• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
DaveD1109 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:39:
[...]

Volgens de review van Bright.nl heeft de pro geen echte meerwaarde tegenover de normale ps4 zonder een goede 4K tv.
Je moet je dan afvragen of het je dat geld waard is! :)
Volgens de review van tantetruus.nl echter is het een geweldig apparaat zelfs als je maar een HD Ready TV hebt van 720p!

Oftewel: meningen zijn verdeeld en ik zou meerdere aan horen en dan voor je zelf uit maken of je het de moeite waard vindt.

Zelf heb ik in ieder geval absoluut geen spijt van mijn Pro aanschaf ook al heb ik (nog) geen 4k TV...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aenea schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:04:
[...]

Volgens de review van tantetruus.nl echter is het een geweldig apparaat zelfs als je maar een HD Ready TV hebt van 720p!

Oftewel: meningen zijn verdeeld en ik zou meerdere aan horen en dan voor je zelf uit maken of je het de moeite waard vindt.

Zelf heb ik in ieder geval absoluut geen spijt van mijn Pro aanschaf ook al heb ik (nog) geen 4k TV...
Door velen ondergewaardeerd dat tantetruus.nl vind ik persoonlijk :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Recon24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:56:
[...]

Dan heeft Bright zijn huiswerk niet gedaan, en dat is een beetje jammer als ze dat soort bullshit op TV zouden verkondigen en de eventuele leek die kijkt voorliegen.
Nou ze waren wel lovend over de ps4 pro alleen had hij op een normale full hd tv niet echt veel meerwaarde.
Natuurlijk is het wel iets beter maar wil je echt ervan genieten zal je een goede 4K tv moeten hebben met hdr, en die zijn algauw €2000

DaveD

Verwijderd

Goed artikel over de pro (de moeite, ja of nee?) : http://www.forbes.com/sit...hdr-sony-tv/#17d7a72d43e5

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 19:00 ]

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 23:17

Barbas

Gallego!

Toch maar begonnen met The Witcher en Bloodborne even aan de kant geschoven. Hele zondagmiddag aan het spelen geweest. Tijd is voorbij gevlogen! Prachtige game, interessant verhaal, monsters die niet om aan te zien zijn, zo smerig. Destijds voor 25€ in de ps store gekocht. Tot nu toe geen spijt van :)

Mejor así

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
In deze review kan ik mij ook vinden als ex PS4 Pro eigenaar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

DaveD1109 schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:56:
[...]

Nou ze waren wel lovend over de ps4 pro alleen had hij op een normale full hd tv niet echt veel meerwaarde.
Natuurlijk is het wel iets beter maar wil je echt ervan genieten zal je een goede 4K tv moeten hebben met hdr, en die zijn algauw €2000
De beste 4K HDR TV's om mee te gamen zijn de Samsung KS series (KS7000/8000/9000). Dat is de highend lijn en begint rond de €1500 (gemiddeld pricewatch) voor een 49". Heb je een TV die ook echt prachtig mooi beeld heeft, HDR met 1000nits en een input lag van maar ~20ms in 4K met HDR.

OLED is nog mooier met HDR ivm de zwartwaarden, maar voor gamen is OLED vooralsnog niet aan te raden ivm de input lag. Slecht is het zeker niet, maar als je een grote investering doet (OLEDs zijn nog vrij prijzig) zou je hoofddoel niet gamen moeten zijn omdat de input lag gewoon 2-3x zo hoog is als de Samsung KS serie.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Verwijderd

fonsmeister schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:21:
[...]

Jawel, het beeld wordt dan gedownsampled naar 1080p vanaf 4k wat een veel 'schoner' plaatje opleverd.

Zie ook de analyse van DF, vanaf 4.40 min:

[video]YouTube: PlayStation 4 Pro Review: The First 4K Games Console?
Thanks! Ik had het dus verkeerd begrepen.
Heb deze game vandaag aangeschaft, ga hem aanpassen naar 4K :)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Mensen, hele stomme vraag maar die ontstaat eigenlijk helemaal door al die berichten die ik hier lees over geen beeld of zoiets.

Heb geen PS4, zit nog op 3. Maar denk er aan over te stapen naar de Pro. Maar ik heb een jaren oude Samsung TV, de LE37C530L1CW of zo ongeveer. Zit gewoon HDMI op, ik kijk gewoon BR in FHD. Maar krijgt zo'n pro problemen met zo'n TV?

• Jumpman
Donstil schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:09:
[...]

Zo dat heb je lang volgehouden.
Dat is nog korter dan reviewers een exemplaar mogen testen :+
Haha, ja inderdaad. Ik heb ook maar vijf games getest, die ik zelf speel (Ik had de PS4 Pro ook voor € 326,00 en kon hem een dag later verkopen voor € 375,00). Ik wacht nu op een game die er voor mij echt toe doet die significant beter is op de PS4 Pro of een leuke aanbieding, ik heb geen haast in ieder geval.
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:35:
[...]

Jij had donderdag een pro gekocht en nu alweer verkocht? Waarom geloof ik daar toch niks van?
Lees de berichten er maar op na, het had voor de games die ik speelde weinig toegevoegde waarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2016 20:38 ]

Verwijderd

Eerste game waar we het echt goed op gaan kunnen zien zal horizon zero down zijn eind februari en iets later mass effect.

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:38:
Eerste game waar we het echt goed op gaan kunnen zien zal horizon zero down zijn eind februari en iets later mass effect.
Dit denk ik ook. Er zal ongetwijfeld een bundel komen met deze game.

Verwijderd

ASNNetworks schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:32:
[...]

OLED is nog mooier met HDR ivm de zwartwaarden, maar voor gamen is OLED vooralsnog niet aan te raden ivm de input lag. Slecht is het zeker niet, maar als je een grote investering doet (OLEDs zijn nog vrij prijzig) zou je hoofddoel niet gamen moeten zijn omdat de input lag gewoon 2-3x zo hoog is als de Samsung KS serie.
Dat het er op OLED fantastisch uitziet kan ik beamen. Wat de input lag betreft, daar merk ik niet veel (eigenlijk niets) van. Nu ben ik geen hardcore online gamer, maar bij de spellen die ik speel heb ik niet het idee dat ik 'dood' ga door een vertraagde reactie snelheid van de tv. Meestal ben ik zelf niet snel genoeg. :)

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-01 00:26
ASNNetworks schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:32:
[...]

De beste 4K HDR TV's om mee te gamen zijn de Samsung KS series (KS7000/8000/9000). Dat is de highend lijn en begint rond de €1500 (gemiddeld pricewatch) voor een 49". Heb je een TV die ook echt prachtig mooi beeld heeft, HDR met 1000nits en een input lag van maar ~20ms in 4K met HDR.

Tv's hebben edge led wat gewoon gaar is, dit ivm clouding. Beter een direct led/full array tv, zijn wel duurder.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
offtopic discussie weg gehaald, laten we het netjes houden

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:41:
[...]

