Update ervaring Qwic RD-9.2S met 625 Wh accu na kleine 2 weken en ruim 300 km:
- zeer blij mee, ieder woonwerk ritje (15+km enkel) denk ik weer dat ik het eerder had moeten doen..
- Actieradius met genoemde accu en altijd in hoogste stand fietsen is 70 km (ik heb 'm nog niet leeg gehad eerlijk gezegd, maar elke keer kom ik ruim boven 60 als ik weer ga opladen). Het is nu natuurlijk wel warm.
- Snelheid bij mijn rijstijl (lees: zo snel mogelijk, maar ook weer niet alsof ik op de wielrenfiets zit) is altijd 30-39. Eigenlijk ben ik nog niet ingehaald.... niet door wielrenners of andere ebikes. De stromers die ik tegenkom rijden 's ochtends en 's avonds in tegengestelde richting :-). Als ik met mijn garmin fiets (pauzeert de rit bij stoppen), dan is mijn gemiddelde snelheid 30-32. Daar zitten dus stukken Voorburg en Zoetermeer bij waar je niet helemaal kan doorfietsen.
- Mocht je met iemand meefietsen zonder ebike: in standje 2 fietst dat prima en licht mee tot ongeveer 20.
- Standje 3-4 voor rustig trappen en 24-28 fietsen.
Nadelen:
- trapper komt tegen de grond bij sportief de bocht in op hoge snelheid en doortrappen
- de locatie van de zware accu zoals eerder genoemd in dit topic: op zich merk je daar tijdens het fietsen niets van, maar wel bij het stallen of met fiets lopen door kleine ruimtes.
- piepende schijfremmen (licht storend, functie is goed). Ook elders gelezen, hopelijk wel op te lossen.
- als je niet genoeg terugschakelt is wegkomen bij een stoplicht wat log (als je aankomt in 9 en paar keer terugschakelt zit je nog steeds in een te zware 5 bijvoorbeeld). De ondersteuning komt met enige vertraging.
Al met al dus zeer tevreden.
[
Voor 7% gewijzigd door
StanTheMan op 01-09-2016 10:05
]