Tenminste dit dacht ik totdat ik zojuist de Call of Duty: Infinite Warfare - Jackal Assault VR-Experience demo opnieuw speelde en wow! Die demo ziet er echt ineens retestrak uit! Het beeld was op mijn oude PS4 echt een stuk minder strak en scherp!
Direct hierna nogmaals de demo van EVE opgestart en die ziet echt in vergelijking met COD nu ineens heel erg blurry uit. Dit terwijl ze voor mijn gevoel eerst bijna gelijk waren qua graphics.
Je ziet in de CoD demo ineens veel meer details en teksten zijn ineens heel scherp en sterk verbeterde draw distance (eigenlijk is alles ineens heel scherp). Op de oude PS4 zag ik ik in de cockpit en een paar meter voor me alles goed en leek alles in de verte een soort blurry muur te worden waarbij het lastiger was om diepte in te schatten.
Op de Pro is dit bij mij helemaal verdwenen en zie ik eindelijk echt diepte met een verbeterde draw distance en alle details goed!
Ik vermoed dat de meeste (VR) games die reeds gereleased zijn en achteraf een 'Pro patch' hebben gekregen maar marginaal iets toevoegen (op Rise of the Tomb Raider na) omdat de ontwikkeling waarschijnlijk al compleet was voordat ze met de Pro rekening hielden.
Ik weet dat COD gelijk vanaf begin af aan met Pro in het achterhoofd is opgebouwd en dat merk je duidelijk in de demo. Dit geeft mij volle vertrouwen dat alle toekomstige (VR) games op de Pro aanzienlijk beter gaan uitzien.
Iedereen met een Pro en VR raad ik aan om de COD demo nogmaals te spelen en daarna nogmaals de EVE demo ter vergelijking.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ooh de mensen in dit topic wel uiteraard. Maar dat winkels vervolgens 100 telefoontjes per uur krijgen gun ik ook niemand. Helaas altijd een gevolg dat mensen gaan bellen ipv. gewoon naar de winkel gaan.dutchgio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:30:
Want? Het was niet de bedoeling dat je bekend maakte dat ze verkochten?
Mijn grootste ergenissen waren:Typhone schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:39:
Gisteren een hel van een installatieproces gehad (3 uur kloten). Harde schijf swap was weer zo easy peasy maar de software erop zetten bleek een stuk lastiger.
USB stick Sandisk (USB3.0, NTFS) niet herkend.
Geformatteerd naar FAT32...onjuiste software (corrupt).
Andere stick gepakt...onjuiste software (corrupt).
- USB poort is vrij krap qua hoogte en ligt ver terug in de behuizing. Je kunt dus niet iedere USB stick gebruiken. Geldt ook voor de poort aan de achterkant. Ik had een zelfde probleem met een Sandisk. File systeem corrupt (?). Was geformatteerd als exFAT.
- Ik vind het plastic klepje aan de achterkant voor de HDD vrij flimsy. Doe mij die oplossing van de PS4 "intro model" (niet de slim) maar waar je een deel van bovenkant wegschuift. Het schroefje dat de caddy/tray op z'n plek houdt was bij mij al half "lam" (zit dus niet meer heel vast/strak). Was een geklooi om dat klepje weer terug te zetten. Viel mij ook op als je een 7mm HDD hebt, je rubberen ringetje aan de schroefjes uit de gaatjes van de zijkant kunnen schieten. Erg irritant. Die houder werkt het beste als je HDD 9.5 mm is (wat de stock drive ook is).
- Bij het overzetten van de data, druk nooit "back" (terug) in, want het client (nieuwe Pro) - server (oude PS4) raakt in de war. Maakte ook de fout door de PS4 aan te zetten door het eject knopje in te drukken. PS4 gaat dan uit na tijdje en de Pro ziet z'n server dan niet meer. Overzetten van 800-900 GB duurde bij mij via een switch, bedraad, trouwens uurtje of drie. Dus viel mee.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die kan ik 100% confirmen
doe je goed, bij mij duurde het gewoon 8h+loekf2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:40:
[...]
...
Overzetten van 800-900 GB duurde bij mij via een switch, bedraad, trouwens uurtje of drie. Dus viel mee.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
De rest installeer ik vanaf disc, patches worden dan automatisch gedownload en PSN games/DLC even zelf aanzetten om te downloaden in stand-by.
Als laatste dan alle saves weer naar de PS4 vanaf de cloud opslag, want dat kan alleen voor geinstalleerde games blijkbaar en gaat niet automatisch...
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Nu wil ik mn oude ps4 verkopen. Kan ik zonder al teveel risico de ps4 met de quick optie terugzetten naar factory default? Ik ga er namelijk vanuit dat de koper de ps4 werkend wil zien.
Tip: Sluit je Pro direct aan op je tv en geluid via toslink naar je receiverSmeldor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:07:
Bij mij zegt hij ook hdcp 1.4 omdat mijn 4k receiver (denon x2100) blijkbaar geen hdcp 2.2 ondersteund. Mijn televisie ondersteund het wel maar daar heb ik niet zoveel aan omdat het beeld eerst via mijn receiver moet.
Ik zou m initialiseren, volledig.Menace_1981 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:05:
Heb net mn data van oude ps4 overgezet naar de Pro. Verliep als een zonnetje!
