Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste
Acties:
  • 888.616 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Devil schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Ik heb een behoorlijk ideale route, in het begin 1 stoplicht en daarna ongeveer 20KM geen oponthoud meer. Het tweede deel van de route kom ik wel een aantal stoplichten tegen, maar ook dat stuk is grotendeels buiten de bebouwde kom. Het is vaak beter om om te fietsen dan om door dorpen/steden te fietsen. Als je 3 minuten bij een stoplicht staat had je beter 2km om kunnen fietsen met 45km/h.

Ik voel me altijd prima als ik op m'n werk aankom. Ik fiets altijd redelijk rustig naar m'n werk toe (rond de 45km/h) en dat voelt als 'lekker sporten'. Op de terugweg fiets ik altijd zo hard mogelijk (totaal zinloos, scheelt 5 minuten) en dan ben ik redelijk stuk als ik thuiskom. Maar dat is ook de bedoeling :)
En douche je dan ook op je werk?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Nee, met redelijk rustig aandoen en schone kleding mee red ik het met alleen even opfrissen. Maar ik weet niet hoe dat in de zomer gaat zijn. Gelukkig wel een douche beschikbaar, maar dan gaat het allemaal nog meer tijd kosten. Heb nu al 1:45 nodig voor de rit (1:20) + fiets wegzetten + omkleden, opfrissen, fietskleding uithangen en accu aan de lader.

Daarnet op weg naar huis overall 39.9km/h gemiddeld, na precies een uur fietsen zat ik op 40.1 KM. Nieuw record :D

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 09:33:
[...]

....
De afweging Active line vs Performance line is voor mij een no-brainer, altijd voor Performance Line gaan als je de fiets intensief gaat gebruiken. Active Line is wat meer voor toertochtjes / mooi weer etc...
Heb wel eens een leenfiets gehad met Active Line en naafversnelling en ik reed gelijk 3km/u langzamer en trapte me suf.
....
[...]
Vlassie1980 schreef op donderdag 3 november 2016 @ 12:33:
[...]

Er staat me bij dat Bosch ook Performance Line motoren heeft afgeknepen naar 50Nm omdat ze anders naafversnellingen kapot trekken? ...
Heeft een Bosch Performance motor wel zin bij een 25km/u e-bike met naafversnelling? Je ziet bij veel e-bikes staan dat de Performance motor dan maar 50Nm levert (i.p.v. 60Nm), net zoveel als de Active.
Op deze site zie je dat er in de verschillende standen iets meer kracht geleverd wordt, maar uiteindelijk stopt het bij 50Nm.
Hij gaat door mijn vrouw gebruikt worden als woon-werk fiets, en in eerste instantie wilde ze een performance motor, omdat dat lekkerder reed op een testdag vorig jaar zomer bij 12gobiking. Maar als die afgeknepen worden, heeft de extra investering dan wel voordelen?

Ten tweede vraag ik me af hoe je kunt nagaan of het wisselen van de achterband gemakkelijk uitgevoerd kan worden. Ik lees regelmatig dat er dan problemen zijn met motor of sensoren en dat de fietsenmaker dan een en ander weer moet instellen ($$$).

[ Voor 0% gewijzigd door BounceMeister op 15-03-2017 11:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
BounceMeister schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:27:
Ten tweede vraag ik me af hoe je kunt nagaan of het wisselen van de achterband gemakkelijk uitgevoerd kan worden. Ik lees regelmatig dat er dan problemen zijn met motor of sensoren en dat de fietsenmaker dan een en ander weer moet instellen ($$$).
Bij een middenmotor heb je een magneetje op de spaken en een sensortje op het frame, net als een fietscomputer. Het kan natuurlijk dat je het sensortje sloopt als je onvoorzichtig bent, of het magneetje verschuift, maar ik zie dat niet als een serieus probleem.

Iets anders, gebruiken jullie oordopjes / gehoorbescherming? Ik heb meestal in-ear dopjes in (Sennheiser cx 2.00) , maar ze dempen niet genoeg windgeruis. Dat is erg vermoeiend en ik heb geen interesse in een verdere gehoorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

APBaguette schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Bij een middenmotor heb je een magneetje op de spaken en een sensortje op het frame, net als een fietscomputer. Het kan natuurlijk dat je het sensortje sloopt als je onvoorzichtig bent, of het magneetje verschuift, maar ik zie dat niet als een serieus probleem.

Iets anders, gebruiken jullie oordopjes / gehoorbescherming? Ik heb meestal in-ear dopjes in (Sennheiser cx 2.00) , maar ze dempen niet genoeg windgeruis. Dat is erg vermoeiend en ik heb geen interesse in een verdere gehoorbeschadiging.
Wil weten hoe het dadelijk is met de abus pedelec +.
Anders bestel ik denk ik een stel cat ears.
Wilde toch liever niet met mijn motor oordoppen gaan rijden.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
BounceMeister schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:27:
[...]

[...]

Heeft een Bosch Performance moter wel zin bij een 25km/u e-bike met naafversnelling? Je ziet bij veel e-bikes staan dat de Performance motor dan maar 50Nm levert (i.p.v. 60Nm), net zoveel als de Active.
Op deze site zie je dat er in de verschillende standen iets meer kracht geleverd wordt, maar uiteindelijk stopt het bij 50Nm.
Hij gaat door mijn vrouw gebruikt worden als woon-werk fiets, en in eerste instantie wilde ze een performance motor, omdat dat lekkerder reed op een testdag vorig jaar zomer bij 12gobiking. Maar als die afgeknepen worden, heeft de extra investering dan wel voordelen?

Ja, dat heeft wel zin hoewel het verschil kleiner is als bijvoorbeeld met een derailleur.

Ondersteuningsniveau Active Line in procenten:
Naafversnelling Active motor: Eco 50 , Tour 100 , Sport 150 , Turbo 225

Ondersteuningsniveau Performance Line in procenten:
Naaf versnelling-Performance motor 25/u : Eco 50 , Tour 110 , Sport 170 , Turbo 260

Het maximaal koppel is bijna hetzelfde, maar de Performance Line is agressiever ingesteld. Kan ook melden dat je het maximaal koppel op een fietspad zelden haalt tenzij je echt harde wind tegen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
kaasszje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Wil weten hoe het dadelijk is met de abus pedelec +.
Anders bestel ik denk ik een stel cat ears.
Wilde toch liever niet met mijn motor oordoppen gaan rijden.
Ik kan je als gebruiker van zowel die Abus helm (versie van vorig jaar, maar soit) als de Cat Ears uit ervaring vertellen dat de Cat Ears echt een wereld van verschil uitmaken. Je wilt echt niet meer zonder rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:35
Cat ears hier ook. Heel fijn.

Zelfs als je rond de 30 blijft zijn ze goed. Bij 50 60 km/u lijkt het alsof je 30 rijdt zonder cat ears. Hogere snelheden is toch wat teveel wind.

Het enige nadeel is dat je zeker bij covers over je hele oor het er toch wat vreemd uitziet.
Aan de andere kant, de hele winter doorgereden zonder koude oren. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Torched op 15-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Heeft het zin om de BBS02 kits van LunaCycle te kopen in de US? Die dingen zijn nu in de actie en voor zover ik het kan inschatten is dat echt een strakke prijs.

