Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Triatlontopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• monkel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51
Afgelopen weekend Amersfoort (keistadtriathlon) de OD gedaan. Ondanks matige voorbereiding (verhuizing, bevalling :)) ging het toch nog best aardig. Zwemmen viel een beetje tegen. Hoewel, het ging op zich best lekker, maar kwam niet vooruit :P Was best een leuk zwemparcours, tussen de boten door. Fietsen ging best lekker; 4 rondjes door de polder. Het begin en eind van elke ronde was een beetje kruip-door-sluip-door, maar daar ontkom je vaak niet aan bij een stadstriathlon. 1e rondje moest ik op gang komen en daarna leek m'n lijf eindelijk door te hebben dat ik een triathlon aan het doen was. Lopen ging op de automatische piloot en was ook best pittig (bruggetjes, tunneltje etc)
Uiteindelijk aardig kapot en behoorlijk tevreden:
Zwem (1,5km) 00:31:51 96
Wissel 1 00:01:45 (gepruts met wetsuit)
Fiets (42km) 01:18:11 64
Wissel 2 00:01:13 (best een lange afstand lopen door wisselzone)
Lopen (10km, nouja, 9,6 dan) 00:42:31 21
totaal: 02:35:29 44

Sowieso weer een leuke wedstrijd en een aanrader!

pics or it didn't happ.. oh ..

ok, it did happen :P

monkel wijzigde deze reactie 08-09-2017 10:07 (11%)

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Kan altijd wel, maar dan is je trainingseffect een stuk minder :P

Tranze wijzigde deze reactie 14-09-2017 08:00 (11%)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ik ben ingeschreven voor de Ironman in Zürich eind juli. Wil daarvoor nog wel 4-5 (kortere) doen, want ik heb pas één kwart triatlon erop zitten. Daarnaast wil ik de langere weekendtrainingen (zowel lopen als fietsen) ook wel regelmatig gaan doen als wedstrijd (maar dan uiteraard niet altijd voluit).

Ben sinds half december behoorlijk aan het trainen geslagen en dat gaat voorlopig erg goed. Zit nu op ongeveer 11uur per week waarin ik alle drie de sporten 3 keer doe. Belasting en afwisseling bevalt goed, ik begin zelfs heel voorzichtig het zwemmen een beetje leuker te vinden. Vanmorgen voor het eerst 2500m gezwommen - dat ben ik langzaam aan het uitbouwen (zwem steeds ongeveer een uur).

Januari zag er voor mij zo uit:

Waar ik wel nog een beetje zoekende naar ben is hoe ik mijn zwem- en fietstrainingen (doordeweeks) zo efficient mogelijk kan insteken. Hieronder wat ik nu doe voor die twee.

Zwemmen (dinsdag- en donderdagochtend):
400m borstcrawl
400m pull buoy
400m paddles
400m flippers
400m borstcrawl

Naar de toekomst toe: dit uitbouwen binnen het uur dat ik steeds heb (dus meer banen). Vraag is een beetje wat het meest zinnig is: álles uitbouwen, of bijvoorbeeld alleen de 'borstcrawl' stukken.

Fietsen (dinsdag- en donderdagavond):
Zwift voor ongeveer 1uur (dinsdag) of 1,5uur (donderdag) - ik pak dan eigenlijk steeds wisselende workouts met veel intervalwerk rond FTP en daarboven.

Naar de toekomst toe: dit blijven doen met hopelijk een steeds stijgende FTP tot gevolg. Vanaf april proberen om één van deze trainingen buiten te doen, en dan 1,5-2uur.

Mocht er iemand tips hebben om mijn tijd in het zwembad of op de fiets efficiënter te besteden dan hoor ik ze graag!

Twitter | Strava

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:19
Hier ook een uur of 6 per week Zwift en ik zou niet weten waarom ik deze niet mee zou moeten tellen, want ik ben binnen intensiever bezig dan buiten...

Even een crosspost met het wielrentopic...

Afgelopen donderdag naar Koblenz gereden om eens een bezoek te brengen aan de Canyon Experience Showroom en vooral om de verschillende maten Speedmax te testen.. Leuk om daar eens een kijkje te nemen en uiteraard om een fiets te bestellen :)

Gisteren kwam de doos van mijn nieuwe fiets binnen..

