Het Triatlontopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zelf vorig jaar Nice 70.3 gedaan.
- prima georganiseerd
- prima vakantie locatie
- nice is goed te bereiken
- start/finish is in 't centrum dus wel etc. parkeerkosten en zo
- prachtig fietsparcours

Cascias Portugal is volgens mij elke keer nog uitverkocht geraakt, lijkt me ook een prachtige.

[ Voor 7% gewijzigd door Arie- op 04-10-2019 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Iets later, maar in Oktober is Challenge Mallorca echt een aanrader.. En bovendien bij opening goedkoop (159 euro als ik het goed heb).

Wij vertrekken over 2 weken voor de derde keer die kant op, echt een feestje vanaf donderdag tot zaterdag.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 06:40
Nice lijkt me een mooie optie! Staat nog op TBD 2020, dus die pagina ga ik even goed in de gaten houden.

Mallorca lijkt me ook wel aardig, maar daar heb ik de halve marathon vorig jaar nog gedaan. Ga liever steeds naar een nieuwe plek :) (En vriendinlief moet het ook maar willen hé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:29
Omdat ik in mei mijn eerste triathlon (OD) ga doen, heb ik vraag aan de wat meer ervaren atleten. In hoeveel gevallen van triathlons in Nederland is een wetsuit benodigd? Nu neem ik aan dat in mei de watertemperatuur sowieso te laag is om zonder wetsuit te zwemmen, maar wellicht dat later in het jaar een wetsuit niet meer nodig is.
En gebruiken jullie een trisuit uit 1 geheel of 2 losse stukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
stokmeister schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:21:
Omdat ik in mei mijn eerste triathlon (OD) ga doen, heb ik vraag aan de wat meer ervaren atleten. In hoeveel gevallen van triathlons in Nederland is een wetsuit benodigd? Nu neem ik aan dat in mei de watertemperatuur sowieso te laag is om zonder wetsuit te zwemmen, maar wellicht dat later in het jaar een wetsuit niet meer nodig is.
En gebruiken jullie een trisuit uit 1 geheel of 2 losse stukken?
Uiteindelijk zwemt 95% met wetsuit omdat het ook sneller is vanwege drijfvermogen. Als je de tijd niet zo boeit dan denk ik dat je vanaf juni wel zonder kunt. Wordt daags voor de triathlon bekend gemaakt of het mag. (Verplicht tot en met 16grC). Maar comfortabel zonder wetsuit wordt het vanaf 18-20). Zee/IJsselmeer duurt stukje langer en is eigenlijk altijd wetsuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je een wetsuit mag dan wil je die ook eigenlijk altijd. Trisuit uit één stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
OD en langer zwem ik altijd in wetsuit. Bij een sprint wil ik nog wel eens starten zonder omdat ik redelijk zwem en traag wissel.
Verder heb ik een tri-suit uit 1 deel. Vind dat zelf fijn zitten en ik heb de mazzel dat ik tot en met half distance afstanden nooit naar de wc hoef tijdens een race.

Verder is voor mij meer van belang waar de rits zit. Wedstrijd pak voor teamcompetitie zit mijn rits achter maar als ik wedstrijden doe buiten het team draag ik eigenlijk altijd een pak met de rits voor. Vind het fijn dat ik die open kan zetten en zo makkelijk sponzen naar binnen kan steken (ik heb het snel warm en kan warmte relatief moeilijk afvoeren).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Aha, duidelijk! Dat wordt een wetsuit aanschaffen dan. Het is de bedoeling dat ik meerdere keren mee gaan doen met een triathlon.

Een trisuit uit 1 geheel lijkt mij ook lekkerder zitten. Goeie tip van de rits aan de voorzijde bij een trisuit! Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf.

Hebben jullie je al ingeschreven voor een race in 2020?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Wiggle heeft een dhb wetsuit van minder dan 100 euro die prima voldoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zo, ik heb m'n planning t/m 28 juni redelijk rond, een paar dingen waar ik nog over twijfel of nog niet voor heb kunnen inschrijven. Ik denk dat ik 't volgende ga doen, als ik geen blessures krijg en zo.:
IngeschrevenDatumLocatieEvenement
Vza 11 aproldenzaalr-b-r-b-r
Vzo 18 aprenschedehm
Ozo 26 aprdeventer1/16 tri (ja 1/16)
Vzo 17 meihaarlemmermeerOD
Vza 30 meivathorstOD
Vzo 7 juniluttenberg1/4
Oza 20 junholten1/8 tri
Vzo 28 junhoorn70.3

Over Deventer 1/16: qua trainingsafstand is 't niet zo veel en 's kost je al snel een halve dag qua spullen pakken en voorbereiding en reizen en zo. Daarnaast heb ik de twee weekenden ervoor ook al een wedstrijd gepland staan.
Over 1/8 Holten twijfel ik, omdat ik m'n A-race de week er na is. Voor velen zou een wedstrijd van <1:15uur wel moeten kunnen, maar ik ben niet de beste hersteller en ik zie 't wel als een klein risico. Het parcours is wel gaaf, het is dichtbij m'n huis en 't kan nog een mooie prikkel zijn.

Edit: afstanden aangepast 1/4 en OD verschil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Wat is een 70.3? IS dat een Amerikaanse afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
@maikelonline
Ironman-afstanden, in dit geval een halve triatlon.

Had ook gekeken naar Hoorn, maar de prijs ervan werd mij iets te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
Arie- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:17:
Zo, ik heb m'n planning t/m 28 juni redelijk rond, een paar dingen waar ik nog over twijfel of nog niet voor heb kunnen inschrijven. Ik denk dat ik 't volgende ga doen, als ik geen blessures krijg en zo.:
Vza 11 aproldenzaalr-b-r-b-r
Vzo 18 aprenschedehm
Ozo 26 aprdeventer1/16 tri (ja 1/16)
Vzo 17 meihaarlemmermeer1/4
Vza 30 meivathorst1/4
Vzo 7 juniluttenberg1/4 tri
Oza 20 junholten1/8 tri
Vzo 28 junhoorn70.3

Over Deventer 1/16: qua trainingsafstand is 't niet zo veel en 's kost je al snel een halve dag qua spullen pakken en voorbereiding en reizen en zo. Daarnaast heb ik de twee weekenden ervoor ook al een wedstrijd gepland staan.
Over 1/8 Holten twijfel ik, omdat ik m'n A-race de week er na is. Voor velen zou een wedstrijd van <1:15uur wel moeten kunnen, maar ik ben niet de beste hersteller en ik zie 't wel als een klein risico. Het parcours is wel gaaf, het is dichtbij m'n huis en 't kan nog een mooie prikkel zijn.
Aardig programma! Haarlemmermeer doe ik ook, maar dan de OD. Ben je ook nog van plan langere afstanden te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Wat zijn ironman afstanden? Dat is toch een merknaam? Sorry.... Maar Triatlon is niet alleen een beursgenoteerd bedrijf. Wat je bedoeld is de halve en de hele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
maikelonline schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:43:
Wat zijn ironman afstanden? Dat is toch een merknaam? Sorry.... Maar Triatlon is niet alleen een beursgenoteerd bedrijf. Wat je bedoeld is de halve en de hele.
70.3 is het aantal miles wat je aflegt in een halve triathlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Potato potato, 70.3 wordt internationaal veel gebruikt. Haarlemmermeer doe ik idd ook de OD, Vathorst is ook een OD, Luttenberg is wel een 1/4. Zal 't even aanpassen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Nope, het is hetzelfde als je fastfood altijd verward met "Mcdonalds eten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Potato potato, ik zeg altijd frituur ipv fastfood.
stokmeister schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:43:
[...]
Aardig programma! Haarlemmermeer doe ik ook, maar dan de OD. Ben je ook nog van plan langere afstanden te doen?
Nee, ik ben niet gemaakt voor langere afstanden. Twee keer een hele marathon gedaan wat me veel pijn heeft gekost, 3e marathon tijdens trainen moeten staken. Zou dolgraag een keer een 140.6 doen (@maikelonline dat is hetzelfde als een hele triatlon), maar denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Ik weet wat de 70.3 en de 140.6 voor staan. Ik ga dit jaar zelf een volledige doen (Gelreman), maar ik vind dat monopolie echt een beetje als of je vroeger wel de juiste nikes aan had in de brugklas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Arie- schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:48:
Potato potato, ik zeg altijd frituur ipv fastfood.

