Van Bosch weet ik wel dat dit kan. Van Specialized weet ik het gewoonweg niet. Wat misschien ook wel verstandig is is om even het framenummer op te vragen en te kijken of deze fiets nergens geregistreerd staat. Als hij ter goeder trouw is zal hij dit zeker wel doorgeven. Vraag dan ook bij het RDW na of dit serienummer wel bekend staat als speedbike zijnde. Als dit niet het geval is. is er nooit een type goedkeuring aan af gegeven en krijg je de fiets ook niet WA verzekerd. En dus ook de mogelijkheid tot een blauwe kentekenplaat gaat je dan niet lukken. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je er nog voor moet betalen? Succes met het uitzoeken allemaal.karazz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Helaas, het is een handelaar, geen fietsen dealer. Dit is ergens tussen zijn 15 á 20ste Specialized Turbo S die hij tweedehands verkoopt. Hij koopt overigens in binnen- en buitenland in. Dus een nieuwe accu zal lastig worden. Misschien is het een optie dat ik de fiets laat uitlezen bij een specialized dealer, zouden die iets over de staat van de accu moeten kunnen zeggen?
Maar de staat van de accu blijft lastig, dat zul je altijd bij tweedehands pedelecs houden denk ik zo...
Oja, deze fiets komt overigens niet uit het buitenland is me verteld.
Gelijk heb je. Als de verkoper hier niet aan wil meewerken, niet kopen zou ook mijn advies zijn.karazz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:07:
Maargoed, alles valt of staat met of de verkoper hieraan mee wil werken.
Overigens, ook al heeft de fiets maar 700 km op de teller staan een accu slijt ook door veroudering en verkeerde opslag.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Dealer gaf aan dat de accu's van de nieuwe modellen er ook in passen, fiets heeft dan wel een softwareupdate nodig.
Staat van de accu kunnen ze waarschijnlijk wel uitlezen, zo niet dan kunnen ze met de lijst codes die ze wel uit kunnen lezen bij Specialized zelf navraag doen over de status van de accu.
Al met al lijken de risico's kleiner te worden...
Hebben het overigens nog niet over de prijs gehad, maar heb 't gevoel dat er niet veel meer vanaf kan.
Zojuist overigens langs de rdw gewandeld, kreeg het advies om even naar het rdw te bellen
Hoe dan ook, gebeld en de enige papieren die ik nodig heb om hem op kenteken te zetten is bewijs van aankoop (briefje waarop huidige verkoper en ik verklaren dat ik hem van hem koop is voldoende) en een europese type goedkeuring. Die zou ik eventueel nog via een specialized dealer aan kunnen komen. Daar dadelijk nog maar eventjes voor bellen.
Dan lijkt het er vooralsnog op dat de meeste beren inmiddels van de weg af zijn. Wil wel met de verkoper afspraken maken over indien de accu slecht blijkt te zijn etc. Maar eerst maar eens gaan kijken straks.
edit: zojuist de dealer gesproken, durft zo niet te zeggen of die europese type goedkeuring alsnog geleverd kan worden. Hoort standaard bij een nieuwe fiets te zitten. Wel kunnen ze aan de hand van het framenummer inderdaad de historie van de fiets opvragen bij specialized en op die manier wellicht nog een formulier leveren.
Er zitten dus nog steeds wat haken en ogen aan, ben benieuwd wat er op dit moment precies aan documenten bij zit.
edit2: zie nu op de laatste foto bij de advertentie het certificate of conformity, wat volgens google de type goedkeuring is
Staat van de accu kunnen ze waarschijnlijk wel uitlezen, zo niet dan kunnen ze met de lijst codes die ze wel uit kunnen lezen bij Specialized zelf navraag doen over de status van de accu.
Hebben het overigens nog niet over de prijs gehad, maar heb 't gevoel dat er niet veel meer vanaf kan.
Zojuist overigens langs de rdw gewandeld, kreeg het advies om even naar het rdw te bellen
Hoe dan ook, gebeld en de enige papieren die ik nodig heb om hem op kenteken te zetten is bewijs van aankoop (briefje waarop huidige verkoper en ik verklaren dat ik hem van hem koop is voldoende) en een europese type goedkeuring. Die zou ik eventueel nog via een specialized dealer aan kunnen komen. Daar dadelijk nog maar eventjes voor bellen.
Dan lijkt het er vooralsnog op dat de meeste beren inmiddels van de weg af zijn. Wil wel met de verkoper afspraken maken over indien de accu slecht blijkt te zijn etc. Maar eerst maar eens gaan kijken straks.
edit: zojuist de dealer gesproken, durft zo niet te zeggen of die europese type goedkeuring alsnog geleverd kan worden. Hoort standaard bij een nieuwe fiets te zitten. Wel kunnen ze aan de hand van het framenummer inderdaad de historie van de fiets opvragen bij specialized en op die manier wellicht nog een formulier leveren.
Er zitten dus nog steeds wat haken en ogen aan, ben benieuwd wat er op dit moment precies aan documenten bij zit.
edit2: zie nu op de laatste foto bij de advertentie het certificate of conformity, wat volgens google de type goedkeuring is
[ Voor 20% gewijzigd door karazz op 18-08-2016 13:32 . Reden: Dealer gesproken, info toegevoegd ]
Inderdaad steeds minder beren op de weg, je hebt in ieder geval goed vooronderzoek gedaan. Als de verkoper ook een beetje welwillend is dan komt het vast goed.karazz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:52:
Dealer gaf aan dat de accu's van de nieuwe modellen er ook in passen, fiets heeft dan wel een softwareupdate nodig.
Kijk vooral ook even rond in zijn shop, ik weet dat hij ook een soortgelijke accu vopr een paar dollar meer heft waar merk batterijen in zitten, ik meen sanyo. Het overwegen waard.piwakawaka schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:08:
[...]
Bedankt.
Bij mijn accu kwamen (door zijn 43 cm) ook de montage-gaten van de accu een dikke cm te hoog uit.
De door jouw genoemde accu lijkt interessant. Mooi dat er een plaatje met afmetingen bij staan. Ik denk dat ik eens een kartonen sjabloon ga maken om te kijken hoe die accu uit zou komen.
Invoerrechten circa 12%, de BTW 21%piwakawaka schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:09:
[...]
Hoeveel invoerrechten zullen hier nog bij komen?
TIP
Vraag verkoper lager bedrag op verpakking te zetten!
[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 18-08-2016 17:59 ]
Anoniem: 296872
De Specialized Turbo - ik heb er zelf eentje - is alleen softwarematig begrensd. Ik heb de 25 km uitvoering, maar de motor ging als rem werken op het moment dat je - door stevig te trappen hetgeen ik gewend ben als racefietser - sneller wilde dan 27 km. De FM hing de fiets luttele seconden aan de laptop en nu treedt hetzelfde remverschijnsel pas op bij 33 km/u en dus fietst het allemaal een stuk prettiger. Bovendien blijft de motor volledig steunen tot 33 km/u. Ook de 45 km begrenzing is door de FM simpel in te stellen. En uiteraard de omgekeerde volgorde ook.
@hpahpa Doet mij denken aan de QWIC Performance waar ik eens een proefrit mee heb gemaakt. Ook met achterwielmotor en ook door de dealer in een handomdraai via de computer naar een ondersteuning van +/- 35 km/u om te zetten. Overigens, kan je voor de Qwic Performance geen RDW speed-pedelec goedkeuring krijgen. Officieel is het op deze wijze verhogen van de ondersteuning dus onwettig.
mensen met de bikespeed-rs: werkt de max-snelheid-vermelding nog normaal? Werkt de totaal-gereden-afstand-teller nog normaal?
Heeft iemand een idee hoeveel procent ondersteuning een Bosch Performance CX motor levert in de ondersteuningsstand TOUR en hoeveel procent de berijder?
Ter informatie de ondersteuningsstanden van de Bosch Performance CX motor zijn:
Eco ........ 50 %
Tour ..... 120 %
Sport .... 210 %
Turbo ... 300 %
Ter informatie de ondersteuningsstanden van de Bosch Performance CX motor zijn:
Eco ........ 50 %
Tour ..... 120 %
Sport .... 210 %
Turbo ... 300 %
Ja en ja, zolang je hem laat zitten. Haal je hem op een gegeven moment er tussen uit dan klopt de totaal teller niet meer.woekele schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:22:
mensen met de bikespeed-rs: werkt de max-snelheid-vermelding nog normaal? Werkt de totaal-gereden-afstand-teller nog normaal?
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Ok, thanks. Ik las dat de asa espeed dat wel corrigeert als de fiets stilstaat en het daar dus wel klopt (zelfs als je daarna module verwijdert). Maarja, hoe belangrijk is het? Alleen als je de fiets wil verkopen wellicht.
[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 19-08-2016 10:15 ]
De percentages zijn toch ten opzichte van wat de rijder levert? Dus als ik 70W lever, doet de motor daar in de turbo-stand 210W bij. Uiteraard tot het maximum van de motor en tot de begrensde snelheid. Zo heb ik het begrepen althans.- oblomov - schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:31:
Heeft iemand een idee hoeveel procent ondersteuning een Bosch Performance CX motor levert in de ondersteuningsstand TOUR en hoeveel procent de berijder?
