moeten zetten.
Mijn accu is gewoon nog goed en het waren geen schrikbarende dingen. Het is zelfs heel netjes na 2,5 jaar gebruik. Ik fiets verder nooit in de allerhoogste stand en ik hoef ook nooit verder dan 35 km op een lading te kunnen. Dan heb je een in mijn geval een goede marge want ook op de hoge stand red ik dit met gemak. En ja, ik gebruik regelmatig de hoge ondersteuning omdat het kan en omdat ik dan ervaar waarvoor ik heb betaald, niets aparts ;)

Kijk, als je continue in de hoogste ondersteuning wilt fietsen dan zul je het gradueel eerder merken dat de accu langzaam steeds meer moeite krijgt met het bijhouden van de stroomvraag. Helaas is dit de beperking van de chemie in een accu.

Het is heel lekker om volle ondersteuning te gebruiken maar als je een paar ritjes met 35 km/h gaat afleggen dan wen je daar echt aan. Ik denk dat het qua tijd nauwelijks iets zal schelen. En daarbij fietst het ook net wat rustiger. Het kan zomaar een vol jaar schelen voordat je de accu moet gaan vervangen.

Vlassie; de actieradius die de fabrikant opgeeft zal echt nooit te halen zijn. Er zijn altijd externe factoren die hier afbreuk aan doen. Dan heb je over het algemeen al snel het idee dat de actieradius tegen valt.
Nee, ik ben er al jaren achter dat de actieradius die een fabrikant opgeeft bullshit is 8)

En verder gaan we het wel zien met die accu, als hij op den duur capaciteit verliest dan misschien kijken of hij een revisie kan krijgen. Voorlopig doet hij het nog prima in ieder geval, maar ik heb hem dan ook pas anderhalve maand :)

Wat nog het meest irritante is is dat de ondersteuning bij alle overige standen maar tot de 35 km/u gaat. Dat houdt in dat je dan een kruissnelheid gaat krijgen van "maar" 33 km/u. Opzich een prima snelheid maar niet de snelheid waarvoor ik hem heb gekocht. Maar goed, we gaan het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een maand of 2 terug begon de boardcomputer :p de snelheid niet juist meer aan te geven. Deze sprong van 12 km/u naar 24/u en weer terug.. Ik heb dit toen aangekaart bij Gazelle, en gevraagd naar software waarmee ik de boardcomputer zou kunnen updaten. Ze gaven echter aan dat dit enkel bij de 'dealer' kon. Daar de ondersteuning normaal functioneerde, ben ik er verder niet achteraan gegaan. Nu sinds een aantal weken doet de boardcomputer mbt de snelheidsweergave niets meer. Ongeacht de snelheid geeft de display 0.00 aan, de overige functies doen het echter nog prima; aanpassen snelheid (eco, standaard, high), capaciteit batterij, aantal KM gereden en etc.

Heeft iemand enig idee of ik mij zorgen moet maken? Het betreft overigens een Gazelle Orange C7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Laro schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:04:
Weet iemand of deze RAP fietsen te kietelen zijn? De fiets spreekt me zeker aan voor WW-verkeer, maar dan moet hij wel een tandje sneller kunnen.
De fiets staat standaard op 27.5-28 km afgesteld; na contact met de leverancier kreeg ik echter wel de toezegging dat men bezig is / overweegt via een software update het de klant mogelijk te maken om net als bij Qwic, Santos ed. deze grens tot 35 te verleggen.

Wordt de begrenzing verwijderd dan zijn snelheden tot 40 km/hr of zelfs ver daarboven mogelijk. Wettelijk gezien is het opvoeren en/ of het gebruik van een opgevoerde fiets op straat strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Vlassie1980 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Hier een bezitter van een Qwic, sinds 2012. Toen heb ik de fiets aangeschaft voor woon-treinstation verkeer (op het station stond de fiets in een kluisje). Het is een Qwic Urban e-bike. Inmiddels staat er bijna 9000km op de teller en hij fiets nog steeds prima. Wel heb ik in die periode twee mankementen met de fiets gehad. Een zekering in de accu was gesprongen en het motortje in het voorwiel is hersteld. Helaas beide reparaties net buiten de garantie. Op zich ben ik met het merk Qwic prima tevreden. Reden voor mij om toen voor deze fiets te gaan was de prijs (ex demo model) en het prettige fietsen wanneer de ondersteuning uit staat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Dan mag ik toch wel met gepaste trots melden dat mijn fiets nog nooit een storing heeft gehad. 1,5 jaar terug had ik met storm tegen een oververhitte controller, maar na 1 minuut wachten kon ik mijn reis gewoon vervolgen. Verder nooit meer iets gezien wat op een storing lijkt.