[...]

Nee, ik ben niet gemaakt voor langere afstanden. Twee keer een hele marathon gedaan wat me veel pijn heeft gekost, 3e marathon tijdens trainen moeten staken. Zou dolgraag een keer een 140.6 doen (@maikelonline dat is hetzelfde als een hele triatlon), maar denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Een hele lijkt mij ook een hele mooie doelstelling om ooit eens te doen. Maar als het teveel blessures oplevert dan is het slim om de kortere afstanden te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
maikelonline schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:53:
Ik weet wat de 70.3 en de 140.6 voor staan. Ik ga dit jaar zelf een volledige doen (Gelreman), maar ik vind dat monopolie echt een beetje als of je vroeger wel de juiste nikes aan had in de brugklas.
Maar als ik dan toch 8 maanden lang me helemaal de blubber ga trainen om vervolgens 12 uur compleet kapot te gaan wil ik er ook alles uithalen.. En dan wil ik gewoon een IRONMAN medaille en het hele gebeuren eromheen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
M@cer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:25:
[...]

Maar als ik dan toch 8 maanden lang me helemaal de blubber ga trainen om vervolgens 12 uur compleet kapot te gaan wil ik er ook alles uithalen.. En dan wil ik gewoon een IRONMAN medaille en het hele gebeuren eromheen..
Een lokale wedstrijd is niet goed genoeg voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
maikelonline schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:30:
[...]

Een lokale wedstrijd is niet goed genoeg voor je?
Ik doe heel veel lokale wedstrijden, maar voor een halve of hele wil ik gewoon net dat extra stukje beleving meemaken. Ik heb 2 jaar geleden de halve in Nieuwkoop meegedaan, maar dat is toch wel iets anders dan de Challenge Almere of Challenge Mallorca. Zo krijg je bijvoorbeeld 2 vuilniszakken krijgt om je spullen in te stoppen en fiets je gewoon tussen het normale verkeer door.

Het kost wat, maar je krijgt er ook wel veel voor terug.. of dat belangrijk is moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 10-12-2019 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpjedi
Precies, je traint je de pleuris, de uitrusting, materialen, voeding, etc kosten een hoop geld. Dan ga ik voor mn A event niet naar schubbekutjeveen maar pik ik iets met exposure. Nu is IM wel bizar duur maar Challenge is wel ok imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Mag idd best wat kosten na zoveel training.

Besloten dat ik mee ga doen aan de 70.3 op Lanzarote. Met daar omheen 10 dagen vakantie.
Nu nog even wachten tot de inschrijving is geopend. :D
Als voorbereiding zit ik ook te kijken naar de 1/3 die vanaf 2020 in het programma zit in Leiderdorp.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranze op 11-12-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 15:21

Nutellaah

Bits N Sites

Wedstrijden van ICAN zijn ook wel de moeite. Ooit ééntje meegedaan in Spanje, was zeker de moeite.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
ICAN vermeid ik als de pest. Ze hebben het in Nederland 2x geprobeerd in Amsterdam met beide keren een grote bende tot gevolg. Hoop deelnemers buiten het parcours doorzat ze verkeerd gestuurd waren, park ferme open voor iedereen en geen controle op het meenemen van fietsen, steigers die spek glad waren waardoor bijna iedereen uit het water direct onderuit ging... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik had hoge verwachtingen van ICAN toen ze naar NL kwamen maar dat was eens en nooit meer.

Zie ook https://www.parool.nl/spo...euw-tot-wanhoop~be0f2507/

[ Voor 9% gewijzigd door denyos op 11-12-2019 08:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 15:21

Nutellaah

Bits N Sites

denyos schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:47:
ICAN vermeid ik als de pest. Ze hebben het in Nederland 2x geprobeerd in Amsterdam met beide keren een grote bende tot gevolg. Hoop deelnemers buiten het parcours doorzat ze verkeerd gestuurd waren, park ferme open voor iedereen en geen controle op het meenemen van fietsen, steigers die spek glad waren waardoor bijna iedereen uit het water direct onderuit ging... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik had hoge verwachtingen van ICAN toen ze naar NL kwamen maar dat was eens en nooit meer.

Zie ook https://www.parool.nl/spo...euw-tot-wanhoop~be0f2507/
Ai, ja in Spanje was ik tevreden van de organisatie. Niet te vergelijken met een IM, maar wel goed genoeg voor wat je moest betalen.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 14:14

Darkasantion

Just keep swimming!

Hier nog triatleten met ervaring hoe de sport te combineren met een (aanstaande) kleine?
Heel erg blij mee, maar wil ook de sport niet helemaal opgeven :P

Verwachte datum is eind April, dus zeker rondom die tijd doe ik geen wedstrijden
Verder wil ik vanaf januari ook wat minder trainen, maar wel 1 keer per week lopen, fietsen en zwemmen om het niet helemaal te verleren en kwijt te raken.
Hoop dan eind van de zomer weer wat wedstrijden mee te pakken, zoals de OD in Klazienaveen. Verder dan qua sporten nog steeds minimaal 1 keer per week lopen, fietsen en zwemmen, maar wel met oog op de kleine/tijd.

Verder nog tips/trucs van ervaren triatleten met kleintjes?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 20:54
Gouden tip: koop een Tacx/Wahoo...

Ik heb persoonlijk als vuistregel dat ik de rest van het gezin zo min mogelijk wil belasten met mijn sport. Dit resulteert in zwemmen/lopen/fietsen tijdens de vroege/late uurtjes of als de kinderen overdag op bed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Binkovsky schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:26:
Gouden tip: koop een Tacx/Wahoo...

Ik heb persoonlijk als vuistregel dat ik de rest van het gezin zo min mogelijk wil belasten met mijn sport. Dit resulteert in zwemmen/lopen/fietsen tijdens de vroege/late uurtjes of als de kinderen overdag op bed liggen.
Eensch, ik doe mn intervallen in base opbouw meest op de tacx tot max 2u per workout (anders hersendood🤪), duurfietsen op zondagochtend met veldrijden (wekkertje om 6u, van 7u fietsen tot uur of 12), zwemmen en lopen vroeg of laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Toch nog een wijziging in m'n planning:
  • Ik heb besloten wel de 1/8 in Holten te doen, ik hoop dat 8 dagen herstel genoeg is.
  • De RBRBR Oldenzaal is verplaatst van april 11 naar april 25. Ik ben er niet echt blij mee, want ipv 8 dagen tussen de RBRBR en de HM zitten er nu maar 6 dagen tussen de HM en de RBRBR.
Vzo 19 aprEnschedehm
Vza 25 aprOldenzaalr-b-r-b-r
Vzo 17 meiHaarlemmermeerOD
Vza 30 meiVathorstOD
Vzo 7 juniLuttenberg1/4
Vza 20 junHolten1/8
Vzo 28 junHoorn70.3

