Omdat het toch nog €60 scheelt. Mensen die op marktplaats iets zoeken, willen juist zo min mogelijk kwijt zijn op kort termijn. Dat je dan geen garantie hebt, wordt gezien als een besparing. Je kan het ook omdraaien: besparen op zoveel mogelijk zaken (zoals garantie) en het voor de laagste prijs kopen.loekf2 schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:48:
[...]
Was dat een PS4 van 3 jaar oud ? Ik snap kopers op MP niet, waarom zou je 200 euro voor een 2e hands kopen als je een nieuwe 500 GB slim bij bv Coolblue voor 259 koop incl garantie.
Ik betaal juist weer liever wat meer om een gloednieuw product te hebben, zeker wanneer het prijsverschil niet eens zo groot is. Ik heb bijvoorbeeld wel een iPad Pro 12.9 128GB + 4G via Amazon gekocht wat eerder gebruikt was (1 week gebruikt). Dit bespaarde mij echter zo'n €400 op nieuwprijs, dus dan boeit het me niet en had alsnog garantie erop voor de overige 11 maanden.
De een wil zo goedkoop mogelijk uit zijn in absolute waarde (dus wat je direct in € kwijt bent) de ander kijkt op langer termijn en calculeert risico's in zoals defect buiten garantie en betaalt dan meer om garantie te hebben en een nieuwer apparaat.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store