Bij tripro moet je wel betalen als je een wetsuit gaat passen. Dit bedrag wordt dan weer ingehouden op de eventuele aankoopprijs. Ik dacht dat het 25 piek was. Ik heb mijn wetsuit gekocht bij een van de testdagen in de omgeving van Amsterdam. Ik vond het wel ideaal. Alle tijd en werd goed geholpen. Tripro en Sanden organiseren allebei testdagen.
Normaal gesproken zijn er regelmatig wel wetsuit testdagen waar je verschillende wetsuits kan proberen.. Maar ja wat is in deze tijd normaal :-)nogeeninlog schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:27:
Is er in de provincie Utrecht nog een winkel waar je wetsuits kunt passen? Behalven dan de Decathlon uiteraard.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Da's waar ook. Daar heb ik nog mijn Newton schoenen gekocht. Hilversum is nog wel te fietsen voor mij. Dankjewel.WaSteiL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:01:
[...]
Ik kwam nog wel een zaken tegen in Hilversum, maar het afspraak maken heeft mij tegengehouden: http://www.tripro.nl/wetsuit-fit
https://www.triproshop.nl/c-5008516/heren/
Iemand ervaring met https://www.triathlonaccessoires.nl/ in Volkel of https://www.triathlonwinkel.nl/ in Uden, ik wil namelijk een wetsuit aanschaffen
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Enkele jaren terug bij een dag van triathlonaccessoires.nl in Volkel mijn keuze laten vallen op een wetsuit. Mijn maat was niet direct voorhanden om mee te nemen, maar is ca 1 week later keurig per post verzonden. (Ik ging voor Zone3).racoon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:03:
Iemand ervaring met https://www.triathlonaccessoires.nl/ in Volkel of https://www.triathlonwinkel.nl/ in Uden, ik wil namelijk een wetsuit aanschaffen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ben daar een tijd terug geweest. Ze hebben een hele grote SwimSpa in de winkel waar je wetsuits kan testenracoon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:03:
https://www.triathlonwinkel.nl/ in Uden, ik wil namelijk een wetsuit aanschaffen
Ik ben daar twee weken geleden voor het eerst geweest voor het kopen van een trisuit. Ze zitten momenteel in een verbouwing waardoor het deel waar de wetsuits hangen een beetje donker is, maar er hing genoeg. Ik kwam voor een trisuit en dus niet voor een wetsuit, maar de vriendelijkheid en deskundigheid was erg goed.racoon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:03:
Ik heb die nu niet gezien, kan zijn dat door de verbouwing die er even niet is? Ik zet er expres een vraagteken achter want het kan zijn dat ik hem even gemist heb.Tranze schreef op maandag 15 juni 2020 @ 06:23:
[...]
Ben daar een tijd terug geweest. Ze hebben een hele grote SwimSpa in de winkel waar je wetsuits kan testen.
Oh haha dat zou goed kunnen. De eigenaar was nogal trots op die SwimSpa, dus ik kan me niet voorstellen dat die niet terug komt.WaSteiL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:14:
Ik heb die nu niet gezien, kan zijn dat door de verbouwing die er even niet is? Ik zet er expres een vraagteken achter want het kan zijn dat ik hem even gemist heb.
Ik liep vorig jaar ook tegen hetzelfde probleem aan. Geen goede winkel in de buurt met een ruim aanbod. Ik zou naar zo'n testdag gaan, maar ik kon helaas op het laatste moment niet.nogeeninlog schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:27:
Is er in de provincie Utrecht nog een winkel waar je wetsuits kunt passen? Behalven dan de Decathlon uiteraard.
Maar omdat ik een (kwart) triathon had gepland (mijn eerste) had ik toch echt een wetsuit nodig. De tijd drong!
Toen besloten om via de maattabellen van 2XU er één aan te schaffen (en evt. terug te sturen). Lang bezig geweest met nauwkeurig opmeten van mijn maten en het bestuderen van de maattabellen. Online besteld bij Wiggle en hij zit als gegoten!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik woon in de regio Apeldoorn/Zwolle, iemand een idee waar ik een cursus/training open water zwemmen zou kunnen volgen, tri2one coaching doet het nog niet
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
De KNZB organiseert allerlei cursussen door heel Nederland, hier heb ik mijn 1e borstcrawl cursus gedaan, maar ze bieden ook veel openwater cursussen aan.
https://www.mijnzwemcoach.nl/cursussen
https://www.mijnzwemcoach.nl/cursussen
Advanced sheep-counting strategies
Dit weekend begin ik ook aan zo'n cursus, weliswaar een van t lokale zwembad maar toch.
Als jarenlange hardloper vorige zomer de fiets opgepakt, dan blijft er nog maar 1 ding over
Als jarenlange hardloper vorige zomer de fiets opgepakt, dan blijft er nog maar 1 ding over
Afgelopen weekend had ik samen met een buurman een 1/8e triatlon georganiseerd. Totaal hadden we 12 deelnemers en dus simpel gezegd 10 andere buren zo gek gevonden om tijdens corona aan het bewegen te krijgen. Zelf nog nooit officieel een triatlon gedaan, maar ik ben een fietser en ben tijdens corona begonnen met hardlopen en uiteindelijk dus ook zwemmen.
We wonen aan een kanaal dus we konden alle onderdelen rond huis doen. Het werd 500 meter zwemmen, bijna 23 km fietsen (dat was een normale, veilige en leuke route) en exact 5km lopen.Het is dus geen officieel evenement geworden, maar erg mooi om iedereen zo enthousiast te zien en ook te gaan zien trainen. De oudste was begin zestig en de jongste net 13. De meeste zo tussen de 35 en 45.
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Voor mij wist ik dat zwemmen het dingetje zou worden, maar doel was niet te veel tijd te verliezen op de 2 goede zwemmers die ook nog wel kunnen fietsen en lopen.
Uiteindelijk als 5e uit het water, ik kwam alleen zwalkend en duizelig uit het water. Simpel weg door gewoon te veel te geven. Oorzaak was onder andere de stroming. Het kanaal wordt gespuid afhankelijk van de getijden in de rvier (de Lek in dit geval). Vooral het laatste deel terug (150 meter) was echt de hel. Echt het idee dat ik niet vooruit kwam.
Fiets op en plan was om te herstellen, dan uit te bouwen en laatste deel weer even te herstellen. Dat liep alleen even anders. Aangezien het zwemmen zo pittig bleek te zijn ben ik niet eens aan herstellen toegekomen. Hartslag zat hoog en bleef hoog. Gelukkig kan ik dar aardig lang volhouden, maar het tempo wat ik wilde fietsen om in te halen zat er niet echt in.
Op het einde kreeg ik nummer 2 in zicht en uiteindelijk zat er misschien een seconden of 20 tussen mij en nummer 2 bij aankomst fietsen. Nadeel was alleen dat nummer 1 ongeveer 5 minuten voor lag en ik hem al was tegengekomen en ook al had geroepen dat de kans dat ik hem in zou halen nihil zou zijn. Dus een soort van opgegeven om nummer 1 te behalen. Maar doel gezet om gewoon zelf zo snel mogelijk te finishen en hopelijk onder totaal 1 uur 30. Ik weet wel dat ik met lopen zo'n 45 seconden per km zou moeten kunnen pakken, maar met zo'n 5 minuten verschil zou dat onmogelijk worden.
Met start van lopen was ik nummer 2 al snel kwijt (dat bleek later door kramp). Eerste kilometer rustig aangedaan, je moet dan ook een dijk omhoog. Benen voelde ook zwaar. Pace van 5:16 voor de 1e kilometer. Tijdens lopen niet op pace gelet, maar alleen op hartslag.Benen begonnen te herstellen maar nummer 1 nog lang niet in zicht en ook niet het idee dat ik hem ooit nog zou zien.
2e km 5:05. Na km 2 begon ik te denken aan versnellen. Even mee gewacht. Toen dacht ik in de nummer 1 te zien lopen. Km 3 met 5:00 als pace. Toen had ik hem echt in zicht en had ik door dat ik wel op hem in liep. Benen voelde goed.
Tussen km 3 en 4 is een lang recht stuk en rond km 3.5 zat er nog iets van 300-400m verschil tussen ons.
Km 4 was met pace van 4:34. Dus lekkere versnelling. Begin van km 4 het verschil snel ingelopen. Hij had nog niets door.
Uiteindelijk iets voor ter hoogte km 4.5 tikte ik hem op de rug en ging ik hem voorbij. Hij ging meteen in mijn tempo mee, maar even sprintje getrokken waarbij ik wel hoopte dat ik het niet lang hoefde vol te houden. Uiteindelijk als eerste over de streep. Laatste km met pace van 4:24. Gemiddeld de 5 gelopen met 4:51. Met lopen was ik uiteindelijk 6 minuten sneller.
Compleet kapot aangekomen in totale tijd van iets van 1 uur 28. Een seconde of 20-30 voor de nummer 2.
Het idee was al ontstaan om de kwart triatlon te doen met de mede organisator, maar dan moet ik echt het zwemmen gaan verbeteren omdat het zwemmen mijn fietsen grondig heeft beperkt. Maar dat is juist het leuke wel aan de triatlon. Het smaakt zeker naar meer!
We wonen aan een kanaal dus we konden alle onderdelen rond huis doen. Het werd 500 meter zwemmen, bijna 23 km fietsen (dat was een normale, veilige en leuke route) en exact 5km lopen.Het is dus geen officieel evenement geworden, maar erg mooi om iedereen zo enthousiast te zien en ook te gaan zien trainen. De oudste was begin zestig en de jongste net 13. De meeste zo tussen de 35 en 45.
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Voor mij wist ik dat zwemmen het dingetje zou worden, maar doel was niet te veel tijd te verliezen op de 2 goede zwemmers die ook nog wel kunnen fietsen en lopen.
Uiteindelijk als 5e uit het water, ik kwam alleen zwalkend en duizelig uit het water. Simpel weg door gewoon te veel te geven. Oorzaak was onder andere de stroming. Het kanaal wordt gespuid afhankelijk van de getijden in de rvier (de Lek in dit geval). Vooral het laatste deel terug (150 meter) was echt de hel. Echt het idee dat ik niet vooruit kwam.
Fiets op en plan was om te herstellen, dan uit te bouwen en laatste deel weer even te herstellen. Dat liep alleen even anders. Aangezien het zwemmen zo pittig bleek te zijn ben ik niet eens aan herstellen toegekomen. Hartslag zat hoog en bleef hoog. Gelukkig kan ik dar aardig lang volhouden, maar het tempo wat ik wilde fietsen om in te halen zat er niet echt in.
Op het einde kreeg ik nummer 2 in zicht en uiteindelijk zat er misschien een seconden of 20 tussen mij en nummer 2 bij aankomst fietsen. Nadeel was alleen dat nummer 1 ongeveer 5 minuten voor lag en ik hem al was tegengekomen en ook al had geroepen dat de kans dat ik hem in zou halen nihil zou zijn. Dus een soort van opgegeven om nummer 1 te behalen. Maar doel gezet om gewoon zelf zo snel mogelijk te finishen en hopelijk onder totaal 1 uur 30. Ik weet wel dat ik met lopen zo'n 45 seconden per km zou moeten kunnen pakken, maar met zo'n 5 minuten verschil zou dat onmogelijk worden.
Met start van lopen was ik nummer 2 al snel kwijt (dat bleek later door kramp). Eerste kilometer rustig aangedaan, je moet dan ook een dijk omhoog. Benen voelde ook zwaar. Pace van 5:16 voor de 1e kilometer. Tijdens lopen niet op pace gelet, maar alleen op hartslag.Benen begonnen te herstellen maar nummer 1 nog lang niet in zicht en ook niet het idee dat ik hem ooit nog zou zien.
2e km 5:05. Na km 2 begon ik te denken aan versnellen. Even mee gewacht. Toen dacht ik in de nummer 1 te zien lopen. Km 3 met 5:00 als pace. Toen had ik hem echt in zicht en had ik door dat ik wel op hem in liep. Benen voelde goed.
Tussen km 3 en 4 is een lang recht stuk en rond km 3.5 zat er nog iets van 300-400m verschil tussen ons.
Km 4 was met pace van 4:34. Dus lekkere versnelling. Begin van km 4 het verschil snel ingelopen. Hij had nog niets door.