Ik wil voor mezelf en mijn vriendin nieuwe fietsen aanschaffen en deze kits eronder zetten. Beetje best of both worlds idee. Als je er toch geld aan uitgeeft, dan maar meteen goed.

Ik las eerder dat Luna producten via noorwegen verscheept. Op zich geen probleem, want ik heb wel geduld.
Of is het slimmer om de BBS01 gewoon in nederland te kopen? Goedkoper / minder krachtig maar wel sneller verkrijgbaar en een aanspreekpunt bij issues.

Het soort fietsen die ik op het oog heb; voor haar een wat zwaardere moederfiets zoals een Batavus Mambo

Afbeeldingslocatie: https://www.fietsenwinkel.nl/media/catalog/product/cache/0/image/163b81649b7ef7bc8a00b0066e59ae0a/b/a/batavus-mambo-deluxe-zwart.jpg

Voor mezelf wellicht een Cube Touring of iets vergelijkbaars

Afbeeldingslocatie: https://www.fietsenwinkel.nl/media/catalog/product/cache/0/thumbnail/163b81649b7ef7bc8a00b0066e59ae0a/8/4/840100_1.jpg

Is een naafversnelling echt nadelig i.c.m. een bafang midmotor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Avenger84 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:54:
Heeft het zin om de BBS02 kits van LunaCycle te kopen in de US? Die dingen zijn nu in de actie en voor zover ik het kan inschatten is dat echt een strakke prijs.

Ik wil voor mezelf en mijn vriendin nieuwe fietsen aanschaffen en deze kits eronder zetten. Beetje best of both worlds idee. Als je er toch geld aan uitgeeft, dan maar meteen goed.

Ik las eerder dat Luna producten via noorwegen verscheept. Op zich geen probleem, want ik heb wel geduld.
Of is het slimmer om de BBS01 gewoon in nederland te kopen? Goedkoper / minder krachtig maar wel sneller verkrijgbaar en een aanspreekpunt bij issues.

Het soort fietsen die ik op het oog heb; voor haar een wat zwaardere moederfiets zoals een Batavus Mambo

[afbeelding]

[afbeelding]

Die prijs is inderdaad erg goed, net zo duur als op Aliexpress.com. Als je twee systemen aanschaft zou ik altijd 2x hetzelfde aanschaffen, zodat je zaken als accu's en laders onderling uit kunt wisselen. BBS01 is volgens mij altijd 36V en de BBS02 bij Luna 48V.

Ik zou de BBS02 op de Batavus wel flink beperken in vermogen, want standaard gaat de BBS02 er nogal rap vandoor en dan gaat de naaf ook langer mee. Ik heb er momenteel 1.500km opzitten met mijn Nexus 8 en BBS02, maar nog geen problemen ondanks dat deze continue 800 watt te verduren krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched

[afbeelding]

[afbeelding]

Naafversnelling is prima, hou alleen wel 3 of 8 versnellingen aan. De 7 en 11 versnelling varianten zijn mechanisch zwakker.

Zoals al gezegd, hou Voltages gelijk, dan kan je accu en onderdelen uitwisselen.
Ook zou ik de programmeer kabel meebestellen. Dan kan je detunen als nodig.

Tevens, hou gewoon rekening met import tarieven. Kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:16
Is de Alfine 11 zwakker? Dat verbaasd me (niet dat het niet waar kan zijn).
Maar in Nederland is een 8 perfect en een relatief goedkope keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polling
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-02-2022
Devil schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:29:
[...]
Ik zou iedereen met een dergelijke afstand minimaal een 900wH accu aanraden, anders ga je het of niet redden, of je reistijd wordt enorm hoog.
Ik heb een 650 Wh accu en haal daarmee in de winter bij 5 graden ongeveer 55 km met een gem snelheid van 30-33 kmpu en een kruissnelheid van 35-38. Ik ga ervan uit dat de reistijd rond 90 minuten gaat worden, dat moet haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Kan ook juist voordelig zijn als Luna ze daar op voorraad heeft, zijn ze sneller hier.
Hebben ze ook een servicepunt in Noorwegen/EU?

Em3ev is vergelijkbaar in prijs normaliter en heeft een servicepunt in de UK. Ik heb mijn BBS02 eens op moeten sturen voor garantie. Kostte me 10,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Voor mijn aanstaande Bulls Green Mover E45 even geinformeerd naar een extra lader. Kost gewoon € 234,95!

Dus toch maar voorlopig even de lader meezeulen dan of ergens een tweedekansje scoren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 14:21
Vlassie1980 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:44:
Ik ben in ieder geval blij dat mijn woon-werk route echt dwars door de polder gaat.

- 2 stoplichten
- Een brug die soms open gaat voor binnenvaartschepen / pleziervaart
- Spoorwegovergang

Met een s-pedelec in de stad lijkt het me verdomd lastig en defensief rijden. Verder komt de pedelec alleen van stal voor woon-werk.
S-Pedelec is echt voor buiten de stad. Mijn route is 33 km en ik kom welgeteld 1 stoplicht tegen. Bijna alles gaat door de polder op rustige tot zeer rustige - soms zelf eenzame - fietspaden. Op die plekken rij ik wel eens 35+, maar nooit harder dan 40. 40+ is met de Bosch Classic ook haast niet te doen. Mijn kruissnelheid is rond de 30 per uur en dat is een prima snelheid. Als je dan een gewone fietser inhaalt is het snelheidsverschil nog acceptabel. In de stad rij je 20-25 km p/u.
Als met 35+ anderen voorbij zoeft schrikken ze geweldig omdat je een ebike niet aan hoort komen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dirkjesdirk schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:37:
[...]

S-Pedelec is echt voor buiten de stad. Mijn route is 33 km en ik kom welgeteld 1 stoplicht tegen. Bijna alles gaat door de polder op rustige tot zeer rustige - soms zelf eenzame - fietspaden. Op die plekken rij ik wel eens 35+, maar nooit harder dan 40. 40+ is met de Bosch Classic ook haast niet te doen. Mijn kruissnelheid is rond de 30 per uur en dat is een prima snelheid. Als je dan een gewone fietser inhaalt is het snelheidsverschil nog acceptabel. In de stad rij je 20-25 km p/u.
Als met 35+ anderen voorbij zoeft schrikken ze geweldig omdat je een ebike niet aan hoort komen.
Zeker waar!

Ik merk zelfs dat wanneer ik met mijn normale e-bike door het dorp scheur soms nog defensief moet rijden. Moet er niet aan denken om met een s-pedelec door een grote stad te moeten.
Bij de Bulls gaat het als het goed is wel een tikkeltje harder en is een kruissnelheid van >40 relatief makkelijk vol te houden. Maar ik ga gelukkig over brede en overzichtelijke rustige fietspaden dus heb daar wel vertrouwen in.