En daar kwam deze uit _/-\o_

Een Canyon Speedmax CF 9.0 SL 2017 voor mijn triathlon avonturen de komende jaren.. >:)
Nu maar hopen dat het snel wat minder koud wordt...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +13Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zondag mijn eerste triathlon van dit jaar gehad. Ik deed mee aan de OD Haarlemmermeer, als training in aanloop naar de Ironman van Zürich eind juli. Ik documenteer even mijn ervaringen ter vermaak en deels ook voor mezelf. :+

's Ochtends helaas nog behoorlijk wat mist, waardoor het best wel fris (10 graden) was en het even duurde voordat ik echt zin had in de start van 9:00. Gelukkig trok het zo'n 10 minuten voor de start helemaal open en was het uiteindelijk ideaal sportweer!

Zwemmen - 1500m - 33:09 - 118e van 189
Mijn zwakste onderdeel - en de eerste keer dat ik een wedstrijd (1) in open water en (2) met een groep zwom. Mijn eerste (kwart) triathlon twee jaar geleden was in een zwembad met 8 mensen in een baan - dat is toch wat anders. :+ Ik kwam goed in een ritme, ben eigenlijk weinig verstoord door anderen (hopelijk ook niet teveel anderen gehinderd), zwom voor mijn doen behoorlijk recht op de grote boeien af en het keerpunt op het strandje (waarna je dus nog een ronde moest) ging ook goed. Pace was uiteindelijk zo'n 2:00/100m en daar ben ik prima tevreden mee.

Leerpunten:
- Beetje tape of body glide in mijn nek, want m'n wetsuit schuurt daar.

T1
Wiebelig! Duurde allemaal ook vrij lang - maar uiteindelijk mijn wetsuit uitgekregen, sokken aangekregen, helm op, startnummer om, gelletje erin, Garmin Edge aangezet (beter afleesbaar dan mijn horloge onderweg) en naar de 'balk'. Hier 3:40 over gedaan, bizar verschil met de snelsten die dit in 1:00/1:30 doen.

Leerpunten:
- Mijn fiets hing op punt waar de ondergrond zacht zand was - gewoon accepteren dat je dan zandpoten hebt en geen 30s verliezen om je voeten schoon te maken (lukt toch niet).
- Wetsuit uit kan/moet sneller - steeds even oefenen na het buiten zwemmen.
- Garmin alvast 'in een activiteit zetten' en power calibreren vóór de zwemstart (nu geen zero-offset gedaan omwille van snelheid van de wissel)

Fietsen - 38,5km - 01:05:49 - 46e van 189
Vooraf een wattage doel gesteld van 86% FTP (ergens online gevonden) wat op 260W uitkwam. Resultaat was precies 260W gemiddeld (snelheid 35,4km/h). Op de foto's zie ik wel dat ik vrij rechtop zit - daar wil ik nog wat aan schaven de komende 2 maanden, want daar is veel tijd te winnen. Eten (gels) en drinken (sportdrank) ging goed - kwam wel een beetje retour maar dat kun je gewoon weer inslikken. :+

Leerpunten:
- Zadel wat omhoog

T2
Vrij soepel, niks op aan te merken! (1:17 - snelste atleten deden zo'n beetje 1:00).

Lopen - 10,5km - 43:29 - 12e van 189
Mijn sterkste onderdeel. Kwam vrij aardig weg en de 'spaghettibenen' vielen me mee. Kreeg echter het tempo er niet lekker op. Halverwege zat een hele vervelende klim (120 traptreden ofzo) die we twee keer over moesten (2 rondes). Uiteindelijk met het lopen iets te lief geweest voor mezelf. Op basis van hartslag had ik hier moeten zien dat ik door kon drukken - maar ik ben vrij krampgevoelig en was daar (onterecht) te bang voor. Laatste twee kilometer begon het ineens heerlijke te lopen en ging mijn tempo van 4:05/km naar 3:50/km. Had nog (te)veel over op de finish.

Leerpunten:
- Eerder tempo forceren (na 1 á 2km als de benen gewend zijn).

Algemeen
Super organisatie, heel goed geregeld allemaal! Mooi parcours, veel vrijwilligers en alles super goed aangegeven. Achteraf gratis een sportmassage - ideaal.

Leerpunten:
- Niet je wetsuit laten hangen in de wisselzone en daar thuis pas achterkomen - dat kost je 2 uur éxtra heen/weer rijden. :X

Vragen
Iemand tips tegen de wiebeligheid in T1? Te weinig bloed in m'n benen ofzo? Laatste stuk zwemmen krachtiger met benen doen (heb ik wel eens ergens gelezen/gezien)?