Uiteindelijk iets voor ter hoogte km 4.5 tikte ik hem op de rug en ging ik hem voorbij. Hij ging meteen in mijn tempo mee, maar even sprintje getrokken waarbij ik wel hoopte dat ik het niet lang hoefde vol te houden. Uiteindelijk als eerste over de streep. Laatste km met pace van 4:24. Gemiddeld de 5 gelopen met 4:51. Met lopen was ik uiteindelijk 6 minuten sneller.
Compleet kapot aangekomen in totale tijd van iets van 1 uur 28. Een seconde of 20-30 voor de nummer 2.
Het idee was al ontstaan om de kwart triatlon te doen met de mede organisator, maar dan moet ik echt het zwemmen gaan verbeteren omdat het zwemmen mijn fietsen grondig heeft beperkt. Maar dat is juist het leuke wel aan de triatlon. Het smaakt zeker naar meer!
Spanje net code oranje geworden, dus ik balen dat ik niet naar Lanzarote kan.
Krijg net van Iron Man een mailtje:
Krijg net van Iron Man een mailtje:
Dus dan maar volgend jaar meedoen. Nog meer tijd om te trainen 😅We understand that travel and border restrictions may prevent some athletes from being able to participate in the 2020 edition of IRONMAN 70.3 Lanzarote.
We would therefore now like to offer athletes who face these restrictions the opportunity to defer their entry to 2021.
If you are in a location that has active travel or border restrictions that could prevent you from being able to compete and you would like to defer your entry into the 2021 edition of IRONMAN 70.3 Lanzarote, please let us know and we will be glad to assist you.
Balen Tranze, maar wel fijn dat Ironman zelf met de verzet optie komt.
Hoe gaat het trainen verder bij iedereen? Ik merk zelf dat ik wel echt een race/doel nodig heb om gemotiveerd te blijven. Gelukkig lijkt de plaatselijke marathon in November door te mogen gaan (is nog ver dus kan nog van alles fout gaan natuurlijk). Voorlopig even volle focus op het hardlopen. Het fietsen en zwemmen komt daarna wel weer. Bij het lopen is voor mij sowieso nog steeds een hoop winst te halen.
Hoe gaat het trainen verder bij iedereen? Ik merk zelf dat ik wel echt een race/doel nodig heb om gemotiveerd te blijven. Gelukkig lijkt de plaatselijke marathon in November door te mogen gaan (is nog ver dus kan nog van alles fout gaan natuurlijk). Voorlopig even volle focus op het hardlopen. Het fietsen en zwemmen komt daarna wel weer. Bij het lopen is voor mij sowieso nog steeds een hoop winst te halen.
Ik heb hetzelfde, toen Ironman Kopenhagen uitgesteld heeft het wel even geduurd voor ik weer in de goede trainingsflow kwam. Na inschrijving voor de 70,3 Hoorn had ik weer iets om naar toe te trainen. Gaat verwacht ik nog wel spannend worden of het allemaal door kan gaan.denyos schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:19:
Balen Tranze, maar wel fijn dat Ironman zelf met de verzet optie komt.
Komend weekend 1/8e DUIN triathlon in Almere, lijkt allemaal nog steeds door te gaan.
Mis wel duidelijk mijn doelen, maar ben wel aardig door blijven sporten. Met al dat thuiswerken hou ik toch wel tijd over omdat ik niet hoef te reizen. Nadat de Marathon van Rotterdam werd afgelast had ik wel even een totale loopdip (ook vanwege de hittegolf), maar inmiddels heb ik dat ook weer opgepakt.
Komend weekend doe ik ook mee aan de Duintriathlon, heerlijk om weer eens aan een wedstrijd mee te doen.
Komend weekend doe ik ook mee aan de Duintriathlon, heerlijk om weer eens aan een wedstrijd mee te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 26-08-2020 08:56 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik ben fanatiek blijven doorfietsen en hardlopen, maar zwemmen heb ik sinds maart weinig meer gedaan. Nog een handvol keren buiten gezwommen, maar niet meer binnen.
Merkte wel dat mijn zwemmen hard achteruit is gegaan door bijna een half jaar nauwelijks meer zwemmen. Ik was al geen beste zwemmer, maar haalde begin van dit jaar toch zo'n 2:00/100 m. Nu is dat tegen de 3:00
Fietsen en hardlopen doe ik met veel plezier, zwemmen doe (deed) ik meer voor de triathlon-prestatie. Niet met tegenzin, maar ook niet met heel veel plezier. Nu ik geen doel meer heb, denk ik toch snel 'ach, dat zwemmen komt wel weer...'.
Merkte wel dat mijn zwemmen hard achteruit is gegaan door bijna een half jaar nauwelijks meer zwemmen. Ik was al geen beste zwemmer, maar haalde begin van dit jaar toch zo'n 2:00/100 m. Nu is dat tegen de 3:00
Fietsen en hardlopen doe ik met veel plezier, zwemmen doe (deed) ik meer voor de triathlon-prestatie. Niet met tegenzin, maar ook niet met heel veel plezier. Nu ik geen doel meer heb, denk ik toch snel 'ach, dat zwemmen komt wel weer...'.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Hallo,
Ondanks dat de kans klein is dat t überhaupt doorgaat begint in april de divisie van de triatlon. M'n vriendin zit met een lastige schouder na een val van de fiets.
Ze heeft door de gesloten baden en het seizoen niet gezwommen en we weten nu niet hoe t gaat.
We zwemmen normaliter in zee, maar dat is nu niet ideaal. Weet iemand een ondiepe, schone bak water met prima entree (strandje ofzo) ? Met parking.
Dan kan ze erin, 500m proefdraaien en weer warm de auto in... Ondiep omdat het dan 'minder' koud is dan de hele diepe bakken..
Ergens tussen Den Haag / Utrecht...
Thnx!
Ondanks dat de kans klein is dat t überhaupt doorgaat begint in april de divisie van de triatlon. M'n vriendin zit met een lastige schouder na een val van de fiets.
Ze heeft door de gesloten baden en het seizoen niet gezwommen en we weten nu niet hoe t gaat.
We zwemmen normaliter in zee, maar dat is nu niet ideaal. Weet iemand een ondiepe, schone bak water met prima entree (strandje ofzo) ? Met parking.
Dan kan ze erin, 500m proefdraaien en weer warm de auto in... Ondiep omdat het dan 'minder' koud is dan de hele diepe bakken..
Thnx!
Misschien een tip, er zijn op facebook openwater zwem groepen, waarop veel informatie over zwemplekken wordt gedeeld.Blomminator schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:00:
Hallo,
Thnx!
de Strijviertelplas ten westen van Utrecht is behoorlijk ondiep. Je kunt ook kijken op zwemwater.nl (nu in onderhoud).Blomminator schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:00:
Weet iemand een ondiepe, schone bak water met prima entree (strandje ofzo) ? Met parking.
Het ziet er niet naar uit dat de zwembaden op korte termijn open gaan. Wellicht dat er in juni hier en daar nog wel wat triatlons worden georganiseerd en ik heb ook echt wel zin om weer mee te doen.
Ik heb behoorlijk wat gefietst en hardlopen het afgelopen half jaar, alleen de keren dat ik gezwommen heb, zijn op één hand te tellen. En dat was al niet mijn beste onderdeel.
Hopelijk gaan de zwembaden volgende maand open en dan kan ik misschien in 6 weken nog wel één en ander goed maken wat betreft zwemtechniek. Anders houd ik het maar voor gezien voor de zomer wat betreft triatlons (1/4).
Maar goed... de kans dat ze ook daadwerkelijk georganiseerd worden, wat nu op de planning staat, lijkt mij ook eigenlijk niet heel groot. Als dhr. Kuipers aangeeft een ziekenhuispiek te verwachten in mei, dan lijkt het mij niet dat we in juni dan zulke evenementen gaan organiseren...
Jammer, jammer... hopelijk in september nog één en ander mogelijk.
Ik heb behoorlijk wat gefietst en hardlopen het afgelopen half jaar, alleen de keren dat ik gezwommen heb, zijn op één hand te tellen. En dat was al niet mijn beste onderdeel.
Hopelijk gaan de zwembaden volgende maand open en dan kan ik misschien in 6 weken nog wel één en ander goed maken wat betreft zwemtechniek. Anders houd ik het maar voor gezien voor de zomer wat betreft triatlons (1/4).
Maar goed... de kans dat ze ook daadwerkelijk georganiseerd worden, wat nu op de planning staat, lijkt mij ook eigenlijk niet heel groot. Als dhr. Kuipers aangeeft een ziekenhuispiek te verwachten in mei, dan lijkt het mij niet dat we in juni dan zulke evenementen gaan organiseren...
Er ziin inmiddels 10tallen openlucht zwembaden weer open in Nederland, ikzelf zwem alweer 3x per week sinds februari. Eerst in Zwartsluis, sinds een paar weken overgestapt naar Hasselt.Galois schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:49:
Het ziet er niet naar uit dat de zwembaden op korte termijn open gaan. Wellicht dat er in juni hier en daar nog wel wat triatlons worden georganiseerd en ik heb ook echt wel zin om weer mee te doen.
Hieronder staat een lijstje, ik weet niet zeker hoe actueel deze lijst is:
https://suzannebrummel.com/2021/02/10/zwembaden-open/
er zijn in ieder geval voldoende mogelijkheden volgens mij.
Ik heb in juni 2 halve triathlons op de planning staan, maar ga er eigenlijk vanuit dat deze niet doorgaan. In augustus kan hopelijk de IM Copenhagen wel door gaan.
Hier houdt iemand bij welke buitenbaden op dit moment open zijn! https://lezenoverzwemmen.nl/lockdownzwemmen/Galois schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:49:
Zwemmen staat hier inmiddels al maanden op 0, maar eens kijken of we deze week weer eens kunnen beginnen.. Het zwemmen vind ik ook niet zo belangrijk, het is toch al overleven en doorzetten wat dat betreft. Dat haal ik wel op wilskracht en dan kan ik vervolgens beginnen met het inhalen op de fiets
In Juni staat Hoorn op de planning, ik hoop maar dat dat doorgaat.. Met een beetje mazzel zou het misschien wel mogelijk moeten zijn. Vervolgens in Augustus IM Kalmar in Zweden, daar heb ik toch nog wel goede hoop op.
In Juni staat Hoorn op de planning, ik hoop maar dat dat doorgaat.. Met een beetje mazzel zou het misschien wel mogelijk moeten zijn. Vervolgens in Augustus IM Kalmar in Zweden, daar heb ik toch nog wel goede hoop op.
[ Voor 23% gewijzigd door M@cer op 30-03-2021 09:55 ]
Die websites kende ik... maar om twee redenen: geen dichtbij en ik haat kou! 
(en een derde: ik vind zwemmen eigenlijk niet zo leuk. Fietsen en hardlopen wel en de triatlon ook, dus zwemmen is een noodzakelijk kwaad...
).
Dan zal het met de kou wel meevallen tijdens het zwemmen in een wetsuit, maar daarvoor en daarna is er nog wel het nodige te lijden
(en een derde: ik vind zwemmen eigenlijk niet zo leuk. Fietsen en hardlopen wel en de triatlon ook, dus zwemmen is een noodzakelijk kwaad...
Dan zal het met de kou wel meevallen tijdens het zwemmen in een wetsuit, maar daarvoor en daarna is er nog wel het nodige te lijden
Ik heb tot en met december buiten gezwommen in de mirandabad. Nu al een tijdje niet omdat heel NL daar graag wilde zwemmen... Binnenkort ook maar weer oppakken, maar moet wel wat warmer worden. Gelukkig is dat niet mijn slechtste onderdeel. Had nog wat vouchers van vorig jaar over voor OD Haarlemmermeer en de halve van Amsterdam. Denk dat die geen doorgang vinden. Heb mij wel ingeschreven voor de gelreman eind augustus en de marathon van Amsterdam in oktober. Denk dat die wel doorgaan.
Helaas, Hoorn gaan ook niet door op 28 juni.. Ik had stiekem hoop, maar helaas verplaatst naar september.
Nu maar even kijken wat het handigste is.. Of Maastricht op 1 augustus of doorschuiven naar volgend jaar. September in Hoorn gaat het niet worden, aangezien mij vrouw 1 week later (hopelijk) in Barcelona meedoet.
Wat een sh*tzooi toch... Je weet ergens in je achterhoofd dat het gaat komen, maar elke keer is zo'n annulering weer zo'n klap..
