Die wereld is compleet leeg. Voetgangers? Sporadisch. Verkeer? Nauwelijks. De basis van een stad neerzetten is het meest lastige niet, dat deed True Crime op de PS2/Xbox/GC al. Dit komt niet eens in de buurt van de immersie van GTA.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:00:
[video]
WD2 ziet er goed uit hier op de PS4 Pro.
Een stuk mooier dan GTA V en die was al mooi.
^ De belichting is ook raar t.o.v. GTA lijkt het, kan niet precies duiden wat het is, bij GTA voelt het realistischer aan ofzo
PSN: fonsmeister
Klopt, lijkt heel erg mat. Op 2.30 in onderstaand filmpje van Digital Foundry is dat goed te zien bij de bus.fonsmeister schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:55:
^ De belichting is ook raar t.o.v. GTA lijkt het, kan niet precies duiden wat het is, bij GTA voelt het realistischer aan ofzo
Het ziet er idd erg mooi uit, kleuren, schaduwen en afstanden lijken allemaal beter dan GTAV, maar de klachten over een lege wereld lijken ook te kloppen. Moet ik 's vergelijken met GTAV. Ook op de GG-bridge: 20 auto's achter elkaar 1 links, 1 rechts, 1 links, 1 rechts. Valt me op.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:00:
[video]
Hier een video om te vergelijken met GTAV PS4. Beste zichtbaar vanaf 1:30. Vanaf 5:30 rijdt ie de snelweg op. Wat een verschil! De wereld van GTAV leeft zo veel meer! No contest!
Zijn er trouwens meer opties voor navigatie, want die pijlen op de weg mogen wel wat minder...
[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 15-11-2016 09:14 ]
Paar dagen geleden begonnen met Tearaway Unfolded. Gewoon eens even wat anders proberen. Het is een super simpele game (qua moeilijkheid). De settings/art vind ik persoonlijk erg leuk. Ik vermaak mij er echt super mee.
Er zitten ook wel grappige dingen in. Zo kan je dingen in he controller gooien en die vervolgens weer terug gooien naar je scherm. Ook vragen ze je hier en daar wat te tekenen. Bijvoorbeeld een sneeuwvlokje. Vervolgens sneeuwt het jou sneeuwvlokjes. Nu kan je serieus proberen te tekenen of debiele dingen proberen. Erg leuk gedaan allemaal.
Er zitten ook wel grappige dingen in. Zo kan je dingen in he controller gooien en die vervolgens weer terug gooien naar je scherm. Ook vragen ze je hier en daar wat te tekenen. Bijvoorbeeld een sneeuwvlokje. Vervolgens sneeuwt het jou sneeuwvlokjes. Nu kan je serieus proberen te tekenen of debiele dingen proberen. Erg leuk gedaan allemaal.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
De wereld is inderdaad een stuk leger als in GTA V en juist al die beweging kosten CPU en GPU power. De details en draw distance lijken wel beter.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:00:
[video]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
En voor GTA doen is dat nog rustig, je kunt ook gewoon in de file staan op de snelweg.SqueakyClean schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:58:
[...]
Het ziet er idd erg mooi uit, kleuren, schaduwen en afstanden lijken allemaal beter dan GTAV, maar de klachten over een lege wereld lijken ook te kloppen. Moet ik 's vergelijken met GTAV. Ook op de GG-bridge: 20 auto's achter elkaar 1 links, 1 rechts, 1 links, 1 rechts. Valt me op.
Hier een video om te vergelijken met GTAV PS4. Beste zichtbaar vanaf 1:30. Vanaf 5:30 rijdt ie de snelweg op. Wat een verschil! De wereld van GTAV leeft zo veel meer! No contest!
[video]
Zijn er trouwens meer opties voor navigatie, want die pijlen op de weg mogen wel wat minder...
En jammer dat watchdogs weer minder goed draait op de Pro dan de base.
Framedrop waar de base strak 30fps is. En dus Screen tearing. Ik wacht komende tijd wel met games kopen in de hoop op patches want vind mindere performance op een nieuwe console niet echt that premium feeling...
Framedrop waar de base strak 30fps is. En dus Screen tearing. Ik wacht komende tijd wel met games kopen in de hoop op patches want vind mindere performance op een nieuwe console niet echt that premium feeling...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
ik heb het gisteren op basis van de opmerkingen hier ook nog eens getest en het is inderdaad wel zo dat het toch minder druk is dan ik me van de eerste sessies kon herinneren als je er op gaat letten.me_mrtn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:45:
[...]
Die wereld is compleet leeg. Voetgangers? Sporadisch. Verkeer? Nauwelijks. De basis van een stad neerzetten is het meest lastige niet, dat deed True Crime op de PS2/Xbox/GC al. Dit komt niet eens in de buurt van de immersie van GTA.
De drukte is wel afhankelijk van het tijdstip en de lokatie waar je bent. In de gebieden waar de video start (boven in de map op een eiland) is het niet echt druk. In het centrum is het wel drukker, maar zeker niet zo druk als in de GTA V video.
Dus het is inderdaad wel zo dat als je de drukte wil zoals in GTA V dat je watch dogs 2 niet moet kopen, want dat zit er niet in op die manier.
En inderdaad suf dat er framedrops zitten op de Pro tijdens het snel rijden, best wel irritant om je framerate zo merkbaar te zien droppen.
Voor de rest, ik heb gisteren weer 2 uur gespeeld en vind het een top game, zo heb ik gisteren de volledige KART sidequest gedaan waarbij je vanaf niets op kart banen de top moet zien te bereiken (inclusief missies om je kart steeds sneller te maken). Ik heb nu zo'n 5 uur gespeeld en het is nog steeds erg afwisselend kwa gameplay.
Serieus, alweer een game die slechter draait op de Pro? Sony heeft uitdrukkelijk gecommuniceerd dat dat niet toegestaan is. Hebben devs dan lak aan die richtlijnen ofzo? Ik vind dat er dan maar ten alle tijden een optie bij de game moet zitten dat je hem op 'base' graphics kunt spelen.v8power67 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:21:
En jammer dat watchdogs weer minder goed draait op de Pro dan de base.
Sterker nog, als je de Pro op een 1080p-scherm hebt aangesloten dan heb je nog steeds te maken met frametime-problemen. Sony moet a) de richtlijnen strikt naleven en b) de Pro een optie geven om op base level te gebruiken als je een 1080p-scherm gebruikt.Davith78 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:02:
[...]