Dat het er op OLED fantastisch uitziet kan ik beamen. Wat de input lag betreft, daar merk ik niet veel (eigenlijk niets) van. Nu ben ik geen hardcore online gamer, maar bij de spellen die ik speel heb ik niet het idee dat ik 'dood' ga door een vertraagde reactie snelheid van de tv. Meestal ben ik zelf niet snel genoeg. :)
Tja die discussie blijft gevoerd worden. Ik heb ook oled staan en de input lag is echt geen enkel probleem. Ook bij bv resogun of bloodborne / dark souls.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:03:
[...]

PS4 een vast IP gegeven? Poorten open gezet? UPnP uitgeschakeld in de router? Google DNS ingesteld i.p.v. standaard DNS? Dit is wel een goede guide.
Thanks! Vast IP + forwarden was de truc. Toch vreemd dat het sinds deze week traag was; hiervoor nooit problemen gehad.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Heb gisteren toch maar een PS4 Pro gekocht, niet op Game Mania actie gewacht. Het grote voordeel is dat je AL je data kunt transferren ipv alleen saves. Duurt (over m'n 100mbit netwerkkabel) wel 22 uur, maar dan heb je ook wat. Als ik 't zo zie moet je toch wel een kleine 200 euro kunnen vangen voor een 2ehands PS4 met 1 TB harddisk, dus heel veel voordeel heeft Game Mania niet (behalve geen geleur op Marktplaats).

Wat in elk geval opvalt: de Pro is vele malen stiller dan mijn originele (maand na release gekocht) PS4. En hij ziet er beter uit. Win win. :-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik was in 50 minuten wel klaar met het overzetten van data van de oude PS4 naar de Pro. Ik had vooraf wat spellen eraf gegooid die ik toch niet meer speel of die op disc staan (installeren gaat toch vrij snel), dus ik moest uiteindelijk nog maar zo'n 250GB overzetten.
Jumpman schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:36:
Haha, ja inderdaad. Ik heb ook maar vijf games getest, die ik zelf speel (Ik had de PS4 Pro ook voor € 326,00 en kon hem een dag later verkopen voor € 375,00). Ik wacht nu op een game die er voor mij echt toe doet die significant beter is op de PS4 Pro of een leuke aanbieding, ik heb geen haast in ieder geval.
Ik had ook kunnen wachten, maar ik vond de aanbieding van 375 euro met een spel erbij wel erg aantrekkelijk. Ik verwacht niet dat die over een paar maanden al veel goedkoper gaat zijn. Daarbij is het nu wel een interessante periode om de oude PS4 te verkopen en zal die nu waarschijnlijk meer waard zijn dan over een half jaar als men meer weet heeft van een pro versie en het verschil in grafische kracht duidelijker is.

Dat gezegd zijnde twijfel ik nog wel wat ik met de oude PS4 ga doen, maar waarschijnlijk gaat die wel de deur uit. Ik heb tot nu toe alle launch versies van de PS1 t/m PS4, PSP en Vita, dus op zich is het ook wel zonde om m weg te doen. Achja, er is voorlopig geen haast bij.

[ Voor 70% gewijzigd door SToRM666 op 14-11-2016 07:14 ]

PSN id: NL_SToRM

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2025
Grote twijfel hier. Een slim kopen voor 250 of een pro voor 350. Ik ben geen hardcore gamer. Enkel wat voor de fun online met wat vrienden en af en toe eens een single player campaign. Ben in het bezit van een Samsung 55HU7500.
Als je het kunt missen, zou ik de Pro kopen :)

Missschien is er nu even geen supervoordeel, mar reken maar dat in de toekomst er spellen gaan komen die er echt goed gebruik van gaan maken, en dan baal je misschien..

• FrE911
  • Laatst online: 18-11-2025
Missen is het probleem niet maar 250 uitgeven is leuker dan 350 natuurlijk :) Vraag me wel af of het interessant is gezien mijn 4k tv geen HDR heeft.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:27
FrE911 schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:47:
Missen is het probleem niet maar 250 uitgeven is leuker dan 350 natuurlijk :) Vraag me wel af of het interessant is gezien mijn 4k tv geen HDR heeft.
Niemand hier kan in je portemonnee kijken, dat weet je zelf het beste. Eigenlijk kom je hier naar argumenten zoeken om je te overtuigen? De Pro is nieuwer, beter en stiller. Voor mij is dat 100 euro waard, maar het kan misschien voor anderen net te veel zijn. Overigens kun je nergens een pro kopen voor 350, er moet nog een paar tientjes bij.

• Jumpman
Als je nog geen PS4 hebt, zou ik sowieso een PS4 Pro kopen. Momenteel is Intertoys Almere de goedkoopste met €369,00, mocht je daar in de buurt wonen.

Ik ben inmiddels het in tweede gebied aangekomen in Tomb Raider. Ik probeer alles te verzamelen en te zien voor de XP, dus soms loop ik echt uren in hetzelfde gebied te kloten. Wat dat betreft is de game een fijne variant op Uncharted, omdat het meer semi-open wereld is. Ik vind alleen de combat een beetje een minpunt. Hoe Lara haar wapens vasthoudt ziet er wat vreemd uit en en het schieten in Uncharted vind ik echt vele malen beter aanvoelen. Ook de AI is niet bijster slim. Headshots maak je ook zo.

Ik heb ook een begin gemaakt met Infinite Warfare. Hele vermakelijke campagne, moet ik zeggen. Die ga ik zeker nog wel eens door spelen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:32:
Ik ben inmiddels het in tweede gebied aangekomen in Tomb Raider. Ik probeer alles te verzamelen en te zien voor de XP, dus soms loop ik echt uren in hetzelfde gebied te kloten. Wat dat betreft is de game een fijne variant op Uncharted, omdat het meer semi-open wereld is. Ik vind alleen de combat een beetje een minpunt. Hoe Lara haar wapens vasthoudt ziet er wat vreemd uit en en het schieten in Uncharted vind ik echt vele malen beter aanvoelen. Ook de AI is niet bijster slim. Headshots maak je ook zo.

Ik heb ook een begin gemaakt met Infinite Warfare. Hele vermakelijke campagne, moet ik zeggen. Die ga ik zeker nog wel eens door spelen.
Ben bezig Until Dawn te spelen maar man, dat speel is echt te eng voor me :D
Meestal switch ik na 20min al naar Uncharted of Heavy Rain

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Voor wie het leuk vind heb ik ook eens een filmpje opgeslagen (vooral om het eens te proberen).