Nu maar even kijken wat het handigste is.. Of Maastricht op 1 augustus of doorschuiven naar volgend jaar. September in Hoorn gaat het niet worden, aangezien mij vrouw 1 week later (hopelijk) in Barcelona meedoet.
Wat een sh*tzooi toch... Je weet ergens in je achterhoofd dat het gaat komen, maar elke keer is zo'n annulering weer zo'n klap..
Inderdaad balen. Nu mijn trainingsschema aanpassen... Wat doen jullie. Terug naar base training of 2 build blocks?
Voordeel van geen schema volgen, ik ga gewoon verder waar ik mee bezig was.
Haha ja, geen schema's:
- Gewoon uren blijven maken, uren, uren, uren
- Af en toe een intervaltraining om niet lui te worden
Ja precies dat, ik overweeg om voor Maastricht te kiezen,maar ik weet nog niet of dat verstandig is ivm de 140.6 die op 22 augustus op de planning staat.M@cer schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:09:
Helaas, Hoorn gaan ook niet door op 28 juni.. Ik had stiekem hoop, maar helaas verplaatst naar september.
En ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met TriAmsterdam op 20 juni, ik vrees dat die ook gaat sneuvelen.
[ Voor 7% gewijzigd door BrammeS op 13-04-2021 08:42 ]
dat laatste hoop ik toch, anders krijgen wij het druk.... (ben daar nog altijd teamleader voor het zwemgedeelte en mag daarin het team lifeguards/kayaks enz aansturen)Arie- schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:01:
Haha ja, geen schema's:Wel stel ik het zwemmen ook nog maar even uit tot de situatie wat gunstiger is. Ik denk dat Maastricht begin augustus misschien nog wel doorgaat als we gewoon blijven vaccineren. In juni en juli trainen in open water is nog wel voldoende om 1,9km zonder af te leggen zonder te verdrinken.
- Gewoon uren blijven maken, uren, uren, uren
- Af en toe een intervaltraining om niet lui te worden
Mijn IRONMAN is op 21 augustus in Zweden en zie Maastricht op 1 augustus na gisteren eigenlijk wel als goede generale repetitie. Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat wedstrijden eigenlijk wel mijn beste trainingen zijn.BrammeS schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:40:
[...]
Ja precies dat, ik overweeg om voor Maastricht te kiezen,maar ik weet nog niet of dat verstandig is ivm de 140.6 die op 22 augustus op de planning staat.
En ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met TriAmsterdam op 20 juni, ik vrees dat die ook gaat sneuvelen.
Nog meer mensen die in Maastricht hebben meegedaan? Ik vond het fietsparcours matig, veel steile drempels, of diepe kuilen, of goten, korte bochtjes en woonwijken. Ik ben wel anders gewend. Ook twee keer eerder bij een 70.3 van Ironman een beter fietsparcours gehad. Het hardloopparcours vond ik prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen die een 'corona-proof-1,5-meter-afstand-bewaren-parcours' hadden verwacht zich bedonderd voelen. Tevens miste ik voor m'n _gevoel_ een verzorgingspost, ik had graag tijdens het hardlopen wat extra water gescoord om te koelen. Ik was wel blij met de regenbuien tijdens het hardlopen.
Run Bike RunDan de race, even een iets aangepast copy-paste uit een WhatsApp berichtje:
Ja, geen zwemonderdeel dus, Maas stroomde iig op zaterdag nog te hard. Een RBR dus, 5>90>21. Als het zwemonderdeel was doorgegaan was ik voor 5:30 gegaan, 45min zwemmen, 2:50 fietsen en 1:45 hardlopen, dan nog 2x 5minuten in de wisselzone. Nu het zwemmen niet doorging moest 5:30lukken (geen lekke banden krijgen en zo).
Eerste hardlooponderdeel niet te hard begonnen, voelde me niet mega fit, maar had ook geen warming up of zo gedaan en een uur in de omgeving van de start stilstaan is ook niet echt lekker.
Het fietsen ging wel prima voor m'n gevoel. Bij 70km werd ik ingehaald door twee vrienden die 't wiel van een chick hadden gekozen die wel hard door fietste. De laatste 20km niet meer echt in triatlon spirit alleen gefietst, maar een beetje in een groepje `meegefietst`. Niet echt wiel aan wiel, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er geen profijt van heb gehad.
Officieel mocht ik dus niet stayeren, en dat heb ik de eerste 70km ook niet gedaan, maar toen m'n maten me inhaalden wilde ik me niet laten piepelen haha, dus maar met hun meegedaan. Ik heb het hele fietsparcours geen enkele jurymotor gezien. Qua tijd heeft 't ook niet heel veel gescheeld denk ik, misschien 1, max 2 minuten mee gewonnen, maar qua belasting wel wat meer hoor. 't Was niet echt in een groepje wiel aan wiel rijden, op momenten ook wel een 10(tal) meters er tussen, maar op sommige stukken toch ook wel wat voordeel van.
De HM 5min/km begonnen, qua conditie zat 't wel goed. Belasting zou een dingetje worden, omdat ik afgelopen half jaar niet zoveel kilometers heb gemaakt ivm zeurende problemen voeten/kuiten/aanhechtingen etc. M'n langste hardloopafstand is 14km geweest. Laatste 10km wist ik dat ik 't wel zou halen en toen maar iets 'aangezet' al scheelde dat maar 10sec/km of zo.
Eindtijd uiteindelijk iets van 4:57 of zo. Het zwemonderdeel zou me zo'n 20 minuten extra hebben gekost tov het hardlopen nu, schat ik. Denk dat ik dan inderdaad onder de 5:30 zou zijn gefinisht. Helemaal bij mee
. Een klein beetje een matig gevoel overgehouden aan de laatste 20km op de fiets, verder een mooie dag gehad.
Ik heb meegedaan als Teamleader voor het zwem gedeelte... telt dat ook? Heb dus halsoverkop een run moeten organiseren wat ik nog nooit gedaan had..... maar was wel geslaagd!Arie- schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:52:
Nog meer mensen die in Maastricht hebben meegedaan? Ik vond het fietsparcours matig, veel steile drempels, of diepe kuilen, of goten, korte bochtjes en woonwijken. Ik ben wel anders gewend. Ook twee keer eerder bij een 70.3 van Ironman een beter fietsparcours gehad. Het hardloopparcours vond ik prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen die een 'corona-proof-1,5-meter-afstand-bewaren-parcours' hadden verwacht zich bedonderd voelen. Tevens miste ik voor m'n _gevoel_ een verzorgingspost, ik had graag tijdens het hardlopen wat extra water gescoord om te koelen. Ik was wel blij met de regenbuien tijdens het hardlopen.
[...]
Run Bike Run
Met het eerste hardlooponderdeel was niets mis! Bedankt voor de organisatie
.
Op zaterdag zat ik op een terrasje aan de Maas, en dat wat ik zag drijven in 't water leek ook wel redelijk hard te gaan. Ik denk dat (in ieder geval op zaterdag) veel mensen moeite zouden hebben gehad tegen de stroming in te zwemmen. Op maandag zag ik vervolgens weer planken en andere zooi in het water drijven. Tevens kan ik me voorstellen dat gewoon het water nog smerig was ivm. bv. geknapte rioleringen oid. Ik denk dat het aflassen van het zwemonderdeel geen verkeerde keuze was. Zwemmen is m'n minste onderdeel, maar nu voelt het niet 'af' of zo, 't hoort er toch wel bij! Jammer dat het zwemmen niet door kon gaan.
Op zaterdag zat ik op een terrasje aan de Maas, en dat wat ik zag drijven in 't water leek ook wel redelijk hard te gaan. Ik denk dat (in ieder geval op zaterdag) veel mensen moeite zouden hebben gehad tegen de stroming in te zwemmen. Op maandag zag ik vervolgens weer planken en andere zooi in het water drijven. Tevens kan ik me voorstellen dat gewoon het water nog smerig was ivm. bv. geknapte rioleringen oid. Ik denk dat het aflassen van het zwemonderdeel geen verkeerde keuze was. Zwemmen is m'n minste onderdeel, maar nu voelt het niet 'af' of zo, 't hoort er toch wel bij! Jammer dat het zwemmen niet door kon gaan.
Hier ook meegedaan.. Had me al ingesteld op een Run Bike Run, maar viel toch redelijk tegen. In de tweede loop voelde ik de eerste loop toch wel. Zwemmen is niet mijn favoriete onderdeel, maar ik weet nu wel dat ik het liever heb dan lopen..
Ik vond het fietsparcours prachtig en heerlijk om te fietsen, maar had het in april ook al een keer gefietst, dus wist wat me te wachten stond. De regenbui (ik had hem net na het vliegveld) was even lastig.
Vond het heerlijk om weer een race te doen.. Nog een maandje tot Hamburg (overgeschakeld nadat Kalmar was afgelast)
Ik vond het fietsparcours prachtig en heerlijk om te fietsen, maar had het in april ook al een keer gefietst, dus wist wat me te wachten stond. De regenbui (ik had hem net na het vliegveld) was even lastig.
Vond het heerlijk om weer een race te doen.. Nog een maandje tot Hamburg (overgeschakeld nadat Kalmar was afgelast)
graag gedaan.... mijn "team" was ook degene die je de witte tas teruggaven.... ik zit bij de Reddingsbrigade...dus het was nogal omschakelen... al kregen we een run-bike-swim zoals Paul Kaye zei met die enorme hoosbui.....Arie- schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:13:
Met het eerste hardlooponderdeel was niets mis! Bedankt voor de organisatie.
Ja die regenbui was niet mals, de laatste 5 km met behoorlijke somp schoenen rond gestrompeld.miel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:43:
[...]
graag gedaan.... mijn "team" was ook degene die je de witte tas teruggaven.... ik zit bij de Reddingsbrigade...dus het was nogal omschakelen... al kregen we een run-bike-swim zoals Paul Kaye zei met die enorme hoosbui.....
Het fiets parcours vond ik totaal niet mijn ding, ik had niet verkend en kon soms lastig inschatten met hoeveel snelheid ik bepaalde bochten kon nemen.
Het loop parcours viel mij ook zwaar tegen, beetje heen en weer rennen op een fietspad is niet zo spectaculair als je het mij vraagt.
Helaas heeft mijn timing chip het begeven na 25 km fietsen, hierdoor heb ik geen officiele uitslag en misschien nog erger was ik door mijn vriendin niet meer te volgen (Die heeft zich behoorlijk zorgen gemaakt of ik misschien was gecrashed oid).
Afgelopen zondag ben ik helaas aangereden door een auto. (for the record, ik had voorrang) Hierbij is mijn cf 8.0 Di2 speedmax behoorlijk beschadigd geraakt. Hij staat sinds maandag bij canyon service center in Eindhoven. Zelf heb ik er een op meerdere plaatsen gebroken neus aan overgehouden. Nu heb ik op 28-8 de fd Gelreman.... Gister is m'n neus recht gezet en daar gaf de kno arts aan dat ik zeer waarschijnlijk gewoon kan starten. Alleen nu moet ik nog wachten op m'n fiets. De verzekering van de tegenpartij moet daar ook nog een inspectie op uitvoeren namelijk.
Ik reken er op dat mijn fiets op tijd klaar is, maar weet iemand misschien een plek waar ik een soort gelijke fiets kan huren/lenen?
Ik reken er op dat mijn fiets op tijd klaar is, maar weet iemand misschien een plek waar ik een soort gelijke fiets kan huren/lenen?
Vorige week mijn eerste triatlon geracet. Het was een 1/8ste als voorbereiding voor mijn 1/4de triatlon die over een maand op de planning staat.
Erg veel geleerd en het was erg leuk.
Het zwemmen ging met beter af dan verwacht al heb ik de borstcrawl nog niet goed genoeg onder de knie. Daar ga ik de komende weken veel aan werken.
Het fietsen en hardlopen ging erg goed. Dat zijn de sporten die ik sowieso al veel gedaan heb. Ik weet wel dat ik wat harder van start kan gaan. Mijn hardlooptijd was nagenoeg hetzelfde als dat ik normaal loop.
De wissels waren toch gestrest. Fijn dat ik dat een keer onder echte druk heb kunnen oefenen.
Waar ik tegenop zie is het zwemmen in een wetsuit. I.v.m. de verwachte watertemperatuur moet ik er toch aan geloven en zeker mee oefenen.
Direct ook een vraag. Heeft iemand ervaring met de wetsuit van Aptonia van Decathlon?