Bevalt je R&M nog een beetje? Je hebt hem volgens mij ook al een jaartje of 3? Denk dat de accu upgrade geen foute keuze was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07
Geen enkel probleem mee. Zit er al bijna 20k op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Vlassie1980 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Bevalt je R&M nog een beetje? Je hebt hem volgens mij ook al een jaartje of 3? Denk dat de accu upgrade geen foute keuze was ;)
R&M is een prima fiets. Geen echte zwakke punten tegen gekomen tot op heden na 3 jaar en ruim 10d km. Ik laat wel regelmatig onderhoud plegen, want gebruik em echt wel in weer en wind.

Accu upgrade was noodzakelijk om het leuk te houden. Met de oude accu moest is de helft van de km op eco rijden en dan moet je echt hard trappen om de 30 km p/u te halen! De rest kon dan op standje tour.
Nu rij ik voornamelijk op speed (en turbo voor als ik de 35 -38 km p/u wil halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Even inhaken als ik mag :

De R&M is een fijne fiets, ik heb er ook bijna 10k km op staan.
Echter is bij mij wel vorig jaar een nieuwe motor erin gekomen [ligt aan Bosch natuurlijk].

En op het moment heb ik echt een heel vervelend probleem:

Elke trap cycle is er een * piep * , als ik de trappers horizontaal heb staan.
Als ik alleen maar uitrol met de fiets en houdt de trappers horizontaal is de piep continu, maar
zakt dan langzaam weg als de snelheid daalt.
Het enige wat dan beweegt zijn de banden, de ondersteuning is al gestopt.

Het lijkt op een lager dat kapot is, maar de fietsenmaker kan het niet vinden.
Vorig jaar is er een nieuwe Nuvinci in gegaan omdat ik was aangereden, eigenlijk is vrij snel
daarna het aanloop geluid begonnen.

Ik heb een filmpje gemaakt, maar pas op er zit veel rijwind bij:
op 0:11 en 0:43 is het het duidelijkst
YouTube: Speed E-bike Fiets loopt aan

Tips zijn enorm welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JellBro schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:

Echter is bij mij wel vorig jaar een nieuwe motor erin gekomen [ligt aan Bosch natuurlijk].

Als ik alleen maar uitrol met de fiets en houdt de trappers horizontaal is de piep continu, maar

Vorig jaar is er een nieuwe Nuvinci in gegaan omdat ik was aangereden, eigenlijk is vrij snel

Tips zijn enorm welkom.
Lastig om te horen vanwege het windgeruis, maar ook heel apart aangezien het zich alleen voordoet wanneer je de trappers op die positie houdt. Lijkt meer op een trilling / resonantie? Zit de motor goed vastgedraaid? ( 3 lange bouten )

Heb ook een keer een krakend geluid gehad bij kracht zetten en toen zat 1 van die bouten los. Toch lijkt dit probleem niet in de aandrijving zelf te zitten omdat je de beentjes stil houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:55
De voorvelg van mijn e-bike (voorwielmotor) moet nu echt vervangen worden omdat de v-brakes deze helemaal doorgesleten heeft.

Kent iemand een goed en niet te duur adres in Tilburg of directe omgeving ?

Niet iedere fietsenmaker kan/wil dit doen (heb er al een paar gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Een wiel opnieuw laten vlechten is eigenlijk nooit goedkoop. Er is namelijk iemand minimaal een uur mee zoet. Bovendien is het vrij kritisch. Een slecht wiel levert oneindig veel problemen op. Niet voor niets dat bij de meeste fietsenzaken er maar een of twee monteurs zijn die het kunnen. De rest heeft het ook wel gehad op school, maar echt goed er in zijn is een kwestie van focus.

Dat is dan ook de reden dat sommige FM's het niet doen, omdat ze de prijs niet durven door te rekenen aan de klant, of omdat ze het niet zo goed kunnen (levert teveel nazorg ellende op. Een compleet nieuw fabriekswiel is qua prijs normaal gesproken veel goedkoper.

Dat gezegd hebbende, er zijn in Nederland zat fietsenmakers die wel een net wiel kunnen vlechten. `Ik maak me sterk dat dit in Tilburg ook niet kan. Maar goedkoop is eigenlijk iets wat je met een wiel vlechten moet loslaten.
Ahh.... 'spook" problemen. Net als in de IT is het dan vaak een kwestie van eliminatie.Dat wordt een goed gesprek met de FM, want dit gaat hem geld (tijd kosten).

Ik stuur je een PM met wat suggesties/vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 17-03-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Een nieuw wiel vlechten is inderdaad een vaardigheid die behoorlijk wat tijd kost.

Ik heb er zelf nu een stuk of 4 gedaan maar ben er nog ruim 2 uur mee zoet. En dat is icm gereedschap als een spaakspanningsmeter en een goede richtstand.

Dus arbeidstijd is het eerste probleem.
Het tweede probleem is een velg te vinden met de exacte maten die je nu ook hebt anders mag je nog nieuwe spaken ook.

Ik denk dat je het beste de grootste fietsenzaken in de buurt even af kan gaan, misschien dat die iemand hebben die het kan. Anders zit er niets anders op dan een nieuw voorwiel te kopen.

En de upgrade te doen naar schijfremmen om het probleem in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:55
Torched schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:46:
Een nieuw wiel vlechten is inderdaad een vaardigheid die behoorlijk wat tijd kost.

Ik heb er zelf nu een stuk of 4 gedaan maar ben er nog ruim 2 uur mee zoet. En dat is icm gereedschap als een spaakspanningsmeter en een goede richtstand.

Dus arbeidstijd is het eerste probleem.
Het tweede probleem is een velg te vinden met de exacte maten die je nu ook hebt anders mag je nog nieuwe spaken ook.

Ik denk dat je het beste de grootste fietsenzaken in de buurt even af kan gaan, misschien dat die iemand hebben die het kan. Anders zit er niets anders op dan een nieuw voorwiel te kopen.

En de upgrade te doen naar schijfremmen om het probleem in de toekomst te voorkomen.
Heb nu maar eens wat mailtjes weg gedaan naar diverse andere fietsenmakers.

Helaas is een upgrade naar andere remmen geen optie. Het is een voorwielmotor en ik zou niet weten hoe je hier nog andere remmen op kunt monteren. Overigens vindt ik de Shimano Rollerbrakes op het achterwiel ook niet zo denderend.

Ik wil het gewoon goed gedaan hebben en ben best bereid meer uit te geven. Ik kan mijn fiets eigenlijk niet missen omdat deze iedere dag voor woon-werk verkeer wordt gebruikt, het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Torched schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:46:

Dat is helaas zo goed als onmogelijk omdat de meeste fietsen met een velgrem de nokken voor Schijfremmen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Leuk topic! Ik lees al een tijd mee en ben nu zelf ook op zoek naar een mooie fiets. Hopelijk hebben jullie nog wat advies voor me.

Situatie: voornamelijk woon-werk verkeer. 13 km enkele reis waarvan 95% over rustige fietspaden naast een 80km/h weg. Eigenlijk wilde ik mijn "normale" fiets gebruiken voor dit stuk. Omdat het volledig open is valt dit tegen; er staat altijd wind.

