Ik moet het misschien niet doen, maar kan het niet laten. Excuses Speedster, het is niet om jou aan te vallen (maar wel om te grommen op de bakfiets^^).
Nou ben ik een bakfiets hater., maar om te gaan forenzen met een bakfiets? Bakfietsen zijn wel heel erg een niche en rijden allemaal zwaar abominabel vergeleken met een gewone fiets.
1. Een bakfiets is een slagschip op een fietspad
2. Draaicirkel is mega
3. Veel duurder dan een goede ebike. Je kan voor hetzelfde geld een ebike+ Carrie M+Chariot kopen... en dan heb je veel meer mogelijkheden met veel beter weggedrag. Bovendien is de afmontage van de Bakfiets altijd huis-tuin keuken hollandse fiets. Erg duur voor het gebodene,
4. Lood en loodzwaar. Als er een wegonderbreking is kan je uitladen en jezelf een hernia duwen..
5. Zeker met harde wind zijn bakfietsen waardeloos. Een hinder voor jezelf en het verkeer.
6. Actieradius is dramatisch (Luchtweerstand+gewicht).
7. Een bakfiets is of bagage of kinderen. met een fietskar kan je kinderen op de fiets nemen en bagage achterin. Of 4 kinderen.
8. Bij een fietskar kan je ook gewoon zonder de fietskar rijden. Een bakfiets is en blijft een bakfiets.
9. Een bakfiets past nooit in een fietsenrek.
10. Tenzij hij binnen kan heeft een houten bak veel te lijden van de elementen. Een alubak stuwt de prijs nog hoger.
En zo kan ik nog wel even door gaan... er is geen scenario te verzinnen waar een bakfiets wint van een goede ebike met een Carrie M.
Ik weet dat een bakfiets hip is, maar ik zie meermaals per jaar weer verongelukkende moeders in amsterdam dat ze dat ding niet in bedwang kunnen houden. Het is echt iets voor de autorijdende mamma die denkt dat een bakfiets "handig"is, zonder eens te bedenken dat een gewone fiets met kar veel beter rijdt en veel flexibeler is.
Ja, ik ben een "hater"

Hou er rekening mee dat je met een motor dusdanig veel kracht zet dat je de planeetwielen een flinke opdonder geeft. Niet voor niets dat Bosch een schakel onderbreking heeft, maar die werkt niet 100%.
Het beste is toch heel even pedalen stil te houden, maar zonder lukt het ook wel.
[
Voor 59% gewijzigd door
roffeltjes op 19-11-2016 12:58
]