Nu wil ik mn oude ps4 verkopen. Kan ik zonder al teveel risico de ps4 met de quick optie terugzetten naar factory default? Ik ga er namelijk vanuit dat de koper de ps4 werkend wil zien.
Dan weet je zeker dat alles van jou weg is.
Het opnieuw instellen kun je vervolgens redelijk snel doorklikken en daarna is ie gereed zodat je ook kunt laten zien dat ie nog werkt.
Wat mij trouwens ook opviel was het materiaal gebruik en het details van dichtbij, de PS4 Pro ziet er niet Premium uit als je deze naast de CUH-11XX en CUH-12XX zet. De knoppen, de één gehele plastic cover. Echter dit zal zo wel blijven, Microsoft en Sony willen de consoles zo goedkoop mogelijk in de markt zetten.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee ik kreeg een melding in de trend van "USB Stick not detected", weet de precieze bewoording niet meer. Verder geen problemen gehad met het daarna restoren, heb gebruik gemaakt van de USB schijf methode had namelijk mijn oude PS4 ingeruild (Game Mania actie). Duurde een dikke 5 uur voor rond de 500gb, maar USB schijf was ook USB 2.0 dus kan ook niet veel sneller volgens mij.Typhone schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:55:
[...]
En jij kreeg geen corrupt meldingen? Het is mij vanaf MacOS nog nooit gelukt in elk geval. Moet elke keer mijn toevlucht zoeken tot mijn Surface Pro....
Op internet allerlei cowboy verhalen over cache in je DDR5 geheugen, tot aan defecte harde schijven (allemaal onjuist).
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Ik moet even opzoeken wat een toslink isJay47 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:10:
[...]
Tip: Sluit je Pro direct aan op je tv en geluid via toslink naar je receiver
Edit: even opgezocht en dat is wel een idee idd. Weet je ook of je via die kabel ook dts hd en dolby True kan doorsturen?
[ Voor 20% gewijzigd door Smeldor op 11-11-2016 11:22 ]
Heh interresant, lijkt erop dat je tot nu toe een van, zo niet de eerste bent die dit doet. Bijna iedereen is happy, behalve de mensen die op een tv patch wachten wellicht?Jumpman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:11:
Sony PlayStation 4 Pro weer verkocht voor € 375,00.
Ondanks al mijn argumenten, begint door alle hype hier bij mij toch ook wel te kriebelen! Maar kon het wachten voor mezelf toch goed rationaliseren met de simpele vraag.
Wat wil ik NU op de ps4 spelen dan?
Heb hier eigenlijk geen antwoord op......ik vind het fijn om een ps4 te hebben, maar in de praktijk speel ik er weinig op. Heb een redelijk game collection al gekocht, en daarnaast een ruime keuze via pls plus, maar niets wat ik echt heel graag nu wil spelen. Misschien als ik ook het bloodborne virus krijg.......en me ga ergeren aan laadtijden......maar dan moet ik het wel heel erg krijgen. Hoe vervelend ik het geluid ook vind (mijn nr1 klacht over mijn cu11xx ps4), ik vind het niet de 400 euro waard (mijn ps4 is al beloofd aan mijn schoonbroer).
Verder denk ik dat ik ook een 4k tv wil als ik de pro heb
10 second ninja DONE
Toslink is optisch, maar dat ondersteunt niet alle hd geluidsformaten.Smeldor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:18:
[...]
Ik moet even opzoeken wat een toslink is
Edit: even opgezocht en dat is wel een idee idd. Weet je ook of je via die kabel ook dts hd en dolby True kan doorsturen?
Ik zou eerst HDMI ARC proberen: PS4 Pro rechtstreeks op TV, geluid terug via bestaande hdmi-kabel tussen tv en receiver.
Ach. Volgens mij begon zijn probleem al hier:Sagat schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:20:
[...]
Heh interresant, lijkt erop dat je tot nu toe een van, zo niet de eerste bent die dit doet. Bijna iedereen is happy, behalve de mensen die op een tv patch wachten wellicht?
Ondanks al mijn argumenten, begint door alle hype hier bij mij toch ook wel te kriebelen! Maar kon het wachten voor mezelf toch goed rationaliseren met de simpele vraag.
Wat wil ik NU op de ps4 spelen dan?
Heb hier eigenlijk geen antwoord op......ik vind het fijn om een ps4 te hebben, maar in de praktijk speel ik er weinig op. Heb een redelijk game collection al gekocht, en daarnaast een ruime keuze via pls plus, maar niets wat ik echt heel graag nu wil spelen. Misschien als ik ook het bloodborne virus krijg.......en me ga ergeren aan laadtijden......maar dan moet ik het wel heel erg krijgen. Hoe vervelend ik het geluid ook vind (mijn nr1 klacht over mijn cu11xx ps4), ik vind het niet de 400 euro waard (mijn ps4 is al beloofd aan mijn schoonbroer).