Het liefst een speed pedelec omdat ik zelf al regelmatig boven de 25 fiets. Het lijkt me irritant dat de ondersteuning dan al stopt. Vanwege de korte afstand is actie radius niet echt een probleem. Opladen op werk is ook geen probleem.

De gazelle is het goedkoopst van de drie. Hoe vervelend is het ontbreken van de vering? Ik kom regelmatig wortels onder het asfalt tegen. Haibike komt er overal wel goed uit. Is wel wat minder goed verkrijgbaar.
  • HAIBIKE SDURO Trekking S RX
  • Gazelle Cityzen Speed
  • Riese & Müller Roadster Touring 2017
Overal vraag: is de Gazelle voldoende voor deze afstand of kan ik beter wat meer investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
maurice_l schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:
Leuk topic! Ik lees al een tijd mee en ben nu zelf ook op zoek naar een mooie fiets. Hopelijk hebben jullie nog wat advies voor me.

Situatie: voornamelijk woon-werk verkeer. 13 km enkele reis waarvan 95% over rustige fietspaden naast een 80km/h weg. Eigenlijk wilde ik mijn "normale" fiets gebruiken voor dit stuk. Omdat het volledig open is valt dit tegen; er staat altijd wind.

Het liefst een speed pedelec omdat ik zelf al regelmatig boven de 25 fiets. Het lijkt me irritant dat de ondersteuning dan al stopt. Vanwege de korte afstand is actie radius niet echt een probleem. Opladen op werk is ook geen probleem.

De gazelle is het goedkoopst van de drie. Hoe vervelend is het ontbreken van de vering? Ik kom regelmatig wortels onder het asfalt tegen. Haibike komt er overal wel goed uit. Is wel wat minder goed verkrijgbaar.
  • Gazelle Cityzen Speed
  • Fraaie spiegel onder het stuur die niet uitsteekt
Overal vraag: is de Gazelle voldoende voor deze afstand of kan ik beter wat meer investeren?
Ik zou voor de Haibike Sduro gaan:
https://www.mantel.com/ha...XRzZW4tNDUta21oI3N0YXJ0Mw

Afbeeldingslocatie: https://d1hbm078fhnj3b.cloudfront.net/product.php?image_id=67324&w=760&h=570

+ Mooiste uiterlijk (persoonlijk)
+ Yamaha motor, staat bekend om zijn betrouwbaarheid
+ Verende voorvork

Met 400Wh is die afstand van 13 km peanuts en hoef je als het goed is niet eens op je werk te laden.
Verder doen de fietsen niet veel voor elkaar onder. De Riese und Muller is ook mooi maar die ga je voor die prijs niet snel ergens vinden en de Gazelle vind ik de minste vanwege de vormgeving, lelijke spiegel en het missen van fatsoenlijke vering.

Ik heb zelf ook getwijfeld over deze Haibike maar omdat ik 26 km enkele reis heb had ik twijfels bij de accu. Uiteindelijk toch blij dat ik gewacht heb, kreeg net een berichtje dat bij 12go mijn Bulls Green Mover E45 staat te wachten om opgehaald te worden >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-03-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Las net dat Ikea ook met een E-mountainbike uitkomt.
Rond de 699€

Bafang display en motor.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17265264_10154474704477986_2402506675523657173_n.jpg?oh=7acbd41da01c002e317238e9a75ef60d&oe=5964E70E

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17202708_10154474739937986_909518387429675309_n.jpg?oh=d937f475c1eb3938060e1f870e9a4f1c&oe=59294330

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17362669_10154474751682986_5206784325000315448_n.jpg?oh=45e82cef314c90064c49ba1a9e9090ce&oe=595A2FC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
roffeltjes schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Dat is helaas zo goed als onmogelijk omdat de meeste fietsen met een velgrem de nokken voor Schijfremmen missen.
Helaas wel, de enige optie is dan zachtere remblokjes gebruiken zodat je velgrand er niet aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:20:
Las net dat Ikea ook met een E-mountainbike uitkomt.
Rond de 699€

Bafang display en motor.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Schrok al even (dacht) € 6595,-- ;) Maar waar zit de motor en accu?
dcl! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:35:
Wordt wel een bouwpakketje natuurlijk met Ikea schroefjes :)
Altijd leuk een beetje bastelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 17-03-2017 17:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
Wordt wel een bouwpakketje natuurlijk met Ikea schroefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08
Wie heeft er ervaring met de Cannondale Contro E speed speedbike ?

http://www.cannondale.com...95efe8&parentid=undefined

Ik twijfel namelijk tussen de Stromer ST1 20" en de Contro E Speed.

Bij de Stomer ST1 heb ik ook nog de twijfels of deze wel groot genoeg ik voor mij, ik ben 1.96

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
axeldenekamp1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:52:
Wie heeft er ervaring met de Cannondale Contro E speed speedbike ?

http://www.cannondale.com...95efe8&parentid=undefined

Ik twijfel namelijk tussen de Stromer ST1 20" en de Contro E Speed.

Bij de Stomer ST1 heb ik ook nog de twijfels of deze wel groot genoeg ik voor mij, ik ben 1.96

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Graag jullie advies.
Ik ben zelf 1,99 en heb een paar maanden terug proef gereden op een Stromer ST1 van 20 inch. Na veel wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en hem niet aangeschaft ondanks dat hij een scherpe prijs had ( demo in rode kleur )

Ik had gewoon niet het gevoel een goede zitpositie te hebben, ondanks de extra moeite die bij Qicq genomen werd om dit te verbeteren ( andere stuurpen voor een diepere zit ) waarvoor hulde. Ik denk persoonlijk dat de ST1 bij jou ook kiele kiele gaat zijn.

Check maar hoe hoog het zadel staat nadat ik erop heb gezeten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6dluc1gnzYTXjYpyjnXZTJXk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1QLGFgXPwgbEyOYXOlHkFMw1/medium.jpg

Als het een 22 inch was geweest had ik hem aangeschaft, maar de ST1 is maximaal 20 inch, erg jammer. En budget voor een ST1x / ST2 had ik niet, nu dus voor Bulls Green Mover gekozen.

Contro E Speed heb ik geen ervaring mee, is wel een middenmotor dus als je veel km maakt heb je wat slijtage op je ketting. Waarom kijk je specifiek naar dat model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
De contro E Speed werd mij geadviseerd door een grote fietsenwinkel in Enschede. Deze zou veel minder storingen hebben dan de Stromer en de extra slijtage door de middenmotor zou niet waar zijn volgens de verkoper. Ik twijfel ook nog over de accu van de contro, deze zou voor mij 25 km vol moeten houden met volle ondersteuning en veel heuvels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die slijtage vanwege een middenmotor lijkt me meer dan logisch, de motor trekt veel meer aan de ketting dan een achterwielmotor.