Ik kan er niet veel reviews van vinden behalve op de Decathlon zelf. Zeker vergeleken met de prijs van bijvoorbeeld de Orca S7 die ik vaak langs zie komen als budget optie, lijkt me het een goeie keuze, maar ik heb er nul verstand van.
@stokmeister Shit man. Ik hoop dat hij op tijd klaar is. Succes met je race. Misschien zie ik je langs vliegen als toeschouwer.
Erg veel geleerd en het was erg leuk.
Het zwemmen ging met beter af dan verwacht al heb ik de borstcrawl nog niet goed genoeg onder de knie. Daar ga ik de komende weken veel aan werken.
Het fietsen en hardlopen ging erg goed. Dat zijn de sporten die ik sowieso al veel gedaan heb. Ik weet wel dat ik wat harder van start kan gaan. Mijn hardlooptijd was nagenoeg hetzelfde als dat ik normaal loop.
De wissels waren toch gestrest. Fijn dat ik dat een keer onder echte druk heb kunnen oefenen.
Waar ik tegenop zie is het zwemmen in een wetsuit. I.v.m. de verwachte watertemperatuur moet ik er toch aan geloven en zeker mee oefenen.
Direct ook een vraag. Heeft iemand ervaring met de wetsuit van Aptonia van Decathlon?
Ik kan er niet veel reviews van vinden behalve op de Decathlon zelf. Zeker vergeleken met de prijs van bijvoorbeeld de Orca S7 die ik vaak langs zie komen als budget optie, lijkt me het een goeie keuze, maar ik heb er nul verstand van.
@stokmeister Shit man. Ik hoop dat hij op tijd klaar is. Succes met je race. Misschien zie ik je langs vliegen als toeschouwer.
@SteenMSc Ik heb geen ervaringen met de budget wetsuits van de Decathlon. Misschien dat er winkels zijn die er één op voorraad hebben? Ik zie zelf best veel DBH wetsuits in het startvak, dat is 't budget model van Wiggle. Bij het model wat ik een paar jaar geleden heb aangeschaft, klopte de maatvoering tabel op die site goed.
Komend weekend staat voor mij de eerste 1/4de op de planning in Veenendaal. Vorig jaar september voor het eerst een 1/8ste gedaan. Dit jaar wel beter getraind in vooral zwemmen en fietsconditie door in de winter door te fietsen.
Het wordt sowieso een aparte triatlon, gezien er blauwalg is in de surfvijver waar normaal het zwemonderdeel zou zijn. Ze hebben het nu verplaatst 1km verderop naar het valleikanaal. Opzich niet erg met een beetje stroming zwemmen, maar erna moet je dus 800m extra lopen naar de wisselzone vanaf het kanaal.
Enige waar ik echt tegenop zie is het hardlopen, ik kan gewoon niet fatsoenlijk lopen gezien ik in elke schoen die ik tot nu toe door de jaren heen heb geprobeerd, blaren krijg. Morgen ga ik nog een keer terug naar de winkel, om hier naar te kijken. Maar denk niet dat er een oplossing gaat volgen.
@SteenMSc Geen ervaring met Aptonia, maar wel met Nabaiji. Deze was redelijk stug. Als ik de Aptonia zo zag in de winkel, is die wel flexibeler, al verwacht ik dat je met die ook nog wel spanning op je schouders gaat ervaren. En het is natuurlijk de vraag hoe goed die bij je aansluit.
Ik zelf heb sinds een paar weken een nieuwe aangeschaft: Huub Varman. Echt een wereld van verschil met decathlon. Sluit perfect aan, het drijfvermogen is beter en mijn armen zijn na een zwemsessie minder vermoeid. Mocht je dus vaker willen mee doen en het budget toereikend zijn, een goede wetsuitdoet wonderen!
Het wordt sowieso een aparte triatlon, gezien er blauwalg is in de surfvijver waar normaal het zwemonderdeel zou zijn. Ze hebben het nu verplaatst 1km verderop naar het valleikanaal. Opzich niet erg met een beetje stroming zwemmen, maar erna moet je dus 800m extra lopen naar de wisselzone vanaf het kanaal.
Enige waar ik echt tegenop zie is het hardlopen, ik kan gewoon niet fatsoenlijk lopen gezien ik in elke schoen die ik tot nu toe door de jaren heen heb geprobeerd, blaren krijg. Morgen ga ik nog een keer terug naar de winkel, om hier naar te kijken. Maar denk niet dat er een oplossing gaat volgen.
@SteenMSc Geen ervaring met Aptonia, maar wel met Nabaiji. Deze was redelijk stug. Als ik de Aptonia zo zag in de winkel, is die wel flexibeler, al verwacht ik dat je met die ook nog wel spanning op je schouders gaat ervaren. En het is natuurlijk de vraag hoe goed die bij je aansluit.
Ik zelf heb sinds een paar weken een nieuwe aangeschaft: Huub Varman. Echt een wereld van verschil met decathlon. Sluit perfect aan, het drijfvermogen is beter en mijn armen zijn na een zwemsessie minder vermoeid. Mocht je dus vaker willen mee doen en het budget toereikend zijn, een goede wetsuitdoet wonderen!
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Bedankt voor de tip. Ik kende Wiggle nog niet, maar zo te zien is de prijs/kwaliteit erg goed.
De Decathlon vlak bij me heeft helaas niet de Aptonia wetsuits in het fysieke assortiment. Ik ga dit weekend langs bij mijn ouders, misschien die daar zit wel.
Ik heb de smaak zeker te pakken en ik wil graag vaker triatlons doen, maar ik moet nog wel kijken of het te combineren is met mijn "eigen" sport, namelijk hockey. Ik zal vooral triatlons gaan doen in de zomervakantie waarbij wetsuits niet nodig zijn.
Ik vind het niet erg om 200-250 euro uit te geven, maar als 100-150 euro ook prima is voor die ene keer dat het nodig is, is ook weer zonde. Helaas kan ik op dit moment ook niet veel meer uitgeven #studentenleven.
800m naar de transitie is best flink. Zeker uit het water op blote voeten. Succes!
Ik heb mijn wetsuit ook bij Wiggle besteld, de Zone3 Azure. Maat tabellen kloppen redelijk, had voor de zekerheid 2 maten besteld omdat ik overal precies tussenin zatSteenMSc schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:32:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik kende Wiggle nog niet, maar zo te zien is de prijs/kwaliteit erg goed.
Levertijd was ongeveer een week, terugsturen is een ander verhaal! Geloof dat het meer dan een maand duurde voordat ik mijn geld terug had.
Verder zeer tevreden over dit wetsuit! Flexibel, wat dikker (fijn als beginner, ivm extra drijfvermogen) en ik krijg hem makkelijk aan en uit.
Volgende maand doe ik mee aan mijn 2de OD, deze keer in Helmond. Veel geleerd van de 1e wedstrijd, dus hoop wat minuten eraf te schaven deze keer.
Er is wel een verplichting om die 800m met schoenen te lopen, die we dan bij de kanosteiger neer moeten zetten.SteenMSc schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:32:
[...]
800m naar de transitie is best flink. Zeker uit het water op blote voeten. Succes!
Ik twijfel alleen nog of ik daar mijn wetsuit al volledig uittrek, en dan in rugzak meeneem of dat ik wetsuit pas na die 800m verder uit trek.
Als je uit het water bent zo snel mogelijk je wetsuit uit doen (scheelt ook schoenen uit en weer aan doen), indien helemaal uit doen niet mogelijk is dan in ieder geval je bovenlijf, als je net uit het water gaat is uitdoen makkelijker is mijn ervaring.Lonestander schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Er is wel een verplichting om die 800m met schoenen te lopen, die we dan bij de kanosteiger neer moeten zetten.
Ik twijfel alleen nog of ik daar mijn wetsuit al volledig uittrek, en dan in rugzak meeneem of dat ik wetsuit pas na die 800m verder uit trek.
Wat ik in het verleden wel gedaan heb is na het fietsonderdeel sokken aandoen.Lonestander schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:36:
En je zou sporttape kunnen proberen, of dit heel lang blijft zitten in het water weet ik niet
[ Voor 34% gewijzigd door Toppertje op 25-08-2021 13:16 ]
Ik ga sowieso met sokken lopen, en een lading talk poeder in de schoenen.Toppertje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
[...]
Wat ik in het verleden wel gedaan heb is na het fietsonderdeel sokken aandoen.
En je zou sporttape,tape kunnen proberen, of dit heel lang blijft zitten in het water weet ik niet
Daarnaast twijfel ik om met pleister te lopen op de gedane plek. Mijn blaren plek zit dus op mijn middenvoet, door de stand van mijn voet met hardlopen druk ik automatisch mijn voet naar binnen en dan over de zool heen (vooral rechts). Dat geeft dus een drukpunt
Goeie tip. Succes in Helmond!
Je moet sowieso je fietsschoenen aan doen of op blote voeten het laatste stuk lopen ga ik van uit? Ik zou bijna zeggen om een 2de paar hardloopschoenen te gebruiken voor de 800m als je die hebt. Dan staan je schoenen goed voor T2.
Ik weet niet hoe snel je kan rennen met je wetsuit, maar met een wetsuit in je handen lijkt me ook pittig. Mag je hem misschien meteen afgeven aan een begeleider?
Edit:
Een rugzak is wel een goede optie als dat mag. Daar had ik niet aan gedacht.
[ Voor 14% gewijzigd door SteenMSc op 25-08-2021 23:30 ]
Komend weekend staat mijn eerste hele Ironman op het programma in Hamburg. Na alle obstakels van de afgelopen 2 jaar gaat het nu eindelijk gebeuren. Ben benieuwd hoe het gaat, genoeg trainingsuren gemaakt, zondag moet alles samenkomen.
Ik hoop ergens tussen de 11 en 12 uur te finishen.
Ik hoop ergens tussen de 11 en 12 uur te finishen.

Inmiddels kan ik mij ook melden in dit topic, deze week mijn eerste (1/8e) triatlon gedaan. Van jongs af aan hardloper geweest, door blessures de racefiets ontdekt. Echter na het behalen van mijn zwemdiploma's niet serieus gezwommen.
Omdat de wens voor een triatlon toch wel al lang bestond de sprong in het diepe gemaakt en de 500m doorgeworsteld in schoolslag.
Uiteindelijk gefinisht in 1:18, binnen de streeftijd van de 1u20. Komende herfst/winter serieus leren zwemmen en harder fietsen en dan volgende zomer voor de grens 1u10
Omdat de wens voor een triatlon toch wel al lang bestond de sprong in het diepe gemaakt en de 500m doorgeworsteld in schoolslag.
Uiteindelijk gefinisht in 1:18, binnen de streeftijd van de 1u20. Komende herfst/winter serieus leren zwemmen en harder fietsen en dan volgende zomer voor de grens 1u10

Kon je mee doen en hoe ging het? Ik heb op 1 triathlon na geen ervaring met het evenement, maar het zag er goed uit. De sfeer zat er ook goed in bij het finishen.
------------------
Vandaag bij de Decathlon geweest. Ze vertelde me dat ik een keer in hun wetsuit mag zwemmen en anders terug mag sturen. Toch maar een wetsuit in de goede maat gekocht. Zat erg goed, maar het wordt natuurlijk kijken met het zwemmen. Ik wil niet de gok nemen met een online winkel als ik er niet in mag zwemmen. Dat kan altijd nog als deze niet goed zit. Vind ik wel een goede service.
Heb hem inderdaad gefinisht! Niet op mijn eigen fiets maar heb een cervelo P2 kunnen lenen van een vriend, wel een maatje te klein, maar het ging prima. Uiteindelijk afgelopen woensdag de knoop doorgehakt of ik zou starten. Had toch meer schouder problemen aan het ongeluk overgehouden dan verwacht. Afgelopen 3.5 week daarom ook niet gezwommen.SteenMSc schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Kon je mee doen en hoe ging het? Ik heb op 1 triathlon na geen ervaring met het evenement, maar het zag er goed uit. De sfeer zat er ook goed in bij het finishen.
------------------
Vandaag bij de Decathlon geweest. Ze vertelde me dat ik een keer in hun wetsuit mag zwemmen en anders terug mag sturen. Toch maar een wetsuit in de goede maat gekocht. Zat erg goed, maar het wordt natuurlijk kijken met het zwemmen. Ik wil niet de gok nemen met een online winkel als ik er niet in mag zwemmen. Dat kan altijd nog als deze niet goed zit. Vind ik wel een goede service.