Ik twijfel nog wat ik met Oldenzaal en Enschede moet. Ik had me voor beiden al ingeschreven. Verder zit ik momenteel al twee weken in een motivatie dipje, hopelijk krijg ik weer wat energie tijdens de vrijde dagen rondom kerst waarbij ik wel daglicht zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Het is weer 1 januari, dus net ingeschreven voor de 1/3e in Leiderdorp en de 1/4e in Alphen!
Zat nog even te twijfelen over die laatste, omdat 70.3 op Lanzarote daar waarschijnlijk 14 dagen na is... in Alphen dan maar een beetje voorzichtig doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Leuk! Ik ben afgelopen jaar vol goede moed lid geworden van de lokale triathlonvereniging, maar kwam tot twee conclusies:
1) Ik sport graag wanneer het mij uitkomt
2) Ik hou niet van zwemmen en zwemtraining

In het voorjaar dus gestopt met de vereniging en het zwemmen. Ook geen enkele wedstrijd meegedaan. Wel het hardlopen fanatiek opgepakt met een schema en wedstrijden dit najaar en daardoor al m’n PR’s verbroken die al een tijdje stonden. HM eindelijk onder de 1:30! En ook weer eens ontspannen wezen zwemmen.

En dan gaat triathlon toch weer kriebelen. Dus gister toch maar ingeschreven voor IM 70.3 Zell am See. Niet om de hoek, maar het is voor mij een bijzondere plek, dus daar wil ik wel een stukje voor reizen. Bovendien was IM Westfriesland al vol dus voor IM werd het sowieso buitenland.

Nu eens zien hoe ik op een efficiënte manier dat zwemmen doorkom, zowel qua trainen als in de wedstrijd. Maar 1,9km is natuurlijk te doen.

Tot die tijd (eind augustus) doe ik nog wel een OD tussendoor, maar verder gaat mijn focus vooral naar kilometers maken op de fiets en mijn hardloopniveau aanhouden/verbeteren. Snelheidswerk en trails denk ik.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zelf heb ik nog niet echt een planning voor dit jaar, omdat eind April, begin Mei wij een kleine verwachten en dat even belangrijker is :).

Wel blijf ik gewoon lekker trainen in de komende maanden op alle onderdelen en zie per dag/week wel wat er lukt en wat niet. Doelstelling daarbij is elk onderdeel elke week 1 keer gedaan te hebben om het niet helemaal te verleren, maar we zullen zien wat lukt.

Hoop dat ik dan in Klazienaveen weer mee kan gaan doen op de OD, en erna dan nog wat losse wedstrijden in de buurt als OD/Sprint.
2021 gaan we dan wel weer wat concreter plannen, maar kandan ook beter inschatten hoeveel tijd ik "over" heb voor de sport naast de andere leuke verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13

Galois

1811 - 1832

Ik wil dit jaar deelnemen aan een halve triatlhon. Ik had vorig jaar besloten om die van Almere te gaan doen, maar helaas wordt deze dit jaar niet georganiseerd :( Daarom op zoek naar een andere. De Ironman Westfriesland 70.3, leek mij ook een hele mooie, maar kennelijk ben je een half jaar van tevoren te laat om in te schrijven :) Deze is al vol!

Dat vind ik erg rap (moet erbij zeggen dat ik erg onervaren ben in dit wereldje, heb nog maar 2x een kwart gedaan) en vraag mij dan ook af of er nog mogelijkheden zijn voor het overnemen van startbewijzen.

Ik heb aan heel veel hardloop wedstrijden/evenementen meegedaan en daarbij is het altijd mogelijk om op het laatste moment bij een uitverkochte wedstrijd via bijvoorbeeld Marktplaats nog aan een startbewijs te komen. Veel mensen hebben zich op tijd ingeschreven, maar komen tot de ontdekking dat ze toch te weinig getraind hebben en zetten hun startbewijs op Marktplaats (of zijn geblesseerd geraakt). Voor een evenement als bv de Damloop (die ook vaak vol is of inschrijftermijn gesloten) staan er daags voor het evenement meer dan genoeg startbewijzen op Marktplaats.

Is dit ook gebruikelijk in de triathlonwereld? Ik kan mij namelijk voorstellen dat veel mensen die zich enthousiast ingeschreven hebben voor de Westfriesland 70.3 dat ze in juni toch tot de conclusie komen dat ze te weinig getraind hebben en niet gaan.

Een tweede vraag (die ik eigenlijk ook al gesteld heb in het zwemtopic) gaat over hoe ik mij het beste kan voorbereiden op het zwemmen van 1,9 km. Is het handig om deze afstand al een paar keer achter elkaar gezwommen te hebben of volstaat het om bij series van 100 m, 200 m, 300 m, ... te blijven en zo in één training aan (bv) 2500 m te komen zonder deze afstand achter elkaar gezwommen te hebben. Ik heb nog nooit meer dan 1 km achter elkaar gezwommen (zwem wel per zwemtraining in totaal 2500 m bestaande uit setjes van bv 100, 200, enz m).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Galois schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:35:
[...]
De Ironman Westfriesland 70.3, leek mij ook een hele mooie, maar kennelijk ben je een half jaar van tevoren te laat om in te schrijven :) Deze is al vol!

Dat vind ik erg rap (moet erbij zeggen dat ik erg onervaren ben in dit wereldje, heb nog maar 2x een kwart gedaan) en vraag mij dan ook af of er nog mogelijkheden zijn voor het overnemen van startbewijzen.
[...]
Ja, helaas, de populairdere evenementen raken altijd snel vol, daarom is het wel handig om een half jaar vooruit te plannen. Mbt het overnemen van startbewijzen: daar heb ik geen ervaring mee.

De halve/midden afstand in Klazienaveen is nog niet vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Arie- schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:42:
[...]

Ja, helaas, de populairdere evenementen raken altijd snel vol, daarom is het wel handig om een half jaar vooruit te plannen. Mbt het overnemen van startbewijzen: daar heb ik geen ervaring mee.

De halve/midden afstand in Klazienaveen is nog niet vol!
Valt midden in mijn vakantie :(
Maar die van Nieuwkoop is ook nog niet vol, ik denk dat ik mij daarvoor ga inschrijven (7 juni, al had ik liever een najaarstriatlon gedaan).

Iemand ervaring met deze van Nieuwkoop? Komt wel 'professioneel' en populair over.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat was 2 jaar geleden het NK - heb 'm toen zelf niet gedaan maar een aantal vrienden wel, die vonden hem prima!

Qua zwemmen zou nog wel wat 'duurtraining' doen, zeker als je altijd in een 25m bad traint en geen (tuimel)keerpunten doet. Ik vind het persoonlijk toch heel anders als je constant zwemt, geen afzetpunten hebt en niet tussendoor die halve seconde extra kunt ademhalen. Dat kun je natuurlijk combineren met straks het open water in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:24:
Dat was 2 jaar geleden het NK - heb 'm toen zelf niet gedaan maar een aantal vrienden wel, die vonden hem prima!