Ter informatie de ondersteuningsstanden van de Bosch Performance CX motor zij
Eco ........ 50 %
Tour ..... 120 %
Sport .... 210 %
Turbo ... 300 %
Vind het lastig om dat vanuit ervaring te zeggen, omdat ik niet weet hoeveel Watt ik zelf lever onder normale omstandigheden. Mijn ActiveLine lijkt in ieder geval ook deze percentages te leveren, als ik zo kijk naar het vermogen dat mij nodig lijkt om mij en mijn fiets voort te bewegen.
Op mijn Batavus Razer (Yamaha) werken alle functies nog na de in/ombouw! (maar de module is er niet meer uit geweest sindsdien)woekele schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:22:
[ Voor 8% gewijzigd door zebsite op 19-08-2016 09:34 . Reden: aanpassing ]
Gisteren de fiets gekocht, maandag een afspraak bij het RDW, wil er maandag daarna meteen mee langs de specialized dealer om hem eens uit te laten lezen. Accu die er nu in zit is iets van 360 Wh, hoop dat 't voldoende is voor een enkel tochtje van 40 km op vrijwel volle ondersteuning. We gaan het zien...Vlassie1980 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Inderdaad steeds minder beren op de weg, je hebt in ieder geval goed vooronderzoek gedaan. Als de verkoper ook een beetje welwillend is dan komt het vast goed.
In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal!
Gefeliciteerd met de aankoop.karazz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
[...]
Gisteren de fiets gekocht, maandag een afspraak bij het RDW, wil er maandag daarna meteen mee langs de specialized dealer om hem eens uit te laten lezen. Accu die er nu in zit is iets van 360 Wh, hoop dat 't voldoende is voor een enkel tochtje van 40 km op vrijwel volle ondersteuning. We gaan het zien...
40 km icm 360wh gaat lastig worden vrees ik
Ik zou vóór de koop de accu hebben laten uitlezen en vooral vóór de koop naar de RDW zijn gegaan. Of je moet het niet zo belangrijk vinden!!karazz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
Gisteren de fiets gekocht, maandag een afspraak bij het RDW, wil er maandag daarna meteen mee langs de specialized dealer om hem eens uit te laten lezen. Accu die er nu in zit is iets van 360 Wh, hoop dat 't voldoende is voor een enkel tochtje van 40 km op vrijwel volle ondersteuning. We gaan het zien...
Bijna altijd fiets ik in ondersteuningsstand Tour. Sinds de laatste update van het Nyon display kan ik ook mijn eigen bijdrage aflezen en dat valt mij behoorlijk tegen. In Tour 120% ondersteuning en 9% in Eco met 50% ondersteuning, is de bijdrage van de motor 66% en mijn bijdrage MAAR 34%. Zie afbeelding 1. De rit verliep bijna uitsluitend in natuurgebieden, vandaar de lage gemiddelde snelheid.Het Poezenbeest schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:46:
De percentages zijn toch ten opzichte van wat de rijder levert? Dus als ik 70W lever, doet de motor daar in de turbo-stand 210W bij. Uiteraard tot het maximum van de motor en tot de begrensde snelheid. Zo heb ik het begrepen althans.
Vind het lastig om dat vanuit ervaring te zeggen, omdat ik niet weet hoeveel Watt ik zelf lever onder normale omstandigheden. Mijn ActiveLine lijkt in ieder geval ook deze percentages te leveren, als ik zo kijk naar het vermogen dat mij nodig lijkt om mij en mijn fiets voort te bewegen.
Via de Nyon kan ik ook eigen ondersteuningsstanden van 0 tot 310% samenstellen. De zogenaamde Costum Ridings Modes, afgekort: CRM. Om minstens op een eigen bijdrage van 50% te geraken, moest ik een CRM van 80% instellen. Zie afbeeldingen 2 en 3.

Ik haal met volle ondersteuning (wat zelden echt vol is) ongeveer 32 km, en met een 250 watt motor en max 25-28 km/h.karazz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:19:
[...]
Accu die er nu in zit is iets van 360 Wh, hoop dat 't voldoende is voor een enkel tochtje van 40 km op vrijwel volle ondersteuning.
Moet makkelijk kunnen als je niet harder rijdt dan 30km/h.Vlassie1980 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:29:
[...]
Gefeliciteerd met de aankoop.
Ik reed met mijn voorwielmotor destijds zonder bijtrappen zo'n 31km met 360Wh.
Als je zelf meetrapt moet 40km te doen zijn.
Met de Bafang (bbs01-360watt accu) heb ik nog nooit volledig op het 'gas' gereden, maar uitgaande van vol gas (circa 37 km/h) schat ik voorzichtig de actieradius op 25 km, mits met weinig wind voor- en of tegen. Met windkracht 5 of hoger zal het nog minder zijn denk ik.
Anoniem: 805883
Ik haal 37 km met een 250 Watt motor en 450 Watt lifepo accu van Power bike met voorwiel aandrijving. Prima setje
Snelheid 37 km per uur kan ik tussen de 60 en 70 km mee fietsen. Kanttekening is wel dat ik lekker meetrap. Wanneer ik zou freewheelen kom ik uit op 34/35 km per uur.
Mee of tegenwind is zeer bepalend voor het Max. Km per uur. Vorigjaar winter kwam ik een keer niet boven de 20 km per uur uit. Die nacht lagen takken en bomen om voor de beeldvorming. Bij flinke wind mee is 40 km per uur ook goed haalbaar.
Zijn hier meer mensen met ervaring met een power bike set?
Mee of tegenwind is zeer bepalend voor het Max. Km per uur. Vorigjaar winter kwam ik een keer niet boven de 20 km per uur uit. Die nacht lagen takken en bomen om voor de beeldvorming. Bij flinke wind mee is 40 km per uur ook goed haalbaar.
Zijn hier meer mensen met ervaring met een power bike set?
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 805883 op 20-08-2016 19:29 ]
Ik heb sinds gisteren de Qwic RD9.2S (oranje). Is de 2016 /nieuwe versie van de RD9S, die ik zelf nooit heb geprobeerd.
Heb ook nog even de Vanmoof Electrified S staan, maar die gaat terug. Ik had die gekocht met het idee ruim 15km enkele rit woon/werk te doen, maar valt toch tegen. De ondersteuning is wat zwak, en de automatische 2 speed vind ik niet echt prettig. Met wind tegen haalde de fiets ook maar zo'n 25-27 (ook met de zogenaamde US instelling tot 32 km/u - 20 mph), als ik dan de ondersteuning uitzet, fiets ik zelf 24, uiteraard met ietsje meer kracht. Het kan ook zijn dat er een defect in de fiets zit (af en toe foutcode, en ook meegemaakt dat de ondersteuning haperde), dus wellicht niet helemaal representatief. Zette me wel aan het denken dat dat een nadeel is van Vanmoof, met alleen een shop in Amsterdam.
Het is wel zo dat de fiets erg goed inzetbaar is als dagelijkse fiets, ook in de stad. Hij is licht, alles is geintegreerd, en er zit gps tracking op. Je zet deze makkelijk gewoon ergens weg, itt de Qwic. Hij ziet er hip uit, maar dat is een kwestie van smaak. Ik denk wel een hele fijne ebike als je in de stad woont, of ritjes <10km wil maken.
30 dagen geen gezeur geld terug garantie is wel erg netjes van ze.
Dan de Qwic, de geupdate versie heeft niet meer 9 standen, maar 5 standen. Voorvork heeft nu gewoon normale vering, en deze is zeer comfortabel.
35-40 km/u fietsen is goed haalbaar als je een beetje sportief bent, met volle bak wind tegen was het ruim 30 op de terugweg.
Ik kan het niet vergelijken, maar de ondersteuning zou wat verbeterd moeten zijn met nieuwe trapkrachtsensoren. Behalve bij het wegrijden, voelt het redelijk natuurlijk aan.
Dit zijn de verschillen met de oude: http://qwic.nl/verschillen-p-rd9s-en-p-rd9-2s/
Ik wilde geen speed pedelec voor de situaties dat je stukjes met anderen meefietst na werk of meteen doorgaat naar het strand oid. Hoewel het natuurlijk niet echt legaal is, vond ik dit een prima oplossing. Mijn eis was iig niet al te vaak ingehaald worden door wielrenners (wat ik zelf ook als hobby doe)...
Ik heb een 625 accu erbij, ik vermoed dat deze op standje 5 en +30 fietsen wel minimaal 60-70km zal halen.
Heb ook nog even de Vanmoof Electrified S staan, maar die gaat terug. Ik had die gekocht met het idee ruim 15km enkele rit woon/werk te doen, maar valt toch tegen. De ondersteuning is wat zwak, en de automatische 2 speed vind ik niet echt prettig. Met wind tegen haalde de fiets ook maar zo'n 25-27 (ook met de zogenaamde US instelling tot 32 km/u - 20 mph), als ik dan de ondersteuning uitzet, fiets ik zelf 24, uiteraard met ietsje meer kracht. Het kan ook zijn dat er een defect in de fiets zit (af en toe foutcode, en ook meegemaakt dat de ondersteuning haperde), dus wellicht niet helemaal representatief. Zette me wel aan het denken dat dat een nadeel is van Vanmoof, met alleen een shop in Amsterdam.