Dit was mijn eerste hele en het doel was onder de 11uur. Eindtijd was 10.43uur dus zeker tevreden! Zwemmen ging goed, ondanks pijn in de schouder, in 1.08uur. Omdat het nog redelijk vroeg was viel het de eerste 2 ronden(van de 4) op fiets nog mee met de wind. Zeker de laatste ronden was het behoorlijk stompen tegen de wind in. Route liep over de dijken, dus helemaal open, maar gemiddeld 32kmpu kunnen houden. Het lopen had ik iets sneller willen doen, maar heb mijzelf goed proberen te verzorgen door regelmatig te eten en drinken. Redelijk wat kramp in mijn benen, maar daar heb ik vaker last van, ben nog opzoek naar een oplossing. Marathon, hoewel ik iets twijfel aan de juiste afstand, in 3.47uur.
Het was super goed georganiseerd en een mooi evenement.
Over de wetsuit, ik ben zelf naar een winkel met een endless pool gegaan. Dan kunnen ze goed zien of hij goed zit. Ik heb bijvoorbeeld brede schouders maar een smalle taille. Bij mijn vorige wetsuit schepte ik water via de nek. Nu heb ik er een die goed zit. En dat scheelt echt heel veel. Over het algemeen is een duurder wetsuit wat fijner met beweging in de schouders. Maar wel goede service van decathlon dat je mag testen. Online zou ik een wetsuit ook niet aanschaffen zonder dat je kan testen.
Gefeliciteerd!stokmeister schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:39:
[...]
Heb hem inderdaad gefinisht! Niet op mijn eigen fiets maar heb een cervelo P2 kunnen lenen van een vriend, wel een maatje te klein, maar het ging prima. Uiteindelijk afgelopen woensdag de knoop doorgehakt of ik zou starten. Had toch meer schouder problemen aan het ongeluk overgehouden dan verwacht. Afgelopen 3.5 week daarom ook niet gezwommen.
Dit was mijn eerste hele en het doel was onder de 11uur. Eindtijd was 10.43uur dus zeker tevreden! Zwemmen ging goed, ondanks pijn in de schouder, in 1.08uur. Omdat het nog redelijk vroeg was viel het de eerste 2 ronden(van de 4) op fiets nog mee met de wind. Zeker de laatste ronden was het behoorlijk stompen tegen de wind in. Route liep over de dijken, dus helemaal open, maar gemiddeld 32kmpu kunnen houden. Het lopen had ik iets sneller willen doen, maar heb mijzelf goed proberen te verzorgen door regelmatig te eten en drinken. Redelijk wat kramp in mijn benen, maar daar heb ik vaker last van, ben nog opzoek naar een oplossing. Marathon, hoewel ik iets twijfel aan de juiste afstand, in 3.47uur.
Het was super goed georganiseerd en een mooi evenement.
Over de wetsuit, ik ben zelf naar een winkel met een endless pool gegaan. Dan kunnen ze goed zien of hij goed zit. Ik heb bijvoorbeeld brede schouders maar een smalle taille. Bij mijn vorige wetsuit schepte ik water via de nek. Nu heb ik er een die goed zit. En dat scheelt echt heel veel. Over het algemeen is een duurder wetsuit wat fijner met beweging in de schouders. Maar wel goede service van decathlon dat je mag testen. Online zou ik een wetsuit ook niet aanschaffen zonder dat je kan testen.
Mag ik vragen waar je naar toe bent geweest? Voor zo'n uitgave wil ik best een stuk rijden. Zeker als ik dan weet dat ik ook echt een wetsuit heb dat goed zit en goed advies krijg, wil ik wel wat extra uitgeven.
Dank je!SteenMSc schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:28:
[...]
Gefeliciteerd!
Mag ik vragen waar je naar toe bent geweest? Voor zo'n uitgave wil ik best een stuk rijden. Zeker als ik dan weet dat ik ook echt een wetsuit heb dat goed zit en goed advies krijg, wil ik wel wat extra uitgeven.
Dat was triathlonwinkel in Uden. Ik moest er ook ruim een uur voor rijden. Ik heb een demo model gekocht van Huub, de aegis x. Je krijgt er waarschijnlijk ook wat kleine aandachtspunten voor het zwemmen bij. Je kan hem even een mailtje sturen met je lengte en gewicht en de vraag wat hij op voorraad heeft en of er ook demo modellen zijn in jouw maat. Dan weet je qua prijs een beetje waar je aan toe bent.
Ik hou niet van open water zwemmen en wilde er ook niet te veel aan uitgeven.
Afhankelijk van waar je vandaan moet komen is TriPro in Hilversum tegenwoordig ook een optie. Die hebben sinds de laatste verbouwing, in navolging van de winkel in Uden, ook een pool staan en mogelijkheid tot uitproberen.
Tripro is ook een top winkel! Heb ik m'n bikefit laten doen. Helaas kan je niet de demo wetsuits testen in de endlesspool, wel nieuwe.
Ah Twente, je kan dan ook naar Woest Sport in Borculo. Daar hebben ze vanaf oktober een endlesspool waar je wetsuits kan testen. Wel vast een afspraak maken, denk ik.SteenMSc schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:00:
@denyos @stokmeister
Bedankt voor de tips. Ik ga kijken wat het beste te bereiken is vanuit Twente.
Ik heb in juli ook een bikefit laten doen bij Tripro. Uurtje rijden voor mij maar dat was de moeite zeker waard. Ik durf wel te zeggen dat ik dankzij de bikefit moeiteloos 5uur in de tijdrit houding heb gezeten en met een glimlach aan het lopen kon beginnen.stokmeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 02:57:
Tripro is ook een top winkel! Heb ik m'n bikefit laten doen. Helaas kan je niet de demo wetsuits testen in de endlesspool, wel nieuwe.
De wetsuit tests bij Tripro worden begeleid door Mathijm (Trisupport) en Bert (3in1Sports), deze mannen weten waar ze over praten als het om zwemmen gaat.
Afgelopen zondag was het dan zover, ik heb de IRONMAN in Hamburg voltooid…
Het was een uitdaging en zeker niet makkelijk, maar uiteindelijk ben ik na 11:13:05 over de finish gekomen.
Ik ben zo enorm trots op het feit dat ik dit gedaan heb en loop met een glimlach op mijn gezicht die er voorlopig niet meer afgaat.
Het was helaas behoorlijk slecht weer en flink wat regen onderweg gehad..
Het zwemmen ging voor mij doen heel erg goed, na 1:19 kwam ik het water uit... Vervolgens heb ik, voor mij doen redelijk rustig gefietst om zoveel mogelijk energie te besparen voor dat laatste onderdeel.. De eerste 20 kilometer met lopen ging eigenlijk wel goed, maar de 3e ronde was bijzonder lastig.. Uiteindelijk kon ik het de vierde ronde weer redelijk oppakken.
Mocht je het leuk vinden, ik heb een uitgebreid verslag geschreven van mijn dag op mijn website www.eigenwijzetriathlon.nl
Het was een uitdaging en zeker niet makkelijk, maar uiteindelijk ben ik na 11:13:05 over de finish gekomen.
Ik ben zo enorm trots op het feit dat ik dit gedaan heb en loop met een glimlach op mijn gezicht die er voorlopig niet meer afgaat.
Het zwemmen ging voor mij doen heel erg goed, na 1:19 kwam ik het water uit... Vervolgens heb ik, voor mij doen redelijk rustig gefietst om zoveel mogelijk energie te besparen voor dat laatste onderdeel.. De eerste 20 kilometer met lopen ging eigenlijk wel goed, maar de 3e ronde was bijzonder lastig.. Uiteindelijk kon ik het de vierde ronde weer redelijk oppakken.
Mocht je het leuk vinden, ik heb een uitgebreid verslag geschreven van mijn dag op mijn website www.eigenwijzetriathlon.nl
Mijn voorbereiding moet overhoop gegooid worden. Ik moet de komende 5 dagen in quarantaine, dus dat wordt veel op de indoortrainer zitten. Hopelijk daarna negatief testen, zodat ik weer buiten kan zwemmen en hardlopen.
Sowieso de afgelopen dagen moeite gehad met het volhouden van het schema i.v.m. een tekort aan tijd. Misschien mijn verwachtingen nog wat extra bijschaven.
Sowieso de afgelopen dagen moeite gehad met het volhouden van het schema i.v.m. een tekort aan tijd. Misschien mijn verwachtingen nog wat extra bijschaven.
Dat is ook een goede optie, en wat dichter bij. Bedankt.
Nice. Gaaf om te lezen hoe je het ervaren hebt. Veel succes in Barcelona.
Gefeliciteerd, had ik even eerder moeten weten, dan had ik je op de tracklist gezet, 2 kennisen hebben Hamburg ook gedaan afgelopen weekend.M@cer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:21:
Afgelopen zondag was het dan zover, ik heb de IRONMAN in Hamburg voltooid…
Komend weekend 3 clubgenoten die IM Thun gaan doen.
26 september ga ik de kwart triatlon doen in Helmond, maar kijkend naar de weersverwachting lijkt de kans groot dat het dan regent.
Iemand nog goede tips&tricks voor een regenwedstrijd?
Iemand nog goede tips&tricks voor een regenwedstrijd?
Mijn project triatlon 2022 gaat gestaag verder.
Volgend jaar wil ik graag 1/8e triatlon in 1:10 doen na dit jaar mijn eerste in 1:18:30 gedaan te hebben. Ambitieus doel maar ik weet waar de minuten te halen zijn.
Stap 1 is leren zwemmen, inmiddels ingeschreven voor een zwemcursus freestyle en druk zelf aan het oefenen. Het grootste probleem dat ik geen borstcrawl kan was toch een gebrekkige zwemconditie denk ik.
Het stelt niet veel voor maar ik was heel tevreden met mijn eerste onafgebroken 25m borstcrawl.
Nu verder focussen op de rust bewaren tijdens het zwemmen en werken aan mijn armslag.
Die armslag voegt voor mijn gevoel weinig toe aan mijn snelheid op het moment.
Stap 2 zal zijn om harder te gaan fietsen. Ver fietsen is geen enkel probleem, 100km draai ik mijn hand niet voor om en afgelopen zomer ook een 160km gefietst. Alleen echt aanzetten valt je dan nog vies tegen over zo'n 20km. Tijd voor wat fietsintervalletjes dus maar dat stelt niet zoveel voor.
Hardlopen is mijn main-business, dat doe ik al jaren 3-4x in de week. Dat zit wel snor, een 1:10 moet wel lukken met een 5km tijd net boven de 20min.
Volgend jaar wil ik graag 1/8e triatlon in 1:10 doen na dit jaar mijn eerste in 1:18:30 gedaan te hebben. Ambitieus doel maar ik weet waar de minuten te halen zijn.
Stap 1 is leren zwemmen, inmiddels ingeschreven voor een zwemcursus freestyle en druk zelf aan het oefenen. Het grootste probleem dat ik geen borstcrawl kan was toch een gebrekkige zwemconditie denk ik.
Het stelt niet veel voor maar ik was heel tevreden met mijn eerste onafgebroken 25m borstcrawl.
Nu verder focussen op de rust bewaren tijdens het zwemmen en werken aan mijn armslag.
Stap 2 zal zijn om harder te gaan fietsen. Ver fietsen is geen enkel probleem, 100km draai ik mijn hand niet voor om en afgelopen zomer ook een 160km gefietst. Alleen echt aanzetten valt je dan nog vies tegen over zo'n 20km. Tijd voor wat fietsintervalletjes dus maar dat stelt niet zoveel voor.
Hardlopen is mijn main-business, dat doe ik al jaren 3-4x in de week. Dat zit wel snor, een 1:10 moet wel lukken met een 5km tijd net boven de 20min.
[ Voor 24% gewijzigd door Cranzai op 10-09-2021 09:32 ]
Ik weet niet of je al fietst op een tijdritfiets of in ieder geval met een ligstuur, maar daar is wel aardig wat tijd te winnen.
Belangrijk is ook of je voor een 1/8ste (500 meter zwemmen) of een sprint gaat (750 meter zwemmen).. Tegenwoordig zijn er weinig 1/8ste meer en wordt het al snel een sprint. Net als met 1/4e en OD's..
Belangrijk is ook of je voor een 1/8ste (500 meter zwemmen) of een sprint gaat (750 meter zwemmen).. Tegenwoordig zijn er weinig 1/8ste meer en wordt het al snel een sprint. Net als met 1/4e en OD's..