Serieus, alweer een game die slechter draait op de Pro? Sony heeft uitdrukkelijk gecommuniceerd dat dat niet toegestaan is. Hebben devs dan lak aan die richtlijnen ofzo? Ik vind dat er dan maar ten alle tijden een optie bij de game moet zitten dat je hem op 'base' graphics kunt spelen.
Ik ben me aan het bedenken om de PS4 Pro aan te schaffen, ben ik echter de enige die het design echt afschuwelijk vind? De PS4 (normaal) is echt zoveel mooier!!
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik krijg zolangzamerhand een beetje een naar gevoel van mijn aankoop van de Pro en die framerate issues @1080p. Ik hoop dat Sony dit aan gaat pakken want anders ruil ik de Pro misschien wel in voor een Slim
Tuurlijk niet, games moeten gewoon beter geoptimaliseerd worden zodat het wel goed draait. De kracht is er daar echt wel voor.
Sony is hier niet de schuldige maar de game devs die een OG game ontwikkelen en dan achteraf (?) belabberde ondersteuning voor de Pro toevoegen.
Sony is hier niet de schuldige maar de game devs die een OG game ontwikkelen en dan achteraf (?) belabberde ondersteuning voor de Pro toevoegen.
Het zal hopelijk zo zijn zoals je zegt, OG games die achteraf gepatched worden vormen het probleem. Maar Sony moet wel handhaven en er op toezien dat de devs er geen potje van maken, ik vind dit een slechte zaak en slechte reclame voor de Pro.dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:11:
Tuurlijk niet, games moeten gewoon beter geoptimaliseerd worden zodat het wel goed draait. De kracht is er daar echt wel voor.
Ik denk dat als je een jaar verder bent het misschien wel andersom is; games worden ontwikkeld voor de Pro en draaien ook op de OG, met de eis vanuit Sony dat de OG ook goed draait.
Eens, lelijk ding. Geen idee wat ze dachten op de design afdeling. Maar goed, uiteindelijk gaat het om de ervaring... Who cares hoe die eruit zietmiicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:11:
Ik ben me aan het bedenken om de PS4 Pro aan te schaffen, ben ik echter de enige die het design echt afschuwelijk vind? De PS4 (normaal) is echt zoveel mooier!!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nou, dat gaat dus niet gebeuren. De filosofie is dat de base PS4 alles moet kunnen en uitbreidingen daarop voor de Pro. Maar geen exclusieve features voor de Pro.dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:17:
Ik denk dat als je een jaar verder bent het misschien wel andersom is; games worden ontwikkeld voor de Pro en draaien ook op de OG, met de eis vanuit Sony dat de OG ook goed draait.
dat lijkt me een behoorlijke stap terug om weer naar de slim te gaan, die framerate issues gaan echt wel gepatched worden, en het is nou ook weer niet zo dat het totaal onspeelbaar is natuurlijk. Je ziet het wel bij het racen in watch dogs 2, maar zodra je weer gewone missies doet is er niets aan de hand.Davith78 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:11:
Ik krijg zolangzamerhand een beetje een naar gevoel van mijn aankoop van de Pro en die framerate issues @1080p. Ik hoop dat Sony dit aan gaat pakken want anders ruil ik de Pro misschien wel in voor een Slim
Die Pro is net een week op de markt, dan is het logisch dat er nog wat hickups weggewerkt moeten worden. Maar je krijgt er ook veel voor terug natuurlijk, zo is het systeem sneller, werken de menus vele malen soepeler zonder lag, zien PSVR games er veel mooier uit en zijn de graphics (en belichting) echt een heel stuk beter van de games die er gebruik van maken (zoals bijvoorbeeld watch dogs 2 en COD IW SP).
Dat er aanloopproblemen zijn valt niet te ontkennen, maar die gaan echt wel opgelost worden in de komende weken, dat gaat sony echt niet laten gebeuren dat dit soort problemen standaard gaan worden. Bovendien vallen die problemen in de praktijk wel mee kwa eindgebruikers ervaring.
Dus ik zou me er niet te druk over maken, dat gaat echt wel goed komen.
Ik kom er op terug hoor...bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:52:
Damn, ik zou dan echt geen ene reet zien. Ik zit beneden ook op zo een afstand en heb een 50 inch plasma staan, maar als ik ga gamen, ga ik er toch echt pal voor zitten. Op dit afstand ga je inderdaad weinig van de verschillen meekrijgen.
SP games is best te doen op die afstand die ik zit, maar voor MP (titanfall 2 bv) heb ik gemerkt dat ik echt dichterbij moet gaan zitten
Vast niet, maar ik vind de Pro echt veel strakker zonder die glimmende pianolak stofmagneet. Ook de verlichting aan de voorkant is zeer subtiel.miicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:11:
Maar dat zegt hij toch helemaal niet? Ik denk dat hij gelijk heeft. Games van nu zijn ontworpen op de OG en worden omhoog gepatched naar de Pro. In de toekomst zal dit andersom zijn, vermoed ik.me_mrtn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:28:
[...]
Nou, dat gaat dus niet gebeuren. De filosofie is dat de base PS4 alles moet kunnen en uitbreidingen daarop voor de Pro. Maar geen exclusieve features voor de Pro.
Kun je met de PS4 ook 4K blurays afspelen? Dan is hij namelijk niet eens heel duur namelijk
Een PS4 casemod:

http://www.escapistmagazi...od-Your-New-PlayStation-4
Crap, het was een PS3

http://www.escapistmagazi...od-Your-New-PlayStation-4
Crap, het was een PS3
[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 15-11-2016 10:36 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee dat kan niet en daar waren aardig wat mensen verbaasd over..zeker gezien Sony zelf ook in de filmbusiness zit.miicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:34:
Kun je met de PS4 ook 4K blurays afspelen? Dan is hij namelijk niet eens heel duur namelijk
Nee, maar dat had je ook vrij eenvoudig kunnen Googlen.miicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:34:
Ik begrijp de verbazing niet helemaal. Sony zal ongetwijfeld inzicht hebben in de hoeveelheid mensen die hier gebruik van maken en ik schat zo in dat dit er niet heel veel zijn. Fysieke media op het gebied van films en muziek is sowieso relatief passé. Ik ben blij dat ik geen € 449,- of meer heb betaald omdat er een UHD speler in zit.Romius schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
[...]