Qua zwemmen zou nog wel wat 'duurtraining' doen, zeker als je altijd in een 25m bad traint en geen (tuimel)keerpunten doet. Ik vind het persoonlijk toch heel anders als je constant zwemt, geen afzetpunten hebt en niet tussendoor die halve seconde extra kunt ademhalen. Dat kun je natuurlijk combineren met straks het open water in.
Tnx... wat zou jij voor 'duurtraining' doen?
Ik zwem idd in een 25 m bad en straks wel ook weer buiten. Maar met een wetsuit aan is het een stuk eenvoudiger. Ik heb dan veel meer tijd om 'uit te glijden' dan in het zwembad zonder wetsuit. En dus extra/rustig adem te halen. Ik had voor die km in open water, tweemaal 1 km gezwommen in het zwembad. Ik vond het goed gaan, maar het was zeker wel een flinke inspanning. In open water MET wetsuit was een verademing: zoveel makkelijker! Wist dat het verschil maakte, maar ik stond versteld van het grote verschil.
(zwem nog maar één jaar... weinig ervaring dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
Galois schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Ik zwem idd in een 25 m bad en straks wel ook weer buiten. Maar met een wetsuit aan is het een stuk eenvoudiger. Ik heb dan veel meer tijd om 'uit te glijden' dan in het zwembad zonder wetsuit. En dus extra/rustig adem te halen. Ik had voor die km in open water, tweemaal 1 km gezwommen in het zwembad. Ik vond het goed gaan, maar het was zeker wel een flinke inspanning. In open water MET wetsuit was een verademing: zoveel makkelijker! Wist dat het verschil maakte, maar ik stond versteld van het grote verschil.
Het hangt natuurlijk wel van de omstandigheden af of je lekker kunt uitglijden in het open water. Ik woon aan het IJselmeer en zwem daardoor vaak buiten. Ik kan je vertellen er zit een groot verschil in de manier van zwemmen tussen een spiegel en windkracht 6. Dat is wel iets wat je in mijn ogen een keer moet oefenen zeker in Nederland waar het toch altijd waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 06-06 22:11
Er is ook een halve in Emmeloord, Triathlon Noordoostpolder, ergens eind augustus. (30 augustus om precies te zijn)
Zwemmen in kanaal, fietsen groot deel over de N50.

https://www.triathlonnoordoostpolder.nl/inschrijven/

[ Voor 24% gewijzigd door ArnoutV op 13-01-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Langere sets, dus 4x500m bijvoorbeeld. En dan je keerpunten geen 'extra' adem pakken (lees: bijv. door je hoofd onder water te houden). Eventueel doe je die sets met pull-buoy, dat simuleert wel redelijk de wetsuit qua drijfvermogen.

Maar als je al zoveel makkelijker zwemt in een wetsuit zou ik me er niet druk om maken. Bij mij is(/was) dat zeker niet zo, dus ik probeerde altijd wel wat extra duur in te bouwen omdat ik dat grote voordeel van de wetsuit nooit zo merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Maar als je al zoveel makkelijker zwemt in een wetsuit zou ik me er niet druk om maken. Bij mij is(/was) dat zeker niet zo, dus ik probeerde altijd wel wat extra duur in te bouwen omdat ik dat grote voordeel van de wetsuit nooit zo merk.
Makkelijker zwemmen in een wetsuit schijnt een slecht teken te zijn: de slechte zwemmers hebben het meeste baat bij een wetsuit :)

Ik ga ook nog een sprinttriathlon doen (500 m zwemmen) en de goede zwemmers kiezen voor deze afstand vaak voor geen wetsuit omdat de winst van de wetsuit niet opweegt tegen het verlies in transitietijd (lees ik hier en daar...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha, nou dat gaat voor mij niet op. Ik ben een slechte zwemmer en wordt met een wetsuit niet beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Galois schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Makkelijker zwemmen in een wetsuit schijnt een slecht teken te zijn: de slechte zwemmers hebben het meeste baat bij een wetsuit :)

Ik ga ook nog een sprinttriathlon doen (500 m zwemmen) en de goede zwemmers kiezen voor deze afstand vaak voor geen wetsuit omdat de winst van de wetsuit niet opweegt tegen het verlies in transitietijd (lees ik hier en daar...).
De eredivisie mannen van de vereniging Dolfijn zweren er bij. Staan op plek 5 van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

maikelonline schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:55:
[...]

De eredivisie mannen van de vereniging Dolfijn zweren er bij. Staan op plek 5 van Nederland.
Zweren waarbij? Dus met wetsuit zwemmen op een korte afstand en de winst daarbij is hoger dan de verlies in tijd bij de transitie?

Ik ben een hele onervaren triatlondeelnemer (nog maar 2x een 1/4 gegaan), maar heb altijd gehoord dat een goede zwemmer er dan voor kiest om zonder wetsuit te zwemmen op 500 m.

En logisch nadenkend kan ik er mij ook wel iets bij voorstellen:

- (bv) goede zwemmer zwemt 500 m in 7,5 minuut zonder wetsuit
- met wetsuit is deze zwemmer ietsje sneller, dus 7 minuten (???)
- winst is 30 seconden die ben je weer kwijt met het uitdoen van de wetsuit?

Maar ik heb geen enkele ervaring... als jij zegt dat de toppers ook 500 m met wetsuit zwemmen, dan geloof ik dat (en moet ik dat zeker doen! :) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikelonline
Ja, die doen dat. "Alles meer dan 400M is met wetsuit" is de gevierde uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 22:05
Mits de temperatuur het toe laat, wordt in de teamcompetitie wedstrijden bijna altijd met wetsuit gezwommen (zelf ervaring in de 1e en 2e divisie). Een wetsuit uitrekken kost echt weinig tijd. Tijdens het lopen naar de fiets, doe je de rits al los en de bovenkant naar beneden. Bij de fiets alleen nog maar de pijpen. Kost iets van 10sec, mits geoefend.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou... de zgn. 'open serie' van de triathlon van Nieuwkoop is vol. Voor NK mannen is nog wel plek.

Wat is het verschil? Ik kan dat op de website niet vinden. Het lijkt erop dat ik mij ook gewoon mag inschrijven voor NK mannen, maar wat is het verschil? Wanneer zou je voor de open serie gaan en wanneer voor NK?

Ik doe zeker niet mee met de grote jongens, dus wat dat betreft eindig ik misschien wel als laatste bij de grote jongens :)

Mijn tijd zal iets van:

35 + 2 + 160 + 3 + 90 = 290 minuten dus 4:50 (??) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:34:
Nou... de zgn. 'open serie' van de triathlon van Nieuwkoop is vol. Voor NK mannen is nog wel plek.

Wat is het verschil? Ik kan dat op de website niet vinden. Het lijkt erop dat ik mij ook gewoon mag inschrijven voor NK mannen, maar wat is het verschil? Wanneer zou je voor de open serie gaan en wanneer voor NK?

Ik doe zeker niet mee met de grote jongens, dus wat dat betreft eindig ik misschien wel als laatste bij de grote jongens :)

Mijn tijd zal iets van:

35 + 2 + 160 + 3 + 90 = 290 minuten dus 4:50 (??) zijn.
Zelfde als bij hardlopen: wel of geen deelname aan de wedstrijd (met bijbehorende licentie). Als je hem graag wilt doen zou ik gewoon inschrijven voor het NK en niet te ver vooraan starten. De winnaars doen er 4:00 over, dus zwem die niet in de weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Zelfde als bij hardlopen: wel of geen deelname aan de wedstrijd (met bijbehorende licentie). Als je hem graag wilt doen zou ik gewoon inschrijven voor het NK en niet te ver vooraan starten. De winnaars doen er 4:00 over, dus zwem die niet in de weg. :)
Ik heb dus geen licentie... Ik train niet bij een club. Dus met een daglicentie mag je ook meedoen met het NK?