Bosch heeft bij mij ook storingen gegeven met mijn 25 km/u Merida maar dat was garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Mij werd zelfs nog geadviseerd om bij de Stromer een pechhulp abonnement/verzekering af te sluiten. Terwijl ik ik de fora weinig over problemen met de Stromer zie. Kan natuurlijk ook een commercieel praatje zijn, (meer marge op de Cannondale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
@Vlassie1980 hoe bevat de Bulls? En wat is de actieradius op volle ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
axeldenekamp1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:53:
@Vlassie1980 hoe bevat de Bulls? En wat is de actieradius op volle ondersteuning?
Moet hem nog halen 😇
Maar de verwachtingen zijn hoog.

Ik denk trouwens dat die Stromer problemen erg meevallen hoor, die zijn niet voor niets zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Wat heb je er voor betaald? Als ik zo vrij mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefVB
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-07-2024
[b]

Ik denk trouwens dat die Stromer problemen erg meevallen hoor, die zijn niet voor niets zo populair.
Maar ik zou de problemen toch ook niet onderschatten. Ik rijd zelf een ST2 van mei 2016 en heb al op verschillende fora verhalen gelezen van mensen die hun Stromer terug weg doen omdat de fiets niet betrouwbaar genoeg is om dagelijks op te vertrouwen (zonder alternatief achter de hand). Dan ging het over een ST1, ST2 en zelfs een ST2S. Wat je vaak leest is dat wanneer de fiets het probleemloos doet het een absoluut plezier is om met te rijden en het beste is wat je kunt vinden momenteel; wanneer hij het niet doet echter, is het een brok ellendige ergernis. Ook omdat je weet wat je mist (als hij het namelijk wel doet).

Zelf ben ik altijd een beetje terughoudend om mensen een Stromer aan te raden. Gisteren heb ik mijn eerste tocht van het jaar gedaan en heb absoluut geen spijt dat ik hem vorig jaar heb gekocht, integendeel. Was echt een plezier om er terug met te rijden. Ik zou hem zo opnieuw kopen. Het is en blijft een monster. Maar soms heb je wel wat. Denk dan aan melding batterijprobleem (zonder invloed op de prestaties), ondersteuning die wegvalt, fiets die in regeneratiemodus gaat, haperende ondersteuning.

Het was wel niets dat niet op te lossen was door de batterij even te verwijderen en terug te plaatsen. Is het onoverkomelijk? Nee, maar soms wel hinderlijk... Is er momenteel iets beters verkrijgbaar? Ook dat denk ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ach met een auto gebeurt het ook, alleen dan rijd je hem naar de garage en krijg je een leenauto mee.
Ik weet niet hoe ver dat is met fietsen maar ik weet wel dat als ik een stromer zou hebben heeft de fietsenmaker geen 2e achter de hand.

Terwijl elke autogarage wel een auto heeft als leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Dan kan ik Juizz aanraden, die hebben er altijd een paar achter de hand. Ik heb ook problemen gehad, mijn fiets schoot soms in regeneratiemodus, vooral tijdens een rit in zware regen. Een makkelijke fix om meteen door te kunnen is gewoon het stekkertje van de remsensor loshalen, dan is het probleem direct weg (maar werkt regeneratie ook helemaal niet meer). Uiteindelijk was een drupje olie in de microswitches een oplossing.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
maurice_l schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:

• Gazelle Cityzen Speed
Ik heb ongeveer dezelfde soort route als jij (Haarlem-Amsterdam) en rij op een Gaastra Fyts 4.E (2016), een normale pedelec dus. Met de 500-accu kan ik makkelijk twee dagen heen en weer in de winter, in de zomer drie dagen, op èèn lading. Dit overigens op de hoogste ondersteuning, op de tour-stand red ik makkelijk vijf retourtjes.

Wat betreft het rijden op snelheid is het natuurlijk niet zo dat je ondersteuning direct bij 25 stopt, maar eerder in het begin van de 27. Daarboven moet je het zelf doen, en omdat je minder kracht hebt besteed aan het op snelheid komen, heb je meer energie over om boven de 27 nog wat extra te geven.

Mijn kruissnelheid ligt rond de 27, waarbij ik dus al minimale ondersteuning heb. Als ik een beetje wind mee heb, zit ik al snel op de 30, maar omgekeerd bij wind tegen blijf ik boven de 25. Een keer bij storm had ik wind mee en zat ik rond de 40, bij wind tegen op de 24-25. Om maar aan te geven dat de ondersteuning niet een grens is.

Je kan uiteraard voor een speed-pedelec gaan, maar daar komen een hoop extra dingen bij; je bent gelijk aan een brommer en mag dus niet overal komen, hebt een helmplicht, kenteken- en verzekeringsplicht etc. Voor mij weegt dat niet op tegen de voordelen, die ik op mijn traject eigenlijk niet zie.

Op een afstand van 15 km is de tijdswinst tussen een normale pedelec en een speed-pedelec ongeveer een kwartier, uitgaande van gemiddelde snelheden van 25 en 40. Als ik het zo lees hier, dan is een gemiddelde snelheid van 40 km/u voor een speed-pedelec behoorlijk overdreven en wordt het tijdsverschil dus kleiner, terwijl een gemiddelde snelheid van 25 wel te halen is op een pedelec.

Tel daar de extra kosten bij op en het feit dat de actieradius van een speed-pedelec behoorlijk klein is (vergeleken met een normale pedelec), en je kan je afvragen of een speed-pedelec wel de extra moeite waard is op deze afstand.