Een rondje Battlefield 1 op de Pro.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: https://psmedia.playstation.com/is/image/psmedia/black-friday-coming-soon-standard-hero-01-eu-18oct16?$_CM077_NormalHero_Tablet_Landscape_And_Desktop$
Black Friday begint op 25 november 2016

Kun je niet wachten op een geweldige deal? Bekijk de huidige PS4-bundels en deals in de PlayStation Store en meld je aan voor e-mailmeldingen om te weten wanneer de Black Friday-uitverkoop begint.

https://www.playstation.com/nl-nl/campaigns/black-friday/

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:28:
[afbeelding]

Kun je niet wachten op een geweldige deal? Bekijk de huidige PS4-bundels en deals in de PlayStation Store en meld je aan voor e-mailmeldingen om te weten wanneer de Black Friday-uitverkoop begint.

Hopelijk komt er een mooie deal voor het aanschaffen van PSplus de mijne is afgelopen week verlopen.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-01 13:18
DV_ZED schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:12:
Is er iemand hier die is overgestapt van PS4 naar PS4 pro en wat over het geluidsniveau kan zeggen? Is het zachter/harder/geen verschil? Ik lees op internet wat tegenstrijdige berichten.

Ik heb een eerste revisie PS4 en ik word helemaal gek van de windturbine bij het spelen van bijv. Uncharted 4.
Ik heb dit weekend de nodige games getest op de PS4 Pro,

Zolang je gewone PS4 games speelt (die niet gepatched zijn), hoor je de ps4 pro nauwelijks. Anders wordt het zodra je wel PS4 Pro games speelt. Zo heb ik Watch Dogs 2 behoorlijk lang gespeeld (ziet er echt waanzinnig goed uit op de Pro overigens), en dan merk je dat na 2 uurtjes de PS4 Pro aan de volledige achterkant enorm heet is geworden. Dit heeft tot gevolg dat de ventilatoren op volle snelheid gaan draaien wat echt wel behoorlijk wat herrie maakt.

Het lijkt er dus op dat de PS4 Pro bij enorme inspanning ook heet wordt en de ventilatoren behoorlijk hoorbaar deze hete lucht afvoeren.

Zolang je gewone ps4 games speelt hoor je hem niet en wordt die ook niet echt warm.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:32:

Precies de reden waarom ik het spel weer heb ingeleverd en Battlefield 1 gehaald heb. Vorige Tomb Raider was geweldig qua besturing, het schieten en aimen voelde soepeler aan (alleen was het op hard zelfs te makkelijk), maar in dit deel voelde het richten veel logger aan. Tevens had ik last van input lag (wat volgens mij opgelost is met de patch, een dag nadat ik hem ingeleverd had :/ ).

Heb hem wel uitgespeeld, maar meerdere keren uitspelen zat er echt niet in. Terwijl ik de vorige Tomb Raider iets van 4 keer uitgespeeld heb.

Zeer jammer, want zat hier op te wachten sinds de aankondiging. Maar misschien komt ie weer een keer in huis later.

Maar de graphics zijn echt prachtig (heb hem op mijn 'gewone' PS4 gespeeld) en samen met Uncharted 4 toch wel de mooiste graphics op dit moment (vind ik dan, maar ben al snel tevreden qua graphics). Maar Uncharted 4 speelt net wat soepeler dan de laatste Tomb Raider, waar ik stiekem best van baal, want leek me geweldig spel.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Ikkuh84 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:49:
[...]

Precies de reden waarom ik het spel weer heb ingeleverd en Battlefield 1 gehaald heb. Vorige Tomb Raider was geweldig qua besturing, het schieten en aimen voelde soepeler aan (alleen was het op hard zelfs te makkelijk), maar in dit deel voelde het richten veel logger aan. Tevens had ik last van input lag (wat volgens mij opgelost is met de patch, een dag nadat ik hem ingeleverd had :/ ).
Hmm ik voel juist geen verschil met het vorige deel. Ik vind deze wel veel beter tot nu toe. Het eerste deel deed nogal zijn best zichzelf serieus te nemen en was ook veel te somber de hele tijd.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:52:
[...]

Hmm ik voel juist geen verschil met het vorige deel. Ik vind deze wel veel beter tot nu toe. Het eerste deel deed nogal zijn best zichzelf serieus te nemen en was ook veel te somber de hele tijd.
Dan zal het misschien sinds die patch gefixed zijn ofzo. Keertje wachten op een aanbieding dan maar.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
grun93 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:05:
[...]

Niemand hier kan in je portemonnee kijken, dat weet je zelf het beste. Eigenlijk kom je hier naar argumenten zoeken om je te overtuigen? De Pro is nieuwer, beter en stiller. Voor mij is dat 100 euro waard, maar het kan misschien voor anderen net te veel zijn. Overigens kun je nergens een pro kopen voor 350, er moet nog een paar tientjes bij.
Ten opzichte van de Slim is de Pro natuurlijk niet (veel) nieuwer, laat staan stiller. De Slim is volgens mij echt wel de meest stille PS4 wat ik zo hoor en lees. De Pro maakt inderdaad bijna geen geluid wanneer je 'normale' PS4 games speelt, maar met een Pro game die volledig gebruikt maakt van de nieuwe functies draait de fan op volle toeren.

Dus als graphics je niet veel uitmaakt maar je wel een stille console wilt hebben zou ik eerder voor de Slim gaan.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:46
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb dit weekend de nodige games getest op de PS4 Pro,

Zolang je gewone ps4 games speelt hoor je hem niet en wordt die ook niet echt warm.
Dan wacht ik sowieso op de PS4 Pro slim >:)

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 14-11-2016 11:07 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
baronruud schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:07:
[...]

Was idd ook mijn gedachte.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

DaveD1109 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:39:
Volgens de review van Bright.nl heeft de pro geen echte meerwaarde tegenover de normale ps4 zonder een goede 4K tv.
Je moet je dan afvragen of het je dat geld waard is! :)
De technische kennis van veel 'reviewers' is bedroevend en ontstijgt nauwelijks het niveau van de Consumentenbond. Als je een beetje leuk formaat scherm hebt dan is de sprong van 30Hz naar 60Hz al enorm zichtbaar. Hoe groter het scherm, hoe gevoeliger je oog is voor sprongen in bewegingen tussen de frames in. Voor mij is 60Hz op 1080p alleen al reden genoeg om voor de Pro te gaan. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme headroom die de Pro op 1080p heeft, wat ruimte geeft voor geavanceerdere eye candy. Kortom, een enorm potentieel en over een tijdje zal wel blijken wat dat waard is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• robinez
baronruud schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:07:
[...]

hehehe, dat zal nog wel even duren.

Maar serieus, het verschil met een echte pro game (zoals watch dogs 2) en de gewone ps4 is enorm groot.
En als je een VR setup erbij hebt dan zou ik zelf al helemaal niet twijfelen, dat verschil is ook enorm merkbaar.

De ps4 games die een patch hebben ontvangen vond ik niet zo overtuigend tot nu toe. COD Infinite War wel, die single player is flink verbeterd, maar de andere games vond ik het toegevoegde pro effect minimaal.

De PSVR pro game updates zijn duidelijker, alhoewel er ook wel mensen zijn die volgens eigen zeggen niets van de verbeteringen kunnen zien, vinden de meeste mensen (waaronder ik) online het een enorme verbetering.