Waarom kiest iemand voor open serie dan wel NK als je rond de 5 uur erover doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hm, nu overvraag je me. :) Ik heb een jaarlicentie van de NTB (daarmee heb je ook een KNWU en Atletiekunie licentie). Ben ook geen lid van een club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezep
Vandaag ingeschreven voor het NK halve traithlon in Nieuwkoop. Bedankt Galois voor de 'herinnering'!
Vorig jaar Nederlands Kampioen geworden in de klasse 40-45 in Klazienaveen.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.... (in 2017 was mn tijd 4:32 in Nieuwkoop).

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

wezep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:16:
Vandaag ingeschreven voor het NK halve traithlon in Nieuwkoop. Bedankt Galois voor de 'herinnering'!
Vorig jaar Nederlands Kampioen geworden in de klasse 40-45 in Klazienaveen.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.... (in 2017 was mn tijd 4:32 in Nieuwkoop).
Dat is een hele keurige tijd (zeker in je(onze :)) leefdtijdklasse!).

Het wordt mijn eerste halve en weet niet goed wat ik kan verwachten. Heb wel 2x een kwart gedaan (in 2:08 en 2:05) en dat ging probleemloos.
Maar zoals ik vanuit het hardlopen, wielrennen en MTB'en wel weet, komen de 'problemen' pas bij langer dan 3 uur (maximaal) sporten. Ik moet mij dus ook zeker gaan verdiepen in hoe ik het beste kan eten.
Tijdens het zwemmen niet uiteraard, op de fiets zal het goed gaan en de vraag wordt dan of ik het moet houden bij gelletjes of dat ik ook wat anders moet eten. En daarna tijdens het hardlopen alleen gelletjes. Of misschien helemaal niets omdat ik op de fiets voldoende gegeten heb? Geen idee... Alle ervaringen op dit gebied zijn welkom! :)

Ik lees trouwens op de website van de triathlon Nieuwkoop:
De open serie is vol. In de NK serie (zelfde prijs) is nog wel ruimte. De afstanden en het tijdslimiet zijn voor beide series gelijk.
Dus je kunt als 'niet-wedstrijd-sporter' ook meedoen met het NK. Wat ik dan erg nieuwsgierig naar ben, is wat het verschil is tussen de open serie en het NK. Als elke 'open serie-deelnemer' zich ook kan inschrijven voor het NK. Dat is dan kennelijk alleen maar voor het 'gevoel' van de deelnemer zelf?

Maar goed, omdat de open series vol zijn, heb ik mij ingeschreven voor het NK. En met mijn te verwachten tijd van 4:45-5:00 denk ik dat ik niet als laatste zal eindigen (hoop ik maar dan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
@Galois , tijdens een triathlon gebruik ik alleen sportdrank en gelletjes. Zo heb ik vorig jaar de hele van Almere op 4 bidons sportdrank en 24 gelletjes gedaan ;-)
Maar zorg wel dat je dit traint en dat je tijdens de wedstrijd ook dezelfde sportdrank en gelletjes gebruikt!

Als je een kwart in goed 2uur doet en verder goed traint, dan moet een halve ook geen probleem worden.

Wat verder het verschil tussen de open serie en het NK is, weet ik ook niet.
En met die verwachte tijd zou je vorig jaar bij het NK rond de 10e plek zijn geëindigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Nieuwkoop werd ik vorige jaar 70ste met een tijd van 4:57. Met 4:45 zat je toen op plek 45.
Voor dit jaar heb ik die 4:45 als doel.

Verder doe ik mee met het 3e divisie team van de vereniging waar ik lid van ben. Heb nog nooit een kortere wedstrijd gedaan dan een kwart. Dus ben benieuwd wat ik op de sprint kan klaarspelen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb 2 jaar geleden ook gewoon meegedaan met het NK in Nieuwkoop, tijd 5:07 en ik was zeker niet de laatste. Dus gewoon inschrijven voor het NK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 20:15
Hier zijn de uitslagen van het NK vorig jaar: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitslagen/2019/jul/14/klazienaveen/Halve_TotNK.html
Met een 4.45 was je daar 85e van de 231 finishers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hm ja, voor het globale plaatje handig, maar op verschillende parcoursen kun je niet echt vergelijken.

Klazienaveen had afgelopen jaar een T1 van 300m lang, een fietsparcours van 94km en een loopparcours van ongeveer 20km.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranze
Woohoo, inschrijving voor Iron Man 70.3 Lanzarote is gelukt. Vakantie er omheen was al geboekt, nu dus niet voor niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

arcanis schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:18:
Hier zijn de uitslagen van het NK vorig jaar: http://nl.mylaps.com/evenementen/uitslagen/2019/jul/14/klazienaveen/Halve_TotNK.html
Met een 4.45 was je daar 85e van de 231 finishers geweest.
Ik heb vooral aan hardloopevenementen meegedaan. Met mijn tijden (37 min op de 10k, 57 min op de 15k, 3 uur op de marathon, ...) eindig ik altijd bij de paar procent snelsten.

Of mijn zwem- en fietsprestaties zijn zo slecht (zwemmen klopt ;)) of (en?) de gemiddelde deelnemer aan een triathlon heeft een betere conditie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik loop rond de 5 minuten per kilometer en dan bij de meeste hardloopevenementen zit ik wat tijd betreft bovengemiddeld. Bij triathlon kom ik wat dat betreft snelheid te kort en verlies ik altijd flink wat plekken met hardlopen.

Dit komt hoofdzakelijk omdat er veel meer mensen meedoen met een hardloopwedstrijd die daarbij over het algemeen ook nog een stuk langzamer zijn.

Veel tijdwinst zit ook in het fietsen, als je daar rond de 40 gemiddeld weet te halen tegenover 33 gemiddeld van de overige deelnemers maak je aardig wat tijd goed. Vaak vertrek ik in een al redelijk lege wisselzone, maar als ik terug kom is het meestal nog redelijk leeg :)

Ben nu wel flink bezig om mijn zwemmen en lopen te verbeteren, het doel (naast IRONMAN Kalmar) is toch wel onder de 5 uur finishen in IRONMAN West-Friesland als alles tenminste meezit wat betreft weer en wisselzones ;)

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 22-01-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
Galois schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb vooral aan hardloopevenementen meegedaan. Met mijn tijden (37 min op de 10k, 57 min op de 15k, 3 uur op de marathon, ...) eindig ik altijd bij de paar procent snelsten.

Of mijn zwem- en fietsprestaties zijn zo slecht (zwemmen klopt ;)) of (en?) de gemiddelde deelnemer aan een triathlon heeft een betere conditie :)
Sjiesus jij loopt hard! Maar zoals het mooie is met Triathlon.. ieder heeft zn specialiteit. Ik loop bijvoorbeeld op de halve 4:25/km en dat is voor mijn doen snel, echter fiets ik 38 gem wat dan ook mijn discipline is. Met zwemmen laat ik het liggen maar focus ik niet op. Zit rond de 2:05/100m dus mn triathlon begint bij het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Jpjedi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Sjiesus jij loopt hard! Maar zoals het mooie is met Triathlon.. ieder heeft zn specialiteit. Ik loop bijvoorbeeld op de halve 4:25/km en dat is voor mijn doen snel, echter fiets ik 38 gem wat dan ook mijn discipline is. Met zwemmen laat ik het liggen maar focus ik niet op. Zit rond de 2:05/100m dus mn triathlon begint bij het fietsen.
Ik kan je een zwemanalyse aanraden als je zwemmen niet zo goed is.. Laatst gedaan bij Tri2One en dat heeft mijn ogen wel aardig geopend wat betreft techniek.

