Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 22:46
Die medals zijn inderdaad niet zo'n groot probleem. Heb je al wel alle missable trophies gehaald tijdens de singleplayer? Anders kan dat betekenen dat je een paar chapters zal moeten herspelen.

Wat ik zelf het meest vervelende vond waren de hunting requests voor de it's art trophy. Dan moet je verschillende dieren met 3 sterren vinden. Dat heeft me echt talloze uren gekost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Platinum #185 - Mad Max
7 jaar geleden al uitgespeeld, maar altijd wel de intentie gehad om nog de platinum te halen. Moest eerst even kijken of het uberhaupt nog wel kon. Want er zitten twee online challenges in die je niet meer kan halen omdat de servers offline zijn. Maar die had ik gelukkig destijds al gehaald.
Verder nog steeds een leuke game om te spelen. Open world, dus die laatste trophies die ik nog moest waren vooral zijmissies en een hoop icoontjes op de map afwerken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:35
En Platinum #28 is binnen: Alpha Protocol. In 8 dagen 2 en een halve playthroughs gedaan. Vet verhaal, en trots dat ik het op hard uitspeelde. Laatste missie was pittig.

Wat nu, zoals eerder gezegd F1 24 staat vanaf 7 november op het lijstje. Ook op het lijstje (maar niet perse vanaf 7 november) een story playthrough van COD MW 1 (2019). Maar om een of andere reden heb ik zin gekregen om Spyro te gaan spelen. Als kind nooit het spel gehad, maar wel bij buren gespeeld. Ik ga deze denk ik blind spelen voor het verhaal en de nostalgie, en daarna pas voor de platinum, als ik dat wil. Want merk dat dit zo'n game is waarvan de platinum mij tegen houdt (terwijl het goed te doen is, lees ik).

Verder krijg ik zin om GTA 3 definitive edition te gaan spelen. Heb ze op de PS 4 voor 20 euro gekocht (en las later dat je zowel de PS4 als PS5 versie digitaal koopt voor 30 euro...). Lang getwijfeld of ik toch niet de PS5 versie moest spelen, maar gelezen dat het verschil vrijwel nihil is. Dus eerst maar spelen wat ik al heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Spyro platinums zijn heel erg makkelijk inderdaad. Maar alle 3 wel heel leuke games! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:43
Raem schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:06:
Platinum #185 - Mad Max
7 jaar geleden al uitgespeeld, maar altijd wel de intentie gehad om nog de platinum te halen. Moest eerst even kijken of het uberhaupt nog wel kon. Want er zitten twee online challenges in die je niet meer kan halen omdat de servers offline zijn. Maar die had ik gelukkig destijds al gehaald.
Verder nog steeds een leuke game om te spelen. Open world, dus die laatste trophies die ik nog moest waren vooral zijmissies en een hoop icoontjes op de map afwerken.
Mad Max was een hele toffe game in mijn herinnering. Rage 1 lijkt er qua sfeer redelijk op overigens. Maar dan wel met Doom invloeden maar gaf hetzelfde gevoel tijdens het spelen.

Ik ben met Animal Well bezig, dat is ff wat anders. Maar erg goed! En met Space Marine 2, ook erg anders en fenomenaal goed. Combat in dat spel is vrij briljant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Raem schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:49:
De Spyro platinums zijn heel erg makkelijk inderdaad. Maar alle 3 wel heel leuke games! :)
Toch even lekker eerste wereld gespeeld, en heerlijk. Las collectibles en dacht oh god, maar zeer fijn gemaakt en makkelijk vindbare gems. Ik ga per gamesessie max 1 wereld spelen. Want na 2.5 playthroughs van alpha protocol in 8 dagen wil ik niet te veel rushen :p.

Kortom heerlijk spel (deel 1, maar 2 en 3 waarschijnlijk ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:23

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Topicstarter
Raem schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:06:
Platinum #185 - Mad Max
Ik had indertijd het geluk om nog op tijd te zijn voor de online trophies. :9

Ik vind (nog steeds) dit toch één van de betere open wereld games, de combinatie van auto rijden en die gare verrekijker om wel de herkenningspunten te identificeren. Het vechtsyteem uit de Batman series & Shadow of Mordor series. Jammer dat er nooit een vervolg op is gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GRDavies75 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Ik had indertijd het geluk om nog op tijd te zijn voor de online trophies. :9

Ik vind (nog steeds) dit toch één van de betere open wereld games, de combinatie van auto rijden en die gare verrekijker om wel de herkenningspunten te identificeren. Het vechtsyteem uit de Batman series & Shadow of Mordor series. Jammer dat er nooit een vervolg op is gekomen.
Ik ben weer wat oude games aan het oppakken die ik wel heb uitgespeeld, maar nog niet platinum trophy van heb. Nu bezig met Batman Arkham Knight, blijft toch ook wel een gave game. Het is alleen altijd weer flink wennen om alle controls en mogelijkheden te leren als je verder gaat met een savegame van 8 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Ja, daar ben ik nooit echt in gekomen. Heb wel de Platinum gehaald van de eerste Shadow of Mordor, maar de 2 timed challanges heb ik nooit weten te halen, dus ben blijven plakken op 97% voor de 100%.

De 2e Shadow of Mordor ben ik ook op een gegeven moment mee gestopt, more is niet altijd beter oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GRDavies75 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:34:
Ja, daar ben ik nooit echt in gekomen. Heb wel de Platinum gehaald van de eerste Shadow of Mordor, maar de 2 timed challanges heb ik nooit weten te halen, dus ben blijven plakken op 97% voor de 100%.

De 2e Shadow of Mordor ben ik ook op een gegeven moment mee gestopt, more is niet altijd beter oid.
Bij Arkham Knight moet ik nog een aantal AR challenges en nog een hoop Riddler trophies. Was de reden waarom ik destijds niet voor de platinum ben gegaan. Maar vind het nu, na zo'n lange tijd, wel weer leuk om een beetje door de map te gaan om ze te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Ik hoor je en hoewel het gamen de laatste tijd op een (veel) lager pitje zit, heb ik altijd de wens om spellen zoals Bloodborne alsnog de Platinum te halen. Aan de andere kant, het is echt jaren geleden en als het op sentiment aankomt, vaak moet je het ook daarbij laten. Terugkerend (en hopend op dezelfde ervaring) doet vaak afbreuk aan de mooie herinnering. Daarnaast heb ik toch een backlog en andere uitdagende games die iets meer bij tijds zijn. Maar zo kijk ik er naar. Veel plezier gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Platinum #91 Farming Simulator 22.
Ik moest op twee maps nog de collectibles zoeken, dat was met een IGN guide zo gepiept.

Nu RDR2 weer eens installeren en eens kijken of we daar nog wat trophies kunnen halen. Even lekker relaxt cowboyen :)
*edit
Lol, 3 gouden medailles _O-
90% total completion.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 01-11-2024 23:23 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GRDavies75 moet je nog veel voor de Bloodborne platinum? Online is nog wel actief denk ik. Misschien dat ik ook nog wel zou kunnen helpen, ik heb nog wel een sterk poppetje op de plank liggen ergens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 01-11-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:43
Superkiwi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:25:
:)
*edit
Lol, 3 gouden medailles _O-
90% total completion.
Dit had ik ook een paar maanden geleden. Nu heb ik 70 meer speeluren 100% completion en 12 gouden medailles. :) Blijft wel één van de beste games ooit gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 01-11-2024 23:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorroberner
Woohoo platinum 29 is binnen: Call of Duty Modern Warfare 2019.

Wellicht mijn enige Cod platinum, (zeker gezien die launcher sinds MWII waardoor, tenminste op PS5 nieuwe Cods geen platinum hebben), maar zeer vermakelijk. Voor de platinum gaan was echt een verrijking. Ik dacht eerst gewoon even normale playthrough doen, genieten van het spel en de vette missies. Dat beviel zeer. Toen de missie specifieke trophies gehaald. En toen dacht ik, ik ken dit spel best wel ondertussen, het lijkt ook niet al te zwaar voor een shooter. Dus ik dacht laat ik het eens proberen. En heerlijke ervaring op veteran, heel voorzichtig handelen was weer eens anders dan op regular door het meeste heen knallen. Nu weet ik dat deze cod niet de moeilijkste SP heeft, maar toch leuk om het te hebben gedaan. En scheelt dat de platinum puur SP trophies nodig heeft. Maar een platinum als deze is echt een verrijking van het spel waardoor je het op andere manieren speelt.

Daarnaast vette game, echt heerlijk meeslepend. Zin in deel twee die ik nu installeer. Wordt waarschijnlijk geen platinum vanwege de Co-op trophies (van wat ik vlug las).

Verder met Spyro 1 halverwege, wel vermakelijke game, maarja tegenover COD Modern warfare, dan snappen sommigen wel dat ik voor Cod koos haha. Wellicht dat ik Spyro de rest van de week speel voordat donderdag mijn vakantie begint met de 5 Pro. En dan met F1 24 aan de slag. Iemand trouwens ervaring met de trophies daarin? Zo ja hoe veel grind moet je doorlopen voor True Fan? Je moet dan 10.000 fan points in één seizoen scoren. En dat seizoen loopt woensdag de 13e af, paar dagen nadat ik net begin. Ik ben dan bang dat ik een dubbele grind moet doen die heel lastig wordt, en dat de progress vanaf donderdag niet genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:13

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zorroberner schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:51:
Woohoo platinum 29 is binnen: Call of Duty Modern Warfare 2019.