Wat me overigens wel opviel is dat er framerate problemen zijn in watch dogs 2 op de Pro. Het ziet er bizar goed uit, maar bij hoge snelheid races of verplaatsingen door de wereld zie je de framerate echt wel terugzakken naar rond de 20 a 25 kwa gevoel, bij de rustige stukken is de framerate wel stabiel.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:38:
Ik verwacht dat de eerste game FFXV gaat worden, met een 1080p 60fps modus ipv 30fps. Precies wat ik wil met van m'n Pro... :)

Verwijderd

Iemand enig idee of het waard is om Rainbow six gold edition te halen? is de game nog populair of?

• ThaBEN
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:16:
[...]

Maar serieus, het verschil met een echte pro game (zoals watch dogs 2) en de gewone ps4 is enorm groot.
En als je een VR setup erbij hebt dan zou ik zelf al helemaal niet twijfelen, dat verschil is ook enorm merkbaar.

De ps4 games die een patch hebben ontvangen vond ik niet zo overtuigend tot nu toe. COD Infinite War wel, die single player is flink verbeterd, maar de andere games vond ik het toegevoegde pro effect minimaal.

De PSVR pro game updates zijn duidelijker, alhoewel er ook wel mensen zijn die volgens eigen zeggen niets van de verbeteringen kunnen zien, vinden de meeste mensen (waaronder ik) online het een enorme verbetering.

Wat me overigens wel opviel is dat er framerate problemen zijn in watch dogs 2 op de Pro. Het ziet er bizar goed uit, maar bij hoge snelheid races of verplaatsingen door de wereld zie je de framerate echt wel terugzakken naar rond de 20 a 25 kwa gevoel, bij de rustige stukken is de framerate wel stabiel.
Waarschijnlijk zou dit liggen aan het multiplayer deel van de game, waarin je ten alle tijde iemands game kan invaden om de ander te hacken.. Was ook bij eerste Watch Dogs het geval totdat er een patch uitkwam. had zoiets ergens gelezen op Pure Playstation maar kan het niet zo gauw vinden.

De originele release date is ook pas morgen. Misschien dat dan nog een day one patch komt of instellingen aan de servers wordt aangepast op release ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:07:
Iemand enig idee of het waard is om Rainbow six gold edition te halen? is de game nog populair of?
'Ubisoft blijft Rainbow Six: Siege nog een jaar ondersteunen'

bron: http://www.insidegamer.nl...nog-een-jaar-ondersteunen

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:07:
Zit ik me ook af te vragen. Spel schijnt wel redelijk populair te zijn, zeker op de PC. Kennelijk stijgt het alleen maar met alle gratis updates met maps e.d. En jaar 2 gaat beginnen, dus het blijft voorlopig nog wel ondersteund. Hoe druk het op de PS4 is, kan ik niet online vinden.

Ik had het spel dit weekend graag geprobeerd, maar had geen tijd. Kan je het spel nu nog gratis proberen?

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:16:
[...]

Hoe zijn de graphics van de multiplayer van COD: Infinite Warfare als ik vragen mag? Zie je ook duidelijke verschillen of is het zelfde als op de PS4??
Oujdi1981 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:15:
[...]
Hoe zijn de graphics van de multiplayer van COD: Infinite Warfare als ik vragen mag? Zie je ook duidelijke verschillen of is het zelfde als op de PS4??
Ik heb de MP niet geprobeerd en ben dat eigenlijk ook niet echt van plan, maar de singleplayer ziet er prima uit. Niet vergeleken met mijn OG PS4, maar denk ook niet dat dit zin heeft. Die is namelijk aangesloten op een plasma en de Pro hangt aan een LED TV.

Watch Dogs 2 scoort overigens verrassend goed. Staat nu op 85 op Meta.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:39:
Watch Dogs 2 scoort overigens verrassend goed. Staat nu op 85 op Meta.
Mooie score idd. Wat me persoonlijk tegenvalt is dat bij alle beelden die ik bekijk de straten nogal leeg zijn. Te leeg, zeker vergeleken met GTAV. Bijv. een te lege snelweg (de eerste paar honderd meter voor je totaal geen verkeer).
Verder zijn er MP-problemen, maar ze verwachten voor release nog een patch.

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 14-11-2016 13:00 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
http://www.ps4pro.jp/entry/2016/11/11/100000
Test tussen ps4 met ssd en ps4 Pro met zelfde ssd.
Lijkt erop dat Pro Games meer gebruik maken van een ssd.
This part is interesting, it's a direct comparison of the PS4 and PS4Pro running games from a SSD. It serves as a comparison of SATA2 vs. SATA3 in the two PS4 models:

【Pro】Rise of the Tomb Raider - 29.33%短縮

【Pro】The Elder Scrolls V: Skyrim SPECIAL EDITION - 24.03%短縮

【Pro】Infamous First Light - 16.72%短縮

Bloodborne - 7.05%短縮

Fallout 4 - 6.06%短縮

Witcher 3 Wild Hunt - 4.44%短縮

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

Als siege het nog 1 jaar ondersteund dan vindt ik het niet waard eerlijk gezegd. Ik heb de multiplayer gespeeld tijdens de free weekend. En ik vond het geweldig.. Ik wacht wel op een tweede deel mocht die ooit uitkomen.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 14:26
spaceboy schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:39:
Heb gisteren toch maar een PS4 Pro gekocht, niet op Game Mania actie gewacht. Het grote voordeel is dat je AL je data kunt transferren ipv alleen saves. Duurt (over m'n 100mbit netwerkkabel) wel 22 uur, maar dan heb je ook wat. Als ik 't zo zie moet je toch wel een kleine 200 euro kunnen vangen voor een 2ehands PS4 met 1 TB harddisk, dus heel veel voordeel heeft Game Mania niet (behalve geen geleur op Marktplaats).
ik heb die van mij (1 TB, 1 controller) gisteren verkocht voor 230E (1 jaar oud dus nog in de garantie, geen spellen erbij).

PSN ID: Svennie-NL

• robinez
ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:10:
[...]
Waarschijnlijk zou dit liggen aan het multiplayer deel van de game, waarin je ten alle tijde iemands game kan invaden om de ander te hacken.. Was ook bij eerste Watch Dogs het geval totdat er een patch uitkwam. had zoiets ergens gelezen op Pure Playstation maar kan het niet zo gauw vinden.

De originele release date is ook pas morgen. Misschien dat dan nog een day one patch komt of instellingen aan de servers wordt aangepast op release ofzo.
Thanks!, dat is een goede tip, bij het opstarten krijg je inderdaad de melding dat er problemen zijn met de online servers. Dus zou goed kunnen dat dit invloed heeft op de framerate. Ik zal die Always Online setting eens uitzetten en het dan nog eens proberen.
[...]
Graphics in multiplayer zijn exact hetzelfde op de Pro, je ziet geen verschil (ook niet in framerate).
Single player is wel een groot verschil.
SqueakyClean schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:59:
[...]