Ik heb een verslag geschreven op mijn site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

M@cer schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:41:
Ik loop rond de 5 minuten per kilometer en dan bij de meeste hardloopevenementen zit ik wat tijd betreft bovengemiddeld. Bij triathlon kom ik wat dat betreft snelheid te kort en verlies ik altijd flink wat plekken met hardlopen.

Dit komt hoofdzakelijk omdat er veel meer mensen meedoen met een hardloopwedstrijd die daarbij over het algemeen ook nog een stuk langzamer zijn.

Veel tijdwinst zit ook in het fietsen, als je daar rond de 40 gemiddeld weet te halen tegenover 33 gemiddeld van de overige deelnemers maak je aardig wat tijd goed. Vaak vertrek ik in een al redelijk lege wisselzone, maar als ik terug kom is het meestal nog redelijk leeg :)

Ben nu wel flink bezig om mijn zwemmen en lopen te verbeteren, het doel (naast IRONMAN Kalmar) is toch wel onder de 5 uur finishen in IRONMAN West-Friesland als alles tenminste meezit wat betreft weer en wisselzones ;)
Grappig deze erg grote verschillen. Dat jij en @Jpjedi zoveel harder fietsen ivm hardlopen en bij mij andersom.
Als ik een goede dag heb en een vlak parcours zonder al teveel bochten red ik zo'n 36 km/h gemiddeld (bij 40 km, kwart triathlon). Dan heb ik echt alles eruit geperst. Ik loop dan nog zo'n 4:00/km daarna.

Bij het lopen haal ik inderdaad veel mensen in, is zeker wel leuk en motiverend. Ook bij het fietsen haal ik redelijk wat mensen in, maar dat ligt meer aan dat ik net iets onder de 20 minuten over de km doe en dus veel zwemmers eerder aan zijn gekomen.

De transities gaan mij ook wel redelijk goed af. Als ik soms in de uitslagen zie dat mensen er een minuut langer over gedaan hebben dan in, dan vraag ik mij altijd af wat ze gedaan hebben (even rustig wat eten?).

Ik zou ook graag aan de Ironman West-Friesland mee willen doen. Maar die was zo snel vol... ongelooflijk hoe populair. Hopelijk komt er nog iets vrij van afvallers. Bij hardloopevenementen is het altijd zo dat mensen op het laatste moment toch besluiten niet meer mee te doen vanwege blessures of te weinig getraind. Bij triatlons lijkt dit anders te gaan omdat je je ook moet legitimeren bij het ophalen van startbewijzen en zo... Dus overnemen van startbewijzen lijken ze niet toe te staan (wat overigens ook niet zo is bij hardloopevementen, maar niemand die daar moeilijk over doet bij de zgn. 'recreanten').

Mooie website trouwens! Leuk om te lezen...
Ik wil in het voorjaar inderdaad eens zo'n zwemanalyse doen. Jij hebt een hele uitgebreide gedaan, maar ik wil het alleen bij zwemmen houden. Ben benieuwd wat ik nog kan leren (ik zwem nog maar een jaar de borstcrawl).

Ik heb overigens helemaal geen beeld bij hoe snel het zwemmen is. Bij fietsen en hardlopen heb ik dat wel.

Als je bv. bij een kwart triahtlon:
- 32 km/h fietst doe je het leuk, 35 km/h doe je het netjes en 38+ is wow
- 4:30 km hardlopen doe je het leuk, 4:00/km doe je het netjes en <3:50/km is wow

maar hoe zit dat met zwemmen?
- 2:00/100 m doe je het leuk? 1:50/100 m doe je het netjes? >1:40/100 m wow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Nieuwkoop heeft nog ruimte in de NK half distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door MrAcid op 22-01-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb overigens helemaal geen beeld bij hoe snel het zwemmen is. Bij fietsen en hardlopen heb ik dat wel.

Als je bv. bij een kwart triahtlon:
- 32 km/h fietst doe je het leuk, 35 km/h doe je het netjes en 38+ is wow
- 4:30 km hardlopen doe je het leuk, 4:00/km doe je het netjes en <3:50/km is wow

maar hoe zit dat met zwemmen?
- 2:00/100 m doe je het leuk? 1:50/100 m doe je het netjes? >1:40/100 m wow?
Voor een kwart: 2:00m, 1:45 en <1:30 per 100m. Zou ik zeggen.

Zie bijvoorbeeld mijn post van vorig jaar na de kwart van Huizen (2e plaats): MrAcid in "Het Triatlontopic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd (en eigenlijk ook pas toen begonnen), dus veel sneller zal het allemaal niet meer worden bij mij.. Helaas is de 40+ agegroup over het algemeen ook het sterkst bezet, dus hoge ranking zit er ook niet in.

Het gaat mij vooral om de voldoening van het finishen en een goede fietstijd :)

De vriend van mijn dochter daarentegen is 18 en vorig jaar begonnen met triathlons.. Als ik zie wat hij voor progressie maakt, dat is echt niet normaal. Vorig jaar kon ik hem nog wel voor blijven, maar dat gaat me waarschijnlijk dit jaar echt niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Ja, midlife crisis mannen zijn inderdaad aardig vertegenwoordigd in de sport :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M@cer
Mijn dochter Zoë organiseert met 3 andere studenten van het CIOS in Hoofddorp op 22 maart 2020 een triathlonclinic in het Leeghwaterbad te Purmerend.

Ze hebben een website gemaakt op www.triathlonclinic.nl waar de inschrijving inmiddels geopend is.
Er zullen de middag 3 clinics gegeven worden, namelijk:

- Zwemmen door Jelle de Boer van Swimgym.nl
- Hardlopen door Jeffrey van der Park
- Voeding door Emma van Poorten / Bike-Fitting door Dirk-Jan Lieuwes

Ze verzorgen een leuke en informatieve middag voor zowel de beginnende als de gevorderde triathleet en het perfecte begin van de start van het nieuwe seizoen.

Ze zijn op zoek naar deelnemers die hun project tot een succes willen maken. De inschrijving zijn € 12,50 om de kosten van het evenement te dekken.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn om deze schoolopdracht tot een succes te maken, meld je vooral aan..

Afbeeldingslocatie: https://www.triathlonclinic.nl/wp-content/uploads/2020/02/evenement-foto-geheel-1024x683.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 12-02-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 13:52
Ik heb een vraagje betreft kleding en de wissel. Ik ga dit jaar mn eerste 1/8 Tri doen. Hiervoor eigenlijk alleen gefietst.
Het zwemmen is in een zwembad.
Maar wat is handig? Zwembroek, wissel naar fietsbroek, wissel naar hardloopbroek? Of is een trisuit wel echt een must have? Ik kom die info namelijk nog niet echt tegen en vraag het me erg af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 06-06 22:11
Ik zou een trisuit aanschaffen voor een paar tientjes, scheelt een hoop gedoe in de wisselzone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
trisuite is echt een must, kan al vrij goedkoop bij Decathlon

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 18-02-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Thnx, dan ga ik daar eens kijken. Ik zag ze vooral voor veel geld voorbij komen. En dat vind ik zonde. Maar decatlon it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
De laatste jaren zie je bij traithlons bijzonder veel decathlon trisuits, zeker bij de beginners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
Nixo schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:11:
Ik heb een vraagje betreft kleding en de wissel. Ik ga dit jaar mn eerste 1/8 Tri doen. Hiervoor eigenlijk alleen gefietst.
Het zwemmen is in een zwembad.
Maar wat is handig? Zwembroek, wissel naar fietsbroek, wissel naar hardloopbroek? Of is een trisuit wel echt een must have? Ik kom die info namelijk nog niet echt tegen en vraag het me erg af :)
Wiggle (Dhb-huismerk) of Decathlon voor een tri-suit gaan. Neem dan ook meteen een nummerband mee.