Er waren er meer die meededen volgens mij - hoe is het jullie bevallen?

MrAcid wijzigde deze reactie 22-05-2018 11:40 (4%)

Twitter | Strava

Acties:
  • +7Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-09 07:20
Gisteren de midden afstand in Terheijden (2,5k-80k-20k) gedaan, het was net als vorig jaar warm! Gelukkig had de loopronde nu iets van schaduw en stond er een briesje. Vorig jaar was het helemaal niet te harden...

Zwemmen: mwoa, iets te weinig getraind, dus iets langzamer dan verleden jaar.
Fietsen: rustig aan! Goed drinken en eten en energie sparen. Dat lukte prima, kwam erg fris van de fiets.
Lopen: Vorig jaar blies ik me aardig op en werd ik steeds misselijker. Nu niet! Veel rustiger begonnen en nagenoeg vlak gelopen, zeker als je bedenkt dat ik in ronde 2 en ronde 3 ff heb gewandeld om een gel te nemen.
De 4e loopronde was geen feestje, ik dacht wel ff "in Almere dit 2x? NEE!". Maar 20min na de finish voelde ik me alweer best ok en vandaag geen spierpijn, beetje zware benen is alles... Tevreden over de uitvoer dit jaar, 1 minuut sneller dan 2017 :)

https://i.imgur.com/Lzck4cS.png

Acties:
  • +10Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gisteren de halve afstand bij de TRI Amsterdam 2018.

Plan vooraf
- Zwemmen: 2:00/100m - ik heb maar één tempo. :+
- Fietsen: iets boven IM-pace (doel daar wordt 230W NP, doel nu 240W NP)
- Hardlopen: zo hard als nog gaat, idee vooraf was 4:00/km

Zwemmen - 44:32 - 2300m ipv 1900m - pace: 1:56/100m Strava
Rollende start werkte goed: voldoende ruimte en niet zo'n chaos. Parcours was (veel) te lang, ik gok op 2300m ipv 1900m (op basis van Strava uploads van meerdere mensen). Mijn eigen meting was 2450m maar die track is erg slecht.
Hoe dan ook: 1:56/100m is voor mij vrij goed, dus daar ben ik tevreden mee! Dit keer de laatste 100m/200m expres heel actief gezwommen met mijn benen: stuk minder dizzy het water uit dus dat lijkt te werken!

T1 - 3:06
Hier verlies ik nog steeds 1 á 2 minuten op de mensen die boven mij eindigen. Redenen: sokken & schoenen aan en wetsuit uit gaat toch ook nog niet super snel.

Fietsen - 2:35:19 (2:30:19) - 35,7km/h (36,5km/h) Strava
Voor mij een heel mooi gemiddelde. Mijn houding flink verbeterd sinds de vorige triathlon, ik lig veel lager en rij nu met minder power (W) harder (km/h) bij een lagere hartslag: meetbaar beter dus! Het was een mooi parcours wat er met een afzettingen/verkeersregelaars perfect bij lag. Enige probleem: teveel mensen toen ook de Olympische op het parcours kwam.

Lang het Amsterdam Rijnkanaal reden we in twee richtingen op één baan, met slechts pionnen ertussen. Ik vond dit persoonlijk wel gaan, maar wel mensen over gehoord die dit (te) gevaarlijk vonden. Ander probleem was dat je er slecht door kon inhalen: veel groepsvorming/stayeren gezien. Extra frustratie: na 80km zelf een blauwe kaart gehad (5min tijdstraf). In mijn ogen onredelijk, want had in moeten houden achter 2 mensen omdat het te smal was om veilig in te halen, heeft hooguit 1min geduurt en heb ik alleen maar nadeel van gehad want ik ging ze daarna direct voorbij en heb ze niet meer teruggezien. Ach ja, plekje geven en doorgaan.

Voor het eerst gereden met een "Power Course" uit Best Bike Split. Eigenlijk alsnog veel op gevoel gedaan en daardoor iets hoger uitgekomen dan plan (249W NP ipv 239W NP). Denk ook dat dit (meer) waarde heeft op een heuvelachtiger parcours waarbij pacing lastiger kan zijn.