Mooie score idd. Wat me persoonlijk tegenvalt is dat bij alle beelden die ik bekijk de straten nogal leeg zijn. Te leeg, zeker vergeleken met GTAV. Bijv. een te lege snelweg (de eerste paar honderd meter voor je totaal geen verkeer).
Verder zijn er MP-problemen, maar ze verwachten voor release nog een patch.
Ik denk dat dit voornamelijk beelden zijn van de niet Pro versie. Dat was 1 van de eerste dingen die mij opviel, hoe druk en vol de omgevingen waren op de Pro. Dat is niet alleen kwa auto's maar ook kwa mensen en zelfs rotzooi op straat. Het is echt een stad die enorm leeft.

De lege snelweg heb ik in ieder geval niet kunnen constateren. Ook is de belichting op de Pro enorm goed in deze game, elke scene spat van je scherm af. Zo rijd je op een gegeven moment op een hoofdstraat en is de tramrails helemaal omgeven door rode bestrating, dat ziet er super mooi uit. Maar ook 's avonds is de belichting echt heel erg mooi. Maar goed, de Pro heeft het er ook wel zwaar mee, die wordt echt enorm heet met luide ventilatoren tot gevolg.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05

Typhone

Who Dares Wins

[...]
Op het blote oog globaal hetzelfde als op de oude PS4. Wel zijn de wapens wat scherper getekend heb ik het idee. Verder is de multiplayer wat soepeler heb ik het idee.
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:32:

[...]

Ik denk dat dit voornamelijk beelden zijn van de niet Pro versie. Dat was 1 van de eerste dingen die mij opviel, hoe druk en vol de omgevingen waren op de Pro. Dat is niet alleen kwa auto's maar ook kwa mensen en zelfs rotzooi op straat. Het is echt een stad die enorm leeft.

De lege snelweg heb ik in ieder geval niet kunnen constateren. Ook is de belichting op de Pro enorm goed in deze game, elke scene spat van je scherm af. Zo rijd je op een gegeven moment op een hoofdstraat en is de tramrails helemaal omgeven door rode bestrating, dat ziet er super mooi uit. Maar ook 's avonds is de belichting echt heel erg mooi. Maar goed, de Pro heeft het er ook wel zwaar mee, die wordt echt enorm heet met luide ventilatoren tot gevolg.
Filmpje van IGN op de Pro ziet er toch behoorlijk leeg. Kun je zelf wellicht iets opnemen en posten?

• robinez
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:39:
[...]

Filmpje van IGN op de Pro ziet er toch behoorlijk leeg. Kun je zelf wellicht iets opnemen en posten?

[video]
ik zie wat je bedoeld, misschien is dit een pre build of zo? (of de pre 1.02 patch?), want dit vind ik er zelf eerlijk gezegd niet uitzien. Zo ziet het er bij mij niet uit, in deze video zie je vlakke textures, geen mensen op straat, saaie omgevingen, de lichteffecten missen. Het is bijna niet te geloven dat dit een pro video is. Het lijkt wel een 2012 game zo.

Ik zal eens kijken of ik een YouTube filmpje vanavond kan maken. Op de Pro kun je nu wel sharen en streamen met 1080p dus dat moet wel een redelijk beeld gaan geven.

[ Voor 15% gewijzigd door robinez op 14-11-2016 13:57 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-01 09:05
[b][message=49121851,noline]

De drukte en volheid van de straten zou echt geen verschil mogen maken tussen de Pro en de normale ps4

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09
v8power67 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:04:
http://www.ps4pro.jp/entry/2016/11/11/100000
Test tussen ps4 met ssd en ps4 Pro met zelfde ssd.
Lijkt erop dat Pro Games meer gebruik maken van een ssd.

[...]
De pro heeft een veel snellere SATA controller

• Davith78
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:46:
[...]

Maar waarschijnlijk is die SATA controller (alweer) aan de USB bus gehangen waardoor het helaas niet zoveel snelheidswinst oplevert als je zou verwachten. Tenminste, dat had ik ergens gelezen.
twowheeler schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:43:
[...]

De drukte en volheid van de straten zou echt geen verschil mogen maken tussen de Pro en de normale ps4
Waarom niet? In Skyrim is op grotere afstand meer vegetatie zichtbaar.

• ThaBEN
Blinde test tussen PS4 en PS4 Pro m.b.t. Playstation VR

• robinez
ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:56:
Blinde test tussen PS4 en PS4 Pro m.b.t. Playstation VR

[video]
ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof er niets van dat op basis van een screencapture van het rechteroog een vergelijking getrokken kan worden voor de PSVR Kwaliteit en Verschillen. De screencapture komt namelijk niet overeen met hoe het in de PSVR bril overkomt. Dat was goed zichtbaar met de driveclub VR demo die kwa screencapture best goed overkwam, maar in de bril toch echt wel een andere (lees slechtere) ervaring gaf.

Daarom vind ik dat het voor VR games ook zo zou moeten zijn dat er standaard een demo bij zit. Want op basis van YouTube videos zijn VR games niet te beoordelen.

• Davith78
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:00:
[...]

ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof er niets van dat op basis van een screencapture van het rechteroog een vergelijking getrokken kan worden voor de PSVR Kwaliteit en Verschillen. De screencapture komt namelijk niet overeen met hoe het in de PSVR bril overkomt. Dat was goed zichtbaar met de driveclub VR demo die kwa screencapture best goed overkwam, maar in de bril toch echt wel een andere (lees slechtere) ervaring gaf.
Huh? Ze vragen aan het de mensen die het gespeeld hebben, zowel op de Pro als op de base PS4. Ze baseren het niet op de screen captures.

Maar het is wel een beetje teleurstellend dat de Pro versie van PSVR spellen (nog) niet heel veel beter zijn. Er zou maar zo een scenario kunnen ontstaan dat devs primair voor de base PS4 gaan ontwikkelen en er achteraf nog een waterig Pro sausje er overheen gooien om Sony tevreden te houden. Immers, de PSVR markt is nog vrij klein en dan kan die manier van werken goedkoper zijn voor gamestudio's.

• ThaBEN
[...]

Daarom vind ik dat het voor VR games ook zo zou moeten zijn dat er standaard een demo bij zit. Want op basis van YouTube videos zijn VR games niet te beoordelen.
Je hebt gelijk, alleen het filmpje gaat er net over dat ze daadwerkelijk mensen een game in PS VR laten spelen op de normale PS4 en daarna dezelfde game op de PS4 Pro. Maar dat ze bij de mensen niet vertellen op welke versie PS4 ze hebben gespeeld. Ze gaan daarna vragen welke versie ze dachten te hebben gespeeld en waarom. ;)

Maar het klopt dat screencaptures en youtube videos van opgenomen VR gameplay absoluut niet weergeven hoe de game in VR uitziet

Ook heb ik gisteren Windlands en Tethered gekocht. Ik kan je vertellen dat deze games in VR zoveel meer plezier geven als dat de trailers doen vermoeden. De hele beleving is gewoon anders in vergelijking met traditioneel gaming. Daar weet je nagenoeg precies wat je te wachten staat als je gameplay filmpjes hebt gezien. Met VR is dit totaal andere beleving en zou het fijn zijn als er demo's beschikbaar waren.

