Kort wedstrijdverslag: vandaag 1/8e triathlon gedaan in Rosmalen, mijn eerste "echte" (heb vorig jaar een Slowtriathlon gedaan, dus zonder timing, en een kwart met timing waarbij ik na 100 meter bij het lopen moest afhaken door hielspoor).
Watertemperatuur was net onder de grens waarop een wetsuit niet meer mocht, dus na een hoop dubben een half uur voor de start toch maar besloten om hem aan te trekken. Zwemmen is mijn zwakste onderdeel, maar ik merkte wel dat ik na vorig jaar toch wel wat stappen heb gezet, kon alles borstcrawl doen, en hing meer ergens in het midden, i.p.v. aan het eind. Wel even inkomen, maar na ~200m had ik de slag te pakken (ben je alweer op de helft wel, het was maar 500m zwemmen).
Transitie 1 was voor mij een dieptepunt. Heb niet het idee dat echt ergens tijd heb laten liggen, maar al mijn stappen bij elkaar maken me blijkbaar erg traag. Qua tijd ergens achterin het veld (4:20, wat best zwaar meetelt in zo'n sprint natuurlijk).
Fietsen was mijn sterkste onderdeel (voor m'n hielspoor was dit lopen, maar ik heb pas sinds maart weer een beetje kunnen opbouwen, half jaar niet kunnen rennen). Schoot de mensen om me heen voorbij, voelde erg goed. 2e helft wat meer wind tegen, maar daar had iedereen natuurlijk last van. 5e tijd overall van het fietsen.
Transitie 2 was weer aan de trage kant (ong. 50% van het veld), dat is wel een dingetje als ik me wil verbeteren. Note to self: geen dingen in je schoenen laten zitten na een training

.
Lopen was de grote onbekende, door de trainingsachterstand niet heel veel zicht wat mogelijk zou zijn. Gewoon een tempo gepakt, en mooi vlak kunnen volhouden. Was wel veel gravel onderweg. Aan het eind goed op, dus waarschijnlijk goede tempo gekozen
Resultaat een mooie 15e plek overall (7e in categorie), onder de 1:10 (1:09:17), erg leuk. En nu eens nadenken over de wissels. Ik denk dat ik in ieder geval te veel bij me had, paste niet meer in een grote boodschappentas, dat zal vast wel in de tijd schelen.
Verandert z'n sig te weinig.