Wellicht mijn enige Cod platinum, (zeker gezien die launcher sinds MWII waardoor, tenminste op PS5 nieuwe Cods geen platinum hebben), maar zeer vermakelijk. Voor de platinum gaan was echt een verrijking. Ik dacht eerst gewoon even normale playthrough doen, genieten van het spel en de vette missies. Dat beviel zeer. Toen de missie specifieke trophies gehaald. En toen dacht ik, ik ken dit spel best wel ondertussen, het lijkt ook niet al te zwaar voor een shooter. Dus ik dacht laat ik het eens proberen. En heerlijke ervaring op veteran, heel voorzichtig handelen was weer eens anders dan op regular door het meeste heen knallen. Nu weet ik dat deze cod niet de moeilijkste SP heeft, maar toch leuk om het te hebben gedaan. En scheelt dat de platinum puur SP trophies nodig heeft. Maar een platinum als deze is echt een verrijking van het spel waardoor je het op andere manieren speelt.

Daarnaast vette game, echt heerlijk meeslepend. Zin in deel twee die ik nu installeer. Wordt waarschijnlijk geen platinum vanwege de Co-op trophies (van wat ik vlug las).

Verder met Spyro 1 halverwege, wel vermakelijke game, maarja tegenover COD Modern warfare, dan snappen sommigen wel dat ik voor Cod koos haha. Wellicht dat ik Spyro de rest van de week speel voordat donderdag mijn vakantie begint met de 5 Pro. En dan met F1 24 aan de slag. Iemand trouwens ervaring met de trophies daarin? Zo ja hoe veel grind moet je doorlopen voor True Fan? Je moet dan 10.000 fan points in één seizoen scoren. En dat seizoen loopt woensdag de 13e af, paar dagen nadat ik net begin. Ik ben dan bang dat ik een dubbele grind moet doen die heel lastig wordt, en dat de progress vanaf donderdag niet genoeg is.
Gz, Originele MW2 was mijn eerste platinum op de PS3 back in the day :P Enige CoD ook die ik plat heb omdat ik daarna in principe over ging naar PC gaming voor shooters. denk tevens 1 van mijn moeilijkste platinums.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Superkiwi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:29:
@GRDavies75 moet je nog veel voor de Bloodborne platinum? Online is nog wel actief denk ik. Misschien dat ik ook nog wel zou kunnen helpen, ik heb nog wel een sterk poppetje op de plank liggen ergens ;)
Best wel veel en laatste tijd echt heel weinig aan het game, iets met andere interesses en/of zaken die veel tijd kosten (en ik ook leuk vind om te doen). Maar bedankt voor het aanbod en wie weet kom ik wel eens in de lucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Platinum #186 - Gris
Ik hou wel van dit soort games. Prachtige art style. Gooi er nog een piano en viool onder en je hebt mij al overtuigd.
Vaak weet ik alleen niet wat ik nou eigenlijk aan het spelen ben. Ik zag trophies voorbij komen met de 5 fasen van rouw, dus zal daar wel iets mee te maken hebben. Maar verder? Geen idee. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Little Kitty, Big City de eerste 100% van mijn dochter :P
Ze heeft heeel veel zelf gedaan met mijn aanwijzingen maar de moeilijke heb ik even mee geholpen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-I-9YV9bkF2tO3qRHtja51Olqs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hb2NeFCjJmdYeJcSGnkyXNdc.png?f=user_large

Was een geinig spelletje en leuk voor in gamepass.
Mijn gamepass loopt bijna af en weet niet of k ga verlengen dus wilde deze game nog even afmaken.

Nu nog even duiken in Hellblade II. Die game is heel bijzonder. na een paar uurtjes zag ik wel echt de charme van de game er in ofzo. Het heeft echt iets unieks maar voor mij weer omdat het in gamepass zit :P zou er niet de 60 euro voor neer leggen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Ricmaniac schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:33:
Little Kitty, Big City de eerste 100% van mijn dochter :P
Ze heeft heeel veel zelf gedaan met mijn aanwijzingen maar de moeilijke heb ik even mee geholpen natuurlijk.

[Afbeelding]

Was een geinig spelletje en leuk voor in gamepass.
Mijn gamepass loopt bijna af en weet niet of k ga verlengen dus wilde deze game nog even afmaken.

Nu nog even duiken in Hellblade II. Die game is heel bijzonder. na een paar uurtjes zag ik wel echt de charme van de game er in ofzo. Het heeft echt iets unieks maar voor mij weer omdat het in gamepass zit :P zou er niet de 60 euro voor neer leggen persoonlijk.
Welke leeftijdscategorie is je dochter? Unravel 2 is ook een leuke puzzel platformer die je in coop kunt doen met haar. Zit ook in Gamepass. Maar als ze nog te jong is kan dat wel misschien wat te moeilijk zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Raem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:08:
Platinum #186 - Gris
Ik hou wel van dit soort games. Prachtige art style. Gooi er nog een piano en viool onder en je hebt mij al overtuigd.
Vaak weet ik alleen niet wat ik nou eigenlijk aan het spelen ben. Ik zag trophies voorbij komen met de 5 fasen van rouw, dus zal daar wel iets mee te maken hebben. Maar verder? Geen idee. :P
Moet je Neva ook maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:41:
[...]

Welke leeftijdscategorie is je dochter? Unravel 2 is ook een leuke puzzel platformer die je in coop kunt doen met haar. Zit ook in Gamepass. Maar als ze nog te jong is kan dat wel misschien wat te moeilijk zijn.
Ja ze word over 2 weken 6 dus nog wel erg jong. ze kan het bijv ook niet echt zonder mij spelen omdat ze nog gewoon niet begrijpt wat ze moet doen en dat nog niet goed kan lezen. Maar goeie om te onthouden die unravel :) Lijkt mij zelf ook wel interessant ja. Was vergeten dat die er was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Even een lijst uitgedraaid voor de Zoologist en Skin Deep trophies van RDR2. Het valt reuze mee, ik hoef nog slechts 15 dieren te bestuderen en 17 te villen. De rest heb ik tijdens mijn playthrough zelf gevonden.
Nu heb ik het geluk dat ik dit soort dingen wel leuk vind om te doen. Veel leuker dan die challenges of 70 gouden missies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hellblade 2 is ook klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_W0u3LDyUASd0Y_AjheWZlvYkY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Al32GfiG5JhFlSUiamd616Hw.png?f=user_large

Echt wat een bijzondere game! Het verhaal is goed, indrukwekkend en vaak heel erg spannend.
Meestal ben je meer een film aan het spelen dan een game maar damn ik ben het tof gaan vinden uiteindelijk.

Als je de game met een koptelefoon speelt brengt het je echt in een immersie van jewelste.
Artistieke game waarbij ik denk dat het me wel echt bij blijft ofzo ondanks dat ik normaal niet echt zulke games speelde.. misschien een nieuw genre van wat ik tof vind gevonden haha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 23:09
Superkiwi schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:16:
Even een lijst uitgedraaid voor de Zoologist en Skin Deep trophies van RDR2. Het valt reuze mee, ik hoef nog slechts 15 dieren te bestuderen en 17 te villen. De rest heb ik tijdens mijn playthrough zelf gevonden.
Nu heb ik het geluk dat ik dit soort dingen wel leuk vind om te doen. Veel leuker dan die challenges of 70 gouden missies.
Tof, ik ga hier ook weer aan beginnen. Succes er mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HansPatat050 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:43:
[...]

Tof, ik ga hier ook weer aan beginnen. Succes er mee!
Jij ook succes!

Vandaag Skin Deep gehaald. Voor zoölogist hoef ik nog maar 5 beestjes. Het ging best lekker de laatste dagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTslNWyS8ZXUYHZc0SfqItOauV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13xmqVzZuiQ2hn6p0l3vzSjt.jpg?f=fotoalbum_large
Waarom dit geen zilveren of gouden trophies zijn is mij een raadsel.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2024 19:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De spyro remaster triology zit in de gamepass sinds deze middag :) denk dat ik weet wat mijn volgende 3 100% games worden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:35:
De spyro remaster triology zit in de gamepass sinds deze middag :) denk dat ik weet wat mijn volgende 3 100% games worden :P
Naar aanleiding van bovenstaande:

Op dit moment strijden er drie games bij mij om de winst welke mijn 30e platinum wordt:

- Bully (een dagje maar gespeeld, maar heerlijk)
- Spyro deel 1 (afwisselend gespeeld, nu in de 5e van 6 werelden)
- F1 24 (sinds vrijdag op PS 5 Pro non-stop gespeeld)

Ik vind Bully (canis canem edit) geweldig, vroeger op PS2 veel gespeeld, en 1000 GS in de Xbox 360 editie. Vorige week dinsdag kort gespeeld, (uurtje of 2 a 3, vijf trophies gepakt). Spyro heb ik afgelopen maand afwisselend gespeeld, maar het pakt mij niet. Als kind wel eens gespeeld bij buren, maar nooit zelf gehad, dus ik mis waarschijnlijk de nostalgie van dit spel. Heb ook zo'n gevoel van als ik deel 1 uitspeel dat ik niet voor deel 2 en 3 ga. Voelt als een moetje ondertussen, jammer. Ik ga het wel eens uitspelen, maar het wordt echt één level per dag.