Dat mis ik wel aan de XBOX360 periode. Daar had elke arcade game standaard een demo.

• robinez
Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:10:
[...]

Huh? Ze vragen aan het de mensen die het gespeeld hebben, zowel op de Pro als op de base PS4. Ze baseren het niet op de screen captures.

Maar het is wel een beetje teleurstellend dat de Pro versie van PSVR spellen (nog) niet heel veel beter zijn. Er zou maar zo een scenario kunnen ontstaan dat devs primair voor de base PS4 gaan ontwikkelen en er achteraf nog een waterig Pro sausje er overheen gooien om Sony tevreden te houden. Immers, de PSVR markt is nog vrij klein en dan kan die manier van werken goedkoper en minder risicovol zijn voor gamestudio's.
Als dat de conclusie is van dat filmpje dan ben ik het daar volstrekt niet mee eens, ik vind de verbeteringen in de PSVR juist megagroot via de Pro, komt ook denk ik omdat ik sinds de release elke dag zo'n 2 uur VR games heb gespeeld en elk verschil toch wel direct zie. Geeft voor mij des te meer aan dat mensen het zelf moeten ervaren en bepalen of het verschil voor hun zichtbaar is. Als je het niet ziet, dan is een pro inderdaad de moeite niet waard voor jou.

Ik zal het filmpje wel eens kijken.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
[...]
ik heb het filmpje niet gezien, maar ik geloof er niets van dat ...
Toch zo typerend voor de social media :P. Ik heb het niet gezien, ik weet dus niet waarover het gaat, maar ik heb er toch mijn mening over :P.

Ivm het filmpje. Ik vond het wel raar dat ze concludeerden dat iedereen wel vond dat de PS4 Pro beter was maar voor andere redenen. Want in het filmpje zie je een paar keer een opmerking dat dit of dat beter was, net wanneer ze eigenlijk op de gewone PS4 aan het spelen waren (op 1:30 en 1:40). Maw het zit soms toch wel ook tussen de oren, of afhankelijk van andere factoren (bvb hoe ze juist de headset op hebben).

• Davith78
robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:15:
[...]

Als dat de conclusie is van dat filmpje dan ben ik het daar volstrekt niet mee eens, ik vind de verbeteringen in de PSVR juist megagroot via de Pro, komt ook denk ik omdat ik sinds de release elke dag zo'n 2 uur VR games heb gespeeld en elk verschil toch wel direct zie. Geeft voor mij des te meer aan dat mensen het zelf moeten ervaren en bepalen of het verschil voor hun zichtbaar is. Als je het niet ziet, dan is een pro inderdaad de moeite niet waard voor jou.

Ik zal het filmpje wel eens kijken.
Misschien moet je er inderdaad wel een beetje oog voor hebben, sommige mensen letten helemaal niet op grafische details.

Ik heb zelf de Pro gehaald met de PSVR in gedachten, juist in de hoop dat graphics beter zouden zijn. De PSVR wil ik misschien volgend jaar aanschaffen. Ik hou de hoop erin dat dit 'achteraf' Pro patches zijn en dat nieuwe VR games wel duidelijk zichtbare verbeteringen hebben.

• ThaBEN
Dat is de conclusie van de 2 personen die de test hebben opgezet maar tevens geven ze wel aan dat 100% van alle testleden het goed hadden of ze op de Pro of reguliere PS4 aan het spelen waren.

Dus dat de verschillen minimaal zijn kun je met een korreltje zout nemen. (Ikzelf ervaar ook grote verschillen) Dit is meer hun eigen conclusie/verwoording omdat de mensen niet allemaal konden aangeven wat er precies anders was.

Ikzelf zie ook wanneer beeld scherper is of niet, maar ben ook weer niet zo technisch dat ik kan aangeven of dit aan de anti aliasing ligt of de resolutie of supersampling of iets dergelijks.

Eindconclusie is dat 100% aangeeft dat het beeld beter is op de Pro :9

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 14-11-2016 14:28 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:46:
[...]

Maar het verschil in niet pro patched games is heel erg klein.
Dus lijkt wel alsof een pro patched spel meer voordeel haalt dan niet pro patched, en dat er misschien meer wijzigd als de pro in base ps4 mode draait.
Maar het lijkt er ook weer op dat het weer van sata naar usb naar interne schijf gaat, en dat er nu iets meer snelheid gehaalt wordt ivm snellere hardware, maar helaas zou een goede sata 2 verbinding al sneller zijn dan wat de pro laat zien met sata 3.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:15

swv

robinez schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:42:
[...]

ik zie wat je bedoeld, misschien is dit een pre build of zo? (of de pre 1.02 patch?), want dit vind ik er zelf eerlijk gezegd niet uitzien. Zo ziet het er bij mij niet uit, in deze video zie je vlakke textures, geen mensen op straat, saaie omgevingen, de lichteffecten missen. Het is bijna niet te geloven dat dit een pro video is. Het lijkt wel een 2012 game zo.

Ik zal eens kijken of ik een YouTube filmpje vanavond kan maken. Op de Pro kun je nu wel sharen en streamen met 1080p dus dat moet wel een redelijk beeld gaan geven.
Ik ben een beetje naar die locaties uit het filmpje toe gereden en mijn conclusie is ook dat het er bij mij beter uitziet. Zelf heb ik het idee dat ik een veel betere draw distance heb (vooral met verkeer e.d.) en dat er toch zeker 50% meer voertuigen en voetgangers zijn.

Je zou haast denken dat IGN een andere build of setup gebruikt inderdaad. Wel is het zo dat GTA V het qua aankleding op straat (zoals afval) het net wat beter doet. Maar daarbij moet gezegd worden dat het ook per scene verschilt. Sommige stukjes stad zijn saai, grijs en grauw. Andere delen, zoals het noordelijke gelegen Marin, juist weer prachtig en levendig zo aan het water.

• robinez
Twixie schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:23:
[...]

Toch zo typerend voor de social media :P. Ik heb het niet gezien, ik weet dus niet waarover het gaat, maar ik heb er toch mijn mening over :P.

Ivm het filmpje. Ik vond het wel raar dat ze concludeerden dat iedereen wel vond dat de PS4 Pro beter was maar voor andere redenen. Want in het filmpje zie je een paar keer een opmerking dat dit of dat beter was, net wanneer ze eigenlijk op de gewone PS4 aan het spelen waren (op 1:30 en 1:40). Maw het zit soms toch wel ook tussen de oren, of afhankelijk van andere factoren (bvb hoe ze juist de headset op hebben).
hehehe,
je hebt gelijk, een mening zonder te kijken is nietszeggend :D

Wat betreft de zichtbaarheid van de PSVR verbeteringen op een PRO is dat nogal lastig. Tenzij mensen echt kritisch zijn en letten op bepaalde dingen.