Voor Match-day
  • Handdoekje neerleggen, zodat je met 'droge' voeten in je schoenen kan.
  • Leer/ervaar fietsen/lopen zonder sokken in de schoenen.
  • Elastiekjes gebruiken, mocht je je schoenen alvast fixeren op de fiets. Dit maakt het makkelijker met het park ferme te verlaten.
  • Gebruik een nummerband, zodat je het nummer kan verplaatsen van achter (fiets) naar voor (lopen).
Succes.. :9

• Nixo
YoGi_Berra schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Wiggle (Dhb-huismerk) of Decathlon voor een tri-suit gaan. Neem dan ook meteen een nummerband mee.

Voor Match-day
  • Handdoekje neerleggen, zodat je met 'droge' voeten in je schoenen kan.
  • Leer/ervaar fietsen/lopen zonder sokken in de schoenen.
  • Elastiekjes gebruiken, mocht je je schoenen alvast fixeren op de fiets. Dit maakt het makkelijker met het park ferme te verlaten.
  • Gebruik een nummerband, zodat je het nummer kan verplaatsen van achter (fiets) naar voor (lopen).
Succes.. :9
Thnx. Vooral het omkleden zat ik mee. Ik ga op zoek naar een trisuit.
Ik ga wel voor een paar sokken. Die tijd is het me waard en maakt het verschil tussen wel een geen blaren.
Schoenen fixeren op mijn fiets vind ik niets. Ik kan inmiddels best aardig lopen met een paar fietsschoenen. En mijn tijd gaat ook weer niet zo zijn dat die paar seconden nog uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:51
Nixo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Ik ga wel voor een paar sokken. Die tijd is het me waard en maakt het verschil tussen wel een geen blaren.
Schoenen fixeren op mijn fiets vind ik niets. Ik kan inmiddels best aardig lopen met een paar fietsschoenen. En mijn tijd gaat ook weer niet zo zijn dat die paar seconden nog uitmaken.
Bij mijn eerste 1/8 stond ik naast een 'ironman' en die vertelde dat er maar twee dingen belangrijk zijn: Finishen en niet doodgaan. En ook in die volgorde.

Voor de rest gewoon plezier hebben en genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Nixo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Mijn ervaring is dat schoenen op de fiets iets is voor de echter toppers als je op zoek bent naar de laatste seconden.
Al vaak zat gezien dat iemand in transitie sneller is en mij inhaalt omdat ie geen schoenen aan heeft, maar eenmal op de fiets meters lang loopt te klungelen en ik diegene weer voorbij fiets.
Dit naast het extra risico van in de hekken en in de weg rijden de eerste meters. Erg irritant dat je soms in moet houden omdat iemand voor je loopt te klooien met zijn schoenen.
En na het fietsen kun je altijd nog de schoenen na de balk uittrekken en even op blote voeten/sokken rennen. Ben je iets sneller, maar wel veel veiliger.

• Jpjedi
Darkasantion schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Mijn ervaring is dat schoenen op de fiets iets is voor de echter toppers als je op zoek bent naar de laatste seconden.
Al vaak zat gezien dat iemand in transitie sneller is en mij inhaalt omdat ie geen schoenen aan heeft, maar eenmal op de fiets meters lang loopt te klungelen en ik diegene weer voorbij fiets.
Dit naast het extra risico van in de hekken en in de weg rijden de eerste meters. Erg irritant dat je soms in moet houden omdat iemand voor je loopt te klooien met zijn schoenen.
En na het fietsen kun je altijd nog de schoenen na de balk uittrekken en even op blote voeten/sokken rennen. Ben je iets sneller, maar wel veel veiliger.
Precies ja, voorbij rennen en dan 50m kloten op een slingerende fiets. 😂🙈

Sowieso fiets ik geen kwart/halve/hele met blote poten, de horror. Ik moet daar echt niet aan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Al zo vaak "ruzie" gehad met van die kneuzen die heel stoer hun fietsen op de fiets hangen en dan vervolgens slingerend proberen hun voeten erin te stoppen... Of nog erger wanneer je na het fietsen weer terug komt en ze al ruim voor de wissel (>1 km) beginnen met hun schoenen terwijl je daar in volle vaart op af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoe gaan jullie de komende periode doorkomen qua trainingen?
Blijf wel lekker buiten lopen en fietsen, is altijd goed voor je.
Helemaal als je de rest van de dag thuis opgehokt zit is het wel fijn en goed om even naar buiten te kunnen.

Enigste uitdaging blijft het niet echt kunnen zwemmen, hoop daar de schade wat te beperken met Core Stability en vervangende oefeningen, maar hebben jullie hier nog tips/ideeën of suggesties om thuis zonder zwembad een beetje de zwemconditie op peil en techniek te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:40

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zag van de week dat Rachel Klamer gewoon haar training in een recreatieplas afrondt. Denk wel koud maar met wetsuit zeker wel te doen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Nieuw, https://www.ironmanvirtualclub.com/ met trainingen en virtuele races.

Afbeeldingslocatie: https://uploads-ssl.webflow.com/5e79e10c743cef823532eb2e/5e84413f6948e11ffa217604_img-chal-land.png

Dit weekend de eerste race (tussen , tussen 3 april 20:00 en 6 april 01:59 moet je 5km hardlopen, 90km fietsen en dan weer 21km hardlopen. Hoeft niet aaneengesloten.

Ik heb me ingeschreven, dus hopelijk kan ik genoeg tijd vrijmaken om alles te volbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hopelijk gaat in het najaar nog een (kwart) triathlon ergens door :)

Zwemmen gaat nu even niet, misschien straks weer als het wat warmer is met een wetsuit in een plas. Maar waar ik nu mee bezig ben is om mijn fietsgemiddelde wat te verbeteren.

Ik ben van oorsprong hardloper (met een PR op 10k van 37.30, op HM van 1:21 en M 2:59) en van mijn trainingsgroepje ben ik hierin degene met de beste hardloopprestaties.

Met fietsen moet ik nog wel wat kunnen winnen. Als ik een tocht van bv. 100 km (solo) doe, dan kan ik dat met een gemiddelde van rond de 32 km/h (op een niet afgezet parcours met bochten, stoplichten, enz). Als ik mijn maatjes op Strava zie die dus mindere prestaties leveren bij het hardlopen, die redden op soortgelijke (solo)tochten 34-36 km/h.

Nu is het niet zo dat ik als doel heb hun te verslaan hoor, alles behalve, maar wel dat ik het gevoel heb (als ik mij met hun vergelijk) dat er bij mij nog wel wat verbeteringen mogelijk moeten zijn...

Alleen weet ik dus niet hoe. Meer trainingsuren zijn niet mogelijk :) dus misschien dat ik wat 'slimmer/effectiever' kan trainen.

Heeft iemand tips? Intervallen? Zo ja, welke soort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Galois schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:57:

Zwemmen gaat nu even niet, misschien straks weer als het wat warmer is met een wetsuit in een plas. Maar waar ik nu mee bezig ben is om mijn fietsgemiddelde wat te verbeteren.

Ik ben van oorsprong hardloper (met een PR op 10k van 37.30, op HM van 1:21 en M 2:59) en van mijn trainingsgroepje ben ik hierin degene met de beste hardloopprestaties.

Met fietsen moet ik nog wel wat kunnen winnen. Als ik een tocht van bv. 100 km (solo) doe, dan kan ik dat met een gemiddelde van rond de 32 km/h (op een niet afgezet parcours met bochten, stoplichten, enz). Als ik mijn maatjes op Strava zie die dus mindere prestaties leveren bij het hardlopen, die redden op soortgelijke (solo)tochten 34-36 km/h.

