• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Ik begin depressief te raken. Zonet ps4 pro omgeruild voor een nieuwe. Alsnog de 2 tb sshd die niet wil initialiseren (die gaat retour) en 4k op mijn dell p27q15 monitor dat niet werkt. Met hdcp aan of uit werkt beide niet. 2160p opties staan gewoon grijs. Iemand anders die het wel met deze monitor werkende krijgt? Anders gaat die ook retour. Zal het morgen nog even met een laptop op de monitor proberen, zien of dat wel 4k doet.

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 21:06
Is er ook iemand die Just Cause inmiddels op de Pro heeft getest?

Is de frame rate nu wel oké?
Voor mij zou alleen voor dit spel, wat ik nu niet meer speel ivm die belachelijke frame rate al een rede zijn om de Pro te halen.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 10:41

The_Worst

Unox

Qualixo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:39:
Pro wordt hier morgen geleverd. Voor de zekerheid nu backup aan maken, ga mijn huidige 1tb sshd omschroeven naar de pro en kijken of hij direct bruikbaar is of toch een format krijgt.. ben benieuwd.
Ik kan het alvast voor je verklappen, de PlayStation zal niet starten. Je krijgt een foutmelding en dan zal je de firmware opnieuw moeten installeren voordat je de PlayStation kan starten met deze schijf. Een PlayStation wordt gekoppeld aan een schijf, zodra je opnieuw initialieerst, zullen andere schijven onbruikbaar zijn.

Heb mijn twee terabyte schijf overgezet en kon alles gewoon weer downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Worst op 12-11-2016 18:28 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10-2025
warcow schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:18:
Ik begin depressief te raken. Zonet ps4 pro omgeruild voor een nieuwe. Alsnog de 2 tb sshd die niet wil initialiseren (die gaat retour) en 4k op mijn dell p27q15 monitor dat niet werkt. Met hdcp aan of uit werkt beide niet. 2160p opties staan gewoon grijs. Iemand anders die het wel met deze monitor werkende krijgt? Anders gaat die ook retour. Zal het morgen nog even met een laptop op de monitor proberen, zien of dat wel 4k doet.
Waar gaat het fout?
Heb je de PS4 Pro gestart met daarin de nieuwe schijf en een USB stick met firmwareversie 4.05 aangesloten? En krijg je daar wel het menu te zien waar je initialise dient te kiezen?
Ook geprobeerd vanuit 'Safe mode'? (De power button bij opstarten inhouden totdat je voor de 2e keer een pieptoon hoort na circa 7 seconde)

En maak je gebruik van de Premium HDMI kabel die bij de Pro geleverd word?
Heb je toevallig ook PSVR waardoor je de de HDMI kabel via dat kleine zwarte kastje op je TV aansluit of steek je hem rechtstreeks vanuit de Pro in je TV?

Heb je ook gecontroleerd of de HDMI poorten van de TV / Monitor 4k ondersteunen?
(Heb al eens gehoord van een 4k toestel waarbij bleek dat je 4k alleen kon streamen via de ingebouwde Netflex app en niet via randapparatuur zoals console/pc/blu-ray speler omdat de HDMI poorten op die TV géén 4k ondersteunde.)

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 12-11-2016 18:37 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Qualixo
  • Laatst online: 23-01 15:06
The_Worst schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:27:
[...]

Ik kan het alvast voor je verklappen, de PlayStation zal niet starten. Je krijgt een foutmelding en dan zal je de firmware opnieuw moeten installeren voordat je de PlayStation kan starten met deze schijf. Een PlayStation wordt gekoppeld aan een schijf, zodra je opnieuw initialieerst, zullen andere schijven onbruikbaar zijn.

Och ja:) heb een backup gemaakt van 350gb dus kan die zo terug pompen.
Zal dus ff de firmware op usb stick moeten zetten?

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• warcow
ThaBEN schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:32:
[...]

Waar gaat het fout?
Heb je de PS4 Pro gestart met daarin de nieuwe schijf en een USB stick met firmwareversie 4.05 aangesloten? En krijg je daar wel het menu te zien waar je initialise dient te kiezen?
Ook geprobeerd vanuit 'Safe mode'? (De power button bij opstarten inhouden totdat je voor de 2e keer een pieptoon hoort na circa 7 seconde)

En maak je gebruik van de Premium HDMI kabel die bij de Pro geleverd word?
Heb je toevallig ook PSVR waardoor je de de HDMI kabel via dat kleine zwarte kastje op je TV aansluit of steek je hem rechtstreeks vanuit de Pro in je TV?

Heb je ook gecontroleerd of de HDMI poorten van de TV / Monitor 4k ondersteunen?
(Heb al eens gehoord van een 4k toestel waarbij bleek dat je 4k alleen kon streamen via de ingebouwde Netflex app en niet via randapparatuur zoals console/pc/blu-ray speler omdat de HDMI poorten op die TV géén 4k ondersteunde.)
Ja op alles (870 mb 4.05 initialisatiebestand) maar heb geen psvr. Ben er al uren mee bezig geweest. In safe mode ook hdcp op 1.4 gezet en dus hdcp zowel uit als aan geprobeerd. Op geen enkele manier krijg ik de 2tb schijf of 4k werkende. Ps4 ook al omgeruild dus die is het niet. Ben er ook vrij zeker van dat ik zelf niks verkeerd doe (werk veel met dit soort dingen) dus ik vermoed 2tb sshd defect. Qua monitor kan het aan de monitor liggen of aan compatibiliteit issues vanuit Sony. Hoor al wat meer over dat laatste. Probeer nog even met de laptop op de monitor, als die dan wel 4k doet is de monitor ok. De sshd gaat sowieso retour.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Qualixo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:35:
[...]

Och ja:) heb een backup gemaakt van 350gb dus kan die zo terug pompen.
Zal dus ff de firmware op usb stick moeten zetten?
Ja. Je moet dan even vanaf de Sony website een update-bestand downloaden. Let op: voor een herinstallatie moet je de volledige versie downloaden van ruim 800mb. De kleine versie van 350mb is niet voldoende en zal niet werken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 09:41
Ik lees van veel mensen dat hun pro erg stil is.
Dat was de mijne ook toen ik hem net aanzette, maar nu hoor ik hem echt wel.
Hij staat wel dichtbij, op ongeveer een halve meter.
Ben benieuwd hoe ver de mensen doe hem stil vinden er vanaf zitten.

• Qualixo
  • Laatst online: 23-01 15:06
The_Worst schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:46:
[...]

Ja. Je moet dan even vanaf de Sony website een update-bestand downloaden. Let op: voor een herinstallatie moet je de volledige versie downloaden van ruim 800mb. De kleine versie van 350mb is niet voldoende en zal niet werken.
Ahh thanks man, had idd de 350mb versie gedownload :) had destijds ook gedaan met upgrade naar de SSHD maar ja dat was alweer 2 jaar terug hehe.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
kesj schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:50:
Ik lees van veel mensen dat hun pro erg stil is.
Dat was de mijne ook toen ik hem net aanzette, maar nu hoor ik hem echt wel.
Hij staat wel dichtbij, op ongeveer een halve meter.
Ben benieuwd hoe ver de mensen doe hem stil vinden er vanaf zitten.
Hier het zelfde. Hoor hem weldegelijk. Tenzij ik echt het game geluid heel hard zet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:48
Frijns.Net schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:09:
[...]

Wat is het verschil dan met bellen, dat je dan niet voor niks was gekomen?
Anders had ik toch ter plekke gebeld :-)
Als je belt duurt het ongeveer een half uur voordat je enige reactie krijgt. :) Op die tijd rij ik op en neer.
NoGinryuGo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:37:
[...]

Gisteren was de deal nog actief voor 379. Heb hem gisteren dan ook maar meegenomen en vandaag de oude voor een mooie bedrag kunnen verkopen. En het was niet alsof ze gisteren met stapelen tegelijk eruit gingen toen ik daar was.
De man zei het ook. Ze hadden deze ochtend een telefoontje ontvangen (van het hoofdkantoor?). En mochten onder geen beding nog aan die voorwaarden verkopen volgens hem. Het erge is dat ik gisterenavond nog getwijfeld heb om er om te rijden maar het slechte weer mij tegenhield. Was dus wel balen.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 13:37
Mediamarkt groningen sontplein heeft pallet vol liggen, pro. Voor 399 met CoD. Had hem al bij wehkamp besteld en vandaag betaald, anders had ik het wel geweten. Goeie aanbieding. Wat me opviel is dat ze ook ps4 slim hadden met 480 gb ssd. Die had ik nog niet eerder gezien. Zullen ze zelf wel geknutseld hebben.

Moet zeggen dat ik bij uncharted nog niet zoveel verschil merk. Want zag er al tof uit. Volgende game wordt tombe raider. Ben benieuwd..!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-01 09:05
Hoe komen jullie aan die codes voor steep? Wil hem ook wel proberen

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07
Ekfad schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:56:
[...]

Als je belt duurt het ongeveer een half uur voordat je enige reactie krijgt. :) Op die tijd rij ik op en neer.

[...]

De man zei het ook. Ze hadden deze ochtend een telefoontje ontvangen (van het hoofdkantoor?). En mochten onder geen beding nog aan die voorwaarden verkopen volgens hem. Het erge is dat ik gisterenavond nog getwijfeld heb om er om te rijden maar het slechte weer mij tegenhield. Was dus wel balen.
Wel raar, want ik heb deze bundel net na 12:00 uur gekocht. Werd mij gewoon gezegd dat het een actie vanuit Sony is.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:27
pinokkia schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:15:
Wel raar, want ik heb deze bundel net na 12:00 uur gekocht. Werd mij gewoon gezegd dat het een actie vanuit Sony is.
Misschien dat jullie het over verschillende acties hebben? MM Heerlen had een setprijs van 379 voor de Pro+CoD, en dat mag niet meer. Jij hebt het over dezelfde set voor 399, en dat mag wel (van Sony tenminste).

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Meer mensen die hebben dat Steep enorm vaak crasht?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Het grappige overigens van de 1TB HDD van de PS4 Pro is dat deze vanuit NL komen. Toen ik hem eruit haalde en in de andere PS4 had geplaatst zag ik dat al, maar blijkbaar komen ze allemaal hier vandaan. Zo te zien zit de distributie centrum van HGST hier in NL.

Weet overigens niet hoe het zit met de niet Europese versies.

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/vTyuXoyU2oYTBOiP.huge

[ Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 12-11-2016 20:36 ]

• Ekfad
pinokkia schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:15:
[...]

Lol (enfin groen in ieder geval). Ik kreeg het niet mee, enkel de actie met Skyrim voor 399€ was een optie. Ik was er om 15u en er lagen nog meer dan genoeg pro's en cod's.
grun93 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:25:
[...]

Misschien dat jullie het over verschillende acties hebben? MM Heerlen had een setprijs van 379 voor de Pro+CoD, en dat mag niet meer. Jij hebt het over dezelfde set voor 399, en dat mag wel (van Sony tenminste).
Ik heb het over beide acties 379 hadden ze telefoontje over ontvangen. Maar de 399 (met cod dan, Skyrim kon wel) was ook een no go.

[ Voor 36% gewijzigd door Ekfad op 12-11-2016 20:54 ]

• Ekfad
Dubbel post

[ Voor 99% gewijzigd door Ekfad op 12-11-2016 20:54 ]

• pinokkia
Blijkbaar heb ik een andere actie. Deze is €399 en andere mede-Tweakers hebben hebben het over €379.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• GRAD85
  • Laatst online: 23-01 15:08
Recon24 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:34:
Het grappige overigens van de 1TB HDD van de PS4 Pro is dat deze vanuit NL komen. Toen ik hem eruit haalde en in de andere PS4 had geplaatst zag ik dat al, maar blijkbaar komen ze allemaal hier vandaan. Zo te zien zit de distributie centrum van HGST hier in NL.

Weet overigens niet hoe het zit met de niet Europese versies.

[afbeelding]
Wazig,ik heb de mijne hier in Spanje gekocht en exact dezelfde schijf,heb de mijne verwisseld voor een SSD.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
[...]

Hm de neogaf fora geven juist iets heel anders aan dan wat er op die site staat:

HDR TV? YUV420
No HDR? RGB.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1310135
Heb deze instelling op automatisch staan. Mijn tv heeft HDR (LG 65EF950V), bij Infamous met HDR geeft het video overzicht YUV422 aan. Er zijn dus meer mogelijkheden dan de twee die ingesteld kunnen worden.

Infamous met HDR op een OLED ziet er fantastisch uit, spel kost maar 14,99 in de online store. Ook Shadow of Modor is mooi, geen HDR maar wel 4K.

Zeer tevreden over de ps4 pro. :)

Verwijderd

VI92DO schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:48:
[...]

Volgens mij is gamemode niet mogelijk met UHD Color, althans bij mij niet. Zodra ik switch naar een andere HDMI ingang en UHD Color uitzet kan ik deze wel aanzetten!
Dat ligt aan de tv, bij mij kan het wel.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Rb6 siege free weekend werkt niet. Geen verbinding met servers :(
Dat had ik ook, je moet een paar keer door klikken en dan doet ie het ondanks die errors ineens wel gewoon.

• dangerpaki
  • Laatst online: 21-01 19:34
-SaveMe- schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:37:
Gek dat ik hier nog niemand over heb gehoord: Die nieuwe DS4 die bij mijn Pro zit gaat echt veel langer mee op een batterijlading! Nice!
Dat idee heb ik ook na m'n eerste laadbeurt en eerste speelsessie.
The_Worst schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:27:
[...]

Ik heb uberhaupt geen schijf omgezet. Gewoon alles opnieuw gedownload. Had van te voren m'n save games gesaved in de cloud met PS Plus. Deze gedownload op de pro. Maar ben bij BF1 en Resogun toch echt de saves kwijt ondanks dat ik ze weer gedownload heb. Beetje jammer. Iemand tips?

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Wanneer zullen we de eerste bundels kunnen verwachten? Rond de kerst?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Verwijderd

YMGV4LIFE schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:15:
Wanneer zullen we de eerste bundels kunnen verwachten? Rond de kerst?
Afbeeldingslocatie: http://www.italiaanseracefietsen.com/wp-content/uploads/2014/10/glazen-bol.jpg

De glazen bol zegt ja.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22
Bundels zijn er nu toch al? Net cod of met skyrim?

10 second ninja DONE

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
BasGrunn schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:22:
[...]

Meh, is ook van toepassing op de PS4. Als je RGB op full hebt staan, moet je je Black level op je tv hier op aanpassen omdat je anders een grijsachtig beeld krijgt een de zwartwaardes niet kloppen. De contrast blokjes image even op een stick zetten en via de mediaplayer openen. Image even in een mapje zetten op de de usb, anders vindt hij hem niet.
Ik heb die image gewoon in mijn Plex photo mapje gegooid en via Plex op de PS4 bekeken.

Overigens, had ik die image gevonden 2 weekjes geleden en kwam er achter dat mijn TV gewoon full range RGB aan kan. Dit had ik gedaan aan de hand van dit filmpje van NX Gamer:

En heb via dat mijn TV gelijk stuk beter af weten te stellen. Geeft ineens mooiere resultaten!

• spaceboy
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Zijn er hier veel mensen die de PS4 Pro bij Game Mania hebben gehaald en omgeruild? Gaat dat vlekkeloos? En ruil je ook je controllers mee?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• dangerpaki
  • Laatst online: 21-01 19:34
Jep. Vlekkeloos. 1 controller wordt meegeruild.

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 13-11-2016 08:59 ]

• Aenea
Paulus07 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:59:
Voor de PSVR mensen!

Robinson: The Journey (PS4 VR) van € 55,94, nu € 29,99
https://www.budgetgaming....e+journey+(psvr)_ps4.html
Yup! Vrijdag al gelezen en gelijk gesnaaid, gisteren netjes ontvangen!

Overigens, wat is er met PostNL aan de hand laatste dagen? Hebben ze een nieuw systeem voor de tracking of zo? Want afgelopen donderdag klopte er met de levering van de Pro echt helemaal niets van, pakket was om 12:57 afgeleverd maar volgens tracking was ie nog in het sorteerproces en aan eind van de dag verschoof het bezorgmoment naar de volgende dag. Ineens 's avonds laat was de bezorger onderweg met datum bezorging nog volgende dag. En volgende ochtend stond er eindelijk dat ie afgeleverd was!

En gisteren met pakje van Bart Smit kreeg ik een mailtje dat mijn pakket van Blokker afgeleverd was door PostNL bij de door mij opgegeven Blokker filiaal! Gevolgd door paar uur later dat pakje van Bart Smit was bezorgd bij mij thuis. Ik had dus niets bij Blokker besteld! :)
spaceboy schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:57:
Zijn er hier veel mensen die de PS4 Pro bij Game Mania hebben gehaald en omgeruild? Gaat dat vlekkeloos? En ruil je ook je controllers mee?
Ja, ging vrij eenvoudig, maar je moet wel controller hebben zonder scheurtjes enzo, de mijne had dat wel dus die accepteerden ze niet. Ik had ze eerder in de week daar al over gebeld en gevraagd of ze daar moeilijk over zouden doen en of ze eventueel een andere controller in een andere kleur ook zouden accepteren en dat doen ze dus. Ben dus met 2 controllers naar de Game Mania toegegaan voor de zekerheid en ben nu mijn (Sony) blauwe controller kwijt. *snif*

Duurde wel een half uurtje tot 3 kwartier om te testen werd er gezegd, maar heb gewoon ff boodschappen gedaan en Bart Smit en Intertoys in op zoek naar goedkope Robinson (daar niet gevonden dus).

Voor de oplettende mensen, ja, heb hier nu 2 Pro's staan :)
Donstil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:44:
[...]

Wordt Watch Dogs2 al verkocht?
Ik zie namelijk dat CoolBlue hem morgen kan leveren, ik wil hem echter liever vandaag :)
Grappig genoeg lag hij al in de schappen bij Bart Smit afgelopen vrijdag, en nee, het was niet een pre-order, je kon hem zo mee nemen. Had het bijna gedaan, maar heb de laatste maanden al zo veel games gekocht (en Pro en PSVR en VR games) en besloten om WD2 en Dishonored 2 even uit te stellen omdat ik eerste deeltjes nog niet uit heb gespeeld (te snel afgelei, oh kijk een vogel!)...

[ Voor 42% gewijzigd door Aenea op 13-11-2016 09:13 ]

• Aenea
Whoops, sorry, nog geen koffie gehad en vergeten de edit te plakken in vorige bericht, nu alsnog gedaan... Maar deze is dan overbodig!

[ Voor 85% gewijzigd door Aenea op 13-11-2016 09:03 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
Heeft iemand anders ook problemen met erg traag internet op de ps4? Tot vorig weekend was alles oké, daarna de hele tijd niet gebruikt, en sinds zaterdagochtend is het niet werkbaar.
- Netflix laadt heel traag en in lage resolutie
- Store laadt traag, downloaden van Everybody's Gone to the rapture Wordt ingeschat op 99+ uur
- Laden van de online elementen die altijd tevoorschijn komen als je over een game hovered laden erg traag
- download 3.8 Mbps, upload 104 kops (eerder dichter bij de 20/20 van m'n provider, speedtest op m'n telefoon en laptop is op dit moment ook gewoon 20 mbit).
- online game spelen (getest met bf4) werkt prima

Iemand ideeën?

Verwijderd

Pepper92 schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:49:
Heeft iemand anders ook problemen met erg traag internet op de ps4? Tot vorig weekend was alles oké, daarna de hele tijd niet gebruikt, en sinds zaterdagochtend is het niet werkbaar.
- Store laadt traag, downloaden van Everybody's Gone to the rapture Wordt ingeschat op 99+ uur
- Laden van de online elementen die altijd tevoorschijn komen als je over een game hovered laden erg traag
- download 3.8 Mbps, upload 104 kops (eerder dichter bij de 20/20 van m'n provider, speedtest op m'n telefoon en laptop is op dit moment ook gewoon 20 mbit).

Iemand ideeën?
PS4 een vast IP gegeven? Poorten open gezet? UPnP uitgeschakeld in de router? Google DNS ingesteld i.p.v. standaard DNS? Dit is wel een goede guide.

Op mijn base PS4 was de internet snelheid een aantal jaar geleden ook een drama. Daarna bovenstaande zaken gedaan en alhoewel de base PS4 niet echt ging vliegen was het toch merkbaar sneller. Merk dat de Pro games een heel stuk sneller download i.v.m. 5ghz Wifi.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Qualixo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:51:
Ahh thanks man, had idd de 350mb versie gedownload :) had destijds ook gedaan met upgrade naar de SSHD maar ja dat was alweer 2 jaar terug hehe.
Ik trapte er ook bijna opnieuw in. Sony maakt het echt niet handig door 2 images met dezelfde file name voor verschillende doelen op 1 pagina op hun site te noemen. Inmiddels heb ik m'n SSD naar de Pro overgezet en alle data er weer op staan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
Recon24 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:34:
Zijn niet allemaal HGSTs (onderdeel van Western Digital). In de mijne zat een Toshiba 1TB. Specs zijn hetzelfde, 5400 RPM, 9.5 mm hoog, 3 Gbps SATA2

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 13-11-2016 10:14 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik mijn dualshock 4 had ik de thumbsticks vervangen voor exemplaren uit een Xbox One controller. Dat ging toen perfect maar weet iemand hier toevallig of dat ook kan met de V2 controller welke bij de Pro zit?

Ik vind de huidige thumbsticks maar onhandige dingen namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-01 06:53
Iemand BF1 al geprobeerd op de Pro. Speel zelf op de oude PS4 maar wat heeft dat spel af en toe een framedrops niet normaal man, op een pc zou dat onacceptabel zijn. Hopelijk fixen ze dat snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bintzak op 13-11-2016 10:50 ]

• VI92DO
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2025
Bintzak schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:48:
Iemand BF1 al geprobeerd op de Pro. Speel zelf op de oude PS4 maar wat heeft dat spel af en toe een framedrops niet normaal man, op een pc zou dat onacceptabel zijn. Hopelijk fixen ze dat snel.
Yes zelf getest. Alles draait super zonder echte frame en resolutie drops, behalve Operations en Conquest 32 v 32. Als je 20 v 20 speelt werkt het super!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:14
Weet iemand of gamemania watchdogs 2 al verkoopt?

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Bf1 draait op de pro goed met stabiele fps max players op elke game mode

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Voor wie Dishonered 2 speelt, wat vinden jullie van de controls? Ik vind het, zo te zeggen nogal "los" aanvoelen. Alsof ik net niet helemaal lekker kan mikken en hij nog even door beweegt als ik al stop. Ik was zelfs even bang dat het toch met input lag te maken zou hebben. Maar bijvoorbeeld Dark Souls 3 of Resogun voelt echt super snappy aan. Signaal van de PS4 ook even gecontroleerd en het is ook bij oudere games 2160p naar de TV dus de input lag kan het verschil niet zijn aangezien D2 ook geen HDR of zo gebruikt.

Ben wel benieuwd of ik nou een zeurpiet ben of dat meer mensen dit hebben.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Bintzak schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:48:
Ja ik. Geen problemen mee gehad. Draaide stabiel voor mij. Iemand idee of rainbow six gold edition het waard is om te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 12:03 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mo3y87vdBIsJfHNObtCmKGXc/medium.jpg

Ik ben erg aan het genieten van Rise of the Tomb Raider op de PS4 Pro.

Het was het wachten waard.

• Recon24
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:18:
[afbeelding]

Ugh, waarom spelen mensen toch in het Nederlands? zelfs het systeem taal staat bij mij gewoon in het Engels. NL klinkt in geen enkele manier ergens naar.

• warcow
Dat wordt wachten op een update van Sony, schijnt dat ze vooral met 4.05 de hdcp verkakt hebben of zo. Sindsdien werkt voor veel mensen 4k niet meer, voor mij dus ook op mijn Dell p2715q monitor. Met de laptop haal ik prima 2160p resolutie maar de ps4 herkend het niet, ongeacht wat ik doe. Heb hdcp uitgezet en ook via safe mode geprobeerd met hdcp 1.4.

Hopelijk komt er een patch vanuit Sony, zo heb ik eigenlijk niks aan mijn ps4 pro.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Recon24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:33:
[...]

Ugh, waarom spelen mensen toch in het Nederlands? zelfs het systeem taal staat bij mij gewoon in het Engels. NL klinkt in geen enkele manier ergens naar.
Gelukkig is dat een mening en heeft iedereen een eigen mening. Niks mis met Nederlands. Al hoef ik stemmen in spellen zelf niet in het NL te horen hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 13-11-2016 12:49 ]

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:34
[...]

ik ben ook net begonnen met deze game op de ps4pro. wat een ongekende kwaliteit!
Weet niet hoe het op de normale ps4 is maar het is echt een mooie en toffe game!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:18:
[afbeelding]

Ik ook :) echt een zeer vette game, zowel qua gfx als gameplay! _/-\o_

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

[...]

Nog veel ernstiger is dat je PSN niet op Engels kan zetten als je in Nederland woont... want iedereen in Nederland spreekt blijkbaar Nederlands.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
tiguan schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:48:
[...]

Gelukkig is dat een mening en heeft iedereen een eigen mening. Niks mis met Nederlands. Al hoef ik stemmen in spellen zelf niet in het NL te horen hoor.
Nou, toen ik Eagle Flight voor de eerste keer opstartte, bleek de vertelstem ook op Nederlands te staan. En hoewel ik altijd alles op Engels instel, beviel mij dit prima. Alsof ik een natuurdocumentaire zat te kijken.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:49:
Iemand ideeën?
Nee, dit komt mij niet bekend voor. Gisteren heb ik 150GB uit de store gedownload, tegelijkertijd op mijn PS4 Pro en "oude" PS4. Mijn 50mbit download zat de urenlang volledig vol, zag ik in de grafiek van mijn router. Ook Netflix werkte gisteren normaal bij mij.

• Aaargh!

Aaargh!

KlaasjeNL schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:21:
[...]

Nou, toen ik Eagle Flight voor de eerste keer opstartte, bleek de vertelstem ook op Nederlands te staan. En hoewel ik altijd alles op Engels instel, beviel mij dit prima. Alsof ik een natuurdocumentaire zat te kijken.
*cringe*.

Bij natuurdocumentaires is het nog veel verschrikkelijker. Mooi voorbeeld was Planet Earth op de Nederlandse TV. Welke idioot vervangt nu de heerlijk rustgevende stem van David Attenborough door een of andere Nederlandstalige pipo. Maakte de hele serie kapot.

• Aaargh!

Aaargh!

BamSlam_ schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:23:
[...]

Nee, dit komt mij niet bekend voor. Gisteren heb ik 150GB uit de store gedownload, tegelijkertijd op mijn PS4 Pro en "oude" PS4. Mijn 50mbit download zat de urenlang volledig vol, zag ik in de grafiek van mijn router. Ook Netflix werkte gisteren normaal bij mij.
Met maar 50Mbit down merk je natuurlijk niet zo snel dat er wat aan de hand is. Je ziet nl. wel dat PSN het op momenten dat veel mensen vrij zijn ('s avonds / weekend) veel trager is dan op rustige momenten, en dan is het al niet snel.

Op een rustig moment piekt de download op ongeveer 300Mbit (beetje jammer, het lijkt gecapped te zijn op 300Mbit aan de kan van PSN) maar op drukke momenten kan ie inkakken tot 100-150Mbit.

Dat dat kan in Nederland in 2016 :N

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aaargh! schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:27:
Met maar 50Mbit down merk je natuurlijk niet zo snel dat er wat aan de hand is. Je ziet nl. wel dat PSN het op momenten dat veel mensen vrij zijn ('s avonds / weekend) veel trager is dan op rustige momenten, en dan is het al niet snel.
Ik maak vaak zat mee dat PSN minder presteert dan "maar" 50mbit down. Dat was gisteren absoluut niet het geval. Ook mijn ping in Rocket League was prima, die zat op 12ms. Regelmatig haal ik 4 tot 8 ms.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Vrijdagavond de downloads aangezet en toen ging het redelijk. Van 15 tot 30mB/s. Zaterdagochtend kwam ik niet verder dan 1-3mB/s. ;(
[...]

Who cares? Niet iedereen beheerst Engels of sommige mensen spelen gewoon liever in het Nederlands. Elke keer als er weer iets geplaatst wordt moet men er weer over zaniken. Laat iedereen toch lekker spelen zoals die wil spelen.

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01 14:24
Afgelopen donderdag twee PS4 Pro aangeschaft, maar pas vandaag de tijd gehad om de boel aan te sluiten.
De tweede is voor mijn neefjes verjaardag, die heb ik ook geopend om te testen.

Ik heb ze gekocht i.c.m.Infinite Warfare voor €400 per stuk.
Zelf geen fan van CoD en mijn neefje vind ik nog te jong Vrijdag heb ik beide spellen bij CEX exchange ingruild voor €96 aan waardebonnen. Daarvoor heb ik 2e hands voor mezelf Uncharted 4 en bloodborne aangeschaft. Voor mijn neefje Ratchet & CLank en Marvel super heroes.

40 euro bijbetalen leverde 96 euro aan waardebonnen (exact 4 tweedehandse spellen).
Ik had ook €86 cash kunnen ontvangen en dan de spellen 2e hands bij elkaar sprokkelen voor €15 per game maar dat was me net iets tevel moeite. Al met al een goede deal.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
3 millibytes per seconde is inderdaad wel nogal traag. Misschien dat je game dan binnen is in het jaar 2200 of zo :P

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

seez schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:40:
Afgelopen donderdag twee PS4 Pro aangeschaft, maar pas vandaag de tijd gehad om de boel aan te sluiten.
De tweede is voor mijn neefjes verjaardag, die heb ik ook geopend om te testen.

Ik heb ze gekocht i.c.m.Infinite Warfare voor €400 per stuk.
Zelf geen fan van CoD en mijn neefje vind ik nog te jong Vrijdag heb ik beide spellen bij CEX exchange ingruild voor €96 aan waardebonnen. Daarvoor heb ik 2e hands voor mezelf Uncharted 4 en bloodborne aangeschaft. Voor mijn neefje Ratchet & CLank en Marvel super heroes.

40 euro bijbetalen leverde 96 euro aan waardebonnen (exact 4 tweedehandse spellen).
Ik had ook €86 cash kunnen ontvangen en dan de spellen 2e hands bij elkaar sprokkelen voor €15 per game maar dat was me net iets tevel moeite. Al met al een goede deal.
Toffe neef ben jij _/-\o_

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Recon24
The_Worst schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:34:
Vrijdagavond de downloads aangezet en toen ging het redelijk. Van 15 tot 30mB/s. Zaterdagochtend kwam ik niet verder dan 1-3mB/s. ;(

[...]

Who cares? Niet iedereen beheerst Engels of sommige mensen spelen gewoon liever in het Nederlands. Elke keer als er weer iets geplaatst wordt moet men er weer over zaniken. Laat iedereen toch lekker spelen zoals die wil spelen.
Als ik daar iets over wil zeggen dan mag ik dat ook gewoon lijkt mij?
Elke keer als er weer iets geplaatst wordt moet men er weer over zaniken
Waar heb je het over?
Jullie snappen dat die nederlands gesproken games voor kinderen zijn? Had me veel gescheelt vroeger dat meer games op z'n minst nederlandse ondertiteling hadden.
Dat zijn kinder games en dat is Uncharted bv niet. Kinderen van tegenwoordig kunnen overigens al op vroege leeftijd goed Engels lezen/verstaan want die pikken dat gewoon snel op.

Maar kom het gewoon vaker tegen dat "volwassenen" zonder kids alles in het NL hebben staan, en daar kan ik mij zelf persoonlijk wel aan ergeren, en ik zou niet weten waarom ik dat niet mag? Ik zeg niet dat men het niet mag doen maar het klinkt vaak nergens naar en de vertaling van Engels naar NL klopt ook vaak niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Recon24 op 13-11-2016 14:11 ]

Jullie snappen dat die nederlands gesproken games voor kinderen zijn? Had me veel gescheelt vroeger dat meer games op z'n minst nederlandse ondertiteling hadden.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 12:40

Verwijderd

Is er ook verbetering met blurays?

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Ik kan de Playstation Move controllers niet opladen via het stopcontact, hij laadt dan niet. Via USB poort van bijv. de PS4 wel. Gewone controllers laden wel op via stopcontact. Iemand enig idee?

Daarnaast ben ik op zoek naar een laadstation van Move controllers (evt in combinatie met controllers). Zijn die er?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

.GoO schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:59:
Ik kan de Playstation Move controllers niet opladen via het stopcontact, hij laadt dan niet. Via USB poort van bijv. de PS4 wel. Gewone controllers laden wel op via stopcontact. Iemand enig idee?
Wat bedoel je met 'gewone controllers'? Zijn dat oude of nieuwe DS4 controllers? Mijn ervaring met zowel PS3 als PS4 is dat de Dualshock controllers niet opladen met een normale USB lader. Ze moeten echt een USB device herkennen voordat ze willen laden. Ik heb een accupack dat doet alsof het een apparaat is, en daarmee laden ze wel op. Even geprobeerd meteen... de nieuwe controller bij m'n Pro laadt op met een normale oplader, dus blijkbaar hebben ze dat eindelijk verbeterd :) De Moves zijn oude hardware, dus die gedragen zich anders en laden alleen op als ze aangesloten worden op iets dat een USB device voorstelt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• loekf2
-SaveMe- schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:17:
[...]

Ik ook :) echt een zeer vette game, zowel qua gfx als gameplay! _/-\o_
Ook goed dat je kan kiezen tussen

- enhanced graphics en 30 fps
- 60 fps
- 4k, wat op een 1080p scherm tot betere AA leidt ?

Ik heb nog geen 4k TV, maar niets mis met de graphics op een Pro.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
.GoO schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:59:

Daarnaast ben ik op zoek naar een laadstation van Move controllers (evt in combinatie met controllers). Zijn die er?
Ja, als je goed zoekt. Ik heb hem via Amazon.co.uk, kostte 12 euro of zo. Ik zie wat inflatie:

https://www.amazon.co.uk/...&keywords=ps+move+charger

Lukte mij eerder niet om de Move controllers via de oude PS4 op te laten. Misschien dat het met de Pro wel lukt.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 13-11-2016 15:16 ]

• Pollore
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik hoop dat ik goed zit maar ik zit met deze vraag een beetje:

Ik ben op zoek naar wat spellen voor mijn vriendin. Ze wilt heel graag op de ps4 spelen maar ze heeft echt nooit in haar leven gegamed dus zelfs rayman wordt al snel lastig voor haar. Kortom ik ben meer op zoek naar spellen (wel platform) dat ze kan spelen zonder dat het te ingewikkeld wordt of teveel knoppen moet gebruiken. Ik dacht zelf al aan life is strange en the witness maar hebben jullie nog andere adviezen?

Upside down

• daan1221
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-06-2025
Pollore schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:19:

Ik ben op zoek naar wat spellen voor mijn vriendin. Ze wilt heel graag op de ps4 spelen maar ze heeft echt nooit in haar leven gegamed dus zelfs rayman wordt al snel lastig voor haar. Kortom ik ben meer op zoek naar spellen (wel platform) dat ze kan spelen zonder dat het te ingewikkeld wordt of teveel knoppen moet gebruiken. Ik dacht zelf al aan life is strange en the witness maar hebben jullie nog andere adviezen?
Ratchet & Clank is een aanrader.

• Vrijdag
  • Laatst online: 21:56

Neem PSPlus. Dan krijg je elke maand een of meerdere indie platformers. PSPlus staat namelijk voor indiePlatformerS.

Je hoeft niet bang te zijn dat je ineens allemaal ingewikkelde AAA spellen voor je kiezen krijgt.

* Vrijdag rent hard weg :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 13-11-2016 15:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• loekf2
daan1221 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:20:
[...]

Ratchet & Clank is een aanrader.
Ehhh Until Dawn... ? Of Firewatch. Alleen het zijn soort interactieve films, waar je invloed uitoefent op het verhaal. Until Dawn is erg goed, ook qua sfeer en graphics.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Limbo, Inside, Trine, Trine 2, Unravel. Allemaal platform games die heel eenvoudig te bedienen zijn. Ze zien er bovendien goed uit en zijn erg leuk om te spelen (Unravel heb ik zelf niet gespeeld). M'n vriendin vindt Little Big Planet leuk, maar dat is wat uitgebreider qua game play en bediening.

• spaceboy
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

dangerpaki schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:59:
Jep. Vlekkeloos. 1 controller wordt meegeruild.
Ok. Enne, doos is niet verplicht? Ik heb wel een doos maar daar staat "500 gb" op, terwijl ik er zelf een 1 tb in heb gezet. Of moet ik de originele harddisk er weer inzetten?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Exirion schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:09:
[...]

Wat bedoel je met 'gewone controllers'? Zijn dat oude of nieuwe DS4 controllers? Mijn ervaring met zowel PS3 als PS4 is dat de Dualshock controllers niet opladen met een normale USB lader. Ze moeten echt een USB device herkennen voordat ze willen laden. Ik heb een accupack dat doet alsof het een apparaat is, en daarmee laden ze wel op. Even geprobeerd meteen... de nieuwe controller bij m'n Pro laadt op met een normale oplader, dus blijkbaar hebben ze dat eindelijk verbeterd :) De Moves zijn oude hardware, dus die gedragen zich anders en laden alleen op als ze aangesloten worden op iets dat een USB device voorstelt.
De DS4 controller van mijn PS4 laadt anders gewoon op met de USB charger die bij mijn telefoon zat, vreemd dat ie dat bij jou niet doet.

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Davith78 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:34:
[...]

De DS4 controller van mijn PS4 laadt anders gewoon op met de USB charger die bij mijn telefoon zat, vreemd dat ie dat bij jou niet doet.
Het kan ook aan de kabel liggen, de originele kabel die bij de PS4 zat werkt wel om op te laden via de PS, maar niet via een usb blokje. Als ik daarin tegen een andere kabel gebruik, die bij een android telefoon zat, dan laadt de controller wel op via een usb blokje

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:39

FeaR

In GoT we trust

spaceboy schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:26:
[...]

Ok. Enne, doos is niet verplicht? Ik heb wel een doos maar daar staat "500 gb" op, terwijl ik er zelf een 1 tb in heb gezet. Of moet ik de originele harddisk er weer inzetten?
Ik ben hier zoekende naar de originele HDMI-kabel die bij de PS4 500GB zat. Snap niet waar het ding gebleven is aangezien ik nooit de origineel meegeleverde kabels gebruik. Gelukkig heb ik nog even, want de voorraad PS4 Pro bij Game Mania Den Bosch is er doorheen. Wordt wachten op een volgende levering.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Davith78 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:34:
Misschien dat jouw telefoonlader ook niet helemaal standaard is en voor een controller een apparaat lijkt. Op reddit heb ik van meer mensen gezien dat ze tegen laadproblemen aan liepen. M'n PS4 is van 2014 en dit jaar is er nog een extra controller bij gekomen. Ze gedragen zich hetzelfde. De controller bij de Pro laadt gewoon met m'n iPhone-lader op.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
FeaR schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:40:
[...]
Ik ben hier zoekende naar de originele HDMI-kabel die bij de PS4 500GB zat. Snap niet waar het ding gebleven is aangezien ik nooit de origineel meegeleverde kabels gebruik. Gelukkig heb ik nog even, want de voorraad PS4 Pro bij Game Mania Den Bosch is er doorheen. Wordt wachten op een volgende levering.
Was hier eerder voorbij gekomen dat het eender welke HDMI kabel mag zijn, dus ik zou gewoon een goedkope kabel in de Action scoren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:39

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]

Misschien dat jouw telefoonlader ook niet helemaal standaard is en voor een controller een apparaat lijkt. Op reddit heb ik van meer mensen gezien dat ze tegen laadproblemen aan liepen. M'n PS4 is van 2014 en dit jaar is er nog een extra controller bij gekomen. Ze gedragen zich hetzelfde. De controller bij de Pro laadt gewoon met m'n iPhone-lader op.
Plausibel verhaal qua type lader. Na wat zoeken in de collectie 230 naar 5 Volt laders had ik er eentje van een Samsung Galaxy Tab (tablet) die de Ps4-controller op kan laden. Maar laders van een iPhone, OnePlus of Samsung mobiele telefoon werken hier allemaal niet.
Twixie schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:42:
[...]
Was hier eerder voorbij gekomen dat het eender welke HDMI kabel mag zijn, dus ik zou gewoon een goedkope kabel in de Action scoren.
Ah, ik lees je post net te laat. Net met Game Mania gebeld om een PS4 Pro te reserveren en te vragen hoe en wat. Klopt wat er is gezegd: het type kabel moet inderdaad gelijk zijn, origineel hoeft niet. Zo nog even langs mijn ouders, want ik acht de kans groot dat ik daar een HDMI-kabel heb gedoneerd. Zelfs de doos is niet nodig. Al neem ik die wel mee wegens veiligheid in het vervoer :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 17:06
FeaR schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:40:
[...]

dat maakt niet uit, ik heb geen originele hdmi kabel en geen originele oplaadkabel ingeleverd en dat was geen probleem bij Gamemania Rotterdam !

Verwijderd

loekf2 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:12:
[...]

Ook goed dat je kan kiezen tussen

- enhanced graphics en 30 fps
- 60 fps
- 4k, wat op een 1080p scherm tot betere AA leidt ?

Ik heb nog geen 4k TV, maar niets mis met de graphics op een Pro.
Naar mijn weten is die modus enkel te gebruiken op een 4K tv en levert het op een 1080p tv geen voordelen op.

• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07-2025
Is er iemand hier die is overgestapt van PS4 naar PS4 pro en wat over het geluidsniveau kan zeggen? Is het zachter/harder/geen verschil? Ik lees op internet wat tegenstrijdige berichten.

Ik heb een eerste revisie PS4 en ik word helemaal gek van de windturbine bij het spelen van bijv. Uncharted 4.

• loekf2
DV_ZED schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:12:
Is er iemand hier die is overgestapt van PS4 naar PS4 pro en wat over het geluidsniveau kan zeggen? Is het zachter/harder/geen verschil? Ik lees op internet wat tegenstrijdige berichten.

Ik heb een eerste revisie PS4 en ik word helemaal gek van de windturbine bij het spelen van bijv. Uncharted 4.
Tot nu toe alleen Tomb Raider gespeeld en zou zeggen zelfde geluid, of beter gezegd stil genoeg. Ik heb nooit gehad dat m'n PS4 als een straaljager klonk. Mijn oude PS3 Slim die kon er wat van als je bv Uncharted 3 speelde. Dan schoot de fan in de hoogste versnelling.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:10:
[...]

Naar mijn weten is die modus enkel te gebruiken op een 4K tv en levert het op een 1080p tv geen voordelen op.
Jawel, het beeld wordt dan gedownsampled naar 1080p vanaf 4k wat een veel 'schoner' plaatje opleverd.

Zie ook de analyse van DF, vanaf 4.40 min:

YouTube: PlayStation 4 Pro Review: The First 4K Games Console?

PSN: fonsmeister

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Sodeju, zonet een keiharde crash gehad met de Pro. Ik probeerde Bioshock the Collection op te starten, kreeg een foutmelding en meteen daarna schakelde de console zichzelf uit zonder fatsoenlijk af te sluiten. Na hem opnieuw aangezet te hebben werd er eerst een pre-boot check uitgevoerd om de integriteit van de harddisk te controleren, daarna ging hij opnieuw starten en kwam ik weer in het hoofdscherm terecht.

Zonet alweer Bioshock opgestart, nu gaat het gewoon goed. Ik hoop maar dat het niet vaker gebeurt, ik heb dit nog nooit eerder gehad bij mijn oude PS4 :|

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:15

Pro is idd wat stiller alhoewel mijn oude PS4 ook stil is alleen bij games die veel krachten eisen zoals MGSV TPP hoor ik het wel harder werken maar het is geen straaljager wat sommigen wel ervaren. Het lig ook aan waar je het plaatst, die van mij staat op mijn tv meubel dus open. Mensen die het in een kast proppen gaan het natuurlijk horen want anders kan ie zijn hitte niet kwijt dan gaat ie hader blazen.

Verwijderd

Ik had ook zo'n first rev PS4 stofzuiger.. Mijn Pro is heerlijk stil, fans gaan wat harder lopen tijdens een spel maar dat is niks vergeleken met mijn oude PS4. In de UI of sleep mode is hij nauwelijks hoorbaar.

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:50:
[...]

Ik had ook zo'n first rev PS4 stofzuiger.. Mijn Pro is heerlijk stil, fans gaan wat harder lopen tijdens een spel maar dat is niks vergeleken met mijn oude PS4. In de UI of sleep mode is hij nauwelijks hoorbaar.
Hier ook. Heb ook het idee dat hij veel minder snel (warm) wordt.
Het geluid van de pro is pas echt goed te vergelijken als er een game komt die het volle uit de playstation haalt, zoals uncharted dat deed met de ps4, sinds dien veranderde mijn ps4 in een stofzuiger.

• Beakzz
rajackar schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:50:
Voor wie Dishonered 2 speelt, wat vinden jullie van de controls? Ik vind het, zo te zeggen nogal "los" aanvoelen. Alsof ik net niet helemaal lekker kan mikken en hij nog even door beweegt als ik al stop. Ik was zelfs even bang dat het toch met input lag te maken zou hebben. Maar bijvoorbeeld Dark Souls 3 of Resogun voelt echt super snappy aan. Signaal van de PS4 ook even gecontroleerd en het is ook bij oudere games 2160p naar de TV dus de input lag kan het verschil niet zijn aangezien D2 ook geen HDR of zo gebruikt.

Ben wel benieuwd of ik nou een zeurpiet ben of dat meer mensen dit hebben.
Dit heb ik in verschillende reviews terug zien komen dus het zal wel aan de game liggen. Uit mijn hoofd iig in de review van Worth a buy op YT.

Edit : YouTube: Dishonored 2 Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"

10:30

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 13-11-2016 17:20 ]

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:21
Hoi,

Ik was erover aan het denken om een PS4 slim aan te schaffen, deze kan ik mooi plaatsen (niet te lomp) op mijn bureau om te gamen op mijn PC monitor.

Maar met de komst van de PS4 pro toch wat aan het twijfelen. Het 4k gedoe kan me gestolen worden, gezien ik een 1080p monitor gebruik die de eerste jaren nog geen vervanging gaat krijgen. Maar het blijft meer power en mogelijkheden voor de toekomst.. En meer opslag.

Eigenlijk een dilemma van power vs design. Denken jullie dat de slim voldoet of toch maar even doorsparen voor de pro?

Ter info, heb momenteel geen PS4.

[ Voor 3% gewijzigd door Darks op 13-11-2016 17:24 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• ThaBEN
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou zeker gaan voor de Pro. Dan ben je future proof. Het verschil is € 100 oftewel de prijs van 1,5 game. Dan zou ik even door sparen en die extra €100 er tegenaan gooien.

Ook kan ik uit eigen ervaring bevestigen dat indien je ooit van plan bent om Playstation VR aan te schaffen dit er beduidend beter uit ziet op de PS4 Pro.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Darks schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:24:
Hoi,

Ik was erover aan het denken om een PS4 slim aan te schaffen, deze kan ik mooi plaatsen (niet te lomp) op mijn bureau om te gamen op mijn PC monitor.

Maar met de komst van de PS4 pro toch wat aan het twijfelen. Het 4k gedoe kan me gestolen worden, gezien ik een 1080p monitor gebruik die de eerste jaren nog geen vervanging gaat krijgen. Maar het blijft meer power en mogelijkheden voor de toekomst.. En meer opslag.

Eigenlijk een dilemma van power vs design. Denken jullie dat de slim voldoet of toch maar even doorsparen voor de pro?

Ter info, heb momenteel geen PS4.
Volgens de review van Bright.nl heeft de pro geen echte meerwaarde tegenover de normale ps4 zonder een goede 4K tv.
Je moet je dan afvragen of het je dat geld waard is! :)

DaveD

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:39:
[...]

Volgens de review van Bright.nl heeft de pro geen echte meerwaarde tegenover de normale ps4 zonder een goede 4K tv.
Maar ja dat is wel bright.nl natuurlijk, niet een site waar ik van denk "Ja die mening is me iets waard".
Dingen als een stabielere framerate en/of meer details in een game geven ook een betere ervaring.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Recon24
DaveD1109 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:39:
[...]

Dan heeft Bright zijn huiswerk niet gedaan, en dat is een beetje jammer als ze dat soort bullshit op TV zouden verkondigen en de eventuele leek die kijkt voorliegen.

• Aenea

Voor mij is wat dat betreft de Pro een verademing! Ik liet de PS4 ook niet zomaar eventjes aan staan, als ik ff half uurtje ofzo iets anders moest doen dat gooide ik 'm in standby omdat het gelijk veel te overheersend was. Nu echter hoor je 'm heel zachtjes in de achtergrond, echt een vooruit gang!

Nu was de originele PS4 wel ietsjes stiller toen ie net nieuw was, maar was nog steeds bak herrie voor mij, en ja, ik had 'm open kunnen halen en van binnen goed schoon maken, achteraf echter ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb aangezien je dan het garantie stickertje moet weghalen en dan had de Game Mania 'm niet geaccepteerd voor het omruilen!!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Beakzz schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:16:
[...]

Dit heb ik in verschillende reviews terug zien komen dus het zal wel aan de game liggen. Uit mijn hoofd iig in de review van Worth a buy op YT.

Edit : YouTube: Dishonored 2 Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"

10:30
Thanks! Was al bang dat het aan mij lag ;)
Misschien even wachten met verder spelen en kijken of er nog een patch komt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 72 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.