2 weken geleden alweer meegedaan aan het EK OD in Weert, was een erg leuke, zware en leerzame ervaring.
Ondanks het feit dat het in Almere mis gegaan was er wel vertrouwen in, week voor de wedstrijd gingen de rustige trainingen goed en had er wel zin in.
Op de donderdag alle registratie-spullen opgehaald en meegedaan aan de landen-parade, vrijdag lekker niks gedaan in Eindhoven en zaterdag-middag naar de eerste wedstrijden gekeken om ook alvast een gevoel voor de omstandigheden/wedstrijd te krijgen. Conclusie, het wordt heel erg heet, dus goed koelen en drinken!
Was daar al heel de week mee bezig en hou wel van een warm weertje dus had er wel zin in.
Zondagochtend mooi op tijd aanwezig en loopschoenen in T2 neergezet om vervolgens in alle rust naar T1 te fietsen. Daar alles klaar gezet, gelachen met de overige Nederlanders en ontspannen naar de zwemstart gelopen.
Eenmal op de blauwe mat was het wel erg gaaf om met je naam opgeroepen te worden en om echt voor Nederland uit te komen, kan het zeker iedereen aanraden

.
Zwemmen: 0:27:26
Normaal altijd een sterk onderdeel, maar deze keer wou het gewoon niet. Nooit echt lekker "erin" kunnen komen, of ik zwom lekker en ging de verkeerde kant op, of ging de goeie kant op en kwam niet vooruit...
34ste van de 42 in mijn Agegroup. Lekker begin van de wedstrijd

.
T1: 0:02:25
Snel het water uit, wetsuit half uit en vervolgens onderuit gaan in T1...
Helpt niet echt met een snelle wissel. Vervolgens sprong het Polar horloge ook nog uit de houder, dus een snelle wissel kon ik wel vergeten. Omdat ik al baalde van het zwemmen stapte ik redelijk geiiriteerd op de fiets. 41ste tijd
Fietsen: 01:03:34
Na het slechte zwemmen besloten dat ik gewoon voluit zou fietsen en met het lopen wel zou zien wat er nog over was, veel slechter kon het toch niet worden

. Tot mijn eigen verbazing heel snel gefietst, waarbij het tempo niet echt zakte en gewoon door kon blijven gaan. Ondanks een gemiddelde van 37.8Km/h(PR!!!

) alsnog de 38 tussentijd. Maargoed, dat weer overleefd en goed gedronken, 2 bidons waren al leeg en het zonnetje brande erop...
T2: 0:03:48
2e wissel ging eigenlijk gewoon goed, enkel veter snel opnieuw gestrikt omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Voor de rest prima, 38 tussentijd.
Lopen: 0:43:36
1e ronde was afzien, probeerde zo hard mogelijk te lopen als het lichaam toestond, want 2,5Km rond gelopen met (opkomende) zijsteken. We hadden een beetje hard gefiets...
Gelukkig herstelde ik in de 3 ronden erna en kon ik steeds sneller, waardoor ik van een 4:24 min/km naar 4:12 min/km ging in de laatste ronde en nog een paar mensen in kon halen. Op het einde kwam ik er echt lekker in, was zo jammer dat het maar 10Km was, gevoelsmatig had ik nog wel even kunnen doorgaan. Totaal geen last gehad van de hitte, heel veel gedronken en elke kans om te koelen meegenomen, waardoor ik eigenlijk na die eerste Km's gewoon lekker liep.
33ste tussentijd.
Finish: 2:20:49
Uiteindelijk als 36 van mijn groep binnen gekomen en in eerste instantiate gigantisch balen omdat het zwemmen zo tegen viel en ik gehoopt had sneller te zijn. Ben even gaan zitten op de eerste de beste stoel omdat ik gewoon helemaal leeg was, maar na paar minuten ging het wel weer en kwam ook de tevredenheid langzaam boven drijven.
Heb uiteindelijk wel meegedaan aan een EK, ben niet laatste geworden

en zeker de fiets/looptijden geven motivatie dat het wel goed zit, maar ook zeker nog sneller kan. Inmiddels kijk ik terug op een erg leuke, leerzame en zware wedstrijd en wil ik zeker nog een keer aan het EK meedoen, om dan voor mijn gevoel een (nog) beter resultaat neer te zetten. Op naar de volgende dus!