[ Voor 44% gewijzigd door M@cer op 10-09-2021 10:23 ]
Simpele racer zonder ligstuur, daar blijft wel wat liggen inderdaad.M@cer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:21:
Ik weet niet of je al fietst op een tijdritfiets of in ieder geval met een ligstuur, maar daar is wel aardig wat tijd te winnen.
Had nu 31,8km/u gemiddeld, daar is nog wel 1 a 2 km/u bij op te drukken met een ligstuur denk ik
Het liefste doe ik weer een 1/8e aangezien ik daarop referentie heb.
Later kan een sprint ofzo wel een OD misschien ook nog wel een keer maar 10km hardlopen trekt me niet.
(Ben een middenlange afstandsloper, dus vooral 5000m en korter)
Bij mij hielp een ligstuur ook erg veel. Trapte zo 2 tot 3 km/h harder, al ligt mijn gemiddelde wat lager. 31.5 km/h met ligstuur.Cranzai schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:53:
[...]
Simpele racer zonder ligstuur, daar blijft wel wat liggen inderdaad.
Had nu 31,8km/u gemiddeld, daar is nog wel 1 a 2 km/u bij op te drukken met een ligstuur denk ik
Het liefste doe ik weer een 1/8e aangezien ik daarop referentie heb.
Later kan een sprint ofzo wel een OD misschien ook nog wel een keer maar 10km hardlopen trekt me niet.
(Ben een middenlange afstandsloper, dus vooral 5000m en korter)
Ik mocht 2 dagen geleden weer de deur uit. In die 5 dagen ben ik toch wat zwemconditie kwijt geraakt. Zeker omdat dit mijn minste onderdeel is, vind ik dat jammer. Eind van de middag weer zwemmen en hopen dat het beter gaat dan gisteren.
Hardlopen ging wel heel goed. Mijn snelste intervallen gelopen.
Zijn er nog Tweakers die komend weekeinde, net als ik, deelnemen aan de Ironman 70.3 West Friesland?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er inmiddels toch iets van publiek aanwezig mag zijn ivm recente versoepelingen van Coronabeleid...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er inmiddels toch iets van publiek aanwezig mag zijn ivm recente versoepelingen van Coronabeleid...
[ Voor 40% gewijzigd door CousinBoneless op 17-09-2021 20:02 ]
Er zal vast en zeker publiek aanwezig zijn. Ongeacht wat de corona regels zijn. Bij de gelreman, waar ik zelf aan mee deed, was best veel publiek bij het loopparcours. Ik ben zelf gaan kijken in Almere afgelopen zondag, daar was het ook gezellig druk. Wel was daar het finish gebied alleen toegankelijk met een bandje.
En veel succes natuurlijk!
En veel succes natuurlijk!
[ Voor 4% gewijzigd door stokmeister op 17-09-2021 20:15 ]
Gaaf! Dan heb ik je misschien een (paar) banaantje(s) gegeven bij verzorgingspost 2 op het fietsparcoursstokmeister schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:14:
Bij de gelreman, waar ik zelf aan mee deed
Haha in ieder geval bedankt voor de motivatie! Banaantje heb ik op het loopparcours gegeten. Was zeker een leuk evenement en goed georganiseerd!Johlo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:45:
[...]
Gaaf! Dan heb ik je misschien een (paar) banaantje(s) gegeven bij verzorgingspost 2 op het fietsparcourserg gaaf evenement, hoop er over een jaar of 2 zelf aan de start te staan!
Als het net zo druk is als het was in Maastricht, wordt het gezellig.
Ik doe zelf mee met de 5150 op zaterdag.
Ik doe zelf mee met de 5150 op zaterdag.
Komend weekend heb ik mijn eerste 1/8e triathlon. Ik fiets en loop regelmatig en ben ook gestart met een borstcrawl cursus van de knzb. Vorige week besloot ik me spontaan in te schrijven, dus mijn voorbereiding is niet optimaal.
Nu heb ik wel een trisuit, maar geen wetsuit. Het wordt komend weekend zo'n 18 graden met ongeveer dezelfde watertemperatuur. Is het nog wel aan te raden om een wetsuit te kopen danwel te huren voor de wedstrijd? Ik zie dat bij deze triathlon 2 jaar geleden ongeveer iedereen een wetsuit droeg, maar bij foto's van wedstrijden afgelopen weekend draagt bijna niemand er een.
Nu heb ik wel een trisuit, maar geen wetsuit. Het wordt komend weekend zo'n 18 graden met ongeveer dezelfde watertemperatuur. Is het nog wel aan te raden om een wetsuit te kopen danwel te huren voor de wedstrijd? Ik zie dat bij deze triathlon 2 jaar geleden ongeveer iedereen een wetsuit droeg, maar bij foto's van wedstrijden afgelopen weekend draagt bijna niemand er een.
Zou zeker niet gelijk een wetsuit kopen, die zijn duur en misschien vind je het helemaal niets.. Huren kan wel en anders even doorbikkelen in het koude water. Het is best een mooie maand tot nu toe, dus het water is niet extreem afgekoeld de afgelopen weken. Je kan natuurlijk altijd even in een plaatselijk kanaal springen om te kijken hoe je het ervaart.
Een 1/8ste triathlon is goed te doen voor iedereen, daar hoef je niet speciaal voor te trainen.. En als je al regelmatig fietst en loopt, gaat dat zeker goedkomen.. Niet jezelf gek maken en gewoon van genieten, niet teveel met je tijd bezig zijn.
Een 1/8ste triathlon is goed te doen voor iedereen, daar hoef je niet speciaal voor te trainen.. En als je al regelmatig fietst en loopt, gaat dat zeker goedkomen.. Niet jezelf gek maken en gewoon van genieten, niet teveel met je tijd bezig zijn.
Vorige zondag heb ik meegedaan met de Rutbeek Triathlon. De eerste keer een kwart triathlon.
Het evenement was goed geregeld. Ondanks meer dan 400 deelnemers, voelde het niet druk en ging alles gestroomlijnd.
Ik had als doel om binnen 3 uur te finishen. Zeker geen toptijd, maar voor mij wel realistisch. Mijn tijd op de 1/8 triathlon was 1 uur 29. Die was half augustus.
Voor zwemmen was mijn doel 25 minuten. Zwemmen is echt mijn slechtste dicipline. Ik kan niet meer dan 250m borstcrawl doen. Met afwisselen tussen schoolslag en borstcrawl heb ik mijn doel wel bereikt. Uiteindelijk was ik het water uit in 24.44.
Ik heb ook meteen ervaren hoe moeilijk het is om bochten te zwemmen in een groep. In mijn wave waren er drie anderen die even snel zwommen als ik. Bij de eerste bocht was er wat geduw om niet te hoeven wachten.
Ik heb met een wetsuit gezwommen. Ik heb het wetsuit van de Decathlon terug gebracht. Zat niet perse slecht, maar het sloot toch niet goed aan. In de nek schuurde hij wat tijdens het zwemmen en ook de polsen sloten niet goed aan bij als hij nat was. Heb een wetsuit van een vriend geleend. Achteraf had ik misschien toch zonder moeten zwemmen. Ik voelde me erg beperkt en had (voor mijn gevoel) harder kunnen zwemmen zonder wetsuit. Voor volgend jaar ga ik kijken of ik investeer in een goed wetsuit, of dat ik er meer in de zomer ga doen i.p.v. in de vroege lente.
Fietsen ging erg lekker en steady. Dat is mijn beste deel en het parcour was erg fijn. Er waren maar 3 bochten waar je uit de aerobars moest, dus je kon lekker doortrappen.
Hardlopen ging ook beter dan verwacht. Ik had enorme jellylegs en die gingen niet weg, maar voordat ik het doorhad, was ik al halverwege. De GPS functie van mijn horloge had het helaas begeven. Blijkbaar kan hij toch niet zo goed tegen openwater zwemmen als ik dacht
.
De 2e en laatste ronde van het hardlopen ging als een speer. Er waren nog best veel mensen aan het aanmoedigen en dat hielp veel. Ook waren er genoeg waterpunten om wat te drinken. Uiteindelijk mijn op 1 na beste tijd op de 10km ooit gelopen.
Ook op de andere diciplines was er best veel publiek. Op de fiets was er iemand leuk aan het dansen en er stonden wat jonge kinderen aan te moedigen. Daar kreeg ik wel een lach van op mijn gezicht.
Uiteindelijk gefinisht in 2.46.01. Ruim onder mijn streeftijd en niet verwacht. Daar ben ik erg blij mee. Dit smaakt naar meer en ik wil a de winter zeker nog meerdere triathlons gaan doen.
Een nieuw horloge is al besteld, nu een trainingsplan maken om de winter door te komen. Volgende doel is 2 uur 40.
Het evenement was goed geregeld. Ondanks meer dan 400 deelnemers, voelde het niet druk en ging alles gestroomlijnd.
Ik had als doel om binnen 3 uur te finishen. Zeker geen toptijd, maar voor mij wel realistisch. Mijn tijd op de 1/8 triathlon was 1 uur 29. Die was half augustus.
Voor zwemmen was mijn doel 25 minuten. Zwemmen is echt mijn slechtste dicipline. Ik kan niet meer dan 250m borstcrawl doen. Met afwisselen tussen schoolslag en borstcrawl heb ik mijn doel wel bereikt. Uiteindelijk was ik het water uit in 24.44.
Ik heb ook meteen ervaren hoe moeilijk het is om bochten te zwemmen in een groep. In mijn wave waren er drie anderen die even snel zwommen als ik. Bij de eerste bocht was er wat geduw om niet te hoeven wachten.
Ik heb met een wetsuit gezwommen. Ik heb het wetsuit van de Decathlon terug gebracht. Zat niet perse slecht, maar het sloot toch niet goed aan. In de nek schuurde hij wat tijdens het zwemmen en ook de polsen sloten niet goed aan bij als hij nat was. Heb een wetsuit van een vriend geleend. Achteraf had ik misschien toch zonder moeten zwemmen. Ik voelde me erg beperkt en had (voor mijn gevoel) harder kunnen zwemmen zonder wetsuit. Voor volgend jaar ga ik kijken of ik investeer in een goed wetsuit, of dat ik er meer in de zomer ga doen i.p.v. in de vroege lente.
Fietsen ging erg lekker en steady. Dat is mijn beste deel en het parcour was erg fijn. Er waren maar 3 bochten waar je uit de aerobars moest, dus je kon lekker doortrappen.
Hardlopen ging ook beter dan verwacht. Ik had enorme jellylegs en die gingen niet weg, maar voordat ik het doorhad, was ik al halverwege. De GPS functie van mijn horloge had het helaas begeven. Blijkbaar kan hij toch niet zo goed tegen openwater zwemmen als ik dacht

De 2e en laatste ronde van het hardlopen ging als een speer. Er waren nog best veel mensen aan het aanmoedigen en dat hielp veel. Ook waren er genoeg waterpunten om wat te drinken. Uiteindelijk mijn op 1 na beste tijd op de 10km ooit gelopen.
Ook op de andere diciplines was er best veel publiek. Op de fiets was er iemand leuk aan het dansen en er stonden wat jonge kinderen aan te moedigen. Daar kreeg ik wel een lach van op mijn gezicht.
Uiteindelijk gefinisht in 2.46.01. Ruim onder mijn streeftijd en niet verwacht. Daar ben ik erg blij mee. Dit smaakt naar meer en ik wil a de winter zeker nog meerdere triathlons gaan doen.
Een nieuw horloge is al besteld, nu een trainingsplan maken om de winter door te komen. Volgende doel is 2 uur 40.
Yes meegedaan op de 70.3 eerste officiële triathlon. Net voor Corona begonnen met trainen en daardoor ook meerdere malen uitgesteld. Lange tijd gedisciplineerd getraind en juiste laatste tijd wat minder (o.a. slechts 6x gezwommen afgelopen maanden, 5x 45 min zwembad en 1x open water) uiteindelijk vertrokken met idee om toch te proberen te finishen en hopelijk sub 6. Uiteindelijk ging het heel behoorlijk en gefinished in 5:37:59.CousinBoneless schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:02:
Zijn er nog Tweakers die komend weekeinde, net als ik, deelnemen aan de Ironman 70.3 West Friesland?