Verder denk ik dat ik ook een 4k tv wil als ik de pro hebDat levert zeker een WAG conflict op
En vervolgens heeft hij geen redenen gevonden om op dit moment te overtuigen hem te houden en zijn nuttige input gegeven in dit topic. Maar zo is een ander juist wel weer tevreden. Dus wacht nog heel eventjes tot we meer games met Pro support gaan zien als je nog zo twijfelt en je verstand je zegt dat je 'm eigenlijk in eerste instantie niet direct zou moeten kopenJumpman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:14:
Hier ook de PlayStation 4 Pro met Rise Of The Tomb Raider voor € 379,00. Toch langs de MediaMarkt gegaan, dit terwijl ik er geen één wilde kopen.
Totaal geen (merkbare) framedrops en de details zijn veel meer aanwezig denk aan texture van de grond en de muren etc...
Ik vond BF1 er al top uitzien op de PS4 maar dit is zeker aan graadje mooier.
Als dit het resultaat is zonder een PRO-patch dan komen er nog mooie tijden op ons af.
PSN ID: RedrumNL
geen last gehad, schijf vervangen, firmware update op stickje aan de voorkant erin en binnen een kwartier aan de slag.Bad_Boy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:53:
[...]
Dat installeren van de firmware na de HD swap in de pro had ik ook. Hij weigerde op alle drie poorten met exFat, en met fat32 pikte hij hem pas op als ik de usb poort gebruikte op de achterkant...
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Ik ook totaal geen last, schijf vervangen voor een SHDD van 2tb vervolgens firmware op stickje en klaar.Hubert schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:41:
[...]
geen last gehad, schijf vervangen, firmware update op stickje aan de voorkant erin en binnen een kwartier aan de slag.
Dan zal het waarschijnlijk uiteindelijk aan mijn stickje hebben gelegen.Niek-panna schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:45:
[...]
Ik ook totaal geen last, schijf vervangen voor een SHDD van 2tb vervolgens firmware op stickje en klaar.
Zin in vanavond, heb de hele avond voor mezelf. Lekker verder prutsen met de Pro: Rise of the Tomb Raider verder spelen, Uncharted 4 proberen en Ratchet and Clank proberen.
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Toevallig gisterenavond hetzelfde gedaan bij een vriend van mij, alleen dan met UC4 en COD.Niek-panna schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:40:
Nou...gisteravond 4 uur(!) Battlefield 1 gespeeld op de PS4 pro in samenwerking met een 55KS8000 en ik moet zeggen dat het behoorlijk soepeler speelt en scherper oogt dan op mijn launch PS4.
Totaal geen (merkbare) framedrops en de details zijn veel meer aanwezig denk aan texture van de grond en de muren etc...
Als dit het resultaat is zonder een PRO-patch dan komen er nog mooie tijden op ons af.
De belichting is idd een stuk mooier en de anti-alliasing is goed gedaan. Ik kan alleen niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben.
Ik zie absoluut wel verschil op 4K, maar ik had er meer van verwacht.
BF1 had toch al een pro patch? of moet die nog komen. Zonder pro patch kan de game namelijk niet opeens mooier zijn.
PSN ID Binloading_nl
Ik heb R&C gisteren via Marktplaats binnengekregen en beneden even op de OG PS4 gespeeld. Moet zeggen dat de game daarop al hartstikke mooi is. Zal 'm van het weekend eens in de Pro gooien.Bad_Boy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:47:
[...]
Dan zal het waarschijnlijk uiteindelijk aan mijn stickje hebben gelegen.
Zin in vanavond, heb de hele avond voor mezelf. Lekker verder prutsen met de Pro: Rise of the Tomb Raider verder spelen, Uncharted 4 proberen en Ratchet and Clank proberen.
Infinite Warfare is gisteren overigens niet opgehaald. Denk dat ik 'm van het weekend maar eens open trek om de campaign te doen dan. Die ziet er toch wel vet uit.
BF1 heeft pro patch voor 4k, nog geen hdr.steefje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:49:
[...]
Toevallig gisterenavond hetzelfde gedaan bij een vriend van mij, alleen dan met UC4 en COD.
De belichting is idd een stuk mooier en de anti-alliasing is goed gedaan. Ik kan alleen niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben.
BF1 had toch al een pro patch? of moet die nog komen. Zonder pro patch kan de game namelijk niet opeens mooier zijn.
https://mobile.twitter.co...status/796821602499379201
Van wat ik begreep draait BF1 op 4K tv's al wel op 4K, maar heeft het nog geen patch om op 1080p / HDR tv's geoptimaliseerd te draaien.steefje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:49:
[...]
Toevallig gisterenavond hetzelfde gedaan bij een vriend van mij, alleen dan met UC4 en COD.
Een half/half situatie dus
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ook in die scene als je als batman voor de spiegel staat nadat je je pak hebt aangedaan ziet er nu zo scherp uit dat ik gewoon kleine krasjes en vlekken in het glas van de spiegel zie!
In het begin was ik redelijk getemperd, maar ik zie nu echt dat per game de verschillen op de Pro in vergelijking met de reguliere PS4 enorm kunnen verschillen!
VR was al gaaf op de reguliere PS4 maar het beeld op de PRO heeft zeker meerwaarde
Jammer genoeg hebben bijna alle demo's (op CoD Jackal Assault na) geen Pro ondersteuning ondanks de volledige game wel een Pro update heeft ontvangen.