Het is wel zo dat de fiets erg goed inzetbaar is als dagelijkse fiets, ook in de stad. Hij is licht, alles is geintegreerd, en er zit gps tracking op. Je zet deze makkelijk gewoon ergens weg, itt de Qwic. Hij ziet er hip uit, maar dat is een kwestie van smaak. Ik denk wel een hele fijne ebike als je in de stad woont, of ritjes <10km wil maken.
Dan de Qwic, de geupdate versie heeft niet meer 9 standen, maar 5 standen. Voorvork heeft nu gewoon normale vering, en deze is zeer comfortabel.
35-40 km/u fietsen is goed haalbaar als je een beetje sportief bent, met volle bak wind tegen was het ruim 30 op de terugweg.
Ik kan het niet vergelijken, maar de ondersteuning zou wat verbeterd moeten zijn met nieuwe trapkrachtsensoren. Behalve bij het wegrijden, voelt het redelijk natuurlijk aan.
Dit zijn de verschillen met de oude: http://qwic.nl/verschillen-p-rd9s-en-p-rd9-2s/
Ik wilde geen speed pedelec voor de situaties dat je stukjes met anderen meefietst na werk of meteen doorgaat naar het strand oid. Hoewel het natuurlijk niet echt legaal is, vond ik dit een prima oplossing. Mijn eis was iig niet al te vaak ingehaald worden door wielrenners (wat ik zelf ook als hobby doe)...
Ik heb een 625 accu erbij, ik vermoed dat deze op standje 5 en +30 fietsen wel minimaal 60-70km zal halen.
Ruim 100km gedaan vandaag, was er prima weer voor
Accu wel twee keer geladen zodat ik gewoon op standje turbo kon maar fuck it, daar is 'ie voor
Heb je dan zicht op je gemiddelde snelheid en verbruikte elektrische energie?neographikal schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:46:
Ruim 100km gedaan vandaag, was er prima weer voorAccu wel twee keer geladen zodat ik gewoon op standje turbo kon maar fuck it, daar is 'ie voor
Heenweg zou omgerekend een 70km op een volle 400wh accu zijn geworden, dus iets meer dan een halve accu erdoor gedraaid. De terugweg begon het in 1x hard te waaien, accu die een 90% vol zat stond nog op een procent op 10, dus dat ging wat harder
De 25km in de ochtend geen idee
Dan stop je er zelf ook nog aardig wat energie in. Als ik me niet vergis had je toch een Specialized Turbo, niet? 45km/uur versie?
Nee Merida, 27kmh max, moet het een beetje rustig aan doen, anders haal ik wel meer op de accu
Oei, dan heb ik me serieus vergist. Welke gemiddelde snelheid haal je dan op zo'n dag fietsen? Kun je dat zien? Het lijkt me dat zo'n 27 km/u fiets qua gemiddelde snelheid veel dichter bij zijn maximum snelheid ligt dan een speed pedelec, vandaar mijn vraag...neographikal schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:44:
Nee Merida, 27kmh max, moet het een beetje rustig aan doen, anders haal ik wel meer op de accu
Dat gemiddelde snelheid kun je zelden of nooit over een dag bekijken; elk verkeerslicht of vertraging (door drukte ed.) verlaagd de gemiddelde snelheid of je zou de hele dag op een lekker lang stuk fietspad kunnen doorrijden 
Mijn kruissnelheid is circa 24 a 26 km/h op een stuk van 2x (heen en terug) van 12 km en toch eindigt mijn gemiddelde rond de 19 km/h.
Mijn kruissnelheid is circa 24 a 26 km/h op een stuk van 2x (heen en terug) van 12 km en toch eindigt mijn gemiddelde rond de 19 km/h.
18Nm in voorwiel of 40Nm in achterwiel, daar zou ik niet lang over hoeven na te denken; natuurlijk kies ik dan ook die met achterwiel aandrijving!StanTheMan schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:22:
Ik heb sinds gisteren de Qwic RD9.2S (oranje). Is de 2016 /nieuwe versie van de RD9S, die ik zelf nooit heb geprobeerd.
Wat de vanMoof betreft, enerzijds mooi dat alles is weggewerkt maar het bind je wel vast aan de dealer want owee als er iets van al dat weggewerkte defect gaat

Dat het model van de fiets mij tegenstaat is natuurlijk een geheel persoonlijke kwestie, ik vind hem lomp, stijf en eigenlijk niet van deze tijd. Maar ik ben nu eenmaal gek van MTB achtige modellen
Idd, vreemd toch dat ze nog steeds fietsen met accu's achterop uitbrengen
Totaal niet goed voor de balans van de fiets. Ze zitten ook veel te hoog

[ Voor 13% gewijzigd door bgttje op 21-08-2016 16:39 ]
Zolang als ik al fiets op dit ding staat die rond de 25-26 kmh, maar ik fiets niet zoveel op stukken met veel stoplichtenracinfo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:33:
Dat gemiddelde snelheid kun je zelden of nooit over een dag bekijken; elk verkeerslicht of vertraging (door drukte ed.) verlaagd de gemiddelde snelheid of je zou de hele dag op een lekker lang stuk fietspad kunnen doorrijden
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 21-08-2016 17:16 ]
Terwijl een accu achterop ten behoeve van een lage instap niet per se nodig is. Flyer, Kalkhoff plaatsen de accu achter de zitbuis en R&M lost dat bij de Nevo zo op. Hoewel, echt laag is de instap bij dit model niet!bgttje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:37:
Idd, vreemd toch dat ze nog steeds fietsen met accu's achterop uitbrengenTotaal niet goed voor de balans van de fiets. Ze zitten ook veel te hoog

[ Voor 30% gewijzigd door - oblomov - op 21-08-2016 17:18 . Reden: Quote toegevoegd ]
Ik schat toch al gauw 35 a 40 cm, als het 28" wielen zijn.De accu zit wel op een nette plaats maar hopelijk niet inde weg voor het kinderzitje.- oblomov - schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:17:
[...]
Terwijl een accu achterop ten behoeve van een lage instap niet per se nodig is. Flyer, Kalkhoff plaatsen de accu achter de zitbuis en R&M lost dat bij de Nevo zo op. Hoewel, echt laag is de instap bij dit model niet!
[afbeelding]
inderdaad is dat een nadeel, een hele zware achterkant, wat nogal lomp is tijdens lopen/neerzetten.bgttje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:37:
Idd, vreemd toch dat ze nog steeds fietsen met accu's achterop uitbrengenTotaal niet goed voor de balans van de fiets. Ze zitten ook veel te hoog
Moet zeggen dat je er tijdens het fietsen eigenlijk weinig last van hebt, hij stuurt lekker.
Gezien de prijs schat ik dat dit model niet door veel moeders gekocht worden. Ook gezien het stuur kan het kinderzitje beter achterop.racinfo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:23:
Ik schat toch al gauw 35 a 40 cm, als het 28" wielen zijn. De accu zit wel op een nette plaats maar hopelijk niet inde weg voor het kinderzitje.
Te vaak zie ik moeders met 2 zitjes, een voor en een achter! Dat wordt dan lastig op dit model.- oblomov - schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:31:
[...]
Gezien de prijs schat ik dat dit model niet door veel moeders gekocht worden. Ook gezien het model stuur kan het kinderzitje beter achterop.
Ik moet wel zeggen dat de fiets er degelijk uit ziet, stevige frame en hydraulische schijfremmen voor en achter, voorvering. Alle kabels weggewerkt! Prima fiets.
[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 21-08-2016 17:39 ]
Ja, gezien de gewichtverdeling ware het beter geweest, maar ik heb op het 'oude' model proefgereden. Het frame is zeer stijf en ook de bevestiging van de accu is zeer stevig en daarom verwacht ik dat deze fiets niet vlug gaat zwabberen. Die 9? ondersteuningsstanden vond ik vervelend, doch dat zijn er nu gelukkig 5.StanTheMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:23:
Inderdaad is dat een nadeel, een hele zware achterkant, wat nogal lomp is tijdens lopen/neerzetten.
Moet zeggen dat je er tijdens het fietsen eigenlijk weinig last van hebt, hij stuurt lekker.
Je verwachtingen lijken mij wat optimistisch. Als dat belangrijk is had je beter een 735 Wh accu kunnen kopen.Ik heb een 625 accu erbij, ik vermoed dat deze op standje 5 en +30 fietsen wel minimaal 60-70km zal halen.
In principe geen eis, woon/werk heen en weer is 32 km. Af en toe een dagje opladen overslaan zou meegenomen zijn (dan wat verstandiger met de instellingen omgaan bij de 2e rit..- oblomov - schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:47:
[...]
Ja, gezien de gewichtverdeling ware het beter geweest, maar ik heb op het 'oude' model proefgereden. Het frame is zeer stijf en ook de bevestiging van de accu is zeer stevig en daarom verwacht ik dat deze fiets niet vlug gaat zwabberen. Die 9? ondersteuningsstanden vond ik vervelend, doch dat zijn er nu gelukkig 5.
[...]
Je verwachtingen lijken mij wat optimistisch. Als dat belangrijk is had je beter een 735 Wh accu kunnen kopen.
Gisteren 47 km met volle bak wind tegen op terugweg (en een stukje een collega aan de arm meegetrokken) was de accu net van 3 naar 2 blokjes gegaan. Dus ik denk dat het niet heel irreëel is om zeker 60 te halen, en de accu zou de eerste paar laadsessies nog beter moeten worden....
Scheelt misschien dat ik zelf wel redelijk sportief ben en ook veel op de wielrenfiets zit.
Dat scheelt zeker.
Nog gefeliciteerd. Een apart eigenwijs design & kleurstelling. Met mooi weggewerkte kabels. Veel fietsplezier.
Nog gefeliciteerd. Een apart eigenwijs design & kleurstelling. Met mooi weggewerkte kabels. Veel fietsplezier.
Ook gefeliciteerd. Het valt mij nu pas op dat de accu ook als bagagedrager functioneert! Wel apart,

[ Voor 35% gewijzigd door racinfo op 21-08-2016 20:41 ]
Hier had de accu toch ook op de opgaande buis kunnen zitten en niet achterop. Gemiste kans.racinfo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:39:
Ook gefeliciteerd. Het valt mij nu pas op dat de accu ook als bagagedrager functioneert! Wel apart,
[afbeelding]
Ik vind het wel stijlvol, mogelijk zit er nog een staalplaatje overeen? Het zal wel kwetsbaarder zijn
er kan ook nog een 'echte' bagagedrager bovenop, dit is prima voor een jasje of een tas.
Het achterlicht zit geintegreerd in de accu, niet dat dat opweegt tegen de nadelen, maar het is daarmee toch een onderdeel van het design.
Het achterlicht zit geintegreerd in de accu, niet dat dat opweegt tegen de nadelen, maar het is daarmee toch een onderdeel van het design.
Blijkt inderdaad het geval, gisteren ritje van 26 km gehad met 80% ondersteuning, kwam thuis met 5% accucapaciteit over. Nu dus even spelen met instellingen, ondersteuning wat lager zetten, kijken hoe dat fietst en hoever ik daar mee kom. In het ergste geval moet ik er een nieuwe accu in zetten met meer capaciteit, maar dan heb ik wel praktisch een nieuwe fiets.Vlassie1980 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:29:
[...]
Gefeliciteerd met de aankoop.
Hoe dan ook, vanmiddag langs de rdw, verwacht daar geen problemen meer, en verder de komende dagen wat spelen met 't fietsje om te kijken wat de huidige (on)mogelijkheden zijn...
edit: Is er trouwens ergens een formule beschikbaar voor het rekenen met de accucapaciteit / de ondersteuning en de afgelegde afstand? Blijft natuurlijk een lastig verhaal i.v.m. weerstanden en extra kracht die door de bestuurder geleverd wordt. Wilde even kijken hoe het theoretisch voor mijn fiets uit zou pakken, zit een 250 watt motor op, een 342 Whr accu en bij een ondersteuning van 80 procent kon ik zo'n 30 km fietsen. Maar ik krijg er geen logica tussen gevonden, er van uit gaande dat de accu wel wat slechter is geworden gedurende zijn levensjaren zou ik nog ruim 250 Whr over moeten hebben. Oftewel, een uur lang de motor volledig gebruiken. Maar dat lijkt hem op dit moment dus niet te zijn, is de accu dan zó slecht, of klopt mijn berekening gewoon niet?
[ Voor 33% gewijzigd door karazz op 22-08-2016 08:42 ]
Anoniem: 568384
Dat komt waarschijnlijk omdat het amparage die de controller trekt hoger is...karazz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:51:
[...]
edit: Is er trouwens ergens een formule beschikbaar voor het rekenen met de accucapaciteit / de ondersteuning en de afgelegde afstand? Blijft natuurlijk een lastig verhaal i.v.m. weerstanden en extra kracht die door de bestuurder geleverd wordt. Wilde even kijken hoe het theoretisch voor mijn fiets uit zou pakken, zit een 250 watt motor op, een 342 Whr accu en bij een ondersteuning van 80 procent kon ik zo'n 30 km fietsen. Maar ik krijg er geen logica tussen gevonden, er van uit gaande dat de accu wel wat slechter is geworden gedurende zijn levensjaren zou ik nog ruim 250 Whr over moeten hebben. Oftewel, een uur lang de motor volledig gebruiken. Maar dat lijkt hem op dit moment dus niet te zijn, is de accu dan zó slecht, of klopt mijn berekening gewoon niet?
250 Watt / 36 V = 7Ah , maar hoogstwaarschijnlijk is jou controller 10-15 Ah, dus trekt die eerder 350Watt...
Om als voorbeeld mijn bafang te pakken, dit is een 750 Watt motor, met 48 Volt accu.
750 Watt / 48 V = 15.6 Ah, de controller is echter 25 Ah -> 1200Watt piekvermogen.
Waarom die dan op 750Watt gespecifeerd was, snap ik niet...
Ik heb ook een 250Watt motor chinese onder nederlands merk gehad. Die had een 10A controller, oftewel 36V*10A = 360Watt vermogen...
Wie kan hier duidelijkheid brengen?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 568384 op 22-08-2016 10:16 ]
Plaatsen van accu's.
http://electricbike.com/f...bs02-compatible-pictorial
http://electricbike.com/f...bs02-compatible-pictorial
[ Voor 80% gewijzigd door bgttje op 22-08-2016 09:56 ]
Bosch accu, hoe reviseer je die? Ik vond op internet bij toeval een artikel wat stap voor stap beschrijft op welke wijze je de versleten Samsung cellen kunt vervangen door Panasonic cellen,
https://docs.google.com/f...DJOZXJYQ1I2TkU/edit?pli=1
Je gaat er van uit dat de motor max 250 watt vermogen levert doch dit is onjuist. Ik heb zelf een Bafang BBS01 250Watt-36Volt motor en een LFP accu van 10 Ah. Ik gebruik een display met stroomsterkte weergave en daar lees ik op bij 100% belasting, dus geen eigen energie een max stroom van 18 Amp, De motor neemt op dat moment dus 18x36= 648 watt op. De accu is echter 10x36=360 watt, ik zou dat theoretisch ongeveer een half uurtje kunnen volhouden; daarbij speelt de snelheid (wind mee of tegen) ook nog een zware rol, rolweerstand, alsmede je gewicht van jezelf en de fiets, enz.karazz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:51:
[...]
Wilde even kijken hoe het theoretisch voor mijn fiets uit zou pakken, zit een 250 watt motor op, een 342 Whr accu en bij een ondersteuning van 80 procent kon ik zo'n 30 km fietsen. Maar ik krijg er geen logica tussen gevonden, er van uit gaande dat de accu wel wat slechter is geworden gedurende zijn levensjaren zou ik nog ruim 250 Whr over moeten hebben. Oftewel, een uur lang de motor volledig gebruiken. Maar dat lijkt hem op dit moment dus niet te zijn, is de accu dan zó slecht, of klopt mijn berekening gewoon niet?
Wat zijn de ervaringen met de wat goedkopere elektrische fietsen? Zag bij een grote fietsenwinkel site bijvoorbeeld de Sparta regular electric n3 en Puch Radius Plus voor net onder de 1000 euro te koop staan. Heb al flink in de topics gelezen en ook gezocht, maar kon deze twee modellen niet vinden.
Bij snel rijden gaat het verbruik gewoon heel snel de hoogte in. Hoever je kunt geraken zul je zelf moeten ondervinden door vooral ritjes uit te voeren. In het begin is dat best lastig.karazz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:51:
[...]
Zaterdag ben ik zelf gaan fietsen met mijn speed pedelec en kwam na een tocht van 87,5 kilometer uit op een verbruik van 1540 Wh. Dat is gemiddeld dus 17,6 Wh/km. Daarbij dan nog gewisseld tussen de drie verschillende ondersteuningsniveaus. Er was veel wind (windkracht 4), en als je dan snel wilt rijden loopt het verbruik nogal op...
Bij een batterij van 250 Wh zou ik dus omgerekend zo'n 14 kilometer ver zijn geraakt...
Anoniem: 568384
Inderdaad, maar weer komt die 250Watt rating dan vandaan? Raar toch...racinfo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:58:
[...]
Je gaat er van uit dat de motor max 250 watt vermogen levert doch dit is onjuist. Ik heb zelf een Bafang BBS01 250Watt-36Volt motor en een LFP accu van 10 Ah. Ik gebruik een display met stroomsterkte weergave en daar lees ik op bij 100% belasting, dus geen eigen energie een max stroom van 18 Amp, De motor neemt op dat moment dus 18x36= 648 watt op. De accu is echter 10x36=360 watt, ik zou dat theoretisch ongeveer een half uurtje kunnen volhouden; daarbij speelt de snelheid (wind mee of tegen) ook nog een zware rol, rolweerstand, alsmede je gewicht van jezelf en de fiets, enz.
Je fiets heeft weliswaar geen Bosch middenmotor en accu, maar op bijgaande website kan je een indruk krijgen wat je kan verwachten. Omdat je een Speed-Pedelec hebt, kan je als motor de Performance Line Speed kiezen en als accu de Powerpack 300 Wh (je hebt een 342 Wh accu die wat ouder is en nu misschien vergelijkbaar met een 300 Wh accu). De overige parameters, zoals windsnelheid, soort banden, ondergrond, enz, spreken voor zich.karazz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:51:
Blijkt inderdaad het geval, gisteren ritje van 26 km gehad met 80% ondersteuning, kwam thuis met 5% accucapaciteit over. Nu dus even spelen met instellingen, ondersteuning wat lager zetten, kijken hoe dat fietst en hoever ik daar mee kom. In het ergste geval moet ik er een nieuwe accu in zetten met meer capaciteit, maar dan heb ik wel praktisch een nieuwe fiets.
Hoe dan ook, vanmiddag langs de rdw, verwacht daar geen problemen meer, en verder de komende dagen wat spelen met 't fietsje om te kijken wat de huidige (on)mogelijkheden zijn...
https://www.bosch-ebike.c...calculator/?setLanguage=8
De ondersteuningsstanden van de Bosch Performance Line Speed motor zijn.
Eco ........ 55 %
Tour ..... 120 %
Sport .... 190 %
Turbo .... 275 %
Misschien zit er een ondersteuningsstand bij die een van de ondersteuningsstanden van je Specialized benaderd.
Ik denk dat dat het nominaal vermogen is, onbelast, op de testbank. De hoge(re) stroom bij volle belasting is wel te begrijpen, de motor wordt dan ook flink warm. Bij de Bafang (middenmotor) setjes vanaf 500 Watt nominaal, zijn door de gebruikers nadat er werd gesleuteld aan de fabrieks software instellingen van de controller al heel wat opgeblazen doordat de motoren daardoor te zwaar werden belast.Anoniem: 568384 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Inderdaad, maar weer komt die 250Watt rating dan vandaan? Raar toch...
Dan moet je t toch wel behoorlijk bont maken wil je dit opblazenracinfo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:16:
[...]Bij de Bafang (middenmotor) setjes vanaf 500 Watt nominaal, zijn door de gebruikers nadat er werd gesleuteld aan de fabrieks software instellingen van de controller al heel wat opgeblazen doordat de motoren daardoor te zwaar werden belast.
Welke snelheid bereikte je nog met dat experimentje?bgttje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
Dan moet je t toch wel behoorlijk bont maken wil je dit opblazenMaar t zal idd mogelijk kunnen zijn. Heb het een keer getest door volgas(dus 25Ah continu) tegen de wind in(windkracht 8/9) te rijden en dat 15km lang maar op n gegeven moment schakelde mijn motor gewoon uit.
tussen de 30 en 35km/u. Je moet het toch echt helemaal verkeerd gebruiken om m stuk te krijgen.
[ Voor 61% gewijzigd door bgttje op 22-08-2016 13:35 ]
Dat is dan behoorlijk veel, maar ook meetrappen? Of puur op de starthulp?bgttje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:34:
tussen de 30 en 35km/u.
Wel meetrappen natuurlijk. Maar mensen zonder motor stonden bijna stil. Het verschil is dan echt gigantisch.
[ Voor 61% gewijzigd door bgttje op 22-08-2016 13:38 ]
Jammer want met dat meetrappen met grote kracht heb ik nu juist een probleem. Af en toe bekruipt mij toch het gevoel met de 250 Watt een verkeerde keus te hebben gemaakt. Met flink wind tegen, zeg windkracht 5 a 6 haal ik met meetrappen (zonder starthulp) netaan 22 km/h. Dat bemerk ik ook (zonder wind) bij brughellingen ed. Ik kom net even wat tekort.bgttje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:36:
Wel meetrappen natuurlijk.
Edit
Wat dat betreft is de starthulp voor mij een uitkomst om dan toch nog een hogere snelheid te bereiken of bij brughellingen er nog fatsoenlijk zonder extra trapkracht tegenop te komen. De laatste weken was er veel wind en dan heb ik er veel hulp aan.
Ik denk dat zoiets met de 500 watt motor beter zou gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 22-08-2016 13:53 ]
Met de speedbike die ik heb met 350 watt motor (Bosch Performance) haal ik met dezelfde wind tegen nog een snelheid van tussen de 30 en de 33km/h. Dat is dus met stand turbo. Met 500watt gaat het misschien nog harder. Maar het is niet fijn fietsen zo. Tranende ogen ondanks bril opracinfo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
Jammer want met dat meetrappen met grote kracht heb ik nu juist een probleem. Af en toe bekruipt mij toch het gevoel met de 250 Watt een verkeerde keus te hebben gemaakt. Met flink wind tegen, zeg windkracht 5 a 6 haal ik met meetrappen (zonder starthulp) netaan 22 km/h. Dat bemerk ik ook (zonder wind) bij brughellingen ed. Ik kom net even wat tekort.
Edit
Wat dat betreft is de starthulp voor mij een uitkomst om dan toch nog een hogere snelheid te bereiken of bij brughellingen er nog fatsoenlijk zonder extra trapkracht tegenop te komen. De laatste weken was er veel wind en dan heb ik er veel hulp aan.
Ik denk dat zoiets met de 500 watt motor beter zou gaan.
Wel even handig om te weten dat het een Bosch van de eerste generatie is. Dit documentje ben ik al eens eerder tegengekomen, maar over de huidige generatie ben ik nog niks tegengekomen.racinfo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:07:
Bosch accu, hoe reviseer je die? Ik vond op internet bij toeval een artikel wat stap voor stap beschrijft op welke wijze je de versleten Samsung cellen kunt vervangen door Panasonic cellen,
Of het enig verschil maakt, weet ik niet, maar als je eraan gaat beginnen, lijkt het mij wel handig dit van tevoren te weten.
Lang geleden dat ik hier nog eens iets postte :-)
Heb net de laatste 6 pagina's van de vorige Topic gelezen, inclusief deze 7 ...
Ik heb sinds 2 jaar een Batavus stream (model 2014), doe er bij mooi weer Woon Werkverkeer mee, 12km enkel, op en af rond Gent (België).
De batterij doet het nog steeds goed, +-70km wisselend tussen Normal en High ondersteuning.
1 lekke voorband wegens een stuk ijzerdraad op de onverharde weg in Nieuwpoort aan zee dit verlof...
Net geen 4000Km op de teller nu (ik weet het, het is niet zo veel)
Wat ik voorheb wou ik even delen...
Alle versnellingen gaan prima en zonder veel geknars of lawaai, maar als ik hem in grootste heb (nexus7 naafversnelling) 7de dus, is het precies of men ketting bij de omwenteling 'kraakt'
Achterwiel is zo goed als mogelijk uitgelijnd, ik mag op de andere versnellingen alle kracht steken die ik heb, die geven geen krimp, alleen deze 7de maakt een 'tikkend' geluid.
Iemand een ideetje?!
Tom
Ik heb sinds 2 jaar een Batavus stream (model 2014), doe er bij mooi weer Woon Werkverkeer mee, 12km enkel, op en af rond Gent (België).
De batterij doet het nog steeds goed, +-70km wisselend tussen Normal en High ondersteuning.
1 lekke voorband wegens een stuk ijzerdraad op de onverharde weg in Nieuwpoort aan zee dit verlof...
Alle versnellingen gaan prima en zonder veel geknars of lawaai, maar als ik hem in grootste heb (nexus7 naafversnelling) 7de dus, is het precies of men ketting bij de omwenteling 'kraakt'
Achterwiel is zo goed als mogelijk uitgelijnd, ik mag op de andere versnellingen alle kracht steken die ik heb, die geven geen krimp, alleen deze 7de maakt een 'tikkend' geluid.
Iemand een ideetje?!
Tom
schakelt die naafversnelling gewoon met zo'n kettinkje aan de naaf? Misschien iets opspannen in dat geval.
Klopt, ik bekijk het vanavond eens als het een beetje afgekoeld is hier :-)
Tuurlijk, als je m in een lagere versnelling zet dan zou het denk ik wel gaan zonder mee te trappen. Ik heb wel een hoge fiets, zit rechtop en ben lang en breed. Dus de wind weet daar wel raad mee vandaar de snelheid en dan trap ik niet echt hard mee hoor, ik sta niet op m'n trappers. Als ik voorover ga liggen tegen de wind in haal ik over de 40km/uracinfo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:40:
[...]Jammer want met dat meetrappen met grote kracht heb ik nu juist een probleem. Af en toe bekruipt mij toch het gevoel met de 250 Watt een verkeerde keus te hebben gemaakt. Met flink wind tegen, zeg windkracht 5 a 6 haal ik met meetrappen (zonder starthulp) netaan 22 km/h. Dat bemerk ik ook (zonder wind) bij brughellingen ed. Ik kom net even wat tekort.EditWat dat betreft is de starthulp voor mij een uitkomst om dan toch nog een hogere snelheid te bereiken of bij brughellingen er nog fatsoenlijk zonder extra trapkracht tegenop te komen. De laatste weken was er veel wind en dan heb ik er veel hulp aan.Ik denk dat zoiets met de 500 watt motor beter zou gaan.
Het is niet de ketting,tombruneel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:56:
Lang geleden dat ik hier nog eens iets postte :-)
Iemand een ideetje?!
Tom
Waarschijnlijk de tandwielen in de Nexus,
De nexus 7 is niet de meest stevige variant van de naafversnellingen, de 3 en de 8 zijn de sterkste. Die zou ik eigenlijk ook alleen maar aanraden icm een E-bike
Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat de dogs van de naaf een beetje speling hebben tegen de tandwielen.
[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 22-08-2016 23:19 ]
Zal eens kijken, dankje. Snap overigens ook wel dat het een enorm lastige berekening blijft i.v.m. de vele variabele factoren. Ook de verschillende fietsen zullen weer anders presteren met vergelijkbare motoren en accu's.- oblomov - schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Je fiets heeft weliswaar geen Bosch middenmotor en accu, maar op bijgaande website kan je een indruk krijgen wat je kan verwachten. Omdat je een Speed-Pedelec hebt, kan je als motor de Performance Line Speed kiezen en als accu de Powerpack 300 Wh (je hebt een 342 Wh accu die wat ouder is en nu misschien vergelijkbaar met een 300 Wh accu). De overige parameters, zoals windsnelheid, soort banden, ondergrond, enz, spreken voor zich.
https://www.bosch-ebike.c...calculator/?setLanguage=8
De ondersteuningsstanden van de Bosch Performance Line Speed motor zijn.
Eco ........ 55 %
Tour ..... 120 %
Sport .... 190 %
Turbo .... 275 %
Misschien zit er een ondersteuningsstand bij die een van de ondersteuningsstanden van je Specialized benaderd.
Overigens, gisteren naar het RDW geweest met mijn fiets, hij is (nog) niet goed gekeurd. De keurmeesters hadden duidelijk geen ervaring met het keuren van een speed pedelec, ze zijn een uur aan het keuren geweest waarvan ik ze nog geen 10 minuten bij mijn fiets gezien heb. De rest is dingen opzoeken/uitzoeken en formulieren invullen.
Uiteindelijk dus te horen gekregen dat mijn fiets niet goedgekeurd is, ze hebben hem nu gekeurd aan de hand van de regels voor een bromfiets en ze mistte een spiegel en een kentekenplaathouder. Beide heb ik wel, maar zijn niet geïnstalleerd. Afgesproken met de keurmeester dat hij eerst navraag zou doen of dat er nog meer op moest (hij twijfelde nog over een remlicht
Oja, het papierwerk was overigens allemaal in orde
Ik hoor toch echt wel het gekraak aan de voorkant van de trappers denkik... het zit allemaal nogal dicht op elkaar :-)Torched schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:13:
[...]
Het is niet de ketting,
Waarschijnlijk de tandwielen in de Nexus,
De nexus 7 is niet de meest stevige variant van de naafversnellingen, de 3 en de 8 zijn de sterkste. Die zou ik eigenlijk ook alleen maar aanraden icm een E-bike
Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat de dogs van de naaf een beetje speling hebben tegen de tandwielen.
Makkelijk over te gaan van n7 naar n8?
Ik zou in dat geval het hele wiel vervangen. Toevallig heb ik onlangs een 28" allu velg wiel incl. Nexus 7 naaf verkocht op marktplaats voor een schijntje, wellicht vindt je iets op deze wijze met een Nexus8 naaf? Alleen een Nexus8 in het bestaande wiel laten omspaken lijkt mij een dure grap.tombruneel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:49:
[...]
Ik hoor toch echt wel het gekraak aan de voorkant van de trappers denkik... het zit allemaal nogal dicht op elkaar :-)
Als het echt voorin zou zitten of in de ketting zou het voor het gekraak niet uit mogen maken in welke versnelling je zit. Probeer je achterwiel eens vast te zetten(op de rem?) en ga flink kracht zetten op de trappers. Als je gekraak kan reproduceren in elke versnelling zit het niet in de naafversnelling.tombruneel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:49:
[...]
Ik hoor toch echt wel het gekraak aan de voorkant van de trappers denkik... het zit allemaal nogal dicht op elkaar :-)
Hier heb je wat leesmateriaal
http://www.electricbike.com/mid-drive-kit-igh/
Skip het hele middrive verhaal als het niet van toepassing is, het gaat meer om de naven.
http://www.vogelvrijefiet...lingsnaaf-onzekere-factor
Die laatste is wat minder technisch maar komt door zelfde oorzaken weer op dezelfde conclusie
Wat betreft wisselen, het kan. Je moet een nieuw achterwiel met nieuwe naaf en nieuw schakelmateriaal hebben. Of je bouwt de nieuwe hub in het achterwiel, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De R&M speed-pedelec waarop ik eind vorig jaar proef reed had tevens een oranje reflector aan de zijkant van de voorvork, permanente verlichting en een fietssteun die automatisch inklapte.karazz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:40:
Overigens, gisteren naar het RDW geweest met mijn fiets, hij is (nog) niet goed gekeurd. De keurmeesters hadden duidelijk geen ervaring met het keuren van een speed pedelec, ze zijn een uur aan het keuren geweest waarvan ik ze nog geen 10 minuten bij mijn fiets gezien heb. De rest is dingen opzoeken/uitzoeken en formulieren invullen.
Uiteindelijk dus te horen gekregen dat mijn fiets niet goedgekeurd is, ze hebben hem nu gekeurd aan de hand van de regels voor een bromfiets en ze mistte een spiegel en een kentekenplaathouder. Beide heb ik wel, maar zijn niet geïnstalleerd. Afgesproken met de keurmeester dat hij eerst navraag zou doen of dat er nog meer op moest (hij twijfelde nog over een remlicht) en dat hij mij dan zou bellen. Wanneer het alleen de kentekenplaathouder en spiegel waren was het voldoende wanneer ik deze zou installeren en hem foto's zou mailen dat ze geïnstalleerd zijn. Dan zou hij mij mijn kentekenbewijs toesturen.
Oja, het papierwerk was overigens allemaal in orde
Vandaag op de terugweg iets vreemds meegemaakt met mijn Bosch motor.
Met nog 2 streepjes energie begon de ondersteuning weg te vallen, ik had hem op Turbo staan maar het balkje rechts kwam niet hoger als halverwege, alsof er een of andere beveiliging intrad.
Ik weet wel dat de ondersteuning iets wordt afgeknepen als je nog maar 1 streepje hebt maar in dit geval had ik er nog 2. Kan het zijn dat de accu te warm is geworden? Ik heb er ook een beschermhoes om zitten dus misschien kon de accu zijn warmte niet kwijt?
Na het avondeten nog even een rondje gefietst en toen was het probleem weg.
Met nog 2 streepjes energie begon de ondersteuning weg te vallen, ik had hem op Turbo staan maar het balkje rechts kwam niet hoger als halverwege, alsof er een of andere beveiliging intrad.
Ik weet wel dat de ondersteuning iets wordt afgeknepen als je nog maar 1 streepje hebt maar in dit geval had ik er nog 2. Kan het zijn dat de accu te warm is geworden? Ik heb er ook een beschermhoes om zitten dus misschien kon de accu zijn warmte niet kwijt?
Gisteren na 8 km in de volle zon ook even gehad, maar na een pauze van één sjekkie was het al weg. Ik denk dat het met hitte te maken heeft, heb zelf geen hoes overigens.
Om er nou iets aan te doen voor die drie dagen dat het warm is...
Om er nou iets aan te doen voor die drie dagen dat het warm is...
Het lijkt mij een thermische beveiliging van de motor, want die koelt sneller af wanneer hij niet gebruikt wordt dan de accu, zeker met een beschermhoes eromheen. Zelf gisteren niets van gemerkt, maar ik heb ook niet op standje Turbo gereden.Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:57:
Vandaag op de terugweg iets vreemds meegemaakt met mijn Bosch motor.
Zal inderdaad wel wat met de warmte te maken hebben gehad.Peatsmoke schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 05:55:
[...]
Het lijkt mij een thermische beveiliging van de motor, want die koelt sneller af wanneer hij niet gebruikt wordt dan de accu, zeker met een beschermhoes eromheen. Zelf gisteren niets van gemerkt, maar ik heb ook niet op standje Turbo gereden.
Vanmorgen was het een stuk koeler en geen enkel probleem gehad. Voor de zekerheid maar wel even de accuhoes eraf gehaald.
Meestal wel, wil altijd zo snel mogelijk op de zaak zijn.- oblomov - schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
@ Vlassie, rijd je met je 25 km/u e-bike naar je werk altijd in de Turbo stand?
In de winter zet ik hem meestal op Tour zodat ik wat harder moet trappen en wat minder bevroren aan kom
Had tot gisteren een Badass gemonteerd dus hij liep meestal rond de 30~33. Dan is 26 km/u wel een slakkegangetje zeg
Zijn hier mensen met een Stromer ST2 en de 800 accu? zo ja, hoeveel km haal je met volledige ondersteuning (stand 3)?
Ik haal zelf ongeveer 40 km.
Heb zelf twee zware batterijen (snel last van range anxiety), maar voor het verbruik per kilometer maakt dat natuurlijk niet uit...DanTm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:50:
Zijn hier mensen met een Stromer ST2 en de 800 accu? zo ja, hoeveel km haal je met volledige ondersteuning (stand 3)?
Bij volledige ondersteuning en wat wind lijkt me 20,35 Wh/km niet abnormaal, zeker nu de fiets ook effectief 45 km/uur gaat.
Bij een toeristisch tochtje vorige week zat ik uiteindelijk met een verbruik van iets meer dan 17 Wh/km. En dat was met gebruik van de drie verschillende standen. Snel rijden hakt nu eenmaal erg hard in het bereik.
Ik denk dat toch veel mensen dat doen (ik incluis), omdat het in veel opzichten de meest comfortabele stand is.- oblomov - schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
@ Vlassie, rijd je met je 25 km/u e-bike naar je werk altijd in de Turbo stand?
Als je een redelijke afstand hebt (10-25 km) is het qua batterij ook best te doen merk ik, de mijne hangt eens per week asn de lader, ls het veel waait misschien twee keer.
Maakt hier weinig uit in welke stand hij staat, ik trap fors mee waardoor de ondersteuning afbouwt, maar als het dan omhoog gaat of je hebt wind tegen dan komt 'ie direct in.
Gisteren trouwens over de kop geslagen met de fiets. Lamp viel uit in een bocht en op een hoge stoepband geklapt.
Gisteren trouwens over de kop geslagen met de fiets. Lamp viel uit in een bocht en op een hoge stoepband geklapt.
In de stand Tour fiets ik, met gemiddeld 80 tpm, zonder veel moeite bij niet al te veel wind en op een redelijk vlakke ondergrond, met een snelheid van 25/26 km/u. De standen Sportief en Turbo maken onder deze omstandigheden, voor mij, qua snelheid niets uit, want het lukt mij ook in Turbo niet, behalve heuvel af, om sneller te fietsen dan 27 km/u. In Turbo kost het mij wel minder moeite, maar dan maak ik minder toeren, wat ik niet echt prettig vind, en de accu is veel sneller leeg.Vlassie1980 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:
Meestal wel, wil altijd zo snel mogelijk op de zaak zijn.
In de winter zet ik hem meestal op Tour zodat ik wat harder moet trappen en wat minder bevroren aan kom
Had tot gisteren een Badass gemonteerd dus hij liep meestal rond de 30~33. Dan is 26 km/u wel een slakkegangetje zeg
Ik ben absoluut niet sportief; de gemiddeld 700 à 800 km per maand veelal recreatief met een e-bike ervaar ik niet als een prestatie.
Ik probeer het te begrijpen. Jij bent minstens 30 jaar jonger dan ik. Met andere woorden; jij bent conditioneel in de kracht van je leven, jongeman! Echter met een Badass, of iets dergelijks, wordt het een ander verhaal, want dan heb je voor de hogere snelheid en de te overwinnen luchtweerstand, wel Turbo nodig om niet bezweet op je werk aan te komen.
Ongetwijfeld zal je ook veel vaker met tegenwind te maken hebben, terwijl ik in een van de minst winderige streken van Nederland woon.
Zonder Badass is de turbo ook gewoon comfortabel, zeker als je elke dag fietst en dus ook regelmatig wind tegen hebt. Ik fiets een pal west-oostroute bij de kust, in het open veld, dus vrijwel altijd op de heenweg òf terugweg wind tegen. Soms heb ik geluk, dan heb ik op beide ritten de wind tegen.
Goed, meestal is de wind schuin tegen of mee, of heb ik een zijwind, maar dan nog is het erg prettig rijden in de turbo.
Goed, meestal is de wind schuin tegen of mee, of heb ik een zijwind, maar dan nog is het erg prettig rijden in de turbo.
Ik hoorde gisteren van de FM dat Union met een pedelec op de markt gaat komen met een bafang motor erin. Alleen hebben ze de bafang dan gerebrand als ik het goed begrepen heb...
Ik heb met mijn Nyon eigen ondersteuningsstanden gemaakt. Eco gebruik ik nooit, dat doet niet veel meer dan het extra gewicht van een eBike 'opheffen', dus heb ik nu 4 bruikbare standen geprogrammeerd i.p.v. de 3 standen tour, sport & turbo. Meestal fiets ik met de lichtste of op één na lichtste ondersteuning, ook bergop. Die maximum ondersteuning is voor als de benen echt niet meer meewillen.- oblomov - schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 02:47:
[...]
In de stand Tour fiets ik, met gemiddeld 80 tpm, zonder veel moeite bij niet al te veel wind en op een redelijk vlakke ondergrond, met een snelheid van 25/26 km/u
....
Ik ben absoluut niet sportief; de gemiddeld 700 à 800 km per maand veelal recreatief met een e-bike ervaar ik niet als een prestatie.
Met de laatste Nyon update kan je zien hoeveel je eigen aandeel is en hoeveel dat van de motor, dat schommelt bij mij rond de 55% aandeel. Met een 50 km per dag is dat eenvoudig gesteld vergelijkbaar met 27 km per dag op een gewone fiets. Omdat het hier nogal heuvelachtig is (rand Vlaamse Ardennen) denk ik dat ik eerder aan zo'n 80% motor zit bij heuvelop en 20% op de vlakke stukken. Als de wind wat mee zit fiets ik makkelijk > 27 km/h op vlakke stukken en doe ik dus alles zelf (moet ik dan zo'n speedpedelec nummerplaat monteren?
Nu, absoluut niet sportief maar wel 700 km / maand fietsen vind ik nogal een tegenstelling hoor, je moet nu ook niet te bescheiden zijn. De meesten geraken daar bijlange niet aan. Op een goeie maand doe ik een 500 à 600 km woon-werk (niet elke dag met de fiets: kinderen voeren, stortregen, ...) en daarmee ben ik hier op het werk (200 man personeel) koploper qua fietsvergoeding cashen
[ Voor 0% gewijzigd door vverbeke op 25-08-2016 08:11 . Reden: woordje vergeten ]
Met mijn Bafang middenmotor heb ik zelf de gewenste ondersteuningsstanden gemaakt, ik heb ze alleen begrenst per stand op max snelheid. Dat wil zeggen dat ik in stand 1 max 15 km/h met motor ondersteuning fiets, in stand 2 met motor ga ik ongeveer 20 km/h, in stand 3 max 24 km/h.
Standje 4 zit ik rond de 26 en in stand 5 kan ik, met flink meetrappen de 33 halen. Uiteraard pas ik mijn trapfrequentie aan met de derailleur in een prettige waarde. Als ik de versnelling in de hoogste stand (dat betekend veel kracht op de pedalen) en met ondersteuningsstand 5 kan ik in normale omstandigheden gemakkelijk de 37 km/h halen (wat ik zelden doe) dat is met mijn beentjes hoogstens een kwartier vol te houden.
Meestal rijdt ik in stand 3 (vergelijkbaar met de tour stand) rond de 23 km/h en dan heb ik ook de hoogste actieradius op de 10Ah batterij (circa 48 km). Bij harde wind tegen wil ik de starthulp er weleens bij aanzetten wat de actieradius dan ook meteen bekort (max 32 km). Aangezien ik per dag, puur voor de lol en om lichamelijk een beetje in conditie te blijven rond de 15 km fiets.
Wat de programmering betreft van de Bafang motor is het voor mij ideaal omdat je de ondersteuning exact kunt afstemmen op je lichamelijke (on)mogelijkheden zodat je ten volle respijt van je fiets hebt.
Standje 4 zit ik rond de 26 en in stand 5 kan ik, met flink meetrappen de 33 halen. Uiteraard pas ik mijn trapfrequentie aan met de derailleur in een prettige waarde. Als ik de versnelling in de hoogste stand (dat betekend veel kracht op de pedalen) en met ondersteuningsstand 5 kan ik in normale omstandigheden gemakkelijk de 37 km/h halen (wat ik zelden doe) dat is met mijn beentjes hoogstens een kwartier vol te houden.
Meestal rijdt ik in stand 3 (vergelijkbaar met de tour stand) rond de 23 km/h en dan heb ik ook de hoogste actieradius op de 10Ah batterij (circa 48 km). Bij harde wind tegen wil ik de starthulp er weleens bij aanzetten wat de actieradius dan ook meteen bekort (max 32 km). Aangezien ik per dag, puur voor de lol en om lichamelijk een beetje in conditie te blijven rond de 15 km fiets.
Wat de programmering betreft van de Bafang motor is het voor mij ideaal omdat je de ondersteuning exact kunt afstemmen op je lichamelijke (on)mogelijkheden zodat je ten volle respijt van je fiets hebt.
80TPM ?!- oblomov - schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 02:47:
[...]
In de stand Tour fiets ik, met gemiddeld 80 tpm, zonder veel moeite bij niet al te veel wind en op een redelijk vlakke ondergrond, met een snelheid van 25/26 km/u. De stan...
Dan trap ik op stand 7 mijn longen uit mijn lijf... 65 hier is 'top speed' aan 26Km/h met 'normal' assist.
Dat sportieve moet ik wat toelichten. Behalve fietsen, vroeger zonder en sinds ongeveer 1 jaar met ondersteuning, en wat wandelen met mijn hond, heb ik nog nooit aan sport gedaan (ik was en ben ook totaal niet in sport geïnteresseerd). Met andere woorden ik ben niet ergens in getraind, niet sterk en niet meer de jongste met mijn 66 jaar. Toch kost het mij niet veel moeite om in de stand TOUR langere tijd 25/26 km/u te fietsen. Met meer tegenwind, zachtere ondergrond en heuvel op lukt mij dat ook niet.vverbeke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:11:
Ik heb met mijn Nyon eigen ondersteuningsstanden gemaakt. Eco gebruik ik nooit, dat doet niet veel meer dan het extra gewicht van een eBike 'opheffen', dus heb ik nu 4 bruikbare standen geprogrammeerd i.p.v. de 3 standen tour, sport & turbo. Meestal fiets ik met de lichtste of op één na lichtste ondersteuning, ook bergop. Die maximum ondersteuning is voor als de benen echt niet meer meewillen.
Met de laatste Nyon update kan je zien hoeveel je eigen aandeel is en hoeveel dat van de motor, dat schommelt bij mij rond de 55% aandeel. Met een 50 km per dag is dat eenvoudig gesteld vergelijkbaar met 27 km per dag op een gewone fiets. Omdat het hier nogal heuvelachtig is (rand Vlaamse Ardennen) denk ik dat ik eerder aan zo'n 80% motor zit bij heuvelop en 20% op de vlakke stukken. Als de wind wat mee zit fiets ik makkelijk > 27 km/h op vlakke stukken en doe ik dus alles zelf (moet ik dan zo'n speedpedelec nummerplaat monteren?)
Nu, absoluut niet sportief maar wel 700 km / maand fietsen vind ik nogal een tegenstelling hoor, je moet nu ook niet te bescheiden zijn. De meesten geraken daar bijlange niet aan. Op een goeie maand doe ik een 500 à 600 km woon-werk (niet elke dag met de fiets: kinderen voeren, stortregen, ...) en daarmee ben ik hier op het werk (200 man personeel) koploper qua fietsvergoeding cashen.
Stand TOUR met een motor bijdrage van 120%, de op een na lichtste ondersteuningsstand van de Bosch Performance motor, geeft al vrij veel ondersteuning en tot mijn verbazing en teleurstelling is mijn bijdrage maar 34%.
Ik heb onlangs 2 nieuwe standen via mijn Nyon Display geprogrameerd namelijk 100% (CRM2) en 80% (CRM1) motor ondersteuning. In die 2 ondersteuningsstanden is mijn bedrage 40% respectievelijk 50%. Met 100% ondersteuning lukt het mij ook om onder gunstige omstandigheden 25/26 km/u te fietsen. Met 80% heb ik al meer moeite.
Wat ik eigenlijk ook wilde betogen in mijn vorige post, is dat de snelheid van een 25 km/u e-bike, zonder Badass en dergelijke, nauwelijks hoger wordt in TURBO, maar dat het minder moeite kost in deze stand is evident.

Hoe heb je dat gedaan, want normaliter kan je alleen een maximale cadans instellen en hangt je snelheid vervolgens af van je gekozen versnelling, of is dat ook wat je bedoelt?racinfo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:35:
Met mijn Bafang middenmotor heb ik zelf de gewenste ondersteuningsstanden gemaakt, ik heb ze alleen begrenst per stand op max snelheid. Dat wil zeggen dat ik in stand 1 max 15 km/h met motor ondersteuning fiets, in stand 2 met motor ga ik ongeveer 20 km/h, in stand 3 max 24 km/h.
De snelheid hangt af van de gekozen versnelling? Neen, die hangt af van de waarden van de keuzestanden in de controller. Natuurlijk kun je variabel in die gekozen stand snel of langzaam meetrappen maar dat be-invloed weinig (+/- 5 km) in het bereik van de assist stand en max assist.Opperpanter2 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:34:
[...]
Hoe heb je dat gedaan, want normaliter kan je alleen een maximale cadans instellen en hangt je snelheid vervolgens af van je gekozen versnelling, of is dat ook wat je bedoelt?
Edit
Hier een weergave van mijn instellingen

nb
Stand 5 t/m 9 gebruik ik nooit, alleen stand 5 wanneer ik er echt vol tegenaan ga.
[ Voor 15% gewijzigd door racinfo op 25-08-2016 17:12 . Reden: Instellingen erbij geplaatst ]
Ojee dat is niet zo mooi. Ben je toch niet gewond geraakt? En het tweede maar het minst belangrijke hoe gaat het met je fiets. Heb je veel schade? Van harte beterschap in ieder geval toegewenst.neographikal schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:22:
Maakt hier weinig uit in welke stand hij staat, ik trap fors mee waardoor de ondersteuning afbouwt, maar als het dan omhoog gaat of je hebt wind tegen dan komt 'ie direct in.
Ja de snelheid hangt af van de gekozen versnelling. Zoals je zelf zegt kan dat tot 5km/h verschil maken, wat significant is bij deze snelheden.racinfo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:06:
[...]
De snelheid hangt af van de gekozen versnelling? Neen, die hangt af van de waarden van de keuzestanden in de controller. Natuurlijk kun je variabel in die gekozen stand snel of langzaam meetrappen maar dat be-invloed weinig (+/- 5 km) in het bereik van de assist stand en max assist.
Wat ik bedoel en hoe het werkt is dat de instelling van 60% max speed in jouw screenshot ervoor zorgt dat de motor tot max 60% van de maximale cadans ondersteunt, in dit geval ongeveer 66 RPM.
Dat is dus wat je instelt in de controller. Bij die waarde van 60% bepaalt uiteindelijk de gekozen versnelling de snelheid die de fiets op de weg haalt.
Onlangs las ik ergens dat via een submenu ( code 3775 ) op de stromer ST1 de snelheid limiet instelbaar is van de boost mode ( boost mode = volledig op motor kracht, zonder meetrappen ). Standaard staat deze ingesteld op 20 km/h. Nu op 45 km gezet en inderdaad, nu haal ik gewoon > 40 km/h door alleen simpelweg op een knopje te (blijven) drukken
. Aparte ervaring
. Het enige nadeel is dat dat knopje vrij stug is, dus na een paar minuten levert dat een aardig verkrampt duimpje op.
Desalniettemin een leuke feauture voor als je echt een lazy day hebt
.
Desalniettemin een leuke feauture voor als je echt een lazy day hebt

Niet helemaal correct, ik kan met dezelfde snelheid mijn trap cadans gewoon zelf bepalen, of ik snel trap of langzaam (op de vlakke weg natuurlijk) blijft de snelheid hetzelfde bij gelijke trapkracht. Anders wordt het, indien ik meer kracht in een lage versnelling bij een max van 90 a 100% (stand 4 of 5) op de pedalen gaat uitoefenen, dan wordt ook de snelheid hoger.Opperpanter2 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:30:
[...]
Ja de snelheid hangt af van de gekozen versnelling. Zoals je zelf zegt kan dat tot 5km/h verschil maken, wat significant is bij deze snelheden.
Wat ik bedoel en hoe het werkt is dat de instelling van 60% max speed in jouw screenshot ervoor zorgt dat de motor tot max 60% van de maximale cadans ondersteunt, in dit geval ongeveer 66 RPM.
Dat is dus wat je instelt in de controller. Bij die waarde van 60% bepaalt uiteindelijk de gekozen versnelling de snelheid die de fiets op de weg haalt.
Je moet het zo zien (en dat was ook de opzet bij keuze van deze waarden) dat stand 1 (max 15 km/h) voor dorpsverkeer, stadsparken en winkelstraten bedoeld is, stand 2 (max 21 km/h) als ik daar wat sneller wil en stand 3 (max 24 km/h) voor de buitenweg ed.
En nog hoger als ik mee optrek met racefietsen
Alle waarden zonder gebruik van de starthulp natuurlijk want dan haal je de snelheden zonder te trappen.
nb
Let op de waarde slow start mode (3) die heb ik verlaagd om over meer power te beschikken omdat ik vaak met de fiets (MTB/ATB) door ruig terrein rijdt. Die waarde zorgt wel voor een zwaarder belaste controller maar dat moet dan maar want mijn benen zijn net als die van jou.
[ Voor 39% gewijzigd door racinfo op 26-08-2016 07:41 . Reden: aanvulling ]
Ja ja... moet je niet pokemonnen terwijl je op de fiets zitneographikal schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:22:
Alle gekheid op een stokje, ik neem aan dat het allemaal ok is?
Klopt. Sterker, die functie zit compleet los van de PAS begrenzing en is zelfs onbegrensd. Leuk windje in de rug haal je meetrappend zo de 50-55.netvista schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:39:
Onlangs las ik ergens dat via een submenu ( code 3775 ) op de stromer ST1 de snelheid limiet instelbaar is van de boost mode ( boost mode = volledig op motor kracht, zonder meetrappen ). Standaard staat deze ingesteld op 20 km/h. Nu op 45 km gezet en inderdaad, nu haal ik gewoon > 40 km/h door alleen simpelweg op een knopje te (blijven) drukken. Aparte ervaring
. Het enige nadeel is dat dat knopje vrij stug is, dus na een paar minuten levert dat een aardig verkrampt duimpje op.
Desalniettemin een leuke feauture voor als je echt een lazy day hebt.
Code 3777 stelt de PAS v-max in, maar helaas is die tegenwoordig hardcoded in de firmware, je kan hem wel hoger zetten dan 45, maar het heeft geen effect... Lager zetten wel, jeuj.
Update van onze ST1:
Kabelbreukje gehad in de kabel tussen accu en achterwiel na 1700 km. Gevolg: Accu indicatie was compleet irrationeel, ondersteuning en laden was gewoon normaal.
Kabel uiteraard vervangen onder garantie. Intussen staat er al 2500 km op de teller
Dit topic is gesloten.