Dat vroeg ik mij ook af: ik heb dus gisteren een stuk gefietst op deze fiets. Enigszins laat antwoord, maar wellicht heeft iemand er nog wat aan.Vlassie1980 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:46:
Voor de mensen hier die een speed pedelec hebben:
Heb nu een mooie aanbieding gezien voor een Haibike Sduro Trekking S met Yamaha motor en een 400Wh accu. Is een uitlopend 2016 model.
Gaat 400Wh genoeg zijn voor een enkele rit van 26 km? Het is een fiets met derailleur, dus efficienter als een naafversnelling.
Ben sterk aan het twijfelen, de fiets is erg mooi maar enige punt van twijfel is de accu van 400Wh. Ik ben zelf niet vies van een beetje zelf doortrappen maar het moet wel leuk blijven.
Gaat om deze fiets: http://www.juizz.nl/speed...king-s-rx-high-speed.html
Bij vertrek met volle accu was de verwachting van de boordcomputer aan afstand:
met high ondersteuning: 40km
met std ondersteuning: 70km
(en dan heb je ook nog eco en een soort super eco stand, uit m'n hoofd was de inschatting 110km in de eco stand)
In de praktijk heb ik gehaald (gemeten met een Garmin):
met std ondersteuning was na 29km de accu leeg, een gemiddelde (incl. stoplichten, etc.) snelheid van 31 km/uur (moving avg 32,4km/uur)
met high ondersteuning was na 25km de accu leeg, een gemiddelde (incl. stoplichten, etc.) snelheid van 30km/uur (blijkbaar wind tegen op de terugweg) (moving avg van 31,5km/uur)
Ik heb niet veel verschil gemerkt van de hoeveelheid ondersteuning tussen standard en high. In de een na hoogste versnelling heb ik grotendeels gefietst met een trapsnelheid tussen de 75 en 82 rpm. Om echt harder te gaan en 40km/uur gemiddeld te fietsen, dan red ik op deze fiets niet op deze afstand. Laat staan 45km/uur, wel op korte stukjes als tussensprint.
Veel minder dus dan de ingeschatte afstand van de boordcomputer. Het was natuurlijk wel een koude dag.