Nemean schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:46:
Kwam per toeval dit topic tegen.
Heb recent de volgende platinum behaald:
[Afbeelding]
Assassin's Creed 3 begon mij zo te irriteren met de optional objectives om 100% te behalen. En dan ook nog de vlieg mechanics waren een drama. Nu op naar Black Flag.
Ook maar eens begonnen met games die ik ooit begonnen ben maar nooit uitgespeeld had:
[Afbeelding]
Moest helaas bij deze game alle missies opnieuw doen omdat de Tourist Trophy bugged was.. Ach het is in ieder geval een leuke game.
Nu 14 platinums.
Grappig AC 3 en Liberation staan bij mij op de to-do list als eerstvolgende AC games. Black Flag komt mogelijk dit jaar een remaster aan. Dus wellicht waard daarop te wachten

?
Btw vlieg mechanics? Is dat met die Washington DLC?
Zelf na TLOU II nog twee platina gehaald in juli: Ac Revelations (dus 100% objectives ken ik al, zeker na Brotherhood. En the Precinct, waar ik op kwam door dit topic.
Revelations was leuk! Drie eerdere playthroughs gedaan sinds 2011 (op Xbox) maar dit keer klikte het pas echt. Wel is dit de eerste AC waarbij je merkt dat ze vol gingen stoppen met echte filler content, specifiek het Mediterranean Defense Game. Kan je mee bezig blijven met die steden behouden, assassins plaatsen etc. Ben voor de trophy daarin gegaan om alle steden in handen te hebben. Daarna geen aandacht meer aan geschonken. Maar verder vette game, wel jammer dat alle boeken zo veel geld kosten. Heb daardoor meteen alle districten vrijgespeeld en zoveel mogelijk winkels gerenoveerd om maar genoeg geld te verdienen. Soms de game ook laten runnen terwijl ik naar vrouwenvoetbal keek. (Nummertje 43)
Platinum 44 was dus the Precinct: Wat een heerlijk spel. Echt GTA gevoelens van vroeger met hoe lekker het speelde, Top-down (Chinatown wars stijl). Verwacht er niet te veel van qua spectaculair verhaal maar het is vermakelijk met leuke gameplay.
Ik ben nu met drie games bezig die in theorie de 45e platinum kunnen worden:
- Ace Combat 7 : Vooral een grind om 40 miljoen MRP te halen plus 76000 KM te vliegen (das veel zeg ik je) Moet minimaal 2 playthroughs doen (totaal van 6 wordt dat) om de 40 miljoen te halen. Niet zo happig op. Jammer dat deze platinum zo grind is terwijl ik gek ben op de serie. Als er ooit een remastered collection van de serie komt sta ik vooraan in de rij.
- Infamous Second Son: Eindelijk aan begonnen. Maar het klikt bij mij niet zo. Allereerst wat is dat spel donker in de nacht. Verhaal begon goed. Maar de districten is wel echt klassiek open world dezelfde dingen afvinken.
- Spyro 2: Afgelopen week mee begonnen, was ziek en wilde iets relaxeds spelen. Deze klikte. Ben over de 50 % heen qua uitspelen. Elke dag even lekker 1 of twee levels doen vanaf nu. Denk dat dit de volgende echte platinum gaat worden.
Overigens van de week mijn 3000e trophy gehaald
Verder merk ik wel dat ik op zoek ben naar een game die mij echt helemaal pakt. Zoals Mass Effect deed. Nu zit er sowieso een Mass Effect Playthrough een dezer maanden uit te komen. Ik stel die altijd uit doordat ik afgelopen 4 jaar al twee Xbox playthroughs heb gedaan, maar hey dat verhaal is awesome en heb nu ook een PS5. Maar er zijn ook zat andere games, dus dat houdt mij steeds tegen. Misschien binnenkort toch maar ervoor gaan want merk dat ik steeds wat minder game omdat ik weer wat meeslepends wil spelen. Er is toch weinig die de itch van Mass Effect raakt. (Ja Dragon Age maar heb Origins gespeeld maar heeft mij nooit echt gepakt helaas).
Verder misschien GTA Trilogy aan beginnen op de PS5, met het oog op GTA VI. Heb RDR 1 en 2 geplatinumd, Bully en GTA V ook, GTA IV de SP trophies gehaald. Dus tijd om de collectie af te maken.
Verdere tips voor meeslepende games mogen zeker worden gedeeld hoor. Vond TLOU, Uncharted, Spider-man 1 en Miles Morales (moet 2 nog spelen, maar om een of andere reden koop ik die maar niet) Detroit Become Human vond ik voorbeelden van vette meeslepende games. Games waar je aan denkt als je niet gamed of als je opstaat ^^