Twixie schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:23:
[...]
Toch zo typerend voor de social media

. Ik heb het niet gezien, ik weet dus niet waarover het gaat, maar ik heb er toch mijn mening over

.
Ivm het filmpje. Ik vond het wel raar dat ze concludeerden dat iedereen wel vond dat de PS4 Pro beter was maar voor andere redenen. Want in het filmpje zie je een paar keer een opmerking dat dit of dat beter was, net wanneer ze eigenlijk op de gewone PS4 aan het spelen waren (op 1:30 en 1:40). Maw het zit soms toch wel ook tussen de oren, of afhankelijk van andere factoren (bvb hoe ze juist de headset op hebben).
hehehe,
je hebt gelijk, een mening zonder te kijken is nietszeggend
Wat betreft de zichtbaarheid van de PSVR verbeteringen op een PRO is dat nogal lastig. Tenzij mensen echt kritisch zijn en letten op bepaalde dingen.
In het algemeen (er staat een uitgebreidere post van mij in de VR thread) zijn de verbeteringen:
- Meer scherpte doordat de meeste engines standaard op een hogere resolutie het beeld genereren en downscalen wat een betere aliasing oplevert en het beeld scherper maakt
- een aantal games zijn zichtbaar helderder met meer details
- de foveated rendering heeft nu een grotere cirkel, waardoor teksten nu over praktisch het hele beeld scherp zijn in games in plaats van alleen het centrum punt van waar je naar kijkt
- in sommige games worden nu scherpere textures geladen ten opzichte van de standaard versie.
Over het algemeen genomen denk ik dat de meeste tweakers dit wel zien hier. Maar goed , er zijn ook zat mensen die het verschil niet kunnen zien tussen 540p en 1080p, als je dat soort mensen laat bepalen welk beeld beter is, nou dan weet je de uitkomst wel
Daarom is het denk ik ook wel goed dat iedereen voor zichzelf test en kan bepalen of hij het wel of niet ziet. Zie je het niet dan gewoon die pro overslaan
Ik zie het verschil absoluut wel, dus ik vind het de pro wel waard voor alleen die VR al.