Ik heb een vraag aan jullie: lang verhaal kort, mijn PS4 leest (selectief) geen schijven meer. De Overwatch-disc gelukkig nog wel, maar splinternieuwe games die ik afgelopen weken heb gekocht, hoor ik de machine lezen lezen lezen, maakt een eject- en insert-geluid, lezen lezen lezen en vervolgens geeft het aan dat de disc niet herkenbaar is. Zelfs games (discs) die we al een jaar hebben (bijv. GTA V) leest het opeens ook niet meer.
Veel getroubleshoot en online opgezocht, veel oplossingen toegepast, maar niets mocht baten. Kortom: Sony PS Support gebeld, alles doorlopen en reparatieverzoek ingediend.
Ik zie in de mail met de retourbevestiging (met bon die ik op de doos moet plakken om de machine terug te sturen) dat het serienummer niet overeenkomt met wat er thuis op mijn PS4 staat. Hij past dat aan en vervolgens stelt hij dat de machine net een jaar buiten de garantie valt en dat ik reparatiekosten moet betalen à € 150,-
Ik stel dat ik recht heb op wettelijke Europese garantiebepaling, welke 2 jaar is. Hij stelt weer dat Sony eigen wet heeft en dat het een jaar is. Ik heb aangegeven dat ik de aankoopfactuur niet voor mijn neus heb en daar verder nu niet over in discussie wil en dat ik het gerepareerd (blu-ray drive vervangen) wil hebben. Heb nieuwe e-mail ontvangen met retourinstructies.
Ik heb mijn PS4 inderdaad op 19/11 gekocht. Heb ik nou 1 of 2 jaar garantie?
Wat weten jullie hierover?
UPDATE: dank voor de twee reacties zover!
Ik heb erop telefonisch contact gehad met Bart Smit. Die zei dat ik mijn retour met Sony zelf met hun kan regelen, door kopie factuur erbij te sluiten. BS stelt dat ik 1 jaar heb van Sony + 1 jaar van Bart Smit (totaal twee jaar). Het gaat volgens hem dan ook sneller...
Dus ik bel voor zekerheid weer met Sony en gelukkig kreeg ik vriendelijkere medewerker aan de lijn. Die vertelde dat garantie van 1 jaar verstreken is en dat ik gewoon moet betalen voor de reparatie (waarbij ik ook aangaf dat het defect niet door mij komt, PS4 staat al jaar stil in de kast en alleen de controllers worden gebruikt). En dat als ik via contract met Bart Smit een jaar extra heb, ik dat via BS moet regelen zodat de kosten verrekend worden naar BS en niet naar mij.
Ben het alleen langer kwijt en daar baal ik van, zeker met de komende feestdagen... maar ja, heb geen zin om 150 euro te gaan betalen voor iets waar ik niet debet aan ben... Daarnaast staat mijn PS3 die ik al bijna 10 jaar heb en geen manco vertoond...
Kortom: morgen bij Bart Smit ter reparatie aanbieden, duurt dan maar langer, maar in ieder geval geen kosten...
[
Voor 29% gewijzigd door
Vads op 29-11-2016 13:51
]