Wat vering betreft... Ik heb het liever niet, omdat je daarmee de stijfheid uit een fiets haalt. Mijn fiets is enorm stijf en dat vind ik wel heel erg prettig rijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Het Poezenbeest op 18-03-2017 07:25 . Reden: Tiep-o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polling
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-02-2022
Mijn vrouw wil ook een HS. Ik heb een Bulls, maar die is slecht leverbaar, zij heeft haar oog laten vallen op de Flyer RS 7.50. Het is een sportief model, Panasonic motor, dual drive versnellingen (SRam naafmet drie versnellingen gecombineerd met een 9-versnellingen derailleur). De accu is een 18 amp met 648 Wh.
Wat zijn de ervaringen met:
- De panasonic motor?
- Het dual drive versnellingssysteem?
- De actieradius van Flyer HS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
axeldenekamp1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:51:
Mij werd zelfs nog geadviseerd om bij de Stromer een pechhulp abonnement/verzekering af te sluiten. Terwijl ik ik de fora weinig over problemen met de Stromer zie. Kan natuurlijk ook een commercieel praatje zijn, (meer marge op de Cannondale).
Ik rij inmiddels sinds 1 februari vorig jaar op mijn Stromer ST1. Heb er nu bijna 8000 kilometer op staan. Begin dit jaar heb ik bij Juizz onderhoud laten plegen waarbij de cassette en ketting zijn vervangen en er nieuwe remblokken op zijn gekomen. Alles bij elkaar 300 euro aan onderdelen en onderhoud wat natuurlijk geen kattepis is maar voor een fiets die ik in weer en wind dagelijks gebruik eigenlijk ook wel te verwachten. Storingen heb ik in al die kilometers nog niets van gemerkt. Soms heeft de fiets bij het optrekken bij een verkeerslicht even niet door dat de motor ook weer mee mag doen maar dat is dan een kwestie van even achteruit trappen waarna de legendarische acceleratie weer gewoon in kickt. Ik zou de fiets aan iedereen (die erop past) aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
300 euro op 8000km valt dan nog wel mee maar de vraag blijft, pas ik erop en blijft het ook comfortabel. Bij een testritje (op de roze wolk) kun je niet echt een objectief oordeel geven.
Ko de Boswachter schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Ik rij inmiddels sinds 1 februari vorig jaar op mijn Stromer ST1. Heb er nu bijna 8000 kilometer op staan. Begin dit jaar heb ik bij Juizz onderhoud laten plegen waarbij de cassette en ketting zijn vervangen en er nieuwe remblokken op zijn gekomen. Alles bij elkaar 300 euro aan onderdelen en onderhoud wat natuurlijk geen kattepis is maar voor een fiets die ik in weer en wind dagelijks gebruik eigenlijk ook wel te verwachten. Storingen heb ik in al die kilometers nog niets van gemerkt. Soms heeft de fiets bij het optrekken bij een verkeerslicht even niet door dat de motor ook weer mee mag doen maar dat is dan een kwestie van even achteruit trappen waarna de legendarische acceleratie weer gewoon in kickt. Ik zou de fiets aan iedereen (die erop past) aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 euro voor een ketting, cassette en een paar blokken? Zijn ze van platinum gemaakt of wat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:04
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:07:
300 euro voor een ketting, cassette en een paar blokken? Zijn ze van platinum gemaakt of wat? :X
U moet de uurloon ook bijtellen ,maar inderdaad het is alsof je met een wagen naar de onderhoud gaat.Het beste is zelf doen als je het kunt anders op YouTube volgen er staat genoeg informatie over hoe je moet doen behalve de motor natuurlijk.Of volg gewoon een cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:07:
Het ligt er natuurlijk aan of je het zelf doet of laat doen, en welke onderdelen je exact toepast. Maar je kunt voor minder dan de helft de desbetreffende onderdelen kopen. Monteren is mijns inziens niet moeilijker dan het in elkaar zetten van een computer.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Vanmiddag de knop doorgehakt en de Stromer ST1 besteld met verstelbare stuurpen. Heeft iemand ervaring met zelf een vast art 2 slot monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ko de Boswachter schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Ik kan je als gebruiker van zowel die Abus helm (versie van vorig jaar, maar soit) als de Cat Ears uit ervaring vertellen dat de Cat Ears echt een wereld van verschil uitmaken. Je wilt echt niet meer zonder rijden.
Torched schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:27:
Cat ears hier ook. Heel fijn.

Zelfs als je rond de 30 blijft zijn ze goed. Bij 50 60 km/u lijkt het alsof je 30 rijdt zonder cat ears. Hogere snelheden is toch wat teveel wind.

Het enige nadeel is dat je zeker bij covers over je hele oor het er toch wat vreemd uitziet.
Aan de andere kant, de hele winter doorgereden zonder koude oren. d:)b
Gents welke versie van de cat ears hebben jullie ?
En wat raden jullie aan ?

Vandaag mijn nieuwe helm opgehaald.
En wil dus eigenlijk ook gelijk door met bestellen van de cat ears.
De classic of classic 2 trekken eigenlijk mijn aandacht.
Maar ben bang dat de fleece in de classic 2 erg warm is in de zomer.

Of zou ik gelijk over moeten naar de air-streamz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
kaasszje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:45:
[...]

[...]

I heb een classic en een earcover 300.
dat was toen zo'n combo pack en wat goedkoper. Maar ik zie die optie eigenlijk nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
[...]

[...]

Ik heb een stelletje Pro's: https://www.cat-ears.com/product-page/pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Cat ears zitten niet over maar voor je oren. Het warmte issue valt dus wel mee (Je oren worden wat minder verkoelt door de rijwind).

Ik draag ze het hele jaar door zonder issues. Ik zou trouwens voor de classic met klitteband gaan omdat je die makkelijk overzet. De pro moet je plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
[...]

[...]

Ik gebruik zelf ook de pro versie. Deze zit voor het oor en is in de zomer ook goed te gebruiken.
Welke helm is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
roffeltjes schreef op zondag 19 maart 2017 @ 07:56:
Cat ears zitten niet over maar voor je oren. Het warmte issue valt dus wel mee (Je oren worden wat minder verkoelt door de rijwind).

Ik draag ze het hele jaar door zonder issues. Ik zou trouwens voor de classic met klitteband gaan omdat je die makkelijk overzet. De pro moet je plakken.
Dan heb ik andere (Pro's) of ik gebruik ze niet goed maar die van mij zitten ook gewoon met klittenband over het riempje van de helm heen. Ik kan ze ook nog omhoog en omlaag schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

zonnefreak schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ik gebruik zelf ook de pro versie. Deze zit voor het oor en is in de zomer ook goed te gebruiken.
Welke helm is het geworden?
Abus Pedelec +
Bonttrager nog geprobeerd maar deze zag niet lekker.
En de cratoni vond ik te duur (ook niet gepast)

Abus zit lekker en voelt confortabel aan :)

Dank voor jullie advies.
Ga ook eens een setje kopen.

@Torched had het setje ook voor sinterklaas gezien.
(Echter kan ik hem nu ook niet meer vinden. dus bestel ik beide wel los ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Zijn er goede Nederlandse webshops voor bafang ombouwsets?

Bij Luna zijn ze out of stock :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Zo uit mijn hoofd ken ik alleen fietsunie, maar er zijn er nog n paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Avenger84 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:40:

RAT Holland verkoopt ze ook (NwHout).
http://www.rat-holland.nl...et-36Volt-met-LCD-display

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 19-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ko de Boswachter schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Dan heb ik andere (Pro's) of ik gebruik ze niet goed maar die van mij zitten ook gewoon met klittenband over het riempje van de helm heen. Ik kan ze ook nog omhoog en omlaag schuiven.
Mijn pro's hadden een Scotch plak stripje. Beetje een misser omdat het na een jaar begon los te laten en ik toen sowieso toch een nieuwe helm kocht.

Fijn dat ze nu net als de classics klitteband hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:32
Krisp schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:38:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan of je het zelf doet of laat doen, en welke onderdelen je exact toepast. Maar je kunt voor minder dan de helft de desbetreffende onderdelen kopen. Monteren is mijns inziens niet moeilijker dan het in elkaar zetten van een computer.
Opvallend, de LBS (local bikeshop) gaat de autogarage achterna qua uurloon (mocht ook weleens).
Even de geschatte kosten (bike-components.de)
Ketting+casette=€50
Kettingblad=€30
Remblokken=€30
TOTAAL €110

Ik ga uit van montagetijd van 1.5 uur, nou vooruit maak er 2 uur van = €95/uur. Geen idee hoe makkelijk zo'n fiets uit elkaar gaat (menig stadsfiets is lastiger te demonteren dan een MTB/racefiets)

Al hebben nederlandse LBS hogere inkoopprijzen helaas. Dus daar kan 't bedrag ook wel vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ja ik zag laatst wat mijn lbs moest betalen en waar hij toegang tot had qua materiaal is gewoon lachwekkend

[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 19-03-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb ze besteld :) Kijken hoe snel ze binnen zijn.
Setje classic en alvast weer voor de winter setje covers 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
En deze:
http://www.ebay.com/itm/F...-BBS02-BBSHD/182335590179

Is volgens mij weer een andere dan het kleurendisplay wat al hebt?
Zou die USB poort wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk

Tips zijn enorm welkom.
Nieuwe motor? Das pech denk ik. Mijn Bosch is nog perfect (m.u.v. de harde knal/knak zo nu en dan, die er al van het begin in zit).