Dit betekend dat indien je een Pro bezit de VR demo niet representatief is voor hoe het op je PS4 Pro komt uit te zien
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Volgens mij mis je een stap, voordat je dit doet moet je even je ps4 deactiveren via je account (was bij ps3 in ieder geval zo).Menace_1981 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:05:
Heb net mn data van oude ps4 overgezet naar de Pro. Verliep als een zonnetje!
[ Voor 3% gewijzigd door blueface op 11-11-2016 12:03 ]
Ik heb Eagle Flight ook maar direct meegenomen
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2016 12:14 ]
PSN id: NL_SToRM
Dan ervaar je volgens mij het placebo effect, want ik vind BF1 exact hetzelfde uitzien wat betreft scherpte en resolutie. menus zijn wel soepeler en sneller, maar dat is marginaal. ook niet heel lang gespeeld, weet dus niet of dat "blurry resolutie drop" nu niet meer voorkomt of dat de framerate stabieler is nu...Niek-panna schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:40:
Nou...gisteravond 4 uur(!) Battlefield 1 gespeeld op de PS4 pro in samenwerking met een 55KS8000 en ik moet zeggen dat het behoorlijk soepeler speelt en scherper oogt dan op mijn launch PS4.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Sommige mensen zien de scherpte gewoon niet, ook de fps is stabiel. heb dit gisteren zelf uitvoerig getest met operatione 64 man keiserschaft... er zijn geen fps drops meer en de resolutie schaalt niet terug.
dit is een logisch gevolg van snellere hardware. het is niet ineens zo dat bf1 dat al een zwaar spel is er 50x beter uitziet op de pro. mensen verwachten teveel, voor mij was dit net genoeg om het spelen beter te maken.
Ben het hier volledig mee eens, speelt heerlijk weg nu. Dit was wat ik eigenlijk had verwacht toen het spel net uitkwam. Erg tevreden!shakespeare schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:19:
er is wel degelijk verschil.. we moeten even vergelijkingsfoto's posten.
Sommige mensen zien de scherpte gewoon niet, ook de fps is stabiel. heb dit gisteren zelf uitvoerig getest met operatione 64 man keiserschaft... er zijn geen fps drops meer en de resolutie schaalt niet terug.
dit is een logisch gevolg van snellere hardware. het is niet ineens zo dat bf1 dat al een zwaar spel is er 50x beter uitziet op de pro. mensen verwachten teveel, voor mij was dit net genoeg om het spelen beter te maken.
Daarnaast is hdr nog niet actief voor bf1, wat denk ik een groter zichtbaar verschil met zich meebrengt dan 4k. Mijn ervaring is dat alles in ieder geval veel soepeler gaat.shakespeare schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:19:
er is wel degelijk verschil.. we moeten even vergelijkingsfoto's posten.
Heb zelf ook de 55KS8000..Niek-panna schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:40:
Heb jij gaming mode aan (neem aan van wel met bf1)? en heb je dan verder nog een speciale screensetting aan staan?
psn: HertogJack
Dat werkt niet! Weet niet meer hoe het precies zat, maar het werkt zeker niet!Ilias1991 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:12:
Weet iemand of het swappen van een schijf werkt? Schijf uit de oude ps4 en in de nieuwe ps4 pro?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Zit encryptie op en de key is aan de ps4 gebonden. Kan dus niet.-SaveMe- schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:31:
[...]
Dat werkt niet! Weet niet meer hoe het precies zat, maar het werkt zeker niet!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ach, al verkoop je hem voor 20 euro na het spelen van de campaign. Heb je toch gratis en voor niks die campaign kunnen spelen.bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:50:
[...]
Ik heb R&C gisteren via Marktplaats binnengekregen en beneden even op de OG PS4 gespeeld. Moet zeggen dat de game daarop al hartstikke mooi is. Zal 'm van het weekend eens in de Pro gooien.
Infinite Warfare is gisteren overigens niet opgehaald. Denk dat ik 'm van het weekend maar eens open trek om de campaign te doen dan. Die ziet er toch wel vet uit.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
ZEKER Game-mode aan, speelde per ongeluk 2 avonden op movie modes en ik dacht dat ik het verleerd wasHertogJack schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:28:
[...]
Heb zelf ook de 55KS8000..
Heb jij gaming mode aan (neem aan van wel met bf1)? en heb je dan verder nog een speciale screensetting aan staan?
Ik begon op een gegeven moment zelfs te twijfelen of ik niet een te groot scherm had gekocht en of ik er misschien te dicht op zat...
In game-mode is hij super vloeiend en responsive.
Verder heb ik al de settings hetzelfde als in movie mode (gekalibreerd) maar wel al de beeldverbeteraars op OFF.
Ik raad je een sshd aan, heb altijd first pick met vehicles omdat ik als eerste erin zitBajan schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:31:
Zijn er mensen met de Pro icm BF1 die kunnen vertellen of de maps sneller starten bij MP. Zoniet dan toch maar een SSHD schijf erin.
Betere belichting, hogere fps, meer detail. loopt gewoon als een speer.
Ja dit gaat zeker sneller.. de tanks staan er nu nog als ik klaar met laden.. was met mn oude ps4 nooit het geval.Bajan schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:31:
Zijn er mensen met de Pro icm BF1 die kunnen vertellen of de maps sneller starten bij MP. Zoniet dan toch maar een SSHD schijf erin.
psn: HertogJack
SToRM666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:13:
Dankzij dit geweldige forum heb ik een PS4 Pro kunnen kopen bij de MM Middelburg voor 379 euro met CoD erbij!Totaal niet gepland, maar deze aanbieding kon ik niet weerstaan. Ik ging eerst een maand wachten, maar dan gaat die niet veel goedkoper zijn denk ik zo.
Enig idee hoe lang deze actie loopt in Middelburg?SToRM666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:13:
Dankzij dit geweldige forum heb ik een PS4 Pro kunnen kopen bij de MM Middelburg voor 379 euro met CoD erbij!Totaal niet gepland, maar deze aanbieding kon ik niet weerstaan. Ik ging eerst een maand wachten, maar dan gaat die niet veel goedkoper zijn denk ik zo.
Volgens mij heb je dan extra geluk, want volgens mij hebben de meesten hier (inclusief mijzelf) €399 betaald voor deze bundel.SToRM666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:13:
Via amazon.de kan je goedkoper aan een one connect box komen...
Ben blij dat ik van die oude ps4 af ben.
Scrooge NL
Heb ook een Day1 PS4 maar veel geluid maakt ie niet, ligt ook aan waar je hem plaatst denk ik.Theo27 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:59:
Wat dacht je van de mensen die een day one jetmotor ps4 hebben. Mijn pro is geruisloos, heeft strakkere graphics, grotere harde schijf en weer 2 jaar garantie !!!
Soms bij MGS TPP gaat ie wel harder koelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 11-11-2016 13:01 ]
Jay47 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:00:
[...]
Heb ook een Day1 PS4 maar veel gelijk maakt ie niet, ligt ook aan waar je hem plaatst denk ik.
Ik weet niet zeker welke PS4 ik heb (had hem half/3 kwart jaartje na de release) maar toen ik hem laatst keer schoonmaakte was die echt weer muisstilTheo27 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:59:
Wat dacht je van de mensen die een day one jetmotor ps4 hebben. Mijn pro is geruisloos, heeft strakkere graphics, grotere harde schijf en weer 2 jaar garantie !!!
Precies dit, en door nu te upgraden kun je relatief goedkoop de overstap maken. Toch weer nieuwe controller, grotere HDD, garantie, en een echt stille PS4.Theo27 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:59:
De games met geoptimaliseerde graphics komen ook vanzelf wel, nu moet je het nog hebben van achteraf uitgebrachte patches.
Zo en weer een post van iemand die zichzelf probeert te overtuigen de goede beslissing te hebben gemaakt. Denk dat de meeste mensen die een pro halen overigens ook die dikke 4k tv met HDR hebben.Brammos85 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:56:
Zo, en ondertussen 20+ pagina's topicvervuiling met mensen die elkaar proberen te overtuigen dat de Pro echt wel de moeite waard is en het bij veel spellen zeker wel lijkt of iets er een stukje beter uit ziet. Blij dat ik niet overgegaan ben, zie tenzij je een dikke 4K tv met HDR hebt écht de meerwaarde niet. Ongelooflijk dat gehype op miniem betere graphics, ik maar denken dat gameplay bij een spel toch het belangrijkste was..
Gameplay wordt toch ook beter als het spel soepeler loopt. Vooral de nieuwere games liepen op mijn originele PS4 toch wel wat moeizamer dan nu op mijn Pro.Brammos85 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:56:
Zo, en ondertussen 20+ pagina's topicvervuiling met mensen die elkaar proberen te overtuigen dat de Pro echt wel de moeite waard is en het bij veel spellen zeker wel lijkt of iets er een stukje beter uit ziet. Blij dat ik niet overgegaan ben, zie tenzij je een dikke 4K tv met HDR hebt écht de meerwaarde niet. Ongelooflijk dat gehype op miniem betere graphics, ik maar denken dat gameplay bij een spel toch het belangrijkste was..
Idd heb speciaal een 65" 4K HDR TV gekochtMalt007 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:02:
[...]
Zo en weer een post van iemand die zichzelf probeert te overtuigen de goede beslissing te hebben gemaakt. Denk dat de meeste mensen die een pro halen overigens ook die dikke 4k tv met HDR hebben.
Maar ook omdat mijn vorige (47" FHD) al 8 jaar oud is maar nog prima werkt. Die gaat naar de slaapkamer denk ik.
Gameplay staat totaal los van hoe soepel een spel loopt....mc-koenoe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:03:
[...]
Gameplay wordt toch ook beter als het spel soepeler loopt. Vooral de nieuwere games liepen op mijn originele PS4 toch wel wat moeizamer dan nu op mijn Pro.
Je weet wat men met gameplay bedoeld? Dat is niet hoe soepel of niet soepel een spel speelbaar is.
PSN: Maichel
Ik heb geen 4K, geen HDR en ik speel 99% online games, en ik heb nog steeds nergens gelezen dat het daar ook beter/mooier op wordt.
De 'playability' gaat toch omhoog en daarmee de kwaliteit van de gameplay.Maichel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:05:
[...]
Gameplay staat totaal los van hoe soepel een spel loopt....
Je weet wat men met gameplay bedoeld? Dat is niet hoe soepel of niet soepel een spel speelbaar is.
Edit: Ik gebruik idd de termen verkeerd, maar voor mij verhoogt het in ieder geval mijn speelplezier als een game soepel draait. Al zou ik de Pro ook niet hebben gekocht als ik geen 4K HDR tv had.
[ Voor 21% gewijzigd door mc-koenoe op 11-11-2016 13:12 ]
Het gaat allang niet meer over de PS4.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hier wacht ik ook op.Scare360 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:14:
Ik kijk de kat nog even uit de boom. Ik speel nu op een 1ms 24" 1080p monitor met alvast de pro controller (bekabeld). Ben allergisch voor input lag en ga direct tot koop over als de pro BF One op 1080p 60fps stabiel draait. De reacties hierover zijn wisselend wat me eigenlijk verbaasd. De analyse van DF maar even afwachten dus.
Helpt bekabeling tegen input lag?Scare360 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:14:
Ik kijk de kat nog even uit de boom. Ik speel nu op een 1ms 24" 1080p monitor met alvast de pro controller (bekabeld). Ben allergisch voor input lag en ga direct tot koop over als de pro BF One op 1080p 60fps stabiel draait. De reacties hierover zijn wisselend wat me eigenlijk verbaasd. De analyse van DF maar even afwachten dus.

Goede upscale en nog geen frame drops gezien.
Jumpman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:19:
Vandaag weer een nieuwe console binnen.
[afbeelding]
Ik zou dat ding graag willen hebben, had alleen de hoop dat er een netwerkpoort op zou zitten voor later nog meer games.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Jawel hoor. Op 60fps is het soepeler mikken dan op 30fps. Dat is simpelweg een feit. Soepeler mikken is dus fijner qua gameplay, aangezien mikken onderdeel van gameplay is.Maichel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:05:
[...]
Gameplay staat totaal los van hoe soepel een spel loopt....
Waarom denk je dat CoD zichzelf al die jaren als eis heeft gesteld dat de game 60fps moet blijven lopen? Omdat het de multiPLAY ervaring ten goede komt.
Gisteravond de eerste missie gedaan. Eerst op de hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad begonnen. Na een kleine 10 minuten toch maar 1 niveautje lager aan de slag gegaan en toen werd het leuk.
Eerste indruk na een missie van ongeveer 25 minuten:
Grafisch erg mooi. Leuke special effects. Alle ontploffingen, aliens die uit elkaar spatten en allerlei power-ups die je kunt oppikken zien er erg kleurrijk en fris uit.
Controls zijn even wennen. Het is een twin-stick shooter waarbij je duimen op beide sticks hebt staan en het schieten gebeurt met de R2 knop. L2, L1 en R1 hebben weer andere doelen. Bij speciale moves en aanvallen wordt weer teruggevallen op de normale 'X', 'O', ... knoppen maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt/kunnen maken.
Het spel voelt deels aan als een Diablo met aliens en wapens in plaats van fantasy figuurtjes (alsof aliens geen fantasy figuurtjes zijn) en zwaarden/magie.
Het voelt wel een stuk langzamer aan (en misschien ook minder toegankelijk daardoor?) als Diablo omdat je na zo'n 40 kogels gevuurd te hebben weer moet herladen. Ik verwacht dat dit na verloop van tijd wel zal veranderen als ik betere/andere wapens vind.
Voor zover ik kan zien kun je de beschikking krijgen over verschillende wapens en bijbehorende upgrades. Daarnaast ook nog de keuze uit een 3-tal characters (bio-specialist, tank en saboteur als ik me goed herinner) waardoor er naar mijn idee nog voldoende replay-ability is.
Al met al denk ik dat je voor zo'n 8 euro dit spel eigenlijk wel een kans mag geven.
PSN ID: MrMichel_75
Had m 1 augustus gepreorderd bij Coolblue, begin van de week mailtje dat ie niet meer kwam....althans, dat ik mn preorder niet zou krijgen.Jumpman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:19:
Vandaag weer een nieuwe console binnen.
[afbeelding]
Net even gekeken bij de Mediamarkt hier, die hadden er 15 gehad en 30 preorders staan.....effe wachten dus nog
Dus.. games als Doom 1, Doom 2, DN3D zijn standaard minder dan de games die nu uit komen. Want dat is gewoon die lijn door trekken. En dan zie je dat die logica niet 100% van de tijd werkt. Hoe graag je dat ook zou willen.bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:21:
[...]
Jawel hoor. Op 60fps is het soepeler mikken dan op 30fps. Dat is simpelweg een feit. Soepeler mikken is dus fijner qua gameplay, aangezien mikken onderdeel van gameplay is.
Waarom denk je dat CoD zichzelf al die jaren als eis heeft gesteld dat de game 60fps moet blijven lopen? Omdat het de multiPLAY ervaring ten goede komt.
Ja, maar dat is logisch toch?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, sorry.corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:22:
[...]
Dus.. games als Doom 1, Doom 2, DN3D zijn standaard minder dan de games die nu uit komen. Want dat is gewoon die lijn door trekken. En dan zie je dat die logica niet 100% van de tijd werkt. Hoe graag je dat ook zou willen.
[ Voor 51% gewijzigd door bram1984 op 11-11-2016 13:24 ]
Echt mensen.. ga nou niet doen alsof die 1 MS die je van een kabeltje krijgt je game speelbaar maakt of niet. Zo werkt het gelukkig allemaal niet.
En ik zal het simpeler voor je maken:
Jij zegt dat meer fps 100% betere gameplay is, en dat daar totaal geen twijfel over mogelijk is.
Dus wat je dan zegt, is dat er geen! 30 fps games zijn, die beter zijn dan 60fps games. Dat games uit het DOS tijdperk bij voorbaat al gelijk minder zijn in gameplay.
Ik snap je logica, alleen er zit een gigantisch verschil tussen subjectief en objectief
[ Voor 44% gewijzigd door corset op 11-11-2016 13:26 ]
Inlossen op kan op steepgame.com/beta-redeem
Wist niet dat die kabel meer deed dan de batterij voedenbram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:22:
[...]
Ja, maar dat is logisch toch?
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, sorry.
Het scheelt echt totaal niks. Je gaat het niet merken, of de games moeten zo'n hoge inputlag hebben. Maar dat is dan meer de game dan de controllerJamesl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:26:
[...]
Wist niet dat die kabel meer deed dan de batterij voeden
(overigens heb ik het hier over of het merkbaar verschil is)
[ Voor 8% gewijzigd door corset op 11-11-2016 13:28 ]
De derde code gebruikt! Bedankt voor het delen!MelvinW schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:24:
Nog 3 codes voor de Steep beta:
***members only***
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Je zou eens kunnen bellen. Het stond zelfs op het kaartje erbij dat je CoD krijgt. Het is blijkbaar een keuze per vestiging of ze de actie doen, maar ze mogen het in principe allemaal doen. De verkoper sprak over een kleine korting die ze zelf krijgen voor het spel als ze deze bundelen, dus ik kon daarom ook geen andere meekrijgen.botech schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:50:
Enig idee hoe lang deze actie loopt in Middelburg?
De 2 PS4's staan nu nog naast elkaar, dus ik zal mijn bevindingen met VR later wel hier neerzetten..
[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2016 13:34 ]
Verwijderd
HDCP 2.2 zit inderdaad alleen op HDMI 4 (MHL) maar dat is slechts een antipiraterij-maatregel.MauritsDe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:30:
Voor de mensen met een wat oudere samsung UHD tv, die niet hdcp 2.2, maar hdcp 1.4 krijgen: Je hdmi kabel van je playstation 4 pro in de MHL hdmi poort van je tv doen en dan heb je hdcp 2.2 (teminste, zo werkte het bij mij).
Als je je PS4 Pro op MHL aansluit heb je "slechts" 4:2:0 i.p.v. full RGB (en dat verschil is naar mijn ervaring duidelijk zichtbaar).
Je kunt beter het "UHD color" aanzetten op bijvoorbeeld HDMI 1 en daar je PS4 Pro op aansluiten. Ik krijg dan 60hz 4K op full RBG te zien (dit met de standard one-connect box, ik heb nog geen SEK-3500, zodra ik daar naar overstap hoop ik ook HDR content te kunnen aanschouwen
Bovenste code gebruikt, thanks!MelvinW schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:24:
***members only***
Ik de 2e (Y)The_Worst schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:28:
[...]
De derde code gebruikt! Bedankt voor het delen!
Verwijderd
Kan je er een foto van maken en via privebericht sturen of hier opzetten. Chrosser is volgend mij namelijk met zijn ps4 pro inslaap gevallen.SToRM666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:13:
Dat vraagt hij toch ook niet? Hij vraagt of het helpt. Ja. Ga je het merken? Probably niet, al zullen sommige mensen roepen van wel.corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:24:
Klopt inderdaad, een bij maanlicht gesmede gold plated HDMI kabel is 100% beter dan een standaard HDMI.
Echt mensen.. ga nou niet doen alsof die 1 MS die je van een kabeltje krijgt je game speelbaar maakt of niet. Zo werkt het gelukkig allemaal niet.
En ik zal het simpeler voor je maken:
Jij zegt dat meer fps 100% betere gameplay is, en dat daar totaal geen twijfel over mogelijk is.
Dus wat je dan zegt, is dat er geen! 30 fps games zijn, die beter zijn dan 60fps games. Dat games uit het DOS tijdperk bij voorbaat al gelijk minder zijn in gameplay.
Ik snap je logica, alleen er zit een gigantisch verschil tussen subjectief en objectief
Nee dat zeg ik niet. Waar maak je dat uit op? Wat ik wel zeg, is dat dezelfde shooter beter speelt op 60fps dan op 30fps. Je leest niet goed.
Wat een onzin trouwens. Waarom zou je 2 verschillende games op 2 verschillende framerates met elkaar vergelijken? Dat heeft geen enkele zin. Een slechte game op 60fps kan inderdaad minder zijn dan een goede game op 30fps. Lijkt me vrij logisch.
*Knip* niet goed gelezen.....MelvinW schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:24:
***members only***
[ Voor 15% gewijzigd door Hegeman op 11-11-2016 13:36 ]
Dan weet je het nu. Dat geldt in ieder geval voor de Dualshock V2. V1 doet sowieso bluetooth, ook bekabeld. Met V2 kun je echter kiezen om de input bekabeld te laten lopen.Jamesl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:26:
[...]
Wist niet dat die kabel meer deed dan de batterij voeden
Nieuwe controllers wel, oude niet natuurlijk. Verschil is minimaal overigens.
