Holten heeft er een mailing uit gedaan waarmee ze zeggen goed rekening te houden met de warmte maar dat er wellicht maatregelingen genomen worden mbt het hardlopen. Drie opties:
De temperatuur laat toe dat het looponderdeel voor recreanten volledig wordt afgewerkt van de standaard afstand als de 1/8e triatlon;
Het looponderdeel voor de recreanten wordt met de helft ingekort. Dit betekent dat deelnemers van de standaard afstand 5 kilometer lopen en de deelnemers van de 1/8e triatlon 2.5 kilometer lopen;
Het looponderdeel wordt geschrapt. Dit betekent dat de recreanten vanuit de fietswissel het loopparcours oplopen en direct doorlopen naar de finish.
Zou het jammer vinden als ze deze maatregelen daadwerkelijk moeten gaan nemen. Het gaat dan toch heel anders indelen worden voor mij op de fiets, dan toch maar wat meer gas op die heuvels.
Gisteren ook wezen proef zwemmen, mooi watertje hoor!
De temperatuur laat toe dat het looponderdeel voor recreanten volledig wordt afgewerkt van de standaard afstand als de 1/8e triatlon;
Het looponderdeel voor de recreanten wordt met de helft ingekort. Dit betekent dat deelnemers van de standaard afstand 5 kilometer lopen en de deelnemers van de 1/8e triatlon 2.5 kilometer lopen;
Het looponderdeel wordt geschrapt. Dit betekent dat de recreanten vanuit de fietswissel het loopparcours oplopen en direct doorlopen naar de finish.
Zou het jammer vinden als ze deze maatregelen daadwerkelijk moeten gaan nemen. Het gaat dan toch heel anders indelen worden voor mij op de fiets, dan toch maar wat meer gas op die heuvels.
Gisteren ook wezen proef zwemmen, mooi watertje hoor!
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
:strip_exif()/f/image/er1R7apER4bskWMfkr8D3JyQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qzndcIpT6hgF1GaKze1t3fph.jpg?f=fotoalbum_large)

De laatste 5 km waren het zwaarst vooral km 5 van de top met percentages van 15% waarna het niet of nauwelijks onder de 9% duikt. Daarna een nog steilere afdaling naar Grindelwald voor de wissel naar de MTB. De wissel heb ik rustig aan gedaan omdat ik toch wat last had van de hoogte en met frisse tegenzin op de MTB gestapt. Hierover kan ik verder heel kort zijn het was een hel. 10 km klimmen aan 10% gemiddeld waarbij ik naar 4 km ook nog alles eruit gooide wat erin zat. Met horten en stoten uiteindelijk boven gekomen en de afdaling naar Lauterbrunnen gedaan. Tijdens de afdaling wel weer een beetje bijgekomen dus besloten toch maar te beginnen met lopen. Eerst weer terug naar Lauterbrunnen lekker bergaf en dan alleen maar omhoog richting eerst Mürren en uiteindelijk de Schilthorn op bijna 3000hm. Tijdens het lopen kreeg ik weer een beetje de mogelijkheid om te eten dus ik kreeg weer een beetje hoop om de cut-off in Mürren van 18:00 te halen. Helaas kwam na 9 km toch dat stuk watermeloen en vocht dat ik had genomen er weer aan de verkeerde kant uit. Ongeveer gelijktijdig kreeg ik het bericht dat de finish op de top gesloten was vanwege onweer. De finish lag nu in Mürren. Voor mij een goede finish aangezien het vanuit Mürren nog 5 km was met ongeveer 1400hm over open terrein en de koek wel op was na 6 uur zonder noemens waardig eten en drinken. Maar wel balen voor iedereen de al Mürren voorbij was en door de organisatie naar de dichtsbijzijnde lift richting Mürren is gestuurd. Uiteindelijk wel het meest verstandige besluit. Van de 300 starters hebben er uiteindelijk slechts 35 man/vrouw de echte finish gehaald, waarbij de winnaar er een ongelooflijke 8 uur en 59 minuten over deze schitterende triathlon die fantastisch is georganiseerd.