Ik zie op de video wel dat jij het nieuwe model hebt. Die ken ik zelf niet. Het geluid hoor ik helaas niet vanwege het windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:10
Avenger84 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:40:

https://www.createyourownebike.com/

website is even uit de lucht, betrouwbare verkoper, ik heb daar goede zaken gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:45:
[...]

En deze:
http://www.ebay.com/itm/F...-BBS02-BBSHD/182335590179

Is volgens mij weer een andere dan het kleurendisplay wat al hebt?
Zou die USB poort wat zijn?
Dit color display gebruik ik ook, maar de DPC14 is al een jaar op de markt. De USB poort kan 500 mA leveren maar is bij mij nog nooit gebruikt. Bgg'tje heeft deze ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07
Opperpanter2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:45:
[...]En deze:http://www.ebay.com/itm/Full-Color-LCD-Display-TFT-Screen-8fun-DPC-14-850C-for-bafang-Motor-BBS02-BBSHD/182335590179Is
volgens mij weer een andere dan het kleurendisplay wat al hebt? Zou die USB poort wat zijn?
Dit is de vorige, die gebruik ik ook al een tijdje. USB poort werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Flink wind tegen gehad vanochtend met m'n Razer, na 24km met ondersteuning op z'n hoogst nog 49% over :P Normaal gebruik ik rond de 30% op deze afstand.

Ik heb wel een nogal brede zijtas eraan hangen, dat zal best invloed hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat klinkt vertrouwd. Sowieso is wind de grote bepalende factor. Als je meer actieradius wil begint het wat mij betreft met aerodynamica. Je stuur lager, betere kleding, etc scheelt belachelijk veel. Wat ook enorm scheelt is 24kmpu i.p.v. 26 kmpu ;) Qua tijdwinst is het verschil te verwaarlozen, maar het hakt fors in het te leveren vermogen.

Ik denk dat 60km op high een redelijke schatting is voor de Razer. Als het windstil is kom je flink verder, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen (hangt ook af van het aantal stops). Op medium haal je 80, op eco 100.

Ik heb op Eco ook een keer 140+ gehaald (windkracht 3), maar dat was wel heel erg zuinig rijden (wielerkleding, plat op het stuur, elk stukje luwte meepikken). Het is geen realistische afstand (mijn accu was ook nog vers).

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 21-03-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Heeft iemand al eens van het zogenaamde Copenhagen Wheel gehoord? Hierbij zijn de motor en de accu allebei verwerkt in het achterwiel. Echt goedkoop is het niet met 1199 dollar.

https://superpedestrian.com/the-copenhagen-wheel

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
APBaguette schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:39:
Flink wind tegen gehad vanochtend met m'n Razer, na 24km met ondersteuning op z'n hoogst nog 49% over :P Normaal gebruik ik rond de 30% op deze afstand.

Ik heb wel een nogal brede zijtas eraan hangen, dat zal best invloed hebben gehad.
11% verbruik hier met aan elke kant een tas op 13,5km. Wel rijd ik bijna altijd alles op eco, nu vanrmorgen met wind tegen af en toe de standaard ondersteuning aan. Hoog gebruik ik eigenlijk niet (alleen om uit te proberen).

Gisteravond echter vloog ik puur op windkracht (wind mee) met gemiddeld 31km/u naar huis 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen de Bulls Green Mover opgehaald en gelijk maar laten keuren. Duurde wat langer als ik had voorzien maar dan is dat tenminste maar geregeld.

Met veel wind toch het voor elkaar kunnen krijgen om de accu op 8% te krijgen. Met windje mee is het echt een feest. Dan zit je fluitend constant op de 43/44 km/u, wat een beest is het dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:44:
Vanmorgen de Bulls Green Mover opgehaald en gelijk maar laten keuren. Duurde wat langer als ik had voorzien maar dan is dat tenminste maar geregeld.

Met veel wind toch het voor elkaar kunnen krijgen om de accu op 8% te krijgen. Met windje mee is het echt een feest. Dan zit je fluitend constant op de 43/44 km/u, wat een beest is het dan :)
Gefeliciteerd !!!
Wij willen foto's ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Gefeliciteerd !!!
Wij willen foto's ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17311011_1433199766742759_3733537101579376161_o.jpg?oh=305f5efc9560b5ed44b5240028350fa1&oe=59583A72

@ De RDW

Meer foto's gaan nog volgen maar ik was al laat vanmorgen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ziet er goed uit :D
Mooie fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

@ De RDW

Meer foto's gaan nog volgen maar ik was al laat vanmorgen.. 8)
Is deze fiets dan nog niet type goedgekeurd dan.?
Hebben ze ook een uitlaatgas emissietest gedaan, ik zie de slang nog liggen namelijk :) :)

Nee geintje hoor, mooie fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Is deze fiets dan nog niet type goedgekeurd dan.?
Hebben ze ook een uitlaatgas emissietest gedaan, ik zie de slang nog liggen namelijk :) :)

Nee geintje hoor, mooie fiets.
Nog even met een keurmeester gesproken daar, ze krijgen ze steeds meer te zien :)
Sommige fietsenmakers doen het zelf tegen een meerprijs, maar ik was € 106,- kwijt. Over een paar dagen krijg ik het kentekenbewijs en kan ik een kentekenplaat scoren en hem ook verder verzekeren.

For the time being dus even rustig cruisen en de fiets op het werk binnen zetten en niet in de stalling aangezien hij nog niet is verzekerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Hoe breed is het achterwiel/achternaaf?
Schijfrem, elektromotor en een volledige body voor een cassette moet wel richting de 150 mm gaan denk ik zo.

Ziet er netjes uit verder,

[ Voor 12% gewijzigd door Torched op 21-03-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Torched schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:02:
Hoe breed is het achterwiel/achternaaf?
Schijfrem, elektromotor en een volledige body voor een cassette moet wel richting de 150 mm gaan denk ik zo.

Ziet er netjes uit verder,
Ik zal het eens een keer opmeten, motor is aardig breed kan ik je zeggen.

Alvast even mijn conclusie na een dagje op en neer:

+ Wat een power!
+ Zeer stabiele fiets, ligt als een blok op de weg
+ Goede afwerking en hoogwaardige componenten (XT shifter, XT derailleur en een SLX cassette)

- Display is wat summier qua info (geen klok, gemiddelde snelheid en bereik) als je dit vergelijkt met Bosch
- Motor is altijd wel hoorbaar maar daar wen je aan
- Acculader heeft een fan en maakt ontzettend veel herrie

Denk dat ik voor thuis ook nog een extra lader aan ga schaffen en deze snellader dan op het werk laat liggen.

