Vorige week zaterdag IM Italy (Emilia Romagna) voltooid in 11:09
Hier niet heel actief geweest tijdens mijn voorbereiding op m'n eerste long distance; maar wel even leuk om inkijkje te geven in mijn proces/situatie:
- Ervaring op 1/8e , olympisch en XTERRA evenementen
- Goede basisconditie voor het starten van triathlon specifieke schema (FTP 304//hardlooptres 4:03min/km)
- Zwemmen minste discipline; gestart met BC cursus in 2022
- (gratis) schema van Phil Mosley (MyProCoach) als intermediate niveau
- Focus in schema voornamelijk op fietsen en brick runs. (verrassend weinig hardloop (junk) miles)
- 0 blessures/pijntjes gedurende één jaar
- Weekvolume variërend van 10 - 18 uur per week.
Race gerelateerd:
- 1:19 zwemtijd
- 5:34 bike
- 3:56 run
- 70 gram/h aan carb houdende sportdrank
- elk uur 2 of 3 gels, om het uur cafeïne houdende gel
- 880 ml tussen aerobars , 2x 750 ml bidon achter het zadel (hervullen tijdens 88k d.m.v. special need bag)
- 'Ingehouden' tijdens het fietsen > voedingsplan gevolgd
- Sub 4h marathon!
- Epische finish!!
Geen moment echt er helemaal doorheen gezeten, dit was ook het doel vooraf. Flink genieten.
En dat is gelukt, wat een superdag. Hoogtepunt is om 6:30 het strand oplopen met honderden gelijkgestemden. Dan een beetje inzwemmen, wanneer plosteling keihard de muziek aangaat om iedereen op te zwepen voor de zwemstart. Daar sta je dan vervolgens bijna langer dan een uur waardoor de adrenaline bijna je oren uitspuit voordat je het water in rent.
Voelt vreemd dat dit doel nu (alweer) achter me ligt.. iedereen vraagt what's next. Ik ga minimaal een aantal maanden weer lekker in groepsverband hardlopen en misschien wel bij een triathlon vereniging.
Iedereen met een beetje ambitie; ik kan het je van harte aanraden!