Nee dat kan niet en daar waren aardig wat mensen verbaasd over..zeker gezien Sony zelf ook in de filmbusiness zit.
[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 15-11-2016 10:42 ]
Misschien heb je gelijk en maak ik me inderdaad te druk. Het is ook zo dat ik vanochtend mijn OG PS4 heb verzonden naar zijn nieuwe eigenaar en heel even een beetje spijt had. Maar gedane zaken nemen geen keer. Hopelijk gaat Sony dit aanpakken, heb ze hier net nog even over gemaild. Benieuwd of ik een antwoord krijgrobinez schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:30:
[...]
dat lijkt me een behoorlijke stap terug om weer naar de slim te gaan, die framerate issues gaan echt wel gepatched worden, en het is nou ook weer niet zo dat het totaal onspeelbaar is natuurlijk. Je ziet het wel bij het racen in watch dogs 2, maar zodra je weer gewone missies doet is er niets aan de hand.
Die Pro is net een week op de markt, dan is het logisch dat er nog wat hickups weggewerkt moeten worden. Maar je krijgt er ook veel voor terug natuurlijk, zo is het systeem sneller, werken de menus vele malen soepeler zonder lag, zien PSVR games er veel mooier uit en zijn de graphics (en belichting) echt een heel stuk beter van de games die er gebruik van maken (zoals bijvoorbeeld watch dogs 2 en COD IW SP).
Dat er aanloopproblemen zijn valt niet te ontkennen, maar die gaan echt wel opgelost worden in de komende weken, dat gaat sony echt niet laten gebeuren dat dit soort problemen standaard gaan worden. Bovendien vallen die problemen in de praktijk wel mee kwa eindgebruikers ervaring.
Dus ik zou me er niet te druk over maken, dat gaat echt wel goed komen.
Inderdaad erg jammer. Ik lees dat de Xbox One S wel UHD blu-rays ondersteund, klopt dat?Romius schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:39:
[...]
Nee dat kan niet en daar waren aardig wat mensen verbaasd over..zeker gezien Sony zelf ook in de filmbusiness zit.
Als dat zo is dan ga ik waarschijnlijk overstappen. Beetje jammer van alle PS4 games die ik al heb..
Kun je ook Googlen, sowieso niet handig om te vragen in een PS topic...
Staat gewoon op de MS site. Beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad. Dit is verder het PS4 topic.miicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:44:
[...]
Inderdaad erg jammer. Ik lees dat de Xbox One S wel UHD blu-rays ondersteund, klopt dat?
Als dat zo is dan ga ik waarschijnlijk overstappen. Beetje jammer van alle PS4 games die ik al heb..
http://www.xbox.com/en-US/xbox-one-s/
Ik denk dat Mark Cerny wel even tijd voor je vrijmaakt.Davith78 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:42:
[...]
Misschien heb je gelijk en maak ik me inderdaad te druk. Het is ook zo dat ik vanochtend mijn OG PS4 heb verzonden naar zijn nieuwe eigenaar en heel even een beetje spijt had. Maar gedane zaken nemen geen keer. Hopelijk gaat Sony dit aanpakken, heb ze hier net nog even over gemaild. Benieuwd of ik een antwoord krijg
design is zo persoonlijk kwa voorkeur.miicker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:11:
Zelf vind ik de pro vele malen mooier dan de standaard ps4 en de slim. Dat komt vooral door de manier waarop de verlichtingsbar nu weggewerkt is aan de voorkant. Ik heb bij de standard ps4 die gekleurde balk bovenop nooit mooi gevonden.
Ook het matte uiterlijk van de pro staat mij zeer aan, enige wat ik wel jammer vind is het formaat, hij had van mij wel een behoorlijk stuk kleiner gemogen, hij is nu best groot namelijk. Voor de rest vind ik hem op alle fronten verbeterd.
Toch Bioshock maar eens geprobeerd. Aanvankelijk dacht ik dat ik m'n mening moest bijstellen, want de graphics en sfeer zijn prima. Geluid en muziek ook goed gedaan. Maar na een tijdje spelen en nu bij de eerste Big Daddy aangekomen te zijn, merk ik dat de verveling al toegeslagen is en dat ik niet eens zin heb om die Big Daddy te verslaan. Naast HL2 of Portal 2 verbleekt dit qua gameplay voor mij. Jammer.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Lekker dan... afgelopen week begonnen met Uncharted 1 op de Pro en bij chapter 11 crashed de hele PS4 en heb nu heb ik corrupted save data. Voortaan maar meerdere savegames maken voor het geval dat. In ieder geval vond ik Uncharted 1 supersaai en herhalend, dus ik ga niet weer al die chapters spelen. Gelukkig is Uncharted 2 in het begin al veel toffer
heb nog een lange weg te gaan richting deel 4
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Heb ik ook last van, hoewel ik wel iets verder ben dan jij. De mechanics voelen nogal achterhaald aan en ik voel weinig zin om te investeren in het verhaal. Al een paar weken niet meer aangeraakt.Exirion schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:53:
Toch Bioshock maar eens geprobeerd. Aanvankelijk dacht ik dat ik m'n mening moest bijstellen, want de graphics en sfeer zijn prima. Geluid en muziek ook goed gedaan. Maar na een tijdje spelen en nu bij de eerste Big Daddy aangekomen te zijn, merk ik dat de verveling al toegeslagen is en dat ik niet eens zin heb om die Big Daddy te verslaan. Naast HL2 of Portal 2 verbleekt dit qua gameplay voor mij. Jammer.
Dat heb ik overigens ook in Tomb Raider. Al die logs en dagboeken skip ik. Ik pak ze op voor de XP maar that's it. Geen zin in en geen tijd voor. Ik zal toch niet de enige zijn?
Ervaringsvraagje:
Ik heb nu nog een xbox 360 maar wil nu wel een nieuwe console, altijd ms gehad, maar wil nu ook een keer een PS uitproberen.
wat raden jullie aan op basis van onderstaande argumenten?
PS4 Slim of Pro?
* heb ik 1080P Plasma ( ga de komende 4 jaar nog geen nieuwe tv kopen)
* Versterker heeft geen HDMI in (PS4 slim mist the optical)
* stabiele framerate belangrijk
* screen taring vind ik vervelend.
* wel gevoelig voor het geluid dat een console maakt.
