• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:21
bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:13:
[...]

Hoe kom je erbij dat de framerate van Uncharted hoger is? Zelf nog niet geprobeerd, maar dit heb ik nog nergens gelezen.
Website's / Fora onder andere. Zag ook nergens een bevestiging dat het zo was maar vroeg het mij alleen af. Zou top zijn als Uncharted 4 op 60fps draait :9~ Hoewel ik dat niet zie gebeuren.
mprkooij schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:16:
[...]

Website's / Fora onder andere. Zag ook nergens een bevestiging dat het zo was maar vroeg het mij alleen af. Zou top zijn als Uncharted 4 op 60fps draait :9~ Hoewel ik dat niet zie gebeuren.
Dan was het hier en op bijvoorbeeld NeoGAF denk ik al lang langsgekomen.

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
mprkooij schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:16:
[...]

Alleen multiplayer.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01 14:16
Scare360 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:38:
[...]

Nieuwe controllers wel, oude niet natuurlijk. Verschil is minimaal overigens.
De nieuwe die bij de PS4 pro zitten bedoel je?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 15:55
Hm de neogaf fora geven juist iets heel anders aan dan wat er op die site staat:

HDR TV? YUV420
No HDR? RGB.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1310135

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-12-2025
Basekid schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
[...]

Hm de neogaf fora geven juist iets heel anders aan dan wat er op die site staat:

HDR TV? YUV420
No HDR? RGB.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1310135
Dat is inderdaad waar ik een beetje in de war ben geraakt. Maar naar mijn ervaring is het zoals de link van baronruud. Ik zou zoiets echter gewoon op de site van Sony verwachten.

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-01 11:13
1990Maikel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf ook een PS4 pro en een 55CX700. Bij mij werkte het prima en gaf hij HDCP 2.2 op HDMI1 en HDMI 3 kanaal aan (HDMI2 zit ARC op). Als ik mijn output settings van de PS4 op automatisch zette dan viel het beeld elke keer uit. Vervolgens heb ik '2160p - RGB' geselecteerd en toen bleef dit aanhouden. Echter toen ik de setting '2160p - yuv420' selecteerde werkte het eindelijk goed. Misschien heb je er wat aan. Ik heb niks in de settings van mijn tv hoeven doen.

Kan iemand uitleggen wat nou het verschil is tussen 2160p YUV420 en 2160p RGB?
Super, bedankt voor de info!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01-2025

Geteisem

Bonnetje

Net even de PS4 PRO aangesloten. Gisteren geen tijd meer. Nu even alles downloaden qua saves. Maar die internetsnelheid (door 5Ghz) is al een hele verbetering. Zo eens even Skyrim SE opstarten. Ben benieuwd :)

www.gevoeligeplaten.nl

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Ik ga die fps discussie niet meer aan Bram. Ik speel nog steeds met plezier games op 30fps, en ga echt niet zitten huilen dat ze niet op 60 fps zijn. Blijft een kansloze discussie, waarin objectiviteit niet bestaat.

Ik ga gewoon lekker genieten op de PS4 van Dishonored 2, en op de PC lekker van BF1 & Dishonored.

Totdat FFXV uitkomt, en ik die uiteraard ga spelen.

En dat doe ik op:

"maar" een ps4 met "maar" een 1080 TV oh en ook "maar" een budget hdmi kabel en "maar" draadloze controller.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 11-11-2016 14:54 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het data overdragen tussen 2 PS4's werkt wel erg goed :)
Scheelt weer wat geklooi met een externe HDD.

[ Voor 55% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2016 14:54 ]

PSN id: NL_SToRM

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:47:
Ik ga die fps discussie niet meer aan Bram. Ik speel nog steeds met plezier games op 30fps, en ga echt niet zitten huilen dat ze niet op 60 fps zijn. Blijft een kansloze discussie, waarin objectiviteit niet bestaat.

Ik ga gewoon lekker genieten op de PS4 van Dishonored 2, en op de PC lekker van BF1 & Dishonored.

En dat doe ik op:

"maar" een ps4 met "maar" een 1080 TV.
Pauper. ;)

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-01 16:42

S913

Abusus non tollit usum

En dat doe ik op:

Met bepaalde games vind ik het niet eens erg om op 720p via Remote Play op m'n 27" iMac te spelen als ik weer eens door de familie uit de huiskamer gegooid wordt :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
I know! en trots :D Ik ga me echt niet bezig houden met die e-peen contests van "omg ik heb UHD en 200 fps PS4 met een 256TB SSD". Ik geniet lekker zo van de games, heb er nog genoeg te spelen. Mijn PS3 heeft ook nog steeds geniale games, alleen als ik sommige mensen in het topic hier moet geloven kan dat bijna niet meer. Want het is niet op de Pro
Ik ga lekker PS4 gamen, VR kan me gestolen worden (Sony kennende is dat binnen een jaar weer vergeten. Doen ze wel vaker), en de Pro komt wel een keer in huis als er echt games uitkomen voor de Pro

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 11-11-2016 14:56 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23-01 12:36
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:55:
[...]

I know! en trots :D Ik ga me echt niet bezig houden met die e-peen contests van "omg ik heb UHD en 200 fps PS4 met een 256TB SSD". Ik geniet lekker zo van de games, heb er nog genoeg te spelen. Mijn PS3 heeft ook nog steeds geniale games, alleen als ik sommige mensen in het topic hier moet geloven kan dat bijna niet meer. Want het is niet op de Pro
Ik ga lekker PS4 gamen, VR kan me gestolen worden (Sony kennende is dat binnen een jaar weer vergeten. Doen ze wel vaker), en de Pro komt wel een keer in huis als er echt games uitkomen voor de Pro
Nee, terwijl ik weer op Pro-gebruikers moet lachen in vergelijking met de GTX 1080.

Ik ben gisteren begonnen met Dishonored 1, dat ziet er ook niet geweldig uit, maar ik vermaak me er prima mee. Iedereen zijn eigen ding. _/-\o_

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

[...]

haha! Ik heb zelfs nog een gamecube aangesloten die regelmatig aan gaat :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:15
[...]

Ach mensen zeiken altijd, niks van aantrekken. Je speelt wat je leuk vind!
Ik persoonlijk ben nu bezig met Mario 3 op mijn telefoon via emulator.
Waarom?...Omdat ik het nooit heb gespeeld op de SNES!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 12:59
[...]

Wat is er e-peen aan? Het is nieuwe hardware dat gebruik maakt van nieuwe technologie, waarover gepraat wordt op een forum dat hieraan gewijd is.. Als je dat niet interessant vindt, dan moet je je er inderdaad niet mee bezig houden, maar er is niks e-peen aan.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En dat doe ik op:

"maar" een ps4 met "maar" een 1080 TV oh en ook "maar" een budget hdmi kabel en "maar" draadloze controller.
Afbeeldingslocatie: http://www.thornblog.nl/wp-content/uploads/kaninnederland.jpg

Kunnen we geen aktie starten om Corset te helpen? ala Giro 555!

39

En dat doe ik op:

Welke discussie? En waar staat dat ik dat niet doe? Volgens mij lees je amper wat er gezegd wordt en maak je er zelf een discussie van. Iemand zegt dat gameplay geen relatie heeft met hoe soepel iets loopt. Ik zeg dat dit wel het geval is. Er is helemaal geen discussie wat mij betreft. Feit: Battlefield en CoD bieden betere gameplay op een hogere framerate. Zo simpel is. Ongeacht wat jij en ik daar persoonlijk van vinden. Niemand hier huilt dat iets niet op 60fps loopt, niemand hier vergelijkt 2 totaal verschillende games met elkaar. Dat is wat jij er vreemd genoeg van maakt. Waarom weet ik niet.

Ik speel zelf Tomb Raider in de 4K/30fps modus omdat ik persoonlijk weinig geef om framerate en ik die game gewoon al prima speelbaar vind op 30fps. Ik stoor me iets meer aan shimmering en de mindere AA dan aan het feit dat de game 30fps loopt. Als de game grafisch identiek zou zijn op de high framerate stand, dan zou iedereen die optie kiezen, wat exact mijn punt aangeeft. :)

En verder heb ik ook nog gewoon een OG PS4 waar op gespeeld wordt. (8>

Edit:
Jay47 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:58:
[...]

Ach mensen zeiken altijd, niks van aantrekken. Je speelt wat je leuk vind!
Ik persoonlijk ben nu bezig met Mario 3 op mijn telefoon via emulator.
Waarom?...Omdat ik het nooit heb gespeeld op de SNES!
Wie zeikt er precies dan? Ik zie niemand zeiken?

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 11-11-2016 15:04 ]

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Jamesl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:27:
[...]

De nieuwe die bij de PS4 pro zitten bedoel je?
Ja werken ook op de oude.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20
Heb de Pro nu even getest, net uncharted 4 gedaan.
Moet zeggen en dit is 100% eerlijk ik zie echt geen verschil...
Skyrim idem en de performance is nu ook nog eens slechter in skyrim, veel Stutter fps drops etc..
Speel op een 1080p scherm 42 inch ong 2meter vandaan.
Zal wat meer Games testen maar ben behoorlijk teleurgesteld met resultaat momenteel.
Had 10x liever gezien dat ze voor een 1080p/60fps console gegaan waren. Dat verschil zie je makkelijk(athans ik wel). Maar dit is best matig.
Kan aan mijn tv liggen is al wat ouder(2009) en maar 42 inch. Maar toch had meer verschil verwacht.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:08:
Skyrim idem en de performance is nu ook nog eens slechter in skyrim, veel Stutter fps drops etc..
Zal wat meer Games testen maar ben behoorlijk teleurgesteld met resultaat momenteel.
Had 10x liever gezien dat ze voor een 1080p/60fps console gegaan waren. Dat verschil zie je makkelijk(athans ik wel). Maar dit is best matig.
Kan aan mijn tv liggen is al wat ouder(2009) en maar 42 inch. Maar toch had meer verschil verwacht.
Uncharted is ook amper gepatched. Alleen 4K en HDR ondersteuning volgens mij. En wat had je serieus verwacht van Uncharted? Die game ziet er al belachelijk mooi uit en laat vrijwel iedere andere game op de normale PS4 al met gemak achter zich. Gerucht gaat dat er nog een grotere patch volgt. Zou zeker mooi zijn als ze de SP op 60fps krijgen, maar ik betwijfel het. Die is een stuk zwaarder dan de MP modus.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Ik heb een 4K TV (zonder HDR) en het verschil is niet mega. Wel aanwezig.
Meer detail, alles wat meer smooth in Uncharted.
Kan me voorstellen dat het op een 1080P toestel die wat kleiner is, gewoon niet te merken is.

Mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog, maar die van jou zeker :P
Probeer anders een game die wel 108060 heeft gekregen, zoals TLOU.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 12:59
Je zou Rise of the Tomb Raider en Knack eens moeten checken, die kun je allebei in supersampled mode (4k op 1080p30) of in 1080p 60 fps spelen. Dat ziet er geweldig uit.
Skyrim is ook gewoon verbeterd (4K beeld wordt omgezet naar 1080p), als je dat niet ziet ligt het meer aan jezelf. :)
Het is inderdaad 30fps met soms een schokje daar 1-3fps onder, maar echt merkbare stutteringen heb ik niet.
Lossen ze vast nog wel op met een patch dan...

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 11-11-2016 15:15 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:10
dutchgio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:14:
Skyrim is ook gewoon verbeterd (4K beeld wordt omgezet naar 1080p), als je dat niet ziet ligt het meer aan jezelf. :)
Het is inderdaad 30fps met soms een schokje daar 1-3fps onder, maar echt merkbare stutteringen heb ik niet.
Lossen ze vast nog wel op met een patch dan...
Ok, over Skyrim zijn ze juist niet te spreken op de Pro......
http://www.psx-sense.nl/2...chter-dan-op-normale-ps4/

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 11-11-2016 15:18 ]

• soldier wolf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-12-2025
zijn er mensen die hun ''oude'' ps 4 hebben omgeruild (met een hoop bijbetaling) voor een PS4 pro en het echt een stuk beter vinden en het geen geld verspilling vinden?

heb zelf een standaard ps4 maar ben nou nog niet echt overtuigd om deze weg te doen voor een ps4 pro..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Games zonder patch (waarbij games die de laatste twee maanden uitgekomen zijn dit wellicht al wel hebben) draaien toch volgens de normale PS4-specs? Volgens mij moeten games echt ondersteuning hebben voor de Pro omdat je anders, net als bij multiplayer, de extra power niet aanspreekt.

[ Voor 18% gewijzigd door Tom op 11-11-2016 15:25 ]

Kashika schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:13:
[...]

Ik heb een 4K TV (zonder HDR) en het verschil is niet mega. Wel aanwezig.
Meer detail, alles wat meer smooth in Uncharted.
Kan me voorstellen dat het op een 1080P toestel die wat kleiner is, gewoon niet te merken is.

Mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog, maar die van jou zeker :P
Probeer anders een game die wel 108060 heeft gekregen, zoals TLOU.
TLoU draait op de OG PS4 al op 1080p/60fps.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:58

swv

soldier wolf schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:18:
zijn er mensen die hun ''oude'' ps 4 hebben omgeruild (met een hoop bijbetaling) voor een PS4 pro en het echt een stuk beter vinden en het geen geld verspilling?

heb zelf een standaard ps4 maar ben nou nog niet echt overtuigd om deze weg te doen voor een ps4 pro..
- Ik heb een Samsung 4k tv. Voor mij is het wel de moeite want nu wordt dat ding nuttiger. Niet alleen met games, maar ook Netflix en Youtube in 4k. Op de PS4 Pro werkt 4k in deze apps naar mijn idee soepeler dan de standaard apps op de tv met het niet zo snelle Tizen OS.
- Mijn Day One PS4 was al 3 jaar oud en had geen garantie meer
- Ik was toe aan een nieuwe controller.
- Ik kon €190 korting krijgen op de Pro tegen inlevering van mijn oude zonder marktplaats gedoe.
- 5GHz Wifi is toch wel fijn om te hebben als extra optie (Ik game voornamelijk via ethernet)
- Ik kan weer een paar jaar vooruit mét garantie.
- En hoewel bovenstaande belangrijk is zijn mooiere games meer dan welkom en natuurlijk de voornaamste reden. Ik zit ook dicht op mijn tv dus wellicht dat tekortkomingen eerder opvallen ;)

Is jouw PS4 net een paar maanden - wellicht een jaartje - oud, dan zou ik nog even de kat uit de boom kijken als je toch geen zin hebt om met geld te strooien.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:11:
[...]

Mooi dat je hem ook binnen hebt! :)
Al met al was het uiteindelijk toch prima geregeld zo :) Ben er zeer content mee.

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 11-11-2016 15:33 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50
Interessant leesvoer ps4 pro DF/eurogamer;

http://www.eurogamer.net/...slower-than-base-hardware

• v8power67
bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:12:
[...]

Uncharted is ook amper gepatched. Alleen 4K en HDR ondersteuning volgens mij. En wat had je serieus verwacht van Uncharted? Die game ziet er al belachelijk mooi uit en laat vrijwel iedere andere game op de normale PS4 al met gemak achter zich. Gerucht gaat dat er nog een grotere patch volgt. Zou zeker mooi zijn als ze de SP op 60fps krijgen, maar ik betwijfel het. Die is een stuk zwaarder dan de MP modus.
Denk dat dat het is. Spel is nog steeds echt fenomenaal mooi. Merk nu dat ik iets langer speel wel op dat het er iets scherper uitziet. En dat er nog minder foutjes inzitten. Alleen hadden ze wel wat aan de schaduwen mogen doen. Die veranderen 1 meter voor je naar een scherpere versie. En dit had wel iets van 10a20meter mogen zijn.
Heb verder niet echt veel Pro supported Games. Ja infamous, tlou, uncharted dan, firewatch(maar nog nie gespeeld dus weet niet of mooier is) skyrim en the witness(al is deze patch er nog niet geloof ik).
Twijfel of ik Ride 2 Special edition koop deze is nu ook 4k30(geen idee of Native) alleen ja 90 euro...

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 11:18
bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:36:
[...]

Dan weet je het nu. Dat geldt in ieder geval voor de Dualshock V2. V1 doet sowieso bluetooth, ook bekabeld. Met V2 kun je echter kiezen om de input bekabeld te laten lopen. :)
Hmm dat wist ik ook nog niet. :*)
Dat geeft voor mij weer een extra mogelijkheid om niet een 2e ps4 te hoeven kopen. Tussen de gamekamer en tv in de woonkamer zit namelijk 15 meter en met de bluetooth haalt hij dat niet. Met deze nieuwe dualshock kan ik mogelijk met mijn hdmi splitter het beeld naar beide sturen en een 15m usb verlengkabel kopen

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 14:33
zijn er mensen die hun ''oude'' ps 4 hebben omgeruild (met een hoop bijbetaling) voor een PS4 pro en het echt een stuk beter vinden en het geen geld verspilling vinden?

Yes ik. :9 en vele anderen.
Over het algemeen, alles speelt ook op de normale ps4, dus of het t waard is verschilt enorm per persoon en ook aan de games die je speelt en hoeveel je speelt.
Als je graag de beste performance/quality wilt, dan kun je het overwegen.
Als je gewoon games wilt spelen, zonder je druk te maken, laat t gewoon aan je voorbij gaan.

Kijk ook naar de games die je gaat spelen, heeft ps4 pro wel veel effect op joun games?
Als je PSVR en/of een 4K TV hebt haal je er wellicht meer uit dan andere mensen.
Een dure 4K met "echte" HDR ondersteuning wellicht zelfs nog meer, maar volgens mij hebben de meeste mensen dat niet.

Voor mij was het t in ieder geval waard:
- Veel support voor games die ik ga kopen en al heb gekocht.
- Nieuwe controller en verdubbeling in geheugen.
- PSVR, het effect bij Thumper was beter dan verwacht.
- Ik heb ratchet op de ps4 pro alleen nog 1080p gespeeld en zag gelijk verschil. Ik kan niet wachten om m aan mijn (vrij goedkope) 4K tv aan te sluiten. :)

Verwijderd

Ik ben net klaar met het downloaden van 12 games op de PS4 Pro.
Met Rise of the Tomb Raider zag ik al de verbeteringen zoals te zien in mijn filmpje.

De PS4 Pro is overal net wat sneller in.

Video recording en Remote Play is nu in 1080p.

Het weekend ga ik meesterlijk genieten van mijn nieuwe aanwinst.

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 15:15
Als je inderdaad op 60fps wilt spelen.

Wil je de native 4k ervaring inclusief de verbeterde shaders dan is het een prima optie.

Al met al lees ik overal hetzelfde: Pro + 4k is een prima upgrade. Pro met fullHD is een stuk minder interessant momenteel.

Vanavond eens proberen in combinatie met de VR

PSN RobinNova

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:44:
Video recording en Remote Play is nu in 1080p.
Dat is wel een verbetering :) Remote Play werkt heel leuk, maar op een grote monitor is 720p wel wat karig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• swv

swv

Remote Play op 1080p is ook wel een leuke die ik even vergeten was :) Ik gebruik dat zo nu en dan wel eens.

Edit: Er kleeft wel een nadeel aan volgens mij. Ik heb HDR ingeschakeld, dus nu ik Uncharted speel zie ik dat in een houten huis al het hout een rode kleur heeft op mijn gekalibreerde MacBook retina scherm ipv bruin op mijn tv. Hier kreeg ik ook een waarschuwing over toen ik HDR inschakelde in de instellingen van Uncharted.

[ Voor 63% gewijzigd door swv op 11-11-2016 16:04 ]

• v8power67
Krijg echt een gevoel dat ze behoorlijk de ps4 Pro gebrushed hebben. Blijkbaar zijn de Games er nog niet hellemaal klaar voor... Dan maar wachten op patches... Ga skyrim niet spelen met die hinderlijke stutters en wil tlou op stabiele 60fps.

Owh en heb denk ik nog meer pech want mijn ps4 Pro maakt behoorlijk lawaai... Veel meer dan mijn ps4 ooit deed in de zomer(heb een eerste model ps4)...
Wordt ik ook niet echt blij van. Is een soort irritant hoog geluid.

Battlefield 1 fps drops tot onder 40fps. Vanaf 4:05 minuut in de video.
Damn wordt met de minuut minder interessant de ps4 Pro...
Baal wel beetje dat ik in de hype getrapt ben helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 11-11-2016 16:04 ]

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Nou eerste uurtje spelen met de PRO op 1080P (vooral aangeschaft voor mijn toekomstige PSVR).
Skyrim SE draait dus minder soepel (sigh Bethesda sigh!) en er is geen optie om de beeldscherm instellingen aan te passen. Dus geen 1080P @ 60 frames met dit spel. Daarentegen zie ik wel wat verschil, scherpte etc.

Maar goed ik ga weer genieten van het spel. Als ik mij teveel aan die framerate issues ga storen kan ik altijd nog beneden op mijn normale PS4 Skyrim gaan spelen.

www.gevoeligeplaten.nl

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-01 17:09
Ook een pro opgepikt van het weekend aansluiten op de 4K tv ik heb de ps4 niet ingeruild de pro erbij gekocht en een 180 graden draaibaar hdmi kabel de 4e HDMI aansluiting zit aan de achterkant.
v8power67 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:58:
[...]

Krijg echt een gevoel dat ze behoorlijk de ps4 Pro gebrushed hebben. Blijkbaar zijn de Games er nog niet hellemaal klaar voor... Dan maar wachten op patches... Ga skyrim niet spelen met die hinderlijke stutters en wil tlou op stabiele 60fps.

Owh en heb denk ik nog meer pech want mijn ps4 Pro maakt behoorlijk lawaai... Veel meer dan mijn ps4 ooit deed in de zomer(heb een eerste model ps4)...

[video]

Lijkt haast wel alsof je een 'verkeerd' model hebt.
Of je overdrijft het nogal. :)

Maar de Pro is juist bijzonder stil, althans, dat zou die moeten zijn.
BF1 zou ook stabieler moeten draaien, 60fps zonder drops.
Hinderlijke stotters bij Skyrim heb ik zoals eerder aangegeven ook niet.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Crap, kom er net achter dat ik PT demo vergeten ben over te zetten. :F

Volgens mij kan ik opnieuw beginnen... |:(

Verwijderd

Ik heb de kans om mijn ps4 (van 2013) te verkopen voor 200 euro. Een ps4 pro zou mij dus 200 euro kosten.

Is dit het ook waard, ook al vind ik de grafische kant niet super belangrijk (ik zie op netflix bv marginaal verschil tussen 1080 en 4k)?

Ik heb de samsung ks8000. Met hdr dus maar dat heeft de oude ps4 ook.

Ik heb wel meteen weer 2 jaar garantie en extra opslagruimte. Hoewel de pro patches 'natuurlijk ook geheugen opslorpen :)

Mensen met een 4k tv die hetzelfde hebben gedaan en toch echt duidelijk zichtbaar verschil merken?

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

dutchgio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:12:
[...]

Heel veel mensen hebben die stutters in Skyrim. Zijn ook al allerlei filmpjes op het internet over te vinden. Ga maar eens rennen. Dan heb ik t vooral. Dat had ik op de normale PS4 niet.

www.gevoeligeplaten.nl

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:16:

Mensen met een 4k tv die hetzelfde hebben gedaan en toch echt duidelijk zichtbaar verschil merken?
Ik zag m.n. het grote verschil bij Infamous / First Light met al z'n HDR gedoe. En ik wil ook nog het verschil testen met Ratchet and Clank. Ik was zelf niet zo heel erg onder de indruk van Uncharted 4 eigenlijk. Althans, het zag er al goed uit, maar geen verschillen verder. :) Misschien iets meer lag op de pro dan op de og ps4.

• v8power67
dutchgio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:12:
[...]

Zie de video die ik gepost heb. Is niet van mij maar van een YouTuber. Draait soms 60fpa maar vaak eronder en soms tot in de hoge 30fps....
Ligt dus niet aan mijn ps4 Pro heb de game niet gelukkig.
En de skyrim problemen zie YouTube, zie digital foundry etc. Is niet mijn ps4.
Plus digital foundry heeft ook opgemerkt dat de Pro best luidruchtig kan zijn.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Watch_Dogs 2 nu een flink aantal uren gespeeld en dit is voor mij toch echt wel 1 van de beste games dit najaar. Het eerste deel heeft me nooit kunnen boeien, maar deel 2 is echt top. Kan het spel iedereen aanraden.

Geld verspelling vind ik het niet, heb er 205 euro bij betaald en krijg ook nog eens meer opslag. Maar zonder de pro mis je denk ik niet veel.

Mijne kan trouwens ook behoorlijk geluid maken, ik zit altijd pal naast m'n playstation en hij blaast behoorlijk hard bij het opstarten van de ps4 pro of een spel, daarna wordt het geluid wel minder, maar ik erger me sowieso niet zo snel aan het geluid.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Nog even terug over de RGB of YUV420 settings, iemand een definitief antwoord hierop? Ik heb een 4K HDR 10bit tv, maar ik zie alleen maar tegenstrijdige antwoorden overal..

En een andere vraag.. TLOU op 4K/30 settings, hoe loopt dat bij jullie, hier loopt het gewoon niet smooth..

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• swv

swv

MelvinW schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:33:
Watch_Dogs 2 nu een flink aantal uren gespeeld en dit is voor mij toch echt wel 1 van de beste games dit najaar. Het eerste deel heeft me nooit kunnen boeien, maar deel 2 is echt top. Kan het spel iedereen aanraden.
Had ik niet verwacht. Wel gehoopt. icm een Pro een must buy dus?

Ik ben er serieus sinds vandaag achter dat mijn tv HDR ondersteunt 8)7 Blijkbaar heb ik dit bericht gemist lang geleden http://www.avsforum.com/f...ng-hdr-all-2015-tv-s.html

Ik speel nu Uncharted 4 voor de tweede keer (zoals ik al eens zei :P) en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer precies weet hoe de normale PS4 versie eruitzag (behalve dat het al belachelijk mooi was), maar ik vind het nu wel retestrak hoor en vooral dat HDR gebeuren is oogverblindend (mooi).

Ik zit hier toch even in mijn eentje te genieten.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:14
Iemand toevallig nog een steep beta code over? :)

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 11:18
KookSpook schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:39:
[...]

Hmm dat wist ik ook nog niet. :*)
Dat geeft voor mij weer een extra mogelijkheid om niet een 2e ps4 te hoeven kopen. Tussen de gamekamer en tv in de woonkamer zit namelijk 15 meter en met de bluetooth haalt hij dat niet. Met deze nieuwe dualshock kan ik mogelijk met mijn hdmi splitter het beeld naar beide sturen en een 15m usb verlengkabel kopen
Even zitten zoeken maar usb naar micro kabels gaan maar tot 5 meter. Verleng usb kabel zie ik ook tot 5 meter. Ik moet uiteindelijk 15meter halen. Moet ik dan met een usb versterker ofzo werken? Iemand ervaring hiermee?

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Watch dogs 2 morgen binnen via bol.com :)

Jsunnyreports

Vandaag 5 uurtjes dragon age 3 gespeeld, zit er nog niet helemaal in. Het is sowieso een behoorlijke stap terug tegen over the witcher 3 met vrij oninterresante personages en dialogen. Het laat je wel beseffen wat voor parel the witcher 3 eigenlijk wel niet is.
Maar misschien dat ik beter in dragon age 3 kom als ik de combat en andere zaken beter door heb, dat had ik bij dragon age 1 ook.

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04-2025
v8power67 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:58:
[...]

[video]

Kan je ook thumbs down geven? Dit lijkt net de 4k discussie... is ps4 pro het waard? Is die het niet waard? Als je het alleen goed wil praten voor jezelf doe dat dan in je eigen tijd. Er zijn ook genoeg voordelen en filmpjes die jouw tegendeel bewijzen. Voor het geld ga je wat consoles betreft gewoon nog niets beters krijgen en zit iedereen die de pro koopt (net als bij xbox one s) gewoon aan de limiet aan wat er nu mogelijk is op consolegebied. En dat voor €400. De meeste PC gamers dromen van zulke bedragen. Als je dat geld er niet voor over hebt... ja jammer dan, wacht dan nog een paar jaar voor de ps5. Maar het is toch alleen maar logisch die kinkjes in de kabel. Tuurlijk volgen patches om kinderziektes eruit te halen. Maar het laat juist zien dat Sony vooruitstrevend is en dat de developers op gamegebied nu moeten bijbenen wat consoles betreft. Nu houden ze het betaalbaar en worden er gewoon bewust concessies gedaan. Maar als ze het apparaat beter hadden gemaakt en dan €600 vragen, dan zeikt iedereen over de prijs.

• v8power67
sbierman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:18:
[...]

Kan je ook thumbs down geven? Dit lijkt net de 4k discussie... is ps4 pro het waard? Is die het niet waard? Als je het alleen goed wil praten voor jezelf doe dat dan in je eigen tijd. Er zijn ook genoeg voordelen en filmpjes die jouw tegendeel bewijzen. Voor het geld ga je wat consoles betreft gewoon nog niets beters krijgen en zit iedereen die de pro koopt (net als bij xbox one s) gewoon aan de limiet aan wat er nu mogelijk is op consolegebied. En dat voor €400. De meeste PC gamers dromen van zulke bedragen. Als je dat geld er niet voor over hebt... ja jammer dan, wacht dan nog een paar jaar voor de ps5. Maar het is toch alleen maar logisch die kinkjes in de kabel. Tuurlijk volgen patches om kinderziektes eruit te halen. Maar het laat juist zien dat Sony vooruitstrevend is en dat de developers op gamegebied nu moeten bijbenen wat consoles betreft. Nu houden ze het betaalbaar en worden er gewoon bewust concessies gedaan. Maar als ze het apparaat beter hadden gemaakt en dan €600 vragen, dan zeikt iedereen over de prijs.
Dude ik geef alleen aan dat ik als 1080p tv gebruiker meer verwacht had. En ik toon een video die aantoont dat bf1 nog steeds veel fps drops heeft. Wtf...

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Er zijn momenteel nog gewoon erg weinig games die echt geoptimaliseerd zijn voor de Pro. Het gaat ook nog wel even duren tot er games gaan komen waarbij het verschil echt duidelijk te zien is. Met alleen een patch ga je gewoon weinig verschil zien, op een aantal titels na. Gewoon even geduld hebben tot er games komen die meteen Pro enhanced zijn. Momenteel kun je er gewoon niet teveel van verwachten.

• Nix_R
  • Laatst online: 24-11-2025
Jay47 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:49:
[...]

Pro gebruikt een C17 kabel, maar een C13 werkt ook middelste gaatje is voor aarde. De Pro heeft geen aarde, maar geen probleem het werkt gewoon met een C13 kabel.
Oh werkt dat zo!
Bedankt ik heb er al paar extra bij besteld. :)

• dvd-linden
  • Laatst online: 31-12-2025
Wat ik hier heel veel lees is dat mensen als een pluspunt voor de aanschaf van de Pro geven is dat ze een nieuwe controller krijgen. En vaak zeggen ze erbij dat hun oude redelijk versleten is. Nou snap ik best dat het fijn is om een nieuwe controller te krijgen en dat dit een extraatje is en niet de voornaamste reden om een Pro aan te schaffen, maar ik vraag me toch af wat met mensen met hun controllers doen. Ik speel namelijk op mijn PS3 nog steeds met de controller die ik bij aanschaf van de console kreeg. En deze is echt nog in een prima staat en doet het ook nog prima. Heb verder ook nog nooit een nieuwe controller gekocht voor de PS3. Voor alle duidelijkheid, ik heb de 80GB versie, dus die is toch al zeker een jaar of 8 oud.

Voor mijn PS4 gebruik ik uiteraard ook nog steeds de controller die ik kreeg bij aanschaf van de console, maar deze is pas ruim een jaar oud. Dus dat zegt niet zoveel.

Het is overigens geen kritiek, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat mensen met hun controllers uitspoken :9.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik zou zeggen laat ieder voor zich uitmaken of de upgrade het waard is en het daarbij laten ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Basekid schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:38:
[...]

De Pro zegt bij mij bij elke HDMI poort dat hij 2160P is, echter staat er inderdaad alleen bij HDMI3 dat er hdcp 2.2 gebruikt wordt (volgens de Pro)

Alleen is dan daar net weer geen UHD color te selecteren...
Thanks! :) Inderdaad, de melding is nu weg.
Alleen inderdaad geen UHD color aan te zetten. Geen idee wat beter is. In ieder geval fijn dat er nu gewoon volledige ondersteuning voor het 4K gedeelte is.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 16:54
dvd-linden schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:12:
Wat ik hier heel veel lees is dat mensen als een pluspunt voor de aanschaf van de Pro geven is dat ze een nieuwe controller krijgen. En vaak zeggen ze erbij dat hun oude redelijk versleten is. Nou snap ik best dat het fijn is om een nieuwe controller te krijgen en dat dit een extraatje is en niet de voornaamste reden om een Pro aan te schaffen, maar ik vraag me toch af wat met mensen met hun controllers doen. Ik speel namelijk op mijn PS3 nog steeds met de controller die ik bij aanschaf van de console kreeg. En deze is echt nog in een prima staat en doet het ook nog prima. Heb verder ook nog nooit een nieuwe controller gekocht voor de PS3. Voor alle duidelijkheid, ik heb de 80GB versie, dus die is toch al zeker een jaar of 8 oud.

Voor mijn PS4 gebruik ik uiteraard ook nog steeds de controller die ik kreeg bij aanschaf van de console, maar deze is pas ruim een jaar oud. Dus dat zegt niet zoveel.

Het is overigens geen kritiek, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat mensen met hun controllers uitspoken :9.
Van wat ik ervaren heb is de DS3 ook een stuk duurzamer dan de DS4. Mijn DS3 zat ook bij een launchmodel ps3 (80GB) en die was nog zo goed als nieuw toen ik hem verkocht. Mijn DS4 daarentegen heeft versleten pookjes en een luidruchtige rumble.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10

De controllers van de PlayStation 4 waren in het begin erg slecht. Het rubber van de pookjes sleet erg snel en ging dan scheuren of kwam helemaal los.

Ik heb ook nooit mijn ps3 controllers vervangen, altijd zuinig op mijn spullen. Maar bij de ps4 heb ik bij alle twee de controllers de linker stick vervangen na een jaar.

• v8power67
PS4 Pro fan can be cleaned without voiding the warranty!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1312440
The entire top protective shell is not held together by any screw, you just need to carefully un-snap it from the main body of the console.
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/4udrkka1zdcywvyg4ozdi.jpg

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:24:
[...]

Thanks! :) Inderdaad, de melding is nu weg.
Alleen inderdaad geen UHD color aan te zetten. Geen idee wat beter is. In ieder geval fijn dat er nu gewoon volledige ondersteuning voor het 4K gedeelte is.
HDCP2.2 is slechts een anti-piraterij norm en zul je niet snel iets van merken als je alleen games speelt.

Wel UHD color of geen UHD color verschilt erin dat je bij "wel UHD color" RBG kunt instellen op de ps4 (gelijk aan 4:4:4 4K @ 60Hz) terwijl je bij "niet UHD color" slechts 4:2:0 kunt instellen. Uit ervaring kan ik vertellen dat het verschil wel zichtbaar is. Ik heb nu voor RGB gekozen i.p.v. HDCP2.2, in mijn geval HDMI poort 1 in plaats van HDMI poort 4 (MHL)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 18:45 ]

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01 14:31
maar ik vraag me toch af wat met mensen met hun controllers doen.
Ik ga altijd netjes met controllers om en heb Nintendos xboxen en PlayStations gehad. Maar alleen bij de ps4 controller heb ik de pookjes meerdere keren vervangen en ook twee keer een hangende/afgebroken trigger. Nu hopelijk beterschap met de Pro.

PSN: Space-o-saurus

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-01 17:09
Uhd color is zeker te zien gelukkig kan ik op alle 4 HDMI aansluitingen het aanzetten
Gebruik het ook op de game pc,s .

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 19:33
Nieuwevolger schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:16:
Vandaag 5 uurtjes dragon age 3 gespeeld, zit er nog niet helemaal in. Het is sowieso een behoorlijke stap terug tegen over the witcher 3 met vrij oninterresante personages en dialogen. Het laat je wel beseffen wat voor parel the witcher 3 eigenlijk wel niet is.
Maar misschien dat ik beter in dragon age 3 kom als ik de combat en andere zaken beter door heb, dat had ik bij dragon age 1 ook.
Ik hoop dat het voor jou anders wordt, maar ik ervaarde precies hetzelfde. Heb doorgezet tot ik er een uur of 10-15 in had zitten en daarna weggelegd om nooit meer aan te raken. Het boeide me echt te weinig. Ik heb hierdoor eigenlijk nooit een start gemaakt met the Witcher terwijl ik deel 2 wel vet vond. Misschien toch nog eens proberen.

To dare is to do

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Zo, OG PS4 verkocht. ;w Echt veel plezier van gehad!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kd35DBm.jpg

Gelukkig heb ik m'n Pro nog! :D

[ Voor 26% gewijzigd door SqueakyClean op 11-11-2016 19:46 ]

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 16:10
Een week geleden mijn ps4 al verkocht via Mp,maar de koper is vandaag al voor de vierde keer niet komen opdagen 😔.
Dat doe ik ook nooit meer 😋
Vierde keer? Bij mij zou dat na 1 keer dan over zijn hoor, dan kijk ik verder naar een ander. ;)

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

PS4 Pro teardown:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Euh, is het niet heel apart dat men van Playstation zelf laat zien hoe je je hele PS4 uit elkaar haalt? Wat is Sony's doel hier van? "For the players" ?

Dat een andere 3e partij zoals iFixit dat doet snap ik maar ik kan mij niet herinneren zoiets ooit eerder te hebben gezien van Sony, Nintendo of Microsoft zelf? :o

• v8power67

Vind het goed dat ze het aankaarten inderdaad.
En hoop dat Sony achter de devs aangaat want dit is niet wat je verwacht van een nieuwe premium console.
Digital foundry zit er wel echt boven op, i like it.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Zeker goed. Zal ongetwijfeld opgelost worden en onderdeel zijn van de kinderziektes en devs die nog moeten wennen aan de nieuwe techniek. Maar je verwacht in elk geval betere performance als je 400 EUR uitgeeft, in plaats van mindere.

Ben benieuwd hoe men bijvoorbeeld over een jaar gebruik maakt van de PS4 Pro als men tijdens de ontwikkeling van een spel meteen rekening kan houden met de extra power. Heb het idee dat het er bij de huidige day 1 titels een beetje gerushed aan vast is geplakt, in sommige gevallen althans. Er zijn ook genoeg titels met betere performance.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Vandaag nog 1 x met een snellere nieuwe usb stick geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar de 2 tb schijf in mijn ps4 pro geinitialiseerd te krijgen. Wat een bende.. heb nu de originele 1 tb terug gezet en die werkt wel prima gelukkig. Moet de 2 tb sshd maar retour naar afuture. Ik denk dat ik het er ook maar bij laat dan want ben nu al nieuwe games aan het installeren op de 1 tb. (Ik haat dubbel werk)

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik verwacht ook dat nieuwe titels beter geoptimaliseerd zullen zijn voor de Pro. Sony heeft vast overal zitten shoppen om zoveel 'oude' games te laten patchen en vervolgens hebben de devs er waarschijnlijk een beetje haast/broddelwerk van gemaakt.

Maar idd goede zaak dat Digital Foundry dit soort issues aankaart, dit is niet heel goede reclame voor de Pro natuurlijk.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
warcow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:42:
Vandaag nog 1 x met een snellere nieuwe usb stick geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar de 2 tb schijf in mijn ps4 pro geinitialiseerd te krijgen. Wat een bende.. heb nu de originele 1 tb terug gezet en die werkt wel prima gelukkig. Moet de 2 tb sshd maar retour naar afuture. Ik denk dat ik het er ook maar bij laat dan want ben nu al nieuwe games aan het installeren op de 1 tb. (Ik haat dubbel werk)
Dat is wel balen zeg. Was er geen info te vinden op internet of andere mensen hetzelfde probleem hadden / het wel gelukt was?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Bij alle mensen die ik vond met het probleem hadden ze de kleinere update bestand ipv die grote waar het os ook in zit. Ben er echt vrij zeker van dat ik allea op de juiste manier probeerde. (Voor de zekerheid heb ik ook andere manieren/opties geprobeerd)

Misschien alsnog die sshd omruilen voor een ander exemplaar en nog een x proberen.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik zou die SSHD op je pc even formateren en dan eens opnieuw proberen. Hier ging het met dezelfde disk meteen goed.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 07:56
warcow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:50:
Bij alle mensen die ik vond met het probleem hadden ze de kleinere update bestand ipv die grote waar het os ook in zit. Ben er echt vrij zeker van dat ik allea op de juiste manier probeerde. (Voor de zekerheid heb ik ook andere manieren/opties geprobeerd)

Misschien alsnog die sshd omruilen voor een ander exemplaar en nog een x proberen.
Kan je harddisk op een pc testen? Kijken of de disk op zich wel werkt?
Krijg je een foutcode oid?

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-01 15:08
Foutje,dacht dat je al geinstalleerd had.

[ Voor 72% gewijzigd door GRAD85 op 11-11-2016 21:52 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

warcow schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:42:
Hoe groot is je ps4update bestand? Er zijn er twee (zelfde naam). Een <400MB uitvoering voor update van lagere versie en een +800MB versie voor volledige herinstall (bijv. voor een nieuwe schijf).
Ik ben daar een paar maanden geleden tegenaan gelopen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ik hier heel veel lees is dat mensen als een pluspunt voor de aanschaf van de Pro geven is dat ze een nieuwe controller krijgen. En vaak zeggen ze erbij dat hun oude redelijk versleten is. Nou snap ik best dat het fijn is om een nieuwe controller te krijgen en dat dit een extraatje is en niet de voornaamste reden om een Pro aan te schaffen, maar ik vraag me toch af wat met mensen met hun controllers doen. Ik speel namelijk op mijn PS3 nog steeds met de controller die ik bij aanschaf van de console kreeg. En deze is echt nog in een prima staat en doet het ook nog prima.
Die van mij is ook in prima staat (van januari 2014), alleen raakt de accu steeds sneller leeg. En die heb ik al eens vervangen, wat best een rotklus is.

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 17:42
BlaTieBla schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:17:
[...]

Hoe groot is je ps4update bestand? Er zijn er twee (zelfde naam). Een <400MB uitvoering voor update van lagere versie en een +800MB versie voor volledige herinstall (bijv. voor een nieuwe schijf).
Ik ben daar een paar maanden geleden tegenaan gelopen.
Z'n volgende bericht :') .

PSN ID: Beest41

• Hedgy
  • Laatst online: 23-01 14:33
Paar fps minder... Persoonlijk vind ik het niet erg zolang het verschil verwaarloosbaar is (20fps is echter wel erg weinig). En zolang het maar niet gebeurt bij games die visueel niet beter zijn op de pro.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 17:06
rajackar schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:12:
[...]

Je moet hem indrukken. Het is geen tip toets meer.
Liep ik ook tegenaan.
Thanks ,, de aan uit knop valt ook helemaal niet op .. evenals disc eject knop .. en ik maar proberen op de vlakken te drukken ..

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Placebo placebo en nogmaals placebo. Er is letterlijk geen verschil met BF1 tussen de oude ps4 en de pro. Graphics zien er gewoon het zelfde uit op een 1080p scherm. Ik krijg nog steeds fps dips onder de 30. Resolution drop en wazig beeld is ook nog steeds aanwezig.

Ik hoop echt dat er nog een patch uitkomt die hier en daar een verandering aan brengt.

Verwijderd

Karakartal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:18:
Placebo placebo en nogmaals placebo. Er is letterlijk geen verschil met BF1 tussen de oude ps4 en de pro. Graphics zien er gewoon het zelfde uit op een 1080p scherm. Ik krijg nog steeds fps dips onder de 30. Resolution drop en wazig beeld is ook nog steeds aanwezig.

Ik hoop echt dat er nog een patch uitkomt die hier en daar een verandering aan brengt.
Ik merk anders wel verschil op een fullhd plasma scherm.
De pro patch is ook al uit, het is alleen nog wachten op een patch die ook HDR gaat ondersteunen in battlefield.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat je hdmi kabels ook hdmi 2.0 moet kunnen ondersteunen wil je optimaal gebruik kunnen maken van hdr en 4k?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:45:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat je hdmi kabels ook hdmi 2.0 moet kunnen ondersteunen wil je optimaal gebruik kunnen maken van hdr en 4k?
Ja ik ook, in dit topic, een keer of 40.

Verwijderd

SmooK schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:51:
[...]

Ja ik ook, in dit topic, een keer of 40.
:o :o
:+

die haze van tegenwoordig ook :P

Oke dan wordt het dus tijd dat ik toch eens ga onderzoeken wat voor hdmi kabels ik heb en of me receiver hdmi 2.0 ondersteunt..

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Meer mensen met een Samsung UE55HU7500 die niet in game mode wilt op 2160P? Er zijn meer mensen die er in ieder geval last van hebben.

Geen idee of het al eerder is gemeld, ik heb de afgelopen 100 pagina's vanaf donderdag gelezen :)

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 14:52
Is de bijgeleverde hdmi kabel wel degelijk genoeg voor 4k en hdr?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
Justevo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:26:
Is de bijgeleverde hdmi kabel wel degelijk genoeg voor 4k en hdr?
Ja.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
Karakartal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:18:

Hier merkten wij ook geen verschil in BF1, behalve dat de menu's smoother voelde.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-01 17:17
Jumpman schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:57:
[...]

Hier merkten wij ook geen verschil in BF1, behalve dat de menu's smoother voelde.
Hier idem. Het loopt allemaal wel iets soepeler maar dat kan net zo goed een placebo effect zijn. Heb voor m'n gevoel wel wat minder last van die dynamische resolutie dips wat wel eens voor komt bij drukke vlaggen met veel explosies e.d. Ik hoop wel snel op een patch waarbij de nodige mankementen van de verder super toffe game worden opgelost.

Is er trouwens iets bekend over een ps4 pro patch van de From Software games? Bloodborne lijkt me echt wel veel fijner spelen op 60 fps. Net Father Gascoigne gedaan op NG+ en dat is toch best behoorlijk snelle actie wat veel beter tot z'n recht komt op 60 fps lijkt mij :P

Heb trouwens net ook even Infamous second son en Ratchet and Clank geinstalleerd op de pro om even te kijken naar de verbetering van de graphics. Zien er beide schitterend uit op een (non hdr) 4k televisie. Maar heb beide games al platinum en heb eigenlijk geen zin om ze nog een keer te spelen omdat ze er wat beter uit zien. Maar het is een goede zaak dat ze al veel eerder uitgebrachte games op deze manier grafisch kunnen verbeteren d.m.v een relatief kleine patch. Ik vind het trouwens wel raar dat ik nog helemaal niets gehoord heb over een Fifa of een BF1 patch. Dat zijn toch wel een van de meest gespeelde games momenteel.

Al met al ben ik wel tevreden met de pro, zeker omdat ik m'n oude ps4 van eind 2013 nog heb kunnen verpatsen voor 250 euries.

Wat ik me wel afvraag, is het voor ontwikkelaars niet een hoop extra werk om meerdere grafische opties in hun game te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 12-11-2016 04:07 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.