In het algemeen (er staat een uitgebreidere post van mij in de VR thread) zijn de verbeteringen:
- Meer scherpte doordat de meeste engines standaard op een hogere resolutie het beeld genereren en downscalen wat een betere aliasing oplevert en het beeld scherper maakt
- een aantal games zijn zichtbaar helderder met meer details
- de foveated rendering heeft nu een grotere cirkel, waardoor teksten nu over praktisch het hele beeld scherp zijn in games in plaats van alleen het centrum punt van waar je naar kijkt
- in sommige games worden nu scherpere textures geladen ten opzichte van de standaard versie.

Over het algemeen genomen denk ik dat de meeste tweakers dit wel zien hier. Maar goed , er zijn ook zat mensen die het verschil niet kunnen zien tussen 540p en 1080p, als je dat soort mensen laat bepalen welk beeld beter is, nou dan weet je de uitkomst wel :D

Daarom is het denk ik ook wel goed dat iedereen voor zichzelf test en kan bepalen of hij het wel of niet ziet. Zie je het niet dan gewoon die pro overslaan :)

Ik zie het verschil absoluut wel, dus ik vind het de pro wel waard voor alleen die VR al.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
v8power67 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:36:
[...]

Maar het verschil in niet pro patched games is heel erg klein.
Dus lijkt wel alsof een pro patched spel meer voordeel haalt dan niet pro patched, en dat er misschien meer wijzigd als de pro in base ps4 mode draait.
Maar het lijkt er ook weer op dat het weer van sata naar usb naar interne schijf gaat, en dat er nu iets meer snelheid gehaalt wordt ivm snellere hardware, maar helaas zou een goede sata 2 verbinding al sneller zijn dan wat de pro laat zien met sata 3.
Het verschil bij FF XV op een standaard PS4 met HDD en een PS4 Pro met SSD is in elk geval behoorlijk te noemen:

YouTube: 【FF15 体験版】PS4 HDD対PS4PRO S...

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

sww89 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:40:
[...]

Ik ben een beetje naar die locaties uit het filmpje toe gereden en mijn conclusie is ook dat het er bij mij beter uitziet. Zelf heb ik het idee dat ik een veel betere draw distance heb (vooral met verkeer e.d.) en dat er toch zeker 50% meer voertuigen en voetgangers zijn.

Je zou haast denken dat IGN een andere build of setup gebruikt inderdaad. Wel is het zo dat GTA V het qua aankleding op straat (zoals afval) het net wat beter doet. Maar daarbij moet gezegd worden dat het ook per scene verschilt. Sommige stukjes stad zijn saai, grijs en grauw. Andere delen, zoals het noordelijke gelegen Marin, juist weer prachtig en levendig zo aan het water.
Alle filmpjes die ik tot nog toe heb gezien zien er zo uit als die van IGN. Zou opzich te maken kunnen hebben met een day 1 patch, maar 'eerst zien dan geloven'. :)

• Davith78
Voor bezitters van LG OLED tv's die hun Pro niet goed aan de gang krijgen op 4K, er komt een update aan:

nieuws: LG belooft fix voor probleem oled-tv's met PS4 Pro

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01-2025

Geteisem

Bonnetje

Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:04:
Voor bezitters van LG OLED tv's die hun Pro niet goed aan de gang krijgen op 4K, er komt een update aan:

nieuws: LG belooft fix voor probleem oled-tv's met PS4 Pro
Zit je dan met je prijzige high end toestel. Wel flink balen dan. :X

www.gevoeligeplaten.nl

• Davith78
Geteisem schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:11:
[...]

Zit je dan met je prijzige high end toestel. Wel flink balen dan. :X
Gelukkig dat het gefixed gaat worden in ieder geval. LG is wat ik zo wel eens hoor doorgaans niet zo heel scheutig met het (snel) uitbrengen van firmware updates voor hun producten. Maar een beetje lullig is het wel ja, zulke dure high end tv's zouden niet dergelijke problemen moeten vertonen.

• ThaBEN
Voor mensen die de ps4 pro op een fullHD 1080p tv spelen wel belangrijk
Een quote van het gamespot forum
I do not have a 4K TV yet and noticed certain video apps on the PS4 Pro keep erroring out saying I don't have HDCP 2.2.

The fix I found was to boot into safe mode (shut down the PS4 Pro and turn it on holding the power button till you hear the 2nd beep) and changing the HDCP from Auto to 1.4.

Now the video apps are doing the correct handshakes.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:16:
Gelukkig dat het gefixed gaat worden in ieder geval. LG is wat ik zo wel eens hoor doorgaans niet zo heel scheutig met het (snel) uitbrengen van firmware updates voor hun producten. Maar een beetje lullig is het wel ja, zulke dure high end tv's zouden niet dergelijke problemen moeten vertonen.
Mijn ervaringen met LG produkten met software erin zijn dermate slecht, dat ik er met een grote boog omheen loop. Helaas heb je met OLED weinig keus :X Maar om eerlijk te zijn, gedoe met HDMI en met name HDCP hebben alle merken wel een keer gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• robinez
ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:28:

[...]
hangt denk ik van het televisie merk af. Zowel op mijn 4K sony tv als mijn 1080p sony tv werkt het standaard gewoon goed zonder aanpassingen.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:24:
[...]

Het verschil bij FF XV op een standaard PS4 met HDD en een PS4 Pro met SSD is in elk geval behoorlijk te noemen:

Het verschil tussen een PS4 met HDD, en een PS4 met SSD zal ook wel groot zijn. Dit is geen eerlijke vergelijking. Vergelijk dan beide met een HDD, of beide met een SSD.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:28:

[...]
Dat is volgens mij meer voor de 4k mensen toch? Ik heb helemaal niks hoeven doen, speel op een fullhd plasma tv.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 14:41
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:10:
[...]

Dat is volgens mij meer voor de 4k mensen toch? Ik heb helemaal niks hoeven doen, speel op een fullhd plasma tv.
Gaat niet om games ; maar om video apps ( Netflix ).

Oftewel ben ik mis maar dat lees ik toch. :p

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:52:
[...]

Maar waarschijnlijk is die SATA controller (alweer) aan de USB bus gehangen waardoor het helaas niet zoveel snelheidswinst oplevert als je zou verwachten. Tenminste, dat had ik ergens gelezen.
Ik heb wel de teardown van iFixit gezien, maar niemand heeft nog echt serieus naar het PCB gekeken. In de oude PS4 (model uit 2013) zag nog een duidelijk zichtbare Fujitsu USB naar SATA bridge. Volgens mij in de latere revisie was die al weg en in de teardown van de PS4 Slim was ie ook niet meer te vinden.

Ik snap nog steeds niet waarom Sony het zo gedaan heeft, maar misschien was de SoC zwaar I/O limited, dus geen ruimte om nog een SATA i/f er bij te proppen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

kazuka schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:24:
[...]

Open world games die heel de map moeten laden hebben sowieso al grote voordeel met een ssd, the witcher 3 en gta 5 profiteerde ook al hard met een ssd tegen over een hdd bij de ps4.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:43
Nieuwevolger schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:43:
[...]

Open world games die heel de map moeten laden hebben sowieso al grote voordeel met een ssd, the witcher 3 en gta 5 profiteerde ook al hard met een ssd tegen over een hdd bij de ps4.
Ik ga ook maar eens kijken naar een SSD, want dat zijn soms toch flinke laadtijdverkortingen. Maar ook voor texture streaming kan het denk ik wel voordelen bieden.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Iemand een idee waar de ps4 pro nog voor 379 te halen is in Amsterdam? Bij Mediamarkt staat hij nu op site voor 399.

Verwijderd

Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:16:
[...]

Jammer dat ze er niet bij zetten welke LG types het probleem zouden hebben. Heb zelf de LG ef950v OLED (2015 model) en alles werkt zonder problemen (4k en HDR). Ook Netflix en YouTube in 4k. Zo als al vaker is gemeld, als 'HDMI ULTRA HD Deep Colour' aan staat zou er geen probleem mogen zijn. Alle 3 de HDMI poorten ondersteunen HDCP 2.2.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:52:
[...]

Ik vind deze ook veel vetter. Beste TR tot op heden! Ben nog wel maaar in Soviet Installation. Hang daar al uren rond, alles te krijgen, maar kom niet verder omdat ik tools mis (knife, grapling). Dus maar eens verder met de story. Grafisch bij vlagen ook echt mega Wow momenten. Speel op de Pro met enriched visuals ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Net The Vanishing of Ethan Carter uitgespeeld. Wat een game! Echt een aanrader als je van thrillers/detectives houdt. En prachtig spel ook. Eerste spel wat ik uitspeel op de Pro... :)

[ Voor 10% gewijzigd door SqueakyClean op 14-11-2016 19:37 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:56
ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:28:
[afbeelding]

Heeft de Playstation nu ook al een dag speciaal voor mij? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

SqueakyClean schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:36:
Net The Vanishing of Ethan Carter uitgespeeld. Wat een game! Echt een aanrader als je van thrillers/detectives houdt. En prachtig spel ook. Eerste spel wat ik uitspeel op de Pro... :)

[video]
Oeh ik zit al een hele tijd te azen op dat spel.. maar ik vind m zo duur voor zo'n korte game -O-
-SaveMe- schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:51:
[...]

Ik vind deze ook veel vetter. Beste TR tot op heden! Ben nog wel maaar in Soviet Installation. Hang daar al uren rond, alles te krijgen, maar kom niet verder omdat ik tools mis (knife, grapling). Dus maar eens verder met de story. Grafisch bij vlagen ook echt mega Wow momenten. Speel op de Pro met enriched visuals ...
Ik op 4K. Vind ik een stuk cleaner.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

poor Leno schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:55:
[...]

Oeh ik zit al een hele tijd te azen op dat spel.. maar ik vind m zo duur voor zo'n korte game -O-
Is wel een paar keer in de aanbieding geweest. Zal met kerst wel weer komen.

Helemaal blind spelen is echt ontzettend WTF, maar goed te doen. :)
Unlocked FPS loopt ook best goed. Echt het wachten waard! :Y
SqueakyClean schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:08:
[...]

Is wel een paar keer in de aanbieding geweest. Zal met kerst wel weer komen.

Helemaal blind spelen is echt ontzettend WTF, maar goed te doen. :)
Unlocked FPS loopt ook best goed. Echt het wachten waard! :Y
Hebben ze dat gepatched? Ik vond het echt stront irritant tijdens het rond draaien.

• Davith78
Is The Vanishing gepatched voor de Pro? Ik kon zo niets over vinden op google.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:01:
[...]

Ik op 4K. Vind ik een stuk cleaner.
Ik twijfel steeds tussen de twee modes. DE 4K mode werkt alle shimmering weg en dat is zeker rete strak. Maar de xtra reflections en andere enhencements zijn ook erg tof. Dan ziet het er met name in binnen locaties echt super strak uit. Buiten, bijvoorbeeld in de soviet installation heb je meer last van shimmering door alle ropes, bomen, planken, etc en dan is de 4K mode wel relaxt. Jammer dat die twee nog niet samen kunnen.

Ben er van overtuigd dat in de toekomst 1080p modus op hogere res worden gerenderd en dan gedownsampled icm meer upsmuck en draw distance ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Davith78 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:43:
Is The Vanishing gepatched voor de Pro? Ik kon zo niets over vinden op google.
bram1984 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:30:
[...]

Hebben ze dat gepatched? Ik vond het echt stront irritant tijdens het rond draaien.
Nee en nee.

Verwijderd

Arcade Archives CONTRA Theme (Gratis):

https://store.playstation...05911_00-HAMPRDC000000002

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP8908-CUSA05911_00-HAMPRDC000000002/1479169144000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:26
Arcade Archives Contra is momenteel gratis te downloaden in de Store - een pricing error.

Verwijderd

WD2 ziet er goed uit hier op de PS4 Pro.
Een stuk mooier dan GTA V en die was al mooi.

• Keltie
  • Laatst online: 27-12-2024
Recon24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:05:
[...]

Als ik daar iets over wil zeggen dan mag ik dat ook gewoon lijkt mij?
Dat mag. Je mag je ook afvragen of het nodig is.
[...]

Waar heb je het over?
Over het feit dat er veel opmerkingen over gemaakt zijn en worden?
Ik lees hier af en toe, post nog minder en zelfs ik word dat geneuzel zat :)
[...]

Dat zijn kinder games en dat is Uncharted bv niet. Kinderen van tegenwoordig kunnen overigens al op vroege leeftijd goed Engels lezen/verstaan want die pikken dat gewoon snel op.
Uncharted is vele malen toffer als je alles op Nederlands zet. Dan word het een foute actiefilm _O_
Maar kom het gewoon vaker tegen dat "volwassenen" zonder kids alles in het NL hebben staan, en daar kan ik mij zelf persoonlijk wel aan ergeren, en ik zou niet weten waarom ik dat niet mag? Ik zeg niet dat men het niet mag doen maar het klinkt vaak nergens naar en de vertaling van Engels naar NL klopt ook vaak niet.
Als je je gaat ergeren aam het feit dat Nederlanders hun systemen op Nederlands instellen ga je nog een zwaar leven tegemoet.
Niemand zegt trouwens dat je je daar niet aan mag ergeren, maar weer mag je jezelf afvragen of je die ergernis moet delen. Komt ook nogal elitair over ofzo..
Pagina: 1 ... 73 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.