* geen idee of ik interesse heb in PS VR...
ik vind het een lastige afweging, met de pro ben je meer voorbereid op de toekomst, maar de slim heeft ook wel voordelen (stiller, goedkoper, kleiner)
de vraag komt er vooral op neer of je op een Full HD scherm ook betere prestaties hebt.
hoe ervaring eigenaren van een PS4 pro het geluid dat de machine maakt?
Ik heb nu nog een xbox 360 maar wil nu wel een nieuwe console, altijd ms gehad, maar wil nu ook een keer een PS uitproberen.
PS4 Slim of Pro?
ik vind het een lastige afweging, met de pro ben je meer voorbereid op de toekomst, maar de slim heeft ook wel voordelen (stiller, goedkoper, kleiner)
de vraag komt er vooral op neer of je op een Full HD scherm ook betere prestaties hebt.
If you don't stand for something you'll fall for everything
PS4 Pro. Stiller, dan de normale PS4 en de PS4 slim mist de optical waardoor je dus alleen via een headset geluid gaat hebben of niets. Die was niet zo moeilijk toch?mazzl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:00:
Ervaringsvraagje:
PS4 Slim of Pro?
Die logs enz in TR bieden toch alleen wat extra achtergrond info? En een trophy ofzo als je ze allemaal hebt.. verder niet boeiend lijkt me..bram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:58:
[...]
Heb ik ook last van, hoewel ik wel iets verder ben dan jij. De mechanics voelen nogal achterhaald aan en ik voel weinig zin om te investeren in het verhaal. Al een paar weken niet meer aangeraakt.
Dat heb ik overigens ook in Tomb Raider. Al die logs en dagboeken skip ik. Ik pak ze op voor de XP maar that's it. Geen zin in en geen tijd voor. Ik zal toch niet de enige zijn?
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Nee hoor, dat heb ik ook. Die verhalen boeien me altijd vrij weinig en sowieso heb ik altijd veel moeite om dat soort verhalen te onthouden en terug te herleiden in de game zelfbram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:58:
[...]
Dat dingen verouderd zijn vind ik niet erg. Merk ik ook niet echt bewust. HL2 is uit 2004, dus nog 3 jaar ouder, en dat blijft een topspel. Heb ik een paar jaar geleden nog helemaal opnieuw uitgespeeld inclusief EP1 en EP2.bram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:58:
Heb ik ook last van, hoewel ik wel iets verder ben dan jij. De mechanics voelen nogal achterhaald aan en ik voel weinig zin om te investeren in het verhaal. Al een paar weken niet meer aangeraakt.
Tom Raider kon me vroeger niet echt boeien, maar ik heb Definitive Edition met veel plezier uitgespeeld. Net als jij besteed ik niet zo veel aandacht aan items die te vinden zijn, hoewel een beetje rondkijken in die omgevingen meestal wel de moeite waard is. Als Rise Of The Tomb Raider wat goedkoper is ga ik die zeker ook wel spelen.Dat heb ik overigens ook in Tomb Raider. Al die logs en dagboeken skip ik. Ik pak ze op voor de XP maar that's it. Geen zin in en geen tijd voor. Ik zal toch niet de enige zijn?
Misschien dat ik Bioshock binnenkort nog eens speel, want eigenlijk hoop ik dat er wat meer afwisseling komt. Afgaande op sommige reviews lijkt die hoop me eigenlijk tevergeefs...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou je het verhaal wordt er echt in uit de doeken gedaan. De beweegredenen van bepaalde karakters etc.Scrisissszzz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:04:
[...]
Die logs enz in TR bieden toch alleen wat extra achtergrond info? En een trophy ofzo als je ze allemaal hebt.. verder niet boeiend lijkt me..
Is nu 'gratis'met ps plus. Dus wellicht een idee om een keer 50 (45 als je misschien goed zoek/geluk hebt)poor Leno schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:55:
[...]
Oeh ik zit al een hele tijd te azen op dat spel.. maar ik vind m zo duur voor zo'n korte game
euro uit te geven en dan te beginnen met die game en nog 11 maanden lang andere games krijgen.
Ik dacht trouwens even dat mijn ps4 in de winter of iig met de huidige koudere temperaturen (en we houden het redelijk fris in huis ook met 19 graden) mogelijk niet meer ging stofzuigen, maar dat kwam omdat ik 2d games speelde (titan attacks en super meat boy) maar met Carter ging ie weer helemaal los
10 second ninja DONE
Je verwart hem met Everybody's gone to the rapture denk ik?Sagat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:13:
[...]
Is nu 'gratis'met ps plus. Dus wellicht een idee om een keer 50 (45 als je misschien goed zoek/geluk hebt)
euro uit te geven en dan te beginnen met die game en nog 11 maanden lang andere games krijgen.
Ik dacht trouwens even dat mijn ps4 in de winter of iig met de huidige koudere temperaturen (en we houden het redelijk fris in huis ook met 19 graden) mogelijk niet meer ging stofzuigen, maar dat kwam omdat ik 2d games speelde (titan attacks en super meat boy) maar met Carter ging ie weer helemaal los
The vanishing of ethan carter is bij mij niet gratis.
Ok, ja heb de game vandaag besteld. Wil hem toch wel graag doorspelen na alle positieve geluiden. Ben benieuwd, eerste game met degelijke Pro patchbram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:09:
[...]
Nou je het verhaal wordt er echt in uit de doeken gedaan. De beweegredenen van bepaalde karakters etc.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Correct.jongf7 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:16:
[...]
Je verwart hem met Everybody's gone to the rapture denk ik?
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ugh je hebt gelijkjongf7 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:16:
[...]
Je verwart hem met Everybody's gone to the rapture denk ik?
10 second ninja DONE
Graag een aparte 'PS4 Pro' topic maken. Het begint een beetje verwarrend te worden met de berichten van 2 modellen..
[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 15-11-2016 11:44 ]
Ziet er een stuk cleaner uit dan het oude model. Ik ben er eigenlijk wel erg blij mee namelijk.Ik ben me aan het bedenken om de PS4 Pro aan te schaffen, ben ik echter de enige die het design echt afschuwelijk vind? De PS4 (normaal) is echt zoveel mooier!!
[ Voor 53% gewijzigd door Recon24 op 15-11-2016 11:52 ]
Niemand houdt je tegen om een topic aan te makenlennox-06 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:44:
Graag een aparte 'PS4 Pro' topic maken. Het begint een beetje verwarrend te worden met de berichten van 2 modellen..
Ja wel:Scrisissszzz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:52:
[...]
Niemand houdt je tegen om een topic aan te makenEr is toch ook geen PSVR topic? Staat ook al genoeg over in dit topic. Ik vind het wel handig dat alles bij elkaar staat en als ik dan een vraag over een game heb moet ik het zeker in beide topics plaatsen?
[PS4]Het grote Playstation VR topic
Ik zou zelf geen PS4 Pro topic aanmaken.
Ik las op reddit dat Sony binnen "enige dagen" met een firmware update voor die 4K HDMI handshakes komt.
Feit dat sommige games crashen (Bioshock ? UC1 ?) zou kunnen betekenen dat er in het OS ook nog wat mis is qua "vanilla" mode en "pro mode", dus dat het uitzetten/terugklokken van hardware niet feilloos werkt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ah ik zocht op PSVRloekf2 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:56:
[...]
Ja wel:
[PS4]Het grote Playstation VR topic
Ik zou zelf geen PS4 Pro topic aanmaken.
Ik las op reddit dat Sony binnen "enige dagen" met een firmware update voor die 4K HDMI handshakes komt.
Feit dat sommige games crashen (Bioshock ? UC1 ?) zou kunnen betekenen dat er in het OS ook nog wat mis is qua "vanilla" mode en "pro mode", dus dat het uitzetten/terugklokken van hardware niet feilloos werkt.
Maar goed ook al is er een topic komen er hier nog steeds dicussies
Ik krijg nu een 2GB patch voor de PC binnen, dus waarschijnlijk ook voor de consoles.Theo27 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:10:
Vandaag gaan de BF1 servers even offline. Weet iemand of dit de PRO patch betreft?
Ik ga mijn normale ps4 verkopen en een pro aanschaffen. Als met mijn psn account inlog op mijn pro krijg ik dan automatisch mijn saved games? En kan ik dan mijn gewone ps4 naar fabrieks instellingen doen? Of hoe doen jullie dit?
Staat ook al vaak aangegeven in dit topic, ik zou zeggen zoek eventjes.
Kort: heb je ps plus -> saves in de cloud
geen ps plus -> backuppen op usb of iets dergelijks
Kort: heb je ps plus -> saves in de cloud
geen ps plus -> backuppen op usb of iets dergelijks
Er komen wel heel veel vragen voorbij die makkelijk te googlen zijn. Sowieso enorm veel specifiek over de PS4 Pro, wat niet erg is, maar is een FAQ geen idee?
Verkoop je hem met je huidige harddisk erin? Even een Initialisatie doen (je kan kiezen tussen 2 opties). Hij zal je PS4 dan ook meteen deactiveren.Stijnb_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:27:
Ik ga mijn normale ps4 verkopen en een pro aanschaffen. Als met mijn psn account inlog op mijn pro krijg ik dan automatisch mijn saved games? En kan ik dan mijn gewone ps4 naar fabrieks instellingen doen? Of hoe doen jullie dit?
Wissel je de harddisks om, dan is dat initialiseren niet echt nodig, want je kan hem ook formatteren in de Pro. Wel handig om eventueel een backup van je harddisk te maken als je hem gaat wisselen (overigens ook handig als je dat niet doet).
- Backup maken kan op 2 manieren, via het netwerk, d.m.v. de consoles te koppelen met een netwerkkabel - in dit geval ga je dan de Pro harddisk gebruiken -.
- Backup naar een externe harddisk, moet groter zijn dan je huidige schijf.
PS4 Pro: The Ultimate FAQniekvandermeer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:34:
Er komen wel heel veel vragen voorbij die makkelijk te googlen zijn. Sowieso enorm veel specifiek over de PS4 Pro, wat niet erg is, maar is een FAQ geen idee?
[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2016 12:36 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik was een van de mensen die een ps vr topic opperde. Ik vind zelf een pro topic niet zinnig. Sterker nog, ik vind het juist fijn om te lezen over de verschillen, dan kan je wel overwogen de keuze maken om te upgraden of juist niet.
Je speelt dezelfde games op dezelfde wijze alleen met enigsinds verschil in grafische kwaliteit en soms mogelijk laad tijden.
Als je je hier aan stoort is het wsl verstandiger om gewoon die pro te halen. De vragen en 'hype train' rondom een release heb je altijd (zoek anders even terug op de release van de slim of de cu12xx ps4). Dit zal binnenkort wel normaliseren. Verder kan je altijd in een post specifiek aangeven of reacties vragen over de ps4 die je hebt.
Maar als er meer mensen zijn die het wel vervelend vinden moeten we misschien weer een poll maken.
Je speelt dezelfde games op dezelfde wijze alleen met enigsinds verschil in grafische kwaliteit en soms mogelijk laad tijden.
Als je je hier aan stoort is het wsl verstandiger om gewoon die pro te halen. De vragen en 'hype train' rondom een release heb je altijd (zoek anders even terug op de release van de slim of de cu12xx ps4). Dit zal binnenkort wel normaliseren. Verder kan je altijd in een post specifiek aangeven of reacties vragen over de ps4 die je hebt.
Maar als er meer mensen zijn die het wel vervelend vinden moeten we misschien weer een poll maken.
10 second ninja DONE
Goed idee. (Y)niekvandermeer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
[...]
Misschien een idee dat die link boven de quickreply komt te staan?
En dan daaronder www.google.nl.
Verwijderd
PlayStation Europe
New on PS Store this week: Watch Dogs 2, Killing Floor 2, Assassin's Creed The Ezio Collection, more:
https://blog.eu.playstati...7&adbpl=tw&adbpr=36969785
New on PS Store this week: Watch Dogs 2, Killing Floor 2, Assassin's Creed The Ezio Collection, more:
Haal Nascar Heat wel een keer als hij goedkoop is (denk dat die wel snel in prijs zal dalen want veel vraag is er denk ik niet naar). Toch een beetje een guilty pleasure, middelmatige game maar wel lekker om af en toe redelijk hersenloos rondjes te racen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:02:
PlayStation Europe
[afbeelding]
Release notes BF1 staan erop: https://forums.battlefiel...all-update-notes-11152016
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Lijkt me onwaarschijnlijk. Een kleine wijziging zoals dit gebeurt live en het zou omslachtig zijn als daarvoor een server offline moest. Het zal wel maintenance zijn ofzoTheo27 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:10:
Vandaag gaan de BF1 servers even offline. Weet iemand of dit de PRO patch betreft?
Het is wel een patch, niet zozeer dé Pro patch. 
Een beste changelog ook, al wordt niet specifiek iets voor de Pro genoemd.
Een beste changelog ook, al wordt niet specifiek iets voor de Pro genoemd.
Dat zegt ie dus juist wel. En om de Pro als referentie aan te houden werk je je veel meer in de problemen dan vanuit de base te werken. Overigens zijn dit launch issues en zal Sony er wel bovenop gaan zitten.bram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:32:
Maar dat zegt hij toch helemaal niet? Ik denk dat hij gelijk heeft. Games van nu zijn ontworpen op de OG en worden omhoog gepatched naar de Pro. In de toekomst zal dit andersom zijn, vermoed ik.
Weet iemand of er ergens een leuke inruil actie is om je originele PS4 om te ruilen naar een Pro inclusief overzetten van je 2TB HD en data ?
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in het gedoe met het omzetten van de HD en dan proberen de oude PS4 te verkopen, etc. Als er nu een 2TB Pro te koop was dan viel het nog mee maar nu moet ik OF een externe HD hebben OF alles weer downloaden. Vraag me af of het me het gedoe waard is voor de kleine beetje extra performance.
Toch jammer dat Sony geen echt 'Pro' PS4 in de markt gezet heeft.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in het gedoe met het omzetten van de HD en dan proberen de oude PS4 te verkopen, etc. Als er nu een 2TB Pro te koop was dan viel het nog mee maar nu moet ik OF een externe HD hebben OF alles weer downloaden. Vraag me af of het me het gedoe waard is voor de kleine beetje extra performance.
Toch jammer dat Sony geen echt 'Pro' PS4 in de markt gezet heeft.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Eh.. Misschien toch nog eens lezen? Hij heeft het werkelijk nergens over exclusieve features:me_mrtn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:28:
[...]
Dat zegt ie dus juist wel. En om de Pro als referentie aan te houden werk je je veel meer in de problemen dan vanuit de base te werken. Overigens zijn dit launch issues en zal Sony er wel bovenop gaan zitten.
Dus waarom jij die vervolgens aanhaalt, geen idee:dutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:17:
En de huidige PS4 wordt tegenwoordig ook in de meeste gevallen als hoofdplatform gebruikt i.v.m. de extra kracht t.o.v. de Xbox. Net zoals dat de vorige generatie op de X360 het geval was.me_mrtn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:28:
[...]
Nou, dat gaat dus niet gebeuren. De filosofie is dat de base PS4 alles moet kunnen en uitbreidingen daarop voor de Pro. Maar geen exclusieve features voor de Pro.
Het lijkt me daarnaast makkelijker om features uit te schakelen en gewoon te testen wanneer iets goed werkt, dan er features bij te gaan. Dus waarom zou je daar "veel meer problemen" mee krijgen?
Iemand hier die zowel Titanfall 2 als CoD Infinite Warfare online speelt en over beiden een goede mening heeft?
Ik wil één van de twee gaan halen en van wat ik gezien heb doen ze niet echt heel veel voor elkaar onder.
Dat CoD "meer van hetzelfde" is maakt me niet uit want ik heb sinds 2009 (MW2) geen CoD meer gespeeld; ze zullen sowieso allebei als nieuw aanvoelen.
Kijkend naar Titanfall 1 denk ik dat CoD een langere houdbaarheidsdatum heeft, maar ik vraag ik me af of dat deze keer ook zo is.
Ik wil één van de twee gaan halen en van wat ik gezien heb doen ze niet echt heel veel voor elkaar onder.
Dat CoD "meer van hetzelfde" is maakt me niet uit want ik heb sinds 2009 (MW2) geen CoD meer gespeeld; ze zullen sowieso allebei als nieuw aanvoelen.
Kijkend naar Titanfall 1 denk ik dat CoD een langere houdbaarheidsdatum heeft, maar ik vraag ik me af of dat deze keer ook zo is.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Een dude heeft dus een ban van Sony van 1 week gekregen omdat hij onderstaande heeft gevonden (en heeft gepost) in Watch Dogs 2. 
NSFW
https://twitter.com/Swizzasaur/status/797941221016670208
NSFW
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 15-11-2016 13:47 ]
ik speel ze beide, mijn voorkeur gaat uit naar titanfall om de volgende redenen:dvdkiwi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:41:
Iemand hier die zowel Titanfall 2 als CoD Infinite Warfare online speelt en over beiden een goede mening heeft?
- tempo van de game ligt hoger
- meer afwisselend door het gebruik van de titans
- map layouts vind ik beter (erg subjectief uiteraard)
- leukere opzet in een aantal modes door de inzet van AI en echte spelers door elkaar, waarbij de AI weliswaar minder oplevert, maar wel ervoor zorgt dat je je titan eerder verdient
- Perk setup is simpeler maar wel enorm krachtig kwa impact op je speelstijl
COD IW vind ik ook dit jaar aanvoelen als de zoveelste mappack en de gameplay voelt wat roestig aan. Dat zou ook kunnen komen doordat ik inmiddels zoveel titanfall speel die simpelweg soepeler speelt. Wel vind ik de opzet met de drie opdrachten per potje een leuke toevoeging voor cod.
De keuze is denk ik voornamelijk of je alleen tegen gewone spelers wil spelen in een iets trager tempo (dan COD) of dat je het leuk vindt om in hoger tempo tegen AI, spelers en titans te vechten (dan titanfall). Uiteraard kun je in titanfall ook alleen teamdeathmatch tegen elkaar doen (zonder AI en titans) of alleen titans tegen elkaar, of andere modes, dus ook die kun je wel spelen zoals COD.
Thanks Robinez! Helder antwoord 
Ik zie trouwens dat CoD IW slechts 38,50 kost
Dat wordt toch waarschijnlijk gewoon beiden bestellen; CoD eerst
Ik zie trouwens dat CoD IW slechts 38,50 kost
[ Voor 64% gewijzigd door Superkiwi op 15-11-2016 14:14 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb Watch Dogs 2 Gold Edition gekocht. Dit is de versie inclusief season pass. Gelukkig voor een zeer lage prijs (40% korting) anders was ik voor de reguliere versie gegaan. Ik koop normaal geen season pass totdat alle content uit is en wordt nu weer even herinnerd door Ubisoft waarom.
Er is verschillende DLC verschenen in de Playstation store voor Watch Dogs 2. Ik ging er vanuit dat dit voor season pass bezitters gratis zou zijn. Maar nee hoor. De helft van de content moet ik alsnog geld voor neerleggen als ik het wil gebruiken. Dit vind ik echt een nieuw toppunt. DLC verkopen die niet beschikbaar is voor de season pass bezitters 1 dag na release van de game
DLC beschikbaar sinds vandaag maar niet voor season pass / gold edition bezitters:
Watch Dogs 2 Ded_Labs Pack € 6,99
Watch Dogs 2 Unisoft Pack € 4,99
Watch Dogs 2 Glam Pack € 6,99
Watch Dogs 2 Pixel Art Pack € 6,99
Watch Dogs 2 Guts, Grits and Libert Pack € 2,99
Er is verschillende DLC verschenen in de Playstation store voor Watch Dogs 2. Ik ging er vanuit dat dit voor season pass bezitters gratis zou zijn. Maar nee hoor. De helft van de content moet ik alsnog geld voor neerleggen als ik het wil gebruiken. Dit vind ik echt een nieuw toppunt. DLC verkopen die niet beschikbaar is voor de season pass bezitters 1 dag na release van de game
DLC beschikbaar sinds vandaag maar niet voor season pass / gold edition bezitters:
Ik weet niet waar Sony mee bezig is.. een forumgenoot van XBW heeft ook een waarschuwing gekregen van Sony omdat hij wat beelden van een wandelende naakte vent liet zien.bram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:46:
Een dude heeft dus een ban van Sony van 1 week gekregen omdat hij onderstaande heeft gevonden (en heeft gepost) in Watch Dogs 2.
NSFW
Verwijderd
Ik wil dit weekend mijn normale PS4 upgraden naar 2TB schijf. Nu heb ik 2 schijven gezien. Seagate Baracuda en de Firecuda. Firecuda is een SSHD en is 25 euro duurder. Ga ik verschil merken met een SSHD in een normale PS4?
Van mij mogen game makers de grond in zakken met hun season pass. Ik koop altijd de simpelste versie zonder poespas. Puur geld uit je zak klopperij. Mis je nou echt zo veel ? Volgens mij niet. Laten ze meer tijd stoppen in het releases van een stabiele versie. Je koopt de disc versie en heel snel zie je dan (vaak) tientallen GBs aan patches komen.ThaBEN schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:00:
Ik heb Watch Dogs 2 Gold Edition gekocht. Dit is de versie inclusief season pass. Gelukkig voor een zeer lage prijs (40% korting) anders was ik voor de reguliere versie gegaan. Ik koop normaal geen season pass totdat alle content uit is en wordt nu weer even herinnerd door Ubisoft waarom.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja precies, weer een wijze les geleerd. En het erge van alles is ook nog dat alle DLC 1,1 mb groot is. Oftewel de content staat al op de disc. Het enige dat je koopt in de store is een key om de content op je disc te unlocken. Het is dus niet eens echt 'DLC' gezien de content zelf niet gedownload hoeft te worden. Smerige praktijken.
Gelukkig is de game zelf wel weer goed :
Gelukkig is de game zelf wel weer goed :
[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2016 14:29 ]
Lol Ubisoft, wat een bagger bedrijf is het toch ook.
PSN: Alvanosa
Absoluut, al verschilt het een beetje van game tot game. Er zijn wel wat tests te vinden, soms met vergelijkingen op Youtube.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:23:
Ik wil dit weekend mijn normale PS4 upgraden naar 2TB schijf. Nu heb ik 2 schijven gezien. Seagate Baracuda en de Firecuda. Firecuda is een SSHD en is 25 euro duurder. Ga ik verschil merken met een SSHD in een normale PS4?
Verwijderd
Rise of the Tomb Raider uitgespeeld op de PS4 Pro.
Een hele vette game en audiovisueel een topper.
Van het begin tot het einde kon ik niet stoppen met spelen.
Komend weekend Free-to-play: The Elder Scrolls Online.
Inclusief Pro ondersteuning, 4K of 1080p enhanced modus.
Geen Plus vereist.
En je kunt m vanaf morgen alvast downloaden, want het is maarliefst 73 (!) GB!.
https://blog.eu.playstati...ro-enhancements-detailed/
Geen Plus vereist.
Deze game al meerdere malen gestart. Zou echt ontzettend leuk kunnen zijn! Maar het is nog niet gelukt om de aandacht vast te houden. Op de Pro inmiddels weer geïnstalleerd. Op een dag ga ik hem zeker weer proberendutchgio schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:38:
Komend weekend Free-to-play: The Elder Scrolls Online.
Geen Plus vereist.
Er is zeker een verschil, check youtube, ik zou voor de SSHD gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:23:
Heb nu 1TB SSHD in mijn PS4 zitten.
Ik wacht al een week op mijn 2TB FireCuda, zodat ik mijn Pro kan ombouwen
Overal uitverkocht
Verwijderd
Net de Firecuda besteld. 6 werkdagen levertijd inderdaad.Jay47 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:04:
[...]
Er is zeker een verschil, check youtube, ik zou voor de SSHD gaan.
Heb nu 1TB SSHD in mijn PS4 zitten.
Ik wacht al een week op mijn 2TB FireCuda, zodat ik mijn Pro kan ombouwen![]()
Overal uitverkocht
Theo27 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:10:
Las ook van iemand op n4g dat ie een suspension heeft gekregen door de Playboy magazines uit Mafia 3 te delen met andere PSN gebruikersbram1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:46:
NSFW
Sommige mensen daar bij Sony nemen de regeltjes iets te letterlijk!
[ Voor 50% gewijzigd door Aenea op 15-11-2016 17:28 ]
dubbel post
[ Voor 96% gewijzigd door Aenea op 15-11-2016 17:28 ]
Vandaag op 1080p de Pro meer kunnen testen en ik ben vooral door Uncharted 4 om. Was natuurlijk al een prachtig spel, maar door de SS is het nu nog mooier. Ik ben zwaar onder de indruk.
BF1 is wat subtieler. Framedrops zijn zeldzaam en geen resdrops meer gezien. Maar geen heel groot voordeel tov. PS4 OG.