T2 - 1:21
Vlotte wissel - niks op aan te merken voor mezelf. Enige voordeel van die penalty: je hebt 5min stilgestaan vlak voor T2. :)

Hardlopen - 1:21:07 - 20,5km - 3:58/km Strava
Mijn onderdeel - en ik vloog er meteen lekker in vanaf de eerste kilometer. Nagenoeg alle km's onder de 4:00/km kunnen houden, waar ik een paar weken terug nog 4:07/km liep op een OD. Inmiddels stond ook mijn vrouw, zusje, ouders en wat vrienden langs de kant - super motiverend elke rond als je langs start/finish zone kwam. Onderweg gingen mensen ook steeds meer opmerken dat ik nog een mooi tempo had - veel aanmoedigingen gehad ("lekker tempo met je roze sokken!" :+) en dat helpt toch wel erg moet ik zeggen.

Volgens mij de 2e looptijd van de dag!

Overall: 4:45:22 - 15e van de 206 mannen
Heel blij mee. Met de juiste lengte zwemparcours, zonder de penalty en met iets langer lopen (was wat kort) zou dit een 4:35-er zijn geweest! Achteraf zeker kapot - maar absoluut niet zodanig dat ik helemaal niks meer kon.

Vanmiddag even 'uitzwemmen' en daarna een sportmassage. Nog 3 weken tot de Ironman in Zürich en met deze HD als laatste meetpunt kan ik niet anders dan met veel vertrouwen daar naar uitkijken!

Twitter | Strava

• MrAcid
  • Niet online
Desalnietemin gefeliciteerd met je Ironman prestatie @Ezio! Volgens mij moet je bij de eerste niet teveel naar de tijd kijken - en heb je gewoon een super mooie prestatie geleverd!

---

Verslag van mijn eigen Ironman (ook mijn 1e) van 2 weken terug in Zürich.

IRONMAN ZURICH - 29 JULI 2018

Plan vooraf
- Zwemmen: 2:00/100m (1u20 - met wat speling) - ik heb maar één tempo. :+
- Fietsen: 230W NP - zou 5u05 moeten opleveren volgens Best Bike Split
- Hardlopen: zo hard als nog gaat, idee vooraf was 4:25/km (3u10)
- Tijdsdoel: <10uur

Zwemmen - 1:32:05 - 4200m ipv 3800m - pace: 2:23/100m (2:12/100m) Strava
No wetsuit - auw (24,6 graden - het mag tot 24,5). Direct losgelaten, geen invloed op. Vol goeie moed gestart maar het was chaotisch en moeizaam. Veel water binnengekregen, veel te ver gezwommen om uit de drukte te blijven. Wel redelijk goed mijn ritme gevonden na ongeveer 1km en voor 98% borstcrawl gezwommen. Niet écht kunnen genieten van de omgeving, behalve aan de start als je uitkijkt over het meer. Wat is het daar prachtig!

T1: 4:47 - Best nog wel een stukje lopen en ik was super duizelig. Desalniettemin ging het redelijk soepel.

Fietsen - 5:09:07 - 35km/h Strava
Wat was dit vet! Prachtig parcours, uitdagende maar niet té zware beklimmingen en heerlijk gereden. Laatste 30/40km werd het wel wat zwaarder maar ik kon de gang er goed inhouden. Heel blij met 35km/h gemiddeld op dit parcours en gezien het feit dat ik op een vrij basis aluminium racefiets met opzetstuur rij (ipv een 'echte' TT-bike).

T2 - 3:51 - Prima wissel, niks op aan te merken.

Hardlopen - 3:18:52 - 4:42/km Strava
Niet nadenken, gewoon gaan lopen. Op mijn horloge bij de start van het lopen gezien dat ik een 3:10 marathon moest lopen om nog onder de 10uur te kunnen. Daar op weggegaan, maar langzaam het tempo wat zien wegzakken. Na 20km de 10uur 'losgelaten' en hier direct volledig vrede mee in mijn hoofd. Onwijs afgezien maar toch ook genoten. Het was 31 graden (pffft!) maar de vele douches, sponzen en het ijs onderweg maakte het dragelijk. Ik heb non-stop mensen ingehaald en dat werkt ook wel onwijs motiverend - wat dat betreft is een triathlon in de perfecte volgorde qua mijn 'talent': ik begin altijd op achterstand en ga steeds sneller mensen inhalen.