Maar ondertussen F1 24, alle lastige online trophies heb ik al binnen. Zelfs een online race gewonnen (was met één andere speler, die remde ik in de eerste ronde van Miami al uit, hij stoppen vanwege de achterstand. Ik kon de race afmaken en trophy binnen haha). Nu vooral grinden voor de career trophies, maar poeh ik kan het spel niet loslaten. Is tot nu toe ook het enige spel dat ik op mijn Pro heb gespeeld, maar heerlijk vermakelijk (voor mij dan). Dus ik denk dat voor nu F1 24 op pole position ligt om uit te spelen en de 30e platinum te worden :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo, zoölogist is ook binnen :)
Leuke trophy om na te jagen.

Voor degenen die 'm nog willen doen, van de 178 dieren in de game zijn de volgende in elk geval niét nodig voor de trophy:
92. Carolina Parakeet
124. Red-footed Booby
132. Red Boa Snake
133. Rainbow Boa Snake
134. Sunglow Boa Snake
146. Fer-de-Lance Rattlesnake

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrMaiXoWTlsor97tAx_M6lXJiCQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NtlwjhtBLqPTcAuYdomxXSFk.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 14-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
Astro Bot weer op 100% gezet. Blijft een prachtgame.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhtMz9_mQBxJZHljeLKuX-ehqW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gPPXBvUEhuctiLRwvJ8emulq.png?f=fotoalbum_large

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
Superkiwi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:53:
Zo, zoölogist is ook binnen :)
Leuke trophy om na te jagen.

Voor degenen die 'm nog willen doen, van de 178 dieren in de game zijn de volgende in elk geval niét nodig voor de trophy:
92. Carolina Parakeet
124. Red-footed Booby
132. Red Boa Snake
133. Rainbow Boa Snake
134. Sunglow Boa Snake
146. Fer-de-Lance Rattlesnake

[Afbeelding]
Goed gedaan! Ik vond hem op een gegeven moment niet meer zo leuk omdat ik zo'n grote Eland niet kon vinden :+

Met betrekking tot je lijstje dieren. Alle dieren die enkel op Guarma voorkomen tellen niet mee voor de trophy. Op PSNProfiles staat een handige lijst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OW-X8iBtmQS18G4GAkVXdIv_IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnPpdKuMhByPIh2bfplG5nUb.jpg?f=fotoalbum_large

Platinum nummer 29, na een tijdje niet gepost te hebben :)

Metaphor is makkelijk de GOTY wat betreft JRPG's voor mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zorroberner
En de race welke platinum(of platina ^^) van de eerder genoemde drie ik als eerste binnen zou halen is voorbij.

De games die ik speelde waren:
- F1 24 (lag op pole position)
- Spyro I (klikte niet echt)
- Bully

En de winnaar is F1 24. Bleek al veel te hebben gehaald qua grinden vanwege kleine careers die ik had gedaan voor bepaalde trophies (haal 90 focus, en algehele beoordeling op 99).

Dus wat overbleef was vooral bepaalde rivaliteiten en alle accolades voor any driver. Gelukkig is die laatste anders dan beschreven en gaat het daarbij vooral om in totaal 15 accolades halen, waarvan ik er al een aantal in eerdere careers had gehaald. Afgelopen weekend alle Sp trophies gehaald. Wat overbleef was promotie naar een hogere divisie. Van brons naar zilver 1, als je een race uberhaupt uitrijdt en punten krijgt dan promoveer je al. Het was alleen wachten tot vandaag want dan vinden de promoties/degradaties plaats. En hoppa om half 3 platinum binnen.

Van de week of lekker Bully gespeeld en bij derde chapter aangekomen. Alle classes nu open vanwege New Coventry, maar moet nog heel veel side quests (om het zo te noemen) doen. Dus deze game is nog (lang) niet uitgespeeld, al heb ik er zeker wel lol aan.

Welke ik wel tot mijn eigen verrassing ook heb geplatinumd, en dat is vanavond nog gebeurd, Spyro 1. Ik dacht laat ik die toch nog even spelen, had eind van de middag nog twee uurtjes. Het was de een na laatste homeworld, en opeens klikte het. Ik zat het heerlijk weg te spelen, weinig stress en lekker mijn ding doen. Vanavond vanaf half 10 laatste level van die een na laatste home world (dream realms dacht ik?) uitgespeeld en daarna de laatste homeworld en de endboss. Vervolgens in het bonuslevel de platinum gehaald. Heerlijk slot waardoor ik toch zin in deel 2 heb gekregen. Maar dat zal een game zijn om erbij te spelen.

Eindsom is dus twee platina op dezelfde dag haha.

Ondertussen ook met AC Revelations van The Ezio Collection begonnen, en dan specifiek de DLC. Heb zoiets van laat ik die er even tussenuit snoepen en even doen. Daarna in de loop van komende weken maanden lekker die games ook erbij pakken.

Verder vanwege de PS 5 Pro wel tijd om even een echte knaller erbij te gaan als Bully is uitgespeeld. F1 24 was mijn eerste pro game en daar heb ik veel van genoten zoals vaak beschreven. Denk dat het tijd is om even rustig de collectie door te nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Akaendra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnTPwVzn1rM1hlAI4o4gkUuXoWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rwZXuaEc0UajuoDOnzjdIDn.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, en dat is Platinum 30 met Visions of Mana
Leuke game, goede combat, alleen is de verhaallijn wel erg 13 in een dozijn, maar dat maakt niet uit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 23:09
#124 Spider-man 2

Opgepikt na een 6 euro aanbieding via de Japanse store. De game speelt heerlijk weg, maar ik sluit me aan bij veel comments van anderen over herhalende side-missions en weinig verandering ten opzichte van deel 1 en Miles Morales. De game speelt als een film.
spoiler: title
Venom is tof neergezet en het hele effect dat je karakter verandert door de symbiote suit is mooi uitgewerkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-05 16:07
Platinum 39: Hot Wheels Unleashed 2. Dit spel was echt te gemakkelijk. Bij deel 1 zat er nog uitdaging in aantal timetrials en waren er kortere routes te bedenken. Hier was weinig uitdaging aan en in slechts 15 uur uitgespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/2/whlr77.png

Op naar de 40ste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HADHM5azFyj805WH0sITiCco-88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7WdaI6OdPesW7hMUYVeYHTr.jpg?f=fotoalbum_large

GTA 3 Platinum :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:28
Afgelopen week de Ratchet & Clank: Rift Apart platinum behaald.
In mijn mailbox heb ik de dag erna een code gekregen voor een paar PSN avatars... jammergenoeg was de code al een half jaar vervallen 8)7
Toch nog proberen ingeven op PSN, daar herkennen ze de code, maar toch mag je deze niet meer claimen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3F_W0jIELeOldZnNyJ92J-GTtgU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/D0CdDd1yk3ChaXhNdL2pijN4.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorroberner
Anderhalve week geleden maar platinum 32 is binnen! Bully/Canis canem edit.

Sindsdien begonnen aan the last of us part 1 (eerste keer ooit^^). En begonnen aan Crime Boss Rockay City. Lekker cringe maar vermaak mij er wel mee. Die tweede wordt echt geen platinum maar wel lekker wat trophies aan het scoren.

En uit de ps wrap up :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75w-jV9PaIh7PGiK3u2M6lsJKVE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UWx4g62Mto1CbKNq2RyvyeTN.png?f=user_large

Goed jaartje dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Die wrapup werkt bij mij nog steeds niet goed, daarom hierbij de variant van TrueTrophies:

Afbeeldingslocatie: https://imager.truetrophies.com/annualhighlights/19827/2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Akaendra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzLMHu8txMp30g9FA73dgx2C-6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDeJNLSk4DFgtQFWpnorMlfC.jpg?f=fotoalbum_large

Platinum 31 binnen met Star Ocean: Second Story R.
licht verhaal, speelt ook meer in combat als een Tales of game eigenlijk, maar zeker vermakelijk :)

Mijn wrap up van het jaar :)

Voornamelijk JRPG's en wat actie :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM47r1AksjlIr8w0m6M6_d4Vt44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NEOL98owj907BUWKYmOo1bJk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zorroberner
En paar dagen geleden platinum #33 binnen :D. Last of us part 1. Veel over gehoord, en moet zeggen af en toe gedroomd over deze game. Vooral hoe infecties werken haha, dus meeslepend is het zeker. Van genoten qua verhaal, ook goede bijbehorende gameplay.

En met deze platinum ook een mooie mijlpaal gehaald: Trophy level 300, en daardoor heb ik nu een zilver icoontje naast mijn PSN ID staan i.p.v. een bronzen. Mijn doel is om (ooit) level 600 te halen, en daarmee een gouden icoontje. Nadeel is wel dat per 100 levels het grinden zwaarder wordt. Maar goed het geeft een doel.

Dan de vraag wat nu: Ben begonnen (eindelijk) met Lego Star Wars the Skywalker Saga: Mooie LEGO game, maar ik ga denk ik niet voor de platinum. Het lijkt mij zo’n enorme klus dat ik mij afvraag of ik dat wel leuk vind. Ik ga nu lekker voor het verhaal en eventuele Capital ships voltooien. Maar echt alle puzzels etc doen op al die planeten, mwah weet het niet. Misschien wordt dit een project voor de komende 10 jaar, dan is de vraag wat haal ik eerder, level 600 qua trophy, of de platinum in deze game ^^

Daarnaast begonnen aan MAFIA II definitive edition, pas halverwege chapter 2 maar het verhaal blijft goed. Ik twijfel daarnaast wel aan welke game ik nog wil spelen, echt zo’n game die heel meeslepend is dat je hele dagen eraan denkt, wellicht Dragon Age Origins op de PS3, maar wil nog even kijken welke DLC ik daarvoor wil oppikken. Ondertussen lonkt de GTA trilogie ook. En de Ratchet and Clank trilogie, verlamd door alle keuzes :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik bewaar TLOU1 nog als platinum trophy mijlpaal (namelijk nummer 200). En mischien ook nog wel als trophy 10.000 als dat lukt. :P Ik wist niet dat de badge vanaf level 600 goud werd. Ben nu level 510, dus heb ik ook nog iets om naartoe te werken.