In ieder geval een zeer mooie fiets voor 3000 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Ik zou voor de Haibike Sduro gaan:

[afbeelding]

+ Mooiste uiterlijk (persoonlijk)
+ Yamaha motor, staat bekend om zijn betrouwbaarheid
+ Verende voorvork
Pas een lekker stuk proefgereden op de Haibike. Fietst heerlijk en voelt super degelijk. Ik reed zonder moeite rond de 38 km/h.

Dus, het is hem geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
maurice_l schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Pas een lekker stuk proefgereden op de Haibike. Fietst heerlijk en voelt super degelijk. Ik reed zonder moeite rond de 38 km/h.

Dus, het is hem geworden :)
Gefeliciteerd, ook een prima keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:25:
[...]

In ieder geval een zeer mooie fiets voor 3000 euro!
Zeker een mooie fiets! Maaruhh, 3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie, van een FMH voorwielmotor via de Merida middenmotor naar de Bulls achterwielmotor, ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen op de toch wel winderige tochten door de wijde polder! ;)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !!

De hogere snelheid zal nu toch de huidige reistijd a 60 min sterk gaan bekorten, ben benieuwd of je op een rustige dag met weinig wind heen en terug op je accu zal halen zonder deze met de snellader op werk op te laden.

Eigenlijk kun je de Bulls wel enigzins vergelijken met de Stromer ST1 behalve dat de prijs ervan flink lager ligt. Als zodanig is de Bulls een goedkoper alternatief voor de Stromer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info er is een belangen groep opgericht voor speed pedelecs en de nieuwe wetgeving. Mede omdat de fietserbond ons ook niet zag zitten gaan we op eigen kracht. Ondergetekende zit morgen met een aantal man bij het ministerie van i&m te praten. Dus wellicht handig voor wie het boeit om aan te sluiten. Want het op de weg fietsen met geel kenteken is levensgevaarlijk vinden wij.

https://www.facebook.com/groups/1282296218454509

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik kan die "Discussienota de speed pedelec verdient een kans 20-02-2017.pdf" niet downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
Ik kan hem wel downloaden, staan goede punten in. Wel zou ik graag zien (wat met die nieuwe voertuigcategorie mogelijk al wordt geïmpliceerd maar er op zich best expliciet bij zou mogen imho) dat speed pedelecs bij éénrichtingsstraten met onderbord "uitgezonderd fietsers" ook onder die uitzondering vallen; dat is reden nr. één dat ik niet voor een speed pedelec ben gegaan, ik mag dan hier 3 kilometer omrijden iedere keer dat ik van huis naar werk ga.

Eventueel bij snelheden onder de 30 ook geen helmplicht, maar dat gaat ze misschien te ver.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

In de toekomst gaan de accu's beter worden, en de motoren sterker.
Er is in de huidige wetgeving ruimte voor veel hogere wattage.

Het zou me niets verbazen als de speed pedelec dan wel (veel meer) echt een soort elektrische brommer gaat worden. Je ziet nu al verschil in inspanning bij een Cityzen versus een ST2.

De wetgeving loopt nu voor op wat gaat komen.
Ik zie het als de omslag naar digitale meters om in de toekomst variabele tarieven te gaan rekenen, en te voorkomen dat "zonnepaneel-mensen" met vergoeding terugleveren als er toch al te veel aanbod is.

[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 22-03-2017 09:03 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Moet je dan een Facebook account hebben? Zonder geeft met 2 verschillende browsers de knop geen sjoege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
@Verwijderd
Goed initiatief van die belangen groep !

@Paul
Eenrichtingsverkeer straten zou ik op de speed fiets nooit voor omrijden.
Als je je ondersteuning in "Low" zet en mee gaat met de rest van het verkeer,
is het wel ultiem flauw om problemen te krijgen.

Net als dat ik nooit op de rijbaan zal gaan rijden, als er ook een fietspad is.

Het is uiteindelijk een fiets.

Edit / toevoeging:
Van de RDW heb ik wel een brief gekregen dat er een gele plaat via
de post gaat komen, nog niets ontvangen, ETA ook onbekend [nog].

[ Voor 16% gewijzigd door JellBro op 22-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ja, expres langzaam rijden zou ik ook niet doen, maar je het leplazerus trappen is het andere uiterste.

Ik ben toch van plan op het fietspad te blijven rijden met mijn gele plaatje straks.
Een reden om met de fiets te gaan is juist af te zijn van dat gezenuw en gedruk van ander verkeer, zou ik dat nu juist extra krijgen.

Los hiervan, zie ik overal nog blauwe plaatjes.
Er rijden wel al een aantal S-pedelecs op mijn woon-werk route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
JellBro schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:05:
@Paul
Eenrichtingsverkeer straten zou ik op de speed fiets nooit voor omrijden.
Als je je ondersteuning in "Low" zet en mee gaat met de rest van het verkeer,
is het wel ultiem flauw om problemen te krijgen.
Mja, het is in de wijk ongeveer 50/50 of een eenrichtingstraat een onderbord voor alleen fietsers of eentje met ook brommers (en zelfs een enkeling zonder onderbord, zonder dat ik daar zo 123 een aanwijsbare reden voor kan vinden), en diverse mensen in het appartementencomplex hebben al een bekeuring gehad door met een brommertje de verkeerde kant op te rijden. En aangezien de SPE momenteel als brommer wordt aangemerkt...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Paul schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Mja, het is in de wijk ongeveer 50/50 of een eenrichtingstraat een onderbord voor alleen fietsers of eentje met ook brommers (en zelfs een enkeling zonder onderbord, zonder dat ik daar zo 123 een aanwijsbare reden voor kan vinden), en diverse mensen in het appartementencomplex hebben al een bekeuring gehad door met een brommertje de verkeerde kant op te rijden. En aangezien de SPE momenteel als brommer wordt aangemerkt...
Als je er al een gele plaat op hebt zitten is het idd vragen om een bekeuring. Maar indien geen plaat denk ik niet dat je aangehouden gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Torched schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:34:
[...]

Als je er al een gele plaat op hebt zitten is het idd vragen om een bekeuring. Maar indien geen plaat denk ik niet dat je aangehouden gaat worden
Krijg je in de praktijk ook een boete?
Ik bedoel, bij geautomatiseerde systemen is het gewoon *flits*, maar als je al aangehouden wordt en uitlegt dat je gewoon de boel ophoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
BertV schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Krijg je in de praktijk ook een boete?
Ik bedoel, bij geautomatiseerde systemen is het gewoon *flits*, maar als je al aangehouden wordt en uitlegt dat je gewoon de boel ophoudt?
Geen idee, ik heb geen kenteken plaat.
Maar als je een ambtenaar hebt die nogal van de regels is krijg je wel een boete denk ik zo.
Het is maar net hoe je het treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet iemand waarom de Razer zo slecht leverbaar is? Ben mij aan het oriënteren, maar ik krijg van een FM week 22 door als levertijd. Dat is wel erg lang....
Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.