Overall: 10:08:42 - 32e Division - 127e Gender - 139 Overall
WAT_EEN_ERVARING. Kippenvel en tranen in mijn ogen bij de finish. Super veel support gehad onderweg, voornamelijk van een groep van 15 vrienden - maar er stonden ook echt véél meer mensen langs de kant dan ik op voorhand verwacht had. 8 maanden heb ik me helemaal de tyfus getraind en ik ben onwijs trots dat dit het resultaat is.

Tuurlijk: áls wetsuit, áls een andere fiets, áls minder heet... Maar áls telt niet - en het doet er niet toe:
I AM AN IRONMAN!

Uitslag: http://eu.ironman.com/tri...erland&bidid=867&detail=1

Twitter | Strava

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:40

vhal

ಠ_ಠ

@monkel @MrAcid woeps, laat het 1:50 zijn :P

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• estorino
Ja, Almere 🙂

estorino wijzigde deze reactie 09-09-2018 11:29 (56%)

• estorino
Gister was het dan zover; Challenge Almere Long Distance, mijn 2e poging op de 'hele'. In de rustperiode van 2 weken had ik pijntjes, zware benen, etc. Schijnt vaker voor te komen. :) Maar ik maakte me wel zorgen toen ik 2 dagen vantevoren nog steeds een zeurderige pijn had in mijn bilspier. Uit voorzorg de laatste 10 dagen voor Almere niet meer hardgelopen. Wel nog veel gezwommen en gefietst, maar niet lang en alles rustig.
En op de wedstrijddag? Nergens last van, frisse benen en bilspier de hele dag niet gevoeld... Zul je altijd zien he. :)

Zwemmen: tijd 1u16
Ja, prachtig. Goede sfeer, opkomende zon. Het was wel druk, met alle 400+ agegroupers tegelijk in 1 start, maar een halve ronde was er voldoende ruimte. Super ontspannen gezwommen, nog kunnen genieten van het zonnetje. Na 1u16 stond ik weer op de kant, zelden zo fris uit het water gestapt.

T1: tijd 10min47

Fietsen: tijd 6u33
Het doel was rustig. Nee, RUSTIG! Hier ligt mijn valkuil bij langere triathlons. Te hard fietsen icm. te weinig drinken wordt driedubbel bestraft tijdens het lopen. Er stond aardig wat wind, die we gelukkig aan het begin van de 90km lange ronde lekker mee hadden op de Oostvaardersdijk van Almere richting Lelystad.
Vermogen mocht niet boven 160watt uitkomen. Dat lijkt laag met een FTP van 270, maar dat is voor mij noodzakelijk om de 180km door te komen zodat je fris van de fiets afkomt. Na Lelystad en vooral vanaf Zeewolde richting Almere waaide je echt uit je hemd, pfff.
Vooral in de 2e ronde. Er stonden schuimkoppen op het IJmeer en ik heb ooit geleerd dat schuimkoppen ontstaan vanaf windkracht 5. Nou, dan weet je het wel. :)
Hoe dan ook, goed aan de opdracht gehouden (750ml drinken per uur en 60g koolhydraten) en rustig fietsen. Dat betekende op de dijk terug naar Almere vol tegen de wind in zo'n 21 a 22km/u! Moet maar dan he...

T2: tijd 7min6

Lopen: tijd 4u58
Ik was fris na het fietsen! Goede benen, goed gehydrateerd (4x gestopt om te piesen tijdens het fietsen) en belangrijkste; ik had er zin in. 6 rondes van 7km. Ik mocht van mezelf niet naar tempo's kijken, maar gewoon een duurlooppas erop zetten en bij elke drankpost wandelend een bekertje iso naar binnen werken. Dat ging de eerste 2 rondes goed. Ging niet snel, maar wel steady.
Maar toen ging het downhill helaas. :( 3e ronde begon mijn maag te protesteren tegen de iso en de gels en in de 4e ronde nog meer. Het wandelen bij de drankposten werd steeds iets langer. Daarbij nog 2 ongeplande bezoekjes aan een dixie en de vaart was er wel uit. In ronde 5 kwam alles eruit; ik moest overgeven van de misselijkheid. Het luchtte overigens wel flink op. :) Hup, weer verder!
Maar ook al voelde ik me niet lekker, ik voelde wel dat het ging lukken! En in zo'n laatste ronde vind je dan toch weer wat extra moed, wetend dat alles voor het laatst is! Ik heb echt wel kunnen genieten van de laatste ronde en vooral de laatste 500m; de rode loper, de doorkomst langs de tribunes en het onthaal van de speaker was geweldig.
Familie was er, mijn vriendin, het was zwaar, maar een machtig mooi gevoel!

En ook al was het lopen een beproeving; ik heb een zeer positief gevoel overgehouden aan deze hele! Ik heb het potverdorie gewoon gehaald! En een uurtje na de finish voelde ik me weer best goed; na wat bouillon, frietjes, een kroket en nog meer frietjes, kon het feestje beginnen :)

Gefinisht in 13:06:10, daarmee zit ik in de achterhoede, maar ik ben er erg blij mee. 8)

Dit was genieten...

• Toppertje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:32
Vandaag dan eindelijk m'n nieuwe fiets ophalen: De Giant TCR Advanced 2 model 2018.
Geen tijdrit of triathlon fiets, maar ik wil er wel graag mijn triatlons mee gaan doen de komende jaren.
Daarom een kleine vraag, kan ik hierop ook een ligstuur monteren?
Aangezien het een carbon fiets en stuur (Giant contact) is, kan ik neem ik aan niet gewoon mijn El cheapo ligstuurtje hierop vastschroeven.

Edit: blijkt dat het een aluminium stuur is, niks aan de hand dus 👍🏻

https://tweakers.net/ext/f/RoYEwIpFDZy7YohahdvYqnfk/thumb.jpg

Toppertje wijzigde deze reactie 18-05-2019 14:13 (14%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:19
Afgelopen weekend heb ik samen met mijn meisje meegedaan aan Challenge Heilbronn.. Onze eerste halve triathlon dit jaar..

Samengevat..

- Redelijk gezwommen in fris water
- Een gevecht met mijn helm in T1 van 27 minuten,
- Zwaar maar mooi fietsparcours
- Zoals gewoonlijk dood gegaan bij het hardlopen.

Met een tijd van 05:41:23 toch nog wel tevreden...

Een uitgebreid verslag is hier te vinden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +9Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het scheelt ongeveer 1,5-2km/h op je huidige kruissnelheid @Galois - dat zijn wel minuten op een kwart, laat staan langere afstanden. Even goed kijken met je Canyon wat voor stuur je hebt trouwens, als je zo'n aerodynamische cockpit hebt dan past er bijna niks op. Voor de H36 verkopen ze tegenwoordig een speciaal opzetstuur (die heb ik zelf). Als je gewoon een ronde buis hebt dan kun je 'alles' erop doen.

---

Mijn kwart van Huizen ging erg goed zondag!

Zwemmen in 20:36 (2:02/100m) - 46e tijd, dat was niet top maar het viel me alles mee aangezien ik een paar keer moest teruggevallen op schoolslag omdat ik totaal niet in mijn slag kwam. Blijft een zeer zwak punt (in verhouding tot de rest). Strava

Fietsen in 1:01:17 (38,4km/h) - 4e tijd daar was ik gezien het parcours zeer tevreden mee! Nog best wel klinkers, veel bochten en 170 hoogtemeters. Het was de eerste keer op mijn nieuwe fiets en dat is erg goed bevallen! Enige nadeel was dat mijn zadel na 25km 'voorover kantelde'. De punt van het zadel stond zeker 5cm lager dan de achterkant, kon daardoor alleen nog maar helemaal achterop zitten. Niet ideaal - maar het ging nog steeds hard. Strava

Lopen in 36:55 (3:52/km) - 3e tijd dat ging iets minder hard dan gedacht, maar ik kon nog wel 3 plaatsen opschuiven. Ik startte het lopen op plaats 5, maar schoof op naar plaats 2! Strava

Overall 2e geworden in 2:03:24 (uitslag)! Mijn eerste podium bij een triathlon - erg leuk! Het was lekker heet, waar ik relatief goed tegen kan. Het fiets en loopparcours was echter ook behoorlijk beschut van de zon, dat was erg fijn. Achteraf koude/natte handdoeken van de organisatie - die overigens heel prima was!

Mocht iemand toevallig ergens foto's kunnen vinden... Ik hoor het graag! Heb op veel mooie plekken fotografen gespot maar kan nergens wat vinden?!

Update - aantal links van fotografen gevonden:
https://www.facebook.com/...655391851428187&__tn__=-R
https://www.facebook.com/...hAt7UDWeja4PjQ&__tn__=H-R

MrAcid wijzigde deze reactie 25-06-2019 08:11 (21%)

Twitter | Strava

• Nogges
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 19:04

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Op verzoek hier 2 foto's! :)

You iz one special kid!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True