Mooi evenement en goede organisatie (mag ook wel voor het geld), zwemmen was wel pittig na het verlaten van de haven in Hoorn, fietsen was prima ronde en hardlopen gewoon 4 rondes door bijten.
Mooi resultaat!!Mvdbeld schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
[...]
Yes meegedaan op de 70.3 eerste officiële triathlon. Net voor Corona begonnen met trainen en daardoor ook meerdere malen uitgesteld. Lange tijd gedisciplineerd getraind en juiste laatste tijd wat minder (o.a. slechts 6x gezwommen afgelopen maanden, 5x 45 min zwembad en 1x open water) uiteindelijk vertrokken met idee om toch te proberen te finishen en hopelijk sub 6. Uiteindelijk ging het heel behoorlijk en gefinished in 5:37:59.
Mooi evenement en goede organisatie (mag ook wel voor het geld), zwemmen was wel pittig na het verlaten van de haven in Hoorn, fietsen was prima ronde en hardlopen gewoon 4 rondes door bijten.
Ik finishte net boven de 5u. Zwemmen was inderdaad pittig nadat je de haven uit zwom ivm de golven, bij het fietsen vooral het laatste stuk wind-tegen over de dijk en het hardloopparcours vond ik qua ondergrond zwaar. Wel superorganisatie, mooi weer en goede sfeer met volle terrassen langs de route.
Sinds dit weekend mijn triathlonambities versterkt met een forerunner 935 voor de multisport modus.
Morgenochtend een eerste indoor zwemsessie, ben erg benieuwd naar dat activity profile.
Morgenochtend een eerste indoor zwemsessie, ben erg benieuwd naar dat activity profile.
*kick*
's kijken of we wat leven kunnen krigen in dit topic.
Ik wil in september m'n eerste 70.3 gaan doen en komende maand het trainingsprogramma beginnen. Ik ben de maand juni op vakantie, maar de zwem-. loop- en fietssjizzle gaat mee.
Afgelopen week een pak gescoord (HUUB), zodat ik het zwemmen serieuzer kan oppakken. Heel groot verschil trouwens vs in je zwembroek.Gisteren bijna 1,5 km gezwommen, viel niet tegen. Ik heb een bloedhekel aan chloorbaden en zwem alleen in open water.
Op het programma staat ook nog een bikefit, ik rijd 'm op m'n gewone racert, maar wel met ligstuur.
's kijken of we wat leven kunnen krigen in dit topic.
Ik wil in september m'n eerste 70.3 gaan doen en komende maand het trainingsprogramma beginnen. Ik ben de maand juni op vakantie, maar de zwem-. loop- en fietssjizzle gaat mee.
Afgelopen week een pak gescoord (HUUB), zodat ik het zwemmen serieuzer kan oppakken. Heel groot verschil trouwens vs in je zwembroek.Gisteren bijna 1,5 km gezwommen, viel niet tegen. Ik heb een bloedhekel aan chloorbaden en zwem alleen in open water.
Op het programma staat ook nog een bikefit, ik rijd 'm op m'n gewone racert, maar wel met ligstuur.
Gaaf Frenz64! Ik zit ook deze zomer te kijken om een langere afstand te proberen. Al vaker een sprint gedaan. Maar dan zonder zwemervaring en een fixed gear bike met extreem dunne bandjes.
Afgelopen maand feb. begonnen met de basis BC cursus; deze gisteren afgerond. Het zou dus allemaal wat makkelijker moeten gaan. Fiets heb ik inmiddels ook wat anders, echt geen top spul (Ridley Cyclo uit 2014) maar het gaat wel langer gemakkelijker harder.
Wat adviseren jullie; een sprint wil ik eigenlijk niet weer doen. Of het moet een dusdanig laagdrempelig evenement zijn wat op een dag ook niet al te veel tijd kost. Een kwart een mooi opstapje of misschien stiekem al verder kijken?
Over zwembaden en chloor; ik ben er ook geen fan van. Binnen is helemaal een drama; vooral dat nazweten.
Een mooi blauw 50m buitenzwembad in de vroege ochtend in alle rust is al een stuk beter...alleen nergens te vinden
Afgelopen maand feb. begonnen met de basis BC cursus; deze gisteren afgerond. Het zou dus allemaal wat makkelijker moeten gaan. Fiets heb ik inmiddels ook wat anders, echt geen top spul (Ridley Cyclo uit 2014) maar het gaat wel langer gemakkelijker harder.
Wat adviseren jullie; een sprint wil ik eigenlijk niet weer doen. Of het moet een dusdanig laagdrempelig evenement zijn wat op een dag ook niet al te veel tijd kost. Een kwart een mooi opstapje of misschien stiekem al verder kijken?
Over zwembaden en chloor; ik ben er ook geen fan van. Binnen is helemaal een drama; vooral dat nazweten.
Een mooi blauw 50m buitenzwembad in de vroege ochtend in alle rust is al een stuk beter...alleen nergens te vinden
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Wat adviseren jullie is altijd lastig
Als ik naar mezelf kijk:
- 2014: 1e wedstrijd een kwart gedaan en 1 Olympic Distance (zelfde loop en fiets afstanden als een kwart maar wel 500 meter meer zwemmen),
- 2015: Meerdere OD's
- 2016: Voor het eerst een seizoen met daarin 4 OD's en 2 halve triatlons.
Daarna nog wel paar OD's en halve gedaan, maar wedstrijden zijn eerst vanwege thuis situatie en daarna corona helaas op een laag pitje beland.
Heb nog steeds het idee om ooit een hele te doen, maar met 2 jonge kinderen is het lastig om structureel 10 uur per week te trainen. Dus daarom de laatste 2 jaar wat meer focus op het hardlopen en af en toe beetje fietsen.
Wat ik fijn vond aan deze opbouw is dat ik al redelijk wat ervaring had opgedaan met de wedstrijden an sich. Een halve triatlon is naast de afstand en trainingsarbeid ook financieel gewoon een flinke uitgave (lokale wedstrijd betaalde ik rond de 110 euro voor, maar voor challenge almere zit je op de halve afstand al ruim in de 300 euro inschrijfgeld!). Die wil ik dan dus ook gewoon echt finishen terwijl ik bij een OD wel eens ben uitgestapt.
Daarnaast zwem ik best redelijk waardoor een OD voor mij beter past dan een kwart en verder ben ik een diesel waardoor ik het hele korte werk niet leuk vind.
Als ik naar mezelf kijk:
- 2014: 1e wedstrijd een kwart gedaan en 1 Olympic Distance (zelfde loop en fiets afstanden als een kwart maar wel 500 meter meer zwemmen),
- 2015: Meerdere OD's
- 2016: Voor het eerst een seizoen met daarin 4 OD's en 2 halve triatlons.
Daarna nog wel paar OD's en halve gedaan, maar wedstrijden zijn eerst vanwege thuis situatie en daarna corona helaas op een laag pitje beland.
Heb nog steeds het idee om ooit een hele te doen, maar met 2 jonge kinderen is het lastig om structureel 10 uur per week te trainen. Dus daarom de laatste 2 jaar wat meer focus op het hardlopen en af en toe beetje fietsen.
Wat ik fijn vond aan deze opbouw is dat ik al redelijk wat ervaring had opgedaan met de wedstrijden an sich. Een halve triatlon is naast de afstand en trainingsarbeid ook financieel gewoon een flinke uitgave (lokale wedstrijd betaalde ik rond de 110 euro voor, maar voor challenge almere zit je op de halve afstand al ruim in de 300 euro inschrijfgeld!). Die wil ik dan dus ook gewoon echt finishen terwijl ik bij een OD wel eens ben uitgestapt.
Daarnaast zwem ik best redelijk waardoor een OD voor mij beter past dan een kwart en verder ben ik een diesel waardoor ik het hele korte werk niet leuk vind.
[ Voor 30% gewijzigd door denyos op 24-05-2022 11:05 ]
Kan nog niet echt de motivatie vinden om mij voor veel wedstrijden in te schrijven..
Op dit moment staat de IRONMAN 70.3 in Hoorn op de planning en voorlopig de Challenge Almere waar ik wil proberen om onder de 11 uur te komen. Maar ik merk dat mijn motivatie na vorig jaar een beetje weg is, dus misschien zet ik de hele van Almere nog om naar een halve. Eerst maar eens kijken hoe het volgende maand in Hoorn gaat.
En toch maar eens kijken of ik nog een startbewijs voor Huizen kan regelen volgende week.
Op dit moment staat de IRONMAN 70.3 in Hoorn op de planning en voorlopig de Challenge Almere waar ik wil proberen om onder de 11 uur te komen. Maar ik merk dat mijn motivatie na vorig jaar een beetje weg is, dus misschien zet ik de hele van Almere nog om naar een halve. Eerst maar eens kijken hoe het volgende maand in Hoorn gaat.
En toch maar eens kijken of ik nog een startbewijs voor Huizen kan regelen volgende week.
[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 24-05-2022 11:49 ]
Zo - officieel opgegeven voor de challenge Almere. even slikken voor het inschrijf geld (+-300 euro) voor de Middle Distance.
Zwemmen gaat al aardig (kmer tijd onder de 18minuten) en, 3 weken geleden een halve gedaan (onder de 1:45) en fietsen 90km gaat ook prima. Tempo wise ben ik wel tevreden. Ik beoog nu vooral op te schalen in volume door naar de baan training te gaan hardlopen, en koppeltrainingen in het weekend (fietsen en hardlopen).
Over het 4e onderdeel - voeding - maak ik me ook nog wat zorgen. Maar ik denk dat ik dat ga verwerken in de koppeltraining. Nu een keer op een rit van 140km hongerklop gekregen - alleen maar suikers gehad. Ik ben echt bang dat ik gewoon honger ga krijgen onderweg...
Zwemmen gaat al aardig (kmer tijd onder de 18minuten) en, 3 weken geleden een halve gedaan (onder de 1:45) en fietsen 90km gaat ook prima. Tempo wise ben ik wel tevreden. Ik beoog nu vooral op te schalen in volume door naar de baan training te gaan hardlopen, en koppeltrainingen in het weekend (fietsen en hardlopen).
Over het 4e onderdeel - voeding - maak ik me ook nog wat zorgen. Maar ik denk dat ik dat ga verwerken in de koppeltraining. Nu een keer op een rit van 140km hongerklop gekregen - alleen maar suikers gehad. Ik ben echt bang dat ik gewoon honger ga krijgen onderweg...
Hier staat wat
Hé leuk: reacties!
@dreameater Pak kopen en lekker buiten zwemmen, er is altijd wel open water in de buurt, boei mee en gaan!
Ik ga dus geen officiële wedstrijd doen, maar m'n eigen parkoers uitzetten. Niet om het inschrijfgeld (wat idd hoog is, maar ja, het is ook nogal een gedoe, dat organiseren,) Kom ik later op terug.
En tja voeding, ik ben ongeveer twee jaar geleden op een low carb dieet overgegaan en eet alleen om 12 uur en rond 18:30. Mijn duurlopen en fietstochten doe ik vrijwel volledig op vetverbranding, 4 uur + fietsen op een banaantje is geen probleem, nooit hongerklop gehad. Dat zal bij de 70.3 niet gaan denk ik. Moet ik ook nog achterkomen.
@dreameater Pak kopen en lekker buiten zwemmen, er is altijd wel open water in de buurt, boei mee en gaan!
Ik ga dus geen officiële wedstrijd doen, maar m'n eigen parkoers uitzetten. Niet om het inschrijfgeld (wat idd hoog is, maar ja, het is ook nogal een gedoe, dat organiseren,) Kom ik later op terug.
En tja voeding, ik ben ongeveer twee jaar geleden op een low carb dieet overgegaan en eet alleen om 12 uur en rond 18:30. Mijn duurlopen en fietstochten doe ik vrijwel volledig op vetverbranding, 4 uur + fietsen op een banaantje is geen probleem, nooit hongerklop gehad. Dat zal bij de 70.3 niet gaan denk ik. Moet ik ook nog achterkomen.
Ik heb sinds ergens eind vorig jaar astma*
. Na de 70.3 in Maastricht een poos veel minder gesport en toen ik in oktober de training weer wilde oppakken klopte er niets van m'n fitheid. Het was niet alleen het gebrek aan training, maar het hele gevoel klopte niet. Jammer genoeg schopte een longontsteking m'n diagnose wat in de war, waardoor 't wat langer duurde voor astma vastgesteld was. Ook de wachtlijsten voor de longartsen in 't ziekenhuis (covid) hielpen niet mee.