Mijn laatste platinum trophies:
#187 - Tinykin
Erg leuke platformer! Werd vorige maand uit PS+ gehaald, dus direct opgepakt. Een vrij korte game, dus was goed te doen om te halen voordat die eruit ging.

#188 - Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Beetje vals gespeeld want met het importeren van mijn PS4 save games werd 90% van de trophies al unlocked. Beide games wel het verhaal weer helemaal uitgespeeld en daarbij dus de resterende trophies nog gehaald. Blijven prachtige games.

#189 - Jak and Daxter: The Precursor Legacy
De derde keer dat ik de platinum trophy voor deze game haal na de PS3 en PS4 versie. Nu dus nog een keer nu hij in PS+ Premium zit. Met nét wat andere trophies dan de andere twee, dus dat maakt het nog wat leuker.

Nu bezig met Dead Island 2, wat waarschijnlijk mijn volgende platinum wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door Raem op 23-12-2024 13:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Royy90
Mijn laatste platinum van dit jaar: #29 Powerwash Simulator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6j9ouHMT7BHPXKQkVdBID0zzJEo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mn8hCWClDFqPWKv2hfwN3K8I.png?f=fotoalbum_large
Prachtige game.. niet verwacht dat ik deze platinum zou gaan halen. De trophylijst is een leuk voorbeeld van hoe een game nog net wat leuker wordt. Alle dlc is gekocht voor 2025(in de sale nu). Maar voorlopig wel even klaar met de schoonmaak :P

Also:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDlupIUHdHJxocO1IlTludLJ_7M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eggwRzA1qK9We6hwwEkz5QqQ.png?f=user_large
Deze weer op 100% gezet. Wat een prachtig laatste level was dit.

En om 2024 even af te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lf0hjcjdXd8eVYkv3SS7XlXE0o4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jR91KRfoHISfvBFPjwEk0K7.png?f=fotoalbum_large
Niet zo indrukwekkend als sommige anderen... maar toch leuk!

Voor 2025 heb ik echt een backlog/cleanup jaar in de planning. Op dit moment heb ik nog 456 unearned trophys met 29/43 games compleet en een percentage van 76,66%. Niet slecht, maar kan nog wel wat beter! Zou mooi zijn eind volgend jaar op 90+% te zitten. Ik ga echt niet alles platinum maken want teveel games/trophies zijn hiervoor te moeilijk.

Met black Friday mijn resterende zes maanden geüpgraded naar ps+ ultimate, dus eerst maar eens verder met God of War 1(ps2).

PSN Profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 18:49

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

DikkeBMW schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:36:
Updateje vanuit mij :)

#41 - American Fugitive
Een soort retro GTA stijl game. Top down view, open world. Vrij simpel maar ik vond het erg leuk en uniek. Het waren 3 eilanden (met missies, races, collectibles etc) maar moet zeggen dat het bij 2 ook goed was geweest; die 3e werd wat repetatief. Al met al wel prima game. Kwam nog uit mn PS4 backlog

#42 Cat Quest
Was in de sale, op aanraden van @Royy90 gekocht. Prima voor even tussendoor. Eens wat anders. En alle word-puns; daar houd ik van.

Verder Hexologic 100% gehaald. Helaas geen plat. Reken/puzzel spel, lekker ontspannend. Daar ik ook graag een papieren puzzelboekje doorspit, vond ik dit wel tof.

Verder ben ik nu met Promenade bezig, ik weet al niet meer wie dat hier aanraadde. Maar het bevalt goed!

Verder? Geen idee. Wat half-afgemaakte backlog games. Maarja die zijn niet voor niets half af... Wellicht een Lego game voor de afwisseling. Of toch Alan Wake. Ik denk wel iets met een goed verhaal. Hoe is Borderlands 3; die PS Plus van vorigr maand?
Nou zeg, wat heb ik allang niet meer gepost hier! Van wat ik zo (zit mobiel) kon vinden was dit de laatste. Wat ik in die tijd nog gedaan heb? Nou her en der wat gegamed maar niet heel veel meer. Vaker weekendjes weg, en in de avonden ook vaker sport gekeken.

Platinum gehaald voor onderstaande:

Words of Wisdom - geinig kort puzzel/platform 2D spelletje. Zag die op een Youtube compilatie van wat onbekendere games langskomen en leek me leuk. Voor 2 of 3 Euro een leuke middag aan gehad.

Lego City Undercover - Wat. Een. Grind. Opzich een leuke game (veel liefde voor Lego). Maar de aantallen challenges en collectibles waren erg veel... Ook eentonig na verloop van tijd. Wel mee vermaakt, maar eventjes uit ge-lego't.

Astro Bot - Behoeft geen uitleg meer; absoluut GotY voor mij. Ook de DLC was prachtig fantastisch. Enkele pittigere levels, maar verder vooral gewoon een briljante spelervaring.

Verder nu bezig met enkele games, lekker rustig en afwisselend:

Ghostwire: Tokyo - kan me niet helemaal grijpen en vasthouden, maar blijft zo af en toe wel leuk.

Frogun Encore: geinige 3D/2D platformer. Hierop gekomen via een van de PS stars campagnes. Weet niet of jullie bekend zijn met dat "programma" van Sony? Iig wel een leuk retro/vintage spel. Speedruns soms wel pittig.

Cat Quest 2: Was in de sale, dus tussendoor prima.

Daarnaast heb ik een aantal games die zijn blijven liggen. Gewoon niet meer genoeg plezier/motivatie om vaker op te pakken. Wanneer bovenstaande af zijn, wil ik die opnieuw afstoffen.

PS: Geen idee of ik alles gecovered heb, maar zit nu op 45 Plats en 1999 total trophies.

Fijn 2025 alvast aan jullie! Niet vaak gepost hier, wel vaak gelezen. Altijd leuk, dank voor de input dit jaar :)

fookin mad fer it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taDxxwn2WmwUwVlWuHrlJvNPSOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPIBnFELaxDpTdxxCBd4pdRL.jpg?f=fotoalbum_large

mijn wrapup van Sony voor 2024. Ondanks de geboorte van een dochter, toch weer tijd gevonden om te gamen en ook wat uit te spelen met in ieder geval 45 platinums.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royy90
Eerste clean-up van het jaar zit erop, God of War(2005)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvK7VfZd4Opd90sqF8q1ay-Fjoo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YL9TC1w7CoAHS2DDFCgsyaB7.png?f=user_large
Wat een geweldige game is dit toch. Heel eerlijk vind ik de Griekse GoW zoveel leuker qua gameplay dan de Noorse variant. De laatste 2 trophies die ik niet heb gehaald zijn de challenge of the gods en de speedrun. Eerstgenoemde is simpelweg te moeilijk/frustrerend, en speedruns vind ik niks aan, al had ik hem wel gedaan als dat mijn enige trophy zou zijn voor de platinum.

Aangezien ik nog ps+ premium heb tot aan de zomer, ga ik zeker ook nog Gow2, GoW3 en wellicht Ascension spelen. Prachtige games en vroeger nooit 2 en 3 gespeeld. Shame!

Ik denk dat mijn volgende clean-up een dlc wordt van PowerWash Sim.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41
Royy90 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:24:
Eerste clean-up van het jaar zit erop, God of War(2005)
[Afbeelding]
Wat een geweldige game is dit toch. Heel eerlijk vind ik de Griekse GoW zoveel leuker qua gameplay dan de Noorse variant. De laatste 2 trophies die ik niet heb gehaald zijn de challenge of the gods en de speedrun. Eerstgenoemde is simpelweg te moeilijk/frustrerend, en speedruns vind ik niks aan, al had ik hem wel gedaan als dat mijn enige trophy zou zijn voor de platinum.

Aangezien ik nog ps+ premium heb tot aan de zomer, ga ik zeker ook nog Gow2, GoW3 en wellicht Ascension spelen. Prachtige games en vroeger nooit 2 en 3 gespeeld. Shame!

Ik denk dat mijn volgende clean-up een dlc wordt van PowerWash Sim.
Eens, ik vind de oude GoW ook veel leuker dan de nieuwe. Het hakt gewoon lekkerder weg, is bruter en de Griekse setting spreekt me ook meer aan.

Met name GoW3 is een pareltje. Mijn eerste platinum destijds op de PS3. Dus er staat je nog wat moois te wachten. Er is ook een remastered versie voor de PS4. Misschien dat ik die ooit nog eens ga spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Thijs schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:23:
[...]

Eens, ik vind de oude GoW ook veel leuker dan de nieuwe. Het hakt gewoon lekkerder weg, is bruter en de Griekse setting spreekt me ook meer aan.

Met name GoW3 is een pareltje. Mijn eerste platinum destijds op de PS3. Dus er staat je nog wat moois te wachten. Er is ook een remastered versie voor de PS4. Misschien dat ik die ooit nog eens ga spelen.
Ah ja de hack en slash is zoveel fijner! Maar dat is mijn mening... 2018 is natuurlijk ook een goede game, maar anders.

Ik ben benieuwd naar 2 en 3! Heb jij 2005 platinum behaald? Ik denk dat ik voor de GoW3 dan maar de ps4 remaster pak, bedankt voor de tip.

PSN Profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:26
Platinum #13 behaald met Monster Boy and the Cursed Kingdom, erg vermakelijke game.

Astro Bot ook weer op 100% gezet door de kerst level te spelen.

Nu aan de slag met Sonic Frontiers

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/2/Gynnad.png

[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 02-01-2025 21:54 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Royy90 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:04:
[...]

Ah ja de hack en slash is zoveel fijner! Maar dat is mijn mening... 2018 is natuurlijk ook een goede game, maar anders.

Ik ben benieuwd naar 2 en 3! Heb jij 2005 platinum behaald? Ik denk dat ik voor de GoW3 dan maar de ps4 remaster pak, bedankt voor de tip.
Ja, ik heb de originele trilogie (en de nieuwe 2) allemaal platinum. Een paar van die challenges uit deel 1 zijn wel lastig inderdaad, maar met wat oefening lukt het wel. Deel 2 is makkelijker om platinum te halen in mijn herinnering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
Op de valreep in december nog de laatste platinum van het jaar gehaald: Mafia 2 :) , platinum 34 alweer :). Leuke game, al vond ik die collectables, vooral de wanted posters een beetje te. Heb de dag dat ik ze allemaal verzamelde iets van 5 podcasts geluisterd volgens mij haha. Heb naar de DLC gekeken, maar die bevalt mij niet. Joe’s adventures gestart, dacht leuk ook interessant verhaal, maar gameplay is op een paar uitzonderingen vooral losse missies zonder echt verhaal. Dus ga dat verhaal maar via youtube bekijken. Loop wel wat simpele story trophies mis, maar het moet wel leuk blijven.

Dan de vraag wat nu, ik ga deze maand denk ik geen platinum halen. Ik vermaak mij wel met twee games op het moment, maar ik heb daarin geen platinum ambities. Lego Star Wars the Skywalker Saga zoals eerder vermeld, en sinds deze week ook bezig met Dragon Age Origins. Vette game, al ben ik er niet heel goed in. Ben nog echt zoekende (al overleef ik wel steeds meer), maar geen ambitie om nu al de platinum te halen. Misschien ooit in de verre toekomst.

Daarna verder kijken wat ik ga gamen. Heb RDR 1 gescoord met kerst, GTA Trilogie lonkt, en midnight Club LA complete edition heb ik ook binnen (hoop R* idd). 4 van die 5 kan ik wel platinummen. Maar goed wie weet wat ik opeens bedenk na een paar dagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 18:49

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Plat # 47 van het weekend behaald. De Rockstar klassieker Bully. Een hele tijd terug in de sale gekocht en nu wel zin in gekregen. Voor een game van die leeftijd speelde het nog best prima. Verhaal was leuk en erg origineel vond ik. Voelde niet als een grind, was ook niet moeilijk.
Vermakelijk en eens wat anders. Nu kijken wat de volgende wordt :)

fookin mad fer it

Acties:
  • +6 Henk 'm!
#190 - Dead Island 2
#191 - The Last of Us Part I (PS5)

Eigenlijk wilde ik TLOU bewaren voor platinum 200, maar had weer zin om de game te gaan spelen. En ik zag dat ik FF7 Remake als platinum 100 had, dus dan wordt Rebirth misschien platinum 200. :P

Ook ga ik langzaam richting trophy nummer 10.000. Eens kijken of ik daar nog een leuke bijpassende trophy voor kan vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 21-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:27:
#190 - Dead Island 2
#191 - The Last of Us Part I (PS5)

Eigenlijk wilde ik TLOU bewaren voor platinum 200, maar had weer zin om de game te gaan spelen. En ik zag dat ik FF7 Remake als platinum 100 had, dus dan wordt Rebirth misschien platinum 200. :P

Ook ga ik langzaam richting trophy nummer 10.000. Eens kijken of ik daar nog een leuke bijpassende trophy voor kan vinden.
Lekker bezig!
Ben er bijna, maar na 8 maanden heb ik een dezer dagen ook weer een keer platinum nieuws.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Topicstarter
Platinum #57 (Tevens #2025-01)

Nine Sols

Na maanden in een gamedip gezeten te hebben en andere interesses, werd ik toch getriggerd door de beschrijving van een "2D Sekiro Metroidvania". En tuurlijk veel nuance ontbreekt, maar het dekt de lading best wel aardig.

En wat een pareltje:
  • Mooie gfx en soundtrack
  • Pittige gameplay (in standard mode)
  • Vooral latere eindbazen zijn gaaf en uitdagend, je moet de mechanics goed in de vingers hebben
  • Aardige verhaallijn en goed te volgen
Eigenlijk heb ik weinig op aan te merken, maar als ik toch zout moet leggen op alle slakken, dan:
* je wordt beduidend niet aan je handje gehouden, dus soms is het niet duidelijk waar je verder kan/moet (wat voor sommigen juist een pluspunt is, dat je zelf een beetje moet exploren en goed kijken of je niet een stukje vergeten bent).
* Soms is het wel heel veel gebabbel met de NPC's en zijn niet te skippen.
* Verschil moeilijkheid tussen Story & Standard mode is als dag & nacht (voor Platinum moet uiteraard wel een keer Standard mode hebben uitgespeeld.

Over Story mode gesproken, met die moeilijkheidsgraad is dit een mooie intro voor een metroidvania en wat heeft Sekiro hiermee te maken? Parry'en is een veel gebruikte mechanic in deze game, maar maak je een foutje, dan is er meestal hier best wel weinig aan de hand.

Aanrader!

Volgende Platinum? Ik was best ver met de 2e playthrough van Black Myth Wukong, die alsnog afronden denk. Dat of Armored Core VI - Fires of Rubicon. Een From Software, maar dan met mechs. Ben (ook) benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
GRDavies75 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:41:
Platinum #57 (Tevens #2025-01)

Nine Sols

Na maanden in een gamedip gezeten te hebben en andere interesses, werd ik toch getriggerd door de beschrijving van een "2D Sekiro Metroidvania". En tuurlijk veel nuance ontbreekt, maar het dekt de lading best wel aardig.

En wat een pareltje:
  • Mooie gfx en soundtrack
  • Pittige gameplay (in standard mode)
  • Vooral latere eindbazen zijn gaaf en uitdagend, je moet de mechanics goed in de vingers hebben
  • Aardige verhaallijn en goed te volgen
Eigenlijk heb ik weinig op aan te merken, maar als ik toch zout moet leggen op alle slakken, dan:
* je wordt beduidend niet aan je handje gehouden, dus soms is het niet duidelijk waar je verder kan/moet (wat voor sommigen juist een pluspunt is, dat je zelf een beetje moet exploren en goed kijken of je niet een stukje vergeten bent).
* Soms is het wel heel veel gebabbel met de NPC's en zijn niet te skippen.
* Verschil moeilijkheid tussen Story & Standard mode is als dag & nacht (voor Platinum moet uiteraard wel een keer Standard mode hebben uitgespeeld.

Over Story mode gesproken, met die moeilijkheidsgraad is dit een mooie intro voor een metroidvania en wat heeft Sekiro hiermee te maken? Parry'en is een veel gebruikte mechanic in deze game, maar maak je een foutje, dan is er meestal hier best wel weinig aan de hand.

Aanrader!

Volgende Platinum? Ik was best ver met de 2e playthrough van Black Myth Wukong, die alsnog afronden denk. Dat of Armored Core VI - Fires of Rubicon. Een From Software, maar dan met mechs. Ben (ook) benieuwd
Ha, grappig. Ik heb Nine Sols ook op mijn short list voor volgende platinum. Want ik ben bijna klaar met Armored Core 6 en op zoek naar een volgende game. AC6 is trouwens echt een pareltje, had ik niet verwacht van een mech game. Ook een stuk makkelijker dan andere FromSoft games om te platten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Mocht iemand Lonely Mountains Snow Riders spelen. Als diegene een paar minuutjes heeft, dan zou ik graag diegene even twintig keer willen “recoveren”. Dat is niet te doen met random mensen in een server. Ze zijn slecht genoeg om te crashen maar geen geduld om te laten recoveren. :P

Toch handig, meerdere consoles/pc’s. Kon hem snel halen in een private match met een ander account als coop partner :)

Jammer dat de game eigenlijk zo kort is. De challenges zijn een stuk makkelijker dan in Downhill. Daar had je nog de challenges in het donker waar je echt de route moest leren. In Snow Riders heb ik denk ik op een aantal na alle tracks in 1 keer gehaald.

Was wel weer leuk, hopelijk blijven ze de game supporten met nieuwe tracks.

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2025 10:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Royy90
Platinum: #30: The Stanley Parable: Ultra Deluxe

Al poosje niks gepost maar ik had ook niet zoveel zin om te gamen deze maand. Toch een platinum gepakt. Wat een bijzondere game was dit zeg...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sGHlu-yZ2jOvXHZAEx26LEF6i8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ioef7Mc4ZIeXmjFL7y2cpJFe.png?f=fotoalbum_large

PSN Profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Platinum #92: Stellar Blade.
Fantastische game. Twee playthroughs en 73 uur voor nodig gehad maar ik ga er gewoon nóg een keer doorheen, en daarna misschien nog wel een keer :9

Voorlopig de laatste platinum; ik heb geen nieuwe games om te spelen, vermaak me nog prima met de games die heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
Deze maand 2 platinum trophies gehaald voor games die ik op eerder consoleversies ook had gehaald:

Need for Speed Hot Pursuit Remastered de platinum waar ik het langste over gedaan heb (2j7m). Niet omdat het een ingewikkelde game is maar had er halverwege niet zoveel zin meer in. Toen het onlangs in Playstation Plus meekwam als gratis game, toch maar even alle races op goud uitgereden. Op naar NfS Unbound?

Wreckfest deel 2 komt naar early access op de PC, dus voor de console gaat het nog wel even duren. Toch de developers gesteunt door de PS5 upgrade aan te schaffen en deze platinum weer in 1 maand en 1 week te halen. Alleen de online trophy even met iemand afgesproken om snel 20 races te winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
En eindelijk eerste platinum van 2025 is binnen. Nummertje 35 Red Redemption (de remaster). Heerlijk spel, en voor het eerst undead nightmare gespeeld. Die chupabacra was een uitdaging om te vinden. Werd het helemaal zat en zette mijn paard tot rust en ging googlelen voor tips. Staat dat beest opeens voor mij, meteen repeater gepakt en 12 schoten gelost natuurlijk ^^.

Dan nu whats next, ik heb rise of the ronin uitgepakt en die wordt het waarschijnlijk. Lekkere completion based platinum lijkt het. Dus lekker van genieten. Daarnaast overweeg ik ook ac ii van de ezio collection te spelen. Opties genoeg dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zorroberner schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:18:
En eindelijk eerste platinum van 2025 is binnen. Nummertje 35 Red Redemption (de remaster). Heerlijk spel, en voor het eerst undead nightmare gespeeld. Die chupabacra was een uitdaging om te vinden. Werd het helemaal zat en zette mijn paard tot rust en ging googlelen voor tips. Staat dat beest opeens voor mij, meteen repeater gepakt en 12 schoten gelost natuurlijk ^^.

Dan nu whats next, ik heb rise of the ronin uitgepakt en die wordt het waarschijnlijk. Lekkere completion based platinum lijkt het. Dus lekker van genieten. Daarnaast overweeg ik ook ac ii van de ezio collection te spelen. Opties genoeg dus :)
Nice! dat is nou een platinum waarvan je kan zeggen dat je flink geinvesteerd heb in een game :P
Mooie om in je collectie te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zorroberner schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:18:

Assassin's Creed II heb ik vorig jaar platinum gehaald. Blijft voor mij toch één van de beste uit de reeks. Ondanks dat het wel wat gedateerd aanvoelt (met name de besturing).

Mijn laatste platinums zijn:
#192 - Dragon Ball Z: Kakarot
#193 - High on Life

Langzaamaan richting de 200. :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Raem schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Assassin's Creed II heb ik vorig jaar platinum gehaald. Blijft voor mij toch één van de beste uit de reeks. Ondanks dat het wel wat gedateerd aanvoelt (met name de besturing).

Mijn laatste platinums zijn:
#192 - Dragon Ball Z: Kakarot
#193 - High on Life

Langzaamaan richting de 200. :)
Assassins creed II is inderdaad een mooie platinum. Had wel nog een probleempje met die feathers destijds. was allemaal niet zo simpel als nu met guides. uiteindelijk wel met guides gevonden uiteraard maar toen waren er nog niet eens smartphones haha

AC2 was mijn 3e platinum trophy ergens in 2009 volgens mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Stray gespeeld en gecomplete.
Makkelijke game maar vond het leuker dan ik dacht uiteindelijk om deze te finishen :D

Wel geinig hoe je de eerste playtrough er 10-15 uur over doet ofzo als je alles een beetje ontdekt en moet uitvogelen. En vervoglens heb je een achievement: Complete the story in under 2 hours. dus dan rush je een playtrough. Gehaald in 1 uur en 42 minuten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmC_4X9YZg2E9nhTB6LjH1mwFJM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/29qWlqQ1avRCbgnfTDTWJAiS.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:12
Lang geleden dat ik hier een update heb gedaan. Heb niet stil gezeten, maar ook niet heel veel gespeeld. Toch een aantal mooie platinum trophys binnen gehaald!

#45 Astro Bot

Geweldige game natuurlijk. Mooie afwisseling tussen makkelijk en behoorlijk uitdagend.
Erg sfeervolle game. Leuke variatie is levels. Een game voor bijna alle leeftijden. Duidelijk het geld waard.

#46 The Last of Us 1 (PS5)

Bekend verhaal, echt een klassieker. Voor mij hoeft niet elke goede game 3x opnieuw uitgebracht te worden. Maar vooruit de kwaliteit is top!

#47 Horizon Zero Dawn remaster

10 euro upgrade gedaan. De PS4 ook platinum gehaald, maar dit was in 2017. Blijkbaar voelde het verhaal weer fris en nieuw aan voor mij. Kreeg niet het idee dat ik alles al wel wist of gezien had. De game ziet er waanzinnig uit. Een leuke hoeveelheid collectables zonder dat het vervelend gaat worden. Aantal leuke challenges. Misschien nog is kijken naar The Frozen wilds DLC. Die heb ik sowieso nog nooit gespeeld.

Hoewel is totaal remaster moe ben, vind ik deze toch wel erg geslaagd.

Verder ben ik een stukje onderweg in Death Stranding, maar ik betwijfel of ik deze Platinum ga halen. Het is bij vlagen best interessant, maar het is wel erg veel. De complete aanleg van netwerken etc. Ben er nog niet uit. Voor nu staat hij weer even op pauze.

Verder heb ik Elden Ring gekocht. Moet er nog aan beginnen. Moet het toch een keer geprobeerd hebben!
Laten we nog niet dromen over een platinum. Moet hem nog voor het eerst opstarten en zoek naar het juiste moment :p

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34

spaceboy

Op grote hoogte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKbzxNsFUI05xTVILABwPCgvRhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iqI9f98xS49EyQq7yQOUwSfO.png?f=fotoalbum_large
Ik kom hier niet vaak meer, maar toch nog even een milestone delen: de 10.000e trophy is binnen! 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:16:
[Afbeelding]
Ik kom hier niet vaak meer, maar toch nog even een milestone delen: de 10.000e trophy is binnen! 8)
Nice! Heb je deze trophy er bewust voor uitgekozen of is het een random trophy? Ik nader ook de 10.000 en ben nog aan het bedenken welke trophy dat wordt. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34

spaceboy

Op grote hoogte

Raem schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Nice! Heb je deze trophy er bewust voor uitgekozen of is het een random trophy? Ik nader ook de 10.000 en ben nog aan het bedenken welke trophy dat wordt. :P
Ik wilde eigenlijk de eindbaas van Remnant 2, maar er popte helaas nog een DLC trophy voordat ik het door had. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Royy90
Even een kleine update van afgelopen tijd.

Platinum: #31: Spongebob Squarepants The Cosmic Shake. Prima platformer voor tussendoor.
Platinum #32: Coffee Talk. Zag deze vaak voorbij komen op Reddit en was gratis. Game was okay... meer een novel. Ga deel twee denk ik niet spelen.
Platinum #33: A Way Out. Leuke co-op game! Van de makers van it takes two.

Ondertussen nog bezig met God of War 2 cleanup(gaat geen platinum worden), de laatste drie dlc van powerwash simulator(te leuk!). Nieuwste Astro Bot dlc staat ook op kort termijn op de planning.

Als co-op gaan mijn maat en ik eerst voor de game Brothers, en daarna voor Split Fiction.

PSN Profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zorroberner
Platinum 36 is binnen! Rise of the Ronin: moest er wel echt inkomen, het verhaal vind ik onlogisch en ronduit slecht. Maar de gameplay was vermakelijk. Maar niet perse een aanrader of je moet echt gek op deze ontwikkelaar zijn. Volgende game wordt mw ii uit 2022 (wss geen platinum) en AC ii uit de ezio collectie :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartFX
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-05 17:52
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een PS5 Pro & mijn allereerste platinum behaald!

Dit kan haast niet anders zijn dat Astro’s Playroom. Naar mijn mening een toffe demo, Astro Bot staat hierdoor in m’n favorieten.
De trofeeën zijn redelijk te doen, maar voor de 2e add-on had ik toch echt een guide nodig. Deze had ik zonder echt niet gevonden. Al met al zo’n 4 uurtjes gespeeld.

De volgende game die op de planning staat is Jedi Fallen Order!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
MartFX schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:43:
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een PS5 Pro & mijn allereerste platinum behaald!

Dit kan haast niet anders zijn dat Astro’s Playroom. Naar mijn mening een toffe demo, Astro Bot staat hierdoor in m’n favorieten.
De trofeeën zijn redelijk te doen, maar voor de 2e add-on had ik toch echt een guide nodig. Deze had ik zonder echt niet gevonden. Al met al zo’n 4 uurtjes gespeeld.

De volgende game die op de planning staat is Jedi Fallen Order!
Nice, fallen order is een geweldige game. Veel plezier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
Hoop dat dubbelpost okee is, want er gaat een (nog wel een tijd voor nodig) onverwachte platinum bij komen. Ace Combat 7, op de Xbox al alle achievements gehaald maar dit blijft mijn favoriete gameserie (samen met Mass Effect). Dus had het voor de PS5 gehaald. Maar er zijn twee enorme grind achievements in MP, 50 potjes team deathmatch en 50 battle royale. Vooral de eerste soort is lastig, minimaal 4 spelers nodig, en je kan niet hotjoinen tijdens een sessie, en meeste mensen spelen Battle Royale. Gisteren via PSNprofiles een andere gevonden die wou boosten en we kwamen twee randoms tegen die hetzelfde plan hadden. Dus dik 35 potjes geboost. Had er al 9. En net de 50 gehaald :D

Nu nog 36 potjes battle royale haha. En alle single player trophies maar goed daar ben ik niet van anderen afhankelijk. Enige wat ik nog nodig heb is een win in Battle Royal modus. Mocht iemand ook AC 7 hebben op de PS en even willen helpen, super. Zo niet kan die speler van PsnProfiles nog vragen :)

Maar goed blij dat deze op termijn in de trofeekast zal staan. Daarnaast COD MW II alle SP trophies gehaald behalve veteran run. Weer een leuke campagne en toch lekker wat trophies erbij. Eerstvolgende game wordt Assassins Creed II

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn recente platinum trophies:

#194 - Sly 2: Band of Thieves (Vita)
#195 - Star Wars Jedi: Fallen Order
#196 - Patapon

Mijn PS+ Premium abonnement loopt volgende week af en deze ga ik voorlopig nog niet verlengen. Ga eerst aan Hogwarts Legacy beginnen die nog op de backlog stapel ligt. En daarna eens mijn huidige trophy lijst afgaan om te kijken van welke games ik nog ga proberen de platinum trophy te halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartFX
Zojuist de tweede platinum behaald - Jedi Fallen Order. Toffe game! Verhaal wel redelijk kort, had deze met 12 uur al voltooid. De cleanup was wel vermoeiend om alle werelden op 100% te moeten zetten. Heb daar wel verschillende 100% guides voor moeten raadplegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Y5XcroqrE2lr9NEaGVk8q7YFAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eI8eq6W59vEnDGAw7KyD5nyi.jpg?f=fotoalbum_large

Deze game had ik kunnen aanschaffen voor €5,- en voor dat geld is het zeker 100% waard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-05 15:54

CoeliJoeli

Gamer

Geen idee of hier animo voor is, maar is het een idee om dit topic ook te gebruiken voor achievements die je haald voor RetroAchievements?

RetroAchievements zijn achievements die je kunt behalen voor retro platformen, waaronder Playstation 1 en 2.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Ja prima hoor wat mij betreft, topic kan wat nieuw leven zeker gebruiken. Hoe werken retro achievements? Wel eens gegoogled maar begreep er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Zorroberner schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:24:
Ja prima hoor wat mij betreft, topic kan wat nieuw leven zeker gebruiken. Hoe werken retro achievements? Wel eens gegoogled maar begreep er weinig van.
RetroAchievements zijn achievements retro games. Deze achievements worden door de community opgesteld. Om gebruik te maken van RetroAchievements heb je een emulator nodig die RetroAchievements ondersteunen. Denk aan RetroArch, maar er zijn tegenwoordig best wel veel emulators die RetroAchievements ondersteunen.
Wanneer je RA hebt aangezet, is het van belang dat je de juiste rom gebruikt. Op de website van RA vind je per game de rom die je moet hebben (de rom kan je niet vanaf RA downloaden). Als je niet de juiste rom hebt, dan wordt het spel niet herkend en kan je geen achievements behalen.
Niet alle retro spellen hebben achievements, mocht je geinteresseerd zijn in een spel dat nog geen achievements heeft, dan kan je deze aanvragen. Bij genoeg aanvragen zal er, hopelijk, een community member een achievement lijst opstellen.

Achievements kunnen behaald worden op basis van 'soft' en 'hardcore' status. Soft status laat bijvoorbeeld toe dat je cheats en save states mag gebruiken. Voor Hardcore mag je geen cheats gebruiken en ook geen save states. Hardcore heeft namelijk ook een ranking functie.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUevQhVgHH2fGh0F8Lins7JTeJo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RuD9na6msYjh7PlohasoH4LJ.png?f=user_large

A Juggler’s Tale
★ 7 / 10

Leuke grafische stijl, maar de game deed het voor mij niet echt.

Wat meteen opvalt aan A Juggler’s Tale is de prachtige, sprookjesachtige stijl. Het heeft iets artistieks dat je niet vaak ziet en dat maakt het op visueel vlak echt leuk om doorheen te lopen. Ook hoe het verhaal verteld wordt – met een verteller die alles begeleidt alsof het een toneelstuk is. Vond ik leuk en origineel.

Toch had ik moeite om echt in het verhaal te komen. Misschien kwam het doordat m’n hoofd er niet helemaal bij was, of misschien lag het gewoon aan het verhaal zelf, maar ik kon de draad soms niet goed volgen. Het wist me simpelweg niet echt te grijpen.

Tegen het einde kon ik het gelukkig wat meer waarderen en ook de muziek was mooi en sfeervol – dat gaf het toch nog wat extra gevoel mee.

Al met al een goede game voor de stijl en presentatie, maar inhoudelijk raakte het me niet echt. Persoonlijk geef ik de artistieke insteek en hoe de gameplay daaromheen is gebouwd een 8.5, maar de game als totaalpakket krijgt van mij een 7.

100% in 2.3 uur btw :P quick en easy fix.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

TDB

Platinum 61 is binnen: Robocop Rogue City (die deze maand gratis is bij PSN+). Redelijk makkelijke platinum om te halen: ik deed er 18 uur over

PSN: TDBtje

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Mijn 25ste Platinum behaald! Best wel trots op deze Platinum. Het gaat namelijk over... Grand Theft Auto IV! Online trophies waren gelukkig te doen met een andere speler. Nooit gedacht deze ooit te halen.

En heb mijn eerste Retro Achievement Mastery (de Platinum / All achievement) behaald. Het betreft Pokemon Red/Blue. Ook super blij mee om het spel her te beleven.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Royy90
CoeliJoeli schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:08:
Geen idee of hier animo voor is, maar is het een idee om dit topic ook te gebruiken voor achievements die je haald voor RetroAchievements?

RetroAchievements zijn achievements die je kunt behalen voor retro platformen, waaronder Playstation 1 en 2.
Geen platinums behaald, maar dit jaar lekker bezig geweest met God of War 1 en 2! Nu overigens bezig met GoW3. Prachtige games en ondanks dat ze oud zijn prima te spelen! Geen platinum omdat het simpelweg te moeilijk is haha(challenges).

Ook begonnen aan de clean-up(lees; eindelijk eens spelen) van Hogwarts! Pareltje zeg

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Royy90 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 00:48:
[...]

Geen platinums behaald, maar dit jaar lekker bezig geweest met God of War 1 en 2! Nu overigens bezig met GoW3. Prachtige games en ondanks dat ze oud zijn prima te spelen! Geen platinum omdat het simpelweg te moeilijk is haha(challenges).

Ook begonnen aan de clean-up(lees; eindelijk eens spelen) van Hogwarts! Pareltje zeg
Hogwarts vond ik een mooie game om te 100%’ een paar dingen werden alleen wel een beetje veel van het goeie. Maar het ging me prima af omdat de game gewoon zo mooi was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

TDB

Ricmaniac schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:19:
[...]

Hogwarts vond ik een mooie game om te 100%’ een paar dingen werden alleen wel een beetje veel van het goeie. Maar het ging me prima af omdat de game gewoon zo mooi was
Hogwarts komt de 15e gratis voor PS+ extra en premium gebruikers. Ga ik maar eens mee starten aanstaande dinsdag.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-05 12:58
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, bijna een jaar geleden, maar ik ben weer wat plats rijker:

# 94 Dave the diver
# 95 Fallout 4
# 96 Lego star wars the Skywalker saga
# 97 Assasins creed unity
# 98 Gris
# 99 Dead Island 2
#100(!) powerwash simulator :)
#101 Tunic
#102 The plucky squire
#103 Avatar frontiers of pandora
#104 Stellar Blade ( wat heb ik hier van genoten!)
#105 caravan sandWitch
#106 High on life
#107 Robocop rogue city
#108 Hellblade senua’s sacrifice
#109 TNMT cowabunga collection
#110 Dead space

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb jij de platinum van Dead Space ervaren? Ik heb 'm 3(?) maanden geleden uit de Plus gehaald en ben al wel even onderweg, vraag me alleen af of het goed te doen is om voor de plat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
CoeliJoeli schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:58:
Mijn 25ste Platinum behaald! Best wel trots op deze Platinum. Het gaat namelijk over... Grand Theft Auto IV! Online trophies waren gelukkig te doen met een andere speler. Nooit gedacht deze ooit te halen.

En heb mijn eerste Retro Achievement Mastery (de Platinum / All achievement) behaald. Het betreft Pokemon Red/Blue. Ook super blij mee om het spel her te beleven.
Damn GTA IV mooie! Die schrikt mij wel af hoor, je moet elke aparte map en race toch winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Zorroberner schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:12:
[...]

Damn GTA IV mooie! Die schrikt mij wel af hoor, je moet elke aparte map en race toch winnen?
Ik denk dat je met map game mode bedoeld? Zo ja, dan klopt dat inderdaad. Best wel makkelijk te doen als je met iemand samen de online trophies doet.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-05 12:58
Superkiwi schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:09:
Hoe heb jij de platinum van Dead Space ervaren? Ik heb 'm 3(?) maanden geleden uit de Plus gehaald en ben al wel even onderweg, vraag me alleen af of het goed te doen is om voor de plat te gaan.
Ik heb er iets meer dan 40 uur over gedaan maar dat kwam ook omdat ik eerst een normale playthrough zonder guide heb gedaan. Daarna nog een new game plus sessie en vervolgens impossible sessie ( wat goed te doen is door gebruik te maken van een glitch ) ;). Ik vond hem tof!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MartFX
Vandaag de 3e platinum binnen; Jedi Survivor.
Na het eerste deel gelijk begonnen met het tweede deel. Mooi vervolg, duidelijke verbeteringen in de gameplay.
Het enige wat ik opvallend vond was dat ik na het einde van het verhaal de planeten niet eens voor de helft had “voltooid”. Als de cleanup je niet boeit mis je dus enorm veel.
Anyway, in totaal toch zo’n 49u aan speeltijd. De volgende game is Ratchet & Clank, ben benieuwd!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NACrat
Platinum #54 EA Sports PGA Tour

Al jarenlang fan van golfgames en eens in de zoveel tijd pik ik er weer eentje op. Deze was een paar maanden geleden digitaal in de aanbieding voor een paar Euro. Trophy lijst praktisch hetzelfde als de 'The Golf Club' games. Dus win een paar toernooien, sla een hole-in-one etcetera. Voor golf fans een vermakelijke game. En voor mij was het een ideale manier om een beetje uit mijn game dip te geraken.

Op naar de volgende!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
Mooi platinums (platina) hierboven. Ratchet and Clank @MartFX bedoel je daarmee Rift Apart of de PS4 versie van Ratchet and Clank uit (uhm 2016?)

Zelf mooie avonturen gehad in trophy jacht. Maar 1 platinum maar daarnaast mooie ervaringen.

1. Platinum 37 is binnen Assassins Creed II (voor de tweede keer, maar dan uit the Ezio Collection). Blijft een heerlijk spel met een goed verhaal.

2. En deze vind ik heel leuk, op de Xbox 360 ben ik een groot Mass Effect fan geworden. Naast de legendary edition die op mijn to-do list staat, heb ik ook de originele trilogie uit de PS3 store gekocht voor 35 euro. En ik dacht laat ik ME 3 MP eens proberen, (een trophy moet je 100% galactic readiness hebben, waarbij dat of via MP kan of een website met een soort minigame, op die website werkte de log in niet …). En wat je denk je een 13 jaar oude game op de PS3 heeft nog gewoon spelers. Had bijna altijd minimaal 1 partner op brons (laagste niveau). Heb binnen 25 uur en 17/18 potjes de trophy gehaald voor maximale galactic readiness. Daarbij ook nog 13 andere trophies erbij gesnoept, zoals een bepaald level halen (level 20 MP of level 60 SP), wat combat trophies (duh ^^), en de trophy van promote a MP character to galaxy at war (of een tweede SP playthrough maar dan met dezelfde char). (Voor de mensen die ME 3 op de Xbox 360/PS3 niet kennen, dat spel had trophies die op twee manieren kunnen unlocken een SP vereiste of MP vereiste). Dus superblij hiermee. Dus dat worden in de nabije toekomst 7 Mass Effect Platina (2x3 van de trilogie en 1x ME Andromeda).

3. Ace Combat 7. Onlangs alle MP trophies al gehaald, mede dankzij boosting. Onlangs begonnen aan mijn eerste (van de minimaal 4) playthrough. Je moet een playthrough doen op easy, medium, hard en Ace. (Ace moet je vrijspelen via Hard). Meteen met Hard begonnen want ken de serie (en dit spel via de Xbox) goed. Meteen daarna aan de Ace playthrough begonnen. En daarin ook de Ace of Aces trophy gehaald, haal S rank in alle missies op ace moeilijkheid. Ook meteen alle named aces gepakt in het spel. En met die twee playthroughs haalde ik ook de tweede gouden trophy in dit speel, haal je 25 medal in de campaign. (Dat waren er al 8 in MP). Heerlijk gevoel om deze lastige trophies te halen. Nu zijn er vooral grind trophies over. Zoals nog twee playthroughs, bepaald aantal “credits” halen. En ook heel veel KM vliegen. Maar goed het moeilijke is voorbij. Maar die twee laatste playthroughs stel ik even uit. Blijft een prachtig spel dat ik niet wil verpesten door trophy hunting manieren en het spel niet meer te waarderen.

Dan de vraag wat hierna: Forza Horizon 5 spreekt mij stiekem toch wel aan, nadat ik het al van de Xbox ken. Maar eerst Cod MW III (uit 2023) spelen, heel slechte verhalen over de campaign gehoord, maar toch even spelen en wat trophies pakken. Daarna wellicht AC Brotherhood. Zijn heerlijke gametijden op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFX
Zorroberner schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:49:
Mooi platinums (platina) hierboven. Ratchet and Clank @MartFX bedoel je daarmee Rift Apart of de PS4 versie van Ratchet and Clank uit (uhm 2016?)
De PS4 versie van 2016! Deze stond in de store voor een mooi prijsje. Rift Apart lijkt mij ook wel tof, maar de gierige Nederlander in mij vind €79 te duur :9. Alhoewel ik nu zie dat deze voor €39 te krijgen is. Wellicht is de fysieke variant goedkoper, maar ik heb nog geen disc-drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
MartFX schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:46:
[...]

De PS4 versie van 2016! Deze stond in de store voor een mooi prijsje. Rift Apart lijkt mij ook wel tof, maar de gierige Nederlander in mij vind €79 te duur :9. Alhoewel ik nu zie dat deze voor €39 te krijgen is. Wellicht is de fysieke variant goedkoper, maar ik heb nog geen disc-drive.
Misschien maandje ps+ nemen dan? Daarin issie gratis! Kan je direct nog wat andere games meepakken die in ps+ zitten. En je bent stukken goedkoper uit. Rift Apart is wel prima game, heb deze ook platinum. Grafisch erg mooi.

PSN Profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Akaendra
Platinum #32 en #33 zijn er ook inmiddels weer

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Suikoden 1 + 2 HD remaster

Heeft eventjes geduurd, maar Suikoden 2 blijft wat mij betreft een van de beste oud JRPG's wat dat betreft :)

Nu over naar Expedition 33, kijken hoe het daar zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
MartFX schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:46:
[...]

Ah nice! Ik had rond kerst 2023 die van 2016 gespeeld. Heerlijk. Afgelopen zomer Rift Apart uitgespeeld. Van allebei genoten. Heb Rift Apart voor 25 euro tweedehands kunnen oppikken (voordeel van disc drive idd).

Over Ratchet and Clank gesproken, ik heb de HD remaster van de originele trilogie vorig jaar gekocht voor de PS3. En gisteren al even aan de playthrough begonnen (die van 2016 is een soort remake van het origineel). Ook weer leuk spel hoor, wel paar andere aspecten qua verhaal. Ondertussen op de 4e planeet maar nog geen trophy gescoord :(

Verder platinum #38 binnen: Detroit Become Human. Stond al 2 jaar op mijn to-do lijstje met de essential collection, had daar dus ook deze game opgepikt. Maar vorige week zondagavond tijdens vakantie eindelijk aan begonnen. En wauw wat een ervaring. Uitstekend verhaal, mooie graphics en soundtrack. Voor de gameplay moet je dit spel niet spelen, maar heel blij met deze ervaring.

Verder dus COD MW III campagne gespeeld, die open combat missions, haha op internet voor de release aangeprezen als een manier om je non-lineaire missies te geven. Dikke onzin natuurlijk want uiteindelijk kon ik het doel nog steeds maar op 1 manier halen. Maar goed wel plezier gehad met de campagne, ook een paar mooie missies erin. En lekker wat trophies gehaald, op de veteran run en de trophy (raak een helikopter met een mortier) na toch een aardige buit qua trophies binnengesleept.

Nu begonnen aan AC Brotherhood en dus Ratchet and Clank deel 1. Ondertussen ook heel rustig bezig aan de 3e run van Ace Combat 7 (de easy run).

En ondertussen is de GTA VI tweede trailer gedropt. Man zin daarin zeg, dus zal de GTA Trilogie ook nog wel even platinum gaan halen (misschien zowel PS4 als PS5 versie ^^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorroberner schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:27:
[...]
Over Ratchet and Clank gesproken, ik heb de HD remaster van de originele trilogie vorig jaar gekocht voor de PS3. En gisteren al even aan de playthrough begonnen (die van 2016 is een soort remake van het origineel). Ook weer leuk spel hoor, wel paar andere aspecten qua verhaal. Ondertussen op de 4e planeet maar nog geen trophy gescoord :(
Bijna alle trophies zijn verbonden aan Skill Points. Ik zou eerst het verhaal uitspelen en je daarna richten op de Skill Points. Dan gaat het qua trophies ineens heel hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Raem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Bijna alle trophies zijn verbonden aan Skill Points. Ik zou eerst het verhaal uitspelen en je daarna richten op de Skill Points. Dan gaat het qua trophies ineens heel hard. :)
Dank! Ja de trophy guide die ik las stelde ook dat je eerst lekker een story playthrough moet doen. En dan challenge (new game +?) mode spelen voor de tweede playthrough en dan op alle skill points jagen. Maar heb individuele trophies niet bekeken dus verraste mij wel dat het qua unlocken nog langzaam gaat. Zeker als je dat vergelijkt met sommige andere games.
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste