SmooK schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:29:
Van wat ik ervaren heb is de DS3 ook een stuk duurzamer dan de DS4. Mijn DS3 zat ook bij een launchmodel ps3 (80GB) en die was nog zo goed als nieuw toen ik hem verkocht. Mijn DS4 daarentegen heeft versleten pookjes en een luidruchtige rumble.
jongf7 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:30:
De controllers van de PlayStation 4 waren in het begin erg slecht. Het rubber van de pookjes sleet erg snel en ging dan scheuren of kwam helemaal los.
Ik heb ook nooit mijn ps3 controllers vervangen, altijd zuinig op mijn spullen. Maar bij de ps4 heb ik bij alle twee de controllers de linker stick vervangen na een jaar.
ColonelSanders schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:09:
Ik ga altijd netjes met controllers om en heb Nintendos xboxen en PlayStations gehad. Maar alleen bij de ps4 controller heb ik de pookjes meerdere keren vervangen en ook twee keer een hangende/afgebroken trigger. Nu hopelijk beterschap met de Pro.
Thanks voor de reacties, was er nieuwsgierig naar namelijk. Mijn twee stiefbroertjes gingen namelijk met de DS3 om alsof die 5 euro per stuk kostte. Bij hun waren de sticks dan ook binnen no time lam en lagen de triggers er vaak half uit, terwijl mijn DS3 er na een paar jaar nog net zo uitzag als in het begin en het ook nog net zo goed deed. Dus ik had altijd zoiets van: waarom ga je er niet netjes mee om, want die dingen zijn best aan de prijzige kant. Bovendien speelt het bijzonder vervelend als dat ding niet goed werkt.
Met de problemen van de eerste DS4 was ik wel bekend trouwens. Vooral de sticks waren van dat model erg slecht, wat ik ook bij een vriend gezien heb. Wel een minpunt van Sony, dat er best veel verschil zat in de bouwkwaliteit van de DS3 en DS4. Als je de eerste DS4 hebt gehad snap ik wel dat het fijn is om nu een nieuwe te krijgen.
Exirion schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:49:
Geweldig hoe mensen voor zichzelf blijven verdedigen om vooral geen Pro te kopen. Feit blijft dat dat ding ruim 2 keer zo snel is als de oude PS4, wat je vroeg of laat gegarandeerd en overduidelijk gaat merken aan meer eye candy of betere performance. Het ding is met veel dingen sowieso al sneller (laden e.d.). Prima als je het het geld niet echt waard vindt, maar laten we niet doen alsof er amper verschil is tussen de oude PS4 en de Pro, want dat is ronduit lachwekkend

Het is niet per se de beslissing voor mezelf verdedigen, maar meer rationeel nadenken. Iedereen snapt heus wel dat de PS4 Pro een verbetering is ten opzichte van de OG PS4, daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn. Toch kan je jezelf momenteel de vraag stellen of dat het een aanzienlijke verbetering is. Die vraag zou ik momenteel met 'nee' beantwoorden. Het klopt dat er nu al games zijn waarbij die verschillen naar voren komen (met Tomb Raider waarschijnlijk als beste voorbeeld). Echter, er zijn momenteel ook genoeg games waarbij de verschillen miniem zijn (als die er al zijn, want mensen zien graag verbetering als ze een aanzienlijk bedrag hebben weggelegd) en dat er zelfs games zijn die op de PS4 Pro minder draaien dan op de OG PS4 (denk hierbij aan Skyrim en the Last of Us).
Dus in mijn optiek kan je niet zeggen dat er nu al ontzettend grote verschillen zijn. Tuurlijk, er zijn een paar games die wel goede patches hebben uitgebracht en waarbij er zeker verschil is, maar ik ben van mening dat je de echt grote verschillen pas gaat zien bij titels als Horizon, de nieuwe God of War en Red Dead Redemption 2.
Ik zou dan ook willen zeggen dat er genoeg argumenten zijn om de PS4 Pro wel aan te schaffen. Denk hierbij aan een nieuwe PS4 waarop weer garantie zit, een nieuwe controller, toekomstbestendig zijn door de sterkere hardware, meer plezier van je 4K tv, voordelen voor de PSVR; argumenten die in dit topic al veelvuldig langsgekomen zijn. Alleen gaan deze argumenten niet voor iedereen op en kan je niet zeggen dat de verschillen momenteel al aanzienlijk zijn. In ieder geval, dat is hetgeen dat ik concludeer na het zien van Tomb Raider en Battlefield 1 op de PS4 Pro en de verhalen/reacties die ik op internet lees.
Als ik dan nog even naar mezelf kijk: ik heb de PS4 nu net iets langer dan een jaar, dus het garantie verhaal gaat voor mij niet op. Het verhaal van de controller gaat voor mij ook niet op, want die is nog in een uitstekende staat. Ik heb geen 4K tv en geen PSVR, dus dat zijn ook geen argumenten voor mij. Het enige argument dat nog overblijft is dat ik sterkere hardware in huis zou halen. Nou is dat wel een prima argument, maar niet genoeg voor mij om de PS4 Pro nu al aan te schaffen.