[/huil-modus]
Ik heb m'n OD inschrijving in Holten laten omzetten naar een 1/8. Tevens heb ik nog een inschrijving voor de 1/8 in Luttenberg. Ik heb op dit moment ook geen idee hoe m'n longen gaan reageren op intensieve belasting, voorlopig doe ik alleen nog maar duurloopjes en ritten om weer wat fitheid te krijgen. In de resterende tijd moet ik toch wel dusdanig kunnen trainen dat ik een 1/8 zonder problemen ga finishen. Voor Holten moest ik een verwachte eindtijd opgeven, daar wel sub-1:25 opgegeven, dat moet me wel lukken
. Misschien over twee weken wat snelheidswerk inbouwen.
*Ja, dat kan blijkbaar. De arts in 't ziekenhuis wist me te vertellen dat ze zelfs 70-jarigen over de vloer krijgt die plots astma hebben ontwikkeld.

[/huil-modus]
Ik heb m'n OD inschrijving in Holten laten omzetten naar een 1/8. Tevens heb ik nog een inschrijving voor de 1/8 in Luttenberg. Ik heb op dit moment ook geen idee hoe m'n longen gaan reageren op intensieve belasting, voorlopig doe ik alleen nog maar duurloopjes en ritten om weer wat fitheid te krijgen. In de resterende tijd moet ik toch wel dusdanig kunnen trainen dat ik een 1/8 zonder problemen ga finishen. Voor Holten moest ik een verwachte eindtijd opgeven, daar wel sub-1:25 opgegeven, dat moet me wel lukken
*Ja, dat kan blijkbaar. De arts in 't ziekenhuis wist me te vertellen dat ze zelfs 70-jarigen over de vloer krijgt die plots astma hebben ontwikkeld.
Een hoop geld, maar je krijgt er ook weer een hoop voor terug... Alles is tot in de puntjes geregeld.Flappiewappie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:59:
Zo - officieel opgegeven voor de challenge Almere. even slikken voor het inschrijf geld (+-300 euro) voor de Middle Distance.
Echt zo snel al dan? Twee weken geleden heb ik zonder problemen in een recreatieplas gezwommen. Misschien doe ik het later, deze zomer maar eerst zonder.Frenz64 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:26:
Hé leuk: reacties!
Dat eetpatroon/ dieet valt dat onder IF? Ik ben daar nu ook mee aan het inlezen en experimenteren. Dacht dat ik met 84kg en survivalrun veel spiermassa had opgebouwd. Maar na 4 weken slechts twee keer per dag eten(op werkdagen) ben ik gewoon 5kg kwijt. En dat is gelukkig bijna geen spiermassa. Mij bevalt het dus ook erg goed. De voordelen die jij noemt moet ik denk ik nog ondervinden m.b.t. geen tot weinig gels meer nodig hebben.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Leuk om te zien dat er weer wat reuring is in het topic! (Lekker gewerkt @Frenz64Cranzai schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:30:
Mijn project triatlon 2022 gaat gestaag verder.
Bij deze dan ook maar een update van project triatlon 2022.
Afgelopen winter heb ik stukken beter leren borstcrawlen en inmiddels kan ik toch een 400m in 2:20/100m in een 25m bad. In eerste instantie wilde ik deze zomer weer een triatlon plannen, echter woon ik sinds kort voor enkele maanden in het buitenland waardoor mijn trainingen wat onregelmatiger zijn en ik nog niet makkelijk een triatlon vooruit kan plannen.
Vanaf september zal ik in Nijmegen wonen, waar diezelfde maand ook een triatlon gehouden wordt. Het enige nadeel is dat de zwem-etappe daar openwater is, iets waar ik absoluut nog geen ervaring me heb. Helaas zie ik geen kans dat de komende maanden te oefenen dus ik vrees dat ik verstek moet laten gaan.
Het cross-trainen van harlopen/fietsen met af en toe zwemmen bevalt echter wel heel goed dus een volgende triatlon komt sowieso!
Ik ga op 26 juni voor de eerste keer de triatlon in Frankfurt doen. Waar ik eerst hoopte op sub 11, heb ik het heel druk gehad op mijn werk, waardoor ik wat minder heb getraind dan gehoopt. Nu zal ik na anderhalf uur uit het water zijn (kan niet harder), ga ik gedoseerd fietsen in 6 uur en hoop ik dan nog de puf te hebben voor een marathon in 4 uur. Maar besef heel goed dat het anders kan lopen dan dit ideaal scenario. Grote uitdaging zal ook de voeding tijdens het fietsen worden, kan ik voldoende blijven eten, gaat mijn maag niet protesteren.
Maak je niet te druk over het zwemmen. Uiteindelijk is het het minst belangrijke onderdeel en kan je het ook gewoon rustig aan doen. Eventuele tijd kan je makkelijk goedmaken bij het fietsen en lopen. Ga een of twee keer in het buitenwacht zwemmen en je zal zien dat het allemaal niet zo spannend is.Cranzai schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Vanaf september zal ik in Nijmegen wonen, waar diezelfde maand ook een triatlon gehouden wordt. Het enige nadeel is dat de zwem-etappe daar openwater is, iets waar ik absoluut nog geen ervaring me heb. Helaas zie ik geen kans dat de komende maanden te oefenen dus ik vrees dat ik verstek moet laten gaan.
Eens met @M@cer voor het open water zwemmen. Het is wel belangrijk om wel een paar keer te oefenen, zodat je eraan gewend bent dat er golfslag is. En dan dus niet in paniek te raken tijdens de wedstrijd bij wat onstuimiger water. Als dat goed zit, is een paar minuten meer of minder m.i. niet zo spannend.
zeker geen verstek laten gaan omdat het zwemmen niet goed getraind is, lekker achteraan of aan de zijkant starten en de tijd ervoor nemen. Daarna vol gas op de fiets en lopen.
Eens, maar waar je wel aan moet wennen is dat je wel van de 'smaak' van buitenwater moet houden: het lukt mij nog steeds om geen water binnen te krijgen, terwijl ik toch al jaren in buitenwater zwem.
Haha zeg dat maar niet tegen mijn zwem instructrice, de eerste keer dat ik binnen liep en zei dat ik een halve IM had gepland zonder enige zwemervaring verklaarde ze me voor gek. Kreeg ook te horen dat triathlons beslist worden in het water... Weet ook niet of ik het daar mee eens ben, maar had ook geen ambities binnen mijn age group.M@cer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:16:
[...]
Maak je niet te druk over het zwemmen. Uiteindelijk is het het minst belangrijke onderdeel en kan je het ook gewoon rustig aan doen. Eventuele tijd kan je makkelijk goedmaken bij het fietsen en lopen. Ga een of twee keer in het buitenwacht zwemmen en je zal zien dat het allemaal niet zo spannend is.
Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen inderdaad, al was het ook best pittig zwemmen in Hoorn / Markermeer.
Zijn er nog mensen die in Zandvoort mee doen? Ga zelf de sprint distance (rookie tijd 15:30) doen i.v.m. andere plannen de rest van de dag en een beperkte voorbereiding, had oorspronkelijk OD staan...
Ze zullen vast beslist worden in het water bij de toppers, maar voor meer dan 90% van de deelnemers is dat helemaal niet interessant, omdat het vooral om het volbrengen gaat en niet om het winnen. Dat ze dat als zweminstructrice zegt is niet zo gek, anders heeft haar werk niet zoveel zin..
Ik heb de afgelopen jaren best wel leren zwemmen, maar het zal altijd het zwakke punt blijven en kom zeker in de tweede helft van het deelnemersveld aan de kant.. Maar wanneer ik vervolgens op de fiets stap (mijn sterke onderdeel) is het vooral oneindig mensen inhalen die heel snel hebben gezwommen, maar vervolgens amper vooruitkomen op de fiets. Op de fiets is veel meer tijd te winnen.
En ik denk dat een wedstrijd uiteindelijk wordt beslist bij het looponderdeel.. Alles ervoor is alleen maar om je af te matten om het looponderdeel zo zwaar mogelijk te maken
Maar goed, ik doe het mijn hele triathlonsport al zonder enige vorm van begeleiding of schema, maar doe gewoon waar ik zin in heb.. En ik heb ook gewoon de IRONMAN voltooid vorig jaar.
Ik denk dat ik in Zandvoort weer een dagje vrijwilliger ga spelen in de wisselzone, ben niet zo'n fan van het parcours.. (zwemmen in zee en ik heb al zoveel rondjes op het circuit gefietst tijdens de 24 uur)
Ik heb de afgelopen jaren best wel leren zwemmen, maar het zal altijd het zwakke punt blijven en kom zeker in de tweede helft van het deelnemersveld aan de kant.. Maar wanneer ik vervolgens op de fiets stap (mijn sterke onderdeel) is het vooral oneindig mensen inhalen die heel snel hebben gezwommen, maar vervolgens amper vooruitkomen op de fiets. Op de fiets is veel meer tijd te winnen.
En ik denk dat een wedstrijd uiteindelijk wordt beslist bij het looponderdeel.. Alles ervoor is alleen maar om je af te matten om het looponderdeel zo zwaar mogelijk te maken
Maar goed, ik doe het mijn hele triathlonsport al zonder enige vorm van begeleiding of schema, maar doe gewoon waar ik zin in heb.. En ik heb ook gewoon de IRONMAN voltooid vorig jaar.
Ik denk dat ik in Zandvoort weer een dagje vrijwilliger ga spelen in de wisselzone, ben niet zo'n fan van het parcours.. (zwemmen in zee en ik heb al zoveel rondjes op het circuit gefietst tijdens de 24 uur)
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 25-05-2022 10:21 ]
Phoe, een hele zonder schema @M@cer ? Ik ben/ga aan het sleutelen aan wat bestaande schema's, maar ik laat m'n gevoel vooral spreken. 10 -14 uur trainen per week voor een 70.3 vind ik echt de max, stiekum denk ik dat ik met veel minder uit zal kunnen om hem verantwoord en binnen 6 uur te doen. Zeker gezien het feit dat een randvoorwaarde heel blijven is (met m'n 57 jaar).
(idd, zwemmen in zee doe ik al genoeg als ik aan het windsurfen ben, hihi)
(idd, zwemmen in zee doe ik al genoeg als ik aan het windsurfen ben, hihi)
[ Voor 9% gewijzigd door Frenz64 op 25-05-2022 11:26 ]
Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doorzetten en niet opgeven. Als je maar wil haal je die finish wel en het de tussen 20 en 38 kilometer tijdens het lopen zijn niet leuk, maar er zijn altijd mensen die het nog veel zwaarder hebben. Ik pak het allemaal niet te zwaar op en probeer vooral te genieten en haalde de finish na 11:15.
Mijn eerste halve was een aantal jaar terug in Almere tegelijk met de hele. Daarvoor was ik ervan overtuigd dat een hele er niet in zou zitten. Maar op het moment dat ik die helden voorbij zag komen, was ik er ook al snel uit. Als zij het kunnen, dan moet ik het ook kunnen.
Mijn eerste halve was een aantal jaar terug in Almere tegelijk met de hele. Daarvoor was ik ervan overtuigd dat een hele er niet in zou zitten. Maar op het moment dat ik die helden voorbij zag komen, was ik er ook al snel uit. Als zij het kunnen, dan moet ik het ook kunnen.
Eind volgende maand staat voor mij een kwart triatlon op de planning in Gendt. Waar ik begin van het jaar het idee had om goed voorbereid te zijn en deze triatlon echt een hele goede tijd neer te zetten, is het de afgelopen maanden wat stil komen te liggen door vakantie en verhuizen.
Mei-maand zou hardloopmaand worden, maar is daarentegen traploopmaand geworden. Vanavond dan toch maar weer beginnen met trainen, beginnen bij duurtraining zwemmen. Daarnaast ook wat meer afstand maken op de fiets en hardlopen(zwakste onderdeel) weer op starten. Tot aan maart heb ik met een coach getraind, dus maar even de trainingen van toen aanhalen en opnieuw gaan lopen.
Mei-maand zou hardloopmaand worden, maar is daarentegen traploopmaand geworden. Vanavond dan toch maar weer beginnen met trainen, beginnen bij duurtraining zwemmen. Daarnaast ook wat meer afstand maken op de fiets en hardlopen(zwakste onderdeel) weer op starten. Tot aan maart heb ik met een coach getraind, dus maar even de trainingen van toen aanhalen en opnieuw gaan lopen.