Nu is het niet zo dat ik als doel heb hun te verslaan hoor, alles behalve, maar wel dat ik het gevoel heb (als ik mij met hun vergelijk) dat er bij mij nog wel wat verbeteringen mogelijk moeten zijn...

Alleen weet ik dus niet hoe. Meer trainingsuren zijn niet mogelijk :) dus misschien dat ik wat 'slimmer/effectiever' kan trainen.

Ik had mij ook ingeschreven voor twee trihard series (OD en een 70.3)Allebei gecancelled. Ook ingeschreven voor een OD van ironman in Maastricht op 16 augustus. Reken er wel op dat die ook gecancelled wordt.

Qua loop en fietstijden komen wij aardig overeen. Daarom wil ik ook, net als jij, m'n fietstijden verbeteren. Ik heb een elite suito trainer gekocht. Icm een zwift abbo ben ik daar heel tevreden over. Je kunt daar goede trainingsprogramma's volgen. Dat helpt mij bij gestructureerde fietstrainingen met een goede opbouw. Je bespaart veel tijd omdat je dus geen last hebt van verkeer en stoplichten. Ook hoef je niet eerst de stad uit voordat je rustige wegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 16:03
Galois schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:57:

Snelheden van verschillende activiteiten met elkaar vergelijken mag je echt niet doen. Er zijn zoveel randfactoren die in die vergelijking niet meegenomen worden zoals windrichting, windsterkte, hellings%...
Als je over een vermogensmeter beschikt, kun je wel objectief vergelijken met andere atleten die met een vermogensmeter rijden.
Trainen op vermogen is ook veel efficiënter dan trainen op hartslag en vertelt je meer over de inspanning die je aan het leveren bent.
De combinatie van de aankoop van een vermogensmeter en gestructureerd trainen zal je het meeste winst opleveren.

Je kunt ook directdrive rollen aankopen, maar dan moet je altijd binnen blijven trainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ze gaan het toch proberen: Ironman West-Friesland verplaatst naar 4 oktober.

Al denk ik persoonlijk dat er ook in oktober geen enkel evenement zal plaatsvinden: waarom zouden ze dat risico willen nemen (als gemeente/overheid)?

Ik ga dan maar voor de halve van Almere in 2021 voor een 'onder de 5 uur' :)

Tegen die tijd hoop ik toch wel dat dit klotevirus de kop in is gedrukt.

Hoe gaat het met jullie trainingen? Al een beetje buiten aan het zwemmen? Ik fiets en loop zo'n 5/6x per week. Over een maandje als de watertemperatuur wat aangenamer is buiten, wil ik het zwemmen ook weer oppakken buiten. Jullie al buiten gezwommen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Galois schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:20:
Ze gaan het toch proberen: Ironman West-Friesland verplaatst naar 4 oktober.

Al denk ik persoonlijk dat er ook in oktober geen enkel evenement zal plaatsvinden: waarom zouden ze dat risico willen nemen (als gemeente/overheid)?

Ik ga dan maar voor de halve van Almere in 2021 voor een 'onder de 5 uur' :)

Tegen die tijd hoop ik toch wel dat dit klotevirus de kop in is gedrukt.

Hoe gaat het met jullie trainingen? Al een beetje buiten aan het zwemmen? Ik fiets en loop zo'n 5/6x per week. Over een maandje als de watertemperatuur wat aangenamer is buiten, wil ik het zwemmen ook weer oppakken buiten. Jullie al buiten gezwommen dit jaar?
Ik neem toch aan dat als je de nieuwe datum van 4 oktober gaat publiceren je als organisatie al een soort vooroverleg met de locale instanties en ntb hebt gehad.

Voor mij zijn er dit jaar al 6 wedstrijden geannuleerd waaronder de MD in Amsterdam en de Ironman Kopenhagen.

Ik had nog wat hoop gezet op een paar loop events in het najaar, maar ik vrees dat alle grote events dit jaar niet door zullen gaan.

Ik zwem sinds eind maart buiten(dag 10 van de lockdown). Toen nog bij watertempraturen van 7 a 8 graden. Inmiddels is het rond de 15 graden en erg goed te doen.

De motivatie om door te trainen heeft wel iets een deuk gehad in het begin, maar ik heb de draad weer volledig opgepakt en ben doorblijven trainen op het schema naar de Ironman toe. Alleen is het nu met nog 66 weken voor de boeg wel erg ver weg. 8)7 |:(

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mijn motivatie is alleen maar toegenomen... qua trainingsuren (38 uur volgens Strava) was april een topmaand (alleen hardlopen en fietsen dus).

Dit van de hele dag thuiszitten, geeft wel veel zin om ook even naar buiten te gaan om te sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Ik blijf stug doortrainen voor 70.3 op Lanzarote in oktober... we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Galois schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:26:
Mijn motivatie is alleen maar toegenomen... qua trainingsuren (38 uur volgens Strava) was april een topmaand (alleen hardlopen en fietsen dus).

Dit van de hele dag thuiszitten, geeft wel veel zin om ook even naar buiten te gaan om te sporten.
Ik kijk enigsinds jaloers naar de mensen die ik op Strava volg die ook meer tijd hadden om te sporten doordat ze minder werk hadden, Helaas heeft de Covid situatie bij mij ervoor gezorgd dat ik in de afgelopen 2 maand qua werk drukker ben geweest dan in de afgelopen 5 jaar is voorgekomen.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mijn IRONMAN in Kalmar is ook nog steeds niet officieel afgelast, dus we blijven maar trainen. Maar ik heb er weinig hoop op en wat betreft voorbereiding is het ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hier ook zo's situatie. Ironman 70.3 Zell am See voor 30 augustus op de agenda staan. Ook nog niet afgelast, maar volgens Austria.info zijn alle grootschalige evenementen t/m 31 augustus afgelast. Vanuit Ironman geen verdere info dan dat ze uiterlijk 50 dagen vooraf informeren over de doorgang, of zoveel eerder als mogelijk is. Inderdaad een beetje onhandig qua training, maar hardlopen en fietsen doe ik sowieso. Alleen zwemmen heb ik nog totaal geen werk van gemaakt. Ben daar ook niet zo gek op, dus ga dat alleen doen als het ergens voor dient. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren bericht gekregen dat IRONMAN Kalmar dit jaar niet door gaat en wordt doorgeschoven naar 2021. Ondanks dat het een bericht was waar je op kon wachten, is het toch wel even slikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Is er in de provincie Utrecht nog een winkel waar je wetsuits kunt passen? Behalven dan de Decathlon uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 15:20
nogeeninlog schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:27:
Is er in de provincie Utrecht nog een winkel waar je wetsuits kunt passen? Behalven dan de Decathlon uiteraard.
Nee, naar mij weten niet. Ik ben week geleden ook naar Sanden gereden in Volken voor een trisuit.
Ik had het daar ook even met ze over het gemis van triatlon gerelateerde winkels in omgeving Utrecht. Hij gaf ook aan dat bij wetsuit pas dagen (dan gaan ze schijnbaar het land in) er enorm veel animo is met mensen uit omgeving Utrecht en Amsterdam.

Ik kwam nog wel een zaken tegen in Hilversum, maar het afspraak maken heeft mij tegengehouden: http://www.tripro.nl/wetsuit-fit
https://www.triproshop.nl/c-5008516/heren/

[ Voor 3% gewijzigd door WaSteiL op 09-06-2020 09:02 . Reden: nog een linkje erbij.. ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste