Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Vind het wel enorm cool dat ze elke keer weer een level uitbrengen! Echt een topspel met top support!

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:00
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Vind het wel enorm cool dat ze elke keer weer een level uitbrengen! Echt een topspel met top support!
Dat is zeker waar. Kan hem alleen wel iedere keer opnieuw installeren _O-
Nope :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:55
Top spel ? Ik ken het spel dankzij mijn zoontje van 9. Moest het vaak co-op spelen, maar ik reed de muren op van die controls ! :)
Een veel leukere die ik dankzij hem ken is Ultimate Chicken Horse. De Platinum lijkt me ook niet zo heel moeilijk (maar wel grindy).
timmie271 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Dat is zeker waar. Kan hem alleen wel iedere keer opnieuw installeren _O-

[...]

Nope :+
Net even opgestart maar zie het level nog niet... wel de achievements.

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
Twixie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:48:
Top spel ? Ik ken het spel dankzij mijn zoontje van 9. Moest het vaak co-op spelen, maar ik reed de muren op van die controls ! :)
Een veel leukere die ik dankzij hem ken is Ultimate Chicken Horse. De Platinum lijkt me ook niet zo heel moeilijk (maar wel grindy).
Heerlijk toch die frustratie in het spel :9
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Net even opgestart maar zie het level nog niet... wel de achievements.
Nog niemand heeft de achievements gehaald.. Zal wel eind deze week online komen dan denk Ik? :)

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-11 13:02

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Het heeft even geduurd, maar platinum #20 is eindelijk binnen. Ni no kuni II. Tijdens een aanbieding had ik voor 5 euro extra de Prince edition gekocht, daar bleek een bugje in te zitten vanwege DLC content, waar door
spoiler:
er bepaalde sidequests met betrekking tot het verkrijgen van een citizen (Tyran) niet te triggeren, tenzij je - dat hebben ze wel weer mooi gepatcht, bepaalde DLC content voorbij was.

Omdat het zo lang duurde en het 1 van de laatste drempels was richting platinum, toch maar ff gegoogled hoe en wat en zo kwam ik achter het bugje.

Beetje klaar mee en ook wel een beetje gemengde gevoelens over de game. Het ziet er heel mooi uit, ik hou wel van de Ghibli stijl, maar de 'gewone' gameplay was wel ok, maar iets te 'uitgebreid', echt meer dan 100+ verschillende soorten materialen, de meeste (side) quests waren fetch of vermoord de monsters questjes. Er zijn nog wel meer type questjes, maar ook daar geld "Heel veel van hetzelfde", duidelijk meer kwantiteit dan kwaliteit. Ik betwijfel of ik nog meer van de DLC ga doen, voornamelijk levels na levels dungeons en de gewone mobs zijn over het algemeen geen uitdaging en de boss-monsters zijn daar en tegen weer van die damage sponzen en om dit allemaal te doen vanwege de highlevel materialen te farmen... dan zou ik me meer vermaken om de Diablo III - Necromancer DLC aan te schaffen en dat te gaan spelen of iets dergelijks. En toch, de remaster van Ni no Kuni I - Wrath of the White Witch hebben ze voor volgende maand geloof ik aangekondigd, wie weet ga ik die ook doen 8)

Maar voor nu ff wat totaal anders, Sleeping dogs wel uitgespeeld op de PC, maar voor 5 euro in de ramsch kon ik 'm niet laten liggen. Wie weet platinum #21? :)
Aan de heren (dames?) ts...volgens mij voornamelijk @Just_jan en @exactor it als active posters...de volgende vraag. @Exorcist en ikzelf zijn recent begonnen met retroachievements. En het is dan altijd leuk om te vergelijken (eventueel ook met andere tweakers). Vinden jullie het ok om hier een lijstje er bij te zetten?

Vraag geld natuurlijk ook voor de regulars. Als iedereen het niets vind is een nieuw topic wellicht een beter plan. Itt tot trophies en cheevo’s van xbl is dit wel een hobbyprojectje van maar wel een leuke.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Twixie
Vinden jullie het ok om hier een lijstje er bij te zetten?
Aangezien dat PC only is, vind ik het toch beter in zijn eigen topic. Zelfs het feit dat dit topic zowel XBox als PS is, vind ik eigenlijk al ridicuul. Ik heb echt niets aan posts over XBox achievements en wie enkel een XBox heeft, heeft niets aan de PS achievements..
qua xbox/ps achievements en trophies
Mijn logica is juist dat qua xbox en ps de trophies/achievements volgens mij soms (meestal?) exact hetzelfde zijn bij multiplatform titels. Waardoor er dus zeker raakvlak is.
En ikzelf vind skills gewoon leuk om te zien, platform is daarbij voor mij niet zo relevant, maar goed ik ben dan een multiplatform gamer dus ik sta er dan sowieso al anders in.

De vraag nu gaat echter over retrogames. Wat natuurlijk een heel andere groep gamers is dan de meeste hier (maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten). Anyways, je mening is duidelijk, we wachten gewoon af wat er nog meer voor respons komt.

Op dit moment zijn de enige tweakers die deze wens uitgesproken hebben @Exorcist en ikzelf, dus als het niet groter word dan dit is er natuurlijk helemaal geen noodzaak om maar iets te veranderen.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-11 21:06

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Voor mij hoeft het ook niet zo, straks krijg je ook nog "vervuiling" van mobile gaming... :)

succes is een keuze

Mij maakt het niet zoveel uit. Ik kijk in dit topic toch niet zoveel naar de lijstjes in de openingspost, maar kom hier meer voor gelijkgestemden die mij begrijpen als ik chagrijnig wordt als een achievement niet unlocked zodat mijn game niet op 100% komt te staan :P. Het zou wel fijn zijn dat als er gesproken wordt over retro games dat de context erbij wordt gezet. Want anders zegt het me helemaal niets :)

Ben gisteravond zelf begonnen aan Slay the Spire... Een rogue lite card game... En een game die ik sowieso niet op 100% ga kunnen zetten. Daarvoor is het denk ik te moeilijk, te grindy en te RNG, maar het is wel verbazingwekkend verslavend. Gelukkig hebben we koffie op het werk.

@timmie271 Grrr... Dat nieuwe level in Human Fall Flat is nog steeds niet live... Zit die game al een hele week elke dag op te starten :P

360Gamertag.....PSN ID

mobile games?! :o
Wist niet eens dat je daar ook achievements had, maar dat is toch niet te vergelijken met retro games, zie het als het herspelen van je favorite game, hij is alleen iets minder recent. Ik zou dan mobile games eerder vergelijken met die pulp games waar je binnen een uurtje de game gemaxed danwel geplat hebt....anyways.

anyways OT:
Vandaag weer is serieus verder gegaan met horizon chase turbo, Ik ben best ver maar die master tournaments, damn die doen hun naam eer aan. Na meerdere pogingen nog steeds niet in de buurt van het tournooi waar ik mee bezig ben, maar ik zie wel mogelijkheden. Daarna maar is verder met de endurance mode gegaan, daar staat de teller nu op 90 races.....nog 19 te gaan, ik hoop dat als ik die uitspeel dat ik nog een monster auto unlock waarmee de tournooien dan wellicht weer wat makkelijker gaan :)

Sagat schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:01:
mobile games?! :o
Wist niet eens dat je daar ook achievements had, maar dat is toch niet te vergelijken met retro games, zie het als het herspelen van je favorite game, hij is alleen iets minder recent. Ik zou dan mobile games eerder vergelijken met die pulp games waar je binnen een uurtje de game gemaxed danwel geplat hebt....anyways.

anyways OT:
Vandaag weer is serieus verder gegaan met horizon chase turbo, Ik ben best ver maar die master tournaments, damn die doen hun naam eer aan. Na meerdere pogingen nog steeds niet in de buurt van het tournooi waar ik mee bezig ben, maar ik zie wel mogelijkheden. Daarna maar is verder met de endurance mode gegaan, daar staat de teller nu op 90 races.....nog 19 te gaan, ik hoop dat als ik die uitspeel dat ik nog een monster auto unlock waarmee de tournooien dan wellicht weer wat makkelijker gaan :)
Pfff, ga eens verder met 10 second ninja... Anders is die game dadelijk ook al retro... :+

360Gamertag.....PSN ID

• Twixie
Gisteren nog eens een oud game op 100% gezet (helaas geen Platinum). Ruim 2j geleden Type Rider gespeeld, toen ie een van de gratis PS+ games was. Had hem volledig uit behalve 1 trophy waarbij je een bepaald level moet uitspelen zonder dood te gaan. Had er toen echter geen zin meer in, en maar laten liggen. Af en toe vond ik wel dat ik die nog eens moest proberen want zo 1 trophy short is ook maar meh. Gisteren dan toch eindelijk van gekomen, ik wist zelfs nog nauwelijks hoe het spel eruit zag :). Al bij al viel het nog vrij goed mee en op minder dan een uur ben ik er dan toch in geslaagd.

Moet misschien nog eens naar de Trophy Advisor op PSNProfiles kijken.
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Pfff, ga eens verder met 10 second ninja... Anders is die game dadelijk ook al retro... :+
Je hebt gelijk, horizon chase turbo (HCT) veel gespeeld de laatste tijd omdat het leuk was om tijden te vergelijken op de leaderbords.......en ik vond het zowaar echt leuk om te spelen! Over het algemeen was de moeilijkheidsgraad precies goed (voor mij dan) niet te makkelijk en ook niet te moeilijk.

Dus vandaar dat dit een afleiding was. 10s ninja is zeker ook leuk, maar om te halen wat ik moet halen moet ik echt 2-3 uur per wereld spenderen, hell omdat het nu tijdje terug is dat ik het gespeeld heb misschien meer, daardoor word die berg steeds hoger maar het moet er echt een keer van komen.

Maar net dus HCT op 91% gezet, nog slechts een trophy te gaan, gaat nog wel wat tijd en frustratie kosten, maar wel vrij zeker dat me dit gaat lukken, de lure van mijn eerste platinum is net iets hoger dan die van mijn sig kunnen en mogen aanpassen

ps: weet niet of je inmiddels al weer wat spellen gevonden hebt om te spelen, maar HCT is er nu dacht ik ook voor xb1 :+

Dus ja, eerst maar is kijken of het me gaat lukken (zoals je weet ben ik vaker dichtbij ee completion geweest ;) ) maar daarna dan wil ik idd dit weer is voorzichtig gaan oppakken, enige probleem hierbij is dat ik ook gamepass heb, waar ook veel leuks in voorbij komt, blazing chrome is ECHT mijn ding bijvoorbeeld, en een snakepass en zelfs forza horizon vind ik ook geweldig, om maar is diverse titels te noemen.

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:25
Sagat schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:06:
Aan de heren (dames?) ts...volgens mij voornamelijk @Just_jan en @exactor it als active posters...de volgende vraag. @Exorcist en ikzelf zijn recent begonnen met retroachievements. En het is dan altijd leuk om te vergelijken (eventueel ook met andere tweakers). Vinden jullie het ok om hier een lijstje er bij te zetten?

Vraag geld natuurlijk ook voor de regulars. Als iedereen het niets vind is een nieuw topic wellicht een beter plan. Itt tot trophies en cheevo’s van xbl is dit wel een hobbyprojectje van maar wel een leuke.
Voorstander ervan dit eventueel in een andere topic.

Je kan ook nog Steam achievement toevoegen enzo :)
MiAnVaSa schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:06:
[...]

Voorstander ervan dit eventueel in een andere topic.

Je kan ook nog Steam achievement toevoegen enzo :)
*O* ben van de hatelijke 0 af! Horizon chase turbo is mijn eerste plat 8) :*)

Dus euh wanneer update van top 50? :P

Oh en voor wat betreft de retro achievements, voor nu is er wat mij betreft simpelweg niet genoeg animo. Ik had gehoopt op meer spelers hier die wellicht ook nog wel wat lol met retro behaalde maar dit lijkt niet het geval en op zich ook wel logisch als je echt serieus 'hunter' bent (voor zover ik dat kan inschatten) lijkt het me logisch dat je dan juist op een platform wil focussen.

In het verlengde hiervan, ik ga is kijken of ik met de contra inspired shooter blazing chrome wat verder kan komen, daarna misschien eindelijk maar is aan de slag voor/met de game in mijn sig.

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-11 20:28
Sagat schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:27:
[...]

Congrats!

Ik heb voor je even een update op psnprofiles gedaan. Dat kan iedereen - en jij dus ook ;)
Daarmee wordt ook jou trophy card opnieuw gegenereerd en zul je dit in de top 50 terug zien waar je op plaats 62 staat.

PSN ID: MrMichel_75

• timmie271
* timmie271 ziet zijn goals op TA en ziet dat ie weer even aan de bak moet :/

@exactor it en @uchiha tijntje lopen weer verder uit dan de gepland :'(
Niet dat het helpt dat ik te weinig tijd heb om te gamen... :+

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Sagat schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:27:
[...]

Oh en voor wat betreft de retro achievements, voor nu is er wat mij betreft simpelweg niet genoeg animo. Ik had gehoopt op meer spelers hier die wellicht ook nog wel wat lol met retro behaalde maar dit lijkt niet het geval en op zich ook wel logisch als je echt serieus 'hunter' bent (voor zover ik dat kan inschatten) lijkt het me logisch dat je dan juist op een platform wil focussen.

In het verlengde hiervan, ik ga is kijken of ik met de contra inspired shooter blazing chrome wat verder kan komen, daarna misschien eindelijk maar is aan de slag voor/met de game in mijn sig.
Netjes man!! Hard voor gewerkt! _/-\o_

• Raem
  • Laatst online: 11:45
Platinum 75 gehaald met Oceanhorn. Leuke game, maar valt wel redelijk snel in herhaling en had wat meer variatie en uitdaging in mogen zitten.

Voor de rest probeer ik ook weer wat oude games uit mijn lijst op te pakken om m'n completion rate over de 80% te tillen. Zit nu op 78.3%
timmie271 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:43:

Ja heb deze maand wel wat "simpele" en korte games gespeeld. :)

-Glass Masquerade. Wel een aardig en relaxed puzzelspelletje. En met puzzelspel bedoel ik ook letterlijk een puzzelspel. :)
-Timespinner. Een gamepass titel en een metroidvania game die niet al te moeilijk en lang is. Je moest de game ook op hardcore difficulty uitspelen. Die had ik in 1.5 uur klaar in New Game+ :P
-Solo Island of the Heart. Een beetje een vage puzzelgame, maar wel geinig voor de korte tijd dat die duurde.
-Sagebrush. Een korte walking simulator met wel een pakkend verhaaltje. Perfect voor @exactor it.
-Bear with me. Een point&click game met wel grappige humor.
-Sea of solitude. Leuke game vond ik, met een boeiend verhaal en een erg leuk sfeertje qua graphics en muziek.

Ik wacht verder nog steeds op het nieuwe level in Human fall flat. Daarnaast deze week de laatste achievements halen in Forza. Alle season events in de herfst volgens mij en 3 forza live events achter elkaar.

360Gamertag.....PSN ID

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:06
timmie271 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:43:

Maak je geen zorgen, mijn vakantie is voorbij. Nu weer nauwelijks tijd om doordeweeks te spelen. :) Mijn ritme van een spel starten, drie achievements halen en door naar de volgende kan weer van start.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• timmie271
exactor it schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:58:
[...]

Maak je geen zorgen, mijn vakantie is voorbij. Nu weer nauwelijks tijd om doordeweeks te spelen. :) Mijn ritme van een spel starten, drie achievements halen en door naar de volgende kan weer van start.
Mijn vakantie van 2 maanden is ook bijna voorbij dus dan heb ik juist weer tijd om te gamen ipv te werken :+

Heb wel een luxe straks denk ik met maar 3 dagen school :$

• GRDavies75

GRDavies75

Zo en platinum #21 is nu ook binnen, Sleeping dogs. (Mini-) GTA in Hongkong om het versimpeld samen te vatten. Nog steeds redelijke graphics voor een 5 jaar oude game, aardige verhaalvertelling, zeer gave soundtrack en geweldige humor. Veelal hand-tot-hand gevechten (al dan niet met een slagersmes of keukenmes met een niet al te lange durability), pistolen/geweren worden pas in het laatste 1/3 echt een ding. De gevechten zijn niet echt divers, ik geloof 4 soorten mannetjes, als je wat verhaaleindbazen niet meerekent die wel wat diversiteit/moeilijkheid met zich meebrengen, maar met maar 3 knoppen hebben ze er toch redelijk een bepaalde diepgang aan gegeven.

Aardige (en niet vaak geziene) gamedesign keuzes:
Feitelijk is er geen (vrije) fast-travel, met een taxi nemen dan kan je wel redelijk in de buurt komen.
spoiler:
Later wordt er wel butler vrijgespeeld die een auto komt brengen

Dus je bent ook veelvuldig aan het autorijden tussen en in de 4 stadsdelen, wat je als trophyhunter niet 'erg' vindt, want gerelateerd aan bepaalde trophies :9 Maar soms wil je ff snel op een plek zijn en dan kan je uiteraard nergens een taxi scoren |:(
In Hong Kong rijden ze aan de linkerkant van de weg, dat is ff wennen, hoewel volgens de wetten van dit soort games (en je speelt een undercover cop die een criminele bende probeert te infiltreren) hebben we daar schijt aan :+
Ze hebben er ook races en aardig verrast dat er geen rubberbanding wordt toegepast :)

Heb me wederom prima vermaakt, sterker nog de DLC, die in deze Definite Edition zitten, ga ik er denk ik er ook maar bij doen, voor de 100% :)

GRDavies75 wijzigde deze reactie 23-08-2019 14:11 (3%)

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:56
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met Hollow Knight en ik moet nog 3 trophies (die verband houden met elkaar) voor de platinum. Ik leg de game alleen nu even weg, want ik ben er wel even klaar mee.

Er is trouwens een platformgedeelte in de game dat ik na lang ploeteren gehaald heb (en wat misschien wel het moeilijkste stukje gameplay is dat ik ooit heb gedaan) en waar je geen trophy voor krijgt 8)7. Beetje jammer eigenlijk...

Nu maar eens verder met de dlc van Spider-man. Als ik die voltooid heb ik zit ik qua completion eindelijk boven de 65%.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• GRDavies75

GRDavies75

dvd-linden schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:17:
...

Nu maar eens verder met de dlc van Spider-man. Als ik die voltooid heb ik zit ik qua completion eindelijk boven de 65%.
De DLC van Spiderman heb ik allemaal afgerond, ik moet de laatste 2 trophies door 'm op ultimate uit te spelen, aardig doable vooral daar je toch al alle upgrades hebt, maar ik kan me er even niet aan toezetten, maar die 97% kriebelt wel ;)

• dvd-linden
GRDavies75 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

De DLC van Spiderman heb ik allemaal afgerond, ik moet de laatste 2 trophies door 'm op ultimate uit te spelen, aardig doable vooral daar je toch al alle upgrades hebt, maar ik kan me er even niet aan toezetten, maar die 97% kriebelt wel ;)
Ik moet, zodra ik de dlc heb afgerond, ook nog die laatste 2 trophies. Maar daar pas ik voor. Bij Horizon heb ik ook twee van dergelijke trophies openstaan, maar ik voel bij dergelijke games niet per se de behoefte om ze nog een keer door te spelen (niet dat ik daar geen plezier uit zou kunnen halen, maar er is ook nog zoveel wat ik nog niet gespeeld heb en wel wil spelen). Dus ja, dan maar geen 100%, hoe lelijk dat er soms ook uitziet op PSNprofiles.

Off-topic: beviel die dlc goed?

• GRDavies75

GRDavies75

dvd-linden schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:19:
[...]

Ik moet, zodra ik de dlc heb afgerond, ook nog die laatste 2 trophies. Maar daar pas ik voor. Bij Horizon heb ik ook twee van dergelijke trophies openstaan, maar ik voel bij dergelijke games niet per se de behoefte om ze nog een keer door te spelen (niet dat ik daar geen plezier uit zou kunnen halen, maar er is ook nog zoveel wat ik nog niet gespeeld heb en wel wil spelen). Dus ja, dan maar geen 100%, hoe lelijk dat er soms ook uitziet op PSNprofiles.

Off-topic: beviel die dlc goed?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me nauwelijks meer kan heugen (het spel zelf is al een topspel en ik kan me niet herinneren of er echt vernieuwende dingen in de DLC zaten) behalve dan dat ik het niet als grinden aanvoelde en dat sommige screwball challenges best wel uitdagend waren. Ik heb Spiderman gekocht toen ie een keer in de aanbieding was voor 20 geloof ik en voor 5 extra kon je de deluxe editie (met seasonpass) kopen, waar ik voor gekozen heb en geen spijt van gehad.

• timmie271
@uchiha tijntje tijd om aan de de bak te gaan :+
De DLC van Human Fall Flat is volgens een paar van mijn TA vriendjes live gegaan :Y

• Twixie
timmie271 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:13:
De DLC van Human Fall Flat is volgens een paar van mijn TA vriendjes live gegaan :Y
Thanks! Staat inderdaad gratis op de PSN store.

• timmie271
Ga er nu ook maar mee beginnen want de harde schijf loopt een beetje vol met 97% gevuld :+

Blijkbaar helpt games installeren en niks spelen niet echt tegen de schijfruimte leger maken :P

timmie271 schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:21:
Ga er nu ook maar mee beginnen want de harde schijf loopt een beetje vol met 97% gevuld :+

Blijkbaar helpt games installeren en niks spelen niet echt tegen de schijfruimte leger maken :P
En Human Fall Flat eindelijk weer op 100% :P

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
uchiha tijntje schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:04:
[...]

En Human Fall Flat eindelijk weer op 100% :P
Yups en zorgde voor net genoeg ruimte om gears 5 te installeren _O- oOo

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-11 21:34
Tegenwoordig speel ik meer op de pc, maar recentelijk nog met veel plezier de Platinum gehaald voor 'Driveclub'. :*) Ik had ook nog de laatste twee DLC buiten de season pass om gekocht, maar die blijken dus deel uit te maken van de Bikes portie. :S Jammer, want buiten de auto's kan het motorgedeelte mij echt gestolen worden. Nu zit ik dus weer met een onvolledige completion rate; hier had toch iets beters op gevonden kunnen worden.

Shikata ga nai.

• timmie271
Ziezo Goat Simulator staat ook weer op helemaal op 100%. Op naar de volgende game :Y

Bij voorkeur zet ik Halo 5 op 100% ware het niet dat een achievement bugged is bij mij.....

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:19
Final Fantasy 8 Remastered heeft een hele makkelijke platinum :)
Heb er 13 dagen over gedaan en ongeveer 24 uur over het totale spel.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

s0kkie schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:33:
Final Fantasy 8 Remastered heeft een hele makkelijke platinum :)
Heb er 13 dagen over gedaan en ongeveer 24 uur over het totale spel.
Is het noodzakelijk om veel te levelen? Met andere woorden, hoe erg is het als je door het spel vliegt met behulp van no random encounters?

-----------------

Zelf mijn backlog flink weggewerkt de laatste maanden. Ik heb echt veel games gecomplete. Best wel wat korte point en click games, maar ook toch wel wat games met uitdaging, zoals:

-Trials Rising DLC.
-Ashen DLC
-Hopiko
-Fifa 19
-Guacamelee 2

Nu heb ik nog eigenlijk de volgende games in mijn lijstje die ik wil completen:

-Resident Evil 7 DLC. Maar die is wel echt lastig. Dus weet niet of dat me ooit gaat lukken, dan wel of ik daar de tijd in wil steken.
-Little Nightmare, no death run in 1 uur. Staat al 3 jaar ofzo op mijn lijstje maar nooit geprobeerd op te pakken. Beetje huiverig vanwege de controls en frustratie die er mogelijk bij gaat komen.
-Feudal Alloy. Helaas 2 keer een inventory bug gehad waardoor ik niet meer verder kon spelen. Heb contact gehad met de makers, maar zou een save bug zijn op de X. Dus misschien het spel een keer proberen op mijn launch xbox. Op zich moet je er in een uurtje of 8 doorheen kunnen.
-Metro Exodus. Ik heb eigenlijk nog niet heel veel zin om het opnieuw op te starten, maar denk dat ik dat gewoon wel een keer moet gaan doen, want volgens mij is het echt wel een goed spel als je er eenmaal inzit.
-Another Sight. Volgens mij zat ik vast door een bug, en moet ik overnieuw beginnen. Playthrough duurt volgens mij iets van 4 uurtjes.
-Sniper Elite 4. Ook een game die ik best nog wel zou willen oppakken.

Maar nu wil ik me voornamelijk gaan focussen op Gears 5. Wat een fijne game is dat. Hopelijk zijn inmiddels alle problemen met collectibles enzo eruit, want dan kan ik verder met de campaign. Hoe geweldig dat eruit ziet in het donker op mijn 4k OLED scherm is bizar.

360Gamertag.....PSN ID

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:19
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:22:
[...]

Is het noodzakelijk om veel te levelen? Met andere woorden, hoe erg is het als je door het spel vliegt met behulp van no random encounters?
Voor een aantal trophies van het verslaan van bijvoorbeeld Bahamut of Omega Weapon is het wel raadzaam om een hoog level te hebben en hoge magic junction te hebben op de characters.
De 3x speed en maximum HP 'cheats' hebben wel heel erg geholpen om snel te levelen :)
Normaal gesproken duurt de game zeker 80+ uren zonder de hulp om echt alles te halen, maar door de 3x speed kwam ik op ongeveer 24 uur uit.
Squall had ik op level 100 zitten, de overige characters rond de level 80 en ik had nergens moeite met een boss battle :P

s0kkie wijzigde deze reactie 18-09-2019 12:20 (8%)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

s0kkie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:19:
[...]

Voor een aantal trophies van het verslaan van bijvoorbeeld Bahamut of Omega Weapon is het wel raadzaam om een hoog level te hebben en hoge magic junction te hebben op de characters.
De 3x speed en maximum HP 'cheats' hebben wel heel erg geholpen om snel te levelen :)
Normaal gesproken duurt de game zeker 80+ uren zonder de hulp om echt alles te halen, maar door de 3x speed kwam ik op ongeveer 24 uur uit.
Squall had ik op level 100 zitten, de overige characters rond de level 80 en ik had nergens moeite met een boss battle :P
Ja ik moet er wel weer even in komen :). Heb het vroeger helemaal kapot gespeeld. Maar ik ben heel dat junction gedoe vergeten :P

360Gamertag.....PSN ID

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:14
Zijn er nog mensen die Modern Warfare gaan halen die ook trophies verzamelen? Samen spelen altijd leuker dan alleen mits er multiplayer trophies in zitten natuurlijk ;).
Fuck. Forza horizon 4 heeft weer nieuwe achievements... stond ik net weer op 100% :+

360Gamertag.....PSN ID

• Exorcist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:33:
Zijn er nog mensen die Modern Warfare gaan halen die ook trophies verzamelen? Samen spelen altijd leuker dan alleen mits er multiplayer trophies in zitten natuurlijk ;).
Ik wil hem nog wel kopen, maar alleen single player en niet voor de volle mep (met die reden). Net als alle andere MP shooters eigenlijk, als er een goede SP is van +- 10 uur graag.

Qua achievements nog een kleine inhaalslag met Railway Empire gedaan, sta nu op 350G meen ik. Heb het spel op de PS4 al op boven de 50% en het beviel zo goed dat ik het graag dunnetjes overdoe op de One.
Verder is het wat tam de laatste tijd. Men of Medan uitgespeeld (PS4) maar op 4% van de trophies; niet op voorhand bekeken wat er te halen viel om de lol niet te bederven + i.c.m. de nodige QTE's zorgden ervoor dat de eindstand niet bijzonder is.

Ben geen voorstander van dit soort (Heavy Rain, Until Dawn bijv.) games nog een keer te doen puur voor trophies maar de chapter select zou misschien nog uitkomst kunnen bieden..

• skreppiedoe
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:54
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:12:
Fuck. Forza horizon 4 heeft weer nieuwe achievements... stond ik net weer op 100% :+
Dat wist ik ook niet, vanavond maar weer eens opstarten dan aangezien ik hem ook op 100% had staan.😎

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• timmie271
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:12:
Yups.... mag ook weer aan de bak :+

Dead Island: Riptide Defenitive Edition schiet ook eindelijk een beetje op.....

timmie271 wijzigde deze reactie 25-09-2019 23:24 (15%)

Het lijkt erop dat ik vandaag na een pauze van 2 jaar een langverwachte platinum 'gratis' ga binnenharken :P
De "Lest Ye Be Judged" trophy in Destiny 2 is de enige die ik nog moet en als ik playstationtrophies lees hoef je daar nu helemaal niks meer voor te doen:
"As of December 4, 2018, all that is needed for this trophy is to visit Xur. He will be located in one of the patrol areas or in the Tower. He will be somewhere from Friday until Tuesday's reset each week."
Nu even 60Gb aan updates installeren, game starten, Xur zoeken en die platinum in ontvangst nemen >:)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17-11 20:04
Na PES 2019 en Rocket League nu een platinum gehaald bij een 'fatsoenlijk' spel, namelijk Horizon Zero Dawn. Laatste trophy was het neerhalen van de grazer dummies, die ik met behulp van het internet heb kunnen halen. Verder heb ik ook alles van Frozen Wilds gehaald.

Voorlopig heb ik nog geen zin om voor de new game+ te gaan. Het is wellicht iets voor in de toekomst, of niet.

• Typhone
Is die uitbreiding van Far Cry 5 eigenlijk de moeite waard? Die moet ik nog spelen en FC5 vond ik wel een erg leuke/vermakelijke maar vooral ook mooie game.
Ik heb de Gold Editie geannuleerd nadat ik wist wat er in de DLC zou zitten. Onder andere de zombie dlc zag er niet echt interessant uit; ik had liever een uitbreiding op de single player gezien.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Typhone
Ik ben afgelopen weekend begonnen met Detroit: Become Human maar ik hou niet zo van die games waar je constant naar een trophy guide moet kijken omdat je anders het risico loopt dat je een gigantische grind voor je kiezen krijgt. Mooi spel wel maar extreem enthousiast ben ik nog niet.
Die heb ik hier ook nog op de plank liggen. Ik verwacht eenzelfde soort platinum als bij Heavy Rain en daar word ik, net als jij, niet heel enthousiast van.
De eerste playthrough daar heb ik gewoon blind gedaan trouwens. Leverde daarna wel wat extra werk op maar het was de moeite waard ;)

Ondertussen Darksiders III bijna platinum, enkel nog een ng+ run op apocalyptic te gaan wat met alle upgrades en dergelijke hopelijk een niet al te grote uitdaging is.
*edit
De praktijk blijkt anders. Bazen kunnen je met 2 of 3 hits afslachten. Valt toch even vies tegen haha :P
*/edit
De twee trophies die veel grinding vereisen zijn makkelijk binnen een uur te halen als je de trophy guide op playstationtrophies volgt (alle soul chrystals bewaren tot het einde).

dvdkiwi wijzigde deze reactie 12-10-2019 23:12 (77%)

Ik heb een mijlpaal bereikt op de PlayStation: 2000 trofeeën.

Hier ben ik erg blij mee en voor de laatste trofeeën om de 2000 te bereiken heb ik PES en FIFA gebruikt om die te behalen.
*kuch waar blijven die platinums :P
No offense maar 2000 trophies op 400 games vind ik persoonlijk érg weinig.

@dvdkiwi

Mijn meeste tijd is in multiplayer van Call of Duty's gaan zitten en daar haal je bijna geen trofeeën mee. Op de PS3 heb ik weinig gespeeld omdat ik altijd op de Xbox 360 zat. De meeste van die spellen zijn PS+ spellen die ik vanaf begin 2010 via PS+ gekregen heb.

Ik doe ook niet stoer, maar ik geniet ervan. _/-\o_

• timmie271
dvdkiwi schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:24:
*kuch waar blijven die platinums :P
No offense maar 2000 trophies op 400 games vind ik persoonlijk érg weinig.
Niet iedereen heeft 90%+ completion percentage _O-

Hier zal dat straks ook weer even instorten als ik AC: oddessey zal starten :'(

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17-11 23:29
Toevallig, ik heb deze week ook de kaap van 2000 trophies overschreven (maar dan wel op 73 games). :)
timmie271 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:06:
[...]
Niet iedereen heeft 90%+ completion percentage _O-
Oh dat hoeft ook zeker niet hoor, iedereen moet lekker spelen en najagen wat ie zelf wil.
Het gemiddelde van 5 trophies per game viel me gewoon op, zeker omdat de meerderheid hier toch wel redelijk tot vrij fanatiek trophy hunter is ;)

• timmie271
Tweakmans schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:02:
Toevallig, ik heb deze week ook de kaap van 2000 trophies overschreven (maar dan wel op 73 games). :)
7000 achievements hier met 192 games :)
dvdkiwi schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Oh dat hoeft ook zeker niet hoor, iedereen moet lekker spelen en najagen wat ie zelf wil.
Het gemiddelde van 5 trophies per game viel me gewoon op, zeker omdat we de meerderheid hier toch wel redelijk tot vrij fanatieke trophy hunters zijn ;)
Als je door de lijst van zijn games scrolt kun je er zo 50 weghalen doordat er geen trophies in gehaald zijn :P
Verder zie ik aardig wat games die blijkbaar een keer opgestart zijn en na 1-3 trophies alweer gestopt is met het spelen ervan.

En dat laatste geef ik je ook wel gelijk in hoor :)

• Exorcist
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

7000 achievements hier met 192 games :)

[...]
Ach, ik zit op 8077 op 690 games en dan heb ik sporadisch ook nog 's games verwijderd die al heel lang op 0 stonden (ooit in de PS3/Vita/PS4 gedaan en niet/nooit gespeeld). Completion rate interesseert me werkelijk 0,0. Trophies en achievements vind ik leuk, zolang ik het leuk vind om een trophy of achievement te halen. Dát is voor mij van belang en niet zozeer iets maar spelen om iets te halen. Plezier boven het moeten, altijd.

• timmie271
Exorcist schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:43:
[...]

Ach, ik zit op 8077 op 690 games en dan heb ik sporadisch ook nog 's games verwijderd die al heel lang op 0 stonden (ooit in de PS3/Vita/PS4 gedaan en niet/nooit gespeeld). Completion rate interesseert me werkelijk 0,0. Trophies en achievements vind ik leuk, zolang ik het leuk vind om een trophy of achievement te halen. Dát is voor mij van belang en niet zozeer iets maar spelen om iets te halen. Plezier boven het moeten, altijd.
Dat is zeker waar en kan niemand hier ontkennen :)

Zelf ook al een paar keer de Xbox tot een maand of 6 amper aangeraakt omdat ik geen zin had hem op te starten. Dan kan ik mijzelf wel gaan dwingen natuurlijk, maar het maakt het er niet leuker op. Gelukkig nu wel weer de smaak te pakken anders ga ik die andere 2 Xbox verslaafden nooit inhalen :+

En van een paar games weet ik ook dat ze nooit op 100% gezet zullen worden, maar dan probeer ik er wel zoveel mogelijk uit te halen voor zover mogelijk is.

Ik vind het wel grappig om soms te kijken hoeveel games ik heb gecomplete op de Xbox One. 212 games van de 248, waarvan ik ooit nog van plan ben om een game of 6 op te pakken om te completen.

Er is echter 1 game die mijn completion rate qua achievements volledig de nek om doet. Namelijk Halo master chief. Ik heb slechts 12 van de 600 achievements :/. Die game alleen al scheelt 7% van in totaal 13,5% van de achievements die ik op de One niet gehaald heb. :P

----------------

Gisteren Yooka Laylee and the impossible lair gecomplete. Erg toffe game! Aanrader voor 2D platformliefhebbers.

Verder lig ik op schema om volgende week woensdag Forza Horizon 4 weer op 100% te hebben :P.

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
uchiha tijntje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:44:
Ik vind het wel grappig om soms te kijken hoeveel games ik heb gecomplete op de Xbox One. 212 games van de 248, waarvan ik ooit nog van plan ben om een game of 6 op te pakken om te completen.

Er is echter 1 game die mijn completion rate qua achievements volledig de nek om doet. Namelijk Halo master chief. Ik heb slechts 12 van de 600 achievements :/. Die game alleen al scheelt 7% van in totaal 13,5% van de achievements die ik op de One niet gehaald heb. :P
Die heb ik dan weer op 99.99% staan :+
Alleen 2x World of tanks in het lijstje hebben staan is wat minder....
Gisteren Yooka Laylee and the impossible lair gecomplete. Erg toffe game! Aanrader voor 2D platformliefhebbers.

Verder lig ik op schema om volgende week woensdag Forza Horizon 4 weer op 100% te hebben :P.
Horizon 4 is toch deze week op 100% te zetten? Of is het nog winter? Zelf kwam ik 3 daily challenges tekort in de zomer dus kan wachten tot volgende serie...

timmie271 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Die heb ik dan weer op 99.99% staan :+
Alleen 2x World of tanks in het lijstje hebben staan is wat minder....

[...]

Horizon 4 is toch deze week op 100% te zetten? Of is het nog winter? Zelf kwam ik 3 daily challenges tekort in de zomer dus kan wachten tot volgende serie...
Het is nu nog winter. Donderdag start het laatste seizoen. :)

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
uchiha tijntje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

Het is nu nog winter. Donderdag start het laatste seizoen. :)
Dus ik moet nog een week langer wachten om te beginnen aan die laatste achievements :'( :'(

timmie271 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:38:
[...]

Dus ik moet nog een week langer wachten om te beginnen aan die laatste achievements :'( :'(
Begin er pas aan als je zeker weet dat je die dailys kunt completen. Anders is het zonde van je tijd :)

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
uchiha tijntje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Begin er pas aan als je zeker weet dat je die dailys kunt completen. Anders is het zonde van je tijd :)
Was de vorige keer op de laatste dag begonnen met de zomer. Toen had ik dus maar 3 daily's en de rest wat gedaan moest worden. Dus vandaar dat ik inderdaad gestopt was _O-

Had gehoopt dat komende donderdag de zomer alweer, maar loop dus een weekje achter...

Darksiders III platinum :)
Het had sneller gekund als ik de eerste run gelijk op apocalyptic had gedaan maar in ng+ met alle maxed out upgrades was het ook wel te doen. Daarnaast was ik vanwege de Dark Souls achtige speelstijl ook wel wat huiverig om gelijk op moelijk te beginnen.
Nu nog een ng++ run op easy voor de fun.

Eerste playthrough op easy: ca 30 uur.
Ng+ op apocalyptic: ca 10 uur.
Acceptabele speelduur voor een Darksiders platinum.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 15-10-2019 13:14 (16%)

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-11 21:06

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Dennis585 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:55:
2100 trofeeën en level 15 gehaald nu.

[Afbeelding]
Wow... Ik dacht dat MIJN completion rate bagger was!!? _/-\o_

Toch leuk dat je meedoet, man!

succes is een keuze

Na 4 weken lang elke dag Forza Horizon 4 opstarten heb ik de Encore! achievement :) Eindelijk weer op 100% :P. Blijft een supertoffe game om zo nu en dan weer te spelen met nieuwe content. Volgens mij is het alleen nu wel de laatste keer dat er nieuwe achievements bij zijn gekomen?

Verder gisteren A Plague Tale op 100% gezet. Wat een toffe game is dat zeg. Echt een heel mooi / creepy sfeertje en een verhaal wat ik wel kon waarderen.

Vandaag ook nog de collectibles en Jack upgrade achievements gehaald in Gears 5.

Fijn zo'n weekje vrij voor mijn backlog achievements :P

360Gamertag.....PSN ID

• Twixie
Dennis585 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:55:
2100 trofeeën en level 15 gehaald nu.
Niet alleen completion rate maar ook en vooral aantal trophies per game is best wel laag. Ik dacht dat ik al laag zat, want ik haak eigenlijk wel te vaak af met veel games, maar lijkt alsof jij nog minder volharding hebt :).
En zijn die paar dagen met tien verschillende versies van FIFA en PES puur voor de trophy hunt ? O-)

• skreppiedoe
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:54
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:05:
Na 4 weken lang elke dag Forza Horizon 4 opstarten heb ik de Encore! achievement :) Eindelijk weer op 100%
Ik heb m inmiddels ook gehaald waardoor ik de Forza serie eveneens weer op 100% heb staan. 8) Ik schrok wel even aangezien de achievement pas een paar minuten later unlockte.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

skreppiedoe schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Ik heb m inmiddels ook gehaald waardoor ik de Forza serie eveneens weer op 100% heb staan. 8) Ik schrok wel even aangezien de achievement pas een paar minuten later unlockte.
Duurde bij mij ook een minuutje of 5. :) Was ook Ff bang dat die niet zou unlocken..

360Gamertag.....PSN ID

Twixie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Niet alleen completion rate maar ook en vooral aantal trophies per game is best wel laag. Ik dacht dat ik al laag zat, want ik haak eigenlijk wel te vaak af met veel games, maar lijkt alsof jij nog minder volharding hebt :).
En zijn die paar dagen met tien verschillende versies van FIFA en PES puur voor de trophy hunt ? O-)
Sommige mensen, mezelf included, vinden het gewoon leuk om veel games even te proberen. Dat icm met weinig tijd en/of niet de skills om makkelijk iets te maxen zorgt er dan voor dat je lage completion rate hebt. Ik zuig in slay the spire, heb er al VEEL uren inzitten en 145 puntjes :X met andere games spelen zou ik meer verdiend hebben, maar zoals @Exorcist aangeeft fun eerst, trophies later.

• Exorcist
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Gezien @Sagat me tagde :) , als ik even naar mezelf kijk:

Ik sta op 31,46% completion over 693 games.

Ik heb een enorme berg met spellen, véél te veel om allemaal 100% te gaan doorlopen. Sowieso speel ik voor de lol en niet om iets 100% te halen, vind ik doodzonde van m'n tijd. Trophies en achievements haal ik dan ook alleen als ik ergens nog wel voldoening uit haal, iets op 100% zetten is niet mijn doel en dus ook geen voldoening.

M.a.w. heeft weinig met volharding te maken, puur met een andere kijk op games en het spelen ervan.
Als ik puur naar mezelf kijk ervaar ik het weer anders.
Het is niet zo dat ik elke game die ik speel platinum wil halen, dat doe ik enkel als ik de game ook écht de moeite waard vind en er geen vervelende trophies aan hangen. Knack was voor mij het omslagpunt, sindsdien jaag ik geen trophies meer na die meer frustratie dan voldoening opleveren. Al viel het daarvoor ook wel mee hoor, kan me niet echt heel vervelende trophies herinneren. Moeilijke (zoals GoW op Hard of Killzone 2 op Elite) wel maar moeilijk is niet hetzelfde als frustrerend.

Deze generatie ben ik vooral selectiever geworden in het kopen van games; waar ik op de PS3 alles kocht wat me wel leuk leek koop ik op de PS4 alleen games waarvan ik weet dat ik ze écht leuk ga vinden. Al met al speel ik dus minder games maar steek wel meer tijd in de games die ik heb en omdat ik ze écht leuk vind zijn trophies ook niet vervelend om te halen.
Heeft een game toch vervelende trophies (zoals in Red Dead 2) dan laat ik die voor wat ze zijn en daarmee af.

Dus ja, ik jaag nog steeds trophies na maar nee, niet elke game moet per se platinum.
En omdat ik selectiever ben geworden heb ik ook niet een hoop games staan waarvan ik enkel de single player uitgespeeld heb.
Tel dat bij elkaar op en de completion rate zal nooit erg laag geraken. En dat heeft, net als bij @Exorcist niet heel veel met volharding te maken maar puur met een andere manier van games spelen.

• Twixie
Exorcist schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:56:
[...]
M.a.w. heeft weinig met volharding te maken, puur met een andere kijk op games en het spelen ervan.
Ja, heb ook niet gezegd dat er iets mis mee was. Nogmaals, ik speel eigenlijk ook zelden games helemaal uit. Al is dat de laatste paar jaar wel verbeterd, maar is dan nog vooral door PS+ met hun Indies die je vaak in 10u of minder kunt uitspelen :). Hoedanook is 5 trophies per game wel heel laag natuurlijk, want gewoon een game een paar uur proberen is meestal al genoeg om daar aan te geraken.

Platinum is voor mij ook geen must, al is het wel leuk om alles afgevinkt te krijgen. Maar soms haak ik ook wel af. Zo ben ik stilgevallen met Trackmania Turbo zo'n 13 races voor de platinum. Misschien moet ik die toch nog eens proberen want zou direct wel mijn meest uitdagende platinum zijn :p.

Net zoals jullie ook niet zoveel tijd, en een probleem waar ik vaak tegen bots, is dat als ik ineens 2 weken stil lig met een game, ik er al zodanig uit ben (zowel qua controls als qua verhaal) dat ik er tegen op zie om er weer mee verder te doen. Daardoor dus ook wel wat titels waar ik toch al serieus aan begonnen was, of zelfs behoorlijk ver was, maar toch ineens helemaal stilgevallen ben (TLoU, Portal, Talos Principle, ...). Dat is inderdaad misschien zelfs niet eens een kwestie van volharding maar meer (gebrek aan) continuïteit. Ik vind dat zelf wel zonde eigenlijk want dat waren steevast ook zeer goede games.

Ben nu begonnen aan HZD en is duidelijk ook weer zo een game dat je geen poos moet laten liggen onderweg of je bent er helemaal uit. Hopelijk geraak ik toch tot het einde bij deze :) (ook al omdat ik in die 25+ jaar gamen eigenlijk nog nooit een RPG uitgespeeld heb 8)7 ).

• Exorcist
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Ja, heb ook niet gezegd dat er iets mis mee was. Nogmaals, ik speel eigenlijk ook zelden games helemaal uit. Al is dat de laatste paar jaar wel verbeterd, maar is dan nog vooral door PS+ met hun Indies die je vaak in 10u of minder kunt uitspelen :). Hoedanook is 5 trophies per game wel heel laag natuurlijk, want gewoon een game een paar uur proberen is meestal al genoeg om daar aan te geraken.

Platinum is voor mij ook geen must, al is het wel leuk om alles afgevinkt te krijgen. Maar soms haak ik ook wel af. Zo ben ik stilgevallen met Trackmania Turbo zo'n 13 races voor de platinum. Misschien moet ik die toch nog eens proberen want zou direct wel mijn meest uitdagende platinum zijn :p.

Net zoals jullie ook niet zoveel tijd, en een probleem waar ik vaak tegen bots, is dat als ik ineens 2 weken stil lig met een game, ik er al zodanig uit ben (zowel qua controls als qua verhaal) dat ik er tegen op zie om er weer mee verder te doen. Daardoor dus ook wel wat titels waar ik toch al serieus aan begonnen was, of zelfs behoorlijk ver was, maar toch ineens helemaal stilgevallen ben (TLoU, Portal, Talos Principle, ...). Dat is inderdaad misschien zelfs niet eens een kwestie van volharding maar meer (gebrek aan) continuïteit. Ik vind dat zelf wel zonde eigenlijk want dat waren steevast ook zeer goede games.

Ben nu begonnen aan HZD en is duidelijk ook weer zo een game dat je geen poos moet laten liggen onderweg of je bent er helemaal uit. Hopelijk geraak ik toch tot het einde bij deze :) (ook al omdat ik in die 25+ jaar gamen eigenlijk nog nooit een RPG uitgespeeld heb 8)7 ).
Ja, herkenbaar, met name het stuk over ergens mee beginnen, laten liggen en dan er verder mee "moeten". Gebeurt maar heel zelden dat ik een spel achter elkaar speel en dan uitspeel, ik heb 5 jaar over Thief gedaan bijv. en RE7 ben ik ook al mee bezig sinds launch. Nu bezig met The Walking Dead, S3/New Frontier heb ik wel in 1 dag gedaan en nu begonnen met de Final Season..die wil ik dan ook wel deze week afronden. Die laatste heeft echter niet "standaard" de platinum voor uitspelen zoals de meeste TellTale games, waarschijnlijk omdat het spel niet is afgemaakt door TellTale zelf.

Jammer is dat, want verhalende games ga ik echt niet nog een keer doorlopen om maar trophies te halen; zelfde geldt voor een Until Dawn of Heavy Rain bijv.

• Twixie
Exorcist schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
ik heb 5 jaar over Thief gedaan bijv. en RE7 ben ik ook al mee bezig sinds launch.
Maar heb jij dan niet het probleem dat het heel moeilijk is de draad weer op te nemen, en niet gewoon vanaf 0 weer te herbeginnen ? Dat heb ik toch ook al paar keer gedaan... veel later game weer opnemen en gewoon herbeginnen en dan wel in 1 rit uitspelen. Zo was ik eens ongeveer halfweg stilgevallen met Beyond Good & Evil. Paar jaar later terug opgepikt en beslist van gewoon vanaf 0 terug te herbeginnen. Ik verschoot er van hoeveel zaken ik al vergeten was :). Gelukkig die keer dan wel tot het einde doorgespeeld.

Dat is overigens niet typisch voor games bij mij. Met TV series of film sequels heb ik eigenlijk hetzelfde. Ik kijk liefst alles in 1 rit door. Ik begin dan ook nooit aan een serie zonder dat al alle seizoenen beschikbaar zijn. Beetje dezelfde redenering als met mijn games. Als ik een reeks een jaar later terug moet oppikken ben ik al zodanig veel vergeten van wat ik al gezien heb, dat ik eigenlijk liever herbegin.
Exorcist schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
Gebeurt maar heel zelden dat ik een spel achter elkaar speel en dan uitspeel, ik heb 5 jaar over Thief gedaan bijv.
Dat komt gewoon door die achterlijke lange laadschermen in die game :+
Een van de redenen dat ik Thief nooit op 100% heb gezet.

360Gamertag.....PSN ID

• Exorcist
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Maar heb jij dan niet het probleem dat het heel moeilijk is de draad weer op te nemen, en niet gewoon vanaf 0 weer te herbeginnen ? Dat heb ik toch ook al paar keer gedaan... veel later game weer opnemen en gewoon herbeginnen en dan wel in 1 rit uitspelen. Zo was ik eens ongeveer halfweg stilgevallen met Beyond Good & Evil. Paar jaar later terug opgepikt en beslist van gewoon vanaf 0 terug te herbeginnen. Ik verschoot er van hoeveel zaken ik al vergeten was :). Gelukkig die keer dan wel tot het einde doorgespeeld.

Dat is overigens niet typisch voor games bij mij. Met TV series of film sequels heb ik eigenlijk hetzelfde. Ik kijk liefst alles in 1 rit door. Ik begin dan ook nooit aan een serie zonder dat al alle seizoenen beschikbaar zijn. Beetje dezelfde redenering als met mijn games. Als ik een reeks een jaar later terug moet oppikken ben ik al zodanig veel vergeten van wat ik al gezien heb, dat ik eigenlijk liever herbegin.
Jazeker wel, je moet weer in het verhaal komen, de controls weer leren etc. etc. Ik heb er mee leren leven :+ want de ene week kan ik zin hebben in spel A, de andere week in spel B en tussendoor vaak vrienden over de vloer waardoor ook de meest random games aan bod komen voor weet ik het welke consoles allemaal.

Vandaar dat ik spellen liever kort en goed zie dan lang en uitgesmeerd. Ik heb de laatste twee AC's dit jaar uitgespeeld maar heb geen enkele cutscene gezien, noch heb ik ook maar 1 side quest gedaan :X

• timmie271
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:05:
Na 4 weken lang elke dag Forza Horizon 4 opstarten heb ik de Encore! achievement :) Eindelijk weer op 100% :P. Blijft een supertoffe game om zo nu en dan weer te spelen met nieuwe content. Volgens mij is het alleen nu wel de laatste keer dat er nieuwe achievements bij zijn gekomen?
Hoop het wel, maar blijft Forza he :+
Zelf kan ik vanavond 17u beginnen aan de laatste achievements omdat ik de 1e 4 daily's mistte...
Vandaag ook nog de collectibles en Jack upgrade achievements gehaald in Gears 5.
Hier ook samen met insane dus campaign staat op 100% alleen nog flink wat multiplayer wegwerken :Y)

En conpletion ratio is weer onder 90% gedoken door Gears 5 :'(
Zal nog wat worden als ik oddessey opstart :+

Acties:
  • +11Henk 'm!
Gisteren The Golf Club 2019 op platinum gezet:

Op zich niet heel lastig, kost alleen wat tijd maar dat maakt bij zo'n leuke game niet uit :)
Een hole-in-one is de lastigste trophy denk ik, daar heb ik er na 60-70 uur speeltijd slechts 2 van.
Nu wordt het toch eens tijd om Sekiro op platinum te gaan zetten.

@timmie271 Human Fall flat krijgt er weer eens voor de verandering een level bij met bijbehorende achievements. :)

360Gamertag.....PSN ID

• exactor it
Slay the spire ook?

Voor iedereen behalve @uchiha tijntje (die het live meemaakte): Slay the Spire staat hier op 100%. Echt een dijk van een game.

exactor it schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:09:
Slay the spire ook?

Voor iedereen behalve @uchiha tijntje (die het live meemaakte): Slay the Spire staat hier op 100%. Echt een dijk van een game.
Klasse prestatie! _/-\o_

Ik las een tijdje terug dat ze wel bezig zijn met een vierde class... dus crossed fingers!

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:54 (13%)

360Gamertag.....PSN ID

• timmie271
uchiha tijntje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:55:
@timmie271 Human Fall flat krijgt er weer eens voor de verandering een level bij met bijbehorende achievements. :)
Weer aan de bak *O* *O*

• Typhone
dvdkiwi schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:46:
Gisteren The Golf Club 2019 op platinum gezet:

[Afbeelding]

Op zich niet heel lastig, kost alleen wat tijd maar dat maakt bij zo'n leuke game niet uit :)
Een hole-in-one is de lastigste trophy denk ik, daar heb ik er na 60-70 uur speeltijd slechts 2 van.
Nu wordt het toch eens tijd om Sekiro op platinum te gaan zetten.
* Typhone kijkt zeer jaloers

Wat betreft die discussie hierboven kan ik me ook wel bij @dvdkiwi aansluiten eigenlijk.
Ik heb een shitload games nog in het plastic liggen omdat ik alles kocht wat ik wilde maar vaak bleef hangen in games die ik leuk vond. Dat heeft met trophies jagen een groot probleem -> tijd is er simpelweg niet en de zin net zo goed niet wanneer het saaie trophies zijn of érger nog wanneer de game saai is.

Gevolg is dat ik me wel ga instellen op bepaalde games en die ook platinum haal. Modern Warfare (easy platinum) haal ik tussen neus en lippen door wel een keer omdat ik nu nog geen zin heb in de SP. Just Cause 4 ligt ook nog op de plank maar ik werd gek van die motionblur die in die game zit. Die komt dus nog. Straks een paar keer lekker lang weekend vrij en dan kan ik de mooie dingen in het leven combineren -> gamen, trophies halen, mountainbiken en golfen (écht golf). Love it :) _/-\o_
Sekiro - Shadows Die Twice op platinum gezet.
Nu wordt het tijd voor iets makkelijkers zoals Farming Simulator 19 ;)

dvdkiwi schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:21:
Sekiro - Shadows Die Twice op platinum gezet.
Nu wordt het tijd voor iets makkelijkers zoals Farming Simulator 19 ;)
Netjes! Wat was de laatste trophy die je moest halen?

360Gamertag.....PSN ID

Aquire all skills.
Moest 16 skillpunten grinden in ng++, was met ruim 2 uurtjes gebeurd. Had ik ervoor gekozen om ng+3 in te gaan dan was grinden niet nodig geweest.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:54 (9%)

Ik heb gisteren Lonely Mountains: Downhill gecomplete (zover mogelijk, want er zijn 4 achievements die niet geunlocked zijn en daar komt een patch voor).

Ben nummer 3 op truachievements :P

Echt een hele toffe game en kan hem zeker aanraden. Hij is gratis via Gamepass.

360Gamertag.....PSN ID

• exactor it
Ik vond er geen klap aan. :)

Modern Warfare is uitgespeeld. Prima campaign! (Wel erg kort en makkelijk allemaal. Als ik 8 uur gespeeld heb is het veel. Maar zeker vermakelijk om te doen en geen irritante zombies.)

En dat is dan, tromgeroffel, game nummer 200 met alle achievements (buiten dlc want dat vind ik suf).

exactor it wijzigde deze reactie 10-11-2019 22:24 (27%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:28

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb ook net Call Of Duty op platinum gehaald, moest er toch wel wat levels opnieuw voor doen.
8 uur heb ik niet gered in ieder geval.

Nu spec ops nog en dan is hij pas echt 100%

Donstil wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:47 (3%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

exactor it schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:23:

Modern Warfare is uitgespeeld. Prima campaign! (Wel erg kort en makkelijk allemaal. Als ik 8 uur gespeeld heb is het veel. Maar zeker vermakelijk om te doen en geen irritante zombies.)

En dat is dan, tromgeroffel, game nummer 200 met alle achievements (buiten dlc want dat vind ik suf).
Dat is altijd zo als je er slecht in bent ;)

Ik ga hem ook nog wel een keer in de aanbieding kopen. Wat houdt trouwens dat spec ops in en is dat een beetje te doen?

360Gamertag.....PSN ID

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

uchiha tijntje schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:50:
Ik ga hem ook nog wel een keer in de aanbieding kopen. Wat houdt trouwens dat spec ops in en is dat een beetje te doen?
Dat zijn nog vier Coop missies, ze tellen (gelukkig) niet mee voor de platinum, er is een losse (enkele) trophy voor.

Donstil schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:00:
[...]

Dat zijn nog vier Coop missies, ze tellen (gelukkig) niet mee voor de platinum, er is een losse (enkele) trophy voor.
Helaas is dat voor de xbox vervelend... Want dan staat die niet op 100% :P

Zijn ze een beetje te doen?

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 11-11-2019 10:32 (4%)

360Gamertag.....PSN ID

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

uchiha tijntje schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:32:
[...]

Helaas is dat voor de xbox vervelend... Want dan staat die niet op 100% :P

Zijn ze een beetje te doen?
Ah zonde. Vanavond de eerste doen dus heb nog niet echt een idee :)

• Typhone
exactor it schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:23:

Eerste missie van de campagne in Modern Warfare vond ik meteen al verschrikkelijk saai. Het is écht letterlijk altijd een herhaling van zetten en op de graphics na is er niks nieuws. Ik ga me er wel doorheen wurmen daar niet van maar ik ben benieuwd of het beter wordt.

• dvd-linden
Gisteravond de grounded difficulty (hoogste moeilijkheidsgraad) van The Last of Us: Remastered uitgespeeld. Moet zeggen dat er een aantal lastige stukjes in zaten, maar dat het al met al best goed te doen was. Denk dat ik Uncharted op crushed difficulty soms frustrerender vond. Ik dacht van tevoren dat ik de listen mode echt zou gaan missen, maar dat viel al met al reuze mee. Denk dat de game op deze manier spelen uiteindelijk ook wel toffer is.

Wel leuk trouwens, kreeg gisteren binnen een aantal seconden 7 trophies binnen. Altijd lekker :D.

Nu nog verder met Left Behind op de survivor difficulty en dan vrijdag of Star Wars of Pokémon maar eens aanschaffen (of wordt het toch Luigi's Mansion 3 of Death Stranding... spannend haha).

Edit: Ow ja, en heb gisteren ook mijn 2000e trophy binnengehaald door het uitspelen van The Last of Us. Op naar de 2500!

dvd-linden wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:09 (7%)

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True