roffeltjes schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:29:
Ik zou iets meer met je eens zijn als er niet een paar dingen ontbreken:
1. Er is geen brommer die 45 loopt. Sterker nog, er is geen snorfiets die zo hard gaat. Ze gaan allemaal veel harder. De keren dat ik niet wordt voorbij geblazen door een dergelijk voertuig zijn memorabel.
Bullshit, zeker nu er bijzonder strenge controles zijn op bromfietsen rijdt het allergrootste deel van die dingen gewoon standaard snelheid, 45-50kmu/ max. Snorfietsers rijden vaak wel harder dan 25km/u maar harder dan 45km/u? Ik kom ze amper tot niet tegen. Ik rij zelf bromfiets (en ja dat ding rijdt maar 45km/u , althans, als het meezit en de weg lang genoeg is) en bijna alles wat er qua bromfiets rondrijdt rijdt rond dezelfde snelheid en ik heb het afgelopen jaar slechts 1 snorfietser gehad die harder reed dan ik. De meeste snorfietsen rijden harder dan 25km/u omdat ze dat af fabriek al kunnen maar harder dan 45km/u? Niet waar ik woon en rij in elk geval. Misschien in Amsterdam ofzo waar alles op 2 wielen schijt aan alle regels heeft.
2. Veel erger, een brommer/snorfiets is een vervuilend onding dat ASAP moet worden verboden.
Wederom onjuist. 2 takters vervuilen enorm maar dat is een bedreigde diersoort en zie je steeds minder op de weg. 4 takters vervuilen minder dan een auto. Op mijn 22km lange woon-werk route zie ik 90% 4 takt rondrijden dus die 2 takt ellende is sowieso binnenkort verleden tijd. Volgens mij kan je die ook niet eens meer nieuw kopen.
Daarom is dit hele s-pedelec verhaal zo zuur. In plaats van als hersenloze debielen snelwegen verbreden moeten we fietspaden verbreden zodat het allemaal past.
Bijzonder toch. Bromfietsers moesten van het fietspad vanwege de hoge snelheden maar nu het een 'fiets' betreft die diezelfde snelheden haalt moet ineens het fietspad breder gemaakt worden. Niet dat ik het verder oneens ben met je stelling, ik vind ook dat fietspaden breder gemaakt moeten worden en dat dat best ten koste mag gaan van autowegen maar je rant tegen bromfietsen slaat gewoon nergens op. Het is al een heel stuk beter dan de auto gebruiken zowel voor de portomonee als het milieu. Een ebike is nog schoner maar een bromfiets heeft voordelen die een ebike niet heeft (meer comfort vanwege breder zadel, meer opbergruimte, je hoeft niet te trappen, veiliger, je kan goede regen motorkleding aan zodat je ook bij regen 100% droog blijft , betere wegligging, er kunnen 2 personen op, grotere actieradius etc.
Verbandingsmotoren, die moeten worden tegengehouden, niet fietsende forenzen wegpesten. Maar ja...een VVD minister en deze heeft totaal geen interesse in het algemeen belang.
Met alle respect maar op een speed-pedelec kan ik je eigenlijk al niet meer een 'fietser' noemen. Ik kom elke dag ook zo'n man tegen op een speedpedelec, die knalt net zo hard over het fietspad als ik met de bromfiets rij en als ik dan vervolgens naast hem sta bij een verkeerslicht is hij net zo moe van de inspanning als ik. Kortom: Je levert zelf ook gewoon amper inspanning en heb je eigenlijk meer een electrische scooter dan een fiets.
Verbrandingsmotoren faseren vanzelf uit zodra dat prijstechnisch uitkomt. Momenteel zijn electrische scooters
met een fatsoenlijke range (minimaal 60km) exorbitant duur en totaal niet ecomisch rendabel. Zodra de prijzen zakken en de range minder een probleem is hoef ik niet perse op een scooter met verbrandingsmotor te rijden.
Het zelfde geldt voor auto's, pas nu beginnen electrische auto's actieradiussen te krijgen die interessant zijn, alleen de prijzen zijn nog extreem hoog en dus nog niet rendabel.
En voor de goede orde, ik fiets zelf meestal 3 van de 5 werkdagen naar mijn werk, 22km enkele reis op een reguliere fiets én ik heb geen auto én ook nog eens geen kinderen dus ik ben nog wel een
beetje milieubewust bezig dacht ik zo ondanks dat ik een brommer heb voor de dagen met windkracht 8 en regen. Een stuk meer milieubewust dan de persoon met een ebike die hem 1 dag in de week rijdt en de rest met zijn porsche cayenne naar het werk rijdt.

zonnefreak schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:41:
Heb gisteren middag mijn nieuwe wielen met nieuwe winterbanden type Swalbe Winter marathon met spikes gemonteerd. Ik het begin maakt me dat toch een herrie zeg. De spikes moeten blijkbaar eerst een 40 tal kilometer worden ingereden en inderdaad zijn ze nu een stukje stiller dan aan het begin. In het begin is het ook wel even wennen als je er een bocht mee maakt. Maar goed we gaan het een tijdje aankijken hoe het bevalt
Toen ik vanavond thuis was gekomen zat er op de hele voorkant van mijn fiets een paar milimeter ijs gewoon puur door de mist die bevroren was.
Had ook een paar erg koude benen, morgen maar een pyama broek er onder aan doen.
Spikes moet je ook niet gebruiken onder de huidige omstandigheden, die zijn bedoeld voor wanneer het sneeuwt of ijzelt. Het enige dat je nu bereikt is dat je je spikes én het asfalt snel om zeep helpt
[
Voor 15% gewijzigd door
Metro2002 op 29-12-2016 22:07
]