Ik verwacht daardoor dat Pro games vooral subtiele verbeteringen laten zien. Enige minpuntje is het geluid van de fan: die geeft duidelijk een soort piep als die vol blaast. Daar had Richard van DF het ook al over. Ik speel met een open koptelefoon en hoor het daardoor alleen in stille momenten. Als geen pro patch, dan hoor je m totaal niet.
Ik ben iig blij met de upgrade: verschillen zijn subtiel, maar bij elkaar goed merkbaar.
BF1 is wat subtieler. Framedrops zijn zeldzaam en geen resdrops meer gezien. Maar geen heel groot voordeel tov. PS4 OG.
Ik verwacht daardoor dat Pro games vooral subtiele verbeteringen laten zien. Enige minpuntje is het geluid van de fan: die geeft duidelijk een soort piep als die vol blaast. Daar had Richard van DF het ook al over. Ik speel met een open koptelefoon en hoor het daardoor alleen in stille momenten. Als geen pro patch, dan hoor je m totaal niet.
Ik ben iig blij met de upgrade: verschillen zijn subtiel, maar bij elkaar goed merkbaar.
Nu nog wel, maar bij toekomstige games die specifiek(er) voor de Pro zijn ontwikkeld zullen de verschillen waarschijnlijk groter zijn.SqueakyClean schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:46:
Ik verwacht daardoor dat Pro games vooral subtiele verbeteringen laten zien.
Heb zelf ook de Pro opgehaald bij GameMania vanochtend. Oude CUH-1100 ingeleverd. Werd gedurende 10-15min getest en kon toen gelijk de Pro meenemen, prima dus. Enige is dat ze liever hadden dat ik de oude PS4 niet geformatteerd (initialised) inleverde, zodat ze sneller aan de slag konden met testen. Zit me toch niet helemaal lekker dat ik niet weet wanneer ze dat ding wel gaan schoonvegen maar goed, ik zal ze maar even vertrouwen dat ze hun werk goed doen.
Vandaag weer alle games geinstalleerd/gedownload. Merkte dat het downloadsnelheid 2-3x hoger lag dan de oude PS4, nice
Qua Pro-patched games kan ik nu alleen Firewatch en TLOU uittesten. Wil graag Skyrim SE gaan spelen maar wacht even totdat ze die fatsoenlijk gepatched hebben. Grmmmbll bethesda...
Op het einde wel toch?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:03:
Rise of the Tomb Raider uitgespeeld op de PS4 Pro.
Maar inderdaad een hele toffe game, ik moet gewoon elk icoontje wat er op de kaart staat afwerken.
Wie? Kiwi!dvdkiwi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:53:
Thanks Robinez! Helder antwoord
Ik zie trouwens dat CoD IW slechts 38,50 kostDat wordt toch waarschijnlijk gewoon beiden bestellen; CoD eerst
Alleen al voor de singleplayer campaign zou ik Titanfall 2 in huis halen. Die verraste mij echt en vond ik boven verwachting goed! Deed me zelfs met vlagen aan Half Life 2 denken, komt misschien ook omdat het op de Source engine draait. Multiplayer lijkt me ook wat afwisselender en vernieuwender dan CoD, but to each his own of course
Nou ben echt klaar met bethesda.
Skyrim draait met laatste Patch(vandaag uitgekomen) echt nog steeds Bagger op de pro.
Veel framedrops maar soms voelt het alsof de engine zelf ook houteriger wordt qua animaties en qua vloeiendheid. Kan niet hellemaal uitleggen. Maar fps drops ken ik wel maar in skyrim gebeurt nu iets extra's wat raar aanvoelt.
Hoe dan ook baal ik dat ik geen base ps4 meer heb want op de Pro is onspeelbaar geworden voor mij nu.
Ben al meer een 60fps persoon, maar een goeie 30fps super stabiel is ook prima. Maar als het dan gaat droppen dan wordt het echt te laag.
Skyrim draait met laatste Patch(vandaag uitgekomen) echt nog steeds Bagger op de pro.
Veel framedrops maar soms voelt het alsof de engine zelf ook houteriger wordt qua animaties en qua vloeiendheid. Kan niet hellemaal uitleggen. Maar fps drops ken ik wel maar in skyrim gebeurt nu iets extra's wat raar aanvoelt.
Hoe dan ook baal ik dat ik geen base ps4 meer heb want op de Pro is onspeelbaar geworden voor mij nu.
Ben al meer een 60fps persoon, maar een goeie 30fps super stabiel is ook prima. Maar als het dan gaat droppen dan wordt het echt te laag.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Dan verkoop je hem of ruil je hem om? Ps4 pro is net uit. De developers kunnen nu dan ook beter focussen op ps4 pro gedeelte en de 60fps proberen te behalen zonder enige problemen.
Ik wil wel ruilenv8power67 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:01:
Vanwege dit soort problemen wacht ik vaak liever even met aanschaf, maar zal met de tijd wel verbeteren.
Ben er nu helemaal verslaafd aan, ik wil steeds weer verder met side quests halenLekkerboeie86 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:22:
[...]
Nog even doorbijten. Je bent bijna bij het punt dat het echt een hele vette game gaat worden. Er zitten echt een aantal zeer intressante quests in. Het zal The Witcher niet Inhalen, maar het is zeker een game die het uitspelen waard is.
Verwijderd
Weet iemand of er nu al een pro patch uit is voor fifa 17? Valt weinig over terug te vinden.
Is het voldoende om altijd de laatste update te hebben van een game of moet ik nog elders zoeken specifiek voor de pro patch?
Is het voldoende om altijd de laatste update te hebben van een game of moet ik nog elders zoeken specifiek voor de pro patch?
Hm, balen zeg... dan wacht ik ook nog wel even voordat ik Skyrim ga halen... Typical Bethesda inderdaadv8power67 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:01:
Net even The Last Of Us geprobeerd op de Pro. Speelt heerlijk op 60 fps en geen merkbare framedrops. Ziet er strak uit, hoewel ik wel wat moiré/shimmering kon zien bij bepaalde scherpe randen. De Pro is muisstil en vrij koel bovenop, wel warme lucht aan de achterkant.
Game heeft vandaag een update gehad, net als BF1.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:53:
Weet iemand of er nu al een pro patch uit is voor fifa 17? Valt weinig over terug te vinden.
De Pro support is ook hetzelfde: 4K ondersteuning en dat is supersampled als je op 1080p speelt.
Al met al is het beeld vooral scherper, de vervaging in de achtergrond is weg.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.