@Vlassie1980
De opgegeven actieradius is zeker bullshit zoals jij het noemt en die is alleen te halen als je 60 kilo weegt, met sterke benen, harde bandjes en een fluwelen hand. De werkelijk te berijden afstand is echt minder.

Ooit heb ik wel de opgegeven actieradius van 88km in stand 3 behaald en dat was met serieus flink meetrappen in de middenstand. Ja, maar daar koop ik geen dure elektrische fiets voor. Oké zelf iets doen is goed en gezond, maar als ik echt wind tegen heb zet ik hem ook een tandje hoger. Daar heb ik hem voor.

Vat mijn verhaal niet te serieus op. Je kunt voorlopig nog lekker op de hoogste stand commuten, maar als je dat niet meer gaat halen dan heb je nog een back-up achter handen en dat is 1 tandje lager gaan in de ondersteuning. Jij moet doen wat je fijn vind en ik heb het al vaker gezegd dat ik het super vind hoe je de auto laat staan en op de fiets gaat. Voor iedereen hier trouwens.

In mijn familie komt bij iedereen diabetes voor en ik zit zelf ook tegen suiker aan. Door regelmatig te bewegen heb ik dit al meer dan 5 jaar stop kunnen zetten en daar ga ik nog heel wat jaartjes achteraan plakken. Fietsen houdt je lichaam gezond of het nu mét ondersteuning is of zonder. Het gaat om de beweging die je maakt, de frisse buitenlucht en de hobby die we hier met z'n allen in dit topic koesteren ;)

Ik maak gemiddeld per week 65 kilometer. 75% op de middenstand en 25% op hoge stand (niet de hoogste stand).

[ Voor 0% gewijzigd door jimh307 op 05-05-2017 16:55 . Reden: Grammaticafout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
beyazz06 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:21:
Een maand of 2 terug begon de boardcomputer :p de snelheid niet juist meer aan te geven. Deze sprong van 12 km/u naar 24/u en weer terug.. Ik heb dit toen aangekaart bij Gazelle, en gevraagd naar software waarmee ik de boardcomputer zou kunnen updaten. Ze gaven echter aan dat dit enkel bij de 'dealer' kon. Daar de ondersteuning normaal functioneerde, ben ik er verder niet achteraan gegaan. Nu sinds een aantal weken doet de boardcomputer mbt de snelheidsweergave niets meer. Ongeacht de snelheid geeft de display 0.00 aan, de overige functies doen het echter nog prima; aanpassen snelheid (eco, standaard, high), capaciteit batterij, aantal KM gereden en etc.

Heeft iemand enig idee of ik mij zorgen moet maken? Het betreft overigens een Gazelle Orange C7+
Die fiets heeft toch een middenmotor? Klinkt als een wielsensor die niet goed werkt. Er zit waarschijnlijk een magneetje op het achterwiel, controleer of die nog goed over de sensor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-08 20:04
Hi all. Vraagje aan de (Haibike) Yamaha rijders. Er zit wel een knopje op de bediening om de lampen uit en aan te doen maar die doet niks, is daar iets aan te doen? Lijkt me dat dit redelijk onnodig nogal wat van de accu vraagt op klaarlichte dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laro
Vanavond heb ik een Batavus Razer besteld. Volgende week zaterdag haal ik hem op. Kan niet wachten :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
AirJonn schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:56:
Hi all. Vraagje aan de (Haibike) Yamaha rijders. Er zit wel een knopje op de bediening om de lampen uit en aan te doen maar die doet niks, is daar iets aan te doen? Lijkt me dat dit redelijk onnodig nogal wat van de accu vraagt op klaarlichte dag.
Als je een Speed Pedelec hebt kan dit niet. Is wettelijk verplicht om altijd verlichting te voeren.
Die van mijn Bulls Green Mover E45 kan ook niet uit ondanks dat er wel een verlichtingsknopje op zit.

Daarnaast kost dit amper stroom, zou ik me niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi vandaag even proefritje op de Razer en Citizen C8 gemaakt. De Razer is echt positief bevallen. Alleen mijn vaste fietsenhandel rekent gewoon de volle mep 2699 voor de fiets terwijl hij online 1965 kost. Normaal ga ik altijd na die fietsenmaker omdat ik Mn oude fiets makkelijk kan inruilen , maar voordeel is zo wel snel weg. Nadeel van online is wel de leverttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
Ik heb mijn razer vandaag besteld in de winkel van fietsvoordeelshop in Heerhugowaard. Ik kon beide fietsen (ook een Mojo) vanaf dinsdag ophalen, maar aangezien ik in t buitenland ben haal ik hem volgende week zaterdag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
APBaguette schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Die fiets heeft toch een middenmotor? Klinkt als een wielsensor die niet goed werkt. Er zit waarschijnlijk een magneetje op het achterwiel, controleer of die nog goed over de sensor gaat.
Nee, het betreft een FWD (sorry ik blijf het steeds aanduiden alsof het een auto is. 😂)
Maar een goeie tip! Ik zag namelijk op de achterwiel iets van een sensor, zal die eens nakijken. De fiets moet ik toch eens weer goed reinigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Laro schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:37:
Ik heb mijn razer vandaag besteld in de winkel van fietsvoordeelshop in Heerhugowaard. Ik kon beide fietsen (ook een Mojo) vanaf dinsdag ophalen, maar aangezien ik in t buitenland ben haal ik hem volgende week zaterdag op.
Gefeliciteerd met je keuze; wanneer wordt hij afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
beyazz06 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Nee, het betreft een FWD (sorry ik blijf het steeds aanduiden alsof het een auto is. 😂)
Maar een goeie tip! Ik zag namelijk op de achterwiel iets van een sensor, zal die eens nakijken. De fiets moet ik toch eens weer goed reinigen!
Volgens mij zit de snelheidsmeter vaak in de naafmotor, maar hoeft niet per se natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
racinfo schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 06:50:
[...]

Gefeliciteerd met je keuze; wanneer wordt hij afgeleverd?
Dinsdag, maar ik haal hem zaterdag op en fiets dan naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Laro schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:20:
Vanavond heb ik een Batavus Razer besteld. Volgende week zaterdag haal ik hem op. Kan niet wachten :-D
Voor wat jij wil een uitstekende keus. Een paar gebruikers-opmerkingen:

1. Het gebrek aan een verende vork wordt deels gecompenseerd door de dikke banden en heeft als enorme voordeel dat de hele fiets heel erg strak is. Ook fijn: Met lowriders (Speciale voor-bagagedragers) kan je ook met kinderzitjes tassen meenemen!
2. Zowel een voorzitje past wel (Mijn vrouw heeft dat een jaartje gedaan), maar het is wel krap; omdat je relatief ver naar voren kantelt met je romp zit je erg dicht op je kind. Op een bepaald moment past dat niet meer.
3. De accukeuze is bij de Razer niet superspannend, het is per kilometer een van de zuinigste fietsen (volgens de test van de fietsersbond zelfs de zuinigste). 100+ red je makkelijk in Nederland. => Overigens is een losse accu hilarisch (beter lachen dan huilen^^)duur. Ik hoop toch een jaar of 4 met mijn accu te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:41

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn FM had een losse accu (zo goed als nieuw) liggen na een ongeluk van een klant waarbij een Razer in de kreukels lag. Allemaal verzekeringswerk waarbij de klant geen nieuwe Razer heeft gekozen. Kon die accu voor €300,00 overnemen. Geen moment getwijfeld. :D

Gebruik dus nu 2 accu's die ik om de beurt omwissel. Enige probleem is dat mijn KM-stand regelmatig terugspringt na wisselen. Stond ruim 8000km op toen ik de 2e accu kocht, nu zou dat +/- 14000 moeten zijn, maar hij springt soms terug naar die originele stand (begin dus regelmatig weer vanaf 8000). :+ Blijkbaar is er toch een link met de motor of display waardoor dit gebeurt. Rest werkt prima, dus ik zit er niet mee.

Btw. heb met 14000 km nog steeds de originele tandwielen en ketting. Rij in weer en wind, maar hou de draaiende delen goed schoon en gesmeerd. Alleen remblokjes vreet ik op, zit al aan mijn 4e set. Originele blokken gingen het langste mee, daarna is het vaak vervangen na 2500km..
Geweldige fiets verder! _/-\o_.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Nou, kijk eens aan :)

Met 2 accu's kun je heel ver komen en kom jij niet snel stil te staan. dat voor maar 300 euro. Een goede aankoop is gedaan.

Hier heb ik ook zo mijn strategie;
Als mijn originele accu zwak wordt en de 35 kilometer niet meer kan halen koop ik er een nieuwe accu naast. Dan rijd ik de oude helemaal op en zet ik de nieuwe accu eronder als de oude leeg is. Ik vind het zonde om een accu die nog voor 60% goed zou zijn af te danken. 60% heb ik nodig om rond de 35 kilometer te kunnen fietsen (wat hier een eis is). Het zal nog meer dan 1 jaar duren voordat dit het geval is en dan is 1 jaar nog heel ruim want mijn accu is nog steeds prima.

Ik weet gewoon dat elektrisch fietsen geld kost en dat er om de 3 a 4 jaar een nieuwe accu in moet. Dat calculeer ik in. Daarom dat ik mijn oude accu in die tijd dat het zo ver is op gebruik. Als ik de 20 kilometer niet meer zou halen op de oude accu dan deponeer ik hem pas.

Maar dat is voor dan. Mijn originele accu is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Wat ik jammer vind is dat je maar zo kleine accu pakketten kan kopen en je niet de keus hebt om zegmaar 80 of 70% te laden.

De theorie is dat je accu dan veel langer mee kan gaan. En je loopt ook gelijk tegen die 500wh muur aan op.
Waarom zou een tesla wel 10 jaar met een accu kunnen doen en moeten wij op de ebike maar genoegen nemen met 3.

[ Voor 50% gewijzigd door Torched op 06-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Torched schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:50:
Wat ik jammer vind is dat je maar zo kleine accu pakketten kan kopen en je niet de keus hebt om zegmaar 80 of 70% te laden.

De theorie is dat je accu dan veel langer mee kan gaan. En je loopt ook gelijk tegen die 500wh muur aan op.
Waarom zou een tesla wel 10 jaar met een accu kunnen doen en moeten wij op de ebike maar genoegen nemen met 3.
Mijn LiFePO4 accu wordt ook voor ruim 8 jaar gegarandeerd (1500 - 2000 cycles opladen). Ik rij er nu ruim 3 jaar mee en heb hem circa 100x geladen van bijna leeg tot vol. Ik bemerk nog geen enkele teruggang in capaciteit, toen hij nieuw was haalde ik er 50-55 km mee en dat is nog steeds zo.

De LiFePO4 accu is ook totaal ongevoelig voor zowel koude -20 als warme +60 omgevings temperaturen. Ik had/heb voor deze (Ping battery) accu gekozen vanwege de inbouw afmetingen (10.5x14x13.5cm) welk op / in mijn zadeltas op de MTB prima inpaste. De accu bestaat uit prismatische rechthoekige cellen (12x 3.2V a 2P) en heeft een waarde van 36V - 10 Ah. Mag continu met 2C ontladen worden. Is incl speciaal ontwikkelde BMS.

http://www.pingbattery.co...ium-phosphate-iron/Detail

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:35
Na 2.600 km in 4 maanden heb ik de eerste onderhoudsbeurt gedaan aan mijn fiets met Bafang BBS02. Het volgende heb ik vervangen: achterband, ketting, voorblad, achtertandwiel en Nexus 8 (kogelring was helemaal versleten). Tot mijn verbazing hoef ik mijn Rim Wrangler 2 V-Brake blokjes nog steeds niet te vervangen.

De originele 37-622 Vredestein Active Tour band was inmiddels zo goed als kaal op het loopvlak. Deze heb ik vervangen door de 47-622 Schwalbe Energizer Plus, dat past net, maar ik heb de jasbeschermers er wel vanaf moeten halen.

Wat mij opviel was dat het 18T achtertandwiel van Shimano minder versleten was dan het 46T voorblad uit China, blijkbaar een zachtere staalsoort. Nu wilde ik deze toch vervangen voor een 48T, maar in het vervolg dus in de gaten houden en anders overstappen op een ander soort voorblad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XiWSjivaXRtcG5ojWxVH9smv/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dLbxobJKxEOOx25r9Xq7zlQG/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZO8VCV67lbDDVE6R6hVaLS4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hrusD0vO8I4eVErEoy1rPkmL/thumb.jpg

Een groot deel van de slijtage komt waarschijnlijk door het te laat vervangen van de Shimano ketting, want deze was erg versleten en ik had de laatste 100 km wel eens last van doortrappen bij het optrekken. Nu heb ik er een KMC Z1X EPT ketting op liggen. Eens kijken of die de 120Nm beter aan kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HKv4Uvooch4khZCvmIDVbKos/thumb.jpg

Ik heb het deel van de BBS02 direct achter het voorblad voorzien van een ruime hoeveelheid Mobilgrease 28 vet als preventieve maatregel om aantasting van het nylon tandwiel door moly vet te voorkomen. Maar met de BBS02 heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Ik had last van een vibratie in het achterwiel wat toch wel erg leek op een defecte wiellager. Daarom een volledig nieuwe Nexus 8 naaf besteld voor €100. De oude naaf schakelde nog goed, maar nu heb ik de tijd om die te herstellen en als reserve te bewaren. De buitenste kogelring aan de linker zijde, waar de rollerbrake zit, was volledig uit elkaar gevallen en de bijbehorende moer bevat ook groeven. Buiten dat was er op het oog niets te zien aan de Nexus 8.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGSZdupPCztgb49uc8aCP2bF/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YT3N47GVXi5vhf5PbJWrsqZR/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
Beste tweakers,

Mijn vrouw en ik hebben besloten om beiden een e-bike te kopen.
Nu kennen wij daar nog niet veel over en wou ik hier wat info vragen.

Zijn er merken die erboven uitsteken? Op wat moeten we letten? Achterwiel-, midden- of voorwielmotor?
Je weet wel, de algemene info dus.
Het hoeft geen racefiets of iets speciaals te zijn. Gewoon een fiets om de zondag een ritje te gaan doen, of als we een paar dagen op fietsvakantie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
Valdourian schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:26:
Beste tweakers,

Mijn vrouw en ik hebben besloten om beiden een e-bike te kopen.
Nu kennen wij daar nog niet veel over en wou ik hier wat info vragen.

Zijn er merken die erboven uitsteken? Op wat moeten we letten? Achterwiel-, midden- of voorwielmotor?
Je weet wel, de algemene info dus.
Het hoeft geen racefiets of iets speciaals te zijn. Gewoon een fiets om de zondag een ritje te gaan doen, of als we een paar dagen op fietsvakantie gaan.
Leuk dat je deze site gevonden hebt. Wat misschien wel handig is dat je eerst even terug gaat naar de eerste pagina nr.1. Daar staat al wat algemene informatie over de verschillende systemen. Voor de rest wil ik echt adviseren om zo veel mogelijk proefritten op diverse electrische fietsen te maken.
Je ervaart dan zelf veel beter de verschillen onderling. Er is niets zo persoonlijks als een fiets. Succes ermee met de proefritten samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 22:20
Ik heb nogal last van een onregelmatige kilometer teller hij flippert nogal, bijvoorbeeld van 24 naar 23,3 naar 24,3 iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het gaat om een Shimano Steps.

[ Voor 5% gewijzigd door antonief op 07-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Je zou even kunnen kijken of je snelheidssensor en magneetje in het wiel goed op elkaar zitten, en eventueel wat schoon poetsen.

Een deel wordt ook veroorzaakt door het feit dat er maar 1 magneetje in het wiel zit, als je op die lage snelheden gaat extrapoleren zie je inderdaad duidelijke stappen. Als je onder de 10km/u zit is het nog erger.

[ Voor 4% gewijzigd door Torched op 07-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

antonief schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:30:
Ik heb nogal last van een onregelmatige kilometer teller hij flippert nogal, bijvoorbeeld van 24 naar 23,3 naar 24,3 iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het gaat om een Shimano Steps.
Probeer de afstand tussen magneet op de spaak en de sensor op framebuis te verkleinen, verplaats desgewenst de sensor naar een andere plek op de framebuis waar die dichter bij de magneet op de spaak zal passeren, dat wil meestal wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
Dank jullie voor het meedenken ik heb de afstand al verkleind en vergroot en verplaatst maar dit hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Misschien vuil op de contacten van het display? Een slechte overgangs weerstand kan mogelijk ook storing veroorzaken in km aangave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
Daar heb ik nog niet na gekeken ging er vanuit dat ik dan wel uitval of zo iets zou hebben, zal de contacten is schoonmaken.
Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.