SToRM666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:28:
[...]
Je zou eens kunnen bellen. Het stond zelfs op het kaartje erbij dat je CoD krijgt. Het is blijkbaar een keuze per vestiging of ze de actie doen, maar ze mogen het in principe allemaal doen. De verkoper sprak over een kleine korting die ze zelf krijgen voor het spel als ze deze bundelen, dus ik kon daarom ook geen andere meekrijgen.
De 2 PS4's staan nu nog naast elkaar, dus ik zal mijn bevindingen met VR later wel hier neerzetten..
Ik heb zelf ook een PS4 pro en een 55CX700. Bij mij werkte het prima en gaf hij HDCP 2.2 op HDMI1 en HDMI 3 kanaal aan (HDMI2 zit ARC op). Als ik mijn output settings van de PS4 op automatisch zette dan viel het beeld elke keer uit. Vervolgens heb ik '2160p - RGB' geselecteerd en toen bleef dit aanhouden. Echter toen ik de setting '2160p - yuv420' selecteerde werkte het eindelijk goed. Misschien heb je er wat aan. Ik heb niks in de settings van mijn tv hoeven doen.Ilias1991 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:09:
[...]
[...]
Ik zal straks gaan kijken of ik een optie heb om dat aan te zetten.
Bedankt voor de tips!
Kan iemand uitleggen wat nou het verschil is tussen 2160p YUV420 en 2160p RGB?
Is dit veel verschil met de vorige?
Op basis van die beta heb ik niet de neiging deze nu te downloaden, wat viel dat tegen.
Ik heb dezelfde televisie maar vind het wel een beetje jammer dat deze geen HDR ondersteund en Panasonic wel HDR update's uitgebracht heeft voor andere types1990Maikel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:54:
[...]
Ik heb zelf ook een PS4 pro en een 55CX700. Bij mij werkte het prima en gaf hij HDCP op HDMI1 en HDMI 3 kanaal aan (HDMI2 zit ARC op). Als ik mijn output settings van de PS4 op automatisch zette dan viel het beeld elke keer uit. Vervolgens heb ik '2160p - RGB' geselecteerd en toen bleef dit aanhouden. Echter toen ik de setting '2160p - yuv420' selecteerde werkte het eindelijk goed. Misschien heb je er wat aan. Ik heb niks in de settings van mijn tv hoeven doen.
ff googlen, en je hebt hem binnen 15sec1990Maikel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:54:
[...]
http://www.psx-sense.nl/256065/resolutie-opties-ps4-pro/
Ieder z'n mening maar als je het geld hebt liggen en je moet nog een PS4 kopen of je vindt een goede deal om van jouw oude PS4 af te komen, dan zou ik het zeker doen.
Ik geloof in liefde op het eerste gezicht
Ah dat is een makkelijker te lezen google hitbaronruud schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:04:
[...]
ff googlen, en je hebt hem binnen 15sec
http://www.psx-sense.nl/256065/resolutie-opties-ps4-pro/
In dat geval werkt de 'automatisch' optie niet. Mijn PS4 laat duidelijk zien dat ik geen HDR ondersteund maar selecteert dus wel de 2160p RGB optie.
Ja vertel mij wat.... De CX800's hebben die update wel gehad. We hebben dus net pech gehad. Op diverse fora denken ze dat de CPU van de cx700's niet voldoende is. Wel erg jammer idat je tv na een jaar ongeveer alweer outdated is.Smeldor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:03:
[...]
Ik heb dezelfde televisie maar vind het wel een beetje jammer dat deze geen HDR ondersteund en Panasonic wel HDR update's uitgebracht heeft voor andere types
Ik kan jou geen DM sturen?basjuhh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:49:
Ben er gisteren ook geweest en CoD kreeg je wel bij een ps4 maar niet bij de pro. ook geen kaartje +/- 18:00 uur. Kan je wellicht in een prive bericht een fotootje sturen van de bon of iets dergelijks? Gisteren de pro namelijk gehaalt in dit filiaal echter niets van gezien of meegekregen en zou het dan uiteraard wel graag willen :-)
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 11-11-2016 14:11 ]
Verwijderd
Mooi dat je hem ook binnen hebt!sww89 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:10:
Nou eindelijk de Pro binnen hier en werkende. Net BF1 even opgestart en aangezien deze nog aan het installeren is de campaign bekeken. Ik zou nou echt niet meer terug willen naar de budget () PS4. Het speelt nu zo smooth en aangezien ik op 4k speel is het ook nog eens mooi scherp.
Ieder z'n mening maar als je het geld hebt liggen en je moet nog een PS4 kopen of je vindt een goede deal om van jouw oude PS4 af te komen, dan zou ik het zeker doen.
Ik geloof in liefde op het eerste gezicht
Hoe kom je erbij dat de framerate van Uncharted hoger is of zou kunnen zijn? Zelf nog niet geprobeerd, maar dit heb ik nog nergens gelezen.mprkooij schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:10:
Iemand die de Uncharted 4 Single Player heeft gespeeld op de Pro en weet of de framerates daar hoger zijn nu ?
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn de SP visuals licht verbeterd en draait de MP nu op 1080p. Dat is alles volgens mij.
[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 11-